رواية خفقان العاصفة مراد ودارين كاملة جميع الفصول

رواية خفقان العاصفة هي رواية رومانسية تقع احداثها بين مراد ودارين والرواية من تأليف حنين محمد في عالم مليء بالتناقضات والأسرار تتشابك مصائر شخصيات رواية خفقان العاصفة لتجد نفسها في مواجهة قرارات صعبة تُغير مجرى حياتهم إلى الأبد ان رواية خفقان العاصفة هي قصة عن الحب الذي يتحدى الزمن والمصير الذي يفرض نفسه والأرواح التي تسعى خلف الحرية والسعادة بين الأمل واليأس وبين القوة والضعف ينسج رواية خفقان العاصفة تفاصيل حياتهم في معركة غير متكافئة مع القدر لتكشف كل صفحة عن لغز جديد يقود القارئ نحو نهاية غير متوقعة

رواية خفقان العاصفة مراد ودارين كاملة جميع الفصول

رواية خفقان العاصفة من الفصل الاول للاخير بقلم حنين محمد

سماح 
=خلاص يا حبيبتي يلا الوقت أتأخر مينفعش تلعبي معاه كل الوقت ده
دارين بزعل
= ارجوكي خليني العب معاه و بعدها انام في حـ.ـضـ.ـنه  أنا مش هشوفه تاني 
مراد
= خلاص يا مرات عمي خلينا نسهر مع بعض  انهارده و تنام في حـ.ـضـ.ـني زي ما هي عايزه  علشان أنا بكره خلاص هسافر 
سماح
= عمك لو عرف يا ولدي فيها قطع رقابتها 
مراد 
=لما يعرف أن هي معايا مش هيقول حاجه 
دارين بفرحه 
=مممتخفيش انا مش هعمل صوت خالص هشش 
مراد ضحك علي شكلها
= خلاص يا مرات عمي يلا أخرجي أنتِ
سماح 
=ماشي اللي تشوفه يا ولدي 
مراد 
= يلا يا قروبه بقي تعالي  ننام 
دارين 
= مش هنعلب مع بعض 
مراد 
=مش أنتِ ضحكتي علي مرات عمي علشان تنامي معايا وأنتِ مش عايزه تلعبي أنتِ صدقتي ولا ايه 
دارين
= بضحك اه ثح نسيت خلاص يلا 
مراد بضحك 
=ثح ماشي يا دودو يلا تعالي في حـ.ـضـ.ـني 
في صباح يوم جديد 🏙️ 
دارين بتفتح عين  و عين لا بتلاقي مراد بيرتب الشنط قدام الباب و بتقوم بخضه 
= يا لهوي انت هتسافر دلوقتي ؟
مراد بيقعد على ركبه بحنيه 
=اه يا حبيبتي  لازم أسافر علشان اشتغل مكاني عمي مينفعش اقعد هنا علشان اجيب ليكي فلوس كتيره و لعب كتيره لو معايا فلوس 
دارين بدمـ.ـو.ع 
=لا انا عايزاك انت مش عايزه فلوس مش انت قولت هتتجوزني يلا اتجوزتي و أسافر معاك 
مراد بيضحك 
=تعالي في حـ.ـضـ.ـني يا بت انت بتجيبي من الكلام ده متقوليش كدا أنتِ لسه صغيره لما تكبير هتجوزك 
دارين 
= وعد
مراد
=وعد يلا يا قرده هاتي بوسه في خدي و خدي ده 
دارين بزعل 
= مراد انا بحبك اوي 🥺 باي 
مراد 
=باي يا قلب مراد 
اعرفكم ب نفسي انا دارين و عندي 7 سنين و ده مراد ابن عمي و عنده 19 سنه 
بعد مرور 13 سنه 
صفيه
=الف حمدالله على السلامه يا ولدي
مراد 
= الله يسلمك يما
سماح مرات عمه
 =منور بلدك يا مراد
مراد 
=ده بنورك يا مرات عمي 
دارين واقفه وراء الباب بتاع المطبخ متابعه كل حاجه مراد لمح دارين واول مشافه جريت على المطبخ تستخبا
صفيه ام مراد
= اطلع يا ضنايا ارتاح من مشوار السفر وانا هبعتلك الوكل فوق
مراد مركز عينه على المطبخ ومستني يشوف البت دي تاني
مراد
=حاضر يم
مراد خرج من الحمام بعد ما لبس حلبيه مريحه و بينشف شعره بالفوطه 
دخلت دارين وهي شايله الصنيه وعنيه في لارض
 =الوكل يا سي مراد 
و دارين حطت لاكل ولسه هتطلع مراد مسكه من ايده ولفه ليه
مراد بحنيه
=كبرتي يا دراين مراد قرب ورفع وشه بصبعه وركز في عنيها وبقيتي عروسه ماشاءالله 
دارين بخجل
=سي مراد مرات عمي عايزاني تحت 
مراد ضحك و قرب منها
=مكسوفه يا دودو دا انا الي كنتي بتنامي في حـ.ـضـ.ـنه
مراد حرك ايده على وشها 
دارين 
=وشه بقا احمر وتبص بعيد عن عنيه مراد ضحك وقرب من ودنها وهمس مش انت كنتي بتقولي لما تكبري نتجوز 
دارين 
= من كتر الكسوف جريت بسرعه 
دارين دخلت اوضتها وهي بترم نفسها علي السرير وتدفن وشها في المخدها
بنت عمها 
=شفتيه يختي
دارين 
=بس بالله عليكي انا من كتر الكسوف مش قادره  اخد نفسي 
مروه بنت عمها 
=لا بس انت يا بت بشكلك القمر ده تخلي اي راحل يتهبل فيكي 
دارين 
=أتلمي يا بت
مروه 
=وه مش بنقولوا الحقيقه يا ختي 
دارين بتحط شعرها وراء ودنها 
=بس مش عارفه يا بت  يا مروه ده حب ولا انا علشان معنديش حنان الاب ده وكنت بعتبره أبويا 
مروه 
=والله يا ختي مش عارفه لما احب ابقي اقولك 
دارين 
= انا غلطانه اني بكلم واخده زيك اصلا انا هروح أشوف مرات عني عايزاني اسعادها في حاجه ولا لا 
مروه 
=احسن بـ.ـاردو 
مراد نزل 
صفوت عمه 
مراد 
= عامل ايه يا عمي 
صفوت بفرحه
= الله الله اهلا بيك يا ولدي نورت بلدك ليكي وحشه تعال في حـ.ـضـ.ـن عمك
مراد 
= حبيبي يا عمي بنورك
جاسر ابن عم مراد الكبير 
جاسر 
= حببييي يا أبن عمي تعال  عامل ايه وانا بقول الدنيا نورت ليه أكده 
مراد 
= حبيبي يا جاسر تعال اقعد جنبي ليك وحشه بردو 
جاسر 
= حاضر يا ابن عمي 
صفوت هاتي يا بت يا دارين كوباتين شاي لا تلته شاي
دارين 
= اتفضل يا عمي الشاي اهو 
صفوت
= ادي ل كل واحد كوبايه في أيده يا بنتي 
دارين 
= حاضر اتفضل يا عمي 
جاسر 
=هاتي يا دارين من ايدك بس لسه قمر زي ما أنتِ  و بيبص علي تفصيل جـ.ـسمها 
مراد 
=سمع جاسر  و خد باله من نظرته ليها أدخلي يا دارين جوه كل واحد يا خد الكوبايه لوحده احنا لينا أيده مش أكده ولا ايه يا جاسر 
جاسر 
=اه اه وماله يا بني عمي 
صفوات 
=عادي يا بني
مراد بيروح وراء دارين و هي داخله الاوضه 
دارين جايه تقفل الباب 
شهقت لما حد سحبها من ايده بقوه
مراد  محصرها بينه وبين الحيطه و بيقفل الباب بايده التانيه
= اي الي انتي لابسه دا
دارين 
= ماله يا سي مراد 
مراد قرب منها في تحدي وهمس
 هو يا بت علشان جـ.ـسمك كبر حتتيتن تلاته يعني هتقعدي تعرضي  فيه لاي حد ده انا  ادبحك يا بت  ووو
مراد قرب منها في تحدي وهمس
 هو يا بت علشان جـ.ـسمك كبر حتتيتن تلاته يعني هتقعدي تعرضي  فيه لاي حد ده انا  ادبح*ك يا بت 
دارين بتـ.ـو.تر 
= حححاضر  ممكن أخرج بقي 
مراد بضحك ظهرت غمزته 
=يلا و ملكيش دعوه ب حسام ده خالص 
دارين 
= ليه انا حره في حياتي 
مراد 
= مسك أيدها جـ.ـا.مد اللي أقول عليه تعمليه ب الحرف الواحد انت فاهمه 
دارين 
= حاضر أوف بقي ممكن اغور في داهيه بقي 
مراد بيخرج و بيسبها 
صفوت
= ايه اللي كنت بتعمله في اوضه دارين يا ولدي 
مراد
= ولا حاجه يا عمي الباب اتقفل الغلط 
صفوت
=طب بعد أكده خلي بالك  زين قوي من الباب علشان البنت كبرت مش زي زمان قولت اقولك يا ولد اخوي ويلا روح نام علشان السفر اللي لسه جايه منه 
مراد 
=ماشي يا عمي بس خلي في بالك أن انا اعمل اللي انا عايزه مع دارين هي زي 
حسام 
=خلاص يا مراد عمي قال ليك كلمتين ولا زي و غيره 
دارين
= بزعل خلاص انا آسفه يا عمي
مراد 
=بتتاسفي ليه يا دارين الغلط مني يلا روحي شوفي هتعملي ايه 
صفوت
= جاي يتكلم بتدخل  منار 
منال 
=ايه ده مراد بنفسه هنا وراحت عليه جري و اترمت في حـ.ـضـ.ـنه 
دارين بغيره 
= ايه ده مين ديه يا مروه 
مروه
= بنت خالت مراد بس هي كانت في مصر مش هنا  بس مراد لما سافر كان بيشتغل معاها
مراد
= احم احم مش كدا يا منار احنا كنا لسه مع بعض امبـ.ـارح 
منال
= امم و بتخرج عن حـ.ـضـ.ـنه كنت لازم اجي بقي علشان عمي صفوت طلب مني أسافر و اجي ليك كدا مشيت من غير ما تقول لي انك مسافر بس خلاص كدا كدا هاجي اقعد معاك  فتره 
دارين
= بتسرع ليه 
مروه
= تنوري يا حبيبتي 
دارين
= احم اه تنوري 
منار
= مين ديه و بتشاور علي دارين عليها بقرف 
مراد
= بنت عمي 
صفوت 
=خلاص يا بنتي روحي وري منار الاوضه بتاعتها وانا طالع ارتاح شوايه 
دارين
= حاضر 
منار
= انت هتروح فين يا مراد 
مراد
= هنام يا منار 
منار 
=هي الاوضه قريبه من اوضه مراد 
دارين
= ليه إن شاء الله 
منار 
=علشان نشتغل مع بعض بليل 
دارين
= امم لا مراد بينام بدري 
مراد
= خلاص يا دارين شوفي منار عايزه انهي اوضه 
دارين
= بغيظ حاضر 
بعد وقت طويل ⏱️ في الليل 
دارين
= يا مروه هو بجد مراد كان بيشتغل مع البت ديه 
مروه 
=و هي بتبص في الشباك خلاص يا ستي متحطيش في بالك 
دارين 
=هتفضلي تسرحي في جاسر كتير متحطيش أمال في حاجه مش ليكي 
مروه
= خلاص يا دارين عارفه مش لازم تفكريني كل مره ب نفس الموضوع 
دارين 
=خلاص تعالي في حـ.ـضـ.ـني انا اسفه يا ستي إن شاء الله يحبك و قلبه يحن لك 
مروه
= يا رب 
منار 
=بتخبط علي مراد 
مراد
= بنعس أدخل 
منار
=مش يلا يا بطل علشان نشتغل بسرعة 
مراد
= اه اه هقوم اخد دش بس و  نبدا في اوضه المكتب علطول 
منار
= لا خلينا في الاوضه ديه احسن 
مراد
= اممم ماشي اللي يريحك 
منار
= بتجهز الاوراق 
بعد وقت قصير ⏱️ 
مراد
= يلا 
دارين 
=كانت معديه بالصدفة قدام اوضه مراد وشافت منار و هي قاعده جنبه 
منار 
=ثانيه واحده بقولك يا دارين شيفاكي واقفه بره عايزه حاجه 
دارين
= احم لا و جاي تمشي 
منار 
=هاتي كوبايه قهوه وانت يا بيبي تشرب ايه 
مراد 
=بيقعد بعيد عمها شوايه لا يا منار لما احب اشرب حاجه هعمل لنفسي 
منار
= هاتي أتنين قهوه و ملكيش دعوه انا هخليك تشربها 
دارين
= حاضر 
بعد وقت طويل ⏱️ 
دارين
= يا مروه انا هموت واعرف هي بتعمل ايه كل ده مع مراد 
مروه
= اكيد بتشتغل مش هتعمل حاجه يعني 
مراد
= بصوت عالي ل يا عمي ا لا 
مروه
= ايه الصوت ده 
دارين
= ده صوت مراد 
مروه
= طب تعالي بسرعه 
مراد 
=لا يا عمي قولت لا يعني لا 
صفوت
= لا يا مراد لازم تعمل كدا
مراد 
=وانا مش هتجوز منار يا عمي 
دارين
= بصدمه 😳 تتجوز منار وكانت هتقع 
مراد ..؟
مراد : وانا مش هتجوز منار يا عمي 
دارين بصدمه 😳: تتجوز منار  و كانت هتقع 
مروه : تعالي اسندي عليا يا حبيبتي 
منار بفرحه: احم انت مش عايز تتجوزني يا مراد
مراد : مش أكده أنا مش عايز اتجوز اتجوز ليه 
صفوت: جدك جاي بكره وعايز يشوفك انت و منار هو بيحب منار و عايزها تبقي مراتك و تجيب حفيد منها 
مراد : وانا مش هتجوز حد يا عمي انا هعرف ازاي أتصرف مع جدي
صفوت: جدك تعبان يا ولدي ديه في قطع رقابي 
صفيه: علشان خاطري يا ولدي نكتب عليه الصبح علي السريع وبعد أكده اللي انت عايزه هيحصل 
مراد: بغضب لا يا عمي استحاله 
صفوت: انا عارف انك يا ولدي كبير البلد بس مش علي جدك 
دارين: بتطلع الاوضه جري و عماله تعيط 
مروه: بس تعالي يا حبيبتي خلاص هو مش من نصيبك و غيره كدا انا عارفه أبيه مراد بيحاول يقنعهم متقلقيش
دارين :ليه يعمل فيا كدا يا مروه ده انت هنا من زمان شغله تحت رجلهم و عايزه اي حاجه تريح قلبي 
مروه: خلاص يا حبيبتي خلاص هش وبتنام علي رجلها 
في نهار يوم جديد 
مراد: بينزل 
صفوت: يلا يا ضنايا فكر تاني و حاول تتقبل أن منار لازم تتجوزها 
مراد: بغضب مش عارف مستعجل علي ايه قولت مستحيل 
صفوت: أتصرف مع جدك يا مراد لما يوصل 
 وقت قصير 
دارين: بتنزل من على السلم و بتلاقي منار قاعده جنب مراد فكرت أنهم هيتجوزها
دارين و قلبي من قتها كان هيتشال من مكانه لكن من اللحظه ديه وانا خلاص شلت مراد من قلبي نهائي 
مروه: عايزاكي تهدي خالص 
دارين بضحك: الف مبروك يا سي مراد 
مراد بزعل: علي حلتها مبروك على ايه يا دارين انا مش هتجوز منار 
منار بغيط في سرها أن شاء الله نتجوز
دارين : امم ربنا يتمم ليكم علي خير 
صفيه: يلا يا ضنايا حاول تتجوز منار بقي 
مراد: بعصبية والله اللي بيحصل ده غلط كبير اوي  وانا مش هتجوز ها لما جدي يجي 
في الليل الجدي وصل 
مجدي : وصل 
مجدي : فين ابني و مـ.ـر.اته 
مراد : انا اهو يا جدي 
منار: اهلا يا جدي
العيله كله بتسلم عليه ماعدا دارين 
مراد:جدي انا مش هتجوز منار 
مجدي بصوت عالي:  ليه يا مراد اوعك تكون بتحب بنت تانيه واصل 
مراد: مش انت اهم حاجه عندك يا جدي حفيد للعيله 
مجدي: اه يا ولدي 
مراد: خلاص ماشي أنا هتجوز بس ب مزاج مش تجبرني علي منار 
مجدي: خلاص يا مراد لو في خلال اسبوع متجوزتش واحده تكون بتحبها أو مش بتحبها المهم عندي خلال اسبوع تكون متجوز 
مراد:إن شاء الله 
مجدي: ايه يا درين هتفضلي واقفه بعيد كدا كتير 
دارين لا طبعاً يا جدي و بتبوس علي أيده 
مصطفي :بيدخل من وراها وانا مش هتسلمي عليا يا دودو 
مراد: بغيظ دودو 
دارين: ايه ده جيت أمتي مقلتش لي انك جاي 
مصطفي: ابن خالت دارين قولت اعملها مفاجاه 
دارين: احلي مفاجاه 
مراد :مش خلاص يا دارين و يلا اطلعي علي فوق 
منار: بغيره في ايه يا مراد 
مراد: بيطلع و يسبهم ولا حاجه 
دارين بتطلع تشوف مراد 
دارين خير يا سي مراد مش حل حاجه تحصل تقول لي اطلعي فوق انا مش صغيره 
مراد: قرب منها لا بس ب النسبالي صغير و اوي كمان 
دارين: بتبعده هنا و بتخرج 
بيعدي اسبوعين علي هذا الكلام و مصطفي بيتقرب من دارين جـ.ـا.مد و بقوا صحاب اوي 
في نهار يوم جديد 
الكل قاعد علي طربيزه الوكل 
مصطفي :جدي انا طالب منك طلب 
مجدي :اطلب يا ولدي 
مصطفي: انا طالب ايد دارين علي سنه الله ورسوله 
مراد: كان بيشرب الكوبايه انكسرت في أيده 
صفيه :ولدي انت كويس 
مراد: بغضب كويس كويس 
دارين :قامت جابت شاشش هات ايدك يا سي مراد 
منار :هاتي يا حبيبتي انا هعملها لي 
دارين: تمام 
مجدي: انت كويس يا ولدي 
مراد: كويس 
مصطفي ها يا جدي قولت ايه 
مجدي: نسأل الاول دارين ها يا بنتي قولتي ايه 
دارين: اللي تشوفه 
مجدي: خلاص إن شاء الله تبقي في بيتك انهارده أعزم كل كبـ.ـار البلديه يا حسام يا ولدي 
حسام :حاضر 
مراد بيطلع فوق :بعصبية : ازاي كدا كدا إزاي  
في الليل المعازيم كلها وصلت و دارين كانت زي القمر 
مجدي: يلا يا بنتي تعالي اقعد و انا هشوف مصطفى فين 
دارين: حاضر و بتبص ل مراد اللي مش شايل عينه من عليها 
سماح: قمر يا بنتي 
بعد وقت قصير ⏱️ 
مجدي: هو فين مصطفي يا دارين 
دارين: معرفش والله يا جدي 
مروه راحت الاوضه بتاعت مصطفى 
مروه: جدي انا لقيت الورقه ديه 
دارين: بتروح وراهم 
مراد :هاتي الورقه و تعال فوق يا جدي علشان المعازيم 
مرا:د بيقراء الوراقه انا مصطفى يا جدي وانا اسف ليك من كل قلبي بس انا كان لازم اعمل كده وما اتجوزش دارين فسافرت خلاص انا اسف بس انا مش هقدر اتجوز  قول لدرين اني كنت بحبها اوي 
دارين: وقعت في الأرض 
مروه :حبيبتي تعالي تعالي هاتي مايه يا منار 
مراد: بعصبية هو ايه التخل..ف ده انا مش فاهم حاجة ازاي يسيب واحده على كوشه الفرح
مجدي: خلاص دماغنا هتبقى في الطين عار علينا هنقول ايه للمعازين هنعمل ايه هنتصرف ازاي 
صفيه: اهدي  ده يا بابا ما ينفعش تعمل كده اهدي علشان صحتك 
دارين بعـ.ـيا.ط شـ.ـديد : كان قال لي لو ما مش قادر يتجوزني لكن ما يعملش فيا كده ويسيبني في الاخر 
مجدي: هنعمل ايه يا ولدي
حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم ♥️
مراد بتفكير وهو بياخد نفس عميق : انا اللى هكتب على دارين الليلية
بصله الجميع بصدمة شـ.ـديدة واولهم دارين اللى حسيت انها قلـ'يلة اوي لدرجة انها هتتجوز واحد غصبن عنه 
مجدي : انت بتقول ايه يا ولدي
مراد : لازم نعمل كده الماذون تحت والمعازيم النهارده كتب كتابي على دارين 
منار :ازاي يا مراد ازاي  طب وانا 
مراد :ده اللي لازم يحصل يا منار كدا كدا أنتِ مش مراتي 
سماح بغضب: انت بتقول ايه هتتجوز واحدة بتحب غيرك هتقبلها على نفسك ازاى يا مراد 
مراد بجدية وصرامة : اما انا قولت اللى عندي ودا قراري وانا راضي جدا عنه
دارين قامت مع مروه وطلعت اوضتها بص مراد لطفيها بقلة حيلة
دارين : انا مش عايزة اتجوز سي مراد
مروه : مش احنا اللى بنقرر يا دارين انتي عارفه كويس اوي اوامر ابيه مراد بالذات سيف ومحدش يقدر يعارضها يلا عشان اجهزك لفرحك بسرعه علشان انت بوستي كل الميكب اللي كان معمول 
هزت راسها بأستسلام هي مين هي عشان تعارض قرار كبير البلد
فى المساء تم عقد جواز مراد و دارين 
دخل مراد الاوضه 
دارين بخوف وهي بتبلع ريقها : انا اسفه 
مراد بجدية:  مش ذنبك يا دارين انا عارف بس ايه هتفضلي قاعدة بالفستان انهاردة فرحنا على فكرة
دارين بتـ.ـو.تر: هو هو يعني انا مش جاهزة دلوقتي
مراد : ومش مراد المنشاوي اللى يقـ'رب من واحدة قلبها مع غيره وإن كنت اتجوزتك فدا عشان حالة جدي الصحية وعلشان المعازيم اللي تحت مش اكتر 
دارين بدمـ.ـو.ع : تمام
مراد  يلا أدخلي خدي دش
دارين.....
يتبع..
مراد : يلا أدخلي خدي دش 
دارين : حاضر 
بعد وقت طويل ⏱️ مراد قلق عليها علشان اتاخرت جاي يخبط عليها 
مراد لاقى دارين خارجة من الحمام وكانت لابسه بيجامة عليها بعض الرسومـ.ـا.ت الكرتونية ورابطة شعرها بعشوائية تاه فيها وهو أول مرة يشوفها بشعرها
دارين بخجل من نظراته: احم 
 وهو بيفوق من توهانه فيها اتكلم بجدية: انا خارج 
دارين : هتروح فين
مراد وهو بيقرب منها وهي بتبعد لحد اما خـ'بطت فى حيطة وراها
دارين بتـ.ـو.تر وهى بتغمض عينيها بخوف : انت هتعمل ايه
ابتسم على شكلها واتكلم بجدية وصرامة وهو بيمسك ايدها
: متخافيش وبصيلي
دارين وهي بتبصله : ممكن تبعد شوية 
مراد بعصبية: يواه انا مش بحب اعيد و ازيد فى كلامي كتير قولتلك مش هقـ'ربلك وانتي قلبك مع غيري وبعدين انا لو كنت عايزاك كنت خدتك من قبل ما تحبي مصطفى و كنتي عايزه تتجوزيه لكن أنتِ بقي حظك كده اعملك ايه بس انتِ عندي زي اختي  بالظبط ومش هعرف اشوفك غير كدا انتِ  فاهمة يا دارين 
حسيت وقتها انها متتحبش من حد لا من مراد ولا من مصطفى اتكلمت بصعوبة وهي حابسة دمـ.ـو.عها من الخروج بالعافية
دارين بزعل :  اه فهمت و اوي كمان كنت عايز تقول ايه
مراد بصرامة: السؤال بتاع المتجوزين رايح فين وجاي منين وهتيجي امتى من برا مش انا اللى اتسأله من مين ايا كان فحطي فدماغك النقطه دي عشان انا بحذر فى الاول بعد كدا هتصرف تصرف مش هيعجبك تمام 
 دارين بدمـ.ـو.ع: ماشي 
خرج بسرعة وهو بيـ'رزع الباب وراه
دارين بتقعد علي ركبها 
دارين : بعـ.ـيا.ط ليه يا ربي بقي اعمل ايه دلوقتي انا عارفه اني مش محبوبه حتي أبويا و و امي يا سابوني
مروه بتخبط
دارين بتمسح دمـ.ـو.عها : مين
مروه: انا يا حبيبتي مروه 
دارين: تعالي يا مروه 
مروه: بتجري عليها تعالي  في حـ.ـضـ.ـني يا حبيبتي انت قاعده في الارض ليه أكديه أبيه عمل ليكي حاجه 
دارين :تؤ تؤ مفيش خلاص انا كويسه 
مروه :متأكد 
دارين: اه يلا روحي نامي الوقت أتأخر الصباح رباح 
مروه :ماشي يا حبيبتي بس مراد خرج ليه 
دارين :بدمـ.ـو.ع هتلاقي مش طايق نفسه و هو قاعد مع واحده كانت لغيره 
مروه: متقوليش كدا يا حبيبتي 
دارين: يلا يا مروه انا عايزه اقعد لوحدي يلا روحي نامي 
مروه :حاضر يا حبيبتي و بتخرج بتلاقي حسام ابن عمها الكبير جاي و هو مدرو'خ
مروه: انت كويس يا حسام 
حسام: ههه كويس كويس 
مروه: انت سكرا'ن يا حسام تعال معايا فوق لو عمي شافك هيمو'تك 
حسام: بيزقها انا حر 
مروه: لا يا حسام تعال معايا مينفعش كدا 
حسام :يا ستي انا عارف انك بتحبيني خلاص تعالي وصلني فوق 
مروه: بس بس مش اكديه يا حسام تعال و بتطلع حسام الاوضه 
حسام: بيمسكها من وسطها خليكي معايا 
مروه: بعـ.ـيا.ط بس بس يا حسام أرجوك 
حسام :بيضر'ب ها علي رأسها ب الفازه اللي علي الدرج بي'غم عليها و  بيزقها علي السرير 
في جناح دارين 
دارين: يا ربي انا زهقانه اوي انا هنزل اتمشي في الجنينه شوايه و بتلبس جلييه و الطرحه و بتنزل علطول
الغفير عينه مرحتش من عليها.و هي كانت قاعد في الأرض بتاعت جنينه بترسم و هي سرحانه بترسم مراد و هي سرحانه 
مراد: دخل البيت طلع الاوضة وملقاش دارين موجودة خبط على باب الحمام مفيش اى رد فتح الباب وملقهاش موجودة خرج من الاوضة وشاف واحدة من الخدم معدية من قدام الاوضة
مراد: دارين هانم فين
: نزلت الجنينه يا بيه
مراد: تمام روحي انتِ
نزل الجنينه لاقى دارين قاعده في الارض بترسم و الغفر اللي في البيت عمال يبص ليها  بصلهم بغضب وغيرة شـ.ـديدة
دارين :بخوف بتقفل الصوره بسرعه قبل ما يشوف أن هي رسمته  
مراد بغضب واقف ساكت و باصص للغفير : يلا روحوا شوفوا شغلكم ماشهم علشان يعرف يكلم مع دارين و ميكنش حد واقف 
دارين بخوف من سكوته 
مراد بجدية : وهو ماسك فونه وبيقلب فيه 
: هاا ايه اللى نزلك فى وقت زي دا انتِ عارفه الساعة كام 
دارين بتـ.ـو.تر : عادي يعني يا سي مراد انا كنت زهقانه فوق لوحدي 
قاطعها مراد وهو بيتكلم بحدة 
: لا مش عادي الكلام دا كان عادي وانتِ مش على ذمتي لكن دلوقتي انتي مرات كبير البلد مينفعش تنزلي من اوضتك فى وقت زي دا تاني حاجه بقى انا مش سي مراد انا جوزك اسمي مراد 
دارين بدمـ.ـو.ع : حاضر 
مراد بحنية مفرطة : قولت انا ايه دلوقتي يخليكي تعيطي
دارين : مفيش واسفة مش هتتكرر تاني عن اذنك 
جت تطلع الاوضة مشفتاش درجة السلم من سرعتها اللى كانت ماشية بيها 
مراد بخوف شـ.ـديد وهو بيروح عندها : دارين انتي كويسة
دارين ببكاء: رجلي باين اتـ'لويت 
شالها برفق وحنية مفرطة
دارين بدمـ.ـو.ع وخجل : مراد 
مراد بتوهان فيها وفى اسمه اللى اول مرة يسمعه منها 
: نعم 
دارين : نزليني انا هعرف امشي لوحدي
مراد : ششش اسكتي وبطلي عـ.ـيا.ط 
وصل بيها لاوضتهم حاطها على الكنبة برفق ونزل قعد عند رجليها
مراد : هتـ'وجعك وانا بفكها وبعد كدا هترتاحي
دارين هزت راسها بخجل مسك رجليها وحركها بقوة
دارين ببكاء: اااااااه يا ربي بقي براحه يا مراد 
مراد بحنيه: خلاص خلصنا استني
راح جاب مرهم ودهنه برفق وحنية مفرطة 
مراد : بقيتي احسن 
دارين ببكاء: ايوه خلاص 
مراد وهو بيعقد جانبها على الكنبة : بتعيطي ليه دلوقتي رجلك بتوجعك اوي ارن على الدكتورة تيجي تشوفك 
دارين: لا كفايه تعب عليك لحد كدا 
مراد بحنية وهو بيزيح شعرها ورا ودنها: أولا أنا متعبتش في حاجه ثانياً بقي بتعيطي عشان زعقـ.ـتـ.ـلك تحت انا اسفة والله انا بس خايف عليكى من الغفر اللي كانوا مش شيلين عنيهم عنك
دارين بدمـ.ـو.ع وهى بتحـ.ـضـ.ـنه بتلقائية منها : لا انا مش زعلانة منك انا زعلانة على نفسي علي نفسي يا مراد 
كان معلق ايديه فى الهوا وهو مستغرب حركتها مسكت فيه بقوة وهى بتبكي 
: هو انا متحبش يا مراد هو انا وحشة 
مراد بألم مش عارف سببه : انتي بتحبيه لدرجة دي
دارين : مش كدا انا بس صعبان عليا نفسي وكل اللى حصل معايا مصطفى ميستاهلش ازعل عشانه بس هو قلل ثقتي بنفسي حاسسني اني وحشة اوي لما يسيب واحده يوم  فرحها و انا مليش أهل يا مراد انتم بس يعني اللي ليا وانا عارف ان في في العيله مش متقبل فكره ان واحده يتيمه تقعد هنا في وسط عيله كاملة عارف شعور لما تحب تحكي ل امك و متعرفش تتكلم مع حد و المفروض هو يكون اكتر واحد حاسس بيك انا كل يوم يا مراد ببص في المرايا و بكلم نفسي انا خلاص يا مراد هتجنن من وحدتي 
مراد وهو بيطبطب عليها :  هش هش اهدي اهدي يا دارين محدش بيختار قدره و بعدين انتِ مش لوحدك انا خلاص معاكي و كلنا هنا بنحبك و أنتِ ست البنات والله انتي جميلة جدا و زي القمر واحلى واحده 
دراين بطفوله: انت بتقول كدا عشان تجبر بخاطري صح 
مراد بتلقائية : والله انتي قمر اوى وعاجبني اوي وانا مش هكدب اكيد 
دارين خرجت من حضـ'نه بخجل شـ.ـديد بصلها برغـ'بة حاول يتحكم
فى نفسه وفى بصته ليها بس مقدرس
دفـ'ن رأسه فى عنقها واتكلم بهم
:انتِ جميلة اوى يا دارين 
دارين بخجل شـ.ـديد وتـ.ـو.تر : مراد ابعد
مراد بهمس : مش قادر والله
دارين بتـ.ـو.تر وهى بتحاول تبعد اتكلمت بغضب و دمـ.ـو.ع 
: بقولك ابعددد بقي انت في ايه مش بتكلم 
مراد.....
بعد بصعوبة وهو بيمسح على وشه: انا خارج هروح اطمن على جدي
دارين:اوك 
مراد نزل أمتي بقي اتحكم في نفسي 
مراد بيخبط 
 : ادخل
اللهم صلى وسلم وبـ.ـارك على سيدنا محمد ❤️
مراد : صاحي يا جدي
 : تعال يا مراد 
مراد وهو بينام على السرير : الصراحة مقدرتش ابعد عنك قولت اجاي ابات معاك الليلية
مجدي : هتفضل تهرب لحد امتى يا ابن ابني ده انت كبير البلديه مش اكديه 
مراد : اهرب من ايه يا جدي 
مجدي : هتضحك على اللى مربيك يا مراد انا بفهمك اكتر ما بتفهم نفسك انت بتحب دارين من وهي صغيره حتي وهي بتنام في حـ.ـضـ.ـنك و تلقيك بتبعد افكرك علشان هي صغير لكن انت باين اوي يا مراد انك بتحب دارين 
مراد بضحك عكس اللى جواه: دارين دارين دي اختي يا جدي دارين عندي زي اختي يعني و انا من زمان عارف كدا يعني يا جدي مش جديد وأصل 
مجدي : انت تضحك على الكل الا انا يا مراد انا عارف انك بتحبها من ساعة ما كنتوا صغيرين بس اللى بعدك انك عارف انها اعتبرتكم زي ابوها علشان هو ما'ت من وهي صغيره وانت كنت السند الوحيد ليها بس شوف النصيب ربك رايد انها تبقى مرتك انت 
مراد بتنهيدة حزن : مراتي اللى لما قر'بت منها عيطت يا جدي مراتي اللى فى قلبها حد تاني غيري حتي لو سابها يوم فرحها بس باين انها حبته لانه اتقرب منها 
مجدي : شوية وهترضى واحده واحده علي البت مش اكديه وانا عارف كويس اوي أن هي هتحبك يا مراد متقلقش 
مراد: مبقتش تفرق خلاص انا اتعودت اسمع من الكل اد ايه دارين بتحب مصطفى اد ايه دارين نفسها مصطفى يرجع عشان تبقى معاه كنت بسمع كل دا منهم كنت بسمعها بتتكلم مع مروه و تقول مش مصدقه أمتي يوم فرحي يجي وتقولها انها بتحب مصطفى  علشان هو اتقرب منها اخر فتره و كان قريب منها لما انا كنت بسافر مصر يا جدي 
مجدي : بس دلوقتي مين جوزها
مراد: انت عارف ان الموضوع وهي مراتي بيوجـ.ـع اكتر بكتير بلاش نتكلم فى الموضوع دا تاني يا جدي علشان هي مش هنشوفني غير اني زي ابوها علشان أنا اللي مربيها 
مجدي : طب روح لمرتك يا ولدي واتعود بلاش تفضل تهرب لو هتهرب انهاردة مش هتعرف تهرب بعد كدا وبلاش تبعد عنها قرب منها و حسسها ب الأمان و خليها تنسي مصطفى وانا مش هقول الموضوع ده غير و مصطفى قدامي  و هخلي البلديه تقلب عليه الدنيا 
مراد: تمام حاضر يلا تصبح على خير 
مجدي : وانت من اهله
دخل اوضته لاقى دارين نايمة راح قعد جانبها وهو بيتأمل ملامحها قرب منها وقبـ'ل خدها بعد عنها بصعوبة
مراد : امسك نفسك مينفعش يا مراد بتقولي انك وحشة يا دارين تعالي شوفي نفسك فى عيني وانتي هت عـ.ـر.في انك ملكة يا دارين ملكه في عيني و في قلبي 
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ❤️
فى الصباح صحيت دارين ملقتاش مراد بصيت على نور الحمام لاقته شغال قعدت على السرير بنوم مراد خرج وابتسم على شكلها
مراد : طب بتصحي ليه ادام عايزة تنامي 
دارين : لازم انزل احضر الفطار معاهم
مراد: مين اللى قال لازم نامي وانا هقولهم يطلعوا الفطار هنا وانتي مش مجبرة تعملي اي حاجه ويبقى حد من الستات اللى تحت يكلمك
دارين: مرات عميصفيع اللي هي المفروض حمـ.ـا.تي دلوقتي بتزعقـ'لي لو اتأخرت فى الصحيان بتقولي انتي بتدلعي لو منزلتش هتبعتلي حد وهتزعقلي جـ.ـا.مد كملت وهي بتقوم انا هاخد شاور فى السريع وانزل بسرعة
مسك ايديها واتكلم بجدية
: محدش فى البيت هنا يقدر يزعقلك وانتي انهاردة مش هتخرجي من الاوضة ويبقى حد يكلمك روحي نامي وانا هقولهم يطلعولك الفطار كمان ساعتين تكوني صحيتي باذن الله 
و سمع جده بيزعق 
دارين : شكراً بس انا ممكن انزل الكلية من بكرة
مراد: لما اجي نبقي نتكلم هو مش ده صوت جدي 
دارين : بقلق اه هو بيزعق ليه كدا 
مجدي: بزعيق ايه اللي انت هببته ده 
مراد :خليكي انت وانا هروح أشوف فيه إيه 
دارين: لا انا هاجي معاك و بتلبس الطرحه و بتخرج وراه بسرعه 
مجدي: يا بوي يا حزني الحزن ايه انت عملته ده يا حسام 
مراد: في ايه يا جدي 
دارين بشهقه لما شافت مروه بتعيط علي السرير: ايه اللي انت عملته ده يا حسام 
مراد بصدمه 😳:ايه ده 
حسام بلامبلاه :انا مكنتش في وعي 
سماح :مش في وعيك نعمل كدا مكنتش في وعيك ايه يا ولدي ايه اللي انت عملته في البت ده
مراد: ضـ.ـر.ب حسام ب البوكس ايه ده 
حسام: ملكش دعوه يا مراد انا حر في حياتي 
دارين :بصوت عالي حر في حيات تعمل كدا في البت و بتاخد مروه في حـ.ـضـ.ـنها 
مروه: بعـ.ـيا.ط انا غلطانه اني كنت عايزه أساعد حد واط'ي زيك
 حنان: بصوت وا.طـ.ـي  يالهوي 
مجدي بغضب مفرط: انت ازاى تعمل اكديه انت اتـ'جنتت 
مراد بغضب شـ.ـديد الحل انك تتجوزها يا حسام بعد اللي انت عملته فيها ده
مجدي هو ده اللي هيحصل يا حسام 
 حسام: مبحبهاش افهموا بقى وانا مش هتجوز ها 
مراد بجدية : انت زودتها اوي قولتلك متعليش صوتك على جدك وبعدين مبتحبهاش ايه اللى يخليك تعمل معاها اكديه كنت جيت قولتلي ساعتها وانا كنت هتكلم مع جدي بخصوص الموضوع دا واخليك تتجوزها في الحلال انما لا أستاذ حسام بيروح يسك'ر و يعمل اللي هو عايزه مش كان أهم حاجة عنده انه يسهر و ينزه نفسه انما بنت عمه تتـ'حرق المهم مصلحته
حسام بضيق : هتعمل عليا بقى الكبير العاقل وتقف فى صفه زى كل مرة وتطلعني انا الغلطان
مجدي :حس ان الدنيا بتلف بيه وكان هيـ'قع لولا ايد مراد اللى لحقته
مراد بخوف شـ.ـديد: جدي جدي انت كويس
كمل وهو بيبص لحسام بغضب وبيتكلم بصوت عالي
: تعال شوف جدك
تأفف حسام بضيق وهو بيبصلهم بسخرية
مجدي بحسرة : هنعمل ايه النهارده الناس لما تجي تتقدم للبنت و يلاقي كدا هيقولوا علينا ايه مش بعيد تتاخد منك العموديه يا مراد 
مراد : تتحـ'رق يا جدي اهم حاجه صحتك
مجدي وهو يضع يديه على قلبه : ااه يا ربي ايه المصايب اللي كل يوم ديه 
مراد بخوف شـ.ـديد و صرامة: حد يجيب دوا جدي بسرعة
خرجوا كل الخدم على صوته فأوامر مراد تنفذ فى الحال
راح حسام عنده وكشف عليه لأنه شغال دكتور 
حسام: مفيش حاجه بسبب عصبيته بس شوية وهيرتاح متكبرش الموضوع
مراد: عارف لولا اللى احنا فيه دلوقتي كنت علمتك الادب وانت عارف كويس انا ممكن اعمل فيك ايه 
بلع ريقه حسام بخوف شـ.ـديد 
مجدي : هنعمل ايه يا ولدي
مراد: هيكتب عليها انهارده وانا هجيب المأذون 
حسام: جاي يتكلم مراد ولو معلش اللي بقول عليه هو عارف ايه اللي هيحصل
حسام: بيسكت
دارين :لو سمحت يا مراد خليهم يطلعوا علشان اخلي مروه تعرف تقوم
مراد: اه اه يلا يا جماعه 
حنان :ثانيه طب حسام ماله مش ممكن تكون البت مروه هي اللي عملت كدا علشان هو كان سكر'ان 
مروه بعـ.ـيا.ط: أنتِ بتقولي ايه انا عمري ما اعمل كدا 
دارين: هش هش يا حبيبتي خلاص 
مراد بعصبية :مش شايفه بعينك يا حنان رأسها متعو'ره ازاي يعني اكيد حصل اكديه وهي مش في وعيها 
دارين: لو سمحتم اطلعوا بره 
مراد: يلا يلا تعال يا جدي اوصلك الاوضه بتاعتك 
مجدي: يلا يا ولدي 
صفوت: تعال يا ابوي هاخده معاك يا مراد يا بني في
مراد :انا لازم اروح اشوف الشغل في المزرعه انهارده يا جدي و ممكن أتأخر خلي عمي صفوت يجيب المأذون علشان مينفعش مروه تقعد انهارده غير و هي متجوزه حسام بس هروح اشوف دارين و اروح علي طول 
مجدي: علي خير يا ولدي بإذن الله 
اللهم صلى وسلم وبـ.ـارك على سيدنا محمد ❤️ 
دارين :تعالي يا حبيبتي خدي دش 
مروه: بزعل مش قادره اتحرك 
دارين: معلشي هاتي أيدك يا حبيبتي 
مروه: بتروح معاها الحمام انا بحب حسام اه بس مكنتش عايزه نتجوز بالطريقة ديه يا دارين 
دارين :افتكر كلام مراد محدش بيختار قدره يا مروه وده قدرنا 
مروه :بتعب الحمد لله هاتي لي جالبيه وانا هاخد دش و أخرج 
دارين: حاضر 
بعد وقت دارين بتنايم مروه وبتخرج ترتاح في الاوضه بتاعتها 
استغفر الله العظيم ❤️ 
في المطبخ صفيه : الست دارين لسه منزلتش
سماح ( ام حسام) : سبيها يا صفيه انهاردة صباحيتها اعتقي البت شوية 
صفيه : ما انا نزلت يوم صباحيتي برضوا وحضرت الفطور والغدا والعشا العيلة وبعدين انتي مفكرة انها مر'يحة ابني اوي اقطـ'ع دراعي لو كانت سمحتله يقر'ب منها 
سماح: دا موضوع يخصهم هم يا صفيه وبلاش تتكلمي فى الموضوع دا عشان متكبريش الموضوع احنا ما صدقنا أن مراد لقي حل اللى حصل انبـ.ـارح 
صفيه: ايوا يختي ما هو ابن خالت البت الزفت'ه دارين يعملها وابني انا يدبس
سماح اتجهلت كلامها
صفيه كملت بغيظ وصوت عالى يا دارين 
دارين سمعت صوتها جريت وكانت هتقـ'ع بس مراد مسكها فضلوا يبصوا لعيون بعض اتكلم بتوهان فى عينيها اللى بتسحره
مراد : بتجري ليه 
دارين: انت مسمعتش مرات عمي بتنادي عليا انا لازم انزل
شالها مراد بحب كبير وحاطها على السرير برفق قعد قدامها
: نامي
دارين : لا انا هنزل هتيجي تز'عقلي 
مراد بغضب : محدش هنا يقدر يكلمك مهما كان لو عايزة تنامي نامي عايزة تنزلي انزلي مش عايزة يبقى متنزليش انتي مش مضطرة تعملي حاجه انتي مش عايزاها
مراد : انت خارج
مراد : ايوا فيه اجتماع فى المجلس علشان وبعدها همر على المصنع وبليل هروح الأرض اشوف الفلاحين علشان الزراعة 
بصتله وابتسمت لاقيت نفسها بتضحك بتلقائية منها
مراد بأببتسامة وتوهان فى ضحكتها: وايه بقى اللى بيضحك فى كلامي
دارين : اما بضحك بتضحكي ليه واما بعيط بتعيطي ليه اعملك ايه طيب 
مراد : انتِ عارفه لو حد غيرك اتكلم معايا بالطريقة دي كنت عملت فيه ايه اظن انك عارفة
دارين بخوف وهي بتبلع ريقها: بضحك عشان انبـ.ـارح انت قولتلي كملت وهي بتقلد صوته احم
: السؤال بتاع المتجوزين رايح فين وجاي منين دا مش انا اللى اتسأله و دلوقتي انت اللى بتقولي مخطط يومك
مراد : انتِ خايفة كدا ليه كمل وهو بيمرر ايده على خدها انتِ خايفة مني يا دارين انا اذ'ي العالم كله واذ'ي نفسي بس انتِ لأ يا دارين 
دارين برقة وخجل : ليه 
مراد قرب منها وحـ.ـضـ.ـنها بقوة مسكت فيه ابتسم على حركتها بحب كبير ميل على خدها غمضت عينيها ابتسم عليها واتكلم بهمس
: حسيتي باللى عايز اوصلهولك يا دارين 
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم ❤️
دارين : لا انا مش فاهمه حاجه بس مبسوطة اوي يا مراد انت طلعت جميل اوي مش شبه ما كنت بتبين خالص دا الواحد كان بيمـ'وت من الخوف وهو بيتكلم معاك وعارف بقى المشكلة الكبرى هو ان كل قرار بيتاخد فى البيت دا لازم مراد يوافق عليه اللى هو جدي انا هدخل علمي علوم  ادبي لازم خدي رأي مراد جدي انا هقدم طب بلغي مراد وكأن مراد رئيس جمهورية دارين 
مراد فضل يضحك على طفولتها بحب كبير : هههههه دا عشان جدي بياخد رأيي فى كل حاجه لانه شايف اني الوحيد اللى هنا عنده بعد نظر للمواضيع
دارين : الصراحة اه انت بتحل اى مشكلة مهما كانت كبيرة فى ثانية الا ثانية
كان لسه هيتكلم بس قاطعه خبط على الباب
مراد بجدية: نعم
 جنات الخدامه صفيه عايزة دارين هانم تحت يا  بيه مراد 
مراد بصرامة: قوليلها مراد بيه بيقولك دارين هانم مش هتنزل انهاردة وطلعوا الفطار هنا
جنات: تمام يبيه
دارين بخوف : انت كدا اعلنت الحـر'ب الكبيره ما بيني انا ومرات عمي اللى المفروض دلوقتي حمايتي يا مراد 
مراد: متخافيش محدش يقدر يزعلك وانا موجود
دارين : ما هو دا اللى مطمني يلا انا هنام بقى 
مراد : تمام وانا خارج هبقى ارن عليكى اشوفك عملتي ايه مع امي
دارين : متخوفنيش بالله عليك
مراد : حاضر 
خرج مراد من الاوضة دارين بصيت لطفيه بفرحة
دارين : بجد دا عنده انفصام فى الشخصية الشخصيتين عكس بعض تماما معقول دا نفسه مراد وانا مالي المهم انه كويس معايا وخلاص اما انام بقى علشان اصحي ابقي اطمن علي مروه 
جنات بلغت صفيه باللى قاله مراد 
صفيه :بزعيق ماشي ماشي انا عارفه البت من اولها هتخليه ميسمعش كلامي أمه لما تنزل لي بس 
سماح: خلاص يا صفيه اهدي 
صفيه :ماشي يا سماح ماشي 
في الليل تم عقد جواز مرور و حسام 
دارين :يلا يا حبيبتي روحي مع حسام 
مروه: انا خايفه منه اوي 
دارين: متخفيش يلا روحي
مروه: حاضر 
في جناح حسام 
مروه: حسام 
حسام بزعيق.....
مروه: حسام 
حسام: انتِ تخرصي خالص 
مروه بدمـ.ـو.ع :مش ذنبي يا حسام مش ذنبي 
حسام :بقولك ايه انا مش عايز وجع دماغ انا شوايه و هخلص منك و مش هتبقي مراتي يا رب تكوني فهمتي
مروه :بتمسح دمـ.ـو.عها اه فهمت يا حسام بعد اذنك و بتدخل الحمام 
فى شركة الدمنهوري للمعمار 
: فيه خبر مش كويس يا فنـ.ـد.م 
هشام : وانت من امتى وانت بتجيب اخبـ.ـار حلوة يا محمد قول ما هي ناقصك انت كمان
محمد( مدير اعمال هشام و دراعه اليمين) : مناقصة الحديد
هشام بأنتباه : مالها
محمد بخوف شـ.ـديد من رد فعل هشام وهو بيبلع ريقه 
: مراد المنشاوي خدها
هشام بغضب وعصبية مفرطة: انت بتقول ايه ازاي يا شوية بها'يم 
محمد : مراد المنشاوي مش سهل يا فنـ.ـد.م واي واحد بيدخل قصاده اكيد بيخـ'سر
هشام : وانت بقى جاي تعرفني عليه غـ'ور من وشي 
محمد خرج بسرعة وهو خايف بشـ.ـدة من هشام 
هشام بغضب مراد مراد كل شوية يطلعالى ويبوظلي شغلي بس لا مش هسيبه كتير كدا 
فى المساء مراد جيه ولاقى دارين قاعدة على السرير وماسكة الكتاب فى أيدها 
مراد : ربنا يعينك يا دكتور
دارين : انت اتأخرت كدا ليه انت عارف ان من ساعة ما انت خرجت وانا مش عارفه انزل تحت من خوفي غير لما مروه و حسام اتجوزوا و دخلت علي الاوضه علطول قبل ما تشوفني و تكلمني 
مراد راح عندها وقعد قدامها: هنعقد نعيد ونزيد فى نفس الكلام كل شوية يا دارين قولتلك متخافيش من حد 
دارين : طب انت اتأخرت ليه 
مراد : انا سافرت القاهره انهاردة ولسه راجع
دارين : ليه
مراد : كان فيه اجتماع مهمة جدا
دارين : وعملت ايه 
مراد : السؤال دا ميتسألش لمراد المنشاوي لاني معروفة اني بفـ'رم اي حد يقف قصادي
دارين بأعجاب : واو مش بقولك بتحل اي مشكلة في ثانية الا ثانية
مراد سرح فيها وهو بيتكلم فى نفسه
: ما عدا الفوز بقلبك يا دارين هي دي الحاجة الوحيدة اللى مش عارف احلها
دارين هزت بأيدها قدام وشه : ايه روحت فين
دارين : معاكي أهو 
دارين : هو انا ممكن اسألك سؤال 
مراد : اكيد 
دارين : هو انت ليه برا بتبقى بشخصية ومعايا انا بالذات بشخصية تانية خالص
مراد : افهمي دي لوحدك يا دارين انا مينفعش اقولك يلا انا هقوم اخاد دش عشان انام لاني تعبت اوي انهاردة
دارين: ممكن اروح اقعد مع مروه شوية فى اوضتها علشان هي اتجوزت حسام وانا قلقانه عليها 
مراد: ممكن تخليكي معايا انهارده انا محتاجك اوي يا دارين انا جاي تعبان من الشغل انهاردة وعايزاك جانبي مروه مش هطير وحسام مش هياكلها 
دارين بخجل و رقة : حاضر 
مراد قام بسرعة دخل الحمام وهو بيحاول يتحكم فى ضعفه قدامها
بعد عشر دقائق دارين كانت قاعدة بتقلب فى فونها
مراد بصوت عالى نسبيا: دارين ممكن الفوطة لو سمحتى
دارين بخجل : حاضر
اخدت الفوطة من الدولاب خرج ايده من ورا الباب
مراد : هاتي يا  دارين 
دارين بخجل وتـ.ـو.تر : اتفضل 
حسيت بدوخة وكانت هتقع لولا ايد مراد اللى سندتها فى الوقت المناسب خرج من الحمام بسرعة وهو بيسندها وكان لابس بنطلون وعا'ري الصدر
مراد بخوف شـ.ـديد : دارين انتي كويسة حاسة بى ايه 
دارين بخجل شـ.ـديد حاولت تبعد بس كانت دايخة مسكت فيه اكتر 
مراد بحنية وخوف : مالك فيه ايه
دارين : احتمال يكون ضغطي وا.طـ.ـي قضيت اليوم كله فى النوم وماكلتش حاجه
مراد شالها بحنية مفرطة وحاطها على السرير برفق 
: اقعدي هنا انا هنزل اقولهم يطلعوا الاكل هنا
دارين بغيرة : هتنزل كدا 
دخل غرفة الملابس ولبس تيشرت اسود ابرز عضلاته دارين بصتله بأعجاب شـ.ـديد نزل المطبخ
مراد : جنات هاتي العشا بسرعة
جنات : حاضر يبيه
مراد اخد الصنية من جنات 
جنات: عنك انت يبيه انا هطلعها
مراد : لا خليكي انتي اعملي عصير ليمون للهانم وطلعيه
اخد مراد الصنية وهو خارج من المطبخ قابل صفيه 
صفية بغضب وهي بتبصله : واخد الوكل لحد عندها عشنا وشوفنا يا زمن 
مراد : نتكلم فى الموضوع دا بعدين يا اما انا لازم اطلع دلوقتى 
صفيه: لا يا مراد اسمع 
مراد بصلها بأنتباه اتكلمت بغضب 
: انا مش عارفه لحد دلوقتي انت ازاى اتجوزت دارين انت مش عارف انها بتحب مصطفى ابن خالتها والعيلة كلها عارفة اكديه
دارين : يما معدش ليه لزوم الكلام فى الموضوع دا واصل خلاص دارين بقيت مراتي
صفيه: بقى مراد المنشاوي اللى بنات البلد كليتهم بيتمنوا بصة واحدة منه يتجوز واحد مهتحبوش انت اتجـ'نتت فى نفوخك يا مراد 
مراد : يما انا مش فاضي لكل الكلام اللى ممنوش لازمه 
وطلع  بسرعة بخوف على دارين علشان هي تعابنه 
مراد...؟
وطلع  بسرعة بخوف على دارين علشان هي تعابنه 
طلع مراد بالصنية لاقى دارين نايمة راح عندها وهو بيدقق فى ملامحها مرر ايده على خدها بحب كبير واتكلم بهمس
: مكنش ينفع اتجوزك وانتي بتحبي غيري يا دارين انا اخدت من الدنيا كل حاجه ما عدا اكتر حاجه انا عايزاها وبتمناها اللى هي انتِ وبس مش عارف ليه القدر جمعني بيكي وايه هي حكمة ربنا فى دا بس هنسبيها للوقت و ده قدره ربنا أن يخلي مصطفى يمشي قبل ما تتجوزوا علشان تبقي لي
اتكلم بصوت عالى نسبياً : دارين يا دراين 
دارين قامت بكسل : نعم 
مراد: يلا عشان تاكلي 
دارين بصدمة: مراد انت شليت صنية الاكل قدام الناس اللى تحت وطلعت بيها بنفسك
مراد: ايوا يلا لازم تاكلي محدش ليه دعوه بينا 
دارين بخوف : ايوا ايه وقولي كمان ان مرات عمي صفيه شافتك و هطين عشتي 
مراد راح جاب الصنية من على التربيزة وحاطها قدامها على السرير : يلا يا دارين كلي و ملكيش دعوه ب حد ميت مره اقولك كدا 
بدأ يأكلها بحب بصتله بخجل شـ.ـديد
دارين : خلاص انا هاكل لوحدي 
مراد : لا عشان اطمن انك كلتي كويس ما هو يا تاكلي يا هاخدك و نروح المستشفى وهم بقى يتعاملوا مع الدوخة دي
دارين:  لا لا خلاص والله هاكل 
مراد : انتي بتنامى كتير كدا ليه 
دارين : عادي ممكن يكون تعب
مراد : تمام يلا كلي
دارين برقه:انت مش هتاكل 
مراد:تؤ تؤ يلا أنتِ بس اهم حاجه تأكلي 
دارين بصوت عالي:لا يا مراد انت تعبت في الشغل انهارده وانا عامل بنفسي زي ما اكلتني 
مراد بضحك ظهرت غمزته: يا بت وطي صوتك أنتِ كدا هتهلي العيله كلها هي اللي تاكل معانا مش أنا 
دارين بابتسامه:اسفه اسفه يلا كل من أيدي
مراد:بياكل من أيدها و هو مش شايل عنه من عليها وعلي حركتها 
 اللهم صلى وسلم وبـ.ـارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين 🤍
حسام: انتي لسه صاحية 
مروه : انت كنت فين كل دا  وسيبني قاعده لوحدي هنا 
حسام: عديت على ناس صحابي والقاعدة خدتنا
مروه: طب على الاقل كنت رنيت عليا و قولتلي بدل ما انا قاعدة مستنياك كدا من بدري وقلقانة عليك اوعك تكون روحت وراجع سك'ران تاني 
حسام بعصبيه: مروه صوتك ميعلاش وانا اصلا ارن عليكى واقولك ليه احنا مش زي اي اتنين متجوزين فاتاخرت أو بايت برا دا شئ ميخصكيش تمام انا حر في حياتي  و سك'ران مش سك'ران ملكيش فيه 
مروه بدمـ.ـو.ع: انا بس كنت خايفة عليك تمام انا آسفة تصبح على خير
اتجاهلها و دخل جاب هدوم و دخل الحمام 
مروه بدمـ.ـو.ع من معاملته : اجبلك تتعشى
حسام: لامش عايز حاجه كلت برا نامي 
مروه : ماشي 
خرج من الحمام ولاقها لسه صاحية 
حسام وهو بينشف شعره : مش قولتي هتنامي
راحت عنده و خدت منه الفوطة وبدأت تنشف شعره بحب بص فى عينيها بحب واتكلم بتوهان
: روحي نامي يا مروه
مروه : متأكد انك عايزني انام يا حسام 
حسام بضعف وهو بيبلع ريقه : اها 
مروه وهي بتحـ.ـضـ.ـنه بحب : متأكد يعني متأكد 
حسام بتوهان : مروه نامي بقى وخلي ليلتك تعدي على خير
مروه : انت عارف انك وحـ.ـشـ.ـتني اوي اوي انهاردة ممكن متتأخرش عليا تاني 
حسام:يلا يا مروه نامي 
مروه: بقولك وحـ.ـشـ.ـتني يا حسام 
حسام بعصبيه :انا نازل الجنيه و بيرزع الباب وراه 
مروه بدمـ.ـو.ع: بتكلم نفسها حتي بعد اللي عملته معايا وانا لسه بحبك طب اعمل ايه انت بتبقي بشخصيتين
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ❤️ 
دارين : انا هنام تصبح على خير
مراد : وانتِ من اهل الخير
دارين : مش هتنام 
مراد : لا هطلع البلكونة شوية 
دارين : اوكي 
دخل مراد البلكونة ولاقى حسام قاعد وباين عليه الحزن لما شافه دا"فن راسه بين ايديه قرر انه ينزل يشوفه كان لسه هيخرج من الاوضة دارين بصتله بنوم 
دارين بنوم  : رايح فين بتخـ'وني ولا ايه 
مراد ببأبتسامة: نامي يا عبـ.ـيـ.ـطه انا نازل تحت الجنينة
بص عليها لاقها راحت فى النوم نزل الجنينة، لاقى حسام قاعد راح عنده و شـ.ـد الكرسي وقعد جانبه 
مراد : مالك 
حسام بص لمصدر الصوت لاقى مراد اللى قاعد جانبه اتنهد بضيق : مفيش
مراد : والله اوماال قاعد كدا ليه هتخبي على اخوك يا حسام 
حسام: انت مش اخويا وعمري ما هعتبرك كدا بطل تمثيل انك بتحبني وان يهمك مصلحتي من امتى وانتوا بيهمكوا مصلحتي اصلا كل اللي هنا فى العيلة بيحبكوا انت انما انا محدش بيهموا امري على طول ببقى لوحدي فمتجيش دلوقتي وتمثل دور الكبير اللى واخد باله من العيلة كلها مع أن الفرق ما بيني وبينك سنتين بس 
مراد : خلصت خلاص كلامك و قولت اللي وجواك طب اسمعني انا بقى انا مش بمثل انت فعلا امرك يهمني حزنك بيزعلني وفرحك بيفرحني انت اخويا  بمش من نفس الام ولا الاب بس أخويا غصبن عنك و صدقت أو لا اني اخوك دي حقيقه محدش يقدر يغيرها وخليك عارف ان اخوك الكبير ديما فى ضهرك لو احتاجت اي حاجه ومش بمزاجك واكيد هيجي اليوم اللى هتعرف فيه ان كل دا مش مجرد تمثيل لا مني ولا من جدك لو احنا بنكرهك زي ما بتقول مكناش وافقنا تعيش معانا هنا بعد كل اللى عملته فى بنت عمك مروه اللى ملهاش  اعقل يا حسام بدل ما هضيع من ايدك كل حاجه حلوة و أولهم مراتك 
حسام بسخرية: حكيم اوي انت يا مراد بتقدر تضحك على عقول الكل بكلامك بس للاسف مش هتعرف تضحك عليا
مجدي : مالكوا انتوا بتتـ'خانقوا ولا ايه
حسام بسخرية : على اساس اني لو قولتلك اه هتقف معايا طبيعي هتقف مع حبيب قلبك المفضل عندك سيدة النائب انا طالع انام 
قال كلامه وسابهم ومشي 
مجدي : هو ماله فيه ايه
مراد : ما انت عارف حسام يجدي سيبه شوية وهيفك وانا هحاول اهدي شوايه 
مجدي: عملت ايه فى المناقصة
مراد : خدنها يجدي متقلقش 
مجدي : كنت عارف انك قدها 
مراد : صحيح يا جدي انا عايز اعرف م'وت أهل دارين سببه ايه 
مجدي بخوف و تـ.ـو.تر :......؟
يتبع 
مجدي بخوف و تـ.ـو.تر : مش وقته يا مراد يا ولدي 
مراد: استني يا جدي لا انا عايز اعرف 
مجدي  بقلت حيله:بص يا ولدي انت كبير البلديه ولازم تبقي عارفه انا مش هعرف اخبي  اكتر من اكديه أهل دارين اتقـ.ـتـ.ـل'لوا يا مراد 
مراد بصدمه :اتقت'لوا مش انتم قلتوا يا جدي أنهم علموا حاد'ثه
مجدي: لا يا مراد كان في طار و ولدي ابو دارين هو و أمها مـ.ـا.تو'ا و حصل اللي حصل 
مراد :وانت كنت مخبي ليه كل ده يا جدي
مجدي: البت يا مراد كانت صغيره مكنش ينفع نعرف أن هو ده اللي حصل 
مراد :و مين اللي عمل كدا 
مجدي :لحد دلوقتي بحاول اعرف بس مش عارفه مين
مراد: سيب الحكايه ديه عليا يا جدي 
مجدي: ملكش دعوة يا ولدي انا مش عايز اخصرك انت كمان  خلاص بذايه اكديه خلاص حصل اللي حصل يا ولدي 
مراد :متقلقش يا جدي و بيطلع  بيلاقي دارين نائمه بياخد دارين في حـ.ـضـ.ـنه و بينام 
في صباح يوم جديد 
دارين: بتقوم تاخد دش 
مراد بنعاس :بيدور علي السرير مش بيلاقي دارين و لقي نور حمام مفتوح عرف انها في الحمام 
بعد وقت قصير 
دارين بتخرج و بتبقي لبسه فستان أبيض و بتنشف شعرها 
مراد: رايحه فين اكديه 
دارين :رايحه الكليه 
مراد: امم طب تعالي 
دارين: ليه 
مراد :تعالي بس 
دارين بقلت حيله :حاضر 
مراد بياخد منها المشت و بيسرح لها 
دارين بخجل :هات يا مراد انا هسرح لنفسي 
مراد: هش هش انا هسرح لك 
بعد وقت قصير ⏱️ 
مراد :استني هاخد دش و نروح سوا اوصل وانا في طريقي 
دارين: اوك
اللهم صلى وسلم وبـ.ـارك على سيدنا محمد ❤️ 
مروه بتعيط علي السرير 
حسام بقلق: في ايه يا مروه أنتِ كويسه 
مروه: لا انا كويسه كمل نوم معلش صحيتك 
حسام:  لا عادي يا مروه بس امال ليه بتعيطي 
مروه: رجلي وجعاني اوي يا حسام 
حسام بخوف عليها بيقوم بسرعه من علي السرير طب هاتي أيدك و تعالي قومي معايا خدي دش و إن شاء الله هتبقي كويسه 
مروه: مش عارف أقوم 
حسام بيشلها هات رجلك 
مروه: انت هتعمل ايه 
حسام :يا ربي بقي اهدي و هاتي رجلك و بيجيب كريم و بيحط لها و بيلف ب الشاش رجلك ورمه متحركهاش لحد ما تخف 
مروه: بتبص ليه بحب شكرا 
حسام بيدخل الحمام بدون اي كلام 
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ❤️ 
مراد: يلا انا خلصت 
دارين: يلا 
مراد: بس خدي الأول الفلوس ديه 
دارين بضحك :لا شكراً معايا 
مراد بجديه: ايه اللي يضحك يلا خدي يلا 
دارين برقه: لا اصل عمر ما حد ما اهتم بيا كدا  شكراً 
مراد: بيبسها في خدها طول ما انا موجود هتلاقي كل اللي بتتمنبه يلا خلي بالك من نفسك يلا وبيخرج 
دارين :بتفضل مسكه خدها و مبلمه 
مراد بصوت عالي نسبياً :يلا هتفضلي مبلمه كتير 
دارين بخجل: احم لا يلا 
صفيه :تعال يا حبيبي علشان أنا اللي محضره الوكل بنفسي و بتبص ل دارين 
دارين بخوف: بتقف ورا مراد و بتمسك أيده 
مراد: لاقي دارين خايفه لا يا اما احنا هنوكل بره يلا يا دارين و بيخرج علطول 
صفيه :شوفي الواد يا سماح اتجهلني علشان البت ديه اعمل ايه يا ربي فيها 
سماح: سيبي البت في حاله يا صفيه المره الجايه مراد هيعمل تسرف مش هيعحبك 
صفوت: ايه الخنا'ق اللي علي الصبح ده 
صفيه: انا البت اللي اسمها دارين  ديه من اول ما اتجوزت الواد و هي مخليها ماشي علي مزاجها 
صفوت: ربنا يهيدكي يا صفيه الواد معملش حاجه تعال يا بوي الوكل جهز علشان الستات دول  هيخلوني اتجلط
مجدي :بضحك امال فين مراد و دارين 
صفيه بحسره: راح مع دارين هيوكل بره و بتلاقي حسام نازل شوفي يا سماح يا ختي لو ابنك هياكل
سماح: يلا يا والدي تعال الوكل جهز
حسام:بعد اذنك يا جدي جنات هاتي الوكل الأوضاع عندي و بيطلع علطول 
سماح: يوه يوه شوفي الواد
مجدي:علي اكديه بقي كل واحد يبفكر في الاوضه بتاعته 
صفيه بضحك: قولت لك البنات دول فيهم حاجه 
سماح:يلا يا ختي نوكل
اللهم صل وسلم وبـ.ـارك على سيدنا محمد ❤️ 
مراد:هتخلصي أمتي انهارده 
دارين:مش عارفه لما اخلص هبقي اتصل بيك 
مراد: امم طب يلا انزل
دارين : الكليه مش هنا يا مراد 
مراد: يلا انزلي بس 
دارين بعدم فهم: حاضر 
مراد بيمسك ايد دارين و بيدخل المطعم يلا يا دارين تاكلي ايه 
دارين: مش جعانه يا مراد والله و كدا هتاخر 
مراد: متقلقيش لسه فيه وقت تأكلي ايه بقي 
دارين: اللي هتاكله انا هاكله 
مراد: ماشي هات احسن اكل عندك هنا 
:حاضر يا فنـ.ـد.م 
دارين:مكنش لازم والله يا مراد 
مراد:بيمسك أيدها كل ده ميفرقش معايا اهم حاجه صحتك
بعد وقت 
مراد:يلا انزلي 
دارين: شكراً يا مراد 
مراد: بطلي هبل ويلا  
دارين باستغراب: انت جاي معايا
مراد : ايوا هدخل لواحد هنا أعرفه و همشي علطول
دخلوا تحت نظرات الإعجاب من كل الطالبات لمراد بصتلهم دارين بغيره شـ.ـديدة دارين كانت جاية تدخل بس خبـ"طت فى واحد تحت و بيقع منه الورق تحت نظرات الغيرة الشـ.ـديدة من مراد 
تامر بإعجاب :  اوه انا آسفة يا دكتورة بس مخدتش بالي  
دارين : ولا يهمك و جايه تقعد تجيب الورق 
: مراد بيمسك ايد دارين جـ.ـا.مد بتعملي ايه 
دارين بخوف: بتقف مكانها علطول ولا حاجه يا مراد كنت داخله 
جت تمشي بس تامر وقفها: بقالك كتير في الكليه اصل اول مره اشوفك 
مراد بعصبيه مفرطه: وهو بيقف ما بين دارين و تامر: وانت مالك ام'ك بقي  يخفيف هي  بقالها قد ايه اهنه 
تامر: انت مين وبتتكلم معايا كدا ليه اصلا و مالك ب ام'ي هي ديه حاجه تخصك
مراد بغضب: انا يا روح ا
سامر بمقاطعة : مراد ازيك عامل ايه عاش من شافك يا عم وحشني 
مراد بص لدارين واتكلم بجديه : ادخلي على المدرج بتاعك 
دارين : حاضر 
دخلت دارين بخوف من مراد تامر بص لدارين بأعجاب واتكلم بتوهان يا لهوي ديه ليلتي بيضه و هو بقي فيه كدا فيها تحت نظرات  مراد : هو فيها جمال كدا
مراد انقـ"ض عليه بقوة اتكلم بغضب مفرط: انت زودتها اوي
دارين رجععت بخوف شـ.ـديد من الصوت 
سامر راح وقف فى نصهم وهو بيحاول يبعد مراد اللي كان نازل فيه ضـ"رب  فيه تامر و الكليه كلها بتتفرج 
سامر:  سيبه خلاص يا مراد هيم'وت في أيدك 
مراد بعد بصعوبة وهو بينهج من ضـ"ربه لتامر 
: ابقى فكر بس تبصلها اللي عملته دا اقل حاجه تتعمل فيك قال ليللتك بيضه قال ده انا هخلي للتك سود
مراد بعصبية مفرطة وصوت خوف كل الطلاب اللى كانوا واقفين بيتفرجوا وخصوصا دارين 
:قولتلك ادخلي واقفه بتاعه ايه ده
 تامر كان قاعد على الأرض بيحاول ياخد نفسه حط ايده على انفه بص على ايده شاف الد"م على ايده قام بسرعة وضر"ب مراد بقوة وغضب
 دارين بخوف شـ.ـديد: مراد 
يتبع .....
دارين بخوف شـ.ـديد: مراد
وجاي يروح يض'رب تامر تاني دارين 
: خلاص بالله عليك يا مراد كفايه الكليه كلها اتفرجت علينا انت مراد المنشاوي يوس'خ أيده في واحد زي ده 
مراد بغضب وهو بيحاول يروحله بس ايد دارين كانت ماسكه
:-  اوعى يا دارين بقى بتضـ"رب  مراد المشاوي  يا كل'ب يالا والله لهنـ.ـد.مك نـ.ـد.م عمرك  انت باين عليك من بتاع اليومين دول العيال الطايشه 
مشي تامر بسرعه واتجاهل كلامه لانه كان خايف منه
  راحت دارين عنده وهي بتبص على الد"م اللي جنب شفايفه بخوف وقلق عليه لأنه بين'زف 
دارين بخوف: مراد انت كويس
مراد بصلها بحنية 
:- اهدي متخافيش  انا كويس يا دارين يلا علشان هتتاخري علي المحضرة 
دارين بدمـ.ـو.ع و خوف شـ.ـديدة عليه  : يا عم ولا محاضره ولا زف'ت انا عمري ما  هسيبك وانت  بالشكل ده اعرف انك كويس و أروح علطول 
مراد بحب و توهان في دارين كان  فرحان اوي لان شاف أنها  عليه الخوف عليه 
مراد: بيمسح دمـ.ـو.عها اللي نازله خلاص يا دارين انا كويس والله 
دارين بزعل:بتمسح دمـ.ـو.عها كـ.ـد.اب 
مراد:تعالي نقعد بس عند سامر في المكتب احسن من اللي بيبص هنا و هناك 
سامر: اه اه تعال يا مراد 
مسكت دارين ايد مراد بص لايدها الماسكة ايده وابتسم بحب 
دارين: يلا
مراد بيدخل المكتب بيقعد علي الكرسي 
سامر: ايه يا مراد هتفضل علطول عصبي كدا 
مراد: ياعم هو واحد مهزق  
سامر: المهم أنا عايز اعرفك يا دكتوره دارين أن مراد ده اجدع واحد شفته هو اصلا السبب اني ابقي معيد هنا في الكليه 
دارين بتفضل تبص لمراد 
سامر خد باله : احم يلا يا مراد تعال اعمل ليك الجر'ح 
دارين: لا لا شكراً يا دكتور انا هعمل له
سامر:اوك استأذن انا 
أول ما خرج دارين ببترمي في حـ.ـضـ.ـنه انا اسفه يا مراد 
مراد بحب: يا بنتي خلاص مش ذنبك اعمل ايه تاني علشان تبطلي عـ.ـيا.ط 
دارين بخجل: خلاص آسفه و بتقعد علي ركبها علشان تعمل ليه الجر'ج
مراد بيشـ.ـدها لا تعالي و بيقعدها علي رجله يلا يا دكتوره استغلي شغلك 
دارين بشهقه: مش هعرف كدا 
مراد بنكار : لا يلا
دارين بخجل:  يا ربي حاضر 
دارين بدأت تعقم الجـ'رح بحب وخوف
مراد: بس اول مره اعرف انك شطره في انك تداوي جرو'ح الناس 
دارين بعدم فهم : هو ايه يا مراد 
مراد: ايدك نعمه اوي بتسحر اي حد يا دراين 
دارين بخجل: بقيت كويس دلوقتي 
مراد: كل حاجه كويسه يا دارين الا ده وبياخد أيدها وبيحطها علي قلبه 
دارين بتـ.ـو.تر: ماله قلبك يا مراد 
مراد : مشغول بواحده نفسي اسمع منها كلمه واحده بس عبـ.ـارة عن أربع حروف و هي منعاني طول الوقت 
دارين بـ.ـارتباك: ممكن أقوم من علي رجلك يا مراد علشان أنا كدا هتاخر 
مراد بهمس : مسيرك يا ملوخيه تيجي تحت المخرطه 
دارين بتـ.ـو.تر بتخرج علطول 
مراد تلفونه بيرن 
:الو يا جدي خير 
مجدي :انت فين يا مراد 
مراد: في الكليه بس ليه 
مجدي: تسيب كل اللي في أيدك وتيجي لي علطول 
مراد:حاضر و بيقفل و بيخرج علطول 
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين 🤍 🌹 
في المزرعه 
مجدي بعصبية مفرطة: بس يا حسام يا ولدي انا قولت ليك خلي بالك من شغل المزرعه ده وكلفتك بيه 
حسام: ماشي يا جدي وانا اعمل ايه أن في منه محر'وق 
مجدي بعصبية: بيض'رب في الارض بالعصايه ضـ.ـر.بتين  ازاي يا حسام ديه اول مره اخليك تعمل حاجه و متعملهاش زين مش اكديه يا حسام مراد شايل كل حاجه في البيت و في الشغل وفي البلديه مش زيك خالص يا حسام 
حسام بعصبية :مش كل حاجه مراد مراد وانا مالي ومال مراد حاجه ول'عت مش ذنبي 
مراد بيوصل 
:في ايه يا جدي عرفت انك طالبني
مجدي: شرف يا خويا شوف ابن عمك عمل ايه في المحاصيل حر'ق منه كتير 
مراد:اهدي يا جدي علشان صحتك
حسام بزعيق :اهو ايه يا جدي مراد هيضر'بني يعني مش كفايه مقارنة بقي و كلام مممنوش لزوم
مراد:وا.طـ.ـي صوتك وانت بتكلم جدك يا حسام 
حسام بعصبية:انا هامشي وسيبه الأمر وانا هحاول أحله  
مراد:خلاص انا هحل كل حاجه 
حسام بياخد بعضه و بيمشي 
مجدي: إزاي يا ولدي إزاي خلاص اتح'ق 
مراد:متقلقش يا جدي هنزود في الشغل ونعمل كميه اكبر 
مجدي: طب تعال نطمن علي البقر اللي هنا و الجاموس اللي اهنه 
مراد: حاضر يا جدي 
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ❤️ ☺️ 
حسام بيدخل الأقصر 
مروه كانت في المطبخ و اول ما شافت حسام كانت تتطلع وراه 
صفيه: رايحه فين يا مقصوفه الرقابه 
مروه: رايحه أشوف حسام 
صفيه: مش كفايه أنك الصباح الوكل طلع لحد عندك 
سماح: روحي يا حبيبتي ملكيش دعوه بيها 
مروه شكرا يا مرات عمي و بتطلع علطول 
: حسام ايه مالك 
حسام بنرفزه: مافيش 
مروه: اهدي بس يا حبيبي مالك و كل حاجه هتتحل
حسام: كل حاجه مراد مراد وانا اول'ع بجاز 
مروه: حصل ايه طب فهمني  وجايه تحط أيدها علي كتفه 
حسام بعصبية:بيض'رب أيدها في الحيطه و بيفضل ماسك أيدها جـ.ـا.مد الموضوع ده ملكيش دعوه بيه انا بكلم نفسي متعمليش فيه مراتي أوي فاهمه 
مروه بدمـ.ـو.ع: أيدي هتتك'سر يا حسام ابعد 
حسام بنفرزه بيخرج علطول 
مروه بتقعد في الأرض
: لحد متي هفضل اكديه لحد دلوقتي مش حاسس بمشاعري 
صفيه بصوت عالي: يلا يا بت تعالي كملي شغلك
مروه بتمسح دمـ.ـو.عها و بتنزل 
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم ❤️ 
بعد يوم طويل ⏱️ دارين بتخرج مع هايدي زملتها الجديده من الكليه 
تامر كان واقف مع شوايه صحاب ليه 
: اهدي بقي و هوريك انا ممكن اعمل ايه 
علاء صاحب تامر: وريني يا عم 
دارين: انتِ هاتمشي منين يا هايدي 
هايدي: انا خلاص طلبت تاكسي علشان اوصلك معايا 
دارين لا والله انا هكلم مراد يجيي يوصلني 
هايدي: لاهزعل تعالي بس اركبي معايا 
دارين: ماشي بس استني اكلم مراد مراد تلفونه مقفول يا هايدي أعمل ايه 
هايدي: خلاص بقى تعالي معايا 
دارين بقلت حيله: ماشي يلا وجايه تركب 
: تامر بيمسك أيدها و بيشـ.ـدها ليه تعالي اوصلك في طريقي يا دراين 
دارين بشهقه: انت ازاي تمسك أيدي كدا 
تامر: انا  اسف آسف  مكنتش أقصد 
دارين بعصبية: حصل خير بس المره الجايه مش هيحصل كويس 
هايدي: معلشي يا دراين يا حبيبتي يلا اركبي 
تامر بيضحك لعلاء :خلاص اخذت القطه 
في الليل 
دارين 
:كانت قاعده على السرير بتذاكر 
مراد بعصبية شـ.ـديدة بيدخل القصر فين دارين يا جنات 
جنات: في اوضتها يا بيه 
مراد بيفتح باب الاوضه بعصبية و بيقفل الباب وراه بالترباس 
دارين بخوف : في ايه يا مراد 
مراد....؟
يتبع
مراد بعصبية شـ.ـديدة بيدخل القصر فين دارين يا جنات 
جنات: في اوضتها يا بيه 
مراد بيفتح باب الاوضه بعصبية و بيقفل الباب وراه بالترباس 
دارين بخوف : في ايه يا مراد 
مراد بعصبية مفرطه :ايه اللي وقفك انهارده مع تامر يا دارين 
دارين بتـ.ـو.تر و بتفكر في أيدها:أمتي يا مراد محصلش الكلام ده 
مراد بصوت ححيمي: انا شوفتك بعيني يا دارين و بتكدبي  كمان اصل مش فاهم و عايز افهم 
دارين بدمـ.ـو.ع: والله يا مراد مش ذنبي اهدي وانا هفهمك 
مراد بيمسح بايده الاتنين علي وشه : انا كل ده ماسك اعصابي و مش راضي اعمل حاجه ازعلك يا  دارين ممكن افهم ايه اللي وقفك مع واحد صاي'ع  زي ده وأنتِ عارفه اني اتختقت الصبح معاه بسببك 
دارين بعـ.ـيا.ط شـ.ـديد و شحتفه: والله يا مراد هو مسك ايدي من غير ما أعرف أن هو بس انا والله زعقت ليه 
مراد بقلت صبر: مش كل ما أكلمك تعيطي ليه متصلتيش بيا وانا قايل ليكي ميت مره كلميني 
دارين بعـ.ـيا.ط: اتصلت وانت مش بترد و غير كدا انا حره في حياتي يا مراد انت ليه بتتكلم معايا كدا و بتحقق معايا زي ما يكون عامله حاجه غلط 
مراد بعصبية شـ.ـديدة بيمسك ايديها جـ.ـا.مد و بيحطها وراه ظهرها انتِ ملكي يا دارين ملك لمراد المنشاوي و اي حد هيقربلك هدب'حه أنتِ فاهمه 
دارين بعـ.ـيا.ط شـ.ـديد و بتضـ.ـر.ب برجالها الاتنين في الأرض : سيب أيدي و غير كدا عرفت منين أن انا وقفت معه 
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ❤️ 
صفيه: مش ده يا بت يا مروه صوت مراد 
مروه :بقلق اه شكله بيزعق
 و بيطلعوا علي فوق علطول
مروه: أبيه هو فيه حاجه و لا ايه 
مراد بيطلع صوره من التليفون اتفضلي شوفي اول ما شافت الصور اغم عليها 
مراد بخوف عليها دارين يا  دارين 
صفيه: افتح يا ولدي 
مراد بيشيل دارين علي السرير علي طول  و بيطلب الدكتوره و بيروح يفتح الباب 
صفيه: خير يا ولدي 
مروه بشهقه اول ما شافت دارين نايمه علي السرير 
: ايه اللي حصل يا أبيه 
مراد:مافيش 
صفيه: كنت شاكه ان البنت ديه مش كويسه هتلقيها كانت مع واحد كدا ولا كدا  لا وكمان 
بقى مراد المنشاوي اللى بنات البلد كليتهم بيتمنوا بصة واحدة منه يتجوز واحد مهتحبوش انت اتجـ'نتت انت تتطلقها من بكره لا من بكره ايه من انهارده 
مراد بنفاذ صبر: ايه الكلام ده ياما دارين عمرها ما تعمل حاجه غلط ديه مشاكل عئليه بيني انا و مراتي انا مش فاضي لكل الكلام اللي مممنوش لازمه ده انا حاليا رايح اشوف الدكتوره 
مراد : اما انا مش فاضي لكل الكلام اللى ممنوش لازمه دا انا حالياً 
صفيه بضيق: بتتفرجي علي ايه يا مروه 
مروه: وانا مالي يا مرات عمي هو أنا اللي قولت ليه يزعق لك 
صفيه : قطم رقبتك يا حربايه 
مروه بخوف: بتروح تطمن علي دراين 
بعد وقت قصير ⏱️ الدكتوره بتدخل 
مراد:هي ماله يا دكتوره 
مياده: حاضر يا مراد بيه و هقول لحضرتك 
مراد بقلق:تمام 
مياده بتكشف عليها 
:هي باين انها التـ.ـو.تر من حاجه لان أعصابها سايبه خالص  ف الحل أنها ترتاح و كتبت ليها مسكن للأعصاب 
مراد: تمام شكراً وصليها يا مروه عند الباب 
مروه: حاضر يا أبيه تعال يا دكتوره 
مراد:ممكن تطلعوا بره 
صفيه: اه والله مش مبين القاعدة اوي احنا يلا يا منار يا بنتي
منار بغيره شـ.ـديدة من دارين أن مراد خايف عليها قد ايه 
اللهم صل وسلم وبـ.ـارك على سيدنا محمد ❤️ 
مراد بزعل أنه زعق ل دارين بياخدها في حـ.ـضـ.ـنه 
:مرر ايده على خدها بحب كبير واتكلم بهمس اسف اني كنت سبب في نزول دمـ.ـو.عه من عينك اللي بيسحروني دول يا دارين و بيقب'لها من خدها بحب كبير بعد وقت قصير دارين كانت بتفوق مراد خرج علطول قبل ما تشوفه 
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ❤️ 
منار انتهزت أن دارين تعابنه بتمسك أيد مراد 
:سي مراد عامل ايه
مراد بيشيل أيده 
:خير يا منار يا بنت خالتي 
منار بدلع: بقولك ايه يا سي مراد تعال نشتغل مع بعض زي الاول 
مراد بعصبية: مش اكديه يا منار اتعدلي وأنتِ بتتكلمي مع واحد متجوز  ولا نسيه و بيخرج و يسبها 
(😂يا لهوي يا جماعة كسفه كبيره اوي )
منار:بقي كدا علشان بت زي ديه وحيات امي لاوريكي يا دارين 
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم ❤️ 
مروه بتروح تطمن علي دارين 
: عامله ايه دلوقتي يا حبيبتي 
دارين بتعب: الحمد لله أنتِ عامله ايه مع حسام 
مروه: من الصبح و هو مجاش و قلقانه عليه اوي 
دارين: إن شاء الله خير 
مروه: إيه اللي حصل يا دارين 
دارين بدمـ.ـو.ع: مش قادره أتكلم يا مروه والله 
مروه: أنتِ مش قادره تتكلمي بس قادره تسمعي اسمعي يا دارين مراد كان خايف عليكي اوي انا حاسه أنه بيحبك زي احساس اللي كنتي بتحسيه زمان قبل ما تحبي مصطفى 
دارين بدمـ.ـو.ع: كلها كدب والله يا مروه مش واثقه في حد خالص حتي نفسي 
مروه: متقوليش كدا يا حبيبتي
لا اله الا الله محمد رسول الله 🤍
مجدي:مالك يا ولدي 
مراد: مش بقدر اسيطر علي نفسي يا جدي لما ابقي مع دارين و هي مش مديني فرصة خالص وغير ان زعلتها و تعبت بسببي
مجدي:عارف عرفت من مروه و عارف أنك زعلت عليها صح
مراد: اه و هترجع تخاف مني زي الأول 
مجدي: لا متقلقش انا هطلع اشوفها و اكلمها شوايه 
مراد: خلاص يا جدي مممنوش فايده 
مجدي: متقولش اكديه و بيطلع و بيسيبه بيخبط علي دارين 
مروه: ادخل 
مجدي: يلا يا بت يا مروه أخرجي اقعد دقتين مع بنتي 
مروه بفرحه: حاضر يا جدي و بتخرج 
مجدي: عرفت أن الواد كبير البلديه  مراد دوت عمل عليكي كبير
دارين بزعل: عادي يا جدي مش فارقه 
مجدي:اطلبي اللي أنتِ عايزه وانا هعمله بس تسمحي مراد هو ميقصدش يا بنتي هو خايف عليكي 
دارين بدمـ.ـو.ع: انا عايزه اتطلق من مراد يا جدي 
مجدي بصدمه......؟
دارين بدمـ.ـو.ع: انا عايزه اتطلق من مراد يا جدي 
مجدي بصدمه:تطلقي ايه يا بنتي الموضوع مش متساهل طـ.ـلا.ق 
دارين:لا يا جدي انا عارفه أن مراد مستحملني كتير وانا مش عايزه واحده زي تبوز حياته 
مجدي بيمرر أيده علي شعرها: لا يا دارين يا بنتي متقوليش اكديه بعد اكديه هت عـ.ـر.في مراد بيعملك اكديه ليه و مينفعش تطلقي يا دارين يا بنتي 
دارين بزعل:يا جدي انا شايله ذنب مراد يا جدي هو متجوز واحده اصلا مكنتش ليه أفرد حب واحده يا جدي هيقول لي إزاي 
مجدي:مين قالك اكديه يا دارين أنتِ عارفه أن مراد لو متجوز واحده حتي لو مش بيحبها عمره ما يبص لبنت تانيه 
دارين بدمـ.ـو.ع: ماشي يا جدي 
مجدي:يلا مش هطول عليكي ارتاحي و بيخرج 
دارين يتفضل تعيط لحد ما تنام
مروه: جنات هو فين أبيه مراد 
جنات: في مكتبه يا هانم 
مروه بتخبط عليه 
: ممكن أدخل 
مراد: تعالي يا مروه 
مروه بتـ.ـو.تر: أبيه مراد انا من الصباح و مش عارفه حسام فين قلقانه عليه اوي 
مراد: طب اتصلتي بيه 
مروه: كلمت كتير و مش بيرد 
مراد: اهدي يا مروه وانا هخلي اي حد من هنا يعرف هو فين 
مروه:اسفه يا أبيه مراد هتعبك معايا
مراد: متقوليش اكديه حسام اخويا 
مروه: شكراً معلش ممكن أسألك علي حاجه كمان 
مراد: اتفضلي 
مروه: هي دارين عملت مشكله كبيره لدرجه أنها عايزه تتطلق منك
مراد بصدمه: تتطلق هي قالت لك اكديه يا مروه 
مروه بتـ.ـو.تر شكلي عكيت الدنيا : لا بس انا سمعتها بتقول لجدي 
مراد: لا يا مروه معلمتش حاجه انا طالع اشوفها 
مروه تمام و بتخرج و تسيبه 
مراد: الو يا عامر عايزك تعرف لي حسام فين 
عامر: لسه شايفه بيركن العربيه و طالع عنكم يا مراد بيه
مراد: ماشي 
اللهم صل وسلم وبـ.ـارك على سيدنا محمد ❤️ 
دخل حسام لاقى مروه قاعدة على السرير وبتعيط  راح قعد جانبها وحط ايده على كتفها
حسام بحنية : لسه بتعيطي
مروه وهي بتبعد : ملكش دعوة بيا وسبني بقى انا مش عايزة اعيش معاك تاني وجودك فى حياتي مش بيسببلي غير الوجع والقلب وبس 
حسام بحنية وهو يدفـ"ن رأسه فى عنقها: انتي عايزة ايه يا مروه عايزة تبعدي عني هترتاحي وانتي بعيدة عني 
مروه : يا حسام ابعد 
حسام:مش باعد انا جوزك على فكرة
مروه بزعل : دلوقتي جوزي امشي يا حسام بقولك ومتفكرش اني هضعف على فكرة انا بس كنت خايفه عليكي من الصبح وانت مش موجود 
حسام ببأبتسامة: خلاص يا ستي انا اسف اني قلقت عليا ثانيا بقي اد اللي قولتيه دلوقتي
مروه بتحدي :- اه
طبع قبـ"لة صغيرة على خد'ها  غمضت عيونها بتوهان ، ابتسم بحب ومسك ايديها وقبـ"ل كف ايديها أيديك ديه اللي وجهتها الصبح انا آسف 
مروه بحب: حسام خلاص مسمحاك 
حسام بحنية : هششش
حتى لو عايز ابعد عنك مش عارف انا اسف على اي حاجه عملتها ليكي وحشه يا مروه  بس والله ما قادر ابعد عنك 
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم ❤️ 
مراد دخل الاوضه براحه  علشان دارين متسحاش لكن دارين كانت صاحيه و عامله نفسها نايمه 
مراد بيقعد جنبها علي السرير 
: بقي يا دارين عايزه تبعدي عني للدرجه ديه مش عايزاني انا عارف انك نايمه بس هاتي أيدك و 
مسك ايديها وحاطها على قلبه واتكلم بحنية 
:- مش انتي دكتورة بالنسبالك كدا نبضات قلبي طبيعية لكن هو ده اللي اقدر اعمله علشان أنتِ نايمه لكن طبعاً عمرك لو صاحيه ما تحولي تديني اهتمام
قال كلامه وهو بيدخل الحمام  دارين بصت لطفيه واتنهد بحزن ياربي يا مراد والله ماعرف أن كل ده مخبي عليه حبك انا معرفش ده حب ولا انا فاهمه غلط 
بعد وقت قصير ⏱️ 
دارين لاقيت مراد بياخد مخده و بينام على الكنبة لاقيت نفسها بتروح عنده قعدت جانبه و بتغطيه ب المليه وهي بتبصله مكنتش قادرة تشيل عينيها من عليه مشيت ايدها على وشه بحنية منها
دارين : شكلك جميل اوي وانت نايم انا اسفه يا مراد بس مش ذنبي والله كل اللي حصل انهارده 
مراد و هو لافف وشه الناحيه التانيه: عارف يا دراين و انا زعلان اكتر لان انا خليتك تعيطي 
دارين بتـ.ـو.تر: انت منمتش يا مراد 
مراد لف ليها: اكيد مش هلحق انام انا لسه خارج يعني 
دارين بدمـ.ـو.ع: انا اسفه يا مراد 
مراد بزعل علي حالته: اولا تعالي اقعد فوق بدل انك قاعده في الأرض ثانياً بقي اوعك تعيطي تاني دمـ.ـو.عك غاليه عليا اوي 
دارين بتمسح دمـ.ـو.عها: ليه
مراد: علشان أنتِ مراتي يا دارين و يلا روحي نامي 
دارين بتمثل الزعل طب مش هتيجي تنام  جنبي و تاخدني في حـ.ـضـ.ـنك زي كل يوم 
مراد بمكر: وانت ت عـ.ـر.في منين اني كنت بنام جنبك و باخدك في حـ.ـضـ.ـني وأنتِ اصلا بتبقي نايمه و انا بصحي علطول قبل ما تقومي 
دارين بتـ.ـو.تر: اه اه 
مراد: بلا اه بلا غيره خلاص أنا فاهم كل حاجه بس متاكده عايزاني انام جنبك مش هتاخفي مني يعني 
دارين بتمسك أيده و بتروح تنام في حـ.ـضـ.ـنه و بتديه قصه 
: يلا احكي لي 
مراد: بس كدا من عيني و جاي يحكي ليها تلفونه بيرن 
دارين: مين و بتلاقي منار اللي بتتصل 
مراد ......؟
يتبع 
دارين: مين و بتلاقي منار اللي بتتصل 
مراد بقلق : ليكون جدي فيه حاجه استني يا دارين اشوفها عايزه ايه 
:الو يا بنت خالتي 
منار:معلش يا سي مراد أتصلت غلط 
مراد بعصبية شـ.ـديدة:  مفيش حد بيتصل في وقت متأخر اكديه 
منار بخوف: خلاص انا آسفه 
مراد بيقفل 
دارين بغيره: هي كانت عايزه ايه يا مراد 
مراد: مفيش أتصلت غلط 
دارين: امم هات الفون بتاعك كدا 
مراد: خدي بس في ايه 
دارين بتعمل بلوك 
:اكديه احسن احسن بكتير 
مراد بحب: بتغير يا مرات مراد المنشاوي 
دارين بتـ.ـو.تر: لا بس كدا أحسن يلا بقي اقرأ لي القصه 
مراد بيخدها في حـ.ـضـ.ـنه يلا 
لا اله الا الله محمد رسول الله 🤍 
في صباح يوم جديد 🏙️ 
مروه بتروح تاخد دش و بتلبس جلبيه و طرحه 
حسام بيفوق 
: ايه بتلبسي ليه 
مروه هنزل اساعد مرات عمي علشان كفايه اكديه بقالي كام يوم مش بعمل حاجات كتير 
حسام:اممم ماشي بس لو مش عايزه تنزل خليكي عادي وانا هقول لها 
مروه: لا عادي متعوده 
حسام: انا هروح انهارده المصنع و بعدها الزراعه هتاخر شوايه ف متقلقيش اه و  حصري الوكل ليكي و اتغدي متعمليش حسابي 
مروه بفرحه لأن هو بيقول لها كل اليوم اللي هيعمله 
: حاضر يا حسام حاجه تاني 
حسام : لا يا قلب حسام خلاص يلا روحي 
مروه بتخرج و الفرحه مش سيعها 
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ❤️ 
دارين بنعس: مراد يا مراد بتلاقي مراد مش جنبها و خارج من الحمام 
مراد ببأبتسامة اظهرت وسامته:- صباح الخير يا كسولة هانم يلا عشان متتأخريش على الكلية 
دارين بنوم و خجل : هو انت ليه مش بتلبس تيشرت فى الحمام 
مراد : والله دي اوضتي واللي عايشة معايا فيها مراتي مش حد غريب فأنا مش بعمل حاجه غلط يعني 
دارين: ياسلام يلا يا بابا روح البس علشان هتاخد برد انت بتفهم غلط خالص 
مراد قرب منها و همس جنب ودنها: اتصرف على راحتي يا دارين و لا أنتِ رأيك حاجه تانيه 
دراين  بتـ.ـو.تر من قربه : يا عم خلاص انا غلطانه والله مش هتكلم تاني و بتحط اديها علي بوق'ها
ضحك ضحكة رجولية سرحت فيها دراين 
دارين : انت إزاي عايزيني أروح الكليه بالسهوله ديه
مراد : أنتِ غاليه عليا و عمري ما ارحمك من حاجه بتحبيها ف الواد الطا'يش ده اترفض و
مسك ايديها بحب و حـ.ـضـ.ـن ايديها انا آسف يا دارين 
دارين بتحط اديها علي بوق'ه : انا مش زعلانه منك يا مراد و عمري ما ازعل منك 
مراد بحب:  يلا يلا  قومي البسي هتتاخري 
دارين : حاضر 
اللهم صل على محمد واله وصحبه اجمعين 🤍 
مراد ماسك ايدك دارين و نازل 
مجدي: يلا يا ولدي الوكل جهز 
مراد: صباح الخير يا جدي 
مجدي صباح الفل يا ولدي يلا تعال افكر انت و مراتك 
صفيه: اه يلا يا والدي 
دارين جايه تقعد جنب مراد منار قعدت دارين بزعل بتروح المطبخ
مروه: في ايه يا دارين 
دارين: بزعل مفيش 
مراد: أحم انا رايح اجيب مائه من المطبخ و جاي 
مروه بتلاقي مراد بيشاور ليها تخرج و بتخرج علطول 
دارين وقفه و مدايقه اعمل ايه انا بقي الحربايه خدت مكاني
شهقت لما حد سحبها من ايده بقوه
مراد محصره بينه وبين البوتجاز وهتف بضيق
: سمعك كدا بتقولي الحربايه أخدت مكانك
دارين بتـ.ـو.تر: مفيش يا مراد يلا علشان مرات عمي عايزاني 
مراد بهمس: فاهمه ماحدش يقدر ياخد مكانك يا دارين أنتِ هنا و بياخد ايديها بيحطها علي قلبه أنتِ هنا 
دارين هزت راسها وهي منزله وشها لتحت وستنت مراد يبعد بس مبعش وفضل يتأمل فيها
دارين رفعت عيونها وهي بتبلل طرف شفيفها بتـ.ـو.تر وهمست
: مراد 
مراد ضحك وهو بيبص لها 
: يلا علشان شكلك هتعيطي و بيمسك أيديها و بيخرج 
صفوت بصوت عالي 
: انتم عازين ايه 
مراد بيخرج جري ايه يا عمي في ايه 
سماح بعـ.ـيا.ط الشرطة عايزاك يا مراد يا ولدي 
دراين بصدمه: عايزه مراد 
مراد:...
سماح بعـ.ـيا.ط الشرطة عايزاك يا مراد يا ولدي 
دراين بصدمه: عايزه مراد 
مراد بعدم فهم: عايزاين إزاي يعني هو أنا عملت ايه حضرت الباشا 
:لما تيجي معانا هتعرف فيه ايه
دارين بدمـ.ـو.ع: لا لا محدش هياخد مراد هو معملش حاجه 
مراد بيمسك ايد دارين:هش هش اهدي يا دارين انا هروح معاهم هعرف فيه ايه و اكيد مش مراد المنشاوي اللي يتسجن 
دارين بدمـ.ـو.ع: طب هاجي معاك 
مراد: يلا يا حضرت الظابط 
صفيه: هو أبني عمل ايه 
مروه: اهدي يا مرات عمي و جدي هيعرف 
مراد بصوت عالي :محدش يا جدي من الحريم يجي السجن النهارده
مجدي: حاضر يا ولدي إحنا معاك و بيخرج هو و صفوت 
دارين بتطلع الاوضه و مروه بتطلع وراها 
مروه: متخفيش يا دارين هيبقي كويس 
دارين بعـ.ـيا.ط: يا مروه انا اكتشفت اني مش عايزه يروح مني  وانا حسه أن هو بيحبني و مش بيقول لي علطول يقولي حطي ايدك علي قلبي و أنتِ ت عـ.ـر.في وانا زي الغـ.ـبـ.ـيه مش بببقي عارفه حاجه 
مروه: اهدي يا حبيبتي مفيش حاجه بتقف في وش مراد المنشاوي كبير البلديه علي هسألك سؤال هو أنتِ بتحبي مراد 
دارين وهي بتفتكره وبتبتسم حطيت ايدها على خدها مكان ما شفايفه لمسـ"تها و قلبها مكان أيده 
: مش عارفه حقيقى مش عارفة بس مش عايزة اخسره يا مروه حاسه قلبي بيتقط'ع عليه و هو بعيد عني و غير كدا يا مروه بيعملني بطريقة حلو اوي و بيخاف علي مشاعري عمر ما حد حسسني باكديه 
مروه: تبقي هبله يا دارين لو مش بتحبيه حد يبقي متجوز مراد و يبقي مش عارف يحدد مشاعره المهم انا هروح اكلم حسام و اهدي كدا 
دارين: حاضر 
مروه الو يا حسام 
حسام:ايه يا قلبي 
مروه: مراد يا حسام الشرطه اخادته عايزك تبقي معه 
حسام 
في القسم 
مراد ممكن اعرف انا عملت ايه يا أسامه 
أسامه: بص يا مراد انت متهم ب حر'ق كل الأراضي بتاعت المنافس الكبير بتاعك اللي هو هشام وده بلاغ هو اللي قدمه ضدك
مراد: وانا ليه اعمل كدا انا اصلا كسبت الثفقه معاك حاجه تثبيت أن انا اللي متهم 
أسامه:اه اخر حد كان طالع من المصنع بتاعه كنت انت
مراد: أمم طب راجع الكاميرات و شوف الوقت بتاع الطريقه و الوقت اللي خرجت فيه 
أسامه: الحاجات دي هتاخد يومين  فالمفروض ان انت تبقى عندنا اليومين دوت  عقبال ما نثبت ان انت فعلا مش متهم
مراد: تماما بس ممكن اعمل مكالمه
أسامه: انت بس عشان غالي عليا فديك تعمل مكالمه اتفضل
مراد: الو يا دارين 
دارين بفرحه: ايه يا مراد هتيجي أمتي انت مش متهم بحاجه صح 
مراد:براحه عليا متخفيش هما يومين و هرجع 
دارين بزعل: يا لهوي يا مراد يومين ليه طب اعمل ايه دلوقتي انت وحـ.ـشـ.ـتني 
مراد: كفايه عليا كلمت وحـ.ـشـ.ـتني منك ديه لوحتها بتحيني للحياه 
دارين بدمـ.ـو.ع:طب انا مش هروح الكليه غير لما ترجع 
مراد:لا يا دارين روحي علشان أنتِ عليكي امتحانات 
دارين: حاضر 
أسامه:مش كفايه كدا
مراد: امم يلا يا دارين سلام 
مجدي: شوف محامي لمراد يا صفوت 
صفوت:حاضر يا بوي 
اللهم صل وسلم وبـ.ـارك على سيدنا محمد ❤️
 تسريع للاحداث ريم بتروح الكليه وبتمتحن اول امتحان فيها في بدايه اليوم الثاني 
دارين تحت مع العيله مش المفروض يا جدي مراد يطلع انهارده 
صفيه: بالله عليك يا بت أنتِ بطلي قر علي الواد خليه يطلع سليم من السج'ن
دارين بزعل: حاضر بعد أذنك يا جدي انا هروح الكليه 
سماح: طب كملي أكلك يا بنتي 
دارين بزعل: مليش نفس و بتخرج 
صفوت: نفسي تبطلي ذن علي البت شوايه مش اكديه اتكلمي معها زين 
صفيه: بعدم رد 
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ❤️ 
دارين بتجيب اكل كتير 
في القسم 
الامين في حد عايز يشوفك يا مراد 
مراد مين 
الأمين مش عايزه تقول اسمها تعال معايا وانت تعرف مراد بيروح معه 
دارين اول ما شافت مراد راحت عليه و حـ.ـضـ.ـنته 
الامين بيخرج 
مراد بيحـ.ـضـ.ـنها 
:وحـ.ـشـ.ـتني يا اروبقه 
دارين بدمـ.ـو.ع: طولت عليا كل ده مش بعرف انام ولا اعمل اي حاجه 
مراد بمكر: يعني حسيتي اني مهم في حياتك اهو 
دارين : بصراحه اه مهم الامتحان كان كويس 
مراد بيمسكها من وسطها: عارف مفيش حاجه هتقف في وش مرات مراد المنشاوي 
دارين بدمـ.ـو.ع:مراد انا عايزه اقولك حاجه 
مراد:  أولا اوعك تعيطي دمـ.ـو.عك غليا اوي و بيمسح بايده دمـ.ـو.عها ثانياً بقي قولي كنتي عايزه ايه 
دارين بتـ.ـو.تر: مراد انا بحبك 
مراد بزهول....؟
دارين بتـ.ـو.تر: مراد انا بحبك 
مراد بزهول:أنتِ بتكلميني انا انت سخنه صح 
دارين بزعل: لا يا مراد بكلمك انت 
مراد بتلقائية:يلا يا دارين الوقت أتأخر يلا روحي 
دارين بزعل: يا مراد بقولك بحبك انت ايه 
مراد: يا دارين أنتِ مش متاكده من مشاعرك وانا متاكد من ده لانك بس علشان اتعوتي عليا ف لما بعد عنك لحظتي بفرق بس مش أكتر 
دارين بزعل: يا مراد انا مش عيله صغيره علشان تقول لي 
مراد بخضب:خلاص يا دارين انا قولت اللي عندي و يلا اطلعي متجيش السج'ن ولا تخشي أماكن زي ديه مره تاني فاهمه 
دارين بعصبية: ماشي يا سي مراد بتتعصب عليا علشان قولت لك بحبك انا مليش دعوه بيك تاكل متاكلش بتحبني ولا لا انا غلطانه اني بقول لواحد سيك علي مشاعري و قال ايه انا اللي خايفه عليكي و مواقفه حياتي عليك و بتاخد الشنطه و بتحد ليه الاكل و بتطلع علطول 
مراد:ديه شكلها بتحبني بجد ولا ايه 
لا إليه إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين ❤️
في القصر 🏘️ 
دارين بتطلع الاوضه 
حسام:مره أنتِ كويسه 
مروه بتعب: هات من الدرج ده يا حسام دواء بتاع وجع البطن 
حسام:خدي يا حبيبتي طب تعالي نكشف 
مروه: لا لا يا حبيبي انا هيبقي كويسه شوفت مراد 
حسام:قولت لك متتخليش في الموضوع ده يا مروه انا مش عايز أعرف عنه حاجته 
مروه: علشان خاطري يا حبيبي هو بردو ابن عمك حاول تتقبل الموضوع يا حسام 
حسام: هحاول المهم انت كويسه ولا لازم اقعد معاكي و مروحش الشغل
مروه: لا يا حبيبي روح وانا كويسه 
حسام بيق'بل رأسه و بيمشي 
اللهم صل وسلم وبـ.ـارك على سيدنا محمد ❤️ 
في الليل 
دارين بتكلم نفسها: والله انا غلطانه يارتني ما روحت ليه أوف بقي انا مدايق من نفسي اوي اعمل ايه 
صفوت بيخبط 
دارين: اتفضل يا عمي
صفوت: قولت اقولك يا حبيبتي ان احنا عرفنا نطلع مراد  ببراء و هو علي وصول 
دارين :ماشي يا عمي شكراً 
صفوت بيمشي 
دارين: يا ربي بقي مش عارفه انا ليه اتـ.ـو.تر اكديه 
منار بدلع: ايه يا دارين مت عـ.ـر.فيش سي مراد جاي أمتي اصل و حشني 
جوي 
دارين: أولا:أنتِ ازاي تدخلي من غير ما تخلطي ثانياً بقي و الاهم أنتِ مال شك'لك ده يجي أمتي و ايه  وحشك ده علي فكره هو بيحب مـ.ـر.اته اوي و مـ.ـر.اته بتحبه 
منار بغيظ: اصلا مراد كان لي و المفروض كان هيبقي جوزي لكن أنتِ اخاتيه مني بسبب حبيب القلب مصطفى و هتلاقي لسه بتحبيه صح 
دارين: انا م ما اخذتش حد منك مراد هو اللي قالت ده اولا ثانياً بقي انا خلاص متجوزه عمري ما يبقي قلبي مع حد غير مراد بالذات لو انا متجوزه واحد زي مراد الحنان و الطيبه ويلا بقي اتكلي علي الله 
منار :والله يا دارين لو مش هيبقي ليه مش هخليكي تتهني بيه
دارين: روحي العبي بعيد يا شاطره مش مرات مراد المنشاوي اللي تتهدد من واحده واط'يه زيك ويتقفل الباب في وشها 
منار :انا كل الفتره ديه بعيده عنك لكن مش انا اللي يتقال لي اكديه 
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ❤️ 
مراد بيوصل و العيله كلها بتسلم عليه
صفيه :وحـ.ـشـ.ـتني يابني مش اكديه 
مراد وانت يا ياما بس هي فين دارين يا مروه 
مروه :اهي نازله يا أبيه مراد 
منار بغيظ: سي مراد أهلا و جايه تسلم عليه 
دارين: مراد حبيبي حمدله علي سلمتك 
مراد بعدم فهم :بصوت وا.طـ.ـي انت كويسه يا دارين 
دارين مراد شلني و احـ.ـضـ.ـني لحسن هتشوف مني وش تاني وهزعل منك خالص 
مراد دارين حبيبتي 😂و بيشلها حلو كدا وبياخد باله أن هي عملت كدا علشان منار 
دارين: اه خلاص 
مجدي مش أهنه يا مراد يا ولدي في الاوضه فوق 
مروه بضحك  و العليه كلها بضحك
دارين: أحم 
مراد طلما كدا بقي يبقي نطلع فوق عن اذنكم بقي يا جماعه و بيمسك ايد دراين و بيطلع 
مجدي: في سره مش قولت لك يا ولدي أن هي هتحبك 
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين 🤍 🌹 
مراد : مالك بقي ايه اللي عملتيه تحت ده و انا مش عارف ازاي عملت زي ما بتقولي 
دارين بدلع : علشان أنا دارين مرات مراد المنشاوي اللي يعمل اي حاجه علشانها مش كدا
رفع نفسه لمستواها وهي بتقـ"بل خدها بتلقائيه 
مراد بحب و همس :وحـ.ـشـ.ـتني
دارين : اها ماشي و جايه تمشي  مراد بيمسك ها من وسط'ها 
مراد : طب انت لسه زعلانه مني ليه كل ده علشان زعلتك الصبح 
دارين بزعل:يا مراد قولتلك بحبك و مستعده اجيب بيبي منك و انت مش متقبل كدا يبقي برحتك 
شالها بحب و حاطها على السرير  راح نام جانبها حطيت راسها على صدره و مسكت ايده بصلها و ابتسم 
دارين بحب و همس 
: متتأخرش عليا تاني يا مراد انت بقيت بتوحشني اوي و اوعك تبص لغيري و خليك معايا علطول انا بحبك اوي يا مراد 
مراد :- انا مبقتش قادر يا دارين ابص لغيرك و انا كمان بحبك يا قلب مراد 
دارين : مش عايزة ابعد عنك عايزة افضل طول الوقت فى حـ.ـضـ.ـنك كدا انا برتاح اوي كدا 
مراد: وانا كمان انا بعشقك يا دارين 
و بكده تكون دارين زوجت مراد المنشاوي 
يتبع 
في اسكندرية
هشام: يعني دلوقتي لازم مراد بيجي اسكندريه علشان نكسب الصفقه صح 
محمود ايده اليمين لهشام: ايوه يا استاذ هشام و غير كدا المفروض انك تكسبها هو اللي كسب اللي قبلها انت لو خسرت هيبقي فيه خسره كبيرة 
هشام :تف من بوقك غ'ور بره يلا 
منار :بغيظ طب انا اعمل ايه دلوقتي انا دارين ديه استفزتني اعمل ايه والله لهخلي حياتها طين بس اعمل إيه اه عندي حل الو يا محمود 
محمود ايده اليمين لهشام:ايه يا منار عامله ايه 
منار: الحمد لله عايزه منك طلب 
محمود بغبث: بس كدا ده انا عيني ليكي 
منار بدلع: عايزه أعرف اخبـ.ـار الشغل عندك عامل إزاي 
محمود:بصي يا ستي هشام ده تعبني انا عايز اخلص منه وانت عارف كويس أنتِ عايزه تخلصي من مين 
منار: طب حلو اوي يبقي نلعب علي المكشوف 
اللهم صل وسلم وبـ.ـارك على سيدنا محمد ❤️ 
مراد بحب: صباحيه مبـ.ـاركه يا عروستي
دارين بخجل:يلا يا مراد علشان عليا امتحانات انا هروح البس و اصلي و أروح الكليه علطول 
مراد بيمسح بها ليه لا خليكي معايا المره ديه أنتِ بتوحشني اوي يا دارين 
دارين بتـ.ـو.تر:بس بقي يا مراد عليا امتحانات و بتروح الحمام جري 
مراد بضحكه رجوليه قولتك مسيرك تجي تحت المخرطه و جيتي فعلا 
دارين:يفتحت باب  الحمام بس يا قليل الأدب و بتقفل علطول 
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ❤️ 
مروه:لا يا حسام انا لازم أكشف مش هقدر انا تعبانه اوي 
حسام بحنان: هش هش اهدي وانا هجيب الدكتوره لحد عندك و بيتصل بالدكتوره 
حسام شوايه صغيرين و هتبقي عندك 
مروه: ماشي يا حبيبي طب خليك معايا انهارده أما مش عايزاك تروح الشغل و بتفضل تعيط 
حسام :بقلق ايه بس اللي يخليكي تعيطي دلوقتي اهدي وبيخدها في حـ.ـضـ.ـنه 
بعد وقت طويل ⏱️ الدكتوره بتوصل 
دارين بتخرج مراد اما هروح اشوف مروه قل ما أروح الكليه و بعدها هخلي السواق يوصلني 
مراد: ماشي يا حبيبتي خلي بالك من نفسك و تبقي طمنيني عملتي ايه 
دارين: حاضر و بتخرج بتخبط على مروه 
حسام أدخل 
دارين بتلاقي الدكتوره خير يا حسام مروه كويسه 
حسام: خير إن شاء الله 
الدكتوره الف مبروك المدام حامل 
حسام بفرحه:حامل لا لا بجد 
الدكتوره: الف مبروك عن اذنك 
دارين بفرحه:تعالي اوصلك يا دكتوره 
صفيه: ايه ده هي الدكتوره دي كانت بتعمل فوق ايه
دارين: الدكتوره يا مرات عمي مروه مروه حامل 
صفيه: بتقولي ايه حامل 
سماح : لولولو ي وسعي لي كده يا بنت مرات ابني مرات ابني حامل وسعي لي و بتجري على السلم
حسام بيق'بل رأسها ألف مبروك يا حبيبتي 
ارتفعت الزغاريط فى البيت و الكل بدأ يبـ.ـارك و ظهرت علامـ.ـا.ت الفرحة على كل اللي فى البيت ما عدا صفيه اللي كانت هتمـ"وت بمعنى الكلمة
مروه بفرحه: الحمد لله بجد كان نفسي في بييبي منك يا حسام 
حسام بحب: انا أجازه بقي من الشغل انهارده يا مراد 
مراد: بس كدا خليك يا عم مع مراتك يلا يا دارين علشان الامتحان 
دارين حاضر خلي بالك من نفسك يا مروه 
تسريع الأحداث دارين خلصت الامتحان و ده كان آخر امتحان ليها 
في الليل 
مراد:احنا هنسافر انهارده بليل يا دارين 
دارين بعدم فهم:ليه يا مراد 
مراد: عندي شغل هنزل أكلم جدي و اجي ليكي علطول 
مجدي:تعال يا بني 
مراد: جدي انا لازم أسافر انهارده يا جدي 
مجدي:اه عرفت انهارده طب انت هتروح لوحدك
مراد:هاخد معايا دارين 
مجدي:عايزك ترجع و أعرف خبر حلو 
مراد:خير إن شاء الله يا جدي انا هطلع بقي علشان كدا هتاخر 
مجدي: خلي بالك من نفسك 
فى اوضة دارين و مراد 
دارين وهي بتحضر الشنطة: طب هعمل ايه انا معاك يا مراد هو انا هاجي معك ليه أصلا 
راح عندها و مسك ايديها: عشان مش هقدر ابعد عنك اسبوع كامل الصراحة و المكان كويس يعني في اسكندرية و لينا فيلا لوحدنا 
دارين بصتله بخجل شـ.ـديد: عايزة اكمل تحضير الشنط
مراد : ماشي يا قلبي 
وصلوا مراد و دارين اسكندريه الساعة عشرة مساءً 
دارين بفرحه: ايه الجمال و حلويات ديه تسلم ايدك الڤيلا تحفه 
مراد: ده يعتبر اخر تصميم لي لان في كذا واحد من أعداء النجاح حرقوا كذا فيلا لي 
دارين : بش حلو اوي معلش ربنا هيعوضك علي اي تعب تعبته و راح علي الفاضي 
مراد : اطلعي انتي هخلص شوية  شغل المشوار كان طويل اطلعي ارتاحي 
دارين : حاضر 
طلعت دارين الاوضة حطيت شنطة مراد على السرير 
دخلت غرفة الملابس لاقيت بتغير لبسها و بتلبس ترنج شورت و كروب توب 
: لو طلع شافني ينهار ابيض بس اكيد مش هيخلص دلوقتي مراد بيعقد كتير فى اوضة المكتب هلبسه بس شوية و خلاص
مراد وقتها طلع ملقهاش فى الاوضة بص فى غرفة الملابس انصدم اول اما شافها راح عندها و حـ.ـضـ.ـنها من ضهرها بحب دفـ"ن رأسه فى عنقها
مراد بهمس : ايه القمر ده يا دارين أنتِ ملك لمراد المنشاوي أنتِ فاهمه 
دارين هزيت راسه بخجل شـ.ـديد: مراد انت بجد عوضتني عن أي حزن مرت بيه الفتره ديه بس مش عارفه ليه انا حاسه ان  حاجه هتبعدنا عن بعض الشر في كل حته حوالينا يا مراد و منار مش هتسبني في حالي 
مراد وهو يطبع قبـ"لة على خدها
: ليه هي عملت لك حاجه 
دارين بزعل:تؤ تؤ بس انا حاسه بإحساس مش مطمني  انا مش عايزاك تبعد عني يا مراد 
مراد : أقسم بالله انا اللي مش بعرف ابعد عنك خلينا كدا شوايه انا عمري ما هسيبك يا دارين اي وقت كنتي فيه في خطر هتلقيني معاكي 
سحبها من ايدها وقعد على السرير قعدها فى حـ.ـضـ.ـنه اتكلم بهمس وهو بيد'فن رأسه في عنقها
:انا بحبك يا دارين 
دارين بخجل: وانا بمو'ت فيك يا مراد 
في نهار يوم جديد 
دارين بنعس: مراد يا مراد مش بتلاقي مراد 
:يا ربي هو راح فين و بتلاقي ورقه مكتوب فيها أخرجي من  باب الجنينه اللي وراه يا دارين عامل ليكي مفاجاه من مراد 
دارين باستغراب:بتلبس الروب و بتنزل و بتخرج من باب اللي وراه الجنيه 
محمود:يا مرحب بالحبايب هاتوها بسرعه 
دارين:جايه تصوت الراجـ.ـل بيحط ايده على بقها الورقة بتقع منها وبيركب العربيه وبيقفل الباب العربية 
محمود: ابعت رساله لمنار ان كل حاجه تحت السيطره 
بعد ساعة ⏱️ 
مراد بيخرج من اوضه المكتب و بيطلع فوق 
دارين يا دارين 
مراد بقلق دارين فين و وبيبوص من الشباك بيلاقي باب الجنيه اللي في الباب اللي ورا عندهم مفتوح 
بينزل جري و بيلاقي الورقه في الأرض بيفتح ها بيقراء اللي فيها 
ليه يا دارين ليه 
بياخد عربيته بسرعه و بتطلع علطول 
في المخزن 
محمود:منار بنت خالت مراد موصياني بيكي اوي 
دارين بصدمه:منار 
محمود بيفضل يضـ.ـر.ب فيها 
دارين بعـ.ـيا.ط:انا ذنبي ايه انا معملتش حاجه والله حـ.ـر.ام عليك هم'وت
محمود:اصل بعيد عنك جوزك المصون هو السبب في أن كل شوايه هشام يفضل يتعصب عليا و انتِ خطافه رجاله 
دارين بتعب كل وشها بيجيب د'م خلاص والله همو'ت اعمل ايه كل 
محمود بخبث ايه ده بيفضل يضـ.ـر.ب فيها بالخشبه على دماغها و على رجلها وعلى ضهرها و بيخرج 
دارين بعـ.ـيا.ط حولي يا دارين حولي بتزحف على الارض وبتلاقي تليفون صغير مرمي بعيد بتروح تجيبه و بتطلب رقم مراد 
مراد بخوف شـ.ـديد بيوصل عند هشام و بيدخل مراتي فين يا هشام 
هشام: مافيش حد بيدخل علي حد كدا
مراد: بيمسك من هدومه فين مراتي يا هشام 
هشام وانا مالي روح شوفه مع أنهي راجـ.ـل 
مراد: بينزل فيه ضـ.ـر.ب وتليفونه بيرن  أكتر من مره 
الو 
دارين بعـ.ـيا.ط ممممراد  انا في المخزن الللي بعد الفيله بحاولي كام شارع اسمه....
مراد بخوف شـ.ـديد بيخرج جري : أنتِ كويسه يا دارين خليكي معايا 
دارين بتعب بتقفل 
بعد نصف ساعة 
مراد بعصبية شـ.ـديدة: دارين 
محمود بخوف بيطلع بسرعه علشان ياخد دارين 
دارين  بخوف: أرجوك انا تعبت 
محمود بعصبية: قومي معايا وبيفضل يجرجرها من شعرها
مراد بيكسر الباب و بيدخل و بيلاقي دارين سايحه في د'مها 
محمود: بيطلع السلاح لو قربت خطوه واحده همو'تها
مراد: اقسم بالله لو لمست شعرها منها انت اللي جاني علي نفسك 
دارين بعـ.ـيا.ط :أهرب يا مراد خلاص انا همو' ت كدا كدا 
الشرطه من باب مخزن من ورا تدخل وبتمسك ايد محمود و مراد جاي يجري علي دارين 
محمود بيطلع رصاصه وبيضـ.ـر.بها في دارين 
دارين بعـ.ـيا.ط: بحبك اوي يا مراد و بيغم عليها 
مراد...
يتبع 
محمود بيطلع رصا'صه وبيض'ربها في دارين 
دارين بعـ.ـيا.ط: بحبك اوي يا مراد و بيغم عليها
مراد بصوت عالي : لا دارين و بيجري عليها 
دارين مراد كان محاوط بأيده على دارين و كانت  فى حـ.ـضـ.ـنه
: دارين خليكي معايا دارين فوقي ارجوكي حد يطلب الاسعاف  
بعد وقت قصير ⏱️ الاسعاف بتوصل 
اللهم صل وسلم وبـ.ـارك على سيدنا محمد ❤️ 
في القصر 
مروه: حسام اطمأنت علي مراد و علي دارين اصل قلبي وجعني اوي عليهم حاسه احساس غريب 
حسام: اه يا حبيبتي كلمت مراد امبـ.ـارح و كام وصل المهم لو جبتي بنت هنسميها ميرنا و لو ولد هنسميه يونس 
مروه: انا بحد بحبك اوي يا حسام و اي حاجه ربنا يجبها هحمد ربنا عليها 
حسام بياخدها في حـ.ـضـ.ـنه وانا بعشقك 
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ❤️ 
مراد بخوف شـ.ـديد: دكتور هتبقي كويسه صح 
الدكتور: ادعولي ليها 
مراد بيقعد في الارض و أيده بين رأسه 
: يا رب انا مليش غيرها يا رب ليه يا دارين بعد ما حبتني يا رب 
و فضل واقف علي رجله ساعتين 
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم ❤️ 
في قصر هشام 
هشام : إزاي الح'يوان ده يعمل كدا و يعترف عليا انا و منار و بيلم شنطه بسرعه يا رب لازم الحق أهرب و جاي يخرج بيلاقي الشرطة في وشه 
هشام بيحاول يجري 
الضابط 
:هتروح مننا فين يا حيو'ان يعني مزور ورق و قات'ل شركاك في الشغل و متهم في التعديل علي مرات مراد المنشاوي ده انت كدا حكمك الإعدام 
هشام بعصبية: والله ماهرحمك انا معملتش حاجه 
الضابط: هتوه 
اللهم صل وسلم وبـ.ـارك على سيدنا محمد ❤️ 
الدكتور بيخرج 
مراد بقلق:يا دكتور دارين عامله ايه 
الدكتور: للأسف قدرنا ننقذها لكن ما قدرناش ننقذ الجنين  
مراد بصدمه :ايه هو كان في جنين يعني دارين كانت حامل طب أهم حاجة اقدر اشوف دارين 
الدكتور هي فقدت المشي و جلها شلل مش هتقدر تتحرك تاني
و اه نص ساعه وتقدر تشوف هنكون نقلنها في الغرفه العاديه الدكتور بيمشي 
مراد بزعل: يعني دارين كانت حامل مني و كمان اتشليت وب يفضل يضـ.ـر.ب نفسه كل ده بسببي أما اللي سبتها 
بعد نصف ساعة ⏱️ 
مراد بيدخل لها و بيقعد و بيفضل يعـ.ـيط زي الطفل الصغير انا دارين حقق عليا 
دارين بتعب: مراد مراد 
مراد بمسح دمـ.ـو.عه: قلب مراد 
دارين: انا كويسه يا حبيبي متعيطش 
مراد يياخدها في حـ.ـضـ.ـنه و يفضل يعـ.ـيط انا اسف يا دارين انا اسف اوي 
دارين بدمـ.ـو.ع: مش ذنبك يا مراد ربنا كاتب كدا 
مراد بيفضل حاضنها زي لكنها هتروح منه 
دارين: انا عايزه أدخل الحمام يا مراد و جايه تقوم 
: مراد انا مش حاسه برجلي 
مراد بزعل: من التعب بس 
دارين بقلق: لا يا مراد انا اتشليت صح 
مراد: لا يا حبيبتي من التعب بس صدقيني 
دارين بعـ.ـيا.ط: والله اتشليت أما متأكده انا دكتوره يا مراد مش عبـ.ـيـ.ـطه يعني 
مراد: انا معاكي يا دارين و هفضل جنبك متقلقيش 
دارين بدمـ.ـو.ع: خلاص يا مراد مش فارقه 
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ❤️ 
مراد بيشلها بيدخلها الحمام 
دارين بدمـ.ـو.ع :شكرا يا مراد
مراد: اوعك تعيطي انا معاكي و هفضل جنبك طول العمر ويلا علشان ننزل علي الصعيد علشان عايز اصفي حسابات 
بعد مرور يومين والعيله كلها بتعرف اللي حصل لدارين بس ما يعرفوش ان منار هي اللي عملت كده
في  الصعيد 
مراد بيوصل و بيشيل دارين وب القصر  يقعد علي الكرسي المتحرك بتاعها 
مروه : حبيبتي عامله ايه دلوقتي 
دارين بتعب ة الحمد لله 
منار بغيظ: عامله ايه  يا حبيبتي وبتلاقي كف نزل على وشها من منار كدا يا داطي'ه تعملي فيا كدا ليه عملت ليكي ايه 
منار بخوف جايه تقوم دارين بتمسكها من شعرها وبتلف على ايديها أنتِ اللي عملتي فيا كدا 
صفيه بزعيق في ايه يا بت 
مراد بصوت عالي محدش يدخل كل ده بسبب منار كانت مستغفلانه ومتفقه مع محمود وهشام ان هي تق'تل دارين يعني هي السبب اللي حصل لدارين 
مروه بصدمه بتفضل تض'رب فيها كل ده حصل بسببك علشان تفكري تض'ربي أختي 
منار: ارجوك سامحوني انا اسفه كانت شيطان بس مش اكتر 
دارين شيطان تخلي واحده زي مشلوله ما تعرفش تتعامل مع الحياه ولا تعرف تعمل اي حاجه بسببك يا زبا'له
الشرطه بتوصل 
مراد :بيلاقي دارين هتتعب اتفضل خدها يا حضره الضابط 
مجدي ب:تعب انا اللي غلطان اللي دخلتك بيتنا وامنت لك وانت اصلا ما تستاهليش
مراد بيطلع ها فوق يلا يا دارين ارتاحي 
دارين :بتعب بتنام علي رجل مراد 
بعد مرور 5 سنين 
دارين بتتعالج من الشلل و بتبقي اكبر دكتوره وبتجيب بنت صغيره اسمها بدور ولدين واحد اسمه ملاك والثاني اسمه نوح 
ومروه بتخلف بنت وبتسميها ميرنا  و صفيه بقت تحب دارين زي بنتها بالظبط و دارين و مراد علي المدي حبهم بيقوه اكتر علي المدي 
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ❤️ 
مروه: يا حسام يا حبيبي هات لي العلاج اللي علي الدرج ده 
حسام بحب: اهم حاجه يبقي البيي شبه أمه 
مروه :والله كان كفايه عليا ميرنا مشكله اي حاجه منك جميله انا بحبك اوي يا حسام 
حسام: وانا بم'وت فيكي 
اللهم صل وسلم وبـ.ـارك على سيدنا محمد ❤️ 
مراد: يلا يا حبيبتي عليكي اجتماع انهارده قومي قبل ما يفوتك 
دارين بنعس: طب هنعمل ايه يا حبيبي في الولاد 
مراد بحب: هنسبهم مع ماما 
دارين ماشي 
بدرو بطفوله: لا يا ماما عايزه اجي معاكي 
نوح:خلاص يا بابا ناخد بدور و ملاك معانا الحـ.ـضـ.ـنه في حفله التكريم بتاعتي 
مراد : ايوه صح الواد أتصرف اهو 
دارين: يلا يلا يا ولاد علي الحمام  اغسلوا اسننكم علشان الحق البسكم و وبيروحوا على الحمام دارين جايه تروح وراهم 
مراد بيشـ.ـددها ليه : خدي هنا بس و بيمسكها من وسطها لسه بعشق رحتك 
دارين بشهقه: بس يا مراد علشان الاولاد 
مراد: انا بحبك يا دارين و هفضل أحبك لحد اخر يوم في عمري 
دارين: بتحـ.ـضـ.ـنه مراد وانا بعش'قك يا حبيبي ربنا يخليك ليا يا اجمل حد عرفته في حياتي  انت بجد يعتني بجد اني اتعالج 
مراد: علشان أنتِ غاليه عليا اوي دارين ربنا يخليكي ليا يا ام ولادي 
دارين بحب: و يخليك ليا يا روحي 
وتمت الحمدلله ❤️❤️
تعليقات