رواية عشقني متوحش هي رواية رومانسية تقع احداثها بين نشوة وعاصم والرواية من تأليف ميسون عبد المجيد في عالم مليء بالتناقضات والأسرار تتشابك مصائر شخصيات رواية عشقني متوحش لتجد نفسها في مواجهة قرارات صعبة تُغير مجرى حياتهم إلى الأبد ان رواية عشقني متوحش هي قصة عن الحب الذي يتحدى الزمن والمصير الذي يفرض نفسه والأرواح التي تسعى خلف الحرية والسعادة بين الأمل واليأس وبين القوة والضعف ينسج رواية عشقني متوحش تفاصيل حياتهم في معركة غير متكافئة مع القدر لتكشف كل صفحة عن لغز جديد يقود القارئ نحو نهاية غير متوقعة
رواية عشقني متوحش من الفصل الاول للاخير بقلم ميسون عبد المجيد
نشوة:في اعلان بيقولو انهم عيزين دكتورة أو دكتور يراعي راجـ.ـل عند شلل مش بيمشي
هايدي:اكيد مش هتقدمي يعني
نشوة بصتلها:وليه اكيد ليه مش ممكن
هايدي:نشوة انتي بتهزري صح
نشوة:يبنتي فيها ايه انا محتاجة شغل واهو جالي لحد عندي
هايدي:نشوة حبيبتي انتي دكتورة مش خدامه
نشوة بصتلها شوية
هايدي بأحراج:نشوة انا اسفة والله ما قصدة بس أنا خايفة عليكي
نشوة بابتسامة:لا ولا يهمك عادي مهما طلبين دكتورة مش خدامه هو حد قلك اني هحضرله الاكل واوضبله البيت انا هراعيه زي ما يكون في مستشفى اديله حقنه افكره بالدوا اعمله علاج طبيعي كدة
هايدي بقلق:مش مرتاحه
نشوة بقرف مصطنع:وانتي من امتي ارتحتي انا ايه اللي مخليني مصحباكي اصلا امشي من بيتنا متقعديش عندنا
هايدي وهي ماشية:ماشي ماشي ي بنت خالتي واللع لوريكي ي دكتورة التدليك
نشوة بغيظ:انا دكتورة علاج طبيعي ي متـ.ـخـ.ـلفة
تاني يوم
نشوة وقفة قدام ڤلة جميلة مش كبيرة اوفر ولا صغيرة
نشوة اخدة نفسها ودخلت وحاولت تطمن نفسها
نشوة بتخبط
فتحلها شاب في أواخر العشرينات من عمره
طارق:نعم
نشوة بتـ.ـو.تر:انا ابقي ابقي دكتورة نشوة عثمان اللي قدمت في الاعلان و...
طارق لاحظ تـ.ـو.ترها وحاول يهديها
طارق:تمام تمام اتفضلي خشي
نشوة بصتله شوية ومتـ.ـو.ترة خايفة تدخل احسن يكون مفيش حد غيره
طارق ضحك بخفة:انتي ديما متـ.ـو.ترة كدة داااداا حسناء
دادا حسناء جت:نعم ي طارق بيه
طارق بص لنشوة وضحك:تعالي معانا لاوضة عاصم يظهر الدكتورة خايفة
دادا حسناء ضحكت:تعالي ي حبيبتي
طارق مشي هو ودادا حسناء ونشوة وراهم وعمالة تعض في شفايفها من الغيظ وطارق بيضحك علي منظرها بخفوت
وصلو قدام اوضة
طارق:خليكي معاها لحظة ي دادا حسناء
طارق دخل وقفل الباب وراه
طارق:عصومي ي بيبي انت لسة نايم قوم بقي وحـ.ـشـ.ـتني
وهوب صوت حاجة اتسكرت
نشوة اتخضت:هو في ايه
دادا حسناء ضحكت:لا ابدا تلاقي عاصم بيه بيصبح علي طارق بيه
نشوة بصتلها بقلق ومش فهمه ايه اللي بيحصل في البيت الغريب دا
طارق حاطت ايده علي راسه:يأخي حـ.ـر.ام عليكي خلصت فازات البيت عليا
عاصم وهو مغمض عينه: طارق احسنلك اطلع برا واقفل الباب
طارق ببرود: ولو مطلعتش
عاصم بحدة وهو نايم:يبقي انت الجاني علي نفسك
طارق بخوف وخبث:طب خلاص هطلع هجبلك مفجأة واجي
طارق خرج وعاصم مكمل نوم
طارق خرج وراسه كانت بتنزف بس جرح سطحي
نشوة بصدمة وخوف:اييه دا ايييه اللي حصلك
طارق ببرود:لالا متخديش في بالك
نشوة مصدومة ة:ايه البرود دا راسك بتنزف
طارق بمكر وخبث:متشغليش بالك بيت انا جهزت عاصم جوا وهو مستعد لمقابلتك
نشوة بخوف:انت عايزني ادخل للبني ادم اللي عمل فيك كدة دا متوحش
طارق:ابدا دا بلسم كدة انا اللي عملت في نفسي كدة
نشوة بصتله بشك
طارق: يلا يلا افتحي الباب وخشي وانتي ي دادا تعالي هتيلي قطن
طارق مشي هو والدادا اتبقي نشوة لوحدها اللي بتفكر تهرب
بس اخيرا اخدة القرار انها تدخل بدات تفتح الباب وكانت خطوتها بطيئة جدا
نشوة دخلت براحة ووقفت عند الباب وكان عاصم متغطي فا مش باين منه حاجه
عاصم كان عامل حسابه عشان اول ما طارق يدخل يضـ.ـر.به علي طول
نشوة بتـ.ـو.تر وارتباك:احم احم
وهوب عاصم رفع ايده وحدفها بالكوباية الازاز
نشوة بوجع:ااااااه
عاصم بصدمة:...
↚
نشوة بوجع:اااااه
عاصم بصدمة:انتي مين ورافع حجبه
نشوة حطا اديها علي راسها اللي بتنزف
نشوة بغضب:انت اللي مين ي متـ.ـخـ.ـلف انت شايف عورتني
عاصم بصلها بغضب:انت اللي مين دخلا اوضتي وبتسألي انا مين
نشوة بغضب: مهو كلو من المتـ.ـخـ.ـلف اللي قالي ادخلي وانا مش كنت مطمناله من الاول
عاصم بغضب وعدم فهم:تقصدي مين
نشوة بغضب ووجع:الغـ.ـبـ.ـي اللي برا
واكملت بغباء:انا المفرود جيا هنا دكتورة لراجـ.ـل مشلول مش بيمشي ايه اللي دخلني عندك انت معرفش
عاصم باصصلها بصدمة من كلامها الدبش وعفويتها
عاصم بعنين حادة:وعلي كدة المشلول دا انتي ت عـ.ـر.فيه
نشوة بغضب:لا بس هو اكيد راجـ.ـل عجوز ومتـ.ـخـ.ـلف زيك انا غلطانه انا ايه اللي خلاني اقدم انا مني لله
نشوة لفت وكانت همشي
عاصم بصوت جهوري وقف قلب نشوة وثبتها مكنها:طاااااااااااااارق
طارق كان في المطبخ بيشرب اول ما سمع صوته الكوباية وقعت منه واتكسرت
بقلمي ميسون عبدالمجيد
طارق بخوف:دادا دادا روحي قوليله اني موت
دادا حسناء:وانا مالي مش انت السبب في كل دا يلا رحله بقي
طارق بصلها بخوف واتجه لاوضة عاصم وهو بيقدم رجل ويأخر التانيه
طارق اخيرا دخل
طارق بأبتسامة:هااااا مش قلتلك مفجأة قلي إيه رايك
عاصم بعنين حادة بطلع نار:انت نزلت بردو الاعلان اللي قلتلك متنزلوش
طارق بتهرب:دادا حسناء عملالك شوية ورق عنب قلتلها هاخد طبق وانا ماشي
عاصم بحدة وغضب:طاااااااارق متعصبنيش
طارق بخوف بسيط:احم منا كان لازم اعمل كدة
نشوة قطعتهم بضيق:انا دلوقت عيزا اعرف فين الراجـ.ـل المشلول اللي المفرود هراعيه دا اشوفه يمكن يطلع متـ.ـخـ.ـلف زيكم عشان امشي انا غلطانه اني جيت بيت في شوية معاتيه زي دا
عاصم بيبصلها بعنين حادة ووشه بقي زي الدم من الغضب
وطارق ودادا حسناء مش عـ.ـر.فين يقولو ايه
نشوة بضيق:انت ي استاذ متهيقلي انت اللي نزلت الاعلان ممكن تعرفني علي الراجـ.ـل دا
طارق بأبتسامة وهو عارف المصايب اللي هتحصل بعدها
طارق بأبتسامة: احب اعرفك بشمهندس مشلول احم اقصد بشمهندس عاصم
نشوة بضيق وعصبيه:وانا مالي ومال بشمهندس زفت انا عيزااا اعرف فيين الراجـ.ـل
عاصم خلاص قرب يطق
طارق بيكلم بخوف شـ.ـديد وبيشاور علي عاصم:بشنهدس عاصم هو هو اللي المفرود حضرتك هتبقي المسؤلة عنه
نشوة وقفت بصدمة وفتحه بقها
نشوة بتستوعب:لالا لحظة انت تقصد ان دا هو اللي اااا
طارق بيهز راسه بنعم
نشوة مبتسمة بغباء وبترجع لورا لغاية ما وصلت للباب وطلعت تجري وخرجت برا الڤلة
اتبقي عاصم وطارق والدادا خرجت
عاصم نايم علي السرير وطارق واقف قدامه وحاطت وشه في الارض
طارق بتهرب وخوف من نظرات عاصم:انا هروح الشركة بقي سلام ي عصوم
بقلمي ميسون عبدالمجيد
عاصم بهدوء:طارق اقفل الباب وادخل
طارق بخوف:منا سايب الشركة لوحدها
عاصم:طارق اقعد
طارق بخوف:احسن تحصلها حاجة
عاصم بسخرية:معلش ابقي نجبلها دكتور
طارق ضحك:ايوا بقي ارجع للقلش ي عصوم
عاصم بحدة:طااارق اقعد لحسن اقسم بالله انت عارف انا جربت معاك كل وسائل العنف مش فاضل غير البندقية واهي جنبي
طارق بلع ريقه بخوف وقفل الباب وقعد
طارق بهدوء:نعم ي عاصم
عاصم بهدوء حاد:سبق وقلتلك متنزلش الاعلان المتـ.ـخـ.ـلف بتاعك دا حصل ولا محصلش
طارق:حصل
عاصم رمي كل الورق اللي جنبه بغضب:امااال نزلته ليه هاااا
طارق بهدوء:طب بص انت اخويا مش بس صاحبي فيها ايه ها قلي فيها ايه دي دكتورة هتخلي بالها منك في غيابي انا في اوقات ببقي مش موجود
عاصم قاطعه بنرفزة وغيظ:وهو فين الوقت اللي مش بتبقي معايا فيه هااااا قلي انت قبل ما تروح الشركة بتجيلي تقعد معايا ساعتين تروح الشركة نص ساعة وتيجي تقعد معايا لبعد الفجر هااا قلي رد عليا
طارق ضحك:طب منا جبتها عشان اريحك من خلقتي شوية
عاصم: انت مصدق انها دكتورة دي عندها اعاقة انت سمعت هي قالت ايه
طارق ضحك:مهي مكنتش عرفاك بس صدقني هتريحك
عاصم:طارق اخر كلام مفيش الكلام دا
طارق قام بحدة مصطنعه:عااااصم في ايييه اناااا مفيييش مرة اقول كلمة وتسمعع مفيييش رجوووع خلااااص
عاصم ببرود وسـ.ـخرية:اقعد ي اهبل
طارق:احم اسف انـ.ـد.مجت شوية
واكمل بخبث:تمام خلاص هقلها متجيش تاني
عاصم بشك وقلق:طارق مش عايز غباء
طارق بجدية مصطنعة:عيب عليك يلا عن اذنك بقي ي صاحبي
طارق مشي واتبقي عاصم
بعد مرور وقت
___________________________________عند نشوة
هايدي بتضحك:ههههه كان نفسي اشوف منظرك اوي
نشوة بغيظ:بس بقي دنا كنت بتمني الارض تنشق وتبلعني من الاحراج لا وهو قاعد قدامي وانا عمالة اقرر كلمة راجـ.ـل مشلول ي ربي علي الاحراج(معلومة نشوة مختمرة هي وهايدي)
هايدي ضحكت
الباب خبط
نشوة:قومي قومي غوري من وشي افتحي الباب
هايدي قامت وبتفتح الباب وهي بتضحك
طارق بتوهان:صلاة النبي احسن
هايدي بجدية وعنين حادة:افنـ.ـد.م مين حضرتك
طارق بخوف:ي ساتر هي قلبت ليه كدة
هايدي بحدة:انت مييين
طارق بضيق:ما براااحة مش دا بيت دكتورة نشوة عثمان
هايدي بقرف:ايوا نقلها مين
بقلم ميسون عبدالمجيد
طارق بغيظ من طريقتها وبيقلد صوتها:قوللها بشمهندس طارق
هايدي بصتله بقرف ودخلت
نشوة لبست الاسدال وخرجت
نشوة بأحراج:نعم ي بشمهندس خير
طارق بجدية:لو سمحت انا جاي اتكلم معاكي شوية ي دكتورة
هايدي كانت وقفة وراها
طارق بأستفزاز:بس ياريت يكون علي انفراد
هايدي بتقلد كلامه:اتكلمو علي انفراد
نشوة بصتلهم وضحكت
نشوة:خير اتفضل اتكلم
طارق بجدية:انا بنفسي جاي بطلب منك تيجي تشتغلي وتكوني المسؤلة عن عاصم لغاية ما يعمل العمليه
نشوة بأحراج: بعد اللي حصل دا وعايزني ارجعله تاني
طارق: انسي كل اللي فات تخيلي عاصم هو اللي بعتني
نشوة برفعة حاجب:والله هو بنفسه بعتك وبعتك ليه أن شاء الله
طارق بأرتباك: عشان عشان اللي عمله فيكي الصبح وعايزك تبدأي شغل من بكرا وكمان هيعتذرلك
نشوة بنص عين:انت بتكذب صح
طارق بقلة حيلة: بصراحة ايوا وعاصم مش طايق يشوفك مش أنتي بس مش طايق يشوف أي بنت عموما بس لازم انتي تبقي معاه هو محتاجك جتبه
نشوة بعدم فهم:يعني ايه يعني ابقي جنبه مش فهمه
طارق يزهق:انتي ليه ديما مخك رايح شمال اقصد تبقي الدكتورة بتعته يعني
نشوة بحيرة:مش عرفة مش قدرة اخد قرار دا اول ما شفني حدفني بالكوباية فتح رأسي
طارق:لالا دي كان قاصدني انا مش انتي
نشوة بذهول:وهو دا عادي
طارق ببرود:لا دا لما عاصم يدوب بيهزر خفيق معايا
نشوة بصاله بصدمة
هايدي دخلت ومعاها صنية عليها فنجان قهوة وكوباية ميا
هايدي بأبتسامة:اتفضل ي بشمهندس طارق باشا
طارق بصدمة:عملالي قهوة بنفسك
هايدي بأبتسامة مدلش بالخير ابدا:طبعا انت ضيفنا وإكرام الضيف واجب
طارق بأبتسامة:والله كلك زوق ها ي دكتورة ردك
نشوة بقلق:تمام هاجي بكرا بس تكون موجود انت والدادا انا مستحيل اقعد معاه لوحدي
طارق ضحك:ماشي واخد بق قهوة كبير
طارق كح علي ما اخر ما عنده
طارق بقرف وتعب:كححح كححح
هايدي بسرعه:اشرب اشرب ميا
طارق اخد منها الكوباية وشربها مرة واحدة
طارق كح تاني:كحح اييييه القرف دا اييييه داااا
نشوة جابتله ميا تاني وبدء يهدي وهايدي بتضحك بخفوت وخبث
نشوة بعدم فهم:مالك ي بشمهندس ايه اللي حصل
طارق وباصص لهايدي بغيظ وغضب:اتفضلي دوقي القهوة اللي ست المزوقة عملاها
نشوة مسكت الفنجان واخد بق صغير
نشوة كحت بقرف:اييه ي بنتي دا دي قهوة حراقة
هايدي بصدمة مصطنعه:اوووف يبقي نسيت وحطيت شطا بدل السكر
طارق بغضب:لييييه يختي شطتكم لونها ابيض ولا عندك عمش اللوان
هايدي بغضب:احترم نفسك ي جدع انت
طارق بغضب وزعيق:لااا وكمااان حطالي ملح في الميا ي شيخة ربنا علي المفتري
مازن دخل:في ايه وايه صوت الراجـ.ـل اللي بيزعق دا
طارق بغضب:انا ي خويا اللي بزعق وانت تبقي مين وداخل زي الطور كدة
وهوب بوكس من مازن لطارق
طارق بصله بغضب وكان هيردهوله بس نشوة وقفت ما بينهم
نشوة بخوف: بشمهندس طارق كفاية مشاكل دا يبقي مازن اخو هايدي اتفضل امشي وانا هاجي الصبح ونكمل كلامنا
طارق ومازن بصو لبعض بغضب طارق مشي
مازن بغضب:ممكن افهم مين دا اللي سيادكتم قعدين معاه لوحدكم ولا اكني سوسن انا
هايدي بغضب:ولا ولا اتلم
مازن مسكها من شعرها فوق الطرحة بهزار
مازن:انا يتقلي يلا من حتت بت زيك
هايدي بغيظ:بت اما تبتك ي حلوف
نشوة بزعيق:بس ياااااد انت وهياااا
الاتنين سكتو
نشو قربت منهم الاتنين ومسكتهم من اللياقة
نشوة بغيظ ونرفزة:انت ياد خد اختك ونزلو شقتكم وايكم تهوبو نحيت بيتي تاني فهمين جتكم القرف
وزقتهم وقفلت الباب نشوة بصت للفراغ وضحكت
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★عند عاصم
عاصم نايم في الصالون وبيتفرج علي التي في
بصله بزهق وطفاه
عاصم قاعد زهقان مش لاقي حاجة يعملها فجأة جت صورت نشوة قدامه وافتكر شكلها ولما حدفها بالكوباية وهي واقفة بتزعق وافتكر شكلها بالدريس الاسود والخمار والوردي ابتسم غصب عنه
وهنا دخل طارق
طارق وهو بيقعد وبيحط الشنط جنبه:مسا مسا
عاصم بصله:تتحسد جاي متأخر
طارق بأرتباك بيخيفيه:ما ما قلت عشان متزهقش مني بقي
عاصم بسخرية:وحيات امك
طارق:ولا اتلم خد عد الجمايل جبتلك بيتزا عشان نتعشي
عاصم:لالا مليش نفس كل انت
طارق:مفيش الكلام دا الاكل دا انا دافع فيه دم قلبي اطفح علي ما اجيب ميا
بقلمي ميسون عبدالمجيد
عاصم بضيق:هناكل علي الصالون يعني
طارق بلا مبلاه:يتنضف يتنضف
عاصم ضحك
طارق خرج من المطبخ وبدء يطلع الاكل
عاصم:عمرو كلمك تاني
طارق اتبدلت ملامح وشه للحزن والغضب:لا كدة كدة حطيت رقمه في البلاك ليست
عاصم بصله بحزن وبدؤ يكلو
_______________________________اشرقت شمس يوم جديد
نشوة وقفة قدام الڤلة وكانت لبسة دريس بيج عليه خمار بيج سمبل وكانت قمر اوي
خبطت وفتحت دادا حسناء
نشوة:احم صباح الخير
دادا حسناء بابتسامة:صباح النور اتفضلي ي حبيبتي
نشوة دخلت:هو مين هنا
طارق وهو بيخرج من اوضة عاصم:انااااا مفجأة مش كدة
نشوة ضحكت
طارق:يلا خشي انا صحيت عاصم وجهزته وقعدته وعرفته انك جاية وهو مستنيكي
نشوة بتبصله بشك:طب وانت مش هتدخل معايا ليه
طارق بخوف بيداريه:مهو انا لسة متخانق معاه وقلي متدخلش ودخل نشوة لوحدها اتفضلي بقي وعلي فكرة اكتر حاجة عاصم بيكرها التأخير
نشوة بصاله بخوف وقربت من الباب وفتحت
عاصم كان نايم بردو ومتغطي سمع صوت الباب
عاصم وهو مغمض:طارق انا خلصت كل فازات الاوضة والبيت عليك قلتلك مش فاضل غير البندقيه اطلع برا عشان انا الشيطان نفسه يقوم يخـ.ـنـ.ـقك دلوقت
نشوة بلعت ريقها برعـ.ـب:احم احم
عاصم سمعها وافتكر نفس الاحم بتاعت امبـ.ـارح فتح عينه واتعدل وبصلها
عاصم بعنين حادة:انتي بتعملي ايه هنا تاني
نشوة:انا انا ااا....
طارق دخل:دكتورة نشوة جيا عشان تعتذرلك يا عاصم تخيل عشان اللي عملته الصبح
نشوة بصدمة من كلامه:انا لا جيت ع...
طارق قاطعها:خلاص بقي المسامح كريم ي عاصم تعالي بقي نطلع الجنينه
نشوة خرجت وطارق قفل الباب
عاصم بيبص لطارق نظرات حارقة
طارق بتهرب وخوف:شفت شفت طلعت محترمة ازاي وجت تعتذر
عاصم بعنين حادة:مش هتبطل حركاتك
طارق بجدية: عاصم لو سمحت مترفضش البنت جت وهي باين عليها محتاجة الشغل دا. حـ.ـر.ام هو كلها اربع شهور وهتعمل العمليه وهي هتبقي هنا الاربع شهور هتبقي دكتورة خاصة ليك انت وممكن تديها اوضة تنام هنا تديك حقنة تفكرك بالدوا تعملك علاج طبيعي تسليك
عاصم نفخ بضيق ومش عارف يكرر
طارق:مدام عملت كدة يبقي انت موافق اعترف اعترف
عاصم بصله بضيق
بعد وقت طارق قوم عاصم وعاصم اخد شاور وطلع علي الكرسي المتحرك وكان لابس بنطلون كحلي عليه تيشرت رماضي ومسرح شعره كان قمر اوي
طارق كان بيزقه نزلو الريسبشن
طارق:ي دادا امال دكتورة نشوة فين
دادا حسناء:خرجت وقالت هتقابل وحدة صحبتها وتيجي بسرعة
طارق:تمام
عاصم بنرفزة وتعمد:اهو هنبدأ قرف انا كنت حاسس شكلها مش هتنفع هنا ومش هتتحمل المسؤلية
طارق بغيظ:ما براحة وانت يعني عايز منها ايه دلوقت
عاصم بغيظ:بردو ومن هنا وطالع هنحددلها معاد شغل وتنضبط عليه
طارق بصله بغيظ
اما عند نشوة
بقلم ميسون عبدالمجيد عبدالله
نشوة بتتكلم في الفون:كدة تمام انجزي بقي عشان اشوف المتوحش دا
ااااه
عمرو: سلامتك ي قمر مش تحاسبي
نشوة:احم شكرا ليك
نشوة سابته ومشيت
عمرو بيبص عليها وهي ماشية
عمرو بسرحان:قمر مفيش كلام
عند عاصم بيفطر هو وطارق
طارق بجدية مصطنعه:مش عايز اتأخر علي الشركة
عاصم بصله بسخرية:ي خوفي انا حاسس لو رحت هلاقيك قلبتها نايت كلاب
طارق ضحك:لالا مش للدرجة
الباب خبط دادا حسناء راحت تفتح
عمرو وهو بيدخل:لالا دنا حمـ.ـا.تي بتحبني بقي
عاصم بغضب:انت جاي هنا ليه
عمرو:...
↚
عاصم بغضب:انت جاي هنا ليه
عمرو:اخص لا بجد اخص دي مقابلة بردو
طارق بغضب:عمرو بلاش حركاتك دي وانجز عايز ايه
عمرو:جاي اسأل علي صاحبي وابن خالتي واخويا اللي باعني و واقف مع ابن خالته ضد اخوه
طارق قام بغضب:انا مش واقف ضد حد انا وقف مع الحق
عمرو ببرود:بتعلي صوتك علي اخوك الكبير لا ماشاء الله علي التربية ناقص تضـ.ـر.بني كمان ي ابن
طارق بعصبية:لو حكمت هعملها ومتقلش اخويا انا اتكسف اقول انك اخويا الكبير
عمرو بغضب:احترم نفسك ياد
بقلمي ميسون عبدالمجيد
طارق بغضب اكثر:مش لما تحترمها انت الاول
عاصم دب بأيده علي السفرة جـ.ـا.مد لدرجة ان معظم الاكل اتكب
عاصم بغضب شـ.ـديد:باااااس طارق اقعد واسكت وانت اطلع برااااا
عمرو بأسفزاز:لسة زي ما انت ي حضرة الظابط
عاصم بصله بغضب
اكمل عمرو: سابقا
عمرو قال كدة وخرج
طارق بخوف:عاصم عاصم اهدي
(عاصم عنده مشكلة انو لما بيتعصب جـ.ـا.مد مش بيقدر يتحكم في اعصابه وضغطه بيوطي جدا)
عاصم فقد الوعي
نشوي دخلا من باب الڤلة العمومي شافت عمرو بصتله بأستغراب
عمرو بابتسامة وهو خارج:سلام ي قمر
نشوي بصتله بأستغراب ودخلت
نشوي بخوف وقلق:ايه دا ماله
طارق وهو بيزق الكرسي:الحالة جتله
نشوي بعدم فهم:حالة حالة ايه
طارق برعـ.ـب وسرعة:تعالي ورايا بسرعة
طارق طلعه الاوضة ونيمه علي السرير
طارق بسرعة وخوف:لفيني جهاز قياس الضغط اللي وراكي دا
نشوي جابته بسرعة وهي خايفة ومش فهمه حاجة
طارق بخوف:ضغطه وا.طـ.ـي جدا هاتي شنطت الدوا اللي وراكي دي
نشوي جبتها وهي بتترعش من الخوف
طارق بخوف:بت عـ.ـر.في تدي حقن
نشوي بتوهان وخوف:هاا
طارق بنبرة حادة أول مرة نشوي تشوفها:بسرعةةةةةة
نشوي بخوف وتـ.ـو.تر:ايوا ايوا هات بتااخد فين
طارق بلهفه وخوف:هنا
وشاور علي ايد عاصم
نشوي ادتهاله
عدة كام دقيقة وطارق قاس الضغط لقاه بدء يظبط
طارق اخد نفسه براحة بص علي نشوي لقاها متـ.ـو.ترة وخايفة جدا
طارق بهدوء وصوت وا.طـ.ـي:تعالي نتكلم برا ونسيبه يرتاح
خرجو وطارق قفل علي عاصم الباب
طارق بأبتسامة:اول حاجة اسف اني زعقـ.ـتـ.ـلك بس لو مكناش عملنا كدة بسرعة كان الموضوع ممكن يكبر
نشوي بهدوء:هو ايه اللي عنده دا
طارق بحزن:دي حالة لسة جياله جديد من يوم ما عمل الحدثه عاصم عمره ما كان كدة ولا كان بالعصبية دي إلا معايا هو كدة معايا ديما
نشوي ضحكت
اكمل طارق:ومن يوم ما عمل الحدثه وهو أول ما بيتعصب بيحصله كدة مش بيقدر يتحكم في اعصابه ضغطه بيوطي جدا وبيفقد الوعي راح لدكتور نفسي عشان الموضوع دا بس للاسف ملقلوش حل اضطر يعالجه بالدوا واهو اديني معاه ومش هسيبه لغاية ما يرجع احسن من الاول
نشوي ابتسمت:انت بتحبه بجد للدرجة
طارق بأبتسامة:واكتر مما تتخيلي بصي انا هروح الشركة وأنتي اقعدي معاه وهو مش هيفوق دلوقت ولو حصل حاجة بلغيني ورقمي مع الدادة
نشوي:تمام
بقلم ميسون عبدالمجيد
طارق بجدية مصطنعة:مهمتك بدأت ي دكتورة
طارق مشي ونشوي ضحكت
★★★★★★★★★★★★★★★★★بعد مرور عدة ساعات
نشوي قعدة علي كرسي قدام عاصم وبتتأمل ملامحها الهادية البريئة عكس وهو صاحي خالص وفضولها هيقـ.ـتـ.ـلها نفسها تعرف ايه حكايته وكل شوية تستغفر ربنا وتبطل تبصله
عاصم فتح عينه فجأة لقي نشوي قعدة كدة وبصاله
عاصم بفزع:بسم الله الرحمن الرحيم
نشوي بضيق:ايه شفت عفريت ما براحة
عاصم بضيق:انتي ايه اللي مقعدك معايا كدة
نشوي بغيظ:تصدق انا غلطانه اني قعدة مع واحد متوحش زيك وبخلي بالي منك
عاصم ببرود: ليه ي نشا حد قلك اني عيل صغير بخاف اقعد لوحدي
نشوي بغضب:اسمي نشوي واتلم عشان الشيطان شاطر وانا جبت اخري منك
عاصم كان هيتكلم قاطعه دخول الدادا
الدادا:الاكل اللي طلبتيه ي دكتورة
نشوي بضيق:تمام ي دادا شكرا وانت اقعد عشان تطفح
عاصم بيبصلها بغضب:اهدي انا عايز اقوم اقعد علي الكرسي
نشوي بتـ.ـو.تر:طب طب هتقوم ازاي انا مش هقدر اقومك وحتي لو قدرة مش هينفع طب طب انا ممكن اا...
عاصم قاطعها:اييه ايييه مالك مفيش كنترول خالص اتنيلي زقي الكرسي هنا
نشوي بعنين حادة: تصدق انا أول مرة اصدق المثل اللي بيقول عمر ديل الكـ.ـلـ.ـب ما يتعدل
عاصم بتحذير:لفيني الكرسي
نشوي بصتله بغيظ وزقت الكرسي حطته جنبه السرير والكرسي كان في عكازين متعلقين فيه
عاصم سحبهم وحطهم وبدء يسند عليهم وبيقوم بس بصعوبة وكل دا تحت صدمة نشوي
نشوي بصدمة:انت بتعمل ايه ايه التهريج دا انت مش المفرود مشلول
عاصم ببرود وهو بيقعد علي الكرسي:الملافظ سعد ي نشا
نشوي قربت تولع:سمعتك قبل كدة بتقول ان هنا في بندقيه مش كدة
عاصم ببرود وبيشاور:في الرف دا
نشوي بعنين حادة:طب ما تعلمني بتضـ.ـر.ب ازاي
عاصم بصلها بغيظ ممزوج بخوف
عاصم:هاتي الاكل دا عشان اكل
نشوي بغيظ:هتاكل في الجنينه
عاصم:لا هاكل هنا اخلصي
نشوي بحدة مصطنعه:مفيش كلام يلا هتخرج وهتطفح في الجنينه
مسكت الكرسي وبدأت تزقه وعاصم قرب يطق
عاصم بغيظ شـ.ـديد:ت عـ.ـر.في اول مرة احث اني عاجز لو كنت بمشي كنت قمت خـ.ـنـ.ـقتك دلوقت
نشوي بصاله ببرود ومش بترد
بقلمي ميسون عبدالمجيد
وصلت عند الباب وكانت هتخرج من الاوضة
عاصم:استني اكيد مش هنمشي كل دا لفيني الريموت دا
نشوي بصاله بعدم فهم ولفتهوله
عاصم داس علي زرار وفجأة الشباك فتح وكان بيوصل للجنينه
نشوي بصا بذهول
عاصم بصلها وحط الريموت بغرور
نشوي زقته وقعدته في الجنينه وبعدها جابت الاكل وبدات تحوش من عليه الغطا
عاصم:فين الاكل
نشوي:مهو قدامك
عاصم بقرف:انتي عيزاني اكل شربة وفراخ مسلوقة ليه حد قلك اني عامل اللوز
نشوي بتجز علي سنانها:هطفح دا يعني هطفحه
عاصم بعنين حادة:اتصل بطارق وخليه يجبلي الاوردر بتاعي من المطعم هو عارفه
نشوي قامت بعنين حادة:مش هتصل وانت هتاكل الاكل دا غصب عنك يا اما هزقك وهغرقك في البسين دا و دار ما دخلك شر
عاصم بيجز علي سنانه وبدء ياكل
نشوي ابتسمت بنصر وخفوت
عاصم بياكل ونشوي بدون وعي مركزة معاه ومع كل تفصيلة وهو بياكل وبيشرب ومركزة اوي
عاصم بيشاور قدام عنيها:هييي تاكلي
نشوي فاقت:هال لا طبعا ليه بتقول كدة
عاصم:لا اصلك مركزة معايا اوي قلت حـ.ـر.ام يمكن مكلتش بس طلعتي بتتأمليني
نشوي بتجز علي سنانها:نينيني خفة ليه مين سيادتك ولا شايف نفسك بعينك الزرقا انا لولا الخمار كنت شفت شعري الاشقر الجميل
عاصم بغمزة:ي عسل انت كلك جميل
نشوي بتـ.ـو.تر وهمس:ايه دا هو قلب باد بوي ليه كدة احم كل عشان تاخد البرشام
عاصم:انتي ت عـ.ـر.في انهي برشام اصلا
نشوي:لا
عاصم بصلها وضحك بخفة علي غبائها ونشوي اتكسفت
نشوي:صحيح انت ايه اللي عمل فيك كدة وخلاك فقدة الوعي وضغطك وطي
اتبدلت ملامح عاصم للغضب :متخديش في بالك طارق راح الشركة مش كدة
نشوي:ايوا
واكملت بأبتسامة:بيحبك اوي علي فكرة
عاصم ابتسم:منا عارف
نشوي:طب مدام عارف عمله معاملت بني ادمين شوية
عاصم:مش هت عـ.ـر.فيني اعامله ازاي وامسكي دخلي الاكل دا
نشوي بغيظ:ليه حد قلك اني الخدامه بتاعتك اما الدادا تيجي تخده
عاصم بصلها بغيظ وهي وهي ابتسمت بأستفزاز
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★عند طارق
طارق في الشركة
بقلمي ميسون عبدالمجيد
طارق:فين مي
رحمه:نعم حضرتك انا مكنها
طارق بأبتسامة جذابه:طب خدي اعمليلي من دول عشر نسخ ي قمر
رحمه ابتسمت وبدأت تعملهم
هايدي كانت دخلا الشركة
طارق شفها مشي بسرعة و وقف قدمها
طارق بأبتسامة:وانا اقول الشركة منورة ليه انهرده اتاري القمر بنفسه عندنا
هايدي نفخت بضيق وخلعت النظارة:اووووف
طارق بتصفيرة:ايوا بقي خلينا نشوف عيونك العسلي دي
هايدي بحدة:احترم نفسك وانت بتعمل ايه هنا ي بتاع انت
طارق بغيظ:انتي مت عـ.ـر.فيش انا ابقي مين
هايدي بقرف:لا والله محصليش القرف وسع من وشي انا عندي مقابلة مع مدير الشركة ومش عايزة اتعصب وانا معاه
هايدي مشيت وطارق ابتسم بمكر ومشي
رحمه:مستر طاارق الورق
طارق وهو ماشي:بعدين بعدين
★★★★★★★★★★★★★★★★★★نرجع لعاصم ونشوي
مرت كام دقيقة والدادا جت بتحوش الاكل
عاصم:لو سمحت ي دادا لفيني اللاب
الدادا:حاضر ي عاصم بيه
نشوي قامت:لالا خليكي ي دادا لمي انتي الاكل وانا هجبله الدوا وهجيبه معايا اهو اكسب في ثواب
عاصم مبتسم بغيظ:والله شكرا لكرم اخلاقك
نشوي عملتله الاموشن دا ☺️☺️
نشوي مشيت خطوة ورجعت تاني:بس انت حطه فين
عاصم:هتلاقيه في رف كدة جنب المكتب
نشوي:تمام
نشوي طلعت وعاصم قاعد يتأمل
نشوي شافت العلاج بتاع عاصم وجابت البرشام اللي المفرود ياخده وراحت عند الرف عشان تجيب الاب وهي بتسحبه صورتين وقعو في الارض علي وشهم نشوي وطت عشان تجبهم وكانت الصدمة لما شافت....
↚
وقفنا لما نشوي كانت بتجيب اللاب توب لعاصم وفي صورتين وقعو
نشوي وطت تجبهم وهي بتعدلهم بالصدفة اتفجأت لما شافت صورة لعاصم ومعاه بنت وقفين جنب بعض وحـ.ـضـ.ـنين بعض وبيضحكو
وصورة تاني لعاصم ولنفس البنت وهما بيضحكو وحـ.ـضـ.ـنين بعض ومعاهم ناس تاني ومن ضمنهم طارق
نشوي بتكلم نفسها بغيظ:ي سلام بيضحك دلوقت استغفر الله العظيم وهي ايه اللي لبساه دا وهي لبسه اصلا
نشوي بصت لانعكاس صورتها في المرايا:وانا مالي متغاظة ليه ما يضحك ولا يولع بس ي تري دي مين ممكن تكون اخته
نشوي بترد علي نفسها:ايه الغباء دا وهو هيسمح لاخته تقف وسط الولاد دي كلها
بقلم ميسون عبدالمجيد
قطع تفكيرها
عاصم بصوت عالي نسبيا:انتي ياللي اسمك نشووووي
نشوي بغيظ وصوت مسمعوش عاصم: بني ادم براس كـ.ـلـ.ـب
نشوي اخدة اللاب توب وحطت الصور مكانهم واتجهت لعاصم
نشوي:علي فكرة اسمي دكتورة نشوي مش انتي ياللي اسمك نشوي مش بلعب معاك في الشارع انا
عاصم بعنين حادة:هاتي اللاب
نشوي بغيظ وضيق:اتفضل ☺️
عاصم بضيق:شكرا ☺️
★★★★★★★★★★★★★★★★★عند طارق في الشركة
طارق قاعد في مكتبه بغرور ومستني دخول هايدي
هايدي قعدة برا عمالة تاكل في ضوفرها من التـ.ـو.تر
السكرتيرة:مستر طارق في انتظارك اتفضلي
هايدي ابتسمت بعدم راحة وعمالة تدعي ان يكون تشابه اسماء
وصلت قدام المكتب فتحت الباب ودخلت وهي مغمضة عنيها
طارق شفها وضحك بهمس
وهي فتحت عين وحدة لقيت طارق قاعد وعلي وشه ابتسامه مستفزة
هايدي بهمس وعـ.ـيا.ط مصطنع:اهئ ليه ليه كدة ي رب ليه
طارق بجدية وغرور مصطنعة اتفضلي ي بشمهندسة ولا ناوية نعمل الانترفيو واحنا ما بينا شارع كدة
هايدي بنفس الهمس:ي رب ي رب صبرني وانا قعدة معاه ومخـ.ـنـ.ـقهوش انا محتاجة الشغل دا
طارق خبط بأيده علي المكتب:هييي انتي معايا
هايدي بصتله بضيق وقربت وقعدة علي كرسي قدامه
طارق بغرور وتكبر:انا سمحتلك تقعدي
هايدي بصتله بعنين حادة ورفعا حاجبها
طارق بخوف من نظرتها:احم انا بقول نبدا الانترفيو سنك كام
هايدي بجدية:٢٤ سنة
طارق:متخرجة من كلية ايه
هايدي:فنون جميلة
طارق:امم مهندسة ديكور يعني
هايدي:بظبط
طارق:وتقديرك
هايدي نفخت بضيق:التقدير العام جيد جدا مرتفع
طارق:وال..
هايدي قاطعته:علي فكرة كل المعلومـ.ـا.ت دي عندك في السي في ممكن تراجعه لوحدك
طارق بعنين حادة: متخيلة نفسك فين بعد خمس سنين
هايدي بغيظ:نفسي اعرف ايه فايدة السؤال السئيل دا
طارق بجدية: جاوبي علي قد السؤال ي بشمهندسة
هايدي بعنين حادة:في السجن ومستنيه حكم الاعدام
طارق بصدمة:هاااا ودا ليه عليكي احكام سابق
هايدي بعنين حادة:لا بس حثا كدة اني هقـ.ـتـ.ـل حد عارف ليه
طارق بخوف:ليه
هايدي:لان لما حد بيضايقني او بيرفشلي طلب بشرحه
طارق بخوف:احم اتفضلي السي في بتاعك ومش لازم اراجعه مبروك شركة UB للمعمار بترحب بيكي
هايدي ابتسمت
★★★★★★★★★★★★★★★★عند عاصم
بعد مرور وقت بدء يعم الظلام
نشوي: طب انا مشيا عن اذنك
عاصم:راحة فين
نشوي:ايه الذكاء دا بقول مشيا
عاصم:ودا ليه أن شاء الله
نشوي بعدم فهم:ايوا عايزني اعمل ايه انا يعني مشيا الليل ليل وأنا يومي خلص يبقي اروح بيتي
عاصم بضيق:لا حضرتك هتقعدي هنا بما انك الدكتورة الخاصة بيا هتقعدي هنا الاربع شهور ولو عايزة تزوري اهلك ممكن تروحي يوم في الاسبوع
بقلمي ميسون عبدالمجيد
نشوي بنبرة حزن:انا اهلي متـ.ـو.فين مليش غير بنت خلتي واخوها
عاصم بحزن لان حالتها من حاله:تمام ربنا يرحمهم هتقعدي في الاوضة دي
نشوي بصدمة:نعاااام اقعد في اوضة جنب اوضتك
عاصم بغيظ وضيق:ليه حد قالك اني هقوم اتحرش بيكي واصلا اوضة دادا حسناء اهي قدامك اللي جنب المطبخ دي اتهدي شوية
عاصم داس علي الزرار اللي في الكرسي وسبها ومشي
ونشوي بصاله بغيظ
نشوي افتكرت ان معهاش لبس خرجت وراه
نشوي وهي مشيا:انتي ياللي اسمك عاصم انت بتاع انت استني
عاصم وقف بالكرسي وبصلها
عاصم بأستفزاز:انا اسمي بشمهندس عاصم مش ياللي اسمك عاصم انا مش بلعب معاكي في الشارع
نشوي بصتله بغيظ لانه ردهلها
نشوي بهدوء حاد:انا محتاجة اروح بيتي اجيب لبس لان مش معايا هدوم هنا
عاصم:تمام السواق مستنيكي برا اركبي معاه
نشوي بضيق:شكرا انا مش صغيرة هروح واجي لوحدي
عاصم متجاهل كلامها:وهو هيستناكي وتخلصي بسرعة وتيجي
مدهاش فرصة ترد ومشي
نشوي عمالة تعض في شفايفها بغيظ
*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*
في مكان ما
_كدة عرفتي هتعملي ايه
-ايوا كدة هنبدا من بكرة
_بس مش عايز غباء مخك تفتحيه انا عارفك كويس
بضيق- احترم نفسك
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*
بعد وقت كانت نشوي راحت بيتها جابت لبس ليها ورجعت الڤلة ودخلت الاوضة اللي ادهلها عاصم كانت جميلة وبسيطة جدا وباللون البينك في ابيض كانت روعة
عدي وقت وكانت الساعة الثانية عشر بعد منتصف الليل
نشوي خرجت من الاوضة و عاصم دخل اوضته
نشوي خرجت وكانت لبسا الاسدال كان اسدال لونه ابيض جميل اوي ومش لفا الطرحة كويس رمياها علي شعرها البني وبيدي لمعه دهبي وفي خصل وقعا علي وشها مع لمعة عنيها العسلي حاجة قمر
نشوي دخلت تشرب من المطبخ ولسا هتطفي النور لقيت عاصم في وشه (وهو قاعد علي الكرسي طبعا)
نشوي بخضة:عااااا
عاصم بنرفزة: بس بس اخرسي دا انا
نشوي بتاخد نفسها بسرعة اثر الخضة
عاصم بضيق: ايه شفتي عفريت ما تهدي
نشوي بغيظ:يعني هو طبيعي ابقي مشيا بليل الاقي واحد طلع في وشي كدة
عاصم ببرود: بيتي وامشي في أي وقت وفي أي مكان
نشوي بصتله بغيظ وبتعض في شفايفها
عاصم بنرفزة خفيفه:بطلي الحركة المستفزة اللي بتعمليها دي
نشوي بغيظ:انت صاحي ليه عايز حاجة
عاصم بضيق:لا كنت مخـ.ـنـ.ـوق طلعت اشم هوا
نشوي وهي بتزق الكرسي:تمام تعالي نقعد في الجنينه شوية
عاصم بيبصلها بغيظ وبيحاول يوقف الكرسي:لا هقعد لوحدي
نشوي ببرود:انا مش هموت واقعد معاك بس انا كمان مخـ.ـنـ.ـوقة
واكملت ببرطمة:بيت خنيق زي اصحابه
عاصم بغضب:سمعتك
نشوي ببرود:وايه يعني
عاصم قرب يطق
خرجو الجنينه ونشوي وقف الكرسي وقعدة في كرسي قدامه
عاصم بضيق ورافع وشه للسما:اظبطي حجابك
نشوي حطت اديها علي شعرها بصدمة وتـ.ـو.تر:هااا ي سـ.ـا.فل غمض وشك غمض وشك
عاصم بصلها وضحك علي ما اخر ما عنده:اغمض وشي دي بتتعمل ازاي دي انا طول عمري اسمع عن غمض عينك لكن وشك جديدة الصراحة
بقلمي ميسون عبدالمجيد
نشوي ضحكت علي ضحكته اللي اول مرة تشوفها
نشوي ظبطت حجابها وقعدو سكتين شوية
نشوي:هو انت عملت حدثه ولا ايه
عاصم بصلها:بلاش تدخلي في حاجات متخصكيش ي دكتورة
نشوي بصتله بضيق وإحراج
عاصم بهدوء:انا اسف مقصدش لكن في حاجات كتير هنا محدش يعرف عنها حاجة بلاش تشغلي دماغك بحجات اكبر منها
نشوي بتفهم:تمام خلاص
عاصم:هو انتي متجوزة او مخطوبه
نشوي بصتله بأستغراب من سؤاله:لا اكيد مش هبقي متجوزة وجوزي هيسمحلي اني اجي اراعي شاب كدة
عاصم:وجهت نظر بردو
نشوي ضحكت وعاصم سرح في ضحكتها
نشوي لاحظت اتكسفت
نشوي بصا للسما:القمر جميل اوي انهرده
عاصم:فعلا قوليلي بتحبي تخصصك
نشوي: بصراحة لا كان نفسي ادخل صيدلة بس اهو مجموعي للاسف
عاصم:كله كويس
نشوي: طب وانت
عاصم بسخرية:انا كان عندي احلام كتير وهندسة كانت اول احلامي واحلام تاني حققتهم كلهم واهو بيضيعو مني واحد ورا التاني
نشوي بحزن:متقولش الخيرة فيما اختاره الله
عاصم هز راسه
طارق داخل من باب الڤلة:مسا مسا
نشوي ابتسمت
عاصم: جاي متأخر يعني
طارق:ما ما كنت في الشركة بقي انت عارف
عاصم برفعة حاجب وشك:مش مرتحلك بقالي فترة علي فكرة
طارق ضحك وطلع الحاجة اللي كانت في الشنط معاه
عاصم:ايه دا
طارق:احلي شورما سوري
عاصم ضحك:والله انت ما بتفهم غير في الاكل
نشوي: انتو كدة علي طول مقضينها تيك واي
الاتنين مع بعض:ايوا
نشوي بحدة مصطنعه:بس دا غلط
طارق:جايبلك معا الشورمة واحدة بيبس
نشوي:لا مدام كدة يبقي تشكر والله
كلهم ضحكو وبدؤ يكلو
نشوي:ااا ااا
عاصم بقلق بيداريه:مالك
نشوي:حراقة حراقة اوي
طارق:طب طب خدي اشربي البيبس
نشوي هديت
طارق:هي اللي اسمها هايدي دي صاحبتك
نشوي بصتله بأهتمام: ايوا صحبتي
طارق:صاحبتك صاحبتك يعني
نشوي بعدم فهم: أيوا ي بني وكمان بنت خالتي ليه
طارق:اهاا اصل كانت جيا تعمل انترفيو واتصـ.ـد.مت لما شافتني و....
طارق حكلها اللي حصل كله
نشوي ضحكت:هي هايدي كدة كويسة وقلبها طيب لكن لسنها دبش وعنيفة اوي
عاصم بضيق وغضب مكبوت:علي اساس انك انتي اللي مش دبش
نشوي بعدم فهم:نعم
عاصم بصلها من فوق لتحت بقرف وداس علي الزرار ودخل اوضته
نشوي لطارق بعدم فهم:هو ماله دا قلب ليه
طارق بخبث:هاا لا عادي هو بيجي علي الساعة وحدة كدة وبيقفل
نشوي بصتله بعدم راحة
وطارق ابتسم لان فاهم صاحبه
(مش لازم نقول انو خلاص مسافة يوم وقع في حبها لا دا لسة مجرد تملك اللي مدام بتشتغلي عندي يبقي تكلمي معايا تهزري معايا تعملي كل حاجة معايا انا وبس ميبقاش ليكي علاقة بأي حد غيري تمام)
نشوي دخلت اوضتها ونامت
وطارق دخل اوضة عاصم
طارق:مأكلتش ليه
عاصم بضيق وهو بيطلع علي السرير بصعوبة:كدة
طارق قرب منه ساعده:طب علي فكرة بكرة هجيلك بدري
عاصم بضيق:علي اساس انك بتيجي ايه كل يوم
طارق ضحك بخبث وقعد معاه شوية ومشي
__________________________________________________
اشرقت شمس يوم جديد يحمل كثير من المفاجأت
نشوي صحيت اخدة شاور ولبست دريس لافندر عليه خمار ابيض وشوز ابيض وخرجت لقيت عاصم قاعد في الجنينه خرجتله
نشوي بأبتسامة:صباح الخير
عاصم بضيق وباصص للبول:صباح الخير
نشوي بصتله بأستغراب:هتفطر عشان تاخد اادوا
عاصم بنفس الطريقة:فطرت من بدري
نشوي بصتله بأستغراب لان الساعة كانت تمنيا
نشوي:تمام هجبلك كوباية عصير فريش والدوا واجي
نشوي دخلت
عاصم بيكلم نفسه:انا بعاملها كدة ليه ايه الغباء دا
نشوي دخلت للدادا وخلتها تعمل العصير
نشوي خارجة من باب الجنينه وكانت مسكا الصنية وعليها كوباية العصير والبرشام
بس وقفت علي بعد خمسة متر من عاصم واتصـ.ـد.مت لما شافت وحدة مميلة عليه وبتحـ.ـضـ.ـنه وهو بيبادلها الحـ.ـضـ.ـن
نشوي بدون مقدمـ.ـا.ت الصنية وقعت منها والكوباية اتكسرت
عاصم بصلها وطارق والبنت دي
عاصم بصلها بقلق وعدم فهم
بقلمي ميسون عبدالمجيد
طارق جري عليها:بس بس اهدي وكل دا هيتشال ي دادا داادااا
نشوي بتلمهم بتـ.ـو.تر وارتباك:لالا انا انا هلمهم
وعمالة تمسك في الازاز بدون وعي وفجاة اديها اتجرحت
نشوي بوجع:ااااه
عاصم بهمس وخوف:نشوي
طارق:بس بس خلاص قومي
نشوي قامت
طارق:دادا لو سمحت خديها وطهرلها الجرح
نشوي مشيت مع الدادا ولاكن عقلها معاهم ومنظر البنت وهي بتحـ.ـضـ.ـن عاصم عمال يتكرر في دماغها ومخها قرب يقف من التفكير
بعد وقت قصير
نشوي خرجت الجنينه وحاولت تكون طبيعيه
وشافت البنت دي ولما ركزت في ملامحها اكتشفت انها نفس البنت اللي كانت في السورة وكانت لبسة جيبه فوق الركبة وتيشرت كات وحاجة قرف
نشوي قربت منهم وعلي وشها ابتسامه مصطنعه
نشوي:احم معلش اتأخرت عليك في الدوا
عاصم بهدوء:لا عادي متشكر
نشوي والبنت بيبصو لبعض
عاصم:احم اعرفكم سيدرا نشوي نشوي سيدرا
نشوي ابتسمت غصب:اهلا مين حضرتك
سيدرا قامت وقفت
سيدرا بتبصلهت بقرف ولانها اطول من نشوي بكتير
سيدرا:انا ابقي بزنس ومان ي حبيبتي سيدرا مدبولي بنت عم وخطيبة عاصم
نشوي بصتلها بصدمة
اكملت سيدرا:انتي بقي الخدامه اللي جيا تخدم عاصم لغاية ما يعمل العمليه
نشوي بغضب:انتي وحدة سـ.ـا.فلة و..
↚
نشوي بغضب:انتي وحدة سـ.ـا.فلة ومش محترمة
سيدرا ببرود:انا محترمة غصب عنك ي خدامه
نشوي مش استحملت وشـ.ـدتها من شعرها
نشوي بغضب:بقي انا دكتورة نشوي عثمان اللي تعبت اربعتاشر سنة في التعليم وجبت ٩٧٪ في الميا وفرقت معايا علي صيدلة علي تلاته من عشرة وحدة عملة زي عود الخلة زيك تقولي انا خدامه
سيدرا بتحاول تبعد عنها مش قدرة وطارق بيكتم ضحكته
سيدرا بغضب ووجع:ابعدي ايدك وسيبي شعرك ي متـ.ـخـ.ـلفة انتي
عاصم بغضب لطارق:انت ي حـ.ـيو.ان حشها عنها
طارق عمل انو مسمعوش لان هو مش بيحب سيدرا
عمرو كان داخل من باب الجنينة جري عليهم وحاول يبعد سيدرا ونجح في انو يبعدها
سيدرا بغضب وغل:وديني لعلمك ازاي تتعاملي مع اسيادك
نشوي بغضب:بردة بببتكلم ازاي
وكانت هتضـ.ـر.بها تاني بس سيدرا استخبت ورا عمرو
عمرو بحدة:خلاص بقي انتو الاتنين ايييييه
الاتنين بصو لبعض بغضب وغل
عمرو بتذكر:ايه دا مش انتي اللي قابلتك قبل كدة
نشوي بصتلهم كلهم بغضب ودخلت الڤلة
عاصم بضيق:انت رجلك اخدة علي هنا وكل شوية هتيجي
عمرو بتأثر مصطنع:الحق عليا قولت بما ان خطيبتك جت نتجمع كلنا كا عيلة
طارق بسخرية:كا عيلة هه تعالي ي عاصم ندخل
سيدرا :جيا وراك ي حبيبي
بقلم ميسون عبدالمجيد
عاصم وطارق دخلو واتصـ.ـد.مو لما شافو نشوة خرجة من اوضتها بشنطة وواضح انها فيها هدومها
طارق بعدم فهم:نشوي انتي راحة فين
نشوي بجدية ودمـ.ـو.ع محبوسة:مشيا ي بشمهندس طارق اقعد في بيتي معززة مكرمة انا لما جيت هنا جيت كا دكتورة مش خدامه بخدم تمام
نشوي مشيت كام خطوة
طارق بهمس:انت ي ابني قلها أي حاجة ميصحش
عاصم بضيق:انتي هنا استني ي وكالة من غير بواب تبجي وتمشي وقت ما تحبي
طارق بيكلم نفسه:ياريتك ما قولت حاجة ي ابن خالتي
نشوي قربت منه بغضب وبصت لعنيه بحدة
نشوي بقوة وغضب:اسمع ي بتاع انت انا لما قريت الاعلان اللي صاحبك نزله وافقت لان اول حاجة كنت محتاجة الشغل دا تاني حاجة شجعتني اني اجي كنت فكرا ان اللي هراعيه دا راجـ.ـل قد جدي عنده تمانين سنة وقولت هحب الموضوع لكن بعد ما شفتك لعنت اليوم اللي فكرة ادخل فيه طب علاج طبيعي انا دكتورة ي بشمهندس مش خدامه بخدمك انا الدكتورة بتاعتك ووحدة جربانه زي دي تقولي اني بخدمك وانت محاولتش بس تقلها اسكتي بس هقلك اي والله ليقين علي بعض
نشوي قالت كلمها بغضب ومستنتش وخرجت وكانت مشيا بسرعة
عمرو بينادي عليها:ي عسلية مالك
نشوي بصتله بغضب:والله العظيم هاجي اخـ.ـنـ.ـقك انت كمان
عمرو بصلها بصدمة ونشوي خرجت برا الڤلة وسمحت لدمـ.ـو.عها تنزل بغزارة اول مرة تتهان بالشكل دا واللي جرحها اكتر ان عاصم مدفعش عنها مهما كان دي الدكتورة بتاعته
عند طارق وعاصم لسة علي وضعهم
عاصم بيحاول يستوعب:لالا لحظة هي قالت علي سيدرا وحدة جربانه صح
طارق:صح
عاصم:وبعدها قالت اننا بنشبه بعض يعني هي تق..
طارق بيضحك:اوباااا تقصد ان انتو الاتنين جربانين زي بعض
عاصم بصله بغضب وعنين حادة
طارق بخوف:احم اسف
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*عند نشوي
نشوي وصلت البيت ونزلت من الاوبر وهي بتعيط وهايدي كانت جيا بس علي مسافة بعيد عنها شافتها كدة جريت عليها
نشوي دخلت البيت ورمت شنطة هدومها وفضلت تعيط
هايدي جريت عليها:مالك ي عمري مالك
نشوي بتعيط
هايدي بتسمح دمـ.ـو.عها:بس بس اهدي ممكن فهميني مالك حد عملك حاجة
نشوي بأنهيار:....وبدات تحكي نشوي لهايدي اللي حصل
هايدي بغضب:ي ولااااد ال... والله لوريهم اديني عنوانه
نشوي بعـ.ـيا.ط:لا ي هايدي خلاص انا سبت الشغل
هايدي بحدة وغضب:نشوي اخلصي عنوانهم ايه
نشوي بحزن:العنوان******
هايدي اخدت شنطتها وخرجت بغضب واتجهت لفيلا عاصم
★**★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*
عند عاصم
سيدرا بدمـ.ـو.ع خبيثه:شايف شايف الحـ.ـيو.انه عملت ايه في خطيبتك وانت حتي مشتهمتهاش ولا بلغت عنها دي وحدة حـ.ـيو.انه ومش اتربت و..
عاصم قاطعها بغضب:سيدرااا اخرسي ومش عايز اسمع سيرة الموضوع دا تااني كفاية اللي عملتيه وانك اهنتيها وانا مردتش اكلمك وازعقلك قدمها
سيدرا بغضب:انت بتحامي لخدامه زي دي
عاصم بغضب:دي مش خدامه ي هانم دي دكتورة سااامعه دكتورة مش خريجة تجارة انجلش
سيدرا بصتله بغضب وغل:انا مشيا يلا ي عمرو
سيدرا مشيت هي وعمرو في نفس الوقت اللي هايدي دخلت في الڤلة (بس اكيد هيوصلها لانهم الاتنين حربوئات زي بعض عشان عرفة مخكم انا ومتقولوش هي بنت عم عاصم عرفت عمرو منين عادي العقارب بتعرف مكان بعض 😂)
طارق بحزن:تعالي ندخل كفاية اليوم اتقفل
هايدي من بعيد:لاااا وعلي اييييه خليكم
الاتنين بصو بأستغراب لمصدر الصوت
عاصم برفعة حاجب:نعم مين حضرتك
طارق بصوت وا.طـ.ـي جنب ودن عاصم:دي هايدي بنت خالة نشوي
هايدي بغضب:اناااا اقلااااك انا ابقي مييين اناا ابقي بنت خالة نشوي ي بشمهندس اللي زعقـ.ـتـ.ـلها واهنتنها
بقلم ميسون عبدالمجيد
عاصم ببرود:وانتي بقي ولية امرها وجيا تاخدي حقها ولا ايه
هايدي بسخرية واستفزاز: اه ي حبيبي ولية امرها اعتبرها زي ما تعتبرها
وقربت منه
هايدي بعنين حادة:قبل ما نشوي تيجي هنا انا حذرتها كتير لكن مسمعتش وهي دلوقت نـ.ـد.مانه أنها شافت اشكال زيكم لكن ورحمة امي لو ما اعتذرتلها عن كل كلمة قلتها متلومش إلا نفسك ي بشمهندس نشوي دي خط احمر أبقي فكر تعمل حاجة تضايقها تاني
هايدي متودش فرصة يرد ومشيت بسرعة وخرجت
طارق باصص لاثرها بصدمة واعجاب من عفويتها وقوتها وخوفها لصاحبتها
وعاصم قرب يطق من الغضب
طارق بأنتباه:هاا بتقول ايه
عاصم بغضب ووشه زي الدم:بقالي ساعة بقلك يلا ندخل وجنابك سرحان
طارق بغيظ:طب براحة
واكمل ببرطمة:منتي أي حاجة تحصلك تطلع غضبك فيا انا
عاصم برفعة حاجب:طارق اتلم
طارق بغيظ وصوت غير مسموع:خرست هي مدام ست الحسن والجمال جت يبقي انا وانت مش هنعمر مع بعض
عاصم بصله:بتقول ايه
طارق بغيظ:بقول انا ماشي ي صحبي هو اليوم اتقفل خلاص
عاصم بغيظ:متخليك قاعد هتتنيل تروح فين النهارده الجمعة هتقولي رايح الشركة
طارق بغيظ:رايح عند امي وحـ.ـشـ.ـتني هروح اقعد معاها شوية وخليك انت قاعد لوحدك مش كان زمان نشوي قاعدة معاك دلوقت
عاصم بغضب مصطنع:عقبال ما تروحلها أن شاء الله(مامته ميته)
طارق بغيظ وهو ماشي:انا وانت ي صاحبي مع بعض
طارق مشي وعاصم ضحك بخفة
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*
عند نشوي
هايدي:ممكن كفاية عـ.ـيا.ط بقي دا ميستهلش دمعه منك
نشوي بعـ.ـيا.ط: انا اللي حارقني ان لما قالت دي خدامه بتخدمك مقلهاش دي الدكتورة الخاصة بيا بقي انا دكتورة نشوي عثمان وجبت امتياز مع مرتبة الشرف يتقلي خدامه من وحدة عاملة زي زي الظرافة زي دي
هايدي ضحكت:يبنتي كفاية هرتيها شتيمة من الصبح
نشوي بغيظ:بس بقي بس بقي متضحكيش والله هقوم اضـ.ـر.بك
هايدي:خلاص خلاص انا هنام معاكي النهارده عشان مسبكيش لوحدك
نشوي:لا لو سمحت ي هايدي انزلي بيتك نامي مع اخوكي انا مبحبش حد ينام معايا
هايدي ضـ.ـر.بتها بالمخدة بغيظ:كدة كدة وانا اللي خيفا عليكي وقولت اقعد معاكي
نشوي بتضـ.ـر.بها هي الاخري:لا منا مش بحب حد يقرفني وانا نايمه
هايدي بغيظ:كدة طب تعالي
وقعدو يضـ.ـر.بو بعض بالمخدات
*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*
عند عاصم
عاصم قاعد لوحده في الجنينه فجأة جت علي باله نشوي فضل يفكر فيها وانها زعلت لما مدافعش عنها قدام سيدرا بس دا مش بأيده
داس على الزرار اللي في الكرسي واتجه لاوضة نشوي هو مش عارف عمل كدة ليه او ازاي لكنه مفركش
دخل وبدء يبص في كل ركن فيها ولفت انتباهه حاجة علي التربيزة قرب منها طلعا نوت بتاعت نشوي
فضل يفكر بفتحها ولا لا وبيقنع نفسه ان كدة غلط وحـ.ـر.ام ان نفتش في حاجة حد بدون علمه بس فضوله قـ.ـتـ.ـله وفتح اخر حاجة كتباها
نشوي
(شغل جديد بداية جديدة واتمني تكون من غير مأساة مبسوطة اوي لاني لقيت الشغل دا هو صحيح شغل مؤقت بس ربنا يسهلها بعدين واتمني يكون شغل كويس واكون مبسوطة)
عاصم قفل النوت وقعد يفكر
سمع صوت عربيه طارق اخد النوت شلها وخرج
_______________________________________________
اشرقت شمس يوم جديد
الساعة الثامنة صباحا
نشوي فونها عمال يرن قامت ردت بعصبية ومشفتش مين لانه كان رقم من غير اسم
نشوي بنرفزة:اييه فييي اييه علي الصبح يعني ما صدقت سبت الشغل اللي مقعدتش في غير يوم ونص وانت عمال تن تن تن اييه
عاصم رص للفون بصدمة وبيتأكد أن دا رقم نشوي
عاصم:احم احم
نشوي بتفتكر الصوت وبتقنع نفسها انو مش هوا عشان متنفجرش في علي الصبح
نشوي:مين معايا
عاصم بخوف بيداريه:انا عاصم
نشوي اول ما سمعت اسمع اتجننت
نشوي بغضب:ي بجاحتك ي اخي ي بجاحتك انت ايييه هاااا اييييه مفيييش دممم خاالص
عاصم بغضب:احترمي نفسك وتعالي الڤلة حالا
نشوي بغيظ وغضب:واجي ليه أن شاء الله انا خلاص ي بشمهندس سبت الشغل انا مش خدامه وڤلتك اللي فرحان بيها دي انا مش هخشها تاني
عاصم بيحاول يهدي:تعالي حالا في حاجة نسيتيها ولازم تيجي تخديها
نشوي بتهدي:حاجة ايه
عاصم بضيق:تعالي خديها بقول
نشوي بغيظ:انت بتضحك عليا وعايزني عشان حاجة تاني صح لا لو سمحت لو في حاجه بفعلا نسياها سبها مع الامن وانا هعدي اخدها
عاصم بغيظ وضيق:لا ونبي يختي أنا مش واقع في حبك وبترجاكي ترجعي انا بقلك تعالي خدي حاجة تبعك
وقفل في وشها
نشوي بصا للفون بغيظ وغضب:ي حـ.ـيو.ان ي حلوف بيقفل في وشي وبيزعقلي كمان عاااا
نشوي قعدة تفكر كتير تروح ولا متروحش وبتحاول تفتكر ايه اللي نسيته لانها من سربعتها امبـ.ـارح مأخدش بلها بس فضولها مقدرتش تتحمل وقامت
نشوي اخدة شاور وصلت ولبست جيبه رماضي عليها بلوزة نبيتي وخمار رماضي كانت جميلة جدا
نشوي اخدة اوبر واتجهت ڤلة عاصم
بعد وقت
نشوي وصلت الڤيلا واخدة نفسها بتحاول تكون هاديه
دخلت ووصلت خبطت وفتحت دادا حسناء
دادا حسناء بأبتسامة:ازيك ي دكتورة
نشوي بأبتسامة: الحمدلله ي دادا بخير انا كنت نسيا حاجة هنا وجيت اخدها
بقلم ميسون عبدالمجيد
عاصم من بعيد وهو قاعد علي الكرسي:تعالي ورايا
نشوي نفخت بغيظ وبتجز علي سننها
الدادا ضحكت وربطت علي كتفها:معلش استحمليه
نشوي بغيظ:هقـ.ـتـ.ـله بس اوعي تبلغي عني
الدادا ضحكت ونشوي دخلت ورا عاصم
نشوي بجدية وعنين حادة:خير ايه اللي نسياه وخلتني اجي اخده
عاصم ببرود:براحة طيب خدي نفسك
نشوي بنرفزة وغضب:بقلك ايه انا والله ما كنت هاجي وكنت هخليك تجبلي حاجتي لغاية البيت بس قلت حـ.ـر.ام مش هينفع انجز وخليني امشي من البيت
عاصم بنفس البرود:شوفي ي دادا الدكتورة تشرب ايه ميصحش تبقي ضيفتنا ومتشربش حاجة
نشوي بغيظ شـ.ـديد:ايه البرود دا وبعدين استني دلوقت افتكرت اني دكتورة ي استاذ
عاصم ببرود وغرور: بشمهندس لو سمحت
نشوي بتهدي اعصبها:انت جايبني هنا عشان تعصبني اكتر صح تمام
نشوي لفت وكانت هتمشي
عاصم:طب لو عرفتي انك ناسيه النوت بتاعتك هتعملي ايه
نشوي اول ما سمعت شهقت بصدمة وبصت لعاصم لقيته ماسكها
جريت عليه وكانت هتسحبها لكن عاصم كان اسرع وشلها في جيبه
نشوي بغيظ:طلعها احسنلك
عاصم ببرود:براحة طيب انا اكيد مش هطمع في حتت نوته بس في شرط عشان تخديها
نشوي بعنين حادة:انت كمان عايز تشرط انا مشفتش في بجاحتك بعد اللي حصل امبـ.ـارح واهانتك ليا انت والظرافة الجربانه دي وهايز تشرط
عاصم ضحك بأستفزاز:دي ظرافة جربانه دي قمر
نشوي بغيظ:قمر مش بقلك ليقين علي بعض حاااات النووووت
عاصم ضحك:حاااات اسمها حاااات
نشوي بغضب مكبوت:ي صبر ايوب
عاصم:ممكن تهدي ونتكلم براحة
نشوي بسخرية:والله شوف مين بيتكلم دا انتي حدفني بكباية واثرها لسة معلم
عاصم بغيظ:مكنتش اقصدك انتي كنت اقصد طارق
نشوي:ويعني دي عمايل بني ادمين عقلين
عاصم بضيق:متدخليش في حوارات اسمعي شارطي عشان تاخدي النوت بتعاتك
نشوي هطق من الغضب:انت بتتعامل معايا كدة ازاي علي فكرة انا بالنسبالي ولا حاجة انا لولا وحدة محترمة كنت اخدتها منك يس مقدرتش اخلص وهتها
عاصم:تمام هديهالك بس ترجعي الشغل من تاني
نشوي فضلت بصاله لكام دقيقة بعدها ضحكت بسخرية
نشوي:لا بجد انت فاكرني سلعة بتشتريها وهتتحكم فيها ولا حـ.ـيو.ان هتجره انااااا اييييه هاااااا مليش راي معنديش كرااامه هاااا
عاصم بهدوء:قـ.ـتـ.ـلتك بلاش تدخلي في حوارات انا بنفسي بطلب منك ترجعي الشغل انا كنت هجيلك لغاية بيتك واطلب منك ترجعي لكن زي منتي شايفة
نشوي بدأت تهدي:تمام مدام فيك لسان وبتقدر تخلق اعذار مقلتش ليه لقمرك امبـ.ـارح اني مش خدامه بخدمك انا مطلبتش منك تدافع عني طلبت بس انك تقولها اني الدكتورة بتاعتك
عاصم بغمو: مكنش في ارادتي صدقيني غصب عني
نشوي بعدم فهم:يعني ايه
عاصم:يعني ترجعي الشغل وسبق وقلتلك وبلاش تدخلي في حوارات اكبر منك في حجات كتير انتي مت عـ.ـر.فيهاش
نشوي بعند:ومش عايزة اعرف انا عايزة النوت بتاعتي عشان امشي من هنااا
عاصم:لو سمحت انا محتاجك هنا خليكي
نشوي بصتله بحيرة ممزوجة بغضب
نشوي افتكرت
نشوي بعصبية:وانت فاكرني ايييه هاااا معنديش كرامه خااالص دا انت حتي مكلفتش نفسك واعتذرت
عاصم بضيق:قلت معلش وبطلب منك ترجعي
نشوي بعند:تمام موافقة ارجع بس زي منتي قلت شرطك انا كمان عندي شرط
عاصم برفعة حاجب:واللي هوا
نشوي بأستفزاز:تعتذر
بقلم ميسون عبدالمجيد
عاصم:لا تطلعي برا شكرا مش عايزك ترجعي
نشوي قربت منه:تمام حات النوت ومفيش شغل
عاصم رجع لورا:نشوي متزريش
نشوي فضلت بصاله لكام سنية وقد ايه اسمها طالع بجمال منه
نشوي فاقت: يا تعتذر ي تجيب النوت وخليني امشي
عاصم بضيق:خلاص بقي قلت معلش يلا
نشوي:واصرفها منين معلش يلا بقول اعتذر
عاصم بصلها بغيظ
نشوي بأستفزاز:اعتذر
عاصم باصصلها بعنين حادة
نشوي ببرود:يلاااا
عاصم بغيظ وصوت غير مسموع:اسف
نشوي:مش سمعه بتقول ايه
عاصم بيجز علي سنانه:اسسف
نشوي بأبتسامة وغرور:تمام هتقطع الصفحة بتاعت اليوم ونص اللي عدو ونبدء صفحة جديدة ممكن تجيييييب النوووت بقي
عاصم بصلها بغيظ وطلعها
نشوي اخدتها منه بسرعة وفضلت تبصلها وتفتحها
نشوي بعنين حادة:انت فتحتها
عاصم بخوف:هااا
نشوي بغيظ ونرفزة:فتحتتتتهاااا
عاصم بضيق: بصراحة ايوا
نشوي:لا دنتي نهارك معايا اسود
وقربت منه اكتر وعاصم بيرجع بالكرسي لورا
نشوي بعنين حادة:في حد محترم يفتح حاجة حد كدة هااااا قلي قلي فتحت انهي ورقة ولا قرتها كلها ولا ايه انطققق
عاصم بضيق: براحة هي ورقة اللي فتحتها
نشوي بعصبية:ايوا انهي وحدة
عاصم بأبتسامة مستفزة:مش هقلااااااك
نشوي قربت تطق:انطق قول انهي ورقة
عاصم مشي بأستفزاز:قلت مش هقلك ويلا تعالي ورايا هتيلي الفطار والدوا
نشوي بغيظ وصوت عالي:ليه ي بابا حد قلك اني الفلبنية اللي جبتهالك الست الوالده
عاصم:....
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★في مكان ما
طارق بأبتسامة:اظن بعمل كل اللي بتقولي عليه
عمارو بابتسامة غل:اهو انت كدة حبيب اخوك وافضل واثق فيك طول عمري
طارق:طب ها هدخلني في اللعبة بقي
عمرو:طبعا احنا كدة اكتملنا مثلث الشر بس تعجبني يلا عايش دور الصديق الجدع الوفي لا بجد جـ.ـا.مد
طارق بأبتسامة :تربيتك ي كبير
↚
طارق بأبتسامة:تربيتك ي كبير
عمرو:تمام كدة انت عرفت اللعبة وهتبقي انت وسيدرا مع بعض
طارق:طب وانت
عمرو: أنا هحركم من بعيد لبعيد منتا عارف عاصم اول بس ما بيشوفني بيشك في أي حاجة
طارق: تمام سلام بقي عشان متأخرش عليه
طارق مشي وعمرو ابتسم بشر وغل
بقلمي ميسون عبدالمجيد
نشوي بغيظ:ليه ي بابا حد قلك اني الفلبنية اللي جبتهالك الست الوالده
عاصم ببرود وهو ماشي:قطع لسانك هييقي علي ايدي
عاصم مشي من قدمها ونشوة قربت تطق جت علي دمغها فكرة ابتسمت بمكر واتجهت للمطبخ
نشوي بأبتسامة مكر:دادا بشمهندس عاصم كان بينده عليكي
دادا حسناء:بجاد طيب انا ريحاله
الدادا خرجت ونشوي ضحكت بخبث وبدات تعمل العصير
في الخارج
دادا حسناء:نعم ي عاصم بيه
عاصم بأستغراب:خير ي دادا
دادا حسناء بأستغراب:مش حضرتك كنت بتنده عليا
عاصم بعدم فهم:لا
دادا حسناء:امال..
طارق:مسا مسا
الدادا دخلت
عاصم بعنين حادة:انت جاي تعمل ايه هنا
طارق بتأثر مصطنع:بتطردني بطردني من ڤلتك وهونت عليك
عاصم بغيظ:اخرس انت مرحتش الشركة ليه
طارق بأبتسامة وبرود:جيت اصبح عليك ي خال عيالي
عاصم بصله بقرف
نشوي وهي خارجة:احلي كوبايه عصير مش هدوك زيها في حياتك
عاصم بصلها بعدم راحة
طارق بأبتسامة:ايييه دااا انتي بتعملي ايه هنااا
نشوي بتكبر وغرور:ابدا بشمهندس عاصم اتصل بيا وقالي تعالي واعتذرلي وفضل يترجاني ارجع الشغل وانا وافقت بعد محايلات كتير منه
عاصم برفعة حاجب:الكـ.ـد.اب بيروح النار
نشوي بأستفزاز:لا بيروح مرينا
عاصم بقرف:هههه ايه الخفة دي
نشوي بطفولة:نينيني اشرب بقي العسير
عاصم بقرف:عسير اسمه عسير
نشوي بزهق:ما تشرب بقي
طارق بيبصلهم وبيضحك
عاصم اخد بق استطعمه لكام سنية
عاصم كح علي ما اخر ما عنده
عاصم بيكح بقرف:ايييييه داااااا حطااااا ايه علي الكويي
نشوي بصدمة مصطنعه:لاااا متقولش اني نسيت وحطيت ملح
عاصم بصلها بصدمة وغضب وطارق بيضحك على ما اخر خا عنده
عاصم رمي الكوباية في الارض جـ.ـا.مد العصير اكب والكوباية اتكسرت
نشوي بأبتسامة وبرود:كدة خلاص اخدة حقي ومسمحاك
سيدرا وهي داخلة من الباب:عاصم حبيبي وحـ.ـشـ.ـتني أو...
قطعت كلامها لما شافت نشوي وقفة مبتسمه
سيدرا بغضب وغل:انتي بتعملي ايه هنا
نشوي ببرود واستفزاز: بصراحة انا صاحيه النهارده مليش مزاج اضـ.ـر.ب حد وايدي وجعتني من اللي حصل امبـ.ـارح ههه فهمها انت بقي ي حبيبها
نشوي سابتهم ودخلت الفيلا
سيدرا بغيظ وغل:البنت دي بتعمل ايه هنا تاني ي عاصم
طارق بضيق: عاصم انا رايح الشركة سلاام
عاصم:سلام ي صاحبي
سيدرا:رد عليا انت اللي قلتلها تيجي ولا هي اللي جت من نفسها
عاصم:ملكيش دعوة ي سيدرا دا موضوع يخصني انا وانتي ملكيش دخل في تمام
سيدرا بصتله بغضب وسكتت
في الداخل
بقلم ميسون عبدالمجيد
نشوي وقفة في المطبخ بتشرب
نشوي بتقلد سيدرا: عاصم حبيبي وحـ.ـشـ.ـتني اوي نينيني ظرافة اتلمت علي خفاش حـ.ـيو.انات الاهي وانتي مشيا بطولك دا تقعي تكسر رقبتك ي فسادة وانت ي خفاش ربنا ياخد غرورك و..
عاصم من وراها:ها وايه كمان
نشوي بغباء:وتكبرك علي خلق الله ودمك التقيل وا...
نشوي لفت وبصت بصدمة
نشوي بأبتسامة خوف واحراج:طبعا انا لو حلفتلك اني مكنتش بتكلم عليك مش هتصدق صح
عاصم بعنين حادة:سمعيني كنتي بتقولي ايه بقي
نشوي بتهرب:بطل غرور وتكبر شوية ربنا هيسخطك قرد
عاصم بحدة:متحوريش انطقي
نشوي ببراءة:تشرب سوبيا
عاصم بصلها لكام سانية وضحك بخفة غصب عنه
عاصم بيضحك بغيظ:يبنتي انتي اييه هااا اييه وقعتي عليا من انهي مصيبة
نشوي ضحكت برقة:دا انا ياريت كل المصايب تبقي ربع جمالي
عاصم بابتسامة:دنتي ا...
سيدرا من برا:عااصم عاااصم حبيبي انت فين
نشوي نفخت بضيق
نشوي ببرطمة:الظرافة وصلت
عاصم كتم ضحكته
عاصم بجدية:نعم ي حبيبتي
نشوي بصيت غير مسموع:حبيبتي نينيني
سيدرا دخلت المطبخ وبصتلهم هما الاتنين
سيدرا:انتي بتعملي ايه هنا
نشوي بغضب:انا..
عاصم قاطعها:انا كنت جاي اشرب ي حبيبتي وكانت بتساعدني ممكن كوباية ميا
نشوي بأبتسامة ضيق:عنيا ☺️😁
عاصم اخدها منها وخرج
بعد وقت
نشوي وسيدرا قعدين مع بعض في الريسبشن
سيدرا:بفكر اغير الديكور كله البيت مش عاجبني
عاصم بسخرية لم تلاحظها سيدرا:اه طبعا وماله
سيدرا:وكل العفش دا نجيب غيره
عاصم بنفس الطريقة:ايوا ايوا وماله
نشوي جت عليهم
نشوي بضيق:الاكل علي السفرة الدادا حضرته وجنبيه البرشام اللي المفرود حضرتك تاخده
عاصم:تمام انتي راحة فين
نشوي بجدية: هروح بيتي بعد كدة هاجي في معادي الساعة التمنيه وهمشي في الوقت دا
سيدرا بضيق:احسن بردو
نشوي بصتلها من فوق لتحت بقرف وابتسمت بأستفزاز ومشيت
عاصم بهدوء حاد:سيدرا مش هكررها تاني اي حاجة تخصني هنا ملكيش دعوة بيها
سيدرا:في ايه عاصم حصل ايه لكل دا
عاصم:اللي حصل ان ياريت تتجنبي الكلام مع دكتورة نشوي خالص حشيها من ذاكرتك تمام
سيدرا نفخت بضيق:انا مشيا
عاصم بضيق:خليكي اما نتعشي
سيدرا بضيق:نفسي اتسدت
سيدرا قامت خرجت قابلت طارق عند باب الڤفة العمومي
سيدرا بضيق وهمس:ابقي خلص وتعالي
طارق بهمس:تمام
طارق دخل ودخل للريسبشن
لقي عاصم بياكل
طارق بأبتسامة:والله كنت هقول حمـ.ـا.تي ميته بس للاسف ميته
عاصم برفعة:وحيات امك وهي مين بنت حمـ.ـا.تك علي كدة
طارق بتهرب:بهزر ي عصوم بهزر انا هموت من الجوع و ورق العنب دا بيخليني أضعف
عاصم ضحك وبدؤ يكلو
عاصم:كلمة الدكتور
بقلمي ميسون عبدالمجيد
طارق وهو بياكل:ايوا هيرجع المانيا كمان تلات شهور ونص وقلي هرن عليك كمان كام يوم وهيحدد معاد العمليه
عاصم بضيق وقرف:تمام
طارق بياكل:صحيح نشوي فين اوعي تكون اتخـ.ـنـ.ـقت معاها تاني ههه
عاصم بقرف:اقفل بقك وانت بتاكل
طارق بصله بأحراج وكملو اكل
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*
نشوي رجعت البيت واول ما دخلت لقيت هايدي في وشها
نشوي بفزع:بسم الله الرحمن الرحيم انصرف انصرف فوووف
هايدي بعنين حادة:كنتي فين
نشوي بأرتباك:هاا
هايدي بعنين حادة: كنتي فيييين
نشوي بأستهبال: كنت بشم الهوا الجو النهادرة جميل اوي
هايدي:نشوي انطقي كنتي فين
نشوي بضيق:اوووف كمت عند عاصم
هايدي بغيظ:رحتي تعمله عنده ايه تاني ي مهزأة
نشوي:اووف بقي هو طلب اجي اخد النوت بتاعتي نسيتها ولا رحت طلب مني مسبش الشغل
هايدي:وانتي قبلتي علي طول
نشوي بغرور:لا طبعا خليته يعتتذر
هايدي بغيظ:ي بنتي انتي مهزأة يبنتي كرامتك خلاص مـ.ـا.تت وانا اللي قلت لو جلها لغاية هنا مستحيل ترجع دا انا انا عملت ليا كرامه ومردتش اروح الشغل اللي المفرود اول يوم ليا وانتي ريحاله برجلك
نشوي ببرود:خلاص بقي ي هوهو متكبريش الموضوع هو اعتذر وانتي عرفاني قلبي رهيف ومش بستحمل
هايدي بغيظ:خليكي كدة قلبك رهيف اما هيجي اللي يكسره خالص
هايدي سابتها ونزلت بس الجملة عمالة تتكرر في ودن نشوي
(خليكي كدة قلبك رهيف اما هيجي اللي يكسره خالص)
نشوي حاولت تنسي وتطيرها من دماغها
عدي الليل بظلامه علي ابطالنا
__________________________________________________
اشرقت شمس يوم جديد يحمل كثير من الاحداث
نشوي صحيت اخدة شاور وصلت فردها ولبست دريس اسود عليه خمار نبيتي وشوز نبيتي كانت قمر
نشوي نزلت من بيتها وخبطت علي بيت هايدي ومازن
نشوي عمالة تخبط بصوت عالي
مازن فتح بغضب:ايييه اييييه براحة مش في بهاااايم نيمااا ولا مفييش دمممم
(مازن يبقي اخو نشوي في الرضاعة)
نشوي بلا مبلاه:ميزو حبيبي هدي اعضائك روح اندهلي اختك المهزأة من جوا
هايدي من وراه:انا اللي مهزأة بردو ي اللي معندكيش كرامه
مازن بعدم فهم ونوم:انتو بتتكلمو عن ايه
الاتنين مع بعض:ولا حاجة
مازن بغيظ وشك:احسن جاتكم القرف انتو الاتنين هدخل اكمل نوم عشان عندي شغل كمان شوية اياكم اسمع صوت عالي
مازن دخل وسابهم
نشوي:مش عندك شغل انتي مش لبستي ليه
هايدي بضيق:مش راحة في حته اصل انا عندي كرامه
نشوي بغيظ:بطلي بقي وخلاص اللي فات مـ.ـا.ت روحي اللبسي ونركب سوا
هايدي بضيق:مش راحة انا خلاص
نشوي: قلت هتروحي يلا و..
ما تشوفي الزفت اللي عمال يرن وعصبني دا
هايدي:رقم غريب
نشوي بطفولة:طب ردي وافتحي لسبيكر
هايدي عملت كدة فعلا والاتنين قربو ودنهم من الفون
هايدي بجدية:اللو
طارق: بشمهندسة هايدي القاسم
هايدي بشك من الصوت:ايوا انا مين حضرتك
نشوي بهمس:دا طارق انا متاكدة
هايدي ضـ.ـر.بتها في كتفها بغيظ عشان تسكت
طارق:احم حضرتك معايا
هايدي:ايوا معاك قلت مين معايا
طارق بجدية:انا بشمهندس طارق زناتي مدير شركة UB اللي المفرود كان يبقي اول يوم ليكي فيها امبـ.ـارح انا مستنيكي وياريت تيجي حالا
طارق مستنهاش ترد وقفل في وشها
هايدي بصدمة:قفل في وشي
نشوي بتضحك علي ما اخر ما عندها وهايدي قربت تطق
بعد وقت نزلت هايدي مع نشوي وكانت لبسا دريس كحلي عليه خمار بيج وشوز بيج كانت جميلة جدا
بعد وقت
وصلت نشوي الڤلة دخلت وكانت الساعة تمنيا الا دقيقتين
دخلت واستغربت لما ملقيتش عاصم صاحي وقاعد في الجنينه
خبطت فتحت الدادا
نشوي بأستغراب: امال بشمهندس عاصم فين
دادا حسناء:نايم ولسة سيدرا هانم دخلاله
الدادا دخلت المطبخ
نشوي نفخت بضيق ودخلت لقيت عاصم خارج وسيدرا وراه
نشوي بأبتسامة ضيق:صباح الخير
عاصم بهدوء:صباح الخير
مشيو خطوتين
بقلمي ميسون عبدالمجيد
سيدرا ببرود وغرور:بقلك يااا قولي للدادا تحضرلنا الفطار
نشوي بنفس الطريقة:ليه ي حبيبتي ما تقوللها انتي ولا احبالك الصوتيه اتقطعت
سيدرا بصتلها بغضب وغل ونشوي ابتسمت ببرود ومشيت من قدمهم
نشوي بصوت سمعته سيدرا وعاصم:داداا حضري الفطار بتاع بشمهندس عاصم عشان ياخد الدوا
سيدرا بغضب:البنت دي يا انا ي هي هنا
عاصم بهدوء:سيدرا محطيش نفسك في مقارنه مع أي حد مهما كان عشان اكيد هختارك انتي بس نشوي بتشتغل هنااااا افهمي بقي هتشووو
سيدرا بأبتسامة:يعني هتخترني انا مقارنه بأي حد
عاصم بأبتسامة:طبعا هتشوووو
سيدرا بمكر:طب لو انا كنت وقفة في طريق وطارق واقف جنبي وفي عربية هطسنا هتنقز مين فينا
عاصم بصلها ومردش
سيدرا بتزقه وبسخرية:كنت عارفة
سيدرا في سرها:اااخ لو تعرف اللي بتحبه دا بيعمل ايه من وراك
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*
في الشركة عند طارق
(الشركة دي ملك عاصم وطارق شريك معاه وهو بيديرها لغاية ما عاصم يرجع)
هايدي دخلت بأندفاع:انت ازاااي ي بني ادددم انت تقفل الفون في وشي هااااا قلي ازاي
طارق بيكتم ضحكته: أنتي اللي فارق معاكي اني قفلت في وشك
هايدي بصاله بغيظ
طارق ضحك:علي العموم اسف ويلا اتفضلي ورحمه هتعرفك مكتبك فين ولا اعرفك انا اهو اللي قدام مكتبي دا علي طول
(المكتبين مع بعض بيغرقهم ازاز يعني هيكونو شيفين بعض)
هايدي بغيظ:انا مش...
طارق قاطعها:عارف عارف انك مبسوطة يلا اتكلي علي الله بقي
هايدي بغيظ:ايه اتكلي علي الله انا بشحت منك
طارق بحدة مصطنعه:يلااا بقي علي شغلك
هايدي خافت من صوته ومشيت من قدامه بغيظ
وطارق ضحك بخفة
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★نرجع لعاصم
عاصم قاعد مع سيدرا
عاصم في الفون:تمام يعني كل حاجة كويسه هتشوووو
نشوي بتديله البرشام:اتفضل
عاصم هز راسه بمعني شكرا
عاصم:ماشي هقفل معاك دلوقت عشان محمود بيه بيرن عليا
عاصم قفل
عاصم:هتشووو
نشوي بقلق:انت كويس
عاصم:ايوا هتشووو
نشوي:بس انت باين انك مش كويس وشك اصفر وواضح انك سخن ممكن تحط ايدك علي راسك تشوف نفسك سخن ولا لا
عاصم:ملوش لزوم قلت كويس هتشووو
نشوي بصتله بغيظ ودخلت
وطبعا الحوار دا كله مكنتش سمعاه ولا شيفاه سيدرا لانها كانت منـ.ـد.مجة مع الفون والهاند فري
عاصم حط ايده علي راسه ولقي نفسه فعلا سخن
بص لسيدرا اللي قاعدة ولا معاه اصلا ولا مهمتيا بيه وافتكر نشوي ابتسم بسخرية
عاصم عمال يعطس
سيدرا خلعت من ودنها الهاند فري
سيدرا:حبيبي مالك ملاحظة انك عمال تعطس
عاصم بسخرية:لا بجد ملاحظة ي شيخة كتر خيرك
سيدرا بضيق:ي عاصم منا كان عندي شغل مهم انت عارف أنا سيبا الشركة في لبنان لوحدها
صحيح انا جبتلك عصير حلو اوي معايا
عاصم بصلها بأهتمام
سيدرا طلعته وكان عصير معلب (يعني في علبه مش عليها اسم او نوع)
سيدرا:عصير هيعجبك اوي
عاصم بقلق:دا عصير ايه دا
سيدرا:عصير كدة طعمه هايل خليط كذا نوع فاكهه مع بعض وكمان صحي جدا
عاصم بصلها بقلق وبدء يشرب ومش حاسس بأي طعم ليه
سيدرا:يلاا باااي بقي واسفة ي حبيبي مش هقدر اجيلك بليل لان عندي شغل مهم هجيلك بكرا بدري سلام
عاصم:هتشووو سلام
عاصم بص لاثرها وابتسم بسخرية
بعد وقت
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*عند طارق في الشركة
طارق قاعد في مكتبه بيشتغل وكل شوية يرفع راسه يبص علي هايدي في مكتبها يلاقيها بتشتغل ولا معبراه اصلا
طارق مسك الفون الخاص بالشركة واتصل علي فون هايدي
طارق بيتكلم وهو باصصلها:تعاليلي المكتب
هايدي بضيق وهي بصا للورق اللي في اديها:تمام جيا
طارق قرب يطق لانها ولا معبراه لانه معروف في الشركة بوسمته وانو اجمل شاب فيها وكل بنات الشركة بيموتو عليه
هايدي نفخت بضيق وخبطت ودخلت
هايدي بضيق:خير حضرتك عايز ايه
طارق بتكبر وغرور مصطنع:خدي رتبي الفيلات دي
هايدي بصدمة: أنا لسة مخلصتش السبعه اللي ادتهمني
طارق ببرود:ومدام انتي مش قدها بتشتغلي ليه
هايدي بنرفزة:لا منا اكيد مش درسة اربع سنين في الكليه وبقيت مهندسة ديكور عشان شغلتي تبقي ترتيب فيلات
طارق بأبتسامة مكر:تمام جهزي نفسك بكرة هنروح ڤلة راجـ.ـل كبير اوي والڤلة محتاجة مهندس ديكور فوق العظمة ودي هتكون بداية عشان اقيم شغلك
هايدي بصدمة:لا مهو مش بالسرعة دي وتديني حاجة كبيرة
طارق:الا لا عايزة دا ولا خلاص خليكي في ترتيب الفيلات
هايدي بضيق وغيظ:لا خلاص مش هرتب فيلات انا محتاج حاجه تاني
طارق باصصلها وسرحان في عنيها اللي من اول مرة شفها وعشقهم وبيتمنها يفضل يبصلها ديما
هايدي اتـ.ـو.ترت من نظراته
هايدي بضيق وحدة:شششش انت سرحان فين
طارق فاق:احم ولا حاجة اتفضلي علي شغلك
هايدي بصتله بضيق ومشيت
نشوي كانت جوا وكانت قلقانه جدا علي عاصم بس مش عيزا تخرج عشان ميكسفهاش تاني بس مقدرتش وخرجتله واتنفست براحة لما لقيته لوحده
نشوي:احم انت كويس
عاصم مغمض عينه
نشوي بخوف:عاصم انت كويييس
عاصم بتوهان:ايوا ايوا انا كويس
عاصم وشه بقي زي الدم وباين عليه انو مش في وعيه
نشوي بدات تخاف:انت متأكد مال وشك أحمر كدة ليه
عاصم:لا رد
نشوي بتهزه:عاصم
عااااصم
نشوي اتربعب لما لقيته مش بيرد اتصلت بطارق بسرعة
طارق رد بعد كام سنية
طارق:اللو ي دكتورة خير في حاجة ولا..
نشوي بلهفه وخوف: طااارق ابعت دكتووورة حالا علي الڤلة
طارق:..
↚
نشوي بخوف:طارق ابعت دكتووورة حالا علي الڤلة
طارق بقلق:ليه في ايه عاصم حصله حاجة
نشوي بخوف:مش عرفة ماله بقلق هااات دكتووور حالا
طارق بخوف:حاضر حاضر
طارق خرج من المكتب بسرعة
وكان هيجري لقي هايدي في وشه
هايدي:في غلط في ألفا..
مالك مالك متسربع كدة ليه
طارق بخوف:نشوي وعاصم
هايدي بقلق:مالهم
طارق بقلق:مش عارف انا رايحلهم
هايدي بخوف:وانا هاجي معاك
طارق بلهفه:تعالي تعالي
وسحبها من اديها وخرجو يجرو وطارق مش عارف ازاي عمل كدة ومن سرعته هايدي مش قدرة تقله يسيب اديها والكل بيبص عليهم
بعد وقت
كان عاصم نايم علي السرير والدكتور بيكشف عليه ونشوي وطارق وهايدي وقفين حواليه
طارق بخوف:ها ي دكتور طمنا
الدكتور:خير ان شاء هو عنده نزله معوية
بقلم ميسون عبدالمجيد
نشوي بشك:وبس
الدكتور:لا هو عنده حساسية من الفرولا ويظهر اكل او شرب حاجة فيها فراولة كتير ودا اللي خلاه يحصله كل دا وانا اديته حقنه تنزل السخونية وهيفوق علي بليل ومتحاج كمادات وكمان تجبله العلاج اللي في الروشتا دا
طارق:تمام ي دكتور اتفضل
طارق خرج مع الدكتور
هايدي بهمس:هو ماله
نشوي بقلق واضح: مش عارف
هايدي ضـ.ـر.بتها في كتفها بهزار:بس مالك ي نوشي خيفا ووشك اصفر كدة ليه بتكوني خيفا علي المتوحش دا ولا حاجة
نشوي بهمس وغيظ:بس ي حـ.ـيو.انه انتي مش وقت رزالتك
طارق دخل:هو انتي عملتليه عصير فرولا ومكنتيش ت عـ.ـر.في ان عنده حساسية منها
نشوي:لا والله انا النهارده معملتلوش أي عصير
طارق بحيرة:امال حصل ازاي
نشوي:مش عرفة بس الظرافة دي كانت قعدة معاه
طارق بعدم فهم: ظرافة!!!
هايدي:تقصد خطيبته
طارق ضحك:ماشي ابقي نشوف الموضوع دا بعدين تعالي معايا نجيب العلاج
ووجه كلامه لهايدي
هايدي بضيق وعدم فهم:وانا مالي انا متروح لوحدك ولا انا هحرصك يعني
طارق:ششش خلاص خلاص
هايدي:صحيييح ثمااا تعالي هنا انت ازاي ي انسان ي مهزأء تمسك ايدي وتجرني وراك كدة
طارق بغضب:احترمي نفسك احسنلك
هايدي بغضب: أنا محارمة غصب عنك وعن أي حد
طارق بسخرية:لا واضح
هايدي بغضب:اتلم
طارق:ا...
نشوي قاطعتهم بحدة: بس انتو الاتنين مش عيزا اسمع صوت اطلعو عشان متزعجوش اللي نايم دا
الاتنين بصو لبعض بغضب وخرجو
عدة ساعات وطارق جاب لعاصم العلاج وقعد معاه شوية ومشي وهايدي كمان مشيت
نشوي وقفة قدام عاصم اللي كان نايم
نشوي بتكلم نفسها:اسيبه وامشي
_لا حـ.ـر.ام دا تعبان
_ايوا يعني هتعمليله ايه
_اعمله كمادات مثلا
_اييييه انتي اتجننتي
نشوي بصوت عالي نبسيا:باااس
نشوي بتاخد نفسها:هلاص هقعد معاه حـ.ـر.ام اهي صدقة مع انه ميستاهلش
نشوي جابت طبق ميا وقماشه وقربت من عاصم
عاصم كان نايم نشوي قعدة قريب منه وبدات تبل القماشة وتعمله كمادات
كانت بتعمله وسرحانه في وبصاله قد ايه رقيق وهادي وجميل وهو نايم ورموشه طويل وشهره متبهدل
عاصم بيتحرك بعشواقيه
عاصم بهمس وهلوسه:نشوي
نشوي بصتله بأستغراب ومش سمعه هو بيقول ايه
عاصم بهلوسه وصوت وا.طـ.ـي:نشوي
نشوي بأبتسامة:نعم
عاصم بتعب وهلوسه:خليكي معاية
نشوي:انا معاك اهو
عاصم بتعب وهلوسه:عيزك تبقي جنبي ديما
نشوي ابتسمت بسخرية لانها عرفة كل دي هلوسة اثر السخنية
عاصم بتعب وهلوسه:اوعديني انك هتفضلي جنبي
نشوي بحزن:حاضر
عاصم بهلوسه:لا اوعديني ان مهما حصل هتفضلي جنبي اوعديني
نشوي:اوعدك هفضل جنبك عمري ما هسيبك
عاصم بتعب وهلوسه نشوي انتي ممكن تحبيني
نشوي اتصـ.ـد.مت من السؤال ومكنتش عرفة ترد بأيه
عاصم بتعب:ردي عليا هو انا اتحب
نشوي بتـ.ـو.تر:ايوا ومش تتحب ليه انا بحبك زي ما اي حد بيحبك
عاصم بأبتسامة:بس انا حبي ليكي مش زي اي حب حد في العالم
نشوي بصدمة:هاااا
عاصم غمض عينه ونااااام
ونشوي مش قدرة تستوعب هو قال ايه وبتقنع نفسها ان دي تهيؤات
(وطبعا عاصم بيهلوس ومش عارف ايه اللي بيحصل ولا بيقول ايه)
بعد وقت كان عم الظلام
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*
في مكان ما
بقلمي ميسون عبدالمجيد
طارق بغضب:ايه الغباء دا يعني هتقوليله ايه لما يفوق ويسألك ان بعد ما شرب العصير حصله كدة
سيدرا بضيق:اعمله ايه منا كان لازم اديله البرشامه امال كنت عايزني ادهاله ازاي
طارق بنرفزة:واللي انتي عملتيه دا الصح
عمرو:خلاص اسكتو اتنو الاتنين ما اظنش عاصم هيسألها علي اللي حصل والبنسبه للبرشامه فأنا انا عندي خطة حلوة اوي واهو بالمرة تتقربي منه بس مش هتورحيله بكرا خليه لوحده وروحيله كمان يومين
سيدرا وطارق:واللي هي ايه
عمرو:هقلق.....
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*
عند نشوي
نشوي كانت قعدة في اخر السرير وكل شوية عنيها تغمض وتقوم مخضوضة
عاصم بيقوم بتعب:اااااه اااه ي راسي
نشوي قامت بسرعة:مالك مالك انت كويس حاجة تعباك
عاصم بتعب وهلوسه:عايز عايز اشرب
نشوي:حاضر
وصبتله ميا في الكوباية
عاصم شرب
نشوي:محتاج حاجه تاني قبل ما امشي
عاصم مسك اديها ونشوي اتـ.ـو.ترت وحست بكهربه في جـ.ـسمها
عاصم بتعب وهلوسه:خليكي معاية النهادرة انا محتاجك
نشوي سحبت اديها بسرعة
نشوي بتـ.ـو.تر وارتباك:م مماشي هفضل بس انت نام وارتاح
عاصم نام
الباب خبط
ودخل طارق
طارق:انتي لسا هنا
نشوي بهمس:هششش تعالي
نشوي اخدة طارق وخرجو
نشوي:كنت بعمله كمادات وخوفت اسيبه لوحده يسخن تاني ولا حاجة
طارق:اهاا انا كنت جاي ابات معاه عشان مسبهوش لوحده
(حساكو كرهتو طارق ومش طيقين تشوفون بس مهما يعمل انا بحبه بردو 😝🙃😂)
نشوي:ما خلاص انا هبات معاه وانت ابقي تعلاله الصبح
طارق بأبتسامة:ماشي ولو احتاجتي حاجة كلميني
نشوي:تمام
طارق مشي ونشوي دخلت قعدة علي كرسي قدام عاصم بظبط وبصاله
مر الليل بظلامه علي ابطالنا
_________________________________________________
اشرقت شمس يوم جديد
عاصم بيفتح عينه بصعوبه وبيبص للشباك ومش قادر يتحرك حاسس ان جـ.ـسمه مكسر جدا
عاصم عمل تمرين سريع عشان ينشط جـ.ـسمه
ولسه بيعدل راسه اتفجأ لما لقي نشوي قعدة علي كرسي قدامه ومرجعا ضهرها لورا وسندة راسها علي اديها ونيما
عاصم فضل يبصلها شوية ومش فاكر اي حاجة سرح فيها لمدة كام دقيقة بصلها وبص لفستنها وخمارها ومفيش نقطة ميك اب في وشها وجميلة جدا عكس سيدرا اللي تعتبر مش لبسه حاجة بالنسبلها وكلها ميك اب وعمليات تجميل
عاصم كان سرحان فيها ومركزش انها بدات تصحي
نشوي بتفتح عنيها ومش قدرة تحرك جـ.ـسمها اثر نومتها الغلط
بتفتح لقيت عاصم سرحان فيها كدة
نشوي قامت بتـ.ـو.تر:احم صباح الخير
عاصم فاق
عاصم بأرتباك بيداريه:صباح الخير
نشوي:انت كويس
عاصم: الحمدلله بس انتي بتعملي ايه هنا
نشوي بحزن لانه مش فاكر حاجة من امبـ.ـارح: انت سخنت وتعبت جدا وفقدة الوعي وطارق جاب دكتور يكشف عليك وقلي افضل جنبك واعملك كمادات
عاصم بابتسامة وخبث:وانتي عملتي
نشوي بتـ.ـو.تر:احم يلا اصحي من امبـ.ـارح نايم
عاصم بتعب:وانتي الصدقة انا مش قادر اتحرك
عاصم غمض عينه ونام تاني
نشوي بنشاط:يلا اصحي وفوق
نشوي جابتله الكرسي
بقلم ميسون عبدالمجيد
نشوي :هخرج برا علي ما تقوم ولو احتجت حاجه نديني يلا بسرعه
عاصم بنوم:لا مش هقوم انا هكمل نوم
نشوي بحدة:اصحييييي
عاصم بفزع:بس بس بصوتك دا
واكمل ببرطمة بومة
نشوي برفعة حاجب:بتقول ايه
عاصم بأبتسامة غيظ:بقول اخرجي وانا هقوم☺️
نشوي ابتسمت بأستفزاز وخرجت
بعد وقت عاصم اخد شاور وخرج
لقي نشوي مستنياه برا
عاصم:انا جعان اوي
نشوي بعدم فهم:ايوا انا مالي
عاصم:بقووول جعاااان
نشوي بنرفزة:ايوا ذنبي ايه اما تقول للدادا تعملك
عاصم:الدادا انهرده يوم اجازتها وهتقعد شهر مش هتيجي
نشوي شهقت بصدمة:نعاااام يعني انا قعدة معاك لوحدنا
عاصم بسخرية:والشيطان تالتنا تخيلي
نشوي بغيظ وخوف:بطل استفزاز وانت ساكت ومقلتليش انا مستحيل اقعد معاك لوحدنا
عاصم بحزن مصطنع:متهدي شوية علي اساس اني ممكن اعمل معاكي حاجة غلط ازاي ي حسرة انا اخري كلام بس
نشوي ضحكت من طريقته:والله اللي انت فيه دا مش من قليل عليك
عاصم بتأثر مصطنع:بتتريقي عليا ماشي ماشي ربنا يسامحك
نشوي بتضحك:خلاص انت هتشحت بس بردو موصلناش لحل هنقعد ازاي طول اليوم لوحدنا
عاصم بضيق:انا طول اليوم قاعد في الجنينه واصلا الامن برا مالي المكان اهدي شوية قال يعني قاعد مع مرلين مونرو
نشوي بغرور:واحلي ي سكر
عاصم ببرود:طب يلا حضريلي فطار بسرعة بس تكون حاجة تدفيني كدة
نشوي بغيظ:لا منا سبق وقلتلك انا مش الفلبنية اللي جبتهالك الست الوالده شفلك خدامه تيجي تطبخلك
عاصم متجاهل كلامها:هستناكي في الجنينه عايزك تبهريني
عاصم سبها وخرج
ونشوي بتعض علي شفايفها بغيظ
نشوي دخلت المطبخ وبدات تفنن
في الخارج
عاصم قاعد علي الكرسي قدام البول وماسك الجرنال
طارق من وراه:لا رجل اعمال اوي بالقعدة دي
عاصم ضحك بغيظ:يبني حـ.ـر.ام عليك حـ.ـر.ام عليك الشركة دي انت اكتر واحد عارف انا تعبت فيها قد ايه والله حاسس هروح فجأة الاقيها نايت كلاب
طارق ضحك ومشي:يعني ينفع ابدء يومي من غير ما اشوف وشك الجميل دا ي صحبي والله انا غلطانه جاتك القرف ومش هجيلك بليل وشوف مين هيجبلك عشا
عاصم بصوت عالي:طارق متهزرش ي طارق الدادا اصلا في اجازة ومش لاقي حد يعملي اكل ونشوي بتذلني عشان تديني كوباية الميا
طارق وهو ماشي:خليك اما تتعلم الادب والله ما هجيبك
طارق مشي وعاصم بيبص لاثره بغيظ
بعد وقت
عاصم قاعد في الجنينه وساند راسه ومغمض عينه بس مش نايم
نشوي:احم انت نمت
عاصم وهو مغمض عينه:لا
نشوي:طب انا عملتلك اكل
عاصم فتح عينه
عاصم بفرحة:يااااه ي فرج الله دنا كنت حاسس اني هموت من الجوع ومش هاكل تاني
نشوي ضحكت وقربت منه زقت الكرسي ودخلته علي السفرة
نشوي بغرور:هاا ايه رايك اكل عمرك ما هدوق زيه
عاصم بذهول:ايه دا
نشوي بتكبر:دي فراخ مسلوقة ودا لسان عصفور بشربة سخن تعصر عليه لمونة عشان يشفيك وروق جـ.ـسمك
عاصم بابتسامة حزينه:ت عـ.ـر.في اني تقريبا من يوم ما امي مـ.ـا.تت مأكلتش اكل زي دا
نشوي بحزن:الله يرحمها
واكملت بأبتسامة:يلا دوق وقيمني مع اني عرفة ان اكلي لا علي عليه
عاصم بغيظ:خفي غرور
نشوي بسخرية:شوف مين بيتكلم بشمهندس تنك ومتكبر ذات نفسه
عاصم ضحك وبدء ياكل
نشوي:ها قول ايه رايك
عاصم: عيزا الحق ولا ابن عمه
نشوي:لا مدام كدة خلينا في ابن عمه
عاصم ضحك: الصراحة اكلك جـ.ـا.مد ونفسك في الاكل هاايل
نشوي بأبتسامة: طب اتفضل كل بس ما تتعودش علي كدة ماشي
عاصم بصلها بغيظ
عاصم: راحة فين
نشوي:هخرج علي ما تاكل
عاصم:لا كلي معايا
نشوي بكسوف:لا شكرا كل انت
عاصم بحدة مصطنعه:قلت هتاكلي معاية يلا اقعدي
نشوي بغيظ:علي فكرة مخفتش
عاصم ضحك وبدؤ يكلو
بقلم ميسون عبدالمجيد
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*
في الشركة
طارق:كدة تمام تقدري تروحي علي شغلك
هايدي:مش المفرود النهارده كان عندنا شغل برا الشركة
طارق:اه بس اجلتها
هايدي نفخت بضيق وخرجت
عدي كام دقيقة
وطارق قاعد في مكتبه وهايدي في مكتبها
هايدي بترفع راسها فجأة لقيت بنت دخلا لطارق وكانت لبسا جيبه فوق الركبة وشميز وحاجة قرف
هايدي بصلهم بتركيز
البنت قربت من طارق وسلمت عليه
البنت وهي بتبص حواليها لمحت هايدي بصلهم بتركيز وهايدي اتكسفت وحطت وشها في الارض
داليدا بغمزة:ايه النظام 😉
طارق بأبتسامة خجل:ايه
داليدا:يختي بطا انتي بتغيري
طارق ضحك:بطلي هبل بقي دي ولا معبراني
داليدا:ولا معبراك ايه دا انا اول ما دخلت بصتلي بصا
طارق بفرحة:بجاد طب استني
طارق قام من علي كرسيه و وقف قدام داليدا
داليدا بعدم فهم:ايه يبني مالك في ايه
طارق:هي متعرفش انك صاحبتي قربي مني واضحكي عايز اخليها تغير
داليدا ضحكت:لا دنتا واقع واقع
طارق ضحك وقرب من داليدا وفضلو يمثلو انهم بيتكلمو ويضحكو وهايدي كل شوية تبصلهم من تحت لتحت وقربت تطق
مر ساعات حتي عم الظلام
★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*
نشوي طيب اتفضل دا البرشام خده بعد ما تتعشي
عاصم بحزن مصطنع:علي اساس ان عندي عشا
نشوي بسخرية:ي حـ.ـر.ام لا دنا هلملك تبرعات
عاصم بصلها بغيظ:عايز اتعشي
نشوي:لا منا مش البيبي سياتر بتاعتك الاكل جوا كل وانا همشي واجيلك الصبح
عاصم بحزن وبراءة مصطنعه:طب انتي بذمتك ترضيها علي نفسك تاكلي نفس الاكل مرتين ولا بعض
نشوي نفخت بضيق: لأ لاه إلا الله عايز مني ايه دلوقت مش هعمل اكل تاني انا
عاصم بأبتسامة جذابه:عشان خاطري
نشوي اتـ.ـو.ترت:انا همشي
عاصم ضحك:استني طيب انا عايز اكل أي حاجة خفيفة
نشوي:اعمل لنفسك
عاصم بحزن مصطنع:ياريت كنت اقدر
نشوي بعصبية:بطل الطريقة دي
عاصم:طب اعمليلي أي حاجة اكلها طارق الحـ.ـيو.ان مش هيجي
نشوي نفخت بضيق وقلعت شنطتها
نشوي بحدة:تعالي ورايا
عاصم ماشي وراها وبغيظ:متعشيش الدور اوي الدادا هترجع ومش هتذل لحد زيك تاني
نشوي:تمام انا مشيا ونام خفيف
عاصم بسرعة:لالا خلاص معلش
نشوي بحدة:اعتذر
عاصم:...
نشوي:همشي ومش هعملك اكل
عاصم بغيظ:اسف
نشوي ابتسمت بغرور ودخلت المطبخ
نشوي:عندك جبنه رومي
عاصم:ايوا في التلاجة
نشوي:عندك عيش
عاصم:اكيد اهو بس ايه العك دا
نشوي:اسكت بس انت مش تعرف حاجه
نشوي جابت العيش وفتحته وحطت جواه جبنه رومي وحطته في الفورن
عاصم:بقول عايز اكل حاجة خفيفة مش اكل فراخ
نشوي بغيظ:استني بس اما يتحمص خالص وهتخليني اعملك تاني
عاصم نفخ بزهق
بقلمي ميسون عبدالمجيد
(جربو الاكلة دي فعلا عظمة والله وخفيفة)
نشوي طفت الفرن وطلعت السندويتشات
نشوي:دوق
عاصم اكل بصعوبة لانه سخن
نشوي برفعة حاجب:ها ايه اخبـ.ـار اكل الفراخ
عاصم ضحك:لا حقيقي طلعتي طباخة هايلة
نشوي بغيظ:ايوا منا هسيب الطب وافتح قناه
نشوي مشيت وسابته وهو ضحك وقعد ياكل
وعدي اليل بظلامه علي ابطالنا
اشرقت شمس يوم جديد يحمل كثير من المفاجأت
↚
اشرقت شمس يوم جديد
نشوي صحيت من النوم اخدة شاور وصلت ولبست دريس ابيض في حزام لافندر وعليه خمار لافندر كانت جميلة
نزلت واتجهت لڤلة لعاصم
دخلت وكان علي وشها ابتسامه عريضه بس اختفت تدريجيا لما لقيت سيدرا قعدة مع عاصم وبتأكلو في بقه
نشوي جزت علي سنانها هي مش عارفه ليه كل ما بتشوف سيدرا مع عاصم بعضايق مع ان مفيش بينهم حاجة
نشوي اخدة شهيق وزفير واتصنعت الابتسامه وقربت منهم
نشوي بأبتسامة عريضة مصطنعة:صباح الخير ي بشمهندس
عاصم:ص..
بقلمي ميسون عبدالمجيد
سيدرا بأبتسامة ودلع:صباح الفل ي قلبي
نشوي بصتلها بضيق وقرف
عاصم بهدوء:احم صباح الخير ي دكتورة
نشوي مشيت خطوة
سيدرا ببرود:انتي راحة فين
نشوي بضيق:راحة اجيب كوباية عصير والدوا للبشمهندس
سيدرا برفعة حاجب:انتي لازم كل يوم تديله العصير قبل الدوا
نشوي بعدم فهم من نظرتها:ايوا عشان يديه كالسيوم
سيدرا ببرود ومكر:اهااا فكرت حاجة تاني
نشوي بضيق:لا متفكريش بعد كدة
نشوي سابتهم ودخلت
عاصم:كفاية ي حبيبتي
سيدرا بدلع:اخر حاجة بقي دي فروت سالات عملاها بأديا كل اخر حته
عاصم ابتسم واكل
في الداخل
نشوي وقفة في اوضة عاصم بتجبله الدوا
نشوي بتقلد سيدرا:صباح الفل ي قلبي الاهي ربنا ياخدك بشوفك دمي بيفور
نشوي مدت تديها تجيي الدوا لقيت صورة تاني لعاصم وسيدرا
بس المرادي ركزت في عاصم وملامحه كان لابس بنطلون جينز ابيض عليه قميص كحلي كان جنتل مان اوي وقد ايه هو اوسم وهو واقف عنيها جت علي سيدرا اللي حـ.ـضـ.ـناه ومتبته في مقدرتش تبصلها لا اراديا طلعت قلم وفضلت تخرم في وشها لدرجة انها مكنتش بينا هي مين
نشوي ابتسمت بخبث:بس كدة بقيت احلي
وحطتها مكنها وخرجت
نشوي ادت لعاصم العصير والدوا:اتفضل
عاصم:شكرا
سيدرا ببرود:خلاص بقي مش هنتعبك تاني بعد كدة
نشوي بعدم فهم:افنـ.ـد.م
سيدرا ببرود:اقصد اني خلاص انا هعيش هنا مع عاصم وانا هخلي بالي منه لغاية ما يعمل العمليه ونتجوز
نشوي بصدمة مقدرتش تخبيها:تتجوزو!!!!!!
سيدرا بعدم فهم وشك: مالك اتصـ.ـد.متي كدة ليه هو مش اي اتنين مخطوبين لازم يتجوزو ولا ايه ي حبيبي
عاصم هز راسه بنعم
نشوي فاقت
نشوي بعصبية مش عارفة سببها:وانا ايه لعبة في ايدك مش كدة تقلي ارجعي الشغل ارجع الهانم هتعيش معاك يبقي امشي وبالنسبة للعقد اللي مضينه لمدة أربع شهور هااا
عاصم باصصلها بأستغراب من تحولها المفجاة دا
سيدرا ببرود:بسيطة اذا كان علي العقد يتقطع
نشوي بنرفزة:يعني ا...
عاصم بهدوء:دكتورة نشوي ممكن تهدي مين قلك انك هتمشي أنتي هتفضلي هنا طول الاربع شهور وكمان في عندي دكتور انهارده وانتي هتفضلي هنا
سيدرا بصتله بغضب
نشوي بغيظ:طب تسمحلي اروح النهاردة
عاصم بفضول:ليه خير في حاجة
نشوي بضيق:لا مدام حضرتك عندك دكتور والمدام المستقبلية اكيد هتروح معاك يبقي اسمحلي انا امشي وهاجي لما ترجع
عاصم:تمام اتفضلي
في الشركة
طارق بردو قاعد مع داليدا وعمالين يكلمو ويضحكو
وهايدي كل شوية تبصلهم بعنين حادة وكانت بتكتب وعمالة تخبط بالقلم جـ.ـا.مد
نشوي دخلت الشركة وسألت علي مكتب هايدي وعرفت فين
خبطت بس محدش رد فتحت ودخلت وبصت بعدم فهم لما لقيت هايدي عاملة كدة
نشوي قربت منها وهي ولا حثا بصت للشي اللي عنين هايدي عليه ولقيت طارق وداليدا
نشوي ابتسمت بخبث
نشوي خبطت بأديها جـ.ـا.مد علي المكتب
هايدي بفزع:بسم الله الرحمن ايه يبنتي حد يخض حد كدة
نشوي بتقعد ببرود:انا بقالي ساعة وقفة لكن ي حـ.ـر.ام انتي اللي عقلك مش هنا واعمل خالص وبصت لطارق
هايدي بتـ.ـو.تر وارتباك:هااا لا ولا حاجة مشغوله عشان الشغل مش اكتر
وبصت للفيلات اللي في اديها
نشوي ضحكت بخبث:طب تمام تمام متتورتيش اوي مش هنكلم في الموضوع دا هنا دا خليه في البيت علي روقان كدة
المهم انا مكبوته وعيزا اتفش في أي حد
هايدي:ليه ي قلبي مين كبتبك
بقلمي ميسون عبدالمجيد
نشوي بغيظ:البت الظرافة دي اللي طول النهار لزقة في عاصم
هايدي بغمزة:هو انتي مالك وملها هي عملتلك ايه ليه كرهاها كدة ومش طايقة تشوفيها مع عاصم هاا
نشوي بأرتباك وضيق:هيكون ليه يعني هااا هيكون لييه
هايدي ببراءة:منا بسألك ي حياتي
نشوي قامت بتهرب وضيق:لان مفيش حاجه اصلا وانا كرهاها من يوم ما اتخانقنا وانا غلطانه اني جيت افضفض معاكي
هايدي:يبنتي استني بهزر
نشوي مردتش وسابتها وخرجت من الشركة كلها
بعد وقت
عند الدكتور
الدكتور:كله تمام ي بطل وفي تحسن هايل دكتور سامح هيوصل الامانيا كمان تلات شهور وتعمل العمليه وترجع احسن من الاول
عاصم بفرحة: أن شاء الله ي دكتور
الدكتور:ودي الروشتا اللي فيها الدوا الجديد
طارق:تمام شكرا ي دكتور
وهما خرجين سيدرا بصت للدكتور وابتسمت برضي وغمزتله ومحدش لاحظ
سيدرا:طيب ي حبيبي انا هروح مشوار سريع كدة واجيب هدومي وهجيلك
عاصم:ماشي
طارق ببرطمة:سماجة امك دي
عاصم برفعة حاجب:بتقول ايه
طارق بأبتسامة:بقول تروح وترجع بالسلامه هتوحشنا اوي علي ما تيجي
عاصم: والله طب اتفضل سوق خلينا نرجع البيت
عند نشوي
نشوي قعدة علي البحر ومسكة راسها
نشوي بتكلم نفسها عقلها:مالك ي نشوي مالك نسيتي نفسك ونسيتي دينك بتبصي لواحد زيه فكرا انو هيحبك وهتيعشو قصة حب فوقي بقي من اهوامك فوقي انتي نسيا اول مرة حدفك في الكوباية وحياته كلها اسرار انتي مت عـ.ـر.فيش عنها حاجة هو بيعتبرك خدامه زي ما سيدرا قالت فوقي
قلبها:بس هو بيتعامل معاكي غير كدة خالص بيعاملك بطريقة حلوة وكمان اعتذرلك اكتر من مرة ونسيا الكلام اللي قاله لما كان تعبان
عقلها:ايوا لما كان تعبان يعني كان بيهلوس فوقي بقي
قلبها:بس معني كدة ان في حاجة في قلبه من نحيتك
نشوي قامت بغضب:بس بقي بس انا تعبت كفاية انا مستحيل افكر في تاني وهكمل معاه الاربع شهور دول في شغلي وبس ومليش دعوة بيه
نشوي عنيها اتملت دمـ.ـو.ع مسحتهم واتجهت للفلة
في عربيه طارق
كان طارق بيسوق وعاصم قاعد جنبه
طارق بيغني مع الاغاني:ودااااع ي دنياااا وداع علي اللي باااع ومكملش
عاصم طفي الاغاني بغضب
طارق بصله:طفتها ليه
عاصم بقرف:بقي في مهندس ورئيس شركة محترم ابن ناس يسمع القرف دا
طارق بأحراج:احم عندك حق
عاصم بصله بضيق وفتح الشباك وبقي شعره يطير مع الهوا وسرحان خالص
طارق بغمزة:ايه اللي شاغل بالك ي هندسه
عاصم:ولا حاجة عادي
طارق بخبث: اها عليا بردو صحيح انت مش شكرت نشوي
عاصم بصله:واشكرها علي ايه
طارق وهو باصص للطريق وببرود:اصلها طول الليل سهرانه جنبك وبتعملك كمادات وقالتلي اني امشي وهي فضلت قعدة جنبك
عاصم بضيق وارتباك:عادي يعني دي شغلتها
طارق بصله برفعة حاجب:شغلتها انها تقعد مع راجـ.ـل غريب وتبات معاه في نفس الاوضة عادي كدة
عاصم بعصبية:طارق اللزم حدودك اللي بتتكلم عنها مفيش حد في احترمها
بقلمي ميسون عبدالمجيد
طارق:طب ي عم وانا اقدر اقول غير كدة دا ياريت الكل يبقي زي دكتورة نشوي دي بتعزك اوي
عاصم بنرفزة:طارق انا عارفك وعارف مخك الو.خ دا اتلم ومتنساش اني خاطب وخطيبتي بتحبني وانا بحبها
طارق وقف العربية
طارق بنرفزة:والله بتحبك اه صح بتحبك بأمارة انك اول ما عملت الحادثه هي سافرت وسابت البلد كلها ولا انت تعرف ولما عرفت انك هتعمل العمليه وهترجع زي الاول رجعتلك زي الكـ.ـلـ.ـبة تاني
عاصم بغضب:طااارق اخرس احسنلك ومتنساش اللي بتتكلم عنها دي تبقي بنت عمي وخطيبتي
طارق بسخرية:بنت عمك وخطيبتك اه اللي هي كـ.ـلـ.ـبة فلوس اللي اصلا قربت منك عارف قربت منك ليه اقلك انا ي صاحبي اصلها لقيتك شاب جميل ووسيم وظابط تقيل ومش بس كدة مهندس وعنده شركة كبيرة بتنافس جميع شركات العالم هااا عايز ايه تاني ابعد عنها وشوف إللي بيحبك بجد ي صاحبي متعملش حاجة تنـ.ـد.م عليها
عاصم بصله بهدوء:خلاص مبقاش في حاجة انـ.ـد.م عليها
طارق بهدوء:كل دا ليه عشان خسرت شغلك في الداخليه عاادي انت مهندس وعندك شركة بقيت من اكبر الشركات في الشرق الاوسط
عاصم:متهيئلي انت اكتر واحد انت كنت بحب مهنتي كا ظابط قد ايه
طارق:وخلاص كنت كنت يعني مش هتقدر تغير الماضي دا شئ ربنا كتبه واكيد هو الاحسن تخيل معايا لو مكنتش عملت الحدثه وكنت كملت في الداخليه سهله اوي ي عمليه تاخد فيها طلقة لقدر وتروح فيها
عاصم نفخ بضيق وحزن مكبوت:طارق شغل العربية وخلصنا خلينا نروح
طارق بفقدان امل:مفيش فايدة فيك ي صاحبي اللي في دماغك عمر ما حد هيقدر يغيره
طارق مشي بالعربيه
بعد وقت كان عاصم وصل البيت وقاعد في الجنينه
نشوي دخلت وقربت منه
نشوي بجمود:اكلت عشان تاخد الدوا
عاصم بعدم فهم من طريقتها: لأ
نشوي بجمود:تمام هدخل اجبلك الدوا عشان تاخده بعد ما تاكل
نشوي مشيت خطوة
عاصم:نشوي
نشوي بصتله:دكتورة اسمي دكتورة نشوي
عاصم:مالك
نشوي:مالي
عاصم بقلق:حصل معاكي حاجة وانتي برا ضايقتك كدة
نشوي بصوت اشبه للزعيق:انا كويسه ومفيش حاجه مضيقاني وهي دي طريقتي
عاصم بسخرية:يعني انتي كنتي كدة من اول يوم جيتي في هنا
نشوي بحدة:ايوا ولو مكنتش اتعود علي كدة
عاصم:تمام اهدي طب ممكن اطلب منك طلب
نشوي بضيق:لا
عاصم:ممكن تعمليلي سندويتشات عشان يظهر طارق هيتأخر وكدة كدة هو لسه بيجيب الدوا الجديد
نشوي بنرفزة:وانا مالي اناااا مالي اعملك ليييه سندويتشات تقدر تقولي ليييه هاااا كنت خدامه انا هنااا هااا فين البرنسيسة خطيبتك فين تعملك اكل
عاصم بعصبية:نشوي اهدي وطي صوتك ومتتعديش حدودك وتنسي نفسك فهمه
نشوي بغضب:انا ا..
طارق وهو داخل:ايه ايه في ايه صوتكم جايب لاخر الكومباوند جرا ايه
الاتنين بصو لبعض بغضب
طارق:جبتلك الدوا الجديد وكمان برجر
عاصم بص لنشوي بعنين حادة وتوعد
ونشوي مدتلوش اهتمام واخدة الدوا من طارق ودخلت المطبخ بسرعة
نشوي بتكلم نفسها:ايه اللي بتنيليه دا ي نشوي الراجـ.ـل هيطردك هو عمل ايه لكل دا خلاص انا هرجع اكلمه عادي حـ.ـر.ام صعب عليا
نشوي مسكت شنطة الدوا وطلعته منها وبدات تشفهم
نشوي بأستغراب:ايه دا
↚
نشوي بأستغراب:ايه دا
نشوي اخدة شنطة العلاج وخرجت الجنينه لقيت طارق وعاصم ومعاهم سيدرا حاولت تتجنبها ومتحتكش بيها
نشوي:هو ايه دا
عاصم بعدم فهم:علاج
نشوي:ايوا منا عارفة انو علاج عيزا اعرف ازاي كدة
طارق:ماله ي دكتورة متتكلمي
نشوي:هو في دوا بيتجاب كدة شريط برشام لوحده وازازة دوا كدة من غير علبة او روشتا عشان نعرف دواعي الاستعمال وفويده واضراره وكل حاجة عنه
طارق قام:احم اه اه طبعا معاه بس انا كنت بقرأهم وبشوف دواعي الاستعمال ونسيتهم في العربيه هروح اجبهم
سيدرا قامت ونتشتهم من ايد نشوي:هاتي وبعدين انا مش قولت انا اللي هخلي بالي من عاصم
نشوي بنرفزة:ايوا امال انا هعمل ايه هنا
عاصطم بهدوء حاد:سيدرا تعالي اقعدي هنا وانتي ي دكتورة ممكن تهدي
طارق جه:الروشتات اهي
سيدرا قامت:هات ي طارق
نشوي واقفة تبصلهم ومش فهمه حاجة وقربت تطق من الغيظ
نشوي بنرفزة:ايوااااا انا شغلتي ايه هنا
سيدرا ببرود واستفزاز:خلاص خلاص متتقمصيش اوي كدة ابقي اخليكي تساعديني
نشوي بغيظ:والله طب تمام انا هوريكي هساعدك ازاي
نشوي قربت منها وكانت هتسمكها من شعرها بس سيدرا جريت وقفة ورا عاصم
نشوي بتحاول تسمكها لكن سيدرا مسكه في عاصم
عاصم:خلاص بقي انتو الاتنين انا مش ناقص دوشه سيدرا اقعدي وانتي ي دكتورة ممكن تدخلي معايا جوا لحظة
عاصم مشي ونشوي نفخت بضيق ودخلت وراه
سيدرا بقلق:تفتكر عايزها في ايه
طارق:مش عارف ربنا يستر
سيدرا بغضب:وانت بذكائك مديها البرشام كدة حتي من غير علبة دي لو عيل صغير كان اخد باله
طارق بضيق:مركزتش اسكتي بقي
سيدرا:تفتكر تكون شافت اسم البرشام وحفظته
طارق:معتقدش اسم البرشام تقيل صعب الحفظ واسكتي عشان محدش ياخد باله احنا قعدين مع عاصم
سيدرا بصتله بضيق
في الداخل
نشوي بضيق وغضب: لو سمحت طلع العقد اللي مضيناه انا عيزا امشي انا من يوم ما جيت هنا وحياتي باظت وبشوف حجات مكنتش اتخيل اني اعيشها لو سمحت قطعهم خليني اخرج من الڤلة ومن هنا ومن حياتك كلها
عاصم بهدوء:انتي مالك متعصبة ليه
نشوي بنرفزة:لا مهي مش نقصة برودك دا انا مشيا
نشوي كانت خرجا بس وقفها صوت عاصم
عاصم:بس انا محتاجك معايا
نشوي لفت وبصتله بسرعة:نعم
عاصم:احم انتي اخدة كرسات ايه اخد كورس HR
نشوي بضيق:ايوا اخدة
واكملت بنرفزة: وبعدين ايه دخل الكورسات في موضوعنا دلوقت
عاصم بزهق:تاخدي جايزة نوبل في الزعيق
نشوي بصتله بضيق وسكتت
عاصم نسي هو كان عايزها في ايه
عاصم بضيق:وانتي تاخدي كورس HR ليه انتي ها انتي مش دكتورة مالك ومال ال HR
نشوي بغيظ:ي سيدي وانت مالك فراغ فراغ وبطلع فراغي غي أي حاجة انت دخلك ايه
عاصم افتكر
عاصم بضيق:انتي هتشتغلي معايا
نشوي بعدم فهم:نعم اشتغل معاك دي اللي هوا ازاي
عاصم:مش انتي اخدة كورس HR انتي هتبقي الHR بتاعت الشرطة بتاعتي
نشوي بصاله بذهول مع فرحة بتحاول تخفيها
نشوي:ازاي يعني اشتغلHR هروح اشتغل في الشركة يعني
عاصم:لا هتشتغلي هنا
نشوي بعدم فهم:ازاي مش فهمه
عاصم: يعني زي ما بتيجي هتيجي هنا الساعة تمنيه والشركة هتوفرلك لاب توب عليه كل حاجة تخص الشركة وهنشتغل انا وانتي هنا
نشوي:هنشتغل!!!!!
عاصم: ايوا مالك حثك مستغربه
نشوي بتلقائية: انت ليه متمسك فيا كدة ليه كنت قادر من اول مرة سبت الشغل ولا تعبرني ليه مصمم اني افضل هنا مع ان مش لقيا سبب مقنع زي منا متاكدة ان فيHR في شركتك
عاصم:يمكن مش قادر علي بعدك
عاصم سكت ونشوي سكتت وكأن العالم كله فضي ومتبقاش غيرهم عاصم بيتمني الارض تنشق وتبلعه هو مش عارف ازاي قال الجملة دي وازاي طلعها
ونشوي مش مستوعبه
عاصم حاول يصلح الموقف
عاصم:احم اقصد اني محتاجك وهعمل معاكي انترفيو وهشوفك لو كدة هتبقيHR للشركة
نشوي:ت تم تمام تمام وانا موافقة ممكن تعمله دلوقت لو حابب
عاصم:تمام تعالي ورايا المكتب
بعد وقت ليس بكثير
خرج عاصم ووراه نشوي
عاصم:احم كدة معدنا بكرة الساعة تمنيه
نشوي بأبتسامة:ماشي سلام
نشوي خرجت
سيدرا بضيق:انت هتقابلها ليه
عاصم:عشان انا وظفت كتورة نشويHR للشركة وهتيجي وهتشتغل هنا معايا
طارق بأستغراب:طب ما الشركة فيهاHR
عاصم بصله وسكت
وطارق ابتسم بمكر
طارق:انا ماشي
عاصم:مش هتاكل
طارق:لا بقي كل انت
طارق مشي واتبقي عاصم وسيدرا
عاصم بضيق:انا داخل انام
عند نشوي
نشوي وقفة في بلكونتها ومسكة كوباية كبتشينو وسندة راسها علي الحيطة وبصا للقمر وسرحانه
نشوي مفيش في دماغها غير جملة (يمكن مش قادر على بعدك)
نشوي مبتسمه
نشوي افتكرت البرشام اللي شافته واختفت الابتسامه من علي وشها وبتحاول تفتكر اسمه مش قادرة
ولا بيت هايدي ومازن تحت بيتهم وبالتالي بلكونتهم تحت بعض
مازن واقف في بلكونته اللي هي تحت بلكونة نشوي بس مازن مش شايفها
نشوي سمعت مازن بيكلم خطيبته
مازن في الفون:والله ما كلمتها
......
مازن: ايوا يعني جيا تسألني امشي واسيبها
.........
مازن:طب انتي عرفة اني مش بحب غيرك صح
.......
نشوي ابتسمت ودخلت تنام
بس مش عارفه ليه قلبها مش مطمن بس قررت لازم تعرف اسم البرشام
عدي الليل بظلامه علي ابطالنا
__________________________________________________
اشرقت شمس يوم جديد
نشوي صحيت من النوم وكانت مبسوطة اوي مش عرفة ليه اخدة شاور وصلت ولبست دريس ابيض رقيق اوي وخمار ابيض وشوز ابيض كانت عاملة زي الملاك
نشوي اخدة اوبر واتجهت لفلة عاصم
بعد وقت وصلت نشوي ودخلت وكان عاصم قاعد في الجنينه لوحده
دخلت نشوي وكانت مكشرة
نشوي بتكشيرة:احم صباح الخير هنبدأ شغل امتي
عاصم برفعة حاجب:سلام قولا من رب رحيم ايه البوز دا براحة
نشوي بغضب طفولي:شباب متـ.ـخـ.ـلفة عمالين يعكسو فيا وانا معرفتش اعمل ايه وكنت هعيط
عاصم بغضب شـ.ـديد:اييييه عكسوكي طبعا ما شيفينك كدة لازم يعكسوكي مش مكسوفة من لبسك حضرتك
نشوي بغضب:ليه ماله لبسي أن شاء الله هااا ماله لبسة فستان واسع وخمار يعني حجابي شرعي كامل واخر ادب واحترام
عاصم بغضب:طب خلاص اسكتي واصلا شكلك وحش
نشوي بصتله بصدمة وقدرت تكتم دمـ.ـو.عها
عاصم:احم الاب توب اهو افتحيه ويلا عشان اعلمك شغلك هيبقي ايه
نشوي عملت اللي قاله بسكات ومش اتكلمت وبدؤ يشتغلو
*************************★**************************
في الشركة
هايدي بضيق:احم اتفضل امضي هنا
طارق اخدها منها وابتسم بخبث
طارق بغمزة:بس ايه الحلاوة دي
(هايدي كانت لبسة فستان اسود عليه خمار ابيض وشوز ابيض)
هايدي ابتسمت بخجل
هايدي بضيق:احترم نفسك واتكلم معايا بأحترام سامع
هايدي سابته وخرجت
طارق ضحك:مـ.ـجـ.ـنو.نة بس قمر
وقت البريك
هايدي قعدة في الكافيه بتشرب قهوة
هشام:لو سمحت ممكن اعرف بمشهندس عاصم فين
هايدي:لا بشمهندس عاصم في اجازة ومش هيرجع دلوقت
هشام:اهاا هو انتي جديدة هنا اول مرة اشوفك
هايدي:ااه فعلا بقالي هنا اربع ايام
هشام بأبتسامة:وانا اقول الشركة احلوت كدة ليه
هايدي ضحكت بخفة:مرسي
كل دا كان متابعه طارق من بعيد وقرب يطق من الغضب
طارق قرب منهم
طارق بأبتسامة مصطنعه:اهلا ي بشمهندس هشام اتفضل علي مكتبي
هشام ضحك:استني بس اما نتعرف بالناس الجديدة
طارق بيسحيه من ايده:ابقي نتعرف بعدين اخلص بقي
هشام مشي مع طارق وطارق بص لهايدي بصة هي مش فهمتها
*************************★*************************
كان عاصم ونشوي قعدين علي كنبه جنب بعض بس في بينهم مسافة وبصين للاب وبيشتغلو ونشوي قلبه وشها ومكشرة
عاصم:بس كدة كفاية كدة النهادرة عشان لسة اول يوم
نشوي بضيق وزعل:تمام كدة اقدر امشي
عاصم:اتفضلي
عاصم لاحظ انها زعلانه بسبب إللي قاله
نشوي وقفة تلم حاجتها
عاصم:علي فكرة شكلك زي القمر
نشوي بصتله وابتسمت:بجد
عاصم بأبتسامة: اه والله كنت حابب اضايقك الصبح
نشوي ابتسمت
سيدرا وهي داخلة من باب الجنينه:حبيبي صباح الخير
وقربت منهم
سيدرا:نشوي صباح الخير
نشوي بصتلها بضيق ومردتش
سيدرا بتدي عاصم كوباية ميا:خد ي حبيبي البرشام
نشوي افتكرت موضوع البرشام
نشوي بسرعة:اااا ممكن ادخل التويلت
عاصم بعدم فهم:اتفضلي
نشوي دخلت
واول ما اختفت من قدمهم فضلت تفتح كل الاوض وبدور علي اوضة سيدرا لان اكيد شيلا فيهم البرشام
فضلت تفتح في الاوض لغاية ما لقيت اوضة سيدرا دخلتها
في الجنينه
سيدرا:ايه دا نسيت فوني هدخل اجيبه
سيدرا دخلت واتجهت لاوضتها
اما نشوي دخلت وعمالة تدور في كل الادراج والحاجة علي امل انها تلاقي حاجة
بتبص لقيت شنطة سيدرا جريت عليها وبدات تفتحها
سيدرا حطت اديها علي الاكرة وبتفتح
ونشوي لقيت البرشام ولسة هتسحبه
سيدرا:انتي بتعملي ايه عندك
نشوي بصدمة:انا انا...
↚
سيدرا:انتي بتعملي ايه عندك
نشوي بتـ.ـو.تر:انا انا كنت
سيدرا بغضب:كنتي ايه انطقي
نشوي بضيق وارتباك:ما تهدي وتسكتي شوية
سيدرا بغضب:ي بجاحتك يعني شيفاكي فتحه شنطتي وبدوري فيها عيزاني اعملك ايه اسقفلك
نشوي بضيق وتـ.ـو.تر: أنا انا كنت بجيب قلم لبشمهندس عاصم
سيدرا برفعة حاجب وسـ.ـخرية:والله
نشوي:ايوا امال هكذب مثلا
سيدرا:تمام تعالي نسأل عاصم اذا كان كلامك صح ولا كدب
سيدرا مشيت ونشوي وراها
ونشوي بتتخيل عاصم وهو بيقول مقلتلهاش وهيكون ايه منظرها قدمهم
وصلو قدام عاصم
نشوي بتردد:لحظة هقلك حاجة
سيدرا:اسكتي خالص
عاصم انا شفت الهانم فتحه شنطتي وبتفتش فيها ولما سألتها بتعمل ايه اتـ.ـو.ترت وقالتلي انك انت قلتلها تجيبلك قلم من عندك
نشوي مغمضة عنيها وهتموت من الخوف والخجل
عاصم بهدوء:ايوا انا فعلا قلتلها كدة
سيدرا بصتله بعنين حادة ونشوي بصتله بصدمه مع فرحة
سيدرا بشك ورفعة حاجب:والله دا اللي هوا ازاي علي اساس حضرتك محروم الاقلام
عاصم:لا ي حبيبتي كنت محتاج القلم البـ.ـاركر بتاعك
سيدرا بدات تهدأ وتصدق:اهاا طب ي حبيبي مقلتليش ليه انا كنت جبتهولك
نشوي حبت تعيش الدور
نشوي بتأثر وعـ.ـيا.ط مصطنع:ي شيخة منك لله ربنا علي المفتري انا عمري ما هسامحك علي الاهانه دي عمري عمري
نشوي خرجت وهي بتسمح دمـ.ـو.عها (تمثيل)
عاصم بيضحك بخفوت عليها
سيدرا بصتله درا ابتسامته بسرعة
في الشركة
هايدي خرجة من مكتبها في نفس الوقت اللي كان طارق وهشام خرجين فيه
طارق بيسلم عليه:مع السلامة ي بشمهندس كدة اتأكدة من كل حاجة
هشام وهو باصص لهايدي اللي ولا معبراه:ايوا كله تمام مع السلامه
هشام سابه و وقف قدام هايدي
هشام مد ايده
هشام بأبتسامة:فرصة سعيدة ي بشمهندس عيزين نتقابل تاني
هايدي بأحراج وابتسامه:انا اسعد اسفة مش بسلم علي رجاله
هشام سحب ايده بأحراج وطارق ضحك بفرحة
بعد ما مشي
هايدي بضيق:خير بتضحك علي ايه
طارق بأستفزاز:وانتي مالك هتتحكي في ضحكتي كمان
طارق سبها ومشي
*************************★**************************
مرت ساعات حتي عم الظلام
نشوي لبست اسدال ونزلت لبيت هايدي
نشوي بتخبط بصوت عالي
مازن فتح بغضب ومسكها من اللياقة
مازن بغضب وهو بيشـ.ـدها:اكبري شوية وخفي غباء
وهوب رماها قعدة علي الكنبه
هايدي خرجت علي المنظر دا
هايدي:هاا هو في ايه
نشوي بغرور:لالا ابدا اخوكي بيحيني
مازن بحدة:انا بتكلم في الفون وعندي شغل مهم شغل الكابريه والضحك لنص الليل مش عايز
مازن دخل وقفل الباب
هايدي :جيا ليه عندنا
نشوي بأحراج مصطنع:مفيش اي احترام للضيف
هايدي بغيظ:ضيف ايه انتي أربعة وعشرين ساعة قعدة معانا
نشوي:الله فيلم حمـ.ـا.تي ملاك شغالة يلا يلا روحي اعمللنا طبق فشار كبير
هايدي بصتلها بغيظ ودخلت
نشوي قعدة وبدات تتفرج
هايدي خرجت ومعاها طبق فشار
بدؤ يكلو وهما بيتفرجو
نشوي:ها بقي احكيلي
هايدي بصتلها:احكيلك علي ايه
نشوي بغمزة: عن طروقة ايه اللي وقعكم في بعض
هايدي بأرتباك:وقعنا ببعض ايه دا انسان متـ.ـخـ.ـلف ومش بيفهم
نشوي بمكر:والله امال ليه لما بتشوفيه مع وحدة عنيكي بتبقي عايزة تاكله
هايدي بتـ.ـو.تر:لا طبعا مش صح انا هدخل اجيب حاجه اشربها
هايدي قامت بسرعة ونشوي ضحكت
نشوي سمعت مازن بيكلم خطيبته ابتسمت بخبث وفتحت براحة ودخلت وقفت وراها وهو مش شايفها
مازن في الفون:ي حبيبتي حشـ.ـتـ.ـيني و
......
مازن:ياااه اخيرا عدي يوم من غير ما نتخانق
نشوي بدلع ومياصة:ههههه ي شقي
مازن بصلها بصدمة
خطيبته (زينه):ايييه دااا ايه اللي انا سمعته دا ي مازن
مازن:دي ن..
نشوي بدلع:يلا بقي ي ميزو اقفل معاها وتعلالي
مازن بصلها بغضب
زينه بغضب:مااازن انطق مين دي
نشوي بدلع: هههه انا حبيبته ي صفرا ههههي
مازن مسكها من لياقة الاسدال وقربها من الفون
مازن بغيظ:اتكلمي عدل
نشوي بأستفزاز ودلع:منا اديني بتكلم اهو ي بيبي
زينه بغضب:مااااازن
مازن بعنين حادة:انطقي وإلا اقسم بالله انتي عرفة انا هعمل فيكي ايه
نشوي ضحكت:ههه سوري ي زوزو حبيبت اعمل فيكي مقلب
نشوي طلعت تجري علي شقتها ومازن بيجري وراها دخلت وقفلت بسرعة
___________________________________________تاني يوم
نشوي اتجهت لڤلة عاصم
نشوي مشيا وبتتمني ان عاصم مش يتكلم في موضوع امبـ.ـارح
مشوي اخدة نفسها ودخلت
بس اتفجأت لما مش ليقت عاصم في الجنينه وفي نفس الوقت هي مش عارفه تعمل ايه الدادا مش موجودة ومحدش هيفتحلها
فضلت وقفة لكام سنيه
جه واحد من الامن
_ي دكتورة مفتاح الڤلة اهو عاصم بيه سايبه عشان لو حضرتك جيتي وهو مكنش قاعد
نشوي:يعني هو مش هنا
_لا هو هنا بس تقريبا لسة نايم
نشوي بتفهم:اهاا تمام شكرا
_العفو
الامن مشي ونشوي قربت من الباب وبدأت تفتح وكانت متـ.ـو.ترة
دخلت وملقتش حد عرفت ان اكيد عاصم لسة نايم
قربت من الباب وفتحت براحة و وقفت اخر الاوضة عند الباب وبصت علي عاصم وهو نايم وشكله قد ايه برئ وشعره بايظ ونازل علي عينه وحاضن مخدة
نشوي افتكرت اول مرة دخلت هنا وعاصم حدفها بالكوباية ودمغها اتفتحت
ضحكت بخفة وقربت منه
نشوي:احم بشمهندس عاصم اصحي
عاصم بنوم:هممم
نشوي ابتسمت:اصحي الساعة تمنيه ونص
عاصم بنوم ومغمض عينه:وانتي جيا متأخر نص ساعة ليه
نشوي بصاله بغيظ وقربت تطق ونفسها تتلافاه قلم
نشوي بغيظ:والله طب اتفضل اصحي منتا حضرتك لسة نايم وعلي ما تصحي وتفوق تكون جت عشرة
عاصم بنوم وبرود:اطلعي برا واقفلي الباب خليني اكمل نوم
نشوي بغيظ:والله طب تمام
نشوي قربت من البلكونة والشباك فتحتهم وفتحت كل حاجة والاوضة كلها نورت
عاصم فتح عينه وبصلها بغضب شـ.ـديد
عاصم بيفرك في عينه اثر الضوء
عاصم بغضب:اطلعي براا
نشوي بتستجمع قوتها: اقلك بس انا...
عاصم قاطعها بغضب:برااا قولت
نشوي بصتله بغيظ وخرجت
لقيت سيدرا في وشها
سيدرا بصتلها من فوق لتحت
سيدرا بغضب:انتي كنتي بتعملي ايه جوا
نشوي مردتش عليها
سيدرا بعصبية: أنتي انا مش بكلمك
نشوي ببرود:وانتي مالك انتي
سيدرا قربت من باب عاصم
نشوي قربت من الباب وقفت قدمها
نشوي ببرود:لالا مش هينفع تخشي بشمهندس عاصم لسة ببصحي
سيدرا بغضب:اخفي من وشي انا مش طيقاكي
سيدرا زقت نشوي ودخلت بس ملقيتش عاصم عرفت انو في التويلت
سيدرا خرجت وهي قربت تطق
نشوي ببرود واستفزاز:مش قلتلك اسمعي كلامي بقي
سيدرا بصتلها بغضب ودخلت اوضتها
نشوي ابتسمت بمكر وحبت تضايقها اكتر دخلت المطبخ
نشوي بدأت تعمل ليها هي وعاصم سندويتشات جبنه رومي
نشوي بتكلم نفسها:انا مدام دخلت الحرب هطلع منها كسبانه
نشوي بصت لانعكاس صورتها في المرايا
عقلها:ايه اللي بتعمليه دا ي نشوي وليه اصلا بتعملي كدة فوقي وارجعي لعقلك
قلبها:بس بس بلاش هبل يلا اعمليله سندويتشات
نشوي سمعت كلام قلبها وكملت
بعد وقت قصير سيدرا دخلا المطبخ اتفجأت لما شافت نشوي كدة
سيدرا:انتي بتعملي ايه عندك
نشوي ببرود:وهي بطلع الاكل من الفرن ولا اكنه بيتها:اخص عليكي حد يخض حد كدة
سيدرا بعصبية وصوت عالي:بطلي استفزاز بتعملي ايه
نشوي ابتسمت بأستفزاز:بعمل ليا انا وبشمهندس عاصم سندويتشات عشان واحنا بنشتغل بقي
سيدرا بغضب:وانتي قعدة تعملي بمنتهي البرود ولا اكنه بيت ابوكي
نشوي قربت منها بعنين حادة:لو جبتي سيرة ابويا ولا حد من عيلتي علي لسانك هقطعهولك
نشوي خرجت وهي مسكا السندويتشات شافت عاصم في وشها
عاصم: صباح الخير
نشوي بأبتسامة عريضة:صباح النور يلا عملتلنا سندويتشات عشان ناكل واحنا بنشتغل تعالا ورايا
نشوي خرجت الجنينه عاصم بصلها بأستغراب من طريقتها ابتسم بخفة وكان هيخرج بس وقفة صوت الضرافة احم اقصد سيدرا
سيدرا بعصبية: عاصم استني عندك
عاصم ببرود:صوتك تاني مرة ميعلاش خير
سيدرا بغضب:انت ازاي تسمحلها تعاملك كدة وتدخل اوضتك
عاصم ببرود:وفيها ايه المساعدة بتاعتي كتر خيرها
سيدرا:اديك قلت مساعده مساعدة ي حضرة الظابط ياللي مكنتش بتخلي نمله تخش اوضتك
عاصم بصلها بسخرية:هه دا زمان بقي لكن خلاص انا اتخليت عن حياتي اللي فاتت وقررت ابدأ حياة جديدة بس هو انا مقلتلكيش
سيدرا:مش قلتلي ايه
عاصم بعنين حادة:انا فتحت القضية من تاني
سيدرا بلعت ريقها بخوف:قضية ايه
عاصم:بتاعت حدثة العربية اللي كانت السبب في اللي انا في دا كله وقريب اوي همسك المجرم وهشرب من دمه واكيد هخليكي انتي كمان تشوفيه
عاصم سبها وخرج وسيدرا مش عرفة تعمل ايه
في الجنينه
عاصم قرب بكرسيه وقعد جنب نشوي بس علي مسافة ابعد
نشوي بابتسامة:عملتلك فطار وكمان انت بتحبه
عاصم بأبتسامة خطفت قلب نشوي:والله شكرا لكرم اخلاقك
نشوي ضحكت وبدؤ يكلو وهما بيشتغلو
نشوي قلمها وقع تحت التربيزة وطت تجيبه وهي بترفع راسها اتخبطت
نشوي بوجع:اااااه ي رأسي
عاصم بخوف واضح:بس بس اهدي وجعاكي اوي
نشوي حطا اديها عليها
نشوي بوجع:يعني بدأت تخف
سيدرا خرجت قربت منهم وبصت لنشوي بصا هي مش فهمتها
سيدرا انا مشيا ي حبيبي راحة مشوار سريع كدة خد البرشام دا
عاصم ابتسم واخده
سيدرا خرجت ونشوي بصلها بقرف
نشوي كملت شغل علي اللاب توب
عاصم ببرود:شكلك حبا ت عـ.ـر.في حاجة متخصكيش ومسمعتيش كلامي
نشوي بصتله وكانت بتشرب شنقت وفضلت تكح
عاصم ابتسم:براحة
نشوي بصتله:تقصد ايه
عاصم:انا ظابط
نشوي بصتله بصدمة
عاصم:أو كنت ظابط
نشوي بدهشه: ازاي مش انت مهندس
عاصم:وهو المهندس مينفعش يبقي ظابط يعني
نشوي:لا بس استغربت
عاصم:كنت ظابط وشاطر في مجالي جدا والداخليه كلها كانت عرفاني وكانو ديما بيدوني العمليات الصعبة وعمري ما خيبت املهم
نشوي بفضول:وبعدين
عاصم:عملت حادثه وكانت السبب ان يحصلي شلل واتخلي عن مهنتي كا ظابط
نشوي بتركيز:كمل
عاصم:لما بدات اتحسن اكتشفت انها مش مجرد حادثه عاديه كانت بفعل فاعل يعني حد قاصدها
نشوي:وانت عرفت مين هوا ولا
عاصم:لا عارف ومن زمان اوي
نشوي بفضول:ومين ي تري عاصم ببرود:عمرو ابن خالتي اللي هوا يبقي اخو طارق
نشوي بصدمة:ايه
عاصم:ومعاه سيدرا خطيبتي
نشوي بصدمة اكبر:لالا انت اكيد بتهزر ارجوك اتكلم بجد
عاصم ضحك بسخرية:والله بتكلم بجد
نشوي بذهول وصدمة:أز ازاي ازاي ابن خالتك وخطيبتك يعملو فيك كدة وانت كمان ساكت
عاصم كان هيرد جاله تليفون مهم
نشوي استأذنت ودخلت التويلت ودخلت اوضة سيدرا بسرعة وبدات تدور في كل حاجة عشان تشوف البرشام فين لانها اتأكدة ان البرشام دا اكيد في حاجة
واخيرا لقيته طلعت فونها بسرعة وصورت كل حاجة
نشوي حطت كل حاجة مكنها وخرجت بهدوء
نشوي:لو سمحت عيزا امشي
عاصم بعدم فهم:ليه لسة مخلصناش شغل
نشوي:معلش لازم امشي دلوقت
نشوي خرجت بسرعة ولقيت طارق في وشها
طارق:ازيك ي دكتورة
نشوي بصتله بصا طارق مش فهمها ومردتش عليه ومشيت
**************************★*************************
مرت ساعات حتي عم الظلام
عند نشوي
نشوي فتحت اللاب توب وطلعت فونها وجابت اسم البرشام وبدات تبحث عنه
نشوي بلهفه:يلا يلا افتح
اللاب فتح ونشوي بدات تقرأ
نشوي بصدمة:نهااار اسوووود
↚
نشوي بصدمة:ي نهاااار اسووود
كانت الساعة تمنيه بليل نشوي مش اهتمت وقامت لبست دريس بسرعة وخمار واخدة عربيه وكانت عمالة تقول للسواق بسرعة
نشوي وصلت قدام الفيلا ونزلت من العربية ودخلت تجري وكانت بتنهج اثر الجرية وقفت لما لقيت عاصم قاعد قدمها في الجنينه
عاصم بصلها بأستغراب علي انها جيا في وقت زي دا
عاصم بقلق:خير ايه اللي جايبك في وقت زي دا
نشوي قربت منه بسرعة
نشوي بتبص حواليها:هي الظراف هنا احم اقصد سيدرا هنا
عاصم برفعة حاجب:لا لسة في الطريق وجيا خير
نشوي فتحت شنطتها وطلعت اللاب توب بسرعة
نشوي:يلا افتح بقي مفيش وقت
نشوي فتحت اللاب وكان علي نفس اللي شافته
عاصم شاف صورة البرشام اللي بياخده علي شاشة اللاب توب ابتسم بسخرية وعدل وشه للبول
نشوي:اقرأ
عاصم بصلها ومردش
نشوي بلهفه:البرشام اللي بتاخده بيعمل علي تلف الاعصاب وبيدمرها يعني بعد شهرين او تلاته بالكتير انت ممكن تعمل بتر في رجليك الاتنين انت من النهاردة مش تاخده تاني ابدا
عاصم بابتسامة وبرود:ومين قلك اني باخده
نشوي بنرفزة:بطل برودك دا بقي انت ازاي كدة اتعدل وكلمني زي البني ادمين
عاصم بتأثر مستفز:زي البني ادمين تقصدي اني مش بني ادم ربنا يسامحك
نشوي بعصبية:ي الله انا ماشيه وخليك اما تطعنك بسكينه ابقي اتكلم عدل
عاصم ضحك:خلاص خلاص استني متبقيش قفوشه
نشوي بصتله بغيظ وقعدة
نشوي:انت ازاي كدة ازاي عارف كم الحجات دي وساكت
عاصم:وعارف اكتر منهم وحياتك
نشوي:طب وساكت ليه ها والبرشام دا أن بقالي تلات ايام بشوفك بتاخده قدامي
عاصم:عادي يعني مش لازم اكون باخده انا مجتش جنبه واذا كان علي ساكت ليه فأنا ساكت اما اشوف اخرهم هيوصلهم لايه
نشوي بذهول:يعني كانو سبب في انك تعمل حدثه وتفقد رجليك وتفقد مهنتك ودلوقت بيخطوو ازاي يخلصو منك خالص مستني ايه تاني ها قلي مستني اما سيدرا تستناك تنام وتطعنك بسكينه في قلبك
عاصم:كل شئ بيد الله واللي مكتبله حاجة هيشفها
نشوي:بس ربنا مقلش اننا نعمل كدة نقعد ونستني قضائه ربنا قال اسعي ي عبد وانا اسعي معاك انت كدة غلط
عاصم:هو انتي مهتميه ليه كدة
نشوي بتـ.ـو.تر وارتباك:انا انا مش مهمته انا بس شايفة حاجة غلط فا لازم اتكلم
عاصم ابتسم
نشوي:طب معلش اخر سؤال
عاصم بزهق مصطنع:اشجيني
نشوي:هما ليه بيعملو معاك كل دا ليه كم السواد والشر دا
عاصم:سهله عمرو خطت للحدثه عشان اطلع من الداخليه وهو كان قاصد مش يموتني لا كان قاصد يخليني عاجز عشان مبقاش ظابط تاني ابدا
نشوي:ليه بردو
عاصم:عشان من قيمة سبع سنين كدة لما كنا لسة في تقديم الشرطة انا اتقبلت وعمرو اترفض عشان ابوه كان تاجر مخدرات
نشوي بصدمة اكبر:لا لا انا انا اكيد دخلت فيلم هندي من غير ما احس مستحيل تكون في بشر حقيقية بتعمل كدة
عاصم ضحك بحزن وسـ.ـخرية:واكتر وحياتك
نشوي بحزن:طب ازاي عمرو دا قلبه ايه مفيهوش ذرة رحمة وازاي الانسان المجرم دا يبقي اخو طارق
عاصم بصلها ومردش
نشوي: تمام كدة عرفت هدف عمرو هدف سيدرا هانم بقي اللي اللي يشوفها يقول وقعة في هواك
عاصم ضحك:لا سيدرا هدفها انها تاخد الشركة بتاعتي بعد ما بقيت بتنافس جميع شركات الشرق الأوسط
نشوي بصاله بذهول ومش بترد
نشوي افتكرت:طب وطارق طارق لما شفت اول يوم البرشام هوا ا..
عاصم قاطعها:نشوي ملكيش دعوة بطارق
نشوي:ازاي هو ممكن يكون مع..
عاصم قاطعها:نشوي بقلك لو سمحت ملكيش دعوة بطارق
نشوي سكتت شوية
نشوي:انا ايه اللي جابني هنا ايه اللي دخلتي حياتكم الغريبة دي ولمني عليكم انا كنت عايشة حياة هادية بسيطة مفيهاش اي صعاب عرفتك مبقتش اعرف انام بليل
عاصم قضل يبصلها شوية ونشوي كمان بصاله
عاصم بأبتسامة جذابه:طب لو قلتلك اني بحبك هت عـ.ـر.في تنامي
نشوي:لا بس انا ا..
هاااااا انت قولت ايه
عاصم بصلها وضحك جـ.ـا.مد
نشوي بحزن:احم اسفة سمعتك غلط
نشوي لفت وكانت هتقوم
عاصم بص حواليه
عاصم مسكها من اديها بسرعة وهي بصتله بصدمة
عاصم:بحبك بحبك من اول يوم جيتي في هنا لما حدفتك بالكوباية حبيت فيكي كل حاجة حبيت فيكي هزارك وعفويتك والدبش اللي بطلعيه من غير ما تاخدي بالك حبيت فيكي طيبتك اللي مش بتبينيها ابدا حبيت فيكي خفة دمك وكل حاجة نشوي انا بحبك اوي بحب قربك مني اليوم اللي اتخانقتي في مع سيدرا وبصتيلي بصت عتاب اني مدفعتش عنك انا كنت بتمني اموت ولا اني ازعلك بالشكل دا بس وحياتك كان غصب عني
نشوي بصاله بصدمة مش قدرة ترد معقول معقول عاصم بيحبها الحب دا كله ومن قبل ما هي تفكر في
نشوي بصاله ومش عرفة ترد تقول ايه
عاصم بحزن مصطنع:كدة مش بتردي عليا انا كنت عارف من الاول انك بتكرهيني
وسحب ايده
نشوي بسرعة:لا والله انا عمري ما كرهتك
عاصم بصلها وابتسم وهي اتكسفت
عاصم: طب مفيش أي رد
نشوي بصاله و وشها بقي زي الفرولا من الخجل وعمالة تفرك في ايدها وبصا في الارض
عاصم ابتسم:طب بصي انا بحبك وما صدقت اخدة الخطوة دي ومدام قلتلك كدة فا انتي من النهاردة ملكي دا مش غرور دا امر عليكي
نشوي بصاله بغيظ
عاصم ضحك:بهزر معاكي بس انا فعلا بحبك ومش هتكوني لغيري بس عايزك تستحملي لمدة كام شهر بس لغاية ما اعمل العمليه
نشوي:ازاي يعني مش فاهمه
عاصم بحزن:يعني حبي ليكي هيكون بيني وبينك وبس محدش يعرف بيه ابدا حتي طارق او حتي هايدي بنت خالتك
نشوي بغيظ وغيرة واضحه:وانت هتفضل مقعد الظرافة دي عندك عاصم ضحك بخفة:اهاا اهو انا مستني من امتي اعترفلك بحبي عشان اشوف نظرة الغيرة اللي بتقـ.ـتـ.ـلني دي
نشوي بضيق وتهرب:لا طبعا مش غيرانه هغير ليه وعشان مين اصلا عشانك لا انا اصلا مش بحبك
عاصم ضحك بصدمة مصطنعه:بقي كدااا تمام
عاصم بجدية مصطنعة:طب انا كنت بمثل عليكي عشان أشوف مشاعرك يلا اتفضلي لمي حاجتك وامشي
نشوي بصدمة من طريقته: انت بتقوول ايه يعني انت مش بتحبني
عاصم بصلها وضحك جـ.ـا.مد
نشوي قامت بغيظ:انت انسان مستفز
نشوي كانت مشيا
عاصم بحنينه:بحبك
نشوي بصتله وابتسمت
سيدرا دخلت وشافتهم كدة قربت منهم
سيدرا برفعة حاجب:هو في ايه وانتي بتعملي ايه هنا في الوقت دا
نشوي بصتلها من فوق لتحت بقرف وغضب
عاصم حاول ينقذ الموقف:احم دكتورة نشوي كانت جيا تديني الملف اللي اخدته بالغلط ي حبيبتي
سيدرا بشك:اها
نشوي بصت لعاصم بغضب وغيظ وغيرة وهو حاول مش يبصلها عشان سيدرا متلاحظش حاجة
نشوي خرجت وهي متغاظة هطق من الغيرة
نشوي خرجت وركبت عربية ورجعت بيتها
نشوي وصلت بيتها دخلت غيرت هدومها ولبست بجاما جميلة وعملت كوباية كابتشينو وخرجت البلكونة
نشوي بصا للقمر ومبتسمه حثا انها كانت في حلم مش مصدقة ان عاصم الشرير اللي كانت فكراه متوحش يطلع منه كل الحب دا معقول يكون فعلا بيحبها يعني مثلا هيكون بيضحك عليها ليه بس قررت انها تقله لو بيحبها بجد يتجوزها
نشوي سرحت وافتكرت اللي بيختطو ليه عمرو وسيدرا وقلبها اتقض وخافت علي عاصم
نشوي لنفسها:حبتيه ي نشوي معقول تكوني حبتيه
وبعدها افتكرت طارق وانو قلها انو اخد الدوا يقرا دواعي الاستعمال برقت بصدمة لتخيلها ان ممكن يكون طارق معاهم وحبه لعاصم مجرد تمثيل
نشوي هـ.ـر.بت من تفكيرها ودخلت تنام
__________________________________________________
اشرقت شمس يوم جديد
نشوي صحيت من النوم اخدة شاور وصلت ولبست دريس اسود منقط ابيض وعليه خمار ابيض وشوز ابيض كانت جميلة
نشوي اتجهت لڤلة عاصم بس كان جواها شعور مختلف
نشوي دخلت ولقيت عاصم قاعد في الجنينه بيقرا الجرنال
نشوي قربت منه وهو مكنش شايفها
نشوي:يا ربي عليك هو لسة في حد بيقرا جرنال لدوق
عاصم بصلها وابتسم:صباح الفل
نشوي بأرتباك:احم صباح الخير يلا يلا عشان نبدأ شغل
عاصم: براحة طيب دنا حتي لسة مصبحتش عليكي
نشوي بعدم فهم:نعم
عاصم قرب منها
عاصم بابتسامة: صباح الفل ي حبيبتي ومراتي المستقبلية
نشوي:احم تمام مدام فتحت الموضوع انا مليش في شغل المراهقين دا ونرتبط ونحب في بعض واحنا مفيش أي حاجة بينا
عاصم بأبتسامة: مستعد اكتب عليكي دلوقت
نشوي بصدمة وفرحة:بجااد ي عاصم
عاصم بأبتسامة:بجد ي قلب عاصم بس مش هينفع اكتب عليكي كدة
نشوي بعدم فهم:كدة اللي هوا ازاي يعني مش فهمه
عاصم بحزن مصطنع:يعني انا عمال اقلك بحبك بحبك وعيزاني اكتب عليكي وانا مسمعتش ردك حتي
نشوي:انا انا م...
قطع كلامها خروج سيدرا
عاصم بصلها عشان تسكت
سيدرا بعنين حادة:خير الساعة تسعه وشايفة انكم لسة مبدئتوش شغل
عاصم:اه فعلا ي حبيبتي ادينا هنبدأ سيدرا حياتي
سيدرا قربت منه بدلع:نعم ي قلب حياتك
عاصم:ممكن تعمللنا فطار من اديكي الحلوين دول انتي عرفة اني مش بحب افطر غير من ايدك
سيدرا قامت بابتسامة:انت تؤمر ي روحي فوريرة وهتلاقي احلي فطار
سيدرا دخلت تجري
وكل الحوار دا تحت صدمة وغضب نشوي اللي كانت هطق من الغيرة
عاصم بخوف:احم انا لو حلفتلك اني كنت يعمل كدة عشان اوزعها ويفضلنا الجو مش هتصدقي
نشوي بعنين حادة:يلا نبدأ شغل احسن السكينه دي عجباني وشكلها حامية اوي
عاصم بلع ريقه بخوف
نشوي قربت قعدة علي كرسي قريب منه وبدؤ يشتغلو
عاصم وهو باصص علي اللاب:هة في دكتورة قمر كدة وعنيها قمرين كدة
نشوي ضحكت غصب عنها:علي فكرة مش لايقة عليك الرومانسيه لايق عليك تبقي شرير ومتوحش وتفضل تزعق وتضـ.ـر.ب الناس لكن تبقي رومانسيه مش لايق خالص
عاصم ضحك:شرير ومتوحش وبضـ.ـر.ب الناس انا لو زومبي مش هعمل كدة لعلمك لا والله انا طيب وهادي ببقي كدة بس مع طارق عشان هو يستاهل واحيانا معاكي بردو
نشوي بصاله بغضب
عاصم بيلطف الجو: بحبك ي نشا
نشوي بغيظ:بطل الكلمة المستفزة دي
عاصم لقي سيدرا خارجة
عاصم بعنين حادة:بقلك ايه متحاوليش تتخطي حدودك معايا انتي هنا مجرد مساعدة لا راحت ولا جت يعني ممكن اخرجك من حياتي في اي وقت لاخر مرة بقلك اللزمي حدودك معاية
نشوي بصاله بصدمة وعنيها اتملت دمـ.ـو.ع
لقيت سيدرا بتقرب منهم
سيدرا بصتلها بقرف وضيق
سيدرا:كل ي حبيبي علي ما اجيب فوني ونفطر سوا
سيدرا دخلت
عاصم شـ.ـد نشوي من اديها قعدها
نشوي بوجع وغضب:اااه ايه الغباء دا براحة وبعدين انت ازاي تمسك ايدي كدة ي بني ادم انت
عاصم:اول حاجة انا اسف اني كلمتك كدة بس انا قلتلك حبي ليكي هيكون بيني انا وانتي وبس لغاية ما اقف علي رجلي واكشفهم و والله ما هرحمهم وهقول للعالم كله اني بحبك اسف ممكن تسامحيني وحتي لو كلمتك تاني بالطريقة دي ا عـ.ـر.في انو مجرد تمثيل
نشوي بصاله ومش بترد
سيدرا خرجت وقعدو يفطرو ونشوي بعيد عنهم وفتحه اللاب توب بس من جواها بتولع ونفسها تخـ.ـنـ.ـق سيدرا
بعد وقت
سيدرا خرجت واتبقي عاصم ونشوي
عاصم قاعد علي كرسيه ونشوي قعدة علي كرسي علي مسافة مش قريبة من عاصم
عاصم بأبتسامة:اوو اخيرا مشيت والجو فضيلنا
نشوي بصتله بضيق ومردتش
عاصم ابتسم وقرب منها
عاصم مسك اديها باسها بحنيه ونشوي حثت بكهربا في جـ.ـسمها
فضلو سرحانين في بحر عشقهم لمدة كام دقيقة
نشوي فاقت وسحبت اديها منه بسرعة
نشوي بحدة:قلتلك اني مليش في الجو دا سامع
عاصم نفخ بغيظ وزهق
عاصم طلع فونه واتصل بطارق
عاصم:اللو ي زفت
طارق بدلع:ايوا ي قلب الزفت
عاصم بقرف:انت ياد هات مأذون وتعالا حالا علي الڤلة
طارق بأستغراب:مأذون وفلة لي..
عاصم قاطعه:متسألش هات مأذون وتعالي علي الڤلة حالا متتأخرش
عاصم قفل في وشه
ونشوي بصاله ومش مستوعبة
عاصم :عندك اخوات
نشوي:ليه
عاصم بحدة مصطنعه:ردي
نشوي بضيق: لا بس عندي مازن اخو هايدي إحنا اخوات في الرضاعة
عاصم:هاتي رقمه
نشوي:ليه
عاصم بعصبية:بطلي اسألة وهاتيه
نشوي نفخت بغضب ودتهوله
عاصم رن علي مازن
عاصم:اللو
مازن:ايوا مين معايا
عاصم:احم انا بشمهندس عاصم الهلالي كنت وطالب ايد اختك حضرتك دكتورة نشوي
نشوي فتحت بقها بصدمة
مازن بعدم فهم:ايوا بس الكلام دا مينفعش في الفون كدة
عاصم:ايوا طبعا عشان كدة هبعتلك لوكيشن تيجي عليه وتقابلني واسف انا مش هقدر احيلك لظروف خاصة
عاصم قفل معاه ومازن مش فاهم أي حاجة بس اتجه للڤة
نشوي لسة مش مستوعبه عاصم عمل ايه
عاصم حط الفون مكانه
عاصم بأبتسامة:ها ايه رايك كلها ساعتين بالكتير وهتبقي اسمك نشوي عاصم الهلالي
نشوي بغضب:انت ازاي تعمل كدة حتي من غير ما تاخد راي
عاصم: لأ لاه إلا الله انتي مش لسة من شوية بتقولي انا مليش في الجو دا اهو هنكتب الكتاب عشان اقرب منك وقت ما احب
نشوي:ايوا بس مش بالسرعة دي
عاصم:بقلنا شهر مع بعض اعتبري انها كانت فترة الخطوبة وخلاص بقي انتي عيزا ايه تاني بقلك ايه انا بحبك
نشوي ابتسمت بخجل
وعاصم ابتسم بحب
بعد وقت جه طارق ومعاه المأذون
وكمان مازن وهايدي
عاصم فهمهم انو بيحب نشوي وهيكتبو الكتاب بس محدش هيعرف لغاية ما يعمل العمليه ويعملو فرح
المأذون قال
(بـ.ـارم الله لكما وبـ.ـارك عليكما وجمع بينكما في خير)
المأذون:بالرفاق والبنين ان شاء الله
الاتنين بصو لبعض بصدمه مع فرحة مع انتصار مع شعور كتير متلغبط
عاصم:احم يلا شرفتو ي شباب
طارق بأستفزاز:طيب ازقينا أي حاجة طيب شربات حاجة سقعة اي حاجة
عاصم بهدوء حاد:طارق انا لسة كاتب كتابي مش عايز ادخل السجن خد المأذون وامشي
طارق:بتطردنا يعني ماشي هسيبك بس عشان عريس جديد بس مش عايز شقاوة ها
عاصم بصله بعنين حادة
هايدي قربت من نشوي:مبروك ي حبيبتي
نشوي بابتسامة:الله يبـ.ـارك فيكي ي روحي عقبالك
طارق:ي رب
كلهم بصوله واولهم طارق اللي كان هيضـ.ـر.به لولا نشوي مسكت ايده
مازن حـ.ـضـ.ـن نشوي:مبروك ي حبيبتي ربنا يسعدك
نشوي بابتسامة:ربنا يخليك ليا ي اجمل اخ في الدنيا
مازن تبت في حـ.ـضـ.ـنها
عاصم بضيق وغيرة:ما خلاص بقي كفاية
طارق ضحك:ههه عشت لليوم اللي شفت في عاصمة بيغير
عاصم بصله بغيظ
كلهم مشيو
مازن وطارق وهايدي وقفين قدام الڤلة
طارق باصص لهايدي:احم تحبو اوصلكم في طريقي
مازن بصله من فوق لتحت بقرف واخد هايدي ومشيت هايدي بتضحك بخفوت
مازن بضيق:مين الواد السئيل دا
هايدي بستهبال:وانا هعرف منين
مازن برفعة حاجب وشك:عليا بردو ماشي ماشي هعمل اني مصدق
الكل مشي وفضي الجو لعاصم ونشوي
عاصم باصص لنشوي ومبتسم ونشوي مرتبكه جدا وعمالة تفرك في اديها وبصا للارض
عاصم بأبتسامة تعالي هنا
نشوي بصتلها:هنا فين
عاصم بابتسامة:هنا
وشاور علي رجله
نشوي شهقت بصدمة:لالالا قلة ادب انا مليش فيها خليك محترم احسنلك
عاصم بقرف:بت انتي ليه محسساني اني شقتك من تحت الكبري انتي مراتي حتي لسة مشلناش القسيمة
نشوي ضحكت بخفة
عاصم:طب بجد تعالي نفسي احـ.ـضـ.ـنك
نشوي قربت منه وكانت مرتبكة ومتـ.ـو.ترة اوي
عاصم:اقعدي بقي
نشوي بتـ.ـو.تر:لا كدة كويس
عاصم شـ.ـدها من اديها وقعدة علي رجله
نشوي هتموت من الكسوف
عاصم بصلها وابتسم:بحبك
وحـ.ـضـ.ـنها جـ.ـا.مد اوي ونشوي كانت خايفة ومتـ.ـو.ترة لكن مبسوطة اوي
عاصم:طب اديني كتبنا الكتاب فكرة اني لسة بضحك عليكي مفيش أي رد
نشوي: عاصم انا لسة مش مصدقة اللي حصل معقول مسافة يوم وليلة تقولي انك بتحبني ونتجوز حثا اني بحلم ومش قادرة افوق
عاصم بابتسامة: بحبك والله العظيم بحبك
نشوي:لا مش قادرة اخبي مشاعري اكتر من كدة انا كمان بحبك بحبك اوي مش عرفة ازاي حبيتك في فترة صغيرة كدة لكن انت اخدة قلبي كله
عاصم بفرحة وابتسامه:ايوا بقي هو دا الكلام
عاصم حـ.ـضـ.ـنها اكتر
ونشوي مكسوفة اوي
نشوي بخجل:خلاص بقي انت مصدقت
عاصم بأبتسامة:ايوا ما صدقت
نشوي:تعالي بقي نكمل شغل عشان الظرافة دي لما تيجي تيجي
عاصم:هفضل واخدك في حـ.ـضـ.ـني ومش هسيبك لغاية ما تيجي
نشوي بضيق وغيرة:صحيح هي هتفضل قعدة معاك هنا
عاصم بصلها وابتسم وباس راسها
نشوي ابتسمت بحب
عاصم بهدوء وجد:نشوي حبيبتي عايزك ت عـ.ـر.في انك اول بنت تدخل قلبي وهتبقي اخر وحدة انا اول مرة لما خطبت سيدرا خطبتها مجرد اعجاب مش اكتر لكن انتي اللي دخلتي قلبي وبس فا عشان خاطري اسمحلي شهرين شهرين بس وهعمل العملية وادمرهم زي دمروني واخرجهم من حياتي بس انا مضطر اعمل كدة ولو زعقـ.ـتـ.ـلك في مرة قدمها او حاجة ا عـ.ـر.في ان كل دا عشان انتقم منهم والله انا كارهه وجودها هنا انتي متخيلة يعني ايه عايش مع انسانه بتخطط لموتي يعني ي عالم ممكن في أي لحظة تقـ.ـتـ.ـلني
نشوي بسرعة: بعد الشر ي رب هيا وانت لا بص هحاول اتفهم الموضوع
عاصم بابتسامة:بتحبيني
نشوي بابتسامة وخجل:اهاا
عاصم بأبتسامة:قد ايه
نشوي بابتسامة:قد السما ونجومها
عاصم ضحك وحـ.ـضـ.ـنها
قدو طول اليوم كدة
*************************★**************************في الشركة
طارق رجع مكتبه وكانت هايدي لسة مجتش ابتسم بخبث ودخل مكتبها
هايدي لسة بتفتح باب المكتب
طارق بحدة مصطنعه: كل دا تأخير ي هانم كنتي فين
هايدي بفزع:بسم الله الرحمن الرحيم
طارق ضحك:اتخضيتي ي بطه
هايدي بغضب:ايه الغباء دا حد يعمل العمايل دي
طارق ببرود:ايوا انا
هايدي بغضب:براا
طارق:هاا
هايدي بغضب:اطلع برااااا
طارق بصلها بغيظ وخرج
هايدي بغضب: انسان متـ.ـخـ.ـلف
**************************★*************************
جه معاد رجوع سيدرا
نشوي وعاصم عملو انهم بيشتغلو
عاصم قاعد علي كرسيه ونشوي علي كرسي جنبه
سيدرا قربت منهم وبصت لنشوي بضيق ونشوي بدلتها النظرات
عاصم:احم نورتي ي حبيبتي
سيدرا بأبتسامة:حياتي وحـ.ـشـ.ـتني اوي
قربت منه حـ.ـضـ.ـنته
نشوي بكعب جذمتها داست علي رجل عاصم وسيدرا مأخدتش بالها
عاصم ابتسم بوجع وغيظ
سيدرا بضيق:انا هدخل اغير واخد شاور عقبال ما تكون خلصت ونقعد لوحدنا
عاصم:ماشي ي حبيبي
بعد ما دخلت
عاصم بغيظ:لا واضح فعلا انك متفهمه الموضوع
نشوي بغيظ:لا اقعد اتفرج علي وحدة ظرافة زي دي قعدة تحـ.ـضـ.ـن جوزي
عاصم:الله علي جمال كلمة جوزي منك
نشوي بصتله وابتسمت بغيظ
عاصم: هاتي حـ.ـضـ.ـن بسرعة قبل ما تخرج
نشوي بأستفزاز:لا خليك كدة
عاصم:عشان خاطري
نشوي ببرود:تؤ تؤ خليها تنفعك
عاصم بغيظ:ماشي كلها شهرين واعمل العمليه وربي ما هرحمك
نشوي ضحكت ببرود
قعدو يحبو في بعض كام دقيقه
سيدرا خرجت
سيدرا بضيق:انتي لسة قاعدة
عاصم: لا ي حبيبتي انا قلتلها تمشي عشان نقعد احنا براحتنا مع السلامه ي بشمهندسه
نشوي بصتله بغضب شـ.ـديد وقامت مشيت
بعد وقت
نشوي وصلت بيتها وغيرت وخرجت البلكونة ومش مصدقة انها فعلا اتجوزت عاصم معقول وقد ايه هو طلع بيحبها
بعدها افتكرت ازاي بياعملها قدام سيدرا اتعصبت جدا
فون نشوي عمال يرن برقم عاصم
نشوي بغيظ:خليك رن مع نفسك خلي السنيورة تنفعك
عاصم رن عليها ازيد من ٣٥ مرة
عاصم بعتلها فويس
(ماشي بتعملي عندك كرامه ومش بتردي وحيات امك لوريكي ي نشوي)
نشوي سمعته وضحكت ودخلت تنام
____________________________________________تاني يوم
نشوي صحيت اخدة شاور وصلت ولبست دريس اسود عليه خمار اسود وشوز اسود واتعهدة انه هيكون يوم اسود علس عاصم
ركبت اوبر واتجهت للڤلة
دخلت ملقتش عاصم في الجنينه قالت يمكن نايم
اخدة المفتاح من الامن وفتحت الباب
دخلت اوضته براحة
لقيته لسة نايم فضلت تبصله شوية بعدها ابتسمت بخبث
نشوي قربت من عاصم و....
↚
عاصم قام بفزع:اييييييييه في ايييه مين مااات مين ولع ايييه
نشوي وقفة تضحك علي ما اخر ما عندها
نشوي لقيت عاصم نايم قربت منه وفتحت فونها وجابت صوت وحدة بتصرخ جـ.ـا.مد جدا
نشوي فتحت الصوت وحطته علي ودن عاصم بالظبط
عاصم بصلها بغضب شـ.ـديد:ت عـ.ـر.في كنت بتمني في اللحظة دي بس اني بقدر اقوم وربي كنت مسكتك من شعرك ودخلتك البانيو وفتحت عليكي الميا اديتك دوش انما ايه
نشوي ضحكت بأستفزاز: وعلي ايه ي حبيبي انا اجيلك بنفسي
عاصم بتوهان:ي ايه
نشوي بتـ.ـو.تر وخجل:احم مش عيزين محن من اول اليوم اصحي يلا
عاصم بقرف:محن مراتي بتقولي محن
نشوي مسكت شعره الغزير اللي بايظ وواقع علي وشه
نشوي بتشـ.ـده بطفولة:يلا ي حبيبي اصحي فوق فوق فوق فوق
عاصم بوجع وغيظ:اوعي ي غـ.ـبـ.ـيه اااه
نشوي شـ.ـدته من خده
نشوي:لا قلة ادب مش بحبها
عاصم ابتسم بغمزة:طب بقلك ايه انا عايز اخد دوش
نشوي بعدم فهم:طب ما تاخد انا مالي
عاصم حط ايده علي وسطها قربها منه وهي ضحكت بخجل
عاصم:بقول عايز اخد شاور وانتي بقيتي مراتي يعني تعملي حاجة كدة تساعدني كدة
نشوي قامت بخجل شـ.ـديد:قلت بلاش قلة ادب انا هطلع برا لغاية ما تطلع احسن الظرافة دي تدخل فجأة
عاصم بأبتسامة: بحبك
نشوي بعتتله بوسه وهي خارج في الهوا
عاصم بصوت شبه عالي:عايزها في بقي المرة الجايا ها
سيدرا وهي بصالهم بعنين حادة:هي ايه ي حبيبي اللي عايزها في بقك
الاتنين بصو لبعض بصدمه
عاصم:احم دا انا كنت علي البرشامه البرشامه ممكن تخرجو وانا هخرج وراكم
نشوي خرجت وسيدرا مش مصدقة وبدأت تشك أن في حاجة
بعد وقت كان عاصم ونشوي قعدين في الجنينه
كل واحد قاعد علي كرسي لوحده بس جنب بعض
عاصم كل شوية يمسك ايد نشوي يبسها بسرعة وهي تضحك بهمس
عاصم بحدة:شغلك مش عاجبني ي دكتورة لو فضلتي علي كدة يبقي خلاص هستغني عنك
نشوي بصاله بعنين حادة وتوعد
سيدرا بنظرة شك:انا مشيا ي حبيبي بس مش هتأخر والبرشام اهو معلش مش هلحق اعملك فطار
ميلت علي عاصم حـ.ـضـ.ـنته
سيدرا مشيت ودتهم ضهرها
نشوي بأديها ضـ.ـر.بت عاصم في بطنه جـ.ـا.مد
عاصم بوجع:اااااه
سيدرا بصتلهم
عاصم: رجلي رجلي شـ.ـدا عليا اوي مش عارف ملها
سيدرا بصتله وابتسمت بخفوت افكترت ان الدوا بدأ يجيب نتيجة سيدرا سابتهم ومشيت
عاصم: أنتي ا.
نشوي قامت بصتله بغضب:مش تفضل تزعقلي كدة قدمها
عاصم ضحك:طب ما قلنا لزوم التمثيل
نشوي بصتله بغضب وقعدة تكمل شغل
عاصم مد ايده قفل اللاب
نشوي بنرفزة:ليه كدة مش شايفني بشتغل
عاصم بسخرية:يختي روحي انتي فكراني جيبك عشان تشتغلي الشركة فيها اكتر منHR انا جايبك هنا عشان اقدي معاكي احلي وقت
نشوي بصاله بعنين حادة
عاصم ابتسم ومسك كرسيها زقه قربه منه
نشوي اتخضت:ي بابا بس بطل عمايلك دي
عاصم ضحك:بقلك ايه هاتي حـ.ـضـ.ـن وتعالي ندخل سوا نعمل فطار
نشوي: لالالا منتا مش هتخليني مش اشتغل واقعد اعملك اكل سبق وقلتلك اني مش خدامه
عاصم بهدوء:قومي كدة
نشوي: ليه
عاصم:قومي لحظة بس
نشوي قامت
عاصم مسك اديها وقربها منها شـ.ـدها قعدها علي رجله
نشوي:ي عثل براحة دراعي هيتخلع في ايدك
عاصم ضحك ومسك مناخيرها بمشاكسه:انتي الاول كنتي المفرود مش تعمليلي اكل لانك مش ملزمة مني لكن ي سيادة الدكتورة انتي دلوقت مراتي يعني امر عليكي تأكليني
نشوي بصتله بغيظ:والله امر عليا تمام
نشوي كانت هتقوم عاصم تبت عليها
عاصم:مش هتقومي
نشوي بعدم فهم: هتعمل ايه
عاصم رفع رجل نشوي من علي الارض وداس علي زرار في الكرسي
الكرسي بدء يتحرك ودخل للڤة
نشوي بتضحك جـ.ـا.مد:ههه ي بني بتعمل ايه يبني بتفول عليا ليه
عاصم ضحك
وصلو المطبخ
نشوي قامت
نشوي: ها اعملك سندويتشات ايه
عاصم: تؤتؤ مش عايز سندويتشات انا عايز بيتزا
نشوي: نعم ي حبيبي
عاصم بأبتسامة بـ.ـاردة:بيتزاا
نشوي:تمام تعالي نطلب دليفري
وكانت هتخرج
عاصم مسك اديها ووقف قدمها:تؤتؤ مش هنطلب دليفري هنعملها انا وانتي
نشوي:لا عاصم متهزرش بقي مش ليا مزاج
عاصم بأبتسامة بريئة:عشان خاطري
نشوي: بغيظ:بطل عمايلك دي
عاصم ضحك
نشوي:افرض الظرافة دي جت فجأة
عاصم:عادي مساعدتي وحبت تعطف عليا وتعملي اكل
نشوي بصتله بغيظ:فين الدقيق
عاصم:هنا
بعد كام دقيقة
كانو جهزو كل مكونات البيتزا
نشوي وقفه بتحضرها وعاصم قاعد جنبها
عاصم قرب من الدقيق اخد شوية في ايده من غير ما نشوي تحث
عاصم بجدية مصطنعة:نشوي بصي لحظة
نشوي بصتله:نعم
عاصم:بصي كدة
نشوي بصتله
عاصم:خدي
ورمي الدقيق في وشها
نشوي بتبصله وبتجز علي سنانها
عاصم بخوف:انا اسف متجيش علي واحد عاجز اشهد ان لا لاه إلا الله
نشوي مسكته من ودانه:كل ما تعمل حاجة تقول متجيش علي واحد عاجز انت كلها شهرين وان شاء الله هترجع تمشي تاني يبقي تحترم نفسك ماشي
عاصم بيهز راسه بنعم
نشوي عملت انها بتكلم تحضير مسكت شوية ورمتهم في وشه
عاصم بغيظ:يبنت ال..طب تعاليلي
فضلو يرمو علي بعض دقيق
وقدو وقت مليان بالحب والفرحة والسعادة
(بس هل السعادة دي هدوم ولا القدر هيغير حاجة)
بعد وقت كانو قعدين في الجنينه بيكلو سوا
نشوي بتـ.ـو.تر: كفاية بقي وتعالي نشتغل احسن الزفته دي تيجي فجأة
عاصم:ماشي علي فكرة العمليه مش كمان شهرين
نشوي بصتله:امال امته
عاصم:ممكن بعد اربع شهور عشان لسة جـ.ـسمي مش جاهز للعمليه
نشوي بحزن بتخفيه:عادي ولا يهمك حتي لو هتفضل كدة العمر كله هفضل معاك وهفضل احبك
عاصم ابتسم وحـ.ـضـ.ـنها
**************************★*************************
في الشركة
هايدي قعدة في مكتبها بتشتغل
الباب خبط
هايدي:اتفضل
هشام دخل
هشام بأبتسامة:مساء الفب
هايدي بهدوء:مساء الخير
طارق بيرفع راسه بالصدفة لقاه لسة بيقعد عاصم جز علي سنانه وقام وقف وخرج برا
هشام:انا كنت معدي من قدام الشركة جيت اسلم عليكي
هايدي:اهاا اهلا بحضرتك نورت
طارق دخل فجأة حتي من غير ما يخبط
طارق بعنين حادة:خير ي بشمهندس جاي فجأة الشركة
هشام:لا الصراحة انا مش جاي الشركة انا جاي للمهندسة هايدي
طارق قرب من هايدي وقف جنبها:خير بردو عايزها في ايه
هشام بعدم فهم:وهو دا يخص حضرتك في ايه ي بشمهندس طارق
طارق بسرعة وغباء:انت جاي لخطيبتي يعني لازم اعرف عايزها في ايه
هشام بصدمة وحزن:خطيبتك
طارق:ايوا خطيبتي وفرحنا قرب واكيد هنعزمك
هشام بضيق:اه ماشي تمام عن اذنكم
هشام مشي
كل دا تحت صدمة هايدي
طارق انتهز الفرصة وكان هيخرج بسرعة
هايدي بحدة:استني استني انت ايه اللي قلته دلوقت
طارق بخوف واستهبال:ق. قلت ايه
هايدي بحدة:خطيبة مين ي جدع انت
طارق بضيق:امال اسيبه عمال يسبلك كدة قدامي
هايدي بنرفزة:وانت مال اهلك
طارق:لالا مسمحلكيش ملكيش دعوة بأهلي
واكمل بغمزة بس ايه راي نخليها حقيقة وتقبلي تتجوزيني
هايدي بعصبية:انا طيقاك كا مديري عافيه عايز تخطبني كمان تبا لاحلامك
طارق بصلها وخرج وهي بصتله بقرف
**************************★*************************
نرجع لعاصم ونشوي
عاصم كان بيشتغل مع نشوي عاصم اخد نشوي في حـ.ـضـ.ـنه ونشوي مبتسمه
نشوي ضحكت:ي بني بقي لو حد شافنا
عاصم بأبتسامة:عادي مراتي ومحدش ليه دعوة
نشوي بصتله برفعة حاجب
نشوي بجدية: عاصم سيدرا
عاصم بعد ايده بسرعة
نشوي بصتله بغضب:لا واضح فعلا
عاصم ابتسم ومسك نشوي من دقنها وحط عينه في عنيها:والله عارف انها كانت مجتش اكيد كنا هنسمع صوت العربية تاني حاجه وبعدين احنا مش هنعرف نقضي لحظة حلوة من غير ما تيجي سيرتها خلاص بقك قلتلك اني بكرها واني مقدر غيرتك وان محدش يستحمل اللي انتي بتشوفيه بس حقك عليا
نشوي ابتسمت:ماشي خلاص واوعي كدة
عاصم:لا مش هوعي
وحـ.ـضـ.ـنها اكتر
سيدرا وقفه بينهم هما الاتنين بس من بعيد
سيدرا:واو فيلم قديم انما ايه وقوع قصة حب بين الباشا والخدامه
الاتنين بصولها بصدمة
↚
سيدرا:واو فيلم قديم انما ايه وقوع قصة حب بين الباشا والخدامه
عاصم زق نشوي بغضب: أوعي كدة ابعدي انتي ازاي جتلك الجرأ تعملي كدة
نشوي قامت بدمـ.ـو.ع:انا انا اسفة ي بشمهندس والله اسفة غصب عني
عاصم بنرفزة:سبق وقلتلك بدل المرة اللف اني خاطب وبحب خطيبتي وانتي بردو مسرة انك تقربي مني
نشوي بدمـ.ـو.ع:انا اسفة سامحني
عاصم بحدة:سامحتك كتير بس خلاص من هنا وطالع ملكيش قعاد في البيت دا
نشوي بعـ.ـيا.ط وصدمة:لا ارجوك بلاش انا اسفة
عاصم:اتفضلي من غير مطرود والعقد هنقطعه برا
نشوي بصتله شوية وخرجت
نشوي وهي مشيا بتحرك اديها وبتكلم نفسها بهمس
نشوي بوجع:ي غـ.ـبـ.ـي زقتني جـ.ـا.مد حثا ان دراعي اتخلع
في الداخل عاصم بينفخ بضيق
سيدرا قربت منه وحطته اديها علي كتفه برومانسية
سيدرا:خلاص ي حبيبي هدي نفسك
عاصم بنرفزة:انا من الاول مكنتش عايزها هنا بس كله من الغـ.ـبـ.ـي طارق
سيدرا بنص عين:صحيح هو طارق بطل يجيي هنا كتير زي الاول ليه
عاصم بأستغراب:تصدقي صح مش عارف هتصل بيه واخليه يجيي عايزه في موضوع مهم
سيدرا بفضول:موضوع ايه
عاصم بغموض:هت عـ.ـر.في بليل عن اذنك
عاصم كان داخل
سيدرا:حبيبي اخدت البرشام ولا ادهولك
عاصم بابتسامة::اها طبعا اخدته
واكمل بقلق بس مش عارف ليه رجلي بقيت احثها احيانا بتبقي مرخيه كدة يعني في الاول مكنتش بواجه صعوبة كدة وانا واقف علي العكاز دلوقت مبقتش حاسس برجلي
سيدرا بأبتسامة بتخفيها:لا دا دكتور شاطر جدا اكيد بس عشان لسة الداا جديد وجـ.ـسمك بياخد عليه
عاصم:تمام انا داخل اشتغل جوا
عاصم وهو ماشي ومديها ضهره: وحيات امك لوريكي مين اللي هيبقي مشلول بس استني
في المساء
نشوي وقفة في البلكونه فونها رن وكان عاصم
نشوي بضيق:امم
عاصم بقرف:امم متجوز بقرة
نشوي:بقرة تمام
وقفلت في وشه
عاصم ماسك التليفون وبيضحك
كان هيرن تاني بس دخل طارق وسيدرا
عاصم:انت مالك مختفي كدة بقالك فترة
طارق بغباء:ما قلت قلت اسيبك مع مراتك بقي وتطبستو
سيدرا بعدم فهم:مـ.ـر.اته!!!!!
عاصم بحلقله بعنيه:ي غـ.ـبـ.ـي هو أنا وسيدرا لسة اتجوزنا احنا لسة مخطوبين
طارق افتكر وضحك بهمس علي غبائه:اهاا صح نسيت
سيدرا:هو انت عايز طارق في ايه
عاصم:اصل مسافرين
سيدرا بصدمة:مسافريين
عاصم:اهاا كمان سعتين
سيدرا بعدم فهم وذهول:انت بتقول ايه انت بتهزر صح
طارق: لا ي سيدرا للاسف احنا هنسافر بـ.ـاريس محتاجين حجات للشركة من هناك ضروري ولازم نسافر
سيدرا:مينفعش تتأجل
عاصم بعنين حادة:لا بس انتي مصدومه ليه كدة
سيدرا بتهرب:عادي ولا حاجة عن اذنكم
طارق:انا هروح اجيب شنطي واجي
عاصم: استني خد معاك سيدرا
طارق بعدم فهم:اخد معايا سيدرا فين
عاصم:اي حته
طارق بغمزة:ايوا ي عم اممم عايز تقضي وقت مع المودام
عاصم بزهق:ي طارق مش نقصة غتاتك اهلك دي اخلص بقي
طارق ضحك:ي بني اقلها ايه بص عندي حل احلي انا هروح اجيب حجتي ونتحرك قبل المعاد بساعة وتقعد مع نشوي شوية
عاصم بأقتناع:اممم ماشي فكرة جـ.ـا.مدة
طارق بغرور:انا كلي جـ.ـا.مد
عاصم بقرف:اخرس وبعدين متقولش نشوي حاف كدة
طارق بغيظ:معلش المرة الجيا هحطها في ساندويتش
عاصم بنرفزة:اسمها دكتورة نشوي ي حـ.ـيو.ان
طارق بغيظ:ماشي ي خويا دكتورة نشوي هانم انا ماشي
عاصم بعت مسج لنشوي
نشوي فتحتها لقيت
(انا مسافر ولازم اشوفك دلوقت)
نشوي مش مستوعبه وبتكلم نفسها:يعني ايه يعني مسافر دلوقت ايه الهبل دا
نشوي رنت علي عاصم
عاصم ضحك:يعني قفلتي في وشي بس رنيتي لما عرفتي اني مسافر دلوقت
نشوي:افصل بقي واسكت انت ايه بتهزر هزار اخر الليل مش كدة
عاصم:لا مش كدة انا مسافر وهقعد شهر ونص في بـ.ـاريس
نشوي: عاصم متهزرش يعني ايه يعني ومقلتليش ليه الصبح
عاصم:لسة عارف من طارق من شوية وحجز لينا تذكرتين واكمل بنبرة معاكسه بس وعد التذكرتين الجيين هيكونو ليا انا وانتي ي بطلي
نشوي بنرفزة وبتحبس دمـ.ـو.عها: عاصم انا بتكلم جد وانت بتهزر انا غلطانه اصلا اني كلمتك وغلطانه من الاول اني حبيتك
عاصم بحب:ي حبيبي والله العظيم انا اسف بس غصب عني
نشوي بنرفزة ودمـ.ـو.ع:انت كل حاجة غصب عنك كل حاجة غصب عنك وانا ايه هاا انا ايه
عاصم بحزن:نشوي انا بحبك وعشان خاطري انزلي في سلم بيتك
نشوي بعدم فهم:انزل اعمل ايه
عاصم:انزلي وهت عـ.ـر.في
نشوي سمعت الكلام ونزلت
واتصـ.ـد.مت لما لقيت عاصم قاعد
نشوي جريت عليه:انت جيت هنا ازاي
عاصم:طارق جاي معايا وهو برا في العربيه
نشوي:جاي تعمل ايه
عاصم:اخدك حـ.ـضـ.ـن كبيييير عشان يكفيني طول الشهر ونص الجيين
نشوي بصتله ودمـ.ـو.عها نزلت
عاصم قرب منها ومسك اديها بحب وباسها
عاصم:اسف بس صدقيني خلاص دي اخر حاجة هعملها وهتزعلك
نشوي سكته
عاصم:حـ.ـضـ.ـن بقي عشان خاطري
نشوي قربت منه وعاصم سحبها وحـ.ـضـ.ـنها جـ.ـا.مد
طارق من برا:استاذ عبدالحليم حافظ الطيارة هتفنا
عاصم بيجز علي سنانه:وكمان حاجة ي حبيبتي ان شاء الله هقـ.ـتـ.ـله وارجع لوحدي
نشوي ضحكت
وبعدة عن عاصم بصعوبه وعماله تعيط وعاصم قلبه بيتقطع عليها
عاصم مشي مع طارق وركبو الطيارة
نشوي قعدة عمالة تعيط
بعد وقت
نشوي في الفون:لسة في الطيارة
عاصم بحب:ايوا حشـ.ـتـ.ـيني و اوي
نشوي بدمـ.ـو.ع محبوسة:وانت كمان
المضيفة مقربه من عاصم
المضيفة بدلع:حضرتك تأمر ب حاجة تاني
نشوي سمعتها
نشوي بغيرة:مين دي ي عاصم مين انطق انت بتخوني صح
عاصم بعد الفون عنه
عاصم بحدة:شكرا وبعد اذنك بتكلم في الفون
المضيفة بصتله بأحراج ومشيت
نشوي بنرفزة وغيرة:كمان سايبني وبتكلمها يمكن بتضحك عليا ومش مسافر ماشي ي عاصم
عاصم:ما تخرصي بقي راديو واتفتح دي المضيفة
نشوي بغيظ:وانت ما صدقت قاعد تدلع معاها
عاصم بحدة وغيظ:نشوي اتلمي انا مخـ.ـنـ.ـوق خلقة
نشوي بضيق:وايه اللي خـ.ـنـ.ـقك ي استاذ
عاصم بغيظ:مراتي ي ستي بحبها و وحـ.ـشـ.ـتني وهي غـ.ـبـ.ـيه مش بتفهم
نشوي بغيظ:طب ما تحترم نفسك اصل انا نفسي امسك جوزي الحلوف دا اخـ.ـنـ.ـقه
عاصم برومانسية:وجوزك في بعدك مخـ.ـنـ.ـوق اخر خـ.ـنـ.ـقة وبيتمني يموت
نشوي بسرعة:بعد الشر عنك
(معلش حبهم دمه تقيل ماله النكد اوعو تفتكرو ان الرواية هتعدي كدة من غير نكد مبقاش انا الكاتبه ميسون 🙃🙃😂)
عدي شهر ونشوي وعاصم كانو علي تواصل ديما واشتاقو لبعض جدا
***************************★************************
في يوم نشوي قعدة ولبسا بيجاما برموضا
بنطلون رماضي وعليه تيشرت بينك وعليه قطة رماضي
الباب خبط والوقت كان متأخر مجاش في بالها غير انها هتكون هايدي لانها الوحيدة اللي بتجلها متأخر كدة
نشوي وهي بتفتح:جيا في نص الليل ليه ي رقاصة
نشوي بصدمة:عااااصم
نشوي سكتت وبصت بصدمة مش من ان عاصم موجود وبس لا عاصم واقف علي رجله وساند ايه علي الباب برومانسية وماسك بوكيه ورد جوري احمر
عاصم بابتسامة عريضة: مفجأة ي فوزي مفجأة
نشوي لسه ثبته مكنها مش مستوعبة مين اللي واقف قدمها
نشوي:انت من كتر ما وحـ.ـشـ.ـتني بقيت اتخيلك واقف قدامي صح
عاصم ضحك بحب:حشـ.ـتـ.ـيني و
نشوي بفرحة زي الاطفال: عااااصم انت ازاي كدة
نشوي نطت في حـ.ـضـ.ـنه وعاصم حـ.ـضـ.ـنها ورفعها من علي الارض لانها قصيرة
نشوي مسكه في رقبة عاصم جـ.ـا.مد وحـ.ـضـ.ـناه وعاصم متبت في وسطها كأنه طفل تايه عن امه وما صدق لقلها
عاصم بهمس:حشـ.ـتـ.ـيني و
نشوي بهمس:بحبك
بعد وقت طويل
عاصم وهو حاضن نشوي وشايلها:هنفضل كدة كتير انا راجـ.ـل صاحب عيا والوقوف الكتير مش كويس ليا
قال كدة وهو بيضحك
نشوي بصتله:انت انت ازاي واقف كدة وفجأة ازاي
عاصم بأبتسامة:ممكن ندخل نقعد وافهمك
نشوي تبتت في حـ.ـضـ.ـنه:لا متبعدش عني تاني
عاصم ضحك وحـ.ـضـ.ـنها
عاصم دخل خطوة
نشوي بصتله:رايح فين
عاصم:هنقعد
نشوي بتـ.ـو.تر:هنقعد لوحدنا
عاصم ضحك:انتي ليه محسساني اننا مخطوبين وتقوليلي سيب الباب مفتوح انتي مراتي ي حبيبتي علي سنة الله ورسوله
نشوي ضحكت:طب ادخل بس بردو متقفلش الباب جـ.ـا.مد
عاصم ضحك ودخل
عاصم قعد علي كرسي وقعد نشوي علي رجله
نشوي حـ.ـضـ.ـنها
نشوي بعدة عنه ومسكها رقبته بحب
عاصم باسها فجأة
نشوي بخجل:بش بقي فهمني انا مش بحلم صح انت فعلا بتمشي ولا انت شكلك بتمشي من الاول وبتضحك عليا
عاصم ضحك:هو انا مش كنت مسافر
نشوي:ايوا صح انت قلت مسافر شهر ونص وجيت بعد شهر بتضحك عليا
عاصم ضحك:يبنتي بقي خليني اكمل كلامي
نشوي:اتفدل
عاصم ابتسم:حاضر هتفدل انا مكنتش في بـ.ـاريس كنت في اللمانيا بعمل العمليه
نشوي:وازاي متقوليش وتضحك عليا وليه اصلا
عاصم بأبتسامة:حبيت افجأك واشوف فرحتك دي
نشوي ابتسمت وحـ.ـضـ.ـنته
نشوي:بس استني انا لازم افهم
عاصم:اممم
نشوي:انت قلت مسافر بـ.ـاريس وقلت مسافر تبع شغل وقلت العمليه بعد خمس شهور ليه اللفة دي
عاصم بهدوء:اول حاجة محدش يعرف اني رجعت حتي سيدرا فكرا اني لسة في بـ.ـاريس ومتعرفش اني عملت العمليه وانا هفضل عندك هنا ال ١٥ يوم دول
نشوي بصدمة:نعااام تعمل ايه عندي أن شاء الله
عاصم بصدمة مصطنعه:مش عيزاني اقعد معاكي بتطردي جوزك من شقتك تمام انا ماشي
عاصم بيمثل انو بيقوم
نشوي قعدته:بطل بقي واتكلم عدل
عاصم ضحك:ي بنتي انا عايز اعوضك عن كل حاجة هقضي معاكي ال ١٥ يوم دول بس خلاص لا مش هنقعد هنا قومي حضري شنطك بسرعة
نشوي بعدم فهم: احضر شنطي ليه عاصم انا حقيقي مش فهمه حاجة
عاصم بأبتسامة:هنسافر تركيا حالا
نشوي بصدمة:اييييه
عاصم بابتسامة ودي كانت تاني مفجأة
نشوي بعدم تصديق:لا ي عاصم انت بتضحك عليا وهتمشي
عاصم ابتسم وقام وقف سحبها من اديها
عاصم:هتحضري شنطك ولا احضرهملك انا
وبيفتح الدولاب
نشوس شـ.ـدته من ايده جـ.ـا.مد وقعته علي السرير:بس اقف عندك تحضرلي ايه وازاي تفتح دوبلابي كدة
عاصم ضحك وهو نايم علي السرير:ي بنتي خلعتي دراعي بالسحبه دي براحة
نشوي:طب اتفضل برا
عاصم بأبتسامة وبرود:هو دا سريرك
نشوي بضيق وخجل:اممم اتفضل برا
عاصم وهو بيفرد جـ.ـسمه وبينام:الله مريح اوي اوي اوي
نشوي بتسحبه من ايده: عاصم بطل استهبال وقوم بقي
عاصم وهو بيقف:ي بنتي دراعي حـ.ـر.ام عليكي هو زعلك في حاجة
نشوي:طب يلا اتقضل شوف هتجع ڤبتك ولا هتروح اوتيل ولا ايه وسبني لوحدي عشان انا حثا اني كل دا نيما وبحلم اتفضل امش
عاصم:بتطرديني يعني تمام
عاصم مد ايده فوق الدولاب جاب شنطة سفر
نشوي بهمس:الطول هيبه بردو
عاصم فتح دولابها ولسة هيطلع لبس
نشوي قفلته بنرفزة:يعني في حد محترم يفتح دولاب بنت كدة اتفضل برا
عاصم بأبتسامة:والبنت دي تبقي مراتي
واكمل بغمزة:بس ايه الجمدان دا دنتي طلعتي بطل
نشوي بصت لنفسها في المرايا
نشوي بصدمة وخجل:عاااااااا انا ازاي ازاي وقفة قدامك كدة
واستخبت ورا ضلفة دولاب ومطلعا رأسها بس
عاصم ضحك:ي هبلة انا جووووزك
نشوي بخجل:بردو ميصحش عاصم لو سمحت اطلع برا
عاصم: بقلك مسافرين
نشوي:ي عاصم بطل بقي هزار ازاي يعني نسافر فجأة كدة
عاصم:يستي اعتبري شهر عسل قبل الفرح يلا بقي انا حاجز التذاكر دي من زمان والطيارة قاعدلها ساعة ونص
نشوي:لا حقيقي مش قدرة استوعب
وبعد وقت عاصم قدر يقنع نشوي انهم يسافرو
نشوي وقفة بتلم هدومها وعاصم نايم هلي سريرها وباصصلها
نشوي مكسوفة منه
عاصم وهو نايم: بقلك ايه متجيبي حـ.ـضـ.ـن
نشوي بخجل:اتلم ي عاصم
عاصم:ماشي يستي
ااه
نشوي بقلق:مالك
عاصم:مش عارف قلبي وجعني فجأة كدة
نشوي بقلق:قلبك!!
عاصم:خلاص خلاص متخديش في بالك كملي لم
نشوي بصتله بقلق وكملت
عاصم:ااااه
نشوي قربت منه:في ايه بقي متخوفنيش
عاصم:مش عارف هاتي ايدك لحظة كدة
نشوي ادته اديها
عاصم سحبها ونيمها جنبه علي السرير وكتف اديها وحـ.ـضـ.ـنها
نشوي بغيظ:كدة طب اوعي كدة اوعي
عاصم ضحك:بس بقي عشان لما اقلك هاتي حـ.ـضـ.ـن تيجي علي طول
نشوي بتضحك بخجل:ي عاصم بقي ابعد عيب كدة
عاصم حاضنها وعمال يبـ.ـو.س فيها وهي هتموت من الخجل
الجرس رن
عاصم بنرفزة:مين الفصيل دا
نشوي ضحكت:احسن تستاهل ابعد كدة
نشوي قامت وعدلت لبسها
نشوي قامت تفتح
نشوي بتفتح الباب وعاصم واقف وراها وكان...
↚
نشوي:هايدي!!
هايدي بأبتسامة:ي مساء الجمال والكرستال
واكملت بصدمة لما شافت عاصم واقف ورا نشوي
هايدي بصدمة وتهتهه:م مين مين دا دا مين
نشوي ضحكت ومردتش
عاصم ضحك:انا اعرف اني عملت عمليه فيي رجلي لكن معملتش عملية تجميل
هايدي لسة مش مستوعبه:طب انتي جوزك و وحشك فا بتتخيليه انا بتخيله ليه لا وكمان واقف قدامي
نشوي ضحكت:لا متخافيش مش بتتخيلي دا عاصم بعينه وشنبه
هايدي ضحكت بفرحة:لا بجد ازاي كدة ازاي انت بتمشي زينا
عاصم ضحك بسخرية:اه بمشي زيكم وباكل وبشرب وعندي لسان علي فكرة بتكلم زيكم كمان
هايدي ضحكت:بجاااد بس ايه دنتا طلعت طويل اوي
عاصم بصلها بغرور
علي:طيب هسبكم مع بعض شوية
نشوي بضيق:ما تخليكي
هايدي:هجيلك بعدين
هايدي نزلت
عاصم بضحك: أي حد بيشوفني بيتصدم
نشوي مردتش عليه ودخلت الاوضة وكملت لم هدومها
عاصم دخل وراها:وايه البوز اللي طلع فجأة دا أن شاء الله
نشوي بضيق: عاصم لو سمحت اطلع برا وبعدين انا بفكر منسافرش
عاصم قرب منها:ي سلام ي سلام وحصل ايه لكل دا
نشوي بغيرة ونرفزة:لا اصل شيفاك بتضحك وتهزر مع هايدي بنت خالتي كدة ولا اكني واقفة علي فكرة ممكن اجبلك رقمها اه وهي حلوة وطويلة هتعجبك
عاصم بيبصلها وبيضحك بخفة:انتي بتقولي ايه انتي مركزة في كلامك
نشوي قفلت الدولاب بنرفزة وغيرة وخرجت البلكونة
عاصم خرج وراها:مكنتش اعرف انك غيورة اوي كدة
نشوي بصتله ومردتش
عاصم عشان يستفزها:بس تصدقي هايدي طويلة فعلا اطول منك اوي
نشوي بصتله بعنين بطلع نار
عاصم قرب منها:انا لو معجب بهايدي او بحبها مش هستني علي فكرة
نشوي بصتله بغضب
عاصم:بس انا قلبي يوم ما دق مدقش غير بأسم واحد وهو اسمك
نشوي بصت للجه التانيه وكانت بتحاول تداري ابتسامتها
عاصم وقف في ضهرها وحـ.ـضـ.ـنها ورجع خصلات من شعرها لورا
عاصم بهمس في ودنها:بحبك
نشوي سكتت شوية بعدها زقته جـ.ـا.مد: لا بص شغل انك تضحك عليا وتاكل بعقلي حلاوة دا انا دونا عن اي ست محدش بيضحك عليا
عاصم بأبتسامة جذابه:ت عـ.ـر.في نفسي اخلفك منك عيال كتير ويطلعو كلهم شبهك واحبهم زي ما بحبك كدة
نشوي لفته وبصتله
نشوي بأبتسامة: عاصم انت بجد بتحبني
عاصم بأبتسامة:تؤتؤ انا بعشقك
عاصم حـ.ـضـ.ـنها
عاصم بهمس:لا واضح فعلا ان مش بيضحك عليكي
نشوي ضحكت
عاصم بعد عنها:طب ايه هنقضيها احضان والطيارة هتفتنا
نشوي جريت:لا دقيقتين وهكون جهزى
عاصم بصوت عالي:تقلي بس عشان الجو برد
نشوي من جوا:حاااادير
عاصم ضحك وقعد يستناهاا
بعد وقت قصير
خرجت نشوي وكانت لبسا جييه سودة عليها تيشرت ابيض وجاكيت بيبي بلو وخمار بيبي بلو وشوز بيضة وشنطة بيضة
نشوي بأبتسامة عريضة:انا جهزااا
عاصم بصلها بحب واعجاب شـ.ـديد
عاصم قرب منها وباس راسها بحب
عاصم بأبتسامة:قمر ت عـ.ـر.في انك اكتر بنت مختمرة خطفت قلبي
نشوي بعنين حادة:ليه وهو في غيري ولا ايه ي استاذ
عاصم بخوف مصطنع:ت عـ.ـر.في دا وشاور علي قلبه انتي قعداه جواه ومتربعه
نشوي ضحكت ونزلو شوا وفهمو مازن وهايدي انهم هيسفرو يغيرو جو وميحبوش سيرة انهم سفرو أو ان عاصم بقي يمشي
__________________________________________________
بعد مرور عدة ساعات
كان عاصم ونشوي في ارض تركيا
نشوي وعاصم دخلو الاوتيل ومشيين في ممر
نشوي بتعب:اااااه نفسي انام اوي
عاصم بصلها وابتسم وقرب منها حاوطها بأيده وبدء يفتح
عاصم بأبتسامة:ها رايك
كان سويت كبير جدا
نشوي دخلت بأبتسامة: ايه دااا
عاصم دخل وقفل الباب
نشوي بصتله بتـ.ـو.تر:ايه دا انت بتقفل ليه ما تروح اوضتك
عاصم ببراءة:يعني يرضيكي نبقي كتبين الكتاب وكل واحد ينام في اوضة
نشوي بعدة بحدة وهدوء:عاصم انت بتقول ايه انا مستحيل اخليك تقرب مني دلوقت ولا انت بتضحك عليا ومش هتعمل فرح
عاصم قرب منها:بس اهدي ايه كل دا بالنسبه للفرح احنا هنعمل اكبر فرح في العالم بس مش هيكون في مصر هيكون في أي بلد انتي تختاريها بس بعد ما انهي كب كل حاجة واخرج سيدرا وعمرو من حياتي وانا مش هقرب منك غير لما اعرف العالم كله انك مراتي فهمه
نشوي بدات تهدي
نشوي قربت من عاصم ومسكت ايده بحب: عاصم انا اسفة متزعلش مني
عاصم بزعل مصطنع:لا انا زعلان ومش هكلمك
نشوي:طب هصالحك
عاصم بضيق مصطنع:ازاي
نشوي قربت منه وطبعت علي خده بوسه سريعة وبعدة وكانت متـ.ـو.ترة ومسكوفة اوي
عاصم بصلها بصدمة وابتسامه:لا بقي دنتي عيزاني اتهور
نشوي ضحكت بخجل:بس بقي متكسفنيش متتعودش علي كدة انا بس عشان متزعلش
عاصم بأبتسامة وحب:ماشي ي مزتي تعالي نغير عشان ننام عشان من بكرة نبدأ جولتنا
نشوي بتـ.ـو.تر:نغير وننام
عاصم ضحك: اهدي ي حبيبتي اهدي انتي خشي غيري لبسك وانا هخش بعدك وبعدها هنام هنا
وبيشاور علي سرير كبير
نشوي:هنام هنا احنا الاتنين علي نفس السرير
عاصم قرب منها بغيظ: ابقي حطي مخدة تفصل ما بينا
نشوي ضحكت
وبعدها دخلت تاخد شاور
خرجت وكانت بجاما كاملة
بنطلون اسود وعليه جاكيت رماضي (لان في تركيا الجو برد)
عاصم دخل غير وخرج وهو لابس شورت ابيض عليه تيشرت كحلي
نشوي ضحكت: حبيبي درجة الحرارة تحت الصفر وانت لابس شورت وتيشرت
عاصم ضحك:لا منا هعمل التمرين اللي الدكتور قالي عليه عشان مش هينفع اعمل وانا لابس شتوي بعدها هلبس تقيل
نشوي:اهاا
عاصم بدء يعمل تمرين ونشوي فتحه الفون وكل شوية تبصله
عاصم بيلعب ضغط ونشوي عمالة تبصله وتبتسم
عاصم عدل راسه وهو بيلعب:بقلك ايه اقفي سنيه
نشوي:ليه
عاصم:تعالي بس لحظة
نشوي قامت قربت منه
عاصم:اقعدي هنا وشاور علي ضهره
نشوي بتضحك: عاصم متهزرش
عاصم:اقعدي بقي
نشوي ضحكت بخجل:لا مقدرش
عاصم:يلااااا
نشوي نفخت بغيظ وقعدة وهي متـ.ـو.ترة ومسكوفة ومش قاعدة كويسة
عاصم:اتربعي بقي
نشوي:لا بقي كدة هقوم
عاصم ضحك:والله هعملك حاجة حلوة
نشوي ضحكت وقعدة علي ضهر عاصم واتربعت
عاصم:امسكي رقبتي
نشوي ضحكت ومسكت رقبته
عاصم رجع يلعب ضغط ونشوي قعدة متربعة علي ضهره
نشوي بتضحك بطفولة:ي بني نزلني تقيلة علي ضهرك
عاصم وهو بيلعب:تقيلة ايه انتي تقلك تقل بنت في كيجي وان انتي انا الدكتور قالي شيل اوزان كام كيلو
نشوي ضحكت:انا ٤٣ كيلو
عاصم وهو بيلعب:ايه دا لا أنتي قليلة جدا والكلام دا مينفعش
عاصم عمال يلعب
ونشوي بتضحك جـ.ـا.مد
عاصم عمل حركة بخبث نشوي اتزحلقت ووقعت قدام عاصم
عاصم شلها وابتسم
نشوي ضحكت بغيظ:كدة طب اوعي بقي
عاصم ضحك وقام وقف ووقفها:تعالي نعمل تاني تمرين هيعجبك اوي
نشوي ضحكت
عاصم مسكها قربها منها: تعالي اقفي هنا
عاصم قعد قعاد ووقف نشوي علي طراتيف رجله ومسك اديها وبدء يرفعها
نشوي بتضحك:يبني بقي حـ.ـر.ام عليكي
عاصم بأبتسامة:هعيشك احلي ١٥ يوم في حياتك
نشوي بصتله بحب
بعد وقت
عاصم:هدخل اخد شاور بسرعة
عاصم دخل ونشوي قعدة تستناه
بعد وقت ليس بكثير
عاصم خرج
عاصم برفعة حاجب:وايه دا أن شاء الله
نشوي بحدة طفوليه:بص السرير كبير جدا انا قسمته نصين واهي المخدات فارس فاصلة بينا اياك ي عاصم اياك تحوش مخدة من مكنها
عاصم حدفها بالفوطة اللي كان بينشف بيها:متجوز طفله
نشوي بصتله بغيظ
عاصم نام وحـ.ـضـ.ـن المخدة وكان قريب من نشوي
نشوي بغيظ: عاصم ابعد وسيب المخدة
عاصم ببرود:لا بقي انا وانا نايم لازم احـ.ـضـ.ـن حاجة ومفيش قدامي غير المخدة
واكمل وهو بيلعب بحواجبه:بس ممكن استغني عن المخدة عشانك ي مزتي
نشوي بصتله بخجل وغيظ وعدلت وشها الناحيه التانيه وغمضت عنيها
عاصم ابتسم بخبث وعمال يقرب من نشوي وهي بتبعد
نشوي بتجز علي سنانها:ي عاصم اتلم هقع من علي السرير
عاصم بأستفزاز:تعالي ي روحي قربي حـ.ـضـ.ـني يسيبك
نشوي قربت تطق
وعاصم عمال يقرب ويلعب في ضهرها
نشوي قامت بنرفزة:شايف طبق الفاكهة اللي هناك دا
عاصم: ايوا
نشوي بعنين حادة:عليه سكينه انما ايه اتلم واغزي الشيطان عشان مقمش اشرحك
عاصم بقرف:انتي زوجة انتي
نشوي بضيق وغيظ: اتخمد
عاصم حدفها بالمخدة
نشوي مسكت المخدة وفضلت تضـ.ـر.ب في عاصم بغيظ
عاصم بيضحك بوجع:اااه خلاص خلاص انا اسف
نشوي سكتت وبصتله بغيظ
عاصم قام ومسك مخدة وفضلو يضـ.ـر.بو في بعض
المخدات اتفتح وطلعت اللي جواها
(ايه الاوفر دا وسعت مني معلش 🥲😂)
بعد وقت
عاصم قعد وهو بيضحك:ت عـ.ـر.في ان الدكتور قالي تعمل تمرين وتقعد في راحة تامة علي الاقل اسبوع
نشوي ضحكت:خلاص بقي بجد هنام ومتعملش حركات الاطفال دي تاني
عاصم ضحك
ونامو وبينهم المخدات
__________________________________________________,
اشرقت شمس يوم جديد يحمل كثير من الحب والسعادة
عاصم ونشوي نيمين
نشوي نيما وعاصم حاضنها وماسك اديها ومتبت فيها اوي
عاصم فتح عينه وبصلها وابتسم بحب شـ.ـديد عاصم لقاها نايمه انتهز الفرصة وقرب منها باسها برقة في خدها
نشوي بدات تصحي وبتفرك في عينيها بطفولة
عاصم بابتسامة:Gunaydin (يونايتد صباح الخير بالتركي)
نشوي بأبتسامة وتوهان:يونايتد
عاصم بصلها وابتسم
نشوي فضلت كدة كام سنية
نشوي قامت فطت وقفت علي السرير
نشوي بزعيق:ي سـ.ـا.فل انت عملت ايه هاا رد عليا وكمان حشت المخدات قلي اتغرغرت بيا ولا عملت ايه
عاصم بصلها ببرود وقام
عاصم شـ.ـد الكوفرته من تحت نشوي خلاها تقع علي السرير
نشوي بغيظ:يبن ال...والله ما هرحمك
نشوي قامت وقفت ونطت علي ضهره وهو ماشي وعمالة تعض في
عاصم ضحك وشلها:بس بقي الناس تقوم من النوم علي حـ.ـضـ.ـن علي بوسة مش ضـ.ـر.ب كدة
نشوي بعبوث:اوعي كدة نزلني
عاصم بأبتسامة:بحبك صباح الفل
وباسها ودخل التويلت
نشوي ابتسمت
بعد وقت خرج عاصم ونشوي من الاوتيل
عاصم لابس بنطلون اسود عليه تيشرت اسود وجاكيت رماضي
نشوي لابسه جيبه بيضة عليها تيشرت ابيض وجاكيت بينك وخمار بينك
عاصم بأبتسامة:هفسحك فسحه عمرك ما شفتي زيها
نشوي ابتسمت ومشيو سوا
نشوي بطفولة:بقلك ايه وديني الملاهي
عاصم ضحك:حاضر ي طفلتي
نشوي ابتسمت بحب
قضو اسبوعين وقضو فيهم اجمل ايام حياتهم كانو مبسوطين وفرحانين جدا وكل واحد عشق التاني اكتر من الاول وبقو يدمنو بعض
واخيرا رجعو مصر
نشوي وهي داخله بيتها:بس بس حطهم عندك هنا
عاصم بصلها بغيظ:ما تتعدلي يبت حد قلك اني الشيال بتاعك
نشوي ببرود:انت تطول
عاصم بصلها بغيظ وبص للمكتب اللي جنبه
نشوي بخوف:ايه ايه انت ايدك طويلة وأي حاجة في وشك بترميني بيها واللي جنبك كله ازاز ارمي عليا واموتني وارتاح
عاصم ضحك وقرب منها:اصلك ي روحي انتي مستفزة اوي والله يلا سلام
وحـ.ـضـ.ـنها
نشوي:راجع الفلا
عاصم بخبث:ايوا
نشوي بضيق وغيرة:والظرافة دي لسة قاعدة في الڤلة
عاصم بمكر:ايوا اللحق ارجعلها وحـ.ـشـ.ـتني اوي
نشوي بغيظ ومسكته من التيشرت: عاصم بطل استفزازك واتلم
عاصم باس اديها:وحياتك خلاص كل حاجة هتنتهي ونعيش اجمل حياة مفيهاش غير حب وسعادة وبس
نشوي ابتسمت وعاصم نزل ومشي مع طارق
عاصم وصل ڤلته وكل افراد الامن اما شفوه فرحو
عاصم دخل جوا
دادا حسناء بفرحة: عاصم بيه حمدالله على السلامه ايه دااا وكمان بتمشي انا مش مصدقة
عاصم بأبتسامة:الله يسلمك ي دادا اديني رجعت امشي تاني زي الاول عشان متتعبيش من عصبيتي
دادا حسناء بحب:والله مهما تعمل عمري ما ازعل انت ابني اللي مخلفتوش
عاصم باس راسها بحب واتجه لاوضة سيدرا وفتح براحة
سيدرا بغضب:يعني ايه الدوا بياخده بقاله شهرين ولا عمل اي حاجة
......
سيدرا بغضب:ايوا دا بياخده قدامي ازاي
...
سيدرا: أنا هبدأ في الجرعة التانيه
....
سيدرا:أن شاء الله تقـ.ـتـ.ـله انا عيزا اخلص منه بسرعة
سيدرا قفلت ولسة هتلف
سيدرا بصدمة:عااااصم!!
↚
سيدرا بصدمة:عاااصم
عاصم بأبتسامة:ايوا عاصم ي روح وقلب وعقل عاصم
سيدرا بتبصله بصدمة:انت انت ازاي كدة ازاي واقف علي رجلك كدة
عاصم قرب منها:ايه كنتي مستنيا تلاقيني جاي علي كرسي متحرك وحالتي ادمرت اكتر من الاول واعمل بتر في رجليا الاتنين
عاصم بنبرة غضب وزعيق وكل دااااا بسبببب ايييييه بسببب البرشام إللي جنابك بتدهوني مش كدة
سيدرا بخوف وصدمة: عاصم عاصم اهدي صدقني انت مش فاهم حاجه
عاصم قرب منها بغضب وزنقها في الحيطة:افهم اييييه هااااا افهم اييييه عملتلك ايييه اناااا لكل دا كل دا عشان عيزا الشركة ليكي انا كنت معجب بيكي انتي كنتي ديما بتبيني انك بتعشقيني عرفة انا لو كنت حاسس ولو بنسبة خمسة في المائة ان حبك ليا حقيقي انا كنت كتبتلك كل حاجة باسمك بس انتي طماعة وانانية مش بتحبي غير نفسك
سيدرا بغل وغضب:وفاكر اني هصدث الهبل صح انت معاك كل حاجة وانا اخدة هعد علي نفسي اني هخصرك كل حاجة
عاصم قرب منها بغضب وكان هيضـ.ـر.بها بالقلم بس علي اخر لحظة ضـ.ـر.ب ايده في الحيطة
عاصم وعينه بقيت زي الدم من الغضب:انا لولا اني متربي وعارف ربنا كنت حطيتك تحت رجلي خرجتك جثة من هنا والكـ.ـلـ.ـب اللي ممشيكي وراه وديني لنهيتكو هتكون علي ايدي
طارق دخل فجأة: عاصم تعالي وسيبك منها
عاصم بصلها بغضب ومشي خطوة
سيدرا بغل وحقد:بتحبه اوي
عاصم لف تاني وبصلها
سيدرا بغل وكره:اللي بتحبه وببتمني لنفسك الموت عشانه دا متعرفش كان بيعمل ايه من وراك
عاصم بأبتسامة مستفزة:كان بيعمل ايه ي تري
سيدرا بغل:كان..
عاصم قاطعها:كان متفق مع عمرو ومعاكي عليا عشان تخلصو مني مش كدة
سيدرا بصاله بصدمة اكبر
عاصم قرب منها بعنين حادة:انا لما بختار الصاحب بختار واحد يتقال عليه صاحب بجد يوم اقع اقدر اتسند عليه وانا مكمن انو يوم ما اقع مش هلاقيه بيطعني في ضهري ولا كان كدة كنت طلعته من حياتي زي ما طلعتك انتي وعمرو من يوم الحادثه اللي كنتو سبب فيها وكنتو سبب اني اسيب مهنة الظابط وابقي مشلول علي كرسي بعجل
سيدرا بتتمني الموت وهي وقفه
عاصم بعنين بطلع نار:بس وحياتك كل اللي راح كوم واللي جاي كله كوم تاني خالص فكرا حضرة الظابط عاصم بتاع زمان اللي الدبانه كانت بتخاف تطير من قدامه رجعلكمو وكل اللي جاي سواد عليكي انتي والزبـ.ـا.لة اللي هوا يبقي اخو صحبي لمؤاخذة ي طارق
طارق:لا ولا يهمك ي صاحبي
عاصم:انا هطلع اوضتي ارتاح واخد شاور انزل ملاقيش ليكي اثر فهماااا
عاصم خرج ووراه طارق
سيدرا عينيها حمرا من الغضب مسكت فازة ضـ.ـر.بتها في الارض جـ.ـا.مد اتكسرت ميت حته
عاصم بصوت عالي:اهو انا هخليكي تتكسري زي الڤازة اللي كسرتيها دي
كانو وصلو اوضة عاصم
طارق:بطل استفزاز بقي واهدي شوية كدة غلط عليك
عاصم قعد علي السرير:اسكت متحسسنيش اني لسة والد وحيات امك دا لسة هيشوفو سواد
طارق:تصدق انا غلطان اني خايف عليك انا ماشي
عاصم قام وقف قدام طارق:خد يلا استني هنا
طارق نفخ بضيق:نعم
عاصم:انا لو عملت أي حاجة في عمرو حتي لو وصلت انو يتحبس او يتعدم انت هيبقي ليك راي تاني
طارق بهدوء:لا ي صاحبي عمرو غلط كتير اوي ويستحق اكتر من كدة
عاصم بصله شوية وراح حـ.ـضـ.ـنه جـ.ـا.مد
طارق ابتسم وحـ.ـضـ.ـن عاصم
بعد وقت
بعدو عن بعض
عاصم بحب:ربنا يخليك ليا ي صاحبي وتفضل ديما معايا وفي ضهري حقيقي انا لو كان ليا اخ مكنش هيحبني ويتمنالي الخير زيك صحيح انت بـ.ـارد ومستفز وحـ.ـيو.ان ومخك غـ.ـبـ.ـي لكن ليك معزة تانيه خالص في قلبي
طارق ابتسم:تعرف ان سعات بحث انك بس مش صاحبي بحث انك اخويا الكبير او ابويا
عاصم ابتسم وبصو لبعض وعنيهم دمعت
طارق:بس بقي احنا هنقلبها دراما انا رايح الشركة
عاصم: استني استني انا سايبك بقالي اربع شهور عايش براحتك وكل شوية انا رايح الشركة انا جاي من الشركة انا جاي معاك وهشوف كل حاجة بنفسي
طارق بخوف:ما بلاش ي صاحبي ارتاح قد شهر كدة اكون رجعت الشركة زي الاول شوية
عاصم:اترزع عندك لغاية ما اخد شاور واغير ومتلعبش في حاجة
طارق ضحك وعاصم دخل ياخد شاور
بعد وقت كثير
طارق برا الاوضة بيخبط علي عاصم:انت يابني اخلص بقالك تلات ساعات جوا
عاصم من جوا:اخرس يلا انزل شغل العربية علي ما انزل
طارق بغيظ:ماشي منا السواق الخاص لجمالك
عاصم ضحك
بعد وقت
خرج عاصم من الاوضة بوسامته وغروره وكبريائه اللي اشتقلهم جدا
عاصم خرج من الڤلة وكان لابس بنطلون اسود عليه تيشرت اسود وجاكيت بني وحزام بني وشوز بني
عاصم خرج وهو بيلبس النضارة الشمس السودة بغرور وركب جنب طارق
بعد وصلو الشركة
دخل عاصم وجنبه طارق والكل واقف بأحترام منهم المبسوط برجوع عاصم ومنهم اللي متفجأ ومنهم اللي حاقد
في مكتب عاصم
عاصم وهو بيقعد:ياااه قد ايه المكتب واحشني
طارق:هاا ايه رايك الشركة مافيش احلي من كدة انفع مدير ولا منفعش
عاصم بقرف:وانا لسة عرفت حاجة انا يادوب مشيت وسط الموظفين لسة ي حبيبي اما انزل البدروم اشوف العمال وامر علي الموظفين استني استني
طارق بيجز علي سنانه بغيظ
في مكتب هايدي
هايدي في الفون:ايوا ي بنتي لسة داخل الشركة بس مقلكيش الواد مز اوي دي البنات هنا بتموت عليه
نشوي بغيظ وغيرة:هااايدي اتلمي عشان مجيش اخلص عليكي
هايدي ضحكت:بهزر يختي بهزر
نشوي نفخت بضيق
هايدي بأستفزاز:بس بصراحه الواد يقول للقمر امشي وانا اقعد مكانك
نشوي بغضب:هاايدي اتلمي بجد وايه الواد دا علي فكرة دا جوزي يعني المفرود تقوليله بشمهندس عاصم والبيه التاني دا طبعا رايح ومتشيك مهو عايز يتعاكس ماشي ي عاصم والله لوريك
عاصم بخوف مصطنع:ي ماما دنا علي كدة مش همشي من الشركة النهارده
نشوي بصدمة وخجل:اللو هايدي
عاصم ضحك:انا مش هايدي انا عاصم ي قلب عاصم اللي هتوريه
نشوي قفلت في وشه
عاصم ضحك
هايدي بخوف:اهو بسببك انا مش هعرف ادخل بيتي النهارده
عاصم ضحك:لا متخافيش انا هخدها واخليكي تتسحبي وتدخلي
هايدي ضحكت
طارق كان معدي وشاف عاصم وهايدي كدة قرب منهم
طارق بضيق وغيرة:في ايه
عاصم بعدم فهم:ايه
طارق بضيق وغيرة:هنقضيها ضحك وهزار احنا ورانا شغل يلا
عاصم وفهم طارق من نظرته
عاصم بخبث واستفزاز:طب ي طروق روح انت وانا هقعد عشان عايز هايدي في حاجة
طارق بغضب خفيف:ايوا يعني عايزهاا في ايه
عاصم ببرود: يأخي اخت مراتي حاجة خصوصية
طارق:والله حاجه خصوصية طب تعالي
وسحب عاصم من ايده وخرج برا المكتب
هايدي بتضحك
طارق رجعلها:وانتي اقفلي بقك دا
وقفل الباب جـ.ـا.مد
هايدي بصاله بعدم فهم
عاصم بمكر:ممكن اعرف انت سحبتني ليه انا كنت عايز اتكلم مع هوهو
طارق بنرفزة: عاصم اتلم وبطل عمايلك دي
عاصم ببراءة:ليه ي بيبي هو في حاجة وانا معرفش
كانو دخلو مكتب طارق
طارق بغيظ وجدية:بحبها ي سيدي ها ايه رايك
عاصم:واللي بيحب مش بيعترف واللي ناوي تقضيها كدة
طارق:لا اكيد بس مستنيها تديني فرصة
عاصم:تمام متحملش هم بالكتير اسبوعين وهخليها دايبه في دباديبك
طارق بفرحة:بجااد طب ازاي
عاصم بغرور:ملكش دعوة دي قدراتي الخاصة
طارق بصله بقرف
في المساء
كانت الساعة الثامنه
باب بيت نشوي بيخبط
نشوي لبست اسدال وقامت تفتح
عاصم ماسك وردة لونها ابيض وواقف ساند علي الباب وبيشم فيها برومانسية
وكان لابس بنطلون ابيض عليه تيشرت ابيض وجاكيت كحلي
نشوي ابتسمت بس افتكرت اللي عمله الصبح كشرت
عاصم بأبتسامة:انا قولت اجيب وردة واحدة كفايا اكيد مش هنخلث فلوسنا علي بوكيهات الورد
نشوي بغضب خفيف:بخييل متجوزة بخييل
عاصم ضحك:خلاص بقي صافي ي لبن مقلب خفيف كدة يلا روحي اللبسي بسرعة
نشوي بعدم فهم:علي فين بليل كدة
عاصم بغمزة:هنسهر سوا
نشوي بجدية مصطنعة:اسفة معندناش بنات بتخرج مع شباب لوحدهم في نصاص الليالي كدة
وقفلت في وشه
عاصم حط رجله قبل ما الباي يقفل ودخل
عاصم بغيظ:بت انا مبحبش النكد مش كل حاجه هتعمليلي بوز زي دا
نشوي بصتله بعنين حادة
عاصم قرب منها بخوف:حبيبت قلبي اقلبي بوزك كل يوم وانا هصالحك كل يوم
ومسك راسها بكومديا باسها
نشوي ضحكت وبعدة عنه:خلاص بقي ابعد بطل تلزيق
عاصم ضـ.ـر.بها بخفة في راسها:تلزيق طب اتنيلي قومي من جنبي
نشوي:علي فكرة دا بيتي
عاصم بأحراج:بجد
طب يلا بقي قومي اللبسي
نشوي نفخت بغيظ:تيب
عاصم ضحك
بعد وقت قصير
خرجت نشوي وكانت لبسا دريس ابيض وفي فينكات رقيقة جدا كحلي وخمار كحلي وشوز كحلي
عاصم بأبتسامة وغمزة:دا ايه القمر دا ها ايه القمر دا
نشوي ابتسمت:طب يلا ي عسل
عاصم ضحك ومسك اديها وخرجو
واول ما خرجو وركبو العربية هايدي دخلت تجري علي شقتها
عاصم في العربيه مشغل اغنية وبيطبل وهو بيسوق
عاصم بيغني:وتعبيرا عن الحالة اللي جوايا
هقول كل الكلام دلوقت لعنيكي
وجودك جنبي دا بالنسبالي دا كفايا
موافق اعمل أي حاجة ترضيكي
وتعبيرا عن الحالة اللي جوايا
هقول كل الكلام دلوقت لعنيكي
وجودك جنبي دا بالنسبالي دا كفايا
موافق اعمل اي حاجه ترضيكي
وحان الان حبك في قلبي يخدله مكان
دا مالي قلبي ولسة كمان عايز سنين عشان اوصف في وننسي زمان
حياتنا الجيا بالالوان معاكي انتي بجد عشان لقيت فيكي اللي بحلم بيه
وحان الان حبك في قلبي يخدله مكان
نشوي ضحكت وسقفت:الله ي فنان الله ايه النشاذ دا
عاصم ضحك:تصدقي انا غلطان اني بعبرلك عن مشاعرك
نشوي بأبتسامة وحب:من غير ما تعبر ي هندسه مشاعرك كلها في قلبي
عاصم ضحك
وكملو الطريق
بعد وقت قصير كانو قعدين في مطعم فخم وشيك جدا وبياكلو
عاصم وهو بياكل:بقلك هو في حد في حياة هايدي
هايدي بطلت اكل وصوبت السكينه جهت رقبت عاصم
نشوي بعنين حادة:ليه ي حبيبي عجباك ولا حاجة
عاصم ببرود واستفزاز:حقي الشرع محللي اربعة
نشوي بعفوية وعدم تركيز:نعم ي عنيا
عاصم ضحك وبص حواليه بأحراج:فـ.ـضـ.ـيحة متجوز فـ.ـضـ.ـيحة بهزر ي حبيبتي بهزر
نشوي بصتله بضيق
عاصم:طارق بيحبها وعايزها
نشوي ببرود:عرفة
عاصم بغيظ وصوت شبه عالي:وحيات امك
نشوي بصت حواليها بأحراج: احترم نفسك عشان غلطش فيك
عاصم بأحراج:ما انتي مستفزة اعملك ايه وبعدين ا عـ.ـر.في منين
نشوي بغرور:اشيائي الخاصة
عاصم بقرف وغيظ:نينيني
نشوي ضحكت بدلعواكلته بالشوكة: خلاث ي بيضة متزحليش
عاصم بقرف:متزحليش
نشوي ضحكت:كـ.ـلـ.ـبوبة بقي وكدة
عاصم:طب المهم عايزين نوفق رأسين في الحلال
نشوي:سيبلي الموضوع دا وبعدين تعالي نخرج برا المطعم دا ونتمشي انا اتختقت
عاصم ضحك وخرجو وكانو بيتشمو علي البحر
عاصم ماسك ايد نشوي وبيتمشو
عاصم وهو باصص للبحر:نشوي انتي بتحبيني
نشوي ببرود:تؤتؤ
عاصم بصلها
نشوي ابتسمت و وقفت قدام ومسكت رقبته برومانسية:اني اقول بحبك دي قليلة اوي بالنسبا لعشقي ليك
عاصم ابتسم وحـ.ـضـ.ـنها
عاصم:تعالي اقعدي علي المقعد دا علي ما اجيب حاجه سخنه تدفينا
عاصم مشي ونشوي قعدة
نشوي بتبص حواليها وطلعت فونها
نشوي في الفون:ايوا هو دلوقت مشي
...
نشوي:انا كمان بحبك لكن مش عرفة أفلت منه لازق فيا
....
نشوي:انت عارف اني بحبك من زمان وانت حبي الاول.
....
نشوي:طب خلاص خلاص هحاول هحاول اني اقابلك
عاصم:نشوي بتكلمي مين
نشوي:..
↚
عاصم:نشوي بتكلمي مين
نشوي حاشت الفون من علي ودنها:احم عاصم انت هنا من امتي
عاصم بنبرة غضب اول مرة نشوي تشوفها:هنا امتي انطقي قولي انتي ازاي كدة أنا مستحيل اصدق انك تخونيني
نشوي بصي في الارض ومش بترد
عاصم بزعيق وغضب:انطقي
نشوي بصتله لكام سانيه
نشوي ضحكت علي ما اخر ما عندها:ههههههه ي كوكو بص وشه بقي احمر ازاي اهو انا دلوقت بس اتأكد انك بتحبني
عاصم بعدم فهم وبيحاول يتحكم في اعصابه:نشوي انطقي كنتي بتكلمي مين ومين اللي بتحبيه دا
نشوي ببرود:واحد بحبه اوي وهو بيعشقني
عاصم قرب منها بغضب
نشوي بخوف: عاصم فونك بيرن شوف مين
عاصم بعصبية:ملكيش دعوة بالزفت ردي عليا
نشوي:مش هقلك غير لما تشوف مين بيرن
عاصم بعنين حادة:هشوف بس بعدها هشرب من دمك
عاصم حط حمص الشام اللي جايبه علي المقعد وطلع فونه بغضب وقرأ مين بيرن لقي اسم نشوي
عاصم بصلها بعدم فهم بعدها بص للفون
نشوي ضحكت تاني وقربت منه
نشوي لفت اديها حاولين رقبته برومانسية:انا كنت برن عليك انت
عاصم بعدم فهم ومكشر:يعني ايه
نشوي بأبتسامة:يعني كان مجرد مقلب بريئ
عاصم فضل باصصلها شوية ورفع ايده مسك رقبتها وكان هيشـ.ـد ايده ويخـ.ـنـ.ـقها
نشوي بتلعبله بحواجبها بدلع:اهون عليك تخـ.ـنـ.ـقني طب هتحب مين من بعدي
عاصم باصصلها بغيظ وغضب وبعد عنها وقعد
نشوي ضحكت وقربت منه قعدة جنبه
نشوي بأبتسامة:خلاص بقي متكشرش
عاصم بهدوء حاد:نشوي ابعدي عني عشان انتي مت عـ.ـر.فيش لما بتعصب بعمل ايه
نشوي بأبتسامة مستفزة:لا عرفة فاكر
وحطت اديها مكان ما حدفها بالكوباية
عاصم بصلها بغيظ وسكت
نشوي قربت منه مسكت ايده ودخلت جوا حـ.ـضـ.ـنه
عاصم حاش ايده بضيق
نشوي: خلاص بقي بطل بواخه مقلب برئ بعدين اتعود علي كدة مدام اتجوزتني
عاصم بصلها بغيظ
نشوي بأبتسامة:طب فكر معايا كدة ي روحي لما نتجوز ويبقي عندنا اولاد ويقوللونا احكولنا قصة حبكم هنقلهم ايه اقلهم قصة حبنا بدأت بأن بباكم فتحلي راسي
عاصم ضحك غصب عنه
نشوي ضحكت:ايوا كدة اضحك شكلك وحش وامت مكشر
عاصم بصلها وكشر تاني
نشوي قربت منه وسندة راسها علي كتفه
وفضلو سكتين لوقت
عاصم وهو باصص للبحر:ت عـ.ـر.في ي نشوي انا عمري ما كنت هصدق انك ممكن تعملي كدة
نشوي رفعت عنيها بصتله:ليه يعني
عاصم بحزن وهو باصص للبحر بتوهان:كنت اقل حاجة هعملها اني ارمي نفسي في البحر ولا تحت قطر انا اتخدعت في ناس كتير اوي وخسرت حجات كتير جدا مبقاش فاضلي غيرك انتي وطارق انتو بجد حياتي
نشوي رفعت راسها وبصتله وهو بصلها
نشوي بحزن وابتسامه:انا اسفة عشان زعلتك بس بجد حبيت اعمل فيك مقلب شوفته في مسلسل تركي
عاصم بصلها لكام سانية وضحك بخفة وضـ.ـر.ب كف علي كف بقلة حيلة
نشوي ابتسمت وحـ.ـضـ.ـنته
عاصم:تعالي نشرب الحلبسه
نشوي بتاخدها منه:اسمه حمص الشام
عاصم: لا حلبسه
نشوي:مفيش حاجة اسمها كدة هو حمص الشام
عاصم:لا اصلا أساسه اسمه سلبسه
نشوي ضحكت:سلبسه ايوا هههه
عاصم بغيظ:خلاص غلط اسمها حلبسه
نشوي:تؤتؤ اسمه حمص الشام
وبعد جدال طويل
كانو مشين في شارع وكان مفيش غيرهم لان الوقت كان متأخر والجو برد
نشوي:صحيح عملت ايه في الزفته اللي قعدة عندك دي
عاصم بابتسامة:خلاص بقي مشيتها وعرفت كل حاجة كانت فكرا ان طارق ممكن يتفق معاهم عليا متـ.ـخـ.ـلفين
نشوي:طب وبعدين كدة خلاص خرجو من حياتك هما وشرهم
عاصم بلا مبلاه:مش بالظبط يعني هي ممكن دلوقت تكون قعدة مع عمرو بيختطو لموتي
نشوي وقفت بصدمة ورعـ.ـب: عاصم انت بتقول ايه
عاصم ابتسم:بس اهدي بهزر كل واحد ليه عمر وليه نصيب
نشوي بصاله بشك
عاصم حاول يطلعها من خوفها
عاصم:بقلك ايه بدل ما احنا مشين زهقانين تعالي نمثل مشهد مش فيلم قديم
نشوي بأبتسامة:زي ايه
عاصم:ت عـ.ـر.في عمر الشريف وفاتن حمامه
نشوي بأبتسامة:اها طبعا
عاصم:طب يلا ابدئ اي مشهد
نشوي بأبتسامة ومشيت قدام عاصم برومانسية:قصدك ايه
عاصم ماشي وراها بأبتسامة:اقصد هتحبيني هتحبيني انا هتبصحي في يوم من الصبح تكتشفي انك بتحبيني
نشوي:ايه اللي مخليك متأكد بالشكل دا زي ما اكون انا شخصيا قلتلك اني اني بحبك(الافلام القديمه دي حاجه عظمة)
عاصم بأبتسامة:وبحبك والله بحبك
نشوي مشيا بتغني: بحبك اه بحبك ومش كلام وخلاص(دي اغنية مصطفى حجاج)
عاصم بيكمل:مفيش اصلا كلام بوصفلك الاحساس
نشوي:لقيت فيك اللي ملاقيتهوش في كل الناس
عاصم قرب منها وشلها بأيد وحدة ولف بيها
عاصم بأبتسامة:بحبك اه بحبك ومش كلام وخلاص
نشوي ابتسمت وحـ.ـضـ.ـنته
وخلص اليوم وهو مليان بالحب والرومانسيه
*************************★**************************
في مكان ما
سيدرا بغضب وغل:هنعمل ايه كل خططك بازت عشان غـ.ـبـ.ـي
عمرو: احترمي مفسك ومتنسيش انتي بتكلمي مين ي حلوة ماشي
سيدرا بضيق:هتعمل ايه كل حاجة بازت
عمرو:هو مش فاضل غير حل واحد
سيدرا:وهو ايه انجز
عمرو بخوف:احنا هنعمل اللي هقلك عليه بس انا حقيقي كدة هبدأ اخاف لان هبقي خسرت عاصم كل حاجة بيحبها وبعدها عاصم مش هيكون خايف علي حد في حياته وهيبقي زي التنين ماشي يولع في الكل
سيدرا:مش مهم المهم قول خلينا نحرق قلبه وكمان الحـ.ـيو.انه اللي طلع متجوزها من ورانا
عمرو:هقلك....
بتعدي الايام وحب عاصم لنشوي بيكبر وحددو معاد الفرح والمفرود انو بعد شهرين وطارق بيقرب من هايدي
__________________________________________________
اشرقت شمس يوم جديد
في الشركة
عاصم:ياااه كلها شهرين وهتبقي في بيتي كدة عايزين ننزل نجيب حاجة الفرح
نشوي بحب:وحـ.ـشـ.ـتني علي فكرة
عاصم:انتي كمان وحشاني اوي اوي ونفسي اشوفك
نشوي:طب ما تيجي تسهر معايا شوية في البيت
عاصم:لا مش هيتفع عندي مشوار مهم
نشوي بفضول:مشوار ايه
عاصم:مشوار ي نشوي بصي سلام دلوقت عشان مشغول
عاصم قفل ومشوي مستغربة
عاصم ابتسم بغموض وقام مشي
في كافيه الشركة
هايدي قعدة بتشرب قهوة
طارق جه عليها:ي مساء القهوة المظبوطة القمر
هايدي نفخت بضيق وكانت هتمشي
طارق وقفها:ممكن لحظة
هايدي بضيق:نعم
طارق:انا بحبك
هايدي قلبها رقص وعنيها لمعت بس مبينتش
هايدي بجدية:مش نقصا كلام فاضي عن اذنك
طارق وقفها تاني:انا بجد بحبك وعايزك علي سنة الله ورسوله
هايدي:احم بص اديني فرصة افكر
طارق:ابتسم وأنا هستناكي طول العمر
هايدي ابتسمت لاول لمرة قدام طارق ابتسم
_______________________________________في المساء
نشوي قعدة في بيتها جلها مسج قلبها وقف حست الدنيا بتلف بيها مش قدرة تستوعب الكلام وبتقنع نفسها انو اكيد حد بيخرب علي الناس
بس اتصـ.ـد.مت من المسج التانيه ومقدرتش تقعد قامت لبست أي حاجة جت في وشها والشيطان عامي عنيها
ركبت تاكسي بسرعة وبتفتكر او مسج من سيدرا
(حبيبك وعشيقك دلوقت قاعد معايا عرفة ليه لانو بيضحك عليكي في الاول وفي الاخر هيرجعلي فكراه هيبص لوحده زيك)
وبتفتكر تاني مسج كانت صورة لسيدرا وهي لابسه فستان احمر قصير جدا وعاصم في حـ.ـضـ.ـنها
قلبها وجعها اوي وكل ما الطريق بيقرب كل ما بتتمني انها تموت ولا يطلع اللي شافته صح
واخيرا وصلت العنوان اللي اتبعتلها وطلعت الشقة وكان الباب مش مقفول جـ.ـا.مد يعني هي تقدر تفتحه
بدات تفتحه براحة جدا وكل ما بيفتح حتا دقات قلبها بتزيد
واخيرا فتحت وكانت الصدمة
عاصم نايم علي كنبه ولابس بنطلون بس وقالع قميصه جنبه
نشوي فضلت بصاله شوية
سيدرا وهي خارجة من المطبخ:احلي كاسين ي قلبي بقالك كتير مش شربت
نشوي برقت معقول دا عاصم معقول دا الملاك البريء اللي بتشوفه
سيدرا شافت نشوي:ايه دا انتي هنا كويس انك جيتي عشان تشوفي بعينك
نشوي بصتلها لكام سانيه وهوب مدت اديها ضـ.ـر.بتها بالقلم والكاسات وقعو
وهنا عاصم فتح عينه
سيدرا بغضب:انتي متـ.ـخـ.ـلفه
عاصم بيقوم بدروخه:ايه دا ايه اللي بيحصل انا انا ازاي هنا
وجت عينه علي سيدرا
نشوي بصاله بصا وجعت قلب عاصم اوي
عاصم:نشوي نشوي بلاش بلاش تفهمي غلط صدقيني هتنـ.ـد.مي خليني افهمك
سيدرا بخبث:تفهم ايه ي روحي اكتر من كدا
نشوي قربت من عاصم وهوب مدت اديها ضـ.ـر.بت عاصم بالقلم
نشوي بجمود:تطلقني وتبعتلي ورقتي
نشوي مشيت وعاصم حاطت ايده مكان القلم بصدمة
عاصم بص لسيدرا ومسك رقبتها وضغط عليها جـ.ـا.مد:وديني لقـ.ـتـ.ـلكم
وبعد عنها بعد وقت
سيدرا بتكح جـ.ـا.مد
عاصم اخد قميصه ونزل جري ورا نشوي
كانت نشوي نزلت وعنيها مليانه دمـ.ـو.ع وبتعدي الطريق بس مخا وقلبها مانعين انهم يشتغلو او هي بتحاول توقفهم نهائي مش قدرة تتخيل المنظر تاني
عاصم شفها من بعيد
عاصم بخوف:نشوي نشوي استني
عاصم بصراخ:نشوااااااا
↚
عاصم بصراخ:نشوااااااااااا
نشوي بتبص لقيت عرببة جيا بأقصي سرعة وكانت علي مسافة مش قريبة يعني تقدر تهدي السرعة بس العربية استمرت علي سرعتها
ونشوي كان في اديها انها هترجع لورا وتحمي نفسها لكن استسلمت الأمر الواقع واتمنت انها دي تكون نهايتها
بعد وقت قصير
عاصم دخل المستشفى وهو شايل نشوي وبيضرخ ونشوي غرقانه في دمها
عاصم بصراخ ورعـ.ـب:دكتوووور دكتوووور بسرعة
تقريبا المستشفي كلها جت علي صوته
دكتور:اهدي حضرتك وحطها هنا علي الترلي وانتو جهزو كل حاجة لازم تدخل العمليات حالا
عاصم سمع الكلام وحطها علي الترلي والممرضات بيزقوها
وعاصم ماشي معاهم
الدكتور وقف عند الباب:من فضلك اتفضل برا
عاصم بغضب وحزن:لا هدخل معاها
الدكتور بهدوء:لو سمحت لو خايف عليها فعلا خليك هنا واحنا هنحاول بقدر الإمكان اننا ننقذها
عاصم بصله بحزن ورجع لورا
ودخلت نشوي العمليات
عاصم قعد جنب الباب علي الارض وحط راسه بين كفوفه ولاول مرة عاصم ينهار ويعـ.ـيط بالشكل دا
طارق جه عليه جري:في ايه ي عاصم حصل ايه وملها نشوي
عاصم مش بيرد
طارق بخوف:ي بني انت مش قلت هتضحك عليها النهاردة وتعمل انك مشغول وهتفجأها وتقضو سهره سوا انطق
عاصم بحزن وغضب:مش عارف ي طارق مش عارف ولا فاكر حاجة ولا مخي قادر يستوعب ان نشوي جوا بين ادين ربنا وانها ممكن تروح مني واكون انا السبب في دا
طارق قعد جنبه وحاول يهديه:خالص اهدي وصلي علي النبي
عاصم وعنيه مليانه دمـ.ـو.ع:عليه افضل الصلاه والسلام
طارق:قوم اقعد علي حاجة بدل منتي قاعد علي الارض
عاصم زق ايده: مش هقوم انا هفضل هنا هفضل هنا لغاية ما نشوي ترجعلي وتعرف انها فهمه غلط نشوي نشوي مش فهمه حاجة هي متخيلة متخيلة اني ممكن اخونها واني مش بحبها لا لا انا مش هقبل بكدة ابدا
قال كدة وكان بيتكلم بهستيريا وعـ.ـيا.ط
طارق بحزن وربط علي كتفه: عاصم مش كدة اهدي وخليك راجـ.ـل هي دلوقت بس محتاجة دعائك ليها انزل صلي في المسجد وادعلها الاول انها تفوق
عاصم بصله وقام واتسند علي طارق لانه كان تعبانه جدا ونزل المسجد
×××××××××××××××××في العمليات×××××××××××××××××
نشوي الخبطة كانت جـ.ـا.مدة جدا علي راسها وحالتها صعبه
الدكتور بحدة وخوف:كونو خذرين جدا ممكن نفقدها في أي لحظة
الكل خايف وحالة نشوي صعبه جدا
نشوي في العمليات
نشوي: عاصم عاصم انت فين
عاصم بابتسامة:انا هنا ي حبيبتي هنا مستنيكي اصحي يلا عشان نتجوز
نشوي بعـ.ـيا.ط: عاصم انت خنتني انتي مش بتحبني
عاصم بحزن:والله ابدا انتي فهما غلط
نشوي في العمليات وجت صورة عاصم وهو في حـ.ـضـ.ـن سيدرا
دكتورة بخوف:دكتور القلب بدء يقف
الدكتور بقلق:شغلي جهاز الانعاش بسرعة بسرعة
احد الدكاترة جابو
ومع كل صدمة كهربائية كان نفس المشهد بيتكرر قدام نشوي تاني
الدكتورة بحزن:مفيش امل خلاص ي دكتور
الدكتور مستمر وبيحاول
الكل فقد الامل وبص بحزن
الدكتور غطي وش نشوي وبصلها بحزن
في الخارج
هايدي بصراخ:ايه داااا اييييه الصوت داا لالا مستحيل نشوي تمشي وتسبني لوحدي مستحيل
وكانت هتدخل اوضة العمليات
طارق شـ.ـدها بحزن شـ.ـديد:بس اهدي اهدي وادعلها هي هتكون بخير انا واثق في ربنا
هايدي بتحاول تدخل وطارق ماسكها وهي عمالة تعيط
في الداخل
نشوي وهي نيما في مخها يعني زي ما تكون بتحلم
نشوي:سلام ي عاصم انا مشيا
عاصم بأنهيار:ارجوكي لااا ارجوكي لااا افهمي بعد كدة اعملي اللي عيزاه انا بعدك هموت ارجوكي انا بحبك
الدكاترة وصلو عند باب العمليات وسمعو جهاز القلب
تييييت تيييييت تييييت
كل الدكاترة بصو لبعض بصدمه وفرحة
كلهم جريو عليها وحاشو الغطا من علي وشها وكملو العملية
واخيرا خلصو
احد الدكاترة:حقيقي دي معجزة من المعجزات اللي مش بتتكر غير مرة في العمر
دكتورة:فعلا والله باين عليها متسمكة اوي في الحياة
مازن بأنهيار وحزن:اختي كويسه نشوي عايشة صح هي مستحيل تتخلي عننا بالسهولة دي
عاصم شفهم جري عليهم
عاصم بخوف وعـ.ـيا.ط:هي هي نشوي نشوي مراتي كويسه صح هي هتعيش هي هتكمل عشاني
الدكتورة:ممكن تهدو هي كويسه
الدكتور الكبير في السن اللي شاف عاصم من الأول قرب منه بهدوء وحنيه
الدكتور: اهدي ي بني مراتك اتكتبلها عمر جديد بعد ما القلب وقف اشتغل بعد تلات دقايق انت متخيل
عاصم بفرحة:بجاااد يعني هي كويسة ممكن ادخلها
الدكتور بحزن:بص ي ابني هي حالتها مستقرة بس للاسف الخبطة كانت شـ.ـديدة جدا علي المخ ومش هتفوق غير بعد ٢٤ ساعة او اكتر ويا عالم ممكن تصحي كويسه ممكن تصحي عندها فقدان زاكرة مؤقت لا زي ما قلتلك الخبطة مش بسيطة
عاصم بصدمة وحزن:يعني ايه
الدكتور:يعني ادعيلها دا اختبـ.ـار من ربنا ليكم
عاصم بحزن شـ.ـديد:طب وهتفضل لغاية امتي في غيبوبة
الدكتورة ربط علي كتفه:دي حاجة في علم الغيب ادعلها
الدكتور مشي وعاصم قعد بحزن شـ.ـديد
خرجت نشوي علي الترلي وحواليها دكاترة وممرضين كتير وحالتها مدمرة
عاصم جري عليها
عاصم بعـ.ـيا.ط:نشوي نشوي فوقي انا عاصم حبيبك اصحي بقي
الدكتور بعده:ابعد من فضلك
هايدي بصلها ومنهارة وبتعيط وكل ما تبصلها تتمني انها كانت تكون بدلها
مرت ساعات ويبقي الحال كما هو عليه
عاصم قاعد وحاطت راسه بين كفوفه ومنهار في عالم تاني وعمال يفكر في احداث اليوم كله من اوله باخره لغاية ما نشوي خبطتها العربية ويلعن نفسه
ومازن وهايدي نفس الحكاية وطارق بيحاول يكون جنب عاصم
ومحدش قادر يتكلم او يعاتب حد
عاصم رفع راسه لقي ممرضة معدية
عاصم بهدوء:لو سمحت
الممرضه:نعم ي فنـ.ـد.م
عاصم:ممكن ادخل لنشوي المريـ.ـضة اللي في اوضة ١١٠٢
الممرضه:لا انا اسفة الدكتور مانع عنها الزيارة نهائي لمدة ٢٤ ساعة
عاصم بحزن:دقيقة وحدة وهخرج
الممرضه:اسفة والله ي فنـ.ـد.م دي تعليمـ.ـا.ت
وسابته ومشيت
عاصم قعد مكانه تاني واتعصب وعمال يضغط علي ايده
طارق قعد جنبه يهديه: عاصم تعالي ننزل كافتريا المستشفي تحت
عاصم:مش هتحرك من هنا غير لما نشوي تفوق وتعرف انها فهمه غلط
طارق:طب تعالي نقف في الشباك هنا
عاصم بزهق وضيق:ي طارق بقي سبني في حالي
طارق: يا ابني عايزك في موضوع مهم تعالي
وسحبو وقامو وقفو عند الشباك
طارق:انت لازم تفوق من اللي انت فيه دا لازم ترجع عاصم الشـ.ـديد نشوي لما تفوق مش هتفرح لما تشوف شكلك دا
عاصم بحزن وسـ.ـخرية:دا لما تفوق ان شاء الله
طارق: عاصم خلي عندك امل في ربنا وادعلها انها تفوق بس لغاية ما تفوق احنا لازم نفكر في حاجة تاني خالص
عاصم:موضوع ايه
طارق: انك ازاي كنت مع سيدرا بالشكل دا وكمان بتقول ان العربيه كان ممكن انها تهدي السرعة ومتخبطش نشوي لازم نفكر وانا واثق انك مستحيل تخون نشوي او تخون أي حد بتحبه ي عاصم
عاصم بصله شوية وبص للشارع وسرح مع الهوا
طارق حط ايده علي كتفه بحنان:بتفكر في ايه ي صاحبي
عاصم بصله وبعدها كور ايده بغضب وخبط ايده في الشباك
طارق:اهدي اهدي انا عارف انت بتفكر في ايه نفس اللي بفكر في
عاصم بعنين حادة مثل الصقر:والله وانا لما احلف عمري ما هرجع في حلفاني اول حاجة هنـ.ـد.م سيدرا علي اللي عملته وتخلي نشوي تبصلي النظرة دي
وتاني حاجة بقي لو نشوي حصلها أي حاجة والله عمرو هتكون نهايته علي ايدي وحتي لو محصلهاش نهايتهم هتكون علي ايدي ولاد الكل... دول
طارق:ماشي وانا معاك
عاصم:احنا لازم نمشي لازم نلحق حد منهم
طارق:انا اعرف مكان الشقة اللي كانو بيتجمعو فيها
عاصم بعدم فهم:بيتجمعو ليه يعني
طارق بأحراج:يعني بيتجمعو لوحدهم وكدة انت فاهم وكمان لما كانو بيختطو لموتك
عاصم بقرف:انا حقيقي بقرف منهم اوي مش عارف ازاي كنت بحب انسانه زبـ.ـا.لة زي دي وازاي عمرو القظر الوس..دا يبقي اخوك
طارق بسخرية:لان الاصل مش واحد في مثل بيقول العرق يمد لسابع جد وانا ابويا طول عمره كان طيب وكويس وناس كلها تحبه لكن ابو عمرو كان راجـ.ـل استغفر الله العظيم عمرو اصلا صوره منه يلا يسامحها امي ويرحمها
عاصم:طب يلا نطلع علي الشقة
وفعلا طارق اخد عاصم ومشيو
وكانت الساعة اتنين بليل
وصلو الشقة وقعدو يخبطو محدش رد سألو البواب قلهم ان مشيو وبطلو يجو
عاصم وهو ماشي:مش قلتلك اكيد طبعا مكنوش هيقعدو هنا
طارق بحيرة:مش عارف بس احنا لازم نلاقيهم تفتكر ممكن تكون سيدرا لسة في الشقة
عاصم:لا مفتكرش خالص
عاصم وطارق بيحاولو يفكرو في أي حاجة
عاصم:بس لقيتها
طارق بأمل: قول بسرعة
عاصم: زمان من قيمة خمس سنين سيدرا عرفت ان بباها كان عنده ڤلة والڤلة دي محدش يعرف عنها أي حاجة سيدرا اخدتها وبقيت تهرب فيها من العالم ومفيش مخلوق يعرف مكنها غيري وهي متعرفش
طارق:طب يلا بسرعه اركب
وفعلا ركبو العربية واتجهو
**************************★*************************
في المستشفي
نشوي علي نفس حالها ونيما ومتعلق فيها اجهزة كتير
واوضتها فيها شباك كبير ازاز يعني ممكن انهم يبصو عليها بس مش هيشوفوها كويس
مازن كان تحت هو وهايدي ومعدي بالصدفة لقي دكتور واقف بيبص لنشوي من الازاز ومنهار من العـ.ـيا.ط
مازن قرب منه
مازن بقلق:خير حضرتك في حاجة
د.خالد بتوهان:هاا
مازن بحدة:بقول لحضرتك في حاجة نشوي حصلها حاجة
د.خالد بأنهيار ودمـ.ـو.ع:لا بس انا خايف عليها جدا ونفسي تفوق
مازن وهايدي بيبصو لبعض بعدم فهم
مازن:وحضرتك تعرفها يعني عشان كدة خايف عليها
د.خالد:لا انا كنت مع التيم اللي عمللها العملية وكنت خايف عليها اوي واتعلقت بيها بس الحمدلله هي عايشة
هايدي ضحكت بهمس غصب عنها
مازن بيمشيه:والله طب امشي ي بابا
د.خالد:لحظة بس هقلك حاجة
مازن بغيظ:امشي يلا ي اهبل انت بعد ما مشي
مازن قلده قال اتعلقت بيها دا لو عاصم شافك عيعمل منك شاورما
هايدي بتضحك
مازن بضيق:بتتنيلي تضحكي وهو دا وقته
هايدي حاولت تسكت شوية
مازن بصلها شوية وضحكو هما الاتنين جـ.ـا.مد
مازن قعد وخبط كف علي كف بسخرية:صحيح هم يبكي وهم يضحك
*************************★**************************
نرجع لطارق وعاصم
وصلو قدام الڤلة ودخلو بهمس وكان مفيش حراسة ولا امن ولا حاجة
طارق بهمس:هتدخل ازاي
عاصم بغرور:عيب عليك وطلع المفتاح
طارق غمزله:جـ.ـا.مد يسطا طب يلا بس براحه
عاصم حط المفتاح وبدء يفتح براحة جدا
وفعلا فتح ودخلو بهمس
طارق وهو بيتمشي بلا مبلاه وغباء:الله ايه الجمال دا
عاصم جز علي سنانه وزغره في بطنه وبرقله
طارق بهمس:احم اسف
وبدؤ يدورو ويفتحو كل الاوض
مفلض غير اوضة وحدة
بس قبل ما يفتحو سمعت صوت
سيدرا:براحة بقي ههههه ي شقي هتفضل زي منتي
عاصم بص لطارق وحط ايده علي اكرة الباب وفتح علي ما اخر ما عنده
سيدرا كانت لبسه فستان قصير جدا باللون الازرق وعمرو عاري الصدر
سيدرا وعمرو بصو بصدمة وشـ.ـدو الملاية عليهم
عمرو بغضب:ايه الغباء والوقاحة دي
عاصم ابتسم وقرب منه:وقاحة انا بعمل وقاحة بالنسبة للي انت بتعمله دا ايه بتصلي تعلالي
وهوب اداله بالروسيه
عاصم فضل يضـ.ـر.ب في عمرو وعمرو مكنش في وعيه جـ.ـا.مد عشان كدة مكنش ليه رد فعل
طارق بص علي سيدرا لقاها بتتسحب وهتخرج
طارق وقف قدمها:عندك ي حلوة عندك
ومسكها كتفها
عاصم ربط عمرو من ايده
وبص لسيدرا وقرب منها وطلع منديل من جيبه
سيدرا بصراخ:هتعمل ايييه هتعمل ايييي ابعددد عنييي
وهوب سيدرا فقدة الوعي و وقعت علي الارض
عاصم: شلها وهاتها ورايا مش نقصين عوق
عاصم نزل وهو شايل عمرو وطارق شايل سيدرا وركبوهم في العربيه ورا وطارق ساق وعاصم جنبه
وكان الصبح بدء يطلع طبعا
طارق وهو بيسوق:اطلع علي فين
عاصم:علي المخزن
طارق بصله بقلق وكمل سواقه
بعد وقت كان عاصم وطارق رجعو المستشفي بعد ما ودو عمرو وسيدرا المخزن وربطوهم
وهما دخلين ومتجهيم لاوضة نشوي
عاصم قرب من الممرضة:لو سمحت المريـ.ـضة اللي في غرفة ١١٠٢ فاقت
الممرضه:لا ما خلاص بقي
طارق بصدمة وانهيار:يعني اييييه هااا يعني ايييه خلاص مـ.ـا.تت وحـ.ـضـ.ـن طارق البقاء لله ي صاحبي شـ.ـد حيلك
الممرضه:اهدي ي استاذ انا اقصد انها خلاص فاقت واتنقلت اوضة عاديه
طارق بخجل واحراج:بجد طب الحمدلله
عاصم فرح جدا:هي فين دلوقت
الممرضه:في الدور التامن غرفة:٥٤٦
عاصم بفرحة وهو بيجري:تمام شكرا جدا
عاصم مستناش الاسانسير يفتح ونزل جري وطارق وراه
عاصم بيجري وبيشوف الاوض واخيرا لقاها وجري عليها حط ايده علي اكرة الباب وكان هيفتح بس وقف لوهله افتكر اللي حصل امبـ.ـارح ونشوي هتبقي عاملة ازاي وهتكون نظرتها ليه عملة
طارق قرب منه وربط علي كتفه:افتح ي صاحبي افتح وربنا معاك
عاصم بصله بحزن وبدء يفتح
فتح واول ما فتح عينه جت في عنين نشوي وفضلو يبصو لبعض كام دقيقة عاصم حث ان قلبه رجع ينبض من تاني حث ان نظرة من عنيها قد ايه بتديه طاقة انو يكمل
نشوي بصاله مين الشخص الغريب دا عبـ.ـارة عن شاب واقف مسافة يوم خس جدا (خس وجرجير نينيني اسفة 😌😂) و وشه مرهق جدا وتعبان
عاصم قرب منها بهدوء وفجأة حـ.ـضـ.ـنها جـ.ـا.مد وفضل يعـ.ـيط علي ما اخر ما عنده
عاصم بعـ.ـيا.ط وفرحة وحزن وشعور كتير:نشوي انا اسف اسف اني كنت سبب ان دا يحصلك بس انا بحبك والله العظيم بحبك وعمري ما فكرت ابص لوحدة غيرك سواء في وجودك او في غيابك
نشوي مش بترد
عاصم بعد عنها وبصلها في عنيها:نشوي اتكلمي
نشوي:انت مين عشان تقرب مني كدة
عاصم بعدم فهم:نعم انا مين ازاي يعني
نشوي بغضب:انا مسمحش لحضرتك تتهجم عليا بالشكل دا ابعد
عاصم بصدمة وذهول:نشوي انا جوزك
نشوي:نعمم
الدكتور دخل:استاذ عاصم معلش ممكن برا لحظة
عاصم بص لنشوي وفضل مركز في عنيها وقت طويل جدا
ونشوي بتحول تبص في أي مكان وعاصم مركز معاها
الدكتور:استاذ عاصم لحظة معلش
عاصم بص لنشوي نظرة اخيرة وقام خرج مع الدكتور
(الدكتور الكبير)
عاصم:نعم ي دكتور
الدكتور:دي كل الاشعات اللي عملنانا علي مخ مدام نشوي
عاصم بهدوء: وطلع ملها
الدكتور: بصراحة حصل اللي كنت خايف منه فقدان زاكرة مؤقت ودا خلها تنسي فترة محددة من حياتها نسيت السنة دي من اولها لاخرها يعني هي دلوقت مش فكراك ولا تعرفك ولا أي حاجة
عاصم بهدوء:تمام انا هاخد الاشعات دي واعرضها علي اكبر دكاترة في العالم
الدكتور بصله بتـ.ـو.تر بسيط
عاصم بهدوء:انا عارف حضرتك ان نشوي مش فقدة الزاكرة ولا حاجة وعارف انها بتمثل
الدكتور بذهول:ازاي عرفت
عاصم بأبتسامة حزينه:نشوي مش حد وخلاص في حياتي نشوي حب عمري ومن نظرتها عرفت كل حاجة احنا قبل الحدثة حصل بينا سوء تفاهم وهي فاهمه غلط وهي حابه تنتقم
الدكتور بحزن:طب انا اساعدكم بأيه
عاصم بهدوء:ولا حاجة حضرتك بس تقول اننا مصدق انها فقدة الزاكرة وانا هتعامل معاها بحزر جدا عن اذنك
عاصم مشي ودخل تاني لنشوي وقرب منها بهدوء ونشوي بتحاول تتجنبه
عاصم قعد علي اخر السرير ومسك اديها بحنيه:نشوي حبيبتي انا عارف انك مش فكراني ولا عرفة عني حاجة بس صدقيني انا جوزك وبحبك اوي ومستعد ابعد عنك الفترة دي لغاية ما ترجعي احسن من الاول
نشوي بجمود:انا دلوقت كويسه جدا وبطلب من حضرتك اني تطلقني انا مش مستعدة اقعد مع انسان معرفوش
عاصم بهدوء:تمام هطلقك
عاصم بعد قعد في كرسي جنب طارق
طارق:وانا علي كدة مش فكراني بردو
نشوي بصاله وبتهز راسها ب بلا
الباب خبط
مازن:اتفضل
دخل الدكتور اللي مازن اتخانق معاه امبـ.ـارح
د.خالد بابتسامة وفرحة:انسه نشوي حمدالله على سلامتك
نشوي بأبتسامة:الله يسلم حضرتك شكرا
د.خالد:حضرتك مش متخيلة مبسوط قد ايه انك فوقتي
عاصم باصصله ومبتسم وبيستمع في صمت
د.خالد:انا كنت منهار عليكي امبـ.ـارح والله كنت بتمني اكون مكانك
نشوي عنيها جت علي عاصم من غير ما ياخد باله وضحكت بهمس
د.خالد: بصراحة انا مش قادر اسكت اكتر من كدة انا وقعت فيكي من اول نظرة وحبيتك تتجوزيني
كلهم شهقو بصدمة
طارق بهمس:انت الجاني علي نفسك
عاصم قام من علي الكرسي بغضب وقرب منه مسكه من لياقة البلطو
عاصم بعنين حادة وغضب:بتقول ايه ي روح امك
د.خالد ببراءة:اجوزها حضرتك متعصب ليه
عاصم بغضب:عايزني اشوفك بتحب مراتي وعايز تتجوزها واسكت ي قلب امك
نشوي:..
↚
عاصم بعنين حادة وغضب:بتقول ايه ي روح امك
د.خالد ببراءة:اتجوزها حضرتك متعصب ليه
عاصم بغضب:عايزني اشوفك بتحب مراتي وعايز تتجوزها واسكت ي قلب امك
نشوي بحدة:انت مش جوزي
عاصم بغضب وزعيق:انتي تخرسي خالص مسمعش صوتك وانت اتفضل برا
د.خالد:براحة عليها وبعدين لا بقي انا عايز افهم
عاصم بغضب:تفهم ايه يلا تفهم ايه بقلك مراتي
د.خالد بحزن وبيبص لنشوي:يعني طلعتي متجوزة كان حب من طرف واحد قصتنا خلصت من قبل ما تبتدي
عاصم بغضب وغيرة:في ايييه يلا ما تظبط والله اشرحك هنا
الكل بيضحك
د.خالد بيبص لنشوي:سلام بس وعد هفضل احبك في صمت ي ملاكي
عاصم رفع ايده وكان هيضـ.ـر.به بالبوكس بس طارق قام بسرعة مسك ايده
طارق بيكتم ضحكته:بااس اهدي دا دكتور معاه شهادة معاملة اطفال امشي يلااا
خالد طلع يجري وكان شكله مضحك جدا
بعد ما مشي
عاصم بحدة:يلا ي طارق عشان خلص الحوار دا
مازن قام وقف: عاصم لازم نتكلم
عاصم بهدوء:هنتكلم ي مازن وهتفهم كل حاجة بس بعد ما اخلص حاجة مهمه
عاصم وطارق خرجو
عاصم وهو ماشي لمح خالد واقف
خالد شافهم جري عليهم
خالد بفرحها: ايه دا انت مشيت وسبتها انتو اطلقتو صح
طارق مقدرش يمسك نفسه وضحك جـ.ـا.مد
عاصم اخد نفس بهدوء وقرب منه حط ايده علي كتفه
عاصم:بس ي بابا مدام نشوي اللي جوا دي مراتي اقسم بالله لو عرفت ان ايدك لمست باب اوضتها هيكون اخر يوم في عمرك ابقي المحك بتبصلها ولا بتكلمها عارف لو عرفت انها جت في بالك كدة وانت قاعد انا هقـ.ـتـ.ـلك انت سامع
د.خالد بلع ريقه بخوف:انا اصلا كنت رايح اقدم استقلتي
عاصم بنظرة قرف:شاطر ي حبيبي عايز ارجع المحك بس ماشي في الدور
طارق سحب عاصم من ايده وهو بيضحك:خلاص بقي دا باين عليه عيل اهبل اصلا مش دكتور
عاصم بغيظ:دا قاعد يحب ويعاكس مراتي قدامي
طارق بضحك:بتغيري ي حلوة بس تصدق باين بيحبها بجد
عاصم بغضب ونظرة حارقة:طاااارق
طارق بخوف:في ايه بهزر ي باشا براحة
عاصم بصله بنرفزة ومشيو
عند نشوي
نشوي قعدة مع مازن وهايدي
هايدي بضحك:يلهوي عليه دكتور مـ.ـجـ.ـنو.ن دا عاصم ممكن يقـ.ـتـ.ـله
نشوي ابتسمت
هايدي:نشوي انتي فعلا نسيا عاصم مش فكراه خالص
نشوي بصتلها ومردتش
هايدي:نشوي بكملك
نشوي بصت لمازن لقيته قاعد قدمها ساكت ومركز في عنيها
نشوي:مالك ي مازن باشا ساكن يعني مش عوايدك
مازن بيبصلها من فوق لتحت:دخلتي ليه طب
نشوي بعدم فهم:ايه مش فهمه
مازن:بقلك دخلتي ليه طب يعني لو دخلتي معهد تمثيل كنتي هتنجحي اكتر
نشوي بصتله ونفخت بزهق وبصت بعيد
هايدي بعدم فهم:انتو بتقولو ايه انا مش فاهمه حاجه
مازن قام وبص لنشوي بسخرية:مش فهما ايه ي حبيبتي هو انتي دخلت عليكي التمثيلية إللي عملتها دي
هايدي بصدمة:لا بتهزري يعني انتي فكرا عاصم ومجلكيش فقدان في الزاكرة
نشوي بضيق وحزن وغضب:لا ومحدش ليه دعوة او يقله انا عيزا ابعد عنه عيزا انتقم علي كسرت قلبي اللي كسرها واللي جرالي بسببه واللي وصلتله
مازن:وانتي فكرا انو صدق
نشوي بجمود:مش مهم صدق ولا لا وحتي لو مصدقش هو مش هيقدر يواجهني دلوقت فا خليني احرقه واكسره شوية زي ما كسرني
هايدي ومازن بصولها بحزن
*************************★**************************
عند عاصم وطارق
وصلو قدام المخزن ونزلو
عاصم:لالا خليك انت هنا
طارق بقلق:طب ما تخليني ادخل معاك
عاصم:لا خليك هنا لو احتاجتك هرن عليك
عاصم دخل وطارق واقف قلقان
عاصم دخل
عاصم دخل المخزن ولقي عمرو مربوط في كرسي وحالته صعبه وسيدرا كذلك
عاصم سحب كرسي وقعد قدمهم
عاصم بأبتسامة بـ.ـاردة:منورين والله
عمرو بغضب:فكني فكني ي جبان وخلينا نتواجه راجـ.ـل لراجـ.ـل
عاصم بنفس البرود:تعرف لو كنت في يوم واجهتني كا راجـ.ـل كنت عملت انك راجـ.ـل دلوقت وقعدة اتكلم معاك لكن انت كنت بتحرك ست ي حبيبي تعملك اللي عايزه
سيدرا بعـ.ـيا.ط وتعب: عاصم ارجوك فكني انا مليش دعوه هو اللي خطط لكل حاجة من الاول انا مكنش ليا علاقة بيك اصلا
عمرو بغضب:انتي يبنت الكـ.ـد.ابه وربي استني عليا
عاصم بحدة وغضب:ششششش مش عايز اسمع صوت انتو الاتنين نهايتكو هتكون علي ايدي
عاصم قام من علي الكرسي و وقف قدام سيدرا
عاصم ببرود:ت عـ.ـر.في انا ممكن امسكك اطلعك جثه من هنا لكن للاسف سبق وقلتلك اني مقدرش امد ايدي علي وحدة ست بس هاخد حقي منك
واكمل كلام بعنين حادة وغضب:بس دا ميمنعش اني هاخد حق اللي عملتيه حق ان نشوي تفتكر اني خاين وتكرهني
سيدرا بخوف لانها عرفة ان عاصم لما بيغضب بيبقي عامل زي القطر اللي بياكل أي حد من غير رحمه
سيدرا بعـ.ـيا.ط: عاصم انا اسفة والله اسفة بص سبني سبني وانا مستعدة اروح واقول لنشوي كل حاجة واقلها ان انا وعمرو اللي عملنا كل دا وانت مش خاين وبتحبها وكمان هقول ان عمرو هو اللي كان اللسب ان يحصلك شلل وكمان هو اللي خبط نشوي بالعربية هقول كل حاجة
عمرو بزعيق وغضب:اخرسيييي
عاصم بصلها وابتسم ببرود:لا ملوش لزوم
ووجه كلامه لعمرو بأبتسامة:وانت ي عمور مش عايز تقول حاجه
عمرو بغضب وسـ.ـخرية:هه فاكرني اهبل واتكلم وانت تسجلي واتحبس ههه لا ضحكتني ي ابن الهلالي
عاصم بأبتسامة:هو انت فاكر انت قلت ايه مش شوية نهايتكو علي ايدي يعني مش هستني لما ي حبيبي لما احبسك
عاصم قرب من سيدرا وفون عاصم رن
عاصم بأبتسامة:اهي مكالمة مخصوص ليكي ي سيدرا
عاصم فتح الاسبيكر
عاصم:اللو ي متر ايه الاخبـ.ـار
المتر تـ.ـو.فيق:كل حاجة تمام ي عاصم بيه واسهم شركة سيدرا هانم كلها وقعت وشركتها اتهدت
سيدرا شهقت بصدمة
عاصم:تمام ي متر سلام
سيدرا بغضب وزعيق:انت ايه شيطان منك لله ربنا ينتقم منك والله ما مسمحاك
عاصم بهدوء:انا شيطان شيطان عشان يدوب خسرتك شركة بقلها يجي سبع سنين وكانت بدات تتشهر لكن انتي تختطي معاه علي ان اعمل حدثه واتشل عادي تروحو لدكتور وتدوني دوا يتعبني اكتر عادي تتفقو عليا عشان مراتي تكرهني ويطسها بعربيته عشان تموت وتقهروني وتاخدو شركتي اللي بقيت من اشهر الشركات في العالم عادي
عاصم بنبرة غضب وزعيق:كل حاااااجة عااادي لكن انا مش بسيب حقي لو تفتكرو
عاصم طلع من جيبه مسدس حطا علي راس سيدرا
سيدرا بلعت ريقها بخوف ومش قادرة تتنفس
عاصم حط ايده في جيبه طلع تذكرة
عاصم بعنين حادة:دي تذكرة ل تروحي مكان ما رجعتي وحارس خاص من عندي هيوصلك لغاية الطيارة هتفكري ترجعي او بس اجي علي مخك لوهله انا هقـ.ـتـ.ـلك سمعه
عااااااابد
عابد (الحارس):امرك ي عاصم بيه
عاصم بدء يفك سيدرا :توصلها لغاية الطيارة وتستني اما الطيارة تطير
سيدرا قامت ومشيت مع الحارس لانها عرفة لو نطقت بكلمة عاصم مش هيستني وهيقـ.ـتـ.ـلها
سيدرا مشيت اتبقي عاصم وعمرو
عاصم بيشمر اكمام قميصه:كدة بقينا لوحدنا
عاصم قرب منه:اديني هفكك اهو عشان اشوف الراجـ.ـل دا هيعمل معايا ايه
عاصم فكه
عمرو وقف ولسه هيضـ.ـر.ب عاصم
عاصم انقد عليه زي الاسد لما ينقد علي فريسته ونزل في ضـ.ـر.ب بكل القوي اللي ربنا ادهاله ومع كل ضـ.ـر.به كان بيفتكر موقف لعمرو فيتعصب ويزود ضـ.ـر.ب
وعمرو لانه بيشرب كتير فكان ملوش اي رد وبقي زي الجثه وكله دم وعاصم مستمر في الضـ.ـر.ب
طارق دخل وجري عليه:بس بس ي عاصم سيبه متوديش نفسك في داهيه عشان كـ.ـلـ.ـب زيه (عمرو ميبقاش اخو طارق مامت طارق اتجوزت بابا عمرو وهو كان مخلف عمرو مت وحدة تانيه
بعدها مامت عمرو اطلقت منه واتجوزت واحد تاني وخلفت طارق فهمتو حاجة؟)
عاصم زقه بغضب:اوعي انا هقـ.ـتـ.ـله بأيدي
طارق بيحاول يبعده:اوعي بقي مضيعش نفسك البوليس هياخده
عاصم بعد بغضب لما لقي البوليس دخل ومسكو عمرو
ظابط: بشمهندس عاصم احنا هنحاج اقوالك
عاصم مش بيرد
طارق:حاضر ي فنـ.ـد.م هنيجي وراكم
الكل مشي اتبقي عاصم وطارق
طارق:عجبك كدة لو كان مـ.ـا.ت في ايدك كنت هتبقي مبسوط لما تتحبس
عاصم بغضب:طلبت البوليس ليه مش قلتلك اني هخلص عليهم انا بنفسي
طارق: عايزني اشوفك بتروح في داهيه واسكت
عاصم بغضب وغباء وانهيار:بطل كذب انت مخفتش عليا ولا عمرك خفت عليا انت بتكرهني وانا مش بحبك انت جيت عشان تحوش اخوك من تحت ايدي عشان ميمتش انت اصلا مش بتحبني بتكرهني انا الكل بيكرهني الكل بيكرهني وبيخدعني الكلللل
طارق فضل باصصله شوية وعنيه دمعت:انا كل دا ي عاصم تمام انا مش هرد عليك دلوقت عشان عارف انك تعبان انا ماشي ي يا صحبي
طارق مشي وعاصم بصله بحزن شـ.ـديد ومش قدر ينده عليه وخبط ايده في الحيطة بغضب من كلامه الغـ.ـبـ.ـي
بعد وقت
**************************★*************************
في المستشفي
نشوي قعدة في المستشفي وقلقانه وكل شوية تقول انها هتكلم عاصم تطمن عليه وتفتكر اللي عمله
نشوي:انا عايزة امشي من هنا
مازن بغيظ وضيق:مينفعش
نشوي بعند:عيزااااا امشي
الدكتور دخل:بس بس اهدي مالك
نشوي:لو سمحت ي دكتور اكتبلي علي خروج
الدكتور:ي مدام نشوي انتي دكتورة وعرفة وبعدين دنتي لسا امبـ.ـارح اتكتبلك عمر جديد مينفعش صدقيني
نشوي:معلش ي دكتور انا اسفة عشان خاطري انا عيزا امشي
الدكتور بقلة حيلة:مفيش فايدة بردو
نشوي هزت راسها ب لا
الدكتور:تمام هكتبلك علي خروج بس لازم تتابعي
نشوي:تمام ي دكتور شكرا
وفعلا نشوي رجعت بيتها وهايدي نامت معاها عشان نشوي تبعانه
*************************★*************************
مرت ساعات حتي عم الظلام
عاصم روح بيته اخد شاور عشان يروق ويهدي
عاصم خرج ولبس بنطلون جينز عليه تيشرت وجاكيت رماضي وكوتشي رماضي وركب عربيته واتجه لبيت طارق
عاصم وصل وطلع
(بيت طارق بيت في عمارة وكبير جدا وهو عايش لوحده بردو)
عاصم وصل وفتح
فتحتله دادا راوية
عاصم:طارق في اوضة التمرين ي دادل
دادا راوية:ايوا ي عاصم بيه في اوضة التمرين
عاصم ابتسم بخفوت:تمام انا هطلعله
عاصم دخل وابتسم لان عارف طارق اول لما بيتعصب مش بيتكلم ولا بيخرج ولا بيشكي لحد ولا أي حاجة بس بيدخل اوضة التمرين الخاصة بيه ويطلع كل غضبه في الرياضة
عاصم وصل قدام الاوضة وفتح
وكان طارق لابس شورت اسود عليه تيشرت اسود وبيجري علي المشاية
شاف عاصم واقف بصله من فوق لتحت وبص قدامه وزود السرعة
عاصم قرب منه وطفاها ببرود
طارق اخد نفسه وبيحاول ميتعصبش
طارق نزل من عليها وقعد يلعب ضغط بسرعة جدا
عاصم بسخرية واستفزاز وضحك:عاش ي وحش عااش اسرع
طارق مردش عليه عمال يلعب اسرع
عاصم:ممكن تبطل حركات العيال دي وتقف خلينا نتكلم
طارق وهو بيعلب:احسنلك اني مردش عليك دلوقت لو سمحت اطلع واقفل الباب وابقي تعالي وقت تاني
عاصم:لا مش هاجي وقت تاني انا هقعد معاك واحتمال ابات كمان
طارق بعنين حادة وهو بيلعب:امشي ي عاصم عشان منفجرش فيك
عاصم ببرود وحب:ي سيدي انا عيزك تنفجر فيا طلع كل اللي في قلبك عايز تشتمني تضـ.ـر.بني انا قدامك اهو و والله مش هيكون ليا أي رد اهو
ورفع ايده لفوق ك علامة استسلام
طارق نفخ بزهق وكمل لعب ضغط
عاصم بصله بزهق ومسكه من ايده وقفه
عاصم:ممكن نتكلم كا اتنين عاقلين
طارق قام
طارق بأبتسامة عريضة:تمام ي عاصم وماله هو في حاجة حصلت اصلا تعالي تعالي ي راجـ.ـل دا بيتك وبينشف جـ.ـسمه من التمرين
خرجو ونزلو الريسشبن وطارق ماشي وعاصم وراه
طارق:ها تشرب شاي ولا قهوة ولا نخلي الدادا تعمل اكل ونقضي سهره حلوة وننسي اللي فات ننسي أي حاجة تخصني هو انا مين ولا انا ايه اصلا بالنسبالك ها اقلك انا بالنسبالك ايه انا بالنسبالك حاجة كدة زي اي مكان بتحب تسهر في شوية تضايق تطلع كل غضبك فيك وانا المفرود ميبقاش ليا أي رد فعل انت تزعق وتهزق وتشتم وانا ايه اتأسف انت خلتني مليش أي قيمة ي عاصم من يوم ما اتولدنا واحنا مع بعض من واحنا عيال كنت بتفق معاك علي عمرو وكنت ديما اقول انك انت اللي اخويا مش هو وهو فعلا كدة انت طول عمرك نصي التاني بحبك اكتر من اي حاجة في حياتي ولما النهاردة دخلت عشان انقزك قبل ما تضيع نفسك وابقي خسرت اخويا وحبيبي صاحب عمري بتقول اني خايف علي اخويا وبكرهك
تمام ي عاصم تمام بس لو تحب احنا ممكن ننهي علاقتنا لغاية هنا ونفض كل حاجة بينا ايه رايك
عاصم باصصله ومربع ايده ومش بيرد
طارق ضحك بحزن وطلع اوضته
طارق دخل ياخد شاور عشان يهدي شوية
وعاصم طلع اوضته
عاصم خلص وحث انو زودها شوية مع عاصم
طارق خرج وهو بينشف شعره لقي عاصم قاعد علي السرير مستنيه
طارق: عاصم ا..
عاصم قاطعه:انا مش هعاتبك علي كل كلمة قلتها بس هقلك زي ما قلتلي الصبح انا مش هرد عليك دلوقت لان عارف انك مضايق بس انا هقلك حاجة تاني انا مقلتلكش كدة الصبح ي طارق عشان كنت مضايق او مش محتاج اعتذرلك لان عارف ان مفيش كلمة من اللي قلتها طلعة من قلبي كلام ساعت غضب يعني وانت عارف انت معذتك ايه عندي ومش محتاج اقلك انا مريت بأيه في حياتي انت عارف كل حاجة متهيألي المفرود تعزرني
طارق فضل باصصله
وعاصم كذلك
الاتنين قربو من بعض وحـ.ـضـ.ـن بعض جـ.ـا.مد
طارق وهو بيحـ.ـضـ.ـنه:انا اسف اني قلتلك كدة
عاصم حاضنه:وانا كمان اسف
بعدو عن بعض
عاصم بأبتسامة ومرح:وبعدين بقي لازم كل شوية بين أي اخوات يحصل كدة عشان ميزهقوش من بعض
طارق ضحك
عاصم وهو بيخرج من الاوضة:بقلك ايه انا جعان ومش طايق ارجع الڤلة هبات معاك النهاردة
طارق:تنور ي صحبي ي دادا حضري عشوة انما ايه
دادا راوية:عنيا ي طارق يبني
بعد وقت
عاصم وطارق قعدين في التراس
طارق وهو بيشرب الشاي:ناوي علي ايه مع نشوي
عاصم بعنين حادة وغموض:لا ملكش دعوة بنشوي خاالص
طارق بقلق:مش مطمنلك
عاصم ضحك بخفة
عدي الليل بظلامه علي ابطالنا
__________________________________________________
اشرقت شمس يوم جديد
عاصم صحي ورجع ڤلته اخد شاور ولبس ونزل ركب عربيته واتجه لبيت نشوي
عاصم بيخبط علي الباب
هايدي فتحت
هايدي بضيق:نعم
عاصم ببرود:عايز اقابل مراتي
هايدي:اقلها الاول
عاصم بأبتسامة مستفزة:لا معلش انا هدخلها انا عشت هنا معاها كتير
عاصم دخل وفتح فجأة الباب
نشوي بفزع:ايه الغباء دا حد يفتح كدة وازاي اصلا تدخل من غير تستأذن وتدخل لغاية هنا اطلع برا
عاصم قرب منها وقف جنبها:براحة ي ماما مفيش كنترول
نشوي خبطت برجليها ودخلت البلكونة
نشوي بغضب وحدة:لو سمحت اطلع براااا انا مش عيزاك في حياااتي
عاصم بعند:مش هطلع وهفضل جوزك غصب عنك لغاية ما تفتكري اللي حصل وساعتها هنشوف هتكملي معايا ولا لا
نشوي بغضب:انا مش عيزااا مش عيزااااك
عاصم ببرود:وايه اللي مخليكي مش عيزاني ليه مش عيزا تديني فرصة انتي بتكرهيني ليه انتي شفتي مني حاجة زعلتك ولا انت فكراني اصلا
نشوي نخفت بغضب
عاصم:يلا يلا عشان نرجع بيتنا
نشوي حاشت اديها بنرفزة:مش هرووووح في حتاااا مش عيزااااك
اااااه نشوي داخت وكانت هتقع علي الارض بس ايد عاصم كانت الاسرع وشلها بسرعة
عاصم حطها علي السرير
عاصم بخوف:نشوي نشوي حبيبتي فوقي
هايدي دخلت بخوف:ايه دا ملها عملتلها ايه
عاصم بخوف:مجتش جنبها هي زعقت وفجأة وقعت
هايدي بغضب: الدكتور مانعها من العصبية خالص لازم اتصل بالدكتور حالا
بعد وقت
عاصم بخوف:ملها ي دكتور
الدكتور:انا اللي اسألك ملها حصلها ايه
عاصم:هي بس اتعصبت وزعقت
الدكتور بحدة:يعني ايه دي وحدة لسة عاملة عملية في مخها والمفرود كانت قعدة في المستشفي شهر علي الاقل وكمان هنا المفرود تقعد في راحة تامه مكان معزول عن اي دوشة وتـ.ـو.تر وزعيق انا كتبتلها علي مسكنات تاخدها وحزاري تتعصب او تتنرفز دا هيضرها
الدكتور مشي وعاصم بصله بحزن
هايدي بضيق:لو سمحت كفاية لغاية هنا وطلع برا
عاصم بحدة:لو سمحت اطلع انتي برا وسبيني مع مراتي مش هتخافي عليها اكتر مني
هايدي بصتلها بضيق وخرجت
عاصم قفل الباب
وقرب من نشوي قعد جنبها واخدها في حـ.ـضـ.ـنه
عاصم بهمس:حشـ.ـتـ.ـيني و اوي ي حبيبتي حـ.ـضـ.ـنك واحشني اوي انا اسف عشان كل اللي حصلك دا كان بسببي حقك عليا والله علي عيني وعد هنرجع احسن من الاول
عاصم حـ.ـضـ.ـنها ونامو سوا
بعد وقت
نشوي بدأت تصحي وحست بتقل عليها بتفتح عنيها لقيت عاصم حاضنها وماسك اديها زي ما يكون مكتفها
نشوي بصتله وابتسمت بحزن ورجعت شعره لورا
نشوي بهمس:تعرف ان حـ.ـضـ.ـنك واحشني مش عرفة اعمل اي ولا عرفة افكر ازاي انت حبيبي وكل حياتي مش مصدقة ان ممكن تخني بس عايزة اتأكد
عاصم كان صاحي وسمع كل كلمة بس كان بيمثل انو نايم
نشوي عملت انها لسة بتصحي
نشوي بعدة عنه بضيق:اوعي كدة ابعد ازاي تقرب مني كدة
عاصم قام:بااس بااس اهدي ممكن تهدي انا همشي دلوقت عديمي شهر ترتاحي فيه تريحي وتراجعي نفسك الفترة دي بعدها نشوف هنعمل ايه
عاصم مشي وسبها
مر شهر علي نفي الحال
عاصم منع نفسه من انه يشوف نشوي نهائي وعرف خلال الشهر انها سافرت دهب تريح اعصابها وعاصم طول الفترة دي رجع يتعصب ويتنرفز زي الاول
ونشوي ديما متابعه اخبـ.ـارة علي السوشيال وعرفت انو افتتح شركة جديدة وفرحت جدا
وكل واحد فيهم حاسس ان حاجة نقصاه
عاصم قرر انو يسافر دهب ويعترف لنشوي بكل حاجة
__________________________________________________
في دهب
نشوي قعدة في مطعم جنب الشباك وبصا للنوت وبتكتب
لقيت حد وقف قدمها وحط فونه علي التربيزة رفعت راسها لقيته عاصم
مسافة ما عينهم اتقابلت كل واحد حث ان قلبه رجع ينبض من جديد والحياة بقيت بامبي
عاصم بأبتسامة وقعد:هاا ايه الاخبـ.ـار فكراني ولا لسة انا جوزك علي فكرة
نشوي بضيق مصطنع:اوووف انت جيت هنا كمان
عاصم:ششش عيب صوتك ودا مكان عام
الويتر بنت:طلباتكم
عاصم:اتنين عصير كيوي بس فريش لو سمحت
نشوي دارت ابتسامتها لان عاصم فاكر انها بتحبه
نشوي بضيق:شكرا انا طلبت قهوة سادة
عاصم متجاهلها:بس كدة شكرا
الويتر رفت راسها بصتلهم:لا مش معقول بشمهندس عااصم
عاصم بأبتسامة:تلا ازيك عاملة ايه
تلا بأبتسامة:انا الحمدلله والله بخير حضرتك واحشتني احم اقصد يعني وحشتنا كلنا اوي
نشوي بصا من الشباك
نشوي بهمس وقلبا وشها:وحـ.ـشـ.ـتني نينينيني
عاصم بصلها بخبث:والله انتي كمان وحشاني جدا احم اقصد المكان كله واحشني
تلا:طب ايه مش تعرفنا
عاصم:نشوي
نشوي بصتله بعنين حادة وغيرة:بس
عاصم:احم دكتورة نشوي
نشوي بصتله وجزت علي سنانها بغيظ وغيرة
الويتر مشيت
عاصم بصلها بابتسامة بـ.ـاردة:كنا بنقول ايه
نشوي بغيظ:عايزة اطلق
عاصم ببرود:وماله وماله
نشوي بنرفزة:انا بتكلم بجد يلا نروح عند أي مأذون يطـ.ـلقنا
عاصم ببرود مستفز:للاسف مش هينفع
نشوي بتجز علي سنانها:ليه
عاصم:لازم نطلق عند المأذون اللي جوزنا وهو دلوقت عامل حدثه وفي غيبوبة بقاله شهر ونص
نشوي:والله واحنا لسة هنستني اما يفوق ما الدنيا مليانه مأذونات
عاصم ضحك جـ.ـا.مد:مأذونات
نشوي بغيظ:اتكلم جد بقي
عاصم ببرود:انا كدة لازم اطلق عند المأذون اللي اتجوزت عنده وبص لتلا واهو بالمرة يمكن نلاقي عروسة
نشوي خبطت بأديها وقامت بنرفزة
عاصم وقف قدمها بسرعة
عاصم ضحك:خلاص خلاص بهزر والله متبقيش قفوشه
نشوي بتكتم دمـ.ـو.عها:اوعي كدة ابعد خليني امشي
عاصم بحنيه ومسك اديها:والله اسف هقلك علي حاجة بخصوص الحوار اللي حصل قبل الحادثه
نشوي بضيق وتـ.ـو.تر:حوار ايه
عاصم:خلاص بقي فكك من الشويتين دول انتي فكرا اني صدقت الهبل دا خلاص يستي انتي انتقمتي مني في بعادك عني شهر بحاله
نشوي بصتله بغيظ ومردتش
عاصم بهدوء:تعالي نخرج نقعد في مكان علي البحر
نشوي بصتله ومردتش ومشيت قدامه
عاصم بصلها وضحك بخفة
خرجو قعدو
عاصم طلع فونه وفتح ريكورد اللي سيدرا بتعترف في بكل حاجة
نشوي بتسمع بس مش باين عليها علامـ.ـا.ت الصدمة اللي عاصم كان متوقعها يعني كانت هديه الي حد ما
عاصم قفل الفون:ها ايه رايك
نشوي بصاله ومش بترد
عاصم كشر: كدة الموضوع اتعكس دلوقت مطلوب منك انك انتي اللي تصالحني وانا مش بتصالح بسهولة عايزك تتشقلبي كدة عشان تصلحيني
نشوي بصاله بقرف
عاصم ضحك: بحبك والله مش عارف انتي ازاي افتكرتي مجرد تفكير ان ممكن اعمل حاجة زي كدة انا انا ي نشوي اعمل كدة انتي اكتر واحدة عرفة انا بكره سيدرا قد ايه وعارف انها بتخطط لموتي واروح اخونك معاها
نشوي بهدوء وكسوف:انا اسفة
عاصم بزعل مصطنع:هئه مش قابله ممكن اقابله لو معاه حـ.ـضـ.ـن وكمان بوسه
نشوي ابتسمت
عاصم قام قرب منها وحـ.ـضـ.ـنها جـ.ـا.مد وفضل يبـ.ـو.س في كل حتي في وشها وكان بيشبع منها طول فترة اشتياقه ليها ونشوي كذلك
نشوي وهي في حـ.ـضـ.ـنه: أنا اسفة
عاصم حـ.ـضـ.ـنها
بعد وقت
عاصم:يلا قاعد تلات اسابيع علي الفرح
نشوي بذهول:انت لسة حاجز كل حاجة
عاصم بأبتسامة: طبعا انتي حياتي
وحـ.ـضـ.ـنها
*************************★**************************
في الشركة في مصر
هايدي:لو سمحت عيزا استأذن وامشي
طارق:ليه
هايدي:وانت مالك
طارق بأحراج:احم تمام بقلك
هايدي:نعم
طارق قرب منها:بعدين بقي عايز نتجوز بحبااااك
هايدي ابتسمت:انا مليش في الجو دا عايز حاجه ادخل البيت من بابه
عاصم بفرحة:ي فرج الله والله حالا هروح مع ان مش بطيق اخوكي دا بس هعصر علي نفسي لمونه واروح
طارق طلع يجري وهايدي بتضحك
في بيت مازن وهايدي
مازن بضيق وقرف:نعم خير جنابك قاعد بقالك ساعة كدة ولا رادي تتكلم
طارق بضيق:هو انا مزعل حضرتك في حاجة ولا دستلك علي طرف ممكن تعاملني بطريقة احسن من كدة
مازن بنرفزة:عايز ايه انت
طارق بضيق:انا طالب ايد الانسه هايدي اخت حضرتك
مازن بسرعة:مش موافق
طارق بنرفزة:ي جدع هقوم اضـ.ـر.بك بوكس ما تتعدل انت ليك عندي طار
مازن بصله بضيق من فوق لتحت:هاخد رايها ولو كدا هنعمل خطوبة سنتين
طارق قام بنرفزة:لا خليها تعنس جنبك احسن
هايدي دخلت من الباب وشافت طارق قاعد عملت انها اول مرة تشوفه وبتستهبل
طارق بغيظ:ايه شفاف انا سيادتك أنا ابقي مديرها في الشغل لو سمحت
هايدي بستهبال:انا اعرفك ي جدع انت
طارق بغيظ:وحيات امك
مازن قام بحدة:احترم نفسك ي جدع انت يلا اتفضل برا
طارق بعند:مش هطلع من هنا غير لما نتفق علي كل حاجة
مازن نفخ بزهق وهايدي بتضحك بهمس
طارق:الخطوبة الاسبوع الجاي والفرح مع عاصم اخر الشهر
مازن بسخرية:ي حبيبي وهتعزمنا علي كدة ولا لا
طارق بغيظ:والله مش عايز
مازن بقرف:اطلع يلا برا
طارق:..
↚
مازن:اطلع يلا برا
طارق:جوزني اختك
مازن لهايدي:هتوافقي ان الاهبل دا يكون جوزك
هايدي ابتسمت بخفوت
طارق بفرحة:اهي اهي السكوت علامة الرضا يلا نقرأ الفاتحة والخطوبة الاسبوع الجاي والفرح اخر الشهر
مازن قرب منه بعصبية وطارق رجع لورا بخوف
مازن بهدوء حاد:اسمع ياد احنا مش عملين حسابنا لأي حاجة الخطوبة كمان اسبوعين والفرح لسة بدري علي ما نخلص كل حاجة
طارق:بس ا..
مازن قاطعه:مبسش كدة وإلا مفيش جواز اصلا
طارق بغيظ:تمام يبقي نكتب الكتاب مع الخطوبة دي مش بترضي تخليني ابصلها ومش هينفع نفضل كدة كتير
مازن بص لهايدي وابتسم لان عارف ان اخته محترمة
طارق:ششش تمام كدة اتفقنا هاجي الخميس اللي بعد اللي جاي ومعايا المأذون
طارق مستنهمش يردو ومشي
مازن بص لهايدي
مازن بغيظ:عاملة نفسك مكسوفة ها ماشي ماشي
هايدي ضحكت
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★ في دهب
عاصم ونشوي قعدين في سويت في اوتيل
عاصم نايم علي السرير ونشوي في التويلت
نشوي خرجت وكانت لبسا اسدال ولفا الطرحة
عاصم بصلها برفعة حاجب:ايه داا!!لا مش معقول اعلنتي اسلامك
نشوي قربت قعدة علي السرير:هيهيهي ي خفة
عاصم:ايه اللي انتي لبساه دا هل انتي هتصلي بعد كدة هتقلعي
نشوي: ايه هقلع دي متحترم نفسك ي مشمحترم انت انا هقعد كدة مينفعش اقعد قدامك بحاجة تاني
عاصم بغيظ:وحيات امك منتي في تركيا كنتي بتقعدي قدامي كدة
نشوي قربت منه مسكته من ودانه وشـ.ـدتها
عاصم ضحك بوجع:ااااه ي مفترية
نشوي بحدة طفوليه:اول حاجة نحترم نفسنا تمام تاني حاجه انا نمت معاك في تركيا كان السرير كبير جدا وكنا في الشتا لكن هنا صيف وكل لبسي صيفي فا احترم نفسك بقي
عاصم بقرف:ما تنامي علي الارض احسن
نشوي شهقت:اييييه
عاصم بخوف:في ايه
نشوي بتأثر مصطنع:بقي ي راجـ.ـل ي محترم ي مؤدب ي متدين بتقولي نامي علي الارض بدل ما تقولي ي مراتي ي حبيبتي نامي علي السرير وخدي راحتك وانا هنام علي الارض عشانك
عاصم بصلها شوية بعدها حدفها بالمخدة
نشوي ضحكت:بس بقي ونام
نشوي حطت بينهم مخدات
عاصم ضحك:ماشي كلها تلات اسابيع واشوف هتحطي مخدات ازاي ما بينا
نشوي ابتسمت وغمضت عنيها
عاصم بسرعة سحب المخدة وقرب نشوي لحـ.ـضـ.ـنه
نشوي بخضة وخجل:يا بني بقي خلينا ننام من الصبح بنلف
عاصم وهو واخدها في حـ.ـضـ.ـنه:بحبك
نشوي ببرود:عرفة غيره
عاصم ضحك وحـ.ـضـ.ـنها اكتر:مش بهزر انا بجد بحبك بحبك اوي
نشوي بصت لعنيه:وانا بعشقك مش متخيل الفترة دي كانت بتعدي عليا ازاي عاصم انت بقيت كل حياتي
عاصم ابتسم وقرب منها باسها برقة في انفها
نشوي ابتسمت وكانت هتبعد
عاصم وهو مغمض عينه:بس بقي خليكي في حـ.ـضـ.ـني
نشوي بخجل:ي عاصم عيب ابعد
عاصم:ي بنتي عادي هنام بس يلا يلا غمضي عينك ونااااامي
نشوي ابتسمت ونامت هي وعاصم وهما حـ.ـضـ.ـنين بعض
_________________________________________________
وبتمر الايام وهايدي وطارق اتخطبو
والنهاردة فرح عاصم ونشوي وعملوه في اسكندريه في مكان كبير جدا علي البحر
عاصم كان لابس بدلة سودة شيك اوي اوي وبيبون سودة وشوز سودة وقميص ابيض ومسرح شعره بطريقة كلاسيك كان زي نجوم السيما بوسامته وشياكته
اما نشوي كانت لبسا فستان ابيض رقيق جدا وعليه خمار ابيض وشوز بيضة ومش حطا أي ميك اب وكان فرح جميل جدا وفي اغاني هادية وحلوة
اشتغلت اغنية تلات دقات وعاصم مسك ايد نشوي وكانو بيرقصو بطريقة رومانسيه اوي زي الامير وسندريلا ونشوي كانت حثا نفسها زي الفراشة طايرة من الفرحة في اليوم دا والكل باصصلهم بأعجاب
عاصم وهو بيرقص معاها:اخيرا الدنيا كلها عرفت انك مراتي
نشوي بأبتسامة: بحبك
عاصم شلها بأيد وحدة ولف بيها كتير ونشوي كانت مبسوطة جدا
عند طارق وهايدي
كانو بيرقصو سوا وطارق باصصلها ومبتسم بحب
طارق بأبتسامة: بحبك ي احلي حاجة في حياتي
هايدي ابتسمت بحب
طارق شلها ولف بيها بحب
طارق:تعالي نغلس علي عاصم
وسحبها ومشيو
هايدي بتضحك:بطل بقي هيتردلك
طارق:عصووم مبروك ي صاحبي
عاصم وهو حاضن نشوي:الله يبـ.ـارك فيك ي حبببي عقبالك
طارق رفع ايده للسما:ي رب ي رب
كلهم ضحكو
وقعدو يهزرو ويضحكو
واخيرا خلص الفرح ورجعو القاهرة ورجعو الڤلة وطول الوقت نشوي كانت متـ.ـو.ترة وخايفة وعاصم ملاحظ كل شوية يبصلها ويبتسم محبش يوترها اكتر
واخيرا وصلو الڤلة
نشوي بتـ.ـو.تر:احم عاصم ا..
ولسه بتلف كان عاصم شلها بين اديه الاتنين
نشوي ابتسمت بخجل: عاصم
عاصم برومانسية:ششش النهاردة مفيش كلام ولا في عاصم ولا في نشوي النهارده افعال وبس افعال وايه وبس
نشوي ابتسمت بخجل
وطلعو الاوضة
عاصم بأبتسامة:بصي غيري انتي هنا وانا هغير في الاوضة التانيه
نشوي اكتفت بهز رأسها ودخلت
بعد وقت طويييييل اخيرا نشوي خرجت من التويلت
نشوي خرجت لقيت عاصم قاعد علي السرير بزهق
عاصم بيبص لساعته:انا كنت هنام علي فكرة
نشوي ضحكت بخفة
عاصم قام بغيظ:يلا ي حبيبتي نصلي يلا الصبح طلع وحضرتك بقالك ساعتين بتغيري فستان
عاصم قام وقف وبدء يصلي ونشوي وراه
واخيرا خلصو وعاصم قال دعاء الزوجين ونشوي كانت بصاله ومبتسمه
ونامو وهما غرقانين في بحر عشقهم
__________________________________________________
اشرقت شمس يوم جديد
عاصم ونشوي نيمين
عاصم نايم عاري الصدر واخد نشوي في حـ.ـضـ.ـنه ونشوي لبسه فستان قصير باللون الاسود ورقيق جدا
عاصم بدء يصحي اثر اشاعة الشمس اللي دخلت علي عينه ونشوي دخلة في حـ.ـضـ.ـنه جدا
عاصم بصلها وابتسم بحب
عاصم شـ.ـد نشوي من انفها برقة عشان تصحي
نشوي بنوم وزهق:هممم بسس
عاصم ابتسم وشـ.ـدها تاني
نشوي بدات تصحي
نشوي بنوم وابتسامه جذابة:همم صباح الخير
عاصم بأبتسامة:صباح الفل والرود والقمر علي حياتي
نشوي ابتسمت بحب وغمضة عنيها عشان تنام تاني
عاصم:لالا اصحي احنا يومنا طويل ولسا عندنا سفر
نشوي:صحيح احنا هنسافر فين
عاصم بأبتسامة:تركيا
نشوي بفرحة:تااني
عاصم بحب:ايول ويلا عشان نحضر الفطار بتاعنا ي روحي
عاصم قام اخد شاور ولبس برتكول رماضي عليه تيشرت بينك
ونشوي اخدة شاور ولبست بجاما عبـ.ـارة عن بنطلون برموضا اسود عليه تيشرت اسود ولمت شعرها علي جنب
نزلو سوا المطبخ
نشوي:ها هنعمل فطار ايه
عاصم قرب منها شلها:تؤتؤ إنتي مش هتعملي حاجة انتي النهارده تؤمري وبس ي قمري
عاصم حطها علي رخامة المطبخ ونشوي قصيرة جدا
نشوي ضحكت:طب ي سيادى الشيف العبقري هتفطرنا ايه
عاصم فاتح التلاجه بيجيب حاجات
عاصم بصلها:هتنبهري بس استني
نشوي ضحكت
عاصم:بصي بقي هدوقي احلي بيض اوملت وفول اسكندراني وجبنه وحاجة منتها القمر
نشوي قلبت وشها:في عرايس يوم صباحيتهم يفطرو بيض اوملت وفول اسكندراني وجبنه
عاصم ضحك:اكل مش هدوقي زيه ي جميل ميغرقيش اني مهندس وعايش في كمبوند انا صعيدي اوي
نشوي ضحكت
نشوي ضحكت
عاصم وهو بيقلب البيض:قوليلي صحيح
نشوي:اممم
عاصم بنص عين:وانا بدور في الارفف اللي في اوضتي لقيت صور ليا قديمه كدة
نشوي برفعة حاجب وغيرة:وانت بدور في صورك القديمة ليه ي بشمهندس
عاصم بخبث:ما عشان اقطعهم بس المهم وانا بقطع لفت انتباهي صورة ليا مع وحدة بس وشها كان مدمر كانت جـ.ـسم وبس نفسي اعرف مين اللي قطعها
نشوي شـ.ـدته من لياقة التيشرت:انا ي حبيبي اللي قطعتهم عارف ليه لان من هنا وطالع مش هيبقي ليك أي علاقة بوحدة غيري فاهم
عاصم باس اديها
نشوي ابتسمت وعاصم كمل تحضير الفطار
بعد وقت قصير
عاصم حط الاكل علي السفرة
عاصم من برا:يلا ي حياتي
نشوي من جوا:ايه الاحراج دا عاصم خد ي حبيبي
عاصم دخل ولقاها لسة قاعدة علي رخامة المطبخ
عاصم ضحك وقرب منها:تعالي ي قزعه
وشلها نزلها
نشوي مشيا قدامه بغرور:هه انا قمر ي حبيبي وبعدين انت اللي عامل كل حاجة طويلة زيك
عاصم ضحك وبدؤ يفطرو
بعدها لبسو واتجهو للمطار وركبو الطيارة
__________________________________في الطيارة
المضيفة لعاصم: حاجة تاني ي فنـ.ـد.م
نشوي بعدتها بغيرة:شكرا ي حبيبتي مستغنين عن خدمـ.ـا.تك
المضيفة بصتلها بأحراج ومشيت
عاصم ضحك:ي مـ.ـجـ.ـنو.نة
نشوي بغيظ:بس ي بابا البت عمالة تبصلك وانا قاعدة كيس جوافا هنا
عاصم بغرور:طبعا من حقها شايفة قمر قدمها
نشوي بصتله بعنين حادة: عاصم
عاصم بخوف:روح وقلب وحياة عاصم تعالي ي حياتي اسندي عليا ونامي
نشوي ضحكت وسندة راسها علي كتف عاصم
وقضو اجمل هاني مون في الدنيا
عدي علي جوازهم شبع شهور كانو مبسوطين وفرحانين جدا وحياتهم كانت جميلة ونشوي وعاصم مأجلين الخلفة شوية عشان يعيشو حياتهم
في يوم
عاصم واقف قدام المرايا بيظبط الجرفتا وباصص لنشوي في المرايا ومبتسم
نشوي بضيق:اووف بقي خليك هنا مترحش الشركة
عاصم بأبتسامة:ليه ي حياتي
نشوي:بقلك شغلني معاك
عاصم ضحك:تشتغلي ايه انتي معايا ي دكتورة في شركة هندسه
نشوي بطفولة: أي حاجة المهم اكون معاك
عاصم:ي حبيبتي انت دكتورة علاج طبيعي اخدد تعلمي مساج للموظفين
نشوي بغيظ:هيهيهي بطل هزار بقي
عاصم باس راسها:حاضر هرجع ونشوف حوار الشغل دا
نشوي بعند:عاااصم خليك
عاصم:طب هروح احضر بس الاجتماع ساعتين وهاجي علي طول وكمان عشان فرح طارق وهايدي بكرة لازم نحضر
نشوي بتكشيرة:ماشي
عاصم ضحك وقرب منها باسها وخرج من الاوضة
نشوي قامت تجري وراه وكانت هتقع من علي السرير
نشوي:عااااصم
عاصم كان نزل سلمتين
عاصم بخضة:ايه في ايه
نشوي:لف
عاصم بعدم فهم:ليه
نشوي:اسمع الكلام ولف
عاصم لف ونشوي نطت علي ضهره ومسكت رقبته
نشوي بطفولة:يلا انزل اجري بيا الڤلة كلها
عاصم ضحك علي الطفلة زينة اللي معاه وجري بيها
_________________________________________تاني يوم
نشوي وقفة قدام المرايا بتظبط الفستان بتاعها وعاصم مستنيها في الريسشبن تحت
نشوي خرجت من الاوضة ونزلت علي السلم زي الاميرات
عاصم شفها وقف وفضل متنح
نشوي بأبتسامة وخجل:يلا بينا
عاصم بتوهان:هاا
نشوي ضحكت:يلاا
عاصم بأعجاب وحب:اي الجمال دا
نشوي كانت لبسه فستان اسود وفي فراشات رقيقة جدا علي أطراف الاكمام نبيتي وخمار نبيتي وشوز نبيتي وشنطة سودة
نشوي بتلف بطفولة:عجبتك
عاصم قرب منها:دنتي قمر عرفة والله نفسي احبسك ومخليكي تروحي دنتي اجمل من أي حد
نشوي ابتسمت ومشيو سوا
في العربيه
نشوي بأبتسامة:هقلك علي مفجأة
عاصم بصلها بأبتسامة:قولي
نشوي:تؤتؤ مش دلوقت
عاصم بصلها بغيظ وهي ضحكت
في الفرح
كان الكل موجود ومبسوطين جدا
طارق بفرحة:انا مش مصدق نفسي انا فرحان اوي
هايدي بابتسامة:وانا بحبك
عاصم من وسطهم:وانا زهقت اوي
طارق:اعوذ بالله ديما كدة مقطع الأرزاق
كلهم ضحكو
نشوي بتحـ.ـضـ.ـن هايدي:مبرروك ي حبيبتي
هايدي بحب:الله يبـ.ـارك فيكي ي حياتي
عاصم بغرور:اهو لولا مراتي حبيبتي كان زمانك فضلت صـ.ـا.يع ومش لاقي حد يتجوزك
طارق بغرور وغيظ:هه حبيبي متنساش نفسك لولايه انا من الاول لما نزلت الاعلان فاكر كنت عمرك ما شفت نشوي ولا اتجوزتها اصلا كل حاجة بفضلي انا هاا
عاصم ابتسم بحب:ربنا يخليك ليا ي صاحبي دا جميل عمري ما هنسهولك وبص لنشوي انك كنت سبب في ان اتعرف علي اجمل واحن واحلي بنت شافتها عيني
هايدي بهمس وقرف:هنبدا محن
طارق:امم شوف دلوقت بيقول عليها ايه فاكر الكوباية اللي فتحتلها راسها بيها
الكل ضحك
نشوي:خلاص بقي كفاية اللي فات مـ.ـا.ت واذا كان علي راسي اللي اتفحت انا مسامحه
عاصم ضحك:والله طب تعالي وسحبها وراحو يرقصو
وطارق حـ.ـضـ.ـن هايدي وهما كمان راحو يرقصو
علي الاستديج
كل كابل واقف يرقص ومازن ومـ.ـر.اته كمان(مازن كان خاطب)
عاصم ماسك نشوي من وسطها ونشوي مسكاه من رقبته وبيرقصو سلو
عاصم بأبتسامة:بحبك
نشوي حركت بقها بكلمة
عاصم بعدم فهم وبيقنع نفسه انو فهم غلط:ايه
نشوي حركت بقها تاني
عاصم وقف رقص:نشوي متهزريش بتقولي ايه
نشوي بأبتسامة وصوت عالي بس محدش سمعه من صوت الاغاني
نشوي:اناااااا حاااااااامل
عاصم بفرحة وصدمة:بجااااد
نشوي بأبتسامة وحب:ايوا ولله
عاصم حـ.ـضـ.ـنها:ي حياتي
وشلها ولف بيها وكانو مبسوطين جدا
_________________________________________________
بعد مرور سبع شهور
عاصم ونشوي نيمين
نشوي بتصحي عاصم: عاصم عاصم اصحي
عاصم قام بفزع:ايه ايه بتولدي
نشوي:لا
عاصم:اماال
نشوي:عايزة اكل زتون
عاصم:نعم يختي
نشوي: عيزا زتون ي عاصم
عاصم بص للساعة:زتون ايه الساعة اربعة الفجر
نشوي:انا نفسي اكل زتون بتوحم عليه
عاصم بقرف:الستات تتوحم علي منجا فرولا كيوي خوف وانتي زتوون
نشوي:ايوا زتون وقوم هتلي
عاصم نام وحط مخدة علي راسه:روحي يختي كلي من التلاجة عندك
نشوي:مهو مفيهاش زتون انزل هتلي
عاصم بصلها ونفخ بعنين حادة
نشوي ببراءة:يرضيك اولد ويطلع ابنك جـ.ـسمه مليان زتون كدة ومش أي زتون زتون اسود افرد طلع ابيض زيه تخيل يبقي ابيض ويبقي جـ.ـسمه مليان زتون اسود اصاحبه هيتنمرو عليه وممكن ا..
عاصم قاطعها:ايه ي ماما مالك براحة راديو فتح وانتي خلاص ولدتي وخلفتي عيل ابيض وطلعتيله زتون اسود في جـ.ـسمه وكمان اصحابه اتنمرو عليه
نشوي:ايوا قوم بقي هتلي زتون لو سمحت يلااا ي عاصم
عاصم نفخ بغيظ وقام من علي السرير وعمال يشتم علي نشوي في سره
عاصم وصل عند الباب ولسه هيخرج
نشوي:ااااااه
عاصم لف برعـ.ـب:ماللك ماالك وجري عليها
نشوي بوجع:ااااه شكلي هولد ااااه
عاصم بخوف:طب تعالي تعالي نروح المستشفي
نشوي بتقوم مع عاصم:ااااه هولد قبل ما اكل الزتون ااااه ابني هيطلعله وحمه زتوون اااه
عاصم ضحك غصب عنه
نشوي بغيظ وعـ.ـيا.ط:انت بتضحك
عاصم بأبتسامة وحـ.ـضـ.ـنها:ي حبيبتي دي خرافات والله يلا بس احسن تولدي هنا
بعد وقت
في المستشفي كانت نشوي بتجهز عشان تدخل اوضة العمليات
عاصم بحنيه وبيبـ.ـو.س ادين نشوي:ممكن اعرف انتي بتعيطي ليه دلوقت
نشوي بعـ.ـيا.ط:خايفة مخرجش واسيبك لوحدك
عاصم باس راسها:بعد الشر عنك انتي هتخرجي زي الفل يلا بقي فين نشوي الجمدة القوي يلا انا عايز ولد قمور كدة
نشوي بعـ.ـيا.ط وطفولة:هيبقي عنده وحمه زتونه
عاصم ضحك بحب وحـ.ـضـ.ـنها
الممرضه:يلا ي مدام عشان تولدي
عشان مسكت ايد عاصم بخوف
عاصم باسها وحاول يطمنها
اول ما نشوة دخلت عاصم انهار هو خايف عليها جدا ومرعوب لان نشوي ضعيفة جدا بس حاول يطمن نفسه
بعد وقت كان طارق وهايدي ومازن ومـ.ـر.اته كلهم وقفين مع عاصم بيطمنوه
بعد وقت
خرجت الممرضة وشايلة بيبي: مبروك ولد زي القمر
عاصم بخوف:نشوي عاملة ايه
الممرضه:هي كويسه بس لسة مفاقتش والبييي هنحطه في الحضانه كام يوم عشان ضعيف
عاصم:ممكن اشيله شوية
الممرضه ادتله البيبي
عاصم شاله وبعد عن كل الموجودين وبصلها بصدمة مع فرحة مع ذهول شعور غريب وصعب لما تلاقي نفسك شايل حتك منك ومن الانسانه اللس بتحبها
عاصم بصلها بحب وكبر في ودنه عشان ربنا يجعله ذرية صالحة
عاصم كان بيبـ.ـو.سه في حل حته في جـ.ـسمه برقة لفت انتباهه نقطة سودة في رجله بس مش سودة جدا يعني عاصم بصلها بأستغراب وبيفكر ايه دا
افتكر نشوي والزتون ضحك علي ما اخر ما عنده
وادا البيبي الممرضة ودخل قعد جنب نشوي لغاية ما فاقت
نشوي بتعب:عاصم اااه
عاصم قرب منها: روح وقلب وحياة عاصم
نشوي:البيبي كويس صح
عاصم: زي الفل بس
نشوي بخوف:بس ايه
عاصم:طلعله زتون في رجله
نشوي بصتله وضحكت بتعب
بعد وقت كلهم دخلو يبـ.ـاركولها
عاصم بأبتسامة:ها هتسميه ايه ي حبيبتي
نشوي:ممكن ا..
طارق:لا هو مفيش ممكن الصراحة
عاصم برفعة حاجب:ليه أن شاء الله
طارق: بصراحة انا وهايدي سمناه
عاصم بصدمة وغضب:اييه
طارق بخوف:يعم براحة دنا سميته اسم جميل سميته ادهم
عاصم بنرفزة وغيظ:وانت مال اهلك انت تسميه ليه
طارق ببراءة: هايدي نفسها تسمي الاسم دا محبتش ازعلها
عاصم قام:تعالي انت مش مراتك حامل سمي ابنك ادهم تسمي ابني ليه انت
طارق:منو عمه وزي ابوه ومن حقي اسميه
عاصم:والله طب تعالي وخرج يجري وراه وطارق بيجرو والكل بيضحك عليهم
↚
نشوي بزعيق:چور سيبي الزفت اللي في ايدك
چويرية بغضب طفولي:ي مامي عيزا اكلم مراد انا وعدته
نشوي قربت منها وقلعت الشب*شب: مراد ولا وعدتيه بأيه مين هوا دا ي اصلا
چور براءة(چويرية):ي مامي دا زميلي في الفصل وقلنا هنذاكر مع بعض
نشوي بذهول:يبنتي دنا كان عندي ٢٤سنة وعمري ما ذكرت مع بنت صاحبتي تيجي انتي ياللي في كيجي وان ي مفعوصة انتي وعيزا تذاكري مع زميلك
چور بعند طفولي:ايوا هكلمه
نشوي بزعيق:چوووور هاتي الفون
عاصم جه عليهم: مالكم صوتكم جايب لغاية تحت ليه
نشوي بعنين حادة:شوف بنتك
عاصم قرب من چويرية:مالك ي چور هانم
چور ببراءة:ي بابي انا كنت في الحضانة النهارده تمام
عاصم ضحك:تمام كملي ي هانم
چور:وكان في سؤال مش عرفاه تمام
عاصم:تمام تمام
چور:فا مراد زميلي هو شاطر اوي
عاصم قاطعها:اوي اوي
چور بطفولة:اوي اوي اوي ي بابي اشطر واحد في الفصل
عاصم:تمام ي روحي كملي
چور:هو بقي قلي انو ممكن يساعدني قلي اتصل بيه ونتكلم فديو وهو هيفهمني
نشوي خبطت اديها في الحيطة بغيظ:انا هتشلل هتشلل مش عرفة ارد اقلها ايه
چور بعند واستفزاز:متقوليش ي مامي عشان كدة كدة هكلمه
نشوي برفعة حاجب:والله طب تعالي
وقربت منها كانت هتضـ.ـر.بها بهزار
عاصم شلها وضحك:حبيبتي خلاص روحي انتي شوفي الاتنين رؤساء العصابة اللي تحت دول بيعملو ايه
نشوي مشيا تبرطم:انا كان مالي ي رب كان مالي ومال الحوارات بتاعت الجواز والخلفة دي اهئ اهئ
عاصم بصوت عالي:ماشي ماشي هنزل وهنشوف الحوار دا
نشوي ضحكت ونزلت لولاداها
عاصم:تعالي بقي ي ست چور نشوف حوار استاذ مراد الشاطر اوي اوي اوي دا
عاصم قعدها علي المكتب وهو قعد علي الكرسي قدمها
نشوي نزلت وفتحت اوضة اولادها فجأة
نشوي بصدمة:انتو بتعملو ايه
ادهم وقف قدام مالك ومالك كان قاعد علي الارض مداري
ادهم:ولا أي أي حاجة ي ماما ي حبيبتي ي روح قلبي
نشوي برفعة حاجب:وحيات امك اعي ي واد خليني اشوف بتعملو مصيبه ايه
ادهم بيبعدها:لالا ولا أي حاجة
نشوي:اوعي بقي ي ادهم
هااااااا نهاركو اسود ومنيل مين اللي كسر الفازة اللي كانت هنا
الاتنين في صوت واحد:انا
الاتنين بصو لبعض
نشوي بغيظ:مييين فيكوو
ادهم وقف قدام مالك:انا ي ماما
مالك وقف قدامه:لا انا ي مامي
نشوي بزعيق وغيظ ومسكت الاتنين من لياقة تيشرتتهم
نشوي: شغل العصابات بتاعكم دا وانكم تدارو علي بعض مش عليا فهمين مين اللي كسرها انطقو
ادهم اتكلم: بصراحة ي ماما مالك اللي كسرها
نشوي بصدمة:ايييه
ادهم وقف قدمها بخوف:بس هو والله مكنش يقصد غصب عنه خلاص وهو هيعتذر ومش هيعمل حاجة تاني ولا انتي تعاقبيه
نشوي فضلت بصالهم شوية وابتسمت بحب قد ايه هما بيحبو بعض وديما في ضهر بعض وبيحبو يقولو لبعض اسرارهم وبيخافو علي بعض
نشوي بحدة مصطنعه:انا مش هعمل لحد حاجة بس بشرط
الاتنين:واحنا هنوافق بأي حاجة
نشوي ابتسمت:كل واحد يديني بوسة
الاتنين جريو عليها بوسها وهي حـ.ـضـ.ـنتهم بحب
عند عاصم
چور بطفولة:اهاا يعني عيب اني اكلم ولد غريب
عاصم بأبتسامة:بظبط وكمان حـ.ـر.ام
چور:امم وانتو هتجبولي مستر يفهمني
عاصم:بظبط بردو يلا ننزل بس عايز بوسة كبيرة اوي
چور باسته وعاصم شلها ونزل علي السلم
وكانت نشوي خرجت مع ادهم ومالك
فتحت الدادا
مالك وهو بيجري: سيلاااااا
سيلا وهي بتسيب ايد طارق وبتجري:ملووووكي
وحـ.ـضـ.ـنو بعض جـ.ـا.مد اوي
الكل ضحك
طارق بغيظ وغيرة: ابعد ي بابا كدة بس شوية
وشال سيلا علي ايده:وانتي احترمي نفسك ي هانم
كلهم ضحكو
طارق:انتو لسة مجهزتوش سبوع مروان هيبدا خلاص
نشوي:احنا هنلبس انا وعاصم والولاد جهزين
طارق:خلاص هاخدهم معايا
عاصم:ماشي ي ابو مروان
طارق بصله وضحك واخد ادهم ومالك وچور وسيلا ومشيو
بعد وقت كانت وقفة نشوي قدام الدولاب
عاصم جه من وراها حط ايده علي كتفها:مالك ي قلبي محتارة ليه
نشوي بزعل:مش عرفة مش لاقيه حاجة اللبسها وتليق عليا حثا اني اتغريت اوي
عاصم باسها:والله قمر في كل حاجة قمر
واكمل بغمزة صحيح طارق اخد الولاد تعالي فاكس من السبوع ونقضي اليوم كدا هااا هااا
نشوي ابتسمت بخجل:بس بقي ويلا عشان منتأخرش
عاصم:انتي اللي بترفدي الرزق اللي جيلك
نشوي ضحكت ولبسو سوا وراحو سبوع ابن طارق وهايدي
في السبوع الكل مبسوط وفرحان
هايدي:سيلا راحة فين
سيلا:ي مامي بلعب مع مالك في الاوضة
هايدي:طب تعالي عشان تحضري سبوع مارو
سيلا وهي بتجري:بعدين ي مامي بعدين
هايدي ضحكت وخبط كف علي كف بسخرية
الجو كان مليان بالحب والسعادة
ادهم:مامي عايز اشيل البيبي
عاصم كان شايله
عاصم:شيله ي حبيبي خد
طارق اخده من عاصم:بس ي جدع
عاصم:ي جدع خلي الواد يشيله ويفرح
طارق بغيظ:وعشان ابنك يفرح ابني انا يقع
هايدي:باااس مش هتتخـ.ـنـ.ـقو هنا كمان بس
نشوي:يعني عندكم ٣٩ سنة ولسة زي منتو
الاتنين ضحكو بحب
والسبوع بدء
طارق:امال فين سيلا مش ظاهرة
هايدي:بتعلب مع مالك في اوضتها
طارق بغيظ وغيره:ولوحدهم
هايدي ضحكت:حبيبي دول لسة مكملوش اربع سنين
طارق بغيظ:بردو هو ابن عاصم دا مش هيجبها لبر
هايدي ضحكت
طارق حـ.ـضـ.ـنها:بحبك ي احلي حاجة في حياتي
هايدي بأبتسامة:بعشقك
عند عاصم ونشوي
نشوي وقفة وعاصم واقف وراها حاطت ايده علي ضهرها وحاضنها
عاصم بهمس في ودن نشوي:بعشقك ي مزتي
نشوي لفت بصتله: بحبك ي قمري
عاصم حـ.ـضـ.ـنها بحب
تمت بحمدلله
لو خلصتي الرواية دي وعايزة تقرأيي رواية تانية بنرشحلك الرواية دي جدا ومتأكدين انها هتعجبك 👇