رواية رغما عنك احببتك القيصر وعشق كاملة جميع الفصول

رواية رغما عنك احببتك هي رواية رومانسية تقع احداثها بين القيصر وعشق والرواية من تأليف شيماء صبحي في عالم مليء بالتناقضات والأسرار تتشابك مصائر شخصيات رواية رغما عنك احببتك لتجد نفسها في مواجهة قرارات صعبة تُغير مجرى حياتهم إلى الأبد ان رواية رغما عنك احببتك هي قصة عن الحب الذي يتحدى الزمن والمصير الذي يفرض نفسه والأرواح التي تسعى خلف الحرية والسعادة بين الأمل واليأس وبين القوة والضعف ينسج رواية رغما عنك احببتك تفاصيل حياتهم في معركة غير متكافئة مع القدر لتكشف كل صفحة عن لغز جديد يقود القارئ نحو نهاية غير متوقعة

رواية رغما عنك احببتك القيصر وعشق كاملة جميع الفصول

رواية رغما عنك احببتك من الفصل الاول للاخير بقلم شيماء صبحي

ربع ساعه وهنفتح المزاد ها يا بيه حاطط عينك علي مين فيهم؟ 
بيبصله الشخص بطرف عين ، ولا واحده عجباني مدفعش فيهم جنيه!!! 
بيقرب منو الراجـ.ـل الي بيعلن عن المزاد" ياباشا البنات دول ملهمش اهل وانت الي هتاخدها هتربيها بدماغك والصراحه علشان حضرتك زبون في بنت كدا في المخزن جوا معرفتش اجبها المزاد علشان بتقول انها تعبانه بس لوو حضرتك حابب تشوفها عينيا ليك ياباشا ؟! 
بيقف الشاب بغرور وبيمشي وراه" وريهالي؟؟ 
بيبتسم الراجـ.ـل وبيمشي قدامو وبيقربوا من المخزن بيكون في بنت نايمه ومربوطه من رجليها بيقف الراجـ.ـل ويقرب منها ويكب عليها مايه قومي يا عشق قابلي البيه" 
بتشهق برعـ.ـب لما بتتكب عليها مايه بتبص حواليها برعـ.ـب" انا فين اي الي بيحصل ،، بتبص بتلاقي ناس واقفه شكلهم غريب والمعلم الي مربيهم واقف جمبها فك الحبل الي في رجليها وقرب منها الشاب الغني وهوا بيتفحصها  بعيونه الصقريه" مش بطاله هخدها" 
بيبتسم الراجـ.ـل وبيقول" بس حضرتك شايف انها جميله ويعتبر اجمل البنات دي بق سعررها غالي حبتين؟! 
هدفع فيها 20مليون ويلا هاتها علي العربيه 
بتلمع عين الراجـ.ـل بطمع بعد سماع المبلغ؟؟ 
اما البنت واقفه مصدومة ومرعوبه وبعد سماع المبلغ الي اشتراها بيه بتخاف اكتر منه ؟ 
بيمسكها المعلم وبيقول بغضب" عارفه يا عشق لو البيه اشتكي صدقيني مش هيرحمك ؟ 
بتبلع ريقها بخوف" انت بعتني يا معلم خلاص ؟؟ 
المعلم" البيه واقف برا مستنيكي مفيش وقت تضيعيه هنا يلا علي العربيه" 
بتمشي وراه بخوف وبتخرج بتلاقي عربيه فخمه جدا وواقف راجـ.ـلين من الكبـ.ـار الضخمين دول بيفتحولها الباب  دخلت بخوف واتفجات بنفس الشاب قاعد بيبصلها بنظرات مرعـ.ـبه ؟؟ 
بتدخل وبتقعد في صمت وبعد مرور وقت بيوصلوا لقصر كبير بتدخل العربيه من بوابه كبيره وبيقفوا قدام القصر ؟ 
بيخرجوا الرجاله الاول ويفتحوا الباب للباشا وبعدين البنت بتخرج وبيمسكها من ايديها يدخلها القصر واول مبتدخل بتتصدم  من شكلو الفخم " 
بتخرج سيده من احدي غرف القصر وبتنزل علي السلالم وبتقول وهيا بتقرب من الشخص المجهول دا" مين دي يا قيصر" 
بيبصلها الشخص دا شويه وانا باصه في الارض لاني مقدرش اتكلم ولا اتنفس حتي قال وهوا بيشاور عليا" دي مراتي ؟؟؟ 
انا سمعت الكلمة دي واتصـ.ـد.مت؟ ايييه مـ.ـر.اته ازاي بق هوا بيقول عليا انا مـ.ـر.اته "" طب ازاي انا وقفت مصدومة ومش عارفه ارفع عيني ابص بس كل الي حصل ان الست دي كانت متعصبه عليه"؟ 
" هي اي الي مراتك بق دي اشكال تجيبها بيتي " انت اكيد اتجننت؟؟ روح طلع البتاعه دي برا بيتي !
شـ.ـدني وراه وانا كل دا مصدومه وقال بصوت جهوري" مدام ناني بعد ازنك خليكي في المشروب بتاعك ومتشغليش بالك بيها" هي دي الي هستأمنها علي حياتي ؟ 
ولا وجودنا هيكون تقيل فاشبعي بالقصر انا هاخدها وهنعيش في القصر بتاعي؟! 
بصتله بعصبيه ورجعت بصتلي تاني" انتي حشره!
اتهزيت وحسيت بجـ.ـسمي بيقشعر من كلامها" هل انا ليا قيمه اصلا هيا عندها حق" اذا كنت بتباع في مزاد ولا كأني عبد عندهم" بس ليه الشخص دا دفع فيا المبلغ دا؟؟ 
اسأله كتير في دماغي وكنت واقفه واول مرفعت عيني لقيت الست دي قعدت علي كرسي شكلو غالي جدا وحطت رجل فوق التانيه ومسكت كاس وسيجار في ايديها وبتبصلنا بنظرات غاضبه" 
فجأه شـ.ـدني من ايديا وطلعنا لاوضه كبيره جدا اول مره اشوفها  من غير اي كلمه لقيته بيقولي" يتبع … 
""تم ""
فجأه شـ.ـدني من ايديا وطلعنا لاوضه كبيره جدا اول مره اشوفها  من غير اي كلمه لقيته بيقولي الكلام الي سمعتيه تحت دا حقيقي بس مش رسمي؟ 
فتحت عيني من الصدمة وهوا  دخل لاوضة كبيره بتشتغل بزرار وبعد دقايق لقيته خرج وفي ايديه فستان شكلو نظيف،؟ البسي دا ؟ 
حدفهولي وانا اخذته وهوا خرج من الاوضه ووقفت مصدومة وفي ايدي الفستان وبعد دقايق بدأت استوعب الي بيحصل وبدأت اغير الهدوم الي لبساها الي كانت شكلها مهلكه وقديمة واول ملبست الفستان اتصـ.ـد.مت من شكلي في المرايه" ؟ 
كنت حلوة اوي فردت شعري وقعدت اتحرك يمين وشمال وانا فرحانة بشكلي الجديد؟؟ بس وقفني سؤال ؟؟ مين دااا كل الي عرفتة عنو حاليا اسمة؟! قيصر 
يعني ايه قيصر اصلا!! قعدت اقول اسمة وبحاول افهم معناه!! صحيح انا مش متعلمة بس  اقدر اني اعرف معناه بعد تفكير كتير عرفت افهم معناه! 
والي كان معناه إمبراطور!! انا في ايد إمبراطور،. بس هو لحد دلوقت مأذانيش بس الله أعلم هيعمل اييه ؟!! سمعت صوت خطوات جايه عن الاوضه وبسرعة لميت شعري ورجعت بصيت للأرض تاني بصمت وهوا دخل وقرب مني وقال" مش بطالة يلا تعالي ورايا؟؟ 
رفعت عيني ابص عليه لقيته لابس بدله ومديني ضهره انا لحد دلوقت معرفش شكلوا عامل ازاي ،، مشيت وراه ونزلنا علي السلم وكانت الست دي واقفه وماسكة ازازه وبتشرب منها واول مشافتنا نازلين قربت منه  وهيا بتروح يمين وشمال بسُكر ؟؟ تجاهلها ومشي وانا مشيت وراه بس اتفاجئت بالست دي بتشـ.ـدني ليها صرخت لان شكلها مرعـ.ـب وهوا انتبه ليا وجري علينا وشـ.ـدني وبعدني عنها وهيا صرخت" مش هسمحلك.  يا قيصر تتجوز الحشرة دي مستحيييل ؟! 
كانت بتصرخ وانا بدأت اعيط برعـ.ـب. شكلها مرعـ.ـب وفجأه حدفت الازازه دي علي الارض واتكسرت وهوا مردش عليها ومسك ايديا وخرجنا من القصر؟! كانو واقفين الرجاله بتوع قيصر وقال بصوت جهوري" جيبو دكتور لمدام ناني واتنين يفضلوا هنا والباقي ورايا؟ 
كل دا ماسك ايدي وانا ماشيه وراه ومرعوبه ودخلنا للعربيه والرجاله بتاعته ركبوا والعربيات اتحركت؟! كان ضاغط علي ايدي جـ.ـا.مد كأنه بيفش غضبة وكانت إيدي وجعاني بس استحملت مقدرتش انطق انا خايفة ومرعوبه منه شكلوا مرعـ.ـب وحياتو مرعـ.ـبه انا اصلا عمري مطمنت عايشه مش عايشة حياتي عبـ.ـاره عن اني عايشه طول عمري في مخزن قديم انا وبنات كتير شبهي كل يوم المعلم يجيب بنات صغيرة وياخد الكبـ.ـار وانا كنت موجوده وجه اليوم الي كنت كبرت فيه وخلاص جه دوري اني اتباع واشتراني ذالك القيصر ؟؟ 
انتبه قيصر بانه ظاغط علي ايد عشق سابها وهوا بينفخ بضيق ؟؟ 
سألة السواق" حضرتك كويس؟ 
بصلوا قيصر من مرايه العربيه بصة مرعـ.ـبه اخرست السواق ،، 
وبعد دقايق بتقف العربيات وبتتفتح العربيه الي احنا موجودين فيها وبيخرج قيصر وبعدين انا خرجت ولتاني مره اتصـ.ـد.م من شكل المكان" كان قصر كبير مفيش كلمة توصفة غير ان عيني عمرها ما شافت ولا هتشوف حاجة بالجمال دا؟ 
مشي قيصر ووراه الرجاله وانا كنت بصة للقصر ومنتبهتش ليهم وفجأه سمعت صوت جهوري فوقني " بتعملي ايه عندك؟؟ 
ببص ولأول مره اشوفه واقف قدامي مفيش بينا يعتبر مسافات ؟ 
اترعـ.ـبت منو  وهزيت راسي؟! وبصيت للارض !! انااا….. ورايااا قالها وهوا بيمشي وانا مشيت وراه برعـ.ـب منه "" ااااه ياقلبي هيخرج من الرعـ.ـب دااا؟؟ 
دخلنا لجوة وانا مرفعتش عيني من علي الارض لاني مش عايزه اسرح تاني وهوا مش ضامنه هيعمل ايه،، 
كان واقف ويعتبر مفيش في القصر غيرنا ؟؟ 
قالي وهوا بيبص لجـ.ـسمي بطريقه غريبة" انتي،؟؟ 
رفعت عيني وبصيتله" وهوا كمل،،. 
إسمك اية،، 
انا برعشه،.. عشق…. 
بصلي شويه وانا رجعت بصيت للارض تاني ،، 
انتي عارفة انا مين،،. 
هزيت راسي بلأ،. 
وهوا قال.. القيصر انا القيصر وانتي دلوقت في إمبراطوريتي .. حياتك القديمة تنسيها ومن النهاردة انتي تحت أوامري في أي حاجة انتي فاهمة،،؟ 
هزيت راسي بالموافقه وهوا قالي ، ورايا 
مشيت وراه ودخلنا لاوضه واسعه وما يقال عنها ملوكيه .. دخل قيصر وهوا بيقلع جاكتة وبيقرب عليا .. رفع وشي بايديه وبص في عيني وانا كنت خلاص حاسة باني هيغمي عليا من الخوف..؟ 
فجأه شـ.ـدني من وسطي وميلني علي دراعة وبص لشفايفي وفجأه بدأ يقبلني بطريقة وحشيه كنت بتألم من الوجع مش قادرة امنعه كان عامل ذي كانه ضبع بيفترس غزالة وانا من الوجع بدأت اعيط بعد عني لما دمـ.ـو.عي لمست خدة وبصلي وبعد .. وقتها وقعت علي الارض وهوا رجع آخد الجاكت بتاعه وخرج وانا حاولت اقوم ونجحت وقعدت علي السرير وبدات اهدي وحطيت ايدي علي شفايفي الي حسيت وكأنها ورمت ،، 
عدي وقت كبير وكنت مكاني وهوا مرجعش للاوضة فقومت ودخل للحمام وغسلت وشي وخرجت وبدأت ابص للأوضه تاني واحللها كانت معمولة بطريقه  غريبه كل حاجه فيها أسود كأن الي عايش فيها شخص غامض وبيحب اللون الأسود دليل علي انه  شخصيه قوية غامضة  ،، رجعت وقعدت علي السرير وانا بفرك في ايدي من التـ.ـو.تر كنت خايفه انام علي السرير فيجي هوا ويزعق  فيا فقومت من علي السرير وقررت انام علي الارض علشان ابق مطمنة اكتر وفعلا نمت ..،،،،،،، 
___________
في حجرة في القصر كان قاعد قيصر ورافع رجلة علي المكتب وبيدخن السيجار وبيفكر في شئ،،.
""""
حضرتك  متعور.؟؟ 
نعم"! 
والله حتي بص لايدك في هنا دم، وقربت منو ولمست الدم وورتهولة.، 
بصلها بلامبالاه ، وهيا مسكت البلوزه بتاعها وقطعت منها حته ومسحت الدم وهوا كان باصصلها بصدمة" انتي مين يا شاطرة وبتعملي ايه في المكان دا،،! 
هيا بطفولة" انا عايشة في المخزن دا انا والبنات؟! 
قيصر باستغراب" وانتي والبنات وعايشين ازاي في المخزن،،؟ 
عايشين وخلاص المعلم جابر دا هوا كل يوم بيجيب بنت صغيرة وبالليل بياخد بنت كبيره وكل يوم كدا وانا فاضل سنتين  واكبر والمعلم جابر هياخدني  انا كمان علشان يفسحني "؟؟ 
بصلها بصدمة وقام وضغط علي دراعة الي بدأ ينزف جـ.ـا.مد؟! 
دراعك دراعك في دم كتير جدا ،؟ 
قربت عليه بخوف ومسكت القطعة الي قطعتها من بلورتها بس كانت اتملت دم"" كانت لسا هتقطع حته تانيه الا انو وقفها؟!  لأ متعمليش حاجة انا كويس وراح لعربيته الي كانت مفتوحه وخرج منها علبه وهيا اخدتها منه وبدات تمسح الدم وتعقمو؟!! 
انت كويس ،؟ 
كان حاسس  انو دايخ ورجع تاني قعد علي الارض بتعب؟! 
انت شكلك تعبان اوي هوا مين عمل كدا فيك؟! 
بصلها بتعب" امي؟! 
يالهوي هوا في ماما بتعور ابنها كدا؟!! 
ضحك علي طريقتها" شوفتي بق "؟ هو انتي إسمك اي
كانت بصالة بحزن علي حالته وهوا قرب ايديه منها وقال، اسمك ايه 
هيا بسرعة" عشق اسمي عشق ،، 
هوا نطق اسمها وهيا قالت" انت بق اسمك ايه ،. 
هوا بصلها وكان خلاص هيغمي عليه.، انتي مرتاحه في المخزن.. 
قالتله وهيا خايفه عليه وبتقرب" منه الحقيقه كلنا  خايفين من المخزن وعايزين اهلناا بس المعلم جابر بيقول انهم مـ.ـا.تو ،؟ 
بصلها  وهو بيحفظ ملامحها" انتي جميله اوي يا عشق،،. 
بصتله بخوف.، انت شكلك تعبان اوي انا هروح اجيبلك عصير من الي انا بحبه ممكن يساعدك وهوا قال بابتسامه" انا هطلعك من هنا وهساعدك،،
قالتله بضحكة" هوا انت ممكن تخرجني من المخزن انا والبنات
قال بتعب ايوا 
قالت عشق" خلاص انا مصدقاك  وراحت عشق ودخلت المخزن ومن لحظتها مخرجتش تاني ؟؟؟!! 
ابتسم لتذكر تلك الطفلة التي ساعدته وقال؟!؟ 
اديني وفيت بوعدي ليكي وخرجتك من المخزن يا عشق  وهنتقم من الحـ.ـيو.ان الي كسرك انتي واصحابك بس اصبري ،،،؟ 
خرج من الغرفه واتجه للجناح بتاعه ولقاها نايمه علي الارض وحاضنة رجليها واخده وضع الجنين قرب منها وشالها حاطها علي السرير وشال خصله من علي شعرها وهيا كانت نايمة وكان شكلها برئ جدااا بص لشفايفها ولقاها ورمه وقف وقرب منها ببطئ طبع قبله علي شفتها وهيا صحيت ولقته في وشها وهوا كان باصص في عينيها ورجع قبلها وهيا عيطت وغمضت عينيها بخوف منه خلاه بعد عنها وصرخ بغضب وقال  جملة خلتها تقف من الصدمة …….. يتبع 
كان باصص في عينيها ورجع قبلها وهيا عيطت وغمضت عينيها بخوف منه خلاه بعد عنها وصرخ بغضب وقال  جملة خلتها تقف من الصدمة 
 انتي بنت لسا ولا في حد لمسك؟؟ 
وقفت عشق مصدومة!! 
بغضب،، ردي عليا انتي بنت ولا حد لمسك ،، 
عشق بعـ.ـيا.ط،، بنت والله بنت .. محدش لمسني ،.. 
بعد عنها وهوا بياخد نفسه.. 
عشق حـ.ـضـ.ـنت نفسها برعـ.ـب . وغمضت عينيها بخوف منه بصلها وقرب منها تاني.. قومي فزي غيري الهدوم دي ،، 
قامت بخوف منو ونزلت من علي السرير وهوا مسك ايديها"" 
يلا انجزي البسي قميص نوم يلااا .. 
دخلت لاوضة تغير الملابس ومسكت قميص نوم من الي موجودين وايديها بترتعش،، 
لبسته وخرجت كان واقف يرمقها بنظرات مشتعله،، قرب منها وسحبها من وسطها نامت علي دراعه وقرب من وشها وبص في عينيها؟؟ 
عارفة انك حلوة يا عشق وعجبتيني؟؟! 
عشق سكتت وهوا فضل يبق لجـ.ـسمها بنظرات شهوانيه ؟؟! اي رئيك نقضي ليلة حلوة مع بعض ،، 
كانت ساكتة ومش بترد بص نظراتها كانت كافيه ترد بدل لسانها.. 
بص في عيونها وشاف الرعـ.ـب فيها ،، شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه وقرب من رقبتها وقبلها" 
عشق كانت واقفة زي الحجر بدون اي مشاعر كانت وكأنها ملكان مفيش روح،، 
قيصر بعدها وصرخ فيها" انتي ليه بتعملي كدااا، 
بصتلو ومردتش. اما اكلمك تردي ،، 
عشق عيطت وقالت" حااضر،، 
قيصر  رجع شـ.ـد فستانها وكان كتفها كلو بان وقبلها.. اتجاوبي معايا،، 
هزت راسها بحاضر.. وهوا حملها بين دراعه وبدأ يقبلها بكل شراهه،، 
وبعد دقايق بينيمها علي السرير وبيسيبها وبيخرج..! 
كانت مغمضه عيونها من الرعـ.ـب ،، 
حست ان مفيش حركه حواليها فتحت عيونها بتعب وقامت دخلت لاوضة الملابس واخدت بيجاما لبستها ورجعت تاني للسرير حـ.ـضـ.ـنت نفسها وضع الجنين وغمضت عيونها ونامت…!
—————-
في مكان مهجور بتوصل اربع عربيات كل واحدة فيهم مليانه برجـ.ـا.لة ملثمة،، 
بيدخلوا فيلا شكلها مهجور بعض الشئ ،، 
بيقرب واحد منهم وبيفتح احدي الغرف الي موجودة"" كانت في بنت مربوطة بحبل وباين عليها التعب،، 
قرب من نفس الشاب" لسا مصممة علي رئيك؟! 
البنت بصت بتعب ليه ومردتش،، 
انتي لسا فكراه بيحبك ،، دا كل يوم في حـ.ـضـ.ـنة واحدة شكل؟؟ بس اقولك الكبيرة راح اشتري بنت ب20مليون جنيه ؟؟ 
بصتلوا البنت بصدمة وهوا ابتسم لما شافها بتتجاوب معاه، 
زي مسمعتي هوا خلاص نساكي ومفكرك موتي ،، وراح اشتري بنت واعتقد كده ان ليها قصه معاه لان اقل واحده بتشتري منوالمخزن دا بيكون سعرها 50 الف بالكتير اوي  انما دا دفع 20مليون جنيه .. 
تفتكري لسا فاكرك،، 
البنت بترد،، انت فاكر انك لما نقولي كدا انا هصدقك تبقي بتحلم،،! 
انا مش فاهم بتحبي فيه ايه بقلك الكلام دا صح وعلشان تصدقي شوفي بنفسك اهو المزاد واهي البنت الي اشتراها،،تشوف صوره لقيصر وجمبه بنت شكلها مبهدل وركبت معاه عربيته،،؟ 
هاا اي رئيك بق ،؟؟ 
بتتصدمً من اللي بتشوفة وبتتعصب؟ انت اكيد كـ.ـد.اب قيصر بيحبني وعمره ماينساني،، 
هوا بغضب،، نسااكي بأمارة انو معدش بيدور عليكي وراح بص لغيرك وبعدين الي زي قيصر دا ميعرفش يعني ايه حب دا مافيا فاهمة ياعني ايه مافيا ،، انا بقولك اتعاوني معانا خلينا نقبض عليه ومساعدتك لينا هتردي كرامتك ؟؟ 
بصتلو بتفكير وغمضت عينيها بتعب،، موافقة،؟!! 
____________
وفي القصر الخاص بوالده قيصر؟! 
كانت مدام ناني بتشرب من الكاس وبتسمع كاست وبتغني بسُكر ؟؟ 
انت اناني يا قيصر ولازم انتقم منك علي الي عملتو فيااا؟؟ 
دخل عليها قيصر وقرب منها" مش هتبطلي الي بتعمليه دا كام مره بعتي رجاله يخلصوا مني وبرضوا بموتهم اي عايزاني اقـ.ـتـ.ـلك المره الجاية،؟ 
وقفت ناني وهيا بتضحك بشر؟؟! انت عاوز تقـ.ـتـ.ـل امك يا قيصر؟! 
قيصر لف جـ.ـسمه بغضب وهيا قربت من وحطت ايديها علي كتفه،؟ 
امك تهون عليك تقـ.ـتـ.ـلها؟!! دي الجنه تحت قدمي وبتضحك بصوت عالي ،؟؟ 
انتي لازم تروحي مصحه تتعالجي انتي مبقتيش طبيعيه؟؟ 
رجعت ناني وقعدت علي الكرسي؟؟ بقولك اي يا قيصر هي البنت الحشرة دي انت اتجوزتها بجد،، 
قيصر اتعصب ومردش عليها وخرج"" وقال للحرس عينكم متتحركش من عليها لو حصل اي حاجه تكلموني،، 
" اوامرك يا باشا ؟
بيخرج من قصر والدته وبيتصل علي دراعه اليمين " تجيلي علي المكتب بسرعه،، 
قفل التلفون وساق عربيته متجهه لمكتبه الخاص 
وصل للمبني الرئيسي وخرج من عربيته واخد من المساعد المفتاح ودخل قيصر بكل هيبه وكان كل الي في المبني واقفين بيعطوه التحيه،،؟ 
بيوصل لمكتبه وبعد حوالي ١٠ دقايق بيوصل كنان ؟؟! 
قيصر" اي اخبـ.ـار الشحنه الي هتوصل مصر؟؟ 
كنان" مبلاش الشحنه دي يا قيصر الحكومه عارفه بيها وبكده احنا ممكن ننكشف 
قيصر وهوا بيقف وبيدي ضهرة لكنان وبيبص من الزجاج بتاع المبني" الحكومه بتلاعبنا وانا عارف دا كويس بس مش القيصر الي حد يفهم دماغوا؟ 
بيقرب منو كينان!! وانت ناوي علي ايه يا قيصر؟!! 
الشحنه دي مش هتوصل بري "" 
كنان بتفكير" امال؟
قيصر" العملية دي هتم بحري وفي داخل غواصات ؟؟ 
بصلوا كنان" بس كدا هنتكلف كتير وبعدن الناس الي برا موافقين" 
قيصر بغضب" انا الي بقرر مش هما ، هما مجرد بياخدو الاوامر؟! 
كنان" خبط علي كتفه " خلاص يا صحبي انا معاك بس انا عندي سؤال؟ 
قيصر" عارف عايز تقول ايه " ليها قصه معايا هحكيهالك لما نخلص المهمه" 
كنان" خلاص يا صحبي انا هروح القصر علشان ارتاح خصوصا اني اتفرهدت في السفريه دي"" 
قيصر لما بيسمع كلمة قصر بيقوله" لأ مهو من النهاردة شوفلك حته تانيه عيش فيها" 
كنان بصدمة"نعم هوا الي اشوفلي حته تانيه" 
قيصر" زي ما سمعت كدا روح اقعدلك في فندق الفتره دي ؟ 
كنان بيفهم انو بيعمل كدا علشان البنت الي جابها من المزاد" خلاص يا صحبي انا هروح فندق بس اعرف ان ليك واحده" 
بيبصلوا كينان بنصف عين" اخرج يا كنان بدل ماقـ.ـتـ.ـلك هنا؟
بيخرج كنان وبيبص قيصر من النافذة بضيق من فكرة عشق"" 
في الليل بيرجع قيصر ،للقصر وبيدخل لجناحه وبتكون عشق نايمه وبتهلوس"" 
لأ يا معلم انا مش عاوزة اتفسح خلااص انا عاوزه افضل مع ملك ولبني مش عاوزه اسيبهم" 
ناجي بغضب" قومي ياعشق المزاد هيبدأ ولو مخرجتيش انا هقـ.ـتـ.ـل ملك ولبني وهسيبك لوحدك،، 
البنات بتخاف منو" ارجوك سيبني وسيبهم انا تعبانه ومش قادرة خالص ؟؟ 
بيمسكها ناجي وبيسحبها لمخزن اخر بس دا شكلو مهجور ؟ 
خلاص يا عشق خليكي هنا علشان ت عـ.ـر.في ان الله حق وبدأ يربط رجليها وكتفها" اخلص المزاد وارجعلك يا جميل ،، 
بيخرج وبيسيبها وهيا وجع بطنها بيزيد واول ما بيقف الباب الدنيا بتضلم وبتبدأ تصرخ"" لأ يا معلم متسبنيش هنا انا بخاف من الضلمة ابوس ايدك طلعني من هنا انا بخاف !! جـ.ـسمها بدأ يرتعش من الخوف كان قيصر بيسمع كلامها وواقف باستغراب اول مبيقرب منها بتقوم بفزع وبتفضل تصوت " بيكتم بوقها" 
عشق بتشهق من الخضة  وهوا بيبصلها  بجمود ؟؟ 
بيبعد  ايده عنها  وهيا بتهدأ بيقرب منها وهيا بتبعد بخوف"" انتي مش قولتي انك بنت؟ 
هزت راسها بايوا وهوا قرب اكتر" انا بق عاوزك 
عشق سكتت وهوا بدأ يقرب منها اكتر لحد ما بق فوقها !' 
بدأ يقلعها هدومها وهيا مستسلمة ليه مش قادره تبعده عنها لحد ما …… 
يتبع ..
بدأ يقلعها هدومها وهيا مستسلمة ليه مش قادره تبعده عنها لحد ما وصل صوت رساله في تلفون قيصر فتحها واول مقرأها نفخ بضيق؟؟؟ 
قومي البسي هدومك بسرعه"" 
قامت بسرعه وسمعت الكلام وغيرت هدومها ولبست لبس خروج ؟؟! 
وقيصر اتصل بكينان الي كان نايم ومش حاسس بالدنيا اول تليفونه رن قام مزعوج من صوته وبيمسكه وقبل ما يقفله بيلمح اسم القيصر" بيحس ان  المكالمة دي  فيها كارثه بيرد وبيتأكد من احساسه اول ما بيسمع قيصر وهوا بيقول ؟؟ 
قيصر"" الايطاليين بعتم رساله ان العمليه مش هتم في مصر ؟؟ 
كنان بصدمة" اييه وبعدين يا قيصر هنعمل ايه"
قيصر" طلع موجود خاين وسطهم ،، ظابط مصري بيتجسس هناك 
وانا بلغتهم ان لو في خطر يحولو التسليم في اي دوله تكون الامور فيها هاديه وهما خلاص هيحولها لتركيا وهناك هتم الصفقة"" 
كنان" يا ادي المصيبه يا قيصر احنا ازاي هنعدي من المطار خصوصا ان الحكومه عينها علينا ..؟ 
قيصر" جهز نفسك انت دلوقت ولما توصل هفهمك كل حاجه" 
كنان تمام يا ريس وقفل المكالمة وقام يجهز؟؟؟! 
وفي قصر القيصر "" 
بتخرج عشق وهيا لابسه هدوم خروج بتلاقي القيصر واقف واول ماشافهه بصلها بصمت وهيا وقفت قدامة باصه للارض وهوا قرب منها ورفع وشها بايديه" انا سبق وقلتلك انتي ملكي وتحت أوامري صح، 
هزت راسها بايوا وهوا كمل"" انتي خلاص بقيتي واخده مننا وعلشان اكون صريح هعرفك انك اصبحتي من رجال القيصر اكبر مافيا في العالم ،، 
بتشهق بصدمة وبتقول" يا لهوي انت مافيا ازاي انت بتاجر في الاعضاء وبتقـ.ـتـ.ـل البنات صح"" 
بيبصلها بصدمة" هي دي فكرتك عن المافايا !!! بس احب اوضحلك لأ انا مش في قسم اعضاء انا في قسم الأسلحه،، روايه عشق القيصر بقلمي شيماء صبحي 
بتبصلوا وبتفرح" اها قسم الأسلحة افضل" 
بيظهر علي ملامحه شبح ابتسامه وفجأه بتختفي مع وصول كنان"" 
ها يا كبير اي المهمه" 
قيصر" هنسافر تركيا اكننا زوجين جداد ورايحين شهر عسل وانت هتسافر عادي وبعدين انا الي العين عليا فاكيد هيشكو فيا بس ههما لسا ميعرفوش حاجه عن الظابط الجاسوس ولسا عارفين ان المهمه دي هتم في مصر فممكن الشك يقل بنسبه 20%
بس متقلقش كلو تنمم" اهم حاجه دلوقت تجيبلي مأذون علشان يكتب كتابنا ؟؟ 
عشق وشـ.ـدها ليه " اعرفكم ببعض" كنان ، عشق "" 
من النهارده عشق هتكون معانا وهيا طبعا عارفه ان لو في اي غدر هيحصل مش هيكفيني فيها موتها ؟!  
بتبصلوا بصدمة وبتهز راسها"" 
وكنان بينزل وبيخرج يجيب مأزون وبعد وقت مش كبير بيوصل ومعاه مأزون" 
قيصر لعشق الي واقفه ومش فاهمه حاجة" 
كل الي عليكي لو المأزون سالك موافقه هتوافقي " يا اما وربي لاكون مخلص عليكي انتي والمأزون"" 
هزت راسها بالموافقه ونزلو وبدأ المأزون يكتب الكتاب؟؟ 
كان مستغرب من رأشكنهم وخصوصا ان قيصر حاطت رجل فوق التانيه وعشق باصه للارض بص المأزون لكنان الي بصلهم وحس ان الموضوع مشكوك فيه فنبه القيصر وفعلا قرب من عشق وحـ.ـضـ.ـنها" ها يا مولانا فاضل كتير" 
المأزون" لأ يلا بينا "" قول ورايا "وبدأ في مراسم الزواج"" فين وكيل العروسه" بص قيصر لكنان الي قال" انا يا شيخنا" 
قرب من عشق وقال" موافقه يابنتي تكوني زوجه قيصر المحمدي 
بتهز راسها بموافقه  والمأزون بيقول علي بركة الله وبيتم الجواز" 
امضولي هنا بيمضي قيصر وعشق وبيقرب الدفتر من كنان، امضي هنا .. 
وبعد ما بيخلص ، بـ.ـارك الله لكما وبـ.ـارك عليكما وجمع بينكما في خير،؟ 
مبروك ،، 
بيعطيهم المأزون قسيمه الجواز وبيمشي 
قيصر بيبص لعشق وبيقول" دي اول مره تركبي  طياره، مش كدا ، 
هزت راسها " ايوا 
قيصر" تمام  اعملي حسابك هنسافر بعد يومين ؟؟ 
كانت عايزه تسأله ولاكنه مدهاش فرصه تجاوب وقال" هتخرجي مع كنان تجيبي اي حاجه هتحتاجيها وتيجوا" بيهز كينان راسه وبيقول" اوامرك يا ريس 
وبيخرج وعشق وراه وبيبصلهم قيصر وقبل ميخرجوا بيوقفهم وهوا بيقول" استنوا ،، بيقفوا وهوا بيقرب منهم" انا هاجي معاكم"
كنان بيستغرب وعشق مبتكنش فاهمه وفعلا بيروح معاهم وبيقفوا قدام مول كبير "" وبيدخلوا" عشق كانت اول مره تروح مول او تنزل الشارع وتشوف الشوارع كانت مبهوره وفرحانه " نفسها تجري وتستمتع  وكأن جواها طفله نفسها تخرج"" روايه عشق القيصر بقلمي شيماء صبحي 
بيدخل قيصر قسم الملابس الحريمي وبيكون كل الي موجودين حريم بيصولو بصدمة من وجوده فهوا بيقهم ان دا مكان خاص بالسيدات بس بيسيب عشق وبينادي للمساعده وبيقول" عاوزك تساعدها وتجيبلها كل الحجات الي اي ست بتحتاجها" 
بتبصلوا البنت باعجاب وبتهز راسها وهوا بيخرج بطاقه إلكترونيه وبيدهالها وهيا بتفهم انو غني بتبتسم وبتبصلوا باعجاب" حاضر يا فنـ.ـد.م ،، مبيعطيهاش اي اهتمام وبيخرج لكنان الي واقف باصصله بحيره" انا لحد دلوقت مش فاهم دماغك ما ترسيني كدا" 
قيصر بنصف عين" ملكش دخل وانا قولتلك هفهمك لما المهمه تخلص" 
كنان بضحك" بس كلمة الحق البنت طلقه" 
قيصر بيتعصب لما بيسمع كلمته" بيقرب منه وبيمسكه من رقبته" ولا اتظبط وربنا ميكفيني فيك رصاصه" 
كنان بيبعد عنو وبيمسك ضحكته" خلاص يا عم دنتا افوش"" 
قيصر بيمسكه من لياقة قميصه" اجري شوف هنحتاج اي وهاتو" 
كنان برفع حاجب" انا وعارف احتيجاتي،؟ انت بق هعرف منين" 
قيصر بيبصلو وبيقتنع وبيروح معاه وبيدأو يجيبو كل مستلزمـ.ـا.تهم وبيخرجوا كانت عشق انتهت من الشراء وقفت استناهم والبنت ادتها البطاقه !! 
خرج قيصر وكنان وقربوا منها وهيا كانت شايله شنط كتير قيصر بص لكنان الي كان شايل اكياسهم"" مستني ايه 
كنان بصلو بصدمة" انا ايدي مليانه حـ.ـر.ام والله" 
عشق بتبصلهم بصدمة وبتقول" 
حقيقي مش فاهمه حاجه الي يشوفه يقول عليه ملاك بس متصنع في شكل حجر تحس وكانه شاف كتير فاتصنع ان يكون قاسي "" هما دلوقت بيتخانقوا علشان حد يشيل الاكياس كنت عاوزه اتكلم واقولهم انا هشيلها بس اتفجات لما لقيت كنان بيقرب مني وبياخد الاكياس،، كان صعبان عليا انو يشيل كل الشنط دي عاوزه اساعده بس مقدرش لان القيصر لو عملت كدا مش عارفه هيعمل ايه"" 
مشينا كلنا وركبنا العربيه وكان الكل ساكت وصلنا للقصر وبدانا نجهز للسفر وقيصر كان جهز ورق سفر لعشق وفعلا يوم  السفر  كان كنان واقف وبيقرب من قيصر" ها يا قيصر كلو تمام" 
قيصر هز راسه" كلو تمام بس الي مش تمام انك معايا"" 
كنان بصدمة" الله في اي بس يا ريس"" 
عارف ان عينك زايغه ولما تشوف البنات الي هناك هتنسي العمليه" 
كنان بزعل" انا يا ريس عيب الكلام دا دانا اخر حاجه افكر فيها هيا البنات !!
خرجت عشق من الاوضه وكانت لابسه فستان زي ما امرها قيصر " بس كان الفستان قيصر مبين ركبتها" 
قيصر" ادخلي غيري الفستان دا"
عشق بصتلوا وهزت راسها وفعلا دخلت غيرته وخرجت بعد شويه وهيا لابسه فستان طويل"
كدا كلو تمام انا طبعا مشرحتلكيش مهمتك ايه " انتي مراتي ولازم تتصرفي بكدا انا مش مستعد اخسر العمليه دي بسبب اي غلطه"" 
هزت راسها بالموافقه وبدأ يتحركوا للمطار"
دخلوا وعشق كان عجبها المطار كان شكلو يجنن قربوا لعند التفتيش 
قيصر كان لابس بدله سودا ونظاره شميه وعشق واقفه جمبه وماسكه ايديه " 
الظابط" ممكن تشيل النظاره"" 
بيشيل قيصر النظاره وبيبصلوا الظابط بشك" 
ثانيه واحده" 
بياخد الباسبور بتاعهم وبيدخل يكشف عليهم وبعد دقايق بيخرج" 
علي فين انشاء الله" 
قيصر" شهر عسل بإذن الله" 
الظابط" الف مبروك اتفضلوا" 
قيصر بياخد نفس طويل بان كل حاجه مشيت زي مهو عاوز وبعده بيوصل كنان للتفتيش" وبيدي للظابط ورقه وبيعدي بسلام" وفي الطياره بتقعد عشق جمب قيصر" وبتعلن الطياره عن اقلاعها "" عشق بتخاف وبتمسك ايد قيصر وبتغمض عينيها " وهوا بيبق باصصلها وساكت وبعد ما الطياره خلاص بقيت في السماء الوضع بيكون افصل فبتبصلوا عشق بخجل من نظراته ليها" 
بيرجع ضهره لورا وهيا بتقلده وبترجع بضهرها " 
اما كينان بيكون قاعد في كرسي وجمبه بنت تركيه" عمالي يتفحص جـ.ـسمها بمتعه" 
البنت بتكون نايمه وهوا قاعد يبصلها بحب" 
بتفتح عينيها فجأه وبتصرخ لما بتلاقي كنان…..يتبع 
قيصر بياخد نفس طويل بان كل حاجه مشيت زي مهو عاوز وبعده بيوصل كنان للتفتيش" وبيدي للظابط ورقه وبيعدي بسلام" وفي الطياره بتقعد عشق جمب قيصر" وبتعلن الطياره عن اقلاعها "" عشق بتخاف وبتمسك ايد قيصر وبتغمض عينيها " وهوا بيبق باصصلها وساكت وبعد ما الطياره خلاص بقيت في السماء الوضع بيكون افصل فبتبصلوا عشق بخجل من نظراته ليها" 
بيرجع ضهره لورا وهيا بتقلده وبترجع بضهرها " 
اما كينان بيكون قاعد في كرسي وجمبه بنت تركيه" عمالي يتفحص جـ.ـسمها بم"تعه" 
البنت بتكون نايمه وهوا قاعد يبصلها بحب" 
بتفتح عينيها فجأه وبتصرخ لما بتلاقي كنان مقرب منها جدا وعلي وشك ان يقب"لها بتصرخ وبينتبه كل الي في الطياره ليهم ،، 
البنت كلمته تركي وكان واضح انها متضايقه وهوا كان باصصلها ومصدوم من الموقف"" 
قيصر انتبه للفوضي وبص لكنان بغضب علي حركته وقام وقرب من البنت وكلمها تركي واعتذرلها وهيا اول ما شافته هديت وبصتلو باعجاب.. وهوا كان بيبص لكنان بغضب وعاوز يضـ.ـر.بوا بيلاقي المضيفات واقفين فبيقول للبنت بالتركي " انا اسف بشأن صديقي اعلم انه منح"رف ولاكن اعدك بانه سيذهب لمقعد اخر""
بتبتسم البنت وبتقوله" حسناا لا بأس "" 
بيبتسم قيصر وهيا بترجع مكانها فبيقوم كنان من مقعده وبيتجه لمقعد قيصر "" قيصر بيقرب من عشق وبيطلب منها تقعد جنب البنت "" 
البنت بتكون قاعده بتبص لقيصر علي اعتقادها ان هو الي هيقعد جمبها" فبتتفاجئ لما بتلاقي قيصر مقرب منها ومعاه بنت وبيقول" لقد حللت الامر ستجلس زوجتي بجانبك😂😂
البنت بتتفاجئ من الي بيقولوا وبتبص لعشق بغضب وبتقوله بضيق" حسنا ؟
بتقعد عشق جمبها وبيرجع قيصر يقعد جمب كنان الي بيبصلوا وهوا رافع حاجبه" 
بيضـ.ـر.به القيصر في بطنه" كنت عارف انك مش هتعدي ام السفريه دي علي خير"" 
كنان بوجع" هو انا بس عملت ايه"" 
بصله القيصر وقال بغضب" انت في طياره يا عديم الخشى فاكر نفسك في كبـ.ـاريه "" 
كنان" يا باشا ما هيا الي جـ.ـا.مده"" 
القيصر بيبص للبنت وبيقوله" دي جـ.ـا.مدة دنتا اجمل منها""؟ 
كنان بيحط الهاند فري في ودنه وهوا زعلان والقيصر بيبص لعشق الي قاعده جمب البنت والبنت باين عليها عدم الرضا من الي حصل" عشق بتبصلوا ولما بتلاقيه بيبص عندها بتبعد عينيها بسرعه"" 
__________
في مصر وتحديدا في قصر القيصر"" 
بتدخل هايدي للقصر من باب خلفي وبيدخل بعدها رجال الشرطه "" هايدي بتكون لافه علي دراعها رباط ضغط وباين عليها التعب "" 
دا القصر الخاص بيه هوا عنده قصور كتير بس الي اعرفهم دا الي هوا عايش فيه والقصر التاني الي والدته عايشه فيه 
رد ظابط والي هوا القائد"" غريبه ياعني ازاي عايش لواحده وسايب والدته لوحدها مش خايف عليها"" 
هايدي بسخريه" دي حد يخاف عليها  دي تخوفك انت وعشره زيك وبعدين دا مش موضعنا يباشا "" 
 بيرمقها الضابط بغضب وهيا بتتجاهلوا" انا هروح اعطل الكاميرات وانتو شوفوا شغلكم" 
بتتجه هايدي لمكتب القيصر وبتفتحه باستخدام الباسورد والي هيا بتكون عارفاه لكونها حبيبته السابقه"" 
بتتعطل الكاميرات وبتخرج بيكون رجال الشرطه بيضعوا كاميرات وشرايح تجسس في اماكن مخصصه وبعد الانتهاء بيخرجوا من القصر وبتروح هايدي مع القائد لغرفه القيصر وبيبدأ الظابط يفتش في اي حاجه ولاكنه مبيلاقيش اي حاجه توصلوا باي معلومة  " بيرجع كل حاجه مكانها وبيتنهد بغضب" عارف انك ذكي بس اكيد هعرف اوصل للي انا عاوزه "" بتخلص هايدي شغلها وبترجع الكاميرات زي مكانت وبيخرجوا من القصر"" 
هايدي" هوا اكيد لما هيرجع مش هيلاحظ اي حاجه وبعدين اعتقد انو مش هيكون فاضي"" 
بيكون القائد باصصلها بتفكير"" عرفتي انو سافر منين"" 
هايدي " معلش يا فنـ.ـد.م بس حضرتك كانت صوتك عالي وانت بتتكلم في التيلفون" 
بيبصلها الظابط وبيقول" هعمل نفسي مصدقك "" ومفيش حاجه بعيده يعني ادينا مع بعض"" 
بيخرجوا وبيركبوا العربيات بتاعهم وبيمشوا"" 
_________
وفي تركيا بتوصل الطياره بامان وبيخرج القيصر وكنان وعشق وبيكون في استقابلهم سياره فخمة بيركبوا وعشق بتكون  فرحانه لوجدها في تركيا بلد الاحلام"" بتغمض عينيها براحه وبيبصلها القيصر بنظرات غير مفهومة"" بتفضل السياره ماشيه لحد ما بتوصل لمكان بعيد عن المدينه""؟ 
بيخرجوا من العربيه وكنان بيقف جمب القيصر وبيقول" مش مرتاح "" 
بيبصلوا القيصر وبيهز راسو بمعني اطمن وبيدخلوا واول مبيدخلوا لجوه بيقابلهم البوص ودا بيكون من اكبر رجال المافيا علي مستوي العالم" 
اهلا قيصر نورت تركيا""! 
قيصر بهدوء " شكرا يا بوص اعرفك علي صديقي كنان"
البوص بيبص لكنان وبيسلم عليه وبيبص لعشق الي واقفه وباصه للارض وبيقول" ومن هذة الفتاه الجميله" 
عشق ،،وبيشـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه وبيقول" زوجتي "" 
بيبصلها البوص باعجاب" واو لقد تزوجت انه خبر رائع قيصر"" 
تفضلوا" بيدخلوا وبيقعدوا في الريسيبشن وبتخرج بنت مرتديه بدله رسميه قصيره باللون الاسود وبتقرب من قيصر وبتبصلوا بنظرات اعجاب" اهلا قيصر كيف حالك""
عشق بتنتبه للبنت وبتبص للبسها وبتتصدم ازاي هيا ماشيه كدا"" البنت بتبصلها وبتتفاجئ بوجودها وبتقول باستغراب" من هذه قيصر" 
قيصر " زوجتي لورا 
لورا بغضب" هل تزوجت قيصر" 
قيصر" اجل لورا انها حبيبتي " واخد عشق في حـ.ـضـ.ـنه وهيا بتخجل جدا من حركته وبتبصلوهم لورا بغيره" وبتقدم ليهم العصير" اهلا بكم "" 
البوص بينادي ل لورا وهيا بتقرب منو وبتقرب من رجله وبتقعد عليها بطريقه جريئة بتبص عشق للمنظر وبتخجل وبيلاحظ قيصر خجلها وبيبتسم ولاكن مش بيبين" وبعدها بيقول القيصر" دعونا نذهب للراحه ونتحدث في العمل وقت لاحق"" 
البوص" حسنا قيصر اذهبا ستاخذكم لورا الي غرفكم"" 
بتبص لورا لقيصر وبتتغاظ من وجود عشق الي من نظرها  بنت ساذجة ،، وبتقرب من قيصر وبتمسك ايده وهوا بيتجاوب معاها ودا بيخلي عشق تحس  بشعور غريب 
كنان بيبص عليهم وكأنو عارف ان قيصر ليه غرض، من الي بيحصل علشان هو في العادي مش بيسمح لاي ست تلمسه ؟ 
بيقفوا قدام غرفتين وبتقول لورا" دعيني ارافقك كنان" هذه غرفتك " بيدخل كنان للغرفه  وبيقول" انا هرتاح انا بق يلا تصبحوا علي خير ومن غير ميستني ردهم وبقفل الباب وبينام علي السرير بتعب.. 
لورا بتقرب من القيصر وبتقول هذه غرفتك عزيزي"" 
بتقرب من عشق وبتقول بخبث"" دعيني انام معه اليله "" عشق لحسن حظها مبتبقاش فهمه لغتها وهيا بتقولها ايه 
 فبيرد القيصر بالموافقه وبيقول" هل لديها غرفه لتبقي بها ؟؟ 
بتبتسم لورا بخبث" نعم ستذهب بغرفتي" وبتاخدها لورا لغرفتها وبتقول" هذه غرفتي ستقضين الليله هنا وبتاخد ملابس ليها وبتخرج"" وعشق بتكون مصدومة من الي حصل بتفتح الباب وبتشوف لورا رايحه فين بتتصدم لما بتدخل نفس الاوضه الي فيها قيصر"" 
بتقول" يا لهوي هيا رايحه عندو تعمل اي دي معقوله يعني""" لا لا يا عشق انتي بتفكري في ايه  وبعدين هما حرين انتي اصلا مصدقتي بعدتي عنو وعن شره"" 
بتدخل وبتقف الباب ولورا بتدخل لقيصر الاوضه وهوا بيكون غير هدومة ونايم ببنطلون فقط'.. 
بتقرب لورا وبتبتسم وهوا بيبصلها بابتسامة" لورا بلدع" بيبي انني افتقدك"" مش بتستني رده عليها وبتقرب منها وبتبدأ تب"ادل معه قبل"ات حا"ره 
قيصر بيبعدها عنو وبيقول" اخبريني لورا ما وضع الشحنه الخاصه بي"" 
لورا" كل شئ بخير عزيزي لا تقلق "" 
بيشـ.ـدها ليه وهوا بيقب" لها
هل انتي متاكده لورا"" اشعر وكان الوضع ليس بخير"؟ 
لورا وهيا تبتعد عن قبلته"" لا تقلق الوضع بخير انني اتابع كل شئ مع البوص"" انو يعلم حقا انك لم تمزح في هذه الأمور"" 
 بيقول قيصر وهو بيقبلها" حسنا مدام الوضع في يدك لن اقلق بيشـ.ـدها قيصر وبيغلق الانوار عليهم🔥🔥"""؟؟؟ 
يتبع
كنتي فين يا عشق 
بصت عشق بخوف لنظرات المعلم ليها،؟؟ 
= انا كنت ب... 
بايه يا عشق"" كنتي فين يابت انطقي .... كنتي فيين،.. 
بتترعـ.ـب من صوته العالي ونظراته المرعـ.ـبه ليها ""! 
قرب منها جابر ومسك ايديها" بق كدا مش عاوزه انطقي،، انا بق هوريكي هعمل اييه،، 
عشق برعـ.ـب منو" والله.. والله يا معلم كنت،.. كنت بساعد قطه كانت متعوره.. 
"" قطة.. يا حنينه"" مسكها من شعر""ها وهزها " من امتي والحنيه دي نزلت علي قلبك هاا انطقي"" 
قربت منو بنت في نفس عمر عشق""! 
سيبيها والنبي يا معلم هيا اكيد مش قصدها انها تخرج برا،، 
بيبصلها جابر بعيون غاضبه وبيشـ.ـدها جمب عشق"بق بتدافعي عنها انتي كمان ،. طلعلكوا صوت وبقيتوا تبجحوا فيا.. 
بيكونوا مرعوبين منه  وبيحاولو بيفلتوا من ايديه "" بيرميهم جابر بغضب علي الأرض وبيصـ.ـر.خ فيهم "" هتقعدوا تلات ايام من غير اكل ولا شرب علشان تعرفوا تبجحوا فيا حلو ؟؟!
بتعيط عشق والبنت التانيه وبتحـ.ـضـ.ـنها بخوف"
بتقرب منهم بنت ودي بتكون بنت ضعيفه جدا حـ.ـضـ.ـنتهم وهيا بتعيط"" 
عشق ،،ملك انا اسفه اني معرفتش أساعدكم من تحت ايديه ،، 
بيحضونها البنات وبيعـ.ـيطوا" كويس انك متكلمتيش ، دا مفتري وممكن كان يهبدك هابده تموتي فيها،، 
بتحـ.ـضـ.ـنهم مني بحب وبتقلهم"" متخافوش يابنات اكيد هنخرج من هنا فيوم.. 
البنات بحزن"" يارب"""""" 
بيناموا التلاته وهما حاضنين بعض وبيصحوا تاني يوم علي صر"" يخ بنت من صحابهم الي في المخزن"""  بيقفوا يبصوا من بعيد بخوف 
بيشوفوا راجـ.ـل عجوز واقف جمب المعلم وجمبه رجالته وفي بنت ماسكينها الي شغالين مع المعلم جابر  وهيا بتصرخ. وبترفس برجليها "" سيبوني لااااا مش عاوزه اروح معاكم؟؟ 
بيتـ.ـو.تر المعلم جابر لما بيشوف نظرات الراجـ.ـل دا وهيا بتتحول للانزعاج وبيقول"" اي يا جابر بق مش عارف تربي عيله زي دي ،؟ 
انا كدا شكلي هنقص السعر،،؟ 
جابر بتـ.ـو.تر" تنقص اييه يباشا دي شكلها عاوزاني اروحلها 
الراجـ.ـل" اما اشوف اخرك يا جابر؟؟؟
بيتعصب جابر وبيقرب من  البنت دي وبيشـ.ـدها ليه وهو بيهمس في ودنها" حالا الضحكه متفارقش وشك الا ورحمة امي اق" تلك وقتي ،، عارفه الباشا الي هناك دا دافع فيكي قد ايه والله لو اشتكي منك مهيكفيني اقط"عك حتت وارميكي لك"لاب الشارع انتي فاهمة،،؟ ،، 
 بتهز راسها بخوف وبيرملها  جابر منديل بتمسح بيه دمـ.ـو.عها وبتهدأ وبتقرب من الراجـ.ـل الغني دا وهوا بيمسكها من وشها وبيقول لجابر؟؟ عد فلوسك يا جابر يلا يا حلوه تعالي معايا،،، 
بيمشي ورجالته بتسلم جابر الفلوس وبيمشوا وراه ؟؟
بيمشي جابر وهوا شايل شنطة الفلوس وفرحان وبيدخل مكتبه ،،. 
بيكونوا شافوا البنات كل الي حصل وبيفهموا ان جابر مش بيجوزهم او يفسحهم زي ماهوا بيفهمم " طلع بيبعنا "" 
شهقت عشق بيها وهيا بتبصلهم برعـ.ـب " 
البنات بتخاف من الي شافوه"" ملك بعي"اط  انا مش هفضل هنا كتير 
عشق ،،ايوا مش لازم نستنا لما يبيعنا لرجاله وحشه زي دي يعالم الي بيحصل لاخواتنا " لازم نهرب "! 
مني بخوف"" ه.. هرووب ايه يا عشق انتي عارفه انً مش سهل نهرب من جابر "انتي مش فاكره عملو اي في هاجر لما هـ.ـر.بت،،؟ 
بيبلعوا ريقهم بخوف  من تذكرهم لهاجر "" لما هـ.ـر.بت ومسكها رجاله المعلم  جابر والي عاقبوها انهم اغت"" صب""وها  ورموها بعد ما مـ.ـا.تت من كتر الوحشيه الي شافتها من رجـ.ـا.لة جابر ،، 
ملك بصت  لعشق بخوف من الفكرة "" ولاكن عشق بتكون مصممة"" انا عندي فكرة انا ساعدت شاب وهوا وعدني انو هينقذنا واحنا لما نهرب هندور عليه وهو اكيد هيساعدنا"" 
مني بسخريه من كلامها"" عشق يا حبيبتي الدنيا دي كبيره مش مخزن زي الي احنا فيه يعني انتي لو طلعتي برا مش هتوصليلوا خالص 
عشق بتفقد الأمل من انها تهرب من جابر وظلمة وبتاخد البنات ويرجعوا مكانهم ويناموا ،،! 
_______________\
بتصحي عشق من نومها بفزع بعد ما شافت كابوس مرعـ.ـب؟؟ 
قالت وهيا بتاخد نفس" استغفر الله العظيم ،، بتبص حواليها وبتشوف هيا فين بتلاقي نفسها في اوضه كبيره بتكون شكلها حلو بتلاقي هدوم كتير موجوده في دولاب الي موجود في الغرفه بتبص للهدوم بصدمة،، الله كل دي هدوم فينك يا ملك انتي ومني وتشوفوا الناس الي عندهم مخازن هدوم كتيره زي دي ""؟ 
بتقوم وبتدخل للحمام وبتغسل وشها  وبتخرج وبتلاقي لورا الي كانت بتغير هدومها في خروجها"" عشق بتشهق بخجل لما بتلاقيها بتغير هدومها قدامها"" 
بتضحك لورا بصوت عالي علي سذاجتها"" لماذا تخجلي هذا الامر عادي ؟؟ 
عشق مبتكنش فاهماها بس بتهز راسها وبتغطي عيونها بايديها وبتخرج من الاوضه "" بتلاقي كنان واقف مستنيها واول مبتشوفه بتقرب منو وهوا بيقولها" انتي هتيجي معايا هنروح لبيت هتفضلي فيه لحد ما نخلص شغلنا وبعد منخلص هاجي اخدك ،، 
بتبصلوا عشق وبتخاف"" هو انا ممكن افضل معاكوا" اصلي بخاف اكون لوحدي"" 
كنان" دي اوامر القيصر وما اقدرش اكسر كلامو"" 
بتتنهد بحزن وبتمشي وراه وبتنزل بتكون شنطتها موجوده ؟؟ 
بياخدها كنان وبيخرج وبيركبوا عربيه وبييتجه بيها كنان لمكان بعيد عن فيلا البوص "" بيوصلوا بعد ساعه وبيكون في بيت  بسيط موجود،، بيرن كنان الجرس  وبيفتح القيصر " ودي بتكون صدمة عشق" 
القيصر" اتاخرتوا""
كنان"" علي ما جهزنا ومسافة الطريق"" 
القيصر بيدخل وكنان وراه وعشق بعدهم،؟ 
عشق بتبق عاوزه تفهم ايه الي بيحصل  وبيبصلها القيصر وبيقول" كنان ارجع انت للفيلا وانا هفهما هتعمل ايه وهحصلك ،، 
كنان بيهز راسوا وبيخرج وبيفضل القيصر وعشق،، 
بتبق واقفه وهيا بيتبص للارض ،، 
القيصر بيقرب منها وهيا قلبها بيدق من قربوا ليها.. 
فجأه بتلاقيه بيديها جهاز صغير طلعة من جيبة،، امسكي الجهاز.دا.. 
بتبص للجهاز شويه وبعدين بتمد ايديها تاخدو وهو بيكمل""؟ 
لو حسيتي بأي خطر اضغطي عليه هو هيدينا اشاره تلقائيه وساعتها هنعرف نلحقك "" 
بتهز راسها بحاضر وهو بيفضل باصصلها فهيا بتخجل من نظراته"" 
بيقرب من الباب وبيمسك شنطة كانت موجوده وبيقرب من عشق" الشنطة دي فيها حجات هتحتجيها وتعالي ورايا اوريكي ازاي هتتعيشي هنا"" 
بيمشي وهيا وراه" بيقرب من غرفه وبيفتحها" بتكون غرفه نوم معملوله بشكل كيوت اول ما بتشوفها عشق عيونها بتبتسم بفرحه وبيلاحظ دا القيصر بس بيتجاهل وهيا بتبص للاوضه وهوا بيكمل كلامو"" اوعي تفتحي باب او شباك مهما حصل انا قافل الشبابيك هنا كويس ومستحيل حد هيعرف يفتحهم غير من جوه الغرفه انا مش عاوز اي غلطه" البيت في كل حاجه هتحتجيها عيشي في هدوء واحسبي خطواطك عاوزك كانك خيال ""؟ 
عشق كانت بتسمعه وهيا خايفه من كلامة"" 
بيتجه عند الباب بعد مابيوريلها البيت كلو "" انا هقفل عليكي كويس مش عاوز اي غلطه انا حاطت كاميرات هنا بس دي مش كفايه اي خطر هتحسي بيه تضغطي علي الزرار بتاع الجهاز ركزي "" 
عشق هزت راسها وهوا ضغط علي اوكرة الباب وبيخرج زادها خوفها وحست بالرعـ.ـب" قبل ما يقفل الباب سمع صوتها بتهمس وبتقول 
عشق"" انا بخاف اقعد لوحدي 
سمع جملتها وكان هيخرج الا انو بصلها تاني وقرب منها" 
انا هعرفهم انك رجعتي مصر علشان الناس دي ملهاش امان وهيدورو ورا الموضوع بس انا عملت كل دا علشان متتأذيش،، 
هزت راسها بموافقه ولاكن دمعه خانتها وهوا شافها" 
احساس غريب حاسو من نحيتها هوا عارف انو من اول ما شافها وهيا دخلت قلبه بس بعد الي حصلوا قلبه اتدمر "" في السنتين دول غيرو حياته من شخص  طيب لشخص تاني عديم الرحمه"؟؟ 
خرج من البيت وقفل الباب ومع كل تكه من القفل بتحس بان روحها بتخرج قعدت علي الارض بعد ما هوا مشي وسمعت صوت عربيته وهيا بتمشي "" غمضت عنيها وفضلت تهدي نفسها وعدا وقت مش كبير وبعدين قامت وفتحت الشنطه الي ادهالها كان فيها راديو ومصحف وفي سبحة وكان في علبه مغلفه مسكتها تفتحها لاقت نظاره نظر"" قالت بصدمة"" هو عرف منين اني نظري ضعيف"" كانت بتفكر في كل حاجه شافتها ازاي عرف ان نظرها ضعيف ،، فاقت من افكارها علي صوت اصدرته بطنها دليل علي جوعها "" 
وقفت وشغلت الراديو علي قرأن وقربت من المطبخ وفتحت التلاجه ولقت انها مليانه من خيرات الله ابتسمت لما لقت كل حاجه حلوه طلعت من الاكل الي كانت بتشوفه في التلفزيون والي عمرها مداقتو وقعدت فرحانه"" حضرت لنفسها اكل وبعدين طلعت لاوضتها قعدت علي السرير وكان فيه تلفزيون كانت هتشغلو بس قرات ملحوظه موجوده قدامو؟؟! 
وطي الصوت،، 
هزت راسها وقالت بهمس""" حاضر 
وشغلته وطت الصوت خالص يدوبك هيا تسمعه وقعدت تتفرج وكانت فرحانه لانها اول مره تحس انها فرحانه وحره مش مقيدة""؟ 
_____________
في فيلا البوص بيصحي البوص وبيخرج من اوضته وبيلاقي كنان ولورا قعدين بيسال عن القيصر وبيجاوبو كنان" بانه راح يوصل عشق زوجته للمطار علشان هترجع مصر لان والدتها تعبانه"" 
بيبصلوا البوص شويه وبيفكر وبعدين بيهز راسو بمعني تمام"" 
بيعد دقايق بيوصل القيصر وبيقرب منهم وبيتكلم بجديه"" العمليه هتم النهارده"" 
الكل بيبصلوا" 
البوص"" هل قمت بحل الامور الخاصه بك؟
القيصر بيجاوب" نعم انا مستعد للاستلام"" 
لورا قاعده ماسكه لاب توب وبتتواصل مع المافيا الايطالين"" 
وبتبصلهم وهيا بتبتسم" لقد تواصلت مع جاك وقال بان كل شي جاهز"" 
بيستعد الكل والقيصر بيكون مجهز نفسو للعمليه وبتكون في دماغو عشق والي بيكون قلقان لحد يأذيها""!
بيجي وقت العمليه وبيكون القيصر معاه كنان والبوص معاه رجالته ولورا "" 
بتوصل المافيا الايطاليه بهليكوبتر وبيتم استلام الشحنه وبيدفع القيصر الفلوس وبتم العمليه بسلام ولاكن بعد رجعوهم لفيلا البوص بيفتح البوص سلا"حه في وش القيصر وبيقول" عزيزي اقدم لك هديتي"" 
القيصر بيكون واقف قدامه بجمود" هل هذا حقا"" 
كنان بيكون واقف ورا القيصر وقلقان عليه للبوص يتهور ويضـ.ـر.ب عليه"" 
البوص"" يمكنك العوده الي مصر بسلام الان ولاكن الشحنه ستكون ملكي"" 
القيصر بيبص للورا الي بتكون باين عليها انها مش فاهمه حاجه"" 
بيرمقها القيصر بغضب وهيا بتقرب من البوص وبتهمس" ماذا تفعل بوص 
بيرد" احاول الاستفاده من هذا الوضع "" 
بيستغل القيصر انشغاله معاها وبيشـ.ـد السلاح وبيوجهو  ليهم وبيبلغ كنان ياخد الشحنه ويروح يسلمها "" 
كنان بيكون قلقان يسيبه لوحده بس بيصـ.ـر.خ القيصر فيه" يلا يا كنان مفيش وقت"" 
بيخرج كنان وبيسوق العربيه وبيروح يسلم الشحنه للوفد الي مستنيهم علي المركب"" وبتم العمليه بنجاح وبيرجع بيلاقي القيصر مربوط من رجليه والبوص ولورا واقفين ومتعصبين من تسليم الشحنه واتجاهها لمصر ولورا مقربه منه وبتصعقه بالكهرباء وفي الوقت دا بيتهز الجهاز الي متوصل مع عشق .....!!  يتبع 
بسم الله الرحمن الرحيم قبل البدأ اذكروا الله وصلي علي رسول الله 🩷💥
بيخرج كنان وبيسوق العربيه وبيروح يسلم الشحنه للوفد الي مستنيهم علي المركب””
وبتم العمليه بنجاح وبيرجع بيلاقي القيصر مربوط من رجليه والبوص ولورا واقفين ومتعصبين من تسليم الشحنه واتجاهها لمصر ولورا مقربه منه وبتصعقه بالكهرباء وفي الوقت دا بيتهز الجهاز الي متوصل مع عشق
.. بيبحس القيصر بالجهاز وبيقلق علي عشق
اما كنان لما بيشوف الي حصل بيبعد وبيخرج من الباب وبيدخل للفيلا من الباب الخلفي
وبيطلع غرفته ومن غير محد يحس بياخد سلاحو وبينزل بيضـ.ـر.ب لورا برجليه بيبعدها عن القيصر وبيضـ.ـر.ب البوص في كتفه بيوقع من ايدو السلاح ولورا بتقف وتهاجم كنان الي بيتفادي كل ضـ.ـر.بتهاروبيضـ.ـر.بها بقوه بتقع علي الارض فاقدة الوعي “”
بيقرب كنان من القيصر وبيفكوا وبتكون رجاله البوص علي وشك الوصول ” القيصر بضعف”” خانتنا بنت ال”ك”ب
بيبصله وبيساعده وبيقومه وبيقف القيصر وبيسمك الجهاز الي بيكون استلم اشارات من عشق وبيقلق عليها ليكون حد اذاها “” بيقوم البوص وبيتحرك عند السلاح وبيمسكوا وقبل ما بيضـ.ـر.ب علي القيصر بتقف لورا وبيكون هدفها اذيه كنان فبتاخد الطلقه في بطنها بتقع ميته والبوص بيبصلها بصدمة””
وكنان بيضـ.ـر.به طلقه تانيه بتخليه يفقد الوعي تماما
بيتحركوا لقوق وبياخد القيصر شنطهم وبيخرجوا من الباب الخلفي وكنان بيسوق العربيه ورجاله البوص لما بيوصلوا وبيلاقو البوص مضروب بالنار ولورا مقـ.ـتـ.ـو.له بيقرب واحد منهم علي البوص وبيقول بصوت ضعيف” اقـ.ـتـ.ـلو القيصر والي معاه “”
بيهز الراجـ.ـل راسوا وبيأمر بقيت الرجاله يتحركوا والقيصر وكنان بيتجهوا فيي عربيه من بتوع البوص وبيسوق كنان متجه للبيت الي عشق موجوده فيه””
وبتكون وراهم رجاله البوص “” بتضـ.ـر.ب عليهم نار بيمسك القيصر سلاحو وبيضـ.ـر.ب عليهم “” وبيوقع اتنين منهم وبيطلب من كنان يسرع اكتر وكنان بيقوله” كدا خطر”
بيصـ.ـر.خ القيصر” يلا يا كنان “””
كنان بيدوس بنزين اكتر وبيطلع القيصر وبيوقع كمان واحد من رجـ.ـا.لة البوص وللاسف بياخد طلقه في دراعه” بيصـ.ـر.خ كنان بهلع”” قيصر
بيقعد القيصر وبيكون بيتألم””” وبتعصب كنان وبيزود السرعه ورجاله البوص وراه بنفس السرعه وفجاه بيعكس كنان اتجاهه فعربيه البوص بتنقلب من شـ.ـدة سرعتها وبتولع وكنان بيتجهه للمكان اللي فيه عشق وبيكون البيت امان مفيش اي صوت””
بيخرج كنان من العربيه وساند القيصر وفتحوا الباب وكانت عاشق نايمة وبيدخلوا وبيتفاجؤ ان البيت هادي وكل حاجه تمام بيتجهو عند اوضه النوم وبيلاقو عشق نايمه ومفيش اي حاجه غريبه بيخرجوا وبيقعد القيصر وكنان بيدور في البيت علي اي حاجات تساعده في انه يشيل الرصاصه من دراع القيصر وبعد ما بيدور بيمسك سكينه وبيروح عند البوتجاز وبيسخنها والقيصر بيكون بيتألم وبعد دقايق بيقرب منو كنان وهوا ماسك السكينه ومعاه قماشه وبيقولو” امسك يا صحبي عض القماشه دي واستعحملها علشان خاطري””
بيهز القيصر راسو وبيغمض عينوا” وكنان بيبدأ يشيل الرصاصه والقيصر بيطـ.ـلق صرخه عاليه بوجع”” بتصحي عشق علي صوت دوشه حواليها بتقرب من الباب بهدوء وبتلاقي كنان واقف وماسك سكينه وفي واحد قاعد بتقرب وبتتفاجي بصراخ عالي صدر من الشخص دا”” لما بتشوف المنظر بتصرخ وهيا بتقول” اييه داا ايه الي حصل “”
بتقرب وبتبص للقيصر الي بيضغل علي القماشه وبيتألم لدرجه عيونه بتبكي قربت منو من ومسكت ايده التانيه وشافت كنان بيطلع الرصاصه وقالت بهدوء اهدي غمض عينك متقلقش هو هيشيلها بسرعه”” كنان بيبصلها وبيهز راسو علي انها تتكلم معاه وبيبدأ يخرج الرصاصه القيصر بيضغط جـ.ـا.مد علي ايد عشق والي بتعيط من شـ.ـده الوجع بيطـ.ـلق صرخه بقوه وبيكون وقتها كنان خرج الرصاصه””!
بتقوم عشق تجيب شنتطها وبطلع منها علبه اسعافات ‘” وبتبدأ تعقم مكان الرصاصه وبتطلع كريم مضاض حيوي جابته علشان لو حصل اي حاجه لانها معتقده ان كان القيصر يأذيها “” ولاكن بدات تعقملو وبتلف دراعو بالشاش وهوا كان تعبان بس كان شايفها وهيا بتعمل كل دا افتكرها لما كانت بتعمل نفس الحركة من سنتين وابتسم وهيا اخدت بالها ولا اول مره بتشوفه بيبتسم
بتبتسم علي شكلو وبيجي كنان وبيعملو عصير وبيدهوله يشربوا علشان يعوض الدم الي فقدة “”!
وبيعدي شويه وبيقوم القيصر وبيقول” احنا خلاص هنرجع مصر ملوش لازمة وجودنا هنا””؟
كنان” تمام يا قيصر انا هروح احجز التذاكر ؟؟!
رواية عشق القيصر بقلمي شيماء صبحي
وفعلا كنان بيتحرك علي المطار بيشتري تذاكر وبيرجع” الطياره الي رايحه مصر هتكون بكرا بالليل “”
القيصر تمام”” اطلع انت ارتاح وانا هحصلك””
كنان بيخبط علي كتفه التاني وبيقول ” ماشي يا صاحبي ”
بيطلع كنان يرتاح في غرفه من الي موجودين وبتفضل عشق والي بتبق بصالو بخوف وبيقرب منها وبيقول” عشق “”
عشق بتحرك راسها” نعم ..
بيقرب منها وبيب”وسها من شفتها وبيبعد وهوا باصصلها وهيا بتكون مش عارفه تتصرف ازاي بس اتكسفت من الي عملو وهوا قالها تعالي هنا جمبي”” بتقوم وهوا بيخدها في حـ.ـضـ.ـنه وهيا بتكون قلقانه بعض الشئ ” ولاكن بترتاح لما بتسمع نبضات قلبو وبتغمض عينيها براحه”””
معقول اكون حبيتك يا قيصر”” انا مش عارفه اي الي انا حساه شعور حلو بس النهاردة خوفت لما شوفتو بيتألم وهوا مجروح خفت عليه جدا وبالزات نظراتو الي كانت كلها خوف لما شافها وسمعت صوته بيسأل” الجهاز اداني اشاره ممكن اعرف ايه الي حصل “”
عشق قالت بتـ.ـو.تر” اصل هو وقع وانا دوست عليه بالغلط””!
غمض عينو واتنهد وزي ما يكون مرتاح بوجودها جمبو !!’
عشق افتكرت لورا والبوص وكانت هتسالو عليهم ولاكن سمعت صوت انفاسه الهاديه وجـ.ـسمو الي استرخي قامت بهدوء وقالت بصوت هادي” ق… قيصر بيه قوم نام جوه علي السرير علشان هنا الكنبه هتتعبك””
بيسمعها وبيهز راسو بمعني حاضر وبيقوم وبتسنده وهوا بيمسك ايدها وبيمشي وهيا بتدخل لاوضتها وتساعده ينام علي السرير وعدلته كويس وغطتو ولسا هتمشي الا انو شـ.ـدها ليه ونيمها جمبه علي السرير وحطت راسها علي صدره وابتسمت بخجل وبعدين نامت وطفت النور “””
_________
تاني يوم بيصحي كنان بدري وبيجهز الفطار للقيصر وعشق بتصحي علي صوت دوشه المطبخ بتساعده يجهزوا الفطار وبعدما بيخلصوا بتتجه عشق للاوضه الي فيها القيصر وبتقرب منو وهيا خجلانه منه وبتهمس بصوت هادي” قيصر بيه”” قيصر
بيفتح عيونه وبيلاقيها واقفه وهيا متـ.ـو.تره قال بهدوء ” خير يا عشق
عشق” الفطار جاهز
بيهز راسوا وبيقوم وبدخل للحمام وعشق بتساعده وبعد ما بينتهي بيخرجوا وبيتجهوا لسفره الطعام
كنان” عامل ايه دلوقت يا صحبي
القيصر” بخير الحمد لله
عشق بصالهم وعندها فضول تعرف ايه الي حصل
كانت بتحط الاكل واخر حاجه مشيت رجعت المطبخ وفضلت واقفه هناك!!
كنان والقيصر استغربوا وبصلها القيصر وقال” واقفه بتعملي ايه عندك؟!
قالت بتـ.ـو.تر” هقف هنا علي ما تخلصوا
وقف القيصر وقرب منها وقال” انتي ناسيه انا مين””
هزت راسها بلا” عارفة”
القيصر” ايوا انا دلوقت مين””
عشق بخجل” جوزي””!
بصلها وقال” يبق تقعدي علي السفره وتاكلي مرات القيصر متاكلشي في المطبخ زي الخدامين فاهمه
بتهز راسها وبتروح للسفره وبتقعد تاكل وهيا متـ.ـو.تره”
وهوا كان باصصلها وهيا بتاكل فدا ذات تـ.ـو.ترها”!
القيصر” الطياره معادها الساعه كام؟!
كنان وهوا بياكل” ٨ بالليل رواية عشق القيصر بقلمي شيماء صبحي
القيصر” تمام هنخلص اكل وهنتجه لاسطنبول نقضي اليوم هناك علشان زمانهم عالجوه وهيدورو ورانا””!
كنان” تمام يا صحبي !
بنخلص اكل وبكون انا خلاص شبعت قومت وغسلت ايدي والقيصر امرنا نستعد علشان هنمشي كانت في عربيه واقفه برا ركبنا فيها كان سايق كنان وجمبه القيصر وانا كنت قاعده ورا فضل كنان سايق مش كتير لحد ما وصلنا المدينة كنت مبهوره جداا من الي شيفااه دا بجد “” مش هكدب عليكوا انا كان نفسي اوي انزل اتمشى علي الكورنيش واقعد علي الكرسي الي بيكون موجود قدام البحر دا وكان نفسي اجرب اكلهم وبصراحه كل دا حصل والمفجأه ان كنان كان عاوز يجرب كل دا واقنع القيصر اننا ناخد جوله بس كنان اخده للمستشفي الاول يطمنو علي دراعو وفي الوقت دا انا كنت في العربيه وببص علي الطريق والناس وبسمع كلامهم و لغتهم الغريبه بس حلوه كنت مبهوره بكل حاجه انا شيفاها وببص للمستشفي شوفته وهوا نازل وجمبه كنان حاجه كدا هيبه الصراحه انا بشبه عليه شوفته فين قبل كدا مش فاكره اوي بس فاكره اني اتعاملت معاه قبل كدا قربوا من العربيه وانا اتـ.ـو.ترت من نظرات ليا الي مش فاهمه معناها فيها مزيج كدا من حجات كتير””
ساق كنان واتجه للبحر ونزلنا اتمشينا كلنا واتفجات ان القيصر معاه لغه وبيتكلم وبيتعامل مع الناس وهوا فاهمهم كنت مبهوره بيه الصراحه”” قعدنا علي الكرسي نستمتع بجمال البحر وكنا مبهورين بخلق الله
كان في طفل صغير ماشي ومعاه لعبه وبالغلط اللعبه دي وقعت في البحر وقف وهوا بيصـ.ـر.خ لمامته انو عاوز اللعبه بتاعته و كانت مامته حالتها واضحه و انها متعرفش تجيبها بصيت للقيصر وكنان ولقيتهم مش مهتمين وثواني وقال القيصر يلا نرجع للعربيه””
قومت وانا ببص للطفل عاوزه اساعده صريخه وجع قلبي فكرني بكل احساس كنت بحسه لما كانت اي بنت من اخواتي الي في المخزن بتصرخ لما كان جابر بيخودهم ؟
ركبنا العربيه وانا ملامحي باين عليها الحزن كان متابع كل حركاتي من مراية العربيه وصلنا عند مول ونزلنا واخدنا جوله وكل دا وانا بفكر في الطفل يا تري حد ساعده وجابله لعبته ولا محدش اهتم بيه”؟
كانت هدومي اتوسـ.ـخت وكان باين عليها البقع كنت شايفه الامر عادي لاننا كنا بنلبس الهدوم وبتقعد علينا بالشهور”؟
القيصر شـ.ـدني وروحنا لمحل ملابس دخلنا وقال للبنت تجيبلي هدوم اخدتني البنت وقعدت تتكلم معايا وانا مش فاهماها وانا كنت سمعت القيصر بيقول دايما اڤت ” فلما سالت كنان عن الكلمه قالي معناها نعم اوا ايوا “” فالبنت كانت بتسألني هل هوا حبيبك انا رديت بتلقائية اڤت ،،
لبست فستان هادي بلون السما وخرجت وانا مكسوفه لاني اول مره البس حاجه حلوه كدا وقف القيصر وبص لعشق وكان مبهور بجمالها قرب منها والبنت قالت ” حبيبتك رائعه ؟؟
ابتسم وهز راسوا وانا مش فاهمه حاجه حاسبها وخرجنا ولقينا كنان واقف ومعاه بنت بيتكلم معاها وكنا مصدومين من الي شايفينه قربنا منه واول لما شافنا مشاها والقيصر سأله” من دي يا كنان
كنان بضحكة” بشوف العود التركي
خليني صريحه كدا واقولكو اني فهمت قصده وعرفت ان دا وصف للبنت وصفوا كنان من شكلها كانت لابسه لبس مكشوف جدا وجـ.ـسمها باين وكنان واقف عيونه هتطلع عليها””
القيصر قالهه” علي المطار بدل ما اسيبك هنا
ضحك كنان وساق واتجهنا للمطار ومكنش فاضل وقت كتير علي معادنا وخلاص جه الوقت وركبنا الطياره وكلنا كنا مرهقين والمره دي كنان الكرسي بتاعو كان جمبو راجـ.ـل وقف وقال للقيصر” مستحيل الرحلة دي تكمل
القيصر ابتسم وقاله” دا ليه انشاء الله
كنان” دا عقاب دا ولا ايه ”
القيصر بص للمقعد بتاع كنان كان موجود راجـ.ـل سمين ولابس نظاره والواضح انو عشوائي ضحك القيصر من قلبه علي شكلو وعشق انتبهت ليهم ومكنتش فاهمه بيضحك علي ايه دا مين الواد الجـ.ـا.مد الي ضحك القيصر داا ”
كنان راح للمضيفه وقال” اريد مساعدتك لا استطيع الجلوس بجانب هذا الشخص..
المضيفة بصت للشاب وكان بيعمل حركات غريبه .. قالتلو . للاسف سيدي الطائرة مكتملة ولاكن سابحث عن مكان يمكنك الجلوس فيه ولاكن الان اجلس هناك ؟
بيبصلها كنان بصدمة وبيقعد جمب الشاب وبتعلن الطائرة عن اقلاعها بيفضل الشاب ينام علي كنان والاكل بتاعه يجي في هدومه وقف كنان بعد ما جاب اخره وصرخ بصوت عالي وقام من جمبه “”
القيصر باصصله وهوا مبسوط من الي بيحصل فيه””
قربت المضيفه” ما المشكلة سيدي”
لا يمكنني الجلوس هناااا
بيقف شاب من الي موجودين وبيقول بابتسامه” حسنا سيدي يمكننا تبادل المقاعد “”
بيبتسم كنان وبيفرح وبيبص للمكان بتاع الشاب دا بتكون في بنت قاعده بس ملامحها مش باينه بس كانت رجليها باينه بتلمع
بيقرب منها وبيقعد وبتكون البنت باصهه للشباك””
بيقعد الشاب دا مكان كنان وبياخد نفسه كانو ارتاح””
ودقايق والبنت الي جمب كنان بتبصلوا وبيكون شكلها وحش جداا وطالع منها ريحه اوحش بيصـ.ـر.خ كنان وهوا بيقول”””””” يتبع
كنان دا مشكله والله ومن الواضح انو دمة عسل انا طمنتكوا علي القيصر اهو محدش يقلق وبنتنا عشق بإذن الله هتفرح وهتشوف الساعده بس لازم القيصر
يتبع….
بيقعد الشاب دا مكان كنان وبياخد نفسه كانو ارتاح"" 
ودقايق والبنت الي جمب كنان بتبصلوا وبيكون شكلها وحش جداا وطالع منها ريحه اوحش بيصـ.ـر.خ كنان وهوا بيقول" لااا الحقووني"" 
بيكون كل الي في الطياره باصصلوا وبيضحك البنت اتحرجت جدا منو وهوا باصلها وهوا مصدوم وهيا كانت بتعيط من الاحراج " بصلها كنان وفهم انو 
عك الدنيا وحرجها بصلها. وباسف وهوا بيحط ايده علي مناخيرة وبيقول" انا اسف مكنش قصدي بس....
البنت بصتلوا وديرت وشها بحزن وهوا لف بجـ.ـسموا للناحيه التانيه وبعد  
دقايق بنشوف كنان لابس كمامه والبنت كانت ساكته ومديره وشها""؟ 
بتوصل الطياره لام الدنيا بسلام وبيخرج كنان من المطار بسلام وعشق بتكون ماشيه ورا قيصر وكنان وهيا مطمنه لوجودها معاهم صحيح هيا لسا عارفاهم من ايام قليله الا انها لقيت معاهم الامان الي كانت محتاجاه"" 
بيركب كنان وعشق وقيصر للعربيه الي كانت مستنياهم وبيتجهوا للقصر"" وكانت في عربيه ماشيه وراهم خطوه بخطوه ودا لاحظوا كنان وبلغ القيصر" العربيه الي ورانا دي مرقبانا من اول مخرجنا من المطار " 
بص قيصر من زجاج العربيه وشاف انها فعلا ماشيه وراهم قال لكنان " ادخل يمين ولف تاني ادخل في الطريق المخالف"" 
بصلوا كنان وهز راسوا وفعلا كان بينفذ اوامر قيصر ولف بعربيتوا ومشي في الطريق المخالف والعربيه الي مرقباهم كانت فعلا عملت نفس الحركه واتجهت 
وراهم وقتها القيصر وكنان فهموا الخطة  الي بتحصل عليهم اتجه كنان بسرعه للقصر وهوا متجه  لهناك دخل  من طريق سري كان قيصر عاملو مخصوص 
لاي ظرف زي دا  
" وبعد مجهود وصلوا  اخيرا  القصر نزل القيصر وكنان وكانت الرجاله برا لما دخلوا عشق مشيت ورا القيصر وكنان طلع للرجاله ولاكن قيصر حس ان 
في حاجه مش طبيعيه فاتجه لمكتبه وفتحوااكاميرات ووقتها كانت عشق معاه وقف وبصلها وقرب منها ومسك ايديها واتجهوا لجناح قيصر دخلت عشق وهيا مكسوفه من مسكته لايديها"" 
رواية عشق القيصر بقلمي شيماء صبحي 
قيصر" عشق ادخلي ارتاحي وانا هنزل اخلص شغلي واجي تمام"" 
هزيت راسها بتمام وهوا نزل ودخل لمكتبه واتصل بكنان يجيلوا المكتب ووقتها قيصر فتح الكاميرات وشافوا انها متاخره ساعه بص كنان للقيصر وقال"" في حد دخل القصر واحنا ماسفرين"" 
القيصر هز راسوا وشغل كاميرا سريه محدش يعرف بوجودها غيرو وبعد ما بيشغلها  بيتصدموا لما بيشوفوا ان في حد اقتحم القصر فعلا ووقتها شغل كل الكاميرات السريه و شاف الظابط شريف الي دايما بيطارده وكان معاهم بنت واقفه ومعظم جـ.ـسمها ملفوف بشاش اتصـ.ـد.م قيصر لما شاف ان الي كانت بتعطل الكاميرات هي نفس البنت ووقتها ملامحها بانت واول ماشوفواها بصوا لبعض بصدمة  وقوالو في نفس الصوت"" هايدي "" 
وقتها فضلوا يشوفوا كل الي حصل وشافوا شريف وهوا بيدور في المكتب وملقاش حاجه وكان بيتكلم مع هايدي وبعدين خرجوا بعد ما الرجاله فتشت القصر"" وقتها قيصر شغل كاميرا البوابه الرئسيه وشاف ان الحراس واقفين فقال بصدمة ازاي دخلوا القصر"" 
القيصر  وقف بتفكير وبعدين قال وهوا بيفتكر ان هايدي كانت عارفه بالباب السري وشكو انها دخلت منو"" فرجع كنان الكاميرات وشافو الاتجاه الي دخلوا منه الظابط وفريقه وهايدي واتكد بانهم دخلوا من الباب السري  
وقف القيصر وهوا باصص لكنان وقال" احنا لازم نتحرك من هنا اكيد حاطين كاميرات سريه وشرايح تجسس  في كل حته شريف دا مش سهل وزودها اوي فلازم نديلوا علقه صغيره علشان يتعدل"" 
وافقوا كنان الرائ وطلع القيصر لعشق الي كانت نايمه وقرب منها وبص لملامحها وكانت عشق نايمه نوم عميق وكان في خصلة نازله علي وشها قرب منها قيصر بتردد وشالها وفضل يتأمل في ملامحها وبسحرها هيا كل مره 
بتسحره قرب منها علشان يبـ.ـو.سها وخطف بوسه خفيقه وعشق كانت في عالم اخر مش حاسه بحاجه هزها بالراحه وهيا صحيت قال بهدوء " المكان هنا مش آمان هنتضتر نروح فندق نقضي فيه كام يوم لحد ما الأمور تهدي" 
هزت عشق راسها وقامت وهوا نزل لكنان تحت وكان بيتكلم مع الرجاله وطلب منهم يفتحوا عينيهم شويه وان هيعدي المره دي لانهم مكنوش يعرفوا حاجه عن الباب السري وقالهم يحطوا عينهم في وسط راسهم وان اي غلطة هتكون بقط" ع راس 
عشق نزلت علي السلم وكانت بتدور بعنيها علي القيصرلحد ما شافتوا واقف جمب كنان وبيتكلموا مع الحراس فضلت واقفه مكانها لحد ما خلصوا وقرب منها القيصر ومسك ايديها ودا كان صادمها هيا مش عارفه اي التغير المفجأ دا بس كانت مطمنه معاه مدام مش بيأذيها "" 
ركبوا كلهم العربيه وكان سايق كنان كالعادة وهما ماشين في الطريق وقفوا علشان الاشاره كانت حمرا ووقتها كانت في بنات بتمسح العربيات قربت بنت من عربيه من الموجودين وبدأت تمسحها ولاكن صاحب العربيه خرج وقال وهوا بيلم"س جـ.ـسم"ها"" ولي مبهدله نفسك يا حلوه متيجي معايا وانا اهنيكي"" 
بعدت البنت برعـ.ـب وقالت" ايعد ايدك يا بيه انت فهمت غلط انا مش بتاعت كدا"" 
شـ.ـدها الشاب دا اكتر وهيا صوتت انتبه كنان ليهم وكان مركز معاهم ولقي ان الشاب دا طول ايدو علي البنت وضـ.ـر.بها"" نزل كنان من العربيه بغضب وقرب من الشاب دا ولكمه بوكس طيره..!
رواية عشق القيصر بقلمي شيماء صبحي 
 البنت دي اول ما شافت كنان جريت تتحامي فيه وهوا بدا يلكم الشاب والشاب كان داخ ومعدش قادر خرج من عربيته بنات وشهقوا بخضنه"" سييف سييف "" انت عنلت فيه ايه يا حيو""وان"" 
كان شايف الي حصل من ازاز العربيه القيصر ونزل بهدوء وقرب منهم وشاف البنت الي واقفه ورا كنان بتعيط وهدومها مقطوعه بسبب ان الح""يوان دا شـ.ـدها منها قرب منو القيصر ومسكو من ياقه قميصه وقال بغضب" انت ازاي جاتلك الجرئه تمد ايدك عليها" الشاب خاف من هيقته القيصر وشكلو الي باين عليه انو شخصيه كبيره وخطر" بلع الشاب ريقه وقال بتـ.ـو.تر"" هيا الي غلطت الاول" 
القيصر بص للبنت ولقاها واقفه مرعوبه وقرب منها وقال" انتي عملتيلوا ايه"" 
البنت بعـ.ـيا.ط " واللهي ما عملت حاجه انا بمسحلوا العربيه باحترام وهوا خرج من عربيته وكان عاوزني اركب معاه العربيه وانا رفضت ويعدين ضـ.ـر.بني "
لكمه القيصر لكمه في  منطقه حساسه خلت الشاب وقف عن الحركه وبعدها امر حراسوا يظبتوه وشاور لكنان وكنان اخد البنت معاه العربيه  فتح لها الباب وهيا دخلت بخوف واول ما عشق شافتها صرخت بفزع" مللللك انتي اي الي حصلك حـ.ـضـ.ـنتها ملك وهيا مش مصدقه عينيها ودخل كنان والقيصر للعربيه واتصـ.ـد.موا لما شافوا عشق حاضنه البنت وبطمنها وهيا بتهتف ياسمها ملك؟ 
الاشاره فتحت وانطلق كنان والقيصر كان متابع كل حركاتهم وقال لعشق" ت عـ.ـر.فيها"
عشق هزت راسها" دي ، دي ملك صحبتي كانت معانا في المخزن"" 
باصلهم القيصر وبان علي ملامحوا الغضب اكتر لما عرف ان البنت دي من نفس المخزن الي بيهينوا البنات بالشكل دا "" 
كنان كانت ملك صعبانه عليه وكان بيبصلها كل شويه وشايف ملامحها البريئه وهيا بتعيط بخوف"
عشق لملك"" انتي ازاي خرجتي من المخزن وفين لبني"" 
ملك بفزع""ناجي" 
عشق بتركيز" مالو"" 
ملك بعـ.ـيا.ط"" فاكرة الراجـ.ـل ابو كرش الي كان اشتري صافي صحبتنا واحنا شوفناه"" 
غمضت عشق عيونها شويه بتحاول تفتكرو وبعدين قالتك "ايوا " 
ملك" الراجـ.ـل دا هجموا علينا هوا ورجالتوا واخدوا كل البنات وقـ.ـتـ.ـل""وا ناجي وانا وكام بنت هربنا ولاكن لبني ومني معرفوش يهربوا لانهم اتمسكوا وانا هـ.ـر.بت وفضلت قاعده في الشارع كام يوم لحد ما اتعرفت علي شيكو وبلبل ودول بيمسحوا عربيات وقالولي اشتغل معاهم وهيدوني اكل وانا وافقت واشتغلت معاهم وبس كدا"" 
عشق عيطت وقالت" ملك اهدي متعيطيش انتي خلاص هتفضلي معايا مش هسيبك ابدا"" روايه عشق القيصر بقلمي شيماء صبحي 
ملك " حاضر وحـ.ـضـ.ـنت عشق"" 
اما عن كنان والقيصر كانو سامعين كل دا وساكتين والقيصر بص لعشق الي كانت بتترجاه بعيونها يخلي ملك معاها لان ملهاش غيرها وهوا هز راسوا بمعني تمام وعشق غمضت عيونها بفرحه"" 
_____
بيوصلوا لفندق وبيخرجوا من العربيه وبيدخلوا كلهم والقيصر بيحجز جناحين "" وبيستلموا الجناح وبيطلعوا كلهم فوق وكنان بيقول للقيصر" هوا انت وعشق وصحبتها هتناموا في جناح وانا ليا جناح بحالو دا اي الكرم دا" 
ايتسم قيصر بسخريه وقالوا لأ مراتي هتنام معايا وانت وصحبتها هتناموا في جناح؟؟؟؟؟ 
كنان بصلو بصدمة وشهق بعدم تصديق"" ايييه
يتبع
بيوصلوا لفندق وبيخرجوا من العربيه وبيدخلوا كلهم والقيصر بيحجز جناحين "" وبيستلموا الجناح وبيطلعوا كلهم فوق وكنان بيقول للقيصر" هوا انت وعشق وصحبتها هتناموا في جناح وانا ليا جناح بحالو دا اي الكرم دا" 
ابتسم قيصر بسخريه وقالوا لأ مراتي هتنام معايا وانت وصحبتها هتناموا في جناح؟؟؟؟؟ 
كنان بصلو بصدمة وشهق بعدم تصديق"" ايييه
قيصر " زي ما سمعت هتعيشوا مع بعض في الجناح ولعلمك لو قربت منها هتتجوزها؟ 
كنان كان هيعـ.ـيط وخصوصا انو فعلا عارف انو متهور وممكن ميقدرش يمسك نفسوا بس لقي ملك واقفه محروجه والقيصر اخد عشق ودخلوا لجناحهم""؟ 
كنان لملك
"اتفضلي يا انسه ادخلي 
ملك بتهز راسها وبتدخل وهيا محروجه اوي منه"؟
بيقفل كنان الباب وبيدخل وبيكون في سرير واحد بيبص لملك الي مش بتتكلم وواقفه مكانها" هتنامي علي السرير وانا هنام علي الكنبه وبيبص لقي مكالمه من القيصر" 
نعم
"اتكلم حلو يا حـ.ـيو.ان " جهز نفسك علشان هتنزل تجيب هدوم" 
والله دا كتير وانا من امتي بق بقيت خدام 
القيصر قفل السكه في وشوا وبعتلو رساله "انجز 
كنان بيبق هينفجر من الي بييحصلوا وبيبص لملك الي قاعده وساكته وبيدخل للحمام وبيهبد الباب"؟ 
___________
عشق باصه للقيصر وبتقول" هو انت خليت ملك تقعد معاه في الاوضه ليه" 
القيصر" متقلقيش عليها انا بس بعلمو الادب علشان عينو زايغه ومعاها هيكون محترم خصوصا بعدما هددته " 
بتبتسم عشق وهوا بيبصلها كدا شويه وهيا بتتكسف وبتدخل جوا وهوا بيقعد علي السرير وبيكون مرهق جدا بتخرج عشق من الحمام  وبتلاقي مغمض عينو وباين عليه التعب "؟ 
بتقرب منو بهدوء وبتقعد وهوا بيبصلها وبيقعد وبيقول" انا عاوز منك طلب"" 
عشق ااتفضل…
___________
في ايطاليا وتحديدا في قصر البوص 
بيكون البوص نايم علي السرير ومن الواضح انو لافف جـ.ـسمو بالشاش بعض ما شال كل الطلقات الي في جـ.ـسمه بيعمل اتصال دولي وبيتكلم في التيلفون" اهلا شريف اريد ان اسلمك شيئ بخصوص القيصر" 
شريف من المكتب بتاعو بيتفاجئ من المكالمة الي جيالو من شخص اجنبي لا وبيتكلم عن قيصر والغريب لما بيسمعوا بيقول ان في معاه معلومـ.ـا.ت تخص القيصر" 
بيتصدم وبيقول حسنا من انت وكيف عرفت اسمي 
البوص" انا اكون البوص 
بيتفاجئ شريف اكتر وبيبتسم وبيقول" حسنا كيف يمكنني مقابلتك" 
البوص سآتي الي مصر بعد اسبوعين ولاكني اتصلت لاخبرك بشئ " 
شريف باهتمام " حسنا 
البوص" الشحنه الخاصه بالقيصر ستتم من خلال خواصات بحريه 
شريف بصدمة" هل تمت في مصر" 
البوص" لا في تركيا ولاكنها ستتحول بعض ايام لمصر 
شريف" اين
البوص لا اعرف هذه مهمتكم ولاكني اريد منك شئ واحد" 
شريف" وما هو" 
البوص" كنان"" 
شريف ومن هذا" 
البوص" صديق القيصر وشريكه"؟ 
____________
كنان بيخرج من جناحه وبينزل لتحت وبيخرج من الفندق وبروح مول قريب من الفندق وبيدخل لقسم الملابس الحريمي " 
بتتفاجئ البنات الي شغالين هناك وهوا داخل 
قربت بنت منو لما شافتو متجه لقسم الملابس الدا"خليه" 
البنت باستغراب" اهلا وسهلا يا فنـ.ـد.م هو دا قسم الحريمي اما قسم الرجالي المحل الي جمبنا" 
بيبصلها كنان وبيلعن حظو وبيهمس " منك لله يا قيصر في المواقف الي بتحطني فيها دي  
افنـ.ـد.م" 
كنان" احم لو سمحتي انا بجيب هدوم لمراتي بس هيا للاسف مشلوله فمش بتعرف تمشي فانا بجيلها ملابسها وعاوزك تساعديني " 
البنت ابتسمت لما فهمت غرضو وبعدين ممكن اعرف المقاس يا فنـ.ـد.م" 
كنان كان متفاجئ وقال" طبعا  بصي 
هيا في جـ.ـسمك كدا"" 
البنت بصتلوا بشك وبعدين هوا طلع الفيزا وادهالها فهيا ابتسمت وبعدين بدات تساعدوا وهوا جاب هدوم كتير وشال الشنط وبعدين دخل محل رجالي وجاب لبس ليه وللقيصر وحط كل دا في العربيه ورجع للفندق"" 
___________
عند عشق كانت نايمه في حـ.ـضـ.ـن القيصر وهوا كان نايم صاحي وبيفكر في حاجه ، 
الباب خبط ففتحوا وكان كنان ومعاه ناس من الي شغالين في الفندق ادالو الشنط الخاص بيه هو وعشق ورجع لجناحه"" 
كانت ملك نايمه زي ما هيا وبعدين قرب كنان وكان متفاجئ من شكل الملاك البرئ الي نايم قداموا  قرب وبصلها ولمس بايدو كتفها وهيا صحيت" كنان" قومي انا جبتلك لبس غيري هدومك"  رواية عشق القيصر بقلمي شيماء صبحي 
بصتلوا ملك بخوف وقامت وهوا ادالها الهدوم الي جابها وبعدها اخدت منو  لبس ودخلت تغير هدومها كان قاعد كنان وبيفكر ياتري هيعملوا اي في الايام الي جايه قرر ينام علشان  متنسوش تعملو متابعه لصفحتي تعب من السفر والي حصل وبعدين خرجت ملك بعدما اخدت شاور وغيرت هدومها 
وقربت من السرير وكنان حس بيها ولف وشوا واتصـ.ـد.م من جمالها  وهيا اتحرجت من نظرتوا وهوا قام من علي السرير وقالها" انا هنام هنا علي الكنبه متخافيش انا مستحيل اعمل اي حاجه تأذيكي !
هزت راسها ونامت علي السرير وغطت نفسها كويس وهوا دخل اخد شاور وغير هدومه وخرج" كان سامع صوت شهقات جايه من اتجاه ملك قرب منها ولاقاها بتعيط بص عليها لاقاها منكمشه في نفسها" 
كان هيرجع بس صعبت عليه قرب منها وقال" هو انتي بتعيطي ليه"
فتحت ملك عينيها وبصتلوا بخوف ولاكنو  حاول يهديها" 
كنان" اهدي متخافيش والله مهعمل حاجه" 
ملك هزت راسها وقامت وقعدت جمبه وحاولت تهدي 
كنان كان ساكت وبيبصلها لحد  مهديت وقال" انتي كنتي بتعيطي ليه
ملك" اصل انا مش مصدقه اني دلوقت هنا ومع عشق في نفس المكان
كنان" لا والله ودا الي مخليكي معيطة ومقهوره  كدا 
هزت ملك راسها وكنان حس انو مش لوحدة الي تافه 
قالها" نامي الا هو انتي اسمك ايه 
ملك بابتسامه" ملك 
كنان" وكمان ملك نامي وانتي حلوه كدا 
ضحكت ملك علي طريقتوا ونامت فعلا وهوا حط راسوا علي الكنبه ونام
___________
في اوضة القيصر وعشق بتصحي عشق من النوم وبتدخل الحمام وبعدين بيلفت  نظرها طبق فيه مايه بتبتسم عشق وبتقرر تشيلوا وتقعد برا علي السرير وتحط رجليها فيه" 
وفعلا بتشيلو وبيكون تقيل شويه عليها فبتقرب من السرير وقبل ما توصل بتتكعبل في الكرسي والمايه كلها بتقع علي القيصر الي بيقوم مفزوع وبيشـ.ـد سلاحه ويوجهوا علي عشق الي واقفه شبة الكتكوت المبلول" 
عشق بخوف من الي حصل" انا انا
بيقف لما بيلاقي انها عشق بيحدف المسدس علي السرير وبيمسكها من دراعها" انتي كنتي بتعملي ايه بالجردل دا" 
عشق وهيا بصالو وكان شكلو مضحك" انا كنت شيلاه علشان احط رجلي فيه اصلي متعوده علي كدا
القيصر باصصلها ومتفاجئ وهيا عاداتك دي مبتطلعش غير علي الساعه اتنين باليل 
عشق وهيا عاوزه تضحك علشان شكلو مضحك" 
اضحكي لتموتي"
ضحكت عشق علي شكلو وهوا كان واقف قدامو مش عارف يعملها حاجه  رواية عشق القيصر بقلمي شيماء صبحي 
قصرت عليه بشكل جـ.ـا.مد" 
انتي كان عندكوا خال اهبل " 
ضحكت عشق اكتر لان القيصر واضح ان دمو خفيف" 
لا معنديش اهل اصلا 
وبعدين عينيها بتدمع مع الضحك" 
بيلاحظ دا القيصر وبيمسكها وبيقول" عقابك بق اننا هنستحمي مع بعض وبيشيلها وبيدخل للحمام وهيا بتكون هتموت من الكسوف" 
وبيخلصوا وبيخرجوا وبتغير عشق هدومها والقيصر بياخدها في حـ.ـضـ.ـنه وبيقول" ممكن ننام من غير مصايب تانيه" 
ابتسمت عشق وهزت راسها وناموا"
_________
وتاني يوم"" 
في مكتب شريف بيلاقي العسكري داخل" في واحده بره عاوزه حضرتك" 
شريف بدون اهتمام " قولها مش فاضي " 
وقتها بتدخل هايدي وبتقول" مهو واضح ياباشا 
بيبصلها شريف بغضب وبيقول للعسكري اخرج انت يا محمد 
بيخرج العسكري وبتفضل هايدي واقفه وبصالو" انت مش وعدتني اني معاكً
مبيهتمش بيها وبيقوم وبيجيب ملف ولاكنها بتقف قدامو وبتمسك ايده وهو بحركة سريعه بيلف ايدها ورا ضهرها وبيقول " انتي هتنسي نفسك يا شم""امه  انتي 
بتتعصب هايدي وبتبعد عنو" انت واحد حقير وانا هوريك وضـ.ـر.بتوا بالقلم وهوا بصلها بشر وحياه امك لوريكي وبينادي علي العسكري وبيقول ودي البت دي للحجز ووصي عليها كويس نهي وسماح
بيهز العسكري راسو وبيمسك هايدي الي بتصرخ" سيبني يا حـ.ـيو.ان والله لانتقم منك يا شريف "" 
بيقف العسكري الباب ووقتها بيجي مكالمه دوليه بيبتسم وبيرد"
_________
في اوضة القيصر بيصحي من النوم وبيلاقي عشق حـ.ـضـ.ـناه ونايمه بيصحيها بهدوء وهيا بتبتسم لما بتشوفه وهوا بيقول مش حابه نتمم جوازنا النهارده علي الصبح كدا"؟ 
عشق بخجل" انت بتقول ايه" 
القيصر " انتي سمعتي كويس" 
عشق بتحاول تقوم ولاكنو بيمسكها تاني فكري"! 
وشها بيحمر حدا ولاكنها بيبتسم وبيسيبها تقوم" 
وعند كنان بتصحي ملك من النوم بتحس ان في جبل نايم فوقها بتبص تشوف اي دا وبتلاقي كنان نايم وحاضنها " 
ملك بصرااااخ الحقوني"" 
بيقوم كنان مصدوم لما بيلاقي انو حاضن ملك بالطريقه دي وهيا بتصرخ وبتقول" مش قولت مش هتلمسني ليه لمستني لييه
وفي اوضه عشق بتسمع صوت صراخ ملك فبتخرك بسرعه من الحمام وبتكون لبست وبتلاق يالقيصر سبقها علي هناك بتجري وبتدخل الاوضه والقيصر معاها وبيلاقو عشق عماله تقول لكنان مش قولت مش هتلمسني لمستني ليه 
كنان مصدوم من الي بيحصل وبيلاقي القيصر وعشق دخلوا عليهم وشافو المنظر 
ملك علي السرير وكنان جمبها وهيا بتصرخ وكنان ساكت وباصصلها بصدمة" 
عشق بتبص للقيصر وهوا بيتعصب وبيقرب من كنان وبيقول ،،،،، 
بتبع"؟ 
ملك بدمـ.ـو.ع وصراخ" انت مش قولت مش هتلمسني لمستني لييه " 
كنان واقف مصدوم وباصصلها ومش عارف هو عمل ايه علشان تصرخ كدا" 
دخل القيصر وعشق للجناح بتاعهم وقفوا مصدومين من اللي شايفينوا قدامهم" 
بص كنان لدخول عشق والقيصر" 
كنان" والله ما عملت حاجه"؟ 
عشق جريت علي ملك الي عماله تصرخ وحـ.ـضـ.ـنتها " اهدي يا ملك اهدي ساحبيبتي انا جمبك"؟ 
القيصر بص لكنان بغضب وقرب منو" ليه عملت كدا انا مش محظرك. تمسك نفسك "؟ 
كنان" واللهي.. 
ضـ.ـر.به القيصر بوكس وقعوا علي الارض وكنان مصدوم مش عارف يعمل ايه ويشرحلهم ازاي "؟ 
نزل القيصر لمستواه ومسكوا من ياقه قميصه" ورحمة امك لتتجوزها وتصلح غلطتك" فاللحظة دي كنان وقف وبص لملك الي حـ.ـضـ.ـنه عشق وبتعيط "" ومش عارف يقول ايه محدش راضي يسمعوا ٠ 
اما ملك كانت حـ.ـضـ.ـنه عشق ومرعوبه وبصت لكنان اللي واقف وباصص عليها بغضب وصدمة والقيصر اخدو وقالو البس يلا علشان هتكتب عليها" وبص لملك وقال" هاتي بطاقتك" 
ملك طلعت بطاقتها بمساعدت عشق وعشق بصت للقيصر الي كان متعصب من الي حصل بسبب كنان وقربت منو ولسا بتلمسوا لقيتوا انفجر عضب مع خروج كنات فرجعت تاني لملك بخوف من شكلوا اول مره تشوفوا عصبي كدا ؟ 
نزل كنان والقيصر وفضلت عشق وملك في الاوضه ؟
بعد مهديت ملك ،،اتكلمت عشق " احكيلي بق يا ملك عمل ايه" 
ملك اخدت نفس وقالت" صحيت من النوم لقيتوا حاضني 
عشق فتحت عينيها من الصدمة" وبعدين
ملك " هو دا كل الي حصل هوا المفروض قالي اني هنام علي السرير وهوا هينام علي الكنبه وقالي انو مستحيل يقرب مني ولما صحيت لقيتوا حـ.ـضـ.ـني وماسك جس""مي كلو ؟ 
عشق بعدت عنها وهيا مصدومة" بس دا كدا ملمسكيش يا ملك  
ملك" لا لمسني مهوا كدا لمسني" 
عشق" انتي فاهمة غلط يا ملك  معني انو لمسك يعني اعت""دي او حصل بينكم"" علا""قه انما دا مقربش اصلا "؟ 
ملك بعـ.ـيا.ط" يعني ايه يا عشق انا معرفش حاجه اصلا" 
ضـ.ـر.بت عشق علي دماغها وقالت" ينهار اسو""د انتي شايفه القيصر عمل ايه فيه دا اخدو وراحو يكتبوا الكتاب" هوا فهم انو عمل فيكي حاجه يا لهوي يا ملك كنان مظلوم وانتي بسبب قلة فهمك للموضوع اتفهم غلط انا هروح اتصل عليهم وافهمهم الي حصل" وجريت عشق لجناحهم وقعدت تدور علي اي تلفون ولاكنها ملقتش بس لقت ملك مقربه منها ومعاها تلفون كنان مسكتوا عشق بسرعه وقتحتوا  واول اسم كان موجود القيصر "؟ 
اتصلت بيه بسرعه ولاكن مكنش بيرد حاولت اكتر من مره بس مكنش في رد بصت لملك بخوف وقالت" مبيردش؟؟
________________
انزل"" قالها القيصر وهوا متعصب من كنان" 
كنان نزل وقال" متسمعني بق والله ما لمستها والله مقربت منها افهمني"؟ 
اسكت يا كنان اسكت انت خذلت ثقتي فيك " 
كنان سكت وزعل من كلمت القيصر لانو طول عمره ماعمل حاجه غلط في حق القيصر وطول عمره سنده وضهره ومقصرش معاه نهائي ؟ 
القيصر مسك ايدو ودخلوا عند المأزون" وكتبوا كتابو هوا وملك وطبعا كان القيصر وكيل ملك ؟ 
وبعد ماخلصوا بيفتح القيصر تليفونو وبيلاقي اتصالات كتير من  تلفون كنان" 
انت تلفونك فين" 
دور كنان في جيوبه وقال" في الفندق"؟ 
بيتصل القيصر بعد ما بيحس ان فيه حاجه مش طبيعيه٠ 
عشق كانت قعده هتتجنن من ملك صحبتها واللي عاملته" 
وفجاه لقيت اتصال من القيصر اخدت التليفون بلهفه وردت"! 
الو" 
القيصر" في حاجه انتو كويسين" 
عشق" قيصر في حاجه مهمه لازم تعرفها" القيصر وقف العربيه بصدمة بعد ما سمع كلامها" 
عشق" كنان مقربش من ملك هوا بس كان نايم جمبها بس ملمسهاش بس هيا مش فاهمه حاجه وعندها لو لمس ايديها يبق لمسها؟ 
ايييه " القيصر قالها بصدمة وهوا بيبص لكنان الي قاعد وساكت وباين عليه الحزن" 
عشق""  الو " الو قيصر
القيصر قفل التليفون وقرب من كنان وقال" انت فعلا ملمستهاش
كنان هز راسوا وقال" لا لمستها" 
القيصر بصدمة" انت كـ.ـد.اب 
كنان" ايوا كـ.ـد.اب يا صحبي انا مش مصدق عيني انك مصدقتنيش انا وعدتك اني عمري ملمسها بس والله انا مش عارف الي جبني جمبها رغم اني اخر حاجه فاكرها اني كنت نايم علي الكنبه" 
بعد القيصر شعروا لورا وبصلوا وقال" في حاجه انت ناسيها" 
بصلوا كنان" اي 
القيصر" انت لما بتسقع بتروح لاي حته دافيه وتنام فيها بدون وعي" 
كنان فكر شويه وحاول يفتكر واتاكد ان القيصر عندو حق وانو فعلا اكيد سقع بالليل ولما لاق السرير دافي نام عليه" ولاكنو كان زعلان من القيصر"
القيصر بصلوا بطرف عينو كدا وشغل العربيه وقال" هنرجع ونطلق" 
لااا " 
القيصر بصدمة"  نعم اي الي لا " 
كنان بصلوا وقال" مش هطلقها انا موافق علي الجواز" 
رافع القيصر حاجبوا باستغراب" قول كدا انها عجباك من الاول " 
كنان دير وشوا بزعل والقيصر بصلوا كدا ودير وشوا هوا كمان" 
وفضلوا واقفين قدام مكتب المأزون وكل واحد باصص في جه ومش عاوز يبص للتاني والقيصر بيدير يبص عليه لقاه بيبص هو كمان رجع وشه تاني 
وكنان لف يشوفوا لقاه بيبص راح رجع وشو تاني"
القيصر غمض عيونوا وقرر يصالحوا لانو في البدايه مصدقوش ولاكن هوا مش قصدوا يزعلوا هوا عارف ان كنان نسوانجي واحنا شوفنا بعيونا يجماعه بروضوا اله ؟؟؟
قرب منو وخبط علي كتفوا" انت يلا" 
كنان" ملكش دعوه بيا بعد ازنك" 
القيصر" بعد ازني دا اي الاحترام الي نزل علي اهلك دا" 
كنان" مش إلك دعوه " 
انت هتستظرف يلا هتتصالح ولا امشي واسيبك" 
لف كنان وشوا" انا عامل احترام علشان انت اخويا الكبير وكل عيلتي مش اكتر" 
ابتسم القيصر وكنان ابتسم وقربوا من بعض"" 
فتح القيصر ايدوا وكنان حـ.ـضـ.ـنوا" 
مخلاص يا كوكي اهدي متعمليش في نفسك كدا" 
كنان بصدمة" انا بقيت كوكي!؟؟
القيصر وهوا بيضغط علي حـ.ـضـ.ـنه" بس يا كوكي لا تعالي نروح لزوجاتنا لحسن زوجتي هتتجنن؟ 
ضحك كنان وركب العربيه معاه ووصلوا للفندق"
____________
متقومي يابت تهزيلك هزتين حركي وسطك كدا "؟ 
نعم" 
 مالك يا بت هتفضلي بصالي كدا كتير" 
هايدي " انتو بتتلككولي بق" 
واحده من الي في السجن"؟ 
انتي يبت بتعلي صوتك عليا" 
وكملت كلامها وهيا بتبص لباقي الستات الي في السجن"  البت دي مش متربيه واحنا الي هنربيها يلا يا نسو"ان نعلم البت دي الادب" 
وقفت هايدي بخوف وقالت" ابعدوا عني" 
وقامت كل الستات الي في السجن وبداو يضـ.ـر.بوا فيها"؟ 
لا ابعدو عني """" 
بنسمع بس صوت صراخها ؟؟! 
ولاكن كل دا هايدي متخيلة شكل قيصر وبستنجد بيه""؟ 
___________
الصور دي حقيقي 
هايدي بتـ.ـو.تر" اي دي انت جيت الصور دي منين؟ 
القيصر بغضب" ردي يا هايدي انتي الي في الصوره  ؟ 
هايدي بلعت ريقها وكانها بتخبي حاجه ؟ 
رودي يا هايدي انتي دي صح"؟ 
هايدي" انت انت فاهم غلط صدقني" 
انتي دي ؟؟ 
بدمـ.ـو.ع هزت راسها" 
يا خاينه يابنت الك""لب ازاي تخونيني ازاي ؟؟ 
هايدي بعـ.ـيا.ط" والله انت فاهم غلط دي مش.. 
اخرصي انا غلطان اني عملت لوحده زيك سعر واتجوزتها"
هايدي" ا..م..ك انا مش خ..اينه"" 
مسكها من شعرها وخرجها برا القصر وقال انتي طالق بالتلاته " 
وقفل الباب" 
اما هايدي فضلت تخبط علي الباب بعـ.ـيا.ط ولاكنه مكنش بيرد وبعدين قربوا منها رجالته وخرجوها برا القصر"" 
خرجت وهيا بتعيط وبعدين اتصلت بشخص" طردني طردني في الشارع كلو بسببك"؟ 
حلو اوي يعني اتخذل فيكي ؟ 
هايدي بصراخ" انتي ايه ازاي انتي ام"" 
ضحكت بخبث" اتكسر قلبو هه برافوا يا هايدي فلوسك وصلت لحسابك خلاص "؟ 
هايدي بصت للتلفون بصدمة" ازاي دي ام وبتعمل في ابنها كدا ليه""؟ 
بااك
_______
الح..قن..ي يا قيصر كانت هايدي بتهتف باسموا وهيا شايفه خيال صورتوا  في راسها وبعدين اغمي عليها من كتر الضر"ب.؟!!! 
"""""""" 
بيوصل كنان والقيصر للفندق وبيدخلوا بيلاقوا عشق وملك قاعدين بص كنان لملك بخبث والقيصر قال لعشق" ملك وكنان اتكتب كتابهم وخلاص ملك بقت مراتو وبعدين انا مش فاهم ازاي ملك مش فاهمه حاجه زي دي ٠؟ 
عشق بصتلوا بصدمو وبرقت" وهوا قال" ملك"
ملك بهدوء " نعم" 
القيصر" كنان بق جوزك ومن حقوا يلمسك عادي" ملك وشها احمر وعشق برضوا وبعدين القيصر بص لكنان" ادخل لمراتك يا خويا. وبوس براحتك"! 
عشق كنت سمعه كلامو دا ومش مستوعبه ان القيصر بيهزر عادي ولا بيقول كلام جريئ كمان " 
مسكها القيصر وقال" وانا هاخد مراتي وندخل اوضتنا وغمز لعشق"" 
عشق قربت من ملك" ملك متخافيش بس هوا خلاص بق جوزك ومن حقوا فعلا يلمسك" 
ملك خافت لما بصت لكنان الي واقف بيعض شفته وباصصلها بصات غريبه" لا يا عشق ونبي متسبنيش 
عشق بصت لملك والقيصر الي واقف باصصلها هوا كمان" ملك ارجوكي انتي بتلعبي حاليا في ايد مافيا فبلاش نرفضلهم طلب ويلا يا حبيبتي خلي بالك من نفسك لا اله الا الله" 
مشيت عشق مع القيصر وفصلت ملك مع كنان " 
القيصر دخل ومعاه عشق" بتنصحيها ومش بتنصحي نفسك"؟ 
انااا… اششش تعالي انتي لحد دلوقت مقربتش منك صح"" 
خجلت ووشها احمر" قيصر انا"٠ 
قيصر" شـ.ـدها ليه من وسطها" تعالي بق نقضي ليله العمر اللي لسا مقضنهاش دي وبعدين انا مش ضامن بق هنخلص من المهمه دي عايشين ولا ميتين"؟ 
بصتلوا عشق بصدمة" انت بتقولي ايه"! 
القيصر باصصلها وكانو بيحفظ ملامحها وقال" مفيش يا عشق تعالي يلا ننام"! 
عشق" انت كنت بتقول ايه دلوقت تقصد اي بهنموت دي ؟ 
القيصر بصلها وهوا بيقرب منها" هو احنا هنقضي الليله اساله كدا" 
عشق بخجل" انت عاوز ايه" 
القيصر شالها وقرب وشوا من شفايفها وعشق مسكت راسوا واتعلقت فيها ،، 
القيصر" انا اسف علي كل حاجه" 
عشق" ملوش لازمه الكلام دا انا مسمحاك اصلا" 
القيصر بعد عنها وبص في  عينيها  بجد يا عشق"" 
عشق " ايوا بجد 
ورجع تاني شالها وحطها علي السرير وسكتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح؟؟ 
________
بقي انا لمستك ؟؟ 
بعدت بخوف من قربوا لحد ما وصلت للحيطه حطت ايديها عليها بخوف ولفت لقتوا مقرب جـ.ـا.مد" 
كنان" انتي ،، 
ملك غمضت عينيها لما لقيتو بيقرب منها وحست بانفاسه قريبه جدا منه وشها 
فجأها كنان بقبله قويه سكتت فيها عن الكلام واتشنج جـ.ـسمها "" 
اتعمق كنان في البو"سه أكتر  وشـ.ـدها من وسطها وشعرها انسدل علي وشها بعدوا كنان وهوا بيبص لملامحها" بق انا عيله زيك  تضحك عليا وتخليني اتجوزها" 
بصالو برعـ.ـب وهوا بيقرب تاني" بس اهنيكي انتي اصلا حلوه وعجبتيني وشالها وحطها علي السرير ونا""م فوق""ها كنان وهوا بيهمس في ودنها" النهارده هلم""سك بجد؟؟ 
غمضت عينيها لما لقيتو بيقرب منها وحست بانفاسه قريبه جدا من وشها 
فجأها كنان بقبله قويه سكتت فيها عن الكلام واتشنج جـ.ـسمها "" 
اتعمق كنان في البو"سه أكتر وشـ.ـدها من وسطها وشعرها انسدل علي وشها بعدوا كنان وهوا بيبص لملامحها" بق انا عيله زيك تضحك عليا وتخليني اتجوزها" 
بصالو برعـ.ـب وهوا بيقرب تاني" بس اهنيكي انتي اصلا حلوه وعجبتيني وشالها وحطها علي السرير ونا""م فوق""ها كنان وهوا بيهمس في ودنها" النهارده هلم""سك بجد؟
ملك غمضت عينيها وضغطت علي جـ.ـسمو وهيا خايفه
؟ 
كنان حس بخوفها دا فبعد عنها ولقاها مغمضه عينيها وكانها بتخبي نفسها منو ؟ 
بصلها وابتسم علي شكلها الطفولي وبعدين اخدها في حـ.ـضـ.ـنه ونام؟؟
____________
دخل العسكري للسج"ن وقال" اهدي يا ب"ت منك ليها " هايدي حسن "! 
رفعت هايدي ايديها بتعب وشافها العسكري وقرب منها ولاكنها كان شكلها بايظ خالص صعبت عليه جدا 
وساعدها لحد ما خرجوا من الحبس واتجهوا لمكتب شريف؟؟ 
ادخلي يابنتي" قالها العسكري الي بيساعد هايدي تدخل وكان شريف قاعد وحاطت رجل علي رجل وباصصلها بنظرات غريبه " سيبها يا حسن" بتقعد هايدي علي الكنبه الي موجوده وبيقرب منها شريف"" 
شريف،، اي يا حلوة مش حابة تطلعي من الحبس ليه عجبك القعده مع النس"وان جوا ؟ 
بصتلوا هايدي بتعب " انت..واحد حي""وان
قرب منها وضغط علي وشها جـ.ـا.مد لدرجه انها صرخت،، اشششش عيب الكلام دا يا مزه مش عيب تغلطي في ظابط.. برضوا. !!
انت ضحكت عليا انت… حي….
بعد عنها وعدل هدومه وقال"! انا مضحكتش عليكي انتي الي متهوره وبتتصرفي تصرفات غـ.ـبـ.ـيه زيك؟
انا كنت سايبك علشان بدرس المهمه بس انتي اتسرعتي،،؟
هايدي" مهمه اي انت مش خلاص ملقتش حاجه عليه"! 
شريف، لأ لقيت طبعا بس دي أسرار الشغل ومينفعشي ت عـ.ـر.فيها دا لو عاوزه تعيشي يعني "! 
هايدي" طيب وانت عاوزني في ايه. 
شريف ابتسم وقال" مش هقولك اي حاجه غير لما تعالجي كل الجروح دي وترجعي لحالتك الطبيعيه لان انا محتاج جمالك الطاغي دا في المهمه"،،، بصتلوا بخوف وهزت راسها بتعب وهوا طلب من المساعدين يخدوها يروحوها،،؟
———
في جناح القيصر 
كان القيصر قاعد علي السرير وماسك اللاب توب وعشق كانت نايمة جامبه٠! بعت رساله للوفد الامريكي بانو خلاص هينهي شغله ودا محدش يعرف عنو اي حاجه هوا قرر يبعد عن السكه الشم""ال دي ويستقر خصوصا انو مبقاش محتاج حاجه غير انو يكون أسرة "" 
لقي رساله جياله من روك الي هوا بيتواصل معاه .؟ حسنا قيصر ولاكن يوجد عقبة في الموضوع" 
رد القيصر" ما هيا 
رد روك" البوص ؟ 
القيصر استغرب وقال" هل هوا حي؟
روك"! بالطبع '
القيصر" اين هوا "
روك" الان موجود في إيطاليا واعلم بانه يريد الانتقام منك وصديقك كنان وقام بالتواصل مع ظابط مصري ضدك ؟ 
القيصر اتفجأه وبعدت اخر كلمه" سأحل الامر …
روك" احترس قيصر انهو يريد صديقكك كنان ؟؟ 
اتصـ.ـد.م قيصر وبعت" حسنا روك سانهي هذا الأمر 
وقفل اللاب ورجع بضهره لورا وعشق قربت منو بنوم وحـ.ـضـ.ـنته ، بصلها شويه وركز في ملامحها واعترف اخيرا انو بيحبها بس مقلش دا ليها لاكن قالو لنفسه جالو اتصال من تلفون الغرفه " الو 
رواية عشق القيصر بقلمي شيماء صبحي 
الموظف" مساء الخير يا فنـ.ـد.م أسف علي الازعاج بس في واحده هنا شكلها سك"رانه وبتسال عن حضرتك وعمله ازعاج وبتش"تم الناس الي موجوده بكلام مش كويس " 
اتصـ.ـد.م قيصر من الي سمعوا وعرف ان الست دي تبق نريمان والدته مدام ناني وقف بغضب ولبس هدومه ونزل لتحت وشافها وفي اتنين ماسكينها وهيا عمالو تضر"ب فيهم وبت""سب ،
اول ما شافته ضحكت"" هههه ابني اهو خلاص ابعدوا "! 
قرب منها القيصر ومسكها من دراعها وقال" انا اسف علي كل الازعاج ولو في اي حاجه اتكسرت او هيا بوظتها في انا متكفل بيها ومسك ايديها وخرج من الفندق فتح عربيته ودخلها فيها وركب "٠ وساق لحد ما وصل للقصر؟ 
لقي ان رجالتوا مرمين علي الارض اتصـ.ـد.م وبصلها"! 
هو اي الي حصل ،، 
كانت حاطه ايديها علي راسها بتعب " مشروبي خلص وقولتلهم يجيبولي ورفضوا بيقولولي انك رافض حد يجيبلي رحت ضـ.ـر.باهم؟ 
بصلها بصدمة ونزل جري علي رجالته وكانوا تعبانين جدا لقي واحد جاي من و
را القصر وقال" هو اي الي حصل يا قيصر باشا، 
بصلوا القيصر وقال" ساعد الرجاله دي واطلب لهم دكتور" جري عليهم وبدأ يفوقهم وفعلا طلب الدكتور ودخلوهم القصر والقيصر رجع للعربيه ونزل ناني من العربيه" 
كانت بتضـ.ـر.ب فيه" هاتلي مشروبي"؟ 
القيصر" من النهارده مفيش مشروب وهتروحي مصحه وتتعالجي حتي لو هيقيدوكي،
بصتلوا بعصبيه"ملكش دعوه بيا ابعد انت اصلا مش ابني انا ابني مـ.ـا.ت اما بعت رجالتي يقـ.ـتـ.ـلوه وضحكت.. 
اتضايق جدا من كلامها وقلبوا وجعوا لان الي وصلوا للي هوا فيه هيا امه من وقت ما والده خانها وسابهم وهرب مع مـ.ـر.اته التانيه وهيا كرهاه 
رواية عشق القيصر بقلمي شيماء صبحي لانو شبه والده واصبحت من وقتها مدمنه ورغم ان القيصر حاول كتير يصلح علاقتو بوالدته الا انها كانت رفضاه رغم انو ملوش ذنب ورغم كل دا هيا امه وميقدرش يأذيها ورغم انها حاولت كتير تقـ.ـتـ.ـلوا الا انو نجي منها وبيحاول يعالجها ""؟ 
وقفت بصالوا بغضب وقربت مسكت سك""ينه من طبق الفاكهه وقربت منو وضـ.ـر.بتوا ولاكن هوا تفاداها بطريقه سريعه ومسكها من ايديها بس ايدو اتجرحت وهيا اول ما شافت الدم ضحكت"؟؟ 
وصل الدكتور وبعدها وصلت اسعاف وقربوا من القيصر" 
القيصر بهدوء اتعاملوا معاها بالراحه وانا هجيب لها هدوم وهاجي وراكم" 
هز المساعدين راسهم وبدأو يدخلوا ناني للعربيه بتاع الاسعاف وهيا بدات تقاوم بكل قوتها وتضـ.ـر.بهم قرب منها الدكتور واداها حقنه مهدئه فنامت ووقتها شالوها ودخلوها العربيه ومشيوا اما القيصر تابع مع رجالتوا لحد ما فاقوا وحالتهم استقرت طلب منهم يرتاحوا وبعت لرجاله تانيه تيجي القصر ودخل هوا لاوضه نريمان وبدا يجيب لها هدوم ولفت نظره صوره كانت مخبياها في نص الهدوم كان صوره بتجمع القيصر بيها وابوه وكانو مبسوطين وكان وقتها القيصر عندو 5 سنين مسك الصوره وهوا بيلمسها بحزن قد اي كانت حياتهم جميله بس كل دا حصل بسبب والده الي اختفي رغم ان امه كانت بتحبه جدا وبسبب خيانته فقدت عقلها تماما لدرجه انها كانت بتخـ.ـنـ.ـق القيصر وهوا نايم علشان هوا شبه والده"" رجع الصوره مكانها وهوا بيمسح دمـ.ـو.عه الي نزلت لاول مره لتذكره كل ايامهم الحلوه بس خلاص دا اصبح ماضي !!! 
اخد هدومها وحطها في الشنطه وحطلها كل المستلزمـ.ـا.ت الي هتحتاجها"
نزل وركب عربيته وساقها متجه للمستشفي،،،، 
بتصحي عشق من النوم وهيا مستغربه ان القيصر مش نايم جمبها وقفت تدور عليه في الاوضه ملقتهوش بس لقيت رساله مكتوبه قرأتها بصعوبه وقالت" يعني هوا راح مشوار . تمام " 
مش هزعجوا بق ودخلت للحمام ورجعت نامت تاني وبعد شويه حست بايد بتمشي علي شعرها بهدوء فتحت عينيها وكان القيصر الي حاطت ايده وبيملسها علي 
رواية عشق القيصر بقلمي شيماء صبحي شعرها ابتسمت وهوا لما لاحظ انها فاقت بعد ايده وطلب منها تحـ.ـضـ.ـنوا واستلقي جمبها وهيا حـ.ـضـ.ـنتو وهوا دفن وشه في جـ.ـسمها الصغير وكانت متفجأه هوا فيه ايه بس كل الي فهمتوا انو محتاجلها وفعلا حـ.ـضـ.ـنوا وطمنتوا انها معاه،،
____________
في جناح كنان صحيت ملك وقامت تتسحب علشان تبعد عنوا لانو كان تقيل جدا ونايم عليها " اخدت نفسها بعدما نجحت انها تفلت منو وبصتلوا شويه وكان نايم بتلقائية زي الاطفال ضحكت علي شكلوا وهوا فتح عينوا بهدوء وبص لقاها واقفه بتبصلوا وبتضحك" اي دا هوا انا نكته وانا معرفش. 
خجلت جدا من كلامه ونظراته وجريت للحمام قام وراها وهوا مقرر انها مش هتفلت من تحت ايده المره دي " 
قفلت الباب بخوف" افتحي الباب. 
كانت واقفه ورا الباب وقلبها بيدق جـ.ـا.مد وسمعه صوته وهوا بينادي تفتح الباب . ابتسمت بخجل ومردتش اما هوا قال بتحذير" افتحي الباب يا ملك احسنلك" 
هزت راسها بلأ وضحكت " 
كنان ابتسم بخبث وبعد عن الباب ومعملش اي صوت وهيا بعد شويه ملقتش صوته ففتحت الباب بهدوء فلقت الي في وشها ودخل. الحمام وقفل الباب. قرب منها وجـ.ـسمو محاوطها وعينوا علي شفايفها"!
ملك" ا..ا..انت
قبلها من شفتها من قبل متنطق اي كلمه وقفت ملك علي طراطيف صوابعها من الخضة وهوا مسكها من وسطها وقربها ليه لدرجه انو بيميل عليها ومكمل تقبيلها " 
ملك بعدت عنوا بصعوبها واخدت نفس بالعافيه وهوا كان مركز معاها ويدوبك اخدت نفسها رجع تاني قبلها وفي الوقت دا شالها ورفعها علي الحيطه" 
ملك كان وشها احمر من الموقف الي هيا فيه فتحت عينيها تبصلوا كان مغمض عينوا ومستمتع جدا بالبوسة غمضت عينها واستسلمت لقدرها وبدا كنان يبعد عنها ويرجع تاني يقبلها لحد ما ملك اصبحت زوجته امام الله ،، فتح الدش ونزلت المياه عليهم كانت بـ.ـارده حـ.ـضـ.ـنته ملك برعشه من البرد وهوا بدأ يظبط المياه وبعد شويه كانت حـ.ـضـ.ـناه وساكته وهوا ساكت كان مستمتع جدا بوجودها جمبه كانت خفيفه جدا وفي نفس الوقت تقيله مش عارف هوا ليه دخل عليها بالسرعه دي بس كل الي عارفه انها عجبته وفي الاول وفي الاخر مـ.ـر.اته"؟ 
بعدت ملك عنوا وبدات تلبس هدومها وهوا وراها وخرجت وقربت علي السرير ودخلت تحت الغطاء بخجل من الي حصل وكنان خرج بعدها وشافها وهي دافنه راسها وجـ.ـسمها تحت الغطا قرب منها بهدوء وابتسم علي طفولتها" منكرش انك طفله" طلعت ايديها من تحت الغطاء وعملت وضع اللايك وهوا ضحك وبعدين رفع الغطاء من عليها وشاف شكلها وهيا بتحاول تخبي نفسها" فاكرة نفسك سمكه" 
اتعدلت وبصتلوا بخجل وهوا قرب منها وكان هيبـ.ـو.سها الا انو اكتفي بانه يطمنها واخدها في حـ.ـضـ.ـنه "" 
ملك قالت" احم هوا انت يتشتغل ايه" ابتسم كنان وقال" محامي" 
ابتسمت ملك وقالت" وبيعمل ايه المحامي دا" 
كنان اتصـ.ـد.م من غباءها وقال " بيعمل اكل" 
فرحت ملك جدا وقالت الله يعني بتعرف تعمل عدس" 
ضحك جدا علي تفكيرها وقال" لأ بعمل سلاح" 
خافت ملك وقالت" اي دا هو السلاح بيتاكل" 
كنان" اه دي وجبه بس اي تحفه هبق ادوقهالك"
ضحكت ملك وحـ.ـضـ.ـنتوا وقالت" ماشي …
دخلت لبيتها بتعب وهيا بتمشي بالراحه ومسكت المفتاح بتعب وفتحت الباب واول مفتحتوا مستحملتش ووقعت مغمي عليها،
كان خارج في الوقت دا حسام جارها وقال وهوا مبتسم. حمدلله علي السلامة يا انسه هايدي اي الغيبه دي.. 
هايدي كانت بتفتح الباب ومش سمعاه كويس بس اول مفتحتوا وقعت وهوا  جري عليها بقلق.، انتي كويسه يا انيهزهايدي 
مكنتش بترد واتصـ.ـد.م لما شاف شكلها والجروح الي في وشها.. جري بسرعه لشقتوا نده علي اخته تيجي تساعد هايدي وتدخلها..
وهوا مكنشي راضي يلمسها علشان ميأذيهاش وبعد ماسعدتها اخته دخل بسرعه جاب شنطة الاسعافات وبدا يكشف عليها" 
اخته بقلق" هيا مالها يا ابيه
حسام وهوا بيكشف عليها" مش عارف يا حبيبتي بس ساعدني اعدلها" 
ساعدته اختو وعدلت هيدي وادالها حقنه مقويات ووقف" 
حسام" ريم خليكي معاها ومتسيبهاش وانا هروح المستشفي علشان عندي عمليه، اقفلي الباب كويس وانا اما اخلص هجي واطمن عليها ولو حصل اي حاجه كلميني. 
ريم هزت راسها" حاضر يا ابيه متقلقشي دي في عينيا ،
خرج حسام وريم قفلت الباب كويس زي مقالها ورجعت لاوضت هايدي وقعدت جمبها"
حسام ركب عربيته وراح للمستشفي واول ما وصل استقبلوا اهل الطفله" 
حمدلله علي سلامتك يا دكتور رهف جوا ومش عاوزه تخلي حد يكشف عليها غيرك..،
ابتسم حسام ودخل لتلك الطفلة المشاكسه،
اول ما شافته رهف قالت بفرحة" دكتور حسام
ابتسم حسام وقرب منها وحسس علي شعرها بحنان" اي يا رهف مزعله الدكتوره منك ليه " 
لوت رهف بوقها بزعل" انا بخاف منهم،،
كانت واقفه دكتوره وممرضه معاها وباصين لحسام،. الي كان بيلعبها وبيطمنها بحنيه.، 
ممكن بقي تثقي فيا المره دي ،
رهف هزت راسها" 
حسام" لازم ناخد الحقنه علشان نرجع نلعب تاني،
رهف،، وانت هتلعب معايا، 
ضحك حسام وهز راسو" ايوا طبعا بس انتي تخفي كدا وتكوني كويسه هنلعب انا وانتي لما نزهق من اللعب.
رهف بطفوله.. عمري مزهق منك يا دكتور حسام علشان انا بحبك.
ابتسم حسام والدكتوره علي طفولة رهف" 
حسام وهوا ماسك خدها بلطف. الدكتوره حنين هي الي هتديكي الحقنه شوفتي حلوه ازي.. 
ضحكت رهف بكسوف.. ايوا حلوه اوي،
ابتسمت حنين وقربت من رهف وقالت" اوعدك اني. مش هوجعك ابدا" 
ابتسمت رهف وغمضت عينيها وبدات حنين تديها الحقنه اول ما خلصت رهف فضلت بصه لحسام بعيون مدمعه لحد ما حسام قرب منها وحـ.ـضـ.ـنها ووقتها فضلت تعيط،، 
كان بيحسس علي شعرها حنان" خلااص خلااص اهدي يا حبيبتي خلاص الحقنه راحت"" 
رهف فضلت حـ.ـضـ.ـناه لحد ما جت الممرضه وقالت" دكتور حسام معاد العمليه.. 
ابتسم حسام وبعد عن رهف ممكن الدكتور حسام يروح يجهز نفسوا ويجي؛، 
هزت رهف راسها وهوا خرج.. 
وبدا يجهز نفسوا لدخول  العمليه،،؟'
_____________
صحيت عشق وهيا دايخه بغير عادتها وقفت وبدات تتحرك للحمام لحد ما وصلت بتعب.. 
القيصر فتح عينوا لما حس بحركتها ولقاها دايخه ومش سانده طولها قرب منها بلهفه وسندها" مالك يا عشق،.
سندت عليه وهيا تعبانه،، مش عارفه دايخه اوي،،، 
كانت عشق علي وشك الاستفراغ ولاكنها بعدت بسرعه ودخلت للحمام "" وقفلت الباب،، 
كانت بتكح جـ.ـا.مد وهوا واقف برا مش عارف يدخل خبط علي الباب افتحي يا عشق انتي كويسه يا عشق،!
 عشق خلصت وغسلت وشها وطلعت،، 
قرب منها بلهفه، انتي كويسه ؟
عشق بابتسامه،، خلاص انا كويسه،، 
القيصر" هتصل بالدكتوره 
وقفتوا عشق،، لا انا بخير اعتقد اني لبخت في الاكل شويه بس هكون بخير متقلقش!!
شالها وحطها علي السرير بحنيه وهيا كان باين عليها التعب خرج القيصر واتصل بالدكتوره يجيبوها علي كالجناح هنا  وكلها دقايق ووصل الدكتور،، بصلوا قيصر ياستغراب؟ انا طلبت دكتوره، 
بصلو الدكتور، انا الي موجود في الفندق يا فنـ.ـد.م" 
لا انا عاوز دكتوره هي الي تكشف عليها ،، 
بصلوا الدكتور باحراج وخرج والقيصر وقتها اتصل بالاستقبال ابعتي دكتوره مش دكتور،، 
حاضر يا فنـ.ـد.م احنا اسفين وفعلا جت دكتوره وبدات تكشف علي عشق،
ووقتها صحي كنان وملك علي صوت قيصر العالي قربوا منهم وعشق كانت نايمه بتعب قربت منها ملك" عشق عشق مالها 
بصلها القيصر" مش عارف الدكتوره الي هطمنا"" 
وقفت الدكتوره بعد ما كشفت علي عشق" وابتسمت 
القيصر" خير يا دكتوره مالها عشق"
الدكتوره بابتسامه" حضرتك جوزها" 
هز القيصر راسوا" ايوا 
الدكتوره" الف مبروك مدام عشق حامل" 
اتصـ.ـد.م كل الي في الاوضه وخصوصا كنان والقيصر" ايييه 
بصت ملك لعشق بفرحه" مبروك يا عشق 
عشق بصت للقيصر والي كانت ملامحو مش مفهومه" 
خرجت الدكتوره وفضلوا هما الاربعه باصين لبعض" 
عشق بتـ.ـو.تر" هوا فيه ايه
القيصر" مفيش يا عشق 
عشق باستغراب وهيا بصاله وبصه لكنان" لا في ؟؟ مالكم بتبصوا لبعض كدا ليه" 
كنان بص لقيصر وهوا سكتو ميتكلمش" 
عشق " فهمني يا قيصر في ايه انت مكنتش عاوز اطفال صح " 
رد عليا برد قلبي مكنتش عاوز اطفال"!
القيصر سكت بس عشق فضلت تعيط" لو مش عاوزه انا هنزلوا" 
قرب منها بسرعه" انتي بتقولي ايه
عشق عيطت" امال في ايه انت شكلك زعلان
كنان اخد ملك وراحوا لاوضتهم وفضلت عشق مع القيصر" 
القيصر" فاكره الطلب الي طلبتوا منك في تركيا" 
عشق بصتلوا بتفكير " طلب ايه" 
القيصر" افتكري كدا 
غمضت عشق عينيها وبدات تفتكر"
القيصر" انا هطلب منك طلب وتنفذيه"
عشق باستغراب" اتفضل " 
القيصر" اوعي تحملي يا عشق 
بصت ليه بصدمة وقالت" اي الكلام دا" رواية عشق القيصر بقلمي شيماء صبحي 
القيصر" اوعي تحملي واتاكدي انك بتاخدي حبوب منع الحمل عارف اني لسا مقربتش منك بس تاخديها كل يوم لاني ممكن اقرب في اي وقت" 
هزت راسها وقالت" حاضر بس ليه مش عاوزني احمل" 
القيصر" اسمعي الكلام يا عشق انا خايف عليكي؟
عشق هزت راسها وسكتت 
وقالت، ايوا فاكره 
القيصر، انتي منفزتيش الطلب ليه 
عشق، انا كنت باخد الحبوب بس انا نسيتها في القصر ووقتها مكنتشي في بالي خالص وانت مسالتنيش.عليها خالص '!
القيصر لف وشو وسمع صوتها" خلاص انا هنزل البيبي دا 
لفلها بسرعه ومسك ايديها اوعي تعملي كدا !؟
بصتلوا بصدمة ومبقتش فاهمه حاجه ،
القيصر" انا هحل المشكله دي بس انتي وملك لازم تبعدوا عن هنا لاني انا وكنان عندنا مهمه ولازم تكونوا بعيد عن العين؟ 
هزت راسها وقالت حاضر؟
القيصر جهزي نفسك علشان هنسافر سيوه بكرا،، 
هزت راسها وهوا مسك اللاب توب وبدا يكلم حد"" 
اما عند كنان" هو اي الي بيحصل لي كنتوا زعلانين لما عرفتوا 
انها حامل،،كنان سكت بس ملك قربت منو ممكن تقولي وتفهمني،، 
كنان بصلها بتفكير وبعدين قال، لان القيصر تعبان؟؟؟؟ 
يتبع 
تعليقات