رواية العشق تحت القانون ادهم وداليدا كاملة جميع الفصول

رواية العشق تحت القانون هي رواية رومانسية تقع احداثها بين ادهم وداليدا والرواية من تأليف دنيا محمد في عالم مليء بالتناقضات والأسرار تتشابك مصائر شخصيات رواية العشق تحت القانون لتجد نفسها في مواجهة قرارات صعبة تُغير مجرى حياتهم إلى الأبد ان رواية العشق تحت القانون هي قصة عن الحب الذي يتحدى الزمن والمصير الذي يفرض نفسه والأرواح التي تسعى خلف الحرية والسعادة بين الأمل واليأس وبين القوة والضعف ينسج رواية العشق تحت القانون تفاصيل حياتهم في معركة غير متكافئة مع القدر لتكشف كل صفحة عن لغز جديد يقود القارئ نحو نهاية غير متوقعة

رواية العشق تحت القانون من الفصل الاول للاخير بقلم دنيا محمد

ادهم كان رجع من شغلو ودخل البيت بس فجأة اوقفه صوت من اوضة نومه وسمع ضحكة من مراتو ف افتكرها بتتكلم ف التليفون بس اتصدم لما سمع واحد معاه ادهم كان بيحاول يستوعب وقعت منو الشنطة الي ف ايدو واتحرك ببطڛ شديد الي الاوضة. 
ادهم قرب من الباب ودخل واتفجأ بمراتو مع شخص وفي وضع مش مستحب للوصف 
ادهم حس انو اتجمد والدنيا بتلف بيه 
منه بخوف 
ادهم صدقني انت فاهم غلط 
ادهم بسخرية 
فاهم غلط؟! 
الشخص الي معاها 
اي ي شبح انت بقا جوزها شكلك مش عارف تبسطها 
ادهم مسك الشخص ده ونزل فيه ضر*ب لحد ما اغمي عليه وبعدين بص ل منه 
ادهم 
انتي بقا تستعدي لمو*تك ي منه 
منه بخوف 
والله ي ادهم انا اسفة حقك عليا 
ادهم نزل بكف ايده علي وشها 
منه بصريخ 
ااااه 
ادهم مسكها من شعرها وبصلها بتقزز 
ادهم: مش قادر اصدق ان لما كنت بلم*سك كان حد غيري برضو بيلم*سك. انتي اقذ*ر انسانه ف الدنيا 
منه بخوف 
عشان خاطري ي ادهم سبني وطلقني ونا ولله مش هوريك وشي تاني 
ادهم: مش قبل ما اطلع روحك ف ايدي ابوكي وامك ماتو ومحدش عرف يربيكي بس متقلقبش انتي اتجوزتيني وقبل ما تموتي هكون مربيكي احسن تربية وبعدين اخليكي تموتي ب البطئ
منه بخوف شديد وبتترعش 
والله سبني ونا مش هوريك وشي تاني وطلقني عادي 
ادهم ضحك بسخرية 
مفكراني هسيبك علي ذمتي بعد كل ده 
اكتر حاجة صعبانه عليا اني شيلتك اسمي فعلا كلكم صنف قذ'ر 
قبل ما منه تتكلم كان ادهم خبط راسها في سن السرير واغمي عليها ادهم شالها ونزلها ف البدروم وكان لاففها ف الملا*ية 
وطلع تاني شقته واخد الشخص الي كان معاها ورش ف وشه ماية 
ادهم: مفيش غير حل واحد ليك. دلوقتي اني هرميك ف مكان ميكونش فيه حد من البشر 
الشخص بلع ريقه بخوف 
والله مكنش بمزاجي هي كانت بتلف عليا 
ادهم: ااه اه واي كمان 
ادهم مسكو تاني وفضل يضر'بو والشخص مستحملش الضرب واغشي عليه شالو ادهم. وحطو ف عربيته وطلع في مكان مفهوش حد خالص يعتبر زي صحرا ورماه 
بعد وقت كان ادهم راجع وكان واقف في اشارة 
واحدة بتاعت ورد 
_ورد يباشا ربنا يستر طريقك
ادهم بصلها شوية 
مش عاوز 
البنت باصرار: لي ي بيه خد مني ورد واديه ل خطيبتك. او مراتك ربنا يرزقك 
ادهم بعصبية ورما الورد 
قولت مش عاوز 
اابنت بعياط 
منك لله ي اخي رمتلي شغلي حرام عليك 
ادهم مسمعهاش وكانت الاشارة اتفتحت واتحرك بعربيته ووصل للبيت
بعد وقت منه. ابتدت تفوق ولقيت نفسها ف مكان مليان ب العتمة ومش شايفة اي حاجة وهي خايفة جدا. ومش عارفة مصيرها فين 
رجع ادهم الشقة وقرر ينزل البدروم 
منه بخوف 
ادهم ونبي سبني ووالله ما هتشوفني تاني 
ادهم ابتسم بشر: ليه ما اربيكي واعلمك الادب الاول وبدأ يفك حزام بنطلونه 
منه بخوف ونفسها بيقل 
لا ونبي بلاش احب علي رجلك بلاش عشان خاطري 
ادهم مكنش سامع ليها ونزل فيها ضر*ب بحزامو وفجأة جزمها كلو بينزل دم واغمي عليها وكانت شبه بتطلع في الرو*ح 
يتبعع..
منه كانت خلاص جـ.ـسم*ها كلوا بينز*ف ومش في وعيها
ادهم. بدمـ.ـو.ع.. خونتيني ونا بحبك وعملت كل حاجة عشان اتجوزك حبيتك بجد ونتي مقدرتيش ده خونتيني وخونتي اسمي الي انتي شيلاه 
قام ادهم وهو بيبص عليها بقرف وخزي 
طلع برا دخل شقته 
وفجأة الباب خبط ودخل عدي صاحب ادهم. 
عدي.. اي ي ادهم في اي مكلمتنيش انهاردة ياعني 
آدهم بعصبية.. عدي انا مش ناقص سبني عايز تقعد اقعد ومتتكلميش 
عدي باستغراب.. لا ده شكل فيه حوار كبير بقا مالك ي صاحبي 
(عدي.. عنده 28 سنه طويل بس بسيط ويملك عضلات وشعر ناعم ومرح جدا صاحب آدهم من الكلية..) 
آدهم بدمـ.ـو.ع.. بتخوني ي عدي 
عدي بصدمة.. مين الي بيخونك هي؟ 
آدهم.. كانت ف حـ.ـضـ.ـنو قدامي ابقا راجع من شغلي الاقي مراتي بتخوني وفي حـ.ـضـ.ـن حد تاني 
عدي.. اي الكلام ده منه تعمل كده مش معقول 
آدهم.. ايوة عملت كده بس انا مش هسكت انا هقت*لها
عدي بتهدئة: متضيعش نفسك عشان واحدة متستاهلش ي ادهم 
ادهم بزعيق.. وهي ضيعت اهي نفسها وعشان حد ميستاهلش
عدي.. طب انت عملت اي لما شوفت كده 
ادهم.. فلاش باك 
مسك ادهم الشخص الي كان معاها وفضل يضر*ب فيه لحد ما يغمي عليه وبعدين مسك منه وضر*بها عدت صفعا"ت قوية علي وجهها وحبسها في البدروم وشال الشخص ده.. 
وحطو ف عربيتو ورماه ادهم ف الصحرا مكان ميكونش فيه حد 
باااك.. 
عدي.. هو ده الي يستاهلوه انا رأي بقا منه تحبسها متقـ.ـتـ.ـل*هاش وتضيع نفسك عشانها 
ادهم.. مش قبل ما اخد حقي منها 
عدي.. طب تعالي ننزل شوية نتمشي 
ادهم... استني اقفل البدروم كويس يمكن تهرب ب الملا*ية 
وفعلا ادهم قفل باب البدورم كويس وطلع وخرج. هو وعدي 
منه كانت سا*يحه ف دمها ومش قادرة تعمل اي حاجة هي يدوبك فاقدة الوعي 
كان ادهم بيتمشي مع عدي في احدي الشوارع وفجأة لاحظ البنت الي كانت بتبيع ورد ف الاشارة وقرر يروح يديها فلوس 
آدهم 
امسكي ده اعتذار عن الي حصل الصبح 
البنت بتأفف
يووه هو انت تاني يجدع انت خد فلوسك يخويا مش عاوزة 
آدهم بقلة صبر.. انتي بتتكلمي معايا كده لي؟ 
البنت.. ي استاذ خد فلوسك انا مش بقبل الحاجات دي 
ادهم بسخرية.. لي ونا طالب القرب منك انتي اسمك اي يابت 
البنت.. اسمي داليدا 
عدي.. جرا اي ي ادهم واقف بقالك ساعه لي 
ادهم.. تعالي معانا 
داليدا بخوف.. اجي معاكم فين انت مـ.ـجـ.ـنو.ن وسع كده 
ادهم.. متخفيش مش هنعمل فيكي حاجة وبدل البهدلة والي رايح والي جاي يبهدل فيكي هخليكي تقعدي ف شقة وفيها كل حاجة 
داليدا.. ااااه انت عاوز تتحر*ش بيا صح 
ادهم بحدة.. اتحر*ش بيكي اي ي مـ.ـجـ.ـنو.نة بت انا مش ناقصك هتيجي ولا لاء 
داليدا بتفكير.. بص انا هاجي معاك عشان الراجـ.ـل صاحب الشغلانه مياخدش مني الفلوس 
ادهم بقرف.. طيب يلا كلكم تسدو النفس ماشاء الله 
داليدا.. هما مين دوول الي يسدو النفس 
عدي ببرود.. الستات ي حبوبة 
داليدا.. انا مش ست الحمد لله انا بنت 
ادهم بسخرية.. اتنيلي بقا ده ولا ده كده كده هتبقي ست فيوم من الايام 
داليدا بهيام.. ااه الواد عبده حبيبي اهو انا زعلانه اني هسيب الشغل واسيبو 
ادهم.. عبده مين ياختي يلا امشي بطلي غلبة 
ووقفوا عند سوبر ماركت 
ادهم.. بصي انا عايزك نجيبي كل حاجة تخص للبيت اكل بقا شرب ادوات تنظيف هااتي بما انك بنت 
داليدا.. ونا هشتغل عندكم خدامة ولا اي؟! 
عدي.. ده لو معندكيش مانع 
داليدا بشهقة وردح.. نعم ي حبيبي 
ادهم ضغط علي ايديها.. انا مش عاوز هزار واخلصي يابت انتي
داليدا بخوف.. حاضر ياعم بس وسع ايدك دانت ربنا الي يقدر عليك بس 
ودخلوا كلهم للسوبر ماركت وكان ادهم بيزق العربية وبيتكلم مع عدي فجأة داليدا خبطت ف واحد 
الراجـ.ـل.. مش تحاسبي ي انسة انتي 
داليدا.. يووه معلش بقا  سامحني يخويا 
الراجـ.ـل.. ابعدي كده دانتو ستات هم 
ادهم بضحك.. دنا مش لوحدي الي كرهت الستات بقا 
داليدا.. طلاما انت كاره الستات مزهقني ليه وواخدني معاك 
ادهم بتحذير.. مش عاوز اسمع كلام كتير واخلص
داليدا.. هلاص خلصت روح ادفع بقا
خلصوا كل حاجة وعدي روح ع بيته وادهم اخد داليدا وروح 
عدي فهم انو عاوزها كخدامة ليه 
داليدا دخلت الشقة.
داليدا بفرحة.. دا اي الجمال ده كلو ماشاء الله 
ادهم بقرف.. اسمعي يابت انتي ونتي ف الشقة تكنسي تمسحي تعملي انما متهوبيش ناحية البدروم 
داليدا.. اشمعنا بقا ما ده كمان عاوز يتنضف 
ادهم مسكها من دراعها بع*نف 
_ الي اقولو يتنفذ 
داليدا.. ياااه حاضر 
ادهم غوري علي الاوضة غيري هدومك عندك الدولاب 
دخلت داليدا الاوضة لكن لقت دم من اثار الضر*ب 
داليدا بصريخ 
ادهم 
في اي بتصرخي كده لي 
داليدا.. اي الدم اللي ف اوضتك ده
ادهم بغضب.. ونتي مالك غيري واطلعي وخلصينا وابقي نضفي كل الشقة مفهوم 
داليدا بخوف..  ح حاضر ياعم متزعلش نفسك كده 
وفعلا داليدا بدأت تعمل كل حاجة وكان ادهم بيستحمي 
وحبت تدخل البدروم بس لقيتو مقفول ومش بيتفتخ جابت شاكوش وفضل تخبط فيه لحظ ما اتفتح وهنا كانت الصدمة 
ادهم خرج ولقاها فتحتو 
ادهم.. انتي بتعملي اي
داليدا.. انت قا*تل واحدة جواه وعاوز تعمل معايا زيها صح؟ 
ادهم قفل بسرعه البدروم وقرب من داليدا وضر*بها ب القلم 
ادهم بزعيق.. قولتلك متفتحيهوش وبرضو كسرتي كلامي 
داليدا وهي بتجري عند باب الشقة.. انت قافل الباب لي عاوز تقـ.ـتـ.ـل*ني زيها ي و*سخ ابعد عني الحقوني ي ناس 
وفجأة ادهم خبط دماغها واغمي عليها..   .ووو
يتبعع.. 
وداليدا وقعت من طولها دماغها بتنزل د"م
ادهم شالها وهو متعصب ودخلها اوضتو وحطها علي السرير 
جاب قطن ومستلزمـ.ـا.ت ل راسها وعملها كل اللازم 
بعد وقت 
داليدا بوجع 
اااه انت عملت فيا اي 
ادهم ببرود 
خبطك كل ده بسبب انك كسرتي كلمتي وفتحتي البدروم برضو 
داليدا بزعيق 
ومفتحوش لي انت معذب واحد وقا*تلها وعايز تعمل فيا زيها 
ادهم بغضب 
آنتي غـ.ـبـ.ـيه جدا هجيبك بيتي وتقعدي معايا عشان اقت"لك 
داليدا.. مفيش حاجة واضحه غير انك كنت فعلا عاوز تعمل كده 
ادهم.. لا دانتي غـ.ـبـ.ـية جـ.ـا.مد بقا بصي ي ماما انا جايبك هنا تخدميني والي انتي شوفتيها دي كانت تستاهل اكتر من كده 
داليدا بفضول.. لي هي عملت اي؟ 
ادهم ببرود.. مش شغلك ومتساليش علي حاجة لآني مش هجاوبك... تمام؟ 
داليدا.. انا مكانش قصدي بس اي الي هي عملتو يوصل انك تخليها مطلعه في الرو*ح كده 
ادهم.. ولتاني مرة بقولك مش شغلك ونتي هنا تخدميني وتعملي كل الي اقولك عليه فاهمه؟ 
داليدا.. خلاص تمام الي تشوفو بس انا مضمنش اقعد معاك تعمل حاجة فيا 
ادهم بضحك.. لا اطمني انا كرهت صنفكم الو*سخ معندكمش غير الخيا*نه وبس 
داليدا.. لا علي فكرة مش كلنا بنخون احنا لو معانا راجـ.ـل صح وكويس يبقي ليه نخونو 
ادهم.. امم.. مش كل الناس زيك ي بطة ويلا قومي اعمللنا اكل 
داليدا.. طب بص انا هخدمك اوكي بس امشي بليل انام ف اي حته عشان مينفعش 
ادهم بضحك.. انتي بت شوارع خايفه من اي 
داليدا بغضب.. لا انا مش بنت شوارع انا واحدة بشتغل بشرفي وياريت يبقي تتكلم معايا اسلوب احسن من كده ي استاذ
ادهم بضحك.. ههههه طب ياريت بقا ي شريفه تعملي لينا اكل 
داليدا.. تمام بس تنسي اني ابات معاك 
ادهم.. اومال انتي كنتي جاية معايا علي اساس اي 
داليدا.. اني هقعد ف شقة لوحدي 
ادهم.. امم.. طب جهزي نفسك هكتب عليكي بليل 
داليدا بخوف.. تكتب علي مين.. انت عارف بتقول اي 
ادهم.. اي ي حلوة مالك خايفة من اي 
داليدا.. م عاوزة اتجوزك انا 
ادهم بزعيق.. اوعي يابت تفتكريني دايب فيكي بس انا محدش يمشي كلامو عليا ف هتجوزك ب رضاكي او غصب عنك 
داليدا.. هو بالعفيه ياعني ده حـ.ـر.ام 
ادهم.. ااه بالعفية واي رايك بقا 
وبليل عدي كان موجود والمآذون 
عدي بهمس.. متاكد من الي بتعملو ده 
ادهم بنفس الهمس.. المشكلة اني لما اتجوزها هيمسكوها نقطة ضعفي ومعتز البحيري ممكن يأذيها 
عدي.. انت هتدخل واحدة ملهاش ذنب ف اللعبة 
ادهم.. كان لازم اتجوزها عشان قعدتنا غلط وكمان لو حاولت تلعب معيا مسيرها زي منه عادي جدا 
عدي.. ربتا يستر 
دلليدا نزلت واتكتب كتابهم 
عدي.. الف مبروك.. يلا هستأذن انا بقا 
ادهم.. ماشي هشوفك بكرا 
عدي.. تمام سلام 
ادهم قرب من داليدا وحاوط وسطها بخبث 
ادهم.. اي يجميل مش ده الي كنتي عاوزة توصلي ليه 
داليدا.. اوصل لاي بظبط ووسع كده في اي 
ادهم بخبث.. عاوزة تتجوزيني عشان فلوسي.. وبعدين اوسع اي ده النهاردة دخلتنا 
داليدا بصدمة.. دخلة اي ابعد عني الكلام ده مش هيحصل 
ادهم وهو بيشيلها.. لا هيحصل ي دودو 
داليدا بزعيق.. نزلني بقولك مش عايزاك تقربلي 
ادهم وصل بيها الاوضة وثبتها ع سرير 
ادهم.. متخفيش هنقضي وقت لطيف مع بعص مفهاش حاجة
داليدا.. انت عبـ.ـيـ.ـط وسع كده 
داليدا فضلت تصرخ لحد ما لقت طبق فاكهه جنبها اخدت من الطبق السك*ينه وغر*ستها ف ايد ادهم 
ادهم بوجع شـ.ـديد 
ااااه 
داليدا بخوف 
انا ازاي عملت كده 
ادهم رغم وجعه ولكن مسكها من شعرها 
اقسم ب الله هنـ.ـد.مك علي الي عملتيه ده 
داليدا 
سيب شعري بقا وابعد عني كل ده. مكفكش 
ادهم 
هنـ.ـد.مك بقا حتت بت جاية من الشارع تعمل معايا انا كده 
داليدا اتعصبت وضر*بت ادهم ب القلم 
ادهم بغضب:... 
يتبعع.. 
وداليدا رفعت ايديها وضر*بت ادهم ب القلم
ادهم بغضب شـ.ـديد.. انتي الي عملتيه ده. هنـ.ـد.مك عليه ونا هعرف ازاي اكسر راسك واخليكي تجيلي لحد عندي.. وبعدين. تأوه بتعب من جر*ح ايده 
داليدا بخوف.. طب طب انا ممكن اساعدك واجبلك حاجات لايدك 
ادهم بتعب.. مش عاوز من وشك. حاجة 
داليدا قامت بسرعه ودخلت الحمام وجابت الاسعافات الاولية وقربت منو مسكت ايديه وطهرتها كويس وبعدين لففتها ب الشاش 
داليدا باسف شـ.ـديد.. انا اسفة اوي والله بس انت الي اطرتني اعمل كده 
ادهم بعصبية.. انتي مراتي وده من حقي ونتي بتمنعيني طبعا مانتو مبتحبوش نوع واحد تحبو تجربو كل انواع الرجـ.ـا.لة صح 
داليدا بغضب.. بقولك. اي يجدع انت انا مسمحلكش تتكلم كده معايا وبعدين انا مش مستعدة ل ده دلوقتي انا هفضل خدامه عندك ولما يجي الوقت الي اكون مستعدة فيه هعملك الي انت عاوزه خلاص بقا 
ادهم بشر.. انتي يابت اي انا مفيش حد. اتجرأ يكلمني كده 
داليدا ببرود.. مش انا اتكلمت؟  يبقي فيه 
ادهم بقرف.. ابو برودك ي شيخه 
قام  ادهم ياخد دش بتعب 
عددت الايام عادي وادهم كل شوية بينزل 
البدروم يشوف منه لحد ما قرر انو هيرميها قصاد اي مستشفي 
داليدا.. طب بص ينفع بس اساعد البنت المرمية تحت دي 
ادهم ببرود.. لاؤ 
داليدا.. ماهي دي انسانه حـ.ـر.ام عليك كده
ادهم بعصبية.. ونتي مالك 
داليدا اتعصبت ودخلت الاوضة 
عدي اتصل ب ادهم 
عدي.. عايزك تقابلني عشان عايزين نتكلم شوية 
ادهم.. في اي حاجو حصلت 
عدي.. معتز بيحاول يلعب بديله وهيهد المعبد عليك 
ادهم.. لي هو ناوي علي اي 
عدي.. ناوي يخـ.ـطـ.ـف مراتك ويصاومك عليها 
ادهم بعصبية.. يبقي هو الي ابتدي يستحمل بقا الي هيجري 
عدي.. اهدي ومتتهورش عشان ده عاوز تفكير رهيب اساسا 
ادهم 
خلاص نص ساعه وهكون عندك 
قفل مع عدي ودخل الاوضة لقاها قاعدة مدياه بوز 
ادهم 
افرضي وشك ده كده ونا هنزل مشوار وراجع تمام 
داليدا.. تمام روح يلا 
عند. ادهم. وعدي 
ادهم.. هنعمل اي بقا 
عدي.. انت ب الورق الي معاك ده ممكن يودبه ف ستين داهية وعشان كده هو بيعمل كل ده 
ادهم.. انا مش. هسكت واديلو الورق الي كنت بدور عليه عشان. اوقعه انت مـ.ـجـ.ـنو.ن ي عدي 
عدي.. يبقي تلعب معاه زي ما بيلعب معاك 
ادهم بخبث.. وده الي هيحصل 
عند داليدا كانت بتحاول تفتح البدروم مش عارفة تفتحو بسبب انو مقفول ب قفل وفجأة الباب خبط 
راحت داليدا تفتح لقيت واحد قدامها 
داليدا.. نعم 
الشخص.. تيجي معانا ب الذوق ولا اخطفك ي حلوة 
داليدا.. اي ده اي ده انت بتقول اي يع. انت وغور فداهية 
ولسه بنقفل الباب تلشخص زق الباب وحط منديل علي وشها عشان متعملش صوت وشالها ونزل العربية ركبها فيها 
الشخص.. ايوا ي باشا كلو كده تمام 
عند ادهم.. يلا انا هروح. بقا اشوف الحوسة الي الي ف البيت دي 
وفجأة فون ادهم رن ورد ادهم ع الفون 
مجهول.. مراتك ف الحفظ. والصون هتيجي وتجيب معاك الامانات هتاخدها ومشوفش وشك هتلعب بديلك يبقي هنقت*لها بس قبل ما اقت*لها هاديها للرجـ.ـا.لة يتسلو عليها
ادهم بزعيق.. لو حد قرب من مراتي مش هخلبه عايش علي وش الدنيا انت فاااهم 
مجهول.. طب اسمع الكلام بقا وتعالي ومحدش هيقرب لها 
ادهم.. اديني العنوان 
اداله العنوان 
عدي.. شوفت هو نفذ الي ف دماغو برضو بس مش هنسيبها تروح كده 
ادهم ركب عربيته وروح. ع. بيت وجاب الاورق ونزل 
في مكان. مضلم بس فيه نور خافت جدا 
داليدا بتعب.. ااه انا فبن 
معتز بخبث.. اهلا بيكي ي عروسة 
داليدا.. عروسة مين. ونت مين ونا فين 
معتز.. انا الي هاخد روحك انتي والي متجوزاه لو حاجتي مرجعتليش 
داليدا.. ونا ذنبي اي ي متـ.ـخـ.ـلف 
معتز: انا متـ.ـخـ.ـلف؟ 
داليدا.. واهطل. كمان 
معتز قرب منها وضر"بها ب القلم وو
يتبعع.. 
معتز قرب من داليدا وضر*بها ب القلم علي وشها 
داليدا بوجع.. اااه 
معتز.. الي يفكر يتكلم مع معتز البحيري كده يبقي نهايته مو*ته ي حلوة 
داليدا بعـ.ـيا.ط.. اقسم بالله ادهم هيجي وهيسففك تراب الارض 
معتز ضحك بشـ.ـدة.. لا ي حلوة ادهم ده تحت رجلي ياعني بمجرد رصا*صة مني ليه يكون ميت قدام عينك 
داليدا بدمـ.ـو.ع.. حـ.ـر.ام عليك انت عاوز اي مني ومنو
معتز ببرود.. عايز الاوراق الي معاه ونتي مقابل الورق ياعني مجابش الورق يبقي الله يرحمك جابو يبقي هتغوري فستين دا*هية انتي وهو 
داليدا بتعب.. يارب يارب 
معتز.. ايوااا انا عايزك بقا تكتمي خالص كده 
داليدا سكتت بحزن علي حظها المنيل 
وبعد شوية وقت وصل ادهم 
دخل ادهم المكان ومعتز ظهر من وراه 
معتز بخبث.. اهلا ي بوص 
ادهم.. فين داليدا 
معتز شاور ليه علي مكانها كانت مربوطة وفاقدة الوعي من كتر الخوف 
ادهم بعصبية.. انت عملت فيها اي اقسم بالله لمو*تك ي معتز 
معتز.. تؤ تؤ تؤ اهدا كده اي حبيتها نسيت منه للدرجادي بس اي رايك عرفت اجيب واحد ف حياتها بس للاسف هي وقعت بكل سهولة 
ادهم بغضب.. عشان انت وهي شبه بعض وتستاهلو المو*ت 
معتز بضحك.. لا ي بطل انا عملت كده عشان اكشفلك حقيقتها وانك لما خدتها مني واتجوزتها كنت مفكرها بتحبك وطلعت مستقلية بيك ف نظرها جـ.ـا.مد 
ادهم اتعصب جـ.ـا.مد من كلامه وقال: كده ولا كده هي بين الحيا والمو*ت وممكن انت تبقي زيها عادي جدا
الرجـ.ـا.لة بيتحركو نحايتو 
معتز.. استنو ي شباب هو حقو برضو انو يتأثر دي مهما كان مراتو 
ادهم بسخرية.. لا ي عسل مش مراتي منا طلقتها وخلاص هي دلوقتي اكيد بتتمني تمو*ت ولا تشوفني تاني 
معتز.. قصر الكلام انا عايز الورق فينو؟ 
ادهم ببرود.. ورق اي
معتز بعصبية.. الورق الي معاااك ي ادهم 
ادهم.. تفك داليدا واطمن عليها وهديك الورق 
معتز شاور لواحد يفكها 
ادهم قرب منها 
داليدا 
داليدا فتحت عينها وعيطت 
ادهم بهدوء 
اهدي متخفيش هنطلع دلوقتي 
معتز بزعيق.. يلا هات الورق واخلص 
ادهم رما ورق ف وش معتز 
ادهم.. الورق اهو 
ادهم سحب داليدا وخدها ف حـ.ـضـ.ـنو وبيمشي 
معتز بزعيق.. استني انت مديني ورق اي كلام 
امسكوهم 
وفجأة باب المخزن اتفتح ودخل منو عدي ورجـ.ـا.لة 
واشتغل الضر*ب النا*ر في المكان 
داليدا بصريخ.. ادهم يلا نطلعع 
ادهم كان ماسك مسد*س وبيضر*ب فيهم 
ادهم.. خليكي ف ضهري ومتخفيش 
وفجأة رصا*صة اختر*قت صدر ادهم 
عدي.. فضي طلقات المسد*س كلو ف معتز 
عدي للرجـ.ـا.لة: حد يطلب الاسعاف بسرعه 
داليدا بعـ.ـيا.ط.. ونبي ي استاذ اطلب الاسعاف بسرعه ادهم بيمو*ت 
عدي.. حاضر حاضر 
وبعد شوية جت الاسعاف وداليدا كانت معاها رابطه ل عنقها حاولت توقف نز*يف ادهم 
وبعدبن وصلو المستشفي وحطو ادهم علي الترولي 
الممرضة: مينفعش تدخلي ي مدام دي العمليات 
داليدا قعدت ع الكرسي بتعب وزعل 
وكانت عماله تعيط 
عدي.. اهدي ي داليدا باذن الله هيكون بخير اهدي بس 
داليدا.. اهدا ازاي ده اتضر*ب قدام عيني ي استاذ 
عدي.. باذن الله هيقوم بسلامة اهدي بس 
عددت عدة ساعات وعدي وداليدا علي اعصابهم 
وبعدين الدكتور طلعت 
الدكتور 
حضرتك مراتو 
داليدا.. ايوا انا مراتو 
الدكتور.. وحضرتك؟  
عدي.. انا صاحبه وف مقام اخوه بظبط 
الدكتور باسف.. للاسف هو لسه ف مرحلة الخطر لو عدي ٤٨ ساعه ومفقش كده هيخش في غيبوبة ادعوله 
داليدا بعـ.ـيا.ط.. طب ينفع اخشله 
الدكتور بتنهيدة.. تمام بس متطوليش عشان لازم يرتاح 
داليدا هزت راسها بسرعه ودخلت بلهفة 
ادهم كان علي السرير ومتحاوط ب الاجهزة والاسلاك الي في صدره 
داليدا قربت منو وباست راسو 
يارب تقوم بسلامة انا هفضل معاك وجنبك لحد ما تقوم بسلامة انا حاسة ان فيه خاجة ف حياتك وصلتك لكده 
عدي دخل 
احمم.. اهدي ي داليدا عارف ان الوضع صعب عليكي بس هدي. نفسك الوضع صعب عليا انا كمان ده اخويا مش صاحبي 
داليدا بعـ.ـيا.ط.. باذن الله هيقوم بسلامه يارب 
عدي اليوم  وداليدا فضلت بايته ف المستشفى مع ادهم وعدي كان عاوز يبات لولا اصرارها انو يروح وهي هتفضل جنبه 
تاني يوم 
داليدا فاقت وقامت تدخل حمام الاوضة وبصت علي ادهم بحزن شـ.ـديد 
كلعت وهي بتنشف وشها وفجأة شافت ادهم بيحاول يفتح عينيه و 
يتبعع.. 
داليدا قربت منو بسرعه 
ادهم بتعب 
انا مش حاسس باي حاجه 
داليدا بدمـ.ـو.ع 
ع عشان اكيد مفعول البنج لسه موجود 
وعلشان كده انت مش حاسس بحاجه 
ادهم بتعب
اهدي متعيطيش 
وفجأة عدي دخل وداليدا بعدت عن ادهم 
عدي بلهفة 
الف حمد الله ع سلامه حاسس بوجع؟ 
ادهم 
وجع بسيط بس مش حاسس بجـ.ـسمي 
عدي 
اكيد لان مفعول البنج لسه فيك علي العموم هروح اطلب الدكتور 
عدي.. اخبـ.ـارك ي داليدا 
داليدا بدمـ.ـو.ع.. اكيد مش كويسة ياعني لما اشوفه ف حالة زي كده 
عدي ابتسم بخفه. وغمز ل ادهم 
ادهم بصلها بطمئنان 
ممكن تهدي انا اقسم بالله كويس شوية بس وهفوق اكيد 
داليدا.. طب انا هنزل اجبلك فطار 
ادهم.. لا ي داليدا متتعبيش نفسك اكيد عدي هيجيب فطار ليكي وهو راجع 
داليدا بلهفة.. لا ونت لازم تاكل 
ادهم.. مش قادر بجد كلي انتي بس الاهم
شوية والدكتور كشف علي ادهم 
ادهم.. مش متسربع بس انا مبحبش المستشفيات 
الدكتور بابتسامه.. علي العموم انت تقدر تخرج انهاردة بس طبعا هيتكتبلك علي علاج ولازم راحه
تامه ليك 
ادهم.. طيب ان شاء الله
الدكتور.. هستأذن انا 
طلع الدكتور 
عدي.. انا جبت لك هدوم تلبسها عشان تعرف تخرج من هنا..ساعديه ي داليدا 
داليدا.. حاضر 
عدي اتصـ.ـد.م. انها مقالتش هو بساعده بس سكت بخبث 
اخدت داليدا الهدوم من عدي وساعدت ادهم ف اللبس 
ادهم مسك ايديها 
متشكر جدا ع وقفتك جنبي 
داليدا.. متشكرنيش انا كان لازم اقف جنبك وزي مانت وقفت جنبي ياعني 
عدي.. طب مش يلا بينا 
ادهم.. يلا 
سندو ادهم وخرجو من المستشفي وركبو العربية وطلعو علي الشقة 
عدي.. نورت البيت ي صاحبي 
ادهم.. حبيبي ي عدي بنورك 
داليدا.. انا هطلع. اجهز الاوضة والحمام 
ادهم.. تمام
عدي استناها تمشي وبعدين قال 
بس شوفت البت خايفة عليك ازاي والله دنا قلبي بيرفرف من الحب 
ادهم بضحك.. مسمهاش بت وبعدين حب اي هي تلاقيها بس اتعلقت بيا بت يتيمة وملهاش حد مع اني اول ما هي جت هنا كنت بضر*بها 
عدي.. ياااعم ابدأو صفحة جديدة اي ياعني مفهاش حاجة علي العموم احنا خلصنا من معتز خلاص كده بقا اخدلي اسبوعين اجازة هي البت دي تعرف انت بتشتغل اي 
ادهم بهدوء.. لاء متعرفش بس اكيد هتسأل ده الدكتور قالي قدامها ي باشا واكيد حطت ف بالها اني ظابط 
عدي بضحك.. ومش اي ظابط دانت ظابط وعندك شركة كبيرة كمان 
ادهم.. حوسة يخويا 
عدي.. طيب انا همشي بقا واسيبك مع مزتك 
ادهم.. امشي ياض 
كانت داليدا بتوضب الاوضة ومنـ.ـد.مجة جدا فجأة ادهم مسكها من وسطها 
وقعت الصورة بتاعت ادهم من. ايد داليدا واتكسرت 
داليدا بخوف: انا انا اسفة 
ادهم: 
يتبعع
ادهم: في اي مالك يابنتي؟ 
داليدا بتـ.ـو.تر: انا اسفه اوي علي الصورة الي اتكسرت.. بس انت خضتني 
ادهم ضحك وقرب منها اكتر: سلامتك من الخضة.. فداكي ميت صورة 
داليدا.. هو انت مالك في اي وبتقرب كده لي انت مش تعبان ابعد 
ادهم قرب اكتر وخلاض يعتبر حاضنها.. فيها حاجة 
لما اقرب من مراتي؟ 
داليدا بتـ.ـو.تر.. ها.. لا عادي بس 
ادهم همس في اذنها.. خايفه لي ولا خايفة تطلعي مش بنت بنو"ت 
داليدا بغضب.. انت ازاي تقولي كده انا اشرف منك ومن عشرة زيك 
ادهم.. واحدة بتنام ف الشارع وبايته فيه ليل نهار عايزا تقنعيني ان محدش حاول يقرب منك 
داليدا بدمـ.ـو.ع.. انت واحد مش محترم ولما كان حد بيقرب مني كنت بعرفه مقامه اوعي من وشي كده 
داليدا قالت كلامها وسابتو ودخلت الحمام وقفلت ع نفسها وانهارت 
ادهم سمعها وهي بتعيط وصعبت عليه 
ادهم بعصبية.. اوووف دنا كنت غشيم اوي 
راح وخبط ع الباب 
ادهم.. افتحي 
داليدا.. لا رد 
ادهم بعصبية.. بقولك. افتحييي
فتحت داليدا وكان وشها محمر من العـ.ـيا.ط 
ادهم بصدمة.. كل ده 
شـ.ـد داليدا وخدها ف حـ.ـضـ.ـنو 
داليدا بتحاول تبعد لاكن هو مثبتها 
ادهم بصوت هادي.. اهدي انا اسف 
داليدا بزعل.. طلاما انت شايفني كده مخليني ف بيتك لي 
ادهم بتنهيدة.. انا طنت بختبرك بس ي داليدا انتي مش فاهمة حاجة 
داليدا.. طب انا عاوزة اسالك سؤال 
ادهم.. اسالي 
داليدا.. انت بتشتغل اي وليه الدكتور قالك يباشا
ادهم بهدوء.. ااه انا ظابط وغير كده عندي شركه كبيرة والي حصلك وحصلي ده مان بسبب اكبر عدو ليا ف الشركة 
داليدا.. اها طب مقولتليش لي من الاول 
ادهم.. عادي مجاش وقت مناسب 
داليدا.. طب مين البنت الي كانت ف البدروم ونت شلفط وشي عشان فتحتو 
ادهم بعصبية وضغط ع وسطها: متتكلميش ف الموضوع ده 
داليدا بوجع.. ااه حاضر 
ف مكان تاني 
مجهول بخبث.. ايوا طبعا دا انا مخليه نايم ع ودانو ع الاخر 
مجهول 2.. المهم لازم نوقعو ف اسرع وقت احنا هنروح فداهية لو حصل اي حاجه تاني 
عدي بشر.. متقلقش اوعدك كل حاجة هتمشي زي ماحنا عايزين 
وو
يتبعع.. 
ادهم: في اي مالك يابنتي؟ 
داليدا بتـ.ـو.تر: انا اسفه اوي علي الصورة الي اتكسرت.. بس انت خضتني 
ادهم ضحك وقرب منها اكتر: سلامتك من الخضة.. فداكي ميت صورة 
داليدا.. هو انت مالك في اي وبتقرب كده لي انت مش تعبان ابعد 
ادهم قرب اكتر وخلاض يعتبر حاضنها.. فيها حاجة 
لما اقرب من مراتي؟ 
داليدا بتـ.ـو.تر.. ها.. لا عادي بس 
ادهم همس في اذنها.. خايفه لي ولا خايفة تطلعي مش بنت بنو"ت 
داليدا بغضب.. انت ازاي تقولي كده انا اشرف منك ومن عشرة زيك 
ادهم.. واحدة بتنام ف الشارع وبايته فيه ليل نهار عايزا تقنعيني ان محدش حاول يقرب منك 
داليدا بدمـ.ـو.ع.. انت واحد مش محترم ولما كان حد بيقرب مني كنت بعرفه مقامه اوعي من وشي كده 
داليدا قالت كلامها وسابتو ودخلت الحمام وقفلت ع نفسها وانهارت 
ادهم سمعها وهي بتعيط وصعبت عليه 
ادهم بعصبية.. اوووف دنا كنت غشيم اوي 
راح وخبط ع الباب 
ادهم.. افتحي 
داليدا.. لا رد 
ادهم بعصبية.. بقولك. افتحييي
فتحت داليدا وكان وشها محمر من العـ.ـيا.ط 
ادهم بصدمة.. كل ده 
شـ.ـد داليدا وخدها ف حـ.ـضـ.ـنو 
داليدا بتحاول تبعد لاكن هو مثبتها 
ادهم بصوت هادي.. اهدي انا اسف 
داليدا بزعل.. طلاما انت شايفني كده مخليني ف بيتك لي 
ادهم بتنهيدة.. انا طنت بختبرك بس ي داليدا انتي مش فاهمة حاجة 
داليدا.. طب انا عاوزة اسالك سؤال 
ادهم.. اسالي 
داليدا.. انت بتشتغل اي وليه الدكتور قالك يباشا
ادهم بهدوء.. ااه انا ظابط وغير كده عندي شركه كبيرة والي حصلك وحصلي ده مان بسبب اكبر عدو ليا ف الشركة 
داليدا.. اها طب مقولتليش لي من الاول 
ادهم.. عادي مجاش وقت مناسب 
داليدا.. طب مين البنت الي كانت ف البدروم ونت شلفط وشي عشان فتحتو 
ادهم بعصبية وضغط ع وسطها: متتكلميش ف الموضوع ده 
داليدا بوجع.. ااه حاضر 
ف مكان تاني 
مجهول بخبث.. ايوا طبعا دا انا مخليه نايم ع ودانو ع الاخر 
مجهول 2.. المهم لازم نوقعو ف اسرع وقت احنا هنروح فداهية لو حصل اي حاجه تاني 
عدي بشر.. متقلقش اوعدك كل حاجة هتمشي زي ماحنا عايزين 
وو
يتبعع.. 
ادهم بغضب.. انا هوريكي مين الزبا*لة ده ي حقير*ة 
ادهم ماسكها وفضل يضر*ب فيها 
داليدا.. كفاية حـ.ـر.ام عليك 
ادهم مكنش سامعها وقاطعو صوت رن التلفون 
ادهم رد وكان بيلهث زي الاسد من العصبية 
عدي.. العيون لسه علينا ي برنس 
ادهم بستغراب.. ياعني اي مش فاهم؟ 
عدي.. اخو معتزرجع من السفر وناوي علي الشر بعد ما عرف سبب موت اخوه 
ادهم.. امم ونت خايف 
عدي.. انا لازم اشزفك واقعد. واتكلم معاك 
ادهم.. تمام هنتقابل ف ***** 
قفل ادهم مع عدي وبص ل داليدا بغضب 
ادهم.. انا هخرج ساعه ولا ساعتين وهرجع رجلك متعتبش برا فاااهمة 
داليدا مكانتش قادرة ترد 
ادهم قرب وشـ.ـدها من دراعها بعنف.. لما اكلمك تردي 
داليدا نفضت ايديه.. ياخي سبني بقا انا مبقتش قادرة خلاص 
ادهم ببرود.. لو مكنتش طولتي لسانك مكنش كل ده حصل 
بصتلو داليدا بقرف ودخلت الحمام. تستحمي وجـ.ـسمها كان كلو علا*مـ.ـا.ت بسبب الضر*ب وادهم لبس بسرعه وراح يقابل عدي 
عدي.. اهلا يخويا 
ادهم.. اخلص قولي عرفت منين 
عدي..****. 
ادهم.. امم الواد ده عايزلو تخطيط ده كفاية تهريب السلا*ح والمخدرا*ت الي هو بيعملها 
عدي.. لا بس اي ده خطير 
ادهم.. عدي فوق كده واصحي احنا مفيش  حد يقدر علينا 
عدي.. طبعا انت هتقولي المهم انا بدأت كده ف خطة 
ادهم.. واي هي ي فقيق 
عدي.. انا مبينلو اني انا واقف معاه وعايزلك الشر 
ادهم بضحك.. وهو اهبل بقا مامنلك مثلا 
عدي.. ده مأمن ليا ع الاخر انا برضو برئ 
ادهم.. ااه اوي 
عدي.. المهم عملت اي مع داليدا 
ادهم حكالو كل الي حصل 
عدي.. بصراحه انت حيوا*ن 
ادهم خبطو ف دراعو.. احترم نفسك يالا
عدي.. ياعني البت تقف جنبك وتقوم انت مكسرها والله انت ما ينفع الكائنات الرقيقة دي تعيش معاك 
ادهم.. ياعم هجيب ليها اي هدية ونا مروح انا بس طنت بتأكد هي فعلا شريفة ولا اي 
بس هي طزلت لسانها ونا اتعصبت 
عدي.. ياعني هي لو مش شريفة هتعرف تكدب علي ظابط ياعني وبعدين شكلها غلبانه براحه عليها 
ادهم.. يابني دي لسانها اطول منها علي العموم هصالحها اول مرة الاقي نفسي بصالح حد 
عدي.. ده الي لازم يحصل اصلا انت بتقول اي 
ادهم.. خلاص ي حنين اما نشوفك انت بقا ف جوازك 
عدي.. لا يخويا انا الي هتجوزها هشيلها ف عيوني شيل 
ادهم.. امم طبعا طبعا يلا انا قايم هروح 
عدي.. روح يخويا ومتنساش نكلم سيادة اللوا علي القضية دي 
ادهم.. ماشي ماشي 
ادهم وقف في محل بتاع اكسسورات 
وجاب لها حاجة شيك وغالية وبعدين جاب لها شوكلاته وبعض انواع الحاجات الحلوة 
روح ادهم البيت وفتح الباب ولقاها نايمه 
ادهم.. داليدا داليدا قومي 
داليدا قامت وقالت ببرود.. يانعم 
ادهم.. خدي دي حاجة كده عشان الي عملتو معاكي 
داليدا.. انت فاكر شوية الحاجات الهبلة ظي تفرق معايا امت المفروض تتاسف
ادهم بعصبية.. انتي عايزاني انا اتاسفلك؟ 
داليدا.. ااه ولي لاء 
ادهم بخبث.. حاضر هتاسفلك 
داليدا استنتو يتاسف وهو فجأة قرب منها وباسها من شفايفها 
داليدا بصدمة ضر*بتو ب القلم 
ادهم بصلها بغضب 
داليدا.. انت قليل الادب 
ادهم وعيونو حمرا:****
يتبعع 
ادهم بعيون حمرا وشر.. انتي مراتي ياعني المفروض حقي اعمل اكتر من كده وتمن القلم ده هتدفعيه غالي اوي 
داليدا بخوف.. انا مش مستعدة لكده وبعدين 
هتعمل اي تاني هتضر*بني تاني
ادهم بعصبية.. امشي من قدامي دلوقتي بدل ما اقت*لك
مشيت داليدا بسرعه من قدامو قبل ما يتحول عليها وهي خلاص اصلا تعبت من كتر الضر*ب
ادهم بصوت عالي 
تعالي ياختي خدي حاجتك الاول قبل متخشي 
راحت داليدا تاخد الهدية بغضب ودخلت 
وبعد شوية ادهم دخل ليها ولقاها بتاكل ف الشوكلاته بشراها
ادهم بابتسامة.. بالهنا والشفا علي قلبك 
داليدا بدون تركيز.. حبيبي يخويا تسلم 
ادهم برفعة حاجب.. حبيبك؟ 
داليدا بصدمة.. هو انا قولت حبيبي 
ادهم ببرود.. تخيلي بقا 
داليدا بحرج.. احم اكيد بدون قصد اصل مش طبيعي هقولك حبيبي ونت لسه مبهدلني 
ادهم.. ما يمكن بتحبيني عشان بضر*بك 
داليدا بضحك.. ليه هي الكرامه عندي صفر وبعدين تف من بوقك احبك اي 
ادهم بهدوء.. اومال يوم ما اخدت الرصا*صة عيطتي عليا وانهارتي لي 
داليدا بتـ.ـو.تر.. ءءا عادي ياعني مانت جوزي ف البطاقة والورق لازم اخاف عليك 
ادهم بخبث.. جوزك اممم 
قرب منها ادهم بخبث 
داليدا قامت من ع سرير وهو بيقرب منها لحد ما هي لزقت في الحيطة 
داليدا.. لو قربت مني هصوت والم عليك الناس 
ادهم دفن راسه في عنقها وقال 
ويترا هتقولي اي.. جوزي بيحاول يبـ.ـو.سني؟ 
داليدا سكتت بخجل شـ.ـديد وفجأة صرخت بوجع 
اااه.. اي ياعم براحه فيه حد بيعض حد من رقبتو 
ادهم بتلذذ 
امم انا ياروحي 
داليدا.. طب وسع كده عشان عاوزة انام 
ادهم.. اساني اغير وتعالي نامي ف حـ.ـضـ.ـني 
داليدا بضحك.. ده عند ام الالالي 
ادهم ضحك علي كلامها وعددت الايام وادهم بقا مبسوط مع داليدا وجناجنها الي بيشـ.ـدو ليها بيحس ان جواها طفلة وهي معاه 
وبيحس انو ابوها وابنها مش بس جوزها 
في يوم 
عدي.. العملية هتتعمل بكرا ولازم نحضر من الفجر 
ادهم.. انا خايف علي داليدا هتكون ف خطر كده 
عدي.. يابني لا متقلقش ده هو هيكون جايب رجالتو كلها معاه 
ادهم.. انا مش مطمن 
عدي.. طب ياسيدي هتوديها فين اتطمن ياعم عمره ما هيسيب رجالتو ويجي لوحده 
ادهم.. ربنا يستر 
وفعلا صحي ادهم ف الفجر وبدأ يلبس هدومه 
داليدا.. انت رايح فين 
ادهم.. رايح مشوار مهم 
داليدا.. وهترجع امتي 
ادهم.. مش عارف بس ممكن مرجعش 
داليدا بقلق..  اي الكلام ده 
ادهم.. رايح اعمل مهمة بس ادعي ارجع بسلامه 
داليدا بدمـ.ـو.ع.. ربنا يرجعك بسلامه وتنور بيتك تاني هستناك 
ادهم قرب وباس راسها بحب وقال 
لا إله الا الله
داليدا 
سيدنا محمد رسول الله 
ادهم حـ.ـضـ.ـنها وبعدين مشي 
وداليدا قعدت تعيط لانها مش مطمنة 
ادهم بحزن 
يارب انت عارف انها مليهاش غيري ربنا يستر 
عدي اتصل بيه 
بيسلمو البضاعه علي الطريق 
ادهم بص للرجـ.ـا.لة الي معاه 
آمنو ضهري 
ادهم بدأ يتحرك بس فجأة واحد من رجـ.ـا.لة معتز لاحظ واحد واقف فوق بيبص عليهم ضر*ب عليه رصا*ص بسرعه
ادهم بصوت عالي نسبيا 
هنهجم دلوقتي 
وفعلا ابتدي الهجوم وكان ادهم ماسك السلاح وبيضـ.ـر.ب ف كل مكان وكان عدي كذالك 
معتز 
ااه ي ولاد ال****
عدي مسكو كتفو وحط علي راسو السلاح 
ادهم.. شوفت نهايتك مش حلوة ازاي اهي نهايتك زي بتاعت اخوك 
معتز بضحك.. انت لو مفكر انك هتقـ.ـتـ.ـل"ني ف احب اقولك لاء ي ادهم بيه انا باعت اتنين رجـ.ـا.لة علي بيتك وزمانهم خطفوا مراتك واهو يتسلوا بيها 
ادهم بغضب.. اقسم بالله لو حد لمس منها شعره لاكون قا*تله بايدي 
في البيت 
كانت داليظا قاعظة وقلبها قلقان فجأة باب الشقة اتكسر ودخل منو اتنين ضخام 
داليدا بخوف 
انتو مين وعايزين مني اي 
الراجـ.ـل 
شيلها وهاتها علي العربية بسرعه 
داليدا بصريخ 
سبني ي حيوا*ن اوعي 
الراجـ.ـل مسك مسد*سه وضر*بها بيها علي دما*غها فقدت وعيها 
ادهم بغضب.. تكلمهم دلوقتي وتقولهم ييبوها بدل ما افرغ فيك طلقات المسد*س 
معتز.. ونت فاكرني هسمع كلامك؟ 
ادهم ضر*بو ب المسد*س ف دراعو 
بقولك كلمهم 
معتز مسك فونه بخوف وكلم رجالته
الراجـ.ـل.. كل حاجة تمام ي باشا وجبناها علي الشقة 
معتز.. محدش يعملها حاجة وهاتوها علي العنوان الي هبعتهولك 
الراجـ.ـل 
امرك ياباشا
معتظ قفل وبعتلو اللوكيشن 
معتز 
ورحمة اخويا ما هسيبكم 
عدي.. متتكلمش كتير لانك هتحصلو 
معتز ابتسم بخبث وفعلا بعد شوية الرجـ.ـا.لة جابوها علي عنوان الي اتبعتلهم 
معتز شاور بعنيه علي مسد*س عدي 
ادهم مكنش واخد بالو كان بياخد داليدا وفجأة الجارد شـ.ـد المسدس من عدي وصوبو عليه 
ادهم.. قول ل الوحش بتاعك يسيب المسظس ليعورك.. داليدا مش بتفوق انتو عملتو فيها اي 
الجارد.. معلش بقا صدعتنا قومت مديها علي دماغها بالمسد*س 
ادهم.. ضر*ب الراجـ.ـل ب المسد*س ف دراعو 
ادهم بشر.. دي عشان اديك الي اتمدت علي مراتي 
وادالو ضر'بة تانية ف رجلو 
ادهم بشر.. ودي عشان استغليت اني بجبها وغفلت عدي 
عدي قرب مسك المسدس قام معتز شادو بسرعه وكانوا حرفيا بيحاولو يخدوه من بعض 
فجأة رصا*صة طلعت صابت عدي ف كتفو
عدي.. ااااه 
ادهم مسك مسد*سو وضر*ب كلقة ف معتز اصابت قلبو
معتز وقع ميت. 
ادهم بدمـ.ـو.ع قوم ي عدي متغمضش عينيك انا هوديك المستشفي وقان ادهم بسرعه وكانت داليدا ف العربية مغمي عليها وعدي حاول اظهم يسندو لحد العربية ودخلو 
طول الطريق كان بيحاول يفوق ف داليدا لحد ما وصل المستشفي 
ادهم بزعيق 
ترولي بسرعه 
وفعلا اكاترة جابوا ترولي وحطو عدي عليها 
دخل العمليات وبعدين جاب داليدا من العربية ودخل لدكتورة تكشف عليها 
الدكتورة 
المدام الخبطة اثرت علي راسها جـ.ـا.مد ف ممكن تقعد شوية وقت نايمه بس لما تصحي هتحس ب صداع جـ.ـا.مد وبعد كده هترتاح ودي ادوية كتابلها عليها 
ادهم بتعب 
تمام ي دكتورة اشكرك 
الدكتورة.. الشكر لله 
فجأة جه تلفون لادهم 
العسكري.. احنا لمينا كل الي كانوا علي الارض ي باشا لازم حضرتك تكلم سيادة اللواء وتقولو الي حصل 
ادهم  .. تمام ي حسن شكرا والعساكر الي متصابين توديهم المستشفي 
حسن.. امرك يباشا 
قفل ادهم وقعد علي الكرسي
وبعد عددت ساعات الدكتور طلع وقال 
يتبعع.. 
طلع الدكتور وقال 
الحمد لله الاستاذ عدي مرحلة الخطر وهي الرصا*صة كانت في كتفو ااه بس خلتو يفقد د"م كتير والحمد لله انقذناه 
ادهم بتساؤول 
طب وهو هيفوق امتي ي دكتور 
الطبيب 
ممكن علي بكره الصبح كده باذن الله يفوق 
ادهم 
تمام نتشكر ي دكتور 
الطبيب 
الشكر لله 
راح ادهم ل داليدا وكانت فاقت بتعب من الاغما*ء 
داليدا 
اااه انا فين واي الي حصل واي ده 
ادهم 
اهدي ي داليدا انتي ف المستشفي والي ف ايدك. محلول لانك ضعيفة. وعندك انيميا 
داليدا بتعب 
اي الي خصل ي ادهم 
ادهم اتنهد وحكالها كل الي حصل 
داليدا بخضة 
وهو فين دلوقتي هو كويس 
ادهم 
اهدي ي داليدا هو كويس دخل اوضة العنليات والدكتور طمني انو عدي مرحلة الخطر وهيفوق علي بكرة الصبح 
داليدا بخوف 
انا خلاص بقيت خايفة افضل معاكم ده كل واحد فينا عمال يتصاب لحد ما هنمو*ت كلنا 
ادهم ببرود.. محدش يقدر يقرب لنا او ليمي طول منا موجود 
داليدا 
لي مخلاص هنا قربوا والي حصل حصل
ادهم 
لا مقربو بدليل انك  زي الفل ونا عدي اول ما يفوق هقفل علي الموضوع ده خالص 
داليدا.. ااه اتمني لان الواحد مش ناقص مشاكل تاني 
ادهم ببرود 
لا والله ده علي اساس انك انتي الي شايلة كل حاة فوق راسك 
داليدا بغضب 
لا بس انا اكتر حد بيبقي مضرور ف كل ده 
ادهم بزعيق 
ونا صاحب عمري اضر برضو مش لوحدك كل ما  بيحصلك حاجة بنبقي جنبك مش بنسيبك 
داليدا 
وانا كذالك انا مسبتكمش ابدا لما كان بيحصل حاجة 
ادهم 
من الناحيه دي ف حصل 
داليدا 
طيب انا هخرج اجيب اكل لينا 
ادهم 
لا خليكي هروح انا 
داليدا بزعل 
والله حـ.ـر.ام.. الواحد ملحقش يتمتع ب الهدية لقيتهم داخلين عليا وحرموني منها 
ادهم بابتسامه غصب عنه 
ياستي هجبلك غيرها والاحسن كمان 
داليدا 
بجد ربنا يخليك لينا يباشا
ادهم ضحك بخفة ومشي راح يجيب اكل ليهم 
وفعلا ادهم جاب الاكل وكانوا بياكلو فجأة فون ادهم رن ادهم رد 
اللواء.. اي الي خصل ده ي ادهم 
ادهم حكالو كل الي حصل مع عدي و اخو معتز 
اللوا 
انت فعلا ضر*بت فيه رصا*صة 
ادهم بحمود 
ايوا ي باشا وده الي كان لازم يحصل لانه كان هيخسرنا اكبر عضو معانا وهو عدي 
اللواء بغضب.. ميت مرة قولت منتصرفش من دماغنا انت متحول للتحقيق ي حضرة الظابط علي الكارثة دي 
ادهم.. متحول للتحقيق؟.. اوومال لما قـ.ـتـ.ـل*ت معتز بايدي معملتوش كده جيت لما قـ.ـتـ.ـلت نبيل اخوه عملتو كده وده كان بيهرب شحنات مخدرا*ت علي الطريق واسل*حه
اللواء.. وحظرنا وقولنا قت*ل لاء 
ادهم بغضب.. ي سيادة اللوا كان هيخسرنا عدي العضو الرئيسي لينا 
اللواء.. مش انت ي حضرة الظابط الي هتفهمني شغلي 
ادهم اتعصب وقفل الفون بغضب 
داليدا.. مالك في حاجة 
ادهم بعصبية وضر*ب صنية الاكل 
يتبعع.. 
ادهم بعصبية 
مفيش حاجة ي داليدا 
داليدا 
ازاي مفيش انت مش شايف نفسك عملت اي 
ادهم بغضب 
خلاص اسكتي بقا اسكتي 
داليدا قامت وقربت منو 
ممكن تهدي وتقولي فيه اي 
ادهم بعصبية 
انا متحول للتحقيق عشان خاطر ضر*بت نبيل ب النا*ر وكان ممنوع 
داليدا 
علي فكرة ده الي كان لازم يحصل لانه المتسبب ف الاذية بتاعت عدي 
ادهم 
فعلا قولت كده طلعوني اني بتدخل ف شغلهم ونا مش حاجة قليلة عشان اتحول للتحقيق
داليدا 
طب اهدي بس وباذن الله الحوار يعدي علي خير 
ادهم 
يارب 
تاني يوم الصبح عدي فاق وادهم دخل ليه 
عدي بابتسامة 
عامل اي ي صاحبي 
ادهم 
المفروض اسالك انا السؤال ده 
عدي.. انا ونت واحد ي صاحبي
ادهم.. انا كويس المهم انت 
عدي.. والله زي الاسد.. ازايك ي داليدا 
داليدا.. بخير الحمد لله وحمد الله ع سلامتك 
عدي بابتسامة.. الله يسلمك 
ادهم.. احم داليدا روحي نادي الدكتور 
داليدا فهمت.. حاضر ي ادهم 
طلعت داليدا وراحت تشوف الدكتور 
ادهم.. اللوا حاولني للتحقيق ي عدي 
عدي بصدمة.. اي ده لي 
ادهم حكالو الي حصل
عدي.. متقلقش التحقيق ده هياخد منك ربع ساعه وهيعدوا الموضوع وهو برضو مش سهل انك كنت تسيب مجرم يمو*ت ظابط تاني وانك متقتحمش المكان وهو بيهرب شنط المخدرا*ت والاسل*حه 
ادهم بعصبية.. سيادة اللوا مطلعني غلط مش عايز يصدق اني الي عملتو صح.. 
عدي بطمئنان.. اهدي ونا زي ما قولتلك التحقيق هياخد منك ربع ساعه وهيعدوا الموضوع 
ادهم.. اتمني كده 
عدي.. لا بس داليدا باين عليها انها اخدت علينا اوي 
ادهم.. بص هي بصراحه باين عليها انها بتتحامي فيا وبتقوي نفسها بيا ف مينفعش انا كمان اجي عليها 
عدي بضحك.. من امتي الحنيه دي 
ادهم.. الحنية والحب كان منتهي من ساعت مكنت نتجوز الزفته منه لكن لما شوفت داليدا حاولت كتير اقسي عليها بس كنت برجع وحـ.ـر.ام كنت اصلا براجع نفسي بعد ما كنت بضر*بها 
عدي.. شكلها بت غلبانه متقساش غليها 
ادهم.. اديني زي الفل معاها اهو 
عدي خبث.. طب اي مفيش ظابط صغير كده ف الطريق
ادهم 
هيبقي فيه متقلقش 
عدي ضحك 
انا اصلا هتخطب قريب 
ادهم بصدمة.. ده منغير متقولنا كده ياعني 
عدي بضحك 
ياعم دي كلنا عارفينا ياسمين بنت خالتي دي بحبها من زمان وكنت مستنيها تكبر عشان اخطبها واتجوزها 
ادهم.. العيلة الي انت بتربيها علي ايدك انت هتبقي جوزها 
عدي.. بحبها ي ادهم مش قادر اشوفها غير مراتي اصلا 
ادهم.. هي كام سنه دلوقت 
عدي.. داخلة علي 21 سنه 
ادهم.. ااه ياعني كبير اهي 
عدي.. طبعا وبعدين مانت واخد عيلة برضو
ادهم ببرود.. انا اخد الي عاوزه وهي داخلت مزاجي 
عدي.. ااه ومالو ربنا يهنيكم لبعض 
ادهم. يارب يخويا 
وفعلا عدي خرج من المستشفي وقعد شوية وقت عقبال ما يخف وادهم اتحول للتحقيق وفعلا عدوا الموضوع لان ادهم كان معاه حق وابتدي ادهم يحب داليدا وهي كمان بقت بتحبو 
في يوم 
داليدا كانت لابسة فستان جميل بلون الاحمر 
وشعرها ديل حصان ولمسات ميكب 
وعملت عشا جميل
ادهم دخل البيت بعد ما رجع من مشواره
ادهم بصدمة.. اي الجمال ده 
داليدا بابتسامه.. اي رايك 
ادهم.. تحفه جـ.ـا.مدة اقسم بالله
داليدا ضحكت برقة.. طب يلا عشان ناكل 
ادهم.. شكلها ليلة جميلة 
داليدا بضحك.. ليلة جميلة جدا ع فكرا 
ادهم قعد معاها وابتدوا ياكلو 
داليدا.. بص ي ادهم انا بقيت بحس معاك بلامان وبقيت بحس اني ببقي قوية بيك انا منغيرك ضعيفة ومليش ضهر وبصراحه بقيت بحبك كمان 
ادهم بحب.. ونا كمان بحبك جدا حبيتك انك استحملتيني وحبيت حنيتك والطيبة بتاعتك معايا 
وقفتي جنبي كتير وسامحتيني علي اني اتعصبت عليكي 
داليدا قربت حـ.ـضـ.ـنتو بحب 
ادهم همس في اذنها 
تعالي نتوضي ونصلي عشان نبدأ حياتنا ببركه ربنا 
داليدا هزت راسها واتوضت ولبست الاسدال وادهم اتوضي 
وصلي بيها وبعدين شالها بحب وحطها ع سرير برقة 
وذهبوا لعالمهم الخاص 
وعددت فترة كبيرة وعدي اتقدم لبنت خالته ووافقه وهيخلو الخطوبة شهرين لان كل. حاجة جاهزة وهما عارفين بعض ياعني 
يوم الخطوبة
ادهم.. مبروك ي وحش 
عدي.. الله يبـ.ـارك فيك عقبال ما يبقي عندك عدي الصغنن 
ادهم ببرود.. مين قالك اني هسميه عدي 
عدي.. هو ده غدر الصحاب يجدعان 
ادهم بضحك.. هسميه حاجة اجمد كده 
عدي.. واي هي 
ادهم.. هسميه اسر طبعا 
عدي بضحك.. اوعاااا 
وفعلا تمت الخطوبة وفي يوم كان ادهم نايم وداليدا طلعت من الحمام بتعيط وبتضحك وفرحانه 
داليدا بصويت 
ادهممم 
ادهم بفزعه 
اي في اي مالك 
داليدا.. انا حااامل ي ادهم 
ادهم.. ماشي ي روحي انا هنام 
داليدا.. تنام اييي بقولك حاامل 
ادهم شالها بحب ولف بيها.. مبروك علينا ياروحي
داليدا.. لو ولد هسميه اسلام ولو بنت هسميها خديجه 
ادهم.. لا انا هسمي الولد اسر 
داليدا بغضب طفولي.. اشمعنا ياعني 
ادهم.. اسر احلي 
داليدا.. خلاص عادي مش مشكلة 
وعدي الشهرين وجه يوم فرح عدي وياسمين 
ادهم كان مبسوط جدا لصاحبو وكانت الظباط واللواء حاضرين 
والحمد لله الفرح خلص بعد تعب ل داليدا بسبب الحمل 
وعدي وياسمين بدأو حياة جديدة مع بعضهم 
ادهم.. بقيتي ف الشهر الكام ي قلبي 
داليدا.. في الشهر السابع 
ادهم.. امم فاضل شهرين شـ.ـدي حيلك بقا 
داليدا.. اشـ.ـد حيلي فين مش قادرة وحياتك
ادهم ضحك وحط ايدو علي وسطها 
مش قادرة اي 
داليدا.. في اي ي ادهم ابعد كده مينفعش 
ادهم باسها من خدها وضحك 
ماشي ي ام اسر 
داليدا ابتسمت بحب 
عدوا الشهرين وفي يوم كانوا نايمين 
صحيت داليدا وهي حاسة ان بطنها بتتقطع 
داليدا هزت ف ادهم 
ادهم الحقني انا بمووو*ت 
ادهم.. نامي ي روحي مفيش حاجة 
داليدا بزعيق.. بقولك قووم وديني المستشفي مش قاااادره 
ادهم قام بسرعه وشالها وعمال يلف بيها ف الاوضة 
داليدا بغيظ.. هو انا بنتك عمال تلف بيها تسكتها
ادهم.. اسف اسف هروح بيكي المستشفي 
وفعلا راح المستشفي ودخلت اوضة العمليات وعدي وياسمين جم لما ادهم قالهم ف التلفون 
عدي 
اهدي يباشا هتقوم بسلامة 
ادهم 
يارب يارب 
ياسمين بخوف
انا مش عايزة ابقا زيها كده 
عدي بغيظ 
طب اسكتي ي حبيبتي اسكتي 
وبعد شوية الممرضة طلعت وكان ف ايديها طفل زي القمر 
الممرضة 
اتفضل سمي ولد زي القمر ربنا يخلهولكم 
ادهم مسكه بدمـ.ـو.ع وباسه وكبر ف اذنه وقال بهمس 
نورت الدنيا ي اسر 
عدي 
ايوا بقا ي ابو اسر 
دخل ل داليدا بسرعه 
داليدا بتعب 
الولد
ادهم عطهولها 
داليدا حـ.ـضـ.ـنتو بحب 
ادهم 
ربنا يبـ.ـاركلي فيكي ي ام اسر 
داليدا بحب 
ويخليك لينا ي حبيبي 
خلف ادهم وداليدا 
اسر وتمارا وياسين
عدي وياسمين خلفوا 
يارا و بسملة و امير 
تعليقات