رواية حب مرسوم في القلب هي رواية رومانسية تقع احداثها بين صقر وروح والرواية من تأليف مني احمد في عالم مليء بالتناقضات والأسرار تتشابك مصائر شخصيات رواية حب مرسوم في القلب لتجد نفسها في مواجهة قرارات صعبة تُغير مجرى حياتهم إلى الأبد ان رواية حب مرسوم في القلب هي قصة عن الحب الذي يتحدى الزمن والمصير الذي يفرض نفسه والأرواح التي تسعى خلف الحرية والسعادة بين الأمل واليأس وبين القوة والضعف ينسج رواية حب مرسوم في القلب تفاصيل حياتهم في معركة غير متكافئة مع القدر لتكشف كل صفحة عن لغز جديد يقود القارئ نحو نهاية غير متوقعة
رواية حب مرسوم في القلب من الفصل الاول للاخير بقلم مني احمد
ماما بصي أنا رسمت اي
ام روح ب تعب الله جميله ي روحي
روح بصي رسمت بابا معانا بس هو مش موجود.
ام روح هيجي قريب ي روحي
أنا وبابا عايزينك تكوني ناجحه جدا ومبسوطه في حياتك
باك
صحت روح علي صوت زعيق من جدها وهو بيزعق وبيقول هي نايمه لحد دلوقتي لييييييي م هي تربيه ست لو كان في خير ف امها كان هيبقي خير فيها بس احنا هنربيها من اول وجديد
روح ب حزن وضيق وخوف ف نفس الوقت لانها بتخاف جدا من الصوت العالي
خرجت وهي ف قمت غضبها
وهي بتقول
متجيش سيرت امي علي لسانك
امي ربتني احسن تربيه
عانت وشافت الزل
هي ارتاحت فعلاً لما مـ.ـا.تت
وقبل ما تكمل لقت القلم إلي علي وشها من قوته وشها نمل
مدتوش اي رد فعل وبصتله بكره شـ.ـديد.
ودخلت اوضتها فضلت تعيط وهي ه
حطه أيدها ع بوقها مش عايزة حد يسمعها
دخل اخوها الصغير عندها ودا اخوها من ابوها
وكانت هي منهاره
سيف تستاهلي لانك مش بتسمعي الكلام
روح ب غضب وصراخ اطلع برا
مرات ابوها دخلت ومسكتها من شعرها بقوه ولفته حوالين أيدها وهي بتقول بتزعقي ف ابني لي لو صوتك علي تاني ع الواد هقـ.ـتـ.ـلك امك غارت ريحتنا منها وسابتك انتي بس هتروحي فين
روح بتالم سيبي شعري اه
خرجت مرات ابوها من الاوضه وهي بتقول قومي عشان تروقي والبيت وتطلعي عشان تغسلي الهدوم
روح انهارت لأنها تعبت من العيله دي كلهم قاسين عليها وابوها ديما مسافر بيشتغل
روح قامت اتوضت وصلت وكانت بتدعي ربنا انها تطلع من البيت دا وتطلع من القريه إلي فيها لأنها تعبت من الناس ومن زكرايتها السوده إلي فيها
روح يارب انا لو قعدت هنا هتدمر حلمي وحياتي كفايا أنهم مخلونيش اقدم علي كليه واحقق حلمي كنت جايبه مجموع يدخلني الكليه إلي بحلم بيها يارب ساعدني يارب يارب طلعني منها ع خير
قامت روح خلصت شغل البيت ومنجتش من كلامهم وتعليقاتهم عليها من حريم اعمامها وعيالهم
دا غير مرات ابوها
دخلت اوضتها بتعب وشغلت اغنيه بتقول
انتي الامان انتي الحنان من تحت قدميكي لنا الجنان عنـ.ـد.ما تضحكين تضحك الحياه ودمـ.ـو.عها نزلت ع الاسكتش وهي بترسم صوره ل امها
ابن عمها ب مقاطعه
انتي يابت قومي اعمليلي كبايه شاي بدال اللعب دا قومي اعمليلك حاجه
روح والله أنا مش شغاله عندك خلي اي حد غيري يعملك
ابن عمها بقي كدا ي حلوه طب اهو
ومسك الاسكتش وقطع الصوره إلي بترسمها
روح ب انهيار وغضب اطلع برا ي حـ.ـيو.ان
ابن عمها مين إلي حـ.ـيو.ان ي بنت.ال.....
والله ل اوريكي مسيرك توقعي ف ايديا ومش هرحمك ي روح
فضلت روح تعيط ع الرسمه الي كانت بترسمها ل امها
مسكت تليفونها والدمـ.ـو.ع ماليه عينيها وبتقلب ف الفيس لقت بوست عبـ.ـاره عن مسابقه رسم عاملها فنان كبير جدا ومشهور وليه معارض في كافه انحاء العالم دا غير لوحاته العالميه
شروط المسابقه أننها هتكون من وحي الخيال واقوي رسمه فيهم من ناحيه الاحساس والدقه هو إلي هيفوز ب الجائزة والي هي عبـ.ـاره عن شهاده تقدير وعرض اللوحه في معرض الفنان دا +علبه الوان من ماركه عالميه
روح فضلت تقلب ف بيدج الشخص المشهور دا وهي منبهره ب إبداعه وقوة عمله ومعارضه المشهوره وصوره ف أنحاء البلاد مع ناس مشهوره وسرحت ب خيالها
انها ف يوم من الايام تكون محترفه زيه كدا وليها مكان ف المجال دا
روح بتنهيده خزلتك ي امي دمروني وحرموني من حجات كتير ومش عارفه اعمل اي
حتي عشان ادخل المسابقه دي عايزة ادوات وانا مش معايا حتي فلوس مش معايا وهدومي دابت
هنجح ازاي بس
يتبع
↚
حتي عشان ادخل المسابقه دي عايزة ادوات وانا مش معايا حتي فلوس مش معايا وهدومي دابت
هنجح ازاي بس
يااارب
أنام بقي
ابن عم روح
ربيع قومي حضريلي العشا
روح ملقتش غيري
ربيع ب خبث مصيرك تحضريهولي ف بيتنا
روح خافت من جواها مستحيل دا يحصل
روح ب كره ب عينك عارف يعني اي
محمد هنشوف ي ام عيون عسلي
روح ف عقلها ب عينك محدش هيطول ضفر مني
بس اجيب دلوقتي فلوس ازاي عايزة اجيب ادوات والفلوس إلي ابويا بيبعتهالي بتاخدهم مـ.ـر.اته ومش بشوف حاجه اعمل اي
وبعد تفكير طويل نامت روح
وك العاده صحيت ع خناق
ولكن تجاهلت كل دا
روح أنا خارجه
جدها
هتغوري فين
روح عايزة اجيب ادوات رسم
الجد رسم اي وزفت اي دا كلام فاضي شكلك فاضيه
روح ممكن اروح
الجد قلت لا وغوري شوفي شغل البيت
روح بس انا عملت كل حاجه
الجد ب عصبيه وهيمد ايده
ربيع سيبها ي جدي عيله رأسها ناشفه بس لو ملانتش هنكسرها
غوري ادخلي
روح دخلت اوضتها وفضلت تبكي الامل إلي فاضلي راح قلت معيش فلوس اجيب ادوات وقلت ماشي لقيت خمسه جنيه قلت اجيب بيها كربون اسود وارسم بيه يقومو يمنعوني من الخروج أنا تعبت يارب
شكلي مش هعرف اقدم ف المسابقه دي
مرات ابوها انتي ي بت ي روح تعالي ي زفته
اقعدي جنب الفراخ إلي ع الفحم هوي عليها واوعي تتحرق منك
روح ب ضيق مسحت دمـ.ـو.عها حاضر جيه
روح بصت ل الفحم
وابتسمت
خلاص لقتها اخدت شويه من الفحم البـ.ـارد ودخلت اوضتها
مرات ابوها
يومك اسود ي بنت منال سبتي الفراخ
الفراخ اتلسعت غورتي فين
دخلت لقت روح ماسكه الاسكتش وبترسم ب الفحم
روح فجاه لقت الاقلام إلي نازله عليها
مش قلتلك تقعدي قدام الفراخ هااااااااا
أنا هربيكي لو منال مربتكيش أنا هربيكي
روح كل قلم نزل عليها كان بيقطع ف قلبها ولكن بصتلها ي ابتسامه بـ.ـارده
وقالت ب برود امال انتي روحتي فين ابويا اتجوزك عشان تشتغلي ولو مديتي ايدك عليا تاني انا هقوله
مرات ابوها مسكت شعرها ب قوه لو عايزة تموتي قولي وانا هقـ.ـتـ.ـلك ب ايديا دول
خرجت مرات ابوها ب غضب شـ.ـديد وهي بتتوعد ليها
روح ب وجع وفضلت تعيط
ومسكت اقلام الرصاص والفحم وبدأت ترسم لوحه عبـ.ـاره عن حزن وألم وفراق عدي الاسبوع وخلصت روح من اللوحه وكانت جميله جدا كلها مشاعر
روح اه لو معايا ادوات كانت هتكون اجمل من كدا
بس يلا عملت الي عليا
دخلت ع صفحة الفنان الكبير
روح الفنان صقر اسم قوي
ابعتها ولا لا
اكيد هيضحك عليها دي صفر ع الشمال جنب رسمه
بعتتها
عند فنانا الكبير صقر
وهو شخصيه غريبه جدا
شخص رياضي ومنظم جدا واهم من الشغل ضبط الشغل
شخص صارم جدا ونادر لما بيبتسم وكله بيعمله حساب
عنده مرسم كبير جدا خاص بيه ودا خط احمر المرسم الوحيد الي مانع أن حد يدخله
صقر ب تعب كفايا كدا النهارده
مسك فونه لقي رساله شـ.ـدته
كانت عبـ.ـاره
اهلا ب حضرتك انا روح حبيت اشارك ب رسمتي المتواضعة دي هي اكيد متجيش حاجه جنب مستوي حضرتك دا غير معيش ادوات رسمت ب فحم بس يكفي شرف المحاوله اتمني أنها تعجب حضرتك ولو في اي نصيحه حضرتك تقدر تفيدني بيها هكون ممتنه جدا
صقر فتح الصوره واندهش من كميه الحزن والمشاعر إلي فيها
صقر ب اندهاش معقول
احتار يقول اي ولكن قفل فونه وركب عربيته وطول الطريق ف باله الرسمه كان الرسمه سيناريو درامي حزين قدام عينيه
وصل صقر ل بيته رغم أنه صاحب املاك ونفوذ بس عايش في بيت جميل منعزل وراقي جدا لانه بيعشق البساطه مليان لوح جميله وعالميه
عند روح
اكيد مش هيرد فنان مشهور وعنده ملايين وصاحب معارض هتستني اي
وقبل ما تكمل لقت رساله جتلها
روح فتحت
معقول هو رددددد
مش معقول
كانت الرساله
تقدري حضرتك تبعتي الرسمه ف تعليق ع بوست المسابقه
روح اي دا حتي مقلش رئيه شخص مغرور
يلا هبعتها وامري لله
جد روح انتي ي زفته فزي قومي اعملي كباية شاي
روح أستغفر الله
عملت شاي اتفضل
الجد طعمه مسكر كدا لي غوري اعملي غيره عمرك ما عملتي حاجه وطلعت عدله زيك زي الي خلفتك
غمضت روح عينيها ب غضب وافتكرت كل عنايلههم السودا
دخلت روح اوضتها وفتحت الفون
لقت ناس كتير بيدعموا اللوحه مع انها أقلهم في الجوده بس رسمتها بتجذب اي حد
صقر فضل يبص كتير ع اللوحه وقفل فونه ونام
روح مش مصدقه عيونها ع كميه الناس إلي عجباها اللوحه
تاني يوم الصبح روح بتفتح عيونها لقت رساله
روح ب صدمه
يتبع
↚
تاني يوم الصبح روح بتفتح عيونها لقت رساله
روح ب صدمه
لقت رساله من صقر
اهلا وسهلا ي فنانه تم ايقاف المسابقه واعادتها من اول وجديد لوحتك جميله ولكن تفتقر ل حاجات كتير جدا
روح ف عقلها ازاي المسابقه تتلغي بعد ما خلاص كنت هوصل اي الشخصيه المستفزه دي بجدددددددد ااااه
حضرتك متعرفش أنا تعبت ف اللوحه دي قد اي عشان ارسمها ومتعرفش معاناتي وفي الاخر المسابقه ب كل هدوء تتلغي ولا انتم عشان فوق واغنيه ووصلتو ل القمه مش بتبصوا علي الاقل منكم
صقر شاف الرساله وبكل هدوء
تقدري تشوفي البوست الي نزل وبعد كدا تقدري تتكلمي
ثانياً أنا مش شايف نفسي ومش محتاج اوضحلك
أنا بدأت من تحت الصفر ومش مولود وف بوقي معلقه دهب
دخلت الاكونت لقت بوست إلغاء المسابقه وأنها هتتجدد تاني من اول وجديد والناس كانت معارضه ازاي دا يحصل
صقر ف بوست توضيح
أنا مش مجبر اوضح لغيت المسابقه لي ولكن سبب الالغاء هو إعطاء فرصه تانيه ل الفنانين دمتم بخير
روح بعد البوست حست انها تسرعت وبوظت كل حاجه
روح ف رساله اسفه اوي ولكن انا تعبت جدا.عشان ارسمها ويمكن معرفش ارسم تاني بعد آخر رسمه رسمتها
معنديش اي مقاومـ.ـا.ت اني استمر ومتعلقه ف خيطه عشان تنجيني وحضرتك جيت بعد تعب وزل لغيت المسابقه بكل هدوء اه اي نعم هتدي فرصه ل فنانين تانين ولكن إلي زي الي معندوش وقت ولا ادوات ولا حتي كربون اسود أسوء حاجه يترسم بيها
ربيع فتح الأوضه ع روح
روح ب خضه تلت البطانيه تغطي شعرها
انت حـ.ـيو.ان تدخل عليا الأوضه كدا مش تخبط
ربيع مين إلي حـ.ـيو.ان ي بنت انتي احترمي نفسك وبعدين أنا مش غريب عليكي
روح لما تبقي تحترمها انت الاول واي الي مش غريب عليا دي كنت جوزي وانا معرفش ولا اي
ربيع لا بس هبقى قومي فزي اعملي الفطار داهيه تاخدك.
روح ب ضحكه ابقي اتغطي كويس
ربيع ب غيظ والله ل اوريكي ي بنت منال
عند صقر لبس بدلته الكلاسيك وبرفانه الفرنسي المميز الي من اغلي الماركات واخد عربيته وانطلق علي اكبر معرض ليه
صقر. كان مدايق جدا وبيقول ف باله خير تعمل شرا تلقي
كل إلي ف المعرض استقبلوه
نورت ي صقر بيه اتفضل
صقر ل مديرت أعماله
ابعتيلي جدول النهاردة كله وياريت قهوه ساده
دخل مكتبه وفتح فونه
اول ما شاف الرساله دي
فكر ف عقله ي تري اي المعاناه إلي بتعانيها
لدرجه انها كانت واضحه ع لوحتها بس بردو مش من حقها تتكلم معايا ب الأسلوب دي كله بيعلمي حساب تيجي عيله زي دي تقول كدا
صقر انت ازاي متهاون معاها كدا عمرك ما كنت كدا
اسماء ودي مديره أعماله
اتفضل حضرتك المستندات والقهوة ثواني وهتكون عند حضرتك
صقر ب عصبيه يعني اي ثواني القهوه تكون هنا دلوقتي
اسماء اترعـ.ـبت جدا من صوته الرخيم إلي سمع ف المعرض كله
اسماء خرجت بسرعه من مكتبه
اه ي قلبي هموت نهار اسود ربنا يعدي اليوم ع خير وميقـ.ـتـ.ـلش حد النهاردة
عند روح جهزت الفطار وعلي م جهزته لقتهم كلوا الفطار
مرات ابوها تعالي اطفحي
روح لا شكرا مباكلش بواقي اكل حد
مرات ابوها شحات وعايز فينو.
روح أنا أقدر اكلم ابويا واقوله اني مش باخد ارش والمفروض أنه بيبعت فلوس زياده عشان اجهز نفسي
مرات ابوها لوت دراعها تكلمي مين ي عينيا
كلميه وشوفيه هيقولك اي
ابوكي خاتم في صباعي احركه زي ما أنا عاوزه
روح م انتي سحراله طبيعي
حسبي الله ونعم الوكيل فيكم كلكم
مرات ابوها
ضغطت ع دراعها ذياده
روح ااه سيبي ايدي
مرات ابوها ذقتها ب قوه وقعتها ف الأرض
روح قامت ونفضت هدومها وخرجت ف الجنينه رفعت راسها ل السما وعيونها مليانه دمـ.ـو.ع
يارب لي مكتوب عليا اشوف المعاناه إلي شافتها امي
لي ادفع الثمن
أنا راضيه ب قضائك وقدرك يارب بس خليك معايا وفجاه انفجرت في العـ.ـيا.ط
وفجاه لقت ايد بتتحرك ع وشها ورقبتها
روح
يتبع
↚
يارب لي مكتوب عليا اشوف المعاناه إلي شافتها امي
لي ادفع الثمن
أنا راضيه ب قضائك وقدرك يارب بس خليك معايا وفجاه انفجرت في العـ.ـيا.ط
وفجاه لقت ايد بتتحرك ع وشها ورقبتها
روح ب خضه لقته ربيع ولا اراديا ادته قلم ع وشه
ايدك لو لمستني تاني هدفنك
وقبل ما تكمل لقت الاقلام إلي نازله عليها ومسكها من شعرها جرجرها جوا البيت قدامهم كلهم ومحدش حاول يحوش ولا يعمل اي حاجه وكله بيتفرج
روح ب صراخ والم سيبني ي حيواااااااان تفو عليكم كلكم عيله بنت كل*ب بكرهكم كلكم بكرهكم
سابها ربيع وهي كانت منهاره جدا وهتموت من الخوف وفجاه بقت بتترعش وبتقول فينك ي امي محتجاكي ونامت زي الطفل الصغير إلي خايف من كل حاجه ومفتقد حـ.ـضـ.ـن أمه
تاني يوم صحت روح وبتبص ف المرايا لقت وشها وارم ومبهدل
روح خدي نفس عميق واهدي
مسكت الفون لققت رساله من صقر اي المعاناه إلي ممكن تواجها طفله ف سنك دي ما هي إلا حجه عشان نلاقي تبرير ل فشلنا
روح شافت الرساله وشردت
وبعدين لقت نفسها بتكتب
أنا عمري ما حبيت اكون فاشله إلي حواليا هما إلي اصرو اني اكون فاشله والموضوع خارج إرادتي
أنا شخص كل احلامي اني اعيش في امان وسلام بعيد عن الصراعات كل يوم لما بجي أنام بتمني من ربنا أن يكون آخر يوم أنام فيه ولكن بيبدأ يوم زي الي قبله وابشع
اه اي نعم سني صغير ١٨ سنه ولكن عمري ما عشت طفوله عاديه ولا حاضر طبيعي كل يوم بقول لازم اكون اقوي ولكن بضعف أنا متمسكه ف حلمي جدا بس خلاص ع وشك الاستسلام
عند صقر كان ف مرسمه إلي محدش يعرف بيه عبـ.ـاره عن مرسم كبير جدرانه زجاط وبيطل ع منظر طبيعي خيالي
كان قاعد بيرسم ومشغل ك عادته موسيقي كلاسيكيه وبيبدع ب فرشاته ولكن فجاه أتوقف وهو حاسس بضيق
مسك فونه ولما قراء الرساله دي شعر ب خفقان ف قلبه
صقر اي إلي اتعرضت ليه مخليها متمنيه الموت اي إلي ممكن يحصل ف حياه البني ادم
رن ع اسماء
اسماء بخضه ربنا يستر
الو صقر بيه
صقر الغي النهاردة جميع المواعيد والجدول النهاردة ملغي
اسماء بس......
صقر مبسش إلي بقوله يتنفذ
اسماء مفهوم ي صقر بيه سلام
صقر ارد اقول اي مش من عادتك متلاقيش كلام تقوله
رد وهو بيقول ممكن احكيلك قصه ؟
ف الوقت دا رحمه كانت ك العاده بتحضر فطار وبتروق وكله بيبص ل وشها وشمتان ومبسوط
مرات ابوها
تستاهلي عشان تقصري ايدك ولسانك
مرات عمها ب خبث دا احنا قولنا نجوزك ل ربيع قلنا فا*جره زي امهها بس معلش تتغيري مع الوقت بس لو متربتيش واحترمتي نفسك احنا هنربيكي بمعرفتنا
روح ب تعب خرجت وسابت المطبخ مرات ابوها ب صوت عالي غوري اغسلي الغسيل والنهاردة هتخبزي
وبعد تعب وكانت خلصت من شغل البيت الي مش بيخلص
مرات ابوها شققي شويت عيش وحمصيهم
روح جت توقف وفجاه لقت الدنيا سودت ف وشها واغمي عليها
مرات ابوها واد ي سيف هات ازازه ميه من التلاجه
سيف حاضر ي ماما
مسكتها ونشلتها ع روح
روح ب رعشه وهي بتاخد نفسها هااااا
مرات ابوها فوقي ي عينيا حمصي العيشتين وابقي موتي براحتك ع الأقل نرتاح من سحنتك دي
روح حاولت تقوم ب صعوبه وهي بتقولها وبتعيط اقـ.ـتـ.ـليني ع الأقل هرتاح من العذاب دا صدقيني هتكوني عملتي فيا معروف ي ي شي يخه تخيلي ع عندك بنت هتستحملي أن يحصل فيها كدا ربنا رحيم ع الكافر وانتم الرحمه منزوعه من قلوبكم
مرات ابوها بمقاطعه ايوا لما تكون بنتي انا مش بنت منال
اكمل روح وهي بتحاول تهدي وبتمسح دمـ.ـو.عها
ومالها منال عملتلكم اي منال اخدتي مننا ابويا واتجوزتيه وهي مقالتش حاجه
ازيتوها بالسحر وجبتولها المرض اخدتو منها صحتها وفرقتونا عملت اي منال ليكم
كنتم تأكلوا وتدوها بواقي الاكل وهي ف بيت عيلتها كانت بتاكل لقمه وترمي عشره
وكل دا وكانت صابره ومستحمله عشاني وعشان ابويا لحد ما انتم ضعفتو الازي ومـ.ـا.تت وسابتني
روح والدمـ.ـو.ع بتنزل من عيونها عملنالكم اي نفسي اعرف اذيناكم في أي كنا عايزين بس نعيش ف بيت بعيد ف امان كانت عايزة تربيني ف سلام ونعيش حياه طبيعيه
مرات عمها
غوري غوووووري يقطعك ويقطع سيرت امك
دخلت روح اوضتها وهي منهاره ومسكت المصحف فتحته ع ايه بسم الله الرحمن الرحيم
{ولا تحسبن الله غافلاً عما يعمل الظالمون إنما يؤخرهم ليوم تشخص فيه الأبصار }صدق الله العظيم
قراتها روح وقالت يارب خليك معايا وجنبي عيني يارب مسحت دمـ.ـو.عها وفتحت فونها لقت رساله صقر
روح اكيد اتفضل
صقر فتح فونه ع طول اول ما الرساله وصلت
صقر ......
يتبع
↚
ولا تحسبن الله غافلاً عما يعمل الظالمون إنما يؤخرهم ليوم تشخص فيه الأبصار }صدق الله العظيم
قراتها روح وقالت يارب خليك معايا وجنبي عيني يارب مسحت دمـ.ـو.عها وفتحت فونها لقت رساله صقر
روح اكيد اتفضل
صقر فتح فونه ع طول اول ما الرساله وصلت
في واحد ي ستي فتح عيونه لقي ام رمياه ومش عيزاه شخص عمره ما حس ب امان الام من الأساس ولا يعرف يعني اي ام موجوده ف الحياه شخص اول م اتولد لقي نفسه مع جدته العجوزه ف بيت قديم مليان رطوبه وكل كام يوم تطفح المجاري واحنا ف الدور الارضي البيت كان بيغرق .شخص اشتغل جميع اي شغلانه عقلك يتصورها ولا لا شخص كان بيتعب ويرسم ويرجع يلاقي ميه المجاري مغرقه اللوحات الشخص دا انا ايوا أنا متتخضيش
تعبت جدا عشان اوصل ل مكاني بدأت من تحت الصفر ب مراحل دا غير جدتي إلي كنت بعتني بيها والبي جميع طلباتها وكل حاجه كانت عليا من مصاريف وتنضيف واكل وكل حاجه ابويا عايش اه بس مكنش يعرف اي حاجه عني من وقت انفصاله من امي اتجوز واحده تانيه وشالني من دماغه وامي إلي نسيت شكلها دلوقتي
فضلت اعيطلها واترجاها انها متسبنيش بس سابتني ومشيت ولحد الان معرفش عنها اي حاجه
وانتي تقولي معاناه اي معاناه انتي بتتكلمي عنها
أنا عمري ما قولت لحد قصتي دي ولا حد يعرف
بس حبيت اقولهالك عشان ت عـ.ـر.في أن الإنسان كل ما كان حياته صعبه كل ما لازم إصراره يكون قوي وكل ما هيتعلم اكتر وهينجح اكتر الموضوع كله عايز عزيمه وعايز شخص واثق من نفسه مينفعش نعيش في دور الضحيه العمر بيعدي
روح ف عقلها معقول الشخص دا حياته فيها كل دا
روح سكتت شويه وقالت
ولما يبقي شخص كان عنده ام حنونه بتحبه بس ناس ازوها ودمروها وموتوها وازوني
لما يكون حد كل يوم بيضـ.ـر.ب ويتهان حتي الموهبه إلي عندي مفيش وقت يطور منها ومفيش ادوات
رسمة المسابقه كانت ب فحم إلي بيشو عليه الفراخ
كل يوم صراعات
شخص كل يوم قبل ما ينام بيتمنا أنه يكون آخر يوم ليه ولكن بيصحي وبيكون يوم اصعب عن إلي قبليه مع اني مأذتش حد ولكن من صغري وهما يكرهوني وبأذوني كل دا
والحـ.ـضـ.ـن الحنين إلي كان بينسيني الدنيا وبحس بيه ب الامان مـ.ـا.تت كانت مدياني القوه
شخص بيحب دراسته جدا وعنده هدف حرموه من التعليم كنت جايبه مجموع حلو يدخلني الكليه إلي بحلم بيها حرموني منها
شخص حابب يعيش حياه بس كلها امان وسلام بعيد عن المشاكل
وغير كل دا شخص عايزين يجبروه علي حد مش عايزه ولا بيحبه عشان يعرفوا يخلوا حياتي جحيم كويس
وفوق كل دا المسابقه إلي كان عندي امل فيها وبعد ما تعبت عشان ارسمها ب خامه رديئه جدا
اتلغت ب كل سهوله
صقر كان بيتابع الكتابه وبيشرب قهوه
ولما روح بعتتها وبدأ يقراء
حس بالحزن عليها قد اي ف السن دا وشافت المعاناه دي
وزعل اكتر أنه لغي المسابقه وأنها تتعاد مره تانيه مع أنه عشان يديها فرصه ولكن هي بتقول يمكن تكون آخر رسمه
صقر . خليكي فاكره أن ديما الأشخاص الناجحين ماضيهم بيكون صعب خليكي واثقه أن ربنا ليه حكمه في دا وانا وخلي عندك ثقه ف نفسك ويقين بالله
بالنسبه ل الادوات
وبعدين صقر سكت مره واحده
وهو بيقول ل نفسه أنت زكي كدا لي وبعدين حزفها بسرعه
روح اكيد عندي ثقه بالله ويقين ولكن مبقاش في طاقه ولا رغبه في الحياه
صقر حب يغير الموضوع ويهون عليها
صقر بتحبي الغني
روح بحب اسمع الحاجات الهاديه
صقر بدأ يسجل ريك
بيغني يقول
سافر من غير وداع فات ف قلبي جراحوا دبت ليل السهر والعيون مرتاحوا وبعدين لغي الريك بسرعه وبيقول ل نفسه بتواسيها ب اغنيه سافر من غير وداع الله عليك ي صقر بقيت بتتزاكا اليومين دول
فتح الريك تاني
وبدأ يغني
اهواااك واتمني لو انساك وانسا روحي وياك وان ضاعت تبقي فداك لو تنساني وانساك واتريني بنسي جفاك واشتاق لعذابي معاك والقي دمـ.ـو.عي فكراك ارجع تاني في لقاك الدنيا تجيني معاك ورضاها يبقي يبقي رضاك وسعتها يهون في هواك طول حرماني
وبعت ل روح
اي رأيك
روح ب خضه
وطت الصوت
وشغلت الريك واتصـ.ـد.مت من الصوت والاحساس
روح صوتك ما شاء الله جميل اوي نفس صوت حليم
صقر لا مش ل الدرجادي دا محدش يتقارن بيه
روح صوتك جمييل جدا ما شاء الله😅
صقر شكرا
ربيع انتي ي بت ي روح انتيييييي ي بت
روح نعمممم
تعالي في حد عايز يشوفك برا
روح ب استغراب يشوفني
مليش حد ومعرفش حد
ربيع انجزي
روح جيه جيه
خرجت روح
روح ب صراخ ومرح
يتبع
↚
روح صوتك جمييل جدا ما شاء الله😅
صقر شكرا
ربيع انتي ي بت ي روح انتيييييي ي بت
روح نعمممم
تعالي في حد عايز يشوفك برا
روح ب استغراب يشوفني
مليش حد ومعرفش حد
ربيع انجزي
روح جيه جيه
خرجت روح
روح ب صراخ ومرح عليياااااااااااااء
علياء بدمـ.ـو.ع حـ.ـضـ.ـنت روح حشـ.ـتـ.ـيني و اوي ي روح
روح وانتي كمان ي علياء تعالي ندخل اوضتي ونتكلم
اقعدي ع السرير اقعدي
عليااء وهي بتمسح دمـ.ـو.عها
من وقت م جوزوني غصب عني ي روح وانا انكسرت كنت طفله كل همها تلعب غمضت عيوني وفتحت لقيت جواز وبيت ومسؤوليه
روح تلت سنين مشوفتكيش فيهم
عليااء دلوقتي معايا ادم
روح ب صدمه معقوله
علياء ايوا والله ي روح انا طفله وهو طفل
روح معلش ي حبيبتي حاولي تتاقلمي مع حياتك وتحتوي جوزك وابنك
عليااااء يارب ي روح لأن تعبت هو الصراحه كويس معايا بس ابن اموا كل حاجه يورح يقولهالها وتفاصيل حياتي ومشاكلنا وهي بتمسكلي ع الواحده والي يشتغل بيهم يديهملها وهي إلي حاكمه وراسيه وكل حاجه
روح اي دا بجد بكره النوع دا دا راجـ.ـل عره
روح احمم مقصدش هو اه يبر اهله بس مش كدا بردو
علياء معاكي حق ي روح ربنا يصلح حاله ويسامح اهلي
حشـ.ـتـ.ـيني و اوي ي روح ووحشني ايام الدراسه
قوليلي اخبـ.ـارك اي
روح م انتي عارفه ي علياء هيكون اخبـ.ـاري اي الحمد لله ربنا يطلعني منها ع خير يارب
علياء ما تيجي نعمل زي ما كنا بنعمل زمان
روح استني اسرح شعري ونحط مكياج ونتصور
امسكي صوريني الاول
علياء م تبتسمي ي بت اضحكي هو الضحك ب فلوس ولا خايفه خدودك تقفل علي عينيكي
روح ههههه لا
علياء الله يبت ي روح صوره لقطه
جميله اوي وانتي بتضحكي
بس شعرك خف كدا لي كان طويل وزي سواد الليل
روح هو طويل زي ما هو بس بيسقط ع طول يلا مش هتفرق تعالي نتصور صوره بقي
عليا يلا
روح الله جميله اوي ي بت
مرات ابوها من عند الباب بتتصنط عليهم وفجاه انتي ي بت ي روح
عليا اتخضت اااه ي قلبي هي لسا ب عمايلها
روح اسكتي يختي
روح نعم
مرات ابوها
يلا عشان نروق
روح انتي مش شايفه صحبتي قاعده معايا
مرات ابوها اتكلمي عدل ولا عيزاني اجيلك
علياء خلاص قومي
روح لا مش قايمه بقالي تلت سنين مشوفتكيش ويا عالم هشوفك تاني ولا لا
مرات ابوها ب وعيد ليها ماشي ي روح وسابتها ومشيت
علياء ياباي عليها ربنا ياخدها عشان يريحك
روح ربنا يخليها ل ابنها وبيتها
علياء انتي ي بنتي لسا سازجه كدا يضـ.ـر.بوكي ويهينوكي ومطلعينين عينين اهلك وانتي تقولي اي
لو كل العالم ي روح زي روحك كان العالم كله هيكون ف سلام
أنا ماشيه عشان يدوب دا انا مسافرع أنا وجوزي والله جبني ي الخناق
روح والدمـ.ـو.ع ف عيزنها واخدت علياء ب الحـ.ـضـ.ـن هتوحشيني اوي انتي لحقتي تقعدي
علياء اه الفلوس دي خليها معاكي ي روح هاتي إلي نفسك فيه
روح لا طبعاً
علياء عشان خاطري أنا خفت اجبلك حاجه متعجبكيش ف خليهم معاكي يمكن تحتاجيهم ي ستي
روح حبيبتي ي علياء
علياء اه أنا بقي معايا فون وخط جديد ادي رقمي خديه تقدري تكلميني ف اي وقت مش هرد ع طول عشان مشغوله بس اول ما امسك الفون هرد علي طول
روح ماشي هتوحشيني ي علياء
علياء وانتي كمان تعالي اخرجي معايا عشان اتحرج
روح يلا بينا
جد روح ي هلا ي هلا علياء والله وكبرتي ي بت اتجوزتي ومعاكي ولد يسلم إلي ربوكي مش زي ناس قاعده ف اربيزنا لحد دلوقت
علياء هو في زي روح ي ريتني زيها
جد روح قبر يلمها
روح بضيق خلق يلا ي علياء روحي عشان متتاخريش
دخلت روح وهي سعيده جدا عشان شافت صحبتها
ربيع اعمليلي شاي ي بت
روح ف سرها بت لما تبتك بـ.ـارد ابو تقل دم امك
حطت فلوسها تحت المخده
سيف اخوها روح ممكن العب ع فونك
روح لا
سيف عشان خاطري أنا زهقان هلعب خمس دقائق واحطه مكانه
روح طيب بس اوعي تلعب فيه
سيف حاضر
روح فتحت ليه الفون وخرجت تعمل شاي ل ربيع
مرات ابوها
خد تعالي ي واد تعال بسرعه
هات التيليفون دا
أنا هوريكي ي بنت منال
فتحت الصور ونشرت صورتها بشعرها وهي بتضحك ع اكونت الفيس
مرات ابوها أنا هخليكي تتكسري النهاردة وحيات امك ل اوريكي ل يدفنوكي بالحياه النهاردة
خد الفون وروح العب مكانك
روح اتفضل
ربيع احبك وانت مطيع
روح حبك برص م تلم ملافظك
ربيع طب غوري طيب جتك القرف
دخلت روح
هات ي سيف خلصت
عند سقر بعد ما رسم شويه
مسك فونه وقال م أتصفح ع الاكونت بتاعها يمكن ناشره رسومـ.ـا.ت ليها زيادة تأكيد
صقر........
يتبع
↚
مرات ابوها أنا هخليكي تتكسري النهاردة وحيات امك ل اوريكي ل يدفنوكي بالحياه النهاردة
خد الفون وروح العب مكانك
روح اتفضل
ربيع احبك وانت مطيع
روح حبك برص م تلم ملافظك
ربيع طب غوري طيب جتك القرف
دخلت روح
هات ي سيف خلصت
عند سقر بعد ما رسم شويه
مسك فونه وقال م أتصفح ع الاكونت بتاعها يمكن ناشره رسومـ.ـا.ت ليها زيادة تأكيد
صقر ب اندهاش اي دا معقول
فضل واقف عند صورتها وبيقول في عقله يالله في ملامح بريئه عمري ما شوفت ملامح زي كدا حزينه ومليانه برائه وروحها مرحه
بس ازاي تنشر صوره ليها كدا
صقر انت بتقول اي وبعدين بتبتسم لي احنا عايزين نشوف الرسومـ.ـا.ت مش صاحبه الرسمه
روح جيه تقعد وتمسك فونها
مرات ابوها بصوت عالي وهي ماسكه فونها تعالو ي رجاله يلي مش شاكمين بنتكم البنت ناشره صورتها ب شعرها ع الفيس بوك والشباب بتتغازل فيها
الجد.وربيع واعمامها
مرات ابوها بصوا الصوره مش دي روح انا جيت اقلب بتفرج ع الفيس لقيت منزله صورتها
جدها انتي ي بت ي روح انتي ي فا*جره
روح والله ي جد مع......
وقبل ما تكمل كان نازل عليها ب العكاز بتاعه ضـ.ـر.ب وهي تصرخ وتقوله والله والله منا
الجد وشعرك إلي بتتباهي بيه دا وفجاه لفهو حوالين أيديه
حد يجيب مقص
روح بترجي حـ.ـر.ام الا شعري سيبولي شعري
الجد اهو اهو وفضل يقص فيه وهي لما شافت شعرها بينزل بطوله قدام عينيها روح ب عـ.ـيا.ط وهي بتشهق ح حـ.ـر.ام عليكم
سيف وهو بيبصلها وصعبت عليه من كتر الضـ.ـر.ب إلي اخدته
مرات ابوها امشي ي سيف ادخل جوه واقف ليه
مرات عمها لازم نجوزوها ل ربيع موجود احسن من الغريب ولو البنت فا*جىره وقادره نشكموها
الجد.مش عايز اسمع كلمه تاني سخنولي ميه عايز استحما
الجد.دخل وكانت روح مرميه ع الأرض وراسها جايبه دم وجـ.ـسمها كله علامـ.ـا.ت من الضـ.ـر.ب
مرات ابوها قومي تستاهلي إلي حصل فيكي
روح ب نظرات كره وكسره والم دخلت ف حاله انهيار
جيه تقوم ولكن وقعت تاني وفضلت تعيط جـ.ـسمي بيوجـ.ـعني اااه يارب فضلت تزحف لحد.ما دخلت اوضتها
واترمت ع السرير وفضلت تنهار مسكت فونها وفتحت الفيس وصورتها وفضلت تبكي والله مظلومه الوقت دا كنت بعمل فيه شاي يارب قادر ع الظالم المفتري وقالتها ب قلب مغلول حسبي الله ونعم الوكيل حسبي الله ونعم الوكيل
صقر فكر يبعتلها ويقولها أنه عايز يشوف رسومـ.ـا.ت ليها غير بتاعت المسابقه
صقر ف رساله ممكن تبعتي رسومـ.ـا.تك إلي قبل دي
روح ف فويس لانها مش قادره تكتب وهي منهاره وبتحاول تسيطر وتمسح دمـ.ـو.عها
رسومـ.ـا.ت اي خلاص شلت موضوع المسابقه من بالي
والرسم عموما ويا عالم يمكن دا هيكون اخر ظهور ليا كمان
صقر لما سمع الفويس اتخض جداااا ودايق
صقر انتي كويسه ؟؟؟
حصل اي
هو أنا مليش صفه ادخل بيها بس يمكن اقدر اساعدك
انتي موهوبه جدا لي هتوقفي رسم
روح شافت الرسايل ولكن مدرتش
صقر ف باله انت متشعتف عليها كدا لي ما ترسم ولا مترسمش هيخصك في أي اظبط نفسك وبعدين قال ف نفسه حـ.ـر.ام بس شكلها غلبان وشكل حصل معاها حاجه كبيره البنت موهوبه جدا يمكن أنا إلي أنقذها
صقر مسك دماغه وهو بيزعق ويقول ما خلاص بقاااا
عند روح
ربيع دخل اوضتها
قومي اطفحي
روح كانت بتعيط مش عايزة اكل أنا هريحكم مني
انت عارف اني منزلتش حاجه الوقت دا كنت بعمل شاي والفون كان مع سيف اطلع برا ب بكرهكم.كلكم بكرهكم
مسكت روح فونها ومسحت الصوره من ع الفيس وكانت هتقفل فون الفيس
صقر ف رساله مش من الزوق اكون باعت رساله وتتشاف وميتردش عليها انا شخص عندي اشغال قد دماغي وحد.يتمنا ربع دقيقه من وقتي
روح ف رساله اسفه جدا.والله بس تعبانه جدا انا مقدره دا.جدا. وشكرا ليك ع مساعدك خلاص هحذف الاكونت بتاعي وهعتزل كل حاجه
صقر لي كدا
روح ب عـ.ـيا.ط منا مش عارفه اقول مشاكل عيله هقول اي
صقر تقدري تحكي وانا هسمعك يمكن اقدر اساعدك ف حل وانتي زي اختي الصغيره
روح ف ريك وصوتها تعبان جدا
وفضلت تحكيله إلي حصل
صقر اشتعل غضب لدرجه انه كسر فنجان القهوه إلي بيشرب فيه وهو بيقول لعنة الله عليهم
صقر ف رساله مستحيل تسيبي الرسم فاهمه يعني اي مستحيل تعتذلي ولا هتقفلي كمان
روح ملوش لزوم والله كد كدا عايزين يجوزوني ابن عمي
صقر وانتي موافقه كدا مش عشان حاجه بس انتي سنك صغير
روح بعينهم دا يحصل هقـ.ـتـ.ـل نفسي لو فكروا
صقر كان غضبان جدا
لانه لا يقبل الاهانه والظلم
اخد الجاكت بتاعه وخرج
وبعت فويس بيقول فيه اوعي تيأسي ارسمي كل ما تزعلي ارسمي هتنجحي صدقيني وهتوصلي ل مكان عالي جدا وانا بقولك وعلي ضمانتي انك هتوصلي ل نجاح عالي وهتطلعي من عندك
روح لما سمعت الفويس حست ب الاطمئنان
صقر انتي المره الي فاتت انت الي فايزه ب المسابقه
ولازم تاخدي جايزتك
روح لا لا هي اتلغت
صقر
يتبع
↚
وبعت فويس بيقول فيه اوعي تيأسي ارسمي كل ما تزعلي ارسمي هتنجحي صدقيني وهتوصلي ل مكان عالي جدا وانا بقولك وعلي ضمانتي انك هتوصلي ل نجاح عالي وهتطلعي من عندك ومن مصر كلها كمان
روح لما سمعت الفويس حست ب الاطمئنان
وبعتت ايموشن ضحك وبتقول دا ف الإحلام
صقر اه صح انتي المره الي فاتت انت الي فايزه ب المسابقه
ولازم تاخدي جايزتك
روح لا لا هي اتلغت
صقر مبحبش اكرر كلامي كتير ابعتي العنوان
روح تمام ربع ساعه وهبعته
صقر متنسيش
صقر ركب عربيته وراح اكبر مكتبه فيها جميع ادوات الرسم وجبلها اسكتشات واقلام رصاص والوان
صقر أنا كدا مخلتش حاجه مجبتهاش
بس مش هينفع ابعت كل دا يمكن تفتكر حاجه تانيه
اسماء مديره أعماله بترن
ايوا ي صقر بيه
صقر ......
اسماء بكرا في اجتماع في الشركه لازم حضرتك تكون موجود وبعد الاجتماع هيكون في ناس ف المعرض وفنانين مشتركين ب لوحهم ومعجبين عايزين يتصورو معاك ف لازم تكون جاهز
صقر تمام
حاجه تاني ؟؟؟
اسماء لا....
وقبل ما تكمل كان قفل السكه
اسماء مغرور
صقر بعت ريك ل روح بيقول فيه
أنا هنزل مسابقه بس بعد ما تبعتي عنوانك ضروري
واثبتيلي بقي قوتك ف الفن مش هيكون ليكي حجه عايز حاجه كدا الناس تنبهر بيها أنا وثق فيكي
روح انبسطت جدا من الريك وبعتت العنوان ونامت
صقر ميه ميه العنوان دلوقت معايا بكرا هوديهم ل اقرب شركه شحن ويوصلوا ليها
روح في رساله ممكن تبعتهم ب اسم علياء محمد
عشان لو عرفوا اني بسعي ل حاجه هيدمروها دا طلبي
صقر تمام
وبعت ريك بيغني فيه وبيقول
في يوم في شهر في سنه تهدا الجراح وتنام وعمر جرحي أنا اطول من الايام في يوم في شهر في سنه تهدا الجراح وتنام وعمر جرحي أنا اطول من الايام وداع ي دنيا الهنا وداااع ي حب يااااااحلام دعمر جرحي أنااااا انااا اطول من الايام
في يوم في يووم
روح فجاه انهمر الدمـ.ـو.ع من عينيها اتاثرت جدا ب صوته والاغنيه
صقر اي رأيك
روح حلوه بس جت ع الجرح
صقر معلش امسحها
روح لا لا اوعي عجبتني
تاني يوم
روح صحيت من بدري وكانت حسه ب الم فظيع ف جـ.ـسمها وكانت زعلانه ع شعرها
قامت غيرت هدومها واتوضت وصلت الفجر وفضلت تدعي كتير
صقر صباح الخير
شركه التوصيل هتجيلك الساعه ٦ المغرب كدا عشان تبقي مستعده وتستلمي انتي
روح مش عارفه اقول اي بس شكراً اوي
صقر عشان محسش ب الذنب لا اكتر ولا اقل لانك إلي فائزة ف المسابقه وريني شطارتك
روح تمام
صقر اكلمك بعدين عندي اجتماع ف الشركه يدوب انزل اتمشا وارجع اجهز واروح النهاردة اليوم طويل دا غير المعرض تحبي ابعتلك الاعمال بتاعت الفنانين من المعرض
روح طبعاً
اممم ربنا يعينك سلام عشان مضيعش من وقتك
صقر سلام
روح الفون هيقفل عايزة شاحني راح فيننن
وفضلت تدور عليه ملقتهوش
اقوم اروح يمكن اعتر فيه وانا بدور
وسـ.ـخنت ميه عشان الجو برد ومفيش حاجه اسمها سخان عندهم ولكن اكيد مش ليها ل الي نايمين
(اكش يناموا ميصحوش تاني 😂)
روح ف المطبخ وقاعده بتغني ل حليم وبتبتسم
روح من امتى وانتي بتحبي حليم !!!!
بس صوته جميل بكون مبسوطه وانا بسمعه
روح انتي بتقولي اي انا زي أخته الصغيره بس اه صح هو عمره قد اي
ربيع انتي ي بت
روح اااااااع هما بيطلعوا منين مش براحه خضتني
ربيع بقالي دقيقتين وانتي ولا هنا
عايزة أفطر عشان رايح الشغل
روح احطلك اي محدش لا جاب خضار ومفيش اكل
في جبنه قريش تاكل
ربيع هي ناقصه ع الصبح غوري اعملي كبايه شاي عشان نغور نشتغل مهما نشتغل بردو جيعانين
روح ف عقلها م انتم لو تبقوا كويسين وزي الناس كان ربنا كرمكم بس ازاي بقي دي وسا*خه بالوراثه
ربيع انتي هتوقفي كتييير
روح لا بس ربيع ممكن اطلب منك طلب ومتكسفنيش وروح اتعمدت تقولها ب سهوكه عشان تقدر توصل ل هدفها
ربيع قولي عايزة اي
روح اصل البنت علياااء صحبتي قالتلي انها هتبعتلي شويه حاجات .
مع شركه توصيل عايزة استلمهم وبدأت تتصنع الحزن
بس خايفه مرات ابويا أو حد ياخدهم أو تولع ف الحاجه
ربيع أنا إلي هستلمهم واجبهملك
روح صح بجد
ربيع ايوا
انتي لسا واقفه اعملي شاي
روح شكرا ي ربيع ربنا يخليك لينا
روح ف عقلها ربنا يخلصني منكم.ع خير
عند صقر كان ف اجتماع
صقر عايز انفذ معرض ف أحد.الارياف
جميع الشركاء
فيييي ريف ازاي الكلام دا
وسام ودا شريك صقر وصديقه المقرب
وسام ازاي يعني ف ريف
الريف لا فيها علم ولا فيها فنانين واصلا مش معترفين ب حاجه اسمها فن
المعرض هناك ب خساره
صقر ولي منطورش فيه المدن خلاص اتملت من كل حاجه لازم نبدا ب اول خطوه عشان إلي بعدنا يساهموا كمان
وسام ولكن نساهم ب معرض انت مش هتلاقي دبانه هناك
باقي الشركاء احنا بردو مش موافقين فكرت معرض ف الريف
صقر الاجتماع انتهي واخد الجاكت وكان هيخرج
وسام اصبر ي صقر انت مدايق كدا لي كل حاجه بالعقل
صقر ابعد عني دلوقتي ي وسام أنا كدا خلصت كل الشغل وهمشي دلوقتي لأمر ضروري وهرجع ع المعرض
وسام هتروح فين
صقر انت متجوزني وانا مش عارف
وسام بقي اطول اتجوز القمر دا
صقر م تلم نفسك في أي مالك
وسام مبهور ب وسامتك
الي يشوف الجمال إلي من برا ميشوفش.....
صقر ميشوفش اي كمل
وسام لا ولا حاجه
م تاخدني معاك
صقر هو أنا خلفتك ونسيتك
ياخي دا انت راجـ.ـل ٣٠ سنه
وسام وانت اي
دا انت في شعر ابيض طلع
صقر شكلك عايز تتكبس صح
وسام لا لا لا لا أنا جعان وعايز اكل
صقر ابتسم
وبعدين قال. تفتكر اني هتجوز
وسام طبعاً بس لما تخفف حدتك في المعامله
صقر اممم أنا اصلا مش عايز اتجوز هي ناقصه شلل ولا شلل عمري ماشوفت حد متجوز ومرتاح أنا كدا ناقصني حاجه
بعرف اطبخ
وبعرف اعمل كل حاجه ل نفسي
مش مستعد اضحي تاني
وسام كل حاجه كل حاجه
صقر انت شكلك بجد عايز تضـ.ـر.ب
وسام ب ضحك ابوس ايدك خلاص انا مش قدك
صقر يلا بينا
ف المطعم
صقر عد الجمايل
وسام هو انت بتزلني بالقمه
صقر طبعاً
معرض ف الأرياف لا
بقي أنا إلي هعمل معرض ف الأرياف وهتشوفوا نجاحه وتقولوا ي ريتنا
وسام أنا يدوب الحق اكل وارجع علي الشركه
صقر وانا هروح البيت هرسم شويه وأجهز عشان المعرض
وسام ربنا يعينك
هقوم أنا بقي عشان ورايا شغل كتير
عند روح
مرات ابوها
بتقول ل مرات عمها
هتجوزوها ل ربيع امتى
مرات عمها لما تجهزوها الاول
مرات ابوها
نجهزوها هي هتروح عند حد غريب م هي هتكون ف نفس البيت نديها اوضه ب حمام مش شغلانه
مرات عمها عشان تبقو عارفين مش همسكها قرش ف أيدها اه إلي هيشتغل بيهم هيحطهملي ف حجري
مرات ابوها اعملي فيه إلي انتي عايزاه عيزاكي تسقيه من العذاب الوان
الجد بتتكلموا تقولوا اي فزي منك ليها
مرات عمها
احنا كنا عايزين نجوز ربيع ل روح الواد كبر وبقي راجـ.ـل ومش صح يدخل ويخرج عليها كدا من غير حاجه
الجد الحريم متتكلمش في الموضوع دا انا إلي اقول ينفع ولا مينفعش
دخل الجد اوضته
انتي ي بت يروح انتي يبت
يتبع
↚
احنا كنا عايزين نجوز ربيع ل روح الواد كبر وبقي راجـ.ـل ومش صح يدخل ويخرج عليها كدا من غير حاجه
الجد الحريم متتكلمش في الموضوع دا انا إلي اقول ينفع ولا مينفعش
دخل الجد اوضته
انتي ي بت يروح انتي يبت
روح نعم ي جدو
الجد خدي القرشين دول تروحي تجيبي فستان حلو كده
روح ب استغراب لي ي جدو
الجد بعد اسبوعين هنكتبوكي علي ربيع
روح فجاه اتجمدت مكانها
روح بتقول اي
الجد مش هعيد كلامي
روح ب تماسك بس انا مش موافقه عليه
الجد هو أنا بقولك عشان اخد رأيك أنا بقولك عشان تجهزي
روح بس انا مش عايزاه ولو غصبتوني عليه هقـ.ـتـ.ـل نفسي
الجد بعزم ما فيه وداها قلم علم ع وشها اي شيفالك شوفه ي بنت منال ولا شيفالك شوفه
روح بدأت تترعش وسابته وجريت ع اوضتها
اه يارب اااااه لا مش عايزة اعيش إلي عاشته امي مش عايزة يارب لولا أني اموت نفسي حـ.ـر.ام كنت موت نفسي اه اعمل اي اعمل اي
خرجت حور من الأوضه ودخلت اتوضت وصلت ودمـ.ـو.عها علي عيونها
روح يارب انت عالم بالحال وكلتك امري يالله وكلتك امري ي تريحني ريحني يارب قلبي مش قادر يتحمل اكتر من كدا
عدي الوقت
ربيع خدي حاجتك اهي ي ستي
روح كل دا كتير اوي
بتتعب نفسها علياء اوي
شكرا ي ربيع
دخلت اوضتها وقفلت الباب
عند صقر كان ف المعرض ومعجبينه بيتصورو معاه وخلص متاخر جدا لان كان في زحمه
صقر ياااه خلصت هموت من الصداع
فتح فونه
صقر حتي مقالتش رائيها في الأدوات أو رساله شكر
صقر في رساله اي رأيك في الأدوات
عجبتك
عند روح
ههه ادوات كتير جدا بس بعد اي بعد ما يجوزوني ربيع
اخخخ بجد
مرت ابواها انت ي بت ي روح
روح شالت الادوات بسرعه وحطتها في الدولاب
روح نعم
مرات أبوها
ي حـ.ـر.ام اتفقوا عليكي وهيجوزوكي ربيع
روح وماله ربيع دا النصيب ومش زعلانه
مرات ابوها اه م واضح إلي شافته امك هتشوفيه انتي اضعاف مضاعفه .
روح حاجه تاني عايزة أنام
ل هوريكي ي روح وخرجت من اوضتها
روح قفلت أوضتها ب الترباس من فوق
وطلعت الادوات والاسكتش
وبدات تفكر ترسم اي
وسرحت ب خيالها
فلاش باك
روح عمتو عمتو عايزة ادخل الحمام
عمتها م تغوري ادخلي
دخلت روح ولكن اتزحلقت عند عتبة الحمام وقعت ع عينها وعينها اتعور
روح ر عـ.ـيا.ط والدم نازل من عينها
مرات عمها اكش تعمي
روح حد يوديني عند ماما وهي بتعيط ومنهاره والدم بينزل من عينها وهدومها مبلولين
باك
فجاه روح الدمـ.ـو.ع نزلت من عيونها وبدأت ترسم
طول الليل وهي بترسم فيها
عند صقر كان بيرسم ف رسمه جميله جدا بنت عيونها حزينه ولكن ابتسامتها بريئه جدا وشعرها اسود وطويل وكان سرحان في جمال اللوحه
صقر ف عقله ي تري هي قافله لي حتي مشافتش الرساله
انت ليه مهتم ع راحتها تشوفها وقت م تحب
روح كانت بترسم وبتقول
أنا ممتنه ل صقر جدا بس يمكن دي هتكون اخر لوحه ارسمها فعلاً ومش هعرف اكلمه تاني
وفجاه بدأت تغني ودمـ.ـو.عها في عيونها
وهي بتقول اهواك واتمني لو انساك وانسا روحي وياك وان ضاعت يبقي فداك لو تنساني
فتره قصيره ي روح حببك ف حليم وفيه وفكله واخرتها اي لا هتوصلي ل حلم وهتتجوزي ربيع وهتشوفي الزل
اااه يارب ريح قلبي واقف جنبي وخلصني منهم
وطلعت ب اذان الفجر
روح وهي بتمسح دمـ.ـو.عها
الله اكبر الله الله أعظم
اقوم اصلي الفجر قفلت الاسكتش وشالت الادوات
ودخلت تتوضي
روح حتي الميه تللج هدومي خفيفه جدا إلي بلبسهم في الصيف بلبسهم في الشتا يلا الحمد لله ربنا هيوضني
لو مش ف الدنيا هيكون في الاخره
صلت روح الفجر وبتضـ.ـر.ب عينها لقت الشاحن تحت السرير جريت عليه وحطت لونها علي الشاحن
عند صقر النهاردة سهرت كتير اوي هتروح بكرا الشغل ازاي
لقي رساله من روح
الادوات جميله جدا عجبتني بس تعبت نفسك دا كتير اوي
صقر انتي صاحيه ل دلوقتي
روح هممم هيجيلي نوم ازاي بس كنت قاعده برسم
صقر خلصتيها ولا لسا
روح لسا لو في وقت النهارده هخلصها
هتكون اخر لوحه
أنا عايزة ارجع الادوات دي
صقر لي ؟
روح لاني مش هستخدمهم بعد كدا
صقر ي غضب قلتي مفيش ادوات الادوات جتلك بتقولي مش هرسم
روح غصب عني والله
صقر حس انها حزينه
صقر مالك في أي
روح ماليش بس الرسمه الي برسمها عايزه ابعتهالك هديه
صقر بتردي حق الادوات ؟؟
روح لا ابدا والله ك تزكار يمكن يكون آخر ظهور ليا أو آخر رسمه ليا
صقر ي غضب انتي بتتكلمي ي الإلغاز لي اي الكلام الاهبل إلي يتقوليه دا
روح أنا هتجوز كمان اسبوعين ي صقر
صقر ............
يتبع
↚
صقر مالك في أي
روح ماليش بس الرسمه الي برسمها عايزه ابعتهالك هديه
صقر بتردي حق الادوات ؟؟
روح لا ابدا والله ك تزكار يمكن يكون آخر ظهور ليا أو آخر رسمه ليا
صقر بغضب انتي بتتكلمي بالإلغاز لي اي الكلام الاهبل إلي يتقوليه دا
روح أنا هتجوز كمان اسبوعين ي صقر
صقر اي دا انتي مخطوبه اصلا وهتتجوزي ؟؟؟؟؟
روح لا ابدا 😭
امال اي إلي هتجوز بعد اسبوعين
روح عايزين يجوزوني ابن عمي مرات عمي قومت الفكره في راس جدي عشان عيزاني ل ابنها عشان يسودو عيشتي اكتر
وانتي موافقه ع المهزله دي
روح لا ولما عارضت اتضـ.ـر.بت واتهانت مش عارفه اعمل اي م عارفه
صقر وصل ل قمه غضبه ولكن محبش يحسسها ب كدا
صقر اهدي اهدي كل حاجه وليها حل.
روح حل اي بس حل اي مفيش حل غير الموت
وابقي خسرت دنيا واخره
صقر اخرسي متقوليش كدا موت اي وبتاع اي
لما يجي وقتها يحلها الف حلال
روح هي مبقتش فارقه خلاص يعني
ما علينا اللوحه ابعتهالك ازاي بعد ما تخلص
صقر هاخدها منك ب نفسي فيس تو فيس
روح هههههه😂😂😂😂
صقر اي النكته عجبتك
روح شبيه ب الخيال
صقر يلا قومي نامي
روح أنام اي دا هيبدا الصراع دلوقتي والتلزيق
صقر تلزيق من مين
روح من العريس
اخر مره حاول يلمسني
ضـ.ـر.بته بالقلم
مسكني من شعري وجرجني وانا بصرخ ولكن محدش.دافع عني
صقر شعر فجاه أنه عايز يخلص علي عيلتها كلها ويقـ.ـتـ.ـلهم واحد واحد الحـ.ـيو.ان ابن الحـ.ـيو.ان دا ابن ................
صقر
انا اقدر ي روح اخلصلك عليهم كلهم واقـ.ـتـ.ـلهم واحد واحد
ومتطلعيش من اوضتك دي فاهمه
روح مش هينفع لأن انا دلوقتي هدخل اعمل فطار واروق وهغسل وكل حاجه وهخرج اجيب الفستان
صقر خلي بالك من نفسك والحـ.ـيو.ان دا اتجنبيه خالص فاهمه
روح ب استغراب
اي الانفعال دا
صقر ميغركيش الفن واني فنان مرهف وحياتك ي روح لو وقع حد منهم تحت ايدي ل اوريه الرعـ.ـب
انا من فتره كانت معايا مديره أعمالي وحد بصلها بصه معجبتنيش كسرته حقيقي محجوز ف المستشفي لحد الان بيعالجوه
روح نهاااار احوس
صقر احوس ؟😂😂
روح هههه كلمه بقولها الارياف لهجتهم مختلفه شويه
احنا في أيه ولا ايه
اوقات والله مش بكون عايزة النهار يطلع عليا من الي بيشوفه الواحد
صقر كله بوقته ي روح كله بوقته أنا دلوقتي هقوم هجهز عشان الشغل
اه صح أنا مبعتلكيش الصور
هبعتهالك دلوقتي
بدات روح تشوف الصور وكانت منبهره من شكل المعرض واللوحات إلي فيه وهي بتقلب لقت صورته اول ما شافتها حست بخفقان وفجاه شعرت بالغضب مين البنات الي معاه ف الصوره واي اللبس دا قله حياه
صقر ساكته لي
روح احم لا ولا حاجه اللوح عجبتني
بس هو انت عادي كدا تتصور مع بنات زي كدا
صقر فيها اي دا شغلي
روح مفيهاش حاجه مستغربه بس
صقر طب أنا مروح الشغل دلوقتي
روح ممكن تغنيلي حاجه ب صوتك 😅😇
صقر عايزة تسعمي اي
روح اي حاجه منك حلوه
صقر ف ريك
علي حسب وداب جلبي يابوي راح اجول ل الزين سلمـ.ـا.ت سلمـ.ـا.ت سلمـ.ـا.ت سلمـ.ـا.ت علي حسب وداب جلبي يابوي ضيعت عليه العمر يابوي وانا ليا معاه حكايات حكايات حكايات حكايات علي حسب وداب جلبي يابوي
روح جميل جدا صوتك كدا حاجه تانيه
بس مين إلي ضيعت عليه العمر يابوي 😅😂
فجاه صقر سكت
روح بهزر بهزر روح علي شغلك عشان متتاخرش سلام
صقر لا عادي جت ع الجرح بس
روح امممم
صقر هروح عشان اتاخرت ع الشركه ولما اجي هبعتلك
روح في عقلها يا تري اي إلي جا عالجرح وقبل ما تكمل كلامها
ربيع انتي ي بت ي روح انتي يااااابت
قومي جهزي الفطار عشان رايحين الشغل
روح جيه جيه بوووه مفيش صبر.
ربيع لخصي في الكلام وقومي
روح الهي تقوم قيامتك
ربيع اي القمر إلي عالصبح دا كلها اسبوعين وتبقي في حـ.ـضـ.ـني
روح م تلم نفسك اي مفيش ادب ولا اي إلي اختشوا مااااتووو
ربيع فقر ياناس فقر وربنا ما هرحمك
وبعد شغل وترتيب في البيت
مرات ابوها يلا ي بت مش هنخرج نجيب الفستان
ومين قالك انك تخرجي معايا
انا هاخد ام العريس تنقيه
وابتسمت روح ابتسامه مستفزه خلت مرات ابوها في شرار بيطقوا من عيونها
مرات ابوها في سرها وربنا م هخليكي تنفعي تاني ي روح
روح يلا ي ام ربيع مش هتروحي تجيبي معايا الفستان
مرات عمها تعبانه ي بنتي ومش بقدر اطلع والف روحي انتي وعريسك
مرات ابوها ازاي هي وعريسها يعني هو في كتب كتاب عشان تخرج معاه تخرج معاه ب انهي صفه
مرات عمها في أي ي صبااح وبعدين م كله عارف ان ربيع ل روح ودا ابن عمها
روح ايوا ي مرات دادي هي معاها حق ربيع ابن عمي
وروح كانت مبسوطه من جواها أنها بتكيدها عشان الي عملته فيها
صباح والله تستأذن جدها
الجد روحي ي روح مفيهاش حاجه دا هيكون جوزها
صباح ب غيظ رقعت الباب
روح من جواها شويه من إلي عليها 😂
ربيع يلا اجهزي عشان نروح
روح ب ابتسامه صفرا دقيقه وهجهز
روح يلا بينا
ربيع دا اي دا الي لبساه غوري غيري
روح ل ي حبيبي وقت لما ابقي ف بيتك ابقي اتحكم براحتك ملكش حق دلوقتي تقولي تلبسي اي ومتلبسيش اي
ربيع وحيات ابوكي ل هوريكي امشي قدامي يلا
وبعد لف كتير
ربيع انتي وخدانا ع فين
روح هي القريه المخروبه دي فيها حاجه عدله
هنروح علي مكان كبير وفيه استايلات جميله شوفتو ع الفيس
ربيع أنا سكتلك كتير من عند اي محل واخلصي مش شغلانه هي
روح والله دا ليله العمر ومن الغير الفستان إلي عيزاه مش هتجوز
ربيع لا والله أنا مبتددهش
روح اهو ف اخر الشارع
دخلت روح محل الهدوم واول ما دخلت شافت فستان قدام عينيها جميل جدا فستان دانتيل واسع ابيض زي فستان الاميرات كانت متخيله الفستان وهي لبساه وكأنها اميره بس مكنتش قادره تتخيل ربيع معاها
ربيع ب صوت عالي خلصي هاتي الزفت عشان نمشي
روح م تتكلم عدل كل حاجه بتكروتوها دا انا لو عمله عمله مش هتعملوا معا......
وقبل ما تكمل كلامها كان ربيع مناولها بالقلم
وووويتبع
↚
دخلت روح محل الهدوم واول ما دخلت شافت فستان قدام عينيها جميل جدا فستان دانتيل واسع ابيض زي فستان الاميرات كانت متخيله الفستان وهي لبساه وكأنها اميره بس مكنتش قادره تتخيل ربيع معاها
ربيع ب صوت عالي خلصي هاتي الزفت عشان نمشي
روح م تتكلم عدل كل حاجه بتكروتوها دا انا لو عمله عمله مش هتعملوا معا......
وقبل ما تكمل كلامها كان ربيع مناولها بالقلم
ربيع وعند فيكي والله ل هتجوزك بعبايتك زي ما انتي
يلا قدامي ع البيت
ولما وصلوا البيت
ربيع خساره فيكي اصلا فستان
روح وانا مش متجوزاك ي ربيع مش متجوزاك انت اصلا
متسواش عبد في سوق العبيد
ربيع ب زعيق طب قسما بالله ي جدي أن ما جوزتهاني الخميس إلي بعد بكرا دا ل هعمل فيها الي ميتعملش
روح فجاه ب صراخ وانهيااااار
مش عيزااااااه بكرهك بكرهك مش عيزاااه
مرات عمها مسكتها من دراعها وضغطت عليه بقوه وقرصتها وقالت ليها بصوت وا.طـ.ـي لو متجوزتيهوش والله ل اوريكي النجوم في عز الضهر ولما تتجوزيه هوريكي الأمرين
روح ب عـ.ـيا.ط ورعشه س سيبيلي دراعي ااااه
مرات عمها زقتها ب قوه وقعتها في الأرض
الجد بعد بكرا كتب كتابك عليه فاهمه
روح دخلت اوضتها وقعدت ف ركن في الأوضه وبدأت تترعش وجـ.ـسمها تلج
روح ب عـ.ـيا.ط والم وحسره
مسكت رسمه امها إلي قطعها ربيع
اااخ ي امي ااااااه هيجوزوني ربيع بعد بكرا ي امي ي امي هيموتوني ي امي ومش عارفه اعمل اي
قـ.ـتـ.ـلوا كل حاجه حلوه فياااا
ضيعوا صحتي ودفنو احلامي ب الحياه ودفنوني معاها ي امي ي ريتك عايشه ي امي مش لاقيه صدر حنين ولا اب يسندني مش لاقيه حد في ضهري مكسوره ي امي كسروني وكسرني موتك 😭😭ااااه ي امي ااااه
صقر بعت رساله
جيت فينك
بس روح مرضتش تفتح الفون ملوش داعي ترد
صقر في رساله تاني
خلصتي الرسمه
روح لا
صقر مالك اي الي مزعلك
روح ب عـ.ـيا.ط ومقدرتش تتحمل
النهاردة اتهانت ي صقر اتهانت اوي اوي
صقر ب غضب مين الحـ.ـيو.ان إلي زعلك
روح كلهم ي صقر اتضـ.ـر.بت في الشارع من إلي هيكتبوني عليه بعد بكرا
صقر ب غضب جحيمي
صدقيني ي روح هنـ.ـد.مهم اولاد ... ل هنـ.ـد.مهم واحد. واحد.
وبعدين جواز اي إلي بعد بكرا مش كان بعد اسبوعين
روح لما جيت ادافع عن نفسي وقلتله مش متجوزاك
انت متسواش عبد في سوق العبيد
حلف وقال إن مكتبش عليا بعد بكرا ل هيعمل فيا عمايل
حتي الفستان بيقولي خساره فيكي
صقر يفكر بس يقربلك وانا هنـ.ـد.مه علي عمر والله هنـ.ـد.مهم
متبكيش اهدي اهدي ي روحي اهدي
روح اهدي اي اهدي اي بس ل هقـ.ـتـ.ـل نفسي هسم نفسي واخلص
صقر ب غضب جحيمي مسمعكيش تقولي كدا تاااني فاااهمه
اخد جاكته وخرج
وكان في قمة غضبه
بطريقه جنونيه
صقر رن ع وسام
ايوااا ي وسام هبعتلك عنوان تشوف كل المعلومـ.ـا.ت عليه فااااهم ولا لا
وعاايز رجاله ب سلاح تمام
وساااام دا كل دا لي
صقر يتنفذ إلي بقوله انت هتتناقش معايا
ل هطلع ..... اولاد الحر*ام دول ل هنـ.ـد.مهم علي عمرهم
وسام خاف جدا اول مره صقر يوصل درجه الغضب دي.
صقر ولا بقولك احنا نسافر دلوقتي
وسام نسافر فين أنا عايز افهم وبعدين لسا مجهزناش حاجه
صقر بكرا هنكون مسافرين
وسام عايز افه......
وقبل ما يكمل كلامه كان فاصل في وشه
وسام نهار اسود ربنا يعديها ع خير
بس هيجي الخير منين
حد روح وكانت نامت مكانها في الأرض ودمـ.ـو.عها ع خدها
مرات ابوها رزعت الباب جـ.ـا.مد قومي روقي عشان البيت يكون نضيف واغسلي الغسيل عشان كتب كتابك إلي بعد بكره
روح انتي اي ي شيخه ايييي معندكيش دين
مرات ابوها اخرسي قطع لسانك فاج*ره صح
قومي ولا اجيلك
روح بس دا وقت نوم عارفه يعني اي. نوم وانا تعبانه
بكرا أن شاء الله الجو برد واحنا في شتا
مرات ابوها الغسيل يتغسل دلوقت
روح الغساله عاديه تعبت من الغسيل عليها وهدومي بتتبل
مرت ابوها نجبلك الاتومـ.ـا.تيك ي عينيا
روح الصبح دلوقتي برد
حـ.ـر.ام عليكم
أنا جـ.ـسمي تعبني من البرد ولبسه هدوم صيفي
مرات ابوها ي عيني قومي يا بت ولا اندهلك جدك
يجي يربيكي
روح هقوم هلبس وقايمه
خرجت مرات ابوها ورزعت الباب
روح فتحت فونها
لقت رساله من صقر
روحتي فين انطقي
روح موجوده
هقوم اغسل
صقر تغسلي اي دلوقتي
روح اغسل الغسيل مرات ابويا جيه دلوقتي مصره اني اقوم اغسل
صقر اقفلي باب اوضتك من جوا ومتخرجيش دلوقتي فاهمه
انتي ضامنه إلي اسمه زفت دا يعملك حاجه
روح لو مقومتش هتضـ.ـر.ب وهتهان تاني
صقر اسمعي مني اقفلي باب اوضتك من جوا وناامي
روح انت شايف كدا
صقر طبعا ولو معملتيش كدا هزعلك
روح بس انا مش هنام هرسم هكمل الرسمه
صقر وانا معاكي لما تخلصيها ابعتيها.
روح انت مش هتنام
صقر لا مش جيلي نوم لاني مسافر بكرا
روح مسافر فين
صقر سكت شويه
صقر ل فرنسا رايح اشوف حبيبتي
روح بحزن شـ.ـديد اها دي الي ضيعت عليها العمر ي بوي 😅
صقر 😂😂😂
روح ممكن تغنيلي ل اخر مره ؟؟.
صقر عايزة تسمعي اي
روح بحلم بيك
صقر بس انا مش رايق
روح مالك
صقر لا مفيش
روح خلاص مش لازم تغني
مرات ابوها انتي ي بت انتي وحاولت تفتح الباب لقته مقفول من جوا
روح مرضتش ترد عليها وعملت نفسها نيمه
مرات ابوها والله ل هوريكي ي بت منال
روح اول ما لقتها مشيت
قامت طلعت الاسكتش والاقلام
وفضلت ترسم معاناتها
لحد الصبح
روح نمت
صقر
لا بجهز عشان السفر
روح ابعتلك اللوحه تشوفها
صقر انتي خلصتيها
روح طبعاً
دقيقه هصورها وابعتها
صقر اول ما شاف اللوحه أنصدم من جمالها
روح اي وحشه ؟
صقر لا ابدا بس لمست قلبي من جوا
تحفه حقيقي انتي رسماها من صوره
روح لا من الخيال دي أنا
صقر انت.....
وقبل ما يكمل كتابه
صقر الو وسام انت جهزت والرجاله جاهزين
وسام اتعطلت مش هنقدر نسافر دلوقتي
اختي تعبانه وبتولد وانا معاها في المستشفي عشان جوزها مسافر
صقر يحرق دي حاجه
القريه دي بعيد جدا سفر ١٤ ساعه
هنروح أمتي
وسام اهدي ي صقر مش كدا نسافر الله ب الليل عادي يكون جوزها وصل
صقر تمام
روح هي وحشه معقول اشمعنا وقف كتابه .
صقر معلش كان معايا فون
الرسمه تحفه جدا ي روح ازاي دي انتي
روح قصه طويله وبدأت تحكيله
صقر ب حزن شـ.ـديد وكره وغضب في نفس الوقت
مرات ابوها قومي ي عينيا هتغسلي هدوم البيت كله انتي امبـ.ـارح نمتي ومسمعتيش الكلام
النهاردة هتغسلي وتكنسي البيت من فوقه ل تحته فاهمه
روح حاضر جيه هصلي الاول
مرات ابوها يختي ع التقوه الي نزلت عليكي
روح يااااارب
اتوضت وبدأت تصلي والدمـ.ـو.ع بتنزل من عينيها
يارب خليك معايا ي رب مليش حد غيرك يارب في الدنيا دي يارب
يارب وكلتك امري
وبعد تعب وشغل
روح اااه ي جـ.ـسمي
عند صقر بعد ما جهز نفسه
وسام ١٤ ساعه كتير جدا فهمني انت ناوي ع اي
صقر عشان خاطري ي وسام خليك بس معايا ل النهايه
وريحني وبعد مرور ساعات
صقر ل وسام اي الفقر دا فاضل ساعه ونوصل ل ام القريه دي والعربيه اتعطلت بقالنا ساعتين ف الطريق ودا غير لما نوصل ل العنوان هناخد وقت لحد ما نسأل استغفر الله
وسام اهدي هنوقف اي عربيه نقل نشبط معاها
صقر اهي اهي عربيه اوقففف يسطااااا
ركبوا معاه ف العربيه واخير وصلوا قرية روح
عند روح
مرات ابوها
انتي قاعده مكااانك
قومي جهزي شنطة هدومك
روح وهو أنا عندي هدوم
مرات ابوها احمدي ربنا انك مش عريا*نه
فجاه دخلت مرات عمها
عروسه ابني حبيبتي اكيد مكلتيش
روح مش عايزة اكل
مرات عمها ازاي دا يحصل والنبي تأكلي
مرات ابوها ابتسمت ب خبث
كلي ي روح يحسن تفيصي منه الليلادي
روح قلت مش عاااايزة مش عايزة
مرات ابوها ل مرات عمها سيبي الاكل وروحي
وفجاه مسكت روح وكتفتها ب قوه ومسكت بوقها بطريقه غـ.ـبـ.ـيه هتاكلي هتاكلي وفضلت تحطلها من الاكل في بوقها
ابلعي ابلعي ولا هقـ.ـتـ.ـلك
روح جـ.ـسمها بدأ يترعش والم شـ.ـديد في معدنها
عند صقر متعرفش لو سمحت البيت دا فين
الراجـ.ـل اهو اخر الشارع شايف البيت الي بدورين وبطوب لبن
صقر تمام شكرا
بصو ي رجاله خليكم عند الباب.ف حته درا وقت لما احتاجكم ادخلوا وسام اجي معاك
صقر لا خليك
واتقابل المأذون وصقر عند الباب
مرات ابوها فتحت الباب
واتخضت من منظر صقر
وقالت في سرها مين دول
مرات ابوها بخوف
مين
صقر بصوت أجش نادي ع راجـ.ـل من جوا ي مرا
مرات ابوها دخلت
عمي في راجـ.ـل ومعاه ماذون برا
جد روح انفضلوا من برا بس مين حضرتك المأذون وعارفه انت مين
صقر هدخل في الموضوع علي طول
أنا طالب يد الانسه روح
ربيع ب غضب دا ازاي وانت تعرفها منين روح دي هتكون مراتي النهارده
صقر لما الرجاله تتكلم العيال تخرس
ربيع وكان عايز يقوم يضـ.ـر.ب صقر
صقر طلع المسدس من جيبه
حاول تقرب عشان اقـ.ـتـ.ـلك واقـ.ـتـ.ـلكم كلكم مفهووووم
جد روح خ خلاص ي ربيع في أي
انت عايز اي وتعرف روح منين
صقر والله شي ميخصكومش اعرفها معرفهاش
أنا طالب أيدها ل الجواز وعايز اكتب دلوقتي
وشوف انت عايز كاااام وندفع
ربيع انت هتوافق ي جدو تديهاله
الجد اسكت ي ربيع
ازاي ي بيه تدفع
صقر يعني معاك من مليون ل اتنيين وعايزها ب شنطه هدومها بس
الجد لما نشوف موافقتها
صقر ب غضب وانتم من امتى بتحترموها عشان الاحترام ينزل دلوقتي
وطلع صقر شنطه الفلوس وفتحها قدام جدها
تاخد الفلوس نكتب الكتاب دلوقتي والا والله مش هتطولو قرش وخلال دقيقتين تكونو ميتين كلكم جنب بعض ي ولاد.........
الجد والفلوس حليانه في عينيه نكتب الكتاب دلوقت
مرات ابوها ب غضب بنت الكلاااااب دي هتفلت منيناا
وبعد ما كتبوا الكتاب
صقر فين عروستي عايز اشوفها دلوقت
مرات ابوها طلعت هنادي عليها
صقر ميخصكيش دليني ع اوضتها
صقر بيفتح الباب وهو مبسوط
صقر بصدمه وهلع
يتبع
↚
الجد والفلوس حليانه في عينيه نكتب الكتاب دلوقت
مرات ابوها ب غضب بنت الكلاااااب دي هتفلت منيناا
وبعد ما كتبوا الكتاب
صقر فين عروستي عايز اشوفها دلوقت
مرات ابوها طلعت هنادي عليها
صقر ميخصكيش دليني ع اوضتها
صقر بيفتح الباب وهو مبسوط
صقر بصدمه وهلع
لقي روح مرميه ع السرير ومتكعمشه وفاقده الوعي وشكلها مصفر جدا
صقر ب زعيق عملتوا فيها اي ي ولاد الكل*ب
ل هنـ.ـد.مكم هند*مكم كلكم
مرات ابوها ب خبث ف عقلها عايز تعرف حطيت ليها اي حطيت ليها السم في العسل ل هتعاني طول عمرها من المرض اه الدجال بياخد فلوس كتير بس انا كدا مبسوطه وهي بتتالم طول الوقت حتي لو مش شوفها ل هتشوفي ايام سواد ي روح مش هتلاقي طبيب يعرف يداويكي
فجاه صقر شلها زي العيل الصغير ع ايديه رايحه ل ملكوت تاني وبدأ ينادي بصوت أجش ل وسام
وساااام عايز عربيه بسرعه وسام بصدمه وهو متفاجأ مين دي الي شايلها وبيجري بيها
صقر انت متنح لي
وسام دي مين دي
صقر مراتي انجززز عايز عربيه
انت متنح لي كدا
وسام أنا بعت حد من الرجاله يصلح العربيه ولسا معاه ساعه
وسام ف عقله نهار ابيض دا ازاي
صقر يلا نطلع ع الطريق يمكن نلاقي مواصله
اهو اهو توكتوك
وسام انت هتركب ف توكتوك بتتكلم بيجاد كنا طلبنا اوبر حتي
صقر وساااام اسبلك دلوقتي يعني استغفر الله العظيم غور امشي مش عايزك غوووور
وسام ب خوف ماله التوكتوك يلا بينا
صقر ع اقرب مستشفي سرع انت ماشي ع بيض
صاحب التوكتوك يعني اطيرلك بالتوكتوك يسطا ولا اي
وسام وملامح الضحك ع وشه
صقر ب غضب انت هترغي كتير بقولك سرع ولا أفرغ المسدس في دماغك
وسام بجديه سرع بنقولك المخلوقه بتفيص
صقر وهو بينظر ل ملامح روح البريئه ب حزن وألم
اهي المستشفي
وسام فين المستشفي دي مش شايفها
سواق التكتوك سلامه النظر اهي قدامك
صقر نزل وعلي أيديه روح ودخل جري علي جوه
وسام ب صدمه اي القرف دا دي مستشفي ولا زريبه فين الدكاتره واي الصمت دا
اوعي تكون يصقر عياده بيطريه
صقر اخرس دلوقت
وسام ب صوت عالي فين الدكتور بسرعه
ممرضه وهي متنحه ل صقر وسام وبصوت ناعم الدكتور مريح فوق
صقر بصوت أجش مريح فين لو سمحتي ف بيت ابوه هو
لو بقي مستشفي كبيره كان عمل اي
نادي عليه بسرعه ولا اقـ.ـتـ.ـلكم كلكم هنا
الممرضه ب خوف ثواني اتفضل حضرتك نيمها ع السرير في الاوضه دي ودقيقتين والدكتور يكون موجود
صقر دا اي ام القرف دا
صقر خرج وقفل الباب بقولك ي وسام رن ع حد من الرجاله وخليه يبلغ ع البيت الي كنا عنده
وأنه موجود مخدرات وفلوس مضروبه
وتجيبو العربيه وتيجو
وسام وهو بيبلع ريقه هرن اهو
صقر فين ام الدكتور دا
وفجاه لقي دكتور نازل من السلم
وبكل هدوء في المريـ.ـضه
صقر ف الاوضه جوا دخل الدكتور وصقر
الدكتور هديها محاليل تفوقها يمكن عندها هبوط أو ماكلتش كويس
صقر ازاي يمكن يعني وبعدين فين الاشعه
الدكتور للاسف زي ما انت شايف مفيش جهاز اشاعه
بس اقدر اكتبلك محلولين تروح تجبهم من الصيدليه
صقر نادا علي وسام اطلع هات الي مكتوب في الورقه وتعال انجز
خرج وسام وسال ع صيدليه
ف بيت روح
الجد وربيع والله معملناش حاجه ي باشا
الظابط وحيات ابوك منك ليه امال دا اي ها.
ربيع اهي اخرت طمعك ي جدي راحت مننا والفلوس راحت وهنتحبس فيها
الجد ي باشا معملناش حاجه
الظابط يلا منك ليه ع القسم
ام ربيع ي حبيبي يبني ابنيييي لااااا ابني معملش حاجه
وفضلت تصرخ وتضـ.ـر.ب ع وشها
صقر ب قلق وهو مش مطمن وفي عقله شكله دكتور حمار ربنا يستر
وسام المحاليل جبتها
صقر اطلع استني بره
الدكتور وهو هيمسك ايد روح عشان يركبلها الكالونا
صقر مسك ايدها منه
تقدر دلوقتي تركبها وغمض عينيه
وسام من برا الباب
صقر الرجاله وصلوا وعشان نلحق نسافر
صقر ينفع تركبه ي.دكتور وتاخده ف الطريق
الدكتور مفيش مشكله ولما يخلص بعدها ب شويه لو مفاقتش اديها المحلول التاني
صقر ف عقله شكله هيجيب أجلها
شالها وخرجت بيها ف العربيه ووسام
صقر ل الرجاله اداهم فلوس وقالهم اتصرفوا وتعالو ورانا
صقر طول الطريق مقدرش ينام وماسكلها المحلول
وسرحان في ملامحها إلي اخدت قلبه وكأنها لوحه مرسومه
روح ب الم اااه
صقر انتبه بسرعه
وهو بيقول فاقت ي وسام فاقت
صقر أنا معاكي اهو
واول م بدأت تفتح عيونها
روح ب الم وهي بتقول
م معقول ازاي اي الحلم دا دا قريب مني جدا
ياااه حلم جميل بس اكيد ربيع دلوقتي هيصحيني
وبدأت تمشي ايديها علي وشه وتشم ف رقبته
روح ياااه حتي ف مناخيري ريحه برفنه اي
صقر ب ابتسامه ومش قادر يداريها
ووسام حط مناديل ع بوقه لانه هيفطس وخايف يتضـ.ـر.ب من صقر لو عرف أنه مركز
روح غمضت عيونها وراحت في نوم عميق
وبعد مرور ساعات
صقر فاضل قد اي
وسام ساعتين اهو
صقر طب اركبلها المحلول التاني كل دا وهي نايمه
وبدأ يفك المحلول ب بقه لانه مش عارف يتحرك منها وخايف بقلقها
وسام ف عقله والله مطلعتش ساهل ي صقر معانا صقر
ومعاها ..ولا بلاش خليني ساكت يحسن يسمعني دا عنده حاسه سدسه ويبقي يومي اسود
وسام ب تنهيده واخيرااا وصلنا
صقر ب تعب لانه طول الطريق صاحي
صقر ع اقرب مستشفي ع طول مستشفي خاص ي وسام
وسام حاضر اهو
صقر روح انت بقي ارتاح وانا هفضل معاها
بس نطمن الاول
الدكتوره
صقر اي ي دكتوره هي بخير
الدكتوره مفيهاش اي حاجه مفيش اي حاجه في الاشاعه خليت الممرضه تعلقلها محلول وهتسكرلها فيهازحق ونشوف حالتها هتوصل ل فين
صقر قعد جنب روح وبيلعب ف شعرها فتحت روح عينيها واول ما شافت صقر
يتبع
↚
صقر اي ي دكتوره هي بخير
الدكتوره مفيهاش اي حاجه مفيش اي حاجه في الاشاعه خليت الممرضه تعلقلها محلول وهتسكرلها فيها حقن ونشوف حالتها هتوصل ل فين
صقر قعد جنب روح وبيلعب ف شعرها فتحت روح عينيها واول ما شافت صقر
روح باندهاش وبرقت عينيها
روح ل نفسها غمضي عينيكي وفتحي تاني يمكن حلم
أو بتتهيئي فجاه غمضت عيونها وفتحت لقت صقر قاعد قدامها روح انا فين اي الي جابك بتطلعلي منين
صقر وهو مش من عادته يضحك
انتي ف المستشفي روح بضحك وهي مش مصدقه جعلت صقر يدوب ف ضحكتها وجمال ضحكتها
روح دانا حته هتجوز ربيع قلت اخدلي غفوه وشكلي مطوله
صقر متجيبيش سيرته داهيه تاخده انتي مراتي دلوقتي
روح وبدأت تستوعب وفتحت عينها
روح اي الكلام الي سمعته دا حقيقي ولا بحلم
صقر مسكلها أيدها وضغط عليها ها حسيتي
روح ااه
صقر شكلك هتوجعي قلبي معاكي
روح ب استيعاب وصدمه اي الي جابني هنا واي الي جابك هنا وازاي ازاي انت مش كنت في الفون اااه فوني فين و وو.....
صقر ب قرب منها هششش كفايا اهدي لما نروح بيتنا هقولك كل حاجه
روح ب بي بيتنااا ؟؟
صقر أنا خارج وهاجي ع طول
روح اي دا اي دا نهار اسود اي إلي حصل فيا
اتخطفت ولا اي وازاي بيتنا اوعي هيكون يعمل فيا حاجه
ااااه ي دمااغي صداع وحسه ب شعور غريب
صقر دكتوره اقدر اخدها البيت أمتي هي فاقت
الدكتوره هدخل اشوفها وبعدين نشوف
الدكتوره ب ابتسامه اخبـ.ـارك اي
روح كويسه عايزة اروح
الدكتوره ل صقر تقدر تاخدها دلوقتي
روح اروح فين
صقر تقدري تتفضلي ي دكتوره
صقر هنروح بيتنا
روح عايز تعمل فيا اي
صقر اعمل فيكي اي
دا انا هلفك محشي ورق عنك عرفتي هعمل فيكي اي
روح وهي بتحط أيدها ع شعرها
اي دا انت ازاي تشوفني كدااا شعري ب باين عايزه طرحه
طلع صقر بعربيته خمس دقائق ورجع معاه شنط لبس حطهم في عربيته ودخلها المستشفي
صقر هنروح
روح وكل دا مش قادره تستوعب
وفجاه صقر شالها
روح برقت نزلني أنا أعرف امشي
صقر هششش ولا ممكن اعمل تصرف ميعجبكيش اسكتي
روح وشها احمر من الخجل وبتقول نفسها معقول يكون حقيقه ولا اي الهبل دا اوعي تكوني في غيبوبه ي بت
وفجاه حطها في العربيه وانطلق ب عربيته
روح ب تعب احنا رايحين فين
صقر قلتلك بيتنا
روح بيتنا ازاي يعني اي جابك عندنا في القريه بس المكان دا مش في قريتنا انت خطفتني ولا اي مش انت كنت هتروح بـ.ـاريس
صقر ب عصبيه خلاص ي روووح خلااااااص زن زن زن زن اهدي لما نوصل هفهمك
سكت روح وعيونها دمعوا
صقر لاحظ ف مرايت العربيه ولكن متكلمش
نزل وجي يشلها
روح ب رفض أنا أقدر امشي
ولكن كانت تعبانه جدا ومش قادره توقف ع رجليها
صقر متقاوحيش
روح قلت لا
صقر ب غضب يلا قدامي طيب أنا غلطانلك
روح ب اندهاش من شكل بيته والورود والجنينه الجميله والعصافير بيت كله هدوء وبهجه بدأت تاخد نفس كبير وتخرجه ب ارتياح
صقر عجبك روح بصتله دا بيتك.
صقر تؤ تؤ بيت الجيران
روح مش هدخل غير لما افهم واستوعب واشوف دا غيبوبه ولا اي
صقر عايزة تفهمي اي
روح جايبني هنا لي
واي الي حصل
صقر جايبك هنا لي عشان بقيتي مراتي ندخل واقولك
روح أنا عايزة اروح الحمام
صقر ادخلي طيب وبدأ يفتح الباب
روح ب اندهاش من ديكور البيت الرائع إلي عمرها ما شافت زيه حاجه فاخر من الاخر
روح ل صقر فين الحمام
صقر اهو
دخلت وفجاه حطت راسها تحت الحنفيه وهي بتقول ل نفسها فوقي فوقي فوقي
صقر دخل يحضرلها اكل
روح خرجت وشعرها مبلول
وبتقول احيييه داااا طلع بجد مش حلم ولا حاجه
روح فين هو طيب
صقر بتدوري علي اي
واي دا بليتي شعرك ليه هتتعبي
روح ب احراج وكسوف ممكن افهم كل حاجه
وازاي مراتك واي الي يثبت .
صقر سافرتلك عشان انقذك منهم
ودفعت وكتبت الكتاب
واخدتك وسافرنا وكنتي فقده وعيك وطول الطريق محاليل المستشفي بتاعتكم خربانه
مستوقفش روح غير كلمه وحده
روح ف عقلها دفعت
صقر وبعدين وصلنا واخدتك المستشفي وو.
وقبل ما يكمل كانت مقطعاه روح
روح يعني اي يعني دفعت شايفني سلعه ولا اي ولا شفقه شوفتهم فقرا قلت تدفع وتاخد
كان هيتكلم صقر ولكن مدتوش فرصه يتكلم
صقر بعصبيه
يتبع
↚
مستوقفش روح غير كلمه وحده
روح ف عقلها دفعت
صقر وبعدين وصلنا واخدتك المستشفي وو.
وقبل ما يكمل كانت مقطعاه روح
روح يعني اي يعني دفعت شايفني سلعه ولا اي ولا شفقه شوفتهم فقرا قلت تدفع وتاخد
كان هيتكلم صقر ولكن مدتوش فرصه يتكلم
صقر بعصبيه اااه دفعت وانتي مراتي ي روح دلوقتي من حقي اعمل فيكي اي حاجه
روح والدمـ.ـو.ع ف عينها وهي كره عيلتها ومديقه منه
متقدرش تعمل حاجه ي صقر غصب عني
صقر ف عقله استهدي بالله دي لسه عيله متتهورش
بدأت روح تعيط وهي ف قمة غضبها
روح وهي بتمسح ف دمـ.ـو.عها اااه بردانه وهدومي مبلوله
راحت ل اوضه صقر وبتخبط ع الباب
صقر مع نفسها
روح أنا بردانه ومبلوله عايزه هدوم
فجاه صقر فتح الباب
حد قالك بلي شعرك
روح ب دمـ.ـو.ع اعمل اي يعني اموت من البرد
صقر ادخلي طيب
دخل وقفل الباب
اقعد ومسك السشوار وبدأ يجفف في شعرها
روح كانت مركزه معاه ف المرايه
وبتقول ف عقلها وشك وش ملاك مكتتش أتوقع انك كدا بجد.قال مرهف وبيغني ل حليم دا حليم لو شافه يخاف
صقر خلصت خدي الهدوم
روح طب اطلع برا
صقر الأوضه اوضتي
روح بتفتح باب الاوضه لقطه مقفول
روح انت ....
صقر ب مقاطعه أنا اي
روح أنا. دلوقتي البس ازاي
صقر ميخصنيش
روح وهي حسه ب البرد غمض عيونك طيب
صقر ابتسم ل برائتها مع انه كان متوعدلها
وبعدين اغمض لي م انتي زي الولد اصلا
روووح اناااا هع هع هع هاااي معلش معلش أنا ولد
دا انا كولي انوثه
روح ف عقلها أنا بقول اي مش كنتي مديقه ومش طيقاه كشري كشري
صقر بخبث مش شايف الانوثه دي
روح باحراج وغضب غمض عيونك اتجمدت مكاني
صقر سابها وخرج من الأوضه
صقر ف عقله لولا أني عاذرها عشان سنها وأنها مش ناضجه كنت ولعت فيها بجاز بس يلا معلش هي هتروح مني فين
خرجت روح من الاوضه وكان شكلها يضحك ب لبسه الواسع عليها جدا
روح اي ياربي دا لابسه شكاره
صقر وهو كاتم ابتسامته مش عاجبك ولا اي دا انتي كدا شبه بالظبط الواد سعيد
روح ب غضب عاجبني
فين اوضتي إلي هنام فيها
صقر في اوضه بس
روح بس اي
صقر ب نبره مرعـ.ـبه
قطه كانت مطلعه عيني وخربتشني قـ.ـتـ.ـلتها في الاوضه ومن وقتها بعد ١٢ صوت القطه ف الاوضه دي بتنونو وممكن تفتحي عينك ف اي لحظه تلاقي قطع سودا في وشك
روح ب صراخ وبرقت عينيها
انت بتخوفني صح مفيش حاجه
صقر روحي وجربي
روح كانت هتروح بس الخوف كان أكبر منها وفجاه رجعت بسرعه ودخلت اوضته وقعدت ع السرير
صقر انتي قعدتي ع سريرييي امممممم مش خايفه اعمل فيكي حاجه
روح وقامت بسرعه أنا هنام ع الكنبه الأوضه تحسها شقه تانيه لوحدها
نامت ع الكنبه
صقر ضحك علي جبنها أنا عرفت نقطه ضعفك ل هوريكي الرعـ.ـب وكان هينام
ولكن صعبت عليه شالها براحه ونيمها ع السرير وغطاها عشان البرد وجي يقوم من جبها ولكن هي كانت مسكه فيه زي الطفل الصغير
صقر ف عقله منا لو تليت ايدي هتصحي وانا عايز اشتغل وهتقعد ترغي كتير وانا مش قد الدوشه خايف اديها بوكس اموتها فيها بس انا مبنمش ف الليل هنام ازاي دلوقتي
بس اول ما نام جنبها سحب في النوم ومحسش بنفسه وكانه طفل كان محتاج يحس بالأمان
الصبح طلع
صقر وهو بيفتح عيونه لقي روح حـ.ـضـ.ـناه
صقر طب دلوقتي عايز اقوم قبل ما تصحي اتاخرت ع الشغل أنا نمت ازاي استغفر الله العظيم
وقبل ما يكمل روح وهي مديقه من ضوء الشمس وبتفتح عيونها بضيق لقت صقر بيبص ل عيونها العسلي مع ضوء الشمس كانها لوحه جميله
روح ب إحراج وهي بتشيل أيدها واحده واحده
وبتقول ف عقلها ابكي دلوقتي ولا اعمل اي اقول اي
أروح أنا عطشانه اوي وعايزة اصلي الصبح
وقامت وهي بتجري لدرجه كانت هتاخد الحيطه معاها
صقر اتاخرت ع الشغل م شاء الله عليك من اولها كدا ولا عملت رياضه البت دي بوظتلك يومك كدا من بدايتها
أما اقوم اشوفها بتعمل اي
صقر من وراها بتعملي اي
روح اااااع انت عبـ.ـيـ.ـط
صقر ما تلمي لسانك إلي عايز قطعه دا
روح حد يتكلم فجاه كدا وقعت قلبي
صقر انتي الي خفيفه
روح وبعدين بعمل اي يعني
صقر انا هجهز وهروح الشغل ولم أر
روح ب مقاطعه اقعد لوحدي ؟؟؟؟
لاااا متفقناش ع كدا
صقر واحنا اتفقنا ع اي اصلا هنهزر دا انا جبتك من هناك قتيله
روح ب حزن لما افتكرت كلامه إلي جرحها وعيونها اتملت دمـ.ـو.ع
صقر مش هروح النهاردة. أنا هطلع اجيب حاجه من العربيه وهرجع
صقر اهي الشنطه
خدي فيها هدوم روحي غيري وانا هجهز الفطار
روح ب استغراب تجهز فطار ؟!!!!!
صقر انتي هترغي كتير روحي غيري هدومك بدل إلي انت لبساه دا
اخدت روح الشنط ودخلت وسابت الباب مفتوح
روح الله أي دا بجامه جميله اوي كان نفسي البسهم بس مينفعش لازم البنت تبقي ب عبايتها يقطعها دي ايام وفجاه دماغها شردت هو ممكن ف يوم يسبني وارجع ل نفس المكان دا تاني مستحيل دا كان كابوس وانتهيت منه بس هرجع منه كرامتي أنا هوريك ي صقر
بدات تلبس البجامه وكانت تحفه عليها وبدات تسبسب ب شعرها
روح اي دا انا جميله كدا معقول والله جمر يابت
صقر متاخديش مقلب بس يلا عشان نفطر
روح ب احراج احمم انت هنا من امتى
صقر ب ابتسامه سحرت روح
من اول والله جمر يبت
روح ف عقلها مش من ابتسامه اظبطي نفسك كدا كشري متبقيش غـ.ـبـ.ـيه
صقر سابها ودخل المطبخ يعمل قهوه
روح اي دا هاكل لوحدي
صقر مبفطرش.
روح ف سرها احسن بردو
صقر سمعت ولو مقصرتيش لسانك هقصهولك سمعتي
روح وبعدين اي السفره دي مفيش طبليه
صقر نعممم طبليه
روح اه يخويا طبليه احنا اتعلمنا منعلاش ع الاكل
صقر خلي عندك اتيكيت شويه
أنا هخرج وهرجع تاني خليكي اقعدي ف الأوضه وشغلي الشاشه وساعه زمن
ركب عربيته صقر وانطلق ع اكبر مول ل الملابس
صقر لو سمحتي ي انسه عايز هدوم كامله ل انسه كدا ١٨ أو ١٩ سنه كدا من اقل حاجه ل الخروج اه هي محجبه هاتي لوازم الحجاب وتكون الوان هادئه مش فاقعه وصيفي وشتوي ي المره هي عروسه جديده
السيلر ب ابتسامه نص ساعه والحاجه تجهز هو حضرتك الفنان صقر
صقر ب ابتسامه للاسف لا
السيلر لا هو أنا عارفه شكل حضرتك
انت مبدع وبحب جميع لوحك حقيقي مبدع
صقر وهو بيتمالك اعصابه تقدري تروحي تجيبي إلي طلبته ولا نشوف مكان غير
السيلر لا حضرتك ادايقت لي
البنت ف عقلها بنت المحطوظه دي مين بس هو مش متجوز اوعي يكون متجوز عـ.ـر.في من ورا الجمهور
مين بنت المحظوظه دي
صقر اه هاتي من كل كوتش مقاس وياريت ميكنش كعب وكام شنطه شيك تليق ع الاطقم
صقر عينه جت ع فستان جميل جدا زي فستان الاميرات أكمام دانتيل شفاف ولونه ابيض ورقيق
فجاه افتكر كلام ربيع ل روح
صقر لو سمحتي عايز الفستان دا
اخد الشنط
صقر أنا محتاج اي تاني أه مكتبه
دخل المكتبه اشترالها ادوات رسم كامله واستاند وحاجات تانيه كتير
عند روح كل دا اتاخر كدا لي أنا عايزة ادخل الحمام بس خايفه البيت كبير جدا مع أنه هادي ومريح ومكنتش احلم ب بيت زيه بس ليه هيبه أنا هقوم اجهز الغدا علي ما يجي براحته
روح اي دا مش عارفه مكان كل حاجه هقعد اقلب كدا كتير اي دا ادي المكرونه واسبجتي كمان شكلي النهارده هبدع في المطبخ
صقر فتح البيت وبدأ يحول الحاجات الي جابها
صقر اي الروائح الجميله دي
دخل صقر المطبخ وكان ناوي يخضها بس استحرم
خرج تاني وبدأ ينادي عليها من الاوضه
روح اي دا جه نعم
صقر نعم الله عليكي ياختي
روح اي كللل داااا
صقر عشان متلبسيش من هدومي تاني وعشان
روح عشان اي
صقر عشان الجامعه بكرا هروح أنا وانتي اطلعلك بطاقه ونجهز ورق الجامعه
روح ......
ويتبع
↚
دخل صقر المطبخ وكان ناوي يخضها بس استحرم
خرج تاني وبدأ ينادي عليها من الاوضه
روح اي دا جه نعم
صقر نعم الله عليكي ياختي
روح اي كللل داااا
صقر عشان متلبسيش من هدومي تاني وعشان
روح عشان اي
صقر عشان الجامعه بكرا هروح أنا وانتي اطلعلك بطاقه ونجهز ورق الجامعه
روح ب دموووع وفرحه بجددد اااه مش مصدقه بجد بجد ي صقر وفجاه حـ.ـضـ.ـنته شكراااا اووووي بجد
صقر ب طبطبه ع ضهرها هتحققي كل إلي نفسك فيه
روح باحراج وبعدت فجاه ووشها احمر من الخجل
روح شكراً
صقر بضيق الليل تجهزي هنخرج الليل
روح هنروح فين
صقر اجهزي وخلاص مش عايزة تخرجي هسيبك وأخرج
روح خلاص خلاص
نهااااار اسود الاكل سبته ع النار
قعر الحله شيط
بس الله ع الريحه يلا الاكل
صقر وهو بيبص عليها وهي بتاكل
وبتشفط المكرونه الاسبجتي
روح وهي بتاكل بتلزز كووول كووول بتبص ع اي
ابتسم صقر ل عفويتها
صقر لو امينه شلبايه شافت اتكيتك هترمي نفسها من الخامس قال كلي انوثه قال 😂
روح أتحرجت ولكن قالت سيبني اكل دي اكلتي المفضله سيبني استمتع اول مره استمتع كدا كنت بطبخ ليهم المكرونه وعلي ما احط والي يطلب شاي الاقيها اتاكلت ي بردت
صقر ف عقله ل هعوضك عن كل حاجه ي روح
روح انت مش هتاكل وفجاه مسحت بوقها ب منديل وعدلت قعدتها وبدأت تاكل كويس
صقر لا لا مش عشان كدا ابدا دا انا هاكل زيك حتي
ابتسم صقر وبدا يلف المكرونه ع الشوكه
بسم الله صقر بتلزز وكانه عمره مداق الطعم دا قبل كدا
روح اي وحشه
صقر كويسه
روح من غير نفس لي
صقر انتي عايزة تناكشي صح م بقولك حلوه
روح ب ابتسامه صفرا شكرااااا
صقر بدأ ياكل بشراه لانه قبل كدا كان اكله يكاد معدوم وبياكل لوحده ف المطعم بسبب انشغاله وضيق الوقت
صقر في زايد تاني
روح لزق ف قعر الحله
صقر طب كولي واعمليلي كبايه شاي
روح مين إلي كان بيقول أنه بيعرف يعمل كل حاجه
صقر مش هغلب فيها بس انا بقي مزاجي تعملي انتي الشاي
روح أنا شبعت هقوم اعملها
بدأت تشيل السفره
روح مفيش نعنااااع
صقر لا بقالي كتير مشربتش اصلا الليل نبقي نجيب في طريقنا
روح ادي كبايه الشاي
صقر شكرا
بدأ يدوق صقر الشاي
صقر اي داااا يبت حطه السكريه أنا الشاي بتاعي بشربه ب معلقه سكر واحده ومعلقه ونص وشاي
روح وانا بشم ع ضهر ايدي
صقر بطلي لماضه
روح أنا عايزة اشتغل
صقر نعممممم
روح عايزة اشتغل
صقر بغضب اي يعني قصرت في حاجه
أنا مراتي تشتغل
روح بتزعق فيااا لي
أنا مش عايزة اقعد لوحدي ف البيت انت هتروح الشغل وهتسبني لوحدي وانا مش عايزة اقعد لوحدي ف البيت زهق وملللل
صقر والجامعه حضرتك خلاص دا ف عز التقديم شهر ونص ع الجامعه بالكتير
روح خلاص تاخدني معاك
صقر اخدك معااااايااااااااا فيييين هتجننيي اخدك كدا بدون تمهيد واقول ل الكل دي مراااتي وبعدين فين الشهاده إلي اشغلك بيها ولا هقعدك قدامي ديكور أنا بيجيلي ميت واحد محترف برفض الكل وبتختار اتنين ب الكتير يعني كله محترف ودراسه عليا قوليلي بقي اشغلك اي
شـ.ـدي حيلك وانفعي واسسي نفسك الاول وبعدين نتناقش
روح لا والله أنا هوريك أن معلتش عليك ي صقر بيه مبقاش أنا ولما انت مش مستعد تقولهم اني مراتك ومستعر كدا كنت اتجوزتني لي
صقر بصوت عالي خلاها ترتجف انتي بترجمي الكلام علي هواكي ولا اي بالظبط اتعدلي معايا عشان مخليش ايامك كلها سواد فاهمه
سابته روح ودخلت الأوضه وانهارت من العـ.ـيا.ط وبدأت تطلع اسكتشات الرسم والأدوات وهي بتقول والله ل هوريكي ل هثبت نفسي واوصل وهيكون ليا كيان شايف نفسه ومغرور
وبدأت ترسمه بشكل بشع
صقر بيكلم نفسه البت دي هتجنني حقيقي
اي إلي خلاك تفكر في الموضوع دا تاني
لولا اني مقدر أنها سنها صغير كنت قـ.ـتـ.ـلتها ودفنتها مكانها اصبر عليها لما نشوف اخرتها
عند وسام وكان لسا نايم من اول ما رجع من السفر
وسام استغفر الله مين البجح إلي بيرن دلوقتي
الووووو مين
ام وسام يعني مين امك مت يبني ولا جرالك اي
وسام كنت نايم ي ماما نايم
ام وسام م كنت خليك معايا لازم يعني الدماغ الناشفه انت عارف ابوك بيحبك وانت تصرفاتك متعجبش حد سهر ديما وفلوسك صارفها ديما ف خبص ولبص
فوق يبني ولحد دلوقتي متجوزتش
وساام اي ي حجه أنا حفظت الاسطوانه الحمضانه دي
ام وسام عايزة افرح بيك يبني حسه اني هموت
وسام بضحك الاعمار بيد الله يامي
ام وسام النهاردة هنتعشي برا وهتكون معايا صحبتي وبنتها
وسااام قولي كداااااا أنا مش هتجوز
ام وسام لو مجتش هكون غضبانه عليك دنيا واخره
فااااهم معاك ساعه تكون جاهز فيها ب الظبط وتكون عندي وياريت تلبس حلو
وسام بس ي ما.......
فصلت بنتتتتت الايه
أما اجهز ونشوف المصيبه هنعمل فيها اي
وسام قدام المرايا
والله مز أما البس الساعه
وسام نهار اسود اتاخرت الفون بتاعي فين
الحجه رنت عشر مرات ربنا يستر ويعدي اليوم ع خير
وبعد نص ساعه طريقه
ام وسام كل دا تأخير بقالي قد اي مستنيه
وسام هنقعد فين
ام وسام مطعم ع النيل
وسام يلا طيب يدوب نلحق اصلي جيعان اوي
ندي ل امها كل دا تأخير ي ماما اي الناس قليله الزوق دي جيباني مغصوبه وفوق كل دا تأخير البيه مش عاجبه ولا حاجه
ام وسام اهلا ي حبيبتي اهلا معلش اسفين ع التأخير اصل وسام كان نايم
وسام اول ما شاف ندي
فلاش باك
اي ي باشا
وسام هو أنا بكلم واحد صاحبي خلي عندك شويه انوثه
سلمى أجبهم منين
وسام ع اول الشارع ي يروح امك
سلمى اتلم ل عورك
باك
وسام شاط من الغضب لما شاف ندي والي فيها شبه
كبير من سلمى
ندي حضرتك الوقت مش ببلاش لما الواحد يتأخر وميعتذرش اسمها قلة زوق
وسام بابتسامه صفرا م الزوق مش بينفع مع كل الناس
ندى يلا ي مامه
ام ندي اصبري ي بنتي مش كدا اتفضلوا اقعدو ي جماعه
ندى ف سرها بـ.ـارد ودمه تقيل ياباي عليه صبرني يارب
ام وسام اخبـ.ـارك يبنتي عامله اي
ندى بخير ي خالتي
وسام خاااالتي انتي متخرجه من اي يعيله انتي
ام ندى ، ندي عندها ٢٣ خريجه اثار
وسااام أنا لو كنت اتجوزت بدري كنت جبت ادها
ندى واضح عليك من غير ما تقول انك عجوز
وسام جا يتكلم ولكن قاطعه الجرسون
الاكل ي فنـ.ـد.م
وسام شكرا
حاجه تانيه
ندى لو سمحت عايزة رغيفين عيش
ام ندى حسبنا لما نوصل
وسام بدأ ياكل بالشوكه والسكينه
الجرسون اتفضلي يفنـ.ـد.م
ندى تسلم
وبدات تاكل بالعيش
وسام فسره همجيه الشكل ملاك بس بيئه اوي
ندى ف سرها عامل نفسه ابن ناس اوي اوي والي يدور ع الأصل ياعالم يمكن زبالين
ام وسام كولي ي ام ندا مش بتاكلي لي
ام ندى بابتسامه هاكل يحببيتي هاكل
دخل صقر ياخد شاور ولما طلع
روح اخدت المخده وجيه تخرج وهي بتتلاشا أنا تبصله
صقر روحي نامي لوحدك ف الأوضاع التانيه احسن خليها تطلعلك
روح ملكش دعوه والله أنا حره
صقر وبدأ يقرب منها
روح ابعد عني
صقر بدأ يقرب اكتر
وبدا يهمس ف ودنها
اما أنا مليش دعوه مين إلي ليه دعوه
انتي كلك ع بعضك ملكي فاهمه حتي انفاسك دي ملكي
ويتبع
↚
روح اخدت المخده وجيه تخرج وهي بتتلاشا أنها تبصله
صقر روحي نامي لوحدك ف الأوضه التانيه احسن خليها تطلعلك
روح ملكش دعوه والله أنا حره
صقر وبدأ يقرب منها
روح ابعد عني
صقر بدأ يقرب اكتر
وبدا يهمس ف ودنها
اما أنا مليش دعوه مين إلي ليه دعوه
انتي كلك ع بعضك ملكي فاهمه حتي انفاسك دي ملكي
روح بـ.ـارتباك وهي بتتلاشا نظراته ااااه طبعاً م انت شريني ودافع فيا
صقر بدأ يتمالك نفسه عليها لانه خايف ياذيها
بعد عنها وخرجت روح ل الاوضه التانيه وانفاسها مش مستقره
روح حطت مخدتها ومن الخوف مكنتش قادره تنام
وبتقول لنفسها لو قومتي وروحتي عنده دلوقتي هيبقي شكلك وحش اووي
صقر بضيق فتح باب البلوكنه ولكن مكنتش بلكونه كان مرسمه الكبير إلي روح لحد دلوقتي مشافتوش اخرج وقفل الباب وراه وبدأ يرسم وهو مدايق
صقر غـ.ـبـ.ـيه جدا سافرت عشانها كل المسافه دي وتقول اشتريتني بفلوسك متعرفش عملت اي عشانها بس يلا هنقول اي عيله .
عند روح مش قااااادره أنام ليه وفجاه الكوبايه وقعت اتكسرت روح بصرااااخ وخووف اعععععععععععع
صقر سمع صوتها ساب الفرش وخرج يشوفها مالها
واتصـ.ـد.م فيها لانها خارجه من الأوضه جري
روح بصراخ اععععععععع
صقر في ايييييي
روح من الخوف إلي مش قادره تسيطر عليه فضلت تعيط وحـ.ـضـ.ـنته
صقر حس بشعور غريب
وبدا يمسح ع شعرها اهدي اهدي خايفه من اي انا معاكي
روح بعـ.ـيا.ط ابعد عني انت الي خوفتني من الاوضه وكنت نايمه خايفه الكبايه وقعت اتكسرت قلبي وقع ف رجليا وبدأ تعيط زي الاطفال تاني
صقر ضحك مقدر يسيطر علي نفسه
روح زقته من حـ.ـضـ.ـنها وبتضحك كمان
صقر م الصراحه انتي هبله ولما شوفتيني صرختي ليه
روح منا كنت بجري ومش شايفه قدامي طلعتلي ف وشي فجاه
صقر همووووت😂😂
روح ياااااااارب عدي كدا طيب اوعي ودخلت الاوضه ونامت ع السرير
صقر بضحك وفسره دانا هوريكي الرعـ.ـب اصبري بس عليا
صقر بعد ما روح عمقت ف النوم دخل المرسم وكان بيرسم بحب ف اللوحه وبيدندن بيقول كامل الاوصاف فتني والعيون السود خدوني من هواهم رحت اغني اه يليلي اه يعين
صقر الوقت اتاخر لما اقوم أنام
قفل الباب وشـ.ـد الستاره عليه
لقي روح نايمه زي العيل الصغير ومتكعمشه من البرد ومش متغطيه
بدا يفرش عليها البطانيه وسابها ونام ع الكنبه
تاني يوم الصبح بدري صحي صقر لبس ترنجه الرياضي ونزل يجري ورجع البيت بعد ما خلص ياخد دوش ويجهز للشركه
روح بفوقان لانها متعوده علي الصحيان بدري
اي دا فين صقر
سمعت صوت الميه ف الحمام دخلت جهزتله الفطار ف لانش بوكس
وحطتهوله جنب مفاتيح العربيه ودخلت نامت ع السرير بس كانت صحيه
خرج صقر ودخل لبس بدلته الكلاسيكيه ولبس ساعته ورش من برفانن الفرنسي
روح ف سرها الله علي ريحت البرفان
وبعد ما خلص صقر قرب منها وهي نايمه وباسها من خدها وخرج روح ابتسمت وغطت نفسها في البطانيه وبتبتسم
خرج صقر وقفل البيت عليهها
روح لنفسها انتي عرقتي كدا لي قومي اعملي حاجه بدال الممل دا قامت روح وهيا نشيطه ومبسوطه جدا
وبتروق ف البيت
روح بحزن اي دا مخدش الانش معاه عادي يمكن نساه افطري انتي بيه دا عمل مصلحه بدال ما اقوم اعمل فطار تاني
عند صقر ف الشركه
اسماء
صقر بيه في شغل كتير محتاج تراجعها ولوح فنانين
صقر بحده انتي هترغي كتير النهاردة يخلص إلي اخلصه وبكرا هكمل
اسماء
حضرتك في أسلوب احسن من كدا
صقر بحده انتي هتعلميني ازاي اتكلم اتفضلي حضرتك
اسماء بغل أنا هوريك
وخرجت وقفلت الباب
وسام كان داخل عند صقر شاف اسماء خارجه بتدخن
وسام صباح الخير
صقر صباح الذفت اتاخرت لي
وسام امبـ.ـارح كنت ف موعد مدبر وكانت ليله سودا ورجعت ن
صقر طب عيزك تساعدني عشان عايز اروح بدري
وسام اووهوووو إلي اتجوز يعم ومش قادر يبعد
صقر بغضب وسااام احترم نفسك
وسام خلاص يعم في أي كنا بنهزر
دا انت ياباي عليك وريني المستندات
عند ندى ماما دا مغرور وشايف نفسه
ام ندي انا مش عارفه انتي مالك يابنتي عايزة اطمن عليكي عايزة اشوفك عروسه زي باقي البنات
ندي ي ماما
ام ندى بلا ماما بلا بتاع واديته ل أمه رقمك يتعرف عليكي
ندى بعصبيه انتي استأذنتيني قبل ما تديها الرقم ماشي يماما ماااااشي أنا هوريكم ومش هاخده
روح اخدت دوش ولبست بجامه فرو وفردت شعرها وحطت برفيوم روووح ياااه الواحد حاسس براحه بعد النضافه أنا لازم افوق لنفسي استغل وقت الفراغ أطور بيه نفسي دلوقتي ادخل اعمل غدا طب اطبخ اي
لما ادخل المطبخ واشوف م مش عارفه مكان حاجه ومفيش اكل هو كان بياكل ازاي
اما ادخل أنام الجو برد
دخلت الاوضه وقفلت الباب وشغلت الشاشه علي فيلم وكانت قناه رعـ.ـب
روح نهار اسود نهار اسود فين الرمود إلي بيغير منه
منك الله ي صقر حسبي الله فيك أنا اطفيها احسن بس بتطفي من انهي زرار يامي يخربيت ام الجهل
وفجاه اشتغلت موسيقي رعـ.ـب في الفيلم وصراخ مره واحده روح ااعععععععععع وسدت ودانها ونامت تحت البطانيه وغطت نفسها كلها
وهي حسه أن في حاجه هتطلعلها
صقر أنا كدا خلصت هروح ماشي
واخد مفاتيح عربيته
صقر وقف عند محل تليفونات كبير لو سمحت عايز ايفون
السيلر عايز لونه اي
صقر عرف أن لونها المفضل الابيض هاته ابيض لو سمحت
صقر وبيفتح الباب ودخل الاوضه وبيشـ.ـد الغطاا
روح يااميييي الحقييني اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
صقر بضحكه خبيثه انتي عايزة تجننيني وبعدين سرح في جمالها وشعرها إلي منساب وبرفانها إلي ريحته جميله جدا
روح وبتعدل نفسها انت غـ.ـبـ.ـي حد يجيب رعـ.ـب ويسيبه
صقر نسيت اعمل اي وبعدين مين إلي غـ.ـبـ.ـي يبت انتي عيزاني اقـ.ـتـ.ـلك وادفنك مكانك وربنا محدش هيعرف بيكي
روح اسفه اسفه م انت رعـ.ـبتني
صقر يختي عليكي وطلع من جيبه الايفون اتفضلي
روح اي دا تيليفون وكمان ابو تلت تفحات
صقر بضحك ايوا هو هو
روح اوعي تكون بتضحك عليا وحاطت جوا منه نوكيا عارفه أنا الشغل دا
صقر حد قالك اني معفن يختي افتحي وشوفي
روح الله كمان لونه ابيض بحب اللون دا اوي
صقر مبـ.ـارك عليكي
روح ب. ابتسامه جميله دوبت قلب صقر شكراً
صقر فين المقابل
روح مقابل اي
صقر بخبث الايفون
روح عايز اي
صقر بعدين بس افتكري
روح بس دا اكيد غالي جداااا صح
صقر ميغلاش عليكي ومتقوليش كدا تاني
روح خد شغلهولي
صقر بدأ يشغله وظبطلها الفون وسجل رقمه عندها
صقر اسجله ب اي
روح ب صقر
صقر ،صقر كدا حاف
روح امال صقر بالجبنه
صقر يبنت هناولك فخلقتك
وقام سجله بزوجي
روح سجلته ب اي
صقر لما ارن عليكي ابقي شوفيه وهقطع دراعك لو غيرتيه فاهمه
روح نينينني
صقر هاخد دوش وانتي اجهزي هنتغدي برا
روح انت اختلفت ومش هتقدملي علي الجامعه
صقر لا مين قالك كدا أنا بس انشغلت بكرا اقدملك
روح ي راجـ.ـل دا بقي ازاي بكرا الجمعه
صقر معقول قوام م الاسبوع طار كدا خلاص يوم الحد سيبيني ادخل اخد الدوش وروحي اجهزي
روح ادخل يخويا أنا مسكاك عشان اسيبك
روح كانت مبسوطه جدا بس ف نفس الوقت حست بالزعل
روح لنفسها أنا الغلط منى استعطفته بس اكيد لا لو مش بيحبني مكنش سافر عشاني كل دا اي إلي يخليه يبص لواحده زي بس هو مستعر منك ي روح خلاص بقي بطلي تفكير وقومي اجهزي البس اي
الله الدريس الابيض دا لما اقيصه والبس عليه طرحه بني
اي دا الفستان محزق ف الوسط بس شيك اول لما البس الطرحه كدا والله جمر البس هو طويل جدا لازم اكون طويله شويه واو الجزمه دي الحاجات دي عمري ما شوفتها قبل كدا دا انتي كنتي مدفونه يبت روح لفسها انتي كنتي بالجمال دا ومكنتيش ت عـ.ـر.في لما احط روج بسيط واكحل عيوني
صقر خارج من الحمام وواقف متنح من جمالها وهي بتبتسم لنفسها في المرايه
وبعدها قال بغضب اي إلي لبساه دااا واي الي حطاه في وشك
روح بخضه في أي
صقر انتي مش شيفه أنه ديق
روح بس عاجبني
صقر بغضب وشـ.ـدها من وسطها وضغط عليه
روح بتالم ااااه سبني
صقر ميغركيش اني فنان ومرهف وطبقه عاليه لا يحببتي أنا راجـ.ـل شرقي ومقبلش بدأ فاااهمه والي ف وشك دا يتحط ليا في البيت ليا أنا وبس
روح مش انت الي جبته ؟؟؟؟وابعد عني
روح مش عايزة اروح يصقر ابعد
صقر دا انتي في البيت لابسه هدوم بحر وبتصحي الصبح مش بتغسلي وشك واديني جوزك مش حد غريب تلبسي محزق عايزه مين يشوفك كدا تلبسيه وتحطي دا ل مين انتي ليا أنا وبس فاهمه مش من حق حد يبصلك نظره أنا محبهاش مسمحش لحد اصلا يبصلك بمجرد تفكير هكون مطلع عينيه من مكانها فاهمه ولا لا
روح بدمـ.ـو.ع بتزعق فيا لي انت الي جبتلي كل دا مش زنبي وبدأت تقلع الطرحه وهي بتقول أنا مش ريحه خلاص ومش هاكل روح انت
صقر بصوت عالي لا هتروحي ي روح وكلامك ميمشيش عليا ومش هتروحي بالبس دا
روح شوف بقي هتاخدني ازاي
صقر وهو عينيه بتطق شرار وبطلع ف الهدوم طلع فستان غامق وواسع
صقر البسي دا
وطلع منديل وبدأ يمسح إلي ف بوقها ووشهاا بغضب
روح قلت مش ريحه وانا اعرف امسح وشي
صقر بغضب هتلبسي ولا البسك بطريقتي متخلينيش ألجأ ل طرق أنا مش حاببها هخرج وخمس دقائق تكوني جهزتي
روح بعـ.ـيا.ط وضيق وصراخ قلت مش عااااااايزه اخرج
صقر
يتبع
↚
انتي ليا أنا وبس فاهمه مش من حق حد يبصلك نظره أنا محبهاش مسمحش لحد اصلا يبصلك بمجرد تفكير هكون مطلع عينيه من مكانها فاهمه ولا لا
روح بدمـ.ـو.ع بتزعق فيا لي انت الي جبتلي كل دا مش زنبي وبدأت تقلع الطرحه وهي بتقول أنا مش ريحه خلاص ومش هاكل روح انت
صقر بصوت عالي لا هتروحي ي روح وكلامك ميمشيش عليا ومش هتروحي بالبس دا
روح شوف بقي هتاخدني ازاي
صقر وهو عينيه بتطق شرار وبطلع ف الهدوم طلع فستان غامق وواسع
صقر البسي دا
وطلع منديل وبدأ يمسح إلي ف بوقها ووشهاا بغضب
روح قلت مش ريحه وانا اعرف امسح وشي
صقر بغضب هتلبسي ولا البسك بطريقتي متخلينيش ألجأ ل طرق أنا مش حاببها هخرج وخمس دقائق تكوني جهزتي
روح بعـ.ـيا.ط وضيق وصراخ قلت مش عااااااايزه اخرج
صقر بهدوء تمام متخرجيش وسابها وخرج وقفل الباب
عند ندا وفجاه لقت رساله من رقم غريب
ندى مين
وسام واحد بيكرهك
ندى ف بالها اكيد إلي دمه سم
عايز اي
وسام وعوز من واحده زيها زي الراجـ.ـل اي
ندى احترم نفسك
وسام لما تحترمي نفسك الاول عيله لسا متولدتش بتبجح ندى ابعد عني انت ووالدتك أنا مش عايزة اتجوز
وسام يعني أنا إلي طايقك اووووي بس ت عـ.ـر.في عايز اتجوزك عشان اشكمك
ندى ولا تقدر
وسام تحبي تجربي
ندى انت اصلا مش نوعي المفضل
وسام واي نوعك المفضل ابهرينا
ندى سكتت لانها عارفه أنه فيه كل المواصفات إلي عيزاها بس مش حبه طريقته البـ.ـارده
وسام سكتي لي وبعدين انتي تطولي حد زي مز والبنات كلها هتتهوس عليها
ندى فايدته اي من برا هلا هلا ومن جوا يعلم الله
وسام الفاظك سوقيه
ندى عاجبني عجبك ولا لا
وسام لا مش عاجبني
ندى اخبط راسك في الحيطه تصبح علي خير
وسام كان حاسس بكره ليها وفي نفس الوقت بيقول هي ملهاش ذنب ذنبها اي متاخدش دي ب ذنب دي والتانيه انساها خلاص وابدا حياه جديده
عند روح بعد ما هديت حسن انها زودتها ومكنش ينفع تنفعل كدا
روح لنفسها بس هو كان عنيف معايا واتحول عليا هو مبيحبنيش لو بيحبني مكنش عمل كدا
بس هو اتاخر لي كل دا ل برا ارن عليه
لا لا ترني لي مع نفسه نامي .
وراحت روح في نوم عميق
صقر دخل البيت وكان الوقت متاخر وفتح المرسم ودخل يرسم في اللوحه وهو بيقول والله ل اعيد تشكيلك من جديد يروح وحس أنه كاره اللوحه إلي بيرسم فيها خاف يبوظها ف قام ينام
نام جنب منها ولا اراديا بدأ يمسح علي شعرها ويتأمل في ملامحها الجميلة البريئه والعنديه
واخدها في حـ.ـضـ.ـنه ونام
تاني يوم الصبح بدي صقر كالعاده بيصحي بدري قبلها بس كان صاحي ومغمض عينيه
روح بفوقان وبتبص لقت صقر قريب من وشها
روح بسرحان وهي بتقول وبتمسح علي شعره ملامحك هاديه وجميله بس لي بتعاملني كدا ياريت لو بتحبني زي ما بحبك بس انت لا مش بتحبني وبدأت تقرب منه وباسته ف خده بوست رقيقه وهي بتقول بحبك ي صقر انت دعائي إلي فضلت ادعي بيه ربنا ليل نهار وفضلت حـ.ـضـ.ـناه وبتشم رائحه عطره وفجاه روح.ل نفسها انتي بتعملي اي قومي قبل ما يصحي وجيه تتسحب وتقوم كان شااددها ليه وقبلها قبله جعلت وجها يحمر خجلاً
روح ف عقلها نار اسود كان صاحي لما بوسته
روح بصوت مش مسموع سيبني
صقر بتملك اكتر وبدأ يهمس في ودنها انتي ملكي يروح ليا أنا وبس عارفه يعني اي ليا أنا وبس يعني كل حته فيكي ملكي . كلك علي بعضك ملكي
روح قامت بسرعه من حـ.ـضـ.ـنه ودخلت الحمام وبدأت تغسل وشها بميه بـ.ـارده وانفاسها بتعلي وتهبط
روح انتي عملتي كدا أزاي نهار ابيض هطلع ازاي دلوقتي
صقر ابتسم بخبث ولقي فونه بيرن
صقر الو اخبـ.ـارك يخالتي
ام وسام اهلا يبني فينك بقالي زمان مشوفتكش بقي كدا تتجوز ولا تقول ولا تعيد
صقر ف عقله ي وسام الكـ.ـلـ.ـب انت قولتلهم
صقر الله يبـ.ـارك فيكي
ام وسام عزماك النهاردة انت وعروستك عندي ووحياتي عندك متكسفنيش واديك تقعد مع وسام وتعقله لاني تعبت منه وربنا
صقر اتحرج وقالها تمام يخالتي
قفلت معاه ورنت علي وسام
وسام كان لسا نايم وبنرفزه بيصحي مين إلي بيرن في الوقت دا الوو
ام وسام يوكستك انت لسااا نايم لحد دلوقتي
وسام احنا اجااااازه يمي اجازه ارحمي امى
ام وسام أنا عازمه عندي صقر ومـ.ـر.اته عندي النهارده
وسام نعم بتكلمي بجد ولا اي
ام وسام ايوا وتعالي هاتلي طلبات
وسام ماشي بس مقولتيش وعزمتي بمناسبه اي
ام وسام بخبث عيب كدا صقر دا اخوك ومش محتاج مناسبه
وسام عارف بس كنتي تقوليلي الاول قبل ما تكلميه
ام وسام م خلاص روح بقي هات الطلبات
وسام يعني هو هيجي
ام وسام اه أن شاء الله
عند صقر
بضحك
اي هتنامي جوا عندك ولا اي
روح لنفسها هتقعدي كتير ل أمته صح ما تخركي
خرجت روح وهي بتبص في السقف وبتقوله عايز تفطر اي
صقر اي شيفانا عنكبوت في السقف ولا اي انا قدامك
روح عارفه انك قدامي معمتش هتاكل ولا لا
صقر لا أنا فطرت
روح بتعجب فطرت
صقب بخبث طبعا إلي كان من شويه دا اي
روح بخجل سابته ودخلت المطبخ وهي بتقول ل هقـ.ـتـ.ـلك وربنا
صقر بصوت عالي. ااااه صح احنا معزومين ع الغدا
روح معزومين فين
صقر عند وسام صاحبي أمه عزمتنا
روح أنا مش هروح انت تعرفهم أنا معرفهمش
صقر هت عـ.ـر.فيهم اجهزي بس كدا بدري الضهر
روح عملت سندوتشين جبنه رومي وعملت كبايه شاي
صقر هاتي سندوتش
روح مش قلت انت فطرت خلي الفطار دا يشبعك قوم اعمل ل نفسك
صقر بابتسامه خبيثه منا ممكن أفطر تاني عادي
روح انت انتت
صقر أنا اي
روح ولا حاجه
ادته السندوتش ودخلت تعمله كبايه شاي
روح امسك
صقر اسمها اتفضل
روح كله زي بعضه
وخرجت قعدت في الصاله اكلت وبعدين غسلت المواعين وروقت البيت
دخلت روح الاوضه عند صقر لقته ماسك فونه وبيرد علي المعجبين
روح مسكت فونها وفتحت البوست والتعليقات وعينها وقع ع تعليق واحده كتباله بحبك جدااااا ي فنان متتصورش قد اي
ولقته أنه عامل قلب علي التعليق
روح بضيق دخلت تاخد شور واخدت هدومها معاها
وبعد ما خرجت بدأت تنشف في شعرها وتسرح فيه واتنهدت بحزن لانه مش عايز يطول زي الاول من اخر مره قصولها شعرها
صقر هتقعدي كتير قومي اجهزي
روح بحزن حاضر
صقر واديني بنبه عليكي البسي حاجه وسعه وطولي الطرحه
روح حاضر
جهزت روح وكانت جميله جدا
وقام صقر اخد شاور وخرج لافف فوطه علي وسطه وعضلاته بـ.ـارزه وشعره الاسود النعام منعكش
رروح وهي بتبلع ريقها لما لقته واقف كدا
وبتتلاشا نظراته
روح أنا خارجه اعملي كبايه شاي
صقر اي الحلاوه دي ايوا كدا اجمل ، المحزق والملزق دا ليا أنا بس
أما كدا جميله وانتي لابسه واسع
روح سابته وخرجت المطبخ وهي بتشرب ميه كتير
وبتقول لنفسها اهدي هو متعمد يقول كدا ولا يتحرك فيكي شعره كفايا عامل لبنت قلب قال بحبك اووووي حبتها ام اربعه وأربعين
صقر لبس كاجول اسود في اسود وسرح شعره وحط البريفوم الفرنسي
صقر يلا واقفه لي
روح يلا هقف لي
هو البيت بعيد عن هنا
صقر لا لي
كنا اتمشينا حبه اتمشي
صقر مش هينفع
روووح لييي
صقر لو حد من الإعلام اخد باله أو حد ف الشارع هيكون في اشاعات وغير أن ممكن حد يصورك ونا مش حابب دا
روح بدمـ.ـو.ع وهنفضل كدا أمتي هتفضل مخبيني لامتى يصقر
صقر بابتسامه ل الوقت المناسب يلا اركبي العربيه
ركب صقر وروح العربيه
روح م تتحرك واقف لي
فجاه قرب منها وقال حزام الامان
روح خايف عليا اوي يعني
صقر هنعوج ولا اي هخاف علي مين يعني
روح اسال نفسك انت بتسالني أنا
صقر ماشي ي روح وانطلق بالعربيه
عند ام وسام ف الفون
يلا ي أم. ندى اتاخرتو لي
ام ندى البنت بتقول مش هروح
ام وسام اديهاني
ام ندى خدي كلمي طنط
ندى بسوط وا.طـ.ـي م عايزة ي ماما أنا مش بطيقو
ام ندى قرصتها وكلمت ام وسام
ي حبيبتي جين دلووقتي هي هتجهز سلام
ندى اااه ياماما.انتي زوديها هو. مش عاافيه. لي ديما بتغصبيني علي حاجه مش عيزاها
ام ندى أنا الظاهر دلعتك كتير قومي البسي والا والله هولع فيكي وحطي مرطب كدا في شفايفك وسرحي حواجبك خليكي انسه شيك ولو لمره واحده
ندى بضيق حاضر ي يماما اطلعي برا عشان اجهز
وبعد دقائق كانت جهزت ندى ولبست دريس ودا عكس شخصيتها ولفت الحجاب وحطت حاجات خفيفه ولبست كعب
ندى وعيونها متغيره جهزت يماما
ام ندى اي الجمال دا يبت قمر والله يلا بينا اتاخرنا
صقر خليكي في العربيه هنزل اخدلهم حاجه معايا مينفعش نروح كدا
روح وهي عوجه وشها ماشي
وصلوا ندا وامها
ووسام وروح عند الباب
فتحت وسام الباب ب احراج لما شاف كدا
وقال اتفضلوا ي جماعه ادخل ي صاحبي ادخل
دخلت ام ندي ووسام وروح
وسام باعجااب وضحكه مستفزه اي بقيتي بنت بدال ما كنتي راجـ.ـل ندى ب كعب جزمتها وعلي رجله
وساااام ااااه
صقر بصلهم وابتسم يلا ي وسام هتوقف كتير
وسام وعلامـ.ـا.ت الالم علي وشه جاي
ام وسام يامرحب بيكم ي مرحب اهلا اهلا ازيك ي صقر يبني عامل اي دي عروستك ما شاء الله قمر ١٤
روح ب ابتسامه تسلمي ي طنط انتي الي جميله
اقعدو ع السفر وتعال ي وسام طلع معايا الاكل
روح أنا هقوم وقبل ما تكمل
صقر مسك ايدها وقلها بصوت وا.طـ.ـي اقعدي تروحي فين
روح في أي هساعدها ميصحش
صقر لا ومش في شحط معاها جوا متدخليش
روح بيضيق وابتسامه صفرا حاضر
ندى اخبـ.ـارك عامله اي مراتك ي صقر بيه جميله اوي الصراحع أنا معجبه ب رسمك جدا ومعارضك الجميله
صقر بجديه تسلمي
روح انتي الي جميله
ندى انتي منين
صقر من هنا
ندى استغربت من أسلوبه
روح انتي بتدرسي
ندى أنا مهندسه اثار
روح ما شاء الله ربنا يوفقك
ندى بابتسامة تسلمي
وانتي
روح اتنهدت بحزن لسا هقدم علي الكليه
ندى وناويه علي كليه اي
روح نسبها ب وقتها
ندى بابتسامه ربنا يوفقك
وسام حط كل الاكل علي السفره
اتفضلوا ي جماعه مستينين عزومه
ام وسام والله نورتونا النهاردة
روح بابتسامه م شاء الله ي وسام خطيبتك قمر
ندى شرقت في الاكل
وسام ب ابتسامه خبيثه اصمله عليكي اشربي ميه
وسام ب ابتسامه تسلمي ي روح انتي الي ما شاء الله عليكي
صقر بص ل وسام ب غضب
صقر كولي ي حبيبتي كولي قبل ما الاكل يبرد وكان بيجز علي سنانه
روح منا باكل تسلمي ايدك ي طنط أكلك يجنن
ام وسام حبيبتي تسلميلي انتي الي قمر اوي يبختك بيها يصقر
خلصوا اكل وطلعوا الجنينه
وسام ل ندى حاسبي بس لتوقعي
ندى ملكش دعوه
صقر استاذنكم ي جماعه دلوقتي
ندى ممكن اخد رقمك ي روح
روح اكيد وادتها الرقم
ام وسام لي يبني م تقعدو شويه
صقر معلش وقت تاني قومي ي روح
يلا اركبي العربيه
روح م كنا قعدنا شويه تاني
صقر شويه تاني ازاي يعني أنا مصدع وعايز اروح
روح ماشي
وصلوا البيت وغيرت روح هدومها
روح الجو حرر مبقاش برد اوي أنا هلبس نص كم
لبست بجامه نص كم وكانت جيه عليها بالظبط وفردت شعرها
صقر مش خايفه تاخدي برد
روح براحتي
صقر متعصبنيش
روح مدت لسانها ملكش دعوه أنا حسه بحر
صقر تعالي طيب عايزك
روح
يتبع
↚
صقر معلش وقت تاني قومي ي روح
يلا اركبي العربيه
روح م كنا قعدنا شويه تاني
صقر شويه تاني ازاي يعني أنا مصدع وعايز اروح
روح ماشي
وصلوا البيت وغيرت روح هدومها
روح الجو حرر مبقاش برد اوي أنا هلبس نص كم
لبست بجامه نص كم وكانت جيه عليها بالظبط وفردت شعرها
صقر مش خايفه تاخدي برد
روح براحتي
صقر متعصبنيش
روح مدت لسانها ملكش دعوه أنا حسه بحر
صقر تعالي طيب عايزك
روح عايزني لي
صقر تعالي مش هكرر
روح جيه ووقفت عنده
صقر تلها عليه وقرب منها وبدأ يهمس ويقول عندك دا مش عليا صدقيني ي روح هتزعلي مني تسمعي الكلام وبلاش ام عندك دا بلاش عند عشان هزعلك
روح متقدرش تعمل حاجه
صقر وفجاه قرب منها
روح بتـ.ـو.تر س سيبني
صقر أنا ماسكتك
روح فجاه قامت مره واحده ووشها محمر
صقر ها احب اسبتلك اقدر ولا لا
روح بابستامه صفرا لا شكرا
وبعدين هتقدملي ع الجامعه امتى
صقر بكرا أن شاء الله بس لازم تصحي بدري
روح انا بصحي بدري
صقر ماشي
وبعدين قومتي لي تعالي نسمع فيلم
روح مش عايزة هرسم
صقر مشوفناش ليكي حاجه حلوه
روح مليش مزاج
صقر لي
روح كدا مخـ.ـنـ.ـوقه مش حبه ارسم
صقر لي ي روح مش مرتاحه معايا
روح ابدا مش كدا بس مش عارفه
صقر احنا كل اجازه في الاسبوع نرسم مع بعضوط ونشجع بعض وتستفادي من خبراتي
قعدت روح جنب منه ع السرير وغطا اكتافها من البرد وشغل فيلم رعـ.ـب
روح بخوف وعرق أنا بخاف
صقر ب ابتسامه تخافي لي ي بيبي
روح نعم
صقر بيبي صغير دا انا قد ابوكي يبت
روح نيننيني
يعم غير ولا اقوم وقبل ما تكمل ظهر مشهد مرعـ.ـب فيه دم وموميا ظهرت عالشاشه روح بصراخ دفست راسها في صدر صقر
روح بعصبيه غيره قولت
صقر مش مغيره
روح غيره
صقر لا
روح مسكت دراعه وعضته
صقر يبت العضاضه
انتي قد دييي
روح عشان انت مرضتش تغير
صقر متجوز كـ.ـلـ.ـبه يناس
روح م عشان انت من نفس الف
..
صقر كملي
روح لا نسيت كنت هقول اي
صقر لا قولي خليي عندك الجرائه
روح لا الا
صقر وربنا ل كله هيطلع علي عيونك
روح نيننيني
ومسكت فونها وبتقلب علي الفيس ووقفت عند صورة شخص مشهور
صقر نتش منها الفون وقفله
صقر عجبك يختي
روح دا انت مستفز
صقر ع فكرا دا صحبي
روح هيهيهيهي نكته بايخه
صقر انتي مستاله بيا ولا اي
وفتح فونه بصي وهو الي طلب يتصور معايا كمان
روح بندهاااش واووووو
صقر أنا احلي ولا هو
روح الصراحه هو
صقر ضمها عليه اكتر وبرقلها أنا ولا هو
روح هو
صقر قرب عليها اكتر وباسها برقه
أنا ولا هو
روح بتـ.ـو.تر ووشها حمر انت خلاص اوعي بعيد عني
ابتسم صقر وبعد عنها واداها الفون بتاعها
تاني يوم عند وسام
صحي وفتح فونه لقي رساله ممسوحه
وسام مسحتي اي
ندا ملكش دعوه
وسام تمام سلام
الوقت دا كان صاحي وسام مدايق جدا وبيقول ل نفسه أنت لي مش قادر تتخطي التانيه انت كدا ضعيف لازم تحب دي ولا تنسي خالص. وقام لبس واتشيك
عند ندى زعلت لما رد عليها كدا
ندي لنفسها زعلتي لي انتي اصلا مش بتطيقيه
اكش يولع ولبست هدومها وكانت ريحه عند صحبتها
وسام رن علي ام ندى
وسام ايوا ي خالتي
ام ندى ازيك يبني
وسام ندى فين
ام ندى دي خرجت من شويه
وسام راحت فين
ام ندى عند واحده صحبتها
وسام اديني العنوان
عند صقر
اصحي ي روح اصحي
روح وعينيها مليانه نوم نعممم
صقر يلا عشان نلحق نخلص الاوراق عشان الجامعه
روح طب اختبـ.ـار القدرات
صقر اتنيلي دا انتي الي متعلماه بيتعلموا فيه اول تلت سنين بتقولي اي انتي
روح يعني ممكن يقبلوني
صقر وحد يستجرا ميقبلكيش
لو عايزة تدرسي ف فرنسا بلد الفن نروح سوا
روح بابتسامه يعم مش للدرجه أنا مش طمعانه عايزة بس اخد الجامعة
صقر ولو عايزة دكتوراه أنا معاكي كمان
روح بجد يصقر
صقر طبعاً قومي بقي اجهزي عشان نروح قامت روح تجهز
وواقفه بتلبس وبتتنطط علي السرير من فرحتها دخل صقر يجيب فونه شافها كدا
روح وهي بتصرخ من الفرح وعامله زي الاراجوز لمحت صقر في المرايه
روح باحراج هلبس علي طول
ضحك صقر واخد فونه ودخل يشرب فنجان قهوه
روح جهزت
صقر بإعجاب يلا بينا
عند وسام كان ماشي وراها بالعربيه
ندا بغضب مين الحـ.ـيو.ان دا الي ماشي ورايا ومراقبني
وفجاه سرع ووقف قدامها
ندا انت اصلا انسان ابن كل*ب
وفجاه لقته وسام نازل من الغربه
وسام نهارك اسود بتشتميني يابت انتي
ندا مكنتش اعرف انه انت وبعدين مراقبني لي عايز اي
وسام شوفتك صدفه
ندا لا والله
وسام اركبي
ندا اركب معاك بصفه اي
وسام جوزك المستقبلي
ندا فرحت من جواها
وبعدين كشرتله
لا مش هركب
وسام مش هكرر كلامي
ركبت معاه العربيه وكانت مديقه
ندا هتاخدني فين
وسام ف كافتريا
ندا لي
وسام اصبري لما نوصل هت عـ.ـر.في
ندا كانت بتتسائل من جواها ياتري عايز اي
بعد ما وصلوا
وقعدو علي طربيزه
ندا ها قول
وسام نده علي الجرسون
لو سمحت عايز واحد قهوه وواحد كوكتيل وحاجه حلوه ل الانسه
ندا موضوع اي
وسام بوصي يبنت الناس انتي لو رفضاني قولي وخلاص نفض الموضوع اه اي نعم أنا مش بحبك ودي مقدرش اكدب عليكي فيها عشان معرفكيش بس لو عايزة تدي فرصه مفيش مشكله أما لو قافله الباب خالص تمام مش هنحوم حوالين بعض
ندا والدمـ.ـو.ع في عينيها تمام ولما انت مبتحبنيش اتقدمت لي من الاول
وسام عادي استقرار
بعني انتي الي بتحبيني يعني
ندا ايوا حبيتك
وسام ابتسم بخبث والله ووقعتي ي ندا بلسانك
ندي مسكت شنطتها وجيه تمشي
وسام مسك أيدها
ندا بغضب سيبني لو سمحت
وسام الليل هجيب والدتي ونقرا الفاتحه
ندا لا خلاص غيرت رئي
وسام طب يلا اوصلك ومسمعش صوتك
ندا لا مش عايزة توصلني لي
وسام متخلينيش اتعصب عليكي
عند صقر وروح وبعد تعب ومن مكان ل مكان جهزو كل حاجه وهيكملوا تاني يوم
روح يلا أنا هموت حسه اي دايخه
صقر اقعدي ف العربيه ونص ساعه وجي
دخل مطعم فخم طلب اكل واخده وراحلها
روح اتاخرت لي
صقر جبتلك اكل بدال ما تفيصي
روح لما نروح البيت
صقر كولي قولت
روح مش في العربيه كدا مكشوفين
صقر اقول اي بس وشغل العربيه ومشيو
عند ام ندا اي دا وسام جايبها ب عربيته معقول حبوا بعض نزلت ندى بغضب ورقعت باب العربيه
ام ندى وهي مراقبه يستتر استر
وسام خلي عندك زوق واتيكيت ي قطه
ندى مردتش عليه ودخلت اوضتها وهي مديقه جدا
دخلت روح البيت واترمت علي الركنه
صقر فتحلها الاكل كولي
روح مش هتاكل
صقر لا هدخل أنام شويه
روح خلاص مش هاكل
صقر كولي ي روح وبلاش عناد أنا حاسس بصداع شـ.ـديد هدخل اريح شويه
اكلت روح وروقت البيت واخدت شور
عند ندى كانت عضبانه جدا من كلامه وطريقته وفجاه بعتلها رساله
وسام روق ي جميل 😘
ندى لم نفسك عشان مزعلكش
وسام ولا تقدري ي بوق جهزي نفسك ي قمر
ندى لا مش عايزاك
وسام لا والله ومين قالي اني بحبك
ندى سلام
وسام اصبري اصبري
ندى عايز اي
وسام هدي اخلاقك 😂😂😂
بس اي رأيك عرفت استدرجك كويس
ندى قفلت فونها ومسكت البطانيه كتمت بوقها وفضلت تصرخ
روح يوه زهقانه هو صقر نايم كل دا لي
اما اقوم اصحيه
دخلت روح وقعدت جنب منه وبدات تلعب في شعره وبتمشي أيدها ع وشه
روح نهار اسود سخن كدا لي
صقر اصحي يصقر
صقر بتعب اى
روح بخوف اي إلي حصلك وسـ.ـخن اوي كدا لي
صقر بتعب وحاطت ايده ع دماغه بتعب أنا كويس
روح قوم روح المستشفي انت نار بتغلي
صقر قلت كويس ي روح اي
روح بدمـ.ـو.ع عشان خاطري قوم انت شكلك تعبان اوي وجـ.ـسمك بيغلي
صقر هموت يروح واسيبك عشان ترتاحي
روح بانهيار وعـ.ـيا.ط وحـ.ـضـ.ـنته متقولش كدا أنا مليش غيرك
وبدات تعيط
صقر بابتسامه ي هبله انتي صدقتي أنا كويس والله
روح بعـ.ـيا.ط انت رخم
صقر متعيطيش محملش اشوف دمـ.ـو.عك دي اوعي تعيطي تاني
وبعدين مليتي القميص بتاعي دمـ.ـو.ع ورياله الله يقرفك
روح بس بقي
صقر خلاص اهدي قومي اعمليلي قهوه وهتلاقي علاج في باب الثلاجه هاتيه
روح قامت وجابتله ميه والعلاج
وادتهمله
روح دا علاج اي
صقر
يتبع
↚
روح بانهيار وعـ.ـيا.ط وحـ.ـضـ.ـنته متقولش كدا أنا مليش غيرك
وبدات تعيط
صقر بابتسامه ي هبله انتي صدقتي أنا كويس والله
روح بعـ.ـيا.ط انت رخم
صقر متعيطيش محملش اشوف دمـ.ـو.عك دي اوعي تعيطي تاني
وبعدين مليتي القميص بتاعي دمـ.ـو.ع ورياله الله يقرفك
روح بس بقي
صقر خلاص اهدي قومي اعمليلي قهوه وهتلاقي علاج في باب الثلاجه هاتيه
روح قامت وجابتله ميه والعلاج
وادتهمله
روح دا علاج اي
صقر شويه مسكنات
لو جرالي حاجه ي روح هتزعلي
روح بتقول كدا لي وبعدين هزعل ع مين
صقر تمام تعالي نامي جنبي
روح نامت جنبه وفجاه اخدها في حـ.ـضـ.ـنه كأنه طفل صغير
روح ف عقلها لو تعرف اني مش عايزه اطلع من حـ.ـضـ.ـنك ابدا لو تعرف انك بقيت كل حياتي
فجاه روح تخيلت أنه سابها وحياتها من غيره انهمرت الدمـ.ـو.ع من عينيها ع رقبته وبدأت تقبله وتمشي علي شعره
صقر اتظاهر أنه نايم وفعقله بيقول خايف عليكي يروح خايف عليكي من الهوا الطايير بقيتي كل حياتي بس ياريت ت عـ.ـر.في دا
وفجاه صقر بيبص علي روح لقاها راحت في سابع نومه بدأ يتسحب من جنبها وخرج المرسم بتاعه وهو بيرسم ف اللوحه بكل شغف وحب
عند وسام
بعتلها رساله
وسام بتعملي اي
ندا نعم
وسام نعملله عليكي يختي
فاضي شويه نشرب قهوه في حته بعيده
ندا لا وابعد عني عشان لو لمحتك هقـ.ـتـ.ـلك
وسام
انتي الي عامله زي الراجـ.ـل خليكي رقيقه يبت
وبعدين أنا هكلم امك وغصب عند هنحدد ميعاد قرايه الفاتحه
ندا
حد قالك اني موافقه عليك
وسام هكلم والدتك النهاردة ويوم السبت هنعمل الخطوبه وفي المكان إلي عيزاه
ندا ولما انت مش بتحبني بتعمل كل دا لي ها ولا أه عشان امك ضاغطه عليك
وسام خلصتي كلامك
ندا لا
وسام دا الي عندي والخطوبه يوم السبت
ندا وانا متجوزش واحد مبيحبنيش
وسام واي كمان
ندا كدا وسلام
وسام بغضب أنا هوريكي
لما ارن ع امها
الو
ام ندا
ازيك ي وسام
وسام اهلا ي خالتي الخطوبه هتبقي الاسبوع الجاي يوم السبت عقلي بنتك
ام ندا بس ...
وسام مبسش اه والشبكه هتكون دايموند والخطوبه ف أكبر مكان عقلي بنتك أنا كلمتها وقالتلي ب لسانها انها بتحبني
ام ندا بفرحه ربنا يتمم علي خير يبني
عيزاك تحافظ عليها من بعد وفاه ابوها وهي اتغيرت هي طيبه خلي بالك طويل
وسام سلام ي خالتي عشان مشغول.وعشان احضر كل حاجه
ام ندا انتي يبت
ندا نعم
ام ندا
خطوبتك ع وسام يوم السبت لو هتعزمي صحابك
ندا أنا مش عيزاه يماما بكره
ام ندا لا والله دا مش عليا وبعدين أنا قولت ل والدتك انك موافقه أنا مش هرجع في كلامي تاني
ندا دا واحد خبيث ومش بطيقه
ام ندا تلاقي حد زيه قمر وليه مكانه وشكرته ومستقر بعيد ابوكي لو كان عايش كان م هيصدق
ندا بحزن الله يرحمك ي بابا
ام ندا
أنا مش قاعده ليكي طول العمر عايزة اطمن عليكي وبعدين هت عـ.ـر.فيه كويس في خطوبه وفي فرح
ندا ماما أنا تعبانه عايزة أنام
ام ندا بكرا هنطلع نجهز كل حاجه
تاني يوم
وسام لما ارن ع صقر لازم يعرف
صقر الو
وسام اي اخبـ.ـارك ي صاحبي
صقر تمام الحمد لله انجز عشان في شغل
وسام م براحه شويه يوم السبت خطوبتي
صقر روح هزر بعيد عني
وسام بتكلم جد مش بهزر
صقر مين دي اوعي تقول إلي قابلناهم عندكم
وسام هما يخويا
صقر اهي دي الي تنفع معاك هتعيد تشكيلك
وسام دي مين دي دا انا الفها ف سندوتش واكولها
المهم مممتاخرش انت والمدام
عند روح في البيت وكانت بترسم وتدرب عشان اختبـ.ـار القدرات
روح مسكت فونها ومن غير ما تتردد بعتت لصقر
صقر مسك فونه لقي رساله
روح انت كويس هترجع امتى
صقر وحشتك ولا اي
روح لا بسال عادي
صقر خلاص مش راجع النهارده
روح نينينين انت الخسران عمله اسبجتي
صقر لا لو كدا ساعه زمن وهكون عندك
روح بفرح اشطا هستناك
قامت روحت بكل مرح جهزت الاكل
وفجاه سمعت صوت صقر
روح جيت
صقر لا لسا في الطريق
روح خفه
صقر بس اي النشاط دا كلوا
روح من يومي
صقر وسام صاحبي عازمني على خطوبته يوم السبت
روح بجد اوعي تقول ندا
صقر ايون
روح ب فرح والله فرحتلهم
صقر فعقله اقولها ازاي مينفعش تروح معايا اكيد هيكون في صحفيين ولو شمو خبر وانا معملتش فرح ولا اي حاجه وتخطيطي هيبوظ اعمل اي
روح اي سرحان في أي
صقر ولا حاجه جعان
روح الاكل اهو هجيب بس الشوك
عند ندا
ندا بعتت رساله ل وسام
ندا بقولك
وسام قولي
ندا عيزاك تكلم صاحبك تيجي روح معايا تنقي معايا الفستان
وسام دا اكيد مستحيل
ندا لي
وسام اكيد مش هيوافق صحبي وعارفه
ندا معلش بقي اطلب منه كدا
دقيقه هكلمه
صقر عايز اي دا كمان دلوقتي
الو
وسام اي عطلتك ولا اي
صقر باكل
وسام طب كنت عايز مراتك تروح مع خطبتي تنقي معاها الفستان وكدا
صقر لا
وسام لي
صقر كدا افرض حصل اي حاجه برا
وسام هيحصل اي وبعدين ندا راجـ.ـل متخافش يعني
صقر وبعدين انت ميجيش من وراك خير ابدا
وسام انااا
صقر طبعا روح دلوقتي روح هاكل
روح اي في أي
صقر خطيبته عيزاكي تروحي معاها تنقي الدريس
روح وانت رافض لي
صقر والله براحتي وبعدين هفكر الاول
روح ودا محتاج تفكير يعني اي دا
صقر اتعدلي احسنلك
روح والله معدوله شايفني متشقلبه
وبعدين مقولتش رأيك في المكرونه
صقر يعني ماشي حالها
روح صديت نفسي
تشرب شاي
صقر ياريت
وبعدين لو عايزة تروحي معاها روحي مش همنعك بس هوديكي واجيبك غير كدا لا مش هسيببك لوحدك
روح ماشي ☺️😊
صقر عايزة تشتري اي حاجه قولي
روح لا الهدوم كتير ناويه البس ابيض في ابيض
صقر هأوووو بعينك
روح لي
صقر مفيش لبس فواتح برا
روح دا لي أن شاء الله هروح عزاء ولا اي بطل هزار
صقر دا الي عندي عايزة تلمعي في الضلمه
روح البس براحتي مطول ما مفيهوش اي عيب
صقر دا عند خالتك
روح اتكلم كويس
صقر دا الي عندي يروح وعايز أنام عشان تعبان ع الاخر ولما اصحي تجهزي عشان اوصلك انت وهي
روح أنا إلي مصدعاك يعني
صقر قلتلك ي روح انا مبحبش الضيق والفاتح اكش تقعدي مل*ط في البيت بس برا لا تلبسي حاجه غامقه وواسعه مش العكس
روح قصدك اي وبعدين انت الي جبته لي
صقر خلاص نجيب تاني وانتي معايا ونشوف بقي وزي ما هتجيبي خروج تجيبي بيتي بقي للبيت
وسيبيني هنام
روح خلاص هخرج هرسم برا
صقر ترسمي اي دلوقتي تعالي بس جنب مني
تؤ
مستنيه اي وقام تلها جنب منه واخدها في حـ.ـضـ.ـنه عشان يقدر ينام
جا يوم الخطوبه المنتظر والي جهزوله ايام
صقر اي رأيك في البدله دي
روح اه اتشيك كويس اتشيك
صقر أنا طول عمري شيك
يلا اجهزي
جهزت روح وكانت زي الاميره لبست دريس زيتي
وحجاب ابيض وكعب بس مش عالي
روح اي رأيك
صقر بإعجاب ونظره حب قمر
روح بخجل نينني يلا بينا
وصل صقر وروح مكان الخطوبه
وقبل ما ينزل من العربيه
صقر عايزك ي روح تتجنبيني وتبقي بعيد عني جوا
دا الافضل تمام
انزلي وانا هاجي وراكي
روح بضيق وحزن تمام نزلت من العربيه ورقعت الباب
دخلت روح واتفاجئت بجمال المكان وجمال ندا
وسام ميل ع ندا اول مره اشوف ملامح الانوثه فيكي النهاردة
ندا لم نفسك عشان مقـ.ـتـ.ـلكش
وسام بصي اهي روح جيه
روح الف مبروك
ندا بفرحه الله يبـ.ـارك فيكي
وسام الصقر جيه اهو
روح اول ما شافته بعدت وقعدت ع طربيزه لوحدها ع جنب
وكانت مراقبه صقر
بنتين معجبين بيه
اي دا الفنان صقر ممكن نتصور صوره مع حضرتك انا بحب رسمك جدا ومعارضك تحفه جدا
صقر تسلمي اه تقدرو تتصورو
روح كانت قاعده ومديقه جدا وهما قريبين منه وكان في نار مشتعله فيها
وفجاه اشتغلت موسيقي رومانسي وبدأ كله يرقص
فجاه واحد ميل علي روح حط ايده علي كتفها وقالها اي القمر قاعد لوحده ومد ليها ايده عشان ترقص معاه
وفجاه هجم عليه صقر وبدا يضـ.ـر.ب فيه ضـ.ـر.ب جنون لدرجه انه اتكسر ومسك روح من أيدها واخدها وخرج
روح بزعيق وعـ.ـيا.ط حـ.ـر.ام عليك سيبني
وقبل ما تكمل كلامها لقت قلم علي وشها من صقر
يتبع
↚
اي دا الفنان صقر ممكن نتصور صوره مع حضرتك
صقر اكيد
روح كانت قاعده ومديقه جدا وهما قريبين منه وكان في نار مشتعله فيها
وفجاه اشتغلت موسيقي رومانسي وبدأ كله يرقص
فجاه واحد ميل علي روح وقالها اي القمر قاعد لوحده ومد ليها ايده عشان ترقص معاه
وفجاه هجم عليه صقر وبدا يضـ.ـر.ب فيه ضـ.ـر.ب جنون لدرجه انه اتكسر ومسك روح من ايديها واخدها وخرج
روح بزعيق وعـ.ـيا.ط حـ.ـر.ام عليك سيبني وكانت هتموت من الخوف
وقبل ما تكمل كلامها لقت قلم علي وشها من صقر
روح والدمـ.ـو.ع بتنساب من عيونها وازاي قدر يضـ.ـر.بها
متكلمتش روح وركبت العربيه وبدات تعيط زي الطفل الصغير
صقر ركب عربيته بغضب واخدها ومشي
عند وسام وندا
الناس بدأت تتكلم
وسام محصلش حاجه ي جماعه وبدأت الموسيقي تشتغل
بس في ناس قامت مشيت
ندا ادايقت
وسام اهدي
ندا أهدا ازاي دا خرشمه شالوه ع المستشفي
وسام عشان يستاهل
ندا والناس المنظر إلي شافوه دا نص المعازيم مشيو
واول ما صقر دخل البيت بدأ يكسر اي حاجه تيجي قدامه وكان في نار مشتعله فيه
روح دخلت الأوضه وقفلت الباب وبدأت تنهار من العـ.ـيا.ط
وبترتجف من الخوف ازاي الشخص إلي حبته منزوع من قلبه الرحمه ازاي خرشم الشاب دا كدا وازاي يضـ.ـر.بها قلم
وبدأ تعيط ونامت والدمـ.ـو.ع علي عيونها
صقر مسك دماغه وقعد وادايق جدا انه ضـ.ـر.بها قلم لانه كان غضبان
صقر مكنش ينفع تضـ.ـر.بها هتكرهك يصقر
بدأ يتفح باب الاوضه براحه
لقاها نايمه زي الطفل الصغير ودمـ.ـو.عها ع خدها
صقر فعقله ياريت كانت ايدك انقطعت قبل ما عملت فيها كدا اتجوزتها عشان تضـ.ـر.بها في الاخر تفو عليك يصقر
وقام اخد الجاكت بتاعه وخرج
دخل محل ورد كبير جابلها ورد كتير شوكولاته من كل نوع لانه مش عارف هي بتفضل اي
دخل البيت براحه
ودخل عندها الاوضه وبدا يصحي فيها روح روح
روح بفزعه سيبني سيبني
صقر اهدي
روح بدمـ.ـو.ع عايز اي يصقر
صقر اداها الود والشكولاته وباسها ع دماغها
حقك عليا مهونتيش عليا اسيبك زعلانه مني
روح متحركتش من مكانها والدمـ.ـو.ع نزلت
مهونتش عليك تسيبني أنام زعلانه ومهونتش عليك لما ضـ.ـر.بتني
صقر أنا كنت غضبان
روح طلقني يصقر وسيبني اروح لحال سبيلي الي يضـ.ـر.ب مره يضـ.ـر.ب الف
صقر اطلقك ازاي تقوليها بسهوله دي هو الطـ.ـلا.ق عندك عادي
روح اه عادي لو لمس كرامتي وبقولك طلقني يصقر ومن الصبح هلم هدومي وهمشي انت لما لقتني معنديش أهل وضامن وجودي معاك عشان عارف اني مش عايزه اعيش في عذاب تاني ف تقوم تعمل كدا طلقني يصقر وارجع ل حياتك كفايا جيت لخبط حياتك
صقر متقوليش طـ.ـلا.ق تاني أنا لو محبتكيش من قلبي مكنتش هسافرلك كل دا انا حبيتك من قلبي وعمري ما اضـ.ـر.بك أنا اتعصبت ازاي واحد يقدر يبصلك حسي بيا أنا حسيت بنار بتاكل فيا محستش بنفسي أنا مستحيل أطلق يروح عارفه يعني اي مستحيل اتخلي عنك
روح بدأت تعيط لان صعبت عليها نفسها
صقر خرج وقفل باب الاوضه وكان بيلعن نفسه وأنه راح واخدها
روح مسكت فونها وبعتت لندا وكان الوقت متاخر
ندا عامله اي
روح بخير اكيد الخطوبه باظت
ندا عادي حصل خير
انتي كويسه
روح لا مش كويسه خالص
ندا مالك
روح متخانقع مع صقر وعايزة أطلق
ندا نهار اسود طـ.ـلا.ق اي استهدي بالله لي كل دا
روح مد ايده عليا ي ندا
ندا اهدي اهدي استهدي بالله تعالي يومين عندي معيش حد غير انا وامي غيري جو يومين بس بلاش طـ.ـلا.ق صقر بيحبك يروح
روح بكرا الصبح هقابلك بس اوعي تقوليله اني عندك
صقر كان بيرسم في اللوحه بس مكنش قادر يركز فضل ماسك الفون ل الصبح ومش قادر ينام
الصبح بدري نزل يجري كالعاده ورجع لبس بدلته وبرفانه المميز وساعته الغاليه خرج لقي روح نايمه في الصاله باسها ع خدها وخرج روح من جواها كانت حزينه جدا واول ما اتاكدت أنه مشي قامت لبست وكلمت ندا وسابت كل حاجه مخدتش اي حاجه من البيت
ندا اطلعي وامشي ورا اللوكيشن لحد ما تلاقيني
سمعت روح الكلام ونزلت وفضلت ماشيه لحد ما قابلت ندا
ندا لي التكشير دا ابتسمي دا انا هروق عليكي وهبسطك هطلب اوبر ونروح
روح لا عايزة اتمشي مخـ.ـنـ.ـوقه
ندا طب تعالي نشتري مسليات ليكي فيها
روح مليش نفس
ندا لا بقي سيبيلي نفسك خالص
دخلت ندا السوبر ماركت وبدأت تاخد انواع كتير وروحو البيت
ندا ي امييييييي
ام ندا في أي يبنت
ندا معايا صحبتي
ام ندا اهلا عامله اي بس فين صقر مش معاكي ولا اي
ندا اسكتي شويه ي امي مش كدا لسنا جيين وبعدين قلتله وسابها تقعد معايا يومين لانه اه مسافر
ام ندا بستغراب ام ماشي اتفضلوا من برا أنا هدخل اعمل فطار ونفطر مع بعض
ندا تعالي تعالي ندخل اوضتي دخلت روح وندا
روح ماشاء الله اوضتك جميله
ندا أنا اهم حاجه بالنسبالي اوضتي لأنها اكتر حاجه برتاح فيها هطلعلك بجامه عشان تاخدي راحتك
روح لا مش لازم
ندا ازاي مش لازم عشان ناخد راحتنا كدا وهنسمع فيلم كدا حلو
روح بابتسامه ماشي
وسام رن ع ندا
ندا. هرد ع الفون دقيقه معلش
الو
وسام ايوا يبت فين انتي
ندا بت لما تبتك في البيت لي
وسام أنا جاي النهاردة اقعد شويه معاكم
ندا لااا تيجي تعمل اي انا النهاردة هلكانه ومعفنه عايزة استحم ومكسله خليها ل يوم تاني
وسام يخربيت عفانتك يبت
ندا وبعدين كنا مع بعض امبـ.ـارح هي شوغلانه
وسام ماشي أن ما ور......
ندا قفلت السكه وبدأت هي وروح يضحكوا
روح يخربيتك انتي مجنناه
ندا الرجاله مينفعش معاها غير كدا
ام ندا الفطار ي بناويت
ندا هسيبك واطلع تكوني غيرتي ماشي
روح ماشي
غيرت هدومها روح وقبل ما تخرج مسكت الفون وطلعت منه الخط وقفلته
وخرجت
ام ندا اقعدي يبنتي
اكلت روح وقامت
ندا اي دا اقعدي كملي لحقتي تأكلي
روح شبعانه والله حسه معدتي تعباني شويه بس هدخل اريح شويه ماشي
ندا ماشي خدي راحتك
دخلت ندا اصحي ي روووح
روح في أي
ندا الغدا كل دا نوم
روح معقوله محستش بالوقت
ندا قومي اغسلي وشك وفوقي دي امي متوصيه بيكي وعامله شويه اكل لوز قومي قبل ما الاكل يبرد
روح حاضر هقوم اهو قامت روح غسلت وشها واتغدت
ام ندا اي مش بتنامي في بيتك صقر كان مش بينيمك
روح بابتسامه لا ابدا بس بيتكم بيشجع ع النوم مريح
ام ندا بضحك كل ما تحبي تنامي تعالي عندنا
روح بضحك حاضر د
ام ندا كولي كولي الاكل هيبرد
عند صقر اخد الجاكت بتاعه ومشي عشان يروح البيت وبيفتح الباب وكالعاده بينادي عليها عشان متتخضش ولكن المره دي محدش رد عليه
صقر رووووح انتي فين وبدأ يفتح في الاوض والحمام ودخل المطبخ
صقر بجنون رااحت فين دي متعرفش حد هنا ولا تعرف تروح مكان خرج فونه بجنون وبدأ يرن عليها بس اداه غير متاح
صقر اعمل اي راحت فين والله لما الاقيها هقـ.ـتـ.ـلها وادفنها سابت البيت ومتقولش راحت فين أن ما وريتك ي روح اديني قاعدلك لحد ما ترجعي الوقت بيعدي ع صقر ب البطئ وهو مستينها
صقر لاكدا كتير كتير أنا هخرج ادور عليها بنفسي بس ادور عليها فين الدنيا كبيره ااااه لو جرالها حاجه مش هسامح نفسي خرج صقر يدور وكلم وسام يدور معاه
مسك صقر فونه وبدأ يعمل مكالمـ.ـا.ت وبلغ الاقسام ومحدش عرف عنها حاجه رجع صقر البيت وهو هيتجن قعد ع السرير ومسك دماغه وفضل يعـ.ـيط زي الطفل الصغير وهو بيقول روحتي فين وسبتيني ارجعي ومش هعملك حاجه تاني ارجعي ي تري هي دلوقتي حصلها حاجه ف الشارع ولا فين حد عمل فيها حاجه حد ازاها أنام ازاي كله مني انا لو جرالها حاجه مش هسامح نفسي
عند روح وكانت قاعده بتاكل فشار وبتتفرج علي فيلم
يتبع
↚
صقر لاكدا كتير كتير أنا هخرج ادور عليها بنفسي بس ادور عليها فين الدنيا كبيره ااااه لو جرالها حاجه مش هسامح نفسي خرج صقر يدور وكلم وسام يدور معاه
مسك صقر فونه وبدأ يعمل مكالمـ.ـا.ت وبلغ الاقسام ومحدش عرف عنها حاجه رجع صقر البيت وهو هيتجن قعد ع السرير ومسك دماغه وفضل يعـ.ـيط زي الطفل الصغير وهو بيقول روحتي فين وسبتيني ارجعي ومش هعملك حاجه تاني ارجعي ي تري هي دلوقتي حصلها حاجه ف الشارع ولا فين حد عمل فيها حاجه حد ازاها أنام ازاي كله مني انا لو جرالها حاجه مش هسامح نفسي
عند روح وكانت قاعده بتاكل فشار وبتتفرج علي فيلم
الباب خبط
ام ندا جيه جيه فتحت الباب لقته وسام
وسام ازيك ي خالتي
ام ندا ادخل ادخل
لما انادي ع ندا دي معاها صحبتها جوا
وسام صحبتها ف الوقت دا دي مين
ام ندا روح مرات. صقر
وسام في عقله كنت حاسس انها هنا دا صقر هيقـ.ـتـ.ـلها لانه كان هيتجنن عليها النهاردة
ندا بصي بقي البطله وقبل ما تكمل كلامها لقت امها داخله عليها انتي يا بنت يا ندى خطيبك بره
ندى نعم نعم خطيب مين اللي بره ايه اللي جابه ده دلوقتي
ام ندا بطلي رغي كتير واطلعي
ندا حاضر ي ياماما روحي انتي وانا هلبس وهاجي خرجت ام ندا
وقامت ندا لبست اسدالها وقالت ل روح اتفرجي هنا علي ما اجي وقفلت عليها الباب
ندا بابتسامه صفرا اهلا
وسام وسهلا
ندا بتتويب حد يجي في الوقت دا انا بنام علي نفسي
وسام اه أنا اجي في الوقت إلي زي دا وكلمه كمان وهلطشك
ام ندا عيب ي بنت تقولي ل خطيبك كدا
ندا تلطش مين ي راجـ.ـل انت
وسام انتي هو في حد غيرك
ندا متقدرش تعمل حاجه
وسام بعد الجواز هعرفك كويس
ام ندا. خلاص اسكتو انتو الاتنين في أي الله
وسام قد كلامك ماشي خرج فونه وبعت رساله ل صقر
صقر كان قاعد ع السرير وكان زعلان وخايف جدا زي الطفل الي أمه سابته
صقر فتح فونه لقي وسام باعتله رساله
وسام أنا لقيت روح
صقر فين رد انجز لقتها فين
ندا بتكلم مين
وسام ملكيش دعوه ادخلي هاتيلي كبايه ميه وبلاش رغي كتير
صقر في رساله رد ي وسام عشان لو جتلك هقـ.ـتـ.ـلك وهدفنك
وسام في أي اهدي روح عند ندا روحت عندهم صدفه دلوقتي .
صقر أنا جي حالا
لبس صقر واخد عربيته وراحلها عند ندا
ندا اتفضل الميه
وسام ب ابتسامه صفرا شكرا
وبعد دقائق الباب بدأ يخبط
ودا مين دا الي. جه
وسام اقعدي أنا هفتح فتح وسام وبترحيب صقر فين روح خليها تطاعللي
ندا ف سرها نهار اسود هنتقـ.ـتـ.ـل
ندا جاي تعمل اي
صقر جاي اخد مراتي وبصوت عالي يروح اطلعي
روح ل نفسها الصوت إلي انا سمعاه دا حقيقي ولا بيتهيالي
ندا خافت منه وكان غضبان جدا وشكله متغير
ندا ثواني هنده عليها دخلت ندى على روح الاوضه وبتقول لها الحقي ده بره وشكله مولع
روح مش هطلع
ندا استهدي بالله والبسي واطلعي بدال ما نتقـ.ـتـ.ـل كلنا هنا
روح ماشي قايمه
ندا متزعليش مني انا لو ع نفسي عيزاكي تعيشي معايا بس هو مدايق اطلعي كلميه
لبست روح هدومها وخرجت
صقر. بابتسامه يلا ي حبيبتي سايبك من الصبح عند ندا مزهقتيش
روح وهي متجنبه انها تبصله لا سيبني ابيت عندها النهاردة
صقر لا اي وقت تاني دا انا عندي شغل وبكرا هنروح نجيب حاجه الجامعه
روح سلام ي ندا سلام ي خالتي
خرج صقر وروح
صقر متكلمش ولا كلمه معاها لحد ما وصلوا البيت
صقر مت عـ.ـر.فيش أن الست إلي تخرج من البيت من غير إذن جوزها تلعنها ملائكه السماء وملائكه الرحمه وملائكه العذاب ومت عـ.ـر.فيش اني انا قلبت عليكي الدنيا وروحت بلغت في الأقسام مهما حصل بينا مكنش يصح تخرجي من بيتك دا الادب والأصول اظن انك عارفه وفاهمه كويس
روح متكلمتش وفجاه قعدت تعيط وانهارت جدا
وحـ.ـضـ.ـنته وفضلت تعيط زي الطفل الصغير وبتقول مكنش قصدي بس انت جرحتني وذيت مشاعري
صقر كان مدايق جدا من جواه وكان غضبان جدا بس فكر ل لحظه ان هو السبب من بدايه الموضوع مكنش يصح يمد ايده عليها
بدأ يطبطب علها بكل حب
اهدي ي روحي اهدي متعيطيش خلاص بدأ يمسح دمـ.ـو.عها وقعدها عالسرير وجابلها ميه
اشربي
قامت روح غيرت هدومها ولبست لبس مريح
صقر تعالي جنبي
سحبها في حـ.ـضـ.ـنه ونام وكأنه كان مفتقد الامان ورجعله تاني
الصبح بدري صحي صقر ولقي روح نايمه في حـ.ـضـ.ـنه وشعرها علي وشها بدأ يبعده عن وشها
روح صحيت
صقر بقبله كلها حب صباح الخير
روح صباح النور
صقر قومي اجهزي هاخدك ونخرج نتمشي شويه في الجو الشاعري دا
روح ماشي
قامت روح جهزت ونزلت هي وصقر يتمشو
روح الجو جميل جدا
صقر اها تحفه
روح اممم
صقر لسا زعلانه بردو
روح لا مجتش عليك
صقر اوعي تقولي كدا هزعل والله انتي روحي ي روح منكرش اني حبيتك واتعلقت بيكي
روح اه واضح ب اماره مش عاملي اعتبـ.ـار وكنت قاعد امبـ.ـارح بتتصور مع شويه بنات
صقر دول فنزاتي أنا طبيعه شغلي كدا هعمل اي يعني
روح امممممم حلو طيب لما ابقي مشهوره زيك كدا يبقي عادي اتصور مع فنزاتي الشباب
صقر دا عند خالتك ي ماما مفيش الكلام دل انا غيرك وربنا بس حد يستجرا ويبصلك بس وانتي عارفه هعمل اي
روح خلاص بقي اقفل السيره دي خالص
صقر انتي الي فتحتيها
روح ماشي يلا عايزة ارجع البيت
صقر بيت اي بس هاخدك مكان حلو
روح ماشي
صقر وبعدين تروحي اي خلاص كلها اسبوعين وتبقي في كليه
روح اه
صقر اهو بتاع عصير القصب
روح اي دا بجد دا انا بعشقه
صقر بجد.وانا كمان بحب اشربه بس بقالي زمان مشربتوش
شربو عصير القصب
صقر ناكل حاجه حلوه نفسك تأكلي اي
ولا اقولك نفطر الاول اخدها ودخل مطعم كبير
وبعد دقائق الفطار وصل
روح بالستغراب اي الاكل دا
صقر دوقي هيعجبك.
روح داقت
صقر اي رأيك
روح يعني مقبول
صقر ابتسم بكرا هتبقي تطلبي الاكل دا بنفسك
وبعد ما خلصوا اكل
صقر يلا بينا نحلي وبعدين اروح واروح الشركه
روح لا كفايا كدا عايزة اروح
صقر لي
روح وملامح التعب ع وشها معلش
صقر زي ما تحبي أحدها البيت وصلها وخرج وقفل عليها الباب من برا
دخلت روح وكانت مبسوطه جدا بس كانت حسه ب تعب مش عارفه سببه اي
دخلت روق روقت البيت
وبعدين مسكت ادوات الرسم وليست المريله وبدأت ترسم لوحه جديده ومحستش بالوقت وهي بترسم
روح وهي بتفتح فونها نهار ابيض لازم احضر الغدا علي ما يجي
دخلت روح المطبخ
روح اعمل اي بقي اكيد مش مكرونه اسبجتي
روح أنا النهارده بقي ادوقه المكرونه بالبشاميل بتاعتي
بدأت تحضر المكونات
خلصت روح ومسكت فونها كانت هتكلمه بس اتراجعت
وفجاه لقت الباب بيفتح
صقر جيت اي الروايح الجميله دي أنا جعان جدا
روح خد دوش علي م اكون جهزت الاكل ع السفرة
عند ندا بعتت ل وسام رساله
وبتقوله تعرف أنا هقـ.ـتـ.ـلك قولتله ليه انها هنا
وسام لا والله ويقعد يدور عليها ليل نهار
ندا اه عشان يتاءدب
وسام احترمي نفسك ي ست
وبعدين دا اتبهدلنا واحنا بندور عليها وبلغنا الاقسام
وكان هيتجنن
ندا نينينين
وسام بس عشان لو شوفتك هقـ.ـتـ.ـلك
ندا م انت كنت ومقدرتش تعمل حاجه
وسام يبت بطلي.استفزاز
ندا ☺️☺️☺️☺️
وسام أنا النهاردة خارج اتعشي برا
ندا فين
وسام شغل
ندا ماشي
احنا النهارده عازمين
خالتي وابنها
وسام ودا قد ايه ان شاء الله
ندا من سنك كدا.
وسام وجاي يعمل اي
ندا يعني هيعمل اي معزومين وبعدين دا دمو خفيف اوي كدا
وسام دمو خفيف اوي كدا بت اظبطي نفسك ياريت متقعديش ب لبس البيت قدامهم
ندا ظابطه نفسي ي اخويا وبعدين فيها اي
وسام فيها كتير بت هزعلك وربنا
وتقعده معاهم ب اسدالك
ندا بس دا زي اخويا عادي
وسام زي اخوكي ازاي راضعين مع بعض ولا اي
دا يحللك يبقي لا متقعديش غير كدا .قدامي بعد الجواز أن شاء الله
ندا والله ملكش دعوه
وسام ندا هزعلك مني يندا غوري سلام
عند صقر وهو بياكل باستمتاع
الله ع المكرونه يروحي طعمها يجننن مش قادر اوقف اكل
روح بتالم بالهنا والشفا وفجاه قامت جري ع الحمام
سمعها صقر بتستفرغ قام جري وساب الاكل
صقر بصدمه وهلع
يتبع
↚
وسام دمو خفيف اوي كدا بت اظبطي نفسك ياريت متقعديش ب لبس البيت قدامهم
ندا ظابطه نفسي ي اخويا وبعدين فيها اي
وسام فيها كتير بت هزعلك وربنا
وتقعده معاهم ب اسدالك
ندا بس دا زي اخويا عادي
وسام زي اخوكي ازاي راضعين مع بعض ولا اي
دا يحللك يبقي لا متقعديش غير كدا .قدامي بعد الجواز أن شاء الله
ندا والله ملكش دعوه
وسام ندا هزعلك مني يندا غوري سلام
عند صقر وهو بياكل باستمتاع
الله ع المكرونه طعمها تحفه مش قادرين اوقف اكل
روح بتالم بالهنا والشفا وفجاه قامت جري ع الحمام
سمعها صقر بتستفرغ قام جري وساب الاكل
صقر بصدمه وهلع
نهار اسود يلا ع المستشفي حالا
روح أنا كويسه
صقر كويسه اي انتي بترجعي دمممم
يلا ي يروح دخل صقر الأوضه وطلعلها دريس وطرحه وساعدها أنها.تلبس
روح أنا بقيت كويسه دلوقت مش قادره اخرج
صقر بزعيق أنا مش باخد رائيك أنا بقولك يلا هنروح فاهمه ولا لا
روح قامت وبعدين قعدت تاني ع السرير
وبدأت تنهار من العـ.ـيا.ط بصوت عالي وتصرخ
صقر واقف مصدوم ومش عارف يعمل اي
صقر مااااااالك في أي حسه ل اي
روح حسه بتقطيع في معدتييي وجـ.ـسمي جـ.ـسمي حساه مدغدغ ااااااااه
صقر بدمـ.ـو.ع لانه حاسس ان روحه تعبانه علي تعبها
شالها مره واحده وخرج من البيت جري حطها في العربيه ودور العربيه وطار ع المستشفي
وداخل المستشفي وهي بين أيديه وبيقول دكتووووور الحقني الحقني حطها ع السرير والدكتوره جت بسرعه بدأت تفحص فيها
صقر اي مالها
الدكتوره محتاجين شويه تحاليل الاول
وبعد فحص وتحاليل
الدكتوره باستغراب وتعجب مراتك سليمه مفيهاش اي حاجه
صقر بصوت عالي ازاااي انتي مش شايفه حالتها
الدكتوره مستغربه جدا وقالت دا مش مرض طبي ولو حضرتك مش واثق من الكشف روح اي عياده أو مستشفي وتتأكد بنفسك
شال صقر روح وهي بتعيط وتتوجع بين أيديه واخدها عشان يفحصها في مستشفي تاني وهما نفس الكلمتين حتي التحاليل سليمه
اخدها البيت ونيمها ع السرير وهي بتصرخ وبتعض في مفرش السرير
دخل صقر الحمام اتوضي وصلي وخرج يصلي وهو بيصلي الدمـ.ـو.ع انهمرت من عيونه وهو بيقول يااااارب مش عارف اعملها اي يارب مش قادر اشوفها بالشكل دا حاسس ل اول مره في حياتي اني ضعيف وفضل يعـ.ـيط علي سجاده الصلاه
خرج صقر من البيت ودخل الصيدليه يجبلها مسكن مفعوله قوي
صقر لو سمحت تقدر تديني حاجه تنوم وعايز مسكن قوي
الصيدلي مقدرش ادي منوم لازم الطبيب يبقي كاتبهولك
صقر يعني طلع فونه ورن ع الدكتوره
صقر الو ي دكتوره روح تعبانه جدا ومتالمه جدا ومش عارف اعملها اي بقول ل الصيدلي هاتلي منوم ومعاه مسكن وهو رافض
الدكتوره اديهولي
صقر اتفضل الدكتوره
الصيدلي تمام
ثواني وهكون جهزت الحاجه
صقر كان واقف وقلقان جدا وحاسس أن الدنيا قفلت في وشه
دخل البيت ولسا علي نفس الحاله
صقر روح روح
روح بتالم وعـ.ـيا.ط نعااااام
صقر قومي جبتلك مسكن
افتحي بوقك
عند وسام
انتي يبت
كمان مش بتردي
ندى نعم
وسام نعم الله عليك يا اختي
فينك مختفيه
ندى بساعد ماما في المطبخ
وسام ساعديها يا اختي كويس
سلام عشان مشغول
ندى مشغول في أي
وسام قفل الفون ومردش عليها
ندى في سرها حـ.ـيو.ان
عدي ساعات والليل ليل
وصقر قاعد جنب روح ومتحركش وهو واخدها في حـ.ـضـ.ـنه وبيمشي علي شعرها
روح بصحيان
صقر علي مهلك
روح الصبح طلع
صقر بأبتسامه لا احنا لسا في العشاء
الف سلامه عليكي خضتيني عليكي.
روح كنت حسه أني بموت.
صقر إلي يكرهك ودلوقتي حسه بأيه
روح تعبانه جـ.ـسمي كله بينقح عليا بس مش زي الاول
صقر ضمها لصدره وهو بيقول سلامتك ياروحي أنا حسيت نفسي عاجز مش عارف اعمل اي الموضوع غريب في حاجه في الموضوع
روح هيكون اي غير انهم اذوني بسحر وبيتجدد
صقر اولاد ...............
وانا انتقمت ليكي ياروح ولو جت فرصه هخلص علي الي قاعدين
روح باستغراب انتقمت ازاي
بدا صقر يحكلها كل حاجه من الاول
روح ملامحها اتغيرت ودايقت
ازاي يصقر تخبي عليا الفتره دي كلها ومتقوليش
صقر هيفيد بأيه وبعدين انتي وقتها كنتي معتقده حاجه تاني
روح تمام
صقر يارتني ما قولتلك وبعدين انتي زعلانه عليهم بعد الاذي دا كلو
روح لا مش موضوع زعل يصقر بس انت خبيت عليا وياعالم كنت هتحكيلي ولا لا
صقر قلتلك مش موضوع كدا واهمدي لما اشوف هنحل الموضوع دا ازاي
روح بعـ.ـيا.ط والدمـ.ـو.ع في عينيها امى مـ.ـا.تت من سحرهم مـ.ـا.تت وسابتني وميكتفوش بدا لا اذوني كمان وهيحصل فيا زي ما حصل في أمى
صقر بغضب اسكتي ومتقوليش كدا ووحياتك ل اقـ.ـتـ.ـلهم كلهم ومطول ما انتي معايا محدش يقدر يلمس شعره منك فاهمه
عند وسام
اتشيك ولبس
وفونه رن
وسام انتي مستناياني خمس دقائق واكون عندك سلام
قفل الفون وخرج من البيت
عند ندا
اي رأيكم في الاكل
سامي تسلم ايدك ي ندوش يجنن
ندا اي رأيكم نخرج كلنا ع الكورنيش نغير جو ونحلي
سامي فكره تحفه
ام ندا لا مش قادره وكابس عليا النوم وعايزة اسمع مسلسلي
اي رأيك ياختي تروحي معاهم
ام سامي لا أنا هقعد معاكي نسمع المسلسل مع بعض
ندا خلاص انا هدخل اجهز ونروح ي سماسيمو
سامي اشطا مستنيكي
بعد دقائق
جهزت يلا ي سامي
وصلوا سامي وندا وقعدو ع الكورنيش
سامي بصي يبت يندا البنت إلي هناك دي تحسيها اجنبيه
ندا اه الصراحه قمر اوي بس انا اجمل
سامي متبصيش وراكي تقول بنتكلم عليها
وسام اي يبنتي كرنيش إلي جيباني عنده
نانسي وحـ.ـشـ.ـتني اوي.ي وسام
ندا اي دا
دا مش صوت وسام ولا اي
بتتلفت وراها نهار أمه اسود بيحـ.ـضـ.ـنها كمان
بيخوني اااه كنت حاسه اهدي ي ندا اهدي
سامي مش دا خطيبك يبت
ندا اه هو يخويا اتكتم
وسام وحشاني اوي ينانسي ماما هتفرح اوي لما تشوفك
نانسي وانت اكتر ي وسام وحـ.ـشـ.ـتني مصر اوي
وسام مش كنا روحنا مكان غير دا.
ندا اه يكـ.ـلـ.ـب دا انا هولع فيك
سامي خليكي تقيله يبت
قومي قومي
ندا نروح فين
سامي هاتي اديك اانكجها ونتمشي ع الكورنيش من جنب منهم
ندا اي الحركات القديمه دي بطل هبل
سامي هتخليه يولع
ندا أنا عايزه افهم دلوقتي هو قالي أنه رايح مقابله شغل وبيكـ.ـدب استحاله اكمل مع شخص زي دا
سامي ثقي فيا يبت وهجبلك حقك
ندا يعني اتكل عليك
سامي عمرك اتكلتي عليا ومخربتش الدنيا
قومي هاتي ايدك
قامت ندا وانكجت سامي وكانو بيتشمو ع الكرونيش
سامي أنا هعمل نفسي بوشوشك في ودنك وانتي اضحكي
ندا لا بقي
سامي اسمعي الكلام
ندا مااشي
عدت ندا من جنب وسام وهي مأنكجاه وبتضحك
وسام اول م لمحها غضب جدا
قام من مكانه ومسكها من أيدها بقوه وكان بيبصلها بغضب
سامي ابعد ايدك عن..... وقبل ما يكمل كان ضـ.ـر.به بوكس في وشه
ندا بغضب سيب ايدي انت اصلا واحد خاين واستحاله اكمل معاك أنا غلطت اني حبيت واحد زيك ميستاهلش وادي خاتمك قعلته من ايديها واتدهوله في ايده من غير ما تديه فرصه يتكلم
ندا يلا ي سامي
ركبو العربيه ومشيت مع سامي
سامي ااااه ياني وشي
اهدي ي قلب اخوكي اهدي دا طلع ميستاهلش بس أيده حساها خلعت وشي من مكانه مش قلتلك عمري ما اتدخلت في حاجه ومخربتش
وصلوا البيت ودخلت ندا اوضتها وفضلت تعيط وهي منهاره
ام ندا في أي يبني ووشك ماله
عند وسام
نانسي اي إلي انا شوفته دا اول مره اشوفك ي وسام كدا
وبعدين دي مين
وسام خطيبتي
نانسي شكلها فهمت غلط ي وسام
وسام م تفهم ولا تموت ليها ربايه وبعدين من دلوقتي ولا تفرقلي في حاجه تغور
عند صقر
روح ي روح قومي البسي ونخرج تغير جو
روح مش قادره اقوم ي صقر حسه اعصابي كلها سايبه
صقر قومي وانتي صديقني هتقدري ع الأقل تغيري جو
روح مش هقدر
صقر هشيلك
روح هيهيهي خفه
صقر فيها اي مراتي محدش ليه حاجه
روح مبقاش يهمك حد يعرف افرض صحفي شاف كدا وصور
صقر همحيه من علي الارض وبعدين انتي مراتي وقريب جدا كله هيعرف قومي بس عشان خاطري
عند وسام يلا ي نانسي نروح
نانسي يلا بينا لاني وحـ.ـشـ.ـتني خالتي اوي
وسام يلا بينا
بعد دقائق وصلوا البيت
وسام فتح الباب
ادخلي
دخلوا الڤله جوا
ام وساااام ناااااانسي واخدتها في الحـ.ـضـ.ـن وبدأت تعيط حشـ.ـتـ.ـيني و اوي يقلب خالتك جيتي امتى
نانسي امبـ.ـارح وكنت مريحه في الفندق
ام وسام اخص عليكي ومجيتيش لي دا انا إلي مربياكي مع وسام
وسام أنا ماشي ي امي خدو راحتكم
ومداهاش فرصه تتكلم وخرج
ام وسام ماله ي نانسي
نانسي اتخانق مع خطيبته واتدله الخاتم
ام وسام نهااااار ابيض اتخانق مع ندا
عند ندا كانت منهاره من العـ.ـيا.ط وقد اي هي مفكره انها انخدعت فيه وأنه مكنش ينفع تحبه
عند وسام طلع فونه ورن ع صقر
صقر الو
وسام ايوا ي صقر فاضي
صقر معاك في أي صوتك ماله
بدأ يحكيله وسام كل حاجه
صقر انت الي غلطان ي وسام انت اولا معرفتهاش وقلتلها شغل ومتعرفش دي مين اصلا ف طبيعي ومن حقها تكون ردت فعلها دي اه هي اتسرعت
وسام وعادي تخرج مع ابن خالتها ومأنكجاه كدا وبيميل عليها يوشوشها وهي تضحك دا عادي
صقر انت ايش عرفك دي حركات بنات بس انت غلطان
وسام وهي غلطانه اكتر مني وبعدين ادتني الخاتم عندها بسهوله كدا تفركش بعد الجواز أقل خناقه تقولي اتطلق هي مش ناقصه أنا اصلا كنت رافض فكرت الجواز دي واهي جت منها خلاص بقي
صقر اخرس ي وسام ندا بتحبك
وسام وانا مقولتش اني بكرها بس تصرف خلتني اقفل من الموضوع كلو.
صقر عندي فكره بس سلام دلوقتي خارج مع مراتي ولما ارجع ،بكرا ابقي اقولك تعمل أي سلام
يتبع
↚
عند ندا كانت منهاره من العـ.ـيا.ط وقد اي هي مفكره انها انخدعت فيه وأنه مكنش ينفع تحبه
وسام طلع فونه ورن ع صقر
صقر الو
وسام ايوا ي صقر فاضي
صقر معاك في أي صوتك ماله
بدأ يحكيله كل حاجه
صقر انت الي غلطان ي وسام انت اولا معرفتهاش وقلتلها شغل ومتعرفش دي مين اصلا ف طبيعي ومن حقها تكون ردت فعلها دي اه هي اتسرعت
وسام وعادي تخرج مع ابن خالتها ومأنكجاه كدا وبيميل عليها يوشوشها وهي تضحك دا عادي
صقر انت ايش عرفك دي حركات بنات بس انت غلطان
وسام وهي غلطانه اكتر مني وبعدين ادتني الخاتم عندها بسهوله كدا تفركش بعد الجواز أقل خناقه تقولي اتطلق هي مش ناقصه أنا اصلا كنت رافض فكرت الجواز دي واهي جت منها خلاص بقي
صقر اخرس ي وسام ندا بتحبك
وسام وانا مقولتش اني بكرها بس تصرف خلتني اقفل من الموضوع كلو.
صقر عندي فكره بس سلام دلوقتي خارج مع مراتي ولما ارجع ،بكرا ابقي اقولك تعمل أي سلام
روح في أي
صقر ندا ووسام تخانقو وقلعت الخاتم وادتهوله
روح نهار ابيض لي كدا
صقر سيبك منهم دول مجانين اي رأيك في الجو الجميل دا
روح تحفه اوي
روح انا نفسي اسالك سؤال بس متردده
صقر اسالي
روح مجاش في مره انك افتقدت امك ونفسك تشوفها
صقر لي السيره دي دلوقتي
هي سابتني فعز احياجي ومأشفقتش عليا وسابتني هفتقدها لي
روح بحزن اسفه
صقر لا أنا من كميه الالم إلي شوفتها في حياتي وانا مبقاش فارق معايا حاجه
روح حبيت قبلي
وقف صقر واتنهد
روح انتي عايزة تخلصي عليا
روح جاوبني
صقر اكيد
روحي وراحت فين
اه يا ستي وقت لما حبيتها كنت لسا ف بدايه الطريق ما كانش عند المقدره ان انا افتح بيت وكانت شايفه ان الفن بتاعي ده ما ياكلش عيش وتقدم لها واحد من بلدها لانها مش مصريه واتجوزته بعد حب ست سنين
روح معقوله
صقر أه عشت ايام بعد الفراق صعبه اوي سبحان إلي خلاني عايش ومجراليش حاجه
روح زعلت جدا أنه اتكلم عليها وأنه قد اي هو حبها
صقر يلا ربنا رزقني بالي عوضني عن كل حاجه
روح بجد.يصقر
صقر طبعاً
أنا معرفش اتشـ.ـديت ليكي ليه
كنت شايل الموضوع من دماغي بتاتا بس معرفش ربنا زرع المحبه في قلبي
روح اي اكتر حاجه بتحبها فيا
صقر روحك ي روح روحك بريئه وحنينه مفكيش خبث ولا كره لسا بيور
روح اممممم
صقر امممم اي مش عاجبك الكلام
روح بابتسامه لا ابدا مش كدا هقول اي يعني
صقر الجامعه خلاص استعدي ليها ع الابواب
روح مستعده حقيقي مبسوطه جدا مبسوطه أن حلمي بيتحقق مكنتش متخيله ابدا ان هكون هنا ربنا استجبلي دعائي كان فاضل ساعات بس وكانت حياتي هتدمر بس ربنا أراد ليا حياه تانيه
صقر مبسوطه معايا
روح بابتسامه مشوفتش منك حاجه وحشه غير كام حاجه
صقر بتكشير عملتلك اي انا
روح يلا م علينا بس انت حلم اي حد كفايا ملامحك الهاديه إلي بتبعث فيا شعور الاطمئنان بحس معاك بالأمان ومبخفش من اي حاجه وقالت بضحك بس بخاف منك 😂
صقر رفع حاجبه بتخااافي مني
روح اه طبعاً اخر حاجه حصلت من حقي اخاف
صقر الموضوع دا بيخلي دمي يغلي دا واحد .........
روح خلاص اقفل السيره
صقر انت الي فتحتيها
الجو حلو وبحر وهدوء تعكننيها
روح خلاص يعم
وبعدين لابس كمامه ها وبتقولي مش فارق معايا حد يعرف
صقر خيرا تعمل شر تلقي لبست كمامه عشان متجيش بنت تشوفني تتصور معايا وتموتي بحسرتك
روح نينيني اموت بحسرتي لي يعني
صقر يواد ي تقيل يواد يتقيل انت يلا نرجع بقي
روح يلا بينا
عند ندا كانت قاعده والدمـ.ـو.ع بتنساب من عيونها
وبتقول واحد حقير يقولي شغل وقاعد بيحـ.ـضـ.ـن في بنت ويهنهن معاها أنا اختارت غلط خساره اني احب واحد زي دا
وسام كان في بيته وكان غضبان جدا منها بس لوهله قال لنفسه انت مدايق نفسك لي ما تولع كويس أنها فضت الموضوع زعلان لي دا صنف كله عايز الحرق
عدي ايام واسابيع علي ابطالنا
بدأ يوم جديد وروح صاحيه بدري جدا مبسوطه ومتفائله والفرحه مش سيعاها دخلت اخدت دوش ونشفت شعرها وبدأت تختار لبسها إلي هتروح بيه
صقر وكان بيصحي من النوم اي دا اي دا اي النشاط دا انتي صاحيه بدري اوووي
روح مبسوطه اووي
صقر يارب ديما مبسوطه أنا هنزل اعمل رياضه ولما اطلع اخد دوش واجهز واخدك في طريقي
روح اتفقنا
لبست روح واتشيكت ودخلت عملت فطار
صقر أنا جيت
روح حمدلله علي سلامتك
صقر الله يسلمك هجهز ونفطر ونروح
روح اشطا
جهز صقر وقعد ع السفرا ع وروح يفطراو
صقر بصي بقي هديكي شويه تعليمـ.ـا.ت واياك متعمليش بيهم هقـ.ـتـ.ـلك
روح خير
صقر خير إن شاء الله
اول حاجه كدا خليكي مع نفسك لا تصاحبي فلانه ولا علانه اختصري كله لانك طيبه ومغفله وهتاخدي ع قفاكي
روح م تحترم نفسك ي جدع مين إلي مغفل
صقر هقوم الطشك وربنا
اسمعي الكلام بقولك
تاني حاجه مفيش حاجه اسمها تقعدي جنب شاب في المدرج ووقت العملي لو في رسم وكدا متقعديش قدام ولد وترسمي فيه تنقيلك بنت
روح هو سوق خضار ولا اي
صقر اسمعي إلي بقولك عليه
وانا مراقبك في كل وقت
أنا ليا عيون في كل مكان فاهمه وبالاخص في فنون
روح فهمنا حاجه تاني
صقر اه لو مفضتش اوديكي واجيبك هجبلك سواق ب عربيه يوديكي ويجيبك
روح وسعت منك اوي دا
صقر اللهم طولك يروح
روح طلعت روح إلي يكرهك
صقر يارب يختي يلا بينا عشان مش اول يوم تأخير كدا
طلعت روح وصقر ونزلت روح وهي بتقوله سلام ربنا معاك
صقر هبقي اكلمك اطمن عليكي
روح مش هتخطف يعني سلام
دخلت روح وكانت تايه جدا ناس مختلفه اول مره تشوفهم دخلت وهي متـ.ـو.تره وتايه وفجاه خبطت في بنت كانت طالعه من الجامعه بسرعتها وقعت الادوات إلي ف ايد روح
البنت ودمـ.ـو.عها في عيونها اسفه اسفه
روح جيه تسالها مالك بس افتكرت كلام صقر
وبعدين قالت ل نفسها فكك منه
روح مالك
البنت فجاه حـ.ـضـ.ـنتها وفضلت تعيط
روح بزعل اهدي اهدي حصل اي
تعالي نقعد ونتكلم قعدت البنت وروح
روح اسمك اي
البنت وصوته كلها مليان وجع وعـ.ـيا.ط اسمي نسمه
روح اسمك جميل ي نسمه وانتي جميله اوي مالك بتعيطي لي اهدي
نسمه بصوت عـ.ـيا.ط مليان الم الشخص إلي بحبه من صغري وعدني ب احلام وامال وعشمني صبرت معاه وكنت بشتغل واديه عشان بيتنا هو ابن خالتي
ولما وصلت الكليه جتلي رساله من اختي بتقولي
روح اهدي يبنتي وكملي قالتلك اي
قالتلي أنه خطوبته النهارده
روح برقت عينيها ومن جواها بتقول
ياااه ع الوجع ياعيني عليكي
روح اهدي ميستاهلش صدقيني
اهدي وقفي عـ.ـيا.ط الناس بتبص عليكي
مسحت نسمه دمـ.ـو.عها
روح ايواه كدا متعيطيش اول حاجه لازم تعمليها انك تحمدي ربنا لأن دا مش الخير ليكي لو كان خير كان هيفضل ربنا ديما بيختارلنا الخير ديما اه بنتوجع ونتألم بس دا الخير ربنا هيراضينا بعد كدا
واول حاجه تعمليها انك تحضري الخطوبه وتباني قويه وانك متأثرتيش
نسمه والدمـ.ـو.ع في عيونها حسه أن قلبي بيموجعني اوي حسه أن قلبي هيوقف
روح اهدي روحي البيت النهارده لو تعبانه
نسمه وبتمسح دمـ.ـو.عها لا عادي هكمل انتي شكلك جديده روح اه لسا
نسمه أنا في تالته لو احتاجتي اي مساعده أنا معاكي
روح تسملي مفيش حمام هنا تغسلي وشك
عند ندا وكانت مكتئبه بس كانت مش مبينه
ام ندا صباح الخير
ندا صباح النور ي ماما
أنا كنت عايزه اقولك اني هشتغل
اخو نور صحبتي عنده شركه وهشتغل سكرتاريه
ام ندا لا
ندا لي ي ماما
ام ندا انتي مهندسه تشتغلي سكرتاريه.
ندا م انتي عارفه ي ماما اديني مجاليش وظيفه أنا عايزة اشتغل
ام ندا براحتك ي بنتي أنا غلبت دماغك ناشفه ومبتسمعيش
هنروحي امتي
ندا نبدا من بكرا أن شاء الله
ام ندا قومي افطري طيب
ندا حاضر
عند روح كانت بدأت المحاضره الأولي وكانت مبسوطه جدا
روح في عقلها اي دا دا لسا هيعلم الرسم البدائي كل دا انا متعلماه اقعد. اعمل اي المفروض ندخل في التقيل
الدكتور ممكن تقومي حضرتك تشرحي إلي قلته
روح احم أنا
الدكتور امال هيكون مين اتفضلي
قامت روح وبدأت تشرح بالتفصيل وزودت معلومـ.ـا.ت مقلهاش الدكتوره
الدكتور بانبهار اتفضلي
خلص اليوم الدراسي ل روح ولقت صقر بيرن عليها.وبيقولها انا جايلك
روح مستنياك
وصل صقر بعد دقائق
وركبت روح معاه
صقر اخبـ.ـار اليوم الجديد
روح حلو
اي إلي حصل
محصلش اي حاجه
صقر هعرف علي فكرا
روح اعرف براحتك أنا طعانه دلوقتي ومش طابخه
صقر اممممم جت الجامعه بقي وهتحرمينا من أكلك
روح اعمل اي يعني
صقر خلاص بقي متبصبيش ببرائه عامل حسابي جبت اكل بس بس شنطه العربيه
روح بحب حاسس بيا يعني
صقر لا عشان جعان
روح نينيني مستفز
عند وسام
كان متعكنن جدا وواخد اجازه من الشغل
ام وسام تعالي يبني اتغدي معانا
وسام اي يوم تاني
ام وسام تعال عيزاك
وسام هجهز واجي حاضر
جهز وسام واخد جاكته وخرج
دخلت روح البيت
وبتقول ياااااه ع نعمه البيت
صقر ادخلي غيري هدومك والأكل اهو
وصل وسام البيت واذ بتفاجأ ب أبوه إلي كان مسافر ومتخانق معاه
وسام ادايق جدا
ام وسام سلم ع ابوك
وسام ازيك
ابو وسام ازايك ي فاشل متعمرش في مشوار سمعت انك فشكلت حتي هي مقدرتش تستحملك ديما مستهتر ومتهور وواحد الحياه بالامبالاه
ام وسام اصبر دا لسا مقعدش كل عشان تسمعه الاسطوانه دي
خرج وسام من البيت وهو غاضب جدا ركب عربيته وكان سايق باقصي سرعه عنده وفجاه طلعتله عربيه فجاه
الناس اتلمت وبتقول لا حول ولا قوه الا بالله والازعاف السريع كان خلال دقائق جنب مكان الحادث
وويتب
↚
خرج وسام من البيت وهو غاضب جدا ركب عربيته وكان سايق باقصي سرعه عنده وفجاه طلعتله عربيه فجاه
الناس اتلمت وبتقول لا حول ولا قوه الا بالله والازعاف السريع كان خلال دقائق جنب مكان الحادث
روح قد اي ا الاكل طعمه يجنن
صقر اكلك طعمه .....
وقبل ما يكمل فونه كان بيرن
رقم غريب
صقر الو
وكان حد. كب جردل ميه بـ.ـارده عليه ساب الاكل وقام بسرعه
روح في أي
صقر بجنون وسام عملل حادث وسابها وخرج
دخلت د روح تدور على تليفونها واتصلت على ندى
روح الو
ندى صوتك ماله
روح ندي وسام عمل حادث
ندا بصراخ بتقولي اي
لبست ندا بسرعه ودمـ.ـو.عها علي عيونها وبتدعي أنه يكون بخير
ندا الو ي روح انا قرب اوصل عندكم البيت
كلمي كلمي صقر شوفيه ف انهي مستشفي
روح حاضر تعالي بس الاول وانا هدخل البس
لبست روح وسمعت باب البيت بيخبط
فتحت ل ندا واول ما فتحت ليها اترمت في حـ.ـضـ.ـنها وفضلت تعيط زي الطفل الصغير
روح اهدي اهدي اكيد هيكون بخير هنرن نطمن
عند صقر كان رايح جاي وهيتجن مرعوب يكون حصل ل وسام حاجه
وقف ممرضه لو سمحتي الحادثه دي حد نجا منها
الممرضه الحاله سيئه وفي واحد مـ.ـا.ت
صقر حس بجنون وفجاه الدمـ.ـو.ع اتجمعت في عينيه
روح بدأت ترن وهو يكنسل لحد ما رد عليها لأنها كانت بترن كتير
صقر بغضب ايوا ي روح ايوااا
روح اهدي ي صقر عايزين نطمن ندى قلقانه
صقر ندا تقلق لي ها مش ادتله الدبله وسابته
ندا سمعت كلام صقر لأن المايك مفتوح
روح طمنا عليه دلوقتي
صقر معرفش وفجاه قال بصوت ضعيف الحاله صعبه وفي واحد مـ.ـا.ت بس منعرفش دا
وقبل ما يكمل قاطعته ندا وبصراخ وعـ.ـيا.ط اكيد مش هوا لا اي عنوان المستشفي
صقر متجيش في الوقت دا يروح
روح مش هينفع اسيب ندا وهي معاها عربيتها
صقر تمام نتكلم بعدين خرجت ندا ورواح وبعد دقائق كانو في المستشفي
دخلت ندا وروح
وكان صقر قاعد وحاطت ايده علي خده وحزين جدا
قعدت روح جنب صقر وبتقوله لعله خير اتفائل
لحد م خرج الدكتور جريت عليه ندا وصقر ها يدكتر طمني
الدكتور وكان معرفه ل صقر ووسام
للاسف الاتنين كانو مشين بسرعه كبيره
وسام في كسور وجروح كتير وربنا يستر
والشخص التاني اتـ.ـو.في وهنبلغ اهله
صقر بخوف يعني ي دكتور
الدكتور فيه كسور وجروح ودي ممكن تكون عاديه بس في شك أن في نزيف ولما نتأكد من دا هنبلغك ي صقر بيه
دلوقتي هيدخل عمليات عشان الجروح العميقه
استاذنك ولو في اي حاجه جديده هبلغك
قعد صقر وكان خايف جدا مليان خوف خايف يفقد اعز اصحابه مسك صقر الفون وبلغ امه
ام وسام انهارت ومقدرتش تتكلم ف قام جوزها واخد منها الفون
ابو وسام الو مين معايا
صقر معاك صقر
ابو وسام قولي العنوان
صقر استغرب اي دا أبوه رجع من السفر
قاله ع عنوان المستشفي
وبعد نص ساعه كانو في المستشفي
ام وسام بانهيار ابني فين ابني فين
جريت عليها روح وحـ.ـضـ.ـنتها اهدي اهدي ي خالتي هو في العمليات دلوقتي وان شاء الله هيكون بخير
ام وسام بعـ.ـيا.ط كله مني كله مني انا انا إلي جبته واتخانق مع ابوه وخرج غضبان
وانهارت من العـ.ـيا.ط
ابو وسام متخافيش عليه يختي هيكون كويس انتي اصلا دلعتيه دلع ماسخ
صقر بزعيق في أي انتو تتخانقو هنا وهو بين الحياه والموت اي اي ياخي اي م خلاص انا غلطان اني اقولكم
روح اهدي ي صقر اهدي أنا في مستشفي وفي ناس تعبانه اهدي
ندي كانت قاعده ع جنب ومنهاره من العـ.ـيا.ط وبتدعي أنه يبقي بخير
وبعد مرور ساعات وقلق من الكل خرج الدكتور
قام صقر بسرعه ه يادكتور طمني
الدكتور هو دلوقتي تحت تاثير البنج
بس هو نوعا ما بخير غير بس جروح وكسور وان شاء الله يبقي بخير
روح كانت قاعده علي الكرسي وفجاه بدأت تغمض عينيها وتنام
صقر قومي يروح اوصلك البيت
لا ها لا أنا كويسه مش جيلي نوم
صقر طب قومي طيب قعدتك كدا ملهاش لزمه قومي
قامت روح وسلمت عليهم ومشيت هي وصقر البيت
واول ما دخلوا روح دخلت ونامت زي القتيله موعتش لاي حاجه .
بعد نص ساعه خرج صقر وقفل عليها البيت
واتجه ل المستشفي عند وسام
ف المستشفي
ندى ارجوك ي دكتور عايز اشوفه أنا هقعد مش هعمل اي حاجه
الدكتور هو مش فايق ي انسه
ندا معلش ارجوك ي دكتور
وبعد دقائق دخلت ندا عند وسام قربت الكرسي وقعدت جنبه ودمـ.ـو.عها متجمعه في عينيها لما شافته بالحاله السيئه
مسكت ايده وفجاه انهارت من العـ.ـيا.ط وهي بتقول اصحي وكلمني أنا فعلاً بحبك ومقدرتش اكرهك اصحي ي وسام وصدقني كل حاجه هتتحل المهم انك تبقي كويس
دخل الدكتور وهو بيقول تقدري تطلعي دلوقتي وبكرا تيجي تزوريه لأن الوقت اتاخر
صقر تعالي اوصلك وبعدين هرجع
ندا معايا عربيتي
مشيت ندا وكانت خيفه جدا وبتعيط زي الطفل الصغير
وصلت البيت وامها كانت قلقانه جدا
وبهدلتها
ندا بعـ.ـيا.ط حسي بيا ي امي وسام حالته خطيره أنا حسه أن قلبي بيوجـ.ـع
ام ندا طبطبت عليها ادخلي نامي وبكرا نبقي نزوره
عند صقر في المستشفي
صقر تقدرو تروحو وانا قاعد معاه هنا مش همشي
ابو وسام يلا نروح دا أنا ضهري تاعبني ومش قادر.
يلا
ام وسام انت اي انا هقعد عايز تروح روح
ابو وسام يلا قلتلك
صقر اطمني ي خالتي أنا معاه
مشيو وفضل صقر لوحده مع وسام عدي ساعات وساعات
وأستاذن صقر الدكتور ودخل عند وسام
قعد جنب منه وفجاه لقي إلي ايده صباعه بيتحرك بشويش
صقر أنت صاحي ي وسام
وسام حرك صباعه بمعني اه
لانه مكنش قادر يتكلم ودماغه مخبوطه وفيها جروح وملفوفه وكل انش في جـ.ـسمه تاعبه
صقر حمدالله علي سلامتك ي صاحبي
فجاه الدمـ.ـو.ع نزلت من عينين وسام
صقر اهدي ي وسام أنا معاك وانت كويس روق كدا وكمان ع فكرا ندا كانت طول الليل سالت عليك وكانت قاعده بتعيط ومكنتش عايزة تروح قد اي هي بتحبك وشخص كويس
قوم ي بطل بالسلامه عشان ترجع كدا قوي وتتجوزو وتخلصوا وتيرحونا
الدكتور سيبه ي صقر بيه متجهدوش تقدر تروح وتيجي
صقر أنا هروح طيب وهاجي كدا بعد الشغل
اخد جاكته وروح البيت
كانت روح مستغرقه في نومها قرب منها صقر وحط ايده ع كتفها وبهزه بسيطه روح روح قومي وفجاه نام جنبها هو التاني وصحو الضهر
صحيت روح وبصت في الساعه
روح اااااااع الوقت انسرق كدا ازاي
صحي صقر ع صوتها وهو مصدع ومرهق جدا
في أي يبت
روح الساعه ١٢
صقر نعم بتهزري
نهار اسود الشغل منك لله
روح وانا مالي
صقر الشغل اتكوم ع قفايا هنضيع كدا
روح منا ضيعت الجامعه النهارده
يلا مش مشكله نقوم نفطر ونظبط امورنا ونروح ل وسام وانا هطبخله حاجه كدا سخنه ترمم عضمه
صقر فكره والله ماشي وانا هخلي حد من الشركه يبعتلي الشغل ع هنا اخلصه
روح خلاص أنا هقوم اجهز الفطار وانت ظبط امورك
قامت روح دخلت المطبخ وبدأت تجهز الفطار يلا ي صقر بيه الاكل
صقر بابتسامه صقر بيه من امتى الاحترام يبت
روح طول عمري محترمه ورقيقه
صقر نعم نعم رقيقه دا انتي وسوكا متفرقوش عن بعض قال رقه قال
روح وهي متصنعه الغضب هممم طب كل يخويا طيب كل قعدت فطرو سوا ودخلت روح عملتله كبايه شاي
روح اتفضل
صقر تسلميلي
روح أنا هدخل اجهز الغدا
صقر اجي اساعدك
روح تعرف
صقر دا انا شيف نمره اولي انتي شاكه في قدراتي
روح طب وشغلك
صقر اسهر عليه ب الليل
روح طيب قوم
دخلوا المطبخ
صقر أنتي اعملي الرز وانا هعمل اللحمه والخضار
روح لا انت اعمل الرز وانا هعمل اللحمه والخضار
صقر.انتي غاويه تعب دا انا بريحك
روح أنا مرتاح كدا هتعمل الرز ولا لا
صقر هعمله هعمله ياباي عليكي
وبعدين وسع كدا عشان اخد راحتي
صقر هو أنا جيت جنبك اي الناس دي الله
بداو في طبخ الاكل
عند ندا صحيت من النوم جهزت واخدت عربيتها واتجهت ل المستشفي ع طول
سمعت صوت في اوضته وبتبص لقت نانسي إلي كانت معاه لما شافته
وسام اخد باله منها أنها موجوده
ندا لنفسها اي إلي جابك لازم تمشي حالا
خرجت ندا وبتركب عربيتها
نانسي اوقفي لو سمحتي
ندا نعم
نانسي وسام بيحبك ي ندا انتي فهمتي غلط وسام اخويا ف الرضاعه ومتربيه معاهم بعد وفاة والدتي وبعدين بابا جا اخدني وسافرنا ايطاليا
ندا بجد
نانسي ايوا
ندا ميهمنيش اعرف
وركبت عربيتها ومشيت البيت
جهزت روح الاكل هي وصقر
صقر أنا مش فاهم ندا دي رمتله الخاتم وفشكلت معاه وفي نفس الوقت لما عرفت أنه عامل حادث كانت هناك
روح ندا اغلب من الغلب وبتحبه كمان بس هي كرامتها نحقت الحب حاجه والكرامه حاجه تاني اه احنا نحب ومدي اهتمام وحب وحنيه ودلع وكل حاجه بس لو الموضوع اتعلق بالكرامه والشخص التاني هان عليك ومراعاش شعورك ف دي رد فعل طبيعيه
صقر هي حكمت عليه من غير ما تفهم دي أخته يعتبر اصلا ميحلوش لبعض وهو لما لقاها مع ابن خالتها ومانكجها تعمل هي كدا لي باي حق
روح اممم مش عارفه بس يمكن غارت عليه
صقر انتم مش مفهومين ابدا حقيقي دا اي فقع المراره دي
روح حوش حوش عليكم رجاله ملهاش امان ابدا
صقر لا كدا هقـ.ـتـ.ـلك حقيقي 😡
روح أنا امزح زعلت لي كدا
صقر لا يختي متمزحيش واتكلمي عدل
روح دا انت يراجـ.ـل محدش يعرف يهزر معاك
صقر انتي خليكي وانا هودي الاكل اقعدي ارسمي الرسم عشان في مسابقه جايه ولازم تفوزي فيها وتشاركي فيها ف المعرض بتاعي
روح ماشي اتفقنا
هحطلك بقي الاكل في حاجه محكمه وابقي طمني ع وسام
اخد صقر الاكل للمستشفي
صقر فين الدكتور لو سمحتي
الممرضه بإعجاب ثواني هرن
غير متاح مبيردش
صقر بنفاذ صبر استغفر الله
طب هو فين أنا عايزة ضروري
وقبل ما يكمل كلامه لقي الدكتور جاي عليه
الدكتور اهلا
صقر اهلا اي بس بنرن غير متاح
الدكتور معلش كنت برا
صقر أنا جبت لوسام اكل يقدر ياكل دلوقتي
الدكتور اه طبعاً هو كويس نوعا ما ودي جروح يعني وكسر مش ازمه
صقر تمام ماشي استاذنك
دخل صقر عند وسام وكانت عنده نانسي
صقر احممم
نانسي ازيك يصقر عاش من شافك
صقر انتي الي اختفيتي ينانسي
نانسي الظروف بقي بس ادينا رجعنا من تاني اهو ههه
صقر اه كويس جبت لو سام اكل بس اكله ازاي بس
نانسي هات وانا هاكله
صقر لا هنادي ع التمريـ.ـض عشان منموتوش
ندا مشيت البيت ودخلت ع السرير ونام
ام ندا ها طمنيني عليه
ندا حالته صعبه أنا عايزة انام دلوقتي ي ماما بعد اذنك سيبيني
ام ندا ع راحتك ي بنتي
الممرضه اتعاملت مع وسام لانها خبيره عنهم لحد.م وسام قال بصوت تعبان كفايا مش عايز تاني
وقفت الممرضه واستأذنت وخرجت
نانسي أنا متبعاك ع السوشيال ميديا واكيد قبل ما اسافر احضر معرض ليك لاني بحب للفن جدا
صقر تشرفيني وتنورريني في أي وقت انسه نانسي
نانسي هستاذن أنا لاني مشغوله باي وسام
صقر اي استحليت النوم ولا اي يوسام قوم كدا اجمد ي راجـ.ـل
وسام ابتسم وهو بيقول كل حاجه بتوجع فيا حتي قلبي وروحي بيوجـ.ـعي
صقر سلامتك يخويا
خلاص اسكت لانك مش قادر تتكلم مش هجهدك هروح انا وهجيلك تاني
سلام يصاحبي
تليفون صقر مش مبطل رن
السكرتاريه
صقر بيه واحده بتسال عليك وعيزاك ضروري وقالبه الشركه وبتزعق
صقر مت عـ.ـر.فيش مين
السكرتاريه
للاسف مش عايز تقولنا هويتها بس شكلها واحده مريـ.ـضه أو مـ.ـجـ.ـنو.نه حاجه زي كدا
صقر خلال الطريق هكون في الشركه
ركب صقر عربيته ووصل الشركه
صقر ل السكرتاريه هي فين
السكرتاريه اهي هنااك
صقر بجنون
يتبع
↚
صقر بيه واحده بتسال عليك وعيزاك ضروري وقالبه الشركه وبتزعق
صقر مت عـ.ـر.فيش مين
السكرتاريه
للاسف مش عايز تقولنا هويتها بس شكلها واحده مريـ.ـضه أو مـ.ـجـ.ـنو.نه حاجه زي كدا
صقر خلال الطريق هكون في الشركه
ركب صقر عربيته ووصل الشركه
صقر ل الكسرتاريه هي فين
السكرتاريه اهي هنااك
صقر بجنون للسكرتاريه اطلعي براا
ورزع الباب
صقر عايزه مني اي هااااا عايزة مني اي مش مكفيكي إلي عملتيه
أنا بحبك يصقر بحبك سبت اهلي وبلدي وجيت عشانك
صقر بطلي كدب بقي بطلي سبتيني عشان مكنش عندي المقدره سبتيني عشان انتي وحده ......روحتي جري ع الفلوس مفكرتيش فيا اديتك من مشاعري وطاقتي ست سنين ست سنين ينور وفي الاخر عملتي اي دوستي ع قلبي قال مسافره كرمال اشوف اهلي وبعد متسافري تقوليلي انك هتتجوزي ومسبتيش مجال ل التواصل
انتي واحده متعرفش اي يعني حب انتي واحده كلك كدب وخداع أنا قرفان لما بفتكر اني حبيت واحده شبهك حقيقي
نور بعـ.ـيا.ط وانهيار
نسيت اني سبت اهلي وجيت مصر عشان حبيتك نسيت كل دا
صقر بزعيق لا انتي سبتيني عشان الفلوس زي الكـ.ـلـ.ـبه بالظبط ملكيش ثمن ولا سعر بعتي نفسك عشان الفلوس جيه تعملي اي دلوقتي ها جيه لي اه طبعاً لما شوفتي الفلوس والشهره قلتي تيجي بس انا متجوز ينور وبحبها اوي ع الأقل واحده نضيفه بكرهك اوي اوي اوي كل الحب إلي حبتهولك اتحول لكره ت عـ.ـر.في دا ولا لا ت عـ.ـر.في أنا حقيقي مشمئز من واحده رخيصه زيك اطلعي براااااااااااا غوري برا
نور بعـ.ـيا.ط مشان خاطري يصقر اسمعني حـ.ـر.ام تعذبني هيك أنا والله بموت من القهر
صقر هتطلعي ولا اناديلك الأمن
اخدت شنطتها وخرجت وعيونها مليانه دمـ.ـو.ع
وقفت تاكسي
نور بعيط لو سمحت وديني عالبحر
صاحب التكسي وكان باين عليه أنه شاب وسيم نوعاً ما
بصلها بإعجاب
الشاب في سره يخربيت جمالها زي الملاك
الشاب مالك ياانسه بتعيطي لي شكلك مش من هنا اتكلمي وانا هساعدك
نور بغضب شو دخلك انت
الشاب كنت عايز اساعدك بس
نور والدمـ.ـو.ع في عينها
صقر شايفني بشعه كتير متركليش المجال اني اوضحله
اني كنت مريـ.ـضه بكانسر وكدبت عليه خفت يتعب أو يدمر لاني كتير عرفاه كان عشقاني عشق بس كل هاد اتحول لكره ياريتني كنت مت من المرض ياريتني ما ضحيت مشانه وهو شايفني واحده رخيصه حب واتجوز ونساني وانا هناك اتعالج نجيت من الموت تركته يعيش حياته واخرتها شو اتزوج وبيقولي بحبها
تركت اهلي وناسي وجيت عامصر ااااااه ياقلبي اااااه
وفجاه انهارت من البكاء الهستيري
الشاب اهدي اهدي
نور مش ههدي والله بنتقم منو هنـ.ـد.مه علي كل لحظه
الشاب استني هجبلك حاجه تشربيها وهاجي علي طول
وقال في سره والله تبقي حمار لو ضيعتها من ايدك ي زياد
بعد دقائق
زياد اتفضلي
نور شكراً
زياد هتعملي اي
نور مابعرف هرجع عند قرايبي
زياد هتسافر
نور لا لا عندي قرايب ساكنين بمصر كنت عندهم من قبل
زياد اهاا
نور شكراً كتير ليك كام حقو لهاد
زياد عيب عليكي مقولتش ليكي عايز فلوس
عند صقر كان غضبان جدا واي حاجه قدامه كان بيكسرها
خلص الشغل واخد الجاكت وخرج
روح كانت في البيت وكانت مبسوطه جدا وهي بتنفخ البلالين وعملت تورته لصقر وورد احمر وأجواء رومانسيه
روح هدخل اجهز دخلت روح لبست اجمل فستان عندها في الدولاب وحطت مكياج وفلتت شرعها ع ضهرها واتعطرت وقعدت تستني صقر وبعد ساعات رنت روح علي صقر بس مردش عليها
عدت ساعات
روح بحزن الساعه ١ الليل دلوقتي ومجاش لي ومش عايز يرد عليا وقبل ما تكمل سمعت باب الشقه بيتفتح
روح بفرح انت جيت
دخل صقر من غير اي رد فعل اترمي ع السرير
روح بدمـ.ـو.ع اي يصقر النهاردة. عيد ميلادك لي مقولتش انك سهران برا استنيتك كل دا وجي كمان تنام
من الصبح وانا اجهز ليك
صقر بزعيق ت عـ.ـر.في تسكتي شويه تعبان وهنام
وشيلي الحاجات الي انتي عملاها دي
روح والدمـ.ـو.ع بتنزل من عينيها قامت شالت كل حاجه تعبت فيها وعملتها وطفت النور
وخرجت من الأوضه وطلعت الصالون
وهي عيونها مليانه دمـ.ـو.ع وكل ما تمسحها تنزل علي وشها تاني طلعت البورتريه إلي رسمتهوله وتعبت فيه وهي بتحضر ل المناسبه دي
وفضلت تعيط وراحت في النوم
تاني يوم عند ندى
صحيت ندا ولبست واخدت ورد
وراحت عند وسام المستشفي
خبطت ندا ع الباب ودخلت
حطت الورد جنب منه
وقربت الكرسي من السرير وقعدت ودمـ.ـو.عها ف عيونها
وسام كان صاحي بس متظاهر بالنوم
ندا يااااارب قومه بالسلامه يارب أنا عيزاه لو محدش عايزة أنا بحبه وعيزاه مش هستحمل لو جراله اي حاجه
وسام بتعب واي كمان
ندا بدمـ.ـو.ع انت كويس
وسام ايوا
ندا الف سلامه عليك
وسام طلعتي بتحسي اهو ابقي كويس بس عشان اعرف اجلدك كويس
ندا اعمل إلي انت عايز ابقي بس كويس اهم حاجه انت متشغلش دماغك بأي حاجه تاني
ندا بتاكل ولا لا
وسام الدكتور متوصي متقلقيش
عند صقر صحي من النوم وبص جنبه ملقاش روح
قام من مكانه وخرج لقاها نايمه متكعمشه في الصاله وجنب منها لوحه مسكها واتفاجأ انها رسمته ومتعوب عليها
دخل لبس وجهز ل الشغل
روح بتعب
ااه جـ.ـسمي واجع كدا لي
قامت ودخلت الحمام وجهزت من غير ما تتكلم مع صقر ولا حتي تبصله
صقر اوديكي في طريقي
روح طريقك اخضر أنا أعرف اروح لوحدي
صقر يلا يروح عشان مش نقصاكي
روح مش جديده يعني
صقر طيب يلا
طول الطريق روح كانت ساكته ودمـ.ـو.عها في عيونها
بس اول منزلت لقت إلي بينادي عليها
روح بابتسامه نسمه
نسمه حـ.ـضـ.ـنتها فينك مجيتيش امبـ.ـارح لي
روح هبقي احكيلك يلا ندخل
عند نور
قريبتها صقر يقولك كدا معقوله
إلي كان يشوف حبه ليكي مكنش بيرفضلك طلب مع أنه كان كحيان ومكنش بيرفضلك طلب فاكره لما زعلتي منه وكنتو متخانقين جالك الساعه ١ الليل تحت البيت وصالحك
نور خلص خلص هو آذاني وانا لفرجيه لهخليه ينـ.ـد.م بنـ.ـد.مه
علي كل لحظه عاشها معي
قريبتها خلاص سيبك منه وشوفي حياتك
ولو هتسافري
نور انتي بتطرديني بالذوق ي ياسمين
ياسمين لا مش بطردك ولا اي حاجه يحبيبتي انتي تقعدي زي ما انتي عايزه بس خليكي في الامان صقر دلوقتي غني جدا ومشهور ف مش هتقدري تعملي اي حاجه
ف سيبك منو
نور كيف أسيبو والله بخليه يجيلي زحف
قال رخيصه يشوف امو إلي تركتو وياعالم شو بتسوي
والله لفرجيه صقر مش هيكون لغيري
عند روح في الجامعه كانت حزينه جدا
نسمه مالك يروح
روح بعـ.ـيا.ط مديقه اوي ينسمه مديقه
وبدأت تحكيلها كل حاجه
نسمه حـ.ـضـ.ـنتها وطبطبت عليها اهدي اهدي متعيطيش أنا معاكي
بس يمكن في مشاكل في الشغل أو حصل حاجه اعذريه
روح وانا ذنبي اي انا الحيطه المايله ديما
إلي مدايق إلي عنده مشاكل يجي ينفجر فيا ومليش حق ازعل ولا اضايق لا مينفعش ابقي بنت ستين كل*ب
نسمه عندي عملي دلوقتي هطلع وبعدين نبقي نتكلم
دخلت روح وكان عندها محاضره
كانت قاعده في والدكتور بيشرح وهي دمـ.ـو.عها في عينيها
الدكتور كان واخد باله منها بس مرضاش يحرجها وسابها
بعد المحاضره
الدكتور روح
روح أنا
الدكتور حد غيرك اسمه روح
تعالي
روح نعم
الدكتور مالك اي امبـ.ـارخ مجيتيش المحاضره والنهارده في عالم تاني انتي فنانه شاطره ي روح وزكيه جدا اثبتي نفسك في الكليه دي
روح شكرا ليك يدكتر عندي.شويه مشاكل بس وهفوق وان شاء الله اكون عند حسن ظن حضرتك
الدكتور تمام
وسابها ومشي
وبعد يوم متعب خلصت روح
روح بتعب صقر مجاش لي لحد دلوقتي هستني كتير ولا امشي
صقر كان في البيت وبص في الساعه
وهو بيقول نهار ابيض أنا نسيتها خالص ركب عربتيه
صقر اركبي
ركبت روح
وكانت طول الطريق ساكته
عند نور
نور يعني متأكد أن دا بيته
زياد ايوا وفعلا متجوز
نور شكرا الك كتير زياد
وصلت روح البيت
صقر غمضي
روح انجز عايزه ادخل تعبانه
صقر بابتسامه ممكن تغمضي عيونك
روح اهو
روح انتي واخدني فين
صقر فتحي عيونك وافتحي البلكونه دي
روح أنت بتبقي قافلها لي اول مره اشوف بلكونه بمفتاح
صقر افتحي
فتحت روح
روح
ويتبع
↚
روح بتعب صقر مجاش لي لحد دلوقتي هستني كتير ولا امشي
صقر كان في البيت وبص في الساعه
وهو بيقول نهار ابيض أنا نسيتها خالص ركب عربتيه
صقر اركبي
ركبت روح
وكانت طول الطريق ساكته
عند نور
نور يعني متأكد أن دا بيته
زياد ايوا وفعلا متجوز
نور شكرا الك كتير زياد
وصلت روح البيت
صقر غمضي
روح انجز عايزه ادخل تعبانه
صقر بابتسامه ممكن تغمضي عيونك
روح اهو
روح انتي واخدني فين
صقر فتحي عيونك وافتحي البلكونه دي
روح أنت بتبقي قافلها لي اول مره اشوف بلكونه بمفتاح
صقر افتحي
فتحت روح
وكان المرسم غايه في الجمال الورد الاحمر والشموع في كل مكان وكان في لوحه كبيره صقر كان خافيها بقماش حرير احمر
روح بمدمـ.ـو.ع اي دا الله المرسم جميل اوي وكمان ورد
صقر انتي مبسوطه تعيطي زعلانه تعيطي
شيلي القماش من ع اللوحه
روح اي دا رسمتني شكلك بقالك كتير اوي بترسم فيها
صقر فعلاً من زمان اوي برسم فيها
لو مرسمتكيش هرسم مين
وجبت تورته كمان عشان لما زعلتك امبـ.ـارح ونمتي هنحتفل أنا وانتي دلوقتي وهاتي راسك ابوسها حقك عليا بس فعلا كان عندي مشاكل في الشغل وكنت مدايق
روح بابتسامه ولا يهمك الرسمه عجبتني اوي
تشارك فيها ف معرض السنادي
صقر لا طبعاً دي حاجه خاصه اعلق صورتك ل الي رايح والي جاي وكله يصور فيها مستحيل
وبعدين أنا لو عليا اخبيكي من عيون كل العالم
روح ثواني هجبلك هديتك
دخلت روح طلعت اللوحه إلي رسماها لصقر دا الي قدرت أقدمه ليك
صقر ودا اجمل حاجه بالنسبالي انك افتكرتيني ربنا يخليكي ليا ي اجمل روح في الدنيا
عدي الوقت وكانت اجمل لحظه واجمل يوم في حياة روح كلها وهيبدا من بعد اليوم حياه زوجيه جديده وقصه جديده
تاني يوم
الصبح
صحي صقر بدري واخد دوش وجهز للشركه
روح بفوقان
صقر وهو بيرش البيرفيوم الفرنسي وبيعدل الكرافاته صبااح الخير
روح بخجل صباح النور
صقر أنا هنزل الشركه عندي شغل كتير
واحتمال اتاخر
قومي اجهزي عشان اخدك في طريقي ل الجامعه ولا مش هتروحي
روح لا حسه بصداع شـ.ـديد
صقر خلاص انا هروح وهبقي اكلمك
عند وسام في المستشفي
وكالعادة ندا كانت أول حد عندو هناك ومعاها اكل
ندا اي الاخبـ.ـار
وسام كويس
ندا اي إلي حصل
وسام بانزعاج ندا مش وقته انتي شايفه حالتي
ندا خلاص ي
وقبل ما تكمل كلامها كانت دخلت نانسي
اخبـ.ـارك ي وسام
ندا زي ما انتي شايفه اقعدي ع الكرسي وانا هقعد جنبه
ابتسم وساام
وسام الحمد لله احسن
نانسي اكلت
ندا اه جبتله اكل خفيف من برا وهروح البيت اجبله اكل مغذي
نانسي
أنا همشي ي وسام دلوقتي مشغوله بعدي عليك في أي وقت تاني
ندا ف سرها مع السلامه يختي اتكلي
ندا سلام
وسام قلتلك دي اختي ي ندا
ندى أنا قلتلك حاجه
ارتاح أنا هروح اعملك غدا وهاجي
وسام متتعبيش نفسك
ندا تعب اي
وسام احم أنا آسف ي ندا معلش كان لازم اقولك قبلها
ندا أنا إلي اسفه اتسرعت ومكنتش اعرف ودا ابن خالتي هو إلي حب يدايقك وحصل خير
وسام اخف واقوم بالسلامه ونحدد ميعاد الفرح
ندا مش بدري
وسام بدري من عمرك أنا عجزت وخير البر عاجله
ندى الشباب شباب القلب 😂
سلام أنا مروحه
خرجت ندا وروحت البيت وهي في قمة حزنها علي وسام
واول ما دخلت البيت
ام ندا انتي كل يوم تروحيله انتي مش خايفه الناس تتكلم دي خطوبه اه يقولو تربيه ست ويغلطوا في ابوكي وهو ميت
ندا مين إلي يستجرا يغلط فيا وبعدين ي ماما دا حالته صعبه جدا وبعدين مش بعمل حاجه غلط
دا خطيبي وقالي النهارده اخف ونحدد ميعاد كتب الكتاب
ف بلاش كلامك الجارح دا كفايا
روح كانت في البيت اخدت دوش وكانت رايقه جدا ومبسوطه حضرت ادواتها وشغلت الشاشه ولبست مريله الرسم وبدأت ترسم
عند نور
ألو زياد كيفك
زياد بخير ي نور انتي اخبـ.ـارك اي
نور الحمد لله منيحه
زياد ها عملتي اي
نور بتشكرك جدا ع مساعدتك كنت عيزاك توصلني بيته
وتراقب البيت من الخارج
زياد أنا سداد بس انتي ناويه تعملي اي
نور بحكي مع مرته وبتعرف عليها
زياد خلاص انتي ف نفس المكان الي انتي فيه
نور اي عند قرايبي
زياد خلاص هعدي عليكي ربك ساعه واكون عندك
نور خليها نص ساعه مشان الحق اجهز
زياد إلي تشوفيه سلام
نور والله بنـ.ـد.مك ي صقر بنـ.ـد.مك
عند صقر ف الشغل
صقر ياالله ع الشغل دا كله هخلص امتى
ولسا تنظيم المعرض ولسا اللوحه إلي لازم اخلصها يارب
ووسام وحلني وتعبان وعايز ازوره
عند نور جهزت
الو زياد ليش اتاخرت كل هاد الوقت
زياد في الطريق اهو
اطلعي برا
نور اوك باي باي
بعد دقائق
زياد اركبي يلا
نور يلا بينا
نزلت نور من العربيه وكانت بتبص ع البيت وجماله
نور واوووو كل هلبيت والجمال أنا المفروض اكون عايشه بهلبيت
دخلت نور وكان زياد واقف برا مراقب كل حاجه
دخلت نور وخبطت
روح وكانت بترسم ومنـ.ـد.مجه فجاه فصلها تخبيط الباب
روح معقوله ندا وبتفتح الباب روح في عقلها دي طالعه من التليفزيون ولا اي في جمال بالشكل دا
نور يييي بيئه فرشا في شعرها والوان في تيابها وسواد في ايديها يييي
روح مين حضرتك
نور انتي زوجه صقر ولا الشغاله
روح نعم انتي مين
نور معقول صقر ما حكالك عني
أنا حبيبته نور
روح حست أن حد كب عليها جردل ميه بـ.ـارده
نور لو سمحتي ممكن اتكلم معك هنوقف كتير ع الباب
روح باستغراب اتفضلي
دخلت نور وهي بتقول ليها حـ.ـر.ام عليكي تتتجوزي واحد بيحب واحده تانيه أنا وصقر حبينا بعض ست سنين ضحيت مشانه وتركت بلدي
وفتحت فونها
شوفي هي صورنا مع بعض كنا ٢٤ ساعه مع بعض نخرج ونضحك ونسهر كان عاشقاني عشق
شوفي هالصوره اجاني تحت البيت اتنين الليل مشان يصالحني لاني زعلت منو
انتي لخبطي حياتنا
قابلته من يومين في الشركه عيط علي وطردني كل هاد بسببك
أنا بحبو مش متخيله حدا غيرو معي
سافرت وتركتو لاني كنت بعاني من الكانسر وبعد ما اتعاجلت وحبيت نرجع لحياتنا اتفجاء انو اتزوج وتركني طب وانا
روح اولا أنا مش مهتمه اشوف كل دا ميخصنيش صقر اتجوزني بـ.ـارادته وانا حاليا مـ.ـر.اته
نور صقر بيحبني إلي انا وبس وعدني بكل شي حلو عشنا مع بعض اجمل ايام حياتنا
ومسكت روح بقوه وبصراخ بقولك صقر إلي بس وعمري م كرهتو صقر ل الي بتفهمي ولا لا
روح بالم ودمـ.ـو.ع سبيني صقر كدا هيكرهك اكتر واكتر لما يعرف الي عملتيه
نور بعصبيه وبتضغط ع دراع روح ومسكتها من شعرها وبقوه خبطت دماغها في الطربيزه الازاز.
بدأ يطلع دم من دماغ روح والازاز عورها
نور بخوف ودمـ.ـو.ع خرجت من البيت وبتقول ل زياد وتعيط في دم لك خبطها في الازاز
زياد ي نهارك اسود يلا قبل م تموت ونروح في داهيه منك لله دبستيني
ركبت نور مع زياد ومشيو
نور انفجرت من العـ.ـيا.ط
زياد اهدي اهدي روقي
هاخد مكان هادى.
نور هي جبرتني اسوي فيها هيك
عند صقر وكان في الشركه وفجاه
ابتسم ومسك فونه ورن ع روح
صقر بقلق دي ساتت رنه ومش عايز ترد
فضل يحاول تاني وتالت
صقر لا كدا كتير أنا لازم اروح لها دلوقتي
اخد مفاتيح عربيته وخرج بسرعه
وبعد دقائق وصل صقر واستغرب ازاي البيت مفتووح
جري صقر دخل البيت
صقر بصدمه رووووووووووووووووح
يتبع
↚
زياد ي نهارك اسود يلا قبل م تموت ونروح في داهيه منك لله دبستيني
ركبت نور مع زياد ومشيو
نور انفجرت من العـ.ـيا.ط
زياد اهدي اهدي روقي
هاخد مكان هادى.
نور هي جبرتني اسوي فيها هيك
عند صقر وكان في الشركه وفجاه
ابتسم ومسك فونه ورن ع روح
صقر بقلق دي ساتت رنه ومش عايز ترد
فضل يحاول تاني وتالت
صقر لا كدا كتير أنا لازم اروح لها دلوقتي
اخد مفاتيح عربيته وخرج بسرعه
وبعد دقائق وصل صقر واستغرب ازاي البيت مفتووح
جري صقر دخل البيت
صقر بصدمه رووووووووووووووووح
روح كانت مرميه في الأرض والدم نازل من وشها ودماغها
شالها صقر ووداها أقرب مستشفي وهو هيتجن عليها
صقر بسرررعه حاله طارئه
الدكتور بنجها ونضفلها الجروح
وكان في جروح عميقه أطر أنه يخيط
خرج الدكتور
صقر بخوف اي ي دكتور
الدكتور هنعملها اشاعه علي الدماغ لو في اي خطوره
دخل صقر عند روح ومسكلها ايدها وفضل يعـ.ـيط وكانه فقد امه
صقر وربنا ل انتقم من إلي عمل فيكي كدا بس اصحي يروح اصحي مش هقدر اعيش من غيرك
إلي عمل فيكي كدا ل اخليكي تاخدي حقك وبنفسك
الدكتور لو سمحت تقدر تتفضل واطمن أن شاء الله خير
خرج صقر وكان خايف جدا بيروح ويجي في الطرقه
وبعد مرور وقت
الدكتور خرج
صقر اي يدكتور طمني
عندها ارتجاج ف المخ
بس مش خطر هتفضل تعبانه كام يوم لحد م العلاج يجيب مفعول وان شاء الله تبقي كويسه
صقر اقدر ادخل عندها
الدكتور اه هي فايقه
دخل صقر عند روح
وكانت نايمه في السرير دماغها ملفوفه وفي جروح في وشها وايديها
واول م روح شافت صقر الدمـ.ـو.ع نزلت من عينيها وفضلت تشهق وهي منهارة من العـ.ـيا.ط
صقر وعينيه فيها دمـ.ـو.ع روح اي إلي حصل احكيلي حصل اي وانا اشرب من دم إلي عمل كدا.
روح للاسف يصقر مش هتقدر تعمل كدا ابدا
أنا دلوقتي عرفت انك فعلا عمرك م حبتني اتجوزتني شفقه
أنا حياتي معاهم كانت ف عذاب بس احسنلي
شوفت اتبهدلت ازاي كل دا بسببك يصقر تخيل بقي
صقر قولي في أي يروح وبلاش الكلام الاهبل دا
روح حبيبتك يصقر تخيل لما انت بتحبها اتجوزتني لي لي تؤزوني أنا شخص كان اعلي طموحاتي اعيش في سلام مخدتش غير الكلام والاذيا لي بتؤذوني كلكم لي حـ.ـر.ام عليكم ودخلت في حاله هيستيريه من العـ.ـيا.ط
صقر هي إلي عملت فيكي كدا يروح
روح بعـ.ـيا.ط
خرج صقر من المستشفي وهو في قمة غضبه
دخل البيت والي كان فيها كاميرات خافيها ومحدش يعرف بيها وبدأ صقر يراجع الكاميرات والي كانت صوت وصوره
صقر يبت ال.......
حفظه ع الفون
عند نور
اياد هديتي
نور والله بورجيه
اياد فكك خلاص بقي كفايا إلي عملتيه في المخلوقه خلي عندك كرامه هو مش بيحبك هو متجوز دلوقتي
قامت نور زي المـ.ـجـ.ـنو.نه وهي بتقول
بيحبني ومرح يكون لحدا غيري عم تفهم ولا لا
واخدت شنطتها ومشيت وبدأت تسجل فيديو وهي بتعيط فيه وبتقول
اكيد معظم الفنانين في الوسط الفني بيعرفو الفنان الكبير صقر ومعارضه هاد الشخص كان واعدني بالزواج وسافرت اتعالج من الكانسر رجعت اتفاجا انو اتزوج في السر ومحد يعرف بهاالجواز
لما رجعت قلعني من شركته
وطلعت فون تاني وبتقلب في صورهم
خرجنا مع بعض وحبينا بعض كتير وكان حاكي مع اهلي
واكملت بدمـ.ـو.ع والله م حبيت حدا قدو
اوعوا تثقوا فيوم من الايام بحدا
ست سنين ضيعتهم من عمري وشبابي
حسبي الله ونعم الوكيل
وقفلت الفيديو علي كدا وهي بتمسح دمـ.ـو.عها وبتقول ل هفضحك ع كل وسائل التواصل
عدي يومين وصقر كان زعلان علي روح ومكنش عايز يشوفها بالحاله دي وكان بيخطط هيعمل اي
دخل صقر المستشفي ودخل عند الدكتور
الدكتور اهلا يصقر بيه
صقر اهلا ي دكتور المدام تقدر تطلع
الدكتور اه عادي بس بعد يومين تيجو نغير ع الجرح ونعقمه والعلاج دا لازم تنتظم عليه
صقر تمام
دخل صقر عند روح وكانت قاعده ودمـ.ـو.عها علي خدها
صقر هنطلع من المستشفي
روح من غير اي رد فعل قامت من. السرير
صقر مد ايده يمسك أيدها
بس روح سحبتها من غير اي كلام
خرجت صقر وروح
صقر وصل روح ع البيت
عند نور تواصلت مع حد من معارفها صحفي
وقالتله عايزة ابعتلك فيديو وتشيره.
عند روح وكانت بتعيط ومنهاره من العـ.ـيا.ط وكل ما تفتكر كلامها والصور تعيط اكتر
عند وسام
فجاه لقي الباب فتح وكان أبوه وأمه
ابوه كان باين عليه الحزن
اخد كرسي وقعد جنب منه
وقال اسف يبني سامحني حقك عليا
معرفتش احتويك وافهمك بس سامحني أنا اتربيت معامله قاسيه ابويا مكنش حنين معايا سامحني يبني والدمـ.ـو.ع اتراكمت في عينيه
وسام اسامحك علي اي ولا علي اي يبويا
أنا الحمد لله اني مطلعتش مريـ.ـض
عمري ما فاكر زكري حلوي معاك ديما ضـ.ـر.ب واهانه وفاشل ومش هتنفع عمر ما حد طمني لما كنت بحس بالخوف كنت اخاف اغلط
ابو وسام سامحني يبني هعوضك صدقني
وسام بابتسامه ساخره تعوضني عن أي أنا مسامحك بس هتقدر تداوي الجرح إلي جويا دلوقتي
( المجروح من عائلته لا يشفي ابدا 😞)
صقر كان بيفكر هيعمل فيها اي واتجه ل عند قرايب نور
زياد انزلي ي ست البنات
نور مرسي زياد
دخلت نور العماره وفجاه لقت إلي مسكها من أيدها بقوه
بتبص عليه
نور بصدمه صقر
صقر اركبي معايا العربيه يلا انجري قدامي
نور اترك ايدي وإلا بنـ.ـد.مك
صقر تنـ.ـد.مي مين يبت انتي انتي نسيتي نفسك ولا اي أنا ملبسكيش جزمه في رجلي عارفه يعني اي
وضغط ع أيدها جـ.ـا.مد ورماها في العربيه
في الطريق
نور واخدني ع وين
صقر اخرسي مسمعش صوتك اكش كنتي موتي وريحتيني منك ومن قرفك
أنا أقدر دلوقتي احبسك عشان تبقي عارفه ومعايا محامي من اشطر المحامين
نور شو وليش تحبسني لك مين انتا
صقر أنا صقر واحبسك لي انتي عارفه انتي تعديتي علي بيتي واتعديتي علي مراتي
وفوق كل دا طلعتي اشاعات عليا وتقولي عملت دا انت يومك فل
نور بترجي ارجوك لا تعمل فيني هيك صقر مشان خاطر الايام الحلوه
صقر دي كانت ايام سودا علي دماغك مش ايام حلوه جاك القرف في خلقتك
نور لك حـ.ـر.ام عليك
علي وين بتاخدني
صقر بزعيق اخرسي خالص والا اقـ.ـتـ.ـلك حالا وادفنك ومحدش يعرف عنك خبر
نور بعـ.ـيا.ط لك انت م عندك قلب
صقر اخرسي أنا إلي معنديش تعملي في واحده بريئه ملهاش ذنب كدا شوهتي دماغها وجرحتيها
أنا هنتقم منك أشـ.ـد انتقام ل اخليكي تكرهي اليوم إلي قررتي فيه تعملي كدا
نور تعرف لو بطول اقـ.ـتـ.ـلها واقـ.ـتـ.ـلك هسوي هيك لك بكرهكم
صقر
عند وسام
ابوه وامه مشيو
وفضل لوحده يعـ.ـيط وهو بيقول يااارب انت عارف حجم الالم إلي جوايا وانت الوحيد الي هتقدر تشفيه
طلع صقر فونه وكان حد من رجالته إلي مش بيظهرو ديما
صقر عدي ع المدام اسمها روح هاتها وتعال غ اللوكيشن دا
حاضر يصقر بيه
نور شو بدك مني
صقر روح تاخد حقها بنفس الطريقه
نور لا عاش ولا كان الي يمد ايده
صقر انتي واحده زباله ت عـ.ـر.في يعني اي ملكيش ثمن وانا هحبسك
نور بعـ.ـيا.ط ارجوك بكفي أنا مستعده. اروح اعتذر
صقر والفيديو إلي انتي عملتيه وبعتي لصحفي ولحسن الحظ دا صديق ليا هااا
أنا هقدم كل حاجه في القسم
نور بترجي ارجوك لا
صقر بزعيق انزلي
نزلت نور وكان في مكان فاضي ف مخزن قديم
رماها صقر وقال ل الرجاله خدو بالكم منها لو هـ.ـر.بت هقـ.ـتـ.ـلكم
رجع البيت عند روح وكانت ماسكه فونها وبتفكر في كلام نور
دخل صقر.عند روح
وجي يتكلم
صقر روح انتي عايزة يحصل أي
لو عايزاها تتحبس احبسها ب كاميرات المراقبه لو عايزة تاخدي حقك بنفس الطريقه مش همنعك
أنا حابسها في مخزن تتأدب
روح بعـ.ـيا.ط صقر سيبها أنا لا عايزة احبس حد ولا عايزة اخد حقي
صقر بس انا مش هسيب حقك
روح انت السبب في كل دا هي ملهاش ذنب ذنبها اي انها حبتك وضيعت من عمرها ذنبها اي
ولو مسبتهاش يصقر تروح لحال سبيلها تطلقني وفي كلتا الحالتين الطـ.ـلا.ق أنسب حاجه لا انت شبهي ولا أنا شبهك
صقر
يتبع
↚
صقر روح انتي عايزة يحصل أي
لو عايزاها تتحبس احبسها ب كاميرات المراقبه لو عايزة تاخدي حقك بنفس الطريقه مش همنعك
أنا حابسها في مخزن تتأدب
روح بعـ.ـيا.ط صقر سيبها أنا لا عايزة احبس حد ولا عايزة اخد حقي
صقر بس انا مش هسيب حقك
روح انت السبب في كل دا هي ملهاش ذنب ذنبها اي انها حبتك وضيعت من عمرها ذنبها اي
ولو مسبتهاش يصقر تروح لحال سبيلها تطلقني وفي كلتا الحالتين الطـ.ـلا.ق أنسب حاجه لا انت شبهي ولا أنا شبهك
صقر انتي بتقولي اي يروح
انتي لو عايزة الطـ.ـلا.ق هطلق بس مش صح انك تاخدي ذنب ناس بناس تانيه
أنا حبيتك لو محبتكيش يروح مكنتش ضحيت عشانك كل
دا.
ولو ع نور انا. مش بكن ليها اي مشاعر
لو كنت بحبها كنت خبيت عليكي وعشت معاها ومكنتيش هتحسي بأي حاجه
دي.شخص مريـ.ـض وانا مسبتهاش من الاول هي سابتني
ولنفترض كانت تعبانه بكانسر واتعالجت ورجعت
انا نفسي مش متقبل الفكره وبعد إلي عملته مستحيل أنا مش شايف غيرك ي روح انتي مراتي وحبيبتي وامي وكل حاجه (راحتي أجدها فقط بقربك 💙✨️)
خلاص لي عايزة تخربي حيتنا لي الطـ.ـلا.ق ساهل بالنسبه ليكي انا مقدر موقفك بس لو مصره ع قرارك مش. همنعك
بس عمري م هسامحك يروح ولو مش عايزة حقك أنا عايزة ومحدش.يستاجرا يمد ايده عليكي متخلقش إلي يعمل كدا مطول منا موجود وبالذات من واحده زي دي
روح والدمـ.ـو.ع في عينيها
وانا مليش غيرك في الدنيا دي يصقر بس
صقر بس اي بس روح ارحمي نفسك وارحميني معاكي مش كدا أنا كل هموم الدنيا جوايا عارفه يعني اي
روح أنا عايزة اروح ل ندا كام يوم لحد م نفسيتي تستقر
صقر ف تفكيره عايزة تبعدي عني
وبعدين قالها لا تروحي عند ندا تعملي اي دي حتي مسالتش عليكي ادخلي نامي وانا نص ساعه وهجيلك
خرج صقر من البيت وهو مدايق جدا وبيقول لنفسه الحمد لله اني سيطرت ع غضبي واحتويت الموقف
ركب عربيته واتجه ل المخزن إلي فيه نور
نزل صقر
وكان حاسس بغضب شـ.ـديد
دخل صقر المخزن. وكانت نور قاعده بتصرخ بهستيريه وبتقولهم اتركوني
صقر اخرسي
قامت نور وبتقول صقر بترجاك اتركني
صقر تعرفر أنا هعمل فيكي اي هسيبك هنا لحد ما تموتي من الجوع وتتحللي
نور بترجي ارجوك لا خلاص اتركني أنا بسافر ومعد أظهر تاني
صقر بعصبيه مسكها خـ.ـنـ.ـقها وهو بيقول عمري م حبيت المس ست أو اعنفها بس انتي حلال فيها
وبعزم ما فيه ضـ.ـر.بها قلم قوي ع وشها وهو بيقول
دا حق انك فكرتي بس مجرد تفكير انك تأذي مراتي
والقلم دا وفجاه ضـ.ـر.بها الناحيه التانيه
ودا عشان الفيديو إلي فكرتي تطلعي اشاعه عليا
اما إلي عملتيه في روح هي مسامحه في حقها
ولو اخدته منك دلوقتي هتبقي ميته ل الابد أو هتتدغدغي ومسكها من فكها بقوه وهو بيقول
لو فكرتي مجرد تفكير انك تقربي تاني او تعملي اي حيله من حيلك ل والي خلق الخلق هقـ.ـتـ.ـلك ي نور
انا رائف بحالك انك بس بقيتي مـ.ـجـ.ـنو.نه مريـ.ـضه نفسيه
ورماها ع الأرض وقال
يلا ورايا هعمل باصلي وارجعك مكان م اخدتك.
قامت نور بخوف وغضب ودمـ.ـو.عها في عيونها
وركبت معاه العربيه
ونزلت عند قرايبها
دخلت نور ودخلت اوضتها من غير اي كلام وانهارت من العـ.ـيا.ط وقامت حطت هدومها في الشنطه وخرجت
قريبتها في أي مالك
نور لو سمحتي اتركيني ل حالي أنا هسافر هقعد يومين في الاوتيل وارجع بلدي
كلمت زياد واكملت بعـ.ـيا.ط وبتقول
تعال بسرعه زياد
زياد بخوف في أي مالك
نور تعال الاول
زياد أنا خمس دقائق واكون عندك وبعد دقائق وصل زياد ونزل من عربيته بسرعه
وبلهفه قال مالك ي نور بتعيطي لي
اركبي الشنطه دي لي
نور هروح اوتيل عشان هسافر بلدي خلاص
هحجز اقرب طياره وهسافر
زياد بحزن وزعل لي هتسافري
ومالك شكلك كدا لي
نور خلاص تعبت زياد تعبت وبفكر اخلص من
زياد اسكتي ي نور متقوليش كدا
نور شكرا زياد علي كل شي
هتوصلني
زياد وعيونه كلها حزن نوصلك انتي تؤمري بس هزعل لو نسيتيني
نور مش عايز تسافر وتشتغل هناك بدال التاكسي دا
زياد ياريت بس فين بقي
نور لما اسافر هحاول اسفرك تشتغل
زياد بجد
نور اي
وهشوفك ع طول
زياد بفرح ماشي
هاتي الشنطه من ايدك واركبي
ركبت نور مع زياد
ووصلها الفندق
زياد لو احتجتي اي حاجه أنا موجود
وقبل م تسافري كلميني اجي اسلم عليكي
نور شكرا ي زياد تسلم
هدخل ارتاح لاني كتير تعبانه
زياد.اشوف وشك ع خير
عند روح
كانت قاعده ع السرير وبتتفرج ع الشاشه
وسمعت الباب بيفتح وصوت صقر بيتكلم في الفون وأيديه مليانه شنط
دخل عندها حط الشنط وبيقول في الفون
المعرض هيتاجل ١٥ يوم لسا اللوح مجهزتش وفي ظروف
تمام
وبعد. م خلص الفون
صقر اكيد جعانه جبت أكل هدخل اجهز
روح جهز لنفسك أنا مش جعانه
صقر بغضب لا هتاكلي يروح وبطلي عناد معايا عشان مولعش فيكي
روح يلا ولع وريحنا
صقر مش دلوقتي
هتروحي الجامعه بكرا
روح اه هروح
صقر ماشي
دخل صقر المطبخ وبدأ يجهز الأكل
وحطهولها علي السرير
صقر كولي
روك بصتله ومتكلمتش
صقر مش هكرر تاني عشان معملش.حاجه مش هتعجبك
روح اكلت من سكات وشـ.ـدت البطانيه عليها ونامت
خرج صقر وكله ضيق المرسم وبدأ يكمل في اللوحه
صحيت روح ودخلت المرسم لقته قاعد بيرسم
وبتقول في عقلها
شكله ياخد العقل
وبعدين قالت لا لازم تبقي واخده موقف متبقيش هطله
دخلت عنده وقعدت ع كرسي
وعدي الوقت ومقالهاش اي حاجه
قامت روح وبتتسحب.عشان تخرج
صقر علي فين بتتسحبي زي الحـ.ـر.اميه لي
روح بخضه ملكش دعوه
وسابته ودخلت
ابتسم صقر وكمل شغله
عدي اسبوعين علي ابطالنا
روح واخده جنب من صقر ولسا مش صفياله
وصقر بيجهز ل المعرض
اما عند وسام ف حالته اتحسنت عن الاول
وقرب من ندى جدا وعلاقتهم قويت وهيخف ويحددو كتب الكتاب
يوم جديد
صحيت روح وكالعاده
وكان صقر بيفنش في اللوحه
دخلت روح المطبخ عملت قهوه وسندوتشات ودخلت المرسم
وحطتهم ع الكرسي وبتقول
الاكل اهو وقهوه
صقر قربي كدا في حاجه ع وشك وفجاه ب الالوان وعلي وشها
روح يبن ال
طب اهو بقي مسكت الفرشه إلي كلها الوان
وحاولت تعلم في وشه بس هو اطول منها
صقر روحي اطولي الاول وتعالي
روح بغضب طفولي
لو مقربتش عليا هقـ.ـتـ.ـلك
صقر وريني. اخرك
روح صقر
صقر بابتسامه قلب صقر وقرب عليها وروح تحت تأثير ابتسامته
و وفجاه ميل عليها وخطف الفرشه منها
روح بغضب
صقر فضل. يضحك
روح أنا هوريك
دخلت. روح تغسل وشها وهي بتبرطمم
عند وسام
دخلت ندي ومعاها فطار وبتقول صباح الخير
وسام بابتسامه صباح النور
ندا جبتلك فطار معايا
وسام بتتعببي نفسك لي
ندا بطل هبل
وسام مين إلي اهبل يبت انتي اقوم بس وابقي كوويس وانا هوريكي
خرجت روح من الحمام وجهزت ل الجامعه
صقر يلا أنا جهزت
النهارده عليكي اي
روح خليك ف حالك ملكش دعوه ب كليتي
صقر عليكي عملي رسم
ت عـ.ـر.في لو واحد طلب منك يرسمك ت عـ.ـر.في هعمل فيكي اي هقـ.ـتـ.ـلك
ومترسميش شباب عشان مقفلهاش معاكي
ومتكلميش حد
روح ملكش دعوه بردو
قرب منها صقر وقال بغضب نهياتك علي ايدي
روح وسع كدا بقي يلا عشان متاخرش
خرج صقر وروح من البيت
ووصلها الجامعه
روح سلام
صقر غمزلها سلام
دخلت روح وقابلت بسمه
بسمه اخبـ.ـارك
عملتي اي جرحك خف
روح اه الحمد لله بقيت كويسه
بسمه عيزه اقولك حاجه كدا
روح قولي
بسمه متقدملي عريس وبيقولو أنه كويس واخلاق وحافظ القران
روح انتي قدرتي تتخطي الاولاني
بسمه اوعي توافقي عشان تعاقبي أنا بحذرك
بسمه لا لا ميهمنيش أنا. عايزه اوافق عشان عايزة حد ياخد بأيدي ل الجنه شخص صالح يحتويني وأخلاقه المحترمه متسمحلوش أنه بهيني أو يغلط فيا
روح معاكي حق شوفتيه ؟
بسمه لسا هيجي رؤيه شرعيه واعرفه ويعرفني وكدا
روح ربنا يتمملك ع خير
بسمه يارب
روح هستاءن أنا عندي عملي
بسمه ربنا معاكي
الدكتور
احمد هيرسم نهله
وداد هترسم عمر
وفضل يوزع العملي
وفضل حور مجبش سيرتها
روح طب أنا يدكتور
الدكتور وانتي هترسميني
روح حست بتـ.ـو.تر وفكرت لو صقر عرف هيقـ.ـتـ.ـلها بس دا دكتور الماده لو رفضت هتسقط
بس حاولت متبينش دا
وكلهم استغربو بس بدئو في الرسم
قعد الدكتور قدام روح
وبدات ترسم فيه عدي الوقت المطلوب
وكل واحد انهي رسمته
وكانت اجمل رسمه فيهم رسمة روح اوت لاين مظبوط وتظليل مظبوط
الدكتور بانبهار لانها اجمل رسمه فيهم وفينا تفاصيل كتير
وقال بابتسامه ليكي مستقبل باهر. ي روح بينتظرك
روح شكرا ي دكتور
عدي اليوم الدراسي
واول م خرجت لقت صقر مستناها بره الكليه
ركبت روح معاه
صقر ها قوليلى يومك مشي ازاي
روح زي السكر في الشاي هيكون مشي ازاي يعني
صقر رودي.ع قد السؤال
روح عادي
صقر كان عندك عملي وريني رسمتك كدا
روح اصل مش معايا
صقر فين
روح الدكتور اخدها
صقر اخدها لي
روح اصلي أنا رسمته
صقر نعم يروح خالتك
يومك اسود النهارده
لما نوصل بس
بعد دقائق وصلوا البيت
ونزلت روح وصقر ودخلوا البيت
واول م دخلت جريت ع الحمام وقفلت الباب
صقر وحيات امك ماشي
اطلعي بقولك اديني واقفلك برا الحمام لحد ما تخرجي شغل العيال دا مبحبوش
روح خرجت وبتقول اعمل اي يعني
الدكتور طلب كدا اقوله لا يسقطني هستفاد.انا منك اي وقتها
صقر بغضب ااااه ولو الدكتور طلب منك حاجه تانيه
هتوافقي بردو عشان متسقطيش
روح قصدك اي يعني
م تحترم نفسك انت تعرف عني كدا
وبعدين مفيهاش حاجه لما رسمته دي كليه مش لعب عيال
صقر انتي الي تحترمي نفسك.
روح متتكلمش معايا تاني لو سمحت انت فنان ومتعلم وعارف دا كويس
صقر أنا جاهل ابن كـ.ـلـ.ـب والجامعة دي مفيش مرواح تاني ناقص المره الجايه يتقدملك عمري ما شوفت دكتور بيعمل كدا ابداااااا
روح
يتبع.
↚
صقر بغضب ااااه ولو الدكتور طلب منك حاجه تانيه
هتوافقي بردو عشان متسقطيش
روح قصدك اي يعني
م تحترم نفسك انت تعرف عني كدا
وبعدين مفيهاش حاجه لما رسمته دي كليه مش لعب عيال
صقر انتي الي تحترمي نفسك.
روح متتكلمش معايا تاني لو سمحت انت فنان ومتعلم وعارف دا كويس
صقر أنا جاهل ابن كـ.ـلـ.ـب والجامعة دي مفيش مرواح تاني ناقص المره الجايه يتقدملك عمري ما شوفت دكتور بيعمل كدا ابداااااا
روح انت بتقول اي يعني اي مروحش اي تاني
صقر روح اخرسي أنا مش حابب اسمع صوتك
روح والله يكون احسن
صقر بغضب مترديش عليا وانا أن م طردته من الكليه كلها مبقاش أنا
روح يوه دي مش عيشه
صقر أنا مش رايقلك وبكرا عندي معرض
روح أنا عايزة اجي معاك
صقر لا مطول منتي كدا لا يروح واطلعي برا عشان هنام ي تيجي تنامي من سكات
روح أنا خارجه اعمل الغدا مع اني مش ملزمه
صقر انتي عايزه تاخديلك علقه صح
جـ.ـسمك بيغلي قوليلي
روح فكر بس انك تمد ايدك
صقر مش هعمل عقلي بعقل ست لأنهم ناقصات عقل ودين ورجولتي متسمحليش بس لو اتماديتي مش حـ.ـر.ام اني اضـ.ـر.ب
روح نفسي اصورك واسيرك ع السوشيال كله عشان يشوفو الفنان المرهف إلي مفيش منو اتنين بيعامل مـ.ـر.اته ازاي وبتتكلم ب جهل ازاي واعيزاك.لما تروح المعرض تبقي تتصور مع دي ودي
صقر دا شغلي وانا شخص مشهور ومتدخليش فيه
روح مدخلش ازاي يعني كاسبني في كيس بوزو ولا اي لا حـ.ـر.ام عليا وحلال عليك ولا اي ترضالي اعمل كدا
صقر عشان ادبحك
روح وانت كذلك وابقي بقي اتصور مع واحده وهروح معاك وخلصنا
صقر فين الرسمه الي هتشاركي بيها
رسمتي حاجه انتي مؤهله انك تنافسي الفنانين إلي هكيونو موجودين
روح ارسم دلوقتي
صقر انتي بتهزري صح مش هتلحقي فاضل ٢٤ ساعه بالعافيه هتلحقي تخلصي اي
روح ملكش دعوه ولو جيعان اطلب اكل أنا مش هطبخ
اخدت روح أدواتها وظبطت كل حاجه ودخلت المرسم شغلت اغاني بدون موسيقي
وفجاه جت اغنيه بتقول
انتي الحنان انتي الامان من تحت قدميكي لنا الجنان عنـ.ـد.ما تضحكين تضحك الحياه تزهر الامان في طريقنا تحس بالأمان امي امي امي
وبدأت ترسم وعيونها ممتلئه بالدمـ.ـو.ع وهي بتفتكر زكرايتها مع امها
واليوم إلي امها مـ.ـا.تت فيه
وبدات ترسم شخص نايم ع السرير ومتكفن بالابيض
وطفل قاعد ع السرير وحـ.ـضـ.ـناها وبتعيط وبيودع لاخر مره أمه
عدي ساعات وساعات وروح قاعده منسجمه في الرسم وبتسترجع كل زكرايتها مع امها
روح قامت وسابت الفرش ومسحت دمووعها وقررت تاخد بريك تعمل اكل وترجع تكمل
قامت روح وكان صقر لسا نايم دخلت المطبخ وبدأت تعمل اكل
ودخلت عند صقر
وايديها ريحتها بصل حطتها عند مناخيره
صقر بفوقان بتعملي اي
روح الاكل
صقر روحي وانتي كلك بصل كدا
انا مش عارفه اتجوزتك علي اي قاعد معايا واحد صاحبي
وبصل وتوم
روح دا انا ملكت جمال وقمر
صقر. فين دا يختي مش شايف
روح وانت من امتى بتشوف
صقر تعالي بس تعالي قربي
روح تؤتؤ هتاكل ولا اكل الاكل لوحدي
صقر مش كفايا مجوعاني من الصبح قعد ع السفره وبصلها وبيقولها اي دا معلش
روح اي اكل مش شايف
صقر اتكلمي عدل عشان مناولكيش
انا مبااااااكلش مسقعه
روح استني اشم ع ضهر ايدي
هعرف منين يعني
وبعدي
وقبل ما تكمل كلامها سابلها الاكل وقام
روح انت بتهزر بجددد يعني بقالي ساعه ف المطبخ يجهز عشانك وفي الاخر تسيب الاكل وتقوم وبعدين جربها
صقر قلتلك مبحبهاش مش عافيه والمسقعع دي متتعملش في البيت تاني
خرج صقر وكان متنرفز جدا ورد فعله مش طبيعي
لبس وخرج من البيت
وروح زعلت قامت شالت الاكل في التلاجه ودخلت المرسم تكمل الرسمه وهي بتشمته في سرها
وبتقول ل هخلي الفطار والعشاء مسقعه كمان
عند وسام وزهق من نوم السرير
فتح فونه وبدأ يبعت ل ندا
ندا كانت مستنيه رساله منه
وسام افتحي الفيديو كول
ندا أنا بشعري ولبس البيت ثواني اجهز والبس اسدالي وهرن
وسام م انتي هتكوني مراتي
ندا دا عند أمك اي يعني مطول لسا مكتبناش الكتاب مش من حقك تشوف شعرايه واحده من شعر راسي
وسام دا عند امك انتي ماشي اجهزي ورني
وبعدين هشوف اي يعني شعرك حرير يعني يخوفي يكونو شويه صوف سوكا نمبر تووو
ندا ماااشي أن ما وريتك
بعد دقائق رنت ندا فيديو كول
وسام اهلا
ندا بابتسامه صفرا اهلا
وسام زهقت من المستشفي عايز اروح بيتي
ندا ومين إلي يخدمك
وسام هكلم والدتك ونخلي كتب الكتاب بعد شهرين اكون بقيت كويس
ندا لا مش موافقه
وسام أنا مخدتش رأيك اصلا
ندا طب سلام كدا
وسام غوري قطع الوحش
ندا طب لو جدع اقفل
وسام اقفل في وش مراتي المستقبليه عيب دا انتي المثانه يبت
ندا الله يقرفك قعادك ف المستشفي اثر عليك.
حد دلعك مش زي الناس روح روح صدتني ياخي
وسام بضحك بهزر
ندا نينينني ماشي
وسام جت النهارده واحده زميله ف الشغل
البنت اييي
ندا ايييي مالها هخزقلك عيونك قريب عشان تبقي عارف
وسام اقولك ومتزعليش بصراحه يعني قمر مفيهاش غلطه.
ندا روح يحبيبي مستني اي
وسام لا انا بحب سوكا
ندا لما تبقي تبصلك
وسام وهو انا وحش ولا اي دي تموت من الفرحه بس
انتي مش مقدره نعمه خطيبك
ندا واخد مقلب في نفسك ابن كللللب
وسام عيني في عينك
ندا بأبتسامه لا وسلام عشان مشغوله
وسام سلام
بعد ساعه دخل صقر البيت
ومعاه اكل كتير
ودخل فضل ينادي علي روح
خرجت روح من المرسم وقفلته
روح نعم
صقر جبت اكل
روح مش واكله
صقر متقلبيش وشك
لانك مسالتنيش قبل م تعملي اكل تاكل اي مت عـ.ـر.فيش بحب اي وبكره اي
روح ماشي ي صقر بس مش كدا يبقي عندك تقدير تعبت في المطبخ وفي الاخر تعمل كدا
صقر مردش عليها
هتاكلي ولا لا ريحه الاكل تجنن
أنا جبت ناكل سوا سوا
وبعدين هي ناقصه تعب معده
روح مش عايزة اكل معاك ومتتكلمش معايا تاني يلا روح كل لوحدك
صقر بعصبيه يعني اي اكل لوحدي يعني مش فاهم
روح كدا
قام صقر حط الاكل ع السفره
وبص ل روح تعالي
روح لا
صقر بابتسامه تعالي متزعليش
روح ف عقلها مفكرني اني هتثبت بابتسامته دي
صقر متخيريش عقلك وتعالي وبعدين الاكل من غيرك ملوش طعم
تعالي اقعدي ع رجل جدو
روح انت بتكلم عيله صغيره ولا اي
صقر بضحك معاكي حق
أنا عجزت خلاص انا لو كنت اتجوزت بدري كنت جبت قدك
روح يلا عشان لما تموت اكون لسا صغيره واتجوز تاني
صقر هتموتي قبلي هموتك اي رأيك بقي
روح ماشي المره دي هعديها وهاكل معاك
بس من بعد النهارده أنا مش هطبخ تاني وهات اكل جاهز
صقر هتاكلي وهتطبخي
قعدت روح ع السفره وكان اكل كتير وانواع اول مره اشوفها اكلت لقمتين تلاته عشان صقر ميزعلش منها وقامت
صقر ع فين
روح الحمد لله شبعت .
تشرب قهوه ولا شاي
صقر الي تعمليه
دخلت روح ع المطبخ وتحفت كبايتين شاي
صقر هاتيهم ويلا نقعد في البلكونه
طلعوا البلكونه
روح الله الجو تحفه مع ريحه شاي النعناع
صقر اصبري بقي هكيفك
وبدأ يبص لروح وهو مبتسم وبيقول
بحياتك يا ولدي امرأة عيناها سبحان المعبود فمها مرسوم كلعنقود ضحكتها انغاما ووورد والشعر الغجري والممدود يسافر في كل الدنيا قد تغدو امرأة ياولدي يهواها القلب هي الدنيا
روح وهي سارحه ف ملامحه وصوته الجميل إلي نسخه من صوت عبد الحليم حافظ وملامحه المريحه نفسياً
وبتحمد ربنا أنه رزقها شخص يحبها زي صقر اي كان الخلاف إلي بينهم
( وان الروح إذا التقت بالذي يشبهها ترممت وتعافت واكتملت 💓💞)
روح بحب تحفه دي مين بقي
صقر
يتبع
↚
بحياتك يا ولدي امرأة عيناها سبحان المعبود فمها مرسوم كلعنقود ضحكتها انغاما ووورد والشعر الغجري والممدود يسافر في كل الدنيا قد تغدو امرأة ياولدي يهواها القلب هي الدنيا
روح وهي سارحه ف ملامحه وصوته الجميل إلي نسخه من صوت عبد الحليم حافظ وملامحه المريحه نفسياً
وبتحمد ربنا أنه رزقها شخص يحبها زي صقر اي كان الخلاف إلي بينهم
( وان الروح إذا التقت بالذي يشبهها ترممت وتعافت واكتملت 💓💞)
روح بحب تحفه دي مين بقي
صقر وهو حد قاعد قدامي غيرك
روح امممم
صقر وخدتني من ايدي ي حبيبي ومشينا تحت المطر
روح بمقاطعه دي بقي لا ممشيتش معاك تحت مطر أنا ولا غنينا
صقر بتفصليني بت قومي لو هتعملي حاجه قومي مينفعش معاكي الرومانسيه قومي
روح قايمه مين قالك اني قاعده اصلا
المهم
عايزين نروح نزور وسام
صقر بكرا بعد بكرا أن شاء الله
قامت روح
صقر ع فين
روح هرسم شويه
صقر ااحسن بردو
خرجت روح ودخلت المرسم وبدأت تكمل في اللوحه وهي بتغني تقول وهي مبسوطه
اهواك واتمنى لو انساك وانسا روحي وياك وان ضاعت يبقي فداك لو تنساني وانساك وتريني بنسي جفاك واشتاق لعذابي معاك والقي دمـ.ـو.عي فكراك ارجع تاني
وكانت بترسم ف اللوحه بتحدي وبتقول أنا هوريك يصقر
صقر انت يا بنت يا روح تعالي اعملي لي شاي
روح في سرها استغفر الله لازم يفصلني
روح بصوت عالي حاضر جايه
صقر بسرعه
قامت روح سابت الادوات وعملت شاي
وحطتها وهتمشي
صقر اقعدي
روح برسم
صقر اقعدي اسمعي الكلام انا جوزك لازم تسمعي كلام
روح نيني نيني نيني
اهو قعدت بعد ما اقعد
صقر كفايه تبقي جنبي
اه صح عايزاك تختاريلي البدله اللي هلبسها بكره
روح اه لازم تتشيك
صقر طبعاً
تعالي نتفرج ع فيلم حلو
روح رعـ.ـب لا
صقر لا
تعالي هاتي معايا بطانيه والمخدات ونقعد في الأرض
روح بحماس طب هدخل أنا اعمل اتنين شاي وفشار
وبعد دقائق كانو قاعدين
وصقر ضامها تحت دراعه وبياكل فشار
روح الفيلم حلو اوي بس.نهايته حزينه
صقر راجـ.ـل مغفل ضحي بحياته عشان واحده.وهي بعد منه اتجوزت وخلفت كمان نسوان ملهمش امان
روح شـ.ـدت ايده من علي كتفها وبتقول
متجمعش ي حبيبي ولو هنجمع انتم رجاله خاينين
صقر هنتخانق ع اخر ليل
روح أنا سيباك وقايمه خالص ها
صقر احسن بردو اتكلي.
ثاني يوم
صحى صقر من النوم وتجهز وصحى روح
روح يا عم سيبني بقى انام انا مش رايحه الجامعه
صقر نامي طيب انا رايح الشغل
وبعد ما صقر خرج قامت روح من السرير وهي بتجري على المرسم بدات تجهز في الفرش واللوحه وبدات ترسم وبتحسب في الوقت وبتقول يا لهوي مش هالحق بس لا لازم الحق وهروح معاه وهتكون لوحه عشان بس يعرف يتحداني ويعرف اني عندي قدرات
عدي الوقت
روح بتعب اه يا ظهري مسكت فونها وبتبص في الساعه يا لهوي ما فيش وقت انا هقوم اجهز
دخلت روح الحمام اخذت دوش
خرجت وهيا محتاره هتلبس ايه
فتحت دولابها وشـ.ـدها فستان واسع وجميل لونه اسود ف ابيض
روح وهلبس بقى على الكعب وطرحه بيضاء والله هتبقى مزه يا روح
بدات تروح تجهز وهي متحمسه جدا لانه اول معرض ليها وتحدي كبير بالنسبلها
دخل صقر وهو مستعجل جدا وبينادي عليها
روح انا في الاوضه تعال
دخل صقر باستغراب وبيقول
لابسه كده ليه
روح هروح معاك المعرض
صقر لا
روح ازاي لا
صقر كدا لا يعني لا
روح انت وعدتني انك هتحقق كل احلامي فين الكلام دا دلوقتي ولا دا كلام
صقر بعصبية انتي عارفه كويس اني قد كلامي وقلتلك لا يروح
روح مستعر مني ي صقر اني مراتك ولا في اي بالظبط ها
صقر كلمه تاني يروح وهتشوفي وش مش هتحبي تشوفيه طول عمرك فاهمه ولا لا
خرجت روح من الاوضه ودخلت الحمام وفضلت تعيط
صقر بغضب وقع كل الحاجات الي ع التسريحه
ولبس وهو. غضبان جدا وخرج ل المعرض
دخل صقر كالعاده باطلالته الجذابه شخص واثق من نفسه
وكل الفنانين والشخصيات المهمه بتيجي لحد عنده وعايزة تسلم عليه ووتتصور معاه
وكان صحافين موجودين
وبيعملوا لقاء في المعرض
وكانت افضل لوحه ل صقر علي الاطـ.ـلا.ق انتشرت ف ثانيتها وصوره مع الفنانين والمعجبنين والموظفين
رجع صقر متاخر جدا
دخل كانت روح نايمه ف الأوضه التانيه واقفله ع. نفسها
وصقر حتي مسالش عليها ودخل الاوضه غير هدومه ومسك دماغه من الصداع
ودخل المرسم عشان يدور ع لوحه قديمه
وفجاه عينه وقعت علي لوحه علي الاستاند ومتغطيه
ولما شالها
صقر أنصدم ودايق جدا لما شاف اللوحه وخرج وقفل المرسم بس هو لسا مصر ومش شايف أنه غلطان علي الي عمله وان دا الصح وأن كلامها دبش ومش فالوقت الصح
قعد صقر ف المرسم يكمل ف اللوحه القديمه
بس سابها وهو حاسس بضيق
تاني يوم وكان يوم الجمعه
صحي صقر من بدري
نزله يعمل رياضه ورجع تاني
فضل قاعد ع الفون يرد ع التعليقات وعلا كلام الناس وبيرفع بوستات ل المعرض واللوحه
عدي الوقت وقرب الضهر
وصقر قاعد بيفرك
اه نايمه ومش عايزه تصحي
احسن بردو خليها مخموده
قامت روح بعدها بساعه
ودخلت ع الحمام ع طول من غير صباح الخير ولا كانه موجود ودخلت عملت فطار لنفسها وخرجت تفطر
صقر دخل لبس وكان بيغلي من جواه
ونزل ركب عربيته ومشي
رجع البيت وروح قاعده بترسم فالمرسم
دخل صقر لقاها قاعده بترسم
عدي يومين وروح نفس الموضوع متجاهله صقر تماماً
يوم الحد
ف الجامعه
بسمه اخبـ.ـارك اي يروح
روح بحزن كويسه
بسمه مالك زعلانه
روح لا هزعل من اي
يلا عشان عندي محاضره وعملي هطر امشي ابقي اشوفك بعدين
خلصت روح من الجامعه
ومستنتش صقر يجي ياخدها معتقده أنه مش هيجلها
طلبت اوبر وركبت معاه
صقر خرج من شغله وهو بيجري عشان يوصل بدري يخدها من الجامعه
وصل صقر.وفضل يبص كتير ع الي خارج بس مشفش روح
فتح تليفونه ورن عليها
صقر بعصبية متردش لي
نزلت روح ودخلت البيت وكالعاده اتجهت عالمرسم ترسم
صقر مسك فونه ورن علي وسام يسأل ندا
وبعد دقائق وسام قال لا مش عندها
رجع صقر البيت وهو قلقان وهو داخل لقي انوار البيت شغاله وشاف جزمتها
دخل وهو نار جوا منه
فضل يدور عليها
ودخل الاوضه وفتح المرسم
لقاها قاعده وبتغني وبرسم
صقر بعصبيه روووووح
روح مردتش عليه
وصل عندها وبعصبيه قلب اللوحه ب الاستاند والألوان
وبيقول مش بكلمك ومسكها من دراعها بقوه
انتي مش شيفاااني راجـ.ـل معاكي ولا اي هااا
شيفاني اي معاكي عشان بتعملي كدااا
روح بتوجع ودمـ.ـو.ع سيبني
صقر مش سااايب انتي لي عيله كدا لي العيب عليا اتجوزت واحده عقلها صغير
روح بعـ.ـيا.ط قلتلك سيب ايدي ااااه
صقر ساب دراعها وروح اتالمت منه
وبعدها كمل وقال
انتي لي غـ.ـبـ.ـيه كدا ها لي لي مش عارفه تفهميني
مفكراني اني مش قد كلامي والوعود دي غلط
ها
بس انا مش كدا أنا كلمتى سيف بس معرض امبـ.ـارح كله اعلام وتصوير وانا كراجـ.ـل والمفروض اي ارفع قرون الناس تشوف مراتي والي يطلب يتصور معاكي جنب لوحتك
ها استحمل عادي أن اشوف نظرت اعجاب من حد
أنا ممكن اقـ.ـتـ.ـله وافنه في وقتها
روح بعـ.ـيا.ط وانا ذنبي اي
صقر ذنبك انك مراتي أنا مش ي
بحرمك من حاجه بس كل حاجه بوقتها وانتي المفروض يبقي عندك تقدير وتحترمي الشخص إلي معاكي
روح بس أن
قاطعها صقر وخرج وسابها برا البيت
وهو ف قمت غضبه وعايز يرتكب جريمه بس بيحاول يسيطر علي نفسه
انهارت روح من العـ.ـيا.ط.
وبعد دقائق كانت نايمه
رجع صقر متاخر البيت دخل لقاها نايمه ومكشوفه غطاها وشال شعرها من علي عيونها
ودخل المطبخ يعمل قهوه وخرج البلكونه
عند ندا كانت قاعده بتكلم وسام وبقو فاهمين بعض اكتر وميعديش يوم إلا لما يتكلموا
وسام ل ندا
أنا كلمت الدكتور وقالي تقدر تطلع
ندا بفرح بجدد
وسام اه
تاني يوم صحيت روح علي صوت صقر وهو بيصـ.ـر.خ وبيرجع قامت لعنده بسرعه وبتقوله مالك ف اي
صقر سيبيني في حاااااالي
روح يلا نروح ع المستشفي بسرعه
صقر ابعدي عني قولت
لبس هدومه وهو. بيتالم وهيموت من الوجع
ومسك فونه كلم حد من أصدقائه أنه يجي ياخده
روح بعـ.ـيا.ط البس واجي معاك
صقر لاا متتعبيش نفسك
بعد دقائق راح صقر ع المستشفي
وكشف عند دكتور
الدكتور عمليات بسرعه
يتبع
↚
تاني يوم صحيت روح علي صوت صقر وهو بيصـ.ـر.خ وبيرجع قامت لعنده بسرعه وبتقوله مالك ف اي
صقر سيبيني في حاااااالي
روح يلا نروح ع المستشفي بسرعه
صقر ابعدي عني قولت
لبس هدومه وهو. بيتالم وهيموت من الوجع
ومسك فونه كلم حد من أصدقائه أنه يجي ياخده
روح بعـ.ـيا.ط البس واجي معاك
صقر لاا متتعبيش نفسك
بعد دقائق راح صقر ع المستشفي
وكشف عند دكتور
الدكتور عمليات بسرعه
لازم نعمل عمليه الزايده دلوقتي يحسن تنفجر
دخل صقر العمليات
روح ف البيت وهي منهاره من العـ.ـيا.ط وخايفه عليه ومش عارفه تعمل اي
كلمت ندا يكلم وسام ويشوفه فين
وسام بقلق اكيد ف اقرب مستشفي ليه
ندا تمام
وسام أنا هروحله
ندا لا انت لسا تعبان هتروح ازاي مش هتقدر تمشي
اهدي ي وسام لما نعرف في أي
هات العنوان وانا هروح اخد روح ونروح
وصلت ندا عند روح وكانت روح منهاره من العـ.ـيا.ط
وهي بتقول والدمـ.ـو.ع في عينيها يارب ميجرالوش حاجه.ياااارب انا مقدرش استحمل اشوفه تعبان
ندا يلا ي روح
روح. بدمـ.ـو.ع أنا خايفه اوووي
ندا يلا بس نروح
وصلوا المستشفي وبدأو يسألوا عليه وفعلا كان ف اقرب مستشفي زي م قال وسام
دخلت روح بخوف ودمـ.ـو.عها ف عيونها
الممرضه ف العمليات حالياً
روح بانهيار ماله طمنيني فيه اي
الممرضه اهدي بيعمل عمليه الزايده
روح هو كويس
الممرضه لحقناه ف الوقت المناسب
وبعد أربعين دقيقة
خرج صقر من العمليات
ندا ي دكتور هو كويس
الدكتور اه لحقناه في الوقت المناسب بس البنج يفك عشان هو تحت تأثير البنج
وبعد م صقر خرج من العمليات
وروح كانت قاعده جنبوا والدمـ.ـو.ع بتنزل من عيونها
نـ.ـد.م وبتقول يارب قومه بالسلامه مش قادره اشوفه نايم تعبان هو كل حاجه في حياتي كل حاجه مليش غيره هو إلي عملني بني ادمه انتشلني من العذاب بس انا مم مرضتش لو حد غيره مكنش صبر علي واحده زي أنا تعبته في حياته اوي
صقر بتعب وهو بيهلوس ب اسمها روح
روح فين
فين حبيبتي
هاتولي رووووح
روح بدمـ.ـو.ع أنا اهو
صقر اولاد ال........
اااااه يدمااغي
روح اهدي
أنا جنبك اهو
مش هسيبك
صقر ااااه
وبدأ يعـ.ـيط ويقول امي
سبتيني لوحدي لي
مصعبتش عليكي
كنت محتاجك بس مصعبتش عليكي
مفكرتيش اني تعبان جعان شبعان لي كدا
اااااه مصدعععع
روح اهدي
صقر كلهم سابوني كلهم اووولاد .....
اااااه ي بطنييي
روح بدمـ.ـو.ع
خرجت من الاوضه وهي بتعيط
وصقر بيهلوس
خرجت روح ل الدكتور
الدكتور دا طبيعي هيفوق اكيد
قعدت روح وحطت ايديها علي وشها وبدأت تنهار
ندا اهدي.
اهدي يروح
ندا الو
وسام اي طمنيني
ندا عمل عمليه الزايده وطلع
وسام أنا هاجي
ندا خليك انت تعبان اهدي
وسام يعني اي
يعني الدكتور محرج عليك
وسام هترجعي امتى الوقت اتاخر
ندا مروحه دلوقتي
ندا اخدت روح بالحـ.ـضـ.ـن مطره امشي دلوقتي
روح ربنا معاكي
مشيت ندا
وروح بدأت ف العـ.ـيا.ط شعور نـ.ـد.م ب خوف وأنها قد اي قصرت فحقه
وبعد مرور الوقت
فاق صقر وكان تعبان ومصدر وبيتألم من دماغه وحاسس ب غثيان
روح الف سلامه عليك
صقر بتعب الله يسلمك
دخل الدكتور يطمن
عليه
روح هيخرج امتى ي دكتور
الدكتور بكرا او بعد بكرا
مياكلش اي حاجه دسمه أو سكريات
وانا هتابع معاه
عند رحمه كانت قاعده مساكه فونها
وجت رساله
السلام عليكم
رحمه بابتسامه وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
خالد اخبـ.ـارك اي
رحمه الحمد لله
خالد صليتي
رحمه اه
خالد هنبدا حفظ قراءن من امتى أنتي قريب هتكوني مراتي وعايزك تكوني حافظه القرائن وتتحديني ف كل حاجه وتتفوقي عليا كمان
رحمه أن شاء الله
قفلت فونها رحمه وهي بتفكر وبتقول هو شخص كويس وانا مش عايزة اخزله لازم تنسي التاني لازم
كانت روح جنب صقر وبتفقر جنبه بس بتفوق تاني بسرعه
تاني يوم
صحيت روح علي انين صقر وهو متألم من معدته
روح انت كويس
صقر وهو بيجز علي أسنانه كووويس
قامت روح كلمت الدكتور
الدكتور دا طبيعي ف اول. اسبوع والوجع هيخف متقلقيش
عدي.الوقت وروح قاعده جنب صقر
وهي بتفكر في الكلام الي كان بيقوله وهو نايم
عند بسمه راحت الجمعه وفضلت تدور علي روح بس ملقتهاش
مسكت فونها ورنت عليها
روح بصوت تعبان اهلا
بسمه فينك
مالك يبنتي في أي صوتك ماله ومجيتيش الجامعه لي
روح معلش تعبانه شويه
بسمه بخوف لي مالك
روح هبقي اقولك بعدين سلام دلوقتي
قفلت رحمه وعقلها بيودي ويجيب
فتحت الواتساب
لقت رساله من خطيبها خالد
بيقول أنه عازمهم بكرا علي الغذاء وامها وأبوها عارفين
من يومين
بسمه ازاي مقالوليش
خالد يمكن نسيوا متتاخروش
بسمه بضيق تمام
سلام عندي.محاضره دلوقتي
خالد وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
عند ندا اول م صحيت جهزت وراحت ل روح المستشفي
تطمن علي صقر
دخلت ندا كانت روح قاعده وصقر نايم ف السرير
ندا طمنا عليك وسام كان عايز يجيلك بس تعبان لسا مش قادر يمشي
صقر الحمد لله
ندا حطت الحاجه الي ف أيدها وقعدت جنب روح
وكان مفيش كلام بينهم غير تبادل نظرات
ندا هقوم استاذن أنا بقي عشان متاخرش
روح خلي بالك من نفسك
مشيت ندا
روح ل صقر حمدالله على سلامتك
صقر مردش عليها
روح والدمـ.ـو.ع اتراكمت ف عيونها
وسابت الاوضه وطلعت منها
وهي شعور النـ.ـد.م بياكل فيها قد اي الشخص دا قدملها كل حاجه حلوه بس هي بتوقف علي حاجات مش مستهله
روح ل نفسها انتي لي مش مقدره الظروف إلي عدي بيها
أنا مستاهلوش هو يستاهل حد احسن مني
عدي الوقت والليل حل
ورحمه لسا ف الجامعه عشان كان في مشروع
خالد بدأ يرن ويبعت
بس رحمه لما بتكون مشغوله مش بتمسك فونها
خلصت ومسكت فونها
لقت كم رسايل ومكالمـ.ـا.ت
بسمه اهلا
خالد اسمها السلام عليكم
وبعدين مبترديش لي
بسمه توي خارجه من الجامعه
خالد جامعه لحد دلوقتي
روحتي ولا لسا
بسمه هروح
خالد أنا جاي اوديكي ب عربيتي عشان مفيش امان تروحي لوحدك دلوقتي خليكي عندك
بسمه ببرود ملوش لزوم
خالد ازاي يعني
بسمه حابه اتمشي مخـ.ـنـ.ـوقه شويه
خالد لي
رحمه عش
وبعدين اتراجعت ف الكتابه
(لا تشكو للناس جرحاً أنت صاحبه، لا يعرف الجرح إلا من به ألم💔😓.)
بسمه عادي ضغط جامعه
خالد طب اوقفي مكانك أنا جاي
خرج خالد واول ما شافها
قالها اي دا
بسمه اي
خالد بعصبية في بنت محترمه تبين شعرها من الطرحه
بسمه متكلمتش
خالد بعصبية ردي مش بكلمك
بسمه بدمـ.ـو.ع متزعقش فياا انت مين عشان تكلمني كدا
خالد أنا مين عشان اكلمك تمام ماشي اركبي يلا
عشان اروحك
ركبت بسمه
وركب خالد ورزع الباب جـ.ـا.مد ووصلها
نزلت بسمه بدون مقدمـ.ـا.ت ومعزمتش عليه أنه ينزل حتي
دخلت رحمه ةهي مديقه
ولما دخلت اتصـ.ـد.مت
حبيبها إلي كانو خلاص هيتخطبوا ماسك ايدين صحبتها
وبيتكلموا ويضحكوا
اه هي عارفه كل دا
بسمه ف سرها اي البجاحه دي دخلت بسمه بثقه وكأنها ولا فارقين معاها وسابتهم وهتدخل
ام بسمه انتي يبت مش تسلمي علي ابن عمتك
وخطيبته جاين يعزمونا علي الفرح
بسمه ب ابتسامه هدخل اغير واجي
بعد دقائق خرجت بسمه وقعدت بهدوء وهي بتقول بضحك الف مبروك ي صحبتي واتكت عليها
بصراحه انتم اولاد حلال وتستاهلوا بعض شبه بعض بالظبط
صحبتها بصتلها بغضب وكره
طب نستاذن ي خالي متنسوش تشرفونا قلنا لازم نيجي بنفسنا
صحبتها بابتسامه متنسيش تيجي ي بسمه
بسمه ب ابتسامه اكيد طبعاً دا انا اول واحده هشرف
مشيو ودخلت بسمه اوضتها قفلت الباب
وفضلت تنهار من العـ.ـيا.ط وقلبها واجعها جدا صحبت عمرها خانتها هي وابن عمتها
بسمه ل نفسها متعـ.ـبـ.ـطيش متعيطيش اهدي هما ميستاهلوكيش انتي ليكي الاحسن بس مع ذلك فضلت تبكي اكتر
هناك جرح كبير يختفي دائمًا خلف الإبتسامة الجميلة.😄💔
تاني يوم الدكتور ادي تصريح لصقر بالخروج مع كل التعليمـ.ـا.ت والعلاج وكل حاجه
وأصر الدكتور أنه يوصلهم لانه من متابعين صقر وبحيبه جدا
وصلوا البيت وصقر أصر أنه يدخل يشرب حاجه
بس الدكتور كان مشغول واجلها لما يبقي كويس
دخلت روح المطبخ تجهزله الاكل
عند بسمه
كانت نايمه ومراحتش الجامعه
دخلت امها وهي بتصيح وبتقولها
اصحيي النهارده معزومين
بسمه أنا مش ريحه مكان
ام بسمه نعم احنا اصلا معزومين عشانك وتقولي مش ريحه قومي والا هناديلك علي ابوكي قوووومي
بسمه ي ماما مش عايزو قلتلك
طب ثواني بقي انادي ع ابوكي
قامت بسمه بتأفف حاضر حاضر يوووه
وبعد دقائق جهزت بسمه
لبست دريس ساده
وطرحه وغطت شعرها
خرجوا من البيت بدري عشان هو بيتهم بعيد شويه
وبعد نص ساعه وصلوا عندهم
كان خالد مستينهم
واستقبولهم اهله بترحاب
ام خالد اي الجمال دا ماشاؤ الله اتفضلوا
دخلت امها وبسمه
وابوها وخالد وابو خالد واخوه كانو قاعدين ف مكان تاني
ودا عندهم مينفعش كلوا يقعد مع بعض رجاله وستات
دخلت بسمه وامها مع أمه
ام خالد هدخل بقي اغرف الاكل
ام بسمه لكزتها قومي ساعدتها
دخلت بسمه معاها المطبخ وهي بتقول سيبيني اساعدك
دخل خالد اخد الاكل ل الرجاله
وهو مش بيكلمها بس ابتسم لما لقاها مغطيع شعرها
خلصوا اكل
وحلوا
الوقت عدي واستاذنو ابو بسمه ووالدتها ومشيوا
ف العربيه
ام بسمه أنا استغربت لما الرجاله لوحدها والستات لوحدها مش زي عندنا كلنا ع سفره واحده
يعدي يومين وعايزين نعزمهم يحج
ابو بسمه ماشي
بسمه كانت طول الطريق ساكته واول م وصلوا دخلت نامت
عند روح جهزت الاكل إلي قال عليه الدكتور والعلاج
وحطته ع السرير
روح كل
صقر مش جعان
روح ازاي يعني لازم تاكل
حـ.ـر.ام عليك بقي بلاش توجع في قلبي كدا أنا تعبت
صقر بصلها ومتكلمش
فجاه روح حـ.ـضـ.ـنته بخفه وفضلت تعيط وهي بتقول حقك عليا أنا عارفه أن كلامي دبش بس مش بكون قصدي اخر واول مره أنا بحبك يصقر ومش متخيله ايامي من غيرك خلاص بقي كول عشان خاطري مش قادره اشوفك تعبان كدا
صقر كان هيطبطب عليها وهو نفسه يقول مش عايز اشوف دمـ.ـو.عك بس مظهرهش اي رد فعل ك عقاب ليها
قامت روح وهي بتمسح دمـ.ـو.عها
وهو بدأ ياكل
ابتسمت روح وسابته وراحت ل المطبخ
عند بسمه ابوها رن وعزم خالد وأخواته وأبوه وامه
جه يوم العزومه
وكانت بسمه مفحوته مع امها في المطبخ
جه خالد هو وأهله
وكلهم كانو علي سفره واحده
خالد عايزك ف موضوع ي عمي
يتبع
↚
فجاه روح حـ.ـضـ.ـنته بخفه وفضلت تعيط وهي بتقول حقك عليا أنا عارفه أن كلامي دبش بس مش بكون قصدي اخر واول مره أنا بحبك يصقر ومش متخيله ايامي من غيرك خلاص بقي كول عشان خاطري مش قادره اشوفك تعبان كدا
صقر كان هيطبطب عليها وهو نفسه يقول مش عايز اشوف دمـ.ـو.عك بس مظهرهش اي رد فعل ك عقاب ليها
قامت روح وهي بتمسح دمـ.ـو.عها
وهو بدأ ياكل
ابتسمت روح وسابته وراحت ل المطبخ
عند بسمه ابوها رن وعزم خالد وأخواته وأبوه وامه
جه يوم العزومه
وكانت بسمه مفحوته مع امها في المطبخ
جه خالد هو وأهله
وكلهم كانو علي سفره واحده
خالد عايزك ف موضوع ي عمي
ابو بسمه اتفضل
خالد أنا كنت عايز اكتب كتب كتابي علي بسمه
ابو بسمه بس يبني هي لسا مخلصتش جامعه
خالد أنا عايز اكتب كتاب بس
عشان لما ادخل واخرج واقعد معاها عادي ولو وصلتها وجبتها
بسمه حست بضيق شـ.ـديد
ابو بسمه انتي رأيك اي ي بسمه
بسمه إلي تشوفوه ي بابا أنا شبعت هقوم اعمل الشاي
قامت بسمه دخلت وحسه بديق كل دا عشان قلتله ملكش حق تتحكم فيا أنا انهي الموضوع دا خالص أنا مش عايزة اتجوز
وبعدين قالت اهدي اهدي اعملي الشاي واطلعي
استنت لما كلوا خلص اكل وبعدين اخدت الشاي وطلعت وجابت حلويات وحاجه ساقعه
ابو بسمه معنديش مشكله ي خالد يبني انت شاب خلوق وانا واثق فيك وانك عمرك م هتأذي بنتي
خالد وانا هكون قد الثقه دي يعمي
نكتب الكتاب يوم الاتنين الجاي حلو
ابو بسمه علي بركه الله
ام خالد وأبوه كانو ف حاله صمت
بسمه اتفضلوا
ام خالد تعبناكي ي بنتي
بسمه بابتسامه مفيش تعب ولا حاجه
خالد ف سره إلي جاي حاجه تانيه
وبعد دقائق
نستاذن بقي قاموا استاذنو ودخلت بسمه اوضتها وهي مديقه بس هي مكنش ينفع تصغر ابوها وتتكلم وان كلمة ابوها هي إلي تمشي ولازم تكبره
قامت بسمه ع صوت امها وهي بتقولها يلا ادخلي اغسلي المواعين لاني تعبت النهارده وتنزلي تجيبي فستان كتب الكتاب ولو هنعزم بس هيكون دايره صغيره لانه مش فرح
بسمه بحزن حاضر ي ماما اعزمي صحبت عمري وابن عمتي دول لازم يكونو اول الحاضرين
ام بسمه بحزن بس رفضت أنها تظهره علي ملامحها
حاضر ي بنتي هعزمهم
قامت بسمه روقت المطبخ ورجع بيلمع
قعدت بتعب ومسكت فونها واول حد جه علي بالها روح
رنت مره بس روح مردتش
جربت التانيه
روح بتعب الو
بسمه عامله اي
روح الحمد لله وانتي
بسمه الحمد لله
كنت عايزه اعزمك ع كتب كتابي يوم الاتنين متنسيش
روح بصدمه بتقولي اي
بسمه كتب كتابي
روح بتتكلمي بجد
روح مفرحتش لانها كانت تحت صدمه
بسمه ايوا
روح مبـ.ـارك ليكي بس انتي موافقه بدأ
بسمه مطول م بابا موافق أنا موافقه
لازم تيجي متتتاخريش
روح مش هقدر والله اعذريني
بسمه بحزن نفسي تبقي جنبي ف اللحظه دي
روح هو قاعد عليه قد اي
بسمه اسبوع
روح لما يجي وقتها يحلها الف حلال وهستاذن جوزي الاول
لانه عامل عمليه وتعبان
بسمه مقولتيش لي
روح مجتش فرصه
سلام لأن ايدي مشغوله
قفلت روح
وصقر مدهاش اي رد فعل ولا سألها دي مين وتروحي فين ولا اظهر اي اهتمام ودا دايق روح جدا وكأنها حاجه غريبه عليها
بدأت تليفونات صقر تشتغل المعرض والشركه والموظفين وكلو قلقان اختفي مسك فونه ونزل بوست أنه عنده ظروف مرضيه وهيرجع قريب
عدي الوقت وحل الليل وروح قاعده بتقراء الكومنتات من فونها
روح ف سرها اي دا مش بيخلصوا لي أنا اقوم اجهز العشا احسن
قامت روح وحطت الاكل عنده
روح بحزن مش هتتكلم تقول حاجه
صقر بصلها ومتكلمش
روح بخبث حـ.ـضـ.ـنته وباسته من خده وهو كاتم ابتسامته وهي بتقول ببرائه حقك عليا معتش هعمل اي حاجه تدايقك تاني اهم حاجه رضي الزوج
صقر مش هخليكي تروحي عشان تبقي عارفه بس
روح مش عايزة اروح
بس اهم حاجه ترضي
صقر هتموتيني هاتيلي العلاج
روح قامت بسرعه وهي بتضحك لأنها عرفت كدا أنه خلاص اتصالح
جابت كبايه الميه ودته العلاج
تاني يوم صحيت روح بدري جدا حضرت الفطار وحطته جنبه وكتبت ف ورقه صباح الحب والبهجة والسرور صباحك حلو ي امور وحطتها جنب الاكل وجهزت ل الجامعه صقر صقر
صقر نعم
أنا ريحه الجامعه ولما تصحي الفطار اهو
مشيت روح ووصلت ف وقتها وكان متراكم عليها بس كل دا بالنسبالها ساهل
صحي صقر وفطر ولما شاف الورقه ضحك علي طفولتها
وبعدين سكت وهو بيقول احنا متفقناش علي كدا أنا لازم اادبها شويه
رجعت روح من الجامعه وكانت جايبه الغداء من برا
دخلت عند صقر علي طول
وبتقوله خمس دقائق والأكل يجهز
بس كان صقر تعبان وبيشتكي من معدته
عدي الاسبوع وصقر بدأ يتحسن
وجا يوم كتب كتاب بسمه
روح صحيت بدري
وهي بتخطط ازاي تقنعه
دخلت المطبخ عملت فطار ودخلت تصحيه بصوت رقيق
صقر صقر حبيبي اصحي
صقر واستغراب وفسره امممم دي اكيد حيله من حيلتها خلينا معاها علي الخط 😂
صقر نعم
روح اصحي يقلبي الفطار
صقر همممم
روح هممم اي اصحي
صقر انتى بتزعقي طب مش قايم
روح لا يحبيبي بس قوم عشان تفطر
صقر كان كاتم ضحكته
لا زعلت
روح بضيق خلق وبتقول ف سرها الطم
روح لا يحبي تزعل اي بس دانت الحته الشمال
صقر ومش شايف دا لي
لا لا كلو كلام
روح ميلت عليه فجاه وباسته
صقر من غير نفس
روح من جواها ااااه الطم يحرق بسمه علي كتب الكتاااب
صقر وهو مركز ع عيونها
روح بانتباه احم قوم أفطر بقي
صقر رفع حاجبه
قام فطر ونام تاني
روح ف عقلها اعمل اي دلوقتي بقي
قعدت جنبه ع السرير وميلت عليه
وببراءه صقر عشان خاطري نفسي اروح كتب كتاب بسمه صحبتي عانت اوي كتير ف حياتها وكمان النهارده كتب كتابها ف حبه اكون جنبها لأن صحبتها القريبه خانتها بعد عشرت العمر دي واهي قدرتني وليا مكانه عندها ف سيبني اروح
صقر بتفكير اممم وبعدين
روح عشان خاطري
صقر يعني شويه الحبشتكنات إلي عملتيهم عشان تروحي
روح لا لا لا
صقر لا خلاص اخدت موقف
قال حبيبي قال
روح طبعاً حبيبي امال حبيب مين يعني
صقر امم وبعدين
روح بضحك يعم سيبني اروح
صقر يعم
روح لا لا ممكن اروح طيب
صقر واي المقابل
روم إلي انت عايزه
خلاص هتروحي بس معاكي ساعه زمن وتكوني فالبيت
روح نعممم
صقر خلاص مفيش مرواح
روح خلاص خلاص ساعه زمن
صقر خلي بالك من نفسك
مسكت فونها روح ب سعاده وكلمت بسمه انها هتجيلها
بسمه بفرح بجد ي روح
روح ايوا
هجهز واجي
دخلت روح تجهز الغذاء.ل الصقر والعلاج وكل حاجه حطتها جنبه
وفتحت الدولاب وهي وقفه ب حيره تلبس اي
صقر الفستان الكحلي دا حلو
روح الكح وبعدين مكملتش كلامها خافت تعترض يغير كلامه
اه حلو هلبسه جميل اوي
لبسته وكسرت اللون ل طرحه فاتحه وشنطه وجزمه فاتحين
صقر كان كاتم ضحكته
روح كدا حلو
صقر بإعجاب اممم
بسمه رنت عليها انتي مطلعتيش من عندك تعالي قبل م يجو
روح أنا ريحه
صقر السواق بالعربيه تحت هيوديكي ويجيبك
روح بابتسامه محتاج حاجه
صقر لا خدي بالك من نفسك ومتتكلميش مع حد ومتتاخريش اديني قولتلك ساعه زمن ستين دقيقة
روح حاضر
خرجت روح من البيت وهي مش مصدقه نفسها
عند بسمه لبست دريس بيبي بلو وكعت ابيض وكانت حاطه مكياج خفيف
وصلت روح بيتهم وفتحتلها امها
ام بسمه اتفضلي يبنتي
روح اهلا ي خالتي فين بسمه
ام بسمه اتفضلي يبنتي جوا
انتي يبت ي بسمه كلمي
خرجت بسمه واول م شافت روح حـ.ـضـ.ـنتها وبتقولها ادخلي تعالي
دخلت اوضتها
وفجاه بسمه عيونها دمعت
روح اهدي انتي قمر هتبوظي الدنيا كدا.
صدقيني دا الشخص المناسب وهيحبك وهتحبيه
ابدئي حياه جديده من النهارده
وابتسمي كدا مش عايزة اشوف اي زعل
ام بسمه اتفضلوا دخل خالد وكان لابسه بدله ومعاه أمه وابوه واخوانه
ام بسمه دخلت يلا اطلعي جم
طلعت بسمه وروح جنب منها
وف نفس الوقت دخل صحبتها وابن عمتها
صحبتها ف سرها يخربيت جماله والله خساره فيها
وقعت عليه فين دا
ابن عمها حس بغيظ مكتوم
وبسمه كانت متعمده أنها تظهر انها مبسوطه وبتضحك
وصل المؤذون وانكتب الكتاب
واخيرا خالد ل اول مره يسلم عليها ويمسك ايدها
وقال تحت ابتسامه الف مبروك
اتكسفت بسمه
وبصت ل ابن عمتها وصحبت عمرها
بابتسامه وكانها دلوقتي اخدت حقها
ابن عمتها يلا نمشي
صحتبها اي حنيت دلوقتي حلت ف عينك دلوقتي
يلا واسكتي مش عايز اسمع صوتك
مشيوا
وبسمه دلوقتي حست براحه وتقدر تبدأ حياه جديده وهي مرتاحه
روح بدأت تصورهم مع بعض واتصورت هي وبسمه
اخو خالد ل أمه مين البنت إلي مع بسمه دي
قمر اوي وشكلها محترمه وبنت ناس
ام خالد احنا ف اي ولا ف اي دلوقتي
بصت روح ف الساعه وقالت ل بسمه أنا مطره امشي دلوقتي
بسمه خليكي شويه
انتي لحقتي
روح مش هقدر
خرجت روح وهي مستعجله
وركبت ف العربيه
وبتقول ل السواق بسرعه
وصلت روح البيت
ودخلت وهي بتقول
اديني وصلت
صقر وهو بيبص ف الساعه اتاخرتي دقيقتين
روح ودقيقتين دي وقت
صقر طبعاً ١٢٠ ثانيه
روح أستغفر الله
صقر بتقولي اي
روح ولا حاجه
صقر احسب يلا سماح المرادي
يلا بقي انا عايز المقابل
روح وهي بتقلع الطرح وبتفرد شعرها اي
صقر
يتبع
↚
فجاه روح حـ.ـضـ.ـنته بخفه وفضلت تعيط وهي بتقول حقك عليا أنا عارفه أن كلامي دبش بس مش بكون قصدي اخر واول مره أنا بحبك يصقر ومش متخيله ايامي من غيرك خلاص بقي كول عشان خاطري مش قادره اشوفك تعبان كدا
صقر كان هيطبطب عليها وهو نفسه يقول مش عايز اشوف دمـ.ـو.عك بس مظهرهش اي رد فعل ك عقاب ليها
قامت روح وهي بتمسح دمـ.ـو.عها
وهو بدأ ياكل
ابتسمت روح وسابته وراحت ل المطبخ
عند بسمه ابوها رن وعزم خالد وأخواته وأبوه وامه
جه يوم العزومه
وكانت بسمه مفحوته مع امها في المطبخ
جه خالد هو وأهله
وكلهم كانو علي سفره واحده
خالد عايزك ف موضوع ي عمي
ابو بسمه اتفضل
خالد أنا كنت عايز اكتب كتب كتابي علي بسمه
ابو بسمه بس يبني هي لسا فاضلها مخلصتش جامعه
خالد أنا عايز اكتب كتاب بس
عشان لما ادخل واخرج واقعد معاها عادي ولو وصلتها وجبتها
بسمه حست بضيق شـ.ـديد
ابو بسمه انتي رأيك اي ي بسمه
بسمه إلي تشوفوه ي بابا أنا شبعت هقوم اعمل الشاي
قامت بسمه دخلت وحسه بديق كل دا عشان قلتله ملكش حق تتحكم فيا أنا انهي الموضوع دا خالص أنا مش عايزة اتجوز
وبعدين قالت اهدي اهدي اعملي الشاي واطلعي
استنت لما كلوا خلص اكل وبعدين اخدت الشاي وطلعت وجابت حلويات وحاجه ساقعه
ابو بسمه معنديش مشكله ي خالد يبني انت شاب خلوق وانا واثق فيك وانك عمرك م هتأذي بنتي
خالد وانا هكون قد الثقه دي يعمي
نكتب الكتاب يوم الاتنين الجاي حلو
ابو بسمه علي بركه الله
ام خالد وأبوه كانو ف حاله صمت
بسمه اتفضلوا
ام خالد تعبناكي ي بنتي
بسمه بابتسامه مفيش تعب ولا حاجه
خالد ف سره إلي جاي حاجه تانيه
وبعد دقائق
نستاذن بقي قاموا استاذنو ودخلت بسمه اوضتها وهي مديقه بس هي مكنش ينفع تصغر ابوها وتتكلم وان كلمة ابوها هي إلي تمشي ولازم تكبره
قامت بسمه ع صوت امها وهي بتقولها يلا ادخلي اغسلي المواعين لاني تعبت النهارده وتنزلي تجيبي فستان كتب الكتاب ولو هنعزم بس هيكون دايره صغيره لانه مش فرح
بسمه بحزن حاضر ي ماما اعزمي صحبت عمري وابن عمتي دول لازم يكونو اول الحاضرين
ام بسمه بحزن بس رفضت أنها تظهره علي ملامحها
حاضر ي بنتي هعزمهم
قامت بسمه روقت المطبخ ورجع بيلمع
قعدت بتعب ومسكت فونها واول حد جه علي بالها روح
رنت مره بس روح مردتش
جربت التانيه
روح بتعب الو
بسمه عامله اي
روح الحمد لله وانتي
بسمه الحمد لله
كنت عايزه اعزمك ع كتب كتابي يوم الاتنين متنسيش
روح بصدمه بتقولي اي
بسمه كتب كتابي
روح بتتكلمي بجد
روح مفرحتش لانها كانت تحت صدمه
بسمه ايوا
روح مبـ.ـارك ليكي بس انتي موافقه بدأ
بسمه مطول م بابا موافق أنا موافقه
لازم تيجي متتتاخريش
روح مش هقدر والله اعذريني
بسمه بحزن نفسي تبقي جنبي ف اللحظه دي
روح هو قاعد عليه قد اي
بسمه اسبوع
روح لما يجي وقتها يحلها الف حلال وهستاذن جوزي الاول
لانه عامل عمليه وتعبان
بسمه مقولتيش لي
روح مجتش فرصه
سلام لأن ايدي مشغوله
قفلت روح
وصقر مدهاش اي رد فعل ولا سألها دي مين وتروحي فين ولا اظهر اي اهتمام ودا دايق روح جدا وكأنها حاجه غريبه عليها
بدأت تليفونات صقر تشتغل المعرض والشركه والموظفين وكلو قلقان اختفي مسك فونه ونزل بوست أنه عنده ظروف مرضيه وهيرجع قريب
عدي الوقت وحل الليل وروح قاعده بتقراء الكومنتات من فونها
روح ف سرها اي دا مش بيخلصوا لي أنا اقوم اجهز العشا احسن
قامت روح وحطت الاكل عنده
روح بحزن مش هتتكلم تقول حاجه
صقر بصلها ومتكلمش
روح بخبث حـ.ـضـ.ـنته وباسته من خده وهو كاتم ابتسامته وهي بتقول ببرائه حقك عليا معتش هعمل اي حاجه تدايقك تاني اهم حاجه رضي الزوج
صقر مش هخليكي تروحي عشان تبقي عارفه بس
روح مش عايزة اروح
بس اهم حاجه ترضي
صقر هتموتيني هاتيلي العلاج
روح قامت بسرعه وهي بتضحك لأنها عرفت كدا أنه خلاص اتصالح
جابت كبايه الميه ودته العلاج
تاني يوم صحيت روح بدري جدا حضرت الفطار وحطته جنبه وكتبت ف ورقه صباح الحب والبهجة والسرور صباحك حلو ي امور وحطتها جنب الاكل وجهزت ل الجامعه صقر صقر
صقر نعم
أنا ريحه الجامعه ولما تصحي الفطار اهو
مشيت روح ووصلت ف وقتها وكان متراكم عليها بس كل دا بالنسبالها ساهل
صحي صقر وفطر ولما شاف الورقه ضحك علي طفولتها
وبعدين سكت وهو بيقول احنا متفقناش علي كدا أنا لازم اادبها شويه
رجعت روح من الجامعه وكانت جايبه الغداء من برا
دخلت عند صقر علي طول
وبتقوله خمس دقائق والأكل يجهز
بس كان صقر تعبان وبيشتكي من معدته
عدي الاسبوع وصقر بدأ يتحسن
وجا يوم كتب كتاب بسمه
روح صحيت بدري
وهي بتخطط ازاي تقنعه
دخلت المطبخ عملت فطار ودخلت تصحيه بصوت رقيق
صقر صقر حبيبي اصحي
صقر واستغراب وفسره امممم دي اكيد حيله من حيلتها خلينا معاها علي الخط 😂
صقر نعم
روح اصحي يقلبي الفطار
صقر همممم
روح هممم اي اصحي
صقر انتى بتزعقي طب مش قايم
روح لا يحبيبي بس قوم عشان تفطر
صقر كان كاتم ضحكته
لا زعلت
روح بضيق خلق وبتقول ف سرها الطم
روح لا يحبي تزعل اي بس دانت الحته الشمال
صقر ومش شايف دا لي
لا لا كلو كلام
روح ميلت عليه فجاه وباسته
صقر من غير نفس
روح من جواها ااااه الطم يحرق بسمه علي كتب الكتاااب
صقر وهو مركز ع عيونها
روح بانتباه احم قوم أفطر بقي
صقر رفع حاجبه
قام فطر ونام تاني
روح ف عقلها اعمل اي دلوقتي بقي
قعدت جنبه ع السرير وميلت عليه
وببراءه صقر عشان خاطري نفسي اروح كتب كتاب بسمه صحبتي عانت اوي كتير ف حياتها وكمان النهارده كتب كتابها ف حبه اكون جنبها لأن صحبتها القريبه خانتها بعد عشرت العمر دي واهي قدرتني وليا مكانه عندها ف سيبني اروح
صقر بتفكير اممم وبعدين
روح عشان خاطري
صقر يعني شويه الحبشتكنات إلي عملتيهم عشان تروحي
روح لا لا لا
صقر لا خلاص اخدت موقف
قال حبيبي قال
روح طبعاً حبيبي امال حبيب مين يعني
صقر امم وبعدين
روح بضحك يعم سيبني اروح
صقر يعم
روح لا لا ممكن اروح طيب
صقر واي المقابل
روم إلي انت عايزه
خلاص هتروحي بس معاكي ساعه زمن وتكوني فالبيت
روح نعممم
صقر خلاص مفيش مرواح
روح خلاص خلاص ساعه زمن
صقر خلي بالك من نفسك
مسكت فونها روح ب سعاده وكلمت بسمه انها هتجيلها
بسمه بفرح بجد ي روح
روح ايوا
هجهز واجي
دخلت روح تجهز الغذاء.ل الصقر والعلاج وكل حاجه حطتها جنبه
وفتحت الدولاب وهي وقفه ب حيره تلبس اي
صقر الفستان الكحلي دا حلو
روح الكح وبعدين مكملتش كلامها خافت تعترض يغير كلامه
اه حلو هلبسه جميل اوي
لبسته وكسرت اللون ل طرحه فاتحه وشنطه وجزمه فاتحين
صقر كان كاتم ضحكته
روح كدا حلو
صقر بإعجاب اممم
بسمه رنت عليها انتي مطلعتيش من عندك تعالي قبل م يجو
روح أنا ريحه
صقر السواق بالعربيه تحت هيوديكي ويجيبك
روح بابتسامه محتاج حاجه
صقر لا خدي بالك من نفسك ومتتكلميش مع حد ومتتاخريش اديني قولتلك ساعه زمن ستين دقيقة
روح حاضر
خرجت روح من البيت وهي مش مصدقه نفسها
عند بسمه لبست دريس بيبي بلو وكعت ابيض وكانت حاطه مكياج خفيف
وصلت روح بيتهم وفتحتلها امها
ام بسمه اتفضلي يبنتي
روح اهلا ي خالتي فين بسمه
ام بسمه اتفضلي يبنتي جوا
انتي يبت ي بسمه كلمي
خرجت بسمه واول م شافت روح حـ.ـضـ.ـنتها وبتقولها ادخلي تعالي
دخلت اوضتها
وفجاه بسمه عيونها دمعت
روح اهدي انتي قمر هتبوظي الدنيا كدا.
صدقيني دا الشخص المناسب وهيحبك وهتحبيه
ابدئي حياه جديده من النهارده
وابتسمي كدا مش عايزة اشوف اي زعل
ام بسمه اتفضلوا دخل خالد وكان لابسه بدله ومعاه أمه وابوه واخوانه
ام بسمه دخلت يلا اطلعي جم
طلعت بسمه وروح جنب منها
وف نفس الوقت دخل صحبتها وابن عمتها
صحبتها ف سرها يخربيت جماله والله خساره فيها
وقعت عليه فين دا
ابن عمها حس بغيظ مكتوم
وبسمه كانت متعمده أنها تظهر انها مبسوطه وبتضحك
وصل المؤذون وانكتب الكتاب
واخيرا خالد ل اول مره يسلم عليها ويمسك ايدها
وقال تحت ابتسامه الف مبروك
اتكسفت بسمه
وبصت ل ابن عمتها وصحبت عمرها
بابتسامه وكانها دلوقتي اخدت حقها
ابن عمتها يلا نمشي
صحتبها اي حنيت دلوقتي حلت ف عينك دلوقتي
يلا واسكتي مش عايز اسمع صوتك
مشيوا
وبسمه دلوقتي حست براحه وتقدر تبدأ حياه جديده وهي مرتاحه
روح بدأت تصورهم مع بعض واتصورت هي وبسمه
اخو خالد ل أمه مين البنت إلي مع بسمه دي
قمر اوي وشكلها محترمه وبنت ناس
ام خالد احنا ف اي ولا ف اي دلوقتي
بصت روح ف الساعه وقالت ل بسمه أنا مطره امشي دلوقتي
بسمه خليكي شويه
انتي لحقتي
روح مش هقدر
خرجت روح وهي مستعجله
وركبت ف العربيه
وبتقول ل السواق بسرعه
وصلت روح البيت
ودخلت وهي بتقول
اديني وصلت
صقر وهو بيبص ف الساعه اتاخرتي دقيقتين
روح ودقيقتين دي وقت
صقر طبعاً ١٢٠ ثانيه
روح أستغفر الله
صقر بتقولي اي
روح ولا حاجه
صقر احسب يلا سماح المرادي
يلا بقي انا عايز المقابل
روح وهي بتقلع الطرح وبتفرد شعرها اي
صقر المقابل
روح مقابل اي
صقر نسيتي ولا اي
روح أه
صقر هنستعـ.ـبـ.ـط ولا اي لو نسيتي افكرك
صقر
يتبع
↚
صقر وهو بيبص ف الساعه اتاخرتي دقيقتين
روح ودقيقتين دي وقت
صقر طبعاً ١٢٠ ثانيه
روح أستغفر الله
صقر بتقولي اي
روح ولا حاجه
صقر احسب يلا سماح المرادي
يلا بقي انا عايز المقابل
روح وهي بتقلع الطرح وبتفرد شعرها اي
صقر المقابل
روح مقابل اي
صقر نسيتي ولا اي
روح أه
صقر هنستعـ.ـبـ.ـط ولا اي لو نسيتي افكرك
صقر بغمزه ارقصيلي
روح نعم نعم نعم
صقر في اعتراض ولا اي
روح طبعا
صقر انسيي انك تخرجي تاني
انتي قولتي اي طلب
صححح
روح وهي بتضغط باسنانها ع شفتها وبتقول بغضب صح
بس والله مبعرفش ارقص
صقر مليش دعوه تتشقلبي قرد شنبانزي ترقصي
روح بتأفف مبعرفش ارقص قلتلك حد قالك اني كنت ف كبـ.ـاريه قبل كدا يووه
صقر هترقصي ولا
روح هرقص هرقص
وباحراج قالت
أنا ممكن اعقبلك عادي
صقر نعم نعم
روح م دا رقص بردو
صقر. هعد لتلاته
واحد
اتنين
روح خلاص يحرقك يبسمه
شغلت الطبله
وبدأت ترقص
وصقر حط ايده ع بوقه وكاتم الضحكه
ولما شافته بيضحك قامت فكت الطرحه من وسطها ورمتها جنبه ع السرير وقالت والله ل نايمه
صقر بضحك وماسك بطنه
روح بتبصله وسرحت ف جمال ضحكته وكانها غنوه جميله
وفجاه ضحكت زيه
صقر أنا كدا هفكر اتجوز
روح لا والله نيننيي وبعدين تتجوز ع قمر
صقر قمر جتك خيبه مبت عـ.ـر.فيش ترقصي حتى بت عـ.ـر.في تعملي اي
روح انتم صنف الرجاله مبيعجمكمش العجب يخويا
صقر بالم ف معدته
روح انت كويس
صقر اه بخير
جعت
صقر لا اجوع اي
عند بسمه كله قعد ع جنب وبسمه وخالد قعدو علي جنب عشان يتكلموا شويه
خالد زي القمر
بسمه تسلم
انت بردو جميل
خالد
لما اروح عايز اكلمك ف كلمتين كدا تمام
بسمه اي هما
خالد هت عـ.ـر.في بعدين
والجامعع مفيش رجوع لوحدك هاجي اخدك
اتنفقنا
بسمه بضيق بس انا بعرف ارجع لوحدي
خالد بصلها بغضب اسمعي إلي بقولك عليه
بسمه بضيق تمام
قام خالد هو وأهله واستأذنو لأن الوقت كان اتاخر
وبعد م وصلوا خالد اتوضي وصلي وفضل يدعي أنه ربنا يوفقهم وان تكون لي الزوجه الصالحه والي تعينه علي طاعه ربنا ومسك الفون بعت رساله
نمتي ولا لسا
بسمه شافت الرساله وبعدين ردت بعدها بخمس دقائق
صاحيه
خالد بصي يبنت الناس أه أنا راجـ.ـل مثقف ومتفاهم بس في حاجات لازم تغيريها
بسمه بحده كنت دور غ بنت ب المواصفات الي انت عايزها عايز تغير فيا لي
خالد بغضب تقدري تتكلمي ب زوق اجمل من كدا وعيب
بصي دي حاجه هتنفعك انتي
عشان ترضي ربنا
حـ.ـر.ام انك تبيني شعرك من طرحه
ربنا سبحانه وتعاله أمر بالستر
المكياج إلي بتحطيه دي زينه مينفعش تظهر غير ل جوزك بس عيب وميصحش وحـ.ـر.ام
البرفان إلي كان النهارده إلي حطاه كان ريحته واضحه جدا واي راجـ.ـل اجنبي يشمها كدا زنه
أنا مش بيديكي أوامر وتعليمـ.ـا.ت
أحنا عايزين نعين بعض
متقوليش لي مشوفتش حد تاني
سبحان الله من اول م شوفتك وفي شئ شـ.ـدني
شوفت كل العيوب الي تقدر تغيريها
بسمه أنا مصدعه تصبح علي خير
خالد بكرا لو شوفت شعرايه طالعه مش هيحصل طيب
بسمه وانا مبتهددش
خالد أنا جوزك دلوقتي
بسمه لما ابقي في بيتك اتحكم براحتك
خالد بعصبية أنا بتكلم معاكي بالحسنه دلوقتي أما لو وريتك الوش التاني هتزعلي مني امشي يلا روحي قفل فونه بغضب وهو بيقول شكلك هتتعب معاها .
عند روح وصقر
كانت نايمه جنبه وماسكه فونها وبتقلب ف الكومنتات
صقر انتي ليل نهار ف الصفحه
روح مين دي الي بتقول تحفه يصديقي العزيز
ها مين دي
صقر متعليش صوتك عشان مولعش فيكي علي الليل
ايش عرفني اناااا
روح ماشي وقامت قفلت فونها وادته ضهرها ونامت
صقر بردو حركات العيال الصغيره دي
يبنتي كل دول اشكال والوان كانو قدام مني ملكات جمال
واحده منيكان جمال وثقافه وتعليم وفي نفس مجالي بس محدش قدر يحرك شعره فيا
معندهمش روح مجرد شكل
بس انتي غير شـ.ـدني روحك الصافيه البريئع لسا متلوثتيش
شـ.ـدني كل حاجه فيكي
شوفي جتلك من فين
ومديقه. عشان كومنت اعقلي واكبري أنا مبحبش غيرك
روح ماشي عارفه كل دا
بس انا بدايق تقدر تقبل حد يقولي كدااا أنا معنديش دم ومبحسش يعني
صقر طبيعه شغلي كدا اعمل اي يعني .
روح ماشي.
صقر ماشي بيعرج
روح ننننننن
صقر بضحك بس اي رقصك تحفه 😂😂😂
روح بغضب صقرررر متعصبنيش
صقر يهون عليك
روح اااه
صقر هتعملي اي يعني
اخرك اي
روح ماشي أنا هوريك
صقر اجهزي ل الامتحانات عايزك تشرفيني
لازم امتياز لانك مرات صقر ودا يبقي عيب ف حقي لو جبتي
غير كدا
روح لحد م اخلص اوعدك امتياز
صقر نامى عشان تصحي بدري
روح بابتسامه تصبح ع خير
صقر وانتى من اهل الخير
تاني يوم صحيت روح بدري وجهزت الفطار ل صقر وحطته جنبه وجهزت
وباسته من خده
صقر أنا ريحه الجامعه اكلك وعلاجك جنبك
محتاج مني حاجه
صقر السواق مستنيكي تحت
روح بابتسامه ماشي
صقر بنعاس خدي بالك من نفسك ي حبيبي
روح حاضر
خرجت روح والحماس فيها
وكانت مركزه ف المحاضره وخلصت المشروع وكان اجمل مشروع اتعمل والدكتور
انبسط منها جدا وهو بيقولها انتي ليكي مستقبل باهر
خلصت روح محاضرتها
وركبت مع السواق وهي بتقوله
عايزة اجيب طلبات ل البيت
جابت روح كل حاجه
وهي مبسوطه وبتقول ل ادلعك النهاردة
روحت البيت
وصقر كان قلقان أنها اتاخرت دخلت روح وهي بتقول انااا جييت
صقر وهو عاقد حواجبه اتاخرتي لي
روح جبت طلبات البيت ناويه اروق عليك
صقر اممم
روح الدكتور انبسط من المشروع اووي
وقالي كدا ليكي مستقبل باهر
صقر باهر دا أبوه
روح هيههي أمه يخفه
هدخل اجهز الاكل
هغير هدومي
أنا متحمسااااه
دخلت روح اخدت شور
ولبست بجامه وردي وفردت شعرها وحطت برفان ومكياج قليل
ودخلت المطبخ فضلت تلت ساعات متواصلين
صقر انتي هتاكلينا امتى جووعت
روح خد دول اتسلي لحد م اخلص
صقر بس اي الحلاوه دي
روح اتريق ماشي
دخلت المطبخ وجهزت كل الاكل
ودخلت ل عنده
صقر اي الروايح الجميله دي.
روح وعملتلك كمان حلو عشان تحلي
روح غ سرها أنا كدا هخليه يرضي عليا اقرب حاجه ل قلب الراجـ.ـل الاكل كدا هكسبه ولو بيحاول يخطط لحاجه يغير رئيه
روح كل يحبي وقول رايك
صقر بدأ يدوق وكأنه عمر م اكل الطعم دا قبل كدا
وكان بياكل بتلذذ
صقر أنا دخلت مطعاهم عالميه عمري دوقت الطعم دا
انتي حاطه
اي
روح ولا حاجه مكونات عاديه
صقر كولي كولي
روح متكترش عشان متتعبش معدتك تعبانه
خلاص كام يوم وتبقي براحتك
صقر بلذذ كولي بس
خلصت اكل روح وشبعت وقامت فتحت التلاجه وطلعت الرز بلبن
روح كل
صقر اخد معلقتين وهو بيقول طعموا حلو اوي بس انا كدا شبعت شيليه وناكله كمان شويه مبقاش في مساحه
حـ.ـر.ام عليكي هيبقالي كرش علي ايدك
روح الي ملوش كرش
ميسوا
وقبل م تكمل كان مقاطعها صقر وبيقول
وحياتك بلاش المثل العره دا
الرياضه صحيه جدا
شوفي الجـ.ـسم مظبوط ازاي سكس باك وشغل جـ.ـا.مد
روح يارب يبقالك كرش عشان البنات الملزقه تبعد شويه
صقر انتي زعلانه لي
روح مش زعلانه هزعل لي أن شاء الله
صقر يواد ي جـ.ـا.مد
وبعدين يبقي معايا سوكا وابص لبرا 😂😂😂
روح نعم نعم سوكا دا انا عود فرنسي وقمر
صقر ابتسم عود خشب قصدك
روح بقي كدا يصقر
طب هاكل محشي كتير بقي واتخن
صقر لا أنا عاجبني كدا زي م انتي متتغيريش
انا حبيتك زي م انتي بس انتي بتتعمدي تطلعيني عن شعوري
روح وانت تعرف أنا بدايق من اي بلاش نفتح الموضوع تاني
عشان منفجرش
صقر م انتي لو تصبري تشوفي
أنا بعمل في أي
روح بتعمل اي
صقر محشي
اقلبي دلوقتي انتم نسوان هم ونكد .
روح أنا سيباك وداخله ازاكر
صقر لا خليكي جنبي
روح لا مش أنا نكد
صقر اه وهتقعدي جنبي بردو
روح والامتياز
صقر أنا واثق فيكي
تعالي بس في حـ.ـضـ.ـني
هديكي شويه حنان
تعالي تعالي
روح تعرف لما بحـ.ـضـ.ـنك بحس ب اي
بحس بحنان الاب إلي عمري م شوفته ف حياتي
بحس اني ف امان ومحدش يقدر يأذيني بحبك اوي يصقر
صقر وانتي روحي ي روح ربنا يديني فوق عمري عمرين واحققلك كل إلي بتتمنيه لو بت عـ.ـر.في أنا مخططلك مستقبلك ازاي مش هتزعلي ثانيه .انتي بنتي قبل م تكوني مراتي وحبيبتي يروح لو اقدر اجبلك القمر هجبهولك لحد عندك
روح حـ.ـضـ.ـنته زياده وعيوننها دمعت
وجيه تقوم وبتقول الرز بلبن
صقر شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه
ووووويتبع
↚
روح أنا سيباك وداخله ازاكر
صقر لا خليكي جنبي
روح لا مش أنا نكد
صقر اه وهتقعدي جنبي بردو
روح والامتياز
صقر أنا واثق فيكي
تعالي بس في حـ.ـضـ.ـني
هديكي شويه حنان
تعالي تعالي
روح تعرف لما بحـ.ـضـ.ـنك بحس ب اي
بحس بحنان الاب إلي عمري م شوفته ف حياتي
بحس اني ف امان ومحدش يقدر يأذيني بحبك اوي يصقر
صقر وانتي روحي ي روح ربنا يديني فوق عمري عمرين واحققلك كل إلي بتتمنيه لو بت عـ.ـر.في أنا مخططلك مستقبلك ازاي مش هتزعلي ثانيه .انتي بنتي قبل م تكوني مراتي وحبيبتي يروح لو اقدر اجبلك القمر هجبهولك لحد عندك
روح حـ.ـضـ.ـنته زياده وعيوننها دمعت
وجيه تقوم وبتقول الرز بلبن
صقر شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه
خليكي فحـ.ـضـ.ـني متقوميش
اشبعي حنان
روح ابتسمت بخجل تاني يوم
راحت روح الكليه وقابلت بسمه هناك وبعد م خلصت
خالد كان مستنينا برا الجامعه
وفتحت شباك العربيه وهو بيشاورلها انها تركب
خالد اي إلي لبساه دا
بسمه ماله
خالد ضيق
بسمه والله أنا مش شيفاه ضيق
خالد بعصبية مسك أيدها وهو بيقول وانا شايف أنه ضيق وميتخرجش بيه
بسمه بوجع ااااه سبني
خالد بسمه اتعدلي معااي
أنا جوزك دلوقتي
بسمه فجاه فضلت تعيط
وهو من جواه بيقول كدا هتخليها تكرهك
خالد وقف العربيه وهو بيقول انزلي
نزلت بسمه ومسكها خالد من. أيدها وهو بيقول نتمشي شويه ع الكورنيش
بسمه أنا عايزة امشي
خالد وانا بقولك هنتمشي
وبلاش عند
خالد وهما ماشين
ت عـ.ـر.في ي بسمه صدقيني أنا مش بعمل كدا عشان مثلا بمشي كلامي عليكي زي م انتي فاكره
أنا كل ما ف الأمر اني راجـ.ـل عندي نخوه وشرف
وشايف الشباب بتبص ل البنت ازاي
وبعدين خايف عليكي من جهنم مفيش اجمل من اللبس الواسع الفضفاض ولما تتجوزي أو حتى ف بيتكم البسي إلي انتي عايزاه حطي فوشك إلي عيزاه بردو محدش هيكره كدا
أما تيجي تخرجي وانتي راشه برفان ولبسك مجـ.ـسم عيزاني اطبطب عليكي
بسمه أنا بفهمك دلوقتي أما لو اتكررت تاني مش هتلومى الاااا حالك
بسمه خلصت كلامك يلا عايز اروح
خالد استني
كان في طفل بيبيع غزل بنات ف خالد راح لعنده وجاب منه اتنين
خالد خددي
بسمه ابتسمت لأنها بتحب الحاجات دي جدا
بسمه شكرا
خالد انتي بتحفظي قراءن ولا اي
بسمه باحراج لا وانا صغيره حفظت جزء وبعدين وقفت
خالد القراءن هو إلي هيشفعلك يوم القيامه
لازم تبدائي حفظ قراءن من بكرا وانا هجيلك كل اتنين وخميس. اسمع عليكي
بسمه تفتكر هقدر احفظ
خالد اكيد بس اهم حاجه تكوني مستعده من جواكي ومتقبله
عايز اتجوزك ف الجنه
بسمه بضحك بعد م تعيش معايا هتغير رأيك 😂
خالد بابتسامه لا لا أنا احساسي ميخيبش قد اي انتي طيبه جدا لدرجه الهبل كمان بس واضح كدا أن حد خزلك ف مش قادره تبقي بسمه الاولانيه
بسمه استغربت واتنهدت بحزن
خالد صدقيني هعوضك عن كل الايام الي مريتي بيها اي كان أي انا مليش دعوه بالماضي بتاعك انا ليا الحاضر والظاهر منك
بسمه بابتسامه واتنهدت براحه
وهما ماشين خالد شاف بائعه مناديل والدمـ.ـو.ع ماليه عينيها
خالد لبسمه خليكي هنا وانا جاي
وصل خالد عند الست دي
وكان جنبها ابنها
وهي بتقوله حقك عليا ي ابني اعمل اي طيب
استحمل الجوع شويع
خالد السلام عليكم ي امى
الست وعليكم السلام
خالد بتبيعي اي
الست مناديل وشويه حاجات استرزق منهم
خالد وعلي كدا بتكسبي ومكفيه احتياجاتك
الست اه الحمد الله بناكل ونشرب مستوره أحسن من غيرنا
خالد الدمـ.ـو.ع اتراكمت في عينيه وافتكر الايه الكريمه
بسم الله الرحمن الرحيم
(ويحسبهم الجاهل أغنياء من التعففف تعرفهم بسيماهم لا يسألون الناس الحافا)
صدق الله العظيم
خالد أنا عايز كل دا ي امى بكام
الست خلي يبني عنك خالص
خالد بابتسامه وهو بيداعب ابنها اسمك اي
الولد محمد
خالد عاشت الاسامي فسنه كام
الولد مدخلتش مدارس .
الست اتفضل يبني
طلع خالد الفلوس واداها
الست بس كدا كتي
خالد بمقاطعه أنا كنت محتاج الحاجات دي جدا وربنا بعتك ليا
الست ودمـ.ـو.عها اتراكمت فعيونها ربنا يبـ.ـارك فيك يبني
ويبعد عنك كل ظالم مؤذي ويهديك لما يرضيك ولا يشمت حد فيك
خالد اللهم امين الدعوتين دول بالدنيا كلها
ممكن اخد رقمك ي امى
الست لى
ا
خالد عشان لما احتاج حاجه اكلمك
طلعت الست لونها الزراير وادته الفون
سجل الرقم خالد واستاذن ومشي
الست ل ابنها يلا ي ماما نروح هعملك إلي نفسك فيه قوم يضنايا
محمد نفسي أكل لحمه بقالنا زمان مكلناش فراخ
الست هتاكل كل الى عايزة
بسمه كانت مراقبه كل حاجه ودمـ.ـو.عها نزلت
ولما خالد قرب عليها مسحت دمـ.ـو.عها
خالد يلا بينا
حط الشنط ف العربيه
ووصلها البيت
خالد هدخل معاكي عشان اقولهم واعمليلي شاى
دخل خالد مع بسمه ورحبوا بيع
خالد معلش لو بسمع اتاخرت أنا أخدتها من الجامعه وكنت محتاج تساعدني ف حاجه
ابو بسمه أنا واثق فيك يبني بس مينفعش هي تتأخر كل يوم كدا عشان الناس
خالد فاهمك ي عمى
ابو بسمه اتفضل يبني اشرب حاجه
عملت بسمه الشاى
خالد أنا هاجي احفظ بسمع قراءن اتنين وخميس
ابو بسمه بفرح ربنا يبـ.ـارك فيك يبني
خالد استاذن أنا بقي
عشان الوقت
خرج خالد
وبسمه كانت مبسوطه جدا دخلت وهي مستعده أنها تبدا من جديد
وقد اي أن ربنا رزقها بالشخص الصح الإنسان الحنين إلي بيحس بغيره ونامت وهي حسه برضا وارتياح وأنها هتبدا من جديد برغبه منها
عدو اربع سنين
وروح
مستمره ل الذهاب ل الكليه والامتحانات قربت
ووسا وندا اتجوزو وعلاقتهم قويه جدا
وبسمه وخالد علاقتهم بقت اقوى وحفظت القراءن الكريم واتغيرت للاحسن بقت تلبس واسع وتغطي شعرها ومبتحطش ميكب واتجوزت خالد وابنهم حضر حفلة التخرج
بدأت الامتحانات وروح وكانت خلال السنين إلي فاتت بتطلع الأولي علي الجامعه
وصقر كان مشغول فشغله وفتح شركه تانيه وكبرها وفي نفس الوقت مهتم بيها وبيحضر الاكل ليها وبيوديها ويجبها
اخر امتحان وروح كانت مطبقه كل الليل وصقر قاعد جنبها كل شويه يعملها قهوه وبيساعدها
والصبح روح نامت وهي بتزاكر
صقر بقبله رقيقه حبيبي اصحي يبابا الامتحان
روح بتعب قايمه قايمه
صقر اخر امتحان النهاردة وخلاص
وراحت الامتحان وصقر مراحش الشغل
صقر ف الفون
تمام أنا كمان شويه هجيب كل حاجه تتبروز
وبالنسبه ل المكان تاني
تمام
قفل صقر وهو في قمة سعادته
وخرج اشتري فستان غالي جدا مفيش منه غير نسخه واحده ومعمول مخصوص لروح ابيض وواسع وكلوا الماظ
وكعب زي كعب سندريلا
جبهم البيت وكان قاعد بيتفرج عليهم
عند بسمه وخالد
بسمه خالد في مفجاه
خالد بابتسامه حب اي هي
بسمه أنا هتنقب
خالد بفرح بجددد
اجمل خبر سمعته في حياتي
ربنا يثبتك ديما
أنا كمان عندي مفجاه
قدمت علي الحج
وهنروح كلنا
بسمه بدمـ.ـو.ع بجد يخالد
خالد مش وعدتك فااااكره من كام سنه انك لو ختمتي القراءن في مفاجاه كبيره
حـ.ـضـ.ـنته بسمه بحب وهى بتقول ربنا يخليكم ليا حبيبي
وميحرمنيش منكم
عند وسام وندا
وسام
انتي بقيتي برطه
طول الوقت بتاكلي وقاعده
ندا انت الي رفضت اني اشتغل
وسام طبعا مفيش شغل عايز وقتك كلو ليا أنا وبس
ندا اناني
وسام بضحك قلبي
تعرف لما اقابل امي هشكرها
لاني عرفت اجمل حد ف الدنيا
صقر بيتصل
الوو
صقر اخبـ.ـارك ي صاحبي
وسام اخبـ.ـارك اي
امممم
حاضر مش هتاخر
حاضر أنا وندا تمام
بص صقر في الساعه
وقال يدوب اجهز
خرج بدلته السودا
وبرفانه الفرنسي
روح خرجت وهي بتصرخ مع صحابها وأنها خلاص خلصت
وبعدين بصت بحزن أنه صقر مجاش خدها
روح فسرها اروح أنا يمكن تعبان ونايم أنا تعبت اعصابه الايام الي فاتت
وصلت روح البيت
ودخلت وسرحت في جمال صقر وشياكته
روح احمممم علي فين
صقر بضحك هتجوز عليكي
روح نعم نعم
صقر وهو بيضحك
تعالي عايزك تروحي معايا فرح واحد صاحبي وناس مهمه
جبتلك اللبس ادخلي شوفيه
دخلت روح بفضول وشهقت
وبتقول اي دا
صقر عجبك
روح اكيد غالي جدا بتهزر
صقر مفيش حاجه تغلي عليكي لو عايزة القمر اجبهولك
روح بابتسامه
صقر هتبصيلي كدا كتير اجهزي
لبستوا روح ولبست طرحه ابيض وكانها ملاك نازل على الأرض
شافها صقر سرح في جمالها
بص ف الساعه
والفون رن
وسام انت فين
صقر جين دلوقتي
خرج صقر وروح من البيت
ووصلوا المكان
صقر وهو في العربيه
غمي عينين روح
روح بضحك هوقع
صقر متخافيش
صقر فتحي
فتحت روح عينيها
روح بصت لصقر ومبرقه مش مصدقه عينيها
صقر شوفتي انك كنتي ظلماني
دا المعرض بتاعك ي ستي وعلي البحر كمان
دخلت روح وفجاه كل الفنانين المشاهير بداو يسقفوا
وكلوا كان منبهر من المعرض إلي كان عبـ.ـاره عن لوحاتها
روح بدمـ.ـو.ع بصت لصقر
والكل بدأ بهدوء يخرج
صقر حـ.ـضـ.ـنها
وهو بيقول معرض روح اول معرض ليكي ومش اخر واحد أنا واثق فيكي وواثق انك هتعديني كمان
ودمـ.ـو.عك دي مشوفهاش تاني
روح بحبك يصقر بحبك اوووي
صقر بلاش دمـ.ـو.ع بقي
فجاه روح انتهبت الناس راحت فين
صقر بضحك مش مهم غمضي عينك دلوقتي
فتح صقر المكتبه إلي ف المعرض وكان بابا بيطل ع الشط علي طول
ومسك ايديها وكان في مكتبه كبيره في ركن ف المعرض فتحها وكان الشط ع طول قدامهم
شالها صقر مره واحده
وبدأ يجري
روح انت واخدني فين
نزلها صقر
فتحي عينك
وكانت باخره كبيره
كلها انوار واغاني حليم
والمعازيم كلهم
ووسام وندا
وبسمه وخالد
وكل الحبايب
صقر النهارده اليوم المناسب لفرحنا إلي حرمتك منه
ونزل علي ركبته
وفتح علبه شيك جدا
وكان فيه خاتم كلوا الماظ
وبيقول بضحك تتجوزيني بروح
روح بدمـ.ـو.ع وضحك بتهز رأسها بالموافقه
لبسها الخاتم
وقبلها علي جبينا قبله رقيقه
وهو بيقول زكري عمرك م هتنسيها
وكان بيغني وهو ماسك ايديها وبيغني بيحب بيقول
خليك فاكرني يا اللي بجمالك وبعيونك دول أسرني
خليك فاكرني وإن حس قلبك يوم بقلبي إبقى زورني
خليك فاكرني يا اللي بجمالك وبعيونك دول أسرني
خليك فاكرني وإن حس قلبك يوم بقلبي إبقى زورني
دا إنت في عينيا، كل اللي ليا فرحة شبابي، والدنيا ديا دا إنت في عينيا، كل اللي ليا فرحة شبابي، والدنيا ديا
أول ما شفتك لمست قلبي بنظرة واحدة نسيت جراحه
لقيتك إنت أجمل حكاية حب نسيتي اللي راحه
ما تغيبش عني وخلي قلبك لو ناديته يجيني ثاني
دا إحنا اللي بينا الحب كله عمر مر معاك ثواني
دا إنت في عينيا، كل اللي ليا
فرحة شبابي، والدنيا ديا
خليك فاكرني
بدأ الكل يسقف
ندا ل وسام
حلوين اووووي
وسام جدا ربنا يسعدهم
كل المعازيم كانو بيتكلموا عن فخامه الفرح
وكل حاجه
وروح عيونها دمعت
وبدأ الكل يرقص اسلوا
وروح كانت طايره من السعاده
رجعت الباخره والناس كلها مشيت
ونزلوا روح وصقر علي الشط وهما ماسكين ايد بعض
روح تعرف نفسي في أي
صقر اي
اقلع الكعب ونجري
بدأت روح تقلع الكعب ومسكتو في الايد التانيه وجرو علي الشط وقفت روح وهي بتضحك وبتنهج
رجعوا البيت وروح في قمة السعاده
وفجاه بدون مقدمـ.ـا.ت حـ.ـضـ.ـنت صقر وباسته في خده وهي بتقول ربنا يخليك ليا ي اجمل عوض بحبك
قاطعها صقر بقبله طويله
وكانت اجمل ليله في حياة روح كلها
تاني يوم صحيت روح
وبصت جنبها ملقتش صقر قامت اخدت دوش وخرجت لقت الفطار جاهز
روح بابتسامه انت مش رايح الشغل
صقر تؤ تؤ لأن النهاردة الجمعه
روح اااه صح نسيت
صقر بضحك امبـ.ـارح نساكي ولا اي
روح نننننني
عدى الايام واتخرجت روح وصقر كان معاها وحضر معاها حفلة التخرج وكان تاني اجمل يوم
روح وهي مبسوطه وماسكه الشهاده
وبتقول يااااه عدى كل السنين دا
اتجوزت إلي حبيته اتعملت واتفوقت
وفي ايدي الشهاده دلوقتي وانا معايا اكتر شخص بحبه
صقر سرحانه في أي
يلا سيلفي التخرج
وفي اليوم دا كان صقر مدعو للحفل بعيد عن روح
وكان شخصيه رئيسيه في الحفله
عند ندا ووساام
وسام بقالك يومين مش بتاكلي حكايتك اي
ندا معرفش مش طايقه ريحة الاكل
وسام يلا تكشفي نطمن
ندا لا أنا هبقى كويسه
وسام بطلى جدال ويلا
راحوا وسام وندا
الدكتوره
مبروك المدام حامل
وسااام بفرح الف مبروك وحـ.ـضـ.ـنها
بس ندا كان اتكب علينا جردل ميه ساقعه
مشيو البيت
وسام مالك في أي
ندا متفاجاه
وسام مش عايزك تتحركي تعملي حاجه
هنسمي اي لو جالنا سواء بنت ولا ولد
ندا لو ولد نسميه محمد علي اسم والدي الله يرحمه
لو بنت رحيل
وسام رحيل
ندا اه وحش
وسام اي رأيك في جويريه
ندا جميل بردو
عدت الايام ونتيجه روح ظهرت
وطلعت الاول ع الدفعه كالعادة
وكان صقر مبسوط بيها جدا
وبدأ تشتغل علي نفسها
عدو تمن شهور
روح جالها
التعين معيده فجامعه فنون
وكانت مبسوطه جدا وبدأت تحضر في الماجستير والدكتوراه
وسام كان عند أهله بعد م اتصافوا وندا كان باين علي وشها التعب وفجاه بدأت تتتوجع
ندا الحقنيييي
قام وسام بخوف
شالها وركبها بالعربيه وعلي اقرب مستشفي
وكان واقف قلقان وبيروح وبيرجع ف الطرقه
الممرضه دكتوره ضـ.ـر.بااات قلبها مش منتظمه
خرجت الممرضه وهي سائله الطفل وعيونها مليانه دمـ.ـو.ع
وسام اول م شافها ومعاها البيبي مسالش غير علي ندا
وسام طمنيني اخبـ.ـار ندا عامله اي
الممرضه ربنا رزقك ب بنوته قمر وادتهاله بين ايديه
وسام بقول ندا كويسه يعني
الممرضه
البقاء لله
وسام بجنون يعني اي
مشيت الممرضه
ووسام بدأ يعـ.ـيط زي الطفل الي فقد أمه
وهو حاضن بنته
وكانت بتعيط ومش عايزة تسكت
وسام طلع فونه ورن ع صقر وهو منهار
وسام تعالي بسرعه يصقر
ندا مااتت
صقر انت بتقول اي
قام صقر
روح في أي
صقر يلا معايا بسرعه
خرجوا من البيت وخلال دقائق كانو في المستشفي
ووسام قاعد وحاط ايديه ع دماغه والبنت بتعيط
اخدت روح من البنت
وبتحاول تسكت فيها
ووسام كان منهار
صقر حـ.ـضـ.ـنه وبدأ يهدي فيه
ودخل ل مدير المستشفي واتخانق معاه وأنه هيعمل محضر ل الدكتوره
الدكتوره دخلت وهي بتقول
المريـ.ـضه كان عندنا مضاعفات وارتفاع في ضغط
خرج صقر وبدأ يجهز في الإجراءات
وروح كانت بتعيط وماسكه الطفله وبتمشي بيها في الطرقه
ووسام كان قاعد وحاطت ايده ع دماغه
خرج صقر ل وسام
وقعد جنبه وبدأ يهدي فيه
صقر. لازم تكون قوي عشان البيبي
واحنا جنبك
وسام والدمـ.ـو.ع متجمعه في عيونه
وبيقول سابتني أنا وهي
مليش غيرها في الدنيا
صقر متقولش كدا ربنا موجود وكبير
وسام أنا عايز اشوفها
صقر مش هينفع
وسام بزعيق يعني اي مش هينفع مراتي وعايز اشوفها
وبعد محاولات منه دخل شافها
واول م شافها قعد ع الكرسي وبدأ يعـ.ـيط وهو ماسك ايديها
وبيبكي
سبتيني لي مين إلي واعدني أن هنفضل مع بعض طول العمر
هعيش ازاي من بعدك سبتيلي حته منك وروحتي
فضل جنبها كتير وبعدين خرج وعيونه زي كاسات الدم
روح وعيونها مليانه دمـ.ـو.ع
صقر متعيطيش عشان وسام عايزين نقويه
روح يلا نروح نجبلها الحاجه الجو ساقع مش هتستحمل وجعانه
خرجت روح وصقر
وبعد دقائق كانو في المستشفي
وسام كان قاعد
لحد الصبح
اتدفنت ندا
وخلص العزاء
صقر تعال اقعد معايا يومين متقعدش لوحدك وبعد إصرار من صقر اخده معاه
البنت هتسميها اي عشان اثبتها
وسام افتكر اول م عرف انها حامل
وندا قالتله رحيل
وسام وهو بيحاول يخفي دمـ.ـو.عه
رحيل
عدت ايام وروح كانت مهتمه بالبنوته
وسام لصقر
أنا همشي
وخلي معاكي رحيل
مش هوثق في حد غيرك وهبقي اجي أشق عليها
ودعهم صقر واول م دخل البيت متعود ينادي عليها
بس دمـ.ـو.عه سبقته
شايف صورتها في كل مكان ريحتها
ضحكتها
كل حاجه
قرر وسام يسافر شهرين ويجرع.
والفتره دي روح كانت بتهتم برحيل
واخدت اجازه من شغلها
رجع وسام
وكانت رحيل اتشـ.ـدت شويه
عدي شافها وقرر ياخدها معاه
روح بدمـ.ـو.ع لأنها اتعودت عليها وحبتها
وسام لازم اخدها عشان تتعود عليا بعد كدا مش هقدر تخدها وهتحسني راجـ.ـل غريب
جهزت روح كل حاجتها وهي زعلانه
وقالت له يتعامل معاها ازاي
وكل حاجه
واخد حاجتها ومشيت
وجبلها دادا تهتم بيها
وتكون جنب منه
بعد خمس سنين
روح بقت من أشهر الفنانين
وبقت دكتوره فجامعه فنون
وفاتحه ورشه
وربنا رزقها بنوح
صقر تعال هنا يبن اللزينه هااات الفرش
بوظلي اللوحه
روح بضحك
وابوه وأمه مين
مش فنانين الواد هيبقي لمين يعني 😂
صقر يقوم يبوظلي اللوحه
بعد م خلصتها ورسمت احنا التلاته
روح مش كبيره بصمته هعلقها ف المرسم هنا
صقر ضحك
بصي مستخبي فين تعال
نوح ببراءه
خد
صقر بيثبتني الولد دا تعال في حـ.ـضـ.ـن بابا
نوح رحيل هيجو النهارده
صقر اه النهارده الجمعه هيجوا
روح اااه الولد طالع ل أبوه
صقر بضحك بيضمن مستقبله
اخدت روح اللوحه وبدأت تعلق
فيها
صقر استني هساعدك
وبفمزه اي الحلاوه دي
روح همم اتلم
صقر بضحك ماااااشي
روح نهااار ابيييض
صقر بضحك
بقي شبه الكـ.ـلـ.ـب المنقط هههههه
روح كان يوم اسود لما قررنا نبقي فنانين
وشالته تغسله أيديه ووشه من الألوان
وبدأ يغني صقر لحليم ويقول
وبرغم الريح وبرغم الجو الماطر والأعصار
الحب سيبقي ياولدي احلى الأقدار
ووصل وسام ورحيل
نوح جرى علي رحيل وحـ.ـضـ.ـنها
وسام ولا لا ابعد بعيد عن البنت هقـ.ـتـ.ـلك
روح بضحك اتفضل الاكل جاهز علي السفره
قعدو كلهم ونوح بيشيل من الاكل وبياكل رحيل في بوقها
صقر بص ل روح ولكزها
وسام أنا هقـ.ـتـ.ـلك ابنك النهارده الواد بجح زي ابوه بيبـ.ـو.سها قدامي
صقر م بلاش نتكلم بقي ها
وبدأو كلهم يضحكوا
النهااايه