رواية انت سندي الحقيقي كاملة جميع الفصول

رواية انت سندي الحقيقي هي رواية رومانسية والرواية من تأليف نور محمد في عالم مليء بالتناقضات والأسرار تتشابك مصائر شخصيات رواية انت سندي الحقيقي لتجد نفسها في مواجهة قرارات صعبة تُغير مجرى حياتهم إلى الأبد ان رواية انت سندي الحقيقي هي قصة عن الحب الذي يتحدى الزمن والمصير الذي يفرض نفسه والأرواح التي تسعى خلف الحرية والسعادة بين الأمل واليأس وبين القوة والضعف ينسج رواية انت سندي الحقيقي تفاصيل حياتهم في معركة غير متكافئة مع القدر لتكشف كل صفحة عن لغز جديد يقود القارئ نحو نهاية غير متوقعة

رواية انت سندي الحقيقي كاملة جميع الفصول

رواية انت سندي الحقيقي من الفصل الاول للاخير بقلم نور محمد

ايه حتفضل ست الحسن والجمال كتير فوق مش كفايه كده ياحسن تشوف البيت هنا بقى
نظر لها حسن بضيق وقال :ياماما مريم تعبانه وانتي عارفه ليه وبعدين عندك هبه هنا تشوف البيت مش لازم مراتي يعني 
نظر له امه بصدمه وقالت: انت بترد عليا كده علشان مراتك يابن بطني وبعدين عاوز اختك الي بتزاكر ليل نهار علشان جامعتها تشتغل في البيت والا انا امك الي تعبانه يعني اشتغل 
رد عليها حسن :مش قصدي ياماما بس مريم تعبانه بسبب علاج الدكاتره الحمي*ر دول وكل ده بسبب اصرارك انتي وانا ياما قولتلك انا مش مستعجل على الخلفه اهم حاجه عندي مريم وبس 
نظر له امه بحزن ودمـ.ـو.ع تمثيل:يعني انا جزاتي اني عاوزه افرح بيك وبعيالك قبل مااموت وانا معندييش غيرك انت واختك بس 
 رد حسن بتأثر:انا اسف ياماما مش اقصد كده بس انا روحت لدكاتره كتير وكله قال طبيعي التأخير ده احنا مجوزين من سنتين بس يام احسن وان شاء الله ربنا حيكرمنا قريب اوي 
نظر له امه بفرحه وقالت :يعني حتقولها تنزل تشوف البيت هنا مش كده 
اجابها حسن وقال:حشوف ياماما لو لقتها كويسه حقولها لو لا حتصرف في حد تاني تمام كده حطلع اشوفها انا بقى 
خرج وسابها لتتقدم منها بنتها هبه 
نظر لها هبه بخبث وقالت:شوفتي ياماما انا قولتلك مش حيرضى ينزلها تخدم هنا اهو شوفتي بيحبها اكتر منك كمان 
ردت امها بغيظ: ماشي ياست مريم يانا ياانتى ومتقلقيش ياهبه انا حتصرف معاها كويس 
فوق في شقه حسن دخل لقها نايمه ليسا قرب يصحيها 
 نظر لها حسن بحنيه وقال:مريم ياحبيبتي اصحي بقى عاوز 
نظرت له مريم ببتسامه:حمدله على سلامتك ياحبيبي انت كويس احضرلك الاكل 
رد عليها حسن بحب وبتسامه:انا كويس ياقلبي وانتي بقيتي احسن والا نروح لدكتور تاني 
اجابته مريم بتعب:لا بقيت احسن ياحبيبي متقلقش حقوم احضرلك الاكل 
قامت بس حست بدوخه فجئه وسندها حسن وقعدها تاني بخوف وقال:خد بالك ياقلبي انتي افضلي هنا وانا ححضر الاكل ناكل سوى 
امأله له مريم بتعب فذهب وحضر الاكل وجلبه لها واخد يطعمها بيده حتي شبعت 
نظر لها حسن بحب وعشق وقال:شبعتي ياحبيبتي ولا تاكلي تاني 
ردت مريم بشبع:الحمد لله شبعت خلاص 
نظر لها حسن ببتسامه وقال:تمام خدي العلاج بقى 
اجابته مريم بحب:حاضر واخدت العلاج 
نظر لها حسن بقلق وقال :مريم عاوز اقولك حاجه 
ردت مريم ببتسامه: قول ياحبيبي
 نظر لها حسن بحزن وقال  :لو مش عاوزه ياقلبي نروح لدكتور تاني انا مش حجبرك  اهم حاجه صحتك عندي وكمان لو ليسا تعبانه اوعى تشتغلي في البيت حتي لو ماما طلبت منك ماشي
اجابته مريم ببتسامه:انا ياحبيبي زي مانت علطول بتفرحني ومش بتزعلني ابدا  انا عاوزه كمان افرحك بطفل صغير منك حلو زيك كده وبعدين شغل البيت عند ماما تحت انا  مش متضايقه منه لانه واجبي ودي ماما كمان ومن واجبي اخدمها 
قرب منها حسن وضمها بسعاده وحب وقال:انتي اجمل حاجه في حياتي كلها ربنا يديمك ليا العمر كله 
ضمته هي كمان بحب وقالت:والا يحرمني منك ياسندي الحقيقي
في اليوم التالي صحى حسن الاول ودخل حضر الفطار وفطر ولبس علشان شغله وطلع يصحي مريم قبل الشغل
قرب منها وقبلها في جبينها بحب وقال:صباح الورد على احلا وحده في حياتي كلها 
صحيت وبصت عليه ببتسامه وقالت:صباح النور ياقلبي 
نظر لها حسن بحب وقال:انا حضرت الفطار في المطبخ ليكي ياحياتي حروح الشغل ومش حتأخر عاوزه حاجه اجبها وانا جاي لكي 
ردت عليه مريم بسعاده:عاوزك ترجعي كويس بس ياحبيبي 
اقترب وقبل جبينها مجددا وقال:ان شاء الله ياقلبي واه متشتغليش في البيت انا حعمل كل حاجه لما ارجع ياروحي 
نظر له مريم بحب كبير وقال:حاضر وترجعي باسلامه يارب 
خرج حسن ونهضت مريم للمطبخ وبعد عشر دقايق سمعت صوت الباب خرجت تشوف مين لقتها حمـ.ـا.تها 
نظر لها مريم ببتسامه وقالت:اهلا ياماما اتفضلي البيت بيتك 
نظر لها حمـ.ـا.تها بضيق وقالت:اكيد بيتي ياختي بس مش حنزلي بقي تشوفي البيت تحت كفايه تعب على كده يامريم 
ردت عليها مريم بتعب وقالت:حاضر ياماما بس حقول لحسن الاول اصله منبه عليا مشتغلش وانا تعبانه 
نظر لها حمـ.ـا.تها بغيره وغيظ وقالت:لا ياختي تعبانه ايه مانتي زي القرده اهو يالا بقى وبلاش الدلع ده بتاع البنات
اجابتها مريم بحزن وقالت:حاضر ياماما نازله معاكي اهو 
ونزلت فعلا معاها وبعد ما دخلت
 قالت حمـ.ـا.تها:اهو البيت كله متبهدل زي ماانتي شايفه وكمان الهدووم وسـ.ـخه والمواعين في الحوض جوه وسـ.ـخين شـ.ـدي حيلك بقى وخلصيهم قبل جوزك ياجي 
نظر لها مريم بتعب وقالت:حاضر ياماما 
ودخلت فعلا وفضلت تشتغل رغم انها تعبانه بس اتحملت على نفسها ودخلت تغسل المواعين بتعب وحمـ.ـا.تها قاعده بره بتتفرج على المسلسل التركي باستمتاع 
خلصت مريم بس حست بادوخه فجئه وكانت حتقع لولا ايده الي لحقتها بسرعه 
نظر حسن لمريم الي علامـ.ـا.ت التعب باينه عليها بصدمه وقال  بغضب:
نظر حسن لمريم الي علامـ.ـا.ت التعب باينه عليها بصدمه وقال  خوف وقلق:مريم انتي كويسه ياحبيبتي 
رد عليه مريم بتعب وهي بتسند عليه ووقفت: انا كويسه بس حسيت بدوخه شويه بس 
نظر لها حسن بقلق وبعض الغضب وقال: انا مش قولتلك ترتاحي يامريم.. مين نزلك هنا 
اجابته امه من الخلف وقالت: انا الي قولتلها ياحسن 
التفت لها حسن بضيق وغضب وقال: ليه ياماما مش قولتلك مريم تعبانه بتشغليها في البيت ليه 
ردت عليه امه بغضب: يعني اسيب البيت وسـ.ـخ كده علشان دلع البنات ده ماهي قدامك قرده اهو
نظر لها حسىجر بضيق وقال: ماما لو سمحتي متقوليش على مراتي كده 
ردت عليه امه بنرفزه وقالت: اه مانت بقيت جوز الست وبس مش كده 
كان حيرد عليها بس سمع صوت حاجه على الارض بص لقاها
 مريم جرى عليها بلهفه وخوف وحملها وقال: مريم ردي عليا ارجوكي بس مفيش رد حملها وطلع الشقه بتاعته وامه اجت وراه 
حطها على السرير بخوف وحاول يفوقها ودخل امه فجئه وقالت: اكيد بتمثل علشان تسخنك عليا اكتر انا فاهمه الحراكات دي كويس 
نظر لها حسن بغضب وقال: ماما مش وقته الكلام ده مريم مش بتفوق ليه انا خايف عليها 
اخد فونه وطلب دكتور فورا واجه الدكتور يفحصها 
وقال: متخفش ياستاذ حسن هي ضعيفه بس وعندها هبوط ومحتاجه الراحه والأكل اهم حاجه وانا حكتبلها فيتامينات تاخدهم وحتبقى كويسه 
رد عليه حسن بشكر وقال: شكرا ياكتور تعبتك معايا 
اجابه الدكتور: لا ده واجبي عن ازنكم بقى 
خرج الدكتور وحسن قال لامه: ماما لو سمحتي حضري شربه الخضار لمريم علشان تكلها لما تصحى 
ردت عليه امه وقالت: نعم انت عاوز امك تخدم مراتك كمان.. ده مش شغلى انا.. وبعدين لو تعبانه بصحيح خدها عند اهلها يخدموها هناك احسن
نظر لها حسن بضيق وقال: تمام ياماما انا ححضرلها الشربه بنفسي تقدري تروحي ترتاحي انتي 
ردت عليه امه بنرفزه: بقى بتطرد امه من بيتك كمان ياحسن دي اخرت ربايتي فيك وكل ده علشان مراتك 
قام حسن وسابها وطلع على المطبخ يحضر الشربه 
بصت عليه بغضب ونزلت شقتها تاني وبعد شويه وصلت هبه من الجامعه ولقتها على حالها ده 
فقال:مالك ياماما قالبه شكلك كده ليه 
ردت عليها امها بضيق:ماهو انا عندي غير الست مريم الي بتخـ.ـنـ.ـقني علطول 
نظر لها هبه بعدم فهم وقالت:حصل ايه ياماما تاني هي عملت ايه؟!
اجابتها امها:انا قولتلها تاجي تشوف البيت بعد مااخوكي خرج وهي عملت نفسها تعبانه اوي واغمى عليها واخوكي طردني من بيته علشانها 
هبه بصدمه وقالت:هي اغمي عليها وحسن عمل كده كمان طيب انا حروح اشوفها بقى ياماما 
امها بغضب:تروحي فين بعد ماخوكي طردني من بيته لا متطلعيش لها ابدا 
هبه بخبث وقالت:ياماما لو مطلعتش حسن حيزعل وده مش في صالحنا وكمان انتي لازم تطلعي علشان متخسرهوش بسببها 
امها بتفكير:عندك حق يابت ياهبه تمام اطلعي وانا حطلع كمان شويه كده 
طلعت هبه ودخلت لقت حسن بيأكل مريم وساندها 
هبه بتمثيل:عامله ايه يامرات اخويا انا سمعت الي حصل من ماما وبعتزلك بنيابه عن ماما سامحيها يامريم 
مريم بتعب وابتسامه:انا مش زعلانه منها ياهبه دي مهما كانت ماما برضو 
حسن بحب:انتي احلا  وطيب وحده شفتها في حياتي ياحبيبتي ربنا يديمك ليا 
هبه بغيط:طيب انا حروح اعملك كبايه عصير تقويكي ياحبيبتي 
مريم ببتسامه:شكرا ياهبه 
حسن قام بعد ماخلص وقال:وانا حروح اجيب العلاج ومش حتأخر عليكي خدي بالك منها ياهبه 
هبه بضيق وغيظ:في عنيا ياخويا 
وخرجت تعمل العصير خلصته وطلعت من جيبها حبوب وحطت منها في العصير بسرعه بس فجئه سمعت امها من
 خلفها بتقول:هبه انتي بتعملي ايه هنا؟!
انصدمت واخافت والحبوب وقعت منها على الارض من الخوف تقدمت منها امها ومسكت الحبوب بصدمه
 وقالت:انتي بتعملي ايه بالحبوب دي ياهبه؟!!
ردت هبه بخوف وقال:
انصدمت واخافت والحبوب وقعت منها على الارض من الخوف تقدمت منها امها ومسكت الحبوب بصدمه
 وقالت:انتي بتعملي ايه بالحبوب دي ياهبه؟!!
ردت هبه بخوف وقال:انا انا حفهمك ياماما كل حاجه بس اهدي 
امها بغضب:اهدى ايه وزف*ت ايه الحبوب دي جبتيها منين ياهبه 
هبه بخوف:حقولك والله بس مش هنا تعالى تحت الاول علشان حسن وانا حفهمك كل حاجه 
امها بغضب:تمام قدامي على الشقه تحت
هبه بخوف:حاضر حاخد العصير الاول لمريم بس 
اخدت العصير لمريم وشربته ونزلت مع امها تحت 
امها بضيق:ها ايه الموضوع ياهبه 
هبه بخبث:حقولك بصراحه كده ياماما هو موضوع يخص مريم يعني علشان 
امها بمقاطعه ونزفزه:ها ايه مالها مريم انجزي 
هبه بمكر:حقولك بصراحه بعد مامريم وحسن اجوزو بشهرين كده انا رحت اشوفها بس لقتها بتتكلم في الفون وانصدمت لما سمعتها بتقول 
امها بضيق وصدمه:ايه بتقول ايه انجزي يابت ضغطي حيعلى بسببك 
هبه بحبث وبمكر:سامعتها بتكلم واحد وبتقوله اخير خطتنا نجحه واجوز منه علشان الورث بتاعه وكمان قالت بعد ماخلف منه طفل يورث انا حخلص منه ونتجوز احنا بورثه بعدها 
امها بصدمه كبيره:ياضنايا يابني بقى كل ده يطلع من الست مريم وانا معرفش 
هبه بخبث:اه ياماما شوفتي علشان كده انا اتصرفت وبقيت بحطلها حبوب علشان متـ.ـخـ.ـلفش ومن خوفي على اخويا طبعا ومردتش اقولك علشان متتعبيش وحسن مش حيصدق علشان بيحبها طبعا 
امها بغضب:ماشي ياست مريم بقى كل ده يطلع منك انتي صبرك عليا بس 
وقامت بغضب علشان تروح لمريم بس وهبه وقفتها وقالت:لا اهدي ياماما مش وقته الكلام ده وحسن فوق منتسيش 
امها بغيظ:تمام بس حشوفها بكره ولو مجبتهاش من شعرها مبقاش سماح 
في شقه حسن رجع بعد ماشتري العلاج دخل لقى مريم نايمه بتبص لسقف بس 
قرب منها وباسها في خدها بحب وقال:الجميل بيفكر في ايه 
بصت عليه وابتسمت وقالت:اكيد فيك انت انا عندي اغلا منك افكر فيه 
قرب حسن ونام واخدها في حـ.ـضـ.ـنه وقال:وانا كمان معندييش اغلا منك ياقلبي 
قربت ودفنت رأسها في حـ.ـضـ.ـنه بحب وقال:انا بحبك اوي ياسندي الحقيقي وربنا يديمك ليا 
ابتسم وباس جبينها بحب وقال:ويديمك لقلبي يامريم خدي العلاج الاول وبعدين حنام علشان عندي شغل بكره بدري 
بتسمت واخد العلاج ونامو في حـ.ـضـ.ـن بعض بحب 
(اوعدنا يارب بحب زيهم وكل من قال أمين 🥺🤲🏻)
وفي اليوم التالي صحي حسن وحضر الفطار وفطر زي عادته علشان ميتأخرش على الشغل بتاعه 
حسن وهو بيصحي مريم بحنيه:مريم اصحي ياحبيبتي حضرتلك الفطار انا وحمشي على الشغل ومش حتأخر عليكي ماشي 
رفعت رأسها بنعاس وبتسمت بحب وقالت:حاضر ياحبيبي وترجعلى بسلامه يارب 
حسن بحب:ان شاء الله وقرب وباس جبينها وخرج لشغله 
وبعد ربع ساعه سمعت صوت الباب طلعت تشوف مين لقتها حمـ.ـا.تها طبعا 
مريم ببتسامه:اهلا ياماما اتفضلي 
سماح بصت عليها بقرف وغضب وزقتها ودخلت على اوضتها جابت عبايه وطرحه ورمتهم في وشها وقالت:اتفضلي ومش عاوزه اشوف وشك هنا فاهمه 
نظر لها مريم بصدمه وقالت:في ايه ياماما انا عملت ايه بس 
ردت عليها سماح بغضب:بقى مش عارفه عملتي ايه انتي بضحكي على ابني السنين الي فاتت وانا معرفش بس خلاص بقى مالكيش قعاد هنا تاني 
مريم بدمـ.ـو.ع:ياماما انا مش فاهمه حاجه انا عملت ايه بس دلوقتي علشان تقولى عليا كده 
سماح بنرفزه:انتي ليسا حتتكلمي كتير بره وورقتك حتوصلك من ابني وانا حجوزه ست ستك فاهمه 
وقبل مامريم ترد زقتها بره الشقه وقفلت في وشها الباب 
مريم انهارت من العـ.ـيا.ط ولاحظت انها بلبس البيت فلبست العبايه والطرحه بسرعه وفضلت تتسند لتحت حتي نزلت 
قابلتها جارتهم الي قالت:يالهوي يابنتي انتي مالك كده تعبانه ونازل بالحاله دي ليه 
ردت عليها مريم بتعب ودمـ.ـو.ع:انا عاوزه اروح عند اهلي بس ممكن تساعديني 
قربت منها جارتهم بشفقه وقالت:اكيد يابنتي 
واخدها لبيت اهلها في العماره الي جنبهم علشان هم جيران اصلا 
وصلت مريم وخبطت على الباب وبعد شويه فتحت ليها امها الي شهقت بصدمه لما شافتها باشكل ده 
وقالت:
وصلت مريم وخبطت على الباب وبعد شويه فتحت ليها امها الي شهقت بصدمه لما شافتها باشكل ده 
وقالت:يالهوي يامريم مالك يابنتي وراجعه باشكل ده ليه!!
اجه ابوها عصام على صوت هدي مـ.ـر.اته وانصدم هو كمان وقال:مريم مالك  تعبانه باشكل ده  وسعي ياهدي كده ادخلي يابنتي الاول 
ودخلت اوضتها واتسطحت على السرير بتعب ودمـ.ـو.عها ملت وشها ومنهاره 
نظر لها هدي بحزن وقالت:مريم مين عمل كده فيكي ياحبيبتي وفين حسن جوزك!!..بصت عليها مريم بتعب ودمـ.ـو.ع ومردتش 
فقال عصام لهدي:روحي ياهدي اعملي كبايه ليمون لمريم تهدي الاول 
وراحت عملتها وشربت مريم وهديت شويه وبعدين قال عصام:حصل ايه يابنتي احكيلي مين عمل كده فيكي 
نزلت دمـ.ـو.ع مريم تاني وحـ.ـضـ.ـنت بباها بانهيار وقالت:هي هي طردتني يابابا وانا معملتش حاجه والله 
شهقت هدي بصدمه وقالت:مين الي طردتك يامريم؟!! سماح حمـ.ـا.تك مش كده 
هزت رأسها بدمـ.ـو.ع وقالت:ايوه ياماما 
ردت هدي بغضب:كونت عارفه مفيش غيرها العقربه دي تعملها والله لافرجها ازاي تعمل كده في بنتي
قال عصام بحده لهدي:اهدي ياهدى لازم نفهم الاول وبعدين انا حعرف اتصرف معاهم.. حصل ايه يامريم احكيلي باتفاصيل يابنتي 
وحكت مريم الحكايه كلها من اول ما حمـ.ـا.تها دخلت عليها لحد جارتهم الي جابتها لهنا 
ثم اكملت بدمـ.ـو.ع:وانا والله يابابا ماعملت حاجه هي اتهمتني ظلم والله 
تهند عصام بغضب وقال:وجوزك كان فين يامريم هو  عارف بكده 
ردت عليه مريم بانفي:لا يابابا حسن ماكنش موجود ساعتها وانا.. ونهارت تاني في العـ.ـيا.ط 
ليقول عصام بحزم:تمام انا حفهم كل حاجه لما ياجي حسن هنا بنفسه 
ردت عليه هدى بغضب:يعني حتسيب الي حصل لبنتك ده عادي كده ياعصام 
اجابها عصام بحده:لا طبعا لازم حق بنتي حاخده بس لما افهم من حسن الاول وبعدين حتصرف انا كويس 
وسابهم وخرج ومريم اترمت في حضت هدى وهي منهاره وبتقول:انا عاوزه حسن ياماما انا مقدرش اعيش من غيره والله 
طبطبت عليها هدى وقال:متخافيش يامريم اكيد حسن حياجي هو كمان بيحبك ومش حيسيبك ابدا 
وعند حسن في الشغل كان قاعد قلقان ميعرف ليه بسبب الي بيحصل مع مريم ومامته الفتره دي واجه عليه صاحبه احمد
 وقال:مالك ياحسن قلقان ليه ياصاحبي!!
رد عليه حسن بقلق وتـ.ـو.تر:مش عارف بس قلقان حاسس حاجه حصلت مع مريم في البيت اصلها تعبانه الفتره دي وانا خايف عليا 
طبطب احمد على كتفه بخفف عنه وقال:متخفش مش امك واختك هنا وحياخدو بالهم منها 
اجابه حسن بخوف:ماهو ده الي انا خايف منه ماما مش حابه مريم معرفش ليه وعلطول خناق معاها وانا قلقان اوي 
رد عليه احمد:طيب سيب باقي الشغل انا حخلصه وانت ارجع اطمن على مراتك 
وقف حسن بفرحه وحـ.ـضـ.ـنه وقال:شكرا ياصاحبي حردهالك المره الجايه 
وخرج بسرعه ورجع البيت طلع شقته الاول ملقاش نزل بسرعه ولهفه وخوف على شقه مامته دخل لقى سماح قاعده هي وهبه  بيشاهدو  على مسرحيه وبيضحكو مع بعض 
حسن بخوف على مريم:ماما مريم فين؟ هي مش في شقتها ليه!!
نظر له سماح ببرود وقالت:عند اهلها ياحسن مشت اخيرا 
حسن بصدمه وقال:عند اهلها ازاي!! وهي تعبانه يعني خرجت منغير مـ.ـا.تقولي حتي!!
ردت عليه سماح:لا انا الي خرجتها مش هي  الي مشت علشان 
قاطعها حسن بغضب:ليه ياماما هي عملت ايه؟!انا حروح اشوفها فورا 
اجابته سماح بنرفزه:تروح فين استنى بس.. مشي حسن قبل مـ.ـا.تخلص جملتها وهي قالت..اهو طار عند مـ.ـر.اته زي المـ.ـجـ.ـنو.ن انا مش عارفه هي عملاله ايه البنت دي بالظبط!!
نظر لها هبه وقالت:ماما انا حخرج بقى عندي معاد مع صحبتي تمام 
رد عليها سماح بضيق:تمام ياختي بس متتأخريش لما نشوف اخرتها مع اخوكي ده 
هبه وهي بتحمل شنطتها بسرعه:حاضر ياماما 
وعند حسن طبعا وصل لبيت مريم وخبط على الباب بسرعه وفتح ليه عصام 
حسن باحترام:اهلا ياعمي انا اجيب اشوف مريم مراتي ممكن 
رد عليه عصام بهدووء:اتفضل يابني الاول نتكلم احنا جوه
ودخل حسن وعصام في الصالون يتكلمو 
بدء حسن الاول وقال:انا عارف ياعمي ان الي ماما عملته ده غلط وانا معرفش عملت كده ليه بس بعتزر بالنيابه عنها انا 
رد عليه عصام:بس انا عارف هي عملت كده ليه يابني.. ولولا اني عارف قد ايه انت بتحب مريم انا مكنتش دخلتك بيتي حتي دلوقتي 
نظر له حسن بصدمه وقال:قصدك ايه ياعمي باكلام ده حصل ايه!!
عصام بضيق وقال:******
حسن بصدمه كبيره وقال:انت متأكد من الكلام ده ياعمي!!!.
وياترى حيحصل ايه ديلوقتي؟
نظر له حسن بصدمه وقال:قصدك ايه ياعمي باكلام ده حصل ايه!!
عصام بضيق وقال:امك اتهمت بنتي في شر*فها ياحسن 
حسن بصدمه كبيره وقال:انت متأكد من الكلام ده ياعمي!!!.
عصام بغضب وقال:ايوه ده الي عرفته من مريم لما اجت باشكل ده هنا!!
حسن بصدمه وعدم تصديق وقال:بس ماما مستحيل تعمل كده ياعمي!! اكيد في حاجه غلط!!
عصام ببرود وقال:انا معرفش امك عملت كده ليه؟ بس الي اعرفه ان بنتي كرامتها اتهانت بسبب امك ياحسن ولازم ارد كرامه بنتي 
حسن بتفهم وقال:والمطلوب ياعمي؟!!
عصام بحده وقال:امك تاجي تعتزر لبنتي ولو مريم مسامحه انا كمان مسامح او 
حسن بمقاطعه وخوف:او ايه ياعمي!!
عصام بحده وتكمله:او تعزل يابني بمريم احسن من المشاكل دي 
حسن بتـ.ـو.تر وقال:اعزل بس ياعمي ماما مش حتوافق على كده.. مفيش حل تاني؟
عصام بحزم وقال:لا انا الي عندي قولته يابني..وبنتي عندي لحد مـ.ـا.تلاقي انت حل من دول انسب ليك 
قام حسن وقال:طيب ممكن اشوف مريم اطمن عليها ياعمي قبل مامشي
عصام بتفهم وقال:ده حقك ياحسن هي جوه نايمه ادخل شوفها واخرج بسرعه 
حسن بحزن وقال:حاضر عن ازنك ياعمي 
دخل حسن لقى نريم نايمه قرب يطمن عليها وهي حست بيه قامت علطول اول ماشافته عيونها دمعت 
وقالت ببتسامه :حسن انت اجيت تاخدي مش كده 
قرب حسن وضمها بحب وقال:ايوه يامريم بس مش ديلوقتي.. حاجي تاني وحاخدك من هنا ياحبيبتي 
بعدت مريم بحزن وقالت:ليه مش ديلوقتي؟!! انا عاوزه ارجع معاك ديلوقتي!!
قرب منها وباسها في جبينها بحب وقال:ححل شويه مشاكل في البيت وحاجي تاني..مش حتأخر عليكي ياحبيبتي وعد 
وسابها وخرج وهي انهارت تاني لانها عاوزه ترجع معاه وجنبه علطول 
عند هبه في الكافيه كانت بتتكلم مع حد وبتقول:بس ده الي حصل انا كونت حتكشف خلاص ياخالد 
خالد بخوف وقال:يعني هي عرف الحقيقه ياهبه؟!!
هبه بخبث وقالت:لا عيب عليك انا كذبت عليها وهي صدقت وكمان مريم خرجت من البيت اخيرا 
خالد بمكر وقال:طيب الحمد لله..كده اول خطه لينا نجحه ياحبيبتي خلاص هانت الورث حيبقى لينا احنا بس ونجوز بيه بقى 
هبه ببتسامه  وقالت :اكيد ياحبيبي انا مستعده اعمل اي حاجه علشان ابقي معاك في الاخر
خالد  ببتسامه خبث:امال انا بحبك ليه ياهبه..ثم اكمل في باله..بنت غـ.ـبـ.ـيه فاكره اني بحبها وانا بستغلها بس 😂
عند حسن رجع البيت لقى سماح قاعده بتاكل ببرود قرب وقعد جنبها وهي بصت عليه وقالت:اخير جوز الست شرف ها عملت ايه عند عمك وافق يرجع مريم مش كده!!
تهند حسن بضيق وقال:لا مش واقف.. بسببك طبعا.. انتي قولتي ايه لمريم ياماما؟!!
سماح ببرود  وقالت:قولت حقيقتها بس الي بتضحك عليك بيها ياحسن 
حسن بغضب وقال:حقيقه ايه ياماما؟! الي بتتكلمي عليها ازاي تتهمي مريم في شر*فها ازاي!!
سماح بنرفزه وقالت:انا مقولتش غير الي عرفته عنها ياحسن بس 
حسن بضيق وقال:تمام انتي غلطتي اكيد علشان انا متاكد من مريم زي نفسي ياماما ولازم تاجي معايا علشان تعتزري منها او 
سماح بصدمه وقالت:بقى بتطلب من امك تروح تعتزر لمراتك دي اخرت ربايتي فيك فعلا ياحسن.. او ايه تاني يابني!!
حسن بحزن وتكمله:او حعزل بمريم انا ياماما 
سماح بصدمه وغضب:تا ايه  تعزل ازاي يعني هي اخدتك مني واهلها عاوزين يبعدوك عندي كمان ياحسن 
قام حسن وقال:انا قولت الي عندي ياماما والخيار عندك انتي؟
 وسابها وخرج لتقول هي بتوعد  :ماشي ياست مريم انتي واهلك انا حعرف اتصرف معاكم كويس اوي 
عند مريم في اوضتها كانت امها بتحاول تأكلها وهي رافضه 
هدى بحزن وقالت:وبعدين يابنتي حتفضلي كده وانتي تعبانه لحد امتي؟
مريم بحزن وقالت:ماما لو سمحتي انا مش قادره أكل ديلوقتي سبيني براحتي 
دخل عصام وقال:مريم يابنتي مينفعش الي بتعمليه في نفسك ده علشان خاطر حسن حتي كلي 
نزلت دمـ.ـو.عها وقالت:وحشني يابابا.. وعاوزه ارجع عنده تاني ارجوك 
تهند عصام وقال:حترجعي ياحبيبتي حسن مش حيسيبك صدقيني يامريم 
فجئه سمع صوت الباب خرج يشوف مين 
عصام بصدمه وقال:انتي؟!!
سماح ببتسامه صفره:عامل ايه يابو مريم 
سماح ببتسامه صفره:عامل ايه يابو مريم 
عصام ولسه في صدمته ان اجت في الوقت ده:كويس يام حسن اتفضلي 
سماح وهي داخله:يزيد فضلك ياخويا 
قعدو في الصالون جوه يتكلمو 
وبدئت سماح الكلام الاول:بص بقي يابو مريم انا جايه اقول الكلمتين الي عندي وحمشي علطول 
عصام بضيق:قولي الي عندك يام حسن 
سماح بحده:بقى انا مش جايه علشان اعتزر من بنتك زي ماطلب من ابني والا كمان ابني حيعزل بعيد عني ياعصام 
عصام بعدم فهم:قصدك ايه ياام حسن بالكلام ده 
سماح ببرود:قصدي انت بنتك عندك وابني عندي واحنا خلاص تعبنا مع بنتك وهي معيو'به وبكره ورقتها توصلها من ابني وانا حجوزه تاني يوم الي احسن منها 
طلعت هدى بعد ماسمعت كلام سماح المستفز وقالت:مين دي الي معيو'به ياسماح انا بنتي مفيش زيها في الدنيا ولو على ابنك اشبعي بيه انا بنتي الف واحد يتمناها 
عصام بغضب:هدىىىىى متنسيش ان انا موجود واعرف اخد حق بنتي ازاي 
هدي بخوف:معليش يابو مريم كلامها عصبني بس ياخويا 
عصام ببرود:بصي بقى ياام حسن انا الي عندي قولته لابنك لو عاوز بنتي وليسا متمسك بيها يبقى حيعزل ببنتي وده القرار الاخير غير كده انا بنتي عندي ومش حترجع لحد 
قامت سماح بنرفزه من كلام عصام:تمام ياعصام وحتشوف مين الي حيكسب في الاخر 
هدي قعدت جنب عصام:هو ده الصح يابو مريم والله لولا اني عارفه ان بنتك بتعشق حسن انا ماكونت وافقت اصلا ترجعله 
عصام بهدووء:روحي شوفي مريم ياهدي والي فيه الخير يقدمه ربنا 
عند حسن في شغله كان قاعد مخـ.ـنـ.ـوق ومتضايق حتي الشغل من مركز فيه 
اجه صاحبه احمد ولقاه على حاله فقال:حسن انت يابني الشغل بيبوظ كله 
فاق حسن لقى الشغل بيبوظ فعلا:احم معليش ماخدتش بالي والله 
احمد بواساه:انا عارف ان حاصل معاك مشكله تاني احكيلي يمكن احلها معاك.
تهند حسن بضيق:مريم حتروح مني ياحمد وحخسرها بسبب سوى فهم ومش عارف اعمل ايه 
احمد:حصل ايه بس احكيلي وان شاء الله خير 
حكاله حسن الي حصل كله 
حسن بضياع:بس وانا مش عارف اعمل ايه؟ ماما رافضه تروح تعتزر ومش قادر اعزل بعيد عنها لتزعل 
تهند احمد وقال:بص ياحسن انت صديق عمرى علشان كده انا حنصحك باصح ياصاحبي 
حسن بأمل:قول ياحمد اعمل ايه؟!
احمد بهدووء:انت تعمل ***
عند سماح رجعت البيت ولقت بنتها هبه بتاكل 
سماح بغضب:انتي قاعده مستريحه وبتاكلي وانا هنا باكل في نفسي من الغيظ يابت 
بصت عليها هبه ببرود:في ايه ياماما حصل ايه مالك قالبه وشك كده؟
سماح بضيق:عصام بيهددني ان حسن حيعزل هو والسنيوره بتاعته وطبعا اخوكي مدلوق على وشه وحيواقف 
هبه بخضه:انتي بتقولي ايه حسن حيعزل لا مستحيل 
لا مش مستحيل ياهبه انا فعلا حعزل 
سماح بخضه وهي بتبص عليه:بسم الله الرحمن الرحيم انت اجيت امتي يابني؟!!وايه الكلام ده 
حسن ببرود:اجيت ديلوقتي ياماما وبقول الي حيحصل انا حرجع مراتي وحعزل كمان 
سماح بغضب:يعني بتبيع امك واختك علشان مراتك ياحسن 
حسن ببرود:ده احسن حل ياماما انا مقدرش ابعد عن مريم وهي كمان مش حينفع تفضل بعد الي حصل وكمان عمي قال ليا الي عملتيه عنده 
سماح بتـ.ـو.تر:انا بس يعني كونت بس 
حسن بمقاطعه:ملهوش لازم الكلام ياماما انا حروح ديلوقتي ارجع مراتي لشقتي فوق وحعزل بيها 
وخرج وسابها حتفرقع حرفيا من الي حصل 
هبه بنرفزه:شوفتي ياماما قال ايه بيفضلها علينا حتي 
سماح بغضب:كله منها والله لاعرف اذاي اوقفها عن حدها كويس 
وفعلا حسن رجع مريم بعد ماقال لعمه انه حيعزل خلاص وفي تاني يوم كانو بيفطرو سوى 
حسن بحب:حشـ.ـتـ.ـيني و  اوي يامريم اليوم الي فات منغيرك كونت ضايع فعلا 
مريم ببتسامه:وانت كمان ياحبيبي وانا كونت حموت والله منغيرك 
حسن بخوف:بعد الشر عنك ياقلبي مريم انا بح..
قاطع كلامه صوت الباب راح يفتح لقاها هبه 
هبه بهدووء:عامل ايه ياحسن ممكن ادخل لمريم اطمن عليها لو سمحت 
حسن ببرود:كويس ياهبه مريم جوه ادخلي ليها 
دخلت ولقت مريم بتقطر فقالت:عامله ايه يامرات اخويا انا اجيت اطمن عليكي بس 
مريم ببتسامه:كويسه ياهبه وانتي وماما عاملين ايه؟؟
هبه بغيظ: كويسين يامريم الحمد لله 
حسن بمقاطعه: طيب انا حروح الشغل ياحبيبتي محتاجه حاجه 
مريم بحب: عاوزه سلامتك ليا بس 
حسن: ان شاء الله يامريم وياهبه خدي بالك منها لو سمحتي
هبه بضيق: حاضر ياحسن 
لبس حسن هدووم الشغل وخرج لشغله وهبه قعدت جنب مريم وقالت: اعملك حاجه تشربيها يامريم 
مريم ببتسامه: لا شكرا مش عاوزه اتعبك معايا ياهبه 
هبه بخبث: لا تعب ايه تعبك راحه ياحبيبتي انا حعملك فورا
ودخلت تعملها عصير بعد ماخلصت العصير 
هبه بمكر: لازم احط جرعه اكبر علشان الفتره الي فاتت دي 
وخرجت الحبو'ب علشان تحطها في العصير بس فجئه لقت الي بيمسك ايدها بقوه وبيقول  
#يتبع..
وخرجت الحبوب علشان تحطها في العصير بس فجئه لقت الي بيمسك ايدها بقوه وبيقول 
انت بتعملي ايه يازبال'ه  
هبه اتخضت ووقعه الحبو'ب منها مسكها حسن الي برق اول ماشافاها 
هبه بخوف منه:حسن افهم انا انا بس 
وقبل مـ.ـا.تكمل كان كف قوي من حسن نزل على وشها وقعت على الارض من قوته وشفتها نزف'ت 
حسن بغضب:انتي ايه ياحيوا'نه بتحطي حبو'ب لمراتي علشان متـ.ـخـ.ـلف'ش ياهبه 
هبه كانت بتترعش من الخوف قدامه ومريم دخلت على صوتهم لقت هبه على الارض جرت عليها بخوف:هبه انتي كويسه مالك انت ضـ.ـر.بتها ياحسن 
حسن بضيق:ايوه ضـ.ـر.بها يامريم وانتي متدخليش في الموضوع ده احسن 
مريم زعلت منه لانه اول مره يكلمها باطريقه دي وسماح طلعت فوق تشوف في ايه انصدمت وجرت على هبه 
سماح بغضب:انت اجننت ياحسن بتضـ.ـر.ب اختك ليه؟!!
حسن ببرود:يعني مش عارفه ليه ياماما اكيد بتعمل كده وانتي عارفه 
سماح بتـ.ـو.تر ظاهر:هي هي عملت ايه يعني!
حسن بغضب:بنتك ياماما بتحط حبو'ب لمراتي علشان متـ.ـخـ.ـلف'ش والله اعلم من امتى بيحصل ده
بصت عليه سماح بخوف ومريم بصدمه كبيره 
هبه بدمـ.ـو.ع:انا عملت كده علشانك انت بس 
حسن بنرفزه:انتي تخرسي خالص لو سمعت صوتك حموت'ك فاهمه 
سماح بغضب:انت بتهدد اختك كمان ياحسن وعلى فكره هي عندها حق في الي بتعمله في مراتك 
حسن بصدمه:انتي ياماما عاوزه تأزيني في مراتي كمان ليه هي عملت ليكم ايه؟!! انا لولا اني نسيت الفون ورجعت علشانه فدخلت المطبخ علشان حسيت بالعطش مكنتش كشفت بنتك الزبال'ه دي
سماح ببرود:روح اسئل مراتك الي مغفلاك وعاوزه تجيب عيل منك علشان تخلص منك بعدين وتاخد كل حاجه 
بص حسن ومريم بصدمه من كلام سماح ومريم مش فاهمه حاجه ودمـ.ـو.عها خانتها ونزلت بقهر 
حسن بص على مريم وقال بضيق:انتي بتقولي ايه اكيد هبه كذابه انا مراتي مستحيل تعمل كده ابدا ياماما 
سماح بسخريه:ماهو حبك ده الي عاميك عن الحقيقه ياحسن ومصيرك حتعرفش يابن بطني 
هنا اتكلمت مريم بدمـ.ـو.ع ووجع:ماما انتي بتقولي ايه انا عملتلك ايه علشان تتهميني بطريقه الوحشه دي حـ.ـر.ام عليكي والله 
حسن بحزن على مريم وقرب وحـ.ـضـ.ـنها قدامهم:متزعليش ياحبيبتي انا واثق فيه اكتر من نفسي وانتي ياماما انا
 متخيلتش انك ممكن تأزيني باطريقه دي وانا الي بقول اهلي الي حياخدو بالهم من الأمانه الي ربنا عطهالي طلعتو اكتر ناس بتأزيني فيها انا حمشي انا ومراتي ومش حتشوفي لينا وجود تاني 
انصدمت سماح من كلام حسن:لا ياحسن استنا يابني متمشيش علشان خاطرى انا معنديش غيرك انت واختك بس 
بس حسن اخد مريم وطلع وتجاهلها راحو على اوضهم ولمو حاجاتهم علشان يمشو من العماره كلها 
وسماح بصت على هبه بغضب وقالت:مبسوطه اهو اخدت اخوكي مننا وحتمشي بيه بسببك 
بصت عليها هبه بدمـ.ـو.ع وقالت:ماما انا اسفه انا بس 
وقبل مـ.ـا.تخلص سماح سبتها وقامت وهبه فضلت تبكي على الي حصل قامت بعدها وخرجت من العماره كلها 
ووصلت لعنوان تاني قدام شقه وخبطت عليها 
فتح ليها خالد الي كان قاعد بابنطال بس ونصدم منها وقال:هبه حبيبتي مالك حصل ايه معاكي 
هبه بدمـ.ـو.ع:وسع الاول وانا ححكيلك كل حاجه 
خالد بتـ.ـو.تر:تمام ادخلى وقولي حصل ايه 
دخلت هبه الشقه وخالد قفل الباب بسرعه قبل ماحد يشوفه وقرب من هبه وهنا كانت صدمه هبه في خالد اكبر ياترى حيحصل ايه فيها 
دخلت هبه الشقه وخالد قفل الباب بسرعه قبل ماحد يشوفه وقرب من هبه وهنا كانت صدمه هبه في خالد اكبر 
هبه بشك:انت حد عندك ياخالد 
خالد بتـ.ـو.تر:لا ياحبيبتي طبعا 
تقدمت هبه من اوضه النوم بشك من ريحه البرفان الحريمي الي ماليه المكان فتحت الباب ليمسك خالد ايدها بسرعه 
خالد بخوف وتـ.ـو.تر:انتي رايحه فين ياهبه تعالي نتكلم هنا احسن 
هبه بتردد وخوف ان يكون شكها صحيح:ماشي ياخالد زي مـ.ـا.تحب ياحبيبي 
اخدها خالد لصالون لتسمع هبه صوت انثى عالي من اوضه النوم خالد سابته وجرت على هناك لتصدم من الي شافته 
هبه بغضب:انتي مين وايه الي جايبك هنا 
اميره ببرود:انتي الي مين وجايه في شقه زوجي ليه 
هبه بصدمه:زوجك ازاي يعني 
خالد ببرود من خلفها:مراتي ياهبه انتي مش بتسمعي يعني 
هبه بصدمه منه ودمـ.ـو.ع:انت ياخالد تعمل فيا كده ليه!!
خالد ببرود ومكر:وانتي مفكره اني ممكن احب وحده زيك خاينه ياهبه انتي خونتي عيلتك علشان واحد غريب يبقى اكيد حياجي يوم وتخونيني انا كمان زيهم 
هبه بدمـ.ـو.ع زي الشلال:بس انا عملت كده علشان حبيتك ياخالد عملت كل ده علشانك انت بس 
خالد بضحك وسـ.ـخريه:ههههه وانا عملت ده علشان الورث بس ياهبه انتي متستحقيش حد يحبك لانك أزيتي اخوكي الي من لحمك ودمك يبقى متتكلميش عن الحب احسن 
هبه من الصدمه مش عارفه ترد ولان كلامه صحيح هي خانت اقرب ماليها علشان كده القدر انتقم منها كمان 
اميره بخبث:سمعتي ياحبيبتي خالد زوجي قال ايه بره بقى منغير مطرود 
بصت هبه على خالد بدمـ.ـو.ع وصدمه وخالد مسكها من ايدها ورماها بره الشقه بدون شفقه وقال 
:غورى في سنين داهيه مش عاوز اعرفك تاني 
قامت بعد ماقفل الباب في وشها والناس شافت حالتها ورجعت بيتها وهي منهاره من العـ.ـيا.ط 
سماح بصدمه من شكل هبه:يالهوي ياهبه مين عمل فيكي كده ومالك منهاره كده ليه!!
هبه اترمت في حـ.ـضـ.ـنها وهي منهاره فعلا:انا اسفه ياماما سامحيني انا السبب انا سبب كل حاجه انا نـ.ـد.مانه اوي اوي 
سماح بعدم فهم:اسفه على ايه ياهبه انتي عملتي ايه يابنتي قولي 
هبه بدمـ.ـو.ع:انا كذبت ياماما كذبت عليكي مريم مش عملت حاجه انا السبب في كل حاجه انا اسفه 
بعدت عنها سماح بغضب:انتي بتقولي ايه ياهبه انطقي عملتي كده ليه 
قعدت هبه وهي بتبكي بحسره وحكت لامها كل حاجه من الاول 
وكملت بعدها بوجع حقيقي:انا عملت كل ده لاني فكرته
 بيحبني صحيح انا غلط اوي اوي ياماما وانا نـ.ـد.مانه والله اوي 
سماح بنـ.ـد.م وحسره:لا الزنب يابنتي مش زنبك انتي بس زنبي انا كمان لاني محبتش مريم من الاول رغم انها بتعاملني زي امها باظبط بس انا غلطت في حقها وظلمتها زور وكمان رميتها بره بيتها بدون شفقه والي حصل معاكي ده زنب مريم صحيح كما تدين تدان يابنتي 
هبه بدمـ.ـو.ع ونـ.ـد.م:طيب حنعمل ايه ديلوقتي ياماما 
سماح بنـ.ـد.م حقيقي:حتروح نعتزر من اخوكي ومـ.ـر.اته لحد مايسمحونا يابنتي دي اقل حاجه نعملها بعد الي حصل 
هبه باجاب:عندك حق فعلا ياماما 
وعند حسن ومريم وصلو لشقه الجديده  الي قريبه من شغل حسن ودخلو يرتبو حجاتهم جوه 
مريم بحزن:متاكد انك بتعمل الصح ياحسن انا زعلانه على ماما وهبه اوي 
حسن بصدمه من كلامها:انتي ازاي كده يامريم دول كانو بيأزوكي حتي مشفقوش على حالتك وانتي تعبانه ازاي زعلانه عليهم كده!!
مريم ببتسامه:انا عارفه ان في حاجه غلط حصلت ياحسن وهم بيحبوني اكيد وانا مسمحاهم وربنا غافور رحيم ياحبيبي 
حسن بحب:انا مغلطش فعلا لما حبيتك وخليتك ملكه قلبي يامريم
مريم بحب:وانا كمان مغلطش لما قولت انت سندي الحقيقي ياحسن 
فجئه سمعو صوت الباب وحسن فتح لقى امه وهبه في وشه 
سماح بحزن ونـ.ـد.م:ممكن نتكلم معاك انت ومريم ياحسن 
حسن بضيق:عاوزين ايه تاني ياماما مش كفايه الي حصل بسببكم 
هبه بدمـ.ـو.ع:انا اسفه ياحسن كل الي حصل كان بسبب انا سامحني ياخويا 
حسن بنرفزه:اسامحك ايه بعد الي عملتيه ياهبه انتي حرمتيني اكون اب وانا شايف مراتي علطول تعبانه قدامي ومش عارف اعملها ايه 
هبه بنـ.ـد.م حقيقي:انا اسفه عارفه اني غلط كتير بس كونت مخدوعه انا كمان ياحسن صدقني 
سماح بدعم:ايوه يابني وانا كمان اتضحك عليا زيها 
حسن بشك:وانا مبقاش عندي ثقه فيكم من بعد دلوقتي
بس انا عندي ثقه فيهم ياحسن دخلهم ياحبيبي 
بص حسن وسماح وهبه على مريم بصدمه ودخلو جوه الشقه
بدئت هبه الكلام الاول:انا اسفه يامرات اخويا انا ازيتك كتير بسبب جهلي عن الحقيقه سامحيني ارجوكي 
سماح بنـ.ـد.م:وانا كمان يابنتي انتي علطول اعتبرتيني امك وانا كونت بقل منك علطول وانا كمان نـ.ـد.مانه وعاوزه تسامحيني يامرات ابني 
مريم ببتسامه:عارفين رغم كل الي حصل منكم بس انا عمري ماقدرت اكرهكم او ازعل منكم حتي علشان كده انا مسامحاكم من قلبي
حسن ببتسامه حب:وانا مدام اعترفتم بغلطكم ومريم
 مسامحه انا كمان مسامح ومش زعلان منكم لانكم عيلتي كمان 
فرحت هبه وسماح وجرو على مريم حـ.ـضـ.ـنوها بحب حقيقي المره دي 
ومرت سنتين وحسن ومريم ربنا كرمهم بتوأم زي القمر حسين ومرام وسماح فرحت بيهم اوي وبقت بتحب مريم زي هبه واكتير 
وهبه ربنا هداها وخلصت الجامعه وبقت دكتوره واتقدم ليها زميلها الدكتور الي حبها بجد وهي حبه كمان واجوزو وعاشو كلهم في سعاده كبيره 
النهايه...

لو خلصتي الرواية دي وعايزة تقرأيي رواية تانية بنرشحلك الرواية دي جدا ومتأكدين انها هتعجبك 👇

تعليقات