رواية رغم فرق السن حمزة وجميلة كاملة جميع الفصول

رواية رغم فرق السن هي رواية رومانسية تقع احداثها بين حمزة وجميلة والرواية من تأليف حنين عادل في عالم مليء بالتناقضات والأسرار تتشابك مصائر شخصيات رواية رغم فرق السن لتجد نفسها في مواجهة قرارات صعبة تُغير مجرى حياتهم إلى الأبد ان رواية رغم فرق السن هي قصة عن الحب الذي يتحدى الزمن والمصير الذي يفرض نفسه والأرواح التي تسعى خلف الحرية والسعادة بين الأمل واليأس وبين القوة والضعف ينسج رواية رغم فرق السن تفاصيل حياتهم في معركة غير متكافئة مع القدر لتكشف كل صفحة عن لغز جديد يقود القارئ نحو نهاية غير متوقعة

رواية رغم فرق السن حمزة وجميلة كاملة جميع الفصول

رواية رغم فرق السن من الفصل الاول للاخير بقلم حنين عادل

تبدأ الأحداث في مستشفى 
جمال:جيب العواقب سليمه يارب
ناهد: اهدي يا أبو جميله هتبقي كويسه أن شاء الله
جمال: يعني يقولولي روح هات بـ.ـنتك من المدرسه اصل مغمي عليها ومش بتفوق وديها المستشفي واهدي ربنا يستر دا انا محلتيش غيرها.
ناهد: أن شاء الله هتبقي كويسه تلاقيها داخت من الأرهاق ولا حاجه اصل هيا بقالها كام يوم مش بتاكل وعندها برد في معدتها وبترجع 
جمال: وما قولتيش ليه يا ناهد كنا وديناها للدكتور حـ.ـر.ام عليكي يا شيخه دا انا مش بطيق عليها الهوي ..
ناهد: انا قولت يكون برد في معدتها ولا حاجه وكنت بديها العلاج
جمال: الدكتور طلع اهو من عندها 
جمال: خير يا دكتور
الدكتور: مبروك المدام حامل
جمال: حامل حامل ايه يا دكتور اكيد في غلط دي عندها 18 سنه ومش متجوزه اكيد التحاليل مش مظبوطه
ناهد: ايوه يا دكتور اكيد في حاجه غلط
الدكتور: ما فيش غلط ولا حاجه هيا حامل في شهرين
جمال وقع مغمي عليه من الخضه 
ناهد قاعده بتعيط من اللي حصل وبتصحي في جوزها
جمال فاق وحاول يتماسك وخد جميله وساكت طول السكه ومش بيتكلم وجميله هتمـ.ـو.ت من الخــــوف منه ...
#flash
جميله بـ.ـنت عندها 18 سنه أيه في الجمال بطابع ملائكي عيون زرقاء وشعر أشقر طويل وبياض ناصع وجـ.ـسم متناسق تعيش مع أمها ناهد وأبوها جمال في حي شعبي علي قد حالهم يشتغل جمال سائق خاص لحمزه بيه وبتدرس جميله في اخر سنه في الثانوي وهيا متفوقه وناويه تروح كليه من كليات القمه ..
#Back
رجع جمال البيت مصدوم من اللي بـ.ـنته الوحيده عملته من اللي بيشقي ويتعب عشانها  وفي الأخر كـ.ـسرت ضهر أبوها
دخل وراها اوضتها وقفل الباب وراه
ناهد بتخبط علي الباب: استهدي بالله يا جمال والنبي ما تتهورش..
جمال بعصبيه: مين اللي عمل معاكي كده
جميله خايفه ومرعوبه ومش بترد
جمال بعصبيه: مين يا زباله اللي عمل كدا ويتري كان برضاكي ولا أي ردي يا اللي كـ.ـسرتي ضهري ردي
جميله بعـ.ـيا.ط: أشرف
جمال : أشرف مين وعرفتيه منين 
جميله مش بترد وبتعيط
راح جمال وجاب السكينه من المطبخ
وناهد بتـ.ـو.تر وخــــوف: استهدي بالله يا جمال ما توديش نفسك في داهيه ومسكت أيده
زقها جمال ووقعت اتخبطت ودخل علي جميله ومعاه السكينه...يتبع
جمال دخل علي جميله وفي أيده السكينه 
جمال: ها تقولي مين اللي عمل كده ولا أمـ.ـو.تك
جميله بخــــوف: طب اهدي ها قولك كل حاجه 
في يوم كان في شباب بيضايقوني قدام المدرسه بعد ما طلعت وهروح البيت وحاولوا يخدوني معاهم بالقوه في عربيه وهما شكلهم أغنياء من الجامعه اللي قدام المدرسه والغريب أن مافيش حد كان هيساعدني عشان خايفين منهم وخلاص هيركبوني العربيه وفقدت الأمل في النجاه وكنت بعيط ومنهاره لقيتهم كلهم عالأرض قومت أشوف مين ده لقيت شاب وسيم عنده في حدود ٢٢ سنه مثلا بس عضلات وكدا هوا اللي ضـ.ـر.بهم وقالي انت كويسه قولتله الحمد لله ومشيت حتي من غير ما اعرف اسمه او يعرف اسمي
بعد كدا عادي كنت بروح المدرسه وهوا في كليته كنت بلمحه كتير وكان نفسي اروح اشكرة علي اللي عمله بس كنت مكسوفه وبعدين في يوم لقيته واقف قدام المدرسه كأنه مستنينه وشكرته وقلبي ارتاح له جدا بقيت بحب أشوف هوا شيك ومؤدب وحلو اي بـ.ـنت تتمناه وفي يوم لقيت رقم غريب في التليفون انا مش برد علي أي رقم بس لقيته بيعيد الإتصال كتير فرديت 
جميله: الوووو مين معايا
....: انا أشرف 
جميله: أشرف مين 
اشرف: اللي ساعدتك من الشباب
جميله: ااه اذيك انا عاوزه اشكرك بجد مش عارفه لو ماكنتش موجود كنت عملت ايه بجد شكرا جدا
اشرف: العفو دا واجبي وما فيش شكر بين الصحاب
جميله: صحاب!!
اشرف: ما هوا بصراحه من زمان براقبك ومعجب بيكي ونفسي اكلمك بس انتي مش بتدي فرصه لحد ودا عجبني فيكي اكتر وقولت صحاب عشان بدايه الحب صداقه وانتي هتحبيني زي ما انا بحبك
جميله: ايه الثقه دي 
رجعلي عقلي اللي تاه من كلامه الحلو وقفلت السكه
بس انا بجد شكلي حبيته لو ما شوفتهوش بحس أن في حاجه ناقصه وبعدين هوا اللي كان بيحاول يكلمني وانا رافضه وفي بنات اعرفهم بيحاولوا معاه بكل الطرق ااه انا جميله جدا بس هوا جميل لدرجه ان زي الأمير اللي في قصص ديزني
بحاول ابعد عنه وفي حاجه بتقربني ليه
قعد يلح عليا أن احنا نخرج لحد ما وفقت 
بقينا بنقرب من بعض كل يوم خروج وكدا 
لحد ما في يوم وانا راكبه معاه عربيته بسني والغريب أن انا مقلتش حاجه وكدا لأني بجد حبيته وحبيت قربي منه
في يوم كان في رحله في المدرسه وانتي وافقت يا بابا اني اروح لكن ماروحتش روحت معاه في عربيته وكانت الرحله مدتها يومين فضلنا مع بعض وطلب مني اننا نكمل حبنا وانا قولت لأ أما نتجوز فكتبنا عقد  عـ.ـر.في وحصل اللي حصل وخــــوفت اسيب الورقه هنا حد يشوفها فسبتها مع صاحبتي
جمال بينزل ضـ.ـر.ب في جميله ااه يا بـ.ـنت الكـ.ـلـ.ـب وكل ده وانا وامك نايمين ربنا ينتقم منك يا شيخه وصاحبتك مين اللي معاها العقد ده 
جميله بعـ.ـيا.ط: سلمي
جمال: كلميها تجيبه
جميله تمسك التليفون وترن علي سلمي
جميله: الووو 
سلمي: اذيك يا جميله
جميله: الحمد لله بقولك انا عايزه العقد اللي معاكي
سلمي: انا اسفه يا جميله ماما غسلت الجاكت اللي كان في الورقه ودابت في الميه اسفه يا جميله
#سلمي بـ.ـنت سمراء وقصيره مصاحبه جميله بس بتغير منها لجمالها وبتحب اشرف بس مش بيديها فرصه وهيا العقل المدبر للي حصل لجميله كانت بتحرضها أنها تتعرف عليه بحجه أن البنات كلها هتمـ.ـو.ت عليه وكانت عارفه ايه اللي هيحصل بعد كدا
جميله: بتقولي ايه العقد داب في الميه حـ.ـر.ام عليكي يا سلمي 
جمال سمع جميله قعد وحط أيده علي دmاغه ما الإثبات الوحيد راح...
طلع جمال وراح لناهد وقالها: مفيش غير حل واحد بس
ناهد: ايه هوا ده يا خويا
جمال؛ حمزه بيه كان طالب مني جميله للجواز هجوزهاله
ناهد: يلهوي دا قدك  هتجوزها واحد قد أبوها
جمال: ما لو كانت صانت نفسها وحفظت شرفها ما كانش يبقي ده الحال منك لله يا جميله
ناهد سكتت لأن كلامه صح وقالتله اللي تشوفه
جميله طلعت من أوضتها: لأ مش هتجوز حمزه بيه أشرف هيجوزني  هوا قال كده وعمره ما هيسيبني
جمال: أشرف مين اللي هيتجوزك هوا في واحد بيتجوز واحده بعد ما اخد منها اللي هوا عاوزه وانهال عليها بالضـ.ـر.ب
بعد ما هدي شويه 
جميله: ابوس ايدك يا بابا اديني الموبايل بس أكلمه وان ماجاش هتجوز حمزه بيه علطول اديني فرصه بس
جمال : ماشي بس أن ماجاش هجوزك حمزه بيه واعطاها التليفون
جميله بترن علي أشرف : رد بقا يا أشرف
أشرف: الوووو 
جميله: أشرف وحـ.ـشـ.ـتني اوي 
أشرف: وانتي كمان وحشاني اوي 
جميله حكت ليه كل اللي حصل وإن هيا حامل وأنها لو مجاش هتجوز حمزه بيه
اشرف: اوعي يا جميله انتي حبيبتي وام ابني انا هجيب اهلي وهاجي اطلبك بكره 
جميله بفرح : ماشي اوعي ما تجيش حياتي انا والبيبي مرتبطه بيك يا أشرف
اشرف: اطمني انا عمري ما هتخلي عنك
طمنت جميله أبوها أن أشرف هيجي هوا وأهله بكرة وهيطلبوها وأبوها حاسس ان الكلام ده مش هيتم بس بيحاول يصدق....
عند أشرف في البيت 
ابوه عاصم بيه شخص قاسي مش بيهتم لمشاعر وحب وكلام فاضي علاقته بمـ.ـر.اته أولاده فقط زير نساء فاسد بمعني الكلمه
أمه شاهيناز هانم رغم أن هيا ام لكن هيأتها كفتاه في التلاتين من عمرها رقيقه المشاعر بتحب أشرف جدا ويتوافق علي أي طلب وأشرف هو ابنهم الوحيد
راح أشرف وحكي لأمه كل اللي حصل
شاهيناز: بتحبها يا أشرف
أشرف: بمـ.ـو.ت فيها ساعديني اتجوزها يا اما هتتجوز حد غيري وهتسبني لوحدي وهيا حامل كمان ابني يا أمي
شاهيناز: انا مش عندي مانع عشان عارفه أن الحب مش بيتعوض بس ابوك هيبقي أكبر عائق ..
أشرف: لازم نقنعه انا قلتلهم هجيب اهلي وهروح بكره
شاهيناز: لما يجي من الشغل ونفاتحه في الموضوع وربنا يسهل ربنا ينولك اللي في بالك يا حبيبي
أشرف: يارب يارب يوافق وما يعملش مشاكل بس هوا وافق أو موافقش هتجوزها لو ايه 
فضل أشرف قاعد يستني عاصم يرجع من الشغل علي أحر من الجمر...
عند جميله 
جميله أبوها حابسها في الأوضه مانع عنها التليفون والتليفزيون وامها تدخلها الأكل وتطلع تقفل عليها أسوأ فتره عاشتها جميله في حياتها ومنعوها من انها تروح المدرسه ..
ناهد بتكلم ابو جميله (جمال) : أن شاء الله الواد هيصدق وهيجي يتجوزها
جمال: قلبي بيقولي أنه مش هيجي اصل الأغنياء دول الفلوس بتمحي الضمير من عندهم الا من رحم ربي حد زي حمزه بيه ده عمري ما شوفت في كرمه ولا في أخلاقه..
جميله قاعده بتفكر يا تري يا أشرف هتيجي ولا ايه 
عند أشرف في البيت قاعد مستني عاصم بيه أبوه وقلقان من رده فعله خلاص عاصم اجي
اشرف: عاصم بيه ممكن اكلمك 
اشرف عمرة ما قال لأبوه يا بابا 
عاصم: انا تعبان النهارده يا أشرف
اشرف: خمس دقائق بس معلش
عاصم: ماشي يلا عشان عايز انام
أشرف : انا بحب واحده وعايزه اتجوزها ونروح نطلب أيدها بكرة ضروري
عاصم: بسرعه كده
اشرف: أيوة
عاصم: طب مش تقولي مين وعيلتها مين مستواها اي عشان اعرف هتقدر تشيل اسم عيلتنا ولا لأ
اشرف: مش مهم عندي عيلتها المهم اني بحبها
عاصم: ايوه تبقي فقيره كحيانه ويا تري أبوها شغال ايه عربجي ولا سواق ولا نجار ولا ايه اهو ده النسب اللي يشرف 
اشرف: يعني أي مش هتيجي معايا
عاصم: انسي الهبل ده كله وشوفلك بـ.ـنت ناس تشرفك
اشرف بغـــضــــب : بس دي حامل مني 
عاصم: كمان رايح تتجوز واحده غلطت معاها يا مغفل وانت متأكد أن دي ابنك ما اللي يخليها تعمل معاك كده تعمل مع غيرك
اشرف بغـــضــــب: عاصم بيه شوف نفسك بتقول ايه دي مراتي بس  عـ.ـر.في وانا عايز اشهر الجواز عشان العقد اتقطع
عاصم ببرود: كمان مراتك لأ خلاص طالما العقد اتقطع ما عدش فيه جواز اهدي بقي وشوفلك واحده شريفه صانت نفسها ليك وحافظت عليها
اشرف بزهق: مش هتيجي معايا انا هاروح ومن امتي كان ليك في حياتي دور يا عاصم بيه كنت عمرك جنبي وفي ظهري عشان تيجي النهارده.......؟
عند جميله 
جمال قاعد بيستناه وبيقول :يارب يكون ظني غلط و يجي عشان الموضوع يتلم بقا 
ناهد: أن شاء الله هيجي ونخلص من الكابوس ده بقي
جمال : يارب 
جميله مقفول عليها في اوضتها محرومه من التلفزيون والتليفون ومن كلمه كويسه من ملذات الحياه 
جميله: يلا يا أشرف اثبت لهم اني حبيت الشخص الصح اني اخترت صح خلي ابننا رمز حبنا يتربي ما بينا ويعيش....
اتفق أشرف مع أمه أنهم يروحوا لجميله وعاصم طبعا مش موافق وركبوا العربيه وخدوا بوكيه ورد ورايحين ..
جمال دخل لجميله : الوقت أتأخر والزفت ده ما جاء
جميله بتبكي وساكته 
جمال: احنا علي اتفاقنا بقي هتتجوزي حمزه بيه
جميله ببكاء: اللي تشوفه يا بابا
خرج جمال من اوضه جميله وساب جميله بتعيط بحرقه
جميله لنفسها: كده يا أشرف كده يهون عليك كل الحب اللي انا حبيتهولك كل اللحظات الحلوة اللي بينا طب أن كل ده هان عليك هان عليك برده ابننا هان عليك ربنا يسامحك يا أشرف ربنا يسامحك يا رب ما انا مش هقدر ادعي عليك 
جمال بيمسك تليفونه وبيكلم حمزه بيه
جمال: الووو 
حمزه : ايوه اذيك يا جمال
جمال: الحمد لله يا حمزه بيه انت كنت طلبت مني ايد جميله بـ.ـنتي
حمزة: ااه يارب تكون وافقت
جمال: ااه بس تيجي تتقدmلها
حمزه بفرح: بس كده دا انا اقدmلها حياتي علي طبق دهب
جمال: ربنا يقدm اللي فيه الخير
وانتهت المكالمه علي كده
جمال دخل لجميله: انتي لازم تنزلي اللي في بطنك ده
جميله: ايه حـ.ـر.ام نقــ,تــل روح
جمال : ومش حـ.ـر.ام اللي عملتيه ده كلام منتهى هينزل يعني هينزل
جميله: مش هنزله لو علي جثتي يا بابا عايز تمـ.ـو.تني مـ.ـو.تني بس مش همـ.ـو.ت ابني 
جمال ضـ.ـر.بها جـ.ـا.مد وخرج وسابها مغمي عليه من كتر الضـ.ـر.ب
عند حمزه
نعرفكم الأول عن حمزه
حمزه ابو العز 
45 سنه هيئته شاب  ثلاثيني مهتم بصحته جدا وسيم ورياضي أسمر بشعر ناعم ما تجوزش انشغل بعمله ومالقاش البـ.ـنت اللي تملي قلبه قبل عينه بس من يوم
لما شاف جميله قلبه دق ليها وحبها من اول نظره
حمزه مبسوط جدا أن حلمه هيتحقق في أنه هيتجوزها وحتي أن كان في فرق في العمر بس هيخليها تحبه وتعشقه زي ما بيحبها ويعشقها..
حمزه قاعد بيفتكر اول مره شاف فيها جميله لما كان راكب عربيته في يوم والدنيا كانت بتشتي وفجأة العربيه وقفت لأن السواق كان هيضـ.ـر.ب بـ.ـنت نزل السواق يجري يشوفها وحمزه نزل من عربيته لقاها واقفه وحاطه أيدها علي وشها من الجعزه 
جمال السواق بلهفه: جميله يا بـ.ـنتي انتي كويسه
نزلت جميله أيدها من علي وشها اللي أسر قلب حمزه من جماله
جميله: بابا 
وراحت حـ.ـضـ.ـناه
حمزه: دي بـ.ـنتك يا جمال
جمال: ايوه يا باشا الحمد لله ربنا ستر كنت هخبط بـ.ـنتي
وانتي يا جميله مش تخلي بالك 
جميله: معلش بقا يابابا 
حمزه: انت كويسه يا جميله
جميله: الحمد لله يا عمو كويسه
اضايق حمزه من كلمه عمو بس كان مبسوط انه شافها واتعرف عليها 
يقاطع تفكيره : حمزه بيه حمزه بيه
حمزه: ايه يا عثمان
عثمان الطباخ: الغدا جاهز
حمزه: ماشي 
وراح حمزه يتغدا 
حمزه بعد ما خلص اكل 
حمزه لنفسه: ايه ده انا كلت كل ده انت فتحتي نفسي للدنيا يا جميله بعد ما خلاص كنت هفقد الأمل أن الاقي البـ.ـنت اللي أحبها واسعدها وتجبلي ولد منها زي القمر يشيل اسمي ااه صحيح في فرق سن بس اوعدك اني هخليكي سعيده وعمري ما هزعلك وهانكون مع بعض في الوحشه والحلوه وهكون سندك........
جهز حمزه نفسه عشان يروح يقابل ابو جميله زي ما طلب منه وركب عربيته ورايحلهم
عند جميله
جمال دخل علي جميله وقالها: حمزه بيه مش لازم يعرف حاجه عن اللي في بطنك ده فاهمه
جميله: ازاي وانا حامل في شهرين هنخبي ده ازاي وبعدين انت بتقول أنه إنسان كويس عايز تخدعه وتبني حياتي علي كذبه 
جمال بعصبيه: وانتي فاكره أنه أن عرف هيتجوزك ولا هيبصلك
جميله: انا اسفه يا بابا بس انا مش ناقصه مشاكل عشان اجيب مشكله جديده انا هقوله علي كل حاجه وهوا أن عجبه يجوزني يجوزني ماعجبوش خلاص
جمال : بتتنكي علي ايه دا انتي قليله الربايه واللي في بطنك ابن حـ.ـر.ام
جميله بضيق: انا قلتلك أنه كان جوزي وماكنش في الحـ.ـر.ام
جمال ما مسكش أعصابه ولسه هيضـ.ـر.بها لقي جرس الباب بيرن
وقف جمال: حمزه بيه اجي 
راح جمال فتح الباب 
جمال: اتفضل يا حمزه بيه
دخل حمزه مع جمال وقعد 
جمال؛ ناهد خلي العروسه تجيب الشربات
اجت ناهد ومعاها جميله شايله الشربات
حمزه مبهور من جمالها وحلاوتها 
جمال،: زغرطي يا وليه
حمزه: استني يا ام جميله انا عايزه اتكلم مع جميله شويه
جمال وشه جاب الوان يا تري عايز يكلمها في ايه وعارف أنه لو سابهم لوحدهم جميله هتتكلم وتقول كل حاجه والجوازه تبوظ بس هيعمل ايه قام جمال وخد ناهد في أيده ودخلوا جوه وسابوهم لوحدهم
بدأ حمزه كلامه مع جميله: اذيك يا جميله
جميله: الحمد لله ووشها في الأرض
حمزه: ايه من ساعه ما جيت مش بتبصي في وشي
 ووشك في الأرض مش عايزه تشوفيني ولا ايه
 ‏
جميله: لأ  مش كده ورفعت وشها تشوفه 
حمزه: ايه رأيك راجـ.ـل عجوز مش كده
جميله: بالعكس حضرتك مش باين عليك اي سن ما شاء الله  اللي يشوفك يقول عندك 30 سنه 
حمزه:شكرا يا جميله عالمجامله وبعدين ايه حضرتك دا انا هبقي جوزك قوليلي يا حمزه المهم عاوز أسألك سؤال مهم
جميله: اتفضل حضرتك
حمزه: حضرتك تاني
جميله: اسفه يا حمزه
حمزه: تمام السؤال هو انتي وافقتي تتجوزيني ليه 
جميله بتفكر تقوله بس خايفه من ابوها
حمزه: قوليلي عايز اعرف السبب وعايزين نبدأ حياتنا علي ميه بيضه زي ما بيقولوا قوليلي كل حاجه ومـ.ـا.تخبيش
جميله فكرت أنه لازم يعرف كل حاجه وبدأت تحكيله
عن علاقتها بأشرف وأنها حامل منه وأنها كانت متجوزه منه وإن ده ماحصلش في الحـ.ـر.ام 
حمزه بيسمع ليها 
جميله: انا كده قلتلك كل حاجه وانا كنت متجوزاه وهوا مجاش يتقدmلي وغدر بيا وبابنه وانت في ايدك القرار دلوقتي 
حمزه:..
جميله بتنتظر رد حمزه هل هيتجوزها ولا لأ ايه قراره
جميله: انتي عرفت كل حاجه والقراار قرارك دلوقتي 
حمزه: ..........
جميله؛ انا عارفه أنه قرار صعب انا مش هافرض نفسي عليك انا هدخل اقول لبابا اني انا مش موافقه لو انتي محرج تقولها
وقفت جميله ودخلت عشان تقوله
حمزه : موافق
جميله لفت ليه : بتقول ايه
حمزه: أنا موافق
جميله: مش هتنـ.ـد.م 
حمزه: لأ مش هنـ.ـد.م
جميله: بس انا مش هكون ليك زوجه زي اي زوجه انا هبقي مراتك علي الورق بس
حمزة: هخليكي تحبيني زي ما بحبك
جميله: مش هقدر احب حد تاني
حمزة: هتحبيني اد ما انا بحبك
جميله: وابني انا مش هنزله 
حمزة: هيبقي ابني 
جميله: هتنـ.ـد.م يا حمزه ما تصعبش الأمور علي نفسك
حمزة: انا بحبك وهاستحمل اي حاجه عشانك
سكتت جميله
حمزه : يا جمال يا ناهد
خرج جمال وناهد وعلي وشهم القلق من قرار حمزه أو أن تكون جميله قالت له حاجه
حمزه؛ زغرطتي يا ام جميله بقا مش دي قري فاتحه ولا ايه
انبسط جمال وزغرطتت ناهد وقروا الفاتحه وحددوا ميعاد الفرح ...
جميله بتفكر مع نفسها: يا تري منتظرك ايه لسه يا جميله 
حمزه صمم أن كل حاجه تكون زي اي عروسه لأول مرة 
جميله: ليه كل دا فستان فرح وفرح كبير وكوافير
حمزة: عايز افرحك يا جميله 
جميله: كل اللي انت بتعمله مش ليه لزمه
حمزة زعلان من كلامها وبيقول لنفسه: لازم اخليها تثق فيا الأول وبعدين هتحبني اللي عمله أشرف خلاها تفقد ثقتها في اي حد ....
حمزة اخد جميله وجبلها فستان الفرح 
جميله حزينه 
حمزة لنفسه: شكلك هتتعبيني جدا 
الفرح في قاعه كبيرة علي مستوي عالي من الرقي 
الفرح فيه رجـ.ـال أعمال ومشاهير 
حمزة راح يجيب جميله من الكوافير 
طلعت جميله زي الأميرات حمزة وقف مبهور من جمالها
حمزة: طالعه زي القمر يا حبيبتي
جميله ببرود: شكرا
مسك حمزة جميله من أيدها وركبها العربية ووصلوا لقاعه الفرح
نزل حمزة وجميله واول لما دخلوا الورد الأحمر وقع فوقهم 
دخل حمزة وجمال وناهد مبهورين من جمالها ورقتها 
قعد حمزة وجميله عالكوشه
الأجواء دي تعجب اي بـ.ـنت لكن جميله قلبها مجروح
اجي وقت رقصه السلو رقصت مع حمزة كأن عقلها مش موجود كانت بتفتكر أشرف 
اشرف: فرحنا هيكون في قاعه كبيرة وشيك وهيكون فيها ناس مشهورة
جميله: هلبس فستان فرح تحفه كل البنات هتمـ.ـو.ت عليه وهطلع زي القمر وانت هتكون زي القمر ببدله سودا شيك وانيقه وبرفن ريحته تشـ.ـد اي حد والبنات تبقي هتمـ.ـو.ت عليك واقعد اغـ.ـيظهم اني هتجوزك 
اشرف: وانا كل الناس هيحسدوني عليكي واول لما ندخل من باب القاعه ينزل علينا الورد وكل اللي في الفرح يسقف لينا وهنبقي مبسوطين وهيبقوا معانا أصحابنا  اللي بنحبهم وهيصولنا ويفرحولنا
جميله: هيبقي جميل يارب حقق حلمنا وخلينا علطول مع بعض
اشرف: يارب يا حبيبتي انا مقدرش اعيش من غيرك بس هنقضي شهر العسل فين
جميله: في فرنسا نفسي اروح لها
اشرف: طلباتك اوامر يلا نروح لها بقي
جميله: هههههههه اتجوزنا خلاص وبنفكر في شهر العسل
يقاطع تفكيرها حمزة وهوا يحملها ويدور بيها وسط رقصه السلو ولما نزلها داخت فحـ.ـضـ.ـنته 
حمزة اول مرة يحس الأحساس ده بس مبسوط من قربه ليها
فضلت كام دقيقة لما الدوخه راحت وخلصوا رقصه السلو وقعدوا عالكوشه والناس بتتصور معاهم ومبسوطين وبيرقصوا
اصحاب حمزة وجميله بيتصوروا معاهم
بس بيتهامسوا بين بعضهم أن جميله متجوزاه عشان فلوسه
وحمزة  متجوزة عشان صغيرة 
حمزة عارف الكلام ده لكن مش بيهمه كلام الناس
انتهي الفرح وروحوا البيت 
اتفاجأت جميله من جمال فيلا حمزة ولكن حياتها هتبقي زي السـ.ـجـ.ـن .......
حمزة: اتفضلي برجلك اليمين يا عروسه
دخلت جميله وبدون اي كلام 
جميله: فين اوضتي 
حمزة: اوضتك هيا اوضتي
جميله: قولتلك أناا هبقي مراتك علي الورق بس انا مش بحبك
حمزة بحـ.ـز.ن: خلاص تعالي وانا اوديكي 
ودخلها اوضه 
حمزة: دي اوضتك وفيها حمام
جميله: ماشي 
حمزة طلع وسابها وراح أوضاع
جميله قفلت الباب ونامت  عالسرير وقعدت تعيط لحد ما راحت في النوم 
حمزة في اوضته غير هدومه وخد شاور ااه صحيح متضايق بس عالأقل جميله بقت مـ.ـر.اته 
اجي الصبح واشرق نور الشمس يوم جديد على الجميع
صحي حمزة فهو متعود يصحي بدري خد شاور وعمل  رياضه  وبعدين راح لجميله عشان يشوفها 
بيخبط عالباب مش بترد دخل لقاها بفستان الفرح 
حمزة؛ جميله جميله اصحي جميله 
جميله مش بتصحي 
حمزة: دا  انتي نومك تقيل اوي 
حمزة شال جميله وقــلـــعها فستان الفرح ولبسها بيجامه وعملها شعرها ضفيرة كل ده وهيا نايمه 
وخرج يقول للخدm يجهزوا الفطار
جميله وهيا بتتقلب على السرير وقعت وده اللي صحاها
جميله: ااااه هوا كل يوم ياربي بقا 
قامت جميله من علي الارض ماسكه ضهرها من الواقعه 
جميله: ايه ده انا فاكرة امبـ.ـارح اني ماغيرتش هدومي ونمت ايه ده شعري ما كنش ضفيرة اكيد حمزة اللي عمل كدة دا شاف كل حاجه هبص في وشه ازاي ثم إنه ازاي يدخل عليا ويقــلـــعني هدومي كدا 
الباب خبط 
جميله : ادخل 
حمزه: يلا تعالي افطري
جميله:بغـــضــــب انت ازاي..
حمزه: يلا عشان تفطري
جميله بعصبيه: انت ازاي تدخل عليا اوضتي وانا نايمه وتغيرلي هدومي كمان
حمزة: انتي ناسيه ولا ايه أن انا جوزك 
جميله: عالورق 
حمزة🙂: خلاص يا ستي ما تتعصبيش بس انا حبيت اريحك ممكن بقا تيجي تفطري
جميله: ما ليش نفس 
حمزة: أن ماكنش عشانك يبقي عشان البيبي
جميله😤: قولتلك مش عايزة 
حمزة😠: انتي ليه بتعامليني بالطريقه دي انا ذنبي ايه انك اتعرفتي علي حته عيل بايظ ماعرفش يشتال المسؤوليه ولا عرف يحافظ عليكي 
ورزع الباب وطلع متعصب جدا من عندها
قعدت جميله تبكي علي حالها 
وتقول لنفسها: هو فعلا حمزة محترم وكويس وما عملش حاجه وحشه فيا بالعكس اتحملني واتحمل ابني وستر علينا بس اعمل ايه انا معدش عندي ثقه في حد ماعدش عندي ثقه في نفسي حتي ........
بعد ساعه .....
حمزة بيخبط عالباب
جميله لسه في غرفتها : ادخل
جميله اتفاجأت انه حمزة وهيا فاكرة أنه هيعمل زي اي راجـ.ـل ويفضل زعلان يومين تلاته اوحتي لما تروح تعتذر
حمزة:مش هتفطري بقا😏
جميله: انت زعلان مني
حمزة: خالص انت مين عشان ازعل منك يعني
جميله: مراتك
حمزة:😜عالورق بس
جميله: ههههههههه 
حمزة بتلقائيه: ضحتك جميله زيك اول مره اشوفها يارب اكون سبب من اسباب سعادتك
حطت جميله وشها في الأرض من الخجل
حمزة: هتفطري بقا ولا ايه 
جميله: طيب يلا
حمزة: خلص🤣🤣
جميله: هوا ايه اللي خلص
حمزة: الفطار انا كلت ليكي 
جميله: هههههههه يعني ايه هاكل ايه دلوقتي انا
حمزة: ايه رأيك لو خرجنا منها افطرك انتي وحسن ونتفسح 
جميله: اوك النفسيه بجد محتاجه خروجه بس استني مين حسن..
حمزة: البيبي اللي جاااي انا كان نفسي يبقي عندي ولد اسمه حسن..
جميله : ؟..
حمزة: سيبك من الكلام ده يلا ادخلي البسي 
جميله : حاضر
وخرج حمزة يلبس 
حمزة لابس كاجوال تيشيرت ابيض يبرز عضلاته وبنطلون جينز وكوتشي ابيض ونضارة سوداء وبرفن ريحته تشـ.ـد اي حد..
خلص لبس وراح لجميله
خبط عالباب 
جميله من ورا الباب: ايوه
حمزة: خلصتي يا نور الشمس
جميله: خلاص اهو مين نور الشمس دي
حمزة: انتي 
جميله: اشمعنا 
حمزة: عشان دخلتي نورتي حياتي 
جميله: بس الشمس زي ما بتنور اللي بيقرب منها بتأذيه وتحرقه
حمزة: انا هستحمل نــــارها هتبقي جنتي بس تديني فرصه
جميله بتتهرب من الكلام 
جميله فتحت الباب 
حمزة؛ ايه ده 
جميله: في ايه ماله
جميله لابسه تيشيرت كات وبنطلون جينز وصندل عالي
 وسايبه شعرها وحاطه ميكب خفيف
 ‏
حمزة: كدا هتتعاكسي مني
جميله: 🙈🙈💛
حمزة: طيب ما تتكثفيش اوي كده انا بصراحه مش عايز اكلمك في لبسك اصل تقولي دقه قديمه ومعقد والهبل ده بس انتي ترضي أن حد يبصلك بطريقه وحشه تجـ.ـر.ح احساسك ...
جميله : خلاص فهمتك دقيقه هغير البلوزة
حمزة: مراتي العاقله الكامله 
جميله: هههههه انت دmك خفيف اوي كنت مفكراك....
حمزة: وقفتي ليه كنتي مفكراني دقه قديمه وكده وراجـ.ـل كبير ومعقد وجيل غير الجيل مش مواكب العصر
جميله: لأ بس .....
حمزة: خلاص يلا بقا ادخلي البسي 
جميله: حاضر 
دخلت جميله لبست بلوزه مقفوله بعكس الأولي 
جميله: كدا كويس
حمزة: تمام اوي 
خرج حمزة مع جميله وراحوا مطعم
حمزة: كدا جوعتيني
جميله: انت ما فطرتش
حمزة: كنت عايز افطر معاكي 
جميله: اسفه اني اخرتك
حمزة: ولا يهمك 
فطروا وخلصوا 
حمزة: تحبي تروحي فين بقا قوليلي وانا اعملك كل اللي نفسك فيه
جميله: عايزه اروح الملاهي
حمزة؛ ايه😱 هههههههههه طفله
جميله: بتضحك عليا ماشي بس هيا بتبسطني 
حمزة؛ حاضر يا ستي انا أقدر ارفضلك طلب
وراحوا الملاهي جميله مبسوطه وحمزه خايف 
جميله وهيا راكبه جنب حمزة: ايه خايف ليه كدا
حمزة: شكل الحب هيجبلي اخر 
جميله بتجري وبتلعب زي الطفله وحمزة واقف مبسوط أنها سعيده 
جميله: عايزة ايس كريم وبوب كورن 
حمزة؛ حاضر 
حمزة جبلها اللي هيا عايزاه 
عدت الساعات كأنها دقائق معدودة
حمزة: يلا بقا نتغدي 
جميله: ااه انا جوعت اوي
حمزة: ااه من اللعب 🤣🤣
جميله: اتريق ماشي
حمزة: تحبي نتغدي ايه بقا
جميله: مش عارفه علي زوقك بقا 
حمزة : ماشي 
راحوا مطعم شيك جدا وقعدوا فيه 
اجي الويتر
حمزة: هاتلنا سنجاري واستاكوزا وشوربه بحر وهات 
حمزة: بتحبي مع العيش ولا الرز
جميله: عادي اي حاجه
حمزة: خلاص هات الاتنين عيش ورز 
اجي الأكل واكلوا
جميله: الأكل تحفه مش قادرة ما كلتش كده من زمان
حمزة: الف هنا 
جميله: ميرسي 
حمزة: يلا بقا نروح عشان عندي ليكي مفاجأة كبيرة
جميله: بجد هيا ايه
حمزة: مش هاتبقي مفاجأة لو قلتلك  
جميله: ماشي يلا علي نــــار عشان اعرف المفاجأة دي
حمزة: يلا
جميله وحمزة طالعين من المطعم جميله شافت ابو اشرف عاصم عاصم واقف بيبصلها بصه تحدي وابتسامه صفرا أنكجت جميله حمزة وكأنها بتغـ.ـيظه ومشت وسابته ولا كلمته كلمه .
حمزة انبسط أن جميله انكجته وحس أن في أمل
روحوا البيت 
جميله : ها مش تقولي ايه هيا المفاجأة بقا
حمزة: يلا هقولك حالا
واخدها من أيدها وطلع اوضته وطلع ظرفين
وأعطاهم لجميله تشوفهم
جميله : ايه دول 
حمزة: دي تذكرتين سفر لفرنسا
جميله : بجد واللهي وحـ.ـضـ.ـنته من الفرحه
حمزة فرح جدا وفضل حاضنها ومبسوط بحـ.ـضـ.ـنها اول مرة يحس الأحساس ده قلبه بيدق جـ.ـا.مد وحاسس بشعور غريب بس اهم حاجه أنه مبسوط
فاقت جميله لنفسها ورجعت لورا واتكسفت جدا من اللي عملته ووشها احمر
حمزة بصلها وانبهر من جمالها وهيا مكسوفه
حمزة: هنسافر بكرة أن شاء الله جهزي شنطتك
جميله: بس انا مش عندي جواز سفر هسافر ازاي
حمزة: انا جهزت كل حاجه
حمزة؛ انا هاروح اخد شاور واغير هدومي
جميله: اوك وانا كمان 
خرج حمزة وراح اوضته كان مبسوط جدا وقلبه بيرفرف من الفرحه.
جميله لسه مكسوفه من اللي عملته بس مبسوطه انها هتسافر فرنسا ودا كان حلمها 
خادت شاور وغيرت هدومها وقعدت عالسرير مبسوطه
بس افتكرت أشرف..
اشرف: تحبي نروح شهر العسل فين يا حبيبتي
جميله: اي حته هنكون فيها مع بعض هتحبي جميله جدا
اشرف: انا عارف انك نفسك تروحي فرنسا وتتصوري جنب برج ايفل وهنروح فرنسا في شهر العسل
جميله: بجد وبفرحه كبيرة حـ.ـضـ.ـنته وهوا لفها وهيا فضلت تضحك ومبسوطه
فاقت من شرودها علي الباب بيخبط 
جميله قامت تفتح
حمزة: تعالي نقعد في الجنينه شويه
جميله: اوك ونزلت معاه
جميله ايه ده 
شموع عالأرض عامله ممر وورد وقلب مرسوم عالأرض وجو رومانسي وطرابيزه عليها كرسيين وفوقها تاج وعليها شموع وورد حاجه رومانسيه جدا
حمزة: ايه مش عاجبك ولا ايه
جميله: لأ حلو بس.....
حمزة: كل البنات بتحب كده 
جميله كانت عايزة تمشي
حمزة: انا عايز بس افرحك لو عايزة تمشي ماشي بس انا كنت عايز نتكلم مع بعض شويه 
جميله: اوك 
حمزة شادلها كرسي وقعدت عليه
وقعدت قصاده
حمزة: انا عايز افرحك بس عشان حاسس انك حزينه وانا مش بحب اشوفك كده 
جميله: انت انسان كويس اوي يا حمزة اي بـ.ـنت تتمناك وتستاهل بـ.ـنت احسن مني
حمزة: بس انتي ما فيش احسن منك بالنسبالي
جميله: حمزة انت ليه ما تجوزتش يعني انت ما شاء الله شاب ووسيم ورياضي وغني اي بـ.ـنت تتمناك ليه ما تجوزتش من زمان واستقريت
حمزة: كل البنات اللي كانوا بيعرفوني بيعرفوني عشان طمعانين في فلوسي وعاجباهم المظاهر وبعد علاقة ماما وبابا اللي كانت مليانه مشاكل بسبب أنه كان جواز صالونات وبابا سابها وكان كل يوم بيخـ.ـو.نها مع واحدة عشان يقهر ماما قولت لأ أن ابقي من غير جواز احسن من اني ادخل جواز فاشل مليان  مشاكل وبردة ما لقتش البـ.ـنت اللي تهز قلبي وتملي عيني ..
جميله: ..........
حمزة؛ دوشتك معايا يلا نتعشي بقا
جميله: حاسه ان هزيد كده من كتر ما بتأكلني .
حمزة: انتي مش بتاكلي لنفسك بس انتي بتاكلي لشخصين ولازم تأكلي كويس
أكلوا وخلصوا 
جميله: انا هاطلع انام
حمزة: اوك يلا فاتك تعبتي وهنصحي 
وطلعوا ودخلت جميله أوضتها 
ودخل حمزة أوضته بدري
حمزة نفسه أن جميله تبادله ولو ربع حبه ليها 
جميله بتفكتر لحظاتها مع اشرف 
كانوا راكبين عربيته وقت شروق الشمس منظر جميل والعربيه من غير سقف وهيا بطلع أيدها وتقف تتفرج عالمنظر وكانوا في قمه السعاده والحب وراحوا قعدوا عالبحر يتفرجوا عالغروب وحـ.ـضـ.ـنته بالجـ.ـا.مد
اشرف: انا بحبك
جميله : وانا بمـ.ـو.ت فيك ونفسي نفضل مع بعض علطول
اشرف: وانا عمري ما هسيبك ولا هتخلي عنك ابدا لأني مش هاعرف اعيش من غير روحي وانتي روحي 
جميله تبكي وتكلم نفسها: اتخليت عني في عز ما كنت محتاجالك وسبتني انا خلاص هنساك وهطلعك من حياتي ومن قلبي وحياتي مش هتقف عليك وهنسي كل اللحظات الحلوة الخادعه اللي كانت بينا 
ونامت جميله 
حب أشرف اللي كان كبير. في قلبها بقي ممزوج بالعتاب والكرامه والكراهية وبقت مشاعر متلخبطه
اشرقت الشمس يوم جديد على الجميع 
حمزة صحي وخاد شاور وجهز نفسه 
راح خبط علي جميله مش بترد وهوا عارف ان نومها تقيل 
دخل حمزة ووقف يتفرج عليها اد ايه هيا جميله وهيا نايمه وباسها في خدها..
حمزة بيبص علي جميله اد ايه هيا جميله جدا وهيا نايمه
 وباسها في خدها وبعدين باسها بوسه طويله فوقتها من النوم 
 ‏
جميله قامت بتفتح عنيها وحمزة بيبـ.ـو.سها
جميله قامت قعدت عالسرير وحمزه اتحرج من اللي هوا عمله
جميله: ايه اللي انت عملته ده 
حمزة: .........
جميله: قولتلك ما تفتحش الباب عليا وازاي تبوسني مش انا قولتلك أن احنا متجوزين عالورق بس
حمزة: انا أسف معرفتش اتحكم في مشاعري
جميله بغـــضــــب: طيب انت كنت عاوز ايه
حمزة وهوا عرقان من اللي هوا عمله
حمزة: انا كنت بصحيكي عشان ما نتأخرش علي ميعاد الطياره خدي شاور ويلا البسي وهنفطر في الطيارة
جميله: طيب
حمزة واقف.
جميله: هاغير وانت واقف.
حمزة: اااه انا أسف 
طلع حمزة من اوضه جميله 
حمزة: ايه اللي حصل ده وانا معاها مش ببقي نفسي مش بتحكم في نفسي يارب ريح قلبي..
جهز حمزة وخاد شنطته وراح لجميله وخبط عالباب
جميله: أيوة
حمزة: خلصتي هنتأخر
جميله: ثواني وهاطلع
طلعت جميله وهيا معاها شنطتها ولابسه بنطلون جينز وكوتشي وبلوزه مقفوله بس البسيط بيبقي جميل جدا 
ابتسم حمزة ليها : طالعه جميله جدا اسم علي مسمي
جميله بابتسامه: ميرسي
ومشوا وركبوا العربيه ودخلوا المطار وخلصوا الإجراءات اللازمة وركبوا الطياره 
جميله مبسوطه جدا اول مرة تركب طياره وتسافر بس خايفه 
الطيارة طارت وجميله خايفه وماسكه ايد حمزة
حمزة: ما تخافيش عشان اول مرة بس انا هاعودك عليها
جميله: قصدك ايه
حمزة: هنسافر علطول نتفسح ونتبسط
جميله: بجد
حمزة: اه طبعا انا سعادتك مسؤوليتي 
جميله بإبتسامه: انت انسان كويس جدا وطيب وحنين جدا مش عارفه انت ازاي فضلت المده دي لوحدك وانت بصفاتك دي
حمزة: ههههه نصيب ..
جميله نست خــــوفها ونامت علي كتف حمزة عشان صحت بدري 
حمزة مبسوط جميله علي كتفه وماسكه أيده
حمزة: امتي تحسي بالحب اللي في قلبي  ليكي 
وصلوا الي فرنساااا
جميله اخيرا صحت بعد ساعات نوم متواصل
حمزة: ايه ما بتزهقيش من النوم
جميله :اااه ايه وصلنا🥱🥱
حمزة: ااه وصلنا
نزلوا من الطياره واخدوا شنطهم وراحوا علي فندق قريب من برج ايفل 
جميله: انا عايزة اوضه لوحدي
حمزة: انا حجزت واحدة بس
جميله: احجز اوضه تانيه
حمزة: حاضر خودي مفتاح الأوضه دي ليكي وانا هاحجز واحده تانيه.
دخلت جميله وقعدت تتفرج على جمال الأوضه وان برج ايفل باين من ازازها 
حمزة حجز اوضه جنب جميله ودخل اخد شاور وغير هدومه وراح لجميله
خبط عالباب وهيا مش بترد 
خبط وما فيش فايده 
قلق علي جميله فتح الباب ودخل مالقهاش عالسرير وفي نفس الوقت طلعت جميله من الحمام بالبورنس شعرها مبلول ورجليها باينه وبيضاء زي التلج 
حمزة واقف مبهور من جمالها وحلاوتها
قرب منها وهيا متفاجأه من وجوده ومكسوفه منه 
قرب حمزة منها وهيا بترجع لورا لحد ما زنقها في الحيطه وباسها وهيا حطت ايديها علي رقبته وكانت مستسلمه ليه وفضل يبـ.ـو.سها باشتياق وحب 
لحد ما في حد خبط عالباب وقاطعهم 
حمزة راح يشوف مين 
وجميله قالت ازاي وافقت بكده وكانت مستسلمه ليه بالطريقه دي وقررت انها مش عايزة تقرب منه كفايه اللي حصل ليها من أشرف بسبب حبها الكبير ليه وفي الأخر اتخلي عنها وقلبها مش حمل الو.جـ.ـع تاني
حمزة لقا اللي بيخبط الروم سيرفز 
حمزة في نفسه: يعني ما كنتش عارف تستني شويه دا انت قطعت احلي لحظه في حياتي يا رخم 
الروم سيرفز: حضرتك باب اوضتك التانيه مفتوح وانا شوفتك وانت داخل هنا فجيت اقولك
حمزة: ااه نسيت بس استني انت مصري 
..: ايوة انا مصري بشتغل هنا 
حمزة؛ اهلا بيك وطلع فلوس وادهاله
راح حمزة يقفل باب اوضته ورجع تاني لأوضه جميله بس الباب مقفول 
حمزة: افتحي يا جميله
جميله: لأ مش هافتح 
حمزة: ليه بس كده
جميله: يا سلام مش عارف انت عملت ايه انت ضايقتني جدا
حمزة: طب افتحي ومش هاعمل حاجه 
جميله: لأ مش هافتح
حمزة: خلاص براحتك انا هخرج اتفسح بقا والف براحتي وخليكي هنا لوحدك وانا هابعتلك فطار
جميله فتحت الباب : يا سلام واللهي هوا انا جايه اقعد لوحدي هنا علي قلبك 
حمزة ؛ هههه متأكد أنك كنتي هتفتحي 😂
جميله: واللهي ماشي بتضحك عليا انا زعلانه منك ولفت وشها عنه بطفوليه
حمزة: ما قدرش علي زعلك يا قمر 
جميله ابتسمت 
حمزة: مش يلا بقا 
جميله: يلا 
وخرجوا 
حمزة: يلا نفطر الأول 
جميله: ماشي
فطروا وشربوا النسكافيه
جميله: يلا بقا عايزة اشوف كل مكان هنا 
حمزة: يلا يا حبيبتي 
جميله لنفسها: بطل الأسلوب ده معايا ايه الحنيه والحب ده في حد كده بس يا خسارة يا ريتني شوفتك قبل ما اشوف أشرف كان فرق كتير معايا 
لفوا في كل مكان واتفسحوا وركبوا مركبه في البحر 
وراحوا برج ايفل وجميله صورته وهوا صورها 
حمزة: ايه مش هنتصور مع بعض 
جميله: لأ مش هنتصور
حمزة: اوك اللي انتي عايزاه
وروحوا بعد ما قضوا اليوم في الخروجات
جميله: انا فرحانه جدا جدا 
حمزة: يارب دايما تكوني مبسوطه 
جميله : ماشي انا هنام بقا
حمزة: من غير ما تتعشي 
جميله: مش عايزه حاسه اني مش جعانه
حمزة: لأ ازاي وحسن يجوع 
جميله: هههههههه خلاص هتعشي بس فين
حمزة: تعالي نتعشي في مطعم الفندق
جميله: ماشي يلا ونزلت معاه للفندق 
اتعشوا وفي واحد اجي يكلم حمزة
حمزة ساب جميله وقام يكلموا 
جميله لقت ازازه قدامها فكرت ازازة كولا وشربت منها 
جميله: شربت حبه كتار منها 
جميله: ايه ده بيلسع اوي 
حمزة اجي 
حمزة: ايه ده انت شربتي من ده
جميله: ااه ايه ده طعمه وحش اوي انا فكرته كولا
حمزة: ههههه دا ويسكي يا جميله 
جميله جميله اصحي جميله
حمزة: دا انتي دmاغك خفيفه اوي 
شالها حمزة وطالعها عالأوضه بتاعته 
حمزة حطها عالسرير وهيا حـ.ـضـ.ـناه ومش راضيه تسيبه 
حمزة: ايه ده انا جبتك اوضتي هتصحي الصبح تفكريني مخطط لده كله انا عارف دmاغك 
بيحاول يبعد عنها وهيا متعلقه فيه فنام وهيا في حـ.ـضـ.ـنه 
طلعت الشمس باشعتها الذهبية علي وش حمزة فوقته صحي حمزة ولقاها لسه في حـ.ـضـ.ـنه قام براحه من غير ما يصحيها لأنه متعود يصحي بدري بس لقاها مضايقه من الشمس فوق قدام الشباك يحوش الشمس عنها ويبعد وكان مبسوط
حمزة: ايه ده يا حمزة انت عيلت اوي كده ليه وضحك وقفل الستارة ودخل ياخد شاور 
حمزة اخد شاور ونسي ياخد هدوم معاه 
حمزة لنفسه: هيا اكيد لسه نايمه ونومها تقيل عادي بقا 
وطلع وهوا لافف الفوطه حوالين وسطه وعضلاته باينه وشعرة مبلول
طلع لقي جميله قدامه
جميله صرخت من المنظر: انت بتعمل ايه هنا
حمزة: اهدي دي اوضتي انتي شربتي امبـ.ـارح ويسكي ودوختي وانا طلعتك هنا 
جميله: طب البس حاجه ومغمضه عينيها
حمزة انتهز الفرصه وقرب منها وجميله بترجع لورا
جميله بتصوت فجأة ااااااع
حمزة: في ايه في ايه
جميله : الفوطه 
حمزة: مالها 
جميله لفت وشها : وقعت 
حمزة بص لقي الفوطه وقعت جابها بسرعه  
حمزة: اوعي تبصي
جميله: ما تخافش بس البس 
حمزة جاب الفوطه غطي نفسه وجاب هدوم من الدولاب ودخل جوا الحمام يلبس 
جميله طلعت من الأوضه وراحت أوضتها وقعدت تضحك عاللي حصل ..
حمزة طلع من الحمام بعد ما لبس وقعد يضحك عاللي حصل 
حمزة عمل رياضه 
جميله خدت شاور ولبست قميص نوم مكشوف من فوق ولبعد الركبه وسابت شعرها وحطت ميكب خفيف وقعدت تتفرج علي التليفزيون وتقلب بين قنواته
حمزة بيخبط عالباب راحت جميله تفتح تلقائيا
حمزة: انتي ازاى تفتحي الباب كدا افرضي كان حد غريب
جميله خجلت: انا اسفه مش عارفه انا طلعت كده ازاي 
حمزة وهوا راكن عالباب: بس طالعه زي القمر
جميله خجلت ووشها احمر
حمزة: يلا بقا عشان ننزل 
جميله: ماشي هلبس 
حمزة: يلا البسي وانا هدخل اسليكي
وحمزة داخل جميله وقفته 
جميله: انتي رايح فين 
حمزة: هتفرج انا زي جوزك بردة
جميله : اطلع بقا 
وقفلت الباب وراه وقعدت تضحك على كلامه وراحت تلبس
وحمزة راح يجهز نفسه 
جميله بعد ما لبست حست انها تعبانه شويه بس حاولت تتماسك
حمزة خبط عليها وطلعتله 
حس انها بتتو.جـ.ـع 
حمزة: مالك يا جميله
جميله: مفيش انا كويسه
حمزة :متأكدة
جميله: ايوه
حمزه : طيب يلا 
ومشي ولسه هينزلوا في الأسانسير 
جميله : اااه اله
حمزة: في ايه مالك 
 جميله: تعبانه اوي بطني بتتقطع 
 ‏
حمزة بقلق : طيب تعالي نروح مستشفي يلا 
جميله مسكت بطنها ومشت قادرة تمشي 
حمزة شالها وجري يدور علي أقرب مستشفى وهوا قلقان جدا عليها وبيقول: استر يارب استر ...
حمزة شايل جميله وراح علي أقرب مستشفى 
الكلام بعد الترجمه
حمزة: اريد طبيبا حالا 
اجي دكتور ودخلوها في اوضه 
الدكتور: ما الذي حدث لها
حمزة: هي حامل ولقد شعرت بالألــم فجأة في بطنها 
الدكتور: لا تقلق سأفحصها
الدكتور بيكشف علي جميله وحمزة واقف قلقان وهيمـ.ـو.ت من الخــــوف علي جميله وعلي ابنها وكأنه ابنه بره الأوضه
خلص الدكتور كشف علي جميله
حمزة: ما ذا بها وما سبب المها
الدكتور: هل شربت مشروبا غازيا أو أكلت شئ مضر
حمزة: لا نعم نعم لقد شربت أمس ويسكي 
الدكتور: كيف هذا ألا تعلم أنه مضر للمرأة الحامل
حمزة: للأسف لقد حدث عن طريق الخطأ 
الدكتور: أن الطفل بخطر سوف أكتب لها ادويه وترتاح لمده اسبوع بدون حركه
حمزة: وهل سيكون الطفل بخير
الدكتور: تلتزم بالراحه والأدويه وبعد ذلك نقرر لأنه هناك احتمال للنـ.ـز.يف فهذه مسألة حياة أو مـ.ـو.ت أتمني أن تكون بخير
حمزة: شكرا لك دكتور هل يمكنني اخذها للمنزل
الدكتور: نعم ولكن لابد لها من الراحه التامه لمده اسبوع لأنها لم تتم الثلاث شهور والطفل الأن في خطر 
حمزة: سوف أفعل كل ما أستطيع فعله وشكرا لك مجددا 
دخل حمزة لجميله
حمزة: سلامتك الف سلامه
جميله: الله يسلمك ابني بخير 
حمزة: ااه الحمد لله بخير  
جميله: بس ايه اللي حصل 
حمزة: بسبب الويسكي اللي شربتيه وكتبلك أدويه وعايزة ترتاحي لمده اسبوع في السرير وان شاء الله خير
جميله: وهفضل اسبوع في السرير هوا انا جايه هنا اقعد
حمزة: هنعمل ايه كله عشان حسن يهون 
جميله: ااه .....
حمزة: يلا بقا نمشي 
جميله : يلا وتقوم بسرعه
حمزة؛ تؤتؤتؤ شغل العيال ده مش هينفع واحدة واحدة 
جميله: حاضر 
حمزة وهو ساندها : براحه 
جميله بتبتسم وبتقول لنفسها: لو كنت أبوه بجد كنت عملت ايه اي الحنيه دي كلها دا لو كان أشرف ما كانش عمل كدة 
ركبوا تاكسي ووصلوا عالفندق 
حمزة دخل جميله اوضتها ونيمها عالسرير 
حمزة : انا مش هاقدر اسيبك لوحدك
جميله:قصدك ايه
حمزة: هقعد معاكي هنا عشان اطمن عليكي واديكي ادويتك انتي لازم ترتاحي اسبوع مش تتحركي.
جميله: لا ما تخافش انا هبقي كويسه 
حمزة: دا مش طلب انا هاقعد معاكي وما تخافيش هنام عالكنبه
جميله: انا هبقي كويسه ومش عايزه اتعبك روح ارتاح في اوضتك 
حمزة: لأ انا هبقي مرتاح وانا جنبك بالعكس أنا هتعب وبالي هينشغل لو سبتك ورحت الأوضه
جميله: خلاص براحتك
حمزة: ها مش يلا نفطر بقا انا هطلب الفطار يجيلنا هنا عشان تاخدي ادويتك 
جميله: اوك 
طلب حمزة الفطار 
اجي الفطار نوتيلا وتوست ومربي و جبن وبيض ولبن معلب 
حمزة حط الفطار قدام جميله 
جميله: نوتيلا بمـ.ـو.ت فيها 
حمزة: طيب يلا عايزك تخلصي الأكل ده كله 
جميله بدأت في الأكل وحمزة وجميله وهيا بتاكل فضلت حته شوكولاته علي جنب بوقها 
حمزة ضحك عليها 
جميله: في ايه بتضحك على ايه
حمزة شاورلها أن في حاجه علي بوقها 
جميله بتحاول تشيلها ومش بتروح 
حمزة مد أيده وشالها بكل رومانسيه 
وجميله اتحرجت وحطت وشها في الأرض
خلصوا فطار 
جميله قعده زهقانه بتتفرج عالتليفزيون 
جميله: حمزة  اللي كان بيقولي مش هيسبني ونزل ما استحملش يقعد معايا 
حمزة اجي بعد شويه ولقي جميله زعلانه ومبوزة
حمزة: زعلانه ليه 
جميله: ولا حاجه في حاجه تزعل 
حمزة: انا عارف انتي زعلانه عشان سبتك ونزلت
جميله: لا عادي مش زعلانه
حمزة: طيب انا جايبلك هديه
جميله🥰🥰،: بجد ايه 
حمزة: أما اشوف ابتسامتك الأول
جميله مبتسمه : اهو😊😊 يلا بقا وريني
حمزة طلعلها هديه وقالها: افتحيها 
فتحت جميله الهديه
جميله😱😱: ايفون  وااااااااو  ايه ده ولاب توب كمان 
حمزة: لقيتك مش معاكي تليفون قولت اجبهولك وانا عارف ان انتوا بتحبوا الحاجات دي
جميله: مش عارفه اقولك ايه بجد شكرا جدا⁦☺️⁩⁦☺️⁩🤩
حمزة: اي حاجه تعوزيها اؤمري وطلباتك أوامر 
جميله: مش عارفه اقولك ايه بجد انت كيوت خالص
حمزة: 😂😂 كيوت ماشي مش اكتر منك يا قمر
اجي الليل حمزة مهتم بجميله بالأكل والأدوية ومش بيخليها تتحرك 
جميله: انا هنام
حمزة: وانا هنام عالكنبه 
جميله محروجه أنه نايم عالكنبه بس استسلمت ونامت
حمزة نام علي الكنبه 
حمزة متعود على أنه يصحي بدري وزي ما يكون دmاغه بقت  منبه صحي الصبح ولسه بيفتح عينه لقي جميله علي طرف السرير وهتقع طلع يجري ولحقها ووقعت علي أيده وعدلها عالسرير وهيا ولا حاسه باي حاجه خالص لان هيا نومها تقيل جدا
راح اوضته وخاد شاور وراح لجميله وهيا برده لسه نايمه 
نزل جري شويه وطلع شرب نسكافيه وطلب الفطار وهيا نايمه 
حمزة: ايه ما بتزهقيش نوم وقعد يصحي فيها 
صحت جميله وفطرت وخادت شاور 
عدي اليوم جميله يا اما بتتفرج علي التليفزيون أو عاللاب توب او عالتليفون
وحمزة مكفيه أن قاعد يتفرج عليها ومبسوط من مجرد أنه معاها علطول..
عدي الأسبوع وحمزة كان بيهتم بيها وجميله بتعمل اللي بتعمله كل يوم تتفرج عالتليفزيون أو التليفون أو اللابتوب 
حمزة اخدها وراح للدكتور عشان يشوف البيبي وصحته
حمزة: كيف حالها وكيف حال الطفل
الدكتور: أنه بخير وصحته جيده 
حمزة: هذه اخبـ.ـار جيدة ولكن ما هي مده حملها الأن
الدكتور: انها تبدأ في الشهر الرابع ولقد زال الخطر الان ولكن يجب الحذر....
حمزة: بالطبع شكرا لك 
ومشي الدكتور حمزة بص لجميله
حمزة: الحمد لله كويس
جميله: ما انا فاهمه شايفني جاهله ولا حاجه
حمزة: فاهمه فرنسي لأ بجد تبقي متفوقه
جميله: ااه صحيح هيا مدارس حكومه وكده بس انا كنت بجيب ترتيب 
حمزة: عالمدرسه
جميله: علي الجمهوريه
حمزة: ما شاء الله عليكي
جميله: ..........🥺🥺🥺
حمزة: ايه اللي زعلك دلوقتي
جميله: انا عايزة اكمل تعليمي 
حمزة: حاضر يا حبيبي انا مقدرش ارفضلك طلب وقلتلك طلباتك اوامر 
جميله : بجد🤩🤩
حمزة؛ اااه طبعا بس تقومي بالسلامه بس 
جميله: شكرا بجد يا حمزة 
وروحوا الفندق 
تقريبا مقضيين كل الوقت برة بيتفسحوا خروجات وحمزة كل همه أنه يفرح جميله 
وجميله معجبه بيه ده اللي بتقنع نفسها بيه مع انها فعلا بقت بتحبه ......
حمزة: يلا بقا جهزي الشنط 
جميله: 🥺🥺 هنمشي 
حمزة: بقالنا 3 شهور هنا كفايه بقا 
جميله: ياريت لو نقعد هنا علطول 
حمزة: وتسيبي مصر 
جميله: ما فيش حاجه فيها بتفرحني زي هنا 
حمزة': انت في اخر السادس في السابع يعتبر تجيبي حسن أن شاء الله ونرجع تاني 
ومشوا وركبوا الطيارة 
وزي اول مرة جميله خايفه ومسكت أيده ونامت علي كتفه وحمزة مبسوط بالقليل منها باللحظات الحلوة القليله بابتسامه منها بكلمه شكرا اللي بتخبي وراها كلمـ.ـا.ت كتير بنظراتها اللي بتحكي كتير بعادتها بنومها التقيل  وصلوا الفيلا  ودخلوا طلعت جميله اوضتها 
وحمزة لسه هيدخل اوضته 
جميله: رايح فين
حمزة: داخل اوضتي 
جميله: بس انا اتعودت انك تفضل معايا 
حمزة: خلاص هاقعد معاكي🤩🤩 
حمزة فرح جدا لانه حس أن  جميله بدأت تتقرب منه وتحس عالأقل بالراحه والأمان اللي بيجيبوا بقيت الأحاسيس..
في مستشفي كبيرة شخص نايم عالسرير 
الدكتور: في غيبوبه بقاله 5 شهور بس الأمل في ربنا موجود ...يتبع
حمزة مبسوط أن جميله بدأت ترتاحله أو تقرب منه 
ومبسوط انها طلبت أنه يفضل معاها في اوضه واحده فعلا اتفه الأسباب بتسعد أشخاص واتفها بيتعس برده
في مستشفي كبيره شخص نايم عالسرير في غيبوبه ومتوصل علي أجهزة كتير 
الدكتور: الأمل في ربنا كبير
....: هيفوق امتي يا دكتور 
الدكتور: ممكن يوم اسبوع شهر سنه كل حاله مختلفه عن التانيه ادعوله بالشفاء 
..: ربنا يشفيك يا بني يا رتني كنت انا وأنت لأ
 
عند حمزة وجميله 
اجي لحمزة تليفون
وطلع يتكلم في بره وبعدين رجع لجميله
حمزة: معلش يا حبيبتي انا لازم اسافر عشان لازم أتمم صفقه في الشغل
جميله: خدني معاك
حمزة؛ مش هينفع انتي كده هتتعبي معايا وانا أن شاء الله مش هتأخر
جميله بحـ.ـز.ن: طيب هتسافر فين وهتقعد اد ايه
حمزة: هسافر دبي وهاقعد من 3 ايام لأسبوع 
جميله: اوك وهاتمشي امتي
حمزة: بكرة 
جميله:🥺🥺
حمزة: بصي خلاص يولع الشغل وما تزعليش عادي مش هايحصل حاجه أن اتلغت صفقه
جميله: لأ انا مش زعلانه 
حمزة: خلاص انا مش هاروح
جميله: انا كده هزعل منك روح بس تكلمني علطول 
حمزة: طيب مش هتأخر انا عارف ان ميعاد تشريف الأمير حسن قرب 
جميله: علي فكره احنا ماعرفناش نوعه وعلطول بتقول الأمير حسن انت ازاي متأكد كده
حمزة؛ حاسس بكدة ومستنيه علي نــــار هاقوم بقي اجهز شنطتي عشان همشي بكرة بدري
جميله: استني وانا اجهزهالك
حمزة: انت تقعدي ترتاحي متعمليش حاجه خالص انا عايز حسن يجي بصحه كويسه عايزة ينزل بعضلات
جميله: ليه في جيم جوة
حمزة: افيهاتك بتمـ.ـو.تني ضحك انا هجهز شنطتي بقا 
جميله بتبص ليه وهوا بيجهز شنطته وزعلانه وحاسه أن هيبقي ناقصها حاجه كبيرة فهيا اتعودت علي وجوده وضحكته وكلامه واهتمامه وحبه اللي بيعبر عنه علطول 
جهز حمزة شنطته وخلص بيبص لقي جميله بتبص عليه
حمزة: جميله جميله جميله
جميله: ايوه ايوه
حمزة: مالك في ايه قولتلك لو متضايقه ما روحش
جميله: ما فيش حاجه عادي
حمزة: طيب انا هنام عالكنبه اللي جابت أخري دي بقا
جميله: نام ..
حمزة: يعني مش هتحني عليا وتنيميني جنبك مرة 
جميله وهي بتعض علي شـ ـــفــايـــ ـفها : لأ 
حمزة: بطلي الحركه دي شـ ـــفــايـــ ـفك من غير حاجه مغريه ولما بتحطي روج مش بتتقاوم مع الحركه دي مش هاسيطر علي نفسي
جميله: انت عارف انها طبيعيه اعمل ايه يعني بتطلع تلقائيه وبطل الكلام العيب ده ونام ولفت وشها وهيا بتضحك من كلامه....
نام حمزة ونامت جميله 
طلع الصبح وحمزة كالعاده صحي قبل جميله لقي جميله عرقانه وزي ما بتكون بتحلم وبتتكلم
حمزة صحاها اول لما صحت قامت حـ.ـضـ.ـناه وهيا خايفه
حمزة: في ايه بس مالك
جميله: كابوس ..
حمزة: في اي حلمتي بايه
جميله: حلمت أن في حد بيندهلي وبيقولي ما تسبينيش وانا بحاول اروحله وفي حاجات كتير مانعاني وانا عايزة اساعده بحر وانا بخاف من الميه وتعابين كنت همـ.ـو.ت من الخــــوف...
حمزة: أن شاء الله خير ما تقلقيش 
وهوا بيملسلها علي شعرها ولسه حاضنها انتبهت جميله واتكسفت وبعدت عنه 
حمزة،: هديتي خلاص
جميله ووجها احمر: ااه الحمد لله
دخل حمزة اخد شاور وحضر نفسه عشان يمشي 
وجميله حزينه أنه هيمشي وهوا قلقان أنه هيسيبها لوحدها بس للضرورة القصوي 
حمزة: عايزه حاجه انا هكلمك كل يوم وان شاء الله مش هتأخر 
جميله: خلي بالك من نفسك 
حمزة: خلي بالك من نفسك ومن حسن في رعايه الله
نزل حمزة ولسه هيركب عربيته لقي جميله واقفه في الشباك وعملتله باي
ابتسم لها حمزة وركب عربيته ومشي.
جميله قاعده حزينه فالبيت 
بتقضي وقتها في الجنينه يا اما عالتليفون أو التلفزيون 
اشتاقت لحمزة ااه صحيح بتبسط من مكالمته السريعه ليها اللي مش بتلاقي كلام ترد عليه بيه بس بقي جزء كبير من حياتها ولسه مش معترفه أنها حبته أو عشقته اي حد مكانها كان لازم يحب حد زي حمزة انك تلاقي اللي يدعمك ويهتم بيك ويحبك ويتمنالك الرضا ويخاف عليك وعلي اللي ليك ومـ.ـا.تحبوش أو ما تتقبلوش تبقي غـ.ـبـ.ـي أشرف كان حب مراهقه مش حب عشق ...
عدي علي غياب حمزة 5 أيام وجميله مستنياه علي نــــار ومشتاقه ليه جدا ولقت الطباخ اجي 
حمزة بيه وصل 
جميله كانت قاعده في اوضتها فرحت جدا حمزة اجي ودخل علي جميله جميله قامت بتلقائيه وحـ.ـضـ.ـنته : وحـ.ـشـ.ـتني جدا يا حمزة انت مش عارف الأيام دي عدت ازاي من غيرك
حمزة بفرحه: انتي اكتر لو اعرف ان السفر هيعمل كده كنت سافرت من زمان
جميله وانتبهت علي اللي عملته واتكسفت 
حمزة: دي حاجات ليكي ولحسن 
فتحت جميله الشنط : كل ده لينا دي حاجات تحفه بجد مش عارفه اقولك ايه 
حمزة: المهم تبقي مبسوطه ...
جميله بابتسامه .....
حمزة غير هدومه وخد شاور وارتاح شويه ودخل ينام ..
عدت الأيام بدون أحداث مهمه إلا أن جميله حبت حمزة بس مش عارفه كده وحمزة مبسوط لمجرد أنها معاه 
صحت جميله بتتو.جـ.ـع وتصرخ : حمزة حمزة حمزة 
صحي حمزة:  في ايه في ايه 
جميله: ااااااه بولد بولد 
شالها حمزة وركب العربيه وجري عالمستشفي جميله بتصوت 
وحمزة بيهديها أنها هتبقي كويسه 
دخل المستشفي واخدوها دخلوها العمليات 
حمزة قلقان بيمشي يمين وشمال وكأنه ابنه فعلا وسمع صوت طفل بيعـ.ـيط
فرح جدا كأنه هوا اتولد من جديد
طلعت الممرضه وعلي أيدها طفل صغير 
واعطته لحمزة
الممرضه: مبروك جالك ولد يتربي في عزك
حمزة: جميله عامله ايه كويسه
الممرضه: تمام الحمد لله هتطلع اهي
فرح حمزة جدا وطلع كل الفلوس اللي في جيبه وادهالها
الممرضه: بس كدا كتير اوي
حمزة وهوا بيبص لحسن: ما فيش حاجه تكتر عليكي 
فرحت الممرضه وشكرته ومشت 
حمزة بيبص لحسن شبه جميله بشعرة الأشقر وبياضه التلجي 
طلعوا جميله الأوضه ودخل عليها وهوا شايل حسن 
حمزة: حمد الله على السلامه 
جميله: الله يسلمك 
وورالها حسن 
جميله بطفوليه: خراثي خراثي ايه القمر ده ياتي كميله
حمزة بيضحك عليها 
جميله: بتضحك علي ايه بطل ضحك 
حمزة خد جميله وروحوا البيت 
حمزة: ها اقول لأهلك بقا ولا ايه
جميله: لأ 
حمزة: انتي مقطعاهم من كتير وهما نفسهم يشوفوكي
جميله: قولتلك لا يا حمزة
حمزة بيبص لحسن وبيقول: حسن حمزة ابو العز
جميله: بجد مش عارفه من غيرك كنت عملت ايه كان هايبقي ابن حـ.ـر.ام
حمزة: ما تقوليش الكلام ده دي هايبقي ابني 
في المستشفي الأجهزة بتعمل صوت عالي الدكاترة والممرضين جروا يشوفوا في ايه 
ايه ده المريـ.ـض صحي 
الدكتور بيفحصه : دا مرحله من التعافي هوا فتح عنييه بس لسه مش واعي بس احنا كده اتقدmنا كتير 
.....: يعني ممكن ياخد اد ايه وقت يا دكتور 
الدكتور: الحالات اللي من النوع ده مش بنحدد لها وقت دي بتبقي من عند ربنا ادعيله يا هانم لو عند اراده هيرجع في اسرع وقت بس لازم يكون في حاجه تحفزه .....
حمزة: حسن فين انا مش لاقيه فين سونه ياربي 
حسن: هييييييييييييه ومستخبي ورا الستارة
حمزة: ياربي انا مش لاقي سوني حبيبي 
حسن بيضحك
وفجأة حمزة شال حسن طفل عنده سنه بس ما شاء الله ذكي وقمر شبه جميله الخالق الناطق 
حسن بيضحك: بببببببببببببا
حمزة: قلب بابا وعمر بابا 
جميله واقفه بتضحك عليهم
جميله: هههههههه عيلت اوي يا حمزة
حمزة: بلاقي كميه سعادة وانا بلعب معاه 
جميله: تعالي لماما وتمد ايديها 
حسن مش راضي يروح لها 
جميله: يعني كده وجت تاخده تاني قالها: بببببببا 
حمزة: قالك عايز بابا متضايقه ليه وبيضحك
جميله: كده يا حسن ماشي وضحكت 
نزلت جميله قعدت في الجنينه بتفكر انها لازم تعترف لحمزة أنها بتحبه وتدي لنفسها فرصه ثانيه وازاي ما تحبوش بعد كل اللي عمله معاها ده وأنه حافظ علي وعده أنه مش هايقرب لها وهيبقي جوازهم علي الورق وبس فعلا حمزة مافيش حد زيه في رجولته وجدعنته وشهامته وحنيته وكل الصفات الحلوة فيه
بيقاطع تفكير جميله تليفونها وهوا بيرن 
جميله : رقم مين ده 
وبترد جميله وبتنصدm : 😱😱😱 ايه...
جميله وهيا قاعده في الجنينه بتفكر انها لازم تعترف لحمزة أنها بتحبه وتدي لنفسها فرصه ثانيه وحمزة مفيش منه راجـ.ـل وببحبها وعمل ليها كتير ازاي ما تحبوش
تليفون جميله بيرن رقم غريب ردت عليه
جميله: الوووو 
__جميله
جميله: أيوة مين
شاهيناز: انا شاهيناز ام اشرف هوا عايز يشوفك هوا بالمستشفي تعالي ارجوك حالته وحشه جدا
جميله: طيب طيب مستشفي ايه
شاهيناز: مستشفي سيتي
طلعت جميله تلبس بسرعه وعنيها مدmعه
حمزة شافها : في ايه يا جميله ورايحه فين
جميله ببكاء: أشرف في المستشفي وحالته خطر
ااه صحيح حمزة زي اي راجـ.ـل اضايق ولكن فضل مصدر الدعم علطول لجميله
حمزة: طب اهدي اوصلك 
جميله: لا خليك مع حسن 
جرت جميله عالمستشفي وحتي لو كانت مفكرة أن أشرف خانها واتخلي عنها بس بردة لسه في حاجه ليه جوا قلب جميله أن ماكنش حب عتاب وشوق واسئله كتير 
حمزة قاعد متضايق كان مفكر أن حياته هتستقر بس حمزة عايز جميله بإرادتها مش غـ.ـصـ.ـب عنها بس اكبر مخاوفه حسن لأنه مش هايقدر يعيش من غيره...
جرت جميله عالمستشفي وسألت علي اوضه أشرف ودخلتله 
لقت أشرف مقعد ازاي مشلول 
اتفاجأت جميله من المنظر 
شاهيناز: اقعدي يا جميله انا عارفه أن عندك اسئله كتير ومفكره أن أشرف اتخلي عنك أو خانك بس انتي مـ.ـا.ت عـ.ـر.فيش الحقيقه
جميله: حقيقه ايه وايه اللي حصل رد يا أشرف ايه اللي وصلك للحاله دي
اشرف: انتي حشـ.ـتـ.ـيني و  اوي وبقيتي اجمل من اخر مرة شوفتك فيها 
جميله: قول يا أشرف ايه اللي حصل وريح قلبي
اشرف: حاضر
بدأ أشرف يحكي 
قلت لعاصم باشا ابويا يجي معايا نخطبك من ابوكي وطبعا كنت متاكد انه مش هيوافق عشان بيحب المظاهر وكده بس انا اتحديته وماما وقفت معايا في قراري وكنت مبسوط جدا وبعدين لبست بدله وماما لبست احلي فستان وجبنا ورد شوكولاته وركبنا العربية وكنا في قمه السعاده السواق جاله اتصال .
ورد قلق جدا مـ.ـر.اته كانت بتولد والتليفون وقع منه من التـ.ـو.تر ولأنه ربنا رزقه بعد 15 سنه جواز بتوأم نزل يجيب التليفون وكان في عربيه لوري كبيرة وبتزمر واحنا بتقوله حاسب حاسب العربيه دخلت فينا من شـ.ـدة الخبطه العربيه اتقلبت ماما الحمد لله كان في كسور بس اتعافت أما السواق الله يرحمه وانا دخلت في غيبوبه وكانوا فاقدين الأمل دخلت في غيبوبه بقالي سنه وسبع شهور كان الدmاغ متضرر جدا من الخبطه انا قلت اما فوقت معاناتي هتقل
 لقيتني زي ما انتي شايفه كدا بس بيقولوا أن شاء الله هرجع زي الأول بس مع العلاج الطبيعي والأدوية وحافز يخليني أقاوم انا عارف انك كنتي فاكراني كل الوقت ده اتخليت عنك وخونتك واتخليت عن ابننا ......
جميله تبكي بحرقه : انا أسفه اني ظلمتك كل المدة دي وكنت مفكرة انك اتخليت عني ومسكت ايدة 
جميله: أن شاء الله هتبقي كويس وترجع احسن من الاول وهيا بتبكي
اشرف: اهدي انا كويس احكيلي ايه اللي حصل بعد كده وابننا ابننا يا جميله ايه اللي حصل ليه اوعي تكوني نزلتيه
جميله: ابننا عايش يا أشرف حسن وعنده سنه وطلعت صورة لحمزة وحسن ورتهوله 
اشرف: ما شاء الله شبهك الخالق الناطق بس مين ده اللي معاه في الصورة
جميله: حمزة جوزي
أشرف: ايه
جميله: بابا لما انتي ما جيتش يومها كان قايلي لو مجاش هيجوزني حمزة وده اللي حصل وإتجوزت حمزة ووافق اني ما نزلش ابني ودعمني ووقف معايا وبيحب حسن جدا دا حتي كتبه بإسمه عشان ما يبقاش ابن حـ.ـر.ام هوا انسان طيب وحنين جدا عليا وعلي حمزة..
اشرف: يعني ابني يتكتب علي اسم حد تاني دا حتي حـ.ـر.ام انا موجود اهو اكتبيه علي اسمي
جميله: انت عارف ايه اللي حصل وبعدين حمزة ذنبه ايه 
اشرف: وانا ذنبي ايه
جميله: بس استني لما ربنا يشفيك وهاعمل اللي انتي عاوزة 
انا هامشي دلوقتي وهاجيلك كل يوم خلي بالك من نفسك
اشرف: هاتي حسن عايز اشوفه
جميله: حاضر ..
مشت جميله وعنيها مدmعه من عنده ظلمته وهوا شاف كل دة وكانت مفكراه اتخلي عنها وقعدت تلوم نفسها
روحت جميله لحمزة 
حمزة: ماله أشرف 
ارتمت جميله في حـ.ـضـ.ـن حمزة 
حمزة: في ايه ضايقك في حاجه
جميله: انا ظلمته كتير وحكت ليه عن كل حاجه حصلت انا ظلمته يا حمزة وفكرت أنه اتخلي عني وكرهته وهوا شاف كل دة انا وحشه اوي يا حمزة
نزل الكلام علي قلب حمزة زي الصاعقه
حمزة: انتي ما كنتيش ت عـ.ـر.في حاجه ما تلوميش نفسك اي حد مكانك كان فكر كدة
جميله: اشرف مشلول يا حمزة مش قادرة اشوفه كدة 
حمزة: مش قولتي الدكاترة بيقولوا هيبقي كويس أن شاء الله خير
دخل حسن وهوا بيمشي وبيمسك في الحاجه وهوا داخل
جميله: سوني حبيبي 
طلع حسن يجري علي حمزة وهو بيقول: بابا
حمزة؛ حبيب قلب بابا ويشيله ويلاعبه 
افتكرت جميله كلام أشرف بخصوص حسن وأنه يتكتب بإسمه 
جميله بتفكر: هوا ده الصح لازم كده بس هاجـ.ـر.ح حمزة كدة دا روحه في حسن اعمل ايه
حمزة: جميله جميله ايه بتفكري في ايه
جميله: أيوة بصراحه أشرف عايز يشوف حسن بكرة وانا قولت له اني هاروح ليه كل يوم بس خايفه انك تتضايق 
حمزة: لأ عادي مش هضايق وابتسم ...
جميله: ميرسي بجد يا حمزة
خرج حمزة ومعاه حسن ونزلوا الجنينه 
حمزة بيبص لحسن وبيقول هايخدوك مني دا لو اخدوك يبقوا اخدوا روحي انا حبيتك حب فوق الوصف وجميله هترجعله وتسيبني أنا مش هقدر استحمل غيابها وغيابك عني انت ابني انا وجميله حبيبتي انا مش هقدر اعيش من غيركوا
حسن بيبص لحمزة ويضحك ويلعب في شعره ويجري 
حمزة ضحك ولعب معاه 
حمزة حتي ولو كنت هتسيبني لا زم استغل كل الوقت معاك 
الحب ثلاث اشخاص بيتعـ.ـذ.بوا فيه 
جميله رجعت تاني قلبها يرق لأشرف وخصوصا مع حالته ومش عارفه تحدد هيا بتحب مين
حمزة مكوي بنــــارين بنــــار حبه لجميله اللي لسه لحد الآن ما يعرفش هيا بتحبه ولا لأ وعمرها ما عاملته كزوجته وبين حسن اللي عقله وقلبه وروحه
اشرف اللي حاسس ان خسر كل حاجه سواء صحته أو حبيبته أو ابنه...
تاني يوم جميله خدت حسن من حمزة اللي مش بيفارقه وحسن بيعـ.ـيط ومش عايز يسيب حمزة ويمشي 
حمزة؛ روح يا حسن وانا هاجي وراكم اهوا 
حسن سمع كلامه 
ومشت جميله بعد ما استئذنت حمزة
حمزة حزين وبيقول: شكل الوحده مش عايزة تسيبني في حالي انا أن خسرتكم هابقي خسرت نفسي🥺🥺
دخلت جميله علي أشرف ومعاها حسن 
أشرف فرح جدا 
اشرف اجي ياخد حسن وحسن بيعـ.ـيط 
أشرف: انا بابا يا حسن 
حسن: بابا يأ ويهز برأسه 
جميله: بابا يا حسن
حسن: بابا حزة
جميله: ودي كمان بابا 
حسن: يأ 
حسن ما رضتش يروح لأشرف مع كل محاولاته وحسن بيعـ.ـيط
أشرف اتضايق جدا 
جميله : ما تزعلش بكرة يا خد عليك
مع الأيام أشرف بيتحسن وجميله واقفه جنبه وبتتعاطف معاه وبتحاول تخلي حسن يحبه وحمزة بيبن أنه هادي وعادي بس محدش يعرف هوا حاسس بإيه ...
السؤال هنا بقي لو كنت مكان جميله تخليكي مع حمزة ولا ترجعي لأشرف مع العلم اللي جاي هيغير رأيكم ..
بتعدي الأيام وأشرف بيتحسن وجميله بتهتم بيه ومبسوطه أنه بيتحسن وحسن مش اخد عليه ومابيحبش غير حمزة بس وحمزة كاتم في قلبه شعوره متضايق أنه هيخسرهم واكبر توقعاته أن جميله هتسيبه هيا وحسن عشان مش بتحبه وهترجع لاشرف جميله كل تركيزها علي أشرف وبس مش بتهتم بحمزة ولا حسن 
جميله عند أشرف في المستشفي
جميله: انا اول يوم ليا في الجامعه بكره
أشرف: بجد كليه اي
جميله: طب طبعا حمزة وعدني ووفا
أشرف: ما تجبيش سيرة حمزة ده
جميله: في ايه حمزة عملك ايه بعد اذنك ما تتكلمش عنه كده تاني
اشرف: واللهي زعلانه اني بتكلم عليه كده حصل بينكم ايه لكل ده
جميله: أشرف دا جوزي سترني ودعمني ووقف جمبي في الوقت اللي كان مفيش حد جمبي وربي حسن وكتبه علي اسمه بدل ما كان يبقي ابن حـ.ـر.ام انا غلطانه اصلا أن جيت ليك حمزة خط أحمر يا أشرف ما اسمحلكش انك تتكلم عنه بالطريقه دي 
وكانت جميله هتمشي
اشرف: انا اسف ما تتضايقيش مني استني ما تمشيش 
جميله وقفت: بس ما تتكلمش كده تاني
اشرف؛ حاضر بس ممكن أسألك سؤال
جميله: أسأل 
أشرف: انتي حبتيه يا جميله ولا لسه بتحبيني 
جميله:.............
تليفون جميله بيرن ليقاطع السكوت 
جميله: أيوة يا حمزة 
حمزة: انتي اول يوم جامعه بكرة مش هانعمل شوبينج بقا ولا ايه
جميله: بجد 
حمزة: ااه طبعا انا مستنيكي تحت المستشفي 
جميله بفرحه: انا نازله حالا
وقفلت التليفون
جميله: أشرف انا هاروح مع حمزة نعمل شوبينج باي 
اشرف: اوك 
نزلت جميله لحمزة
أشرف قاعد متضايق وحاسس أن جميله بعدت عنه 
الحب ده غريب جدا بيعـ.ـذ.ب تلات أشخاص في نفس الوقت اد ايه الاختيار صعب بين حمزة وأشرف ااه صحيح أشرف حبها الأول بس حمزة امانها وحنانها واطمئنانها 
حمزة مستني جميله في العربيه جميله ركبت معاه وهيا مبسوطه وراحوا يعملوا شوبينج
جميله: حسن فين 
حمزة: مع الدادة خلاني امشي بصعوبه
جميله: بيحبك اكتر مني يا حمزة
حمزة: احسدينا بقا
جميله: هههههههههه
وصلوا أحد المولات الكبيرة ودخلوا محل فخم
حمزة: اختاري كل اللي يعجبك وما يهمكيش
جميله: ميرسي بجد 
حمزة: بطلي الكلمه دي احنا ما فيش بينا الكلام ده نقي وقيسي واطلعي وريني
جميله: حاضر 
اختارت جميله الهدوم ودخلت تقيس وطلعت توري حمزة 
حمزة يشاور ويقول عريان من فوق
تاني حمزة يقول عريان من تحت 
ثالث مرة حمزة يشاور ضيق جدا 
رابع مرة👌👌
فرحت جميله واختارت حاجات كتير علي زوق حمزة .
وعند الكاشير 
حسب الكاشير الأسعار: 280000 جنيه 
جميله: ليه ده كله 
الكاشير: دي براندات يا فنـ.ـد.م
حمزة: دي ماركات يا جميله وهيدفع
جميله: دي غاليه جدا
حمزة: مافيش حاجه تغلي عليكي
جميله مصدومه وماشيه بتكلم حمزة : غاليه جدا يا حمزة دي الفلوس دي تلبس حارتنا وتأكلهم سنين 
حمزة: وان انتي ما لبستيش الغالي مين يلبسه 
جميله ابتسمت من كلامه 
حمزة: يلا بقا نجيب الشوز 
جميله: لأ غالي جدا هنجيب من حته تانيه
حمزة: لا هجيبلك من هنا 
اصر حمزة علي جميله واختاروا الشوز اللي يليق علي الهدوم وخلصوا 
حمزه: نفسك في حاجه قوليلي عايزة نشتري حاجه تانيه
جميله: لا كده كتير عليا كمان ربنا يخليك يا حمزة ويديمك نعمه في حياتي..
حمزة فرح جدا وحط الشنط في العربيه وروحوا البيت 
حسن بيجري علي حمزة وبيحـ.ـضـ.ـنه 
حمزة بيشيله ويلاعبوا
جميله ابتسمت وطلعت هدومها لفوق 
اشرف وقف علي رجليه واتحسنت حالته جدا ....
تاني يوم حمزة بيصحي جميله وكالعادة نومها تقيل 
حمزة: شكله ما فيش فايده
راح جاب شويه ميه ورشها عليها صحت جميله مفزوعه وحمزة بيضحك عليها 
جميله: كده يا حمزة 
وطلعت تجري وراه ولفت وراه البيت كله ونزلوا الجنينه وبتجري ورا حمزة لحد ما شافت خرطوم الميه اللي بيسقي الزرع فتحته وطلعت تجري وراه بيه من كتر الميه حمزة وقع وجميله كانت وراه علطول وقعت فوقه قعدت تبص في عينه وهوا شال شعرها من علي عنيها وقعد يبص في عينيها وهيا بتقرب منه وهوا كذلك وكان هيبـ.ـو.سها ..
الدادة: الفطار جاهز يا حمزة بيه انا اسفه انا اسفه واتكسفت ومشت
جميله قامت ومكسوفه طبعا وحمزة قام وضحك وجميله مشت عشان تغير هدومها وحمزة يغير هدومه
جميله لنفسها: انا حاسه اني بضعف قدامه وبحب ابقي قريبه منه هل ده حب
حمزة لنفسه: انا حاسس انها بتحبني من نظره عنيها
حمزة وجميله افتكروا اللي حصل وضحكوا جدا ...
لبست جميله ونزلت وحمزة نزل وفطروا 
جميله: انا خلصت 
حمزة: استني انا هوصلك 
جميله: مش عايزه اتعبك
حمزة: انتي راحتك راحتي وقام عشان يوصلها 
ركبوا العربيه ووقفوا قدام الجامعه 
نزلت جميله وعملتله باااي ونزلت 
متألقه وجميله سايبه شعرها وحاطه ميكب خفيف ولابسه بنطلون جينز وبلوزة من احسن الماركات دخلت الكليه الكل مبهور من جمالها ورقتها والبنات كلهم بيحقدوا عليها من شكلها ورقتها وهوس الشباب بيها 
واقف ثلاث شباب زياد وأحمد وباسم 
بيضايقوا جميله وقفوا في طريقها ولفوا حوليها 
زياد: ايه يا قمر مش تعرفنا اسمك 
احمد: انت اجنبي صح 
باسم: ما تقول بقي يا قلبي
زياد مسك أيدها جميله اتضايقت ورفعت أيدها وضـ.ـر.بته بالقلم 
زياد : انتي اتجننتي ورفع أيده ولسه هايضـ.ـر.بها في حد مسك أيده وضـ.ـر.به بالقلم 
حمزة: انت عارف انا ممكن اعمل فيكوا  ايه يا كـ.ـلـ.ـب منك
 ليه انا ممكن ادmرلكوا مستقبلكوا  .
 ‏
الشباب وقفوا قلقانين 
حمزة: اسمكوا ايه بغـــضــــب 
زياد: اسفين يا باشا سامحنا .
باسم: المسامح كريم
احمد: اخر مرة سامحنا احنا داخلين الجامعه بالعافيه
حمزة: طب امشوا من وشي وما شوفش حد منكم تاني وان عرفت انكوا ضايقتوها تاني انا هوريكم انا ممكن اعمل ايه 
مشي الشباب والبنات والشباب واقفين يتفرجوا 
حمزه لسه هيتكلم 
جميله حـ.ـضـ.ـنته...
حمزة: خلاص ما تخافيش انا موجود انتي نسيتي التليفون فجيت اجبهولك 
جميله: كويس انك جيت وبعدت عنه
نسيت جميله الناس وحـ.ـضـ.ـنت حمزة تلقائيا من خــــوفها 
حمزة مشي وهوا عارف ان محدش هيتعرضلها تاني 
جميله مشت في الجامعه وسامعه البنات بيتكلموا علي حمزة ووسامته وهيبته وأنه بطل 
وفرحت من الكلام ده
خلصت جميله اول يوم جامعه وراحت المستشفي عند أشرف 
اشرف خلاص بيلبس بعد ما اتعافي تماما وهيروح البيت 
جميله مبسوطه جدا أنه خلاص بقا كويس
اشرف: انا مش عايز اروح البيت ما تيجي نقعد علي اي كافيه انا مخرجتش من زمان ومخـ.ـنـ.ـوق 
جميله: ماشي يلا 
وراحوا كافيه وقعدوا عليه 
اشرف: انا بحبك اوي
جميله: .......
اشرف: احنا لازم نرجع لبعض انا بحبك وانا عارف انك بتحبيني وحسن ابننا لازم يتكتب علي اسمي لازم نعيش مع بعض بقا احنا شوفنا كتير في حياتنا ولازم نرجع لبعض وتعوض بعض انا ماقدرش اتخيل حياتي من دونك يا جميله انتي روحي وقلبي وعقلي وكياني وكل حاجه حلوه في حياتي 
مسك أشرف ايد جميله 
جميله شـ.ـدت أيدها : انا متجوزة دلوقتي يا أشرف مجرد انك بتكلمني الكلام ده بحس اني بخون حمزة 
أشرف: وكده مش بتخوني حبنا وعدنا لبعض اطلبي منه الطـ.ـلا.ق يا جميله ونتجوز ونعيش حياتنا ونربي ابننا بينا جميله جميله
جميله: انا لازم امشي دلوقتي يا أشرف ..
مشت جميله 
وأشرف حس أن أثر في جميله بكلامه
حمزة بيرن علي جميله جميله مش بترد 
حمزة قلقان علي جميله الوقت أتأخر ولسه ما جاتش
حمزة كلم اشرف اللي عمرة ما كلمه ولا شافه وسألوا علي جميله حكالوا أشرف انها مشت من بدري 
اشرف قلقان علي جميله 
حمزة هيمـ.ـو.ت من الخــــوف عليها
حمزة: انتي فين يا حبيبتي ايه اللي جرالك وحالتك عامله ايه انا خايف عليكي جدا يارب استودعتك جميله في ذمتك يا رب يارب احميها ورجعنا بالسلامه ولو مش عشاني عشان حسن ابنها ....
اجي تليفون لحمزة ولأشرف 
حمزة:ايه😱
أشرف: ايه😱.....
ردوا واتصـ.ـد.موا من اللي عرفوه ياتري عرفوا ايه ..
جميله مختفيه محدش يعرف مكانها حمزة قلقان عليها وهيمـ.ـو.ت من الخــــوف عليها
وأشرف قلقان عليها
اجت مكالمه لحمزة من رقم غريب ورد
.....: احنا عندنا جميله 
حمزة: ايه طيب عايزين ايه وليه هيا عندكم
....: سيبك من الكلام الفاضي ده لو عايز جميله ترجعلك تاني تجهز 50 مليون جنيه وتيجي علي المكان اللي
 هاقولك عليه
 ‏
حمزة: طيب طيب بس ما تئذوهاش 
.....: وانت طبعا عارف لو كلمت البوليس ايه اللي هيحصل هبعتهالك متقطعه قطع
حمزة: لأ مش هكلم البوليس بس ما تئذيهاش وهاجبلك الفلوس.
قفل حمزة وطلع يجري عالبنك يسحب الفلوس بدون تفكير أو يقول حتي المبلغ كبير ...
الخاطف كلم أشرف.
اشرف: الووو
الخاطف: جميله عندي لو عايزها تجيب 50 مليون وتيجي علي المكان اللي هاقولك عليه
اشرف: 50 مليون؟!
الخاطف: وطبعا عارف لو كلمت البوليس هيحصل ايه ..
اشرف: ما تعملوش حاجه انا مش هبلغ البوليس 
اشرف قعد يفكر هيجمع الفلوس ازاي وإن ده مبلغ كبير تقريبا كل اللي في حسابي في البنك 
حمزة جهز الفلوس وقاعد قلقان ومستني الرسالة
وأشرف سحب الفلوس عشان عارف أنه لو طلب من أبوه مش هيوافق يديله حاجه ولكن فكر في حاجه تانيه
اجت الرساله علي تليفون حمزة وأشرف وراحوا عالمكان ولكن محدش قال للتاني 
وصلوا المكان في عربيه سوداء واقفه 
اشرف اتفاجأ بوجود حمزة والعكس
وقبل ما يتكلموا في حاجه
نزل شاب من العربيه مغطي وشه 
وراح ياخد منهم الفلوس
حمزة: مش قبل ما اشوف جميله
اشرف: اشوف جميله الأول وبعد كده تاخد الفلوس 
شاور الشاب للناس اللي في العربيه طلعوا جميله وهما رابطين أيدها ورا ضهرها ومغميين عينيها وزعل حمزة جدا 
حمزة: فكوها الأول وبعدين خدوا الفلوس 
اشرف:ااه فكوها سلم واستلم
جابوا جميله وفكوها وكانت بتعيط من الخــــوف
واخدوا الفلوس من أشرف وحمزة
وزقوا جميله ووقعت في حـ.ـضـ.ـن حمزة 
حمزة؛ اهدي انا معاكي مـ.ـا.تخفييش
كان بيحاول حمزة يخفف من خــــوفها
وأشرف واقف متغاظ من حمزة
ولسه هيمشوا....
...: استنوا رايحين فين هوا دخول الحمام زي خروجه
اشرف وحمزة قبل ما يلفوا
حمزة: الصوت ده مش غريب عليا
اشرف: انا عارف ده صوت مين 
لفوا هما الاتنين ونور العربيه في عنيهم وزي ما يكون خيال بيكلمهم
....: انتوا لازم تمـ.ـو.توا انتوا تعبتوني وعصبتوني وخسرتوني كتير انا همـ.ـو.ت حبيبتكم قدام عنيكم الأول
أشرف: طب طالما كدا كده هنمـ.ـو.ت ورينا وشك بس.
....: بس كده اخر طلب لمـ.ـيـ.ـت ولازم يتحقق
طفي نور العربية
 وحمزة وأشرف في صوت واحد: كامل مهدي 
 ‏
كامل: ااه كامل مهدي اللي حاربتوه في شغله انت يا حمزة وعاصم ابوك لحد ما أشهرت افلاسي
حمزة: انت اللي بتاع طرق مش تمام وغش ورشاوي وقــــرف انت اللي ضيعت نفسك مش احنا بتحاسبنا علي غلطك ليه
اشرف: مش عداوتك مع عاصم انا مالي تمـ.ـو.تني ليه
كامل: عشان احرق قلبه عليك
اشرف: هههههههه دا مش بيحب غير نفسه 
كامل: سيبكوا من الكلام الفاضي اتشاهدوا ويعمر المسدس
اشرف: لا والنبي انا لسه صغير ما لحتقش اتهني بحياتي 
كامل: طيب انا هديلك اختيار تمـ.ـو.ت انتي ولا جميله
اشرف بدون تفكير وجميله بتبص ليه ومتأكده أنه هيفديها
 بروحه: اااه انا بحب جميله بس مش اكتر من نفسي مـ.ـو.تها بس خليك عند وعدك
 ‏
جميله بكت من صدmتها لنفسها فيه ايه ده ده الحب اللي كانت واقفه حياتي عليه دا ندل مالوش أمان
كامل: هههههههه لأ بتفهم يلا ست ايه اللي تمـ.ـو.ت عشانها
كامل: وانتي يا حمزة تمـ.ـو.ت ولا جميله
حمزة ووقف جميله ورا ضهره: انا افديها بعمري وحياتي لو عشت من غيرها هبقي زي المـ.ـيـ.ـت 
كامل: استعنا عالشقي بالله ورفع المسدس وصوت الرصاصه اللي طلعت توقف القلوب جميله هتمـ.ـو.ت من الخــــوف 
اشرف قلقان
جميله بصوت خايف: حمزة..
طلعت رصاصة صوتها يخــــوف اي حد 
جميله: حمزة حمزة بصوت خايف
جميله بتبص علي حمزة حمزة كويس مفهوش حاجه حـ.ـضـ.ـنته وفكرت اومال الرصاصه اللي طلعت طلعت في مين بتبص حواليها 
أشرف ايه ده أشرف وقف قدام حمزة وخد الرصاصه
جميله: أشرف أشرف وبتعيط
في نفس الوقت اجي البوليس كان أشرف مكلمهم وقبضوا عالكل 
كامل : هقــ,تــلك يا حمزة هقــ,تــلك
حمزة لا يبالي بكلامه وجميله خايفه من كلامه
 اتصلوا عالإسعاف 
 ‏
جميله بتبكي وخايفه علي أشرف وحمزة بيواسيها 
دخلوا المستشفي 
جميله: دكتور دكتور بسرعه
خدوا أشرف على الترولي
اجي الدكتور وشافه ودخلوه غرفه العمليات 
جميله قلقانه وحمزة قلقان عليه لأنه حماه وخد الرصاصه 
بعد ساعه طلع الدكتور 
جميله: ايه يا دكتور إخبـ.ـاره ايه
الدكتور: الحمد لله هوا خد الرصاصه في كتفه ونزف كتير بس الحمد لله وضعه مستقر 
جميله : الحمد لله
حمزة: الحمد لله 
طلع أشرف من أوضه العمليات ودخلوه اوضه تانيه 
دخل حمزة وجميله يشوفوه
جميله: انت كويس
اشرف: الحمد لله
حمزة: ليه عملت كده ليه وقفت قدامي
أشرف: انا كنت متفق مع الشرطه وكنت برواغ في الكلام عشان أخره شويه ولما صوب المسدس نحيتك ما عرفتش اعمل ايه وكان لازم انقذك فوقفت قدامه..
جميله: انت شخص كويس جدا يا أشرف انا فكرتك بجد بقيت نفسك عليا
اشرف: انا ابقي نفسي عليكي انتي دا انتي روحي
وبص ناحيه حمزة وابتسم ابتسامه صفراء....
حمزة لنفسه: في حاجه غريبه بالموضوع من بحثي عنه واللي بسمعه دا مايضحيش بنفسه عشان حد ولا عشان جميله حتي ...انا لازم أعرف الموضوع ايه
جميله فضلت قعده جنب أشرف وبتهتم بيه 
حمزة: روحي يا جميله عشان حسن وانا هقعد مع أشرف 
أشرف اتغاظ من حمزة 
جميله: بس...
حمزة: ما تخافيش علي أشرف انا هقعد معاه دا ....انقذ حياتي روحي عشان حسن فاته بيعـ.ـيط دلوقتي وعشان ترتاحي انتي مريتي بأيام صعبه وحسن بيسأل عليكي
اقتنعت جميله وروحت وقالت لأشرف إنها هتيجي تاني تتطمن عليه 
ومشت جميله وأشرف متضايق 
اشرف لنفسه: بوظت خطتي يابن. .....
حمزة: اظن دلوقتي احنا لوحدنا ومش محتاجين نمثل علي بعض هات اخرك وقولي في دmاغك ايه
اشرف: مش عارف انت قصدك ايه
حمزة: قولتلك احنا لوحدنا فبطل لف ودوران بقا
اشرف: هههههههه لأ ذكي وانا كنت مفكرك علي نياتك
حمزة: هات من الاخر واحكيلي
اشرف: مااشي انا هحكيلك وهمزجك 
انا اللي مألف الروايه من الألف للياء خد عندك انا اللي اتفقت مع كامل علي كل حاجه قصاد اني اسلمه حاجات تئذي شغل  عاصم باشا  اتفقت أنه يخـ.ـطـ.ـف جميله وطبعا الغـ.ـبـ.ـي كان مفكر أنه هياخد 100 مليون طبعا واتفقنا علي أنه نتقابل في المكان ده وطبعا السينــــاريو اللي حصل انا اللي مألفه اني اديلك أمل أن جميله هتبقي ليك قولت الكلام ده الاول اني بحب نفسي وانت طبعا كنت هتقول الكلام الفاضي ده عشان مغفل وجميله اعجبت بيك وكان وقت الخطوة التانيه اني اعمل نفسي بفديك فكبر في عين جميله وطبعا هبقي البطل اللي انقذكم كلكم وهارجع جميله وابني ليا عشان جميله دي بتاعتي انا وبس 😠😠
حمزة: يااه كل ده انت شيطان مش عارف كميه الرعـ.ـب اللي عاشته وابنك اللي كان نفسه يشوف أمه
اشرف: هههههه كل شئ في الحب والحرب مسموح
حمزة: دا مش حب دا امتلاك مرض انت ما تغرفش الحب اصلا
اشرف: وانا اللي تعرفه يا عجوز انت اقولك حاجه سيب جميله مش من عمرك ولا سنك سيبها للي بيحبها
حمزة: جميله كبرت دلوقتي وانا مش هاجبرها علي حاجه هيا اللي هتختار 
اشرف: واكيد هاتختارني انا طبعا الحب الأول واول همسه واول لمسه وييييييح
ليتفاجأ بقلم علي وشه دوخه
حمزة: اللي بتتكلم عليها دي مراتي يا زباله انا عارف ان في ناس وحشه بس ما كنتش اعرف ان في ناس بالقذارة دي
وطلع بره الأوضه متعصب
حمزة لنفسه: طيب أن اختارته جميله هتعيش هعاه ازاي دي إنسان وحش جدا دا مريـ.ـض نفسي هاعمل ايه وان قولتلها علي حقيقته ممكن مـ.ـا.تصدقنيش  وأشرف يستغل الموضوع ويطلع نفسه برئ لأ انا هقولها علي كل حاجه انا بقالي سنتين بخليها تحبني أو حتي توثق فيا لا زم اقولها ولو مصدقتنيش عالأقل هعرف ومش هاعيش علي امل مش موجود ...
للكاتبه حنين عادل اعملوا فولو للصفحة الشخصية
روح حمزة البيت لقي جميله نايمه زي الملاك
حمزة: اكيد تعبت من اللي حصلها وماينفعش اصحيها قعد يبصلها شويه وهوا عالكنبه ونام.....
صحي الصبح بدري كعادته خد شاور وشرب النسكافيه وجري شويه وطلع يصحي جميله 
حمزة: اصحي يا جميله 
صحت جميله بعد معاناه من حمزة بسبب نومها التقيل 
جميله:انتي جيت امتي ماحسيتش بيك
حمزة: انا جيت متأخر بس لقيتك نايمه وماحبتش اقلقك تعالي نروح مع بعض المستشفي لأشرف
حمزة قرر أنه يواجه أشرف عشان يعترف احسن حاجه المواجهه
هل ده قرار غلط 
لبست جميله وراحوا عالمستشفي 
اشرف عامل نفسه تعبان عشان يكسب عطف جميله وفي نفس الوقت يعصب حمزة فيتهور فياخد تصرفه ضده
حمزة: انا عايز اقولك حاجه 
اشرف بيبص ليه نظرة تحدي 
وحكي حمزة لجميله كل حاجه 
اشرف بتمثيل: كذاب كذاب وايه دليلك علي كده 
حمزة: اني بحب جميله ويستحيل ائذيها ولو لقيت انك خير ليها مش هتكلم بس انت انسان قذر ...
اشرف: جميله ده بيعمل كده عشان يبعدنا عن بعض بس ما تصدقهوش عايز يحرمنا من بعض حقيقتك بانت يا حمزة وجميله عارفه مين الصادق ومين الكذاب
جميله قربت من أشرف 
وحمزة فكر انها مصدقاه 
طاااااااخ جميله ضـ.ـر.بت أشرف 
اشرف: انت صدقتيه دا كذاب عايز يحرمنا من بعض 
حمزة مصدوم بس مبسوط أنها صدقته
جميله: انا كنت عارفه اصلا 
اشرف :😰😰
حمزة:😱😱
انا لما لقيت كامل مصر أنه يقــ,تــل حمزة اتعصبت جدا وروحت قابلته وعرفت كل حاجه عرفت أن أشرف هوا اللي ألف المسرحيه الحلوه دي وطبعا كامل ما صدق أنه شافني عشان يكشفلي كل حاجه بعد ماعرف أن أشرف غدر بيه...
جميله: الحمد لله اني ما تجوزتش واحد زيك ومشت وحمزة مشي وراها...
جميله مضايقه 
وحمزة بيواسيها
جميله حـ.ـضـ.ـنته: انا كنت بكابر انا بحبك يا حمزة وحتي لو أشرف ماكنش عمل حاجه كنت هاختارك انت انا عارف اني زعلتك كتير واستهترت بمشاعرك بس انا فعلا بحبك ومقدرش اعيش من غيرك
حمزة: وانا بمـ.ـو.ت فيكي اخيرا كان نفسي اسمعها من زمان ..
روحوا البيت ومبسوطين
حمزة فضل يلعب مع حسن 
اجي الليل ووقت النوم وحمزة رايح ينام عالكنبه 
لقي جميله لبسه قميص نوم ونايمه عالسرير 
وقالت بدلع: مش هتيجي تنام جنبي ..
حمزة قرب منها وقال: ليه حطه روج شـ ـــفــايـــ ـفك مغريه من غير اي حاجه وباسها
ولأول مرة من جوازهم يعيشوا كزوج وزوجه 
تاني يوم صحوا كالعاده حمزة افتكر اللي حصل فرح وفضل يفتكر اللحظات دي وقام ودخل ياخد شاور 
جميله صحت وحمزة في الحمام حمزة طلع وهيا متغطيه بالملايه قرب منها شـ.ـدت الملايه وجرت عالحمام
حمزة ضحك : انا بعشقك وبعشق كل تفاصيلك
حمزة لنفسه: انا عارف ان أشرف مش هيسيبنا في حالنا دا انسان قذر يا تري يا أشرف هتعمل ايه..
الباب خبط 
الداده فتحت وراحت تنده لحمزة أن في ضيف مستنيه 
حمزة نزل
حمزة: أشرف 
اشرف: اااه أشرف 
حمزة: عايز ايه 
اشرف: عايز ابني
جميله نزلت : دا مش ابنك وما يشرفوش أنه يبقي علي اسمك أخرج من حياتنا اطلع بره اطلع ..
اشرف: مش هاسبكم في حالكم وابني هاخده 
طلع أشرف 
وحمزة بيهدي في جميله: بس حسن ابنه يا جميله 
جميله: عايزني ادهوله ويبقي انسان قذر زيه 
حمزة: انا مقدرش ابعد عنه اصلا
ايه اللي هيحصل وياتري ايه مصير حسن ونهايه قصه حب حمزة وجميله..
اشرف مشي من عند جميله وحمزة وعينه بطق شرار وبيخطط يعمل حاجه عشان ياخد حسن ابنه وبالفعل جهز كل حاجه وواقفه عالتنفيذ يلا نعرف أشرف عمل ايه وهوا كان اكتر واحد خسران في الموضوع.......
حمزة بعد ما اشرف مشي حس أن جميله متضايقه هون عليها ..
عاش حمزة وجميله احلي ايام مع بعض وعوضوا شويه اللي شفوه خروجات هما وحسن واحلي رومانسيه عاشوا ايام مش تتعوض
حمزة اخد جميله يتصوروا 
جميله: ليه يعني
حمزة؛ انت ناسيه أن احنا مـ.ـا.تصورناش مع بعض قبل كده حتي في فرنسا ما اتصورناش
جميله: انا اسفه يا حمزة انا كنت فعلا غـ.ـبـ.ـيه
حمزة: لأ يا حبيبتي ما تتأسفيش يلا نتصور 
اصوروا احلي صور هما وحسن وكانوا مبسوطين 
عايشين في سعاده  ومرتاحين
بس حمزة كان قلقان أشرف ازاي اختفي كده وبيخطط في ايه وكان خايف علي حسن وجميله
لمح حمزة خيال وهوا داخل بس فكر أنه بيتخيل من كتر خــــوفه علي حسن وجميله
جميله راحت تغير هدومها
وحسن حمزة قعد يلعب معاه لحد ما نام
حمزة بعد ما حسن نام راح اوضته هوا وجميله
جميله حـ.ـضـ.ـنت حمزة وحمزة ابتسم 
جميله: انا بعشقك
حمزة: وانا بمـ.ـو.ت فيكي 
جميله: انا حاسه ان في حاجه تعباني حاجه وحشه هتيجي ربنا يستر
حمزة: سيبيها لله كله خير 
وناموا حـ.ـضـ.ـنين بعض 
حمزة صحي بدري خد شاور وجري وفطر ولبس عشان يروح الشغل لأن في حاجات مهمه كان لازم يعملها 
راح يبص علي حسن لقاه سخن نــــار 
خاف عليه جدا قعد يرن علي الدكتور مش بيرد شاله وكتب رساله لجميله أن حسن تعبان وهيوديه المستشفى وهيجيبه علطول ومحبش يقلقها عشان متخافش....
نزل حمزة وخد حسن معاه وركب العربيه اللي بيروح بيها الشغل وكان خايف جدا عليه 
حسن سخن وعيان ودايخ 
حمزة بيحاول يوقف العربية 
العربيه كانت سريعه فقد السيطرة الفرامل مش شغاله في ايه اول مرة تحصل 
العربيه مش بتقف في عربيه لوري كبيرة جايه وبتزمر حمزة بيبص علي حسن بعد ما حس أنه خلاص حياتهم وقفت عند نقطه مخيفه 
حمزة حـ.ـضـ.ـن حسن 
العربيه اللوري دخلت فيهم ....
جميله صحت من النوم 
راحت تشوف حسن 
شافت الورقه اللي حمزة كاتبها قلقت 
حمزة بيصحي بدري والوقتي الساعه12
جميله بترن علي حمزة تليفونه مقفول ..
الدادة: في حد عايز يشوفك
خافت جميله ونزلت تشوف مين
جميله: أشرف عايز ايه
أشرف: جاي اعزيكي في جوزك
جميله بخــــوف: انتي بتقول ايه
اشرف: هوا انا ما قلتلكيش انا بوظت فرامل العربيه اللي بيروح بها الشغل فاته دلوقتي في عداد الأموات
جميله قعدت علي الأرض من الخــــوف: حمزة وحسن
اشرف:حسن؟؟؟؟!
جميله: حسن معاه يا غـ.ـبـ.ـي .
اشرف: ايه بتقولي ايه
جميله بتبكي : استر يارب جوزي وابني يارب في حفظك يا رب يارب احميهم وما تخسرنيش فيهم يارب
تليفون جميله رن  
ردت جميله بسرعه دا رقم حمزة
....: في حد عامل حادثه هوا و طفل صغير ونقلناه المستشفى  والرقم ده رن عليه كتير وقولت اكيد حد من اهله
جميله: مستشفي ايه 
....: مستشفى الحياه
جرت جميله عالمستشفي 
وأشرف لسه مصدوم بس مشي معاها
اشرف لنفسه: انا اللي استاهل اللي بيحصل ده انا اللي قــ,تــلت ابني..
دخلوا المستشفي 
سألوا الاستقبال: في حد لسه عامل حادثه هوا وطفل معاه
...: حمزة ابو العز
جميله: ايوه ايوه هما فين 
.....: في الدور اللي فوق في العمليات،
طلعت جميله وأشرف فوق الممرضين بيجروا .
جميله : في اي في اي حمزة ماله والطفل اللي كان معاه 
الممرضه: الاتنين حالتهم خطيرة والطفل ادعولهم
جميله واقفه بتعيط وأشرف قلقان وخائف 
الدكتور طلع من اوضه العمليات 
جميله : حالتهم ايه حمزة والطفل طمني يا دكتور
اشرف واقف ساكت في دنيا غير الدنيا 
الدكتور: حمزة بيه اتأذي دmاغه جـ.ـا.مد وفي كسور بالجـ.ـسم ولو مافقش بعد48 ساعه هيمـ.ـو.ت ..
جميله بتبكي 
اشرف: وحسن عامل إيه
الدكتور:بين الحياه والمـ.ـو.ت علي أجهزة التنفس الصناعي ولأنه طفل ما استحملش الخبطه ادعوله
جميله: منك لله يا اشرف منك لله 
اشرف بيعـ.ـيط ....أشرف حاسس بالذنب ..
حمزة طلع من العمليات وراح علي الاوضه
وحسن في اوضه تانيه 
اصعب الأوقات اللي مرت علي جميله 
أشرف قاعد تايه أنه هيكون السبب في مـ.ـو.ت ابنه 
جميله شويه في الاوضه دي وشويه في التانيه تقعد جنب كل واحد تبكي 
وهيا قاعده مع حسن الجهاز بيصفر ورسم القلب بيوقف 
الممرضه طلعت تجري تنده علي الدكتور 
جميله واقفه بتعيط اكتر لحظه في حياتها حست بيها بالضعف 
الدكتور اجي وبيعمله صدmـ.ـا.ت عشان القلب يرجع يشتغل 
الدكتور بيحاول ويحاول ويحاول 
مفيش امل
الدكتور: البقاء لله تعيشي انت 
جميله بصراخ: لااااااااااااااااااااا حسن يا حبيبي ابوك اللي مـ.ـو.تك منك لله يا اشرف ربنا ينتقم منك حمزة انت فين يا حمزة حسن ابننا مـ.ـا.ت يا حمزة
اشرف واقف على بعيد بيعـ.ـيط اشرف أغمي عليه الدكاتره اتلموا حواليه ...
جميله لوحدها في المستشفي 
قعدت جمب حمزة : حمزة يا حبيبي يا حمزة حسن ابننا مـ.ـا.ت يا حمزة حسن يا حمزة اصحي يا حمزة اصحي فوق حسن اصحي 
حمزة ضـ.ـر.بات قلبه بتزيد 
حمزة فاااق واول كلمه قالها حسن..
جميله حـ.ـضـ.ـنته: حمزة الحمد لله 
جميله ببكاء: حسن حسن ماات 
حمزة وبيبكي بس بيحاول يعمل نفسه قوي ويواسي جميله حمزة دراعه مكـ.ـسور ورجله ماشي بيعرج بيها
اجي ياخدوا حسن يدفنوه وحمزة واقف وجميله 
دفنوا حسن وجميله من الضغط النفسي  أغمي وداعا حمزة للدكتور 
الدكتور: المدام حامل 
حمزة: سبحان الله عوضه كبير
حمزة: مبروك يا حبيبتي
جميله بتبكي ..؟
حمزة بيفتكر قبل الحادثه لما حـ.ـضـ.ـن حسن قبل الحادثه ...
وهما ماشيين شافوا أشرف 
أشرف اتشل ........
بعد 9 شهور جميله بتولد ..
الدكتور طلع لحمزة: مبروك توأم زي القمر 
طلعت جميله من العمليات وفاقت
حمزة : مبروك يا قلبي ربنا عوضنا ولدين يا جميله نسميهم ايه 
جميله: حسن وحسين
حمزة حـ.ـضـ.ـنها
جميله: وحشني اوي
حمزة: عمرنا ما هننساه ولا هيتعوض دا كان ابني 
بعد سنه 
حمزة: حـ.ـر.ام عليك نفس الشقاوه 
حسن بيجري يلعب وحسين 
وعاشوا مبسوطين 
بس حسن عمره ما هيتعوض وكان أكبر عقـ.ـا.ب لأشرف أنه يقــ,تــل ابنه بإيده...
تمت.. النهاية
تعليقات