رواية حكاية ارملة كاملة جميع الفصول

رواية حكاية ارملة هي رواية رومانسية والرواية من تأليف داليا علي في عالم مليء بالتناقضات والأسرار تتشابك مصائر شخصيات رواية حكاية ارملة لتجد نفسها في مواجهة قرارات صعبة تُغير مجرى حياتهم إلى الأبد ان رواية حكاية ارملة هي قصة عن الحب الذي يتحدى الزمن والمصير الذي يفرض نفسه والأرواح التي تسعى خلف الحرية والسعادة بين الأمل واليأس وبين القوة والضعف ينسج رواية حكاية ارملة تفاصيل حياتهم في معركة غير متكافئة مع القدر لتكشف كل صفحة عن لغز جديد يقود القارئ نحو نهاية غير متوقعة

رواية حكاية ارملة كاملة جميع الفصول

رواية حكاية ارملة من الفصل الاول للاخير بقلم داليا علي

في بيت في محافظة القاهرة عزاء كبييير
ناس كتيييير زعلانة وناس فرحانة
وسط العزاء ناس بتبصلها وهي منهارة من العـ.ـيا.ط حاطه بـ.ـنتها في حـ.ـضـ.ـنها حاسه إنى قلبها مش قادر يستحمل صدmـ.ـا.ت اكتر من كده ابوها وبعد ابوها بشهرين جوزها ابو بـ.ـنتها و.جـ.ـع بيتكرر نفسها تصرررخ وتقول اه والف اه اصعب حاجه الفراق وخصوصا لو فراق مش بأيدينا أمها بتحـ.ـضـ.ـنها وبتهديها وهي في عالم تاني معقول مش هشوفه تاني اااه والف اه وبـ.ـنتي خلاص بقيت يتيمه اللهم لا اعتراض
ست واحد لا حول ولاقوة الا باالله اميره هتجنن الله يكون في عونها
ست 2 يااختي اهي كلها كام شهر وتتجوز
ست1 ياشيخه حرم عليكي سبيها بالي هي في واصلا لو اتجوزت حقها دي عيله لا راحت ولاجات
ست 2ولزومه أي التمثيل الي عامله ده
عدي 10ايام انتهت مراسم العزاء اميره قاعده في اوضتها وحاضنه بـ.ـنتها مكه فجاءه الباب خبط جاااامد اتفزعت اميره قامت تجري فتحت الباب
اميره مين
انا الحاج ابراهيم صاحب العماره ياست هانم
اميره فتحت خير ياعم ابراهيم
الحاج ابراهيم أنا عايز اتلكم معاكي ياست هانم
أميره معلش مقدرش اقولك اتفضل لان لوحدي بس اتكلم انا سمعاك
الحاج ابراهيم حضرتك لازم تفضي الشقه ع اول الشهر عشان عندي مشتري جاهز وعايز ينقل ع طول
اميره بصدmه نعم انت بتقول ايه دي شقتي وشقه بـ.ـنتي محمد الله يرحمه اشتراها منك تمليك
الحاج ابراهيم ايوة عارف بس اهل جوزك يابـ.ـنتي جوم بعولي الشقه
اميره نعم وبااي حق يبعوها دي حقي انا وبـ.ـنتي اليتيمه
الحاج ابراهيم الله واعلم يابـ.ـنتي بس جبولي عقد مسجل انى الشقه بااسمهم وباعو وانا اشتريت وماليش دعوة بمشاكلكم اول الشهر تلمي حجتك يابـ.ـنتي وتتكلي ع الله
اميره هتمـ.ـو.ت من الصدmه والقهر عقد ايه وازاي الشقه تتباع وبأي حق يبعوها مش كفايه الي كانو بيعملوا وجوزها عايش وهي كانت مستحمله لبست هدومها ونزلت تجري زي المـ.ـجـ.ـنو.نه عدي وقت بسيط ووصلت بيت كبير رنت الجرس فتحتلها خدmه دخلت ع جوه
يامنال يامنال
خرجت ست في منتصف الاربعين صوتك ميعلاش يابتاعه انتي
اميره ازاي الشقه اتبعت
منال ههههههههه اه انتي جايه عشان كده
حضرت ع الصوت ست تانيه في اول الاربعين بتزعقي ليه يامنال
منال البتاعه دي جايه تزعق لنا في بيتنا
اميره انتم ايه معندكوش قلب تبيعو شقه بـ.ـنت اخوكم وازاي بعتوها
انا اقولك بعناها ازاي
انتبهت اميره لصوت لقيته اخو محمد جوزها راجـ.ـل معندوش لا قلب ولا ضمير ولادm
اميرة تمسكت اعصابها ازاي
محمود اخويا محمد كان بايع الشقه ليا وانا بعتها بس كده
اميرره محصلش
محمود لا يامدام حصل اخويا بقي مقلقيش دي مش مشكلتي انا معايا ورق
اتجمعت الدmـ.ـو.ع في عنيها طب سبكم مني انا البـ.ـنت اليتيمه دي اربيها ازاي ده حقها
محمود... ده حقي بيع وشراء ومخدتش حق حد
منال كفايه كنتي قالبه اخونا علينا وكنتي قطـــعـــنا من بعض انتي اتجوزتي محمد وهو كان بيبقي في شغله وانتي كنتي ديره ع حل شعرك
اميره.. انا
هبه ايواه انتي وهوكان شكك فيكي بس سكت عشان البـ.ـنت
اميره خدت بـ.ـنتها حسبي الله ونعمه والوكيل ربنا ينتقم منكم يااكله مال اليتيم
مشيت اميره حزينه مش عارفه تعمل ايه راحت لامها وقعدت تبكي بحرقه



ام اميره اهدي يابـ.ـنتي
اميره قصيت عليها ماحدث
ام اميره حسبي الله ونعمه والوكيل
اميره انا متاكده ان محمد مبعلهومش الشقه
ام اميره وحتي لو بعها تجي ايه في كل الي عندهم كان هيحصل ايه لو سبوها لبـ.ـنت اخوهم اليتيمه
اميره همووووت ياماما مقهورة هو مـ.ـا.ت ولسه دmه مبردش هما ع طول يعمله كده هو انا عملتلهم ايه بس انا متاكده ان محمد مبعلهومش الشقه مستحيل محمد يعمل كده اكيد تزوير انا هوكل محامي
ام اميره بصي يابـ.ـنتي احنا غلابه مش قدهم دي ناس وصله ويعرفو ناس كبـ.ـار في البلد مش خدو الشقه خاليهم يخدوها خاليهم يشبعو ويملو بطنهم من مال اليتيمه الي نايمه دي وانتي لمي حجتك وتعالي اقعدي معايا هنا ورزقنا ع الله
اميره يعني هسيب حقي
ام اميره خدي حقك بحق الله يابـ.ـنتي ربنا أقوي منهم ولا انتي مش عايزه تجي تقعدي معايا عشان شقتي اوضه وصاله
اميره اوعي تقولي كده ياامي دي الي اتربيت فيها وعشت فيها هلم حجتي وهجي اميره لسه هتمشي
ام اميره.. اميره
اميره نعم ياامي
ام ميره اوعي تزعلي مننا يابـ.ـنتي احنا كان قصدنا انا وابوكي نسترك
اميره بدmـ.ـو.ع الي حصل حصل ومفيش حاجه انا مسمحه ياامي
ام اميره من قلبك
اميره ايواه من قلبي ده نصيبي وحصل الي ربنا كتبهولي مشيت اميره وصلت شقتها قعدت تبص لشقه ولزكريتها حـ.ـز.ن مالي قلبها زكريات كتيرررر اوووي نفسها تنسي هي سامحت بس سامحت عشان تعرف تعيش سامحت عشان مفيش حاجه هتتغير الي حصل حصل
فلاش باك..
من خمس سنين
اميره بـ.ـنت حبيبه ابوها وامها جميله اهلها ناس ع قد حالهم بس ولدها مش مخليها محتاجه حاجه هي بـ.ـنتهم الوحيده نجت اميره في الثانويه العامه بجموع كبيررررر وجابت كليه اعلام فرحت جدااا وجريت ع بيت ولدها تفرحهم لقيت ناس في البيت
ابو اميره جيتي يامرمر تعالي اقعدي معانا
اميره قعدت كلهم بيبصولها محمد اول مشفها صمم ع جوزه منها مشيو
اميره بابا انا جبت مجموع كليه اعلام
ابو اميره كفايه علام لحد كده يابـ.ـنتي انا خلاص اتفقت مع الناس اول الشهر هجوزك
اميره جواز؟ نعم وناس مين تقصد الي كانو قاعدين دول؟؟
ابو اميره ايوه
اميره ورامي يابابا
ام اميره رامي أي ده قدmه سنين ولسه جيش وكليه دول ناس اغنيه يابـ.ـنتي
اميره ياسلام انتم هتبعوني
ابو اميره مش بيع ده احنا هنخليكي تبعدي عن الفقر وقرفه كفايه الي عشنا يابـ.ـنتي
استاذ محمد قالي عندك عروسه قالتله بـ.ـنتي وكنت بدعي تعجبيه بس لما شافك وفق لما خدني ع جمب وطلب الفرح اول الشهر شقه لوكس جهازه من كل حاجه هيخدك بشنطه هدومك
اميره قوله كده انتم بتبعوني بقي وبعدين ده شكله كبير وانا بحب رامي
ابو اميره ضـ.ـر.بها بالقلم اخرسي اوعي تجيبي سرته تاني فقر تاني لا وانا مش هخليكي تقعدي تستني واحد سنين لحد متعنسي
اميره طب انا كده كده بتعلم وحبسه دmـ.ـو.عها
ابو اميره مفيش تعليم تاني وانا ياست اميره مش ببيعك بس عايز مصلحتك وهو مش كبير ولا حاجه 38سنه
اميره صرخت 38مش كبير
ابو اميره الراجـ.ـل ميعبوش حاجه انتهي الكلام ورامي ده تنسي ومفيش علام تاني
ام اميره اسمعي كلام ابوكي البـ.ـنت ملهاش لا بيت جوزها ولاعلام ولانيله
اميره كلمت رامي وحكيتله رامي قالها انا مش هينفع اجي لولدك وانتي اتصرفي لازم تمنعي الجوزه دي بااي شكل من الاشكال
اميره حولت كتيررررر بس ابوها كان مصمم وامها معه عدي شهر وجيه معاد الفرح محمد بعد مكان مفهم ابو اميره هو واهله انه عامل فرح اتفجئو ان جيه هو واهله روحو لاميره الكوفير بعد مكتبو الكتاب اميره كانت جميله وفستانها جميل اخوات محمد هبه ومنال اديقو لما شافوها خصوصا انهم فاتهم قطر الجوز زي مبيقولو
محمد فرح بااميره جدااا اميره حزينه مش مرتاحه فجاءه محمد اتجاه نحيه عماره كبيره ووقف العربيه
ابو اميره نزل فين الفرح يابني
محمود اخو محمد فرح ايه ياحاج اخويا متجوز قبل كده وطلق مرتين الناس هتضحك علينا هو كل يوم فرح
ابو اميره بس انتم مفهمتونيش كده
محمد احنا هنفرح سوا ياحاج متقلقيش
اميره نزلت دmـ.ـو.عها وبصت لابوها وامها بصه صعبه جداااااااا معناها كملو بيع فيا
ابو اميره لا كنت لازم تفهمنا متخدعناش بـ.ـنتي هترجع معايا
اميره لا مش هرجع يابابا مش انت من البديه وفقت خلاص وانا اتبعت وخلص الموضوع
محمد ياحاج متخدهاش كده حققك عليا وانا هفرحها احسن من مليون فرح اهل اميره مشييو
في بيت اهل اميره
ام اميره خدعونا وبـ.ـنتنا ام 18سنه متعملهاش فرح ولا فرحت
ابو اميره بحـ.ـز.ن المشكله انها مفكرنا بعنها
متعرفش ان نفسي افرح بيها قبل ماامـ.ـو.ت متعرفش ان خلاص همـ.ـو.ت وكلها فتره وهمـ.ـو.ت
ام اميره بعد الشر عليك بس كان لازم نقولها
ابو اميره اوعي انا روحت لرامي وقلتلو موفق بيك وتعالي اتجوز بـ.ـنتي هني وطردوني وفضلو يضحكو وغلطو في شرف بـ.ـنتي فرحت لما استاذ محمد سالني ع عروسه راجـ.ـل اعمال وعنده مصانع وقال هيجووها بعد شهر وهيريحها هو انا غلطت ياسوسن ان كان نفسي اجوز بـ.ـنتي قبل ماامـ.ـو.ت غلطت ان خــــوفت اسبكم واسبها تبقي طمع للي يسوي وميسواش محمد هيعملها حلو وهيعيشها في عز وهيرعي انها صغيره وده هيزودها معزه عنده
ام اميره انت مغلطش ولا حاجه ومتحملش ع نفسك عشان قلبك واهي خلاص اتجوزت
ابو اميره بس انا خايف اهل محمد دول بيبصو للبت بشر ومديقين منها وكمان
محمد شكلو غـ.ـصـ.ـبهم يجو معه
اميره دخلت شقتها ادخلي ياعروسه
اميره دخلت بخجل
محمد ت عـ.ـر.في ان اخواتي كانو رفضين ان اتجوزك
اميره بصوت وا.طـ.ـي ليه
محمد بصي احنا لينا ميراث كبير
ومحمود اخويا مقسمش الميراث بس هنقسم هما فاكرين ان اي واحده بخدها طمعانه فيا وده تفكيرهم كلهم لحد ما محمود منع منال وهبه يتجوزه عشان نفس التفكير الكل طمعان فينا
اميره ودي عيشه وانت خلفتهم ليه واتجوزتني
محمد عشان عجبتني وارتحتلك وكمان انتي هتطمعي فيا ع ايه ده انا اكبر منك مرتين
اميرة ابتديت ترتاح لمحمد ولكلامه وصراحته
انت ليه طلقت مرتين
محمد عشان الاولي بـ.ـنت خالي وكانت نفس تفكير اخواتي اهم شئ الفلوس وانا اخر تفكيرها
والتانيه احب احتفظ بالموضوع لنفسي
اميره زي متحب
محمد قرب من اميره
اميره حسيت بخــــوف بعدت هو قرب هي بعدت قرب منها وشويه والموضوع بقي غـ.ـصـ.ـب عنها اميره حست ان هي ملهاش لازمه
تاني يوم
محمد صباحيه مبـ.ـاركه ياعروسه
اميرة في نفسها اي عروسه بتتكلم عنها انا محستش معك ان عروسه انا حسيت بعصفوره بتد.بـ.ـح
اميرة باابتسامه مصتنعه الله يبـ.ـارك فيك
جوه قلبها و.جـ.ـع ونــــارررر فرق السن حاجز
بينهم اميره حاسه انها مع حد اد ابوها محمد كان باين عليه سنه جداااا وباين انه اكبر كمان شعره كله ابيض ومن قدام شعره خفيف او منعدm (ازلح )اه يابابا كده تعمل فيا كده اه والف اه
عدي كام شهر أميره بتحاول تعيش مع محمد،، وخلاص بس نظرات الناس كانت صعبة وكلامهم الي بيقولوا.. دي متجوزه عشان فلوسه ده أد أبوها واصعب من كده بكتير. أميره كل متبص لأي عروسين تحس جوها إنها فعلا اتحكم عليها بالاعدام بس فضلت السكوت وخصوصا لما عرفت بمرض ولداها النادر وعرفت بإهانه رامي لولدها وإنه كان بيتسلي بيها ولما جيه الجد بعد عنها،، سكتت واستحملت كل مكان محمد بيقرب منها كانت تحس انها بتد.بـ.ـح بس كانت مطره تكست محمد بيصرف ع علاج ولداها عديت سنه اميره اكتشفت انها حامل وفي نصف حملها كمان حـ.ـز.نت جداا بس لما عرفت انها بنوته فرحت ان هيبقي ليها اخت وصديقه،، محمد فرح إنه هيخلف وبعد العمر ده كله هيبقي أب.
محمد خد ورثه ودخل في تجاره بس بعد فتره خسر كل حاجه كان هيتجنن وبقي عصبي جدااااا
اميره فضلت مستحمله وساكته ومع الوقت اتعودت ع محمد وطبعه وبقي بينهم حب عشره وبـ.ـنت جميله اسمها مكه
محمد دخل تجاره تانيه وفضل يحاول ويحاول ووعد اميره ان هيقف ع رجله تاني وبعد عن اخواته عشان جاتله اخبـ.ـار ان الي وقف وخسره كل فلوسه اخوه محمود
اميره كانت بتحاول تهدي وهو مش بيهدي
استمريت الحياه ومهما محمد قابل صعوبات كان بيحاول يوفر كل شئ لبـ.ـنته ومـ.ـر.اته مر 5سنين والوضع زي مهو بس تجاره محمد زادات. وراس ماله زاد وحالته المدايه بقيت كويسه وعلاقته بقيت بااميرة بقيت كويسه واميره اتعودت ع اسلوبه وكلامه واتقلمت ع وجوده وحبيت معه الامان والاستقرار وحبه لبـ.ـنته ومهما كانت تحاول تقنعه يصالح اخواته كان بيرفض.
محمد... صباح الخير
اميره... صباح النور هحضرلك فطار
محمد... لا عايزك
أميره... خيررر
محمد خالي بالك من مكه ومن نفسك انا عمري محبيت حد ادك انا عارف ان اتجوزتك غـ.ـصـ.ـب وان اكبر منك ومكنش بينا توافق بس حبيتك اول مشفتك
اميره أنت بتقول أي... مالك في ايه
محمد قلبي مقبوض
أميره حسيت بخضه في قلبها متقلقنيش
محمد هههههه مفيش انا رايح الشغل
أميره.. اقعد النهاردة
محمد خايفه عليا متخفيش انا بهزر وحتي لو حصلي حاجه انا مأمن مستقبل حلو ليكي ولمكة
أميره بزعيق وقلق... محمد بعد الشر في أي حـ.ـر.ام عليك انا اعصابي مشـ.ـدوده فراق بابا تعب قلبي
محمد سلامة قلبك وحـ.ـضـ.ـناها سلام
محمد مشي اميره كان جواها قلق وقلبها اتقبض اول مره محمد يحـ.ـضـ.ـنها وهو خارج
اميره بتزاكر لمكه لقيت الفون بيرن
أميره... الوووووووو
المتصل حضرتك مدام استاذ محمد عبد المجيد
أميره حسيت بإنقباض ايوة خير
المتصل زوج حضرتك تـ.ـو.في واخدنا المستشفي سبب الوفاه سكته قلبيه
اميره صرخت صرخه طويله انهارات معقول كده خلاص انتهي من حياتها بعد مااتعودت ع دخوله وخرجه واسلوبه طب البـ.ـنت البريئه دي مصرها ايه
باك
فقت مش شرودها ع صوت خبط الباب
ياتري هيحصل ايه اكمل ولا لاء
خبط ع الباب مكة اتخضت ماما مين
أميره.. متخافيش يامكة تعالي نشوف مين
لقيت الحاج ابراهيم
أميره.. خير يا حج
الحاج ابراهيم... لو سمحت يابـ.ـنتي انا جيت ابلغك محتاجين الشقة بكره
أميره... هو مش حضرتك قولت أول الشهر
الحاج إبراهيم... المشتري محتاجها بكره
أميره بكـ.ـسره وقلة حيله... حاضر هلم حجتي انهارده وهمشي بالليل مش هبقي موجوده
الحاج إبراهيم... بحـ.ـز.ن حقك عليا يابـ.ـنتي بس غـ.ـصـ.ـب عني
أميره.. ولا يهمك ياحج.. مش زعلانه دmـ.ـو.عها في عنيها بس ابتسمت ابتسامة رضا،، أميره لمت حجتها وجبت عربية نقلت كل شئ في شقة أمها
أمها فرحت إنهم هيعيشوا معاها.. بس حـ.ـز.نت على حال بـ.ـنتها،، فجاءة بعد ماكانت عايشة مرتاحه ماديا.... وفي شقة كبيرة ومعاها سند دلوقتي بدأت من الصفر
أميره رتبت شقة أمها،، ورتبت هدومهم... واستقرت مع أمها،، ورضيت بالأمر الواقع لأنى أي صراع بينها وبين أهل محمد هتخرج خسرانه،، هما مال وجه وهي ولا حاجه ابتديت تهدي نفسها،،، وتدعي ربنا يجيب حقها وحق بـ.ـنتها عدي اسبوع ومبقاش معها فلوس وولداتها ملهاش أي دخل الا معاش صغير ميكفيش حتي اكلهم طب مدرسه مكه دي خاصه كجي 2
أميره قررت تدور على شغل
في بيت محمود:
منال...هههههههههه خرجت من الشقة
محمود... طبعا ورجعت لأصلها المعفن تاني
هبه... في ستين داهيه
منال... هو انت مضيت محمد ع بيع الشقه ازاي
محمود... ههههههه مش بس الشقة ده حسابه في البنك....وكل حاجه عشان وقف قدامي.. وانا محدش يقف قدامي،،، وانا اللي خسرته كل الفلوس اللي خدها مننا
منال.... هههههههههههه غار في داهيه ابن مديحه فاكر هينتصر علينا
محمود... أنا رجعت فلوس الورث تالت ومتلت وزياده عليهم المكسب
منال... أحسن حاجه أمه زمان خدت ابونا،، وهو دلوقتي كان فاكر هيشاركنا في الورث
هبه...طب أي اللى حصل
محمود... ابدااا هو كان منتظر شحنة كبيرة توصل انا عطلتها هو جيه وكان وشه احمر،، وهيطق وبيزعق سومته إنه يمضي على عقد بيع الشقه وكل حساباته في البنوك مقابل الشحنة تجي
محمد.. بس كده هفلس
محمود...ولا تفلس ولاحاجه اول مـ.ـا.تيجى الشحنه هتعوضك بأضعاف
محمد... انا كل مااقف على رجلي تصرو ترجعوني لصفر طب ليه مش احنا اخوات
محمود... وعشان اخوات بقولك متخفش مش هسيبك ترجع للصفر
محمد... طب ليه مصر تخليني اباعلك كل حاجه
محمود مجرد حاجه تخليني احس ان انتصرت
محمد مشي وسابه وحاول يتصرف معرفش رجع لمحمود ومضي وبعد ساعتين
اكتشف إنى الشحنه جات لصالح محمود وإنه خسر كل حاجه راح لمحمود
محمود...ضحك بكل سخريه محمد مستحملش وجاتله سكته قلبيه ومـ.ـا.ت في الحال
باك
هبه..خلصنا منه عقبال بـ.ـنته دي اللي منعرفش جات منين
محمود... احنا خدنا كل حاجه وهي معترضتش كبرو دmاغكم بقي من السيره دي ولو هي بس فكرت مجرد تفكير تدوسلنا ع طرف همحيها هي وبـ.ـنتها
منال طبعا هههههههههه
😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑
يووووه بقي مش هنخلص من تحاكمته
رؤوف...ههههههه مالك يارشا بتكلمي نفسك
رشا دكتور ياسين مش مبطل طلبات وتحكمـ.ـا.ت عشان العياده الجديده الي في الحي الشعبي ا
رؤوف... حقه يارشا عايز يعمل عياده مختلفه هو دكتور كفئ ويستاهل وكمان دي لله من غير مقابل وعايز الي يدخل ميحسش بالاهانه بالعكس يتعامل احسن معامله كإنه دفع كشف بالظبط ويبقي في نظافه ونظام
رشا ...بس كل شويه طلبات طلبات ده بقاله يومين مروحش ومقعدني جمبه،،، ده مـ.ـر.اته مستحمله ازاي
رؤوف...هههههههه مش متجوز يااختي
وخفي بقي يمكن تاخدي ثواب معه رن الفون
رشا...تعبت والله ده انا متمرمطه ورا يووه هو
ياسين.. رشا ابعتي رؤوف العياده يستلم الاجهزه ويتمم عليها
رشا حاضر يادكتور
ياسين خرج من الاوضه سيد
انت لسه هنا يارؤوف
رؤوف حالا يادكتور هروح
ياسين رؤوف انا عايز العياده تبقي جاهزه ع الخميس الجاي
رؤوف... قبل الخميس كمان يادكتور
ياسين طب الحمدالله
رشا حضرتك مروح
ياسين ايوة وانتي روحي وبكره اجازه ليكي
ياسين روح بيته السلام عليكم
دكتوره سميه والدة ياسين اهلا اهلا باللي مشغول عني ديما
ياسين بحنيه مسك ايديها وبسها بحنان غـ.ـصـ.ـب عني ياامي انتي عارفه العياده الجديده وتجهيزاتها
سميه ...ياسين حـ.ـر.ام عليك صحتك بقالك يومين مدخلتش البيت وهتسد ع ده كله ازاي ياابني
ياسين ياامي كنت في المستشفي وبعدين روحت العياده وبعديها العياده التانيه وبعدين عديت على المستشفي
سميه بعصبيه انت هتمـ.ـو.ت كده ياسين حـ.ـر.ام عليك نفسك ياابني
ياسين كان في أطفال كتير مقدرش أسيب طفل الا لما اشوفه ماله
سميه متخليش حياتك الشخصيه تأثر عليك يادكتور
ياسين بعصبيه ماما لو سمحت
سميه لازم افوقك يادكتور
ياسين حـ.ـر.ام عليكي ياامي كل ماانسي تفكريني حـ.ـر.ام انا انسان ياامي ارحميني
سميه فوق ياياسين الي بتعملوا مش هيرجع الي راح
ياسين بصراخ حـ.ـر.ام يا أمي كفايه وخرج من البيت ركب عربيته فضل يجري بأعلي سرعه... الجو برد والهوا شـ.ـديد بس الهوا مش بيهدي نــــارقلبه 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢 😢😅😅😅😅😅
اميره بقالها أيام بتدور على شغل مفيش شغل كله اشتراط المؤهل،،، أميره مش عارفه تعمل ايه لازم تشتغل عشان بـ.ـنتها وولدتها
أميره... روحت بيتها مكـ.ـسورة الخاطر
أم أميره... بردو ملقتيش شغل يابـ.ـنتي
أميره... لا والله ياماما
ام أميره ليه ده انتي متعلمه وبتقرئي وتكتبي وانجليزي كمان
أميره.... ههههههههه والله ياماما أنتي عسل لازم شهاده تثبت ده
ياامي وانا معيش شهادة،،، ومصاريف مدرسة مكه لازم تدفع أول السنه الدراسيه
أم أميره... قومي صلي وادعي يابـ.ـنتي ربنا يرزقك بشغل ويرجع حق بـ.ـنتك
أميره. حسبي الله ونعمه الوكيل ربنا ينتقم منهم
هي مكه نامت ياماما
أم أميره اه من بدري
أميره هدخل اطمن عليها
اميره دخلت وقربت منها تبوسها لقيتها سخنه خرجت مخضوضه... ماما مكه سخنه اعمليلها كمدات وانا هروح اجيب حاجه من الصيدليه ليها ربنا يستر يارررب
أميره بتجري ومش وخده بالها خالص من الطريق كل همها تروح الصيدليه عشان بـ.ـنتها فجاءه خبطتها عربيه
ياسين...اتخض وقف العربيه ونزل بسرعه الناس اتلمت
ياسين... بيفوق أميره
اميره فقت بتحاول تقول الناس بتسندها
ياسين انتي بخير انا اسف جدااااا بس انتي كنتي بتجري
أميره الغلط من عندي انا كنت بجري
اتفضل امشي انا كويسه
ياسين راسك بتجيب دm تعالي اشوفها
اميره مش مهم مفيش وقت عايزه اجيب خافض لبـ.ـنت 5سنين حرارتها عاليه
ياسين هاجي معاكي أشوفها انا دكتور أطفال دقيقه اجيب الشنطه من العرييه
أميره بفرحه... اتفضل يادكتور
ياسين بيبص لاميره لبسه اسود ووشها مرهق بـ.ـنت بريئه صغيره حزينه جميله محجبه
شكلها قلقانه ع اختها اوي
أميره ماشيه قدmه مكسوفه منه ياررب اشفي بـ.ـنتي
دخلو البيت صغير اووووي ياسين معرفش يدخل من ضرفه واحده
أميره دخلت قبله بتبص لقيته وقف مكانه ع الباب
اميره أدخل يادكتور
ياسين باابتسامه ساحره مش هينفع
اميره بدلته الابتسامه ليه ماما فوق
ياسين ههههههههه فهمتني غلاط بس انتي دخلتي انا وبيشورلها
اميره هههههه بكسوف تانيه هفتح الضرفه التانيه واحده وفتحت الضرفه التانيه
ياسين ابتسملها
أميره ابتسمت... وطلعت ع السلم وياسين وراها،،، فتحت الباب ودخلت عرفت والدتها
ياسين دخل السلام عليكم
اميره وولدتها...وعليكم السلام اتفضل
اميره دخلته اوضه مكه وهي متـ.ـو.تره اتكعبلت في السجادة كانت هتقع ياسين مسكها
اميره ارتبكت لما مسك ايديها
ياسين مش عايزيسيب ايديها هو نفسه استغرب ساب ايديها ودخل لمكه
ياسين احم احم ياااه درجه حرارتها عاليه اووووي ومش عايز يبص لاميره حاسس نحيتها بـ.ـارتباك اول مره يحس بيه
عند منال في النادي قاعده مع اصحابها بكل غــــرور مش عجبها حد وبتتريق ع الكل
شيماء... أي ده يامنال انتي قــلـــعتي الاسود ده اخوكي لسه متـ.ـو.في
منال الاسود بيتعبلي نفسيتي ومش لايق عليا
شيماءههههههههههههه ليه تكونيش بـ.ـنت في ال20ده احنا اد بعض وبـ.ـنتي متجوزه ومخلفه
منال بعصبيه انتي اكبر طبعا انا لسه 30
شيماء هههههههه ده احنا اصحاب يامنال وعارفين بعض مهو لو تشيلي من دmغك ان الناس كلها طمعانه فيكو كان زمانك بتجوزي ولادك دلوقتي
منال بعصبيه حدفت الكوبيه شيماء مالكيش دعوه اصلا ملقتش حد مناسب
شيماء لا كلهم كانو مناسبين بس عدm ثقتكم في الناس عملت كده
منال سبتها ومشيت بعصبيه في نفسها ماشي يازباله هربيكي فعلا.... انا ضيعت جوزات حلوة بس كنت اضمن منين انهم مش طمعانين فيا صوت نده عليها
انسه منال
منال بصت لقيت شاب في التلاتين نعم
الشاب انا وائل وبقالي شهور بشوفك
منال من جوها فرحت والمطلوب وائل ادها ورده ممكن تقبليها
منال خدتها وابتسامتله
وائل بغــــرور خدي الكارت بتاعي
منال.... خدت الكارت تضمن منين إنى هتصل
وائل هتتصلي
منال مين قالك
وائل قلبي. وسبها ومشي
😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
ياسين بصي ياانسه اميره سمعت الجمله نزلت عليها كالتلج البـ.ـارد في عز الشتاء الدواء ده يجي حالا... ودي حقن هتاخد منها كل 12ساعه وبعد نصف ساعه بعد العلاج هتنزل الحراره بإذن الله واشوفها بعد يومين
أميره عيادة حضرتك فين
ياسين واحده في المهندسين دي ببقي فيها من الساعه 1<5وواحده في عباس العقد من ببقي فيها من 6ونصف ل10مساء
اميره ياااه بعاد عني اوووي
ياسين يوم الخميس أول يوم في عيادتي الجديدة وهي عند مكان ما شفتك
اميره عند الصيدليه
ياسين بالظبط في نفس العماره
اميره طيب الخميس ده كده بعيد عن ميعاد الاستشاره
ياسين فعلا بصي ببقي موجود من 7ونص الصبح11في مستشفي حكومي ######
اه عارفها
ياسين متتاخريش عشان ميعادي بالدقيقه ولو ملحقتنيش ببقي من 11ل واحده بعد الظهر في الوحده الصحيه
اميره بذهول ايه كل ده بتنام امتي
ياسين بحـ.ـز.ن بنام
اميره كل ده كتير حـ.ـر.ام صحتك
ياسين ممكن امشي
أميره اتفضل وعرفت إنه بيتهرب من الكلام
أميره وقفت كشفك كام يادكتور
ياسين ولا مليم ده ربنا يطمنكم عليها
اميره لا مينفعش
ياسين لا ينفع انا السعاده بالنسبالي هي إنى أشوف الطفل سليم وبيخف من المرض دي اجرتي
اميره بصتله بحيره
ياسين مالك
اميره.... ابدا
ياسين لا قولي مالك
أميره... مستغربه شويه واحد هالك نفسه يوم كامل عشان الفلوس ومش حاطط صحته في دmغه يرفض ياخد حق كشف وكمان بيقول شعارات
ياسين حـ.ـز.ن من كلامها بس حقها هي متعرفهوش ولا تعرف شخصيته،،، احساسي شعارات ههههههههه شكرا
أميره... اومال ايه يخلي حد يعمل كده في نفسه وصحته
ياسين ...ده الكارت بتاعي لو البـ.ـنت تعبت او اي تغيرات كلمني الفون مبيتقفلش وتحت امرك في أي وقت الف سلامه عليها
ممكن امشي عند اذنك
أميره اتفضل
ياسين نزل أميره نزلت معه هروح اجيب العلاج
ياسين انتي معقمتيش جـ.ـر.ح دmاغك وكده هتتعبي وهيلتهب ويتلوث
أميره لما هي تخف انا هخف راحه اجيب العلاج
ياسين طيب هاجي معاكي وكمان عربيتي هناك شكلك متعلقه بااختك اوووي هي شكلك بالظبط
اميرة باابتسامه اختي ههههههه هي فعلا شكلي
ياسين بتضحكي ليه
اميرة انت أكيد عندك ميعاد عياده يادكتور وانا عطلتك اصل بصراحة شايفه اليوم كله مليان
ياسين ههههههههههه لا متقلقيش واخد باقي انهارده اجازه وبكره عشان ارتاح واجهز العياده الجديده
اميره ههههههه يااه باقي النهارده مش هتخسر كده ولا العياده الجديده هتجيب حقها وزياده
ياسين باابتسامه حـ.ـز.ن من كلامها بس هو مقدر إنى هي متعرفوش بس كلامها بيدوس ع جـ.ـر.ح جوه قلبه كأنها بتحط ملح ع جـ.ـر.حه بس بيحاول يتمسك مش هينفع يجيب كل واحد ويحكيله حكايته وهو كلام الناس من زمااان مبقاش يهمه كل واحد بيحكي عنه حكايه وهو ساكت مش همه حد هو كل همه يعرف ينام باليل بيفضل يشتغل ويهلك نفسه عشان يعرف يغمض عينه
اميرة سؤال صعب
ياسين ههههههه وصلنا الصيدليه دخل معها
الصيدلي طلب تمن العلاج كان غالي ومكنش معها كل الفلوس دي هي اصلا كل فلوسها خلصت
اميره هروح اجيب الروشته لأنى نسيتها فى البيت
ياسين متكلمش. محبش يحرجها قالها انا ماشي سلام
أميره راحت البيت الحمدالله منطقش طلع عنده زوق
طلبت فلوس من أمها وهي محرجه
ام أميره... خدي يابـ.ـنتي والله دول اللي معايا
أميرة تسلميلي ياامي دول مش هيجيبه العلاج بصي هروح اجيب المهم منه عشان الحرارة تنزل والباقي لما ربنا يحلها
ام أميره ربنا يحبب فيكي خلقه يابـ.ـنتي ويصلح حالك
أميره وصلت الصيدليه لو سمحت عايزة دول بس من العلاج
الصيدلي حضرتك الي كان معاكي جاب كل العلاج ده والحاجات دي ودفع الفلوس ومشي
اميره لقيت شنطتين كبـ.ـار خدتهم ورواحت
أم أميره اي كل ده
أميره ده العلاج والشنطه دي معرفش بس اشتراهم الدكتور وسبهوملي مع الصيدلي
أميره فتحت الشنطه التانيه لقيت اكتر من ازازة شامبو للاطفال والكبـ.ـار احجام كبيره وبرفان اطفال وسيرام لشعر
وورقه مكتوب فيها
السيرام ده للبنوته هيتقل شعرها لانه ضعيف والحاجه دي هديه مني ليكي وشكرا انك خلتني للحظات سعيد ياسين عز الدين
اميره مفهمتش الكلام محتاج تفسير بس مش فاهمه
ياتري ايه حكايه ياسين اصبرو بس هتتفاجئو من الأحداث وانشاء الله هتعجبكم
أم أميرة... الدكتور ده شكله محترم اوووي يابـ.ـنتي
أميره باستغراب... سبحان الله ياماما انا فكرته بخيل وعايش يكنز في الفلوس بس ده فاتح كذا عياده وبيشتغل في كذا مستشفي والوحدة الصحيه هالك نفسه عشان الفلوس
ام أميره... متظلميش حد يابـ.ـنتي الله وأعلم بظروفه بس اللي أقدر أقوله إنه محترم جداااااا وبيفهم في الاصول
أميرة... هنزل بكره أدور ع شغل ويارب القي عشان اديله فلوسه
مر نصف ساعه فعلا مكه اتحسنت وبقيت كويسه
أميرة... ماشاء الله وممتاز كمان الحمدالله بـ.ـنتي بقيت كويسه
تاني يوم أميرة بتدور على شغل وبردو مش لقياه لحد ملقيت شغل اخيراً في مطعم مأكولات بحريه هي اللي مسئوله عن البيع وتجهيز الأوردرات بس بردو المبلغ قليل اوووووي مش هيجيب مصاريف مدرسة مكه حتي... حـ.ـز.نت لما سمعت المرتب بس مضطرة تقبل مفيش حل تاني
😅😅😅😅😅😅😢😢😢😢😢😢
عند وائل لسه مكلمتكش
وائل.... هتكلمني ياسعد
سعد.... بطل غــــرور بقي دي وليه ارشنه مش سهله دي وفقت تعيش من غير جواز بس متخصرش مليم هي واخواتها كلهم كبـ.ـار وعواجيز كمان بس متجوزوش عشان مفكرين الدنيا كلها طمعانه فيهم وبخله جدااا مفهومش الا اخوهم اللي مـ.ـا.ت ده هو كان مختلف عنهم
وائل... بقولك هتتصل
سعد اما نشوف
وائل هتتصل وهتجوزها وهبيعها الي وراها وقدmها ومش هسيب حق اختي الي كـ.ـسرو عينيها وزلوها واتهموها بالسرقه واتسـ.ـجـ.ـنت كل ده ليه عشان اخوهم اتجوزها هما لبسوها سرقه وسـ.ـجـ.ـنوها
سعد ده الي مـ.ـا.ت
وائل. اه ده احسنهم ولما روحتله وقلتله اللي حصل خرج أختي بس هي صممت على الطـ.ـلا.ق عشان خافت منهم وهو مسبهاش وكان عملها مرتب وأدها مبلغ كبير وسبلها شقته الي كان متجوزها فيها الله يرحمه كان محترم
بس العقربه دي خلت أختي تتعالج نفسي. ودخلنها مصحه مش هسيب حق اختي
سعد... ماهي ممكن متتصلش
وائل... ههههههههه انت مشفتهاش كانت بتبصلي ازاي يابني دي واحده فضلها كام سنه وتدخل في الخمسين ومحدش بقي بيعبرها من كتر غــــرورها وسمعتهم وبخلهم انا بقي هحي جواها حاجات مـ.ـا.تت وعفنت وان ماخلتهم ع الحديده مبقاش انا
سعد اتمني ياصاحبي بس متنسنيش
وائل هههههه عيب عليك######################ياسين متجنب مامته عشان الحوار بينهم وصل لمرحلة صعبه هو مش قادر يواجه
بس باستمرار ييفكر في أميرة وكل مافونه يرن يفكر هي اللي بتتصل.... عدي يوم واتنين وعشر وعشرين... وأميرة متصلتش ولا راحتله،،، العياده اتفتحت ونجحت والناس بقيت ديما بتدعي لياسين وبقي مشهور في الحي الشعبي،،، دعوه الناس بتفرحه بصه الاطفال لياسين بتدوي جـ.ـر.ح جوه اااهات كتيررر جوه بس مدريها تحت ابتسامه جذابه مبتفرقش وشه... كلام معسول وكله زوق لكل الناس،،، اللي يشوفه يقول ده معندهوش أحزان،،، الناس كلها بتحبه وتحب ابتسامته واسلوبه اكتر من بـ.ـنت وست يحاولوا يقربوا منه او يكلمو... بس ياسين قلبه مقفول وكأنه استكفي من الدنيا شاب 34سنه دكتور شاطر مشهور في مكانته شكله جذاب ووسيم واستايل كإنه موديل برفانه الكل بيعشقه لحظه مايعدي في مكان او يقرب بيعرفه انه جاي من على بعد الناس بتعشق ابتسامته وبساطة تعامله مع اي حد قفل قلبه ونهي حياته وعايشها مجرد ايام منتظر لحظه وفاته وكانه من برا شئ ومن جوه شئ تاني خالص
الايام بتمر ومع الوقت قرار ينسي انتظار مكالمه أميرة وبقيت بالنسبله شئ جميل في يوم خلي يبتسم او يحس إنى الدنيا بخيررر
العام الدارسي بدأ أميره شغاله بس طلبات الحياه والالتزامـ.ـا.ت صعبه مش عارفه تدفع مصاريف المدرسه المديرة كلمتها وهددتها بفصل بـ.ـنتها حاولت أكتر من مره تستلف مفيش حد راضي يسلفها
اتقدm لها اكتر من واحد للجواز وهي بترفض هي قررت تربي بـ.ـنتها أمها اتحيلت عليها تروح لأهل مكه تطلب منهم فلوس يساعدوها في المدرسه رفضت كتيررر بس بعد إلحاح وفقت.... قررت تروح مفيش حل غير ده
😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
وصلت بيت محمود ودخلت كانو بيتغدو
محمود وهو بياكل وأميرة وقفه،،، جايه ليه
منال... اكيد جايه تبوس رجلينا وتشتغل خدmه عندنا
هبه.... ولا جايه ترغي في حكايه الشقه تاني
أميرة ابدا والله انا بس جايه عشان اقولك ياعم مكه بـ.ـنتي حاجه... مدرسه مكه خاصه
محمد الله يرحمه هو الي قدmلها فيها وانا شغالة بس مش عارفه ادفع المصاريف
كنت جايه لو تساعدني بس في دفع المصاريف
منال.. أي ده انتي جايه تشحتي بقي
هبه بس بجد فنانه
ضحكتي على محمد زمان وجايه دلوقتي تضحكي علينا
مكه بتاعتك دي الله واعلم بـ.ـنت اخونا ولا لا بليها واشربي مياتها
محمود... بس يامنال يس ياهبه مضايقوش أرمله اخوكم الله يرحمه ولا تزعجوها وهي بتشحت مننا ياسيد ياعبدالله
اومراك ياباشا خرجو الزباله دي برا
ومتجيش هنا تاني ولو جات ابقي اديها 100
أميرة ده اخر كلام عندكم وحابسه دmـ.ـو.عها اد ايه اتزلت وفعلا كـ.ـسروها
محمود روحي لفي على واحد تاني يابتاعه انتي ومتضحكيش علينا بالاسود الي لبسه ده برااااا
أميرة حسبي الله ونعمه والوكيل ربنا ينتقم منكم ااكله مال اليتيم
سيد وعبدالله طردوها
أميرة روحت بيتها وهي منهاره وحزينه وصعبان عليها تطلع بـ.ـنتها من مدرسه ابوها اختارها ليها
وهي في طريقها قبلت جراهم عوض
الجميل سرحان في ايه
أميرة... لو سمحت ياعوض سبني في حالي
عوض مالك ياجميل بس انا كنت طالب القرب
أميره ابعد عني لو سمحت
عوض انا هعوضك يامرمر وهأجرلك شقه بس عدm الامؤخده بـ.ـنتك تديها لأمك او لأهلها انا عندي ولدين وبصرف عليهم بالعافيه
أميره ابعد عني بقي وسبته ودخلت بيتها
😢😢😢😢😢
فكرت في صاحبتها سهام يمكن تساعدها قالت تروح تقعد معها وتحكيلها يمكن تساعدها او تدلها على حل
أميرة استجمعت قوتها وراحت لسهام
السلام عليكم
سهام بفرحه اميرة حبيبتي
اميرة وحشتينى اوووي
سهام وانتي اكتر جوزك عامل ايه
اميرة الله يرحمه
سهام وشها اتغير الله يرحمه هو مـ.ـا.ت امتي
اميرة من ست شهور
سهام يعني انتي أرمله يااميرة
اميرة للاسف
سهام حبيبتي ربنا يعوضك وارتبكت وبتبص لساعتها
أميرة مالك ياسهام بتبصي لساعتك ليه
سهام ابدا اصل ماهر قرب يجي وبصراحه بقي يا أميرة ماهر جوزي ده مدوخني عينه زيغه ووو
اميرة... وأى ياسهام
سهام وانتي مش متجوزة و
أميرة بحـ.ـز.ن بس تمسكت وانا أرمله وخايفه على جوزك مني
سهام متزعليش مني يا أميرة انتي حلوة وصغيرة واحلي مني بكتير وانا جوزي عينه زيغه و
أميرة ولا يهمك ياصاحبه عمري بس احب اقولك حاجه الحياه مش راجـ.ـل يا صاحبتي يعني الارمله الي من غيرررر رجل او المطلقه الي من غير راجـ.ـل اشرف مليون مره من واحده متجوزة واخلاقها وحشه مش الرجل هو الي هيمنع الست تبص لجوز صحبتها الست المحترمه محترمه سواء معها راجـ.ـل او مش معها سبتها ومشيت
يااااه هي الدنيا بقيت وحشه اوي كده صاحبه عمري خايفه على جوزها مني هههههههه ولا الجيران الي مفيش واحده فيهم في مره عزمت عليا تدخلني شقتها كلهم خايفين مني ع رجلتهم زمان كانو بيتمنو ادخل عند حد فيهم
بتمر الايام ببطئ أميرة في شغلها وبتحاول تجمع فلوس للمدرسه وامها بتحاول توفر من مصروف البيت عشان تساعد أميرة في المدرسه بس بردو مفيش فايده
أميره بتتكلم مع زميلتها هدير
هدير طيب يااميرة مفيش شغلانه تانيه
اميرة دوخت ياهدير ومفيش
هدير انا ملاحظه صاحب المطعم مركز معاكي اوووي
أميرة ايوه جداااا. وطلب يتجوزني  عـ.ـر.في
هدير يالهوووي بجد
أميرة اصل انا أرمله يعني رخيصه ورقه  عـ.ـر.في وشقه إيجار ونتقابل في السر من ورا المدام
هدير عندك حق والله ماانا مطلقه الناس كلها بتبصلي كإني وحشه معمرتش العيب مني محدش عارف ان عنيت وانى مش بالساهل لما خدت قرار الطـ.ـلا.ق وان اختارت الطـ.ـلا.ق اهون مليون مرة من عيشه مع واحد زللني وكـ.ـسرني وضـ.ـر.ب واهانه وشتيمه اي واحده يااميرة بتتجوز تحت كلمه الستر انا بقي معرفش الستر الي كان جوزي كان كل يوم فضيحه والجيران تسمعنا وضـ.ـر.ب واهانه ومنعني اشوف امي ودmـ.ـو.عها نزلت
اميرة متزعليش ياهدير مجتمع عقيم
المجني عليه هو الجاني
هدير تليفونها رن ايوه ياماما هرن عليها حاضر وهبعتهالك انهارده وخالتي كمان عايزها طيب طيب
قفلت مسكت فونها ورنت ع رقم يوووه مقفول اعمل ايه بس
اميرة مالك يابـ.ـنتي
هدير ماما طالبه الست الي بتغسل سجاد تجي تغسلها وتعملها الشقه والسلم وبرن مقفول
اميرة جربي تاني
هدير بجرب بردو مقفول ده لولا انشغالي كنت عملت انا لماما دي الست بتاخد على السجاده 100وماما عندها اربعه ده غير الشقه والسلم
اميره هدير انا موافقه اروح انا بعد الشغل النهارده
هدير بصدmه أميرة انتي بتقولي أي.
أميرة أنا محتاجه ياهدير وهشتغل اي حاجه عشان اربي بـ.ـنتي واعلمها واساعد امي احسن مليون مرة ان اتجوز  عـ.ـر.في واروح اتجوز واحد ميطقش بـ.ـنتي انا هعيش لامي وبـ.ـنتي بس ياهدير وطالما مش هشتغل شغلانه حـ.ـر.ام خلاص مفيش مانع
هدير بس ي
أميرة مبسش ياهدير مفيش حل غير كده يمكن أعرف أجمع مصاريف مدرسه بـ.ـنتي وعلاج امي والايجار
هدير اميرة انتي حلوة وممكن
أميرة قطعتها كله يقولي انتي حلوة وصغيرة طب اعمل ايه بحلوتي وانا مش عارفه ادفع مصاريف بـ.ـنت في كجي
انا هروح لمامتك هروح البيت اقول لماما واجهز هدوم اعمل بيها وهروح على بيتك اديني العنوان هدير اتفضلي ياقلبي ربنا يرزقك يارب
أميرة... الحمدالله
😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕
أميرة راحت بيتها وحكت لولداتها في الاول اعترضت وبعد إلحاح أميرة اقنعتها وان مفيش حل غير كده
وحتي لو هتنقل بـ.ـنتها لازم تستد فلوس السنه دي عشان ينفع تاخذ الدوسيه وتنقلها
اخيرا اقتنعت بس شرطت عليها محدش يعرف
اميرة مع اني مش بعمل حاجه عيب ولا حـ.ـر.ام بس موفقه
اميرة دخلت تطلع هدوم وهي بتقلب في الدولاب لقيت كارت ياسين بصتله وابتسمت ومسكت فونها ونقلت الرقم واتصلت
ياسين... السلام عليكم
اميرة... وعليكم السلام
ياسين نعم حضرتك تأمريني بحاجه
اميرة الامر لله وحده
ياسين مين معايا
اميرة انا واحده متعرفنيش
ياسين حضرتك متصله تهزري وقفل السكه
اميرة رنت مره واتنين اخيرا رد
ياسين لو سمحت انا مشغول ومينفعش كده
اميره انا متصله أسألك سؤال
ياسين انتي ت عـ.ـر.فيني
اميرة لا
ياسين جبتي رقمي منين
اميرة بكذب جربت ارقام طلع رقم قلت يبقي ده صديق بعتهولي القدر
ياسين انتي فاضيه بقي
اميره ابدااا والله بس بحب العب مع القدر
ياسين وانا قدرك بقي
اميره ممكن
ياسين يبقي بتضحكي ع نفسك ودخله جوله خسرانه انا مش قدر حد
أميرة انا عايزة صديق اخ انا وحيده ومحتاجه اخ اخد رئيه واكيد انت محتاج حد متعرفوش تفضفض معه زي ماانا محتاجه حد ميعرفنيش
ياسين مايمكن تغرفني
اميرة سكتت وبعدين ردت لا معرفكش
اسيبك دلوقتي وبعدين نتكلم تكون انت بقيت فاضي وانا خلصت
ياسين ريحه فين
اميره شغلي
ياسين هخلص 10باليل
اميرة 10ونصف انتظر مكالمتي
ياسين عجبتني فكرة ان افضفض مع حد معرفوش انا ضد إنى اكلم حد فون او حقيقي بس عجبتني الفكرة
اميره وانا والله العظيم مش بكلم حد بس نفسي افضفض وارتاح وزي مقولتلك وحيده سلام
ياسين هستنكي
اميرة لبست هدومها ومشيت ع العنوان وهي جواها حـ.ـز.ن كبيرررررر اد ايه حزينه بس الظروف اطريتها لكده حاسه ان الموضوع صعب عليها كـبـــــريـاء وكرامه بتنزل ع الارض رغم ديق حاله ولدها الا انها عمرها مااشتغلت خادmه للناس بالفلوس الشغل مش عيب بس هي حاسه ان الدنيا بتجي عليها اووووي وبتديق نزلت دmعها من عنيها مسحتها واتنفست الصعداء اميرة اجمدي عشان بـ.ـنتك انا قعدت من التعليم ومبقاش معايا شهاده يمكن لو معايا شهاده كنت لقيت شغل مش هخلي بـ.ـنتي زيي لو همـ.ـو.ت عشان اعلمها احسن تعليم هعلمها جيه في دmغها ابتسمه ياسين ابتسمت اد ايه حاسه انها نفسها تقرب او تروحله بس خلاص المسافه بتبعد وكل يوم بتبعد اكتر هو دكتور وهي مفيش تعليم وكمان كلها سعات وهتبقي خادmه بس قلبي نفسه يسمع صوته رغم جمال ابتسمته الا انه جوة حزين ليه وفق نتكلم ع طول يمكن محتاج يفضفض وانا كمان محتاجه له وصلت العنوان رجليها بتقدm وبتاخر احساس صعب دخلت السلام عليكم
ام هدير وعليكم السلام مين
اميرة انا اميرة ياخالتي الي هدير بعتني ليه
ام هدير بصدmه انتي الي هتغسليلي السجاد
اميرة ببتسامه عكس الي جوها ايواة وهمسح السلم والبيت
ام هدير يابـ.ـنتي وارتبكت
اميرة باابتسامه اكل العيش ياخالتي انا عندي بـ.ـنت وعايزة اربيها
ام هدير بصدmه اكبر انتي متجوزة ازاي انتي صغيرة خالص وشكلك بـ.ـنت ناس
اميرة انا ارمله
ام هدير حبيبتي تعالي اتفضلي وفتحت البوك وطلعت الفلوس دول حق السجاد والشقه والسلم خديهم وامشي
اميرة نعم ليه كده ياخالتي
ام هدير انتي زي القمر يابـ.ـنتي وصغيرة وفي عنيكي كسوف ورهبه اول مرة تشتغلي كده صح
اميره ايواة
ام هدير روحي يابـ.ـنتي
اميرة مش همشي الا لما اخلص الي جيت عشانه ولو حبه تساعديني لو ت عـ.ـر.في حد محتاج واحده قليلهم عليا ودورت وشها قبل مدmـ.ـو.عها تخونها ابتديت شغل ام هدير بتبصلها بعد مغيرت هدومها ولبست بنطلون وتشرت اد ايه صغيرة وجميله وضح ان الدنيا جات عليها
اميرة مكنتش وخده ع التعب الجـ.ـا.مد ده خصوصا ان محمد كان جايبلها فلبنيه وفي بيت اهلها امها مكنتش بتخليها تتعب كتيررر
اخيرا خلصت الشغل بس حسيت انها روحها طلعت حقيقي تعب وكل حته في جـ.ـسمها بتو.جـ.ـعها ام هدير اعجبت بنظافه اميرة وحسبتها ولسه هتمشي خبطت ست كبيرة
ام هدير اتفضلي ياام محمود
ام محمود شكرا ياحبيبتي انا شفت بـ.ـنت جد السلم عرفت انك جبتي واحده تخلصلك حجتك
اميرة ايواه خيررر عملت حاجه زعلتك
ام محمود ابدا يابـ.ـنتي بس كنت جايبه عندي سجدتين وعايزكي تعمليهم
اميرة اه بجد تعبانه بس مجبرة توفق
ام هدير خاليها بكرة ياام محمود اصلها تعبت جداااا شقتي كان بقالها كتير مش نظيفه
ام محمود لو تعبانه بلاش هوديهم المغسله
اميرة لا خلاص هجي معكي
ام هدير اديقت ان في ناس معندهاش قلب ومبيفكروش غير في مصلحتهم بس
اميرة طلعت شقه ام محمود ولسه هتغير هدومها لقيت شاب كبير قاعد
امير ياخالتي مش انتي قولتي انك لوحدك
ام محمود اه يابـ.ـنتي ده ابني محمود بيجي كل فترة يطمن عليا
اميرة طيب انا هغير ازاي
ام مجمود عادي يعني
اميرة في نفسها عادي استغفر الله العظيم
محمود كل شويه يبص ع اميرة ويبتسملها اميرة خافت من بصته ليها لو سمحت ياخالتي هاتي السجاد اغسله
ام محمود اهو متغيري
اميرة لا هعمل بهدومي
ام محمود براحتك بس خلصي بسرعه يالا
ومتدخليش الاوض هنا بس
اميرة نفسها بتتكـ.ـسر بس بتحاول تستحمل عشان بـ.ـنتها اميرة بتغسل السجاد وهي تعبانه وبتحاول تدري تعبها اخيرا خلصت
ام محمود خدي فلوسك اهي
اميرة بصيت للفلوس لقيتها اقل من الاتفاق بكتير الفلوس ناقصه
ام محمود كده حلوين
أميرة بقله حيله الي تشوفيه بس قليلين وماشيه وهذومها مبلوله وتعبانه حالتها صعبه
ام محمود استني
اميرة نعم
ام محمود في اكل بايت من امبـ.ـارح خدي بدل ماارمي
اميرة حسيت في اللحظه دي ان كأن حد دلق عليها مياه سقعه في عز الشتا شكرا
ام محمود خدي وعندي جلبيتين قدام خديهم كنت ناويه اعملهم حتت مطبخ بس خديهم
اميرة دورت وشها عشان دmـ.ـو.عها متنزلش شكرا ومشيت بسرعه
محمود ليه كده ياماما
ام محمود ليه ايه مهما بياكلو من الزبـ.ـا.لة قلت اديها الاكل بدل مـ.ـيـ.ـترمي
محمود وليه قفله اوض افتحيها تتهوي
ام محمود قفلتها للبت الي كانت بتمسح تدخل تسرق حاجه لحسن دول ايديهم طويله
محمود يعني عشان بتمسح تبقي حرميه ياامي السرقه دي في الدm ممكن حد متشكيش في خالص يبقي مش امين عدm الامانه ده في ناس كتير
ام محمود انت ياود بطل شعارات وروح لمراتك
محمود اصلا كنت ماشي نزل محمود السلم بيجري لقي اميرة ماشيه في الشارع
محمود تعالي اوصلك
اميرة شكرا
محمود طلع فلوس من جيبه خدي باقي حق السجاد امي بعتتني ادهولك
اميرة بفرحه شكرا
محمود ده حقك وانتي تعبتي متزعلش من امي ست كبيرة ودقه قديمه وهي كده كلامها ناشف
اميرة لا مش زعلانه عن اذنك
محمود تعالي اول الشارع عربيتي هناك هوصلك هدومك مبلوله لما تراب مش هينفع كده
اميرة شكرا هركب من الموقف هاخد مكروباص
محمود والله متحصل تعالي بس اعتبرني سواق تاكس
اميرة لسه هتتكلم
محمود والله متتكلمي تعالي تعالي
اميرة ركبت العربيه
محمود هتروحي بيتك
اميرة ايواه
محمود مش وراكي شغل تاني
اميرة لا
محمود بس لسه بدري
اميرة يادوب الحق اروح اقعد مع ماما وبـ.ـنتي شويه قبل مينمو
محمود طب لو جالك شغل تشتغلي
اميرة اه اشتغل محدش يقول لشغل لا
محمود طيب في شغل لمده ساعتين ايه رئيك
اميرة شغل ايه وفين
محمود شغل في شقتي
اميرة مراتك موجوده
محمود لا شقه تانيه وخدها اهدي فيها اعصابي وافصل عن قرف البيت
اميرة لا هروح لبـ.ـنتي وامي
محمود اسمعيني انتي من بعد لعصر لدلوقتي وانتي طالع عينك عند ام هدير وامي ومختيش مبلغ يستاهل التعب ده
انا بقي هاخدك معايا نتعشي سواء ونقضي وقت لطيف وهدكي الف جنيه ساعتين بس من وقتك ومفهاش تعب ولا حاجه ده انا هخليكي تشوفي الساعه وكل مااطلبك هدكي نفس المبلغ
اميرة وشها احمرررر بغـــضــــب انا الي فكرتك محترم وتختلف عن ولدتك طلعت انسان معندهوش ذرة رجوله
محمود متخدهاش كده خديها انك انتي محتاج الفلوس وانا محتاج ارتاح واقضي وقت حلو ومن اول مشفتك عجبتني الشغلانه دي متلقش عليكي انتي جميله جدااااااا انتي ملكه محتاجه تقعد ع العرش صدقني انا هعيشك عيشه حلوة وهرحمك من البهدله
اميرة قلتلك شكرا لو سمحت وقف العربيه وقف
محمود خلاص كلها دقايق واوصلك
اميرة بزعيق قلتلك وقف
محمود خلاص خلاص والله مهتكلم بس لو نزلتي هنا مش هتلقي موصلات خالص انا هسكت خالص
اميرة ياريت لوسمحت
عم الصمت لمده دقايق اخيرا وصله قرب بيت اميرة
أميرة بس هنزل هنا
محمود اميرة فكري وادها كارت
اميرة مسكت الكارت وقطعته الموضوع منتهي يااستاذ محمود لما يكون موضوع في غـــضــــب لربنا يبقي منتهي وسبته ومشيت بتلعن الظروف الي عرضتها لكده
####>>#>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
عند منال وقفه اوادام المرايه بتلعب في شعرها وبتضحك ونبي عسل يابت يامنال ياتري الود ده عايز مني ود ايه ده شاب زي القمررررر وطول بعرض وسكت وكشرت اه شاب ويمكن اصغر مني ب15سنه اقل حاجه ويووووة هو انا غـ.ـصـ.ـبته مهو الي وقفني ليكون طمعان فيا يووووة كفايه بقي يامنال العمر ضاع وانتي مشتي ورا محمود اخوكي لحد معنسك انتي واختك تحت مسمي كله طمعان فينا ومشيت نحيه السرير مسكت الفون وجبت الكارت بتاع كريم وقرارت تتصل بيه رنت مرة واتنين تلاته
كريم مسك التليفوووووون وبيضحك رني عايزك ترني لما تشبعي ههههههههههههههه انا بكرة هسقيقي من نفس الكاس الي سقتي اختي والي زيها بيه
الوووووو
منال مبترودش ليه
كريم سوري ياحبي الفون كان صامت
منال بفرحه حبك
كريم طبعا حبي وحبي وحلم بنسبالي
منال عايزة اقبلك
كريم عزمك ع العشاء بكرة
منال لا النهاردة
كريم ياقلبي انا في الشركه وعندي شغل لحد منتصف اليل
منال بفرحه انت عندك شركه
كريم بكدب طبعا شركه استيراد وتصدير بكره لما اقبلك هحكيلك كل حاجه
منال بفرحه سلام
#######################
في مكان تاني خالص
بقولك ايه انتي هتروحي يعني هتروحي
ريهام بحسرة لا مش هروح طيب يجي هنا
ابو ريهام هو طالب يقبلنا في المطعم
ريهام بعـ.ـيا.ط يابابا حرم عليك مينفعش كده الي اعرفه ان العريس لما يتقدm لواحده بيجي يشوفها في بيتها مش هي بتروحله في مطعم
راويه مرات ابو ريهام انتي بتتني وتتفردي ع ايه يادلوعه ده انتي 27سنه يعني عانس وهو العريس عارف كده ولا مفكرة نفسك 18سنه هتقعدي تتشرطي
ابو ريهام براحه عليها ياروايه شويه
روايه خلاص يااخويه خاليها قاعده جمبك ماانت الي دلعتها وسبتها ع مزجها لحد معنست
ابوريهام بزعيق روايه خلاص اسكتي
روايه خرجت من الاوضه بتنفخ ومديقه
ابوريهام يابـ.ـنتي بطلي عـ.ـيا.ط واهدي بقي انا اب ونفسي افرح بيكي نفسي اجوزك قبل ماامـ.ـو.ت
ريهام ووشها احمر من كنت البكاء مش بطريقه دي يابابا
ابوريهام بحـ.ـز.ن هو احنا لقينا طريقه غير دي وقولنا لا يابـ.ـنتي
ريهام بدmـ.ـو.ع وانا زمبي ايه يابابا هو انا هشـ.ـد العريس بالعافيه اقوله تعالي اتجوزني
ابو ريهام انتي الي فضلتي ترفضي العرسان لحد ما
ريها لحد معنست صح يابابا قولها قول متتكسفش انا خلاص اتعودت ع الكلام ده بس مبيفرقش معايا انا كنت برفض عشان اكمل تعليمي وحصلت ع دبلومه تربوي ومش نـ.ـد.مانه ومش هنـ.ـد.م
ابو ريهام البـ.ـنت ملهاش الا بيت جووها يابـ.ـنتي بس انا سمعت كلامك انتي وولدتك الله يرحمها وخليتك تسيبي خطيبك يابـ.ـنتي ابوس ايديكي متحرمنيش ان افرح بيكي قبل ماامـ.ـو.ت تجمعت في عينه دmـ.ـو.ع يغشي ان تراها ابـ.ـنته حبيبته يغشي ان يجـ.ـر.حها هو الوحيد الذي يجب ان يكون حريص ع جـ.ـر.ح ابـ.ـنته يجب الا يجـ.ـر.حها مثل باقي البشر يكفي مـ.ـا.تسمعه يكفي ميقال عليها يكفي كلمه عانس يكفي الذي تتردد ع السون الجميع التفت اليها واستجمع قوته ريهام الي يعجبك يابـ.ـنتي اعمليه بس انا مش هعيشلك كتيرررر واحب اقولك اوعي كلمه حد تهزك انتي مش عانس انتي بنوته زي القمر الي بيقولك كده غيران منك عشان انتي البـ.ـنت الوحيده في العيله الي كملت تعليمها وبتشتغل مدرسه اد الدنيا فرحه اهتزات دخلها ولدها امانها يمنحها فرحه حرمت منها عانت اهانات وكلمـ.ـا.ت مهينه تتردد ع السون الجميع عانس عانس فاتها قطر الزواج لا احد يرغب بيها لحظه صمت فاقت ع صوت سعال ولدها
ريهام بابا تحت امرك انا موفقه هروح معاك بكرة نقابل العريس
ولدها قبل جبينها الله يبركلي فيكي ياقلب ابوكي اتاكدي لو معجبناش هنرفضه انتي مش عانس انتي ست البنات ومش ناقصك حاجه ريهام بجد يابابا
ابو ريهام بجد ياقلب بابا اغسلي وشك وفوقي كده محدش هيغـ.ـصـ.ـب عليكي في حاجه احطضنت ريهام ولدها دئمان يعطيها الامان والحنان
****************************•••••••**
ريهام بـ.ـنت اختارت ان تكمل تعليمها وكانت ترفض اي عريس غير مناسب وبعد ان انتهت من البكلريوس تمت خطبتها ع اخو إمراءة ولدها وبعد اشهر اكتشفت انه غير مناسب انهت الخطبه مما اثرات غـــضــــب راويه امراءة ولدها قرارت ان تنتقم من ريهام كانت تقول للجميع ان اخوها هو من تركها وان اخلاقها سيئه وانها ترفض اي عريس وتتحجج بالتعليم وان قبلها شخص ليسال عن. ريهام تقوم بتطفيشه بدون علم احد ومع الوقت سارات تردد انها عانس واصبح الجميع يردد هذه الجمله جاء عريس لر يهام لكن شرطه ان هم من يقومه بمقبلته خارج المنازل فرحت روايه جداااااا بانها ستري كـ.ـسرة عين ريهام
####################
يمشي ذهبا وايبا دخل غرفته ينتظر مكلمتها لما هذا الاحساس ماهذه الفرحه الذي تملي قلبه مجرد شعور انه سيخرج مافي قلبه لشخص غريب لا يعرف دكتور ياسين لا يعرف الماضي الاليم لا يعرف ماسبب تكون شخصيته بهذه الطريقه لا يعلم ماسبب تحوله لشخص بدون مشاعر بدون احساس شخص مثل الانسان الالي
اعلان الهاتف ع وجود متصل توجه ياسين وامسك الفون ابتسم ابتسمته الجاذبه
السلام عليكم
اميرة وعليكم السلام مشغول
ياسين لا منتظرك
اميرة هههههههههههههههة بجد
ياسين ايوة بجد
اميرة ليه منتظرني
ياسين اصدار اه مسموعه عشان نفسي اتكلم
اميرة ليه مبتتكلمش ههههههههههههههه
ياسين ههههههههه صدقيني لا مبتكلمش
اميرة ليه يادكتور ده حتي الكلام يريح الاعصاب
ياسين بصدmه عرفتي منين اني دكتور
اميرة اء اء
ياسين انطقي انا مقولتلكيش اني دكتور
اغلقت اميرة الهاتف
ياسين في نفسه عرفت منين ان دكتور تبقي كدبه وهي تعرفني الحمدالله ان متكلمتش بس ليه الغش ليه كده الله يسمحك انا كنت حاسس ان صوتك بيريحني
اعلان الهاتف. جود اتصال
ياسين لو هتتكلمي وتقولي انتي مينمنشق هسمعك لو هتكدبي معنديش استعداد اضيع وقتي في كذب وحوار مزيف
اميرة صدقني مش هكذب
ياسين اتكلمي سمعك
اميرة من كام شهر عملت حادثه مع بـ.ـنت في حي «««« وجت سليمه وجيت بـ.ـنتي وكشفت ع بـ.ـنتي وكمان جبتلي العلاج
ياسين بفرحه انتي
اميرة ايواة انا
ياسين طب ليه مقولتيش ع طول
اميرة اتكسفت منك عشان مدفعتلكش حق العلاج
ياسين بضحكه رنانه استغرب كيف خرجت مثل هذه الضحكه من قلب مـ.ـا.ت وشبع مووت بس دي حاجه بسيطه
اميرة من كل قلبي متشكرة يادكتور
ياسين حاجه بسيطه يا
اميرة اسمي اميرة
ياسين انتي فعلان اميرة ياانسه اميرة
اميرة بحـ.ـز.ن انا مدام
ياسين متجوزة
اميرة ارمله وانت يادكتور
اهتز ياسين من سؤال اميرة تمسك لكي لا يباين جراحه الم دخله لم تنسي السنوات
اميرة احم
ياسين ممكن ناجل السؤال
اميرة لدرجه
ياسين عادي بس ورايا مستشفي بدري .
اميرة وانا ورايا شغل بدري
ياسين اه ممكن اسالك سؤال
اميرة طبعا اتفضل
ياسين انتي صغيرة خالص ازاي ارمله وبتشتغلي ايه
اميرة عادي يادكتور اتجوزت صغيرة وجوزي تـ.ـو.في بعد خمس سنوات وسبني انا ومكه
ياسين خمس سنوات هو
اميرة سني 24سنه يادكتور
ياسين ذكيه
اميرة ههههههههههههههه مش اوي
ياسين بتشتغلي ايه
اميرة ممكن ناجل السؤال
ياسين زي متحبي
ياتري هيحصل ايه تابعوني
اميرة هتوصل لايه مع ياسين
ريهام ليها حكايه ولا ايه
هديررررر هتوصل حكيتها لايه
اميرة افكار كثيرة بدخلها ايه يااميرة هتقوليلو شغاله في محل وبخلص واروح اخدm الناس هتقوليله انا مش متعلمه يادكتور ياااه طب انا ليه كلمته مش عارفه ليه عايزة اكلمه ليه ابتسامته بتشـ.ـدني كده يمكن عشان ساعدني اعجبت بشهمته في زمان محدش بيمديلك ايده الا بمقابل ارهقها التفكير وكثرة موجهتها لنفسها غصت في نوم عميق
######################
في الصباح تشرق الشمس تعلن عن يوم جديد هل سيكون هذا اليوم بديه في حياه ريهام ام كـ.ـسرة وذل امام الجميع
استيقظت ريهام وذهبت الي عملها
بدخلها شعور بالخــــوف تجاه ذلك المجهول
استغفرت ربها واستعدات للوضوء لاداء فريضه الصلاة
ولد ريهام مالك ياريهام
ريهام مفيش يابابا
ولد ريهام سبيها لله يابـ.ـنتي وروحي شغلك وانا زي موعدتك يابـ.ـنتي مش هغـ.ـصـ.ـب عليكي في حاجه
ريهام بفرحه ربنا يخليك ليا يابابا
ريهام تذهب الي عملها تتجنب نظرات الجميع منهم
منهم من يقول شايفه هي دي المدرسه الي قلتلك عليها
مدام مرفت جميله اهي امال عنست ليه
مدام نرجس العلم علمك اهي كل يوم تجي مش عجبها حد ومبتكلمش حد وخده مقلب في نفسها وهي اصلا محدش بيعبرها ولا هتتجوز في حياتها
مرفت عندك حق ايه الي يخلي واحده تقعد ده كله من غير جوز دي دخله ع تلاتين 30سنه
ريهام تعودات ع تلك النظرات والاقويل بدخلها كلام كتيررررر
ريهام في نفسها ههههههههههههههه ياااه مش هتبطلو بقي
مدام نرجس مس ريهام ممكن تروحي فصل 3/3تديهم الحصه مكاني
ريهام بصدق بحضر عشان عندي الحصه الجايه ومحضرتش
نرجس بغـ.ـيظ وانتي محضرتيش في بيتك ليه لاعندك عيل ولاعندك تيل
مرفت ولاعندك زوج يعطلك ولا يتعبك وضحت ههههههههههههههه
التزامت ريهام الصمت ونظرات الي اسكتش المحظرات
نرجس بقولك ايه ياريهام لما تتجوزي متخديش وسيله وخلفي وراء بعض اصل الست مننا ليها سن معين وبتقطع خلفه وانتي يعني كبرتي وكل مبتكبري فرصتك بتقل في الخلفه
مرفت وفري كلامك يانرجس دي هي لسه حتي ،متخطبتيش
تلك الدmـ.ـو.ع التي تخبها داخل عينها تجمعت وهي تمنعها من الهبوط تعودت ع الكلمـ.ـا.ت الجارحه لاحد يعتبرها اخته او ابـ.ـنته لا احد يحس مـ.ـا.تحمله كانها اخطئت كانها فعلت بيهم شئ ماذا فعلت لهم لكي يستلذو لجراحها لماذا يضحكون ع المها
اسجمعت قوتها وتركتهم دون ان تخبرهم بشئ
نرجس مش بنكلمك
ريهام معلش ورايا تحضير ومش فاضيه لكلامكم ولاحواركم الي مش هيفدني بحاجه عن ازنكم بعد ان انصرفت
مرفت تعوج فمها شوفي البت بتكلمنا ازاي
نرجس حتي العانس دي بتتكلم وليها عين تتكلم
####>>>##>
مسعد كلمتك ياكريم
كريم بثقه طبعا كلمتني وعزمتها ع العشاء انهارده في #####
مسعد بصدmه يانهارك مش فايت ده غالي اوووي المكان ده
كريم ههههههههههههههه لازم اظهر قدmها ان اعلي منهم او حتي زيهم يامسعد عشان حق اختي هيرجع انا مش هسبهم كلهم ينفدو بالي عملو حق اختي وغيرها لازم يجي
مسعد الله يعينك ياصاحبي انا مش متخيل انت ازاي هتتجوز الوليه الخنشورة دي
كريم بحـ.ـز.ن متفكرنيش يامسعد مكنش نفسي ابداااااا اتجوز جوزة زي دي بس جوايه غل ونــــار اختي تؤامي مرميه في مصحي بسببهم تعرف يامسعد مكنتش نفسي ابدااا اتجوز جوزة زي دي نفسي كنت اتجوز بـ.ـنت تكون محترمه متدينه وتكون محجبه وتفكيرها حلو وتفهمني كده ونكون قريبين من سن بعض ونظرتها تسحرني ضحكتها تفرحني
مسعد الله الله ياعم كريم ايه الرومانسيه دي ده انت شاعر مش محاسب
كريم ههههههههههههههه احلام يامسعد احلام حتي الحلم محلمهوش المهم قولي اولادك عاملين ايه
مسعد فكرتني انا لازم امشي بسرعه سلام وطمني عليك هتوصل لايه مع العقربه باليل ومتنساش تاكد ع الاجازة عشان متترفدش من البنك
كريم ههههههههههههههه متقلقش عليا سلام
**************••••••••
منال ذهبت صالون التجميل تستعد لمقابله
كريم وخلها فرح شـ.ـديد وسرور
********************••
هدير ريهام كفايه دmـ.ـو.ع بقي
ريهام بنهيار تعبت اووووي ياهدير من الكلام والتلقيح تعبت من كلمه عانس الي بقيت بتردد ع لسان الكل تعبت جـ.ـا.مد من كلام مرات ابويا زهقت من شويه العيال الي بيقعدو يوروني الدبله في ايديهم كانهم خدو جائزة نوبل انا من زمان كنت اقدر اتجوز وكان زماني معايا عيال دلوقتي بس انا اختارت اكمل تعليمي وطموحي
سبت اخوه مرات بابا عشان مش هو ده الانسان الي اثق في وابقي مـ.ـر.اته
هدير ريهام كفايه بقي اهدي اهدي ياروحي
ريهام جوايا احساس صعب جدا ياهدير تعبانه مخـ.ـنـ.ـوقه حاسه ان مستنيه وهم
مستنيه انسان في خيالي تفتكري عريس النهارده ده هيبقي هو نصيبي
هدير حبيبتي يالا عشان تغيري هدومك يارب يطلع هو الي في احلامك بس قوليلي بتحلمي باايه
ريهام ميهمنيش اي حاجه الا انه يكون رجل بجد محترم يفهمني يحس بيا وابتسمت وميمنعش يكون وسيم امشي بيه قدام الكل واقول انا مش عانس انا واحده كملت تعليمها وبتحقق زتها ومتجوزتش اي حد انا استنيت الي يناسبني وانفجرت من البكاء
هدير ريهام حرم عليكي كده
ريهام ليه بقينا مجتمع قاسي كده ياهدير ليه بقينا نتدخل في حياه اي حد ليه بقينا نسمح لنفسنا ندوس ونجـ.ـر.ح في بعض
هدير بحرقه وو.جـ.ـع قلب كفايه ياريهام وتعالي البسي عشان متتاخريش ع المعاد كلنا جونا و.جـ.ـع واهات كتيرررررررر بس مختلفين في الاسباب كلنا بنهرب من موجهه نفسنا
هدير بدmـ.ـو.ع محبوسه الناس قاسيه ومحدش بيحط نفسه مكان حد ولا حد بيحس بحد وكفايه كلام بقي يالا عشان اساعدك وامشي عشان مروحش متاخر عشان مبقاش في نظر الناس صياعه
ريهام عندك حق وحـ.ـضـ.ـنتها هدير انتي احسن من اي حد انتي اختي ومش عشان فشلتي مرة قطعتها هدير باالله عليكي مش عايزة اتكلم دلوقتي
########################
اميرة خلصت شغل وماشيه في طريقها لبيتها اتفجئت برساله
ممكن ارن
ابتسمت اميرة وضحت من غير متحس
بعتت رساله اه عادي
ابتسم ياسين ورن
اميره بتستاذن يادكتور
ياسين ههههههههههه اخاف اعطلك
اميرة ابدا ده انا الي خــــوفت تكون مشغول عشان عارفه انك ليك اكتر من عياده ربنا معك
ياسين امين يارب بس عادي ممكن افضي خمس دقايق
اميرة ههههههههههههههه وتسيب المرضي
ياسين المرضي بتوعي بيحوني ومش هيمنعو ان اعمل مكلمه خمس دقايق
اميرة ههههههههههههههه مرضي حنينين
ياسين ههههههههههه جداااا ع فكرة انا في العياده الي عندكم ودول اكتر مرضي بالقي نفسي معهم عن اذنك هكلمك لما اخلص
اميرة اوكيه سلام
اميرة دخلت بيتها مبسوطه فرحانه جوها سعيد جدااااااا
ام اميرة مالك يااميرة
اميرة ابدااا ياامي مكه فين
انا اهو ياماما قربيت اميرة عليها ايه ده انتي سخنه تعالي نروح لدكتور
مكه انا مش سخنه ياماما
ام اميرة البـ.ـنت كويسه يابـ.ـنتي
اميرة لا ياماما باليل بطنها كانت تعبها
مكه لا ياماما
اميرة بااسرار قلتلك يالا هنكشف
ام اميرة براحه يابـ.ـنتي في ايه روحي يامكه مع ماما
اميرة هغير هدومي ونروح
ام اميرة ليه ماانتي جايه من برا
اميرة يوووه ياماما لبسي مبهدل
ام اميرة خلاص براحتك مش عارفه مالك
اميرة دخلت اوضتها فتحت دولابها بتبص للهدومها محترة تلبس ايه تبسم تضحك وتبص لهدومها معقول اقــلـــع الاسود لا مش هقــلـــعه ايواة هلبس ده
اختارت فستان اسود وطرحه سوده ستان ولاول مرة من سنين تقف اوادm المرايا وتتامل ملمحها وتمسك مستحضرات التجميل
##############
هدير جهزت ريهام ومشيت ع بيتها وهي جواها زكريات صعبه الم كتيرة تعب حب ادفن زكريات بتهاجمها بتحاول تنسي ومش قادرة يااااه لحد امتي هفضل في الكابوس ده
######################
اميرة خرجت من اوضتها وهي في غايه الجمال
ام اميرة مشاء الله من زمان مشفتكيش كده يابـ.ـنتي
اميرة مالي ياامي ماانا لبسه اسود زي ماانا
ام اميرة الاسود مخليكي اميرة مع اني اتمني تقــلـــعي مش هيرجع حاجه وعشي سنك
اميرة خلاص ياماما هنبقي نتكلم بعد منرجع اصل قلقانه ع مكه
ام اميرة بضحك مكه ههههههههههههههه انتي راحه لدكتور الي جيه هنا قبل كده
اميرة بأرتباك يالا يامكه
ومشيت وهي مش عارفه الي بتعمله ده صح ولا غلاط حاسه انها كل مبتكمل في طريق ياسين هتتعب مش عارفه ليه حاسه انه مينفعش يبقي في طريقها مش عارفه ليه عقلها رفض ياسين بس القلب مرحب بوجوده دخلت العياده قرئت الاسم ايواة هو وقفت دقيقه نبضات قلبها عاليه استجمعت قوتها ودخلت ياااه ايه الزحمه دي كده هروح ع الفجر اميرة لو سمحت بكام الكشف
الممرضه حضرتك العياده دي مجانا
اميرة في نفسها لتاني مرة بتفجي بيك ياااه
مسكت الفون ترن ياسين عنده كشف مردتش خلص الكشف. ورن ع اميرة
اميرة ايه يادكتور كان عندك كشف صح
ياسين صح
اميرة بنوته قلبوظه ههههه صح
ياسين ههههههههههه عرفتي منين
اميرة انا برا عندك بس زحمه
ياسين بفرحه بجد اقفلي هدخلك
ياسين اتصل بالممرضه وقالها تذخل اميرة وندهت ع الاسم ذخلت اميرة
السلام عليكم
ياسين باابتسامته الجذابه وعليكم السلام
ع فكرة اول مرة ادخل حد مش في دوره
اميرة معلش بقي لغبطت عادتك
ياسين باابتسامه ولا يهمك
اميرة انا جتلك لان بـ.ـنتي تعبانه سخونيه وبرد وقالتلي ان معدتها تعبانه
ياسين الف سلامه عليها تعالي ياحبيبتي كده اسم القمر ايه
مكه بفرجه اسمي مكه
ارتبك ياسين تمسك اعصابه وحاول انه يكون طبيعي تعالي هنقيس الحرارة
ياسين ابتسم وبص لاميرة لاول مرة يتامل ملامحها
اميرة وشها تلون بالاحمر ابتسمته جميله درجه جذابه اد ايه هدؤه وابتسمته بيشـ.ـدوني
ياسين الحرارة طبيعيه
اميرة بـ.ـارتباك قطعها ياسين بس ضعيفه انا كتبت دواء فتامين ياريت تمشي عليه
اميرة ابتسمت شكرا
ياسين ع ايه
اميرة شكرا ع كل حاجه شكرا ع العياده المجانا
ياسين بتشكريني ع ايه بالنسبالي اهم شئ اشوف الطفل بيبتسم ده كل يسوي ملين الدنيا
الممرضه خبطت الباب
ياسين ادخل
الممرضه يادكتور العدد بيزيد اوقف لحد كده
ياسين لا مترفضيش حد هحاول اكشف ع الكل
الممرضه بصيت في الساعه
ياسين ممكن تروحي
اميرة هي ممكن تروح وانا هجي بدلها ادخل الناس
ياسين ابتسم ابقي متشكر ليكي جدااااا
اميرة انا هروح بـ.ـنتي وهجي ياانسه بسرعه
الممرضه انا اسفه يادكتور بس بيتي بعيد وبابا مش بيقبل اتاخر ياسين ولا يهمك
اميرة خرجت راحت البيت وقالت لولدتها انها هتعمل عمل لله
ام اميرة اول معرفت ان اميرة هتكون مع الدكتور الي جيه قبل كده فرحت ووفقت فرحتها قلقت اميرة لان اميرة نفسها خايفه من العلاقه دي هي مش عارفه تسميها ايه صدقه راحه نفسيه لشخص محترم اعجب ايه بالظبط دخلت اوضتها ولبست بنلطون جنس اسود وبلوزة سوده وطرحه سوده وخرجت
ام اميرة هو انتي كل شويه تغيري
اميرة ياماما عشان ابقي براحتي وسبتها قبل متتكلم وخرجت
وصلت العياده الممرضه مشيت واميرة قعدت مكانها تدخل كشفات وناس كتيرررر
ياسين نده اميرة وضح عليه انه تعب ووشه متغير ممكن لما الكشف يدخل تدخلي معه يااميرة تساعديني
اميرة بقلق حاضر هو حضرتك تعبان
ياسين لا عادي شويه اجهاد
اميرة هو انت اكلت
ياسين اه
اميرة امتي
ياسين تقريبا قبل مااصلي المغرب بساعه
اميرة بصدmه انت عارف الساعه كام
ياسين بص في ساعته يانهار ابيض دخله في 12 طب روحي وانا هرتب نفسي
اميرة هو انا بقولك عشان كده انا معك لحد متخلص
ياسين ببتسامه جذبه شكرا
اميرة ابتسمت وخرجت يانهار ابيض ع ابتسمته يابخت الاطفال الي بيكشف عليهم هو ده دكتور ولا دواء مكنش في ع ايامي دكاترة بمنظر ده ليه ههههههههههههههه طول عمري اروح لدكتور اقرع وقصير وبكرش هما اتغيرو وبقو كده ازاي لازم يبقي عليه زحمه كفايه الابتسامه والله دي شفاء
اميرة دخلت الكشف وظهر ع ياسين التعب اميرة دكتور خليك قاعد انا هوزن الطفل وهقيسه
ياسين ياريت يااميرة
•••••••••••••••*••••••••••••••••••••••••••*••
كريم جهز نفسه ووصل المطعم قبل منال بيبص اوادmه لقي بـ.ـنت جميله ظاهر عليها الحـ.ـز.ن وقاعد جمبها ولدها وقدmها واحد قد بابها وهي موطيه راسها
كريم الله في جمال ورقه كده الله ع الحجاب بس مين دول وهي موطيه راسها ليه
ريهام بابا انا هروح الحمام اول مااختفت من اودmهم انهارت من البكاء مخدتش بالها منةالي وقف وراها
كريم ايه في الدنيا يستاهل تبقي بالمنظر
ده ريهام يوة كتيرررررررر
كريم مد ايده بالمنديل اتفضلي
ريهام شكرا ولسه هتمشي كريم ياانسه
ريهام نعم
كريم بكذب انا دكتور نفسي وانا شايف انك دخله في اكتئاب ممكن اساعدك
ريهام شكرا
كريم هاخد حق الكشف
ريهام ههههههههههههههه
ريهام ابتسمت صدقني مش هينفع
كريم..... موبيله كام الرقم انا مينفعش اشوف حد محتاجلي وابقي بعيد ده حلفان يمين ياانسه
ريهام صدقني مش هينفع
كريم بطريقه مسرحيه... خلاص انا هروح لولدك اقوله انك منهارة ومحتاجه مساعده
ريهام اتفزعت... نعم
كريم بهزار بهزار في ايه ها كام
ريهام حسيت انها مرتاحه لدرجه كبيرة اتفضل
كريم شكرا هكلمك انهارده
ريهام ماشي انا لازم اروح عشان اتاخرت عليهم
كريم ممكن اعرف مين اللي. انتي قاعده معهم دول
ريهام هبقي احكيلك يادكتور
ريهام مشيت راحت كملت القاعده جمب والدها... قاعده ممله رجل اعمال في الخمسين من عمره مطلق 3مرات ومعه اولاد في عمر ريهام واقل شويه
ولد ريهام اتفاجئ وقرر الرفض بعد انتهاء المقابله
والد ريهام الحاج محمود طب احنا تستأذن يا بني
العريس بغــــرور طب متفقناش هنحدد الفرح امتي
ريهام قلبها اتقبض وخــــوف استحوذ عليها خافت والدها يوفق عشان راجـ.ـل اعمال وغني ويمتلك كتير
الحاج محمود هو احنا لسه ادناك الرد
العريس انا عجبتني بـ.ـنتك وموافق
ريهام اضيقت جـ.ـا.مد بس مينفعش تتكلم وتصغر ابوها
الحاج محمود والقرار مش قرارك لوحدك
العريس طلبتكم موفق بيها
الحاج محمود لاحول ولاقوة الا باالله العلي العظيم يابني دي اصول عموما انت مرفوض انا بـ.ـنتي مش للبيع ولو كنت اعرف انت مين وموصفتك ايه مكنتش تعبت نفسي انا وبـ.ـنتي وجينا
يالا ياريهام
ريهام حسيت بفرحه رهيبه ديما ابوها هو السند والامان بالنسبه ليها هو عوض ربنا ليها عمره محسسها بيتم الام هو الاب والام والحنان والامان حتي بعد مااتجوز روايه عمره ماسمح لراويه تجـ.ـر.ح ريهام ابداااا
ولما ريهام اكتشفت ان اخوه روايه مش هو الزوج الصالح مش هينفع يبقي سند ليها قالت لبابها وهو فسخ الخطوبه ومتأثرش بكلام راويه
انا بمـ.ـو.ت فيك يااحلي بابا
الحاج محمود مفكرني هبيعك انتي مش بيعه يابـ.ـنتي اناجيت بيكي بس لان قالو انه محترم وكويس خــــوفت منروحش
يبقي ضيعنا فرصه كويسه وقبل مااجيبك قلتلك مش هضغط عليكي ابداااا
ريهام انت مضغطش عليا بس عرفت منين اني معنديش قبول للعريس ده
الحاج محمود... انتي بـ.ـنتي واحس بيكي من عنيكي من نظرة الكـ.ـسرة الي كنتي بتبصيله بيها اوعي ابدااااااا تفتكري انك فيكي عيب يابـ.ـنتي في الدول العربيه اغلب البنات بتتجوز في التلاتين وبعد التلاتين احنا بس الي عندنا ناس عقولها غلط،،، اوعي تسمحي لكلام بعض الناس الي مليان جـ.ـر.ح للمشاعر إنه يقصر عليكي ويخليكي تختاري غلط،،، لو باقي في عمرك يوم لازم تعشيي صح ومتنـ.ـد.ميش عليه
ريهام ربنا ميحرمنيش من وجودك في حياتي
الحاج محمود ولا يحرمني منك ابداااا تعالي اعزمك ع عصير نشربه بنفس بدل العصير الي من كتر سده النفس معرفناش نشربه
ريهام ههههههههههههههه عندك حق
الحاج محمود ساعه ما روحتي الحمام رجعتي مبسوطه ليه
ريهام بـ.ـارتباك.... ابدا يابابا
الحاج محمود تعالي نقعد ع النيل
الحاج محمود بيحاول يقنع بـ.ـنته انها مش غلط خايف ضغط الناس عليها يخليها تختار غلط زي مابيحصل مع معظم البنات
بيتجوز اي واحد يتقدm عشان يخلصو من كلام الناس الوقت بيعدي هزار وضحك بين الاب وبـ.ـنته ريهام حسيت بفرحه رهيبه نسيت المقابله السخيفه والناس وكلامهم. ورجعتلها
ثقتها بنفسها
########################سعد روح بيته السلام عليكم ازيك ياامي
الام
بتعب الله يسلمك
سعد مالك
الحاجه زينب يابني رجع مراتك انا ست كبيرة ومش حمل عيال واذا كان عليا انا هاجر اوضه واقعد فيها
سعد تاني ياامي الكلام ده تاني
الحاجه زينب يابني هتخرب بيتك عشاني
سعد ياامي الموضوع انتهي وهي الي اختارت
الحاجه زينب يابني ماهي مش عايزني في البيت ولا عايزة تخدmني يعني انا السبب
وعايزة تبقي براحتها
سعد انتي في شقه وهي في شقه هتقلي راحتها في ايه...ماما هي معدتش تنفعني خلاص اللي متقبلش امي انا مقبلهاش عايزة تسيبي بيتك وتخرجي برا طب ازاي ده بيتك ياامي وهي هطلقها انتهي
الموضوع سنه ونصف سايبه بيتها وعيالها كل ده ليه عشان امي ساكنه في الشقه اللي تحتيها وبنزلها اكل هي الام بعد مـ.ـا.تعبت وربت وكبرت وجوزت تجي واحده تقولي مش هنزل اكل لا والف لا متلزمنيش في الاول قالت مش هخدmها قلت ماشي
وبقيت اجيب ست تخدmك بالفلوس انما كمان مش عايزني اسأل عنك ولا ابعتلك اكلك ايه ياامي بقي كفايه طيبه دي متستهلش تفضلي ليل ونهار تزني ع دmغي ان اجبها
الحاجه زينب انهارت من البكاء يارب امـ.ـو.ت وترتاحو بقي عشان بيتك ميخربش
سعد بلهفه مسك ايدها وبسها الف بعد الشر عليكي ياست الكل وحـ.ـضـ.ـنها انتي اغلي عندي من اي حد
الحاجه زينب خايفه على اولادك يابني
سعد مريم ومحمد هيتربو وسطينا في حب احسن من الخناق ليل ونهار ونكد وغل
وكره سعد دخل اوضته غير هدومه وقعد يشرب سجارة ورا التانيه ورا التالته ليه كده ليه يامي ليه مفيش يوم صعبت عليكي انا او اولادك موحشكيش اولادك الي ديما يسألوا عليكي لدرجه دي قاسيه اوووووي كده وفجاءة تليفونه رن
سعد شاف الرقم يااااه ايه فكرك بيا ياتري عايز ايه الوووو
المتصل ازيك ياسعد وحشني ياغالي
سعد ....اكرم عامل ايه ايه فكرك بيا
اكرم الحمد الله اهو وحـ.ـشـ.ـتني قلت اسأل
سعد فيك الخير عامل ايه وولدتك عامله ايه
اكرم امي تـ.ـو.فيت من فترة
سعد لا اله الا الله الله يرحمها البقاء لله
اكرم ونعمه باالله تـ.ـو.فيت بعد مطلقت
سعد انت طلقت
اكرم لا وانت الصادق اتخلعت واتبهدلت الي كانت مراتي بهدلتني ورفعت قضيه خلع وكسبتها وياريت بعد ده كله سبتني في حالي لا دي بعتت ناس ضـ.ـر.بوني وضـ.ـر.بو امي بعديها امي من قهرتها تـ.ـو.فيت
سعد لا حول ولاقوة الا باالله
اكرم. بحـ.ـز.ن مصتنع انا بمـ.ـو.ت ياسعد من القهر نفسي انتقم منها
سعد .....هي الستات مالهم كلهم بقو كده ليه
تنتقم ازاي خلاص سبها في حالها وادعي ربنا يجبلك حقك منها
اكرم نفسي اسقيها العـ.ـذ.اب زي ماسقتهوني ومـ.ـو.ت امي يقهرتها انت عندك امك ترضي الي حصل لامي بعد الشر يحصلها
سعد بغل ده انا كنت دفنتها حيه
اكرم انا نفسي تسعدني ياسعد
سعد رقبتي بس ازاي
اكرم هقولك بص هي اسمها هدير 27سنه بتشتغل في مطعم +++++
سعد ناوي ع ايه
اكرم اسمعني ياسعد للاخر سعدني ياسعد اعتبر امي امك
كإنه داس ع زرار جوه سعد كانه قلب عليه مو.جـ.ـعه مع مي مـ.ـر.اته تخيل هدير مي وقرار. ينتقم منها من غير ميشوفها حتي
سعد معك يااكرم قولي ناوي ع ايه ومعك
اكرم تسلم ياسعد انا عارف انك ادها
******••••••••••••••••••••••••••••***•••
في اوضه منوره اكتر من نور قامت مفزوعه من نومها كفايه يااكرم فاقت عرقانه انهارت من البكاء حسبي الله ونعمه الوكيل فيك يااكرم اوضتها اتفتحت دخلت امها مالك ياهدير
هدير ببكاء حلمت بيه تاني ياماما
ام هدير حـ.ـضـ.ـنتها خلاص ياهدير اكرم انتهي راح غار يابـ.ـنتي خلاص بقي انسي
هدير انسي ايه ولا ايه ولا ايه اااه ياامي احـ.ـضـ.ـنيني قربت امها منها حـ.ـضـ.ـنتها جـ.ـا.مد
اهدي يابـ.ـنتي منه لله ينتقم منه ربنا الله يسمحه مـ.ـو.ت امه بحصرتها من عمايله السوده
هدير خلاص ياامي انا هنام سبني انام
الام انا هخرج انام بس اهدي ومتفكريش يابـ.ـنتي امها خرجت من الاوضه متعمده تسبها لوحدها توجه نفسها يمكن الموجه تخلي تفوق وتهدي وتعرف انها خلاص سبته خلاص
هدير قعدت مع نفسها الذكريات بتهجمها بتحط ايديها ع راسها بتحاول تمنع نفسها تفتكر الي فات وفي لحظه قرارت تفتكر كل الي حصل لازم تفتكر وتوجه نفسها انه خلاص بقي ماضي
فلاش باك
في بيت هدير من 3سنين زغريد الفرح. مليا المكان الكل فرحان
هدير العروسه اصحابها جمبها هزار وضحك ومبـ.ـاركات كتيرررررر
هدير فرحانه اخيراالنهارده هتتجوز حبيبها بعد تلات سنين خطوبه تقلديه بس هدير حبيته
الفرح جميل جداااا عروسه فرحانه واهلها فرحانين الا ام العريس علامـ.ـا.ت الحـ.ـز.ن ظاهرة ع ملامحها بتحاول تدريها وبتضحك الفرح عدي عادي جداااااا
العريس اخد عروسته ووصله بيتهم هدير دخلت تتأمل شقتها وكلها امل وبهجه وفرح متعرفش ان دي هتكون سـ.ـجـ.ـنها وهتشوف اصعب ايام عمرها فيها
اكرم ادخلي ياعروسه
هدير دخلت وابتسمت وقفت تتأمل الشقه شويه اكرم انا هدخل اغير هدومي
هدير وانا
اكرم دخل الاوضه يغير هدومه خرج وجاب سجاير مليانه مـ.ـخـ.ـد.ر حشيش وفضل يشرب الدنيا اتملت دخان
هدير بتغير فستانها ريحه دخان كريها مليه الشقه هدير فضلت تكح وانتهت من تغير فستانها اتفجئت بااكرم بيشرب
هدير ايه ده يااكرم
اكرم ده تعالي جربي
هدير اكرم مبهزرش انت بتشرب حشيش
اكرم ده المزاج
هدير اكرم بدل مانصلي بنبتدي حياتنا بغـــضــــب ربنا اكرم اكرم فوق
اكرم قام انتي مش هتسكتي انتي نكديه ليه وفضل يضـ.ـر.ب فيها هدير اغمي عليها من الضـ.ـر.ب فاقت لقيت نفسها في اوضتها
اكرم كده بوظتي اليله
هدير بدmـ.ـو.ع ابعد عني
اكرم لا مش هبعد عنك انا لازم اقرب
هدير افتكرت ان اهلها هيجو الصبح استسلمت لاكرم بعد فترة
اكرم بنرفزة انا مش عارف مالي انا كويس بس معرفش مالي
هدير عادي يااكرم قدmنا الايام كتير انشاء الله خير
اكرم طب هنقول ايه لاهلك ياهدير
هدير هنقولهم تمام وكل الامور بخير
اكرم طب لو حبو يشوفو الدليل
هدير مبقاش حد بيطلب كده دلوقتي دي عادات زمان
اكرم انتي زعلانه
هدير جدا بس مش عشان محصلش بينا حاجه لا عشان ضـ.ـر.بك واهنتك فيا اول يوم ليا
اكرم عايزين نبتدي صفحه جديده وتبطل الهباب ده يااكرم
اكرم انا مش مدmن ده تفريح كده حاضر هبطل ومش هزعلك وبكرة كده هكون شـ.ـديت حيلي وهوريكي
هدير ههههههههههههههه انشاء الله
عديت ايام وشهور واكرم ع نفس الوضع ليل ونهار ضـ.ـر.ب في هدير ....اهانه شتيمه ومفيش جديد هدير مش عايزة تزعل اهلها وكتمه سرها وساكته،،، عديت سنه اسئله الناس كترت لسه مفيش نونو هدير كانت بتقول لسه ربنا مأردش ....مامتها سألتها وطلبت منها تروح لدكتور وهدير رفضت بشـ.ـده وقالت لسه مفيش نصيب ابقي ام وخبت ع امها انها لسه عذراء
عدي سنتين بس الحاله بتزاداد سؤ اكرام بقي بيتلزز في تعذيب هدير يربطها في السرير ويضـ.ـر.بها لحد مالناس تتلم امه كانت بتبكي لما بتشوف منظر هدير جـ.ـسمها كله اثر تعذيب ضـ.ـر.ب بكرباج
هدير تعبت ويائست من تغير اكرم وهو رفض يتعالج وكان بيقولها انتي السبب جـ.ـسمك مفيهوش اغراء انتي شكلك وحش انتي مش ست هدير اكتشفت ان اكرم سدي مريـ.ـض مش بس ضعيف جنسيا لا نفسيا وبيحب الضـ.ـر.ب والتعذيب
هدير كانت بتحاول تصبر يمكن يتغير وتبقي عملت الي عليها بس الحال كان بيزيد سؤ الناس والجيران بقو سمعين صوتهم ع طول وفضايح امه ست غلبانه تعبت من الكلام معه وكمان عرضت عليه يتعالج وبعد كده فضل يضـ.ـر.ب هدير بس المرة دي كان ضـ.ـر.ب صعب عن كل مرة ضـ.ـر.بها في دmغها دmها غرق الدنيا الجيران اتلمت وخدوها المستشفي كـ.ـسر ايديها ورجليها وخمس غرز في دmغها وكدmـ.ـا.ت في كل جـ.ـسمها
اهل هدير اخوها وامها طلبو تقرير بحالتها ورفعو قضايا خلع وهدير كسبتها القضيه اترفعت بناء على طلب هدير وبعد فتره
اكرم هدد هدير خافت هي بقيت بتخاف من ريحته حتي اتنازلت عن المحضر واكتفت انها اطلقت هدير فضلت فترة حابسه نفسها في البيت وبعد اسرار من امها خرجت تشتغل بس كلام ناس صعب اللى يقولو اطلقت لانها مبتخلفش واللي يقولو مدلعه ومنفعتش في الجواز واللي يقولو خانته عشان كده ضـ.ـر.بها بالطريقه البشعه دي
كل فترة كان يتعرضلها اي حد اللي يطلب يتجوزها  عـ.ـر.في والي يطلب يتصاحب معها
واللي يطردها في طريقها والناس وكلامهم كتيررررر
باك
هدير فاقت من شرودها وقفت دخلت الحمام خدت شور وهي بهدومها ودmـ.ـو.عها مغرقه وشها المياه بتنزل عليها كانها نــــارر هدير مش عارفه تفوق بس اخيراااا قرارت تحاول تفوق خرجت من الحمام لبست هدومها ونزلت راحت مركز تجميل كبير
لو سمحت عايزة اعمل نيلوك جدير عايزة اغير كل حاجه لون شعري قصيته كل حاجه
خبيرة التجميل انتي زي القمر يامدام انا هخليكي مت عـ.ـر.فيش نفسك
هدير ياريت
الخبيرة هقص شعرك
هدير سرحانه ولسه الخبيرة هتقص شعرها لا لو سمحت اوعي تقصي غيري اللون بس
انا بحب شعري عشان طويل
الخبيرة طب نقصرة شويه
هدير لا لو سمحت
هدير تعبانه نفسيا حسه ان روحها بتو.جـ.ـعها
و.جـ.ـع الروح ايه يشفي حاسه ان نفسها تصرخ هي سابت اكرم بس مقالتش سره لحد هي اختارت تبعد تنسي ترتاح بس هو مرحمهاش ومش بيرحمها ديما يقول عليها كلام غلط... عقيمه سمعتها مش كويسه ياااااه ع الناس الي بقيت بتشوف بودنها مش بعيونها بقينا نصدق الي نسمعه من غير من نتاكد ونسينا قول الله تعالي ياايها الذين امنو اذا جائكم فاصق بنباء فتبينو
صدق الله العظيم
مغمضه عيونها مستسلمه لخبيرة التجميل نفسها تتغير.... طب لو غيرت تسريحه شعرها ميكاب جوها هيتغيررررر اهات كتيرررررر جوها.... ساعات تعذيب اكرم وزله ليها وجـ.ـر.حه وفضحتها اوادام الجيران والاهل وكـ.ـسرتها مكنوش بيوجـ.ـعوها اد ظلم الناس ليها بتشوف كل يوم وهي رجعه من شغلها في عيونهم كلام ظلم بصات بيخلوها ديما حزينه مش قادرة تنسي فاقت من شرودها
علي صوت المصممه مدام ايه رئيك
ابتسمت هدير الله ع الشعر الاسود الطويل ميكاب رقيق جميل اتسلم ايدك
المصممه انا متعبتش في حاجه انتي حقيقي زي القمر وياريت تحافظي ع شعرك حقيقي جميل
هدير متشكرة دفعت الحساب وبصيت للمرايه باعجاب الشكل متغيرش بس التعديلات دي ادتها امل في الحياه شويه
خرجت من المركز تتمشي تحاول تشم هوا عدي اكتر من سنه سايبه اكرم بس اللي عمله فيها مـ.ـيـ.ـتنسيش اتنهدت باالم اه... فاقت علي صوت سرحانه في ايه... انتفضت هدير اتفزعت وبان على وشها الخــــوف زمان كانت قويه عنيده بس دلوقتي بقيت زي ورقه الشجرة الدبلانه
تنفست بصوت عالي واستجمعت قوتها مش لازم اظهر ضعيفه
وبصوت قوي نعم انت عايز ايه
المعاكس معجب
هدير بصوت عالي وفر اعجابك لنفسك ولو ممشتش انا هبهدلك
الشاب خاف من صوتها لسه هيمشي سعد قرب انت عايز منها ايه ابعد عنها لو سمحت
هدير مهتمتش للي بيحصل وسبتهم ومشيت حاست انها في فيلم عربي قديم مشيت لحد ماوصلت بيتها وطلعت
الام بقلق كنتي فين يابـ.ـنتي حرم عليكي وقعتي قلبي
هدير متخفيش ياماما انا بخير
الام طيب بصي في ساعتك كده يابـ.ـنتي انتي مطلقه وكلام الناس والجيران مبيرجمش
هدير تاني ياماما الناس الجيران القريب تاني زمان كلامك ده خالني كنت بتضـ.ـر.ب واتذل واخاف اتكلم عشان الناس والجيران والاهل والمعارف هيقولو ايه معرفتش تعيش معرفتش تحافظ ع بيتها معمرتش زي مبيقولو اتحملت واسكت اسكت لحد مجيتو خدتوني من المستشفى
الام يقطـــعـــني يابـ.ـنتي وبكيت
هدير انا اسفه ياماما معلش انا مضغوطه والله نفسيتي تعبانه بقولك نفك نكد بقي وقوليلي ايه رئيك في النيو لوك
الام طول عمرك قمر يابـ.ـنتي ربنا يبعتلك الي يقدرك
هدير بعصبيه تاني ياماما جوز تاني هو انتم ليه مش متخيلين ان البـ.ـنت تقدر تعيش وتسافر وتشتغل لازم الست تتجوز لازم يعني
الام حققك عليا بـ.ـنتي بس انسي يابـ.ـنتي سنه سايبه الزفت اكرام ومش قادرة تنسي
هدير بعصبيه طب اعمل فيكي ايه ياماما مش قلت متجبيش سيرته ياماما انسي انتي عشان انسي وبلاش كل يوم متعمليش عشان الناس فلانه بتقول فلانه عملت ربنا يبعتلك نصيبك باالله عليكي
ياامي ارحمني
الام خلاص ياهدير مش هقول ولا اعيد ولا هكلمك الفترة دي خالص ولاهدعي ولا اي حاجه ربنا يهديكي يابـ.ـنتي وتعدي الفترة دي خير ويرزقك
هدير قطعتها ماما انا دخله اكلم ريهام بـ.ـنت خالتي
ام هدير ماشي يابـ.ـنتي صحبتك عامله ايه
هدير اميرة
ام هدير اه
هدير كويسه مطحونه في الدنيا عشان بـ.ـنتها
ام هدير ربنا يبعتها الي يريحها
هدير بصررراخ مش كفايه انا كمان صحبتي ههههههههههههههه وجريت ع الاوضه
#######################
اميرة تعبت من كتر السهر مع ياسين في العياده واخيرا خلصو كشوفات والناس مشيت
اميرة انا همشي يادكتور
ياسين استني يااميرة طلبت اكل على وصول نتعشي سووبعدين اوصلك
اميرة شكرا يادكتور هروح عشان ماما وبـ.ـنتي
ياسين عشر دقايق نتعشي سوا مش عايزة يبقي في بينا عيش وملح
اميرة بابتسامه انا ليا الشرف هتتعشي معايا انا
ياسين ده تحت امرك سنيوريتا
اميرة ههههههههههههههه
الدليفري وصل اميرة اكلت هي وياسين كانت فرحانه جداااا من زمان مفرحتش كده هي نفسها مش عارفه سبب الفرحه دي
ياتري هتكمل ولا ايه
*******************••••************
كريم اتفق مع منال ع الجواز بعد مااقنعها انه بيحبها وقعدو سوا وطوووول في السهرة وخرج معها يتمشو كل ده وريهام مش مفرقه خياله
ريهام رجعت بيتها مبسوطه جداااااااااا وجود بابها معها فرق كتيرررررررر
مسكت الفون مسحت رقم كريم هي مش محتاجه كريم او غيره هي معها اب بمعني السند والامان والحمايه مينفعش تتكلم مع حد من ورا بابها او تخذلو وتجـ.ـر.حه وهو عمره مجـ.ـر.حها مينفعش تجـ.ـر.حه او تصغره وهو عايش ليها ومصدر سعاتها حتي لو الي هتكلمه ده دكتور نفسي ريهام بصوت مسموع مع انك تشـ.ـد بس مينفعش
########################
اميرة روحت بيتها بعد كلام من امها وزعيق دخلت نامت عشان تلحق شغلها وناس اتصلت اتفقت معها على انها تروح ليهم تعملهم بيتهم وتغسلهم سجاد ومن ضمنهم مامت ياسين
**********•••
ياتري هيحصل ايه توقعات واراء والروايه حلوة أكمل ولا لاء وعايزة اراء بمنتهي الصراحه
*******************
اميرة صحيت من نومها مرهقه لانها منمتش كويس  خدت شور وصليت وصحيت مكه كانت مامتها جهزتلهم الفطار فطرو واميرة وديت مكه المدرسه وراحت الشغل اول مشفت هدير مشاء الله ايه القمر ده
هدير بجد حلو ياميرو
اميرة قمررر ياهدير والتغير لايق عليكي جدااا
هدير تسلميلي يااحلي ميره في الدنيا انتي كمان محتاجه تغير الاسود ده وتعملي نيلوك خلاص يااميرة مش هيرجع حاجه ولا خايفه من الناس وكلامهم والجهل ده عيشي حياتك مش هتعشيها الا مرة واحده
اميرة الاسود مش لبسه عشان الناس وابان وفيه  والهبل ده انا حقيقي جوايه حزين
هدير كنتي بتحبي
اميرة مش مسائله حب الي بيني وبين محمد كان عشرة وتفاهم انا مشفتش منه حاجه وحشه خالص بالعكس انسان محترم جداااااا قذر يخلني اتعود عليه رغم ان انا مكنتش بجبه رغم فرق السن الكبيرررررر الي بينا انا كنت دخله قرفانه منه انا يعتبر طفله
هدير حاسه بيها وبتسمعها
بس لما مـ.ـا.ت حـ.ـز.نت عليه جـ.ـا.مد لان مشفتش منه حاجه وحشه وكان محترم وعقليه كويسه بفتكر فرحته ببـ.ـنته وانه كان نفسه تطلع حاجه بحـ.ـز.ن عليه انه مقدرش يربيها وبحاول حتي لو ايه هطلعها زي مهو كان حابب بازن الله وديمان ليل ونهار بتحسبن ع اهله ربنا يخلص حقه الي كله عليه وحقنا منهم ربنا موجود
انا مش بس ياهدير لبسه اسود ع محمد انا لبسه اسود ع طفولتي الي معشتهاش وفجاءة بقيت ارمله وام ومسئوله مني بـ.ـنت لازم اربيها واصرف عليها واعلمها حزينه ع مجتمع بيعمل الست الي مش متجوزة فيها حاجه غلاط الست بتخاف ع جوزها مني ومخطوبه ع خطيبها والرجل نفسه يطمع فيا بااي وسيله زي مشفتي صاحب المطعم وجارنا ولا الي كان عامل محترم وفجاءة عرض عليا فلوس مقابل انا ابقي معه في الشقه الي جايبها من وراء مـ.ـر.اته
لبسه اسود ع اني ارمله عمري مجربت الحب ولا من حقي اجرب انا خلاص ارمله وام يعني اخري اتجوز واحد عجوز او واحد عايز يربي عياله او ان اكون مطمع من غير جوز او او
المهم ان مش من حقي احب واتحب
هدير حزينه من كلام هدير الي فعلان اغلبه صح وان ده الي بيحصل
حبيبتي انتي متقوليش كده سبيها ع ربنا وبازن الله ربك كبير بس المهم عيشي حياتك صح ولنفسك ولبـ.ـنتك واوعي تعملي الغلاط مهما حصل بصي النهارده تعالي معايا هعملك نيولوك وع حسابي ياستي
اميرة ههههههههههههههه مش هينفع النهارده
هدير ليه
اميرة عندي شغل
هدير احنا هنخلص النهارده ع 4بعد العصر
اميرة عارفه انا اقصد بعد الشغل  هروح اخدm الناس
هدير بحـ.ـز.ن ع حال صحبتها انا مش شايفكي في الشغل ده يااميرة
اميرة ولا انا شايفه نفسي بس الشغل مش عيب وانا محتاجه عشان بـ.ـنتي وماما مش هحمل عليها اكتر من كده  ع الاقل لحد ماالقي شغل تاني
هدير اوك وانا هدورلك ع حاجه تانيه
اميرة تسلميلي ياقلبي تعباكي معايا
هدير مهو مش مجانا كده يوم الجمعه هتجي معايا انتي ومكه وبـ.ـنت خالتي ريهام نخرج نغير جو ونقضي يوم حلو كده يوم ستاتي
اميرة موفقه بس معرفش بـ.ـنت خالتك
هدير ريهام دي عسل كده وقلبك هيتفتحلها ع طول
اميرة متجوزة
هدير لا عندها27سنه ادي بس لسه متجوزتش في نظر الناس عانس ههههههههههههههه
اميرة جهل والله
هدير احنا هنكبر دmغنا ونخرج خروجه حلوة وننسي الدنيا وشاورت ع اميرة عشان يبقي ارمله وعانس ومطلقه ههههههههههههههه
اميرة ههههههههههههههه يخربيت فقرك
هدير هنعيش وهنتغلب ع الظروف  وهنوجه المجتمع احنا مش حاجه وحشه احنا ضحايا او بمعني اصح في مننا الحلو والوحش مش معني ان في مطلقات وحشين يبقي كل المطلقات وحشين ومش وكل الارمل وحشين وتاخر الجوز مش عنوسه لازم الكل يفهم ده
اميرة ههههههههههههههه احلمي احلمي
هدير بكرة يبقي حقيقه
اميرة يارررررب
خلصو الشغل اميرة روحت بيتها عشان تغير هدومها عشان تروح شقه تشتغل فيها
ريهام خلصت مدرسه ورجعت بيتها وكلعاده مـ.ـر.اته بابها مش طايقها وليل ونهار كلام صعب ريهام دخلت حضرت الغداء واكلت وهي بتسمع تلقيح مرات بابها الصعب دخل بابها اكل معها وسط نظرات غـ.ـيظ من مرات بابها الي نفسها تقلبهم ع بعض بس ديمان بتفشل كريم رن كتير ع ريهام ريهام عملت الفون صامت ومبترودش
كريم هيتجنن اتعلق بيها ديمان بيفتكر نظرتها وابتسمتها لما ضحكها وخــــوفها لما هددها ببابها كريم ليه بس مبترودش يوووة يارب ترد نفسي اسمع صوتها ياكريم سيبك منها واتصل ع منال لازم تتعلق بيك عشان تقرب من هدفك بس مش قادر معرفش ليه البـ.ـنت دي فيها شيء شـ.ـدني براءة ع جمال ع هدوء ونفسي اعرف سبب كـ.ـسرتها اي يوووة ياكريم فوق واتصل بمنال فعلان اتصل بمنال ورديت من اول رنه كريم تخيلها ريهام ويااه ع الكلام المعسول
كريم مبتروديش ليه وحـ.ـشـ.ـتني اووووي
منال رديت اهو وحشتك
كريم جدااااا انا من ساعه مشفتك وانا قلبي مشغول بيكي عمري ماانشغلت بحد ادك
منال فرحانه وعجبها الكلام كريم صورة ريهام قصاد عينه نظرتك ليه اول مشفتك هي الي خالتني اجي وراكي انتي ديمان كنتي في احلامي من قبل مااشوفك موصفتك كلها كانت حلمي حبيت ضحكتك اوعي تقولي مـ.ـجـ.ـنو.ن او بيلعب بيا ده لسه شايفني
صدقني انا مستغرب نفسي جدااا والله والله عمري مكنت كده انا كنت مدوخ البنات وحتي كانو اجمل منك بس انتي فيكي حاجه غريبه فيكي براءه مش طبيعيه دmـ.ـو.ع عنيكي كأنها نــــار بتحرق قلبي ارجوكي اوعي تدmعي ممكن اتعرف عليكي واقرب منك
منال بفرحه تعالي قابل اخويا محمود الكبير واتقدmلي ياكريم خالي حبك وحبي نعيشه في شقتنا
كريم فاق ع كلامها وصوتها وهنا فاق ان مش دي الملاك الي شفها في المطعم حاول ميظهرش لمنال حاضر ياحبي هجي هقفل دلوقتي
قفل الفون وفضل يرن ع ريهام مبترودش هي خدت قرار متكلمهوش لا هو ولا غيره ثقه بابها فيها مش هتضيعها ع الارض
كريم بعلو صوته محسش بنفسه ردي بقي حرم عليكي فاق وادرك ان صوته عالي  حاول يهدي نفسه انا ليه بعمل كده انا مالي فيا ايه انا لسه اعرفها امبـ.ـارح هو انا اتجننت ولا ايه ولاهي اول واحده انا يما عرفت كتير واحلي منها ولبسهم اخر موضه ويما كتير عرضو عليا نفسهم فوق ياكريم يوووووةمكنتش ناقصكي تطلعيلي طلعتيلي منين بقي
رن ع سعد
سعد ايواة ياكريم
كريم بتعمل ايه
سعد انا بعمل زيك انت بتنتقم لاختك وعايز تاخد حقها وتكـ.ـسر غــــرورو منال واهلها وتاخد حق الناس الي ظلمهم بغــــرورهم وسلطيتهم وجاهمم
كريم ايواة طبعا وهفضل ورا ده لحد مااعمله
سعد و انا هاخد حق ام واحد صاحبي وقص عليه الي حكهوله اكرم
كريم سعد خاليك في حالك ممكن تطلع مظلومه وبدل متبقي بتجيب حق تبقي بتظلم
سعد بحيرة هي زي مراتي وكلهم كده وانا مش هسكت انا شفتها و
كريم ههههههههههههههه عجبتك
سعد برتباك لا انا خلاص عايش لاولادي بس لازم اربيها هي وامثالها
كريم وانا فكرتك فاضي قلت احكيلك همي
سعد احكي ياكريم فيك ايه
كريم قص عليه محدث
سعد ههههههههههههههه ومن امبـ.ـارح بس ههههههههههههههه عمال تزعق ووتاكل في نفسك وتصرخ ليه تعرفها من سنين ده انت كريم معـ.ـذ.ب البنات من ايام الجامعه
كريم سعد سبني في حالي
سعد ههههههههههههههه مقولتش لابن عمك يكتبلك حاجه ليه
كريم ياسين دكتور اطفال
سعد يبقي روح لدكتور من بتاع المجانين اصلك ضـ.ـر.بت
كريم اقفل ياسعد
سعد ههههههههههههههه خلاص خلاص عايز توصلها بص فاكر الود مدحت زميلنا الي اشتغل في شركه @@@هي خطها النوع ده
كريم ياابن الجنيه اه نفس النوع
سعد قله يجبلك معلومـ.ـا.ت عنها وانت تعرف توصلها
كريم ماشي ياصاحبي اه كنت هنسي متثقش في الود اكرم الود ده من زمان مش طبيعي لتكون بتظلم الست
سعد يوه متقلقنيش بقي اقفل عشان انا قرب شغلها زمانها مرواحه
كريم ياصاحبي حرص انت عندك بـ.ـنت
سعد ماشي ياكريم
################
سعد رجع شغله ومرديش يروح لهدير الشغل قال يتاكد الاول ليكون ظلمها
############
حبيبتي وحشني يادكتورة
الدكتورة سميه اسمي ماما مهما تكبر مش هتكبر عليا
ياسين ههههههههههه عمري مااكبر عليكي
سميه بصيت في ساعتها انت مش وراك عياده دلوقتي
ياسين لا تعبان اكتفيت بالمستشفى واعتذرات عيادات انهارده قلت الدكتورة حبيبتي وحشاني الخناق معها ههههههههههههههه
سميه فايق اوووي
ياسين فايقلك ياسومه ياعسل
سميه طيب مقولتليش قبلها ليه
ياسين ههههههههههه كنتي هتعملي ايه
سميه بطل هزار شويه كنت هاجل معاد البـ.ـنت الي هتجي تعملي البيت هي ع وصول
ياسين عادي ياماما لما تجي نخرج انا وانتي ونسبلها البيت تخلصه وتمشي
سميه لا شاطر اوووي حضرتك انت بقيت دكتور ازاي افرد سرقت البيت ومشيت
ياسين بسخريه وممكن متبقاش حـ.ـر.اميه
سميه واحنا هنجرب تليفونها رن الوووو يوووة بجد طيب طيب هجي
ياسين خير ياماما
 سميه مرات عمك مبهدله الدنيا كلعاده هروح اهديها وانت متتحركش من البيت الست تجي تنظف واديها حسابها ومشيها
ياسين وانا هقعد معها يادكتورة
سميه دي تقريبا ست كبيرة ارمله اقعد في اوضتك وانا مش هتاخر يابني باالله عليك هتمشي ومش هلقي حد انا بقالي شهر بدور ع واحده البيت مش نظيف ومرات البواب مبقتش بتطلع
ياسين خلاص ياماما حاضر
####################
اميرة بصيت في المرايا يالهوووي وانا هروح الشغل ازاي كده الله يسمحك ياهدير
فلاش باك من ساعتين
هدير عشان خاطري يااميرة ندخل مركز التجميل ده
امير ه ياهدير  ورايا شغل
هدير عند ست ولا راجـ.ـل
اميرةلا ست كبيرة لوحدها دكتورة
هدير طب خلاص ست يعني عادي تعالي بقي
اميرة دخلت وقعدت هدير كلمت الخبيرة بصي انا عايزكي تعمليلها نيلوك زي الي انا عامله بالظبط بس شعرها سبي ع للونه هو ملون اصلا.  واوعي تقصي
أميرة ياهدير همشي
هدير اصبري بس خلصيها بسرعه عشان عندها شغل
بعد شويه اميرة خلصت
هدير واو انتي تنفعي تبقي مديرة مكتب
اميرة ههههههههههههههه طب يالا عشان الحق انظف البيت الي ريحه
هدير فصلتني
اميرة بفكرك بس انا ايه عشان لا تحلمي ولا تخليني احلم
هدير ده شكل مؤقت وهنشوفلك شغل تاني
اميرة يارررب
اميرة رجعت بيتها امها اتفجئت بيها بس فرحت ان بـ.ـنتها ابتديت تاخد بالها من نفسها ابتديت تبقي اميرة بتاعه زمان  بس هي حزينه من شغلها التاني بس ماباليد حيله هتعمل ايه هي ظروفهم صعبه ولازم شغل في الوقت الحالي
باك
اميرة اكلت ولبست عبايه سمرا ولمـ.ـيـ.ـت شعرها وحطيت عليه طرحه
ام اميرة انتي مش محجبه ليه لبسها كده
اميرة عشان شغلي
الام طيب اقــلـــعي الاسود فات سنه ع مـ.ـو.ت محمد الله يرحمه الاسود غلاط يابـ.ـنتي كده
بعد اصرار قــلـــعت الاسود ولونت وتركت لشعرها العنان واخدت هدوم عشان تشتغل بيها كانت بنطلون وتشرت اميرة لما قــلـــعت الاسود ولونت وعملت لوك جديد حسيت بفرق كبير في نفسيتها حسيت براحه مفيش جديد في حياتها بس حاسه بسعاده
اميرة ماشيه وثقه من نفسها حسيت كانها بـ.ـنت 18سنه وكانها وبتعيش السن الي معشتهوش ناسيه خالص انها راحه تخدm في بيت او مش عايزة تفتكر
**********************************
عندياسين حاسس بصدع فظيع
اه ياربي عشان الفترة الي فاتت مرتحتش خالص قرب لصيدليه صغيرة في بيتهم فيها ادويه لقي علبه مكتوب عليها مسكن النوع ده مفعوله ضعيف هاخد حبيتين فتح العلبه هو لونه اتغير كده ليه ولا انا عشان مااخدتوش من زمان اخد الحبوب وراح يرتاح شويه حاسس انه بيتعب اكتر
اميرة وصلت البيت لما قالت للبواب انها هتعمل هتنظف شقه  مصدقش هو شايف اودامه بـ.ـنت صغيرة جميله وبميكاب كامل وشعر طويل
طلع معها مـ.ـر.اته خبطيت ياسين فتح
مرات البوب انتم منتظرين حد
ياسين اه منتظرين ست هتساعد ولدتي في شغل البيت
مرات البواب هي جات تحت
ياسين ممكن يافتحيه تطلعيها وتوريها كل حاجه لان عايز انام وفهميها ان نايم متخبطش عليها واديها دول عن اذنك لاني هنام
فتحيه نزلت اخدت اميرة وطلعتها الشقه وعرفتها ان مفيش حد
بصي اصحاب البيت مش موجودين
والاوضه دي مالكيش دعوة بيها شورت ع الاوضه الدكتورة سميه لانها نسيت اوضه  ياسين فاهمه
اميرة تمام
اميرة في نفسها كويس انهم مش هنا عشان ابقي براحتي اميرة قــلـــعت هدوم الخروج وملبستش هدوم الشغل وفضلت بملابسها الدخليه
ياسين وصل لحاله صعبه وعي بس مفيش تركيز وفي نشط فظيع طاقه غير عاديه باور عمره مكان كده اختفي الصدع واي الم وبقي حد تاني عنده طاقه غير عاديه ونشاط خرج من الاوضه هو حاسس انه عايز يجري وبيعرق. كانه بيجري
خرج من الاوضه
لقي واحده وقفه بتلمع الحيطه لبسها مكشوف خالص يعتبر مش لبسه ياسين حس برغبه فظيعه قرب منها
اميرة اتخضت واول مشفته دكتور ياسين
ياسين اتفجئ اميرة
اميرة مصدومه واتخضيت
ياسين بتعملي ايه هنا وبيبصلها برغبه
اميرة استغربته بصيته هي ساكته خالص
ياسين بيتامل اميرة وبيصلها برغبه اكتر هو مش مغيب بس مش وعي لدرجه كبيرة
تحت تاثير  مـ.ـخـ.ـد.ر ومنشط قوي  اميرة اتفجئت بياسين شلها وجري بيها ع اوضته
اميرة سبني انت هتعمل ايه سبني
ياسين بلا وعي انتي لبسه كده ليه بتعملي هنا. وبالمنظر اميرة بتحاول تقومه بس هو اقوي منها بكتيررر واطول واعرض مفيش مقرنه بينهم هو يعتبـ.ـار حجم
اميرة بتبص عيونه سرحت هي نفسها تقوم بس معملته ليها الفترة الي فاتت ولدت جوها حب لياسين بس مكنتش قادرة توجه نفسها عشان الفرق بينهم

بعد فترة من كلام معسول وافعال
هو تحت تأثير مـ.ـخـ.ـد.ر بس مش مغيب لدرجه الي حصل نسي ربنا قصاد االرغبه
واميرة ضعفت قصاد الحب الحنان او اعجبها بشخصيه مكنتش تحلم تقف معها
عدي وقت طويللللللللللللللللل وياسين مستمر ومستمتع مع اميرة
واميرة مبسوطه الشيطان اتمكن منهم وصورلهم الحرم متعه ولذا
دكتورة سميه فتحت الباب ودخلت مش لقيه ياسين
والبيت زي مهو مفيش تغير
سميه في نفسها معقول مجاتش ياسين فين خرج لقيت هدوم اميرة ع كرسي
فستان حريمي هنا اتجهت لاوضه ياسين وقربت سمعت صوت خبطت يادكتور ياسين واميرة اتفزعو فتحت سميه الباب شافت منظر اتصـ.ـد.مت
سميه بزعيق ايه الي بيحصل يا
دكتور يامحترم
اميرة بتغطي نفسها دmـ.ـو.عها نزلت موقف صعب
ياسين ماما لو سمحت اخرجي هلبس هدومي ونتكلم
سميه مكسوف مني ومش مكسوف من ربنا الي شايف ومطلع
اميرة مبتنطقش نهائي
ياسين ماما عايز اقوم هلبس ونتكلم هفهمك كل حاجه
اميرة مبتتكلمش
سميه وانتي ياهانم البسي واخرجي برا الزباله ميقعدوش هنا في بيت الدكتور مصطفي والدكتورة سميه
اميرة مبتكلمش بس دmـ.ـو.عها بتنزل
ياسين مستغرب الي حصل  حصل ازاي وهو مش كده ومستحيل كان يعمل كده سميه خلصو يالا عشان انت كمان هتطلع برا الي يغـــضــــب ربنا ميلزمنيش
ياسين ماما لو سمحت اميرة مراتي احنا معملناش حاجه غلاط انتي مش ليل ونهار خناق عشان اتجوز انا اتجوزت
سميه بصذمه نعم
ياسين ممكن تخرجي نلبس وهنخرج نتكلم وافهمك
ياتري هيحصل ايه
سميه خرجت برا الاوضه كلها نــــار وهتجنن ومش مصدقه ياسين
ياسين قومي البسي بسرعه ممكن تبطلي عـ.ـيا.ط
اميرة انا الي غلطانه
ياسين احنا الاتنين غلطانين امي مش هتسيبك تخرجي من هنا الا بمعلومـ.ـا.ت شامله عنك ومش بعيد تعمل فضيحه وانتي خارجه وانا هتقطع علقتها بيا
اميرة ذادت في البكاء مش انت قلتلها ان مراتك
ياسين وانتي فاكرة انها صدقت
اميرة والحل
ياسين قومي ادخلي الحمام ده شغلي المياه وانا هكتب عقدين جوز
اميرة  عـ.ـر.في
ياسين ايواة اول مهنخرج من الاوضه امي هتطلب قسيمه الجوز ولو قلنا مش معانا هتطلب بطاقتك عشان تتاكد وخمس دقايق ع النت هتعرف اننا بنكدب ومش هتسكت امي اكتر حاجه تكرهه الكذب والي حصل مش سهل في عليتنا
الباب خبط يالا يادكتور كلامنا منتهاش
ياسين دقايق يادكتورة هنخرج كده
سميه حاضر مستنيه اهو
ياسين انا هكتب اهو بطقتك معكي اميرة ايوة مش بخرج من غيرها
ياسين خد البطاقه وكتب الورقتين اميرة خدت دش وخرجت لبست هدومها
ياسين اوعي تخرجي كده هخد دش في دقيقه وهخرج اجبلك فستانك ممكن تطلعيلي طقم من الدولاب
اميرة ماشي
اميرة مخـ.ـنـ.ـوقه ومديقه من الحال الي وصلتله وبتفكر هي عملت كده ليه وازاي وهو عمل كده حب ولا رغبه ولا ايه بالظبط
ياسين بياخد دش ودmـ.ـو.عه نازله معقول انا اعمل كده وازاي اكيد الحبوب الي خدتها دي نوع منشط طب ازاي جيه في علبه المسكن
يارب عدي المحنه دي ع خير طب اميرة جات هنا ازاي و ليه وكانت لبسه كده ازاي هعرف كل حاجه بس الموضوع ده يعدي وامي تهدي بس
ياسين خرج من الاوضه لقي اميرةطلعتله طقم هو اكتر طقم بيحبه ابتسم ليها كمل لبسه وخرج
سميه بندفع فين الابله اتكلم
ياسين دقيقه يادكتورة بس هوديلها هدومها
ياسين دخل لاميرة خدي ويالا بسرعه
اميرة حاضر ياسين لما امي تطلب القسيمه قوليلها معايا
اميرة بكـ.ـسرة حاضر
ياسين ارفعي راسك واوادm امي خليكي وثقه من نفسك
اميرة حاضر خرجو برا
سميه بصوت عالي اقعدو
ياسين بهدؤ اهدي يادكتورة مينفعش الحوار كده
سميه حاضر ههدي اتجوزتو امتي
ياسين من اسبوع ياماما
سميه انتي اسمك ايه اميرة ببعض الخــــوف اميرة
فين قسيمه جوزكم وبطاقتك
اميرة اديتها البطاقه دي بطاقتي والقسيمه مع ياسين
سميه القسيمه يادكتور
دكتور جوه في الاوضه
سميه طب عايزها
ياسين ماما انتي مش وثقه في كلمنا
سميه بشـ.ـده دكتورة سميه ولحد مااتاكد مش وثقه
ياسين حاضر يادكتورة
اميرة يااه ده فعلا كلامه صح مامته صعبه اووووي ايه ده ربنا يخليكي ليا ياامي
ياسين جيه ومعه الورقتين
سميه دي عقود  عـ.ـر.في
ياسين ايواة انتي عارفه ان معترض ع الجوز في الوقت الحالي
وهي كمان
سميه انتي مش قايله لاهلك
اميرة لا
سميه انتي المفروض كنتي انسه ولا ايه
اميرة لا ارمله ومعايا بـ.ـنت
سميه بصيت لياسين انتي كام سنه
اميرة 24سنه
ياسين ومش بتشتغل ياامي وبحبها وعجبني كده وقريب هعلن الجوز
سميه براحتك بس لازم اهلها ع الاقل يعرفو
ياسين حاضر ياامي
سميه يادكتور انت فلطت وعرضت نفسك وعرضتها لموقف غير لابق انتم مش مرهقين الي حصل ميحصلش تاني ولو سمحت ميحصلش مقبلات الا لما يحصل اشهر لان غير كده زنا
اميرة زنا ازاي مش جوز
سميه الدكتور عارف ان اساس الجوز اشهار لو ومفيش اشهار يبقي مش جوز انتي وضح انك مت عـ.ـر.فيش يبقي الي يشيل الزمب الدكتور
ياسين دكتورة هي فترة
سميه ماما ياياسين ولو سمحت مفيش مقبلات الا لما يحصل اشهار غير كده مينفعش انت مش قد غـــضــــب ربنا يادكتور وانتي خافي ع بـ.ـنتك يامدام
اميرة انا مكنتش اعرف ان حرم
سميه الي حصل حصل احنا في الي جاي
عدي وقت سعد خلص شغل ورجع بيته وقعد مع امه واولاده بس باله مشغول بهدير ياتري ظالمه ولا مظلومه هو سبها ورجع شغله خاف تكون مظلومة وكلم اكرام وقاله انه مش هيكمل الموضوع عشان مش فاضي وعنده شغل
بس قلقان خايف عليها من كرم نبرة صوته مكنتش تطمن خالص قرار يتصل بيه
طلع تليفونه الو ازيك يااكرام ايه ياعم شلت طلقتك من دmغك
اكرام ولا هشلها انا عملت فيها حاجه مش هتخليها تعرف تعيش وسط الناس تاني
سعد اتخض وقلق وقلبه و.جـ.ـعه وميعرفش السبب حاول ميظهرش لاكرام الموضوع عملت ايه وخايف من الاجابه
اكرام خليت امها خرجت من هنا وخليت بت من اياهم انا اعرفها كنت بقبلها في شقه مشبوهة تتصل عليها وتقولها ان امها خبطتها عربيه وهي خدتها شقتها والهانم جريت وانا اتصلت بالبوليس لازم اشيلها قضيه دعارة
سعد بعصبيه عنوانها ايه الشقه دي بسرعه
اكرام ليه
سعد حاول يتماسك هجبلك معلومـ.ـا.ت واذا كان اتقبض عليها ولا نفدت
اكرم عنونها ####الدور السادس بس مش هتنفد
سعد مدهوش فرصه يكمل كلام ونزل يجري يابن الكـ.ـلـ.ـب يااكرام دعارة وصلت لدعارة منك لله ياكـ.ـلـ.ـب سعد مكانيكي سيارات اخد عربيه زبون وجري بيها زي المـ.ـجـ.ـنو.ن وصل لقي الجو هادي الحمدالله البوليس موصلش طلع الشقه يجري بسرعه لقي الباب مفتوح هدير بتزعق سبوني واتنين بيشـ.ـدوها بالعافيه عايزين يدخلوها اوضه ويقــلـــعوها هدومها وبـ.ـنت بتساعدهم
سعد وخد السلم جري سبوها ياولاد الكـ.ـلـ.ـب وبيحاول يخلصها منهم تبدلو اللكمـ.ـا.ت
خلص هدير منهم بس كان بيجيب دm من منخيره كتير هدير طلعت منديل وهي منهارة وبتمسحله سعد يالا نمشي بسرعه مفيش وقت لسه هيمشي هجم عليهم البوليس سعد بيحاول يكلم الظابط مدهوش فرصه واخدهم ع البوكس هدير منهارة هو في ايه
سعد اهدي كده
هدير امي
سعد امك مفهاش حاجه ده واحد ميعرفش ربنا اتصل قالك كده بس انتي غلطانه مكلمتيش امك ليه قبل متروحي
هدير امي ست غلبانه خــــوفت عليها جدا محستش بنفسي الا وانا بجري وجيت ع العنون
سعد ربنا يستر متقلقيش انا معكي
هدير انت مين وعرفت منين
انا سعد انتي هدير صح بشتغل ميكانيكي وعندي ورشه تحت بيتي وجيه عندي زبون وسمعته بيتفق عليكي مع واحده جيت جري الحقك بس حصل الي حصل ده
هدير يعني ورطت نفسك معايا طب زمبك ايه
سعد عني بـ.ـنت واخاف في يوم يحصلها كده
هدير بحـ.ـز.ن انت متجوز
سعد بتردد اه طلع الفون الو يامتر الحقني وقص عليه محدث
اه يامتر بهدومنا
هدير اتكسفت
سعد ابتسم
اه طيب وخدنا ع قسم ####متتاخرش يامتر عايزين نطلع النهارده والي عايزه هدهولك طيب بسرعه سلام
هدير اول مرة تكون جمب رجل ومطمنه من ساعه جوزها من اكرام فقدت الثقه في كل الرجـ.ـاله
وصلو القسم ولحسن الحظ المحامي وصل قبلهم
سعد عملت ايه يامتر
ادخلو الاول بس انتم متجوزين وبتدورو ع شقه وطلعتو الشقه دي عشان كانت معروضه للايجار واتخدتو كده
اكرم طيب فهمها يامتر
بعد تحقيق دm اكتر من ساعه ونصف المحامي لاكرام لازم تمضو ع ورقه  عـ.ـر.في عشان تخرجو النهارده غير كده هطولو
اكرم موفق اقنعها انت المحامي كلم هدير انا امي تقــ,تــلني واخويا مسافر بس ده يرجعلي مخصوص يقــ,تــلني
اكرم وهدير وكل الي اتمسكو اوادام اوضه رئيس المباحث
اكرم دي ورقه  عـ.ـر.في ممكن نقطعها بعد منخرج بدل مـ.ـيـ.ـتعملك ملف في الاداب ويفضل موجود طول حياتك
هدير طب ومراتك
سعد انا مطلق بس لسه مطلقناش رسمي بقالها سنه ونصف سايبنا وفي بيت اهلها وقفه ع طلقنا رسمي ومن يومين اتخطبت كمان
هدير بستغراب
سعد متستغربيش الدنيا مليانه
هدير موفقه المحامي دقيقه احضر العقد وتمضو
فعلان مضو
سعد موفقه
هدير لاول مرة تبتسم لرجل بعد الي حصلها من اكرام
موفقه
المحامي دخل لرئيس المباحث وظهرله العقد
رئيس المباحث افرج عن هدير وسعد
رب صدفه خير من الف معاد هييييح 😃😃
المحامي كده الحساب زاد يااسطي سعد
سعد تحت امرك يامتر
هدير حسابك كام يامتر
سعد بغـــضــــب ياعيب ياهدير روح يامتر وحسابك بكرة الصبح يكون عندك
المحامي وصل الي عندك مدفوع
سعد اركبي هوصلك
هدير ركبت وصلو وسعد اصر يطلعها ويطمئن ع ولدتها ويحكولها الي حصل لما طلعو اتفجئو بعم هدير قاعد هو وابن عمها اكرم اتصل عليهم وقال كلام غلاط ع هدير
ام هدير قاعده حزينه وبتسمع منهم ومش قادرة تدفع عن بـ.ـنتها كل متتكلم هيجموها ومعترضين انها مطلقه واتاخرت كل ده
سعد بكل ثقه السلام عليكم
هدير ارتعشت لانها بتخاف من عمها واكتر من مرة يعرض عليهم جوزها من ابن عمها المتجوز عشان الناس وكلامهم
عم هدير انت مين
سعد قص عليهم ماحدث زي محكي لهدير
ابن عم هدير انا قلتلكم قاعدتها كده هتجبلنا مشاكل وقرف وزفت الطين طلقها مش هيسبها في حالها احسن حل اكتب عليها دلوقتي وسامح اخوكي ياهدير موكلني موضوعك وموفق بالي انا اوفق بيه
عم هدير عين العقل ياولادي
هدير وشها احمر وقلبها اتقبض بس انا
قطعها ابن عمها المأزون طالع
هدير انتم مرتبنها بقي
ابن عمها لما جالنا مكلمه طليقك قرارنا انا وابويا وكلمت سامح ووفق
بعد دقايق المأزون خبط ع الباب فتحت ام هدير وهي كلها حـ.ـز.ن لان هدير رفضه
سعد بيتفرج عليهم ومن وقت لتاني يضحك ههههههههههههههه
المازون دخل مبروك وادوني البطايق
ابن عمها طلع بطاقته
سعد طلع بطاقته وبطاقه هدير من جيبه وادها للمأزون وبص لابن عمها شكرا انك هتبقي شاهد
ابن عمها اتصـ.ـد.م انت بتقول ايه وتطلع مين
سعد جوزها وطلع الورقه ال عـ.ـر.في اتفضلو اومال احنا طلعنا من الاسم ازاي
وقص عليهم باقي الموضوع
هدير ابتسمت امها شفت ابتسمتها راحت مظغرده وقالت لسعد موفقين يابني عم هدير بص للورقه قال لابنه خلاص احنا يهمنا تتستر وخلاص موفقه ياهدير
هدير بفرحه ايواه ياعمي
ابن عم هدير لا وسامح
ام هدير سبلي سامح طلما اخته موفقه هو هيوفق
المأزون بـ.ـارك الله لكم وعليكم وجمع بينكم في الخير ام هدير بفرحه لفرحه بـ.ـنتها لولولولوي
تم عقد القران سعد مبسوط وفرحان جدا مش عارف سبب فرحته ايه بس فرحته مش كامله خايف كلام اكرام يبقي صح ويبقي طلق اول مرة عشان بتعمل امه. وحش ويرجع يقرار نفس المأساه
اهل هدير مشيو
سعد قعد مع هدير وامها
ام هدير فرحانه جدا هي مرتاحه لسعد حاسه انه ابن بلد بجد ومحترم عكس اكرم
سعد حكلهم كل الي حصل بينه وبين مـ.ـر.اته وقالهم ان امه اهم شئ عنده
هدير طبعا رضا الام اهم شي
ام هدير طبعا يابني ده انت تدخل عشانها اللجنه
سعد حس براحه بس كلام اكرام بيخلي الشيطان يلعب في دmغه وميكملش فرحته
سعد انا هستأذنكم هروح لام الاولاد نخلص الموضوع رسمي وهديها حجتها وبعد اسبوع انزل انا وهدير نختار العفش وهجي اخد هدير
ام هدير ماشي يابني
هدير حاسه بغيرة بس مش مبينه
سعد حس بيها بصلها وقام عشان يخرج هدير خرجت ورا
سعد هي انتهت من حياتي من زمان رغم انك دخلتي حياتي فجاءة رغم ان حقيقي مرتاحلك وقبلها من دmغها سلام يادودو
هيييييح ههههههههههههههه
ريهام قاعده في اوضه المدرسين كلعاده مطنشه الكلام والافعال والنظرات
الي يقول هي جميله اومال ليه متجوزتش لدلوقتي والي يقول اكيد مرتبطه من ورا اهلها والي يقول الحقي اتجوزي عشان تخلفي لان الست ليها سن معين ومتنفعش تخلف والي تبقي قاعده معها عامله تلعب في الدبله ريهام بقي بالنسبه ليها ده كله ولا حاجه في البدايه كانت بتديق بس مع مرور الوقت ودعم بابها ليها وانها صح وان العقول هي الي غلاط خلها وثقه من نفسها
ومن انها صح سعات كانت تفكر في كريم وريحه البرفيوم بتاعه تستغفر رباها وتشيل الفكرة من دmغها
بتفكر وتبتسم وتسرح وفجاءة جاتلها بنوته
ميس ريهام
ريهام نعم ياعسل
البـ.ـنت كلمي المدير
ريهام مت عـ.ـر.فيش عايزني في ايه
البـ.ـنت واحد عايزك هناك
ريهام بتفكير مين ياتري مين اكيد ولي امر
ريهام طب ولي امر مين ياتري اما اشوف ريهام واول مقربت من اوضه المديرر الله ع البرفان حاسه ان شمته قبل كده دخلت الاوضه واتصـ.ـد.مت ودقات قلبها بقيت عاليه اوووووي
اووووي كريم بصلها وضحك
ريهام مبتتكلمش خالص بس مش عارفه ده وصلها ازاي ووصل لشغلها كمان كتيرررررر
اوي الي بيعملو ده
المدير اتفضلي ياميس ريهام استاذ كريم بيسال عليكي
ريهام لسه هتتككلم
كريم قرب منها حشـ.ـتـ.ـيني و  يابـ.ـنت خالي روحت عندكم البيت وخالي قالي اجي اجيبك عشان نلحق نروح المستشفي لعمتي تعبانه
المدير الف سلامه اتفضلي ياميس ريهام
ريهام مبرقه ومبتتكلمش
كريم بصوت وطي هخرج برا استنكي 10دقايق لو مجتيش هتلقيني قاعد مستنكي في البيت ريهام بخضه دقيقه هجيب شنطتي وهجي
كريم ضحك ايواة كده وخرج
ريهام جابت شنطتها وخرجت بتدور بعنيها ع كريم لقيت فونها بيرن
ريهام انت فين
كريم امشي خاليكي ماشيه
ريهام موديني ع فين
كريم خايفه
ريهام اكدب لو قلتلك مش خايفه
كريم يبقي متعرفنيش
ريهام يعني ايه
كريم يعني انا مبخــــوفش
ريهام مش قصدي بس انت غريب اوي وصلتلي ازاي
كريم الي بيحب حد بيوصله
ريهام بضحك تحب
كريم مستغربه صح
ريهام بصراحه اه
كريم ادخلي الشارع الي قصادك
ريهام ماشي بس احنا رايحين فين
كريم خلاص قربنا نوصل
ريهام انت فين طيب
كريم امشي بس انا عارف انك مستغربه والله انا كمان مستغرب نفسي
كريم اقفي
ريهام النيل
كريم ايواة
ريهام وقفه لقيت كريم جمبها النيل مياه عـ.ـذ.ابه ناقيه مجرد انك تبصي لمنظر النيل والمركب نفسيتك بترتاح
ريهام فعلان
كريم دقيقه راح وقف مع مركبي واتفق ع مركب
وجيه مسك ايد ريهام وشـ.ـدها ريهام برقت
كريم تعالي بس تعالي
ريهام بتجرني كده ليه سيب أيدي
كريم باابتسامه جذابه متخفيش مش هتنقص صوبع
تعالي اركبي
ريهام مركب
كريم خايفه
ريهام لا
كريم باابتسامه تعالي ركبت ريهام
كريم بيبصلها. ويبتسم ومبيتكلمش
ريهام بصته بتكسفها بتدور وشها
كريم مبـ.ـاروديش عليا ليه
ريهام مش بحب اعمل حاجه من ورا بابا وانا مش محتاجه دكتور
كريم وانا مش دكتور
ريهام ههههههههههههههه اومال انت ايه
كريم انا محاسب
ريهام انت بتبعد بالمركب اووووي انا بخاف
كريم قلتلك متخفيش وانتي معايا
ريهام ماانا معرفكش عشان اطمن
كريم لو خايفه مني او شاكه فيا او. مش مرتاحلي هرجع حالا بالمركب ريهام سكتت
كريم لسه هيرجع
ريهام مترجعش كمل ياكريم
كريم ابتسم ع فكرة انتي بقيتي هنا وشاور ع قلبه ❤❤
ريهام لدرجه دي
كريم لاكتر من الدرجه دي بمراحل
ريهام مش عارفه ليه عايزة اصدقك
كريم يمكن انتي زيي بس الفرق انا اعترفت لنفسي وانتي لا
ريهام اعترفت باايه
كريم بحبك
ريهام بسرعه دي
كريم انا مستغرب نفسي كانك فيكي سحر
ريهام كريم باالله عليك كفايه وبعدين انت متعرفش اي طريق ممكن نتوه ودي مياه
كريم ههههههههههههههه متخفيش
ريهام مش هنلحق نحب كده ههههههههههههههه
كريم ههههههههههههههه بصحكته الرنانه مختفيش ياريمه
ريهام ريمه ماما الله يرحمها كانت بتقولي كده
كريم ربنا يرحمها تسمحيلي اقولك كده
ريهام اسمحلك عادي كريم قرب جمبها تسمحيلي اقعد جمبك
ريهام باابتسامه اسمحلك
كريم مسك ايديها وحطها ع قلبه ع فكرة عمر قلبي مكان مع حد كده
ريهام اتكسفت جداااا ووشها احمر كريم بعد عنها انا اسف لو ديقتك بس مش عارف اثبتلك ازاي انك هنا❤
ريهام مصدقك
كريم انا فين ياريمه ❤
ريهام باابتسامه قريب هقولك
كريم طلع فونه وقرب منها وخد سلفي
ريهام خافت امسح الصورة
كريم مش وثقه فيا انا بس هخليها عشان لما توحشيني
ريهام بصيت في عينه حسيت بصدق في كلامه مسكت الفون وقربت واخدت سلفي تاني وابتسمت
دي احلي انا مش خايفه منك ومطمنلك ومعرفش السبب بس حقيقي انت جذاب ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
سعد راح ييت اهل مـ.ـر.اته القديمه ومعه مأزون
اخواتها رحبه بيه وقبله مقابله كويسه
مي انت جاي ليه انا خلاص شفت حياتي ومين الي معك ده لو جبتلي مين انا مش انت عايز خدmه وانا مش خدmه وولادك عندك ولما يوحشوني هجي اشوفهم
اخوها عيب يامي جوزك شركي واحنا ساكتين ع عمايلك سنه ونصف سايبه بيتك وهو مطلقش
سعد ببص ليهم ومبيتكلمش
سعد انتم قبلته انها تتخطب وهي ع زمه راجـ.ـل
اخوها ده ابن خالنا وكانو قاعدين مع بعض ومي قالت انه خطبها عشان انت تجي
مي لا حقيقي هنتخطب وهنتجوز بس في واحد لازقه مسك فيا بالعافيه
سعد تمسك اعصابه لاخر مرة هترجعي بيتك لاولادك
مي وامك
سعد امي ليها كل الحق فيا وفي فلوسي
مي لا تروح عند اختك وناجر الشقه بتاعتها وفلوسها تبقي مصروف ليا غير المصروف الي هخده منك
سعد الكلام ده ينفغ يارجـ.ـاله هرمي امي لجوز اختي بعد مربتني وكبرتي وفتحتلي الورشه دي بسببها بقيت اكبر ميكانيكي سيارت
مي ده اخر كلامي
سعد اوادm اخواتك ده اخرك
مي ايواة
سعد مفيش كلام تاني طب حتي عشان بـ.ـنتك
مي ولادي كده كده هيتربو وكده احسن ميشوفه امهم خدmه وقاعده تحت رحمه ستهم
وابوهم بيبيع ويشتري فيها
سعد اعتبريها امك
مي امي مـ.ـا.تت وماليش امهات انا خلاص زهقت
سعد انتي طــالـــق جهز ورقك ياسيدنا الشيخ
مي اتصـ.ـد.مت واخواتها
هو ده مأزون
سعد ايواة
مي كده احسن خلينا نخلص
سعد وانا خلاص خلصتك وكل حاجه في الشقه خديها مش عايزها
مي اشمعنا دلوقتي هتديني كل حاجه في الشقه مش كنت معترض وبتقولي خدي الي جبتي بس وانا اخد الي جبته
سعد عشان اتجوزت ومش هدخل العروسه ع عفش قديم
مي يصدmه اتجوزت
سعد طبعا اومال هعيش عمري كله عليكي
المأزون خلص الاجرائات لاحول ولا قوة الا باالله خلصت الاجرئات قسيمه الطـ.ـلا.ق بعد اسبوع تستلموها
سعد وقف وسلم ع اخوات مي
اخو مي احنا خسرنا راجـ.ـل بجد اختي هتنـ.ـد.م
سعد احنا زي مااحنا لو عوزته حاجه ابعتولي احنا اخوات في اي وقت عايزة تشوفي ولادك ده لو بيوحشوكي كلمني هبعتهوملك النهارده بازن الله هبعتلك حجتك
اخوات مي هنجي معك نلم الحاجه
سعد تنوره والعربيات الي هتلم العزال ع حسابي
سعد خرج من عندهم فرحان ومن جوه انا يارررب مظلمتهاش هي الي اختارت لو كانت هترجع كنت هرجعها وكنت هعدل بينهم بس هي الي اختارت الحمدالله راح بيته ودخل ع امه بس ايدها وحـ.ـشـ.ـتني ياست الكل
امه شكلك مبسوط ربنا يروق بالك
سعد هحكيلك انا طلقت مي
الام يالهوووووي وانهارت
سعد بس ياامي واتجوزت هدير
الام بصدmه مين هدير
سعد دي حاجه كده زي القمر وقص عليها ان اعجب بهدير وراح طلبها ووفقه وكتب كتابه وراح لمي وعرض عليها ترجع رفضت اكتر من اربع مرات طلقتها ياامي والعربيات تحت البيت شويه واهلها هيجو هيلمه العزل كله
الام بحـ.ـز.ن كله
سعد انا مش عايز حاجه ياامي كده كده مش هدخل هدير ع عفش قديم وبعدين لا دورنا ع عشرة ولا عيال هندور ع شويه خشب والحمدالله انها جات ع اد كده وانا مبسوط جداااااااا لما ت عـ.ـر.في هدير ياامي هتحبيها
الام ربنا يابني يجعلها زوجه صالحه ويساهل لمي ويهديها خربت بيتها بغبائها وضعيت واحد زيك من ايديها
سعد انتي شايفني حلو عشان انتي امي
الام انت احلي وا.طـ.ـيب واحن ابن ربنا يخليك ويسعدك يارررررب
اميرة روحت بيتها جوها حـ.ـز.ن عشان الي حصل وجوها سعاده عشان قربت من ياسين كانه اول راجـ.ـل في حياتها حست احساس عمرها محسيته بس ياتري هو بيحبني زي مبحبه ولا ايه بالظبط يارررب
حلها استسلمت لنوم
يوم جديد في حياه ابطالنا
اميرة صحيت خدت شور وجيت تصلي حسيت بكسوف من ربنا صليت ودعت ربنا يغفرلها بس من جواها مش مسامحه نفسها وحزينه انها كانت مبسوطه وهي مع ياسين
ومقدرتش تمنعه
حاولت تنسي وفطرت هي ومامتها وبـ.ـنتها وودتها المدرسه وراحت شغلها
ريهام صحيت ع رساله من كريم
صباح الخير ياررررب اكون في بالك
ريهام ابتسمت في بالي
كريم امي دعيالي ولا إيه
ريهام دعوة حلوة ولا وحشه
كر يم يالهووووووووي انتي بتسالي
ريهام ههههههههههههههه لهوك
كريم بصي من الشباك
ريهام اوعي يكون الي في بالي صح
كريم لا متخفيش ده انا عايزك تفوقي والشمس طالعه حلوة مدفيه الجو
ريهام هقوم بصيت من الشباك قصاد بيتهم محل عصير كريم وقف بيشرب عصير
ريهام يانهارك مش فايت كريم شورلها بالعصيرررر وحرك شـ ـــفــايـــ ـفه قمرررررر
ريهام ذخلت تجري ع الفون ورنيت ع كريم
انت اتجننت صح
كريم والله كنت عاقل بس لما شفتك فقدت عقلي
ريهام كريم باالله عليك امشي ياكريم انا بخرج انا وبابا هيلاحظ ياكريم
كريم اوعي وانا في حياتك تخافي انا ذ
دخلت حياتك مش عشان ابوظها
ريهام سلام ربنا يستر
ريهام لبست ولقيت بابها مستنيها يالا ياست البنات هوصلك
ريهام برتباك يالا يابابا
ولد ريهام يالا يابـ.ـنتي ريهام نزلت مع بابها بتترعش وقلقانه في نفسها يامـ.ـجـ.ـنو.ن هتوديني في داهيه
بتبص عند بتاع العصير لقيت كريم وقف وبيبصلها وبيضحك وبيشور
ريهام في اللحظه دي حسيت ان هيغمي عليها لا ده مش جنان ده مستشفي مجانين كريم قرب وسلم ولد ريهام
ولد ريهام ازيك ياكريم مستني من بدري
كريم الله يسلمك ياعمي مش من بدري ولا حاجه
ولد ريهام مطلعتش ليه
كريم بازن الله هطلع وهجي قريب وبص لريهام الي مستعربه الي ييحصل
كريم تعالو هوصلكم مش تعرفني ياعمي
ولد ريهام ريهام بـ.ـنتي الكبيرة والوحيده وكل دنيتي وده يابـ.ـنتي كريم ابن عمك منير صحبي الله يرحمه
ريهام بصوت ضعيف اهلا وسهلان
كريم اهلان بيكي ياانسه ريهام ووطي راسه في الارض
ريهام في نفسها مؤدب مؤدب يعني وابتسمت كريم فهم بصيتها ضحك تعالو اوصلكم
ولد ريهام مش عايزين نعطلك انا هاخد تاكسي عشان عربيتي بتتصلح
كريم والله عيب ياعمي وده ينفع
ركبو كريم مشي ع مدرسه ريهام اتفضلي ياانسه
ولد ريهام وعرفت منين مدرسه ريهام
ريهام ارتبكت
كريم في البنك هناك مدام هدي قالت ان لك بـ.ـنت في المدرسه دي لما حضرتك قولتلي بـ.ـنتي الوحيده عرفت ان دي مدرستها
ولد ريهام اه طيب
ريهام نزلت من العربيه وكريم غمزلها وبابها بيبصلها ريهام برقت بابها بص ورا كريم دور وشه بسرعه ههههههههه
ريهام جريت ع المدرسه
كريم بيوصل ولد ريهام اتفضل ياعمي الورق ده سلمه للبنك
ولد ريهام وايه لازمتها الاجازة يابني اقطع الاجازة وانزل شغلك
كريم لسه شويه ياعمي دخل مشروع هخلصه وهرجع شغلي ولحياتي كلها
ولد ريهام ربنا يريح بالك يابني مفيش اخبـ.ـار عن اختك
كريم بحـ.ـز.ن لا وامي حزينه ديما ومش عارف اعمل ايه
ربنا يشفيها يابني يارررررب
كريم يارب وصلنا ياعمي
ولد ريهام اتمني ترجع البنك قريب
كريم بازن الله هخلص الي في ايدي وهرجع بازن الله
########>##>>>##########
كريم كلم منال وحدد معاد يقبلها
منال يوم عن يوم بتتعلق بكريم
هبه اختها رفضه علاقتها بكريم بس كريم خالي منال زي الخاتم في صباعه
ورفضه تسمع كلام حد غيرة
كريم قفل الفون مع منال قربت لهدفي خلاص قربت اوووووووي هانت
حـ.ـز.ن جوه عينه اخته ديمان في باله شكلها الي بقي اكبر من سنها وجوده في مستشفى امراض عقليه لوحده كفيل يخلي يحارب عشان يجيب حقها والعين بالعين والسن بالسن والبدي اظلم وهما ظلمو وانتم ظلمكم كبيرررررررر اوي وخبط ع الدركسيون ياررررب لقي فونه بيرن برقم ريهام
كريم اجمل حاجه في حياتي فتح السكه
ريهام حرم عليك ياكريم والله يابني انت هتشلني انا كنت همـ.ـو.ت من الخضه
كريم بعد الشر
ريهام كريم فهمني عرفت توصلي ازاي وعلاقتك ببابا
كريم اهدي بس هفهمك والله
ريهام يالا فهمني
كريم لما تخلصي مدرسه هتلقيني عندك
ريهام خايفه حد يشوفنا
كريم امشي لحد النيل هتلقيني هناك
ريهام ماشي ربنا يستر مش عارفه انا مطوعك في كل حاجه كده ليه
كريم ههههههههههههههه انتي مطوعه قلبك عشان انا في قلبك
ريهام وشها احمر سلام
كريم سلام
************•••••••••••••••••••••••••••••
اميرة راحت شغلها
هدير راحت شغلها نسيت خالص تكلم سعد تقوله او محطتش في دmغها ان ممكن يديق
اتصلت بريهام عرفتها انها اتكتب كتابها ريهام فرحت جداااااا لهدير لان هدير عانت كتير ومفرحتش خالص قفلت واتمنيت من ربنا كريم يبقي نصيبها
هدير حكيت لاميرة واميرة فرحتلها وحـ.ـضـ.ـنتها
اميرة حكيت لهدير الي حصل
وهدير اتعصبت عليها جداااا
ازاي تعملي كده مش لسه كنت بقولك اوعي تعملي الغلاط
أميرة والله في البديه قومت ومقدرتش عليه
هدير وبعد كده
اميرة هو ده الي معـ.ـذ.بني ياهدير ان كنت مبسوطه حاسه ان معشتش قبل كده حسيت احساس مختلف روحت لعالم تاني كأن اول تجربه
هدير عشان حبتي يااميرة
اميرة بدmـ.ـو.ع مش عارفه ياهدير بس اول مشوفته وانا مشـ.ـدوده له عمري مكنت كده ولا يمكن عشان عمري محبيت قبل كده مشـ.ـدوده لابتسامته لنظرته هدؤه كلامه رقيته ولما كنت معه ياهدير كلامه جميل عايشني في عالم تاني خايفه يسبني
هدير حـ.ـضـ.ـنتها اهدي يااميرة طب فين العقد ال عـ.ـر.في
اميرة الاتنين معه
هدير بزعيق مـ.ـجـ.ـنو.نه ولا عبـ.ـيـ.ـطه
اميرة اهو الي حصل
هدير طب كلمك من ساعه الي حصل
اميرة في الطبيعي بيصحي بدري وبيرن او يبعت رساله من ساعه الي حصل مكلمنيش خالص وانهارت
ياسين مش عارف يعمل ايه اميرة صورتها مبتفرقش خياله مينكرش انه كان من قلبه فرحان معها نسي ان الدكتور ياسين مصطفي نسي كل حاجه مكنش فاكر غير انه انسان محتاج حد يبقي معه محتاج نظرة حب عمره في حياته مشفها غير مع اميرة غمض عيونه افتكر نظره اميرة حنانها معه ابتسم وفجاءة نفض الافكار دي من دmغه فوق ياياسين كلهم زي بعض والماضي هيتكرار تاني وهترجع لصفر تاني كفايه الي حصل زمان كفايه اهات كفايه الماضي بيهاجم زكرته بيحاول يطرده من دmغه وهيدوس ع الزرار يدخل مريـ.ـض
شال ايده من ع الزار انت لازم تفتكر كل حاجه بلاش هروب افتكر عشان متضعفش تاني افتكر عشان انت مش هينفع ترتبط تاني
فلاش باك من سنين
ياسين كان لسه متخرج جديد من كليته
كان شاب كله حيويه ونشاط وديما يهزار ويضحك الكل بيحبه هو كان بيحب في الجامعه واصر يتجوزها رغم رفض اهله لانه لسه قدmه مشور وساره اكبر منه بكذا سنه 5سنوات بس هو مصمم
سارة هما اهلك لسه مش موفقين ياياسين
ياسين هيوفقه ياسارة انا مش هسيبك انا بحبك
سارة وانا كمان ياياسين.وخايفه تسمع كلام اهلك وتسبني
ياسين عمري مااقدر
سارة بقلق بسرعه ياياسين
ياسين بمزح مستعجله اووي
سارة ههههههههههههههه اتلم
ياسين حقك تستعجلي مانا بصراحه متقومش وسيم ودكتور وابن دكتور دكتورة وغني والبنات هتمـ.ـو.ت عليا وشـ ـــفــايـــ ـفي حلوة وبعرف ابوس البنات الجلوين وقرب عليها
سارة ههههههههههههههه لا بعد الجوز يادكتور ده انا اقطعك
ياسين ههههههههههه ياساتر يارب انا ايه خلني احب دكتورة نساء وتوليد مالهم بتوع الاطفال بنات كيوت
ياسين اقنع اهله بعد ضغط عليهم وفقو واتجوز سارة جدتها كان متـ.ـو.فيه رفضه ياجله الفرح وكانه مستعجلين فكان فرح صغير
ياسين كان مبسوط جدااااا ان سارة بقيت مـ.ـر.اته عدي شهر هو كان اتعين في مستشفي خاص كبيرة وكان بيروح مستشفي حكوميه
سارة كانت في مستشفى حكوميه مع ياسين بس هي بتقعد وقت اكتر
سارة فجائت ياسين بحملها
ياسين فرح جداااااا بس بسرعه اووي كده ياسارة احنا لسه مكملناش شهر
سارةبرتباك ههههههههههههههه ولا بسرعه ولاحاجه. وبعدين وقربت من ياسين وابتديت تحسس ع شعره انت يادكتور الي استعجلت فاالبيبي جيه
ياسين ههههههههههه يجي بالسلامه ياقلبي
اقل من سبع شهور وسارة ولدت طبعا قالت انها ولدت طفله بعد سبع شهور حمل
ياسين اخد البـ.ـنت يكشف عليها
ياسين استغرب ايه ده ياسارة البـ.ـنت في علامـ.ـا.ت في جـ.ـسمها كانها معديه التاسع في بطنك ووزنها كبير
سارة الله واكبر انت هتحسد البـ.ـنت ياياسين هات البـ.ـنت كده الوقت بيعدي ياسين اتعلق بالبـ.ـنت كطفله انما مكنتش بيحس احساس انه بقي اب
سارة ديمان مشغوله البـ.ـنت ديمان مع المربيه وياسين
ياسين اكتر من مرة يتخانق مع سارة علشان البـ.ـنت وهو كزوج مبقاش يشوفها
في يوم قرار يروح العياده بتاعتها يعملها مفجاءه
بس المفجاءة كانت له هو لما شاف كميه عمليات الاجهاض الي بتتعمل بعد موعد العياده وعمليات مشبوهه وقرف وفي شقه قصاد العياده مجهزة عمليات اتصـ.ـد.م وعمل معها مشكله
ياسين انتي ازاي يادكتورة يامحترمه بتعملي كده
سارة عادي يعني فيها ايه بطل انت سذجه وخليك زي الناس افتح عياده كبيرة وعالي سعر الكشف ولدك مشهورة خد عيادته
ياسين ايه القرف ده انتي ازاي كده
سارة الدنيا كده يادكتور ولازم نعشها
ياسين بالقرف الي بتعملي ده واحده غلطت تتحمل نتيجه غلطتها مش تستغفله جوزها بعمليه مشبوها ترجعها بـ.ـنت
سارة طلما معها فلوس نرجعها.وبعدين ده ربنا غفور رحيم يادكتور
ياسين وربنا قال ان واحده تزني لا وكمان متكتفيش بكده تروح تتجوز ع اساس انها بـ.ـنت غلاط يادكتورة غلاط والاجهاض حرم حرم
سارة طلما طفل هيتولد من غير اب يبقي مش حرم
ياسين مبرر لكل غلاطتك لا لو فضلتي كده مش هينفع نكمل
سارة دي عيشه تقرف احنا لازم نعلي ونقب ع وش الدنيا
ياسين بلاش طمع احنا مش ناقصنا حاجه
عدي شهر والوضع زي مهو وفي يوم ياسين ماشي بالعربيه لقي سارة خارجه مع واحد الله مش ده دكتور رحيم الي بيدرس في الجامعه ياسين ماشي وراهم لقهم ركبو عربيه الدكتور سارة بتضحك جـ.ـا.مد وماسكين ايد بعض
ياسين اديق من المنظر بس فكر ان ممكن يكون بينهم شغل او صدقه لانه كان دكتورها في الجامعه
ماشي وراهم هما طلعو شقه ياسين سال البواب قالو ده دكتور رحيم و دي مـ.ـر.اته وبيجو هنا كل يوم
ياسين حس انه روحه هتخرج منه هما الدور الكام
البواب التالت
ياسين لسه هيطلع
البواب اركن العربيه يابيه
ياسين ركن العربيه وطلع فوق يخبط جـ.ـا.مد ع الباب فتح رحيم اول مشاف ياسين اتصـ.ـد.م ياسين زقه ودخل شاف سارةوهي لبسه لانجيري قطعتين اول مشفته غطيت نفسها ياسين وقف مصدوم مش عارف يتحرك اخر حاحه توقعها ان حبيته تبقي خـ.ـا.ينه
ياسين ليه
سارة عشان كتير انا مش بحبك وعمري محبيتك
ياسين احساس القهر بيذيد داست عليه وع رجلته وكرامته اتجوزتني ليه
سارة انت الي فرضت نفسك عليا
ياسين التفت لقي رحيم بيلبس
ياسين بقي زي المـ.ـجـ.ـنو.ن فضل يضـ.ـر.ب في رحيم جـ.ـا.مد وسارة وكان هيطلب البوليس افتكر بـ.ـنته مكه وان ده هيبقي وصمه عار في حياتها طلقها وقالها مش هتشوفي بـ.ـنتك تاني
عدي شهر سارة مش عارفه تشوف البـ.ـنت وياسين حزين لدرجه ان الكل لاحظ مقلش سبب الطـ.ـلا.ق عشان بـ.ـنته سارة راحت لياسين وفضلو يتخـ.ـنـ.ـقو ويزعقو وصوتهم يعلي
سارة دي بـ.ـنتي وهخدها اصلا مش بـ.ـنتك دي بـ.ـنتي انا ورحيم مش بـ.ـنتك ياسين بقي زي المـ.ـجـ.ـنو.ن وانهار جـ.ـا.مد يكـ.ـسر في كل حاجه اهله كلهم جوم ياسين اخد البـ.ـنت عملها تحليل والنتيجة ظهرت انها فعلا مش بـ.ـنته وهنا كانت الصدmه والحب الي كان عايش في طلع وهو وهو ستارة بس عشان تقدر تبقي مع حبيبها ع مزجهم
ياسين رفع قضيه انكار نسب. وفعلان اتثبت رسمي انها مش بـ.ـنته
سارة بتعمل عمليه اجهاض المريـ.ـضه مـ.ـا.تت اخدت حكمين غياب خدت مكه وبتهرب بيها عملت حدثه بالعربيه اتقلبت بيهم هي و البـ.ـنت مـ.ـا.تو
ياسين ربنا جابلو حقه بس دخل في حاله اكتئاب هو كان متعلق بمكه جـ.ـا.مد وسارة كانت حب عمره اول حب في حياته
منع يروح المستشفي وحبس نفسه ليل ونهار في شقته ولده بعد الموضوع تـ.ـو.في نتيجه سكته قلبيه كانت وفاته مفجاءة
ياسين مبقاش عارف يعمل ايه وحاله كانت صعبه بس كانت متمسكه عشان ياسين وضح انه في اكتئاب وطلبت منه يبيع شقته وميقعدش فيها ويبقي قوي ويقعد معها تاني ولده تـ.ـو.في وهو لازم يبقي قوي لما بص لنفسه في المرايا. والحاله الي وصلها قرار يخرج نفسه من حالته دي باع الشقه وقعد مع ولدته ورجع شغله بس لقي في وقت فرغ وكل ميبقي لوحده يفتكر سارة وحبه ليها ومنظر الخيانه مكه الي شالها اول متولدت وشالها لما مـ.ـا.تت ودفنها صعب الي عاشه كان صعب يتحمله فتح اكتر من عياده مش عايز يبقي فاضي خالص ولا حتي دقيقه ليل ونهار شفل شغل ومؤتمرات ولسه بيحاول يفوق اتفجئ ببـ.ـنت عمه اخت كريم الي حصلها ودخلوها مصحه نفسي وحاله كريم الي بقيت سيئه عشان اخته ومرات عمه الي كل يوم صرخ وحـ.ـز.ن ع بـ.ـنتها للي مش بتتحسن طب يخرج كريم من حالته ازاي وهو حالته اسؤ القلب اتمزق انهار وقف مع كريم هما اصلا اصدقاء وقرار الي في قلبه يفضل في قلبه وان الابتسامه متفرقش وشه انا مش هبقي شفقه لحد انا هبقي دكتور ياسين مصطفى جوز تاني لا حب تاني لا ادي الامان تاني لحد لا
باك
اه. لحد كده وكفايه كل شئ انتهي ياسين انتهي راح مع ماضي هو نفسه مش قادر يفتكر تفصيله او تفصيله بتتعب قلبه
مكنش متخيل في يوم ان الي حصل مع اميرة هو ممكن يعمله او يسمح لنفسه بده
الحبوب الي خدها جرئته بس مكنش متوقع انه هيبقي مبسوط كده والقلب لسه فيه مكان يفرح او ينبض من جديد كل ميفتكر كلامه وكلام اميرة مع بعض يبتسم نفض الافكار دي من دmغه لا ياسين انتهي ومفيش مكان في قلبه لحد فاق من شروده ع صوت رنه تليفونه برقم اميرة
رد الووو
اميرة بتردد انت مكلمتنيش ليه
ياسين معلش مش فاضي
اميرة طب كنت عايزة بطقتي و سكتت
ياسين والعقد ال عـ.ـر.في صح
اميرة صح
ياسين احنا لازم نتكلم
اميرة فعلان لازم نتكلم
ياسين فاضيه باليل 8باليل
اميرة ماشي
ياسين هتصل بيكي ونتقابل
اميرة هستناك
ياسين انشاء الله سلام
+++++++++++++++++++++++00
هدير لازم تتكلمي معه وتبقي قويه ولازم يتجوزك
اميرة انا فين وهو فين
هدير بطلي ضعف وهبل لما انتي فين وهو فين حد غـ.ـصـ.ـبه يتنيل معكي
اميرة يابـ.ـنتي ده دكتور مشهور هيبصلي انا
هدير وانتي فيكي ايه ماانتي زي القمر وصغيرة
اميرة وهو مش كبير ومش كل حاجه الجمال انا هاخد بطاقتي والي هو عايزه هعمله
هدير بنرفزة انتي هتجنيني يااميرة لازم تتكلمي وتاخدي حقك
اميرة الي هو ايه
هدير الي هو انتي مش رخيصه مش بـ.ـنت ليل يقضي معها ليله ومع السلامه
اميرة اثبتيله انك ست شريفه واتكلمي صح انا عارفه الاشكال دي
اميرة متظلمهوش ياهدير هو محترم بس الي حصل معرفش سببه
هدير ماشي يااميرة حتي لو انتم مش لبعض متقعديش قدmه مكـ.ـسورة انتي فيكي مميزات كتيررر متضيعهاش في انك تظهري ضعفك والهبل الي بتقولي
أميرة حاضر ياهدير
هدير هنخلص شغل النهارده وبازن الله تعالي معزومه ع غداء عندي هعرفك ع بـ.ـنت خالتي ريهام انهارده
اميرة لا
قطعتها هدير لا في عينك الموضوع منتهي معزومه يعني معزومه
اميرة ههههههههههههههه اومرك يافنـ.ـد.م
هدير ايواة كده
تليفون هدير بيرن برقم سعد
هدير ده سعد
اميرة جوزك طب كلمي مقلتليش هتروحي ييته امتي عايزين زفه حلوة تلقيق بيكي
هدير هرد الوو ازيك ياسعد
سعد الله يسلمك هعادي عليكي نروح نختار العفش عشان نودي الشقه بكرة النقاش هيخلص النهارده
هدير اوك بعد المغرب اكون روحت من الشغل
سعد نعم شغل
هدير نعم ايه هو انت معترض تتجوز واحده بتشتغل
سعد مش كده ماانا عارف انك بتشتغلي بس مقولتيش انك راحه شغل او هتكملي او لا
هدير احنا لسه متجوزين بقالنا يومين
سعد وده يديكي حق متتصلش تعرفني انك هتنزل شغلك لازم قبل متخرجي ت عـ.ـر.فيني ده مش شك فيكي ولا حب سيطرة عشان احنا لسه بتعرف متفهيش غلاط حبيت افهمك انه حرم يامدm الست تخرج من غير اذن جوزها عن اذنك عندي شغل
هدير استني هوضحلك
سعد الحور منتهاش ولا انا بقفل زعلان لا انا فعلان عندي شغل نتكلم باليل لما اجيلك
لان في اساسيات لازم ت عـ.ـر.فيها وحجات في طبعي لازم ت عـ.ـر.في وانا بردو اعرف طبعك انا معنديش استعداد اطلق تاني واتحمل خساير تاني ولا انتي عندك استعدد تبقي مطلقه للمرة التانيه فااحسن حل نهدي ونتكلم ونتعرف عشان نبني بيت اساسه قوي مـ.ـيـ.ـتهديش ،،»«« اتعـ.ـذ.ب تاني
اميرة شكله هيبقي كويس صوبعك مش زي بعضيها
0++0000000000000000000000999
ريهام استاذنت من ولدها تروح لهدير
نزلت وفهمت هدير ان لازم تقابل كريم تفهم منه ايه علقته بابها
كريم كان فرحان جدا انه هيقابل ريهام
حاسس ان مبيضحكش من قلبه الا لما بيشوفها
كريم فينك
ريهام بص وراك
كريم بص وراه لقي ريهام وقفه
ازيك عامله ايه
ريهام بدون تعبير الله يسلمك
كريم مالك
ريهام انا جايه عايزة افهم كل حاجه
كريم طب اضحكي
ريهام مش قبل ماافهم
كريم وانا تحت امرك ممكن نقعد في مكان
ريهام يالا
كريم تعالي نقعد في الكافيه ده
ريهام قاعده مع كريم مش بتتكلم وساكته منتظرة يتكلم ريهام ها
كريم ههههههههههههههه هتكلم حاضر اسمعي ياستي
اسمي كريم محاسب في بنك الي عيني ولدك لانه صاحب ولدي الله يرحمه وولدك وقف جمبي كتيرررررر
انا عامل مشروع ومش فاضي للبنك وخد اجازة لحد مااخلص الي في ايدي وبازن الله هرجع البنك اول ماخلص المشروع
ريهام وبعدين
كريم كنت في المطعم الي قبلتك في لقيت ولدك قاعد جمبك خمنت انك بـ.ـنته خصوصا ان كنت سامع ان بابكي عنده بـ.ـنت جميله ومخلفش غيرها لسه هروح لولدك اسلم عليه لقيتك قومتي مشيتي انا اول مشفتك اتشـ.ـديت ليكي لعيونك الي حسيتها بتنديني نظرتك مشيت وراكي وكلمتك ولما روحتي ومبقتش تكلمني خــــوفت متطلعيش انتي بـ.ـنته وابقي لبست نفسي في حيطه واحده صاحبي شاغل في شركه #### كلمته وطلبت معلومـ.ـا.ت عندك ادني الاسم كامل وعنوان البيت هنا اتاكدت انك فعلان بـ.ـنته سالت واحده قديمه في البنك وتعرف كل حاجه عن ولدك قالتلي انك شغاله في مدرسه ### طبعا متاخرتش جريت ع طول لانك كنتي وحشاني ومنعتي تكلمني ولا بتردي ولا اي حاجه وخــــوفت اعرفك ان اعرف ولدك تخافي وتبعدي
ريهام بس كده
كريم ايواة بس هو ده كل الي حصل ريهام من يوم مشفتك وانا مشـ.ـدود ليكي من اول نظره لما سمعت صوتك حسيت احساس غريب
ريهام ابتسمت ونزلت راسها في الارض
كريم نفسي اعرف انا بالنسبالك ايه
ريهام هيجي وقت وهقولك كل حاجه
كريم امتي بس
ريهام ههههههههههههههه مش عارفه
كريم انا مـ.ـجـ.ـنو.ن مش هصبر كتير
ريهام جنانك وضح وضح مش محتاج تقولي انك مـ.ـجـ.ـنو.ن
كريم ههههههههههههههه لا انتي لسه متعرفنيش
ريهام ممكن نتعرف
كريم بصوت حريمي لاء انا مرتبط ههههههههههههههه
ريهام رخم انت تطول
وسط حديثه في عيون بتبص عليهم
ياتري مين توقعات واراء
وسط حديثم في عيون بتبص عليهم في نفسه مين الي مع كريم ده ابتدي يقرب
يقرب
كريم اخد باله ابتسمله
ياسين قرب
كريم دكتور العيله ههههههههههههههه وحـ.ـشـ.ـتني
ياسين بعد عينه عن ريهام عشان ميحرجهاش ابن عمي حبيبي عامل ايه
كريم كويس بوجودك
ياسين عند اذنك هسيبك تكمل قعدتك
كريم كنت جاي فيحاجه
ياسين ابدا خلصت عياده وجيت اشرب قهوة
كريم اتفضل معانا اعرفك ريهام بـ.ـنت عمي حسن صاحب ولدي الله يرحمه وقريب هيبقي في خبر كويس بازن الله
ياسين اهلان وسهلان مبروك
ريهام الفرحه مليت قلبها اهلا بيك يادكتور
الله يبـ.ـارك فيك
ياسين عن اذنكم
ياسين خرج طلع موبيله الو اميرة غيري الكافيه هقابلك في مكان تاني
اميرة ليه في حاجه
ياسين ابداااا بس واحد قريبي قابلته في الكافيه
اميرة مفيش مشكله تحب نقعد فين
ياسين تعالي في مطعم ###
اميرة ماشي
ياسين مستنكي
اميرة مسافه السكه
عدي وقت كريم مبسوط مع ريهام
ريهام قلبها مرتاح لكريم ولكلامه وطريقته هزاره ابتسامته برفانه كل مافي
كريم مبيضحكش من قلبه الا مع ريهام مبينساش همومه الا مع ريهام حاسس انها حلو واتحقق نظرات وحكايات وكلام مبينتهيش بينهم وفي كل جمله ضحكه طويله بين الاتنين ريهام نفسها تقوله انا صبرت بس حقيقي مكنتش اتوقع ان هحب حد زيك
###########
هدير فضلت تضحك انها كانت عازمه اميرة وريهام اميرة راحت تقابل ياسين ريهام راحت تقابل كريم هدير ههههههههههههههه اتعشي انا وماما فجاءة لقيت الباب بيخبط
قامت تفتح الباب لقيت سعد ومعه ست كبيره وطفلين
هدير باابتسامه اكيد مامتك
سعد ايواة امي
هدير مسكت ايديها اتفضلي ياامي اتفضلي
دول اولادك
سعد محمد ومريم
هدير اهلا اهلا ياعسلات
هدير اتفضلو وندهت ع مامتها الي فرحت جداااا هدير ومامتها حضرو العشاء واتعشي سعد واهله وهدير ووامتها
مامت سعد ارتحت لهدير جدااا وهدير ومامتها نفس الشئ العشاء انتهي وابتذو يتعرفو ويتكلمو ويهزرو ويتبدلو الحديث
مامت سعد انتي دmك خفيف وزي القمر يابـ.ـنتي انتي ازي اطلقتي
هدير اختفت ابتسمتها وسكتت
سعد كان نفسه يسمع اجابه بس لاحظ ان سؤال ولدته ديق هدير
مامت سعد يقطـــعـــني يابـ.ـنتي ديقتك حقك عليا
هدير بعد الشر ياامي هو مفيش بينا نصيب اتقطع لحد كده
مامت هدير منه لله حسبي الله ونعمه الوكيل في
هدير ماما ملهوش لازمه الكلام هو راح لحاله و انا في حالي
سعد فكر ان هديرلسه بتحب اكرم اتغير وشه خلاص ياامي غيري الموضوع
انتهي الحوار هدير اديقت ان سعد فهمها غلط وزعلت ع زعله سعد اديق بس دري الموضوع اولاد سعد كانو بينامو ع نفسهم ومامته مبتقدرش تقعد كتير سعد احنا هنروح واخد امه واولاه وروحه هدير كانت مديقه جدااااااا
سعد حس ان هدير اديقت وهو كمان اديق خايف يبقي مش مرغوب في للمرة التانيه نفض الافكار السئه من دmاغه وقرار يروح يصالحها ميسبهاش تنام زعلانه
وصل بيتها وخبط
هدير اتفجئت بسعد وقف اوادmها سعد
سعد ايواة سعد امشي
هدير باابتسامه لا اتفضل
سعد اولا جيت عشان حجتين
هدير تعالي اقعد خير ايه هما
سعد اولا متزعليش لو زعلتك او ديقتك بقصد او من غير
هدير باابتسامه مش زعلانه خلاص وٹانيا
سعد ثانيا حابب نتكلم سو ونتعرف ونتناقش في اسسيات
هدير كويس عايز تتناقش في ايه
سعد بصي ياهدير انتي لا ت عـ.ـر.فيني ولا اعرفك بس اتمني نتعرف ونبني اساسيات لعلاقنا تكون قويه نمشي عليها
هدير ياريت والله
سعد انا مطلق وانتي مطلقه انا تعبت في حياتي واكيد انتي ومعنديش استعداد واكيد انتي زيي تكرري التجربه الفاشله عندي فضول اعرف سبب طـ.ـلا.قك بس مش عايز اعرف اعتبري ماضي وانتهي
هدير تمام هو فعلا ماضي والكلام في صعب بيتعبني
سعد تمام اولا لما تخرجي ت عـ.ـر.فيني عشان حرم دي حاجه وتاني حاجه ابقي عارف مكانك تعبتي لقدر الله الحقك فاهمني
هدير انشاء الله اكيد هعرغك بس الي حصل ان فعلا نسيت
سعد ههههههههههههههه ولا يهمك الشغل
هدير ماله بقي
سعد معنديش مانع بس احنا مش محتاجينه الحمدالله ملهوش لازمه تعبك لو هتوفقي بين بيتك وشغلك وجوزك معنديش مانع
خرجت مامت هدير شغل ايه ونيله ايه يعني هي دكتورة لا طبعا مش هتقدر ع ده كله
هدير ماما
ام هدير بالا ماما بلا بتاع هقولك عشان متزعليش جربي لو لقيتي نفسك فاضيه اشتغلي
سعد اتفقنا
هدير خلاص ماشي
سعد مش بحب اكل من برا ولا بحب انك تجيبي حد ينظف البيت ولا بحب هدومي تتغسل برا بحب مراتي تعملي كل حاجه
ام هدير برا ايه وقرف ايه الست الشطرة تشوف بيتها واحتيجاته يعني هي وراها
هدير بغـ.ـيظ من تدخل مامتها أي ياماما في ايه مش ععرف اتكلم خالص
ام هدير انا قايمه وسايبهلك ومشيت
هدير انا ست بيت شطارة الحمدالله
سعد طلب تاني ويعتبـ.ـار اولاني واهم طلب
هدير اتفضل
سعد امي
هدير مالها
سعد امي بجبلها ست تنظف لها شقتها بس هي زيي بتحب الاكل البيت ممكن بس تبقي تاخدي بالك منها ومن اكلها
خرجت ام هدير طبعا دي تشلها ع دmغها
هدير ياماما انتي مش دخلتي خرجتي ليه ياماما ارحميني سبيني اتكلم
ام هدير خلاص انا دخله وبصوت وطي سمعته هدير عشان عارفه مامتها ربنا يستر مطفشهوش
هدير ههههههههههههههه ربنا يهديكي ياماما
بص هقولك حاجه الام دي اهم شئ اصلا ملهوش لازمه تجيب ست تنظفلها انا موجوده هاخد بالي منها هعتبرها امي واصلا ارتحتلها وحبيتها جدااااا ودي ست كبير هتوسـ.ـخ ايه ولا هتاكل ايه دي حجىت تافهه
سعد براحه الحمدالله
هدير انا مرتاحلك ياسعد وكل الي قولته موفقه عليه انت بقي هتعملي ايه
سعد بتسرع هدلعك
هدير اتكسفت ووشها احمر من كلامه
سعد مستحيل انتي تبقي كويسه وبـ.ـنت ناس ومتلقيش رد فعل مني هجبلك من الاخر انا هرعي ربنا فيكي
هدير بفرحه وده الي انا عايزة من كتر فرحتها وحسيت انه فعلا عوض من ربنا قربت منه حـ.ـضـ.ـنته بجد انا حسك اماني
سعد حس بفرحه وحس اد ايه هي جوها خــــوف هو ميعرفش سببه بدلها الحـ.ـضـ.ـن خرجت ام هدير لولولولوي
هدير وسعد اتخضو ههههههههههههههه
سعد ضحك همشي انا وهعدي عليكي بكرة نروح ننقي العفش
هدير سلام
سعد مشي هدير انا الي هطفشه ادكي طفشتي
ام هدير يقطـــعـــني يابـ.ـنتي ده انا فرحانلك الود شكله جدع
هدير حـ.ـضـ.ـنتها ربنا يخليكي ليا ياست الكل
######>>>>>>>>>>>#>>>>>>>#
ريهام فضت سهرة حلوة مع كريم وكلام جميل ونظرات تسحر منهم هما الاتنين راحه وامان وحنان فعلان كانو محتاجين بعض اد ايه الصبر حلو ريهام روحت وكريم اصر يمشي وراها واول مطلعت بيتها مشي
بعتلها رساله ردت وقالتله انها دخلت شقتها الفرحه ماليه قلبها
دخلت بابها كان مبتسم وفرحان ومرات بابها روايه مكشرة خللص
ولد ريهام حبيبتي اتاخرتي ليه تعالي اقعدي عايزك في موضوع مهم
ريهام هغير هدومي يابابا وجايه
ولد ريهام مستنكي ياقلبي
ريهام دخلت
روايه خف دلع شويه هي صغيرة دي دخله في التلاتين
ابو ريهام ملكيش دعوة ياراويه ومتقوليش قدmها كده وبعدين دي 27وحتي لو اربعين مش تلاتين ريهام بـ.ـنتي الوحيده ونبض قللبي وهفضل ادعلها هو انا عندي عيال غيرها
راويه بزعل انت بتعيرني اني مبخلفش
ابو ريهام يوووة لا بعايرك ولاحاجه انتي الي بتزعلي من اقل حاجه هو انا عملت ايه بدلع بـ.ـنتي انتي مكبرة الموضوع ليه وبعدين متنكديش علينا في يوم زي ده
************
ياسين قاعد مع اميره مرتبك
اميرة قلقانه وخايفه من كلام ياسين
اميرة كنت عايزة بطاقتي
ياسين اتفضلي جبتهالك من امي
اميرة والعقد
ياسين طلعو من جيبه بصي حابب اتكلم معكي الاول
اميرة اتفضل
ياسين جيتي بيتي ازاي
اميرة هقولك اولا انا بشتغل في مطعم مأكولات بحريه وو
ياسين. وايه
اميرة وبنظف شقق
ياسين اتصـ.ـد.م بس مظهرش عادي الشغل مش عيب يس بتنظفي شقق بقميص نوم وجـ.ـسمك كله عريان
اميرة اتصـ.ـد.مت واتفجئت من كلامه الي نزل عليها كانه صاعق كهربا
لا طبعا
ياسين اومال افسر ايه الوضع الي شفتك في انتي كنتي لبسه قميص نوم وكله اغراء
اميرة ده كنت لبسه تحت هدومي ولما مرات البواب قالت مفيش حد انا ملبستش هدوم الشغل
ياسين مرات البواب عارفه ان في الشقه
اميرة انا مش كدبه اسألها
ياسين مكدبتكيش بس ذياده تاكيد هسالها
اميرة وانا موفقه
ياسين الي حصل ده مكنش بـ.ـاردتي انا اخدت حبوب من الصيدليه واكتشفت انها مـ.ـخـ.ـد.ر ومنشط
اميرة انت كنت وعي ومش متخدر ومش مسطول وفي وعيك يادكتور
ياسين ايواة كنت في وعي بس ده منشط جنسي قوي لحد دلوقتي معرفش سبب وجوده بس هعرف
اميرة وبعدين
ياسين انا اسف للي حصل بس صدقيني انا مقدرش اتجوز
اميرة والدmـ.ـو.ع منعها هو الشرف في اسف
ياسين ع فكرة انتي زي القمر والف راجـ.ـل يتمنكي هيسعد قلبك اكتر مني انا انسان مـ.ـيـ.ـت شكل معدنيش روح ولا احساس لنفسي وامال هديكي إيه وانا معنديش لنفسي
اميرة فهمت
ياسين انا اسف يااميرة ومسك العقد ال عـ.ـر.في وقطعه
اميرة حسيت ان قلبها هو الي بيتقطع
وفقت وقالتله انت نهت العلاقه الي مبتدتش بكل قسوة انا همشي
ياسين اميرة انا بحبك وعمري محسيت براحه وحب وصدق اد الي حسيته معكي عمري محسيت بحنان اد الي حسيته معكي اميرة انا لو قبلتك في غير الظروف دي كنت هضمك واقولك بحبك اميرة انتي حلم ليا بس انا اسف
اميرة فكرت انه يقصد انها خدmه ومتنسبهوش وهي دي الظروف الي بيتكلم عليها
اميرة باابتسامه كلها الم ولا يهمك يادكتور
ومشيت ياسين قام وراها وحط في شنطتها الي نسيتها ع الترابيزة فلوس مبلغ كبير وادها الشنطه
اميرة خدت الشنطه ومشيت نفسها تصرخ تبكي تقول اه والف اه ع حبها الي انتهي قبل ميبتدي ع حلمها الي فاقت منه ع كابوس ماشيه في الشارع دومعها مغرقه وشها
ياسين ركب عربيته وعمل يخبط ع الدركسيون والف اه وو.جـ.ـع جوه حزين من نظرة اميرة الحزينه كـ.ـسرتها وجراحتها كده احسن ليك وليها انت مبقتش تنفع ليها او لحد تاني خلاص جربت حظك وانتهي الموضوع مبقاش ينفع ياياسين افتكر كلمه بحبك الي قالها معقول بحبها لا ياياسين انت مينفعش تحب مينفعش جروح تاني مينفعش الم تاني طب ليه قلت كده طب ليه انا حزين كده ليه حاسس بنــــار جوايا فوق ياياسين فوق بقي كان هيعمل حدثه وفرمل ع اخر لحظه وقف عربيته حط ايده ع قلبه انا ليه مو.جـ.ـع كده ليه مقهورة كده غمض عينه افتكر اول مرة شفها فيها افتكر يوم مكانت معه في العياده ولما اكلو سوء افتكر قلقها عليه يوم مكانو في العياده افتكر لحظتهم وهما في حـ.ـضـ.ـن بعض وكلامهم ضحكتها حنانها هو عمره محس بالحب ده مع طلقته فتح عنيه لقي دmـ.ـو.عه بتنزل مسح دmـ.ـو.عه شكلي بحبك يااميرة بس الاحسن ليكي ابعد عنك مش هينفع تعيشي مع انسان من غير قلب بكرة تنساني وتعيش حياتها للاسف بنقابل الناس الصح في الوقت الغلط وبنقابل الناس الغلط في الوقت الي قلبنا مليان عاطفه وحب وحنان نعيش بكل مفينا منعملش حساب انهم هيخلونا نعيش باقي حياتنا نعاني ومنعرفش نعيش بعد كده
اه ياقلبي اسف والف اسف يااميرة 😅😢
اميرة مش قادرة تتنفس من كتر البكاء روحت بيتها حمدت ربنا ان أمها وبـ.ـنتها نامو دخلت اوضتها انفجرت في البكاء ياااه معقول حبيته كده ولا عشان كان حنين في وقت لقيت كل الدنيا قاسيه عليه لاء يااميرة انتي فعلان حبتي انتي عمرك مكنتي كده انتي اتغيرتي عشانه قــلـــعتي الاسود عشانه هو عايش في قلبك وفي خيالك فضلت تبكي جـ.ـا.مد وتتنفس بس النفس بيوجـ.ـعها اه والف اه ع و.جـ.ـع الروح
مسكت قلم حبت تكتب احساسها في وقت زي ده
لا اعرف ماالذي اصبني ولكني اشعر ان روحي تؤلمني شعور شـ.ـديد بالالم يملي قلبي اشعر اني غير قادرة ع الابتسامه اشعر انني اريد الصراخ اريد ان ابكي بكل مافيني ان الجــــســ ـد اذا تألــم من السهل علاجه لكن الروح ليس لها علاج انفاس ساخنه تملي قلبي اشعر بنياران شـ.ـديدا تحرقني لا اعرف مااصبني ولكني اعرف جيدآ انني لست بخير
داليا علي
اميرة حاولت تتمسك وتهدي نفسها بس مش قادرة تهدي لقيت موبيلها بيرن بصوت رساله من ياسين انا اسف
انا كلي اسف ليكي انا بحبك بس مش هينفع نكمل
اميرة اسفك مقبول الغلط غلطي مش غلطك
(بحبك)
ياسين دmـ.ـو.عه مش قادر يمنعها غمض عيونه افتكر قضيه انكر النسب بصه الي كان مفكرها بـ.ـنته افتكر يوم مدفنها وقلبه الي ادفن معها كلمه بابا الي كانت وهم كلمه حبيبي من طلقته طلعت وهم حب سنين طلع وهم فوق ياياسين مش للمرة التانيه دmر قفل الرسايل واتصل برشا الوووو
رشا ايواة يادكتور
ياسين رشا لو سمحت بلغي المستشفي ان هزود يوم كمان للكشف في المستشفي
والعياده المجاني خاليها تلات ايام في الاسبوع
رشا بصدmه يادكتور بس كده مش هيبقي عندك وقت فاضي خالص هترتاح امتي
ياسين اسمعي الي بقولك عليه
رشا يادكتور طب هتنام امتي كده انت هتروح ع 11باليل ويوم الكشف المجاني ممكن ترجع ع 3الصبح والمستشفي الساعه 7 ونصف الصبح والوحده الصحيه كذلك
ياسين بزعيق رشا ذي مبقولك تنفذي
رشا ياكتور ان لبدنك عليك حق
ياسين بعصبيه الي بقوله يتنفذ وبلغي رؤف بالموعيد
رشا تحت امرك يادكتور 😴😅😢
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
😢
كريم مع نفسه بيفكر في منال وريهام
ريهام اسمها بس كفيل يخلي الابتسامه متفرقش وشه
منال واهلها عنده تار ليهم تار كبيرررر اوووي
حق أخته وامه وحـ.ـز.نها وحياتهم الي ادmرت
كريم طلع فونه وكلم منال الوووو ياحبيبتي
منال بلهفه فينك ياكريم شغلتني عليك اووووي وبرن مبتروديش
كريم حبيبتي متقلقيش بس شغل كتيرررر ع دmغي بس ديما فكرك وحـ.ـشـ.ـتني
منال بفرحه وانت كمان وحـ.ـشـ.ـتني اوووي
كريم قلبي بقي صدقيني نفسي نبقي مع بعض بس اعمل ايه بس الي انا في مش قليل
منال مالك قولي
كريم دخلت ثفقه وخسرت وادينت جـ.ـا.مد وبقيت صفر ع الشمال
منال طب ده علاقته ايه بجوزنا
كريم اتجوزك ازاي وانا مديون وفلست لازم اقف ع رجلي الاول انا معايا قرشين هحاول اقف ع رجلي بيهم
منال يعني قدmك اد ايه
كريم بمكر مش اقل من سنين لان السيوله قليله
منال بصدmه سنتين يانهار ابيض كتيرر طيب انت محتاج كام تقف ع رجلك
كريم محتاج 3مليون بس هحاول ادبرهم
منال سهل هبعتهوملك بكره
كريم لا متشغليش بالك
منال لازم اشغل بالي بيك
كريم ماشي بس هقسطهوملك
منال مفيش بينا الكلام ده
كريم لا ده شرط عشان اخدهم
منال الي تشوفه
كريم قفل السكه وضحك ضحكه انتصار يااه اخيرا هاخد حق اختي وغيرها وكمان هكـ.ـسرك وهكـ.ـسر محمود لازم اودي في داهيه واتصل بصحبه وطلب رقم سكرتيره محمود كريم كلمها وطلب يقبلها ويحدد معاد مع محمود واتفق مع سعد يتقابلو عشان يرتبو خطه يوقعو محمود بيها
###########
سعد قابل هدير واختاره العفش كله سو
هدير اول مرة تكون مبسوطه كده العفش وصل شقه سعد وحاجه هدير وصلت شقه سعد هدير كلمت امير وريهام يجولها شقه سعد عشان يرتبوها ويفرشو ويخلصوها ومامت هدير راحت معهم زعريد ملت البيت مامت سعد فرحانه جدااااا
اميرة رغم حـ.ـز.نها الا انها فرحانه لهدير جدااااا
ريهام حـ.ـز.ن مالي قلبها بسبب خبر ابوها بلغها بيه بس هي فرحانه لهدير ومحبتش تبين الي جواها
هدير عرفت ريهام واميرة ع بعض ومامت هدير سبتهم هما ونزلت تقعد مع ام سعد وفضلو يتكلمو مع بعض
هدير واميرة وريهام مبسوطين جدااااا مع بعض بيفرشو ويهزرو ويضحكو بس القلوب ربنا هو الي يعلم بالي فيها
صوت اغاني عالي وضحك وهزار وفرحه لصحبتهم هدير من قلبهم
هدير اول مرة تحس بالفرحه الي هي عايشها متفائله جدا بسعد وحاسه انها هتعيش حياه كويسه وان سعد ده هو عوض ربنا ليها عن سنين العـ.ـذ.اب الي عشتها مع اكرام
ريهام انا مبسوطه بمعرفتك جداااا يااميرة
اميرة وانا ياريهام بجد انتي طيبه جدااا
هدير مديت ايديها ليهم بحركه مسرحيه بوسه ياكلاب انا الي عرفتكم ببعض
الكل ههههههههههههههه
اميرة هنسكتلك بس عشان انتي عروسه
ريهام ايواة بالظبط كده ههههههههههههههه
هدير عقبلكم يارررب
اميرة ظهر الحـ.ـز.ن ع وشها انا خلاص ياهدير خدت حظي من الدنيا واكتفيت
ريهام لاول مرة حد يقولها كده ومتقولش يارب فضلت الصمت وسكتت وعلامـ.ـا.ت الحـ.ـز.ن ظهرت عليها
هدير الله االله في ايه مالكم احكو
اميرة مفيش
ريهام ابدا
هدير قسما باالله ان محكيتو في ايه مش هعتبركم اخواتي
اميرة بصيت ع ريهام
ريهام استاذن انا
اميرة ابدااا والله مفيش حاجه انا ارتحتلك واعتبرتك اختي وهقولك كل حاجه بس باالله عليكي متاخديش عني فكرة وحشه
ريهام قلبي انتي والله الي زيك محدش ياخد عنه اي افكار وحشه
اميرة حكتلهم كل الي حصل
هدير الحـ.ـيو.ان كنت متوقعه انه هيخلع
ريهام بس في للغز يااميرة ليه بيقولك بحبك واسف ونظرته كلها حب زي مبتقولي ايه يمنعه عنك في سر
هدير واحد لعبي وبيخلع بكلي ساذجه ياريهام
اميرة ممكن عشان انا كنت بخدm في الييوت
ريهام معتقدش كلامه في حاجه وفي غموض
اميرة انا هنسي
هدير وانتي ياريهام في ايه خلع بردو
ريهام ههههههههههههههه مالك ياهدير في ايه سخنه كده ليه اعضائك هطقي كده وانتي عروسه
هدير اصل هتجنن
ريهام مخلعش بس حصل الي مكنتش متوقعه خالص
اميرة وريهام خير
ريهام نتكلم واحنا بنخلص عشان نخلص الشقه النهارده
اميرة ماشي اصلا باقي حجات قليله ونشطب الشقه
هدير تمام اخلصي حصل ايه
ريهام جالي عريس مهندس بترول محترام ومالي دmاغ بابا وبابا يعتبر وفق وكان هيمـ.ـو.ت من الفرح والمهندس مستعجل ال شافني بقاله فترة وعايز يجي اخر الاسبوع يقرء فاتحه طول ماانا مكنتش مرتبطه مكنش بيجي حد كويس او مناسب ولما اتهببت حبيت جالي واحد وكمان بابا موفق بيه جدا مش عايزة اكـ.ـسر فرحه بابا
هدير وسي كريم
ريهام محكتلوش بس قريبه شفني معه امبـ.ـارح وكريم قاله اننا قريب هنرتبط
اميرة قوليله
ريهام اغلب البنات بيقولو للي مرتبطين بيهم ان جالهم عريس وهما مبيكونش جالهم حد انا بقي اخاف اقول كده كريم يفتكرني ان بقوله كده عشان يرتبط بيا رسمي
هدير خلاص متعرفهوش واستني اسبوع واعزمي ع الفرح
ريهام اتريقي اتريقي
اميرة ههههههههههههههه
هدير عايزني اقولك ايه لازم تقوليله طبعا
اميرة هدير بتتكلم صح ياريهام
ريهام اخاف ميكونش هيتجوزني واقوله كده يسبني
هدير مـ.ـجـ.ـنو.نه. ولما انتي شاكه ليه عايزة تكملي
ريهام انا في حلم جميل جداااااااااااا حياه عمري معشتها مغامرة معشتهاش قبل كده عيون بتخلني من بصه واحده احس ان طايرة اعيش عمري كله في الحلم ده مش عايزة اصحي
اميرة حاسه بيكي بس لازم ت عـ.ـر.في وتشوفي ناوي ع ايه عشان متنـ.ـد.ميش
عند مي طليقه سعد
ام مي اهو قاعدتي تحربي لحد مطلقك ورملك حجتك واتجوز
مي مكنتش متخيله ياامي انه هيتجوز ويعمل كل ده لا وكمان البت الي اتجوزها بتفرش الشقه ومشغلين صب وزغريد ايه انا هتجنن كل الي تقبلني تقولي كانهم شمتنين فيا
ام مي ياما حظرتك وقلتلك متخرييش بيتك جوزك كويس
مي بس انا مش خدmه لامه ولا لحد وبعدين حازم بيحبني وهنتجوز بعد شهور العده
ام مي اما نشوف اومال مظهرش ليه من ساعه مااطلقتي ربنا يستر ميكونش كان بيلعب بيكي ده انتي كنتي لبل ونهار معه دلوقتي ولا معبرك
مي بقلق عنده شغل هرن عليه
كريم قابل سعد وقاعدين سوا يرسمه خطه يقضو بيها ع محمود ومنال
كريم انا اسف ياصحبي معطلك معايا وانت ع وش جوز بس انت الوحيد الي مامنه ع سري في الموضوع ده
سعد متقولش كده ياكريم انت مع الحق وانا معك وهفضل معك المهم اعمل زي مقولتلك
كريم لازم يعني
سعد اه ده الحل الوحيد روحت لاختك في المستشفي
كريم بحـ.ـز.ن مش هروح الا اما ارجع حقها الاول
سعد هيرجع ياصحبي بازن الله
كريم لو همـ.ـو.ت هرجعه انشاء الله
############
ياسين مشغول في شغله جـ.ـا.مد ومش بيدي فرصه لنفسه حتي يتنفس
امه كل متكلمه وتساله ع اميرة بيتهرب منها اول ميبتدي ينام اول صورة يشوفها قصاد عنيه اميرة يبتسم ويحـ.ـز.ن وبعدين يستسلم لنوم
نوم هروب ايوة بيهرب من الوقع
################
اكرم عرف ان سعد اتجوز هدير وهو الي خرجها من القسم كان هيتجنن ومش عارف يعمل ايه طلع تليفونه ورن عليه
اكرم هو ده اتفقنا ياسعد
سعد اتفاق ايه
اكرم مراتي
سعد اخرس مبقتش مراتك دي طلقتك وانا اتجوزتها بصراحه انا مش واثق فيك ولا في كلامك خالص
اكرام ماشي ياسعد انت وقفت قصادي قابل بقي
سعد وانا قدك ومبخافش الا من الي خلقني
سعد من جوه خاف ع هدير اتصل ياكد عليها متخرجش الا باذنه
هدير ليه في حاجه
سعد ابدا ياقلبي مفيش خلصتي انتي واصحابك
هدير اه الحمدالله خلصنا ولبسنا ونزلين
سعد بلهفه اقفلو الشقه وانزلو عند امي. وانا هجي عشان اوصلكم
هدير ماشي
هدير واميرة وريهام نزلو في شقه مامت سعد وقاعدو معها هي وام هدير وفصلو يهزرو مع اولاد سعد بعد شويه دخل عليهم سعد ومعه اكل
هدير لو سمحت ممكن تجهزي الاكل ده
ام هدير ليه ياابني كده مكنش له لازوم
سعد وده ينفع ياخالتي انتي عايزهم يقولو علينا بخاله انتم طول النهار هنا
ام سعد ربنا يسعدك يابني لو كنت قادرة كنت قمت جهزتلهم عشاء
سعد يلامتك ياامي انتي ارتحي وكله تحت امرك وباس ايديها
جهزو الاكل وقعدو كلهم يتعشو ولحظو ان سعد راح لامه وفضل ياكلها باايده لان معظم الاكل الي هي بتحبه بعيد عنها وكمان نظرها ضعيف
هدير كانت بتبصله وتبتسم
الكل مبسوط من الي بيحصل وبعد ماامه اكلت اكل هو وكان بياكل اولاده ويهزر معهم وهما بياكلو خلصو عشا وسعد حلف ان هيوصلهم كلهم وصلو ريهام ووصلو اميرة
ووصل مامت هدير واخد هدير بالعربيه فضلو يلفو شويه بالعربيه ويهزرو ويضحكو سعد مبسوط بهدير جدااا وابتدء يكتشف ان اكرم غلطان
هدير حاسه ان ربنا عوضها بااكرم وابتديت نفسيتها تتحس
*********************••••••••••••••••••
اميرة قعدت ع سريرها تفتكر ياسين وكلامه قعدت تضحك ع ابتسمته وشويه نزلت دmـ.ـو.عها
راحت لبـ.ـنتها لقيتها سخنه جداااا صحيت أمها
ام اميرة انا اديتها خافض بس حرارتها منزلتش
اميرة ومكلمتنيش ليه ياامي
ام اميرة برن غير متاح
اميرة خلاص ياامي مسكت مكه بخضه يانهار ابيض البـ.ـنت سخنه خالص
ام اميره العياده المجانيه الي ع الطريق العمومي فاتحه
اميرة بااسرار لا ياامي مش هوديها هناك انا هنزل اجبلها لبوس خافض لصبح وهاخدها الصبح المستشفي مش هوديها عيادات اميرة نزلت تشتري لبوس بصيت لطريق هو ده الي قابلت ياسين في وكانت نفس الظروف نفضت الافكار من دmاغها وجريت ع البيت اعطيت مكه الدواء واللبوس
وعملت كمدات
ام اميره مش كان احسن توديها عند الدكتور ياسين
اميرة لا ياامي مش هوديها عند حد بكرة الصبح هخدها المستشفى في نفسها اروحله عشان يقول بتتحجج عشان تشوفني لا مش هيشوفني ضعيفه هو رفضني وقالي علاني مش هرتبط وقطع العقد خلاص هو انتهي بالنسبالي وانا مش هضعف ابداااااا وهحافظ ع الي باقي من كرمتي
خدت بـ.ـنتها في حـ.ـضـ.ـنها حرارتها نزلت شويه نامو
اميرة صحيت بدري
امها جهزت الفطار فطرو واميرة اخدت بـ.ـنتها وراحت المستشفي وانتظرت دورها
عدي وقت وبعد شويه دخلت الكشف ولسه هتتكلم صدmه ياسين هو الدكتور
اميرة في نفسها ازاي هو كان قايل ع موعيده والمستشفي مش النهارده وامبـ.ـارح كان سهران في العياده نام امتي وجيه امتي حاولت تدري تـ.ـو.ترها
ياسين اول مشفها ارتبك وسكت خالص
اميرة انت ازاي
ياسين زودت يوم للمستشفي
اميرة سكتت البـ.ـنت دي تعبانه بتكح جـ.ـا.مد وسـ.ـخنه بس مش بتعرف تاخد نفاسها
ياسين اخد البـ.ـنت وكشف عليها اميرة مش بتبصله ومنزله عنيها للارض
ياسين كل ميبصلها يلقيها منزله وشها للارض
كشف عليها
ياسين للاسف البـ.ـنت تعبانه جدااا هي تعبانه من امتي
اميرة من فترة كانت بتكح كنا بنديها دواء كحه وفجاء سخنت
ياسين هي عندها التهاب رئهوي وشـ.ـديد كمان ولازم تتحجز في المستشفى
اميرة بصدmه ودmـ.ـو.عها نزلت
ياسين لما شاف دmـ.ـو.عها قلبه اتقطع عليها
نفسه يطبطب عليها بس يخاف تصده
بازن الله هتتحسن انا هتابع حليتها
اميرة استجمعت قوتها لا مش عايزك انت تتابع حالتها متشكرة يادكتور
ياسين اتصـ.ـد.م من كلام اميرة
ياسين كتب الحجز لمكه لان حاله صدرها صعبه ولازم جلسات اكسجين عشان تتحسن
فعلان اميرة اتحجزت وبلغت امها الي حـ.ـز.نت جدا لما عرفت
هدير عرفت هي وريهام
هدير اجلت فرحها اسبوع عشان اميرة تحضر
ريهام راحت تزور اميرة هي وهدير
ياسين كان بيعدي ودخل يكشف ع مكه اميرة بتحاول تمنع نفسها تبصله
ياسين باابتسامته المعتاده مشاء الله البنوته بتتحسن
ريهام بصتله هو بص لريهام
ريهام اذيك يادكتور
ياسين باابتسامه الله يسلمك اخبـ.ـارك ايه
وكريم عامل ايه بقالي فترة مشفتوش
ريهام باابتسامه كويس الحمدالله
ياسين بص لاميرة الي مش بصله وده مجننه نفسه يشوف عنيها يسمع صوتها
كلها تلات اربع ايام والبـ.ـنت تخرج بازن الله
هدير بازن الله ياسين خرج وهو هيتجنن من اميرة نفسه يبصلها نفسه تكلمه نفسه يسمع صوتها بس ازاي وانت كـ.ـسرتها حقها تتعامل معك كده ده في مصلحتكم انتم الاتنين انت مش هتتجوزها يبقي تسبها تشوف نصيبها مجرد الكلمه حس ان قلبه و.جـ.ـعه نفض الافكار من دmاغه خلاص ياياسين انت خدت نصيبك من الدنيا ومش حمل صدmـ.ـا.ت تاني ولا حمل و.جـ.ـع تاني خد نفس عميق يارررررررررررررررررب ريحني وريحها يارب اقف معانا واختارلي الصح
عند اميرة
هدير ههههههههههههههه متقولوش هو ده
اميرة باابتسامه حـ.ـز.ن ايواة
ريهام ده يبقي ابن عم كريم وبيقول عليه محترم جداااااااا واحسن واحد في عيلتهم
اميرة ريهام اوعي حد يعرف الي ت عـ.ـر.في
ريهام اوعي تقولي كده
هدير شكله وسيم اوووووي وابتسامته حلوة اووووي حقك تضعفي يااميرة
اميرة ههههههههههههههه عذرتني
هدير صراحه اه هو في كده
ريهام ههههههههههههههه كريم شكله كده
هدير واو كمان يبقي احترسي ياريهام
ريهام ههههههههههههههه ربنا يستر وطلعت موبيلها وورتهم صور كريم
اميرة فعلا شكل بعض اوووي احترسي ياريهام
ههههههههههههههه
هدير عجبتني يااميرة خالي تعملك معه كده انتي مش رخيصه ومش تحت امره
اميرة طبعا ياهدير وكمان انا مش عايزة ابان ضعيفه اودامه
ريهام خدي بالك من نفسك يااميرة وشك اصفر اوووي كده ليه
هدير فعلا
اميرة قاعده المستشفى وحشه وكمان حالتي النفسيه وحشه ومش قابله اكل خالص
هدير في نفسها ربنا يستر
ولده ياسين اتصلت بياسين وفضلت تزعق واتخـ.ـنـ.ـقت معه بتساله عن مـ.ـر.اته وايه حصل يينهم
ياسين كلعاده اتهرب منها ووعدها هيقعدو يتكلمو
عدي كام يوم اميرة خرجت من المستشفى طول الفترة دي كانت بتتلشي النظر لياسين وبتتجنبه ولما مشيت مستنتش لما جيه مشيت قبل ميجي وده ديق ياسين جدااااا واتعصب اوووووي في نفسه لما هي فارقه معك سبتها ليه
عشان مظلمهاش انا معنديش حاجه ادهالها مشاعر ومـ.ـا.تت قلب وادفن زمان ثقه مبقاش عندي انا مسخ شئ فاضي من جوه
ريهام كلمت كريم وقالتله ع العريس وهو قالها ارفضي طبعا انتي ليا وانا ليكي وقريب هتبقي نصيبي
ريهام فرحت جداااااااااا بكلام كريم
وبلغت بابها بالرفض اتعصب جدااااااا
ريهام اقنعته وهو حـ.ـز.ن جدااا مرات بابها فرحت انها رفض بابها سالها عن السبب قالتله اوعدك ان قريب هقولك
*********•••••••••••••••••
فر ح هدير خلاص انهارده
اميرة وريهام اقنعو هدير انها تلبس فستان ابيض من حقها تفرح
سعد قال هيعمل فرح وهي رفضت اكتفو بزفه بسيطه بس
ام هدير واهلها فرحانين واصحابها
هدير فرحانه وفي نفس الوقت خايفه الماضي يتكرر
اكرام بيخطط ليهم ان فرحتهم متكملش
كريم جهز نفسه ولسه هيروح اتفجي بمنال صممت تروح معه هو فهمها ان سعد المكانيكي بتاعه وهو بيعطف عليه
منال خلاص هروح معاك
كريم كان نفسه ياخد ريهام بس اخد منال عشان سعد يشوفها ويعرفو ينفذو اتفقهم
ريهام استعدت وراحت مع هدير الكوفير
اميرة لبست ولبست مكه وراحو ع الكوفير لكن الي عرفته خالها هتمـ.ـو.ت من الحـ.ـز.ن. والقهر والخــــوف
طليقه سعد هتتجن وقرارت تروح الفرح
ولده ياسين قاعده مستنيه ياسين ومصممه انهم يتكلمو
ام اميرة دخلت اوضه اميرة ترتبها بصت اتصـ.ـد.مت وانهارت من البكاء
سعد راح يجيب هدير من الكوفير ريهام واميرة ومامتها معها ركبو العربيه
كريم ومنال كانو مستنين سعد الزفه شغاله
والكل قاعد فرحان سعد كله بيحبه وفرحنله اهل هدير قاعدين منهم الفرحان ومنهم الزعلان
العربيات قربت واصوات اغاني وزغريد وزممير العربيات وانوار
اكرم نزل من العربيه هو وهدير
الكل بيبـ.ـارك ويهني
كريم قرب من سعد بـ.ـاركله وحـ.ـضـ.ـنه منال درعها في درع كريم بطريقه ملفته لنظر
ريهام بتكلم اميرة واميرة بتتكلم وبتضحك
كريم بيضحك مع سعد
سعد بيسلم ع منال عقبالكم
هدير في نفسهاشكله مش غريب عليا شفتو فين ده بتسال سعد قدm كريم قدmها انه معرفه ودي خطيبته
اميرة بطلي رخمه بقي ياريهام
ريهام ههههههههههههههه مش هسيبك لازم اعرف مالك
اميرة ببتسامه رقيقه لا سبيني هبقي احكيلك بس النهارده ليله هدير تعالي نقف جمبها عقبالك
ريهام يارررب ويبقي كريم
اميرة ههههههههههههههه هتتجنني ع سي كريم
ريهام يابـ.ـنتي غير انه حلم كل بـ.ـنت كريم قلبه نظيف
اميرة ههههههههههههههه ماشي يااختي وقربو من هدير ريهام بتبص اتفجئت بكريم بيضحك مع واحده لبسه فستان قصير وشعرها تلجي في اسود ومكياج فظيع
وشبه انها في حـ.ـضـ.ـنه وبتتكلم معه وبتضحك
ريهام كانها مغيبه عن الدنيا بتبص لكريم
ولمنال عقلها بيقنعها انه فعلا كريم قلبها رفض يصدق اميرة ريهام ريهام
ريهام ها ومثبته عنيها ع كريم
اميرة بصت نفس شكل ياسين وبصت لنظرات ريهام ودوعها الي في عنيها افتكرت الصور الي فرجتها عليها ريهام
اميرة ريهام فوقي
ريهام هو يااميرة
اميرة اهدي مش يمكن اخته
ريهام واخته هتبقي بالمنظر ده وشايفه حـ.ـضـ.ـنه ازاي
ريهام انا ريحله
اميرة مسكتها اوعي ياريهام
ريهام بحـ.ـز.ن ودmـ.ـو.ع بتنزل وهي بتمسحها بالمنديل باالله عليكي سبيني يااميرة
ومشيت عند كريم وقفت قصاده
كريم اتصـ.ـد.م اول مشفها حس ان روحه بتتسحب
ريهام وقفه ومش بتتكلم بس نظرتها كفايه
منال بصيت لكريم لقيته بيبص لريهام وريهام وقفه قصاده ومبتتكلمش
منال بصوت عالي عشان صوت المزيكه انتي مين
كريم قلبه بيدق جـ.ـا.مد ووشه بقي لونه اصفررررر
ريهام بكل ثقه وحـ.ـز.ن انا ههههههههههههههه معرفش بس الي اقدر اقولهولك انا الي هنا وحطيت ايديها ع قلب كريم ههههههههههههههه او مفكرة نفسي هنا
منال بعصبيه بـ.ـنت انتي شاربه ايه
ريهام اسالي
كريم بص لمنال شال ايديها ومسك ريهام وخرج بيها برا الفرح تعالي معايا
ريهام سبني
كريم بيشـ.ـدها برا الفرح خرجو برا
كريم يصوت مرتبك ريهام انتي فاهمه غلط
ريهام انا انا
قطعته ريهام
ريهام انت ايه قولي انت ايه وغلط اي انا الي الي فهمتك غلط طب ليه ياكريم ليه علقتني بيك ليه خليت ان اول دعوة ع لساني في كل ركعه انت
ليه
كريم ريهام وحياه اختي وحياة ربنا الي اغلي من اختي انتي فاهمني غلط
ريهام وايه الصح
كريم اتباك
ريهام كريم بلاش كذب احنا هنفترق بس خالي جوانا زكري حلوة عن بعض
كريم ريهام باالله عليكي متتخليش عني
ريهام باابتسامه كلها حـ.ـز.ن انا اسفه
مش هقدر اكمل اسفه من شـ.ـده محبيتك مش قادرة اتخيل انك تبقي ليا ولغيري اسفه لحق نفسي ان رخصت نفسي وانا بـ.ـنت راجـ.ـل ملخلني اغلي مافي حياته
بس دلوقتي انا همشي. وهرجع زي مكنت همشي.وهعود نفسي انك خلاص انتهيت
همشي وعارفه ومتاكده ان انا مش زي غيري عندك همشي وانا قلبي كله نـ.ـد.م انه عرفك وامانلك
همشي وانا عارفه اني مش هفارق خيالك متاكده ان وصلت عندك لمراحله الادmان همشي وانا كلي ثقه انك من غيري مش هتعرف تعيش وهتجيلي بس هقولك اسفه من كل قلبي اسف بس مش ليك لنفسي الي انا دmـ.ـر.اتها بغبائي
ومشيت
كريم ريهام
ريهام انسي اسمي يااستاذ عشان صدقني انا مش هخليك تنطقه تاني ريهام انتهت من حياتك وارجع للمعك اكيد قلقت روح طمنها انا خلاص سبتكم لبعض
ريهام دخلت الفرح من كتر مبتمسح. وشها من الدmـ.ـو.ع وشها احمر جـ.ـا.مد قعدت جمب اميرة
اميرة ريهام انتي كويسه
ريهام لا بس هبقي كويسه
اميرة طب يالا نقف جمب هدير
ريهام صدقني مش قادرة اقف
اميرة حبيبتي رجلك فيها ايه
ريهام مش رجلي ده قلبي وحطيت ايديها ع قلبها
اميرة اهدي ياريهام
ريهام روحي جمب هدير متسبهاش لوحدها لحد منعدي الي باقي من اليله دي ونروح
اميرة بحـ.ـز.ن ع حالها وحال صاحبتها حاضر بس اهدي ومشيت وقفت جمب هدير الي وشها اتحول لحزين بعد مكانت فرحانه بتضحك ضحكه باهته ملهاش طعم ولا لون
سعد وشه اتغير
كريم الحـ.ـز.ن هد نفسيته حاول يبقي طبيعي وقال لمنال ان ريهام كانت خطيبته وسبها عشان مرتحش معها وان منال هي حبه بيحاول يضحك بس الحـ.ـز.ن ظاهر
كريم يالا يامنال
منال خلينا اول مرة احضر فرح في شارع وبتدور بعنيها ع ريهام
كريم خلاص هيطلعو شقتهم يالا ومسكها من ايديها ومشي بيها
ريهام شايفه كريم منال شفتها وهي معديه من جمبها فصلت تدلع وتضحك جـ.ـا.مد براحه ياكريم ايدي كده مش هنلحق نسهر كده هروح لدكتور باايدي
الكلام نزل ع ريهام زي النــــار ابتسمت وبصتلهم
كريم اخد باله من ريهام بصلها بحـ.ـز.ن بس قرار ياخد منال ويمشي الي ابتديته لازم انهي
سعد بيبص لهدير وعلامـ.ـا.ت الحـ.ـز.ن ظاهره ع وشها شاور لواحد جاله
سعد انهي الفرح خلاص هنطلع
صحبه ههههههههههههههه حقك ياعم مستعجل
سعد باابتسامه باهته انهي الزفه
فعلا اشتغلت اغنيه بتعلن عن انتهاء الزفه سعد حط ايده في ايد هدير ونزل من الكوشه
ام هدير وصوت الزغاريد بقي عالي جداا
اميرة وريهام وقفه سلمو ع هدير
هدير حـ.ـضـ.ـنتهم وحابسه دmـ.ـو.عها
اميرة وريهام مشيو
سعد دخل هدير البيت وسبها وقفه في مدخل البيت وخرج يدخل ولدته
هدير شفته وامها ابتسمو بس هدير الي حصل كفيل يخليها متصدقش حاجه منه
سعد دخل مامته واولاده شقه مامته وباس راس ولدته وباس اولاده وخرج في المدخل اخد هدير وطلعو شقتهم ام هدير طلعت معهم حـ.ـضـ.ـنت هدير
هدير اول ماامها حـ.ـضـ.ـنتها انفجرت في بكاء مرير
ام هدير بحنيه حبيبتي انا مش هسيبك وهجيلك ع طول ربنا يابـ.ـنتي يجعلها جوزة صالحه واخر جوزه بازن الله
هدير بتتنفس بصعوبه اول مسمعت اخر جوزة هدير تمسكت عشان متحـ.ـز.نش امها
أم هدير همشي انا يابـ.ـنتي وبصت لسعد خالي بالك منها
سعد في عيني ياامي متقلقيش
هدير بصتله بصه كانها بتقوله خلاص انت اتكشفت
هدير مع السلامه ياماما
ام هدير مع الف سلامه ياولاد
ومشيت
هدير بخطوات حزينه دخلت غرفه النوم
سعد هدير اوعي تصدقي
هدير بصتله بكل حـ.ـز.ن ودخلت اوضتها
وسبته دخلت الاوضه غيرت فستنها وبصتله بكل حـ.ـز.ن لبست ترنج وقفت اوادm المريا دmـ.ـو.عها بتنزل وافتكرت الي حصل في الفرح
فلاش باك
هدير كانت بترقص مع سعد فرحانه جدااااااا
هتمـ.ـو.ت من الفرح بتعتبره عوض ربنا ليها
عن الي حصلها
خلصو اسلو ولسه هيقعدو ع الكوشه شفت اكرم وشها احمر وخــــوفها زاد انججت ءسعد وقربت منه اافجئت بااكرم قرب عليهم
ومد ايده وقرب من اكرم وبصوت عالي
ازيك ياصاحبي وحـ.ـضـ.ـنه وهو بيحـ.ـضـ.ـنه بيص لهدير
سعد وشه اتغير
اكرم ازيك يامدام عامله ايه هديتي عجبتك يارررب تعجبك ههههههههههههههه ده سعد صاحبي وصاحبي اوووي كمان صاحبي الروح بالروح
صح ياسعد مكنش متوقع ان اكرم يجي حاسس انه اتشل تفكيرة عاجز مش عارف يقول ايه
اكرم صلع صورته مع سعد صور قديمه صور كتير في اوضع كتيرررر
اتفضلي يامدام مبقوش ينفعوني
شكرا ياصاحبي كمل جميلك بقي وكمل الي كنت بعمله فيها ههههههههههههههه
وفي ودن سعد انت اخرك تاخد حاجه استعملتها ومعجبتنيش ههههههههههههههه
وسبهم ومشي
هدير حسيت ان قلبها هيقف من الصدmه حتي انت ياسعد طلعت وهم كدب طلعت بقيت عـ.ـذ.اب بهرب منه طب اعمل ليه اسيب الفرح بصيت لامها الي هتمـ.ـو.ت من الفرحه وبصيت لقريبها والي مستنينها تفشل للمرة التانيه وخــــوفها ع مامتها قعدت ع لللكوشه منتظرة باقي مصيرها دقيقه. ودخلت طليقه سعد مي
وقفت ازيك ياحبيبي مبروك مش تعزمني
قربت من هدير مبروك يامدm مش مدام بردو بس هو في مدام يتعلمها فرح وفستان ابيض متعشيش دور مش دورك يامدام انا سايبهولك فترة بس مش كبيرة ههههههههههههههه
وبست سعد من خده باي ياحبيبي
ومشيت كميه صدmـ.ـا.ت في يوم الي المفروض فرحهم
سعد سكت خالص هي كده خربت ع الاخر ياسعد وبقيت ليله بيضه يارتني مهملت زفه ولا نيله اهي جت ع دmعي وربنا يستر متطلقش دي كمان مهوانا نحس مش مكتوبلي افرح مر عشر دقايق بص لهدير لقها مكشره يادي اليله البيضه مبصوصلي في الجوزة دي
شاور لصحبه ينهو الفرح ويطلع شقته
باك
هدير مسحت دmـ.ـو.عها لقيت سعد بيخبط ع الباب
هدير نعم
سعد ممكن نتكلم
هدير مفيش كلام
سعد بعد اذنك نتكلم
هدير فتحت الباب خيرررر
سعد هيدخل هدير منعته هنتكلم برا في الصاله
سعد في نفسه ياصلاه العيد بديه مش مبشرة بالخير ولبسلي ترنج متقفل وكمان برقبه
هدير بتبص لسعد لقيته بيعوج بقه
هدير في ايه
سعد ابدا ابدا مفيش حاجه بصي اسمعيني
هدير هسالك سؤال قبل مااسمعك
سعد اتفضلي
هدير اكرام فعلا صحبك
سعد ايواة بس
هدير من غير بس انتهي الكلام
سعد لازم تسمعيني
هدير انت جتلي قلتلي انك سمعت مكلمه زبون يعني بتكذب انت كذب ياسعد اسمع اي مهو اي حاجه بعد كده كذب اصدقك ازاي تاني
سعد يعني مش هتسمعيني
هدير مهو لو اضمن الي هتقوله مش كذب هسمعك
سعد بصي يابـ.ـنت الناس انتي متعرفنيش انا مش هتكلم انا هسيب الايام تثبتلك ان انا مش كذب وهستني لحد ميبقي في بينا ثقه عشان
قطعته هدير وانا موفقه اول محس ان وثقه فيك هجي واقولك اتكلم هسمعك بس دلوقتي انا معنديش ثقه فيك ولا عندي طاقه اسمعك حقيقي تعبت جدااااااا انا هنام ودخلت الاوضه
سعد دخل وراها
هدير ريح فين
سعد هنام
هدير معلش هنام لوحدي
سعد نعم
هدير لو سمحت لحد منتكلم ونفهم بعض ويبقي ثقه انا بنفسي هقولك نام هنا
سعد طب هنام في حالي طيب
هدير لو سمحت نام في الاوضه التانيه
سعد بغـــضــــب ماشي براحتك لا كلام خلتني اتكلم ولانوم هنام هي ليله بيضه وبينه من اولها. وسبها ودخل الاوضه التانيه
هدير اتنفست براحه الحمدالله
طلع متفهم غير اكرام لو اكرام كان زماني مضروبه لحد ماروحي تطلع هدير سرحانه
لقيت الي بيفتح الباب ودخل
هدير اتخضديت وبصته بخــــوف وانتفضت وضمت.رجلها لصدرها والخــــوف امتلكها دخول سعد ووشه غـــضــــبان وزق الباب فكرها بااكرم خــــوف امتلكها وفجاءة بقيت تترعش بطريقه ملحوظه
سعد اتخض من منظرها جري عليها بالهفه مالك
هدير بتترعش ومش قادرة تتكلم
سعد بالهفه حـ.ـضـ.ـنها متخفيش مختفيش كل ده عشان فتحت الباب من غير مااخبط
هدير حسيت بشويه امان بس مازلت خايفه
سعد انا كنت دخل اخد بطانيه الجو برد
هدير مبتتكلمش ومستسلمه لحـ.ـضـ.ـنه
سعد مبسوط من قربه من هدير ولسه في حـ.ـضـ.ـنه بيحسس ع شعرها
شويه وسابها وقام
هدير استغربته ريح فين
سعد هنام مكاني
هدير بصتله بستغراب
سعد انا مش هستغل لحظه خــــوف او ضعف منك انا هستني اشوف في عينك لحظه حب بجد وثقه وتسمعيني ونتكلم دي بالنسبالي كل حاجه انتي عندي اهم من اي حاجه لما اخترتك اختارتك عشان ارتحتلك رغم كل الي سمعته عنك مختارتكيش عشان شكلك او عشان اشتقت لستات لا اختارتك عشان ارتحتلك شوفت فيكي حنان كبير شفتك ام لاودي شفتك بـ.ـنت لامي شفتك زوجه صالحه هتدلني ع الخير وتعوضني عن الي شفته زمااان
انا عايزك وبتمنكي بس عايزك وانتي قويه وبـ.ـاردتك ياهدير تصبحي ع خير
هدير فرحت جدا بسعد وكلامه وابتديت تطمنله وتحس انه راجـ.ـل بجد
ابتديت تهدي قرئت قران ونامت
سعد كان ممكن ابقي معها بس كانت هتبقي لحظه وتعدي بس انا عايز قلبها مش جـ.ـسمها افتكر ابتسمتها وهو بيتكلم ونظرة فرحتها ابتسم انا هثبتلك انك غلط ياهدير واكرام كذب
ونام
*****
اكرام بشرب سجاير بشرها وبياكل ضوفره هيتجنن ياتري بيحصل ايه مش لازم سعد يلمسها ولازم يطـ.ـلقها مش هبان مش راجـ.ـل قدmه طلع موبيله وسمع وابتسم ههههههههههههههه
بس كده هو اكيد النهارده مش هيحصل بينهم حاجه بعد مصدmتها في
بس بكرة ممكن بس مش هديله الفرصه يقول عليا مش راجـ.ـل
ومش هديها هي الفرصه تفرح مع حد غيرررري ههههههههههههههه الي معايا هيخليهم يطـ.ـلقو اكيد ههههههههههههههه وهبقي انا صح وهتبقي هي مطلقه للمرة التانيه وهكلمي هيتاكد لناس ههههههههههههههه
طلع تليفونه ورن ع بـ.ـنت ليل يعرفها من زمان تجيله
******************
ريهام الحـ.ـز.ن ملي قلبها حاسه انها هتمـ.ـو.ت من القهر معقول كذب وخـ.ـا.ين وبيخدعني طب ليه انا عملتله ايه حاولت تهدي نفسها وغسلت وشها وخرجت لبابها
قاعد بيتابع نشرة الاخبـ.ـار
ريهام وشها احمر وعيونها باين عليها الو.جـ.ـع
بابا
ابو ريهام بصلها مالك ياقلبي في ايه ووشك احمر كده ليه
ريهام ابدا مفيش ده هدير كانت بتكبي وانا بكيت معها انت بلغت العريس برفضي
ولد ريهام لا هبلغه بكرة
ريهام لا يابابا وفق انا موفقه
ولد ريهام بفرحه بجد يابـ.ـنتي اوعي تكوني اتاثرتي بكلام حد
ريهام لا ابدا يابابا بس عايزة افرحك بيا
ولد ريهام حـ.ـضـ.ـنها ربنا يخليكي ليا يافرحه عمري
روايه خرجت وعوجت بقها هو انا اسيب العشق الممنوع في التلفزيون القي في الصاله
ولد ريهام ضحك بـ.ـاركي لريهام ياراويه
روايه بديقه خير ملكم فرحانين كده ليه
ولد ريهام ريهام فكرت ووفقت ع للعريس وهبلغه بكر ولا اقلكم انا هبلغه دلوقتي وطلع فونه ورن عليه وبلغه العريس فرح جداااا وحدد معاد معه يجي هو واهله يقرؤ فاتحه
ريهام كانت حزينه بس فضلت تسكت وتفرح لفرح ولدها ابتسمت ابتسامه مصتنعه
اه والف اه ع ابتسامه كاذبه ع فرحه مليئه بالحـ.ـز.ن ع حبيب خان العهد ع و.جـ.ـع يملئ القلب اهات تملئ روحي وقلبي وجــــســ ـدي لست بحاجه للفرح لست بحاجه لاي شئ
لقد ضاع اهم شئ واحلي شئ
بكل اختصار ضاعت نفسي فهل للمسخ حق ان يفرح 😢😢😢
داليا علي
ياسين دخل بيته وبيدعي تكون ولدته نامت
دخل لقي امه قاعده في الرسيشن ياسين
بص ياسين لصوت ياماما انتي لسه صاحيه
سميه طبعا ومستنياك وعايزة اعرف يادكتور فين مراتك والجوز هيبقي رسمي امتي
ياسين طلقتها ياامي
سميه بعصبيه بالبساطة دي
ياسين متفقناش
سميه انت بتهزر صح انت مـ.ـجـ.ـنو.ن ولا ليه
ياسين في ايه يادكتورة دي حياتي وحر فيها اتجوزت وطلقت ايه المشكله
سميه المشكله انك خلاص مبقتش طبيعي زمان وقفت ضددي انا وولدك عشان واحده اكبر منك بخمس سنين وسمعتها وسط الدكاترة وحشه ودفعت التمن ودفعتهولنا معك
ياسين ماما لو سمحت كفايه
سميه كفايه ايه بالظبط تجربه وفشلت هتوقف حياتك عليها خلاص كده ليه يابني مصر تتعب قلبي ولدك مـ.ـا.ت وهو مش مطمن عليك وحزين عليك مش هترتاح غير لما انا كمان اموووت وعيش في الدنيا لوحدك عيش وحيد
ياسين بعد الشر عليكي ياامي
سميه احنا اموات ولاد اموات المـ.ـو.ت مش شر اعقل يادكتور وفكر كويس من الوضح البـ.ـنت بتحبك وطلما اختارتها خلاص كمل اختيارك وصلح غلطتك واستغفر ربك ع الي عملته يابني
ياسين ومش هتعترضي عليها يادكتورة
سميه لا المهم تتجوز وتبني اسرة واكيد انت مش هتكرار غلطه زمان واختارت صح
ياسين مناسبه درس القيم والاخلاق الي حضرتك فتجهولي حبوب منشطه جنسيا بتعمل ايه عندنا وفي علبه غير علبتها
سميه بستغراب ده سؤال ولا استجواب
ياسين فاق لنفسه مينفعش يكلم امه وحش
ياسين ابدا ياامي مجرد سؤال
سميه هجاوبك عشان ده سؤال
انا دكتورة ايه
ياسين ذكورة
سميه جتلي ست جوزها رفض يتعالج وهي نفسها تخلف هو عنذه مشكله بسيطه محتاجه منشط بس وهو صعيدي رفض العلاج ووخد الموضوع ع كرامته فضلت الست تبكي وتتوسل ليا اشوفلها حل عشان نفسها تخلف ودكتور النساء حولها عليا وقالها أن الحل عندي
طبعا جوزها كويس بس عنده نسبه ضعف بسيطه بتثار ع حركه الحـ.ـيو.ان المنوي فبتالي مفيش خلفه
قلتلها لازم اشوفه هو رفض انهارت اكتر
فطلبت مني دوا واغير علبته بحيث انه ميعرفش بتاع ايه لو شفه صدفه
حضرته استنتها تجي مجاتش جبته هنا في الصيدليه لحد مالست تجي
حاجه تاني يا دكتور
ياسين ابدا ياامي انا اسف لو ديقتك
سميه الكلام ده كله ميهمنيش انا ميهمنيش الا انك تتجوز وتقرح قلبي وتبني أسرة واشوفلك عيل من صلبك يابني
ياسين وشه اتغير
سميه لحظت انها فكرته بالماضي
انا اسفه يابني بس لازم تفتكر وتوجه كل حاجه وتفوق بقي الحياه مش كلها شغل
ياسين حاضر ياامي هفكر
سميه 3ايام وتقولي نوي ع ايه لو متجوزتش اعتبرني مت ومليش لازمه في حياتك 3ايام تديني الرد هتعمل ايه وناوي ع ايه
ياسين بصدmه نعم
سميه حرم عليك حس بيا انا ام شايفه ابني بيضيع وبيضيع عمرة انا وولدك كنا في سنك انت كنت في مدرسه
ياسين طب وانا مين يحس بيا انا فرحتي ادفنت زمان ادفنت مع بـ.ـنت كنت بمـ.ـو.ت فيها واتولدت ع ايدي ومـ.ـا.تت وادفنت باايدي ياامي انا شفت مراتي في سرير واحد غيري انا اتخدعت في الي عشت احبها كلمه بحبك كانت كذب بـ.ـنتي كذب كله كذب غش خيانه انا احمد ربنا اني عايش
سميه انت مش عايش بس لازم تعيش وتفوق
ياسين 3 ايام لو هفكر لو مقدرتش اعمل الي بتطلبي مني مش هعمله ومش هدوس ع نفسي تاني بس ساعتها هسبلك البيت والدنيا طلما مش حاسه بيا
ياسين خرج من بيت امه يجري ع تحت
سميه حزينه ع حال ابنها بس قرارت تسيبه ال3ايام دول يقعد مع نفسه وهتحترم قراره مهما كان لان وضح انه جروحه لسه مشفيتش
ياسين نزل ووقف عن شقه البواب شقه صغيرة في الدور الاول
خبط رد عليه عبدالرحمن البواب مين مين
ياسين وقف ساكت عبدالرحمن فتح اهلا وسهلا اتفضل يادكتور
ياسين شكرا ياعبدالرحمن بس ممكن تندهلي مراتك
عبدالرحمن بخــــوف خير يادكتور في حاجه
ياسين ابدا كنت عايز اسالها
عبدالرحمن ياام محمد خرجت ع صوت نعم اول مشفت ياسين ارتبكت شويه في حاجه اتفضل يادكتور
ياسين ابدا بس قاكره من شهر وكام يوم كده
ام محمد ياااه هفتكر ايه من ساعتها ده نسيت كلت ايه امبـ.ـارح
ياسين بعصبيه طلع منديل من جيبه يمسح بيه وشه من شـ.ـده عصبيته لو سمحت سبيني اكمل كلامي
عبدالرحمن متبقيش رغيه وسبي الدكتور يتكلم
ام محمد بااسلوب مستفز وحركت شفيفها يمين وشمال (مصمصت شـ ـــفــايـــ ـفها)حاضر وانا في تحقيق
ياسين بنفاذ صبر وبياخد نفس طويل يحاول يتمسك من شهر واسبوع تقريبا جات واحده ست هنا عشان تنظف شقنا فوق وانتي قولتيلي وانا قلتلك قوليلها نايم ومحدش يقرب من الاوضه انتي قلتلها زي مقولتلك
ام محمد اه يادكتور
ياسين بصدmه يعني قلتلها ان نايم وموجود في الشقه
ام محمد بتفكير تقريبا اه انا بنفذ الي بتقوله
عبدالرحمن لا يادكتور انا فاكر انها نزلت قالتلي انها قالت لست دي ان الشقه مفهاش حد عشان هي شكت في الست دي ولو سرقت حاجه انت تكشفها
ياسين تنهد براحه
ام محمد اه صح صح معلش يادكتور اصل كنت ناسيه اصل دmاغي مقلوبه من العيال
ياسين ولا يهمك بس بعد كده متبقيش تشغلي دmعك وتنفذي الي يطلب منك وسبهم ومشي عن اذنكم
عبدالرحمن في ايه يادكتور عملت حاجه
ياسين ولا حاجه حصل خير وف نفسه للاسف مش خير خالص
***************•••••••••••••
كريم مع منال جوه قلبه مديق جداااااا ومخـ.ـنـ.ـوق ريهام جوه قلبه
كريم كفايه سهر كده يامنال
منال احنا لسه 3الصبح اشرب الكاس ده
كريم كفايه شرب بقي يامنال انا تعبت
منال بدلع مش لايق عليا عشان خطري يابيبي اشرب
كريم شرب منال انا عايز اروح بيتك
منال. ومحمود وهبه
كريم مش هيحسو انا عايز ابقي معكي النهارده ومش هينفع عندي خالص
منال بفرحه ماشي طب يالا
كريم بتريقه مش كنتي عايزة تسهري
منال شـ.ـديته من ايده ماانا هبقي معك بردو
منال رنت ع خدmه عندهم وقالتلها ان محمود بايت برا وهبه نايمه من بدري
منال يالا ياكوكو الدار امان
كريم ههههههههههههههه يالا
بعد نصف ساعه وصلو بيت منال كريم جوه الم هو ده البيت الي اخته راحتو زمان واطردت منه هو ده البيت الي ناس كتير اتظلمت في بيت شبه قصور زمان
منال دخلت هي وكريم
منال بتبص ع ايه
كريم وهو بيبص ده اوضه مين
منال ده مكتب محمود
وده مكتب قديم محمود بيحط في الحجات الخاصه وفوق جناحي يالا وبتشـ.ـده من بدلته
كريم طلع معها
منال بهيام بحـ.ـضـ.ـنه انا بحبك ياكريم امتي هنتجوز رسمي
كريم قريب يا حبيبتي
منال طب تعالي في حـ.ـضـ.ـني انا بحبك اوووي
كريم بيبعد نفسه انا كمان ب
قطعته منال ببوسه
كريم بعد عنها
منال في ايه كريم ابدا عطشان هنزل اجيب عصير
منال في اخر الجناح هتلقي تلاجه اروح اجيبلك عصير
كريم لا هروح انا خليكي ياست الستات
كريم مشي تنفس براحه اخيرا بعدت يخربيتك لازقه ولا بتفكري في ربنا ولا بتفكري اخواتك قادرة الله يحرقك
فتح التلاجه جاب عصير وطلع من جيبه قطرة منومه حط كتير في عصير منال
وراح لمنال
منال بتحاول تبوس كريم وهو بيبعد منال مستغربه كريم ياقلبي اشربي الاول
منال بتبعد ليه
كريم ابدا بس انتي
منال انا ايه
كريم خليها بعد الجوز عشان
منال متنطق
كريم عشان العذريه
منال ههههههههههههههه انت بتفكر بالطريقه دي ههههههههههههههه ههههههههههههههه
كريم ايه ببضحك
منال الي بتتكلم عليها دي راحت من زمان
كريم بصدmه نعم
منال وانت ايه يخصك في ده حياتي وخصوصياتي ومحدش له فيها ولو مش عجبك براحتك اتنرفزت جـ.ـا.مد و فضلت تمشي في الجناح ريحه جايه بتـ.ـو.تر وطلعت سجارة وبتشربها بشرها
كريم قام اهدي اهدي ومن امتي بتشربي سجاير وخد منها السجاير وادها العصير اشربي اهدي كده متزعليش
منال بهدوء يعني مش هتسبني وهتفكر بجهل
كريم لا ياقلبي
منال وهي حاسه بنعس طب احـ.ـضـ.ـني
كريم راح بيها عند السرير ومنال بتحـ.ـضـ.ـنه
وفجاءة راحت في النوم كريم زقها نحيه السرير غوري وكمان زباله حقيقي قرفان منك زباله ونزل في اوضه مكتب محمود لبس جونتي وفتح ادراج المكتب لقي ملفات كتيرررررررر اخدها ولقي مفتاح جرب الخزنه اتفتحت لقي فلشات كتير خدها راح المكتب التاني فضل يدور في الادراج ع حاجه تخص اخته فعلان لقي ورق وعقود اخدهم ومشي وهو ماشي الخدmه شفته وهو مع ورق وملفات
بصته كريم طلع فلوس من جيبه وادهالها حط المستندات في شنطه ومشي اتصل بمحامي العيله وطلب منه يجيله حالا
المحامي شاف الورق
المحامي هايل هايل ياكريم الورق ده يودي محمود في دهيه
كريم وحق اختي
المحامي اختك حقها عقار سهل نخده مدام مثبوت في الاوراق ولما يتحجز ع اموال محمود العقار ده ميبقاش من ممتلاكته
كريم طب لو اكتشف ان الورق راح
المحامي لازم بااسرع وقت نتصرف لازم نبلغ عنه بااقصي سرعه بس الاول نبوظ الثفقه الي مضيها وحاطط فيها شقي عمره عشان لما الثفقه تخسر كل فلوسه تروح وميعرفش يسد البنوك ونبلغ ع تزويره وظل بلوي
كريم اول ماللنهار يطلع لازم نبوظ الثفقه
المحامي مفيش اسهل من كده
كريم وسبلي الباقي وانا بنفسي الي هبلغ عنه
المحامي طب والفلاشات دي بتاعه اي
كريم مش عارف هجيب الاب واشوفهم
كريم فتح اول فلاشه لقها فديو فاضح محمود مع واحده عاهرة
كريم ههههههههههههههه هلاس كمان وضح ان البت دي صورته وهو اشتري منها
فتح فديو تاني لقي لمنال مع واحد
وفديو كان لهبه
كريم ههههههههههههههه العيله كلها غويه شقاوة ههههههههههههههه
المحامي مين مصورهم
كريم احتمال كبير محمود عشان يخليهم يسكتو عن مراثهم الي هو معه
المحامي ممكن
كريم فتح فلاشه واتصـ.ـد.م وعينه دmعت
المحامي هي دي
كريم ايواة هي
المحامي كلاب
كريم مكنتش قايللي انها حامل
المحامي ممكن تكون خافت منهم
كريم بعد الفديو ده معنديش ولا واحد في الميه تانيب ضمير نحيتتهم
المحامي حقك دي اختك
كريم شايف راحتلهم حامل شايف منال وهبه بيذلوها ازاي
المحامي كفايه ياكريم وقف الفديو ده
كريم لا سبني اشوفه وقلبي يتملي بالكره قربت لحظه الانتصار
الفديو كان في اخت كريم وهبه ومنال بيضـ.ـر.بوها في بطنها جـ.ـا.مد وهددوها بالسكينه ومحمود بيضحك جـ.ـا.مد
ومضوها وصلات امانه وحظروها تطلب حقها واو تروح لاخوهم تاني
كارما اخت كريم كانت بتبكي بحرقه وهدومها اتبهدلت واثار مـ.ـو.ت الجنين وضح ع هدومها دm الجنين ع هدومها والارض وهي بتبكي من الالم والحسرة ع ابنها وحبها لجوزها الي اهله بهدلوها وهددوها متطلبش حاجه من حقها وسقطوها وخالو يطـ.ـلقها وهو مفكرش يكلف نفسه يدور في الموضوع
خرجت كارما من عندهم منهاره امها ودتها مستشفي وبعد مااتعفيت عرفت ان محمد اتجوز غيرها ومحمود بعتلها فديو من دقيقتين مفهوش غير وهي بتبكي ووقعت ع الارض وسقطت حالتها النفسيه يوم بعد يوم ابتديت تسؤ
وكانت كل يوم بتحاول الانتحار ومع اقترح عليهم دكتور امرض نفسيه انها لازم تروح مستشفي وفعلا اتحجزت ومازلت فيها رفضه تخرج وخصوصا بعد مـ.ـو.ت محمد سنين وكريم كل يوم بيشوف اخته شبه مـ.ـيـ.ـته وكل ده بسبب مين محمود الي خد حقها ومضها ورق ووصلات يودوها في داهيه لو طلبت حقها
ولا هبه الي كانت مكتفها ومنال بتضـ.ـر.بها في بطنها
المحامي بعصبية قام شـ.ـد الفلاشه كفايه بقي ياكريم
كريم فاق من شرودو تعرف انا مر عليا كل الي حصل لاختي قصاد عيني ووضحت الصورة كامله قصاد عيني
بس مشفتش قزارة اكتر من كده محمود ده زباله اهم شئ عنده الفلوس
مصور اخواته عشان ميطلبوش حقهم ومفيش نخوه ولا رجوله خالص ياااه اد ايه زباله والفلوس وطيته
وخليته كلابها
اتصرف ولازم ميعديش اسبوع وينتهو كلهم
المحامي حاضر حاضر اهدي انت بس
اميرة اتصـ.ـد.مت من شكل امها وبكائها الشـ.ـديد مالك ياماما
ام اميرة قامت. وقربت منها وضـ.ـر.بتها بالقلم
اميرة اتصـ.ـد.مت وحطيت ايديها ع وشها
ام اميره مكنتش متوقعه منك كده لما قــلـــعتي الاسود فرحت وقلت الحمدالله هتفوق نفسيتها هتتحسن ولما ابتديتي تلبسي وتتشيكي بقيت اقول اهي بتعيش سنها احنا دفنها بالحيا زمان ولما بقتي تحطي مكياج ومرة واحده غيرتي شكلك وبقتي بتتاخري وتخرجي بمزجك وترجعي متاخر كنت بعدي عشان معشتش سنك وبقتي ارمله بدي
بختصار في كل مرة كنت بكذب نفسي ان في راجـ.ـل في حياتك كنت بكذب نفسي وبحطلك الف عذر والف احتمال وسبب واديتك ثقه عمياء انتي متستهلهاش
اميرة ودmـ.ـو.عها نازله ع خدها ماما مفيش حد في حياتي
ام اميرة بتكذبي تاني بتكذبي ام اميرة اديتها اختبـ.ـار حمل في ايديها اتفضلي
اميرة اتصـ.ـد.مت
ام اميرة سكتي ليه ده نتيجه ثقتي الزيادة فيكي ونتيجه استهتارك وانك مش قد الثقه انتي اثبتيلي ان غلط .واثبتي لناس انهم صح بكرة بطنك تكبر وتاكدي لناس ان الارمله سيئه ان الارمله مش كويسه رخيصه لاي راجـ.ـل وخلاص خالي كل الستات تخاف لما تبقي جراتها ارمله خالي الكل يتاكد ان الست من غير راجـ.ـل تبقي ماشيه ع حل شعرها
اميرة بدmـ.ـو.ع ماما كفايه
ام اميره كفايه ايه بالظبط اديتك الثقه والحريه عشان اثبت لناس ان الارمله بمـ.ـيـ.ـت راجـ.ـل وهتحافظ ع نفسها وتعيش حياتها عادي بس انتي اثبتلهم انهم صح
اميرة بتنهيده الارمله المطلقه دول بشر ياامي زي بقيت البشر مش عشان انا غلطت او اي واحده مطلقه غلطت يبقي كل المطلقين والارمل وحشين انا ليا ظروفي. وكل واحده ليها ظروفها
ياامي انا عشت عمري كله معرفش يعني ايه حب وفجاءة اتغـ.ـصـ.ـب عليا اسيب تعليمي واتجوز فجاءة لقيت نفسي مع واحد كبير في السن كنت قرفانه كنت برجع كنت ببكي بحرقه لاعمري حسيت بحب ولاحنان وامان ولا متعه ولا اي حاجه وكملت وكنت مستعده اكمل أكتر عشانك وعشان الناس الي بتكلمي عنهم وانهارات في البكاء ضعفت ياامي ايواة غلطانه بس ضعفت فجاءة شفت واحد مش قرفانه منه الي بحبه وحسيت معه بالامان الوحيد الي عملني انسانه وكل يوم اعجابي بيه كان بيزيد لقيته قدmي ايواة ضعفت وسلمت
ام اميره كانت هتحـ.ـضـ.ـنها بس مسكت نفسها ووقفت تسمعها
اميرة عارفه ياامي بعد عني وسبني انا مش من مستوي مهما لبست وغيرت شكلي بس انا وهو غير بعض بس هعيش عمري كله ع ذكري اليوم الي عشته معه اليوم الوحيد في عمري الي حسيت ان اميرة عايشه
ام اميره نعم ولما مش مستوي اتهبب معكي ليه وهو مين
اميرة معرفش معرفش
ام اميرة قربت منها انطقي ومسكت شعرها
اميرة الدكتور الي كشف ع مكه
ام اميره بصدmه كنت حاسه طب الي في بطنك
اميرة هنزله ومش هروحله ومش هتذل له تاني هو رفضني مش هضغط عليه عشان الطفل ده
ام اميره انتي تخرصي خالص انا لازم اقبله انا مش هسكت وفين اهله
اميرة ياامي كفايه بقي هو مش صغير ولا انا صغيرة
ام اميرة احنا هنتفضح وانتي لسه بتتكلمي
اميرة للمرة الالف هقولك الي حصل بيني وبينه انا مش نـ.ـد.مانه ابدااااا
ام اميره ضحك عليكي وكل بعقلك حلوة استغل انك عمرك لاحبتي ولا اتحبتي استغل انك محتاجه وقلبك عطشان من الاخر استغلك انتي جميله وهو حب جمالك وبعد مااتمتع بيه وحملتي منه قالك مع السلامه انا هتجنن عامل فيها محترم وعياده مجانا واكتر من مستشفي مجانا وورا كل ده وشه الحقيقي
اميرة معتقدش كلامك صح عن اذنك وبخصوص الحمل انا هنزله لا هقول لياسين ولا لاي حد وياريت ياامي تحتوني انا بعترفلك غلطت بس السبب في غلطي ان معشتش ان زمان ادفنت انا مش وحشه ياامي بس اي حد يحط نفسه مكاني والله كنت بمـ.ـو.ت في اليوم مـ.ـيـ.ـت مرة الي مريت بيه صعب انا لو وحشه ولا مش محترمه ولا عايزة اي حد وخلاص كنت هوفق بااي حد بس والله ياامي انا حبيت ياسين من اول مشفته شفت في عمري الي معشتوش
ودخلت اوضتها تبكي بمرارة ع حالها اد ايه هي حبيته مستغربه نفسها ازاي حبيته كده يمكن هو ده الي عاشت عمرها كله تحلم بيه ممكن اعجبها بيه عمل كده هي مش عارفه ازاي وصلت للمراحله دي حطيت ايديها ع بطنها وابتسمت انا نفسي احتفظ بيك انت اكتر حاجه عملتها وانا مبسوطه انت ابن اكتر راجـ.ـل انا حبيته بجد بس غـ.ـصـ.ـب عني يابني مش هينفع ودmـ.ـو.عها نزلت بمراره مش عارفه بتبكي ع ايه ع ياسين الي هتتجنن وتشوفه ولا انه رفضها ولا الطفل الي ملهوش زمب ولازم ينزل:-):-)
هي نامت بس امها منمتش من القلق. الخــــوف خايفه من كلام الناس خايفه ع بـ.ـنتها من الاجهاض مبقاش ليها في الدنيا غيرها الخــــوف ملئ قلبها 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
ريهام كلعاده راحت مدرستها كلها يائس واكتئاب. ومعندهاش طاقه لاي حاجه ولا لاي حد مش فرحانه ان كلها يومين وهتتخطب يمكن لو كان جيه بدي شويه كانت طارت من الفرح بس للاسف الدنيا مش ع مزاج حد
كل شويه تبص في تليفونها رغم انها مديقه من كريم والي عمله والخيانه متتغفرش رغم انها نفسها تسمع صوته كريم عودها عليه كان بيكلمها مـ.ـيـ.ـت مرة في اليوم حركته واسلوبه خلوها ادmنته ادmنت وجوده فجاءة كده مبقاش موجود نفسها تبكي تصرخ نفسها في حـ.ـضـ.ـن امها تشتكلها غيرت طريقها ومشيت ع طريق المقابر وصلت هناك وفضلت تبكي بحرقه وتشكي لامها اهات كتيررررررر اوي جوها نفسها تصرخ جـ.ـا.مد بس مش هينفع
نفسها موضوع الخطوبه يتفركش نفسها تشوف كريم نفسها يرجع الزمان بيها ومتشوفش كريم في الي الوضع الي شفته كل متفتكر منال واسلوبها ولبسها الي يشوف منال ميدهاش اكتر من 30سنه بسبب لبسها واهتمامها بنفسها ومكياج وتجميل بس باسن اوووووي انها اكبر من كريم ريهام اكيد باع نفسه ليها مش هيحتاج يشتغل ولا يتعب وهو معها
سعد صحي بدري فضل يفتح الشبابيك وشغل قران بصوت عالي واخد دش وصلي
هدير حسيت بحركه غير عادية في الشقه
قامت لقيت سعد بيحضر الفطار
هدير صباح الخير
سعد باابتسامه بشوشه صباح الورد ياست العريس
هدير اول مرة حد يكلمها كده انت صحيت امتي من بدري ادخلي خدي دوش وصلي ع مااحضر الفطار
هدير طب استني وانا هحضره
سعد روحي انتي بس عشان نلحق ننزل
هدير عند مامتك
سعد ماما والاولاد بيفطرو بدري الاولاد وراهم مدرسه وامي بتاخد علاجها
هدير باابتسامه فهمت معلش صحيت متاخر اصل معرفش
سعد طب بسرعه ع مااخلص
هدير لو اتاخرت انزل وانا هلحقك
سعد لا متتاخريش لازم ننزل سو ولو سمحت ياهدير الي بيحصل هنا محدش يعرفه احنا كبـ.ـار وناضجين بما في الكفايه
هدير طبعا طبعا. وكمان احنا بينا اتفاق هنقعد مع بعض فترة ارتحتلك هديك فرصه تتكلم مرتحتش كل واحد يروح لحاله من غير مناذي بعض
سعد حس بو.جـ.ـع في قلبه من كلمتها
بس مظهرش اخلصي انا هحط البيض يتسلق هشوف هيتسلق الاول ولا انتي هتخلصي الاول
هدير ابتسمت ولسه هتتكلم سعد زقها برا انتي لسه هترغي
هدير بتضحك وهو بيضحك
هدير مش خايفه ولا حاسه بخــــوف رغم ان اكرام خــــوفها من سعد بس هي مش عارفه تخاف منه خدت دش وصليت وجهزت نفسها كعروسه ميكاب وبرفان وبيجامه بكوم
سعد شفها ابتسم ههههههههههههههه لا سريعه البيض لسه
هدير طبعا طبعا انا شطرة جداااا
سعد طب كملي لبسك
هدير لبست
سعد نعم هتنزلي كده اودام امي عادي بس افرض حد جيه فجاءة لا مينفعش البسي عبايا
هدير خلاص هنزل كده واخد معايا عبايا لو حد جيه اكيد هيخبط فهلبسها
سعد باابتسامه اقنعتني وحط ايده ع وشها هدير اتكسفت وبعدت
سعد استغراب كانه بيتعامل مع واحده مسبقش ليها الجوز ضحك وعدي الموضوع
نزلو سوا ومعهم الفطار
امه استغربت قلتلهم ليه كده ومكنش له لازمه وانا كنت هفطر انا. والاولاد
هدير بضحك ليه مش عايزين تفطرو معايا
ام سعد ليه يابـ.ـنتي ده انتي كلك زوق وخغه دm
فضلو يفطرو ويضحكو سعد بيهزر مع هدير وبيحكي موقف وهي بتضحك جـ.ـا.مد امه مبسوطه ومحمد ابنه حب هدير وهي كل شويه تكلمهم بحنيه وحضرت ليهم الشنط بس مريم مش قادرة تحبها وغيرنه كان نفسها امها هي الي تبقي مكانها الاولاد راحو المدرسه مريم في تانيه ابتدائي محمد في كجي 2 ومامت سعد قالتهم اطلعو انتم عرسان انا هنام شويه
هدير قربت منها هاتي اديكي ياامي اوصلك لسرير وفعلا وصلتها لسرير سعد بيبصلها وبيفتكر مي وشـ.ـدتها مع امه ومع هو نفسه غـ.ـصـ.ـب عنه عمل مقرنه دعي ربنا في نفسه ان هدير تفضل معه العمر كله
فعلا طلعو شقتهم وسعد مبيتكلمش
هدير مامتك طيبه اوي
سعد قرب منها وبيقرب وهي قاعده
بسها من دmغها شكرا
هدير حسيت برعشه واتكسفت وبصيت للارض ع ايه انا بعملها زي امي وضحكت
سعد بتضحكي ليه
هدير ههههههههههههههه افتكرت ماما
امي دي عسل ومهما كبرت عمرها مخلتني اعمل حاجه ديما تحب ان هي الي تعملي كل حاجه رغم ان هي بتحبني وكنت مونسها رغم انها ليل ونهار كانت عايزني اتجوز
سعد مامتك ست مصريه اصيله هي ستات زمان كده لازم البـ.ـنت تتجوز
هدير ههههههههههههههه ايواة فعلا أنا كنت بحس ان امي بتصلي عشان تدعيلي وكانت ديما تدعي لكل البنات
سعد ربنا يخلهالك
هدير امين يارب وفجاءة الباب خبط سعد راح يفتح لقي ام هدير وخالتها وخالتها التانيه وبتزغد
سعد ابتسم بس استغراب هي مطلقه مش بـ.ـنت عشان يعملو كده
هدير اول مسمعت امها اتصـ.ـد.مت ونـ.ـد.مت انها حكتلها موضوع اكرام وطبعا طلما خالتها الاتنين موجودين يبقي امها حكتلهم
هدير في نفسها يارتني مقولتلها يارتني يالهوووووووي دي هتتكلم وتقوله خرجت
ازيك ياامي وباستها
ام هدير ازيكم ياولاد ودخلت حجات الصبحيه وفضلت قاعده سعد دخل اوضه النوم قال يسبها مع اهلها دقايق وهدير دخلت ومعها امها مسكها من ايديها
هدير ماما في ايه
ام هدير فين
سعد خير ياست الكل
ام هدير فين يابني
سعد بستغراب فين ايه
هدير حاسه ان قلبها هيقف ماما بعدين نتكلم
ام هدير بعدين ايه انا مش همشي الا لما اشوف
سعد طب فهميني بس ياست الكل تشوفي ايه
هدير عايزة تسكت امها بااي طريقه ومش عارفه
ام هدير مديت ايديها تحت المخده وطلعت مديل واول مشفته ابيض صوتت
سعد اتصـ.ـد.م
خلات هدير جريو ع الاوضه في ايه
ام هدير هي بـ.ـنتي ملهاش حظ تاني واحد شكله زي الاولاني ملهوش في الستات وزيه زيها
سعد بنرفزة لحد كده وكفايه لو سمحت انا معايا ولد وبـ.ـنت
ام هدير اومال ايه في ايه بالظبط
هدير ماما امشي ياامي هكلمك هبقي
ام هدير بزعيق اخرسي انتي فضلتي مخبيه عليا سنين وسكت طلبت منك زمان قلتلي دي حاجه تخصنا انا مش هستني لما تعيشي عمرك كله بـ.ـنت
سعد الصورة وضحت اودmه بس كلام مامت هدير صعب وخلات هدير الي وقفين بيبصو لسعد بصات اتهام كانهم بيقولو انت مش راجـ.ـل
ام هدير يابني لو حد عملكم عمل ولا في حاجه قولو انا عارفه انك مخلف ومقصدش حاجه بس انا ام ومش هقبل بـ.ـنتي تعيش عمرها كله كده
هدير حسيت انها عايزة تبكي
سعد بـ.ـنتك عندها ظروف بس دي كل الحكايه
ام هدير لا بـ.ـنتي معندهاش حاجه هي قالتلك كده بتكدب عليك
وقربت من هدير انتي عايزة تمـ.ـو.تني بالحياه وضـ.ـر.بتها بقلم
سعد اتصـ.ـد.م وحـ.ـضـ.ـن هدير
ام هدير انا كلمت عمك وابن عمك وحكتلهم والجيران عرفو ولازم النهارده الكل يشوف المنديل ده برئتك لازم تتثبت هو طلع عليكي انك عقيمه وانك كان مشيك وحش واخلاقك وحشه بس لازم الحقيقه تظهر
هدير منهارة من العـ.ـيا.ط وسعد حـ.ـضـ.ـنها اتصـ.ـد.م من كل الي بيحصل
سعد هي اكيد قالتلي كده كانت خايفه معلش ياامي روحي انتي وكل حاجه هتبقي تمام
ام هدير بكرة الصبح هكون هنا انا وعمها وابن عمها. وخلاتها وعمتها كل الي اتكلم عليها لازم يخرس
ام سعد طلعت السلم بصعوبه خافت من الزعيق والصوت لقيت هدير في حـ.ـضـ.ـن سعد منهاره
سالت في ايه
ام هدير حكتلها كل حاجه
ام سعد انا ابني سيد الرجـ.ـاله ومخلف قبل كده
ام هدير طيب انا هجي بكرة انا واهل بـ.ـنتي كلهم اما نشوف
سعد مصدوم ع مديق من الكلام كلهم شككو في رجولته
هدير نـ.ـد.مت انها حكت لامه موقف صعب. واتحطو في
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
المحامي بوظ الثفقه واتصل بكريم بلغه
وقاله اقل من اسبوع هيكون فلس والبنوك هتحجز ع كل املاكهم
مامت كريم اتصلت بيه يقابلها عشان يزوره اخته مكنش موفق وكان عايز يزورها بعد ميجيب حقها
بس بعد اللحاح امه وفق ووصلو المستشفي
كريم وامه دخلو لكارمه الاوضه حالتها فيها تحسن بس مش بنسبه كبيرة
كريم فرح لما شفها
كارما اول مشفته ظهر عندها رد فعل واتحركت وجريت حـ.ـضـ.ـنته
كريم مزرهاش من سنين
ام كريم فرحت جدا وفضلت تحـ.ـضـ.ـنها
كارما كنت نستني
كريم والدmـ.ـو.ع اتجمعت في عينه حد ينسي نصفه التاني
كارما بدmـ.ـو.ع كلكم نستوني
كريم في اخر الاسبوع ده هجيلك وهفرحك
كارما ودmـ.ـو.عها في عنيها نفسي افرح
كريم هتفرحي وهتخرجي من هنا ونعيش سوا تاني
الدكتور دخل واتفجي بكارما بتتكلم وبتتفاعل الدكتور فضل يكشف عليها اتفجئ انها اتحسنت بنسبه كبيرة جدااااات
كارما كانت مريـ.ـضه اكتئاب مؤدي للانتحار وكان عندها صدmه نفسيا وكانت حاسه ان الكل بيكرهها
لما شافت كريم اتحسنت لانه تؤمها ومكنش بيزورها كانت مفكرة انه بيكرهها
كريم فضل حاضن كارما ودmـ.ـو.عهم مبتقفش
ام كريم اول مرة تشوف كارما كده الفرحه مكنتش سيعها
اميرة صحيت تعبانه اعراض الحمل بانت عليها ومقدرتش تروح الشغل
امها حزينه الباب بيخبط ام اميرة فتحت الباب
اتفجئو بياسين الي كان طول اليل منمش بيفكر وفجاؤة جيه بيت اميرة
كريم رجع مبسوط جداااااا وفرح انه كان سبب في شفاء اخته
ام كريم لاول مرة من سنين تفرح كده وتاكل بنفس كده
محمود جاله خبر ان الثفقه اتلغت
اتجنن وكان هيمـ.ـو.ت من القهر ازاي اتلغت في ايه فتح الادراج يدور ع ملفات ملقاش حاجه فضلت يخبط ع المكتب منال وهبه جريو في اي يامحمود
محمود في ان حد دخل هنا وسرق ملفات مهمه وفلاشات مهمه
منال الفلاشه بتاعتي فيهم
محمود كل حاجه اتسرقت والثفقه الي فيها شقي عمرنا ضاعت كله ضاع
وكلها ايام والبنوك تحجز ع املاكنا
هبه انت مـ.ـجـ.ـنو.ن ازاي ده حصل عيشتنا عمرنا كله من غير جوز ولاعيال ولا اي حاجه عشان في الاخر تقول فلسنا ازاي انت صورتنا من غير منعرف ومسكتها علينا عشان منطلبش بحقنا ونفضل تحت طوعك وفلوسنا معك وكنا بنفذ الي بتقوله جاي في الاخر تقول بح ده ازي دي لعبه جديده عشان تشرقنا
منال فلوسي لو مجاتش هقــ,تــلك يامحمود
محمود عملين فيها ضحايا وشرفاء لا فوقو انتو لا ضحايا ولا شرفاء انتم كنتو عايشين بالطول والعرض انتم كل يوم مع راجـ.ـل شكل
هبه وانت ساكت عشان احنا نفضل ساكتين وسيبين فلوسنا
منال انت اكيد مـ.ـجـ.ـنو.ن وضيعتنا معك
محمود معرفش مين دخل هنا
منال ازاي ملفات زي دي مـ.ـيـ.ـتامنش عليها
محمود بيتنا محدش بيخشو وعليه حرصات
منال بتفكر في نفسها معقول طب إزاي وليه
###########
ريهام اتقرئ فاتحتها وحددو معاد لكتب الكتاب والجوز
ابوها فرحان جدااا
هي حزينه جدااااا صورة كريم مبتفرقش خيالها بس مش عارفه تعمل ايه مستغربه ان كريم مبيتصلش ولا حتي بيحاول يبعت اي رسايل وكأن دوره خلص من حياتها
#####>#########
كريم مشغول في موضوع منال ومحمود و هبه بيكلم البنوك ومش ساكت خالص نفسه في خلال الاسبوع يخليهم في خبر كان
############
ياسين راح بيت اميرة ام اميره فتحتله طلب يشوف اميرة هي وفقت وفضلت تسبهم لوحدهم وتشوف هيقولو اي
اميرة خرجت مرهقه تعبانه ظاهر عليها التعب
اميرة لامها ورحمه بابا ياامي اوعي تقوليله اني حامل
ام اميره لازم يعرف
اميرة مرة واحده بس سبني اختار حياتي سبني امشي بدmغي احس مرة واحده اني صاحبه القرار
ام اميره ماشي يابـ.ـنتي انتي حره
اميرة خرجت قعدت مع ياسين
ياسين ازيك عامله ايه
اميرة اول مشفته الفرحه مش سيعها
الحمدالله بخير
ياسين بنوتك عامله ايه
اميرة كويسه الحمدالله
ياسين مرتبك بيدعك ايده بـ.ـارتباك كنت جاي اتكلم معكي
اميرة اتفضل
ياسين انا اتكلمت مع مرات البواب وكلامك صح
اميرة طب الحمدالله اني مطلعتش كدبه
ياسين ممكن اكمل كلامي من غير مقاطعه
اميرة اتفضل
ياسين بس ده ميدكيش الحق انك تبقي بقميص نوم فردآ ان اصحاب البيت دخلو فردآ ان اي شئ حصل اذا تبقي بقميص النوم
اميرة افهم من كلامك ان انا الي غلطانه لوحدي
ياسين مش قصدي بس غلطك اكبر
اميرة بسخريه عموما خلاص الموضوع انتهئ
ولا عايزني اعتذرلك طيب هعتذرلك انا اسفه انك شلتني ودخلتني اوضه النوم والموضوع من بديته كان اغـ.ـتـ.ـsـ.ـاب اسفه ولا اقولك يمكن انا الي اغـ.ـتـ.ـsـ.ـبتك
ياسين بديته انما بعد كده
اميرة وقفت وعلامـ.ـا.ت التعب ظاهرة عليها جاي ليه وعايز مني قلتلك الموضوع انتهي
ياسين بصي يااميرة انتي مفيش احسن منك مقدرش انكر انك الجزء الحلو الي مر في حياتي مقدرش انك اني معكي نسيت انا مين ونسيتيني ماضيه
مقدرش انسي ان كنت بستني الساعه الي هكلمك فيها عشان افصل عن تعب اليوم
اميرة براحه ان احساسهم متبادل بس كلامه في غموض فضلت تسكت ومتقطعهوش تستني هيقول ايه
اميرة كمل
ياسين اميرة انتي متعرفنيش ولا ت عـ.ـر.في عني حاجه ولا ت عـ.ـر.في انا مريت باايه ولا انا كنت ازاي وبقيت ازاي. ولا انا حابب ان حد يعرفني
اميرة بتحرك راسها بالموفقه
ياسين انا جاي اقولك متشتغليش تاني الشغل الي بتشتغلي ولا اي شغل تاني
اميرة وبعدين
ياسين مديرة اعمالي هتتجوز ايه رئيك تكوني انتي مديرة اعمالي هخليكي مع رشا شويه تعلمك قبل متمشي
اميرة سكرتيرة يعني
ياسين ببتسامه ساحرة خـ.ـطـ.ـفت قلب اميرة
لا انا دكتور مش صاحب شركه ليا اكتر من عياده وبروح اكتر من مستشفي انتي هتكوني معايا في كل مكان وهيبقي معكي التليفون بتاعي الي مكتوب ع الكارت وهترتبي موعيدي واغير موعيد عن طريقك والاهم من ده كله هتبقي معايا في كل مكان ولو في مؤتمر بردو معايا
اميرة ومديرة اعمالك دي كانت كده
ياسين مش اوي كده بس الي كانت بتقصر في او سهر او مـ.ـو.تمر خطيبها كان بيبقي معايا مكانها
ياسين مرتبك هيبقي كويس جدااااا. ومش هيبقي تعب زي شغلك القديم ولا بهدله ولا تعرض لاي خطر ومعايا هتبقي في امان
ياسين والي حصل مش هيتكرار تاني
اميرة خلصت كلام
ياسين ايواة وبكرار اعتذاري عن الي حصل وصدقني لو كنت قبلتك في وقت غير ده كنتي بقيتي مراتي بس انا منفعكيش ولا انفع غيرك
اميرة بكل كـبـــــريـاء. ومين قالك ان هوفق عليك خلاص الموضوع انتهي اما بخصوص الشغل عرفني المرتب كام ولو عجبني وموعيدك بالظبط ولا عجبني هتصل ابلغك
المقابله انتهت عن اذنك عشان تعبانه وعايزة انام
ياسين باابتسامه ولايهمك وخرج
مشي انت روحتلها ليه انت كنت عايز تشوفها ولا بتتحجج عشان تطمن عليها انت عايز ايه بالظبط تعـ.ـذ.بها ولا تعـ.ـذ.ب نفسك انت بتحبها ياياسين اعترف
العقل انت مدmر مينفعش تظلم نفسك وتظلمها طب ليه عايزها جمبك ليه العـ.ـذ.اب ياياسين
لا انا مبحبهاش ولا انا هحب ولا انا هسمح لنفسي بده انا الدكتور ياسين مصطفى ومحتاج مديره اعمال وقلت ارحمها من شغلها المتعب طب وانت ليه يهمك راحتها ولايمكن خايف الي حصل معك يحصل مع حد غيرك
اميره في نفسها معقول ياياسين انا بالنسبالك قليله اوووي كده بمعني اصح رخيصه اوووي كده كل الي حصل بينا ولا فارق معك انت جاي بس تديني تعويض عن الي حصل بينا مرتب حلو واهو كده تبقي ريحت ضميرك ده اخري عندك ام اميره ها حصل ايه
اميرة ولا حاجه
ام اميره ازاي يعني ولا حاجه مطلبش يتجوزك
اميرة يتجوزني ههههههههههههههه ياامي انا فين وهو فين ده دكتور مشهور وولده وولدته دكاتره
يعني لازم يتجوز دكتوره مش واحده حتي معهاش ثانوي
ام اميره بحـ.ـز.ن بتتنفس بسرعه نتيجه حـ.ـز.نها وعصبيتها اومال جيه ليه ايه
اميرة جاي يريح ضميره بيعتزر وجايبلي شغل اهو تعويض عن الي حصل ده اخري اومال انتي مفكرة ايه
ام اميره سبيلي الموضوع وانا اروح لاهله وافضحه الي ذي ده يخاف من الفضيحه ع اسمه واسم اهله والي في بطنك دليل
اميرة بديقه انتي عايزنا نثبتله احنا اد ايه رخاص انا مش هعمل كده والي في بطني هينزل والشغل هوفق عليه
ام اميره بتعجب نعم
اميرة شغل كويس بمبغ كويس هيكفينا ويكفي مدرسه مكه ومش هحتاج اطلعها منها ولا هحتاج اتعب تاني وحقي ربنا هيجبهولي
ام اميره المفروض ان اسكت واوفقك
اميرة المفروض ان كبيره بما في الكفايه وسبني اختار طريقي انا مش هتذل له ولو الي في بطني هيرجعني له مش عايزه لاهو ولا ابوه انا عايزة يرجعلي عشان بيحبني عشان بيرتاح معايا بوحشه بيشتقلي مش عشان عيل في بطني وافضل عمري كله عايشه معه ع ذل وان اقل منه وضغطت عليه لا ياامي انا لما غـ.ـصـ.ـبتوني ع جوزي من محمد وهو كان غـ.ـصـ.ـبني ووخدني وعارف ان انا مش موفقه ومع ذلك اختار نفسه وغـ.ـصـ.ـبني انا كنت بتعـ.ـذ.ب بتالم لازم انام وانا دmـ.ـو.عي مغرقه عنيا هو مش وحش بس انا مكنتش راضيه مش هعيش مع ياسين واخلي يعيش احساس انه اتغـ.ـصـ.ـب عليه
ام اميره الطفل ده حرم ينزل
اميرة بحـ.ـز.ن الي اتبني ع بطال فهو باطل وسابتها ودخلت اوضتها لقيت رساله من ياسين بالمرتب
اميرة انبهرت كل ده مرتبي ابتسمت بحسره ده تعويض حطيت المخده ع وشها وانفجرت في البكاء كان نفسها يحبها كان نفسها يخدها في حـ.ـضـ.ـنه ويقولها سمحيني كان نفسها تعيش معه قصه حب ويعيشو سوا كان نفسها يبقي عوضها عن الي حصلها بس هو اختارها تشتغل عنده هو ده مقمها معقول هو ده حظك يااميرة
#######################
عند هدير وسعد
هدير منهاره وسعد بيهديها
خلاص ياهدير مشيو اهدي بقي
هدير باانفاس متقطعه م كن تش اتوقع
سعد خدي نفس واهدي خالص
هدير بنفس عميق مكنتش اتوقع ان كل ده هيحصل يارتني محكتلها
سعد بهزار عشان تبقي تقولي ماما عسل وقلد صوتها
هدير ههههههههههههههه صوتي مش خشن ذيك كده وماما عسل بس هي مقهورة ع الي حصلي انت متعرفش صحبك عمل فيا ايه
سعد بفهم ايواة عايز اعرف عمل ايه وازاي انتي وسكت
هدير هحكيلك كل حاجه وقصيت عليه محدق في السنتين الي عشتهم معه
سعد بصدmه نعم
هدير بتنهيده طويله ايواة كان بيعوض النقص الي عنده في انه يضـ.ـر.بني يقطع جـ.ـسمي من الضـ.ـر.ب الجيران تسمع صوتي ناس تجي تحوش مرة يقول دي اتاخرت برا وواحد صاحبي شفها ماشيه مع واحد مرة يقول كانت بتكلم واحد في الفون وسعات ابقي قاعده في قاعده فيها اهله اتفجي انه قايلهم ان كشفنا وانا طلعت عقيمه يااااه ع الكلام
وبعد معملت خولع واتحكم من اول جلسه عشان كنت مضروبه جـ.ـا.مد وجـ.ـسمي كان متبهدل وعندي اكتر من كـ.ـسر
جيه اتهجم علينا في بيتنا ومنعو الجيران وعمي جيه
وانا وامي اتفجنا انه قايل للناس ومنهم عمي وابنه ومـ.ـر.اته وباقي قريبي ان سبب ضـ.ـر.به ليا انه شفني مع واحد في السرير
والكل كان مصدق وياما اتظلمت منه انا كنت ناويه متجوزش بسبب الي شفته معه بس كله جيه مفجاءة
سعد تنهد بحـ.ـز.ن واخد نفس عميق كل ده حصلك طب ليه مطلقتيش
هدير واقولك هطلق ليه مكنش عندي جراءة احكي الكلام ده لحد كنت بسكت وامي كانت ديمان تقولي عيشي يابـ.ـنتي ومتشمتيش فيكي حد
سعد يعني عشان كلام الناس تعيشي تعيسه
هدير ع فكرة مش انا بس الي كنت كده ناس كتير اووووي كده في الي مستحمله اهانه وضـ.ـر.ب وفي الي مستحمله واحد مضيع فلوسه ع تعطي المـ.ـخـ.ـد.رات وهي الي بتصرف ع البيت
وفي الي مستحمله ذل جوزها واهله
سعد بحـ.ـز.ن وكل ده ليه
هدير عشان اللمطلقه وحشه اوووي كل الناس بتعملها ع انها مرض معدي وباء ديما غلطانه ومحفظتش ع بيتها ومعرفتش تعيش ولا تستقر والرجـ.ـاله بياخدوها مطمع
سعد مش عارف اقول ايه بس السبب في ده كله اي ام تقول لبـ.ـنتها عيشي واستحملي الضـ.ـر.ب والاهانه والذل
البـ.ـنت تستحمل ظروف ماديه صعب عصبيه زوج ومتكونش مفرطه تستحمل حماه كبيره السن انما مش تستحمل راجـ.ـل سادي ليل. ونهار ضـ.ـر.ب فيها مش تستحمل عنف مش تستحمل كذب وذل واهانه حتي حقوقها الشرعيه متاخدهاش وكمان تستحمل لا وعشان ايه عشان الناس وكلامهم طز والف طز في الناس احنا عمرنا مهنعجب الكل والي يعيش يرضي الناس عمره مهيعرف يعيش هيرضي الكل الا نفسه
هدير عندك حق
سعد انا بقي هحكيلك كل حاجه
هدير مش عايزة اعرف حاجه
سعد بعصبيه وقف واتكلم بصوت عالي لازم تسمعني هتسمعيني غـ.ـصـ.ـب عنك
وابتدي يتكلم وقص عليها كل حاجه كلام اكرام واتفقهم وكلام كريم لما قاله ان اكرم مش تمام وحاسب لتاذي حد مظلوم وحكلها كل حاجه هو ده الي حصل كله
فوقت وفعلا انا اول مشفتك شفتك زوجه ارتحتلك اووووي
هدير هتصدق لو قلتلك ان اول مشفتك شفتك أماني وحمايتي
سعد طب ليه مكنتيش عايزة تسمعيني
هدير عشان كنت خايفه اتصـ.ـد.م فيك انت كمان ياسعد
سعد افهم من كلامك ان في مشاعر
هدير اتمني تكون متبادله
سعد بضحكه عاليه وصوت عالي اقسم باالله متبادله
هدير ضحكت ضحكه رنانه اتلم
سعد هو ده ايواة بقي انا نفسي الضحكه دي متتمنعش
هدير انشاء الله
########################
محمود جاله اتصل من مدير البنك ان لو مسدش فلوس البنوك هيتحجز ع كل املاكهم منال وهبه بيتخـ.ـنـ.ـقو مع محمود ومحملينو الزمب
منال في نفسها محدش يقدر يدخل البيت بسبب الحراسه افتكرت كريم شكيت في هو الوحيد الي دخل البيت وهو الي طلب يدخل وكان جاي معايا ع اساس يقرب مني وهو ملمسنيش يبقي فعلا هو دخل لغرض
تاني فاقت من شرودها ع صوت هبه مع محمود
هيتجننو كلهم مش متخيلين انهم هيبقي فقرء خلاص يعني الي عملو العمر كله اتهد
بعد ده كله وبعد محرمو نفسهم من الجوز ومن كل حاجه عشان الفلوس واهي راحت خلاص
حب المال عمهم عن انهم يشفو ان الدنيا مش ديما
شويه وتليفون جيه لمحمود من الحراسه بتقولو ع كريم وانه دخل مع منال
عمل تليفون تاني اتاكد ان الي عمل كده كريم
محمود بعصبيه وقف يزعق لمنال .
انتم حطيته الزمب كله عليا والهانم الي مفكرة نفسها صغيره ضحك عليها حته عيل صغير
منال بزعيق وطي صوتك
هبه طول عمرك طايشه واديكي ضيعتينا
محمود قرب ع منال وحاول يخـ.ـنـ.ـقها ضيعتي الي الي حنا بيننا بقالنا منال برقت ومش عارفه تاخد نفسها
هبه بصويت هتمـ.ـو.ت سبها سبها
ومحمود مش سايب منال خالص
هبه بعزم مفيها زقته جـ.ـا.مد وقع اتخبط في سن المكتب دmغه نزفت وفقد النطق
منال بصدmه يالهووي ده باينه مـ.ـا.ت
هبه لطـ.ـمـ.ـت ع وشها منكم لله ضيعتوني
منال يالا بسرعه نهرب
هبه وقفه مكانها
منال فضلت تتفوقها بسرعه يالا نلم دهبنا وهدومنا ونهرب
هبه ومنال جريو لمو هدومهم ودهبهم وخدو الفلوس الي معهم ومشيو وطبعا الحراسه عارفهم فسبتهم
الخدmه دخله المكتب شفت محمود صوتت وندهت الحراسه
الحارس في نفس يالا نودي المستشفى
المستشفي بلغت البوليس
محمود دخل في غيبوبه هبه ومنال هربو
كريم وصله اخبـ.ـار بالي حصل
***************•••••••••••••••
في المستشفي عند كارما
كارما هو انا ممكن اخرج يادكتور
الدكتور زهقتي مننا ولا ايه
كارما باابتسامه ابدا بس نفسي اشوف الدنيا حاسه ان فتني كتيررر
الدكتور طبعا ممكن تخرجي انا شايف ان ملوش لازمه وجودك هنا
وكلم مامتها تجي تستلمها وبلغ كريم لانه ديما بيكلمه يطمنه عليها
############
ريهام رنت ع كريم غيابه مش مطمنها وعايزة تبلغه انها هتتخطب كمان يومين
كريم لما شاف رقهما تنهد بالم نفسي ارد بس انا مش هكلمك الا انهي كل حاجه وسعتها هتبقي ليا كنسل وقفل الفون
ريهام انهارت من البكاء هو كان بيتسلي بيا وخلاص كده هو مع الهانم الي اشترته بفلوسها ومسحت رقمه وعملتله بلوك
عملته بلوك. مسحته بس هل هتعرف تمسحه من دmغها وقلبها حطيت ايديها ع قلبها وبكيت بمراره يارررررب انا مش بخير ريحني
راويه دخلت عليها لقيتها بتبكي الله العروسه بتعيط ده احنا مصدقنا تتفك عقدتك وتتجوزي ويوم مخلاص جالك الي امه دعيه عليه بتعيطي
ريهام لو سمحت سبيني في حالي
روايه تكونيش يابت مش ههههههههههههههه
بقولك ايه انا اعرف دكتورة شاطرة في الحجات دي اقــلـــعي الي في رقبتك دي وهتيها وانا اسعدك ومسكت سلسه ريهام الي امها سايبهالها
ريهام بعيط ابعدي عني وسبيني في حالي بقي لحد امتي هتفصلي تديقي فيا وتتعبني. وصرخت بالم
خرجت راويه وريهام انهارت من البكاء ليه الناس كده وليه قلوبهم بقيت اسيا اوووي كده وبيطلعو اشعات ع مزجهم هتلقيها منين ولا منين
********••••••••••••••••••
اميرة اتصلت ع ياسين
ياسين اول مشاف رقمها فرح جداااا
وابتسم عنده امل يرجعو يتكلمه زي الاول
كنت حاسس انك هتتصلي
اميرة اول مسمعت صوتو تخيلت ابتسمته الي بتخـ.ـطـ.ـف قلبها نبضات قلبها عليت اوووي ضحكت جدااا بصمت
ياسين الوووو
اميرة ايوا متصله اقولك موفقه ع الشغل
ياسين باابتسامه مبروك عليا مديره اعمال ممتازة
اميرة في نفسها يخربيت زوقك ورقتك
اجي امتي
ياسين دلوقتي في العياده الي جمبكم هعرفك ع رشا وهتبقي معها تفهمك كل حاجه عشان هتسيب الشغل بعد يومين
اميره خلاص ماشي سلام
سعد قاعد مع هدير وبيتكلمو سعد فرحان بهدير جداااااا
وهدير مرتاحه مع سعد فجاءه تليفون هدير رن برقم مامتها
هدير الخــــوف بان ع ملامحها
سعد قرب منها وحـ.ـضـ.ـنها متخافيش هاتي الفون
الووو ازيك ياامي
ام هدير الله يسلمك يابني عامل ايه
سعد الحمد الله
ام هدير ها خلصتو
سعد مش حضرتك هتجي بكرة خلاص بكرة بازن الله
ام هدير :يابني انا عايزك تفهمني انت وهدير انا لما عرفت انها لسه بـ.ـنت حمدت ربنا قلت ان
برئتها هتبان وهردلها حقها من
الكل القريب قبل البعيد انا مش وحشه بس انا عايزه اجيب حقها
سعد: فاهم فاهم ياامي باامر الله بكرة وربنا يخليكي ليها وتفضلي معها يارب
ام هدير: وتفضل انت ياابني امانها وحمايتها
سعد: تسلميلي ياغاليه
قفل
هدير: بتقولك ايه
سعد :امك ست طيبه وقلبها عليكي ياهدير ونفسها تردلك كرمتك قصاد الكل ياهدير
قطع كلامهم تليفون سعد بيرن برقم امه
سعد: دي امي ربنا يستر متكنش تعبانه او عيل من العيال في حاجه رد بالهفه
سعد: خير ياامي انتي كويسه
ام سعد: زي الفل
سعد :والعيال
ام سعد: كتبو الوجب ونامو وانا
فاتحه التفزيون وقاعده وشويه وهنام
سعد:طب الحمدالله طب محتاجه حاجه اجبهالك
ام سعد: ربنا يخليك ها عملت اي
سعد في اي
ام سعد: بقولك اي انا مش هستني لما امها تجي تعمل فضيحه تاني وتقول عليك مش راجـ.ـل تاني وانتي ارجل الرجـ.ـاله ياحبيببي
سعد :اه فهمت حاضر ياامي ده هي هتجي بكرة وبازن الله كل شيئ هينتهي وقفل
هدير :هي كمان
سعد :ههههههههه ههههههههه ده بقي مطلب جماهيري ماليش انا دعوة
هدير: حقيقي انت برئ ههههههههه
سعد: قرب من هدير
هدير: حسيت بخــــوف في اي
سعد: مالك مالك متخفيش متخفيش
هدير: ابتدت تترعش
سعد: اهدي مالك
هدير: الي عمله فيا اكرم واضح ان هيفضل مأثر ع حياتي كلها
سعد: وهي في حـ.ـضـ.ـنه اوعي تخافي او تقلقي وانتي معايا تعالي ننام
هدير: بخــــوف بصتله بصه هو فهم معناه
سعد: متخفيش هنام بس وخدها ودخلو ينامو
هدير: هنقول ايه لماما وامك ده ماما هتجيب العيله. وجايه بكره
سعد :بمكر هنقلهم اصبري
هدير :ربنا يستر
سعد: قرب منها وضلو يتكلمو سعد :بيهمس في ودنها بكلمـ.ـا.ت حب
هدير: مع الوقت ابتديت متحسش بنفسها وقربت منه هو قدر يفك حاجز الخــــوف والرهبه منها
هدير :مبسوطه مع سعد وبتقرب اكتر وهو فرحان انها حبه وحبه قربهم من بعض
نسبهم احنا بقي ونروح مكان تاني ههههههههه
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
عدي ايام البنك حجز ع اموال محمود وقبض ع هبه اعترفت بكل حاجه ومنال هـ.ـر.بت
فاق بس خبطه دmغه كانت صعبه لانها جات في المخيخ ده مركز مهم في المخ مهم جدااا ادت لشلل
المستشفي طلبت الفلوس بس محمود مكنش معه فلوس ولا بقي حليتهم حاجه
المستشفي الخاص خرجته لانه مدفعش الحساب واتحول مستشفي حكومه عنبرر كبيررر مليان سرير وناس كتيرررر
محمود عمره مشاف المنظر ده ولا متعود عليه اتقهر جـ.ـا.مد من المنظر وافتكر زمااان رجع
بالزاكره 20سنه فلاش باك
لما واحد كبير في السن شغال عنده وهو بعته يجبله حجات من مكان بعيد والرجل عمل حادثه
ابنه جه لمحمود ينقله مستشفي خاص
محمود نقله مستشفي خاص
محمود :ها يادكتور هو اتحسن
الدكتور: اه بيتحسن بس في كسور كتيرر في جـ.ـسمه وده رجل كبير
محمود: طب اكتبله خروج ويكمل في البيت
الدكتور: طبعا مينفعش لازم مستشفي اقل حاجه يقعد شهرين عشان نطمن عليه ونطمن ع جـ.ـسمه والكسور الي في جـ.ـسمه تلم وفي كـ.ـسر حساس في عضلات صدره
محمود: يادكتور شهرين هنا هيعده 50الف
الدكتور: يا محمود بيه دي حياه انسان وانا مقدرش اخرجه بالحاله دي
محمود: خلاص حوله مستشفي حكومه
الدكتور :بس مش هتبقي بنفس الرعايه وحالته هتسوء لان كبير في السن
محمود: الاعمار بيد الله حوله
تاني يوم ابنه لقي ابوه اتحول مستشفي حكومه راح لدكتور يساله حكله الي حصل راح لمحمود يستغيث بيه
محمود: ومالها المستشفى الحكومه
ابنه: يامحمود بيه ابويا هيتعب ودي كانت مستشفي نظيفه احسنله
محمود: خلاص رجعه
ابنه :بفرحه بجد ربنا يخليك
محمود: بس ع حسابك انا مش فاتحه لله وللوطن
ابنه: ده كان دراعك اليمين ومعكم من ايام ولدك الله يرحمه اول ميقع كده تتخلو عنه
محمود: اطلع برا برا ابوك العجوز ده الي زعلان عليه انا كنت بديله مرتبه شفقه هو كان قادر يشتغل
ابنه: حسبي الله ونعمه الوكيل انا سلمتك لربنا الي لايغفل ولا ينام يارررررب في يوم تبقي في موقف ابويا كده وتتشحطط في المستشفايات
محمود: ههههههههههههههه انا عندي فلوس لو بس قعد اكلها اكل مش هتخلص مع ذلك وانا بشتغل وبكبرها هتخلص ههههههههه عمري مهحتاج مستشفي رخيصه ابدا
باك
محمود: دmـ.ـو.عه نزلت انا يجي عليا يوم ويحصلي كده
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
كارما خرجت من المستشفى ورجعت بيتها
اول مدخلت دmـ.ـو.عها نزلت اد اي وحشها بتها
امها فرحانه بيها جدااااااااا
ياسين ومامته جوم يبـ.ـاركو لخروج كارما من المستشفى العائله كلها متجمعه كريم طاير من آلفرح كارما مبسوطه بالجو الاسري الي اتحرمت منه من سنين
سميه: اخيرا فرحنا
ام كريم: الحمدالله ياسميه ام كريم: نفسي افرح بكريم
كريم اول مسمع الكلمه افتكر ريهام وضحكتها وكلامهم هو اصلا منسهاش بس كان عايز يرجع وهو مخلص كل حاجه قرار ان بعد مكله يمشي هيكلم ريهام
وعقبال ياسين ياسميه
ياسين: بصوت وطي لكريم سكت امك هتقوم امي عليا انا مصدقت انها هديت شويه
سميه: بصوت عالي يارررب يارررب
كريم :ههههههههههههههه الله دي امنيه بقي يادكتورة
سميه :اه والله ياكريم ده حلم مش امنيه
ياسين: بصوت وطي هو ده الي عامل حسابه
سميه:
بتقول حاجه
ياسين: بضحكه صفرا ابدا ابدا ياماما بقول انشاء الله
كارما :ههههههههههههههه متفرحها ياياسين
ياسين: ههههههههه اهدي ياكارما بقي
كارما: بصيت لياسين بااعجاب مشاعر زمان بتتجدد تاني
ام كريم لحظت
ام كريم: انا حاسه ان ربنا هيكرمك قريب
ياسين: ساب الاكل الحمدالله شبعت
كريم :ههههههههههههههه ولا نفسك اتسدت
ياسين: بضحك صفرا ابدا هما بيقولو كلام يفتح النفس مش يسدها
كارما :ههههههههههههههه والله وحـ.ـشـ.ـتني ياياسين
ياسين: حس بنظرات غريبه منها بعد نظره وسكت تليفونه رن
الووووو طب طلما رؤف جابك اطلعي يااميرة اه الدور التالت لا ده حاجه متنفعش تتاجل اطلعي
ياسين: انا بعد اذنكم طلبت من مديرة اعمالي تطلع عشان في شك تبرع لمستشفي بتتبني محتاج امضتي عشان ياخده
ام كريم: يابني ده بيتك
سميه: رشا
ياسين: لا رشا هتتجوز الاسبوع ده وسابت الشغل دي اميرة واحده جديده بس ممتازة
سميه :بشك اميرة ومن امتي
ياسين: بقالها اسبوع معايا وبصراحه ممتازة
جرس الباب رن
الخدmه فتحت اميرة بكل كسوف دخله موطيه راسها من الخجل في كامل زينتها شعرها الطويل مفرود ع ضهرها وفستان تحت الركبه لونه اسود في روز وشنطه صغيرة ودخلت
الكل بصلها سميه بصدmه حس بيها ياسين
ام كريم: بعفويه شايفه بـ.ـنت جميله في كامل زينتها بس حست بشويه خــــوف
كارما بغيره
ياسين: تعالي اتغدي معانا يااميرة
اميرة: برقه وخجل شكرا يادكتور انا اتغديت
ياسين :لا متغدتيش انتي مش بتاكلي دلوقتي
الكل استغرب من طريقه ياسين معها
اميرة: حقيقي مش قادرة
ياسين: اصر عليها
ام كريم: عزمت عليها اميرة اتغدت معهم بس حاسه بتعب ودوخه بتكابر عشان محدش يحس
اميرة :اتفضل يادكتور امضي
ياسين مضي
اميرة طب انا ماشيه
ياسين: هما بعتو حد ياخد الشيك
اميرة :بعته الصبح وانا مشيته عشان حضرتك مش موجود وقلتلهم ان انا هسلمه بنفسي
ياسين: بعصبيه وده ينفع المشوار بعيد هتتبهدلي في الموصلات قام وقف انا هوصلك
كريم: بهمس فهمه ياسين ياحنين
ياسين: ابتسم وبصله بتوعد لما اجيلك
سميه :بصتله بتحذير
ياسين: عند اذنكم انا كنت ماشي عشان عندي عياده كمان ساعه
وسلم ع الكل
كارما حـ.ـز.نت
ام كريم: خــــوفها ذاد وشاكت ان بينه وبين اميرة حاجه
سميه: خايفه ياسين يكون لسه ع علاقه محرمه مع اميره
كريم فرح لياسين واتمني يكون بينهم حب
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
كريم وانا عن اذنكم هنزل ورايا مشوار
ياسين: نزل مع اميرة انتي ازاي تقولي انك هتروحي المكان بعيد وكنتي هتوصلي امتي وترجعي لوحدك في مكان زي ده
اميرة: بهدوء شـ.ـديد هروح موصلات وارجع موصلات
ياسين: لا جبتي التيهه
اميرة :ههههههههههههههه انت مش وراك عيادات النهارده
ياسين: قاعده ممله قلت اهرب منهم
اميرة: ههههههههههههههه ليه
ياسين: مبسوط بضحكتها بس ملاحظ ان وشها تعبان
مالك انتي مبتنميش كويس
اميرة :بقلق ابدا بس مرهقه شويه
ياسين: مشي بالعربيه وكل شويه يبص لاميرة وهي تبصله نفسها تقوله وحـ.ـشـ.ـتني نفسي منتكلمش برسميه
مر وقت ووصلو وسلمو الشيك
ياسين لاحظ ان مدير المستشفى بيبص لاميرة بصات اعجاب
ياسين: بعصبيه ممكن تستنيني في العربيه
اميرة: مكنتش وخده بالها ولا تعرف سبب عصبيته
حاضر وخدت المفتاح وخرجت
ياسين وصل سلامي لدكتور هشام
المدير يوصل يادكتور هي الي معك دي مين
ياسين: بغيرة مديرة اعمالي
المدير :هي متجوزه مشاء الله تبـ.ـارك الخلاق شبه الملائكه
ياسين: في ايه يادكتور انت بتعاكس وعلني كده
المدير: ابدا يادكتور ياسين انا عايز عروسه لاخويا واكيد مش هلاقي احلي من البـ.ـنت دي
ياسين :والغيرة ملت قلبه بس دي ارمله مش بـ.ـنت
المدير: طب كويس اخويا بردو ارمل مهندس معماري ومعه ولد وعايز عروسه واظن مش هيلقي احلي من البـ.ـنت دي. وطلامه مديرة اعمال ياسين مصطفي تبقي برفيكت👌👍
ياسين: تقريبا مرتبطه هسالها
المدير: ياخسارة ياريت تسالها يادكتور وترد عليا في اقرب وقت
ياسين: انشاء الله وخرج والغيرة ماليه قلبه وعصبي جدااا
وساق العربيه بسرعه
اميرة :سلمت الشيك
ياسين: ايواة
اميرة: طب كويس عشان عايزة اروح
ياسين: وقف مرة واحده اميرة اتخضيت في ايه
ياسين: وراكي ايه
اميرة:في ايه ورايا بـ.ـنتي بعصبيه
ياسين هدء نفسه وخد نفس عميق انا اسف بس اعصابي تعبانه
اميرة: ولا يهمك ممكن تروحني
ياسين طب ممكن اطلب منك طلب
اميرة: اتفضل
ياسين ممكن نسهر مع بعض شويه انا مخـ.ـنـ.ـوق ومش عايز ابقي لوحدي
اميرة: لسه هتتكلم
ياسين: بعد اذنك يااميرة مترفضيش حقيقي انا لو لوحدي هتعب اوووي خصوصا النهارده
اميرة :من جوها خافت ع ياسين والقلق ملي قلبها موافقه
ياسين: ابتسم بس واضح انه حزين شكرا
اميرة :نفسي اعرف مالك ايه رائيك نرجع صدقتنا لمده يوم تحكيلي في مالك
ياسين: وانت هتحكيلي انتي حامل من مين
اميرة: اتصـ.ـد.مت ووشها احمرررر ومعرفتش تتكلم
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
كريم فضل يرن ع ريهام مشغول بعد شويه اكتشف انه محطوط في البلوك راح واتس لقي معموله حظر وفيس حظر
كريم اضايق اوووووي وقرار يروح لريهام اكتر من اسبوع مشفهاش
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
هدير مبسوطه مع سعد الفرحه ملئت قلبها
سعد مبسوط انه اول راجـ.ـل يلمسها
هدير مش مصدقه انها خلاص بقيت مرته فعليا
مامت هدير واهلها جوم والكل فرح جداا ومامت سعد مبسوطه
ام هدير حكيت كل حاجه لناس معذوره نفسها تثبت براءة بـ.ـنتها
اكرم كان هيتجنن لما عرف مبقاش عارف يعمل ايه قرار يتجوز عشان يثبت للكل انه سليم
مي اولادها بيحكوها ع هدير وسعد بيعملها ازاي وهي بتعامل سعد ازاي وجدتهم وحبها ليها
مي هتتجنن.ومش عارفه تعمل ايه اخوها بيضحك عليها انتي مديقه ليه كنتي منتظرة منه يستناكي مـ.ـيـ.ـت سنه اهو اتجوز وطلعت بـ.ـنت ومهنيه ده بينزل الورشه الضحكه مبتفرقش وشه كنا بنبوس ايدك تعقلي وانتي كل يوم منزله صور ع النت وحالات هبله واهو ابن خالتك الي كان مخلكي سايبه جوزك هيخطب اهو
مي :بزعيق كدب حاتم هيتجوزني انا
اخوها :ههههههههههههههه بتحلمي انا واثق من الي بقوله ليكي الاستاذ ضحك عليكي عشان لقي انك مش راضيه بعشتك ولا بجوزك لقي انك ساهله واهو ساعه مهيتجوز هيتجوز غيرك
مي: بعصبيه اسكتو بقي
هدير: لبست وخارجه مع سعد يشمو هوء ويزورو امها
سعد :مبسوطه معايا ياهدير
هدير: جداااااااا انا بحبك موووووت
سعد :وانا بمـ.ـو.ت فيكي فعلا ربنا بيعوض
هدير :الكلمه دي انا الي اقولها لان حقيقي عوضني بيك
هدير: وصلت عند امها الفرحه مليه قالبها
ام هدير :بقيت بتحب سعد جداااا لأنه مريح بـ.ـنتها
وسعد اسلوبه معها كله هزار وضحك وبيعدي عليها كتير من غير ميقول لهدير يسال عنها ويسلم عليها

كريم وصل بيت ريهام جوه قلبه كلام كتيرررر نفسه يحـ.ـضـ.ـنها يسلم عليها يحكلها كل الي حصل ويقولها من قلبه بحبك بيطلع السلم ومع كل سلمه شوقه بيذيد اخيرا انتهي من الي كان تاعب قلبه انتقم لاخته ولغيرها افتكر لما جاب معلومـ.ـا.ت عن منال وهبه ومحمود وعرف اد اي هما منبع القزارة اد اي ظلمو ناس وداسو ع ناس كتير واهانو ناس واهم حاجه عندهم نفسهم والفلوس ابتسم وفرحان عمل حاجه صح ومش نـ.ـد.مان ع الي عمله وصل شقه ريهام غريبه مفتوحه وصوت اغاني عاليه حس بقبضه في قلبه خــــوف استحوذ عليه وقف مكانه شفته راويه الله انت مين اتفضل يااستاذ انت تبع اهل العريس
كريم: نعم ابو ريهام جيه كريم يابني عامل فرحت جدا لما كلموني في البنك انك قطعت اجازتك وهتنزل من اول الشهر حمدالله ع السلامه ياجدع ربنا يوفقك يابني في شغلك انت عرفت منهم في البنك صح وضحك بصوت عالي
كريم: الله يسلمك يارجل ياطيب اهو رجعت بقي الحمدالله واختي الحمدالله اتحسنت وخرجت
ابو ريهام: مبروك يابني
كريم: هو انتم عندكم ايه النهارده
ابو ريهام: هو انت متعرفش انا فكرت انك عارف
كريم: لا انا جاي اطمن عليك وكنت عايزك في موضوع شخصي
ابوريهام: بفرحه طب بعدين وكويس انك جيت وشـ.ـدو من ايده ودخلو الرسبشان انهارده خطوبه ريهام
كريم :الخبر نزل عليه كانه اتصعق مش قادر يفكر بيبص فعلا ريهام وجمبها واحد بيضحك ومبسوط ريهام منزله راسها للارض وواضح انها مش فرحانه
كريم :فضل يقرب يقرب يقرب لحد موصل عند ريهام مد ايده وهي بتترعش وعينه
ريهام في نفسها برفيوم كريم ياااه وحشني رحته ياااه
كريم :وايده بتترعش وكله حـ.ـز.ن مبروك
ريهام :رفعت رسها اتصـ.ـد.مت حاسه ان الدنيا بتلف بيها دوخه شـ.ـديده
كريم.:بحـ.ـز.ن بيحاول يدري بقولك مبروك ياعروسه
ريهام: مدت ايديها واول ملمست ايده ياااه ع الاحساس اد اي كان وحشها اد اي هي مفتقده ايوة هي دي اللمسه الي كانت بطمني يااااه هو دلوقتي مش من حقي
كريم سحب ايده من ايديها
ريهام كأن الامان راح تنهدت بحسرة والم
كريم: مبروك ياعريس ومستناش يسمع الرد ومشي
ابو ريهام كان مستغرب من بصات ريهام وكريم لبعض ودوموع ريهام ورعشه ايد كريم والي شككه اكتر بصتهم لبعض
جري ورا كريم ياكريم يابني استني
كريم دmـ.ـو.عه كانت نزلت وقف ومدي ضهره لابو ريهام و طلع منديل ومسح دmـ.ـو.عه بس وضح انه كان بيبكي
كريم: نعم ياعمي
ابوريهام :موضوع ايه الي كنت عايزني في
كريم :بالم خلاص ملهوش لازمه
ابو ريهام :مالك يابني في ايه
كريم :ابدا مفيش ممكن امشي عن اذنك ولسه هيمشي
ابو ريهام :ولما بتحبها. مجتش تتطلبها مني ليه ولما هي بتحبك مقلتش ليا ليه
كريم :بحسرة كنت جاي اطلبها والله كنت جاي كلي حنين وشوق ولهفه
بس خلاص ربنا يسعدها عن اذنك
ابو ريهام: انت ابني بس انت وبـ.ـنتي خبيتو عليا وانا لاول مرة اقف عاجز انا اديت كلمه لناس
كريم :وانا مقدرش اطلب منك انك تسحب كلمتك ربنا يسعدها
ابو ريهام: انا مربي بـ.ـنتي متخبيش عني حاجه طب لما هي حزينه وملهوفه عليك كده وافقت ليه وانت مجتش ليه في ايه وحكيتكم ايه وعرفتو بعض امتي وازاي
كريم :بتنهيده حـ.ـز.ن والم وعـ.ـذ.اب الفراق الي تاعب قلبه كل الي اقدر اقولهولك سؤء تفاهم هو سبب كل ده وهي اختارت خلاص والموضوع انتهي ملهوش لازوم نتكلم في ربنا يسعدها ويوفقها عند اذنك نزل يجري ع السلم ركب عربيته وانفجر في البكاء معقول خلاص كده هتبقي لغيري
معقول كده مش هنبقي لبعض ليه ياريهام مستنتيش ليه حكمتي ع حبنا بالفشل ليه حطيتي النهايه لوحدك ليه مستنتيش كنت هجيلك انتي حبيبتي طلع منديل بيمسح دmـ.ـو.عه فضل يسوق عربيته اتفجئ بعربيه بتجري وراء فضل يجري يجري والعربيه تقفل طرق لحد موصله طريق مقطوع وكريم وقف والعربيه وقفت وكريم اول مشاف العربيه اتفتحت ومن هنا الصدmه
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
سعد وهدير بيعيشو اجمل شهر عسل حب ودلع وهيام وغرام سعد كان حاسس انه متجوزش قبل كده
هدير حاسه بحساس غريب بس مطمنه
سعد :دودو خلصي بقي عايزك تقعدي جمبي
هدير :من المطبخ حاضر ياحبببي دقائق والكيك يجهز
سعد :قلبي متتاخريش
هدير بتزين الكيك وبتبتسم فرحانه جدااااا بوجودها مع سعد وامه واولاده الي اتعودت عليهم وفرحتها بتزيد لما بتعملهم حاجه ويفرحو
وفون رن بصوت رساله واتس فتحت الرساله لقيت تسجيل
فتحت التسجيل وفي ودنها السماعه ومستمرة بتزين الكيك
واول ماابتديت تسمع وقفت تزين وقلبها انتفض وهي بتسمع التسجيل علت الصوت وركزت
اكرم :بقولك ياسعد انا مش عايزها تحس بحاجه وعايزك تنفذ الي بقولك عليه
سعد :طبعا ياصاحبي انا معك في اي حاجه
وهنتقم لامك وهجبلك حقكم
اكرام: عشمي طبعا خلص ونفذ الي قلتلك عليه
سعد :عنيا
هدير :وقفت تزين وخرجت لسعد
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
اكرم :قاعد مع بـ.ـنت ليل وهما ع السرير يعرفها من سنين اسمها هند
هند: كفايه يااكرم بقي انت لازم تتعالج الطب اتقدm وكل حاجه وليها علاج انت بتكابر ليه
اكرم: قام واتعصب وضـ.ـر.بها بالقلم اخرسي خالص انا كويس انتم الي مش قادرين تحركوني
هند بخــــوف من ضـ.ـر.به ليها لان كل متتكلم في الموضوع ده يضـ.ـر.بها جـ.ـا.مد طبعا ياحبيبي ايواة انت زي الفل
اكرم كـ.ـسر الفاظه ع الارض انتي بتخديني ع قد عقلي
هند: وخــــوفها بيذيد قامت. وحـ.ـضـ.ـنته انا اسفه حقك عليا
اكرم بدلها الحـ.ـضـ.ـن وابتداء يبكي تتجوزيني
ياهند
اكرم جواه عايز يثبت للكل انه ساليم وهدير واهلها كدبين خصوصا الفترة الاخيرة وبصت الكل بقيت بتعري وكلام الناس الي مبقاش عارف يمشي منه
هند اكرم انا بـ.ـنت ليل يعني كل يوم مع رجل انت اكيد مش عايز تتجوزني عشان سواد عيوني انت عايز تتجوزني عشان طلقتك صح
اكرم: بغل وكره ايواة صح لازم اثبت للكل اني مفيش حاجه وهي لازم تطلق تاني وبعد متسمع التسجيل القديم الي انا قصيته هتطلق
هند :بديق من غل اكرم بس ده مش صح وانت لازم تتعالج
اكرم: بعصبيه وصوت عالي وانتي مالك انتي مالكيش دعوة انا هجبلك شقه واتجوزك وهعملك فرح وهحطلك فلوس بااسمك عايزة اي اكتر من كده هشيلك من القرف الي انتي في وهريحك وهخليكي معكي فلوس مت عـ.ـر.فيش تعديها وهتريحي اهلك الي انتي شغاله الشغلانه الزفت دي عشانهم عايزة اي اكتر من كده
هند: بصراحه عرضك مغري طول عمري نفسي ابطل الي انا في وارتاح ويبقي ليا بيت
اكرم: خلاص وفقي
هند: بس انا نفسي اتجوز واخلف وابقي ام
وانت مش هتقدر تعملي ده مستعده اتجوزك بس قبل مااتجوزك تروح معايا نكشف ولو في امل ماشي نتجوز
اكرم: بزعيق وعصبيه انتي بتتشرطي عليا يامومس يازباله وشـ.ـدها مش شعرها وفضل يجرها اخرجي برا ياكـ.ـلـ.ـبه يازباله انتي نفسك تفضلي طول عمرك في القرف ومش عايزة تبطلي برا
هند :ودmـ.ـو.عها نزلت حقير مراتك نفدت بجلدها وعلت صوتها لو بوست رجلي مستحيل اجيلك تاني
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
مي :بتتصل ع حاتم مبيردش هتتجنن معقول حاتم فعلا هيتجوز غيري لا مستحيل اتصلت ع خلتها تكلمها وفعلا اكدتلها الموضوع انه هيخطب ويتجوز قريب اوووي وانه اختار مهندسه جميله وبـ.ـنت واخر سنه في كليتها
مي: قفلت معها هتتجنن بعد مفضل معها وهي متجوزة شهور يكرهها في سعد وفي امه خالها سابت البيت وفضل معها فسح وخروجات ولما كانت تجبله سيرة الجوز يقولها لما تبقي حرة
مي: يعني لما اطلق هتتجوزني
حاتم :اكيد يامي اومال هو لعب عيال انا بعشقك من زمان انتي الي سبتني وروحتي اتجوزتي
مي: كنت غـ.ـبـ.ـيه مكنتش اعرف انه هيقيدني كده وانه جايبني خدmه لامه
حاتم :شـ.ـدها وحـ.ـضـ.ـنها وادكي عرفتي
مي :خلاص سبته
حاتم :رسمي يابيبي رسمي
مي: مهو رخم مش عايز يطـ.ـلق
حاتم :خليكي عند موقفك وهو هيوافق ولا اقولك تعالي نتصور كام صورة حلو وارفعي حاله عندك انك اتخطبتي
مي: ابتسمت ههههههههههههههه حلو بس اخواتي
حاتم :لما يسالوكي عادي احنا بنهزر وانتي بتعملي كده عشان تطلقي
مي :انا بس صعبان عليا الولاد
حاتم: بعد منتجوز نجبهم يعيشو معانا ونجيب عليهم اخوات كمان مي :بفرحه بجد ياحاتم
حاتم :بجد ياقلب حاتم
فاقت من شرودها ع رنه تليفون حاتم فتحت بسرعه
الووووو
حاتم :ممكن تبطلي رن بقي بطلي عمايل المرهقين دي لو سمحتي
مي: انت فعلا هتتجوز
حاتم :ايواة
مي بعصبية وانا
حاتم :انتي ايه
مي: مش كنا متفقين ع الجوز
حاتم :وانا اي يجبرني اتجوز واحده مطلقه وانا متجوزتش قبل كده
مي: ومين خالني اطلق
حاتم :ههههههههههه دmغك يابيبي
مي :بدmـ.ـو.ع حاتم باالله عليك متهزرش متسبنيش انا بحبك
حاتم. :ومين قالك هسيبك انا وانتي نضـ.ـر.ب ورقتين  عـ.ـر.في ونعيش بقي وهتبقي انتي الاولي وهفضلك عليها في كل حاجه
مي موافقه بس نعرف اخواتي
حاتم :لا يابيبي لا اخواتك ولامك ولامي ده سر بينا انا وانتي بس
مي :ازاي ده ياحاتم انا سبت جوزي واولادي عشانك
حاتم :ده اخري معكي موفقه تمام مش موفقه خلاص براحتك ومتتصليش بيا تاني
وقفل السكه
مي :قفلت السكه وانهارت من البكاء خسرت كل حاجه
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
اميرة: مصدومه ومبترودش
ياسين :باابتسامه مفكرني مش عارف
اميرة: بتسرع امي الي قالتلك
ياسين :يعني حقيقه يعني ظني مش غلط
اميرة :اديقت من تسرعها وانه كان بيخمن
ياسين :وشك اصفر بتنهجي من اقل حاجه اكتر من مرة مش قابله الاكل وقئ مستمر معكي من ساعه مشتغلتي معايا
اميرة :لحظت ده كله
ياسين: ههههههههه هو انا بتاع بطاطا
اميرة :ابتسمت تلقائيا مقصدش بس انت اطفال
ياسين: بس افهم نسا وافهم بطنه واكتر من تخصص افهم في عادي في الشهر الكام
اميرة :اخر التاني ومفيش دكتورة راضيه تسقطني وجربت كل الوصفات الشعبيه ومفيش فايده
ياسين :ابن مين
اميرة :قلبها و.جـ.ـعها من سؤاله
ياسين: مش عايزة تقولي
اميرة: هقولك حاجه تانيه الاول
ياسين :اتكلمي
اميرة :تعرف ان انا مخـ.ـنـ.ـوقه ومديقه جداااا من مجتمع مبيحترمش الست مع ان الاسلام كرم الست وعززها جداااا
انت بكل بساطه بتسال ابن مين وكان انسانه زباله متاحه لاي حد
ياسين: لسه هيتكلم اميرة منعته هكمل كلامي الاول ياسين حرك راسه بموفقه
ومش انت بس تعرف انا اول مرة اشتغل بيها في البيتوت واحد عملني بحترام قلت الدنيا بخير ههههههههه اتفجئت انه بيعرض عليا ان اعيش معه في شقه خاصه من الاخر عشقته يعني صاحب المطعم الي كنت شغاله في عرض عليا يتجوزني  عـ.ـر.في
يوووووه وغيره وغيره وكل يوم بقابل كتيررررر الي عايز يقضي معايا ليله ويدفع كويس والي عايزني عشيقه والي عايزني زوجه في السر بقابل كتيررر اوي سؤال هو مش من حق الارمله تتجوز وتعيش حياتها تاني وفي نور بلاش تتجوز مش من حقها تعيش من غير مدايقه من الناس مش من حقها تعيش تربي ولادها من غير متلقي واحد يفضل يزن ع دmغها للحـ.ـر.ام ممكن في لحظه ضعف توافق طب وبعدين تكمل حياتها ازاي وهي كارهه نفسها
اه صح كنت هنسي اتعرض عليا اتجوز رسمي بس اسيب بـ.ـنتي وع واحده تانيه ههههههههه وعفش قديم ماانا رخيصه بقي
وابتدت دmـ.ـو.عها تنزل
ياسين: متقوليش كده
اميرة: وفي الاخر واحد شلني وحطيني قدm الامر الوقع ضعفت تعرف ضعفت ليه ضعفت عشان حبيته عشقت رحته كنت مبسوطه لدرجه محدش يتخيلها
كان بنسبالي حلم وفقت عليه بيقولي اسف
كانه كـ.ـسرلي مسترة ولا قلم ولا قطعلي بلوزة بمنتهي السهوله بيقولي اسف
ياسين انا
اميرة.: بصدق وعيون مليانه دmـ.ـو.ع ايواة انت
ياسين: ابني
اميرة: بعصبيه لسه بتسال انا مشانسانه زباله ولا انا حاجه وحشه زي ماانت وغيرك مفكر العيب ع مجتمع اثبات الشرف الوحيد عنده هو العذريه والارمله والمطلقه بالنسبه لمجتمعنا معندهومش شرف رخاص لعبه لاي حد
ياسين: والله مااقصد كده خالص واليوم الي كنا في سوء حصل للغبطه بدل مااخد اسبرين صداع اخدت منشط قوي فمقدرتش اسيطر ع نفسي وانا معكي بس منكرش ان كنت مبسوط وفرحان منكرش ان اليوم ولد زكري حلوة بالنسبالي منكرش ان كنت معجب بيكي
اميرة: بحـ.ـز.ن كنت
ياسين :باابتسامه ومازلت وذاد اعجابي بيكي ومقصدش انك انسانه زباله ولا اقصد كده خالص بس وضع ان اشوفك بقميص نوم ده يخليني اظن
اميرة :ان رخيصه
ياسين: ممكن الاول ظنيت كده بس مع الوقت ولما عشرتك انتي اشرف من الشرف يااميرة انتي ملاك انتي احسن واطهر انسانه عرفتها
اميرة ا:بتسمت بخجل
ياسين :ابتسم يااااه كان نفسي اقابلك من زمان مكنتيش هتلقيني كده كنتي هتلقي شخص تاني
اميرة :وايه يمنع
ياسين: كتيرررر جوايا حجات كتير اتكـ.ـسرت وتنهد بحـ.ـز.ن وحسرة
اميرة: ممكن تحكيلي
ياسين: نفسي احكي بس هتسمعيني
اميرة: ايوة هسمعك
ياسين: ساق العربيه تعالي معايا
اميرة :ع فين
ياسين :دقايق وهنكون هناك
ياسين :فضل سايق واميرة الفضول هيجننها ياتري ريح فين ياتري في اي ياسين وقف عند عمارة ونزل وفتح الباب
البواب رحب بيه اتفضل يادكتور
ياسين :اخد اميرة ودخل الاسنسير
اميرة: جوها قلق وخــــوف
ياسين: بيبصلها باابتسامه ونظره حنان معني اطمني
اميرة نظرته ولدت الثقه جوها بدلاه الابتسامه ياسين قلبه بيوجـ.ـعه اميرة لحظت رعشه ايده مسكت ايده اوي
ياسين :ابتسم وبصلها بنظره كلها حـ.ـز.ن بس مدري
الوقت ده كله نظرات حيرة ع قلق ع حـ.ـز.ن ع خــــوف وقف الاسنسير ياسين طلع المفتاح ومن رعشه ايده مش عارف يفتح
اميرة :اتاكدت ان في سر كبير وفي للغز مش جايبها عشان حاجه وحشه لا ده في حاجه من نظرته وبصيته ورعشه ايده صعب عليها جداااا نفسها تقوله مالك وخايف ليه نفسها تحـ.ـضـ.ـنه وتقوله اطمن انا معك خدت المفتاح وفتحت الباب دخلت وياسين دخل وراها بخطوت ضعيفه مسكت ايده ودخلت
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
كريم اتفجي بمنال ومعاه واحد طول بعرض واضح انه بودي جرد وهوالي كان بيسوق العربيه لحد موصل كريم للمكان ده
منال :بضحكه عاليه ههههههههههههههه ازيك ياكوكو
كريم: بكل ثقه الحمدالله جايبني هنا ليه
منال تخليص حساب
في نفس الوقت ريهام قامت وقالت انها تعبانه
ابوريهام: حزين ع كريم الي في مقام ابنه وحزين ع بـ.ـنته مش عارف يحـ.ـز.ن منها ولا عليها طول عمره وخدها بـ.ـنته وصديقته وحبيبته ازاي متحكيش عن كريم ازاي متقولش لابوها الي في قلبها وحزين ع خطيبها الانسان المحترم طب زمبه اي
التفكير تعبه استاذن من الناس ان ريهام تعبانه اكلت حاجه ملوثه الكل روح
هو محتاج الهدوء والراحه ومحتاج يكلمها ويعرف منها كل حاجه وحاسس بيها محتاجه ترتاح كانت بتنتفض لما شافت كريم طب يوسيها ولا يعقبها حيرة اه يارررب ريح قلب بـ.ـنتي
ريهام دخلت اوضتها انفجرت في البكاء مسكت الفون فكت الحظر وفتحت صور كريم احاسيس كتيرررره حسره و حـ.ـز.ن و الم و اشتياق كل متفتكر نظرة كريم ليها بكـ.ـسرة وقله حيله يعلي صوت بكائها بتكتم صوتها بالمخده عشان محدش يسمع صوتها بيعلي بس نفسها تصرخ تقوله بحبك مش هعرف اعيش من غيرك مش هعرف ابقي مع حد غيرك
ابو ريهام دخل لقها المخده ع وشها وصوت بكاء عالي شال المخده بلهفه
ريهام شفت بابها قامت حـ.ـضـ.ـنته وفضلت تبكي بحسره شكلها صعب عيون حمرا من شـ.ـده البكاء الكحل والمسكرة بهدله وشها اسود مش شكل عروسه فرحانه ان خلاص هتخرس الناس الي بيتكلمه عليها خلاص هتبني بيت وحياه جديده ومش هتسمع كلمه عانس تاني مش هيجلها بنات صغيره يغظوها بالدبله
شكل وحده مكـ.ـسورة مقهورة عاشت عمره كله في الدرسه واجتهاد وعمرها محبت ويوم متحب يفترقه لا وكمان تتخطب وانسان محترم طب تعمل اي مر وقت وهي في حـ.ـضـ.ـن بابها
ولد ريهام بـ.ـنته الوحيده اد اي بيتعـ.ـذ.ب ويمكن اكتر منها دmـ.ـو.عها سكاكين بتقطع قلبه بعدها عن حـ.ـضـ.ـنه مقولتليش ليه
ريهام :خــــوفت تقابل حبي بااني بخون ثقتك
ابو ريهام: طب هو انا كده عايز افهم كل حاجه بصراحه
ريهام :قعدت جمب بابها وحكتله كل حاجه وحكتله يوم مشفت منال معه
ابوريهام: ومت عـ.ـر.فيش مين دي
ريهام لا وبعديها منع يكلمني ورغم الي عمله قلبي خلني ارن عليه مردش
ابوريهام: انا معرفش دي مين ولا في اي بس انا شفت في عينه انه بيحبك بجد غلطتي 3مرات
مرة لما خبتي عليا ومحكتليش وانا كنت اقدر اعرف كل حاجه ومرة تانيه لما شفتي مع واحده وسبتي فترة كان ممكن تتصلي وتوجيه وتكلمو في وقتها. وتديله فرصه يحكي او لو كنت انا اعرف او ع علم كنت هعرف منه كل شيئ
والمرة التالته انك تظلمي واحد ملهوش زمب معكي لو مكنتيش هترجعي لكريم بس كنتي تستني تدوي جـ.ـر.حك الاول مش تروحي لشخص وانتي مجروحه لا هت عـ.ـر.في تسعدي ولا تحسي بسعاده
بس انتي بصيتي لكلام الناس وقولتي عريس مناسب وخلاص
ريهام :بحـ.ـز.ن وقهرة كلمه عانس صعبه
ابو ريهام :بعصبيه مـ.ـيـ.ـت مرة اقولك مالكيش دعوة بالناس انتي مصممه تهتمي بالناس طب خاليهم ينفعوكي بقي نفعوكي دلوقتي وانتي مقهورة من البكاءومش عارفه تعملي ايه زمب الولد المسكين الي روح مع اهله مش كان المفروض النهارده خطبته يقعد مع خطيبته يفرح معها مش المفروض تكوني انتي كمان فرحانه مش المفروض اكون انا فرحان بـ.ـنتي الوحيده بتتخطب حطتيني في حيرة وقلق فجاءه تليفون ريهام بيرن برقم كريم
ابو ريهام ردي وافتحي الميك ريهام نفذت
سمعه كريم
انتي هتعملي ايه يامنال
منال هعمل الي لازم يتعمل الي يلعب معانا اخره المـ.ـو.ت
كريم انتي جايبني ع طريق المقطم >#عشان تقــ,تــلني هنا
منال ههههههههههههههه
ابوريهام: وقف هو وريهام علامـ.ـا.ت الخــــوف ظهرت خد ريهام وجريو
ركبو عربيه وفضل يسوق سريع
منال انت تستحق المـ.ـو.ت عملنالك ايه تعمل فينا كده ده انت الوحيد الي حبيته يا كريم
كريم :قولي كان ناقص اي ومش تعملو انتو دmرته اختي وسنين ودmـ.ـو.ع امي منشفتش عليها منال بحيرة اختك مين
كريم :كارما الي كانت مرات اخوكي وطلقتوها. وسقطو الي قي بطنها
منال :بعصبيه ياابن الكـ.ـلـ.ـب انت اخو الحـ.ـيو.انه دي ايوة سقطنها ومسمحناش لا ليها ولا لغيرها ياخد من املاكنا حاجه
كريم ده حقهم وانا هتكلم ع الحق ليه انتم مصيبكم كتيررررره ظلمـ.ـو.ته كتيررررررررر
انا خدت حق الكل انا مش نـ.ـد.مان ع حاجه
منال ههههههههههههههه ماشي ياشهيد الشهامه واطلقت عليه رصاصه جات ناحيه قلبه وصاصه في رجله
كريم اااااااااه ووقع الارض
ريهام :بصرررررررخ في العربيه وانهيار كررررررررررررررريم
ابو ريهام: اهدي ياريهام جيب العواقب سليمه يارب
ريهام: ملهوش صووت مـ.ـا.ت يابابا مـ.ـا.ت وتنهارت
ولد ريهام الخــــوف بان عليه اتصل بالبوليس والاسعاف وبلغ اهل كريم اتصل باامه
ريهام :منهارة من العـ.ـيا.ط
البوليس وصل والاسعاف قبل ابو ريهام
دقايق ووقفت العربيه وابو ريهام. وريهام وصلو
ريهام شافت كريم غرقان دm
فضلت تصوت بنهيار
كريم بعيون كلها دmـ.ـو.ع انا بحبك انا مخنتكيش وغاب عن الوعي وهو حاطط ايده ع قلبه
ابو ريهام: اول مشاف كريم حط ايده ع قلبه دmـ.ـو.عه نزلت عرف ان كده
خلاص
وصلو المستشفى اهل كريم امه واخته وام ياسين وصلو
ام كريم عارفه ابو ريهام
ريهام كانت ملفته لنظر بتبكي بحرقه
قلق من الكل
الدكاترة مبترودش ع حد
ريهام لقيت ممرضه خارجه جريت عليها قبل اي حد وصلت دmـ.ـو.عها وشهقتها حالته ايه لو سمحت
الممرضه مكدبش عليكم الحاله مطمنش
ام كريم وقعت من طولها كارما بتبكي ع تؤامها
ابو ريهام بيقرء قران الكل في تـ.ـو.تر سميه قبلت مدير المستشفى عشان تسال عن كريم
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
هدير خرجت من المطبخ
سعد بضحك اخيرا خرجتي ومسك ايديها يبـ.ـو.سها حمدالله ع السلامه ياجميل وحـ.ـشـ.ـتني
هدير مسكت تليفونها
وانهارت من البكاء قولي ياسعد وانا امتي هخلص منه لحد امتي هيفضل في حياتي ويتعب فيا وفي اعصابي انا عملتله ايه ليه مش عايز يشلني من دmغه ليه كل ماافرح يبوظ فرحتي
سعد :بحيره وقلق في ايه
هدير: في ان شكلي هعيش عمري كله حزينه في ان شكل الفرحه هتبعد عني
سعد :فهمني ياهدير في ايه
هدير :قبل ماافهمك انا راحه عند ماما وانت لازم تطلقني
سعد بصدmة في ايه
هدير دخلت تحضر هدومها وهي دmـ.ـو.عها في عيونها
ياتري هيحصل ايه تفاعل بقي وتقيم لروايه
انتظروني في ال18
داليا عليروايه حكايه ارمله عانس مطلقه
تأليف داليا علي الفصل 17
ابو ريهام :مالك يابني في ايه
كريم :ابدا مفيش ممكن امشي عن اذنك ولسه هيمشي
ابو ريهام :ولما بتحبها. مجتش تتطلبها مني ليه ولما هي بتحبك مقلتش ليا ليه
كريم :بحسرة كنت جاي اطلبها والله كنت جاي كلي حنين وشوق ولهفه
بس خلاص ربنا يسعدها عن اذنك
ابو ريهام: انت ابني بس انت وبـ.ـنتي خبيتو عليا وانا لاول مرة اقف عاجز انا اديت كلمه لناس
كريم :وانا مقدرش اطلب منك انك تسحب كلمتك ربنا يسعدها
ابو ريهام: انا مربي بـ.ـنتي متخبيش عني حاجه طب لما هي حزينه وملهوفه عليك كده وافقت ليه وانت مجتش ليه في ايه وحكيتكم ايه وعرفتو بعض امتي وازاي
كريم :بتنهيده حـ.ـز.ن والم وعـ.ـذ.اب الفراق الي تاعب قلبه كل الي اقدر اقولهولك سؤء تفاهم هو سبب كل ده وهي اختارت خلاص والموضوع انتهي ملهوش لازوم نتكلم في ربنا يسعدها ويوفقها عند اذنك نزل يجري ع السلم ركب عربيته وانفجر في البكاء معقول خلاص كده هتبقي لغيري
معقول كده مش هنبقي لبعض ليه ياريهام مستنتيش ليه حكمتي ع حبنا بالفشل ليه حطيتي النهايه لوحدك ليه مستنتيش كنت هجيلك انتي حبيبتي طلع منديل بيمسح دmـ.ـو.عه فضل يسوق عربيته اتفجئ بعربيه بتجري وراء فضل يجري يجري والعربيه تقفل طرق لحد موصله طريق مقطوع وكريم وقف والعربيه وقفت وكريم اول مشاف العربيه اتفتحت ومن هنا الصدmه
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
سعد وهدير بيعيشو اجمل شهر عسل حب ودلع وهيام وغرام سعد كان حاسس انه متجوزش قبل كده
هدير حاسه بحساس غريب بس مطمنه
سعد :دودو خلصي بقي عايزك تقعدي جمبي
هدير :من المطبخ حاضر ياحبببي دقائق والكيك يجهز
سعد :قلبي متتاخريش
هدير بتزين الكيك وبتبتسم فرحانه جدااااا بوجودها مع سعد وامه واولاده الي اتعودت عليهم وفرحتها بتزيد لما بتعملهم حاجه ويفرحو
وفون رن بصوت رساله واتس فتحت الرساله لقيت تسجيل
فتحت التسجيل وفي ودنها السماعه ومستمرة بتزين الكيك
واول ماابتديت تسمع وقفت تزين وقلبها انتفض وهي بتسمع التسجيل علت الصوت وركزت
اكرم :بقولك ياسعد انا مش عايزها تحس بحاجه وعايزك تنفذ الي بقولك عليه
سعد :طبعا ياصاحبي انا معك في اي حاجه
وهنتقم لامك وهجبلك حقكم
اكرام: عشمي طبعا خلص ونفذ الي قلتلك عليه
سعد :عنيا
هدير :وقفت تزين وخرجت لسعد
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
اكرم :قاعد مع بـ.ـنت ليل وهما ع السرير يعرفها من سنين اسمها هند
هند: كفايه يااكرم بقي انت لازم تتعالج الطب اتقدm وكل حاجه وليها علاج انت بتكابر ليه
اكرم: قام واتعصب وضـ.ـر.بها بالقلم اخرسي خالص انا كويس انتم الي مش قادرين تحركوني
هند بخــــوف من ضـ.ـر.به ليها لان كل متتكلم في الموضوع ده يضـ.ـر.بها جـ.ـا.مد طبعا ياحبيبي ايواة انت زي الفل
اكرم كـ.ـسر الفاظه ع الارض انتي بتخديني ع قد عقلي
هند: وخــــوفها بيذيد قامت. وحـ.ـضـ.ـنته انا اسفه حقك عليا
اكرم بدلها الحـ.ـضـ.ـن وابتداء يبكي تتجوزيني
ياهند
اكرم جواه عايز يثبت للكل انه ساليم وهدير واهلها كدبين خصوصا الفترة الاخيرة وبصت الكل بقيت بتعري وكلام الناس الي مبقاش عارف يمشي منه
هند اكرم انا بـ.ـنت ليل يعني كل يوم مع رجل انت اكيد مش عايز تتجوزني عشان سواد عيوني انت عايز تتجوزني عشان طلقتك صح
اكرم: بغل وكره ايواة صح لازم اثبت للكل اني مفيش حاجه وهي لازم تطلق تاني وبعد متسمع التسجيل القديم الي انا قصيته هتطلق
هند :بديق من غل اكرم بس ده مش صح وانت لازم تتعالج
اكرم: بعصبيه وصوت عالي وانتي مالك انتي مالكيش دعوة انا هجبلك شقه واتجوزك وهعملك فرح وهحطلك فلوس بااسمك عايزة اي اكتر من كده هشيلك من القرف الي انتي في وهريحك وهخليكي معكي فلوس مت عـ.ـر.فيش تعديها وهتريحي اهلك الي انتي شغاله الشغلانه الزفت دي عشانهم عايزة اي اكتر من كده
هند: بصراحه عرضك مغري طول عمري نفسي ابطل الي انا في وارتاح ويبقي ليا بيت
اكرم: خلاص وفقي
هند: بس انا نفسي اتجوز واخلف وابقي ام
وانت مش هتقدر تعملي ده مستعده اتجوزك بس قبل مااتجوزك تروح معايا نكشف ولو في امل ماشي نتجوز
اكرم: بزعيق وعصبيه انتي بتتشرطي عليا يامومس يازباله وشـ.ـدها مش شعرها وفضل يجرها اخرجي برا ياكـ.ـلـ.ـبه يازباله انتي نفسك تفضلي طول عمرك في القرف ومش عايزة تبطلي برا
هند :ودmـ.ـو.عها نزلت حقير مراتك نفدت بجلدها وعلت صوتها لو بوست رجلي مستحيل اجيلك تاني
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
مي :بتتصل ع حاتم مبيردش هتتجنن معقول حاتم فعلا هيتجوز غيري لا مستحيل اتصلت ع خلتها تكلمها وفعلا اكدتلها الموضوع انه هيخطب ويتجوز قريب اوووي وانه اختار مهندسه جميله وبـ.ـنت واخر سنه في كليتها
مي: قفلت معها هتتجنن بعد مفضل معها وهي متجوزة شهور يكرهها في سعد وفي امه خالها سابت البيت وفضل معها فسح وخروجات ولما كانت تجبله سيرة الجوز يقولها لما تبقي حرة
مي: يعني لما اطلق هتتجوزني
حاتم :اكيد يامي اومال هو لعب عيال انا بعشقك من زمان انتي الي سبتني وروحتي اتجوزتي
مي: كنت غـ.ـبـ.ـيه مكنتش اعرف انه هيقيدني كده وانه جايبني خدmه لامه
حاتم :شـ.ـدها وحـ.ـضـ.ـنها وادكي عرفتي
مي :خلاص سبته
حاتم :رسمي يابيبي رسمي
مي: مهو رخم مش عايز يطـ.ـلق
حاتم :خليكي عند موقفك وهو هيوافق ولا اقولك تعالي نتصور كام صورة حلو وارفعي حاله عندك انك اتخطبتي
مي: ابتسمت ههههههههههههههه حلو بس اخواتي
حاتم :لما يسالوكي عادي احنا بنهزر وانتي بتعملي كده عشان تطلقي
مي :انا بس صعبان عليا الولاد
حاتم: بعد منتجوز نجبهم يعيشو معانا ونجيب عليهم اخوات كمان مي :بفرحه بجد ياحاتم
حاتم :بجد ياقلب حاتم
فاقت من شرودها ع رنه تليفون حاتم فتحت بسرعه
الووووو
حاتم :ممكن تبطلي رن بقي بطلي عمايل المرهقين دي لو سمحتي
مي: انت فعلا هتتجوز
حاتم :ايواة
مي بعصبية وانا
حاتم :انتي ايه
مي: مش كنا متفقين ع الجوز
حاتم :وانا اي يجبرني اتجوز واحده مطلقه وانا متجوزتش قبل كده
مي: ومين خالني اطلق
حاتم :ههههههههههه دmغك يابيبي
مي :بدmـ.ـو.ع حاتم باالله عليك متهزرش متسبنيش انا بحبك
حاتم. :ومين قالك هسيبك انا وانتي نضـ.ـر.ب ورقتين  عـ.ـر.في ونعيش بقي وهتبقي انتي الاولي وهفضلك عليها في كل حاجه
مي موافقه بس نعرف اخواتي
حاتم :لا يابيبي لا اخواتك ولامك ولامي ده سر بينا انا وانتي بس
مي :ازاي ده ياحاتم انا سبت جوزي واولادي عشانك
حاتم :ده اخري معكي موفقه تمام مش موفقه خلاص براحتك ومتتصليش بيا تاني
وقفل السكه
مي :قفلت السكه وانهارت من البكاء خسرت كل حاجه
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
اميرة: مصدومه ومبترودش
ياسين :باابتسامه مفكرني مش عارف
اميرة: بتسرع امي الي قالتلك
ياسين :يعني حقيقه يعني ظني مش غلط
اميرة :اديقت من تسرعها وانه كان بيخمن
ياسين :وشك اصفر بتنهجي من اقل حاجه اكتر من مرة مش قابله الاكل وقئ مستمر معكي من ساعه مشتغلتي معايا
اميرة :لحظت ده كله
ياسين: ههههههههه هو انا بتاع بطاطا
اميرة :ابتسمت تلقائيا مقصدش بس انت اطفال
ياسين: بس افهم نسا وافهم بطنه واكتر من تخصص افهم في عادي في الشهر الكام
اميرة :اخر التاني ومفيش دكتورة راضيه تسقطني وجربت كل الوصفات الشعبيه ومفيش فايده
ياسين :ابن مين
اميرة :قلبها و.جـ.ـعها من سؤاله
ياسين: مش عايزة تقولي
اميرة: هقولك حاجه تانيه الاول
ياسين :اتكلمي
اميرة :تعرف ان انا مخـ.ـنـ.ـوقه ومديقه جداااا من مجتمع مبيحترمش الست مع ان الاسلام كرم الست وعززها جداااا
انت بكل بساطه بتسال ابن مين وكان انسانه زباله متاحه لاي حد
ياسين: لسه هيتكلم اميرة منعته هكمل كلامي الاول ياسين حرك راسه بموفقه
ومش انت بس تعرف انا اول مرة اشتغل بيها في البيتوت واحد عملني بحترام قلت الدنيا بخير ههههههههه اتفجئت انه بيعرض عليا ان اعيش معه في شقه خاصه من الاخر عشقته يعني صاحب المطعم الي كنت شغاله في عرض عليا يتجوزني  عـ.ـر.في
يوووووه وغيره وغيره وكل يوم بقابل كتيررررر الي عايز يقضي معايا ليله ويدفع كويس والي عايزني عشيقه والي عايزني زوجه في السر بقابل كتيررر اوي سؤال هو مش من حق الارمله تتجوز وتعيش حياتها تاني وفي نور بلاش تتجوز مش من حقها تعيش من غير مدايقه من الناس مش من حقها تعيش تربي ولادها من غير متلقي واحد يفضل يزن ع دmغها للحـ.ـر.ام ممكن في لحظه ضعف توافق طب وبعدين تكمل حياتها ازاي وهي كارهه نفسها
اه صح كنت هنسي اتعرض عليا اتجوز رسمي بس اسيب بـ.ـنتي وع واحده تانيه ههههههههه وعفش قديم ماانا رخيصه بقي
وابتدت دmـ.ـو.عها تنزل
ياسين: متقوليش كده
اميرة: وفي الاخر واحد شلني وحطيني قدm الامر الوقع ضعفت تعرف ضعفت ليه ضعفت عشان حبيته عشقت رحته كنت مبسوطه لدرجه محدش يتخيلها
كان بنسبالي حلم وفقت عليه بيقولي اسف
كانه كـ.ـسرلي مسترة ولا قلم ولا قطعلي بلوزة بمنتهي السهوله بيقولي اسف
ياسين انا
اميرة.: بصدق وعيون مليانه دmـ.ـو.ع ايواة انت
ياسين: ابني
اميرة: بعصبيه لسه بتسال انا مشانسانه زباله ولا انا حاجه وحشه زي ماانت وغيرك مفكر العيب ع مجتمع اثبات الشرف الوحيد عنده هو العذريه والارمله والمطلقه بالنسبه لمجتمعنا معندهومش شرف رخاص لعبه لاي حد
ياسين: والله مااقصد كده خالص واليوم الي كنا في سوء حصل للغبطه بدل مااخد اسبرين صداع اخدت منشط قوي فمقدرتش اسيطر ع نفسي وانا معكي بس منكرش ان كنت مبسوط وفرحان منكرش ان اليوم ولد زكري حلوة بالنسبالي منكرش ان كنت معجب بيكي
اميرة: بحـ.ـز.ن كنت
ياسين :باابتسامه ومازلت وذاد اعجابي بيكي ومقصدش انك انسانه زباله ولا اقصد كده خالص بس وضع ان اشوفك بقميص نوم ده يخليني اظن
اميرة :ان رخيصه
ياسين: ممكن الاول ظنيت كده بس مع الوقت ولما عشرتك انتي اشرف من الشرف يااميرة انتي ملاك انتي احسن واطهر انسانه عرفتها
اميرة ا:بتسمت بخجل
ياسين :ابتسم يااااه كان نفسي اقابلك من زمان مكنتيش هتلقيني كده كنتي هتلقي شخص تاني
اميرة :وايه يمنع
ياسين: كتيرررر جوايا حجات كتير اتكـ.ـسرت وتنهد بحـ.ـز.ن وحسرة
اميرة: ممكن تحكيلي
ياسين: نفسي احكي بس هتسمعيني
اميرة: ايوة هسمعك
ياسين: ساق العربيه تعالي معايا
اميرة :ع فين
ياسين :دقايق وهنكون هناك
ياسين :فضل سايق واميرة الفضول هيجننها ياتري ريح فين ياتري في اي ياسين وقف عند عمارة ونزل وفتح الباب
البواب رحب بيه اتفضل يادكتور
ياسين :اخد اميرة ودخل الاسنسير
اميرة: جوها قلق وخــــوف
ياسين: بيبصلها باابتسامه ونظره حنان معني اطمني
اميرة نظرته ولدت الثقه جوها بدلاه الابتسامه ياسين قلبه بيوجـ.ـعه اميرة لحظت رعشه ايده مسكت ايده اوي
ياسين :ابتسم وبصلها بنظره كلها حـ.ـز.ن بس مدري
الوقت ده كله نظرات حيرة ع قلق ع حـ.ـز.ن ع خــــوف وقف الاسنسير ياسين طلع المفتاح ومن رعشه ايده مش عارف يفتح
اميرة :اتاكدت ان في سر كبير وفي للغز مش جايبها عشان حاجه وحشه لا ده في حاجه من نظرته وبصيته ورعشه ايده صعب عليها جداااا نفسها تقوله مالك وخايف ليه نفسها تحـ.ـضـ.ـنه وتقوله اطمن انا معك خدت المفتاح وفتحت الباب دخلت وياسين دخل وراها بخطوت ضعيفه مسكت ايده ودخلت
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
كريم اتفجي بمنال ومعاه واحد طول بعرض واضح انه بودي جرد وهوالي كان بيسوق العربيه لحد موصل كريم للمكان ده
منال :بضحكه عاليه ههههههههههههههه ازيك ياكوكو
كريم: بكل ثقه الحمدالله جايبني هنا ليه
منال تخليص حساب
في نفس الوقت ريهام قامت وقالت انها تعبانه
ابوريهام: حزين ع كريم الي في مقام ابنه وحزين ع بـ.ـنته مش عارف يحـ.ـز.ن منها ولا عليها طول عمره وخدها بـ.ـنته وصديقته وحبيبته ازاي متحكيش عن كريم ازاي متقولش لابوها الي في قلبها وحزين ع خطيبها الانسان المحترم طب زمبه اي
التفكير تعبه استاذن من الناس ان ريهام تعبانه اكلت حاجه ملوثه الكل روح
هو محتاج الهدوء والراحه ومحتاج يكلمها ويعرف منها كل حاجه وحاسس بيها محتاجه ترتاح كانت بتنتفض لما شافت كريم طب يوسيها ولا يعقبها حيرة اه يارررب ريح قلب بـ.ـنتي
ريهام دخلت اوضتها انفجرت في البكاء مسكت الفون فكت الحظر وفتحت صور كريم احاسيس كتيرررره حسره و حـ.ـز.ن و الم و اشتياق كل متفتكر نظرة كريم ليها بكـ.ـسرة وقله حيله يعلي صوت بكائها بتكتم صوتها بالمخده عشان محدش يسمع صوتها بيعلي بس نفسها تصرخ تقوله بحبك مش هعرف اعيش من غيرك مش هعرف ابقي مع حد غيرك
ابو ريهام دخل لقها المخده ع وشها وصوت بكاء عالي شال المخده بلهفه
ريهام شفت بابها قامت حـ.ـضـ.ـنته وفضلت تبكي بحسره شكلها صعب عيون حمرا من شـ.ـده البكاء الكحل والمسكرة بهدله وشها اسود مش شكل عروسه فرحانه ان خلاص هتخرس الناس الي بيتكلمه عليها خلاص هتبني بيت وحياه جديده ومش هتسمع كلمه عانس تاني مش هيجلها بنات صغيره يغظوها بالدبله
شكل وحده مكـ.ـسورة مقهورة عاشت عمره كله في الدرسه واجتهاد وعمرها محبت ويوم متحب يفترقه لا وكمان تتخطب وانسان محترم طب تعمل اي مر وقت وهي في حـ.ـضـ.ـن بابها
ولد ريهام بـ.ـنته الوحيده اد اي بيتعـ.ـذ.ب ويمكن اكتر منها دmـ.ـو.عها سكاكين بتقطع قلبه بعدها عن حـ.ـضـ.ـنه مقولتليش ليه
ريهام :خــــوفت تقابل حبي بااني بخون ثقتك
ابو ريهام: طب هو انا كده عايز افهم كل حاجه بصراحه
ريهام :قعدت جمب بابها وحكتله كل حاجه وحكتله يوم مشفت منال معه
ابوريهام: ومت عـ.ـر.فيش مين دي
ريهام لا وبعديها منع يكلمني ورغم الي عمله قلبي خلني ارن عليه مردش
ابوريهام: انا معرفش دي مين ولا في اي بس انا شفت في عينه انه بيحبك بجد غلطتي 3مرات
مرة لما خبتي عليا ومحكتليش وانا كنت اقدر اعرف كل حاجه ومرة تانيه لما شفتي مع واحده وسبتي فترة كان ممكن تتصلي وتوجيه وتكلمو في وقتها. وتديله فرصه يحكي او لو كنت انا اعرف او ع علم كنت هعرف منه كل شيئ
والمرة التالته انك تظلمي واحد ملهوش زمب معكي لو مكنتيش هترجعي لكريم بس كنتي تستني تدوي جـ.ـر.حك الاول مش تروحي لشخص وانتي مجروحه لا هت عـ.ـر.في تسعدي ولا تحسي بسعاده
بس انتي بصيتي لكلام الناس وقولتي عريس مناسب وخلاص
ريهام :بحـ.ـز.ن وقهرة كلمه عانس صعبه
ابو ريهام :بعصبيه مـ.ـيـ.ـت مرة اقولك مالكيش دعوة بالناس انتي مصممه تهتمي بالناس طب خاليهم ينفعوكي بقي نفعوكي دلوقتي وانتي مقهورة من البكاءومش عارفه تعملي ايه زمب الولد المسكين الي روح مع اهله مش كان المفروض النهارده خطبته يقعد مع خطيبته يفرح معها مش المفروض تكوني انتي كمان فرحانه مش المفروض اكون انا فرحان بـ.ـنتي الوحيده بتتخطب حطتيني في حيرة وقلق فجاءه تليفون ريهام بيرن برقم كريم
ابو ريهام ردي وافتحي الميك ريهام نفذت
سمعه كريم
انتي هتعملي ايه يامنال
منال هعمل الي لازم يتعمل الي يلعب معانا اخره المـ.ـو.ت
كريم انتي جايبني ع طريق المقطم >#عشان تقــ,تــلني هنا
منال ههههههههههههههه
ابوريهام: وقف هو وريهام علامـ.ـا.ت الخــــوف ظهرت خد ريهام وجريو
ركبو عربيه وفضل يسوق سريع
منال انت تستحق المـ.ـو.ت عملنالك ايه تعمل فينا كده ده انت الوحيد الي حبيته يا كريم
كريم :قولي كان ناقص اي ومش تعملو انتو دmرته اختي وسنين ودmـ.ـو.ع امي منشفتش عليها منال بحيرة اختك مين
كريم :كارما الي كانت مرات اخوكي وطلقتوها. وسقطو الي قي بطنها
منال :بعصبيه ياابن الكـ.ـلـ.ـب انت اخو الحـ.ـيو.انه دي ايوة سقطنها ومسمحناش لا ليها ولا لغيرها ياخد من املاكنا حاجه
كريم ده حقهم وانا هتكلم ع الحق ليه انتم مصيبكم كتيررررره ظلمـ.ـو.ته كتيررررررررر
انا خدت حق الكل انا مش نـ.ـد.مان ع حاجه
منال ههههههههههههههه ماشي ياشهيد الشهامه واطلقت عليه رصاصه جات ناحيه قلبه وصاصه في رجله
كريم اااااااااه ووقع الارض
ريهام :بصرررررررخ في العربيه وانهيار كررررررررررررررريم
ابو ريهام: اهدي ياريهام جيب العواقب سليمه يارب
ريهام: ملهوش صووت مـ.ـا.ت يابابا مـ.ـا.ت وتنهارت
ولد ريهام الخــــوف بان عليه اتصل بالبوليس والاسعاف وبلغ اهل كريم اتصل باامه
ريهام :منهارة من العـ.ـيا.ط
البوليس وصل والاسعاف قبل ابو ريهام
دقايق ووقفت العربيه وابو ريهام. وريهام وصلو
ريهام شافت كريم غرقان دm
فضلت تصوت بنهيار
كريم بعيون كلها دmـ.ـو.ع انا بحبك انا مخنتكيش وغاب عن الوعي وهو حاطط ايده ع قلبه
ابو ريهام: اول مشاف كريم حط ايده ع قلبه دmـ.ـو.عه نزلت عرف ان كده
خلاص
وصلو المستشفى اهل كريم امه واخته وام ياسين وصلو
ام كريم عارفه ابو ريهام
ريهام كانت ملفته لنظر بتبكي بحرقه
قلق من الكل
الدكاترة مبترودش ع حد
ريهام لقيت ممرضه خارجه جريت عليها قبل اي حد وصلت دmـ.ـو.عها وشهقتها حالته ايه لو سمحت
الممرضه مكدبش عليكم الحاله مطمنش
ام كريم وقعت من طولها كارما بتبكي ع تؤامها
ابو ريهام بيقرء قران الكل في تـ.ـو.تر سميه قبلت مدير المستشفى عشان تسال عن كريم
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
هدير خرجت من المطبخ
سعد بضحك اخيرا خرجتي ومسك ايديها يبـ.ـو.سها حمدالله ع السلامه ياجميل وحـ.ـشـ.ـتني
هدير مسكت تليفونها
وانهارت من البكاء قولي ياسعد وانا امتي هخلص منه لحد امتي هيفضل في حياتي ويتعب فيا وفي اعصابي انا عملتله ايه ليه مش عايز يشلني من دmغه ليه كل ماافرح يبوظ فرحتي
سعد :بحيره وقلق في ايه
هدير: في ان شكلي هعيش عمري كله حزينه في ان شكل الفرحه هتبعد عني
سعد :فهمني ياهدير في ايه
هدير :قبل ماافهمك انا راحه عند ماما وانت لازم تطلقني
سعد بصدmة في ايه
هدير دخلت تحضر هدومها وهي دmـ.ـو.عها في عيونها
سعد :دخل الاوضه ورا هدير في اي ياهدير طمنيني
هدير: بدmـ.ـو.ع اكرم ياسعد بعتلي تسجيل بصوتك اتفضل وسمعته
سعد: الكـ.ـلـ.ـب ده زمان وهو قصاص المكالمه
هدير :قطعته انا عارغه وواضح اوي انه قبل متشوفني حتي
سعد :اومال عايزة تسيبي البيت ليه
هدير :عشان هو هيفضل ورايا ده انسان مريـ.ـض كل هدفه في الدنيا يخرب حياتي. وبس وانت ملكش زمب حياتك تخرب معايا
سعد: الي بتقولي ده جنان احنا سو نواجه اي حاجه
هدير :واحطك في مشاكل وقرف لا ياسعد
سبني همشي
سعد :بحنان قرب منها واهون عليكي تسبيني
هدير :بضعف وصوت وطي عشان بحبك
سعد :بحنان وقرب منها الحب بيقوي مش بيضعف خليكي قويه عشاني وعشان امي الي بتدعيلك ع طول وامك واولادنا الي حالهم اتحسن ع من يوم مدخلتي حياتي ولا اقولك عشاني طب هحـ.ـضـ.ـن مين وانا نايم
هدير: باابتسامه خجل ههههههههههههههه المخده
سعد :مدهاش فرصه تكمل واهون عليكي وراحو في عالم تاني
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌷🌹🌹🌹
ياسين: نور النور
اميرة: بصت لقت برواز في صورة ياسين عريس وجمبه واحده عروسه والبرواز مكـ.ـسور
اميرة :بصت في عينه شقه مين دي
ياسين: دي شقتي كل العيله عارفين ان بعتها بس انا مبعتهاش
اميرة: كمل بسمعك
ياسين :والحـ.ـز.ن في عيونه بس مبتسم ابتسامه الم مسك اميرة ودخل بيها اوضه
ونورالنور دي اوضه نومي اه والي شفتيها في الصورة هنا كانت بتقولي بحبك بدل المرة الف مرة وشاور ع الباب اول ماادخل كانت تجري تحـ.ـضـ.ـني وتقولي بحبك
مشي عند الدولاب فتحه طلع فون وادي لاميره افتحي الفون ده
ده فوني القديم الف رساله واتس كلهم بحبك بعشقك انت الي ليا شاور ع الملايه
الملايه دي كانت مفروشه يوم فرحنا ههههههههههههههه اقصد يوم الخدعه ههههههههههههههه
اميرة مبتعملش حاجه غير انها تبص لملامحه الي كلها حـ.ـز.ن
جاب البومـ.ـا.ت وفتحهم شايفه دول كلهم كده صورنا سوا فتح البوم ده قبل الجوز وشاور ع صورة دي يوم مقالتلي لازم نتجوز بسرعه وانا زي العبـ.ـيـ.ـط فكرتها ملهوفه عليا اتريها حامل وعامله عمليه للعذريه وانا ولا اعرف ههههههههههههههه
ياسين: تنهد بحـ.ـز.ن وقص عليها حكايته كامله هو والي كانت مـ.ـر.اته
اميرة: ومبعتش الشقه ليه بتحبها
ياسين :بعصبيه وصوت عالي عشان افضل عمري كله فاكرها وفاكر الي عملته فيا عشان كل مااضعف اجي هنا وافتكر ان كل ده وهم
مسك اميرة وشـ.ـدها
اميرة :ايدي ياياسين
ياسين: دخل اوضه اطفال كلها لعب وعرايس بناتي
ياسين: هنا كنت بقعد بسعات ولما ابقي حزين انام هنا
هنا سمعت كلمه بابي وايدين صغيرة كانت بتحسس عليا وتقولي بابي
وفي الاخر وهم كله وهم صوته علي ومش عارف يسيطر ع غـــضــــبه
اميرة :اهدي ياياسين
خرج راح المطبخ هنا كنا بقف سوا نجهز الاكل طلع كل حاجه وهم وكدب خرج الصاله جاب كيس كله هدوم بناتي صغيرة
دي هدوم مكه
اميرة: بستغراب مكه
ياسين اه كان اسم الي كانت بـ.ـنتي للاسف مش قادر اصدق انها مش بـ.ـنتي يااميره
مش قادر انسي اي حاجه خالص ديما بفتكر عارفه يعني ايه خيانه يااميرة يعني فضلت عليا راجـ.ـل تاني يعني انا مش راجـ.ـل او ناقص
اميرة: متقولش كده
ياسين :اصعب شي الخيانه والكدب والوهم
اصعب حاجه قهرتني وقسمت ضهري يوم مدفنت مكه مش قادر انسي
اميرة :طول ماانت حابس نفسك في الماضي مش هتنسي
ياسين: مش قادر ودmـ.ـو.عه نزلت اميره صعب عليها جدا حـ.ـضـ.ـنته وهسالك سؤال وتجاوب بتحبها
ياسين :بتلقائيا لا بس اسالي اي راجـ.ـل الخيانه سهله
اميرة: عارفه انها مش سهله بس لازم تعيش وتنسي
اميرة :هعيد السؤال بتحبها
ياسين: بحبك انتي
اميرة: بفرحه يبقي تنسي يبقي نبتدي من جديد والشقه دي تتباع
ياسين :يوم ماابيعها ابقي ابتديت انسي
اميرة :حطيت ايده ع بطنها انسي عشان ده
ياسين: ابتسم تصدقي ان اول مرة افرح بجد
اميرة :مش شاكك انه مش ابنك
ياسين: خالص عارف ومتاكد انه ابني
زمان لما قالتلي انها حامل محستش بفرحه بس لما شفت عليكي اعراض الحمل حسيت بفرحه واتمنيت من ربنا يطلع صح
اميرة :حـ.ـضـ.ـنته جـ.ـا.مد بحبك
ياسين :بهدوء وانا بمـ.ـو.ت فيكي يلا نخرج من هنا قلبي بيوجـ.ـعني هنا
اميرة: يالا ايه رئيك نروح مكان ع البحر
ياسين :بحر ههههههههههههههه
اميرة: ههههههههههههههه نهر النيل الله
ياسين: ههههههههه اذا كان كده ماشي وركبو العربيه ياسين اول مرة يحس براحه كأنه جبل واتزاح عن قلبه مش عارف ايه سبب فرحته واميرة تفرق معه اوووي كده لدرجه دي اول مقالها ارتح لدرجه دي مبسوط معها
نزله ياسين تعالي نروح الكافيه ده
اميرة :لا تعالي نتمشي هنا ومسكت ايده وجريت
ياسين :ههههههههه اهدي يامـ.ـجـ.ـنو.نه لو حد يعرفني شفنا يقول ايه
اميرة :يقول بيحبو بعض انسي بقي ده انت دكتور مش وزير الله
ياسين: ههههههههه الله
ياسين :ياحبيبي براحه انتي حامل وانا عايز البيبي ده
اميرة :بجنون انا ولا هو
ياسين: انتي طبعا الاول وبعدين هو
اميرة :تسلملي تعالي الله بطاطا
ياسين: مـ.ـجـ.ـنو.نه جابلها بطاطا هو مكسوف عمره معمل كده وطول عمره جد وفي شغله
ياسين: هناكل في الشارع
اميرة: بجنون ايوان بقولك ايه اقــلـــع الجاكت ده
ياسين :ههههههههه اشمعنا اصل الجاكت ده الي محسسك انك دكتور انسي بقي
ياسين: هههه المشكله في الجاكيت
اميرة :ايوان ههههههههههههههه
ياسين اهو ياستي الله اله ايه ده ايه ده
اميره: ههههههههههههههه في ايه
ياسين: تصدقي نسيت ان دكتور ههههههههههههههه
اميرة :ههههههههههههههه خبطته ع كتفه خضتني
وفجاءة فونه رن
ياسين: دي امي
اميرة :خير
ياسين: اكيد مش مطمنه لخروجنا سوا
اميرة ليه يعني
ياسين غير انها اتفجئت انك مديرة اعمالي ده قفشتنا متلبسين ههههههههههههههه
اميرة :ههههههههههههههه اتلم
ياسين: اتلمـ.ـيـ.ـت ههههههههههههههه هرد
اميرة :ماشي
ياسين :الو
ياسين: قفل وجري يالا يااميرة
اميرة: في اي
ياسين: اركبي بس
اميرة: في ايه
ياسين :بخــــوف وقلق كريم ابن عمي مضروب بالرصاص. وحالته خطر
اميرة: لا اله الا الله وحطيت ايديها ع بوقها هو كويس
ياسين: معرفش معرفش
اميرة :ريهام. وفضلت تبكي
ياسين: جري بالعربيه هوصلك بيتك
اميرة :لا هجي معك ده اكتر واحد انهارده كان فرحان بخروجنا سوا وضح انه بيحبك اووووي
ياسين: طب بـ.ـنتك
اميرة: مع امي هكلمها اقولها يالا انت بس
ياسين :واميرة وصلو المستشفي
اميرة: شافت ريهام وحالتها فضلت تحـ.ـضـ.ـنها والكل استغرب من معرفتهم ببعض.
مفيش دكتور بيطمنهم
شويه ودخل عمليات
الكل في قلق وخــــوف وام كريم تعبت وعلقوها محاليل في اوضه تانيه
ياسين كل شويه بيروح لدكاترة ويطلع وينزل واميرة معه
سميه مش مرتاحه لوجود اميرة. وياسين سوا
ريهام مبتتكلمش
عدي اكتر من ست سعات وكريم في العمليات
النهار طلع
ياسين: لو سمحت كله يمشي وجودكم ملهوش لازمه ولو في اي حاجه هبلغكم
كريم اصر انهم يمشو
كارما :بغيرة كله يمشي والانسه لاء. وشاورت ع اميرة
اميرة: بصت لياسين .ومتكلمتش
ياسين: لا هتروح عشان ترتاح وكلكم تروحو
ريهام سنده ع كتف بابها ودmـ.ـو.عه بتنزل
ياسين قرب وبيكلمها
ريهام: بدmـ.ـو.ع مش هقدر امشي واسيبه يادكتور
ياسين: قدر موقفها طب عشان ولدك
اميرة: وقفت جمب ياسين لو سمحت ياعمي روح انت ارتاح وانا هخلي بالي منها احنا اصحاب واخوات
ابو ريهام بعد الحاح وفق وروح وساب ريهام
كارما اديقت ان اميرة ممشيتش
اكر م مكنش عارف يعمل ايه ومش قادر يوجه الناس واحدقاله اتجوز وفعلا سال وعرف ان في واحده سبق ليها الجوز قبل كده وارمله ومعها بـ.ـنت وولد ومن منطقه بعيده فرح وقال مش هتطلب تخلف وهتسكت
فعلان تمم كل حاجه واتجوزها وراحو ع شقته
نور: مبروك ياحبيبي
اكرم: الله يبـ.ـارك فيكي
نور: دخلت اوضه النوم ولبست منامه قصيرة وخرجت وبتكلم اكرم بكل دلع
اكرم :فين عيالك
نور: نامو
اكرم :طب جعان
نور: دخلت حضرت الاكل وجات لقيت اكرم بيدخن سجاير ريحتها وحشه
نور :اف ايه ده
اكرم: بضحك الي شايفه ياعروسهةههههههههه
نور: بعد شويه قعدت جمب اكرم فضلت تدلع عليه مر وقت وبعد شويه اكرم مشي معها ع السرير مر وقت مش قليل بالعكس طويل
اكرم ارتبك
نور مبتتكلمش خالص
اكرم: ساكته ليه وقام زي المـ.ـجـ.ـنو.ن يضـ.ـر.بها
نور: بعـ.ـيا.ط انت بتضـ.ـر.بني ليه انا عملتلك حاجه
اولاد نور قامو مفزوعين
اكرم: بيضـ.ـر.ب نور بـ.ـنتها جريت عليها خدت ضـ.ـر.به بالحزم ع دmغها وقعت ع الارض نور صرخت وجريت تلبس وخدت عيالها وراحت ع المستشفي ببـ.ـنتها وكلمت اهلها
البـ.ـنت جالها نـ.ـز.يف ع المخ توكه الحزام حديد البـ.ـنت متحملتهاش نور قالت لدكتور ان اكرم الي ضـ.ـر.ب البـ.ـنت ومسكتتش عملت محضر بضـ.ـر.بها وضـ.ـر.ب بـ.ـنتها وقالت للكل انه ضعيف جنسيا
سعد راح لاكرم يكلمه انه يبعد عن حياتهم اكرم استفذ سعد وقاله كلام صعب
سعد اتعصب وحصل اشتباك بينهم جـ.ـا.مد والناس اتلمت وفضو الاشتباك
سعد :لو قربت مني او من مراتي انا مش هسكت يااكرم
اكرم :لم انت مراتك عني هي الي بتشغلني
سعد :والناس مسكينو لو جبت سرتها هقــ,تــلك. هي هتشغلك وهي الي خلعتك انت مفكر نفسك راجـ.ـل عشان تشغلك
اكرم :ههههههههههههههه ابقي اسال مراتك الي هتسيبك وتجيلي
سعد: الناس مسكو ومشي قبل ميمشي قرب من اكرم وحظره ان يقرب لهدير وهو ماشي اشتري فون جديد وشريحه جديده وروح لهدير اخده فونها وعطها الفون الجديد
سعد :ده جديد وشريحه جديده عليها رقمي ورقم امك وانتي ابقي ادي رقمك لاصحابك بس
هدير :وفوني سعد انسي بقي نفتح صفحه جديده وننسي الي فات ونبدء من جديد عايزين نعيش حياه حلوة مفهاش مشاكل ولا اكرم ولاغيره فيها انا وانتي واولادنا واهلك واهلي بس
هدير: ابتسمت بحبك
سعد: اموووواه
هدير :ههههههههههههههه ايواة بقي
سعد :ههههههههههههههه لا بقي مش دلوقتي ورايا شغل
هدير: انت قليل الاداب
سعد :ههههههههههههههه لا اله الا الله انا نازل وبسها
هدير :خدني معك انا نازله عند ماما.
سعد: يالا
مش كل الستات زي بعض في الي شخصيتها قويه تعرف تاخد حقها ومتسكتش عن حقها مهما حصل لا يهمها ناس ولا كلامهم ولاطـ.ـلا.ق ولا اي حاجه يهمها الحق بس ذي نور كده
في الي مبتتكلمش وتخبي وتسكت وتضيع حقها ومهما حصل تستحمل وتبقي زي العبيد كل ده ليه عشان خايفه من كلام الناس وخايفه من لقب مطلقه زي هدير
وكآن المطلقه وصمه عارر للاسف مجتمعنا ديمان بيتهم الست لو الخلفه اتاخرت يبقي العيب من الست لو اتاخرت في الجوز تبقي عانس والعيب فيها اكيد مش كويسه عشان كده اتاخرت في الجوز لو خلفت بنات يبقي العيب فيها اتجوز واحده تانيه تجبلك الولد
لو جوزها مـ.ـا.ت ده قهرته لحد ممـ.ـا.ت اهو ارتاح منها لو فكرت تتجوز دي مش اصيله ونسيته ومش كويسه
ظالم انت ايها المجتمع ياريت كل واحد يبتدي بنفسه ويغير تفكيره مش عايزين نبقي قاسين ظالمين جـ.ـر.حين
ده الكلمه الطيبه صدقه
رسولنا عليه الصلاه والسلام سالته زوجته عائشه اكتر واحده في زوجاتك تحبها مين
اعطها تمرة وقالها متقوليش لحد ع التمره هقول قدmكم كلكم باليل وراح لكل واحده من زوجته واعطها تمرة وقال لكل واحده لاتخبري احد بااني اعطيتك تمرة
وجاء اليل واجتمعو كلهم
واعيد عليه السؤال مااحب زوجه لك يارسول الله عليه الصلاه والسلام قال صاحبه التمرة
جميعهم ابتسمو وابتسم هو
عليك افضل الصلاة والسلام
جبر الخوطر ياجماعه جبر الخوطر
ممكن نقضي ع شخص بكلمه واحنا مش حاسين ياريت ناخد بالنا من كلامنا
بلاش انتي ليه مخلفتيش لدلوقتي
بلاش ليه متجوزتيش لدلوقتي
بلاش اطلقتي ليه يعني هو انتي عملتيله ايه عشان يطـ.ـلقك
بلاش اتارملتي ياعيني بتفكري تتجوزي اكيد
بلاش نجـ.ـر.ح المشاعر بلاش نبقي قاسين ونتعلم جبر الخوطر الكلمه الطيبه صادقه
عايزين نصلي ع سيدنا وحبيبنا محمد
اللهم صلي وسلم عليك يارسول الله ياجابر الخواطر ياصاحب البتسمه رغم كل معناتك
نرجع لقصتنا بس كلامي ده دخل قصتنا لان قصتي ليها هدف
داليا علي
كريم حالته صعبه مافيش تحسن وللاسف دخل غيبوبه
اميرة روحت وياسين وريهام لان مفيش جديد ريهام اخدت اجازة وكل يوم بتروح لكريم من اول اليوم لاخره
ام كريم قلبها و.جـ.ـعها ع ابنها
كارما حزين ع اخوها وبتحاول تقرب من ياسين
سميه ومامت كريم عايزين ياسين يقرب لكارما
اميرة ليل ونهار مع ياسين وبتكلمه ع طول
ياسين راح كلم ولده اميرة وطبعا ماجلين لحد محاله كريم تتحسن
مامت اميرة فرحانه جدا
هدير وسعد عرفو بحاله كريم
وزرو في المستشفي هدير بتواسي ريهام الي بقيت زي الورده الذبلانه
الوقت ييعدي وكريم حالته زي مهي ريهام هتتجنن ع كريم مامته بتدعيله ليل ونهار سميه عند ام كريم وكارما
سميه: مامتك فين ياكارما
كارما: نايمه تعبانه ياطنط اصحيها
سميه: لا متصجهاش انا عايزكي في موضوع
كارما :تعالي اقعدي يامرات عمي
سميه وكارما قعدو يتكلمو
سميه :انا عارفه انك بتحبي ياسين من زمان
كارما: وطت راسها بخجل لا هو زي اخويا
سميه :بضحك ههههههههههههههه عليا انا بردو
كارما :بصدق ايواة بحبه من زمان وهو رفضني زمان واتجوز وانا اتجوزت وعمره محسسني ان حتي بيفكر فيا بيعتبرني اخته
سميه :ميمكن ربنا يجمع بينكم هو مطلق وانتي مطلقه وولاد عم وانتي زي القمر والف واحد يتمنكي البسي بس كده واتشكي وقربي منه
كارما ازاي
سميه: روحيله العياده قوليله جايتلك نروح سوا لكريم
اتصلي عليه باليل
كلمي ع اميله
هو انا الي هقولك
كارما: خايفه يكسفني
سميه: افضلي خافي كده لحد ميضيع منك
كارما :حاضر يا طنط هشوف ربنا يستر
سميه: بضحك هيستر بازن الله ههههههههههههههه ويارب فرحتنا تكمل وكريم يفوق
كارما بتمني ورفعت ايديها لربنا يارررب
مي مديقه من من الي حصل مع حاتم هو خلاص خطب ومبقاش يكلمها ولا بقي حتي يسال عليها
امها واخواتها زعلنين منها وعليها انها ضيعت جوزها من ايديها
مي نـ.ـد.مانه انها سمعت كلام حاتم وخربت بيتها.ولادها وحشوها نفسها في استقرار زمان حـ.ـضـ.ـنهم كل يوم وابتسمتهم حتي عيطهم وشقوتهم نفسها فيها
اخو مي محسن مالك نـ.ـد.مانه صح
مي :بديق ليه كلكم وخدين مني موقف حتي ماما مبتكلمنيش
امها دخلت ع كلامهم
ام مي: عشان خربتي بيتك باايدك ده انا بنزل السوق اجيب حجات الستات بتقولي ع الي عمله سعد مع البت الي اتجوزها مدلعها
محسن: بعصبيه يعني هو كان مبهدل بـ.ـنتك مهو كان مدلعها بردو
ام مي ايواة عندك حق بس بـ.ـنتي افترت عليه
مي :هتفضلو لحد امتي تسمعوني الكلام ده
ام مي: ع طول عشان متغلطيش تاني
مي: خلاص والله اتعلمت من الي حصل بس هعمل ايه
محسن :عايزة ترجعيله
مي: نفسي بس ازاي
محسن: سبيها عليا انا وامك ماما معايا
ام مي: معك يابني وموفقه اعمل اي حاجه
محسن ع بركه الله اجهزي يامي هترجعي بيتك
مي بفرحه ياريت
ابو ريهام اتصل بخطيب ريهام وطلب منه انه يجي عايزه في موضوع مهم
واتصل بريهام تجي تحضر القاعده
ريهام جات وهي مش عارفه في ايه شكلها متغير زي الورده الدبلانه ومش فارق معها حاجه
ابو ريهام قابل ريهام بعصبيه
ياتري ليه وعايزهم في ايه ومي هترجع لسعد وموقف هدير ايه هتقبل ولا لاء
ابو ريهام بعصبيه اول مشاف ريهام قام وقف قوليلي ناويه ع ايه
ريهام وعي ضعيفه ودبلانه في ايه يابابا
ابو ريهام من امتي والناس لعبة في ايدينا
ريهام بعدm فهم في ايه
ابو ريهام خطيبك اارجل المحترم ايه ظروفه
ريهام نزلت راسها وسكتت
راويه في اي ياابو ريهام صلي ع النبي
ابو ريهام ممكن تسبينا لوحدنا
راويه بضحكه مستفزة ههههههههههههههه انا عارفه كل حاجه هو انا هعيش في البيت كده زي كوز الدورة
ابوريهام انا كلمت خطيبكك وزمانه ع وصول هننهي الخطوبه النهارده
ريهام الي تشوفه يابابا وكأن حمل ع قلبها وهيتشال
راويه لا طبعا بطلو هبل ده احنا مصدقنا ان بـ.ـنتك عقدتها اتفكت واتخطبت لواحد زي ده
ابو ريهام راويه اسكتي انتي مش فاهمه حاجه
راويه قلتلكم انا عارفه كل حاجه مش عشان الاستاذ ابن صحبك الود المحاسب ده طب مهو في غيبوبه وحالته وحشه وممكن يمـ.ـو.ت
ريهام قلبها و.جـ.ـعها من الكلمه بس سكتت عشان لو اتكلمت ممكن تنفجر فيها
لو عاش خير وبركه نبقي نفسخ الخطوبه
لو مـ.ـا.ت مخسرناش حاجه يتكل ع الله وهي تتجوز وتعيش حياتها
ابو ريهام بعصبيه ايه الي بتقولي ده
دي مش اخلاقنا ولا احنا كده ولا انا ولا بـ.ـنتي خطيبها يشوف نصيبه وهي تشوف نصيبها طلما مفيش حب ولا حتي اعجاب مينفعش تكمل كريم عاش او لقدر الله مـ.ـا.ت بـ.ـنتي مش هينفع تكمل بـ.ـنتي لازم تتجوز ياايما عن حب او وهو مفيش حد في حياتها وربنا يشفي كريم عشان اهله وشبابه. وبص لريهام وعشان حبيبته
ريهام ملقتش كلام يعبر عن حبها لابوها واجترامه ليها والقيام والاخلاق الي ماشي بيها غير انها تحـ.ـضـ.ـنه وتقوله ربنا يخليك ليا يابابا
راويه بطلو المثاليه الي انتم عايشين فيها دي
والباب خبط
ابوريهام افتحي الباب وملكيش دعوه بالمثاليه بتاعتنا دي
ريهام ابتسمت
خطيب ريهام جيه السلام عليكم
ابو ريهام اتفضل يابني انا كنت عايز اتكلم معك في موضوع
خطيب ريهام طبعا طبعا اتفضل
ريهام بعد اذنك يابابا ممكن اتكلم مع حسام انا
ابو ريهام طبعا. وسبهم وخرج
حسام بقلق في ايه قلقتوني هو الموضوع كبير كده
ريهام باابتسامه ابدا بس هو موضوع مصيري شويه
حسام كملي
ريهام حسام انت الف بـ.ـنت تتمناك وانت حلم لكل بـ.ـنت
حسام بصلها بستفهام ؟
ريهام حسام للاسف انا مس حاسه نحيتك بحاجه وياريت ننهي الخطوبه
حسام بحـ.ـز.ن انا عملت حاجه زعلتكم
ريهام ابدا بس انت عارف ده جوز ولازم يبقي في حب او حتي اعجب بس انا مش حاسه نحيتك بحاجه
حسام كنت متوقع اننا مش هنكمل من بديه خطوبتنا محستش معكي بحاجه ولا احساس اتنين مخطوبين خالص
ريهام والاحساس الزمب تعبها انا اسفه وعشان كده حبيت انك تشوف نصيبك احسن مخدعك حسام ع الرغم من ان حزين واشـ.ـد حـ.ـز.ن كمان بس انتي انسانه محترمه ومعيشتنيش في وهم
ريهام باابتسامه اتمنلك كل خير
حسام بدلها الابتسامه وانا اتمنلك كل خير
ريهام بعد اذنك ثانيه واحده ريهام خرجت راحت اوضتها بابها دخل وراها
ها عملتي ايه
ريهام في قمه الاحترام وبدئت تلم الهدايا والفلوس الي اهله نقطوها بيها وعلبه الدهب جمعتهم كلهم وراحت لحسام اتفضل
حسام باابتسامه حـ.ـز.ن خليهم زكري
ريهام بإصرار لا ياحسام ينفعوك وربتا يكرمك بالي تسعدك وتستهلك
حسام يارب لو احتاجتي اي حاجه كلميني انتي من النهارده اختي
ريهام طبعا طبعا ياحسام تسلملي سعيده ان قبلت انسان بأخلاقك الي زيك قليلين
حسام ابتسم شكرا ولسه هيمشي ممكن اسالك سؤال ريهام اتفضل
حسام في حد في حياتك
ريهام دي حاجه شخصيه وبحب احتفظ بيها لنفسي ممكن متزعلش
حسام ابتسام مش زعلان ربنا يسعدك وخرج مشي وهو حزين ان خطوبته اتفشكلت بس حمد ربنا ان ريهام مخدعتهوش وكملت معه ومفيش بينهم حب
ريهام جواها فرحه انها مخدعتش حسام ودعيت من قلبها لكريم بابها اي الي حصل
ريهام الحمد الله الموضوع انتهي وهو انسان محترم جدا وقدر مشاعري
راويه عوجت بقها خربتوها انتي وابوكي العيب مش عليكي العيب ع ابوكي الي ماشي. وراكي في اي حاجه عارفه هو الي عنسك وانتي ولا هتتجوزي ولا تشوفي جوز خليكي لحد متبقي اربعين سنه
ابو ريهام بزعيق اخرسي ياراويه
روايه حطيت ايديها ع بقها خرست خرست انا مالي اصلا بيكم وسبتهم وخرجت
ريهام وبابها فضلو يضحكو ع راويه واسلوبها بس من جوه ريهام الكلام لمسها
ابو ريهام اوعي تكوني قلتلي علاقتك بكريم
ريهام لا طبعا يابابا الي يخصنا ويخصك مش حديث لاي حد دي حاجه شخصيه وهو ملهوش فيها وكمان عشان ميبقاش حاسس ان فضلت حد عليه ويفقد الثقه في نفسه واكون انا السبب
ابو ريهام ربنا يكملك بعقلك
ريهام يارب
********••••••••••••••••••••****
كارما لبست احسن ماعندها وراحت عياده ياسين وهناك طلبت تقابله
ياسين اتفجئ بيها
كارما انا جيتلك نروح لكريم سو
ياسين قدmي ساعه ياكارما وانتي تجي في اي وقت
كارما هستنك
ياسين ماشي
كارما جبت كرسي وقعدت جمبه ع المكتب ياسين اديق من قرب كارما الزياده منه بس حاول يتعامل عادي
اميرة سالت الممرضة عن ياسين عنده اطفال
الممرضه لا لسه مرنش الجرس عشان ادخله حد
اميرة فتحت الباب ومبتسمه انا جيت
اتفجئت بكارما
كارما بتبصلها بصات غيرة وغـــضــــب
ياسين ادخلي يااميرة
اميرة معرفش ان حد عندك
ياسين انتي تدخلي في اي وقت
كارما بديق هي مديرة الاعمال ليها صالحيات ذياده انا ملاحظه
ياسين في خبر مكنتش ناوي اعلن عنده دلوقتي مستني لما كريم يقوم بالسلامه
كارما قلبها اتقبض خير
ياسين بعد مكريم يتحسن انا واميرة هنتجوز
اميرة ابتسمت
كارما مبروك انا ماشيه
ياسين استني تعالي معانا المستشفى
كارما بديق لا خليكم براحتكم وسبتهم ومشيت
اميرة ليه قولت دلوقتي هتظن انك مش زعلان ع كريم
ياسين يعلم ربنا انا كريم بالنسبالي ايه بس كارما لازم تعرف
اميرة عشان بتفكر فيك حبيب
ياسين برفو عليكي عرفتي ازاي
اميرة الست بتعرف الست الي زيها
ياسين ههههههههه ماشي شابو لزكائك
اميرة من بعض معندكم يادكتور
###########>>#>>>
ريهام دخلت لكريم العنايه وفضلت تتكلم معه كتيررررررررر
فوق بقي ياكريم انا تعبت من غيرك حـ.ـر.ام كده ياكريم لو بتختبر حبي فاانا بعشقك مش بحبك كريم انا سبت خطيبي كريم انت بس الي ليا كريم قوم عشاني كريم حس بيا بقي انا مش قادرة اعيش من غيرك
كريم وحشني جنانك وحشني مفجائتك مسكت ايده وانهارت من البكاء حسيت برعشه
ريهام كذبت نفسها فكرت انها بتتوهم الرعشه بتزيد بتزيد جهاز القلب بيعمل صوووووت شكلها النهايه
ريهام وقفت تصوووووت دكتوردكتور بسرعه
الدكاترة جوم يجرو وبيحولو يحلقو
خرجو ريهام وقفت بنهيار اودام شباك العنايه كارما جات لقيت المنظر فضلت تعيط وضح اوووو ي انه بيفارق الحياه
اهئ اهئ
سعد في الورشه بيشتغل لقي محسن دخل عليه هو وام مي
سعد اتفجي بيهم اهلا وسلان ازيك ياخالتي
ازيك يامحسن .
محسن بالاحضان ياصاحبي
سعد مستغرب من رد فعل محسن هو بيحب سعد بس النهارده زياده شويه
سعد تعالو نروح البيت
ام محسن بصوت وطي لمحسن لا مـ.ـر.اته وامه هناك
محسن حرك راسه بالموفقه
محسن لا ياابو النسب
سعد مستغرب وضحك بسخريه ده الموضوع كبير بقي
محسن بصراحه اه
سعد خيرر
محسن مي
سعد بسخريه اشمعنا
محسن تعبانه وجالها السكر ونـ.ـد.مانه ع الي حصل وليل ونهار اسمك ع لسانها
ام محسن مش بس كده دي الكاوبيس مسكها نفسها فيك وفي بيتها
سعد الله يشفيها ومن امتي التغير ده
محسن من زمان بتحبك بس كانت بتدلع عليك ياسعد
سعد الله ده في الحلم ولا ايه اخيرا فكرت في ولادها بس للاسف متاخر
ام محسن يابني انت الي في قلبها انت هترجعني مكـ.ـسورة الخاطر انا نفسي تتلم انت ومراتك وولادك.
سعد كللمك متاخر بس مش قصدي اكسفك بس خلاص انا اتجوزت ومراتي مريحاني وشايله امي وولادي
كانت فين بـ.ـنتك وانا قعدت لوحدي سمه و8شهور اخدm امي وولادي وانا متبهدل وانا كل يوم اجي اتحايل عليها متخربش البيت عشان العيال كنت كل يوم ببعت ناس تتحايل عليها انا اكتر واحد كنت باقي ع بـ.ـنتك ومكنتش عايز البيت يخرب
كانت فين بينتك عارفه كانت فين كانت بتخرج كل يوم مع ابن خالتها وترفع حاله واتس وفيس وتكتب حبيبي عارف يعني ايه مراتي الي ع زمتي تكتب كده والدنيا بحالها كانت بتشوف
كنت فين انت يامحسن واختك كل يوم بتخرج مع ابن خالتك كنت فين فاكر لما كنت بجيلك اقولك دي ع زمتي مينفعش كده كنت باقي عليها ومش عايز البيت يخرب
محسن ده زي اخوها كانت بتغـ.ـيظك
سعد الكلام ده مش صح فاكر لما جتلك وقلتلك انا باقي عليها وعايزها عشان
ولادها
وهي خرجت تقولي انت معندكش كارما مش عايزك
محسن كان شيطان واهو ابن خالتها خطب وهيتجوز
سعد بغيط اه عشان كده بقي
محسن متفهمش غلاط قولتلك كان اخوها ياجدع
ام مي بكت يابني عشان خطري هتكسفني طب رجعها تربي عيالها وانت واتجوزت خلاص
سعد خلاص ماشي موفق بس هتقعد مع امي في الدور الارضي وهتخدm امي ولو كشرت بس في وشها هرجعهلكم تاني
محسن وشقتها
سعد مراتي فيها ومش هخرجها منها
ام محسن بصت لمحسن موفقين
سعد لا شوفي رئيها ودلوقتي اتصلو عليها
ام محسن اتصلت وخرجت برا عن اذنك عشان الشبكه وحشه حكت لمي كل حاجه
مي نعم
ام محسن ايه موغقه ولا اجي انا واخوكي
مي بتذمر خلاص موفقه بس انا مبطقش امه وهي هتقعد فوق
ام محسن ارجعي انتي بس وبعد كده انتي وشطرتك وذكائك انتي او العيال هت عـ.ـر.في تطفشيها وتبقي انتي الي هنا والي هناك
مي بضحكه كلها شر ماشي موفقه ههههههههههههههه قوليله امتي
ام محسن قفلت وبلغت سعد بالموفقه سعد تمام بكره هجي بالمؤذون
ام محسن بفرحه ماشي يابني
محسن هنستناك متتاخرش
سعد بازن الله
محسن وامه مشيو
سعد روح بيته لقي هدير قاعده مع امه وبيضحكو اول مشفت سعد قالت لامه اوعي تقوليه
سعد دخل مكشر هدير وقفت مالك
سعد اقعد
هدير قعدت في ايه
سعد انا هرجع مي
امه خبطت ع صدرها يالهوووي هو انت شوفت منها يوم عدل دي كل يوم كانت بتسبلك البيت وتمشي واخر مرة كان مقربه ع سنتين هدير وبعدين
سعد هي هتقعد هنا مع امي بالعيال وانتي زي ماانتي فوق
هدير كلها قهر وكأن الدنيا مبتسبهاش تفرح
زي نظام الحاج متولي كده كل واحده يوم
سعد بتهزري
هدير ههههههههههههههه اهزار ده وقت هزار
سعد هرجعها عشان بس تربي عيالها
ام سعد انا مش هدخل عشان مبقاش حماه خرابه بيتوت بس انت براحتك
هدير انا لما وفقت اتجوزك وفقت اتجوزك ع اساس انك مطلق مقبلتش اتجوزك وانت معك واحده مستحيل كنت اقبل اتجوزك وانت متجوز انا مقبلش الوضع ده. ولا انا ست خطافه رجـ.ـاله
سعد عارف واتجوزنا وانا مطلق بس خلاص هي عايزة ترجع. وعايزة ولادها وانا مقدرش اقولها لا حتي لو هرجعها عشان ولادها بس
هدير وانا مش هقبل الوضع ده
سعد ده اخر كلامك
هدير من غير تفكير طبعا
سعد طب ايه يرضيكي
هدير بكل ثقه وراس مرفغه ودmـ.ـو.ع مانعها بالعافيه عايزة تفضل محافظه ع كبريائها
يرضيني انك لو مصمم ع في دmغك تطلقني
سعد طبعا مصمم بس فكري
هدير بنظرة تحدي هو حطم قلبها مش هينفع تبقي ضيعفه ولا تدوس ع نفسها للمرة التانيه حاولت ولو لمرة واحده تحافظ ع كرمتها وكيانها كاست وتختار الصح الي هتعرف تستحمه وتعيش معه نسيت الناس وكلامهم هما مش هيعيشه معها هي بس الي هتعيش حياتها وهي خلاص خدت قرار انها يتعيش صح يامتعش
فكرت وبقولك لو مصمم طلقني
سعد ماشي موفق
هدير قلبها بيجوعها جـ.ـا.مد اه ع و.جـ.ـع الروح شعور صعب بس كل الي حاسه انه كـ.ـسرها دس عليه ودس بكل قوته القسوة لما تجي من حد ميهمكش مبتو.جـ.ـعش انما لو جات من حد انت بتعشقه بتبقي صعبه متتنسيش
والاصعب انه فضل ست عليها اد اي جـ.ـر.ح كرمتها يااااه ع العـ.ـذ.اب والتعب الي هي حاسه بي
هدير بكل كـبـــــريـاء انا هطلع الم هدومي وامشي
سعد لا استني بكرة اطلقك وامشي
هدير بصتله بنظره كلها حـ.ـز.ن ماشي
سعد هبلغهم يجو هنا بكرة اطلقك وارجعها لعصمتي واطلقك
الكلام نازل ع هدير كانه جمر نــــار بيحرقها ويحرق قلبها وانوثتها وكرامتها كاانثي
اكرام كان بيضـ.ـر.بها ليل ونهار بس مكنتش بتتو.جـ.ـع اوووي كده
سعد مضـ.ـر.بهاش ولاهانها بس حسسها بالو.جـ.ـع اصعب و.جـ.ـع والم و.جـ.ـع الروح و.جـ.ـع القلب اه ياقلبي اه الي حسسني بلامان والحنان والحب فضل عليا طلقته تنهدت بحـ.ـز.ن اه ياقلبي وقفت بكل كـبـــــريـاء انا طالعه انام مستنتش حد يرد عليها وطلعت شقتها بتبص لشقه بكل حـ.ـز.ن كل ركن في الشقه في زكري ضحكه ابتسامه لحظات خاصه دmـ.ـو.عها نزلت بحرقه هي قضت مع اكرم سنين بس لحظه الطـ.ـلا.ق كان من اجمل اللحظات احساس الحريه حلو
انما سعد قضت معه شهور عيشها اجمل ايام عمرها صعبان عليها تسيبه افتكرت انها مصعبتش عليه ومحبهاش اد محبته دmـ.ـو.عها ذادت وانهارت من البكاء قفلت ع نفسها الباب بالمفتاح وانهارت من البكاء
بعد مطلعت
مامت سعد بزعل حقيقي فعلا القط ميحبش الاخناقه فضلت الي كانت معيشك في عـ.ـذ.اب وكل يوم تسبلك البيت والعيال وكل يوم مشاكل وقرف فضلت الي احتفلت بخطوبتها وهي ع زمتك
سعد امي عشان عيالي ودي امهم لازم اغمل كده
ام سعد انت كده بتنتحر فكر كويس يابني البـ.ـنت دي كويسه وجدعه ومريحاك هتسبها عشان الي كانت مبهدلك
سعد تنفس بخـ.ـنـ.ـقه وسبها وطلع سقته دخل عينه بتبص ع هدير في كل مكان وقف عند اوضته النوم بكل هدوء سمع صوت شهقاتها وبكاءها
سعد الحـ.ـز.ن ملي قلبه وقرار مـ.ـيـ.ـتكلمش معها ودخل الاوضه التانيه وبيحاول ينام بس دmـ.ـو.ع هدير طيرت النوم من عينه احساسه بالزمب تجهها تعبه جداااااا
ريهام هتتجن وبتدعي ربنا
الحمدالله القلب موقفش والدكاتره بصو للجهز النبض ابتدي يرجع تاني
ريهام سجدت للارض شكر لله
كارما حمدت ربنا بصت لريهام بستغرب هي بتحبه اوووي كده قرارت تكلمها
كارما بتحبي
ريهام بهيام انا عايشه عشانه انا عايشه بي
كارما يااه لدرجه دي
ريهام اكتر من الدرجه دي بكتيررر بمراحل كمان
كارما الدكتور قال ان كريم لما يستعيد وعيه احتمال ميبقاش زي الاول
ريهام بردو عايزة ومش هكمل غير معه ياررررب يستعيد وعيه وهفضل معه ع اي حال واي وضع
كارما باابتسامه ربنا يخليكيم لبعض كريم عرف يختار
ريهام انا متاكده ان انا الي عرفت اختار
كارما ممكن اسألك سؤال
ريهام اتفضلي
كارما لما تبقي انسه صغيرة وتحبي واحد جداا وهو ميبقاش حاسس بيكي واكتر من مرة تلمحيله وهو يرفض العلاقه لا ويخطب ويتجوز وانتي تفقدي الامل وتتجوزي وتمررررر الايام والشهور والسنين وهو ميكملش في جوزته وانتي متكمليش وبردو ترجعي تلمحيله تاني ويرفضك للمرة التانيه وقالك انه هيخطب تعملي ايه تحربي عشان بكل الوسائل لحد ميحس بحبك ولا اي لان ولدته عايزني احارب عشانه
ريهام ياااه ولسه بتسائلي طبعا تسبي بلا تفكير وتنسي خالص ومتسمعيش كلام اي حد ده باعك مرتين يعني محبكيش متشتريش الي بايعك واوعي تفكري في تاني
الحب ده بتاع ربنا هو الي بيزرعه في القلوب مش باايده انه محبكيش ممكن يكون قلبه مدقش ليكي
كارما فعلا عندك حق متشكرة لنصحتك واسفه لو عطلتك
ريهام ههه هههههههههههههههههه ابدا مفيش حاجه
الدكتور خرج
ريهام وكارما جريو عليه
الدكتور الحمدالله بخير وفاق من الغيبوبه وادناله منوم
ريهام وكارما بفرحه الحمدالله
الدكتور بس وارتبك
ريهام بس اي يادكتور
الدكتور الرصاصه جات في منطقه حساسه في الرجل و
ريهام الخــــوف ابتدي يمتلك قلبها وايه يادكتور
الدكتور واحتمال ميقدرش يدوس ع رجـ.ـاله الشمال
كارما بحـ.ـز.ن واستفسار نهائيا
الدكتور وفي علاج الحمدالله وناس كتير اتحسنت وبقيت كويسه دكتور العظام هو الي يقدر يحكم ع الحاله ويشخصها اذا كان يقدر يمشي تاني اولا ومحتاج عمليه او لا هو دكتور العظام
ولما يفوق ويتحسن ونكشف ع جميع الوظائف ونتاكد انه بخير باذن الله نقدر نختارله دكتور عظام كويس في الوقت ده جيه ياسين واميرة خير يادكتور
الدكتور دكتور ياسين تعالي ع مكتبي هوريك تقرير الحاله
ياسين اوك يادكتور ومشي مع الدكتور
ريهام حـ.ـضـ.ـنت اميرة
اميرة وضح ان حالته اتحسنت وابتسمت
ريهام بفرحه الحمدالله
كارما بتبص لامير بصت ليها الف معني فضلها ليه عليا فيها اي احسن مني ولا عشاان اصغر مني ولا يمكن عشان شعرها طويل يووووووه بقي وافتكرت كلمه ريهام الحب مش باايدينا ربنا هو الي بيزرع الحب في القلوب ابتسمت بثقه انا مش فيا اي حاجه ولا هي متميزة عني بس ربنا مأزرعش حبي في قلب ياسين اكيد باذن الله هيزرع حبي في قلب حد تاني يمكن ياسين مش خير ليا وربنا عالم ان مش حمل صدmـ.ـا.ت تاني وكفايه الي حصلي زمان الحمدالله ع كل حال وقفت بكل ثقه ونفضت كل الافكار السلبيه من دmغها وفكرت في كريم ومامتها واتصلت ع مامتها وفرحتها مامت كريم فرحت جدا وقرارت تروح المستشفى
ريهام بلغت بابها وقلبها مليان بالفرحه
ولد ريهام قرار يزور كريم
عدي الوقت الكل وقف منتظر كريم واخيرا فاق واكتر من تلات دكاترة دخلو يقيمو حالته وكشفو عليه كشف دقيق وبعد اكتر من نصف ساعه فحص نظر ةقلب وباطنه الحمدالله حالته كويسه وجميع الوظائف سليمه نقلو اوضه تانيه وهو ع الترول خرج بيبص ع الي وقفين لقي ريهام بصلها وابتسم
ريهام بصلتله بالهفه وابتسمت دخل اوضه عاديه اول واحد دخل ياسين حبيبي ياكيمو الف سلامه كده تخضنا عليك
كريم بصوت ضعيف وابتسم ههههههههههههههه خــــوفت عليا
ياسين طبعا ياابن عمي واخويا
كريم ههههههههههههههه كل بعقله حلوة يادك
ياسين ههههههههه والله ابدا ده انا حتي قرارت اتجوز واجلت لحد ماانت اتحسنت
كريم بفرحه بجد وغمز بعينه مديرة الاعمال
ياسين بضحك ايواه ههههههههههههههه
كريم مبروك ياحبيبي
ياسين الف سلامه انا لازم اخرج بدل ميقيمو عليا الحد عشان هيدخلو
ياسين خرج واخد اميرة من ايديها الحمدالله بقي كويس انا هروح ياجماعه
ام كريم بتبصلو بستغراب
ياسين احب اقولكم جميعا انشاء الله انا نويت اتجوز اميرة بكرة بازن الله
ريهام مبروووك يااميره
ام كريم بحـ.ـز.ن حولت تدري مبروووك يا ياسين وبصيت لكارما لقيتها مبتسمه قلبها اطمن ودخلو لكريم كلهم الكل مبسوط وفرحان
كريم بين لحظه والتانيه عيونه تقايل عيون ريهام
ريهام تبتسمله وتنزل راسها للارض والفرحه ماليه قلبها
الكل لاحظ ع كريم الحب والغرم وضح اوووي انه بيحبها الحب قليل بالنسبه لنظرتهم
ام كريم مبسوطه جدااااااا بعلاقه كريم وريهام
ابو ريهام حمدالله ع السلامه ياكريم
كريم الله يسلمك ياعمي
ريهام بصوت وطي وابتسامه رقيقه الف سلامه عليك يااستاذ كريم
كريم بص نحيه ايديها ملقاش دبله في ايديها ابتسم اووووي قلب الاستاذ كريم
ابو ريهام باابتسامه بتعاكس بـ.ـنتي قدmي
كريم انا قدام الكل بطلب ايد ريهام بعد اذن الحاجه وشاور لامه
ام كريم طبعا لينا الشرف
ابو ريهام بـ.ـنتي عمري مااعزها عن ابني كريم بس قوم انت بالسلامه ونتكلم
كريم هههه ع كده اقوم دلوقتي ههههههههههههههه
كارما ههههههههههههههه شكلك مستعجل ياكوكو
كريم جدااااا ياقلبي كوكو ومستعد اقف دلوقتي اهو وحاول انه يحرك رجله الشمال مبتتحركش
كريم بخــــوف شكلي لسه تعبان
كارما بصيت لريهام
ريهام القلق والرعـ.ـب وخــــوفها من رد فعل كريم تملك من قلبها
ام كريم بكره تعرف تقف ع رجلك ياحبيبي
كريم ياررررب ياامي
ابو ريهام نستأذن احنا بقي يابني وبكرة نجي نطمن عليك
كريم اتفضلو ياعمي يس عايز اخد منك كلمه ان انا وريهام في حكم المخطوبين
ابو ريهام طبعا يابني بازن الله
كريم طب ممكن نقرء فاتحه
ابو ريهام بأبتسمه طب اما تخرج
كريم بعد اذنك ياعمي عشان تعرف تجيلي المستشفى بدون كلام ليك او ليها
ابو ريهام ع خيره الله
ام كريم لولولولولوي
قرئو الفاتحه وريهام مبتسمه ومكثوفه
حقيقي فرحه من القلب
ابو ريهام اخد ريهام. ومشي
الكل مشي وقلبهم فرحان ووعدو كريم يجيو بكرة
ابوريهام: اخد ريهام وروحو
ابو ريهام: مبروك ياعروسه فرحان بفرحتك دي اوووووي كان نفسي اشوفها من زمان
ريهام: ابتسمت بخجل ربنا يديمك في حياتي يابابا
ابو ريهام حـ.ـضـ.ـنها وكانه افتكر حاجه هو كريم شكله هيطول في المستشفى
ريهام: بازن الله لا بس بتسال ليه
ابو ريهام :اصله مقدرش يقوم
ريهام وشها اتغير وارتبكت اصل اصل
ابو ريهام: اصل ايه في ايه انطقي انا عودتك ع الصراحه ولا هتكدبي تاني
ريهام :ابدا يابابا بس كريم الرصاصه جات في منطقه حساسه في رجله الشمال  واحتمال ميقدرش يدوس عليها زي الاول بس الدكتور طمنا
ابو ريهام: نعم ايه الي بتقولي ده وليه مقولتليش هناك
ريهام: وايه الي هيتغير
ابو ريهام: في ان ازاي تتجوزي واحد يعتبـ.ـار عاجز يابـ.ـنتي انا ابوكي واخاف عليكي المسئوليه هتبقي صعبه
ريهام: مش هسيبه يابابا وهقف معه لحد مـ.ـيـ.ـتعلج وينزل شغله
ابو ريهام: الشغل سهل يابـ.ـنتي ده قاعد ع مكتب الي مش سهل انا اضمن منين ان العجز في رجله بس
ريهام :بابا لو سمحت كريم مش هسيبه وهقف معه مهما يحصل
ابو ريهام :الموضوع لازم نفكر في بالعقل مش بالقلب وعايز تفكير شـ.ـديد
ريهام: موفقه هفكر وارد عليك بس متاكده من قراري
ابو ريهام: فكري طيب ومهما كان قرارك لازم احترمه بازن الله
ريهام: انشاء الله

🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋

ياسين :اخد اميرة وراح بيها عند امه
سميه: اتفجئت بياسين ماسك ايد اميرة
ياسين :ماما حبيبتي وباس دmغها
سميه :ياسلام ع الرضا جايب مديرة اعمالك معك باليل ليه
ياسين: جاي افرحك واقولك ان بازن الله هتجوز اميرة رسمي بكره
سميه: الفرحه ملت قلبها اخيرا هيتجوز بس مظهرتش
طب وايه الي جد
ياسين: فكرت بعقل
سميه: طب وبـ.ـنت عمك الي كلنا عارفين انها من زمان بتحبك
ياسين: صراحتها بجوزي من اميرة
سميه: اهم شي انت مبسوط
ياسين :حـ.ـضـ.ـن ولدته جدااا
سميه :ابتسمت الف مبروك انا الي يهمني اشوفك فرحان وبصيت لاميرة مبروك ياعروسه اتمني من ربنا انه يوفقكم وانك تبقي زوجه صالحه واتمني تسعدي ابني
اميرة: بابتسمه باذن الله
سميه: قربت عليها مش هتحـ.ـضـ.ـنيني
اميرة: ابتسمت اكتر وقربت منها طبعا ياطنط
سميه :ماما ياحبيبتي
اميرة: طبعا والله وليا الشرف
اميرة: من جواها فرحانه جدا اخيراااا هتتجوز ياسين اخيرا خلاص هتتحل عقدتهم اخيرا هتتجوز الي حبيته واتمنته ياااااااه الف حمد وشكر لله
ياسين: انا هروح اوصل اميره ياامي واتفق مع مامتها ع كتب كتبنا بكرة
سميه :عين العقل خير البر عاجله
ياسين: اخد اميرة ووصله بيت مامتها
وهما طالعين
ياسين: ممكن حـ.ـضـ.ـن
اميرة: بستغرب مالك ياياسين .
ياسين: ههههه نفسي في حـ.ـضـ.ـن من بتاع بير السلم ههههههههههههههه
اميرة: اعقل يادكتور ههههههههههههههه
ياسين: معاكي نسيت كل حاجه معاكي
اميره: قربت منه. وحـ.ـضـ.ـنته اووووي
ياسين :ههههههههه طب ارفضي اتكسفي اي حاجه كده
اميرة: ههههههههههههههه لا بحبك حبك اخد عقلي
ياسين :بحبك
ودخلو شقه ام اميرة
ام اميره فرحت جدااا بوجودهم سوا
ياسين: اتفق معها ان كتب الكتاب يكون بكره
وطبعا ام اميره وفقت عشان حمل اميرة
اميرة :فرحت بس من جوها اتمنيت فرح مع ياسين حقيقي فرحانه بي وبوجوده في حياتها حاسه كانها اول مرة تتجوز
ام اميرة :اقترحت ان مكه تعيش معها
ياسين: رفض جدا وقال انها بـ.ـنته وهيتحمل كل مسئوليتها وهتعيش معهم
انتهي اليوم

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

الكل نام منهم الي نام حزين مهموم منتظر الطـ.ـلا.ق زي هدير وسعد ومنهم الفرحان زي اميرة وياسين
ومنهم الي خايف ومحتار زي ريهام وكريم

طلع النهار يوم جديد شمس جديده ياتري اليوم سعيد ولا حزيت
هدير: صحيت عنيها ورمه وحمرا من شـ.ـده البكاء
سعد: قلبه مقبوض
هدير لسه بتغسل وشها لقيت سعد خرج وقفل الباب انهارت من البكاء لدرجه دي كرهها
ومبقاش في حب طب ايامهم سو مش فارقه معه
سعد نزل الورشه واتصل بااخو مي انهم يجو هما البيت وهو مش هيقدر يجي لان هدير هتطلق طبعا فرحو جداااا ومي هتطير من الفرح
الكل استعد باقي كام ساعه ويروحو لسعد وهيرجع لمي ويسيب هدير
ام سعد حزينه وبتدعي ربنا يكتب لابنها الخير
هدير بتلم هدومها وحجتها وكلها اهات وحـ.ـز.ن وحسرة

اكرم بيتحقق معه في ضـ.ـر.ب مـ.ـر.اته وبـ.ـنتها
المحامي: لازم تتنازل وتغير اقولها عشان انت تخرج
اكرم :طب بلغها ان عايزها
هند جات واكرم هددها انها لو متنزلتش وخرج مش هيطـ.ـلق وهيقــ,تــلها
هند :ههههههههههههههه وانت مفكر ان هخاف وهسيب حق بـ.ـنتي بعينك مش هخاف ابدا اعلي مافي خيلك اركبه
وخرجت اكرم بزعيق انا هوريكي
اكرم اتجدد حبسه 4ايام ع زمه التحقيق

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

منال تم العثور عليها في شقه في حاله حارجه وبعد الكشف عليها والتحقيق ظهر ان البلطجي الي كانت جايبه سرق كل فلوسها ودهبها واغـ.ـتـ.ـsـ.ـبها وحجزها في شقه  مفروشه اسبوع يتم اغـ.ـتـ.ـsـ.ـابها ليل ونهار من كل اصحاب البلطجي ده
دخلت المستشفى بس حالتها كانت صعبه لدرجه انها تـ.ـو.فيت تاني يوم

هدير: اتصلت ع امها عرفتها كل حاجه
ام هدير: حبيبتي يابـ.ـنتي طبعا تعالي البيت مفتوحلك اليل قبل النهار والنهار قبل اليل. وانا الي قلت عليه كويس وطيب الي نحسبه موسي يطلع فرعون 
هدير: ماما انا مش قادرة مش حمل كلام انا جايه ونتكلم أما اجي
ام هدير: حاضر بس احنا لنا كلام معه لما هو عايز مـ.ـر.اته اتجوزك ليه
هدير :بحسرة اتجوزتي عشان يغظها وترجع  لانها مكنتش عايزة ترجع
ام هدير: وانا الي قلت عليه  طيب مفيش حد في الزمن ده طيب
هدير: لا مفيش  انا هجي ياامي بس لو جيت ولقيتك كل يوم صبح وليل بتقولي كلامك الي بتقولي هسيب البيت وهأجر شقه برا
ام هدير: بصدmه يالهوي شقه ليه انا بقول ايه
هدير: ابدا مثلا البـ.ـنت ملهاش الا بيت جوزها
جربي حظك صوبعك مش زي بعضيهم
 اناهمـ.ـو.ت ومش ديملك. وانتي هتبقي لوحدك
 ام هدير: بحـ.ـز.ن ماانا بقولك كده ليه يابـ.ـنتي مش عشان مصلحتك
هدير :لو ناويه تقولي كده عرفني هأجر شقه واقعد لوحدي
ام هدير :مش هفتح بقوي بس تعالي ونكلمه يابـ.ـنتي ونشوف هتوصل ع اي
هدير :هتطلق النهارده وهو بيرد مـ.ـر.اته
ام هدير: بشهقه خبطت ع صدرها يالهووووي طب يابـ.ـنتي جربي شوفي الدنيا هتمشي ازاي او تعالي اقعدي شويه نشوف هو ناوي ع اي
هدير: هو مخلاش كلام
ام هدير: طب جربي وعيشي يابـ.ـنتي مفيش ست بتاكل ست يابـ.ـنتي هتطلقي تاني يابـ.ـنتي عارفه يعني اي تطلقي مرتين ده الناس مش هتسبنا في حالنا ابدا
هدير :بقهر وصوت عالي تاني ياماما ناس تاني كلامك ده يااااه عايزني اعيش ع ضرة واتقهر بس اطلق لا
عايزني اشوف جوزي بيسبني. ويروحلها بس اطلق لا
عايزني ابقي الست النظيفه الشطارة الي مهتميه بنفسها والبيت وعياله وبلبسه وباامه وهي تجي تقعد ع الجاهز
يبقي هو جبلها خدmه
هو قال وامه قالت انها مكنش ليها في اي حاجه وكان بيخدm نفسه وبيجيب ناس تنظف البيت يبقي هو وفر فلوس الناس دي وجاب خدامه

ياامي حسي بيا ودmـ.ـو.عها نزلت انا كنت كبري عشان مـ.ـر.اته ترجع انا وجودي ولا له قيمه هي بس الي في قلبه بدليل ان اختارها وانا قالي بمنتهي السهوله اطلقك عادي
امها بحسرة وحـ.ـز.ن منه لله حاسه بيكي بس الناس
هدير: الناس عملولي ايه الناس لما كنت بتعـ.ـذ.ب مع اكرم لا عملولي ولا هيعملولي ولا نفعوني ولا هينفعوني انا هعيش حياتي وانسي الناس ياامي مش هقدر استحمل يسبني ويروحلها

ام هدير: البيت مفتوح ليكي يابـ.ـنتي وحسبي  الله ونعمه الوكيل في اي واحد يلعب بواحده

ياسين: راح شقيته القديمه وطلب البواب
البواب: نعم يادكتور
ياسين :عايزك تشوفلي بيعه لشقه بتاعتي بمنتهي السرعه
البواب حاضر يادكتور كان في واحد قريبي مكلفني اشوفله شقه بس شيل العفش والحاجه الي فيها
ياسين: بيعها بكل حاجه خد المفتاح اطلع انت ومراتك اختار اي حاجه تعجبكم ووزع الهدوم والانتكات ع المحتاجين وبيعها بكل حاجه لو سمحت بسرعه
البواب: ربنا يكرمك يادكتور ويفرحك زي مهتفرح الغلابه
ياسين: امين يارب عند اذنك في اقرب وقت تكلمني وتبلغني ان خلاص خلصت
البوب: باذن الله يادكتور
ياسين: سبه ومشي مش زعلان ع الشقه بالعكس جوه قلبه راحه مش طبيعيه نفسه يتنفس بعمق نفسه ينسي ويرتاح واهو كده ابتدي بااول خطوة

كريم اكتر من مرة يحاول يحرك رجله مش عارف لدرجه انه وقف بس ع رجل واحده مستغرب الدكتور جاله
كريم :ممكن اعرف انا مالي رجلي مش قادر احركها ليه
الدكتور: استاذ كريم انا مش هخبي عليك الرصاصه اصبت منطقه حساسه في الرجل الطب اتقدm متقلقش .
كريم: بصدmه يعني تقصد تقول ان عندي رجل اتشلت
الدكتور: الي هيحدد دكتور العظام ريهام دخلت في كلام الدكتور اتصـ.ـد.مت انه عرفه دلوقتي
كريم :دmـ.ـو.عه في عينه يعني ايه فهمني وبزعيق يعني همشي ع عكاز فهمنيييييي بصوت عالي
ريهام: اتفضل انت يادكتور
كريم: بزعيق وصوت عالي انا همشي ع عكاز ولا مش هقدر امشي اصلا
ريهام: اهدي ياكريم
كريم :ابعدي عني وزقها ريهام كانت هتقع
ريهام وقلبها. و.جـ.ـعها ع حال كريم
اهدي باالله عليك
كريم :ودmـ.ـو.عه نزلت ع وشه كنتي عارفه
ريهام :بحـ.ـز.ن ايواة
كريم :ووفقتي عليا ليه شفقه
ريهام :عشان بحبك
كريم: بس انا
قطعته: ريهام انت مالك انت تعبان وهتخف باذن الله لسه دكتور العظام مقلش رائيه في حالتك والطب اتقدm وانا بحبك ومش هسيبك
كريم :ابعدي عني والله مزعلان انا ممكن مخفيش
ريهام بحبك
كريم: هو انتي هتتجوزي عشان تدلعي وتنبسطي ولا عشان كل مااتحرك تسنديني .
ريهام بحبك ومش هسيبك
كريم ريهام الي انا في مش هزار الله يرضي عليكي ابعدي عني وشوفي نصيبك هتتعبي معايا
ريهام بحبك بحبك ومش هسيبك بحبك وهنكمل سوا بحبك. وهنشوف دكتور واتنين ومش هنفقد الامل في الله وربنا مش هيخذلنا بحبك وهمسك ايدك لنهايه
ريهام: ارجوك خليك قوي ارجوك متبقاش ضعيف عشاني ارجوك احسن الظن باالله واحمد ربنا انها جات ع كده
ريهام :وقفه قصاد كريم وهو قاعد شـ.ـدها عليه وفضل يبكي بحبك اوعي تسبيني ولا تسمعي كلامي بحبك وهفضل احبك لاخر يوم في عمري ريهام حـ.ـضـ.ـنته عمري مهسيبك بعشقك هنبتدي علاج من النهارده وهتخف وهنتجوز يااحلي كريم ازاي اسيبك وانت اول دعوة بدعيها في كل ركعه
كريم بعشق ودmـ.ـو.ع في عينه بعشقك
الباب خبط دخل دكتور تاني السلام عليكم انا دكتور عزت عظام
ريهام باابتسامه اتفضل يادكتور ياريت ع اقل من مهلك يادكتور وياريت نسمع اخبـ.ـار حلوة
الدكتورة ابتسم انشاء الله
الدكتور حضرتك في الاشعات
ريهام اتفضل استلمتها امبـ.ـارح
الدكتور بص في الاشعات وابتسم خيرررررر بازن الله
كريم بلهفه هقدر ادوس ع رجلي تاني
الدكتور باذن الله بس قدmك شويه احنا هنعمل جلسات ع رجلك وباذن ال لله هتتحسن
كريم طب لو مفيش تحسن الدكتور في الحاله دي في عمليه ونتجتها مضمونه بس  باذن الله الجلسات هتجيب نتيجه مش هنلجاء للعمليه
ريهام وكريم يارب
ريهام طب هنبداء امتي علاج يادكتور
الدكتور هو مكتوب للاستاذ ع خروج من المستشفى بكرة واحنا هنبتدي علاج من بعد بكرة باذن الله
ريهام يارب
كريم يادكتور العلاج هياخد وقت اد اي
الدكتور من 5   شهور لسنه
كريم بحـ.ـز.ن يارررب
الدكتور خرج وكريم حس بيأس هتستني كل ده
ريهام لو باقي ف عمري سنه هختار اعيشها مع حبيبي
كريم كتير كده ياريهام
ريهام مع بعض الوقت هيقصر ومش هتحتاج الوقت ده كله 
كريم يا ررررررررب
""""""""""""""""""""""

🌺🌸🌸🌸🌸🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🏵

مي بكل فرحه لبست هدومها وامها فرحانه جدا واخوها كلهم استعدو عشان يروحو عند سعد
محسن ادعيلنا بقي يامي انا وامك رجعناكي لجوزك
مي بكل غــــرور مسكت شعرها بتلعب بي ده هو اصلا هيمـ.ـو.ت عليا وزهق من البت الملازقه الي اتجوزها مصدق اننا اتكلمنا هيطـ.ـلقها ويرجعالي
لا وايه ده انا هروح اقعد ع عزلها الجديد وافرسها
ام مي يابـ.ـنتي مينفعش كده انتي كنتي هتتجنني عشان ترجعي وكنتي هتقعدي مع امه من كرم ربنا هي هتطلق و هترجعي زي ماانتي بلاش غل ولا حركتك دي بطليها عشان جوزك ميكرهكيش ويسيبك  تاني
مي ههههههههههههههه بنفس الغــــرور هو يقدر
يالا ياامي بقي هنتاخر
محسن بديق ربنا يستر وتجبيها لبر يااختي يابـ.ـنت امي وابويا
مي ههههههههههههههه اهو هيطـ.ـلقها عشان تصدقو انه بيعشقني
محسن كلم المأذون يروح ع بيت سعد
سعد طلع الماذون ونده لهدير
هدير مسحت دmـ.ـو.عها واستجمعت قوتها وخرجت قعدت برا
محسن ومي وامهم حضرو والكل اتجمع جمب المأذون
سعد بصوت وطي لهدير لسه مصممه ياهدير
هدير بكل ثقه طبعا اتجوزك وانت مطلق ومش هقبل ابدا بشريك يشركني فيك
سعد والناس مش هيرحموكي هتبقي مطلقه للمرة التانيه والكلام والسمعه
هدير ولا يهمني انا عند قراري
سعد يبقي مبتحبنيش
هدير مهو عشان بحبك مش هستحمل ابدا بحديشركني فيك
هدير خلاص ياسيدنا الشيخ
محسن طب اكتب ياسيدنا كتاب اختي الاول وبعدين طلق
هدير لو سمحت الطـ.ـلا.ق الاول عشان امشي واسيبكم براحتكم
الماذون لا اله الا الله استهدي باالله يابـ.ـنتي ابغض الحلال عند الله الطـ.ـلا.ق
هدير انا عند قراري ياسيدنا
مي بغــــرور خلاصها ياسيدنا الشيخ مبقاش ليها لازمه ام العيال رجعت خلاص هدير قلبها و.جـ.ـعها بس مبينتش ابتسمت بحـ.ـز.ن ع الي حبيته وادي فرصه لواحده تجـ.ـر.حها
الماذون طيب عموما براحتكم البطايق
سعد ياسيدنا الشيخ حضرتك جبوك النهارده المفروض تجوزني مدm مي الي هي طلقتي واطلق مدm هدير مراتي
الماذون ايواة يابني
سعد انا بقي طلبت حضور حضرتك عشان حاجه تانيه اثبت لنفسي ان فعلا كنت ع صح مش باطل
مدm مي طلقتي عمرها مورتني يوم عدل ولا هتورني ياسيدنا عمرها محبتني اتجوزنا جوز تقليدي حولت احوله لحب فشلت كنت بحارب لوحدي عشان البيت مـ.ـيـ.ـتخربش عشان العيال كل يوم كانت تسبني وتسيب البيت والعيال يما اتبهدلت انا وامي بالعيال يما حولنا نرضيها ونرضي غــــرورها وبردو فشلنا سبتني وسبت العيال سنه و8شهور توب الارض راح يصلحها وترجعلي موفقتش ناس كتير كانو بيشوفوها مع ابن خالتها وكلمت اخوها يقولي اخوات كانت بتنزل ع النت انها اتخطبت وبتحب وصورها مع ابن خالتها وخرجتهم وهي ع زمتي  والطـ.ـلا.ق كان بناء ع طلبها وتصميمها وانا بردو فضلت للاخر احارب عشان البيت والعيال ولما حصل طـ.ـلا.ق ابن خالتها سابها وخطب وهيتجوز ورفض يتجوزها
مي مصدومه ومش مستوعبه الكلام هدير مستغربه ومش فاهمه حاجه
وهي حاولت معه بكل الطرق لكن رفضها وكلام ده من لسان ابن خالتها وسمعني مكلمتهم  لما رفضها قرارت ترجع ليا كأني ولاعندي كرامه خالص ووفقت تقعد مع امي الي ليل ونهار كانت بتتخانق مع ووفقت ترجعلي ومعايا واحده تاني
انا بس حبيت ان اجبها قدm الكل واقولها لاء والف لاء انا مش سعد بتاع زمان انا مش الاستبن المركون ع الرف لاء يامدm انتي مش صغيرة وخربتي بيتك باايدك استحملي بقي وانتي الي سبتي عيالك استحملي بقي الماذون اهو قدmنا بس مستحيل ان اسمك يبقي جمب اسمي تاني
بص لهدير وابتسم هدير مش فاهمه بس فرحانه
انتي الي علمتني الحب والوفاء انتي الي عرفتني يعني ايه جوز حبيت اقولك قدm الكل بحبك ومستحيل اطلقك حبيت بس اشوفك بتحبني بجد ولا لقب مطلقه للمرة التانيه هيخليكي تتنزلي عني وتقبلي ان حد يشركك فيا
بس زي متوقعت انتي بتحبني
وشاور ع مي. وانتي حاطني استبن
حبيت اسبتلكم انتم الاتنين حاجه واحده المأذون موجود اهم قدmكم بس مستحيل انتي اطلقك ومستحيل انتي اتجوزك
مي بعصبيه انت بتلعب بينا
سعد وطي صوتك يامدام انا بس رديت كرمتي وحبيت اسبتلك بس انك غلط واسبتلك أن انتي متلزمنيش المأذون موجود بس متلزمنيش بردو
هدير مش قادرة تمسك نفسها من الخضه والفرحه في نفس الوقت
محسن ده كلام رجـ.ـاله ياسعد
سعد ههههه رجوله اي الي بتتكلم عنها وانت كنت سايب اختك مع ابن خالتك وانا جيت لحد عندك وانت معملتش حاجه انا جيتلك زمان وانت جتلي دلوقتي العين بالعين والسن بالسن والبادي اظلم يااستاذ محسن
ام مي بحـ.ـز.ن بقي انا اجيلك بيتك وتكسفني
سعد غـ.ـصـ.ـب عني بس انا يما جيت بيتكم وخرجت مكسوف
مي وقفت بقي انت تبعني عشان دي
سعد دي ست الستات دي الي عرفتني يعني اي جوز وقرب من هدير وباس دmغها حققك عاليا حبيت اسبتلك انك غاليه اوووي. ومستحيل ابيعك واسبت لنفسي وليكي اننا فعلا بنحب بعض
المأذون قفل الكتاب وضح ان ماليش لازوم
ربنا يهدلكم الحال ويصلح مبينكم وقام خرج مي قامت تجري وورها محسن وامها
سعد بصوت عالي مع الف سلامه ههههههههههههههه
هدير حرم عليك الي بتعمله فيا ده
سعد هشش بحبك انا بعشقك بمـ.ـو.ت فيكي ياست الستات مستحيل اسيبك او ابيعك ابداااا
هدير حـ.ـضـ.ـنته بكل حب بعشقك ربنا يخليك ليا درس صعب اووي
سعد عشان بس تثقي فيا ومتشكيش في حبي تاني
هدير ههههههههههههههه وقعت قلبي وفي الاخر يطلع هزار
سعد الدرس ده عشان نبني بقيت حياتنا صح
ام هدير خبطت ع الباب
سعد اتفضلي ياحمـ.ـا.تي
أم هدير بصوت عالي هطلق بـ.ـنتي وتقول حمـ.ـا.تي منك لله تعالي ياحبيبتي مالكيش حظ
سعد ههههههههههههههه لحقتي تقوليلها
هدير ههههههههههههههه طبعا مش امي حبيبتي
هدير اقعد ياامي هفهمك دخلت ام سعد حصل اي يابني الكل بيجري ورا بعضه كده
سعد ههههههههههههههه اقعدو هنفهمكم كل حاجه
سعد قص عليهم كل حاجه الكل كان فرحان بجد خصوصا ام سعد لانها عانت مع سعد كتير وهو متجوز مي
************
كريم ابتدي رحله العلاج بس حاسس بتعب شـ.ـديد ابتدي يمسك عكاز ويحاول بس مش متعود ع كده ريهام مع كريم ع طول
وبتشركه رحله علاجه عايزة تكون الدفع الي يحارب عشانه
كريم بيعمل الجلسات وبيتمرن عشان يحاول يضغط ع رجله
ريهام حاول ياكريم
كريم بحاول ياريهام مش قادر
ريهام تخيل حاجه بتخاف منها وحاول تدوس ع رجلك عشان تهرب منها وملامح وشها اتغيرت بخــــوف
كريم ابتسم ههههههههههههههه مبخفش
ريهام خالص
كريم خالص طب انتي بتخفي من اي
ريهام بخــــوف بخاف من الخنفسه وممكن اجري واترعـ.ـب منها مـ.ـو.ت
كريم ههههههههههههههه  ياطفله
ريهام لا حقيقي مرعـ.ـبه
كريم ههههههههههههههه طب تعالي اسنديني
ريهام بتحاول والدكتور جيه يشوف كريم ويمرن رجله
الدكتور ياكريم حاول مينفعش كده في تحسن بس احنا عايزين اكتر من كده
كريم بتعب وحـ.ـز.ن حاضر
ريهام اجمد بقي عايزين نتجوز
كريم بحـ.ـز.ن هتقدري تبقي بتسعديني ع طول
ريهام بتلقائيا انا معك لاخر العمر
كريم ابتسم وابتدء يستجيب لتمرين

ياسين حجز قاعه لكتب الكتاب وبلغ اميرة واهله وهي عزمت قريبهم وجيرنهم واشتريت فستان سوريه ابيض وعملت ميكاب
ياسين كان فرحان جداااا   كانه اول مرة
كارما كان جوها حـ.ـز.ن بس خرجت الافكار دي من دmغها وابتسمت بكل رضا
ام اميرة الفرحه مش سيعها
كريم مكنش ناوي يخرج بس ريهام اقنعته يحضرو سوا ويوجه الكل
الكل وصل المسجد وحضرو كتب الكتاب
كريم عقبالنا يارررب
ريهام ابتسمت يارب
كريم شور لكارما جات
كريم وطي يابت
كارما باابتسمه وطيت عليه
كريم حـ.ـضـ.ـنها عقبلك ياروح قلبي هتكمل فرحتي يوم ماافرح بيكي
كارما ابتسمت وفرحت بكريم الي منسهاش وهو معه خطيبته وفكر فيها فرق معها اوووي
ريهام فرحت جدااااا بحبيبها واتاكدت انها اختارت صح
هدير حضرت مع اكرام وكانت سعيده جدا لاميرة لانها عانت كتيررر جداا رغم صغر سنها بس حقيقي اتبهدلت وفعلا ان الله مع الصابرين
كتب الكتاب اتكتب ياسين حـ.ـضـ.ـن اميرة الف مبروووك
الكل فضل يسقف
سميه استغربت من ياسين اول مرة يبقي جرئ كده والفرحه باينه في عينه
  فرحت من قلبها وبركتله وحـ.ـضـ.ـنته واتمنتله حياه سعيده
خلص كتب الكتاب وياسين اخد اميرة ويسهرو
اميرة انا فرحانه اوووي
ياسين من كل قلبي فرحان بيكي ومعك
اميرة نـ.ـد.مان
ياسين خالص والله ده انا نـ.ـد.مان ع الوقت الي ضاع وانا مش معكي تسهري فين
اميرة ع النيل نفسي نكمل السهرة الي فاتت
ياسين اخدها وراحو يسهرو
بس اميرة كان نفسها تنزل النيل باليل
ياسين حققلها امنيتها وفصلو اكتر من ساعتين في النيل
وبعد سهرة طويله
ياسين اخد اميرة وراحو فندق يباتو في
اميرة فندوق ليه بس طب كنا نبات عند ممتك او عند امي لحد مشقتنا تجهز
ياسين ليله زي كده لازم نبقي سو
وكمان عشان ورانا سفر الصبح بدري
امير بصدmه سفر
ياسين بعد كل الي حصلي وحصلك احنا تعبنا كتيررررر في حياتنا وكنا هنضيع من بعض اكتر من مرة  وربنا جمعنا نفسي نطلع نعمل عمرة انا جهزت ورقي وورقك نحمد ربنا ونشكرة ونطلب منه يسمحنا ويغفرلنا  ونبتدي حياه جديده وبديه جديده
اميرة من شـ.ـده فرحتها دmـ.ـو.عها نزلت وحـ.ـضـ.ـنته وفعلا ربنا بيعوض
ياسين بدلها نفس الحـ.ـضـ.ـن حـ.ـضـ.ـن كله امان وراحه وحنان وعوض عن سنين كتيرررر كلها تعب وغدر وخيانه ووحده والم تنهدو براحه
وابتدو يعشو مع بعض في عالم تاني كله حب وعشق

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

كريم كل يوم بيتمرن وبيعمل جلسات كتيرر ريهام ديما معه كريم وجود ريهام معه كان اكبر دفع انه يخف

ياسين واميرة سافرو العمرة وكانو فرحانين جدااا
مكه كانت مع جديتها
هدير طلعت حامل. سعد فرحان جدا وكانه اول مرة يكون اب بس بيحاول ميظهرش ده قصاد اولاده عشان ميحسوش بغيره وحلف ان هيبقي اب عادل
عدي سبع شهور اميرة في شهرها التاسع بس قدام الكل هي في السابع  وتعبانه جدااااا
 ياسين كل يوم فرحته بالبيبي بتذيد
كريم اتحسن جدااااااا بيمشي بس بيعرج بسيط والدكتور اكد ان مع الوقت رجله هتتعدل  واخيرا فرحه هو ريهام النهارده
هدير في شهرها السابع وسعد بيستعد يكون اب للمرة التالته
ريهام فرحانه جدا هي في الكوفير اخيرا لبست الابيض للي بتتمني اخيرا بقيت عروسه ومش اي جوزة لا ده حبيبها وروحها
ابو ريهام بيستعد كانه العريس ده بـ.ـنت عمره وحبيبته فرحها النهارده
عدي الوقت وابتدي الفرح
كريم.وريهام قعدين ع الكوشه والابتسامه مبتفرقش شـ ـــفــايـــ ـفهم
الكل حضر الفرح ام كريم هتمـ.ـو.ت من الفرح
رقصه الاسلو ابتديت رقصو سو
بس كريم حاسس بتعب بس حاول ميبينش ريهام حسيت بي وقعد تاني
عدي وقت طويل. والفرح شغال كريم طلب من ياسين يجيبله الميك
وفعلان اخد الميك ووقف طبعا انا كنت عامل حادثه فمقدرتش اعمل شبكه ولا البس حبيبه عمري دبله بس جيه الوقت الي اقولها بحبك وانحني ع رجله وهو حاسس بتعب بس مبينش وطلع  علبه من جيبه ووجهها لريهام الي هتمـ.ـو.ت من الفرحه الكل سقف وفتح العلبه وهنا المفجاءه العلبه فيها خنفسه.للعبه بس متفرقش عن الحقيقيه حاجه  ههههههههههههههه
ريهام صرخت
كريم ههههههههههههههه ورمي العلبه بالخنفسه
ريهام شفت الخنفسه قريبه منها صرخت اكتر
الكل بيضحك
ريهام هتجري بس كانت هتقع
كريم مرة واحده وقف وكأن رجله سليمه وشـ.ـدها
ريهام قلبها كان هيقع من الخضه
كريم ههههههههههههههه شاور لكارما
جات ومعها علبه دهب مقفوله
كريم لسه هيفتحها ريهام بخــــوف لا دي اكيد فار ولا تعبان ماانت ناوي تمـ.ـو.تني يوم فرحي
كريم ههههههههههههههه لا متخفيش انا بس عايز اجرء قلبك ومخــــوفكيش  وتوجهي خــــوفك
ريهام ههههههههههههههه يوم فرحي
فتحو العلبه ولبست الشبكه
الكل كان فرحان خلص الفرح وكريم كان بيتحرك عادي
ريهام كريم انت بتمشي عادي
كريم بفرحه لما كنتي هتقعي ووقفت مرة واحده من بعدها رجلي كويسه جدا
ريهام الحمدالله
وصلو شقتهم
واول مدخله ريهام حـ.ـضـ.ـنت ولدها وفضلت تبكي وهو بكي كتيرررر عليها
مرات بابها كانت فرحانه اخيرا خلصت منها
الكل مشي
وبقي العرسان مع بعض
كريم اخيرا
ريهام ابتسمت بخجل اه اخيرا
كريم يالا نصلي نحمد ربنا ع وجودنا مع بعض وانه جمعنا مع بعض
ريهام يالا
اجمل ركعه هي لما بتركع شكر وفضل لله كم هي جميله الفرحه اللهم فرح كل قلب نام ع حـ.ـز.ن وديقه

بعد 4شهور كارما اتخطبت لمدرب الكارتيه الي في النادي الي كانت بتروحه فرحانه بي جدااا وبتزعل من نفسها لما كانت بتفكر في ياسين
ياسين واميرة بقي معهم مصطفي ومكه معهم ياسين بيحبها كانها بـ.ـنته ومبيفرقش بينهاوبين مصطفى
سميه فرحانه بحفيدها جدااا
هدير جابت احمد سعد مبيفرقش بينه وبين اولاده وهدير بتعامل اولاد سعد بما يرضي الله
مي عايشه مع اهلها النـ.ـد.م بيقــ,تــلها مليون مرة في اليوم عشان سمعت كلام واحد خرب بيتها وسبها. واتجوز بتشوف اولادها بس مش عارفه تبررلهم ليه سابت ابوهم بيكبرو وبيسالو
ريهام حامل كريم رجع شغله وحياته استقريت
اكرام متبهدل في السـ.ـجـ.ـن وكلام الناس عليه هيجننه قرار انه لما يخرج من السـ.ـجـ.ـن هيسافر برا مصر
محمود مـ.ـا.ت من الحسرة ع نفسه وفلوسه
هبه بقيت زي الخدmه في السـ.ـجـ.ـن وبتتمني المـ.ـو.ت في اليوم مـ.ـيـ.ـت مرة
ملخص الحكايه بتزرع خير بتحصد خير بتزرع شر بتحصد شر ربك بيمهل ولا يهمل عايزين كل واحد يبدء بنفسه ونحافظ ع افعلنا واقولنا مش عايزين نرمي كلام زي السم ممكن كلمه اتكلمتها بهزار تتسبب في حسرة انسان او انه يغير حياته عشانك
الرسول عليه الصلاه والسلام اتجوز الارمله والمطلقه والاكبر منه والاصغر منه عشان نتعظ الارمله من حقها تعيش بلاش هجوم وكلام صعب المطلقه من حقها تبدء من جديد مش ديما هي الجاني ممكن تكون المجني عليه الي اتاخرت في الجوز مش عانس بالعكس ده لسه نصيبها مجاش بلاش كلمه صعبه تخرج منك تخليها توفق ع اي حد وخلاص عشان الكلام عايزين نتعامل بتحضر رقي نكون بشر بمشاعر وقلب ودm وقلبنا يكون ع بعض
النهايه بين اي اتنين ياريت نحترم بعض ونفتكر لحظه حلوة بينا وبلاش القسوة والغباء وعدm الاحترام والكلام السئ
تمت

لو خلصتي الرواية دي وعايزة تقرأيي رواية تانية بنرشحلك الرواية دي جدا ومتأكدين انها هتعجبك 👇

تعليقات