رواية عشقك موتي احمد ورنا وسلمي كاملة جميع الفصول

رواية عشقك موتي هي رواية رومانسية تقع احداثها بين احمد ورنا وسلمي والرواية من تأليف كاتب مجهول في عالم مليء بالتناقضات والأسرار تتشابك مصائر شخصيات رواية عشقك موتي لتجد نفسها في مواجهة قرارات صعبة تُغير مجرى حياتهم إلى الأبد ان رواية عشقك موتي هي قصة عن الحب الذي يتحدى الزمن والمصير الذي يفرض نفسه والأرواح التي تسعى خلف الحرية والسعادة بين الأمل واليأس وبين القوة والضعف ينسج رواية عشقك موتي تفاصيل حياتهم في معركة غير متكافئة مع القدر لتكشف كل صفحة عن لغز جديد يقود القارئ نحو نهاية غير متوقعة

رواية عشقك موتي احمد ورنا وسلمي كاملة جميع الفصول

رواية عشقك موتي من الفصل الاول للاخير بقلم كاتب مجهول

: انا عايز اتجوز.. 
أخذت نفس عميق ومنعت دmـ.ـو.عي من انها تنزل. 
: براحتك يا أحمد.
أحمد: رنا انت عارفه اني اتجوزتك غص*ب. 
رنا: طبعا عارفه. 
أحمد: بصي بقا لو حابه تط*لقي انا مستعد لو حابه تفضلي علي زمتي فانت حرة. 
رنا: تمم يا أحمد طلق*ني بس استنا يعدي سنه علي جوازنا. 
أحمد: تمام. 
كان هيمشي ليلا ما وقفته.... 
رنا: أحمد. 
أحمد: نعم يا رنا. 
رنا: هو ممكن اهلي ميعرفوش بخصوص الموضوع دا. 
أحمد: هحاول اخليهم ميعرفوش. 
رنا بابتسامه حزينه: شكرا. 
عدي يوم واتنين وثلاثه وأحمد مختفي لحد ما.... 
: دقيقه طيب اهدي. 
رحت فتحت الباب....... 
أحمد: ازيك يا رنا. 
رنا: الحمد لله مين دي. 
أحمد: دي سلمي أخت صحبي. 
سلمي بمياعه: ومـ.ـر.اته يا قلبي. 
أحمد جز علي سنانه: سلمي.... 
سلمي: قلبها. 
رنا: اتفضل يا أحمد، اتفضلي يا عروسة نورتي البيت. 
أحمد: رنا هو انت ممكن....... 
رنا: تمام يا أحمد انا ممكن اروح اقعد مع مرات عمي تحت. 
أحمد استغرب هي فهمته بل وكمان عملت اللي عايزه.
نزلت عند حمـ.ـا.تي....
رنا:مرات عمي العسل اياكي تكوني نمتي.
:لأ يا حبيبتي تعالي عاش من شافك.
رنا:اي دا انت بقيتي بتنسي انا لسه كنت الصبح.
:رنا نزلتي ليه. 
رنا: انت عارفه. 
: انت وافقتي ليه يا بـ.ـنتي. 
رنا: هو كان مغص*وب عليا وشكله بيحبها وبعدين ما احنا هنتطلق وهلاقي اللي يحبني. 
: هتحبيه وانت بتحبي أحمد. 
رنا: الله وأعلم. 
:رنا ابكي يا بـ.ـنتي متكتميش جواكي. 
رنا: أنا رايحه انام. 
: ربنا يهديكي علي نفسك يا بـ.ـنتي. 
دخلت الأوضه وقفلت الباب من جوه.... 
طفيت النور ونمت علي السرير ومسكت المخده حطيتها علي بقي. 
رنا بدmـ.ـو.ع: آااااااه آاااااااه يا ربي ارحمني يا رب مش قادرة هو ليه محسش بيا ليه بك*رهك يا أحمد بكر*هك علي كد ما بحبك كـ.ـسرتني آاااااه. 
نمت وانا نفسي مصحاش تاني.. 
تاني يوم........
رنا بدmـ.ـو.ع: آااااااه آاااااااه يا ربي ارحمني يا رب مش قادرة هو ليه محسش بيا ليه بك*رهك يا أحمد بكر*هك علي كد ما بحبك كـ.ـسرتني آاااااه. 
نمت وانا نفسي مصحاش تاني.. 
تاني يوم.......
رنا: ماما قومي افطري.... 
: صباح الخير. 
رنا: صباح النور... 
: انت صاحية لي بدري.. 
رنا: دي الساعة عشرة يا ماما. 
: تمم روحي كلي. 
رنا: وانت. 
: هاجي اهو روحي بس. 
رنا: طيب انا هركب أكل للعرسان بقا. 
: يا بـ.ـنتي حـ.ـر.ام عليكي نفسك. 
رنا: لأ يا ماما أحمد هيط*لقني وهيبقي مجرد ولد عمي يعني اخوي. 
: بس انت بت.... 
رنا: هتخطاه ساعدني انت بس... 
: تمام اركبي يا رنا.
رنا ركبت وخبطت علي الباب.. 
: دقيقة... 
فتحتلها سلمي.... 
سلمي: صباح الخير اتفضلي.. 
رنا: لأ مش عايزة ادخل انت بس خدي الأكل دا. 
سلمي: رنا ممكن تدخلي عيزاكي في كلمة. 
رنا: طيب ممكن تقولي هنا. 
سلمي: لأ اتفضلي دا بيتك قبل ما يكون بيتي. 
دخلت بعد اصرارها.... 
سلمي: رنا أنا آسفه علي اللي عملته امبـ.ـارح وطريقه كلامي بس والله من الغيرة. 
رنا بابتسامه: لأ عادي ولا يهمك. 
سلمي: بصي انا والله ما كدا مش عارفة ليه قبلت اتجوز أحمد بس هو قال انكم مجرد اولاد عم. 
رنا: معاه حق وهنت*طلق. 
سلمي بابتسامة: بجد شكرا، انت مت عـ.ـر.فيش بحب أحمد ازاي هو كل حاجه في حياتي. 
رنا: ربنا يسعدكم. 
سلمي: احنا ممكن ننزل ناكل معاكم. 
رنا: بس انتوا عرسان جداد. 
سلمي: بس انا عايزة اشوف حمـ.ـا.تي. 
رنا: هتحبيها خالص بس فين أحمد... 
سلمي: أحمد بيآخد دش يخلص وننزل. 
رنا: تمام. 
نزلت عند مرات عمي وكـ.ـسري بقي أكبر بس هي بتحبه أكتر مني وهو بيحبها أنا ملييش مكان وسطيهم. 
: اي يا رنا مالك بتحطي صحون زيادة. 
رنا: سلمي وأحمد نازلين ياكلوا معانا. 
: بس..... 
رنا: حابه تشوفك هتعجبك هي طيبه خالص. 
: طيبة بانها تسرق الرجـ.ـا.لة. 
رنا: يا ماما هما بيحبوا بعض ربنا يهنيهم. 
: اعمل فيكي اي انا انت طيبه بطريقه هبله. 
رنا: خلاص سبيني كده علي نياتي. 
أحمد: صباح الخير. 
رنا وام أحمد: صباح النور. 
سلمي: ازيك يا طنط. 
: الحمد لله. 
أحمد: تعالي اقعدي يا سلمي. 
سلمي: لأ هقعد جنب رنا. 
رنا: اتفضلي يلا كلي. 
سلمي: هو انت يا رنا عندك كام سنه. 
رنا:٢٤ سنه.  
سلمي: انت مخلصة كلية.. 
رنا: اه كلية تجارة. 
سلمي: لأ بقا احنا عايزين قعده نحكي مع بعض. 
رنا اكتفت بانها تبتسم. 
 رنا: اعملكوا قهوة... 
سلمي: أحمد مش بيحبها اعملي نسكافيه ليا وليه. 
رنا: تمام. 
خلصت وخرجت من المطبخ قعدت جنب ماما.... 
رنا: أحمد هو انا عايزة اشتغل. 
أحمد: ليه.
رنا: انا اتخـ.ـنـ.ـقت من جو البيت وصحبتي الشركة اللي بتشتغل فيها عايزين موظف. 
أحمد: بس يا رنا.... 
رنا: بالله يا ابيه دا طلبي الأخير. 
أحمد: تمام يا رنا..... 
رنا: شكرا خالص.
أحمد: هتبدأي امتي شغل. 
رنا: من بكره. 
أحمد: تمام بس انا اللي هوصلك. 
رنا: تمم. 
رنا:يلا يا أحمد انا خلصت.
 أحمد: يلا. 
سلمي: خدي يا رنا دا معاكي وكلي كويس. 
رنا: ماشي يا ماما. 
سلمي: وماله خلفت شحطه كدي. 
أحمد: سلام يا قلبي ماشين. 
سلمي: سلام وارجع بدري. 
رنا بمزاح: يلا يا عم العاشق انت وهي. 
 
أحمد: رنا احنا كملنا أكثر من عشر شهور متجوزين يعني لو حابة تطل*قي. 
رنا: أحمد ممكن يومين كمان. 
أحمد: ليه. 
رنا: متخفش هيبقي لصالح الجميع. 
رنا في نفسها: "هو حتي مفتكرش عيد ميلادي أنا دلوقتي اتأكدت انه مستحيل يحبني وصراحه هو وسلمي لايقين لبعض بيكملوا بعض وانا هلاقي اللي يكملني" 
أحمد: سلام ممكن اجي اخدك بس اتصلي عليا. 
رنا: تمام سلام. 
مشي أحمد وانا دخلت الشركه كانت غايه في الجمال والديكور خرافه. 
: ايه عميه.... 
رنا: آسفه حضرتك مأخدتش بالي. 
: واسفك هيعمل اي في لبسي اللي باظ دا.
رنا:اتفضل امسحه.
أخد المنديل ومشي... 
رنا: هو عصب لي كدا ماله دا. 
: مملهوش بس حضرتك دا ابن صاحب الشركه. 
رنا: واي يعني دا يا دوب ابنه.
:واللي هيمسك الشركات دي كلها قريب. 
رنا: وانت مين قلك. 
: اصل انا اخته، مرحبا. 
رنا بتلعثم: ا اخ اخته بجد. 
: اه والله هتقولي هو احلي منك مش للدرجادي. 
رنا: انا مركزتش في علشان اقارن. 
: اه وماله اتفضلي اوريكي مكتبك. 
رنا: يلا.
دخلت مكتبي......
 رنا: هو مين مصمم الديكور. 
: ابيه ادm... 
رنا: مش بطال زوقه حلو. 
: اه انت بس تعالي شوفي الفيلا بالذات اوضته..
رنا: مالها.. 
: مفيش فيها غير ابيض واسود فيلم مصري قديم هو. 
رنا: ما تغيريه. 
: مش هقدر.... 
اخدنا الكلام شوي لحد ما طلعت وبدأت في شغلي. 
بعد ما خلص الدوام... 
رنا: الو أحمد انا خلصت ممكن تيجي. 
:رنا اسف بس في اجتماع بالشركه. 
رنا: خلاص سلام. 
وفصلت.... 
: انت لسه مروحتيش. 
رنا: لأ كنت مستنيه حد بس مش هيجي. 
: طيب انتي مروحه. 
رنا: اه سلام. 
: لأ دقيقه. 
رنا: نعم. 
: دقيقه هوصلك. 
رنا بابتسامه: شكراً
: بت اسكتي والا هخليه يطردك. 
  : يلا. 
: اهو ادm وصل يلا. 
رنا: سلام. 
: هخـ.ـطـ.ـفك قولت يلا. 
رنا مشيت مع نغم وادm. 
 
رنا: سلمي، ماما فينكم. 
رنا: هما راحوا فين دول يا ربي. 
حاولت اتصل بسلمي بس محدش بيرد. 
: سبرايز..... 
رنا: سلمي كنت فين وفين ماما. 
سلمي: هابي بيردز داي يا رنوش. 
رنا: انت ت عـ.ـر.في منين. 
: كل سنه وانت طيبه يا قلبي. 
رنا بفرحة: انت فاكرة. 
: وانسي ازاي يا روحي. 
سلمي: يلا بقا انا التورته عجباني. 
رنا: انت مجبتيش بالونه ليا ليه في عيد ميلاد من غير بلالين. 
سلمي: يلهوي خمس سنين انت ياك. 
: بس يا بت متزعلهاش تعالي يا رنا. 
سلمي: بقا كده طيب استنوا أحمد. 
رنا: مش انت لسه قايله انه التورته عجباكي ومش هتستني. 
سلمي: بس دا جوزي حبيبي قرة عيني. 
رنا بحـ.ـز.ن: خلاص نستنوا. 
سلمي: انت زعلتي لأ خلاص قطعيها. 
: سلمي ممكن تروحي تجبيلي كوبايه ميه. 
سلمي: من عيوني بس يلا مش هنزعلك يا رنوش. 
 
: رنا انت قلتي هتنسيه. 
رنا: اه هنساه طبعا. 
: اومال زعلتي ليه لما قالت زوجي حبيبي. 
رنا بحـ.ـز.ن: كان نفسي اقولها انا. 
: هيجيلك الأحسن منه وتقوليله يا روحي. 
رنا: مين اللي هيرضي بوحده مطل*قه يا ماما. 
: اللي هيحبك وبعدين انتوا كنتوا متجوزين ولما هو يكون هنا بتيجي تنامي معايا. 
رنا: اه هو كان دايما يفكرني انه متجوزني غص*ب زهقت منه فكنت بنزلك. 
: كل دا ولسه مكرهت*هوش. 
رنا: الحب بيجي في دقيقتين ومش بيرضي يمشي. 
وجرس الباب يرن... 
رنا: دقيقه. 
: خليكي هفتح انا. 
رنا: لأ يا ملما علشان رجليكي. 
: اسكتي يا هبله انا اقوي منك كمان. 
ماما راحت تفتح وسلمي جات. 
سلمي بدmـ.ـو.ع: انت مقلتيش ليه. 
رنا: سلمي مالك بتبكي ليه. 
سلمي: انت بتحبيه هو من حقك انت. 
رنا: اقعدي يا سلمي دقيقه. 
سلمي: انا هخليه يطل*قني هو من حقك. 
رنا سحبتها من ايدها قعدتها جنبيها. 
رنا: سلمي هو مش انت بتحبيه. 
سلمي: اه بس انت حبيتيه الاول. 
رنا: وهو اختارك انت واتغ*صب عليا. 
سلمي: بس... 
رنا: مبسش يا سلمي انت نظرات الحب في عيونكم لبعض نظرات عشاق ومش هفرق بينكم هو من حقك. 
: شوف يا ولد المحظوظه بيتخانقوا عليك. 
أحمد: انتوا بتقسموا فيا. 
رنا: مش من جماله نتخانقوا عليه. 
أحمد: احترمي نفسك يا بت. 
سلمي: أحمد طل*قني. 
رنا: لأ هيطل*قني انا. 
سلمي: رنا انت مـ.ـر.اته الاول. 
رنا: وانت حبيبته يا سلمي. 
سلمي: بس انت بت.... 
حطيت ايدي علي بقها قبل ما تفض*حني. 
رنا: اه بحب واحد تاني.
أحمد: كنت هتقولي اي يا سلمي. 
رنا: كانت هتقلك كدا بس انا احق بقولها يلا طل*قني حبيبي بيغير. 
أحمد: انت متأكده عايزة تط*لقي. 
رنا: اه...... 
أحمد: بكره نجيب المأذون يط*لقني. 
رنا: طيب ما تقولها. 
أحمد: قلت بكره. 
سلمي ركبت وقفلت علي نفسها اوضتها. 
وانا وأحمد ركبنا وراها.... 
رنا: سلمي افتحي. 
سلمي: لأ يط*لقني الاول. 
أحمد: بطلي جنان مش هط*لقك انا مصدقت اتجوزتك. 
سلمي: خلاص مش هفتح. 
أحمد: خليكي. 
 رنا: انت بتستهبل.... افتحي يا سلمي. 
أحمد: يلا علشان نحتفل بعيد ميلادك.... 
رنا: وقتها دي. 
أحمد: يلا يا بـ.ـنتي طيب بصي خليكي وانا هنزل. 
 
: انت ليه خلتيها تركب معانا. 
نغم: اصل انا وهي اتصاحبنا. 
: نغم مش قلتلك متصاحبيش زي الأشكال دي. 
نغم: ومالها دا البـ.ـنت قمر اربعتاشر. 
: بس يا نغم ابقي اشوفك معاها تاني. 
نغم: انت مش هتتحكم فيا كفايه بقا اي دا. 
: نغم انا عايز مصلحتك. 
نغم: مصلحتي في انه مش عندي صحاب بسببك ولا في انه الشخص اللي حبيته وجه اتقدmلي ترفضه. 
: مهو مكنش كويس. 
نغم: ليه مش مستواكم مش كده كان علي الأقل هيخليني سعيده. 
: نغم كفايه انزلي وعلي اوضتك علي طول. 
نغم: عارف انت معقد جدا يا أخي يا ريت ما كان عندي أخ. 
ادm بعصبيه: نغغغم........ 
نغم نزلت وركبت اوضتها وادm ركب عربيته وخرج تاني....... 
...............................................
رنا: سيب دي من ايدك وخليها تفتح. 
: تاخدي طعمها تحفه. 
رنا: والله. 
وفجأة سلمي تصرخ......... 
سلمي: اعاااا
سلمي: اعااااااااا. 
رنا:في اي يا سلمي افتحي.
سلمي: خديها منه هياكلها كلها وحده المفجوع. 
رنا: لأ سلاموعليكو مش حابه اتجنن. 
سلمي: رنا خديها منه بليز. 
أحمد: سلام يا رنا سلميلي علي ماما. 
سلمي: رنا متمشيش. 
أحمد: رنا مشيت افتحي يا سلمي. 
سلمي: لأ. 
أحمد: هطلقك. 
سلمي: احلف. 
أحمد: مش بتثقي فيا. 
سلمي فتحت الباب. 
: عايز اي. 
أحمد: زعلانه لي. 
: علشان حبيتك وانت متجوز. 
أحمد: دا رنا طلبت الطـ.ـلا.ق قدامك. 
: علشاني طلبته علشاني. 
أحمد: بس أنا مش بحبها انا مش بحب غيرك ومش هقدر اعيش بدونك. 
: لأ يا أحمد طلقني. 
أحمد: مش هطلقك يا سلمي. 
سلمي كانت هتدخل الاوضه تاني بس أحمد مسكها. 
أحمد: سلمي انا عندي ليكي مفاجأه. 
سلمي: مش عايزة منك حاجه. 
أحمد: متأكده. 
سلمي: اه مش عايزة منك حاجه. 
أحمد: وأنا اللي قلت هتشاركني فرحتي. 
سلمي: اوعي يا أحمد. 
أحمد: مش هوعي يا سلمي.. 
احمد: اااااه. 
سلمي: تستاهل. 
أحمد: بقي حته قزعه تعضني. 
سلمي: ومالها القزعه يا حبيبي قول بس مالها. 
أحمد: عسل.. 
سلمي: أحمد انت هتطلقني امتي. 
أحمد: رجعنا لنفس السيرة. 
سلمي: انت زعلت خلاص بص طلقني بعدين. 
أحمد: تمام لما ازهق منك ابقي اطلقك. 
سلمي ضـ.ـر.بته علي دراعه. 
سلمي: لما تزهق مني ماشي يا أحمد طلقني. 
أحمد: يا نور عين أحمد هو انا هزهق منك اصلا. 
سلمي بكسوف: خلاص ابعد. 
أحمد: بوظتي للبـ.ـنت عيد ميلادها. 
سلمي: ايييه طيب يلا ننزل نعملها عيد ميلادها. 
أحمد: خلاص يا سلمي اليوم خلص. 
سلمي: قول كنت عايز تقول اي. 
أحمد: علي اي. 
سلمي: المفاجأه. 
أحمد: نامي اقلك بكره. 
 
عند رنا كانت دخلت اوضته ونامت علي السرير
رنا: رجعتلك تاني. 
: اه لو حد يحس بيا ليه بيحصلي كده محدش بيحبني ولا حد بيفكر فيا. 
نزلت دmعه من عيونها:هو انتوا ليه خلتوني اتجوزه بكرهكم بكرهكم.
: اه يا ربي كفايه كده انا مش هفكر احب حتي تاني بس امحي احمد من حياتي.
: يا ربي انا الدنيا جات عليا كفايه خلاص مش حمل حاجه تاني.
نمت بعد ما فضفضت..... 
بعد مرور شهر..... 
: اه يا ربي كفايه كده انا مش هفكر احب حتي تاني بس امحي احمد من حياتي.
: يا ربي انا الدنيا جات عليا كفايه خلاص مش حمل حاجه تاني.
نمت بعد ما فضفضت..... 
بعد مرور شهر.....
اطلقت انا وأحمد ورجعت بيت أهلي بس زياراتي كتير علشان مرات عمي اقصد أمي العسل.
في يوم كنت رايحه عندهم وبما اني معايا نسخه من المفتاح دهلت علي طول بس وقفت بسبب اللي سمعته. 
سلمي: أحمد انا حامل. 
أحمد: بجد.... 
سلمي هزت راسها بفرحه. 
أحمد: يعني انا هكون اب وانت ام ابني. 
سلمي: اه يا أحمد واخيرا هيبقي عندنا عيله صغيرة. 
أحمد شالها ودار بيها... 
أحمد: بعشقك يا قلبي بعشقك. 
: سيبها يا بني دي حامل غلط عليها. 
أحمد سابها.... 
: مبروك يا ولاد يتربي في عزكم. 
أحمد: هتبقي جده زي ما كان نفسك بقي. 
: اه كويس حصل قبل ما امـ.ـو.ت. 
سلمي: أحمد هو ممكن تيجي معايا عند الدكتورة. 
أحمد: دا سؤال يا سلمي... 
سلمي: يلا علشان الميعاد قرب. 
أحمد حـ.ـضـ.ـنها: انا بمـ.ـو.ت فيكي يا قلبي. 
: يلا يلا امشوا البسوا. 
طلعت وانا مش حاسه بنفسي ليه لسه بحبه يا ربي انا كرهت نفسي ولسه مكرهتهوش. 
: ااااااااااه. 
عدي دقيقة من الصمت لحد ما نزل صاحب العربيه. 
: يلهوي مين دي واي جابها قدامي. 
شخص: يا أستاذ دي بتنزف كتير خدها علي مستشفي بسرعه. 
شخص 2:يا أستاذ البـ.ـنت هتمـ.ـو.ت يلا. 
: طيب حد يفتح باب العربيه... 
شالها وراح علي اقرب مستشفى.
: بسرعه الحاله خطره بسرعه نقاله... 
ممرضه: دقيقه يا أستاذ آدm. 
الممرضه جابت نقاله ورنا دخلت اوضه العمليات. 
عدي اكتر من ساعه والدكتور طلع. 
:استاذ ادm الانسه حالتها مش خطره خدوش بسيطه. 
ادm: يعني ممكن تخرج. 
: تفوق وافحصها وممكن نخرجها. 
ادm: طيب هو ممكن حد يتصل بشخص من عيلتها. 
: ممكن رقم لاي شخص من عيلتها. 
ادm: مش معاي. 
: خلاص حضرتك هي ممكن نص ساعه وتفوق. 
ادm: شكرا يا دكتور. 
: دا عملي. 
عدت حوالي ساعه تاني ورنا مكنتش صحيت.. 
ادm: هي ليه لسه مصحيتش. 
: ممكن اثر الخبطه نستنا شويه. 
ادm: هو ممكن ادخل. 
: اتفضل يا استاذ. 
ادm دخل لقي رنا حاطه ايد هلي عنيها وايد تحت راسها..... 
ادm: انت صحيتي. 
رنا............ 
ادm: ممكن تردي. 
رنا............ 
ادm بعصبيه شال ايدها من علي عنيها وكانت بتبكي. 
صوت شهقاتها بدأ يعلي وبتتكلم كلام مش مفهوم. 
رنا ببكاء شـ.ـديد: ا.... ان.. ت خب.... ط. ني لي... ه مم.و.. تش. ا. او حت.... ي  كن... ت فق.. قدت الذ.... ذاك... رة اااااه يا ربي. 
ادm: طيب اهدي خلاص عايزة اي انتي. 
رنا: عا. عايزة انس... اه وا.... نسي ك. كل حاج.. ة حصلت مع.. ايا. 
ادm حس بنغزه في قلبه لما شاف حالتها
ادm: خلاص بطلي بكي. 
رنا: ه هو انا وح.. شه للد. رجه مح.. دش ح.ب.ني و. ومح.. دش بيه.. تم بيا ول.. ا
 بي.صحب.ني  ان. انا عا.. يزة ام.. وت. 
ادm: بصي الدكتور هيدخل يفحصك وبعدين هروحك. 
ادm خرج ودmعه نزلت من عينه عليها... 
ادm: هي صحيت ممكن تفحصها علشان هي عايزة تخرج من هنا. 
: تمام. 
الدكتور دخل فحصها وعطاها تصريح خروج وخرجت. 
ادm: انت فين بيتك. 
: مش حابه ارجع. 
ادm: طيب تحبي تروحي فين. 
: القبر نفسي اروحه. 
ادm: انا حاسس اني اعرفك هو انت ت عـ.ـر.فيني. 
: اه انت ابن صاحب الشركه اللي بشتغل فيها واللي كبت قهوتك علي الجاكت تبعك. 
ادm: انت بجد. 
: هو ممكن تقف هنا وتمشي. 
ادm: مستحيل انت ممكن تقــ,تــلي نفسك مش حابب اتسـ.ـجـ.ـن. 
: مهو مش هيكون ليك دخل. 
ادm: خلاص يا ستي بعيد عن السـ.ـجـ.ـن اعتبريني صاحبك وحابب اتمشي معاكي. 
: صاحبي........ 
ادm: خلاص يا ستي بعيد عن الس"جن اعتبريني صاحبك وحابب اتمشي معاكي. 
: صاحبي بس انت متكبر. 
ادm: أنا. 
: اه ابعد بقا. 
ادm: خلاص بصي اتكرمي وصاحبيني وخليني اتغير وابقي انسان طيب زيك. 
: طيب انت مش هتسيبني. 
ادm: لأ احنا هنبقي صحاب ومش هينفع اسيبك. 
: هات صابعك. 
ادm: ليه.. 
: هاته دقيقه. 
ادm: خدي اهو. 
: انا عايزة الصغير. 
ادm: ايدي كلها اهي يا ستي. 
: اوعدني وعد الخنصر انك مش هتسيبني. 
ادm: وعد. 
: طيب هو ينفع نتمشي شويه علي البحر. 
ادm: يلا. 
فضلنا ماشيين جنب بعض ونحكي عن بعض.... 
: هو انت ليه شر"ير كده. 
ادm: مش ضروري ت عـ.ـر.في. 
: لأ ضروري. 
ادm: طيب وانت ليه عنيده كده. 
: علشان مخلوقه كده. 
ادm: وانا برضه مخلوق كده. 
: كذا" ب. 
ادm: امشي وانت ساكته. 
سكت ومشيت كان نسمـ.ـا.ت البحر هاديه والجو حلو فدmـ.ـو.عي نزلت لوحدها.. 
ادm: رنا هو الحب صعب. 
: صعب هه الحب دا مـ.ـو.ت بتتحول لجثه متحسش بنفسها مع اللي بتحبه الحب دا حلو ووحش في نفس الوقت الألــم والفرح فيه الدmـ.ـو.ع والابتسامه فيه كـ.ـسرة القلب ونبضه مش هقدر اوصفلك كنت بحس بايه. 
ادm: انت بتبكي. 
: لأ. ومسحت دmـ.ـو.عها.... 
ادm:آسف لو كنت فكرتك بحاجه. 
: انا مش بنسي اصلا متخفش. 
ادm: طيب تحبي اجبلك ايس كريم. 
: بالشكولاته. 
ادm: أحلي ايس كريم هيكون قدامك. 
ادm راح جاب الايس ورجع لرنا. 
رنا: انت مجبتش ليك. 
ادm: مش بحبه. 
رنا: خسران براحتك. 
رنا كانت بتاكل زي الأطفال لدرجه وشها اتملي من الايس كريم.
ادm: ههههه حـ.ـر.ام عليك اي دا. 
رنا رفعت حاجبها بتسائل.. 
رنا: في اي. 
ادm فتحلها كاميرا تليفونه. 
ادm: بصي علي شكلك. 
رنا: الايس كريم حلاوته في كدا اسكت بقي. 
ادm: خلاص سكت. 
رنا كملت الايس كريم بتاعها وادm كان ماسك تليفونه. 
ادm: انت هتاخدي إجازة تمام. 
: لأ مش هاخد. 
ادm: بس رجلك اكيد و.جـ.ـعاكي. 
: لأ مش و.جـ.ـعاني. 
ادm: براحتك بس لو جيتي مش هتمشي. 
: يلا علشان اتأخرت علي البيت. 
ادm: يلا هوصلك. 
وقفت ومع اول كام خطوة. 
: اااه.
ادm: مالك. 
: رجلي ااه. 
ادm: طيب حاولي اهي العربيه هناك قريبه. 
حاولت بس صرخت تاني. 
: مش قادرة والله. 
ادm: طيب هشيلك لهناك. 
: لأ عيب احنا في الشارع. 
ادm: يا بـ.ـنتي طيب هنعمل اي. 
: طيب بص اسندني بس. 
ادm: طيب هاتي ايدك. 
ادm حط ايدي علي رقبته من ورا وسندني لحد ما وصلنا..
بس للأسف كان في عيون شيفانا. 
أحمد: سلمي هي دي رنا مش كده. 
سلميً: اه شكلها هي. 
أحمد بغيرة: وهي بتعمل اي مع الواد دا. 
سلمي: أحمد وانت مالك متعصب لي بدأت تحبها. 
أحمد…
أحمد بغيرة: وهي بتعمل اي مع الواد دا. 
سلمي: أحمد وانت مالك متع*صب لي بدأت تحبها. 
أحمد:سلمي رنا اختي فطبيعي اتعصب واغير لما اشوفها مع ولد.
سلمي:متكذ*بش يا أحمد.
أحمد:والله ما بحب ولا هحب غيرك.
سلمي:كفايه يلا.
أحمد:يلا يا رنا افهمك في البيت
................................
رنا:سلام يا صحبي.
ادm:سلام يا بوص .
 رنا: بوص لا يا عم وسلام بقي علشان هتق*طع. 
ادm ابتسم ومشي. 
في بيت ادm...
نغم: كنت فين يا ادm. 
ادm: كنت مع صحبي. 
نغم بغيرة:وليه انت بقي تصاحب ومانع عني.
ادm:نغم لو حابه تكلمي رنا كلميها. 
نغم بابتسامه: بجد. 
ادm: وليه الفرحه دي. 
نغم: بس اي غيرلك رأيك. 
ادm: تحبي امنعك. 
نغم: لأ خلاص. 
ادm: طيب يلا روحي نامي. 
نغم: طيب تصبح على خير. 
ادm: وانت من اهل الخير. 
ادm دخل اوضته ومحسش بنفسه غير وهو علي السرير.
ادm:ياه للدرجادي صعبت عليك يا ادm بس هي ظروفها صعبه.
عقله…بس كلهم صنف واحد افتكر امك عملت اي سابتك وانت صغير علشان راجـ.ـل معاه فلوس.
ادm اتع*صب لمجرد انه افتكرها.
عقله …افتكر ابوك بعدها حصله اي بسبب مين بسبب مراه طم*اعه وهمها الفلوس وبس.
ادm: بس بس كفايه خلاص بطل تفكير. 
 
عند سلمي وأحمد.. 
أحمد: سلمي والله كانت غيرة أخ علي أخته. 
سلمي: براحتك يا أحمد لو حابب ترجعها بس طلقني. 
أحمد: يا بـ.ـنتي كفايه. 
سلمي: ايه اللي كفايه. 
أحمد: طيب انت ط.... 
سلمي: لو هتط*لقني ابني هيفضل معايا انا. 
أحمد: لأ انت فعلا طق عقلك اسكتي. 
سلمي: وعايزني اسكت انت بجد انا*ني. 
أحمد: سلمي تصبحي علي خير. 
سلمي: اه بتتهرب. 
أحمد: طيب يا حبيبتي مش انت اخوكي كان بيغير عليكي مني. 
سلمي: اه. 
أحمد: دي نفس الغيرة اللي بغيرها علي رنا. 
سلمي: بجد. 
أحمد: وحياتك عندي. 
سلمي: بحبك. 
أحمد: وأنا اكتر بس يلا ننام. 
سلمي: أحمد خلينا سهرانين. 
أحمد: لأ يا سلمي. 
سلمي: شفت انك بتحبها غور يا أحمد. 
أحمد: بحب مين يا بـ.ـنتي انا جبت سيرة حد. 
سلمي: اه قلت لأ يا رنا. 
أحمد: دي هرمونات الحمل مش كده. 
سلمي: انت بتستهزأ بيا كمان. 
أحمد: يا قلبي والله ما جبت سيرة رنا. 
سلمي: تصبح علي خير يا أحمد. 
أحمد: خلاص متزعليش يلا نتفرج علي عمر وسلمي. 
سلمي: وهتعملي فشار. 
أحمد: اللي انت عيزاه. 
سلمي: لأ انا هعمله انت بتحر*قه. 
أحمد: براحتك يا سلمي بس يلا. 
سلمي: يلا بسرعه شغله عبال ما اعمل الفشار. 
أحمد شغل الفيلم وسلمي كانت عملت الفشار... 
وقعدوا يتفرجوا علي الفيلم. 
سلمي: صحيح احنا اللي اسمنا سلمي مظلو*مين دايما. 
أحمد: قصدك ظال*مين. 
سلمي: بتقول حاجه يا أحمد. 
أحمد: اه بقول يا ست مفت*ريه. 
سلمي: انا مف*تريه يا أحمد. 
أحمد: لأ يا قلبي انت طيبه خالص. 
سلمي: طيب اتفرج واسكت. 
بعد شويه…
أحمد: سلمي كفايه يلا ننام. يا بـ.ـنتي ردي انا مش قادر افتح عنيا. 
أحمد بص علي سلمي لقيها نايمه طفي التلفزيون ونام جنبها. 
..................... 
تاني يوم في شركه ادm. 
ادm: مش قلتلك متجيش. 
: اه بس انا خفيت شويه. 
ادm: طيب يلا علي شغلك وعلي العموم نغم معاكي. 
: هي رجعت تشتغل تاني. 
ادm: اه شفتي بقا بس روحي يلا. 
رنا راحت مكتبها ولقيت نغم هناك. 
نغم: عاش من شافك يا رنوش. 
رنا: نغم اتوحشتك خالص. 
نغم: هو صحيح انك كنتي بتعملي اي عند ادm. 
رنا بتلعثم: كنت كنت بديله ملف. 
نغم: بجد. 
رنا: اومال يعني اي. 
نغم: رنا هو انت اتطلق*تي. 
رنا: اه من حوالي شهر. 
نغم: ربنا يعوضك بالأحسن. 
رنا: يا رب. 
نغم: طيب يلا علشان ادm هيشرحنا. 
رنا: هههه يلا. 
بدأنا شغل لحد ما خلص الدوام كنت مروحه ليلا.. 
: متيجي تركبي معانا. 
: متيجي تركبي معانا.
بصيت ناحيه الصوت وكنت ناويه اهز*قه بس طلع ادm. 
رنا: لأ انا نفسي امشي شويه روحوا انتوا. 
ادm: بس انت رجلك وج*عاكي. 
رنا: لأ كويسه هقدر امشي واصلا عبال ما تجيب العربيه اكون وصلت. 
نغم:انت مين قلك ان رجلها وج*عاها. 
ادm: انا كنت خب*طتها امبـ.ـارح بالعربيه.
نغم: ازاي طيب وجيتي ليه انهارده. 
ادm: مهي زي العف*ريته. 
رنا: والله ما في غيرك بس وكمان انت الج*ن  الاحمر. 
ادm: اعوذ بالله. 
رنا: انت اللي بدأت. 
ادm: خلاص يا ستي غلطنا. 
رنا بتفكير: مسمحاك خلاص. 
ادm: طيب اركبي. 
رنا: لأ مش عايزة. 
ادm: هتركبي ولا اركبك غ*صب. 
رنا: لأ مش هركب. 
ادm بتحدي: خلاص هركبك غ*صب. 
رنا: وريني. 
ادm راح عند رنا وكان هيشيلها.. 
رنا: اعاااا ابعد خلاص هركب وحدي. 
ادm: ناس مش بتيجي غير بالعين الحمرا. 
رنا: خلاص مش هاجي. 
ادm: لأ بقا شكلك نفسك تتشالي. 
رنا: مش هتقدر سلام. 
ادm: رنا قلت يلا فضي. 
ركبت معاه اصل محبتش اكسفه..... 
رنا: نغم مالك ساكته ليه من بدري. 
ادm: مش متعود علي السكات دا. 
نغم: هو انت ادm اخوي فعلاً. 
ادm: لأ شب*حه. 
نغم: بطل هزار انت مكنتش بتهزر كدا. 
ادm: خلاص يا ستي سبحان مغير الأحوال. 
نغم: انا احمد ربنا انك اتغيرت كدا. 
ادm: اه طبعاً دا عايد عليكي بالفايده. 
رنا: بس ممكن تشغل أغنيه حلوة كدا. 
ادm: لأ مش بحب الأغاني. 
رنا: يا عم خلص بس شغل أغنيه اليسا. 
ادm: مش هشغل. 
رنا: وحياه طنط و نغم شغل. 
نغم: حد كذب عليكي وقالك اني بهمه. 
رنا: لأ. 
نغم: خلاص متقوليش وحياه نغم حياتي مهمه بالنسبالي. 
ادm: بس انتوا الاتنين صد*عتوني. 
رنا: دا بيتحول مش كده. 
ادm: اه بتحول اسكتي. 
رنا ونغم سكتوا لحد ما رنا وصلت. 
نغم: سلام نتقابل بكره. 
رنا: سلام. 
دخلت رنا بيتها ونغم وادm كملوا لبيتهم. 
نغم: ادm مالك. 
ادm: مفيش يا نغم. 
نغم: لأ انت متع*صب شكلك. 
ادm: نغم ادخلي اوضتك. 
نغم: ليه بالله عليك قول مالك. 
ادm بعص*بيه: قلت ادخلي. 
نغم من خو*فها جريت علي اوضتها. 
نغم وتكاد تبكي: هو اي اللي حصله يا ربي. 
 
في الليل خاصه في بيت أحمد... 
سلمي: طنط عايزة تاكلي اي. 
: اي حاجه من ايدك ولا اقلك هطبخ انا انت اكيد تعبانه. 
سلمي: وانت برضه تعبانه هطبخ انا. 
:يا بـ.ـنتي انت حامل ارتاحي شويه. 
سلمي: لأ وانت رجليكي و.جـ.ـعينك ارتاحي. 
أحمد: ارتاحوا انتوا الاتنين واطبخلكوا انا. 
سلمي: لأ طبعا انت مش بتعرف. 
أحمد: متشكرين. 
سلمي: لا شكر علي واجب. 
أحمد: خلاص نطلب من بره. 
سلمي: لأ برضه. 
أحمد: اهدي بقا يا سلمي مهو مش هتطبخي. 
وجرس الباب بيرن. 
أحمد: هروح افتح بس ولا وحده فيكم تدخل المطبخ. 
أحمد فتح الباب... 
رنا: اي مش بتسألوا. 
أحمد: ادخلي ياختي. 
رنا دخلت لقيت سلمي وام أحمد قاعدين. 
رنا: مالكم حد ما*ت لكم. 
: بعد الشر علي كل حبايبي. 
رنا: بس مالكم. 
أحمد: بيتخانقوا مين يطبخ بس الاتنين تعبانين. 
رنا: خلاص انا جيت. 
أحمد: منقذتنا بس انت ضيفه. 
رنا: ضيفه اي انا كنت هدخل لوحدي ليلا ما نسيت المفتاح. 
أحمد: خلاص بس بسرعه علشان جعانين. 
دخلت المطبخ وعملتلهم اكل علي السريع وخرجته وقعدنا ناكل. 
أحمد: ياه اتوحشت اكلك والله. 
: وانا والله يا بـ.ـنتي. 
سلمي: وماله اكلي. 
: عسل برضه. 
أحمد: اكلك بيكون محر*وق وبايظ. 
سلمي: بقا كده خلاص عيش علي اكلك مش هتاكل من اكلي تاني. 
أحمد: وانا اقدر بستهبل يا جميل. 
رنا: طيب احترموا العزابيه الموجودين. 
أحمد: مهو دا بيتي وانا حر. 
رنا: طيب يا سيدي شويه وهمشي. 
: لأ يا بـ.ـنتي خليكي انهارده. 
رنا: مش هينفع انا جيت اسلم عليكي علشان اتوحشتك. 
: طيب يا بـ.ـنتي سماح المرة دي بس المرة الجايه هتفضلي. 
رنا: يلا خلصوا اكل. 
خلصنا وقعدت معاهم شويه وروحت. 
ادm: شكلك برئ جداً مش عارف ليه اتعلقت فيكي واحنا مش لينا غير يومين بـ.ـنتكلم. 
كان بيبص في صور لرنا اخدهالها وهي بتاكل الايس كريم. 
ادm: منتظر بكره ولازم اصارحك بالحقيقه علشان حاسك هتهوني عليا.
ادm فصل التليفون وراح نام. 
 
تاني يوم.... 
ادm: اتفضلي يا رنا. 
رنا: حضرتك كنت طالبني. 
ادm: بلاش الرسميات دي اقعدي. 
رنا قعدت وادm بدأ يتكلم. 
ادm: رنا انا ارتحتلك وحابب احكيلك حاجه. 
رنا: اتفضل احكي. 
ادm: رنا انا...
ادm: رنا انا ارتحتلك وحابب احكيلك حاجه. 
رنا: اتفضل احكي. 
ادm: رنا انا من أول ما شفتك حبيت اعرف عنك كل حاجه. 
رنا: وعرفت اي بقا. 
ادm: عرفت انك تكوني بـ.ـنت خالتي. 
رنا: بس أنا خالتي مي*ته الله يرحمها. 
ادm: لأ يا رنا هي هـ.ـر.بت و.. وكانت سايبه ولدين وراها . 
رنا: بس أنا ماما محكتليش.
ادm: اه لأنه دا كان طلب جدك ان محدش يجيب سيرتها وانت كنت صغيرة لما هر*بت مش هتفتكري. 
رنا: اي دا جد دقيقه يعني أنا وانت عيال خالة يعني أنا ونغم برضه كده. 
ادm: اه بس متقوللهاش. 
رنا: ليه. 
نغم: اه متقوليش ليه انت عارف انه مبقيش يهمني بس رنا دي اختي. 
رنا: آسفه لو كانت السيرة ضايقتك. 
نغم: أنا نسيت كل حاجه متخافيش وبعدين خلينا في الحلو. 
رنا: اه يعني ممكن تيجي معايا تشوفي خالتك. 
ادm: لأ مش هتروح. 
رنا: ليه. 
ادm: احنا مش هنقرب من حد من عيلتها. 
رنا: بس انا... 
نغم: رنا انت صحبتنا. 
رنا: بجد يعني مش هبعد عنك. 
نغم: لأ طبعاً مش هتبعدي. 
رنا: دا أسعد يوم في حياتي. 
نغم: وفي حياتي برضه بس يلا ورانا شغل كتير. 
طلعنا أنا ونغم ورحنا مكتبنا. 
بعد مرور شهرين...... 
ادm: بم ان الجميع هنا فيا نغم حد متقدmلك. 
نغم: أنا ومين بقا. 
ادm: حبيبك اللي رفضته. 
نغم اتكسفت وسكتت. 
رنا: يا حظك يا عم هتتجوزي اللي بتحبيه. 
ادm: عقبالنا بقا بس البعيدة تحن.
أحمد: متتكلمش معاها أحسنلك. 
ادm: وهي تقربلك ملكش دخل انت. 
أحمد: رنا أختي وبغار عليها ولو حابب اطلبها. 
ادm: طيب انا طالب ايد بـ.ـنتكم رنا علشان تكمل ديني وتبقي أم عيالي. 
أحمد: وأنا مش موافق وأظنها برضه مش موافقه. 
ادm: خلاص هخـ.ـطـ.ـف*ها. 
سلمي: اااه أحمد الحقني.. 
أحمد: مالك يا قلبي. 
سلمي: نفسي في الفراولة خالص يلا روح هاتلي. 
أحمد: نعم انت بتستهبلي وقته دا. 
سلمي: يلا يا أحمد والنبي. 
أحمد: طيب خليها شوية كمان. 
سلمي: لأ دلوقتي دلوقتي ولا انت مش بتنفذ طلبات ابنك من دلوقتي. 
أحمد: أنا اي اللي بل*اني بكده. 
سلمي: انت مش عايزني طيب طل*قني يا أحمد. 
أحمد: أنا مش عايزك وهو انا هكون من غيرك يا قلبي. 
سلمي: طيب روح هات وهات معاك شكولاته وشيبسي و... و. 
أحمد: نسيتي مش كده وعايزة بيبسي وبسكويت والمحل كله زي كل مرة. 
سلمي: يلهوي علي اللي بيفهمني يلا. 
خلصوا كلام ولقيوا الكل بيضحكوا عليهم.. 
ادm: انت فاعل خير علشان كده موافقتش علي جوازي من رنا محبتش اني اتعب كده. 
رنا بغـ.ـيظ: وهو مين قال اني عايزاك. 
ادm: عيونك بتحكيلي كل حاجه. 
رنا: كذا*ب. 
ادm: قلب الكذا*ب. 
نغم: ما تبطلوا مح*ن يا جماعه. 
ادm: ما تحترمي نفسك. 
رنا: متتكلمش معاها كده هي محترمه. 
نغم: قلبي يا بت. 
أحمد: هيبدأو هما.. 
سلمي: عارفه حلقه كل يوم اللي مش بيزهقوا منها. 
أحمد: بس اي الحلاوة دي. 
سلمي: طيب يلا هات الفراولة. 
أحمد: هروح اهو. 
ادm: خدني معاك مش ناقص. 
ادm وأحمد خرجوا وركبوا عربيه أحمد. 
وفي الطريق حارس والد ادm اتصل بادm. 
: استاذ ادm.. 
ادm: في اي. 
: استاذ ادm والد حضرتك... وسكت. 
ادm: ماله قول....
: استاذ ادm والد حضرتك... وسكت. 
ادm: كمل ماله احكي... 
: والد حضرتك في المستشفي عمل حا*دث. 
ادm والدmـ.ـو.ع تجمعت في عينيه: انت بتقول اي يا حيو*ان بابا لو كان حاصله حاجه مش هخليك علي وجه الأرض. 
أحمد: فيه اي يا أحمد. 
ادm: انتوا فين قول. 
: في مستشفي *****
ادm: انا جاي حالاً. 
أحمد: مالك في اي. 
ادm بتبعثر:با..با بسرعة وديني مستشفى *****. 
أحمد راح بسرعه علي العنوان ودخلوا لقيوا الحارس. 
ادm مسكه من قميصه.. 
ادm: بابا حصله اي قول. 
: عمل حا*دث وهو بيسوق. 
ادm: بس انت كنت فين تخليه هو يسوق لي. 
: هو اصر حضرتك. 
ادm: انت مطرود ومش عايز اشوف وشك. 
وفضل مستني الدكتور يخرج من اوضه العمليات. 
ادm: يا رب يا رب احميه مليش غيره في الدنيا. 
أحمد: استهدي بالله وروح كده صلي وادعيله. 
ادm: أنا مش قادر اتحرك مش حاسس بنفسي. 
أحمد: قوم يا عم شـ.ـد حيلك وهو ان شاء الله مش هيحصله حاجه. 
ادm: مش هيحصله حاجه مش كده. 
أحمد: الأعمار بيد الله وكلنا هنروحله. 
احمد وادm راحوا يصلوا في مسجد قريب من المستشفي.. 
صلوا وقعدوا شويه وبعد كده خرجوا من المسجد علشان يشوفوا والد ادm. 
راحوا المستشفي تاني..... 
دخلوا المستشفي وراحوا عند اوضة العم*ليات والدكتور خرج. 
: ان لله وان اليه راجعون ربنا يصبركم المريـ.ـض انتقل لرحمة ربه. 
ادm قعد علي كرسي كان جنبه مكنش مصدق والده ما*ت مصدر قوته والهامه ما*ت خلاص مش هيشوفه تاني. 
أحمد: قوم يا ادm علشان تودعه. 
ادm: لأ بطلوا استهبال هو عايش صح. 
أحمد: قوم يا ادm اجمد اومال نغم يحصلها اي انت المفروض تسندها. 
ادm دخل عند والده..... 
ادm…أنا عارف انت اتك*سرت قد اي بس دلوقتي اترحمت ورحت عند ربنا وسبتني انا لوحدي اتأ*لم ليه. ربنا يرحمك ويغفرلك. 
ادm خرج وراح عند أحمد. 
أحمد: ادm خرج اللي جواك بطل عنا*د. 
ادm: ممكن تتصل بالبنات تقلهم. 
 
نغم: بنات انا مبسوطه بجد. 
سلمي: وانا زعلانه هو اتأخر ليه. 
نغم: انت دايما جعانه. 
سلمي: بس لسه مش زيك برضه. 
نغم: قصدك اي. 
سلمي: اكيد فهمتي. 
رنا: ببسسسسس. 
سلمي: وطي صوتك حبيب ماما نايم. 
رنا: نايم. 
سلمي: مش بيتحرك فهو كده نايم. 
رنا: ااه جماعه هما بجد اتأخروا. 
سلمي: اتصلي بيهم. 
رنا حاولت تتصل بادm بس مكنش بيرد.. 
رنا: مش بيرد.وتليفونها يرن. 
رنا: دا أحمد.. 
سلمي: ردي ولا اقلك هاتي ارد انا. 
رنا: خدي. 
سلمي أخدت التليفون وردت. 
سلمي: بتتصل ليه علي رنا ان شاء الله. 
: سلمي مش وقته هو البنات معاكي. 
سلمي: اه بس ليه قلقتني. 
: بصي هو والد ادm تو*في. 
سلمي: اي ادm اللي نعرفه. 
: اه بس بصي قوليلهم بالراحه. 
سلمي: طيب انتوا فين. 
: لأ خليكم في البيت. وقفل. 
سلمي: نغم شـ.ـدي حيلك. 
نغم: ليه في اي. 
سلمي شاورت لرنا تروح عند نغم ورنا راحت وهي مش فاهمه حاجه. 
سلمي: البقاء لله والدك تو*في. 
نغم: بطلي مش عليا. 
سلمي: مش هزار هو والدك فعلا تو*في. 
نغم حست بتقل والرؤيه تشوشت قدامها واغمي عليها. 
بعد حوالي خمس شهور. 
رنا: كفاية يا ادm حـ.ـر.ام عليك نفسك. 
ادm: رنا اخرجي. 
رنا: كل مرة كنت بطاوعك بس المرة دي لأ مش هخرج. 
ادm بزعيق: رنا قلت اخرجي يلا. 
رنا زعقت فيه: انت اي مش بتحس اهتك بقيت كده بسببك اخرج كلمها وعمي ليه خمس شهور مي*ت كفاية. 
ادm: ولا يكفي العمر كله. 
رنا: بس لو انه حد يمتلك توقف حياتك خالص كده كله حياته هتقف. 
ادm: تعبان اتوحشته. 
رنا: تقابله في الجنه ان شاء الله. 
ادm من غير ما يحس حـ.ـضـ.ـن رنا... 
رنا...
ادm من غير ما يحس حـ.ـضـ.ـن رنا... 
رنا: ادm ابعد. 
ادm: لأ خليني شوية تعبان نفسي احس بالأمان شوية. 
وبيظهر صوت صريخ سلمي... 
: اعااااااااا أحمد. 
رنا: يلهوي ملقيتش غير دلوقتي. 
ادm: انزلي بسرعه أحمد مش موجود. 
رنا: ادm انا مش هعرف اعمل حاجه انزل انت.
ادm ورنا نزلوا وأخدوا سلمي المستشفي. 
رنا: أحمد وأخيراً جيت. 
أحمد بخــــوف: هي فين. 
رنا:في العمليات هتخرج بالسلامه ان شاءلله. 
ادm: سلام بقي. 
رنا: أحمد اقعد احسنلك. 
ادm: رنا مش هتتحكمي فيا. 
رنا: طيب علشان خاطري. 
ادm حس انه اتثبت مكانه ومش هيقدر يخرج. 
رنا: اقعد بقي. 
كلهم قعدوا وفي انتظار الدكتور يخرج. 
ادm: هي نغم فين. 
رنا: نغم مع سليم اخدها مشوار. 
ادm: وتخرج ليه معاه هيا. 
رنا: هو خاطبها علي فكره. 
ادm: اه طيب ليه متصلتيش بيها. 
رنا: سيبها تريح شوية. 
وبعد دقائق من الصمت...الدكتور خرج. 
: ألف مبروك بنوته زي القمر. 
أحمد: المهم هي عامله اي. 
: الحمد لله. 
أحمد: ممكن ادخلها. 
: اتفضل. 
أحمد دخل وشاف بـ.ـنته كانت فعلا قمر وتشبه سلمي. 
شالها وكبر في ودنها. 
سلمي: هنسميها اي. 
أحمد: نسميها قمر. 
سلمي: ممكن نسميها رنا. 
أحمد: ليه.
سلمي: علي اسم عمتها. 
أحمد: يا قلبي نسميها زي ما تحبي. 
سلمي: فين الباقي. 
رنا تدخل: أنا هنا اهو. 
سلمي: وادm اهلا. 
ادm: الف سلامه عليكي ومبروك. 
سلمي: الله يبـ.ـارك فيك عقبالك بقا. 
ادm بص علي رنا ورنا اتكسفت وبصت علي الأرض. 
 
بعد يومين.... 
سلمي: أحمد هاتها. 
رنا: السلام عليكم. 
سلمي: وعليكم السلام. 
رنا: أحمد ادm هيجي يتقدmلي بكرة ممكن تكونوا موجودين. 
سلمي: بس أنا تعبانه شوية. 
رنا: خلاص. 
سلمي: هو أحمد أكيد هيروح. 
رنا: بجد. 
سلمي: علي ضمانتي. 
أحمد: ألف مبروك مع اني معترض بس براحتك. 
رنا: الله يبـ.ـارك فيك.
سلمي: هات يا أحمد. 
عدي اليوم وتاني يوم باليل  ....... 
ادm: انا طالب ايد بـ.ـنت حضرتك. 
: اتشرف طبعاً يبني وأظن انكم تعرفوا بعض. 
ادm: اه وهي موافقه فنقرا الفاتحه. 
: علي بركه الله. 
وحددوا الخطوبه وكتب الكتاب والفرح. 
 
وبعد أسبوع تمت الخطوبه.. 
ادm: اي الجمال دا. 
رنا بكسوف: شكراً. 
ادm: يلا. 
لبسوا الخواتم لبعض. 
ادm: يا عمي بص اهي العروسة جاهزة وانا اهو جاهز نكتب الكتاب بالمرة. 
أحمد: لأ. 
ادm: بسأل عمي. 
أحمد: وعمي هيسمع كلامي لسه شوية. 
: معاه حق يابني. 
ادm: بس يا عمي ليه لأ. 
: اعملوه مع فرح نغم. 
ادm: يعني انهارده برضه. 
: مش هتتجوز بعد شهر. 
ادm: مهو انا غيرت المعاد وخليته انهارده. 
: بس.. 
ادm: خلاص هنكتب انهارده. 
أحمد: اهي وفين سليم بقا علشان يكتبوا. 
سليم: أنا اهو. 
ادm: سليم هتكتبوا انهارده. 
سليم: واخيراً حنيت بس هي فين. 
ادm: مع رنا بس حد يتصل بالمأذون. 
سليم اتصل بالمأذون والمأذون جه. 
سليم: نكتب احنا الأول. 
ادm: تمام. 
المأذون كتب كتاب سليم ونغم. 
وبعدهم لادm ورنا. 
"بـ.ـارك الله لكما وبـ.ـارك عليكما وجمع بينكما في خير" 
ادm: واخيراً من بعد عـ.ـذ.اب ثمن شهور وأخيراً. 
رنا: انا هو انا قلتلك. 
ادm: قلتي اي. 
رنا: انا بحبك خالص. 
ادm: وانا بحبك برضه. 
..................... 
سليم: وأخيرا بقيتي ليا. 
نغم: مبسوطه خالص. 
سليم: نغم انا بعشقك. 
نغم: وانا بحبك. 
سليم: بتحبيني بس. 
نغم: هو الحب قليل بس انا بحبك قد البحر وسمكاته. 
سليم: وانا بعشقك  قد السما ونجمـ.ـا.تها. 
 
بعد تمن سنين.....
دلوقتي سلمي وأحمد بقي عندهم ولدين وبـ.ـنت وعايشين حياه عسل.
نغم وسليم عندهم ولد وأحلي حياة بيعيشوها.
ورنا وادm..... 
رنا: اااه اي الخوته دي زهقتوني. 
ادm: رنا اسكتي المـ.ـا.تش. 
رنا: هو دا كل همك وعيالك سايبهم ليا. 
ادm: لأ يا قلبي بس اهو آخر عشر دقايق. 
رنا: اعاااااا بكرهك انا اي اللي خلاني اتجوز، تعالي يا فهد يا حبيبي يلا ننام. 
فهد: انا مث هنام غيل ومياك معايا. 
 ملاك: بس انا مش عايزة انام. 
فهد: وانا بلضه مث هنام. 
رنا بحده: ملاك فهد علي اوضتكم. 
فهد وملاك جريوا علي اوضتهم وناموا. 
رنا: تصبحوا علي خير. 
فهد: وانت من اهله. 
ملاك: وانت من اهله. 
رنا نزلت المطبخ بعد ما نيمت عيالها. 
ادm: الجميل ماله. 
رنا: ادm ابعد انت غياظ. 
ادm: هو العيال ناموا. 
رنا: اه. 
ادm: طيب مش حابة تقولي حاجه. 
رنا: لأ، اه اه لأ مش هقول. 
ادm: مهو انا عارف. 
رنا: مين قالك اكيد الدكتور صحبك دا. 
ادm: وهو اي دخل صاحبي. 
رنا: يعني انت متعرفش اني حامل. 
ادm بصدmه: حامل بجد. 
رنا اومأت براسها. 
ادm وهو مبسوط حـ.ـضـ.ـنها.. 
ادm: بحبك يا قلبي. 
رنا: بحبك ياللي غيرت نظرتي للحب من بعد ما كانت المـ.ـو.ت بقيت الحياه. 
تمت بحمدلله

لو خلصتي الرواية دي وعايزة تقرأيي رواية تانية بنرشحلك الرواية دي جدا ومتأكدين انها هتعجبك 👇

تعليقات