رواية عاد نادما ولكن شاهين وريتال كاملة جميع الفصول

رواية عاد نادما ولكن هي رواية رومانسية تقع احداثها بين شاهين وريتال والرواية من تأليف بسملة بدوي في عالم مليء بالتناقضات والأسرار تتشابك مصائر شخصيات رواية عاد نادما ولكن لتجد نفسها في مواجهة قرارات صعبة تُغير مجرى حياتهم إلى الأبد ان رواية عاد نادما ولكن هي قصة عن الحب الذي يتحدى الزمن والمصير الذي يفرض نفسه والأرواح التي تسعى خلف الحرية والسعادة بين الأمل واليأس وبين القوة والضعف ينسج رواية عاد نادما ولكن تفاصيل حياتهم في معركة غير متكافئة مع القدر لتكشف كل صفحة عن لغز جديد يقود القارئ نحو نهاية غير متوقعة

رواية عاد نادما ولكن شاهين وريتال كاملة جميع الفصول

رواية عاد نادما ولكن من الفصل الاول للاخير بقلم بسملة بدوي

 يبوي اي الي بتجوله ده هااا اني شاهين الالفي اتچوز عيله 18سنه دي بتخا'ف من خيالها يبوي كيف بدي 'اجدmها لصحافه دي' بتخزى' تجول صباح الخير 
عيسى بغـــضــــب ...... شاااهين دي' بـ.ـنت' عمك ولا عايز عيله الهنداوي الي يربوا 'بـ.ـنتنا' وبعدين ا'لبت ل بن عمها ولا هتيجي انت في الاخر ويغير 'عادتنا' وتقاليدنا 'اياك
يبوي افهمني انا عايز 'مراا ' يبوي 'ست 'بكل معنى الكلمه مش طفله بتخا'ف من الضلمه' وبضفاير 'وبتلبس 'هدوم عليها كرتون: انا عايز 'واحده 'متكسفش اواريها, للعا'لم تليق بر'جل الأعمال شاهين الالفي 
عيس بغـــضــــب......افهم من أكده انك 'بتكـ.ـسر' كلمتي
_لا يبوي ولا عا'ش ولا كان الي' يكـ.ـسر' كلمتك حاضر يبوي هتچوزها بس بشرط 
اي هو ،هسافر امريكا عشان الشركه الي بتتبنى هناك وده ميزيدش عن 5سنين
وه يولدي 'ونهو'ن 'عليك تسيبنا 5اسنين 
يبوي ما ادهم و جابر وسلطان ومراد اهنه
-الي يريحك يولدي اهم شي تتچوزها وبكده عيله الهنداوي ماهايخدوهاش منينا
-طلع وهو خا'يف من رده فعلها خا'يف من زعلها عشان هي لسا صغيره على أنها' تتجوز 'وهي بالسن ده طلع 
في الجهه الأخري هتمو'ت من الفرحه وبتضحك مع بـ.ـنت عمها واخت شاهين سلمي 
انا مش مصدقه ي سلمي بجد همو'ت من الفرحه هتجوزه أبيه انا فرحانه اوي معقوله بيحبني زي ما بحبه كده عشان كده هيتجوزني انا همو'ت من الفرحه بجد 
سلمي بحب اخوي شـ.ـديد ومرح ......ايوه ي عم بقا من قدك مش' اللوح ,الي بحبه هيييح اوعدنا يارب 
قاطعها صوت خبط على الباب ودخل شاهين 
اول ما شافته بصتله بحب وقال .....أبيه اتفضل 
_احم اخرجي انتي ياسلمي عايز اتكلم مع ريتا شويه
سلمي وهي بتغمز ل ريتال بمشاكسه .....حاضر يا أبيه وخرجت وهي فرحانه لصحبتها
_ريتا حبيبتي عامله اي 
_الحمدلله يا أبيه قالتها بحب وخجل 
احم بصي ياحبيبتي بما انك كبيره خلاص فا عايز اقولك على حاجه انا عارف انك سمعتي عن موضوع جوازنا قاطعته بلهفه وقالت .....عايزه اقولك حاجه ي أبيه الاول 
_اسمعي بس الاول 
_انا انا بحبك يا أبيه اوي 
_طب ما انا بحبك ياحبيبتي انتي عندي زي سلمي اسمعي بقا 
_ بس بس انا بحبك مش كده انا بحبك وكمان' المتجوزين' بيحبوا بعض لي بتقول زي سلمي انا بحب الحب التاني عايزه اكمل حياتي كلها معاك 
بصلها بصدmه وقال بغـــضــــب ......ايه الي بتقوليه ده انتي اتج'ننتي 
لي قالتها بدmـ.ـو.ع 
انتي شكلك اتج'ننتي على الاخر هو اي الي بحبك الحب التاني انتي شكلك 'عايزه ربايه من اول وجديد 
ابييييه عمر الحب ما كان حرا'اام ولاعيييييب قاطعها 'قلم 'جـ.ـا.مد وعلى و'شها 
وقال بصوت عالي......انتي بتعلي صوتك عليا 
بصت له بدmـ.ـو.ع وقالت ..... انت' بتضر'بني ي أبيه 
'واكـ.ـسر' دmا'غك كمان عشان شكلي دلعتك اتفضلي نامي عشان عليكي مدرسه بكره قالها بسخريه وغـــضــــب 'شـ.ـديد في نفس الوقت وسابها ومشا
تاني يوم مضا الورق بتاع جوازهم وسافر  
فاق من شروده على صوت صاحبه اسر
_ شاهين الطياره الي هنسافر بيها جاهزه وبعدين أضاف بضحك......مش مصدق الواد جابر هيتجوز بس تصدق وحاشوني اوي بقالنا 5سنين بعيد عن الصعيد وعنهم وبعدين أضاف بحـ.ـز.ن ...... بس انا الوقتي مفهمتش انت هتعمل اي مع ريتال 
دق قلبه بع'نف وقال بهدوء عكس الي جواه.........هطلقها بس ابوي منشف ,دmا'غه كل ما أقوله على سيره الطـ.ـلا.ق يقولي معندناش طـ.ـلا.ق مش عارف بقا وبعدين دي عيله صغيره يعني متفرجش معايا وجودها أو لا ثانيا تلاقيها لسا زي ماهي بضافير  
_مش يمكن اتغيرت يابني وبعدين انت بقالك فوق ال5سنين مشوفتهاش اكيد اتغيرت 
لا الي زي ريتا مبيتغيرش ده حتي تلاقيها لسا بتتفرج على الكرتون دي بتخا'ف من خيالها 
استغفر الله العظيم يابني آدm الكلام ده من 5سنين اكيد اتغيرت 
لا معتقدش ورها'ن كمان لولقيتها اتغيرت هنفذ الي تقولي عليه 
مالك واثق اوي كده لي 
اصل انا حافظ ريتا كويس
تسريع الاحداث 
خرجوا من الشركه وصلوا جهزوا نفسكم وركبوا الطياره الخاصه 
بعد فتره 
نزل من الطياره بغرو'ر شـ.ـديد وهو سامع همسات ا'لنسا'ء عن مدي جماله ووسامته وده خلاها يتغ'ر اكتر ركب العربيه وبعد شويه وصلوا الصعيد 
وقفت العربيه قدام قصر كبير سرايا ضخمه جدا وكانت في قمه الجمال والفخامه نزل بجبوته وهيبته 
استقبلته أمه بدmـ.ـو.ع ......شاهين يا ولدي اتوحشتك جوي 
وانا كمان يما اتوحشتك جوي جوي وخلاص معتش في سفر عاد قاعد وياكي 
الجد عيسى ......حمدالله على السلامه يابني 
الله يسلمك يجدي وحـ.ـضـ.ـنه جـ.ـا.مد 
وسلم على الباقي وفي عيونه لهفه بيدور عليها بس مكنش موجوده معاهم وغر'وره مانعه يسأل عليها قاطع دخوله ولد صغير يبجري بضحك ومشاكسه ....... يمامي اسف والله اسف خلاص هههه
دخل فتاه أقل ما يقال عنها ملاك ليست من ا'لبشر 'بعيون زرقاء صافيه وشعر اصفر طويل وجس'د ممشوق يضخ انو'ثه ودلال وملامح بريئه جذابه وقالت بصوتها الرقيق أنها هي هي صغيرته ولكن تغيرت تغيرت كثيرا واصبحا ان'ثي بكل ما تعنيه الكلمه قاطعه صوتها ....... سوووولي حـ.ـر.ام عليك بقا 
_يمامي خلاص اسف والله ههههه بس المقلب حلو واللهي هههه
قاطعهم صوت الجد بخبث........ في اي يو'لد متعب امك ليه وبعدين تعالي ي ريتا يحبيبتي سلمي على شاهين 
ريتال بصدmه وبعدين دخلت بكل ثقه ودلال وقالت برقها ....... ازيك ي أبيه
شاهين في نفسه .......اتغيرت اوي اوي دي الي بتخا'ف كانت بتخا'ف من خيالها الوقتي واقفه بكل ثقه وفجأه ......قال مامي مامي مين
ريتا بخبث.....انا 
اابيه ابعد مينفعش كده هو انت بتقرب لي 
هششششش مش عايز اسمع كلمه أبيه دي تاني ،انا الوقتي جوزك
هه بس ده جواز صوري يعني كده وكده بمعني اصح بله واشرب مايته هه جوزك انت لي محسسني أننا واخدين بعض عن حب 
لقيته ابتسم بخبث وشـ.ـدني من ايدي وفي لحظه بقيت في حـ.ـضـ.ـنه وقال بصوت لاهث...... اومال مين الي قالي أنه بيحبني 
ضحكت بو.جـ.ـع....... بس انا كنت ساعتها صغيره ،رفع حاجبه باستنكار وقال بغـــضــــب ...... صغيره بمعني اي انتي معتيش بتحبيني
ابتسمت بخبث وقالت ...... اممم مش بظبط انا بحبك اه بس زي ادهم وسلطان وجابر ومراد وبعدين انا فكرت في كلامك اخر مره ليا ولاقيته كله صح انا فعلا كنت صغيره على الكلام ده ومفروض كنت انتبه لمزاكرتي بما اني كنت في 3ثانوي بس الحمدلله دخلت هندسه وحققت حلم بابا وماما وخلاص دي كانت فتره مراهقه صح ولا نسيت حاجه آه نسيب اني لازم احب حد من سني قاطـــعـــني فجأه اتحول وعيونه احمرت اوي ومسكها من أيدها جـ.ـا.مد
_آه ايدي ي أبيه
_بتقولي اي سمعيني تاني وبعدين الكلام ده زمان إنما الوقتي انتي مراااتي حتي لو على ورق يعني تحترمي نفسك انتي الوقتي مرات شاهين الالفي يعني اي خطوه محسوبه عليكي فاهمه .بسملة بدوي .
_آه ايدي ي ابيه وبعدين انا محترمه غـ.ـصـ.ـب عنك اول ما لقيته بيقرب جـ.ـا.مد جريت على الحمام ووقفت قدام المرايا والدmـ.ـو.ع في عيونها وبتقول لنفسها ........اوعي اوعي تبكي اوعي تبيني حبك ليه أو ضعفك انا هخليه ينـ.ـد.م على كل دmعه نزلت مني عشانه وربنا لخليك تعشقني وتجيلي راكع ي شاهين ي ألفي اصبر عليا بس مسحت دmـ.ـو.عها وبعدين وقفت قدام الدولاب بخجل وقالت ......آه يا سلمي ادعي عليكي بايه ايه الهدوم ده ياريتني ما سمعت كلامك هخرج بده ازاي قدامه يلهوي ده قصير اوي كان عبـ.ـاره عن قميص لونه ازرق لونه عيونها بحمالات رفيعه وقصير فوق الركبه بشويه وسابت شعرها الاصفر الطويل الغجري ،لبسته وبعدين بصت على نفسها في المرايا .......لا لا مستحيل اخرج كده وبعدين افتكرت كلام سلمي قالت بقوه مصطنعه........لا هلبسه عشان يعرف اني خلاص كبرت ومعتش طفله زي ما بيقول يالا ياريتا انتي قدها خرجت اول ما شافها أنصدm وفتح عيونه على الاخر بصدmه وبيبلع ريقه بصعوبه وبينهج جـ.ـا.مد كأنه بيجري وغضلاته اتشنجت من شكلها فكانت تمزج بين الاثاره والبراءه  
طفلته كبرت أصبحت شابه يافعه الجمال والاثاره يا الله الصبر قالها شاهين في نفسه
بصتله ببرود عكس الي جواها وكانت هتمـ.ـو.ت من الفرحه وهي شايفه نظره الاعجاب الي في عيونه وده مزادهاش غير ثقه واتجاهلته وقربت منه ومشت من جنبه وهو غمض عيونه يستمتع بريحتها الي زي الفراوله وجابت غطا ووساده فتح عيونه لقتها بتستعد تنام على الكنبه رفع حاجبه باستنكار وقال .....بتعملي اي 
إجابته ببرود وقالت .....اي سلامه النظر انت شايف اي هنام ي أبيه 
غمض عيونه بعصبيه فاصغيرته تختبر صبره وتنجح في استفزازه وتغيرت كثيرا فأصبحت سليطه لسان 
_ريتاااا متختبريش صبري وبعدين أبيه ايه بقا ده انتي الي ابيه بعد كلامك ده وبعدين قال ببرود........ مافيش نوم على الكنبه السرير اهو يالا 
_نااااااعم ياااااعمرررري 
شاهين بصدmه وقال ......ايه الي عملتيه ده 
ريتال بخجل....... احم اقصد مممينفعش  
شاهين بخبث .......... عايز تتعـ.ـا.قبي زي زمان ولا اي 
ريتال بغـــضــــب وكسوف ........ ابيه انا معتش صغيره عشان تعـ.ـا.قبني انا كبيره 
شاهين وهو بيطالعها بنظرات جر'يئه وقال بخبث .....انتي من جهه كبرتي فا انتي كبرتي اوي أوي يعني بصتله بخجل وقالت......اانت انت ق'ليل الادب بحركه سريعه مسكها من خصرها جـ.ـا.مد وقربها منه وهمس في اذنها بصوت لاهث وقال ........ اوعي تفكري اني نسيت الي عملتيه الصبح يا ريتا لا مانستش 
فلاش باك
مااااااامي مااااااامي ميييين هاااااا فهمووووووني انا اصلا مجتش جنبهااااا يبقي مااااامي ازاي انطقوواااااا
الجد بغـــضــــب........صوتك يولد وبعدين بتنعر ليه ما احنا عاااارفين  
يبقييييي مامي ازااااي مش فااااهم 
كل ده واسر واقف بيضحك عليه وفي سره وبيقلد صوته...... اول ما هرجع هطلقها دي تلاقيها لسا طفله يعيني عليك يشااهين ده انت شكلك هيطلع عينك وريتال عطله عليك الجديد والقديم 
ريتال بثقه ....... اظن انت ملكش الحق تسأل السؤال ده 
شاهين بعصبيه......نااااعم يختيييي يعني اي انتي مراتي وانا جووووزك  
ريتال بالم وحـ.ـز.ن ....... هه جوزي الي سابني ومشا ومهتماش لمشاعري ولا جوزي الي بقاله 5سنين برده حتي مهانش عليه يرفع سماعه الفون ويسأل عليا ده حتي لو بالكذب هااا جاي بعد ده كله وتقول جوزي ومع ذلك هجاوبك ده ابن ساره الله يرحمها بـ.ـنت الداده وابني الي مخلفتهوش اه بس ده كل ما ليا بعد أذنك هه ي جوزي واخدت سليم ومشيت بما ثقه وكـبـــــريـاء .
اند فلاش باك
 فاقت وهو يلثم عنقها برقه ودافن رأسه فيه بيحاول يستنشق اكبر قدر ممكن من رائحة الفراوله المنبعثه منها 
ريتال بخجل شـ.ـديد....... ابيه ابيه اابعد 
قاطعها شاهين بصوت لاهث من كميه المشاعر التي احتاجته وقال ......امشي امشي بسرعه روحي نامي 
جريت من قدامه ونامت على السرير واتخطت 
شاهين راح ياخد شاور لعل وعسى تطفي نيران جسده التي أشعلتها تلك الصغيره 
وبعد فتره خرج وراح وخدها في حـ.ـضـ.ـنه جـ.ـا.مد ودفن رأسه في عنقها ونام بسرعه
في الصباح صحا لقاها مش جنبه راح اخد شاور لبس بنطلون اسود وتيشرت اسود وكوتش اسود ورجع شعره لورا ورش برفاه المثير والقي نظره رضا وغــــرور ونزل 
 شاهين بهدوء ......صباح الخير وراح باس ايد أمه وجده واترأس السفره من الجهه الاخري وعيونه بتدور على ريتال بس غــــروره مانعه يسأل قاطعه نزولها وهي لابسه فستان بكم دانتيل ابيض وتحت الركبه مفتوح من عند الرقبه مبين عظمتي الترقوه الي عندها بشكل انثوي رقيق وعامله شعرها كحكه فوضاويه ونزلت خصلات على وشها واعطاها شكل ملاءكي برئ وقالت بحب.......صباح الخير وراحت باست ايد صفيه والجد بكل احترام وحب واتجاهلك شاهين خالص 
سليم بطفوله ...... مامي مامي مين ده وبيشاور على شاهين الي بيبصله بغيره 
ريتال بحب وهي بتلعب له في شعره بحب ...... ده أبيه شاهين ي حبيبي 
شاهين بسرعه .......جوزها 
سليم بفرحه........ جوز مامي يعني بااابي  
شاهين بص لريتال وريتال متجاهله وجوده خالص ومستمره بتأكل سليم ......يالا يا سولي هتتأخر على الحضانه 
قاطعهم صوت أنثوي مدلع....... شاهين حبيبي وييينك 
شاهين في نفسه....... يارب ما تكون هيا وووو
شاهين في نفسه .......يارب ما تكون هيا 
آسر بضحك........هههه البس 
شاهين بصله نظره اسكتته .
دخلت فتاه طويله قمحيه وشعر قصير اسود وفستان قصير اسود وكعب عالي وجريت حـ.ـضـ.ـنت شاهين بحب وقالت ....... شاهين حبيبي اشتقــ,تــلك اكتير
ريتال في نفسه ....... اي البت المدلعه دي وبعدين هي هي ازاي تقرب منه كده ها وبعدين طبعا البيه مبسوط صح بالبنات الي حواليه ماشي ماشي ي شاهين ماشي وقالت ببرود عكس النار الي جواها......... يالا ياسولي ي حبيبي عشان هتتأخر 
الجد بحزم......... مين دي ياشاهين يولدي
شاهين بتـ.ـو.تر ....دي دي 
مايا بدلع وقربت باسته من خده وقالت ......انا حبيبه شاهين . 
ريتال بتهور .......ناااااعم يعوووووومرييييي بتقولي اي حبيبه مين حبك برص 
مايا بدلع.......سو لوكل اوي يبيبي مين دي 
شاهين بغـــضــــب وصوت عااالي ...... ماياا اسكتي واتحرمي نفسك وبعدين دي مراااتي  
مايا بخبث ......دي مرتك الي قولتلي عليها اممم معك حق كتير بكلامك وبعدين وجهه كلامها لريتال.........انا مايا حبيبه شاهين وخطيبته 
ريتال بصدmه بصت على شاهيين الي بيهرب من عيونها وقالت ببرود عكس الي جواها ......... انا مضطره امشي الوقتي قاطعها الجد بغـــضــــب شـ.ـديد وخبط بالعكاز بتاعه في الأرض .......... شااااهين وراااايا على المكتب .
آسر في نفسه ......تستاهل مصدقتنيش وقولتلك هتنـ.ـد.م شكلها هتطلع عينك وهطلع عليك القديم والجديد احسن اهي شكل ريتا الطفله هي الي هتكـ.ـسر غــــرورك والقي نظره على مايا الي بتبصله وقالت ..... هااااي ي آسر اشتقــ,تــلك 
آسر بمرح ......هايات ي اختي وبعدين انتي بتشتاقي كتيرر اوي يمايا ي اختي اتهدي بقا وسابها ومشا 
في الجهه الأخري 
الجد بغـــضــــب........... ايه الي عملته بره ده وبعدين انت متجوز احترم نفسك بقا واحترم مشاعر مراتك شويه 
شاهين بغــــرور.......برده بتقولي مراتك ده انت عارف الي فيها ي جدي وبعدين دي طفله إنما مايا كبيره وواعيه سيده اعمال معروفه هي دي المناسبه ليا 
خلاص طلجها
نعم 
بقولك طلجها ومليون واحد يتمناها وكمان لوئ حفيد عثمان كل شويه يطلب يدها وانا كنت بتحجج بصراحه عشانك بس خلاص بولدي انا مهغـ.ـصـ.ـبكش على حاجه و حاسس ان فيه قبول من ناحيه ريتا ليه قاطعه شاهين بغـــضــــب وغيره .........نااااااعم لا طبعا لا ياجدي انا مهطلقش سااامع مهطلجش طلجها قال ههه على مووووتي وسابه ومشا 
الجد بخبث ......... طالما بتحبها بتكابر ليه غـ.ـبـ.ـي بتصرفاتك دي هتضيعها من ايديك 
في الجهه الأخري رجعت من برااا وفجأه حست بأيد بتسحبها لاوضه بسرعه قفل الباب وحاصرها عند الحيطه 
شاهين ببرود ....... كل ده كنتي فين يا محترمه هاا
ريتال بغـــضــــب ....... ابيه لو سمحت ابعد وبعدين انت ملكش حكم عليا انا اخدت اذن جدو خلاص
شاهين بغـــضــــب .......... لا تاخدي اذني انا بعد كده فااااهمه
هزت راسها بخــــوف 
وبعدين قال بشر وهو بيطالع لبسها.......... اي داااااا ده انتي غيرتي امتاااا
ريتال بخــــوف ......... الفستان وقع عليه عصير فطلعت غيرت ولبست ده 
شاهين بغيره وغـــضــــب جحيمي........... دا انت يومك اسود وفاااارده شعرك كمااااااان هااااااا فرحااااانه بنظرات الرجااااله ليكيييي هااااا انطقي 'كانت لابسه تيشرت قصير بنص كم، وبنطلون اسود ضيق محدد منحنيات جس*مها المثي*ره وسايبه شعرها  
واسودت عيونه بشر وهو شايف الروج الي على شافيف*ها 
ايييه الي على شفااااي'فك ده
ريماس بخــــوف ..........ددد ده روج
مسح على وشه بعصبيه وقال ......... روحي روحي غيري هدومك بسرعههه اخلصيييي وامسحي الي على وشك ده
ريتال بقوه مصطنعه........... انت ماااالك انت ملكش حكم علياااا ماشي روح شوف السنيوره الي معااااكي وشوف لبسها وابعددد عني ولسا راحه تمشي مسكها من يدها بسرعه وض'غط على دراعها جـ.ـا.مد 
  ناااعم سمعيني كده تاني مليش دعوه لاء ليااااا انا جوووووزك فاهمه 
لا مش ليييك انا هبلغ جده بموافقتي على لؤي وهطلب الطلاااااق و مكملتش الكلمه ولقيت الم على وشها جـ.ـا.مد لدرجه وقع'ت على الأرض من قوته نزل على ركبته ومسك شعرها بين أيده وقال ......قسم بالله العلي العظيم لو سمعت سيره الطـ.ـلا.ق دي تاني هتشوفي وش عمرك ما شوفتيه في حياتك فاااااهمه انطقي قوووولي فاااااهمه 
لا مش فاااهمه ماشي انت فاكرني هاخاف من الكلمتين دول لا كان زمان آه سيب شعري سيب شعري انت فاااكر انك بكده راجـ.ـل يعني آاااااه شعري ، وفجأة انت انت بتعمل اي 
انت انت هتعمل اي 

اي مالك قلبتي يعني كنتي الوقتي 10رجـ.ـاله في بعض قلبتي قطه الوقتي 

ااومال بتقلع القميص ليه 

شاهين بخبث ........ حران الجو حر انتي الي كنت فاكره اي 


ريتال اخدت نفس براحه ورجعت تاني وقالت بشراسه ...... ابعد خرجني سيبني امشييييي

فجأه قرب منها جـ.ـا.مد وشه مقابل وشها وقال بصوت زي فحيح الافعي .......وقال عارفه انا مممكن كنت وريتك اني راجـ.ـل غـ.ـصـ.ـب عنك ومفيش حد هيقفلي عشان انتي مراتي بس عارفه انا عارف انها زله لسان منك عيله صغيره بقا وبعدين انا مبجيش جنب اطفال ابتسم بغــــرور وخبث انا لقا كلامه أثر فيها ،ريتال زقته وجريت على الجناح وقعدت تعيط كتير وبعدين وقفت وهي بتتوعدله 

راحت اخدت شاور ولبست بنطلون بوي فريند اسود وتيشرت احمر وعملت شعرها كحكه فوضاويه ونزلت خصلات على وشها ونزلت بس الي خلا الدm يغلي في عروقها وهي شايفاه قاعد هو ومايا على الكنبه وهو قاعد حاطط اللاب توب ومنـ.ـد.مج والتانيه قاعده جنبه وقالت بدلع ......شاهين حبيبي بكفياك شغل انت تعبت كتير بليز اشرب هاد العصير عملتهولك بأيديا مخصوص كرمالك دوق وقولي رايك 


ريتال بتسرع........آه يكذابه هعملاه بايدك برده ولا قايله لداده سميحه تعمله ده انا شيفاكي بعينيا بطلي كذب 


مايا بحـ.ـز.ن مزيف ......شايف ي حبيبي كيف بتحكي معي آه الداده هيا الي عملاه بس انا حبيت ادلل حبيبي واهتم فيه بس هيك الحكايه اهي اهي 


ريتال في نفسها ......آه ي حربايه ادلله هه لي عيل صغير بت لزقه   

شاهين بخبث مسك العصير وشربه وراح مسك ايد مايا وباسها وقال بمكر ....... تسلم ايدك ي حبيبتي

ريتال بغـ.ـيظ ......ما قولنا مش هيا الي عملاااااه اهااااا 

شاهين بخبث......عارف بس هي اهتمت واجابهولي 

مايا بدلع.......انا عيوني ايلك حبيبي شاهين 

ريتال وهي بتقلدها......انا عيوني الك حبيبي شاهين محن كلا'ب ومشت بعصبيه

مايا بخبث ودلع ......كتير لوكل هي البـ.ـنت 

شاهين بعصبيه ......مايا احترمي نفسك ومتغلطيش فيها

مايا في نفسها.......بقا هيك يشاهين باشا بتستغلني بس عشان تخليها تغار امممم تمام اصبر عليي


ماما ماما 

ريتال بحب ......نعم يسولي يحبيبي حمدلله على السلامه 

جري عليها حـ.ـضـ.ـنها وقال ......حشـ.ـتـ.ـيني و  اوي اوي قد السما والبحر.

ضحكت عليه وباسته وقالت بحب ....... وانت كمان حشـ.ـتـ.ـيني و  بس انت جيت مع مين 


_انا دخل شاب طويل بعيون خضراء وشعر بني كثيف ناعم وعضلات من الأخر مز😂


لؤي 

ايوه ازيك عامله اي 

انا الحمدلله وانت 

بخير طول ما انتي بخير 

بصت له بخجل وغيرت الموضوع وقالت .....تعبت نفسك ليه كنت هاروح الوقتي اجيبه 

لؤي بحب......تعبك راحه 

ريتال بهدوء.......اتفضل ادخل 

لؤي بهدوء..........لا انا مضطر امشي الوقتي حالا 

_لا طبعا اتفضل لازم تشرب حاجه 

لؤي بحب.......... تسلميلي مره تانيه بجد عشان مضطر امشي الوقتي 

مع السلامه 

لؤي بحب ...... باي يسولي 

سليم بطفوله ......باي بس اوعدني انك هتيجي تاني عشان تلعب معايا

لؤي بضحك ......وعد باي 

باي 

ريتال اشتالت سليم وطلعت غافله عن تلك العيون التي تشتعل من الغيره وبتتوعدلها

سليم اقعد هنا هروح اجيبلك الاكل وجايه 

حاضر يماما

نزلت وجابت الاكل وهي طالعه سمعت مايا بتتكلم في الفون 

ايوه طبعا حبيبي شاهين بيحبني ده حتي كتبلي فيلا لبنان باسمي وجابلي عربيه الي كان نفسي فيها ايوه يحبيبتي انا وشاهين هنتجوز طبعا شاهين كتير مستعجل وقال على اخر الشهر بـ.ـنتجوز بس انا شايفاه كتير بكير  

ريتال اتعصبت وحـ.ـز.نت في نفس الوقت وطلعت 

تسريع الاحداث أكلت سليم ونيمته وراحت الجناح غيرت هدومها ل بجامه سوده ستان تعكس لون بشرتها ناصعه البياض وسابت شعرها وفي الوقت ده الفون رن 

الو مين 

مين اي يبت اناسلمي 

عاااا سلمي وحـ.ـشـ.ـتني اوي 

انتي اكتر بس ماله صوتك 

اخوكي يختي البـ.ـارد المستفز ال 

بس بس اي ماسوره عمل اي تاني 

حكتلها الي حصل 

اممم غـ.ـبـ.ـيه وكلامك اغـ.ـبـ.ـي ايه الي عملتيه ده كلامك مستفز اوي بس بصي عندي حتت خطه هتخليه يتجنن 

اي هيا بسرعه قولي 

اي الصوت الي عندك ده 

ده شكله شاهين 

بجد طب بسرعه اعملي نفسك بتكلمي لؤي 

اي لي

بسرعه 

شاهين دخل بصلها بإعجاب من شكلها الطفولي البرئ بس فجأه اتحول أما سمع كلامها 

ايوه يا لؤي ههههه انت كيوت اوي هههه بجد طبعا موافقه نخرج مكملتش الكلمه وووو.
شاهين بغيره عمياء وغـــضــــب جحيمي............ اي قلت الادب والمسخره الي بتحصل هنا دي 


ريتال باستفزاز.......طب سلام باي وانت كمان هتوحـ.ـشـ.ـتني 

شاهين بجنون مسك الفون وكـ.ـسره في الأرض بغـــضــــب 


شاهين بصوت عالي غاضب ........ ارمي الزفت ده وبعدين اي مافيش احترام ليااااا خالص وبعدين قال بغيره وهو بيمسكها من شعرها جـ.ـا.مد ....... مش انا قولت ملكيش دعوه با'لزفت الي اسمه لؤي ده قولت ولاا ماقولتليش 


ريتال بشراسه........ ابعد ايدك دي عني وبعدين انت ملكش دعوه بحياتي خالص خليك مع السينيوريتا بتاعتك وملكش دعوه بحياااااتي بقااا 

شاهين بشر ......انتي بتعلي صوتك عليااااا 

_ايوه هعلي صوتي واعمل الي انا عايزه لحد ما تطلقني وتبعد عني بقااا سيبني اعيش حياتي مع شخص يحبي و قاطعها ألــم جـ.ـا.مد على وشها لدرجه أنفها وأسفل شفايفها نزفوا دm 

شاهين بصوت زي فحيح الافعي ......... عايزه تطلقي هاااا بعييينك بعييينك ي ريتاااا كل ده وهو بيزيد ضغطه على شعرها

ابعد عني ي'حقير ي'زباله ابعد عنييي بقا حراااام عليك عايز مني اي تاااااني مش كفايه الي عملته فيا زمان وجر'حك ليا اانا بكرهككك بكرهكككك يشااااهييييين اضـ.ـر.بني اضـ.ـر.ب لو فاكر انك كده تبقى راااااجل تبقى غلطاااااان 

شاهين اتجنن من كلامها ومسكها من شعرها وفضل يجر فيها برا. الجناح والسلالم بتاعت القصر كل العيله طلعت على صوت الصريخ

الجد بغـــضــــب وصوت عالي

شااااااهيييين سيبها 

شاهين كان معمي مش سامع و لا شايف حاجه غير كلامها الي بيتردد في ودانه 

أمه صفاء بدmـ.ـو.ع .......شاهين يولدي سيبها مش أكده حـ.ـر.ام عليك سيبها 

شاهين بشر اشتالها وقبل ما يخرج من القصر قال ببرود عكس النار الي جواه .......محدش ليه دعوه واصل مرتي وبربيها وخرج بيها وسط اعتراضها وصراخها الي ملا القصر 

زقها للعربيه وادور وساقها على اعلى سرعه 

شااااهين حرااام عليك سيبني 

مش عايز اسمع نفسك اسكتييييي وبحركه سريعه داس على عرق في رقبتها ثواني واغمي عليها 

بعد فتره وصلوا مكان خالي مافيهوش غير فيلا كبيره وحراسه كتييير اشتالها ودخل بيها 

قال بصوت جمهوري .....كله برااااا مش عايز مخلوق في الفيلااا براااااااا 

طلع جناحه ونيمها على السرير وراح جاب جردل في ميا وفوقها بيه 

عااااااااا 

اسكتي مسمعش صوتك لسا الصراخ جاي بعدين 

شاهين ارجوك روحني والنبي انا عايزه جده روحني والنبي اهي اهي انا اسفه والله خلاص

اسفه هه دي تاني مره وانا حذرتك مره واتنين وتلاته وانتي مصممه برده تشوفي وشي التاني بس خلاص انا هربيكي من اول وجديد 


شاهين ارجوك روحني 

انتي خلاص مش هتمشي من هنا انتي خلاص بقيتي اسيرتي في عريني وانا الي هربيكي من اول وجديد على كيفي 

كانت بتبصله بزعول ورعـ.ـب اول مره تشوفه كده بصلها بسخريه وببرود ودخل اخد شاور وخرج ببنطلون بس وعاري الصدر 

اول ما شافته خبت وشها بصلها بسخريه وقال بغـــضــــب وصوت مخيف عالي.......انزلي من على السرير انتي مين سمحلك تقعدي عليه اصلا 


بصت له بعتاب والدmـ.ـو.ع في عيونها وقالت.......اومال اقعد فين 

على الأرض مكانك بعد كده تحت رجلي اخلصيييي

اتنفضت من صوته العالي ووقفت 

قال ببرود........ روحي اعمليلي اكل اخلصي 

بس بس انت عارف اني مش بعرف والداده ا قاطعها بغـــضــــب ..........لا خلاص الايام دي تنسيها خالص من 5الصبح تصحي تعملي الاكل غوري من وشي اعملي الاكل غوووووري جريت من قدامه بخــــوف

بعد شويه 

شاهين بصوت عااااالي .......ريتاااااال 

ريتال بخــــوف .....ننعم 

_فين الاكل  

ثواني بس وهيخلص 

جهزت الاكل وقعدت تروصه على السفره 

شاهين في نفسه بعد ما داق اول معلقه....... ماهي بتعرف تعمل اكل اهو والريحه جميله بس قال ببرود ....... اي القرف ده ورما الاكل كله على الأرض 

_حـ.ـر.ام مـ.ـا.تقولش على نعمه ربنا قرف 

مسكها من شعرها لدرجه حست انها طلع في أيده وقال بصوت زي فحيح الافعي.......انزلي لمي الاكل من على الأرض وغوري من وشي 

بصت له بقهر ونفذت كلامه بعد فتره طويله 

ريتاااااال 

نعم 

انا رايح الشركه وعزه وجلاله الله ورحمه ابويا لو عرفت انك عتبتي بس برا الجناح لكرهك في اليوم الي شوفتيني فيه قال كلامه ومشا بغــــرور وبرود

دخل الشركه بغــــرور وثقه وهو سامع همسات الموظفات عن وسامته وشايف الرجـ.ـاله بيبصوا عليه بغيره واحترام وخــــوف 

ركب الاسانسير وطلع مكتبه كانت السكرتيره واقفه عند باب الاسانسير وعلامـ.ـا.ت الخــــوف على وشها من شكله 

دخل ورزع الباب وراه وقال ......سيرييييين 

دخلت بخــــوف .....نعم نعم يباشا 

اخبـ.ـار الثفقه بتاع استراليا اي

الاجتماع الساعه 6 النهارده

اييييه ومقولتيش ليييييه 

ااا والله والله يباشا كنت لسا هقولك

براااااااا انتي مطروده اخرجي براااااا معتش اشوف وشك هنا تاني ي غـ.ـبـ.ـيه كنت هخسر 8مليون دولار بسبب اهماااالك براااااا

ثواني والباب اتفتح 

_شاهين اتأخرت ليه يبني وبعدين عملت اي في الغلبانه الي كانت برااا دي هاريه نفسها عـ.ـيا.ط وبعدين انت اي يا اخي ما بتزهقش رفد فيهم  

شاهين بصله بتهديد........اخرج خبط واستني لحد ما اوافق تدخل أو لا 

بس 

اخلاااااص يا مراد

خرج مراد خبط 

شاهين ببرود ......مين 

مراد باستفزاز .......لا والله ده على اساس انت مش عارف مين الي برااا 

اخلص ي مراد اتزفت قول عايز اي وغور 


الشركه الاسبانيه جاي النهارده و

عارف خدهم الفندق بس وديهم الاول المطعم واتفق معاهم انت انا مش هعرف اجي

لي مش هتعرف 

ورايا حاجه مهمه اوي اوي يعني وابتسم بخبث واخد الجاكيت وخرج 

ركب عربيته ورجع الفيلا لقاها مفيش اي صوت وفجأه فتح عيونه بصدmه من الي شايفه ووووو
شاهين بصدmه .........ريتاااااال 

كانت واقعه على الأرض وفي أيدها السك'ينه وسايحه في دm'ها

شاهين بدmـ.ـو.ع ........ريتال لا اوعي اوعي تغمضي والنبي ارجوكي انا اسف اسف والله خلاص حقك عليا اسف متغمضييييييسش اشتالها بسرعه وقام جري على العربيه بسرعه قياسيه وصل وهو قلبه بيتقطع على منظرها وقاعد يعـ.ـيط .......انا انا السبب  

دكتوووووووووور دكتوووووور بسرعاااااااه 

اهدي يباشا اهم حاجه ادفع التكاليف عشان دي قواعد و قاطعه هو بيمسكه من تلاببيب قميصه ونزل فيه ضـ.ـر.ب .......

مراااااتي هتموووووت مني يولاددددد****""*وانت بتقول مصاريف ****** 

الدكتور بخــــوف .....ح .حاضر 

راح قعد بخــــوف ودmـ.ـو.عه على خده بكـ.ـسره ......انا السبب انا السبب


الفون رن 

الو ياجدي 

انت فين يشاهين الفيلا مقفوله مفيش حد 

شاهين بصوت مبحوح بسبب البكاء....في المستشفي 

مستشفي مستشفي لي كفالله الشر في اي انت كويس فيك ايه 

مش انا مش انا ريتال 

الجد بخضه .....اي عملت فيها اييييييي احنا جايين حالا

قاطعه الدكتور ........ الف سلامه على المدام هي بقيت كويسه الوقتي الحمدلله ايجات في الوقت الصح هي نايمه الوقتي من المنوم ساعه بالكتير وهتصحي

بعد فتره دخل لقاها صحت قال بأسف وحـ.ـز.ن ......... ريتا

بصت له بعتاب ودارت وشها الجهه التانيه

_ريتال ارجوكي بصيلي انا اسف حقك عليا

بصلته بسخريه ........ والمفروض بقا انا اعمل اي ها اقولك خلاص يحبيبي انا مسمحاك على اي ولا اي ولا اي انت جر'حتني كتير اوي اوي فوق ما تتصور 


مسك أيدها وقال ........ عارف انك اتجـ.ـر.حتي مني كتير بس مش بايدي والله العظيم مش بايدي انا بحبك 

بصت له ببرود عكس الي جواها

شاهين بحب ......بحبك من اول ما عيني شافتك بس بس مش عايز اتعلق بحبال دايبه فرق السن بس بس خلاص انا استسلمت ايوه استسلمت لحبك ومش هعرف ولا هقدر اعيش من غيرك ي ريتال

والله العظيم بحبط بس خلاص انا عارف اني غلطت في حقك كتير واتو.جـ.ـعتي بسببي كتير هريحك مني خالص وهسافر 

بصلها كان نفسه تقوله انا مسمحاك خلاص بس بصتله ببرود عكس الي جواها

بصلها بحب وحـ.ـز.ن ومسك أيدها باسها وقال والدmـ.ـو.ع في عيونه ......هتوحشيني هتوحشيني اوي سامحيني ومشا دخلت العيله كلها في الوقت ده 

اول ما خرج انفجرت في العـ.ـيا.ط جـ.ـا.مد 

غـ.ـبـ.ـييي غـ.ـبـ.ـيييييي انا بحبككك مـ.ـا.تسيبنيشششش مفروض تطلب مره واتنين و تلاااااانه مسمحااااااااااك يشاااااااهييييين 

الجد بهدوء.......... سامحتيه

هزت راسها وقالت ........ متخولهوش يسيبني تاني انا لسا بحبه ومسامحه

الجد ادخل يشاهين 

دخل فجاه وقال .....طب ما كان من الاول بقا 

بصت له والدmـ.ـو.ع في عيونها وقالت بتـ.ـو.تر.......انت انت ازاي

_انا بعشقك 

بصت له بدmـ.ـو.ع وقالت ...... اي الي رجعك مش مشيت واستسلمت ي غـ.ـبـ.ـي مفروض تحاول كتير 

بصلها باستنكار ورفع حاجبه وقال ..... غـ.ـبـ.ـي اممم معالينا والله طب بحبك يستي وعمري ما حبيت غيرك ولا هحب بعدك ولا قبلك 

بصت له بدmـ.ـو.ع ......وعد 

جري عليها بحب وحـ.ـضـ.ـنها وقال .....وعد 

باسها من جبينها بحب .....انا بحبك اوي 

......وانا كمان بحبك اوي 

 الجد بضحك........آه يولااااد ال'كـ.ـلـ.ـب شرفي 

شاهين بضحك.....مراااااااتي يجدي علفكره هههههه 


ريتال بحب ...........عاد نادmا ولكن مازلت احبه

الجد بحب .......... ربنا يخليكوا لبعض يولاد


لم يستـطع قلبـي إطفاء حنيـني إليـك ، ربما يحـتاجك أبديا♥️

تمت ♥️👀

لو خلصتي الرواية دي وعايزة تقرأيي رواية تانية بنرشحلك الرواية دي جدا ومتأكدين انها هتعجبك 👇

تعليقات