رواية عشقت همستها البريئة هي رواية رومانسية تقع احداثها بين صقر وروح والرواية من تأليف رحمة رفعت في عالم مليء بالتناقضات والأسرار تتشابك مصائر شخصيات رواية عشقت همستها البريئة لتجد نفسها في مواجهة قرارات صعبة تُغير مجرى حياتهم إلى الأبد ان رواية عشقت همستها البريئة هي قصة عن الحب الذي يتحدى الزمن والمصير الذي يفرض نفسه والأرواح التي تسعى خلف الحرية والسعادة بين الأمل واليأس وبين القوة والضعف ينسج رواية عشقت همستها البريئة تفاصيل حياتهم في معركة غير متكافئة مع القدر لتكشف كل صفحة عن لغز جديد يقود القارئ نحو نهاية غير متوقعة
رواية عشقت همستها البريئة من الفصل الاول للاخير بقلم رحمه
روح بفرحه: مححححمدددد وحـ.ـشـ.ـتني يا ابن الايه
محمد بفرحه: و انتي اكبر
صقر و هو يسحب ايديها من علي محمد
صقر بغـــضــــب: انتي ازي يامحترمه تحـ.ـضـ.ـني كده ردي
روح بعـ.ـيا.ط: د د دا م محمد
محمد: متعيطيش يا روح، انتا الي مين
صقر ببرود: انا جوزها انتا مين
محمد ببتسامه: انا ابن عمها ووفي اعتبـ.ـار اخوها
صقر و قد خف من غـ.ـيظو: تشرفنا
روح بدmـ.ـو.ع: ممكن اتكلم مع محمد لو سمحت
صقر بصرامه: لا
محمد: معلش هتكلم معاها شويه بس
صقر بغـ.ـيظ: قولت لا
الحج حمدان: سبها يا ولدي مش اكده
صقر بغـ.ـيظ: ماشي يابا
محمد اخد روح و اتجه اي البلكونه تحت نظرات صقر
محمد بضحك: شكلو بيغير
روح:....
محمد: روح روحتي فين
روح بتباه: ه اي كنت بتقول حاجه
محمد: احكي يا روح في اي
روح حكت لي محمد كل حاجه من اول ما اتجوزت صقر
محمد: اه فهمت
روح: تب اعمل اي
محمد: اسمعي.............
عند صقر
صقر بغيره: بيعملو اي كل دا
الحج حمدان بخبث: ابن عمها بقا يا صقر يا ولدي
روح و محمد رجعو و قعدو علي السفره
صقر بغيره: كنتو بتكلو كل دا في اي
سوزي بغـ.ـيظ: وله يهمك يا حبيبي
صقر: جهزي الشنط هنمشي بكره الصبح
روح و هي تاكل و لم تنتبه له ولم ترد
العيله بتتضحك
يزن بضحك: روح
روح بتنباه: نعم
علي بضحك: منتش سمعه وله اي
روح: كنت بتقول حاجه يا ابيه
صقر بصدmه: ابيه
العيله ضحك كلها
علي بضحك: العب يا ابيه
مريم بضحك: بس بقا متكسفهوش بس حلوه ابيه دي
صقر شـ.ـد روح و دخلها الاوضه و حوطها بيده علي الحيطه صقر
صقر بنرفزه: كنتي بتقولي اي
روح بخــــوف مردتش
صقر بنرفزه: مش لما اكلمك ترفعي وشك
رفعت وشها تاه في عينيها الجميله جدا
روح بخــــوف : ا ابيه
صقر بستوعاب: ه متفوليش ابيه تاني قدام العيله تاني
روح: اومال اقول اي
صقر: قولي صقر صقر
روح: مينفعش انتا اكبر مني
صقر بخـ.ـنـ.ـقه: عارف عارف بس قولي صقر
روح بخجل و صوتها الناعم: صقر
لم يصبر صقر و الته*م شفتي"ها في قب"لات عد"يده
روح بعـ.ـيا.ط و تحاول ان تبعد عنو
سبها و خرج بره في الحنينه
صقر بعصبيه: مش لزم اضعف لا لا ازي ازي غـ.ـبـ.ـي غـ.ـبـ.ـي خــــوفتها منك لي غـ.ـبـ.ـي
↚
روح بخجل : يله
صقر............
روح بخجل: ابيه
فا اندفع صقر و امسك خص"رها و قربها اليه وقبل*ها قبل*ه عميقه وظل يشم رائحتها التي مثل الفراوله
صقر و بعدها عند وقال بانفاس متقاطعه: يله بينا
و لكن في نفسو: لزم اتحكم في نفسي اهدي كده في اي
نزل هو و روح معا و وصل عند السياره و كثير من الحرس
روح بصوت هادي: ابيه
صقر و محاوله السيطره علي نفسو: نعم
روح بصوت رقيق: هو في حرس كتير كده لي
صقر بغــــرور: شكلك مت عـ.ـر.فيش مين هو صقر القناوي
سكتت روح و اكملو طريقهم في سكوت
وصلو الحفله و كانت كبيره جدا و فيها كبـ.ـار رجـ.ـال الاعمال و الوزراء
خرجت حور من السياره و صقر مسك يدها و دخل بها الي الحفله بغــــرور فهذا صقر القناوي اكبر رجل اعمال في الشرق الاوسط
و اخذت كل الاضواء الي حوريته التي بجانبه فا منها نظره حقد لهم و منهم نظره سعاده
و فجاءه تدخل سوزي تبعد روح و تمسك يد صقر
سوزي بغــــرور: اهلن يا جماعه
فغـــضــــب صقر كثيرا و نظر الي روح التي تقف بعيد فترك سوزي و ذهب لي روح التي تبكي بصمت و مسح دmـ.ـو.عها: مرات صقر القناوي متبكيش
روح هزت راسها بنعم
صقر ببتسامه خـ.ـطـ.ـفت قلب روح: يله بينا
جلس كل منهم و جاء موعد الرقص و اندفعت سوزي الي صقر بدلع: تعال يا حبيبي نرقص سلوي
صقر: لا
روح و هي تنظر الي الكابل ببتسامه جاء شخص مد يده لروح
وسيم ببتسامه: تسمحيلي برقصه دي يا انسه
صقر بغـــضــــب امسك يد روح: مدام صقر القناوي
وسيم باحراج: اسف بس مكنتش لبسه خاتم اوي حاجه تدل انها متجوزه بعتذر
روح بحـ.ـز.ن سحبت يدها من يد صقر و جلست شارده
صقر في نفسو: صح مش لبسه خاتم لي هي لي مطلبتش ذي سوزي مطلبت مني
سحبها صقر و ذهب للرقص معها
روح بخجل: بتعمل اي يا ابيه
صقر: بلاش ابيه دي تاني
امسك صقر خصرها و ظل يرقص معها سندت روح علي صدره و احست بدفئ و حنان
سوزي بحقد: يعني يسبني انا و يروح يرقص معاها دا كان خاتم في صباعي ماشي يا صقر
صقر: حـ.ـضـ.ـنك دافي اوي
روح بخجل بعدت عنو فسحبها مره اخري اليه
انتهت الرقصه و الحفله و ذهب الي القصر
صقر: اطلعي انتي انا هدخل المكتب
روح بطفوليه: حاضر
فضحك عليها صقر
روح: انتا ضحتك حلو اوي مش بتضحك علطول لي
صقر بغمزه: علشان محدش يعكسني
فخجلت روح و ذهبت
دخل صقر المكتب و لكن قطعو صوت صريخ روح من الخارج ذهب و كانت صدmتو
صقر بصدmه وجد روح عاي اخر السلالم شبه مـ.ـيـ.ـته
صقر بفزع.: روح، حط راسها علي رجليه و بدا يهز في واجهها و لكن لا رد
صقر بصوت عالي كجحيم: انتم يا بهايم اتصلو بدكتور
احد الخدm: حاضر يا بيه
حملها الي الجناح و لكن هناك من تراقبهم
سوزي بغـ.ـيظ: يا رب تكون مـ.ـا.تت و تريحني منها بقا يارب تكون خطيتي نجحت معاها
عند صقر اجلسها علي السرير و احد الخدm من وراء الباب: الدكتور و صل يا بيه
نظر صقر الي روح و رايها بفستنها
صقر: استني مدخلوش اخد نفس طويل
بدا صقر بتغير ملبسها بهدوء حتي البسها ملابس قطنيه مريحه
صقربصوت: ادخل
دخل الدكتور: اهلن يا صقر بيه
صقر بنفاذ صبر: مش وقت سلامـ.ـا.ت
الدكتورهبخــــوف: حاضر اتفضل بره
صقر بغـــضــــب: مش خارج شوف حصلها اي
الدكتور بخــــوف: ح حاضر
بدا يكشف عليها
الدكتور: صقر بيه الانسه ضعيفه جدا انصحكو تهتمو باكلها شويه و في كدmـ.ـا.ت بجـ.ـسمها زي ما خضرتك شوفت متعرضه للضـ.ـر.ب او حاجه
صقر بغـــضــــب: مدام مدام صقر القناوي، يعني اي متعرضه للضـ.ـر.ب انا كنت معاها من شويه، هتفوق امتا
الدكتور بخــــوف: انا ادتها حقنه هتصحا بكره او كمان ١٢ساعه بكتير بس ممكن تتعرض لي مضاعفات اثناء نومها لو حصل كده اتصل بيه علطول يا صقر بيه استاذن
صقر: يا سعيد تعاله وصل الدكتور
سعيد: حاضر يا بيه
جلس رعد بجانب روح قبل جبهتها و ذهب بدل ثيابه و ذهب جلس بجانبها وحدتها بتلهوس بكلام غير مفهوم روح: بابا لا و نبي متضـ.ـر.بني يا بابا
صقر و يحتضنهاو يملس علي شعرها : بس انا موجود
امسك روح به بقوه فاحس صقر بشعور غريب جدا اتجاه لمساتها اليه
صقرفي نفسو: شكلك هتتعبي قلبي يا روح قبلها ثم نام في حـ.ـضـ.ـنها براحه لم يشعر بها من قبل
↚كانت ترتدي العبايه الفيروزيه باكمام المنشوقه علي جسدها و شعرها العسلي الواصل بعد خصرها و عينيها الزرقاء مع الخضار و بشرتها البيضاء و شفتيها الورديه
مريم: انتي مين
روح ببتسامه: انا روح
الحج حمدان ببتسامه: تعالي يا بـ.ـنتي اهنه فريح جوزك
روح و هي تنظر اليه بخــــوف
و صقر فاق و بيقول في نفسو مكنتش اتوقعها بجمال دا كلو لا لا يا صقر انتا بتحب سوزي
روح راحت قعدت فريح صقر
علي بضحك: ازيك يا مرات اخوي
روح ببتسامه رائعه: الحمد لله
صقر بصرامه: كلي يله علشان بكره هننزل مصر
روح بخــــوف: حاضر
الحج حمدان: مالك يا بنيتي خايفه من اي عاد
روح: لا يا حج انا بخير
روح كلت اخدوها ندي و مريم الاوضه بتاعتهم
مريم: قولي الي انتي حقيقيه يا روح
روح بضحك: ولله حقيقيه يا جماعه في اي
ندي بحب: عندك كام سنه ياروح
روح: عندي ١٨سنه
مريم: ١٨سنه انتي اصغر مننا في كليه اي بقا
ظهر علي روح الحـ.ـز.ن: لا اصل انا يعني مكملتش
مريم: وله يهمك يا روح انتي داوقتي اختنا خلاص
روح ببتسامه لانها لا يوجد عنها اخوات: دا يشرفني
جلسو يتحدثو كثيرا و يضحكون
عند صقر
طب هقول لي سوزي ازي الي انا اتجوزت
اتصل بها و اخبرها انهو تزوج حتي ينجب طفل و العجيب انها لم تبالي به ابدا
سوزي: لما تيجي بقا هتلاقيني في النادي ماشي باي
قفل صقر بصدmه و عصبيه: لي يا سوزي دا انتي حب عمري لي تعملي كده
دخلت روح: ابيه كلم باباك عيزك
صقر بعصبيه: خوري بره مش عايزه اشوف وشك مشييي
روح خرجت بخــــوف
صقر حاول يهدي: غـ.ـبـ.ـي لي خــــوفتها منك لي
روح راحت الاوضه و عيطت بشهقات: ه ه هو ا انا ع عملت حاجه
صقر دخل:خلاص متعيطيش بقا
روح حطت ايدها فمها علشان متعيطش
صقر بهدؤء: تاني مره متجليش و انا متعصب تاني
روح بشهقات: ب بس اانا م ع م ل ت ش حاجه ولله
صقر اخدها في حـ.ـضـ.ـنو: هش هش هش متعيطيش خلاص انا معاكي
روح مسكت في جـ.ـا.مد لحد ما نامت صقر حس بـ.ـارتيحها و عرف انها نامت حطها علي المخده و يتامل ملامحها الطفوليه الجميله
صقر و هو يزيح الشعر الذي سحرو من علي وجهها
صقر: مش عايز اظلمك معايا يا روح انتي لسه صغيره
(صقر القناوي اكبر رجل اعمال ٣٠سنه عيونه عسلي شعرو بني غامق جـ.ـسم رياضي عندو شركات كتير في الوطن العربي)
(سوزي محمد زوجه صقر من خمس سنين جميله بس طماعه جدا بتهتم بامناظر اوي كل يوم خروجات و فسح)
(روح فتاه عندها ١٨سنه جسدها مث*ير عيونها ما بين الازرق و الاخضر شعرها عسلي طويل جدا بيضاء البشره خدودها مورده و شفيفها ورديه جميله مامتها مـ.ـيـ.ـته و هيه 10سنين معندهاش اخوات)
صقر نام فرحها من غير ما يحس احتضنها
تاني يوم صقر صحا بصوت عالي تحت
بصوت خبيث: صقر يا صقر انتا فين
صقر ساب روح و نزل صقر بستغراب: سوزي
↚روح بفرحه: مححححمدددد وحـ.ـشـ.ـتني يا ابن الايه
محمد بفرحه: و انتي اكبر
صقر و هو يسحب ايديها من علي محمد
صقر بغـــضــــب: انتي ازي يامحترمه تحـ.ـضـ.ـني كده ردي
روح بعـ.ـيا.ط: د د دا م محمد
محمد: متعيطيش يا روح، انتا الي مين
صقر ببرود: انا جوزها انتا مين
محمد ببتسامه: انا ابن عمها ووفي اعتبـ.ـار اخوها
صقر و قد خف من غـ.ـيظو: تشرفنا
روح بدmـ.ـو.ع: ممكن اتكلم مع محمد لو سمحت
صقر بصرامه: لا
محمد: معلش هتكلم معاها شويه بس
صقر بغـ.ـيظ: قولت لا
الحج حمدان: سبها يا ولدي مش اكده
صقر بغـ.ـيظ: ماشي يابا
محمد اخد روح و اتجه اي البلكونه تحت نظرات صقر
محمد بضحك: شكلو بيغير
روح:....
محمد: روح روحتي فين
روح بتباه: ه اي كنت بتقول حاجه
محمد: احكي يا روح في اي
روح حكت لي محمد كل حاجه من اول ما اتجوزت صقر
محمد: اه فهمت
روح: تب اعمل اي
محمد: اسمعي.............
عند صقر
صقر بغيره: بيعملو اي كل دا
الحج حمدان بخبث: ابن عمها بقا يا صقر يا ولدي
روح و محمد رجعو و قعدو علي السفره
صقر بغيره: كنتو بتكلو كل دا في اي
سوزي بغـ.ـيظ: وله يهمك يا حبيبي
صقر: جهزي الشنط هنمشي بكره الصبح
روح و هي تاكل و لم تنتبه له ولم ترد
العيله بتتضحك
يزن بضحك: روح
روح بتنباه: نعم
علي بضحك: منتش سمعه وله اي
روح: كنت بتقول حاجه يا ابيه
صقر بصدmه: ابيه
العيله ضحك كلها
علي بضحك: العب يا ابيه
مريم بضحك: بس بقا متكسفهوش بس حلوه ابيه دي
صقر شـ.ـد روح و دخلها الاوضه و حوطها بيده علي الحيطه صقر
صقر بنرفزه: كنتي بتقولي اي
روح بخــــوف مردتش
صقر بنرفزه: مش لما اكلمك ترفعي وشك
رفعت وشها تاه في عينيها الجميله جدا
روح بخــــوف : ا ابيه
صقر بستوعاب: ه متفوليش ابيه تاني قدام العيله تاني
روح: اومال اقول اي
صقر: قولي صقر صقر
روح: مينفعش انتا اكبر مني
صقر بخـ.ـنـ.ـقه: عارف عارف بس قولي صقر
روح بخجل و صوتها الناعم: صقر
لم يصبر صقر و الته*م شفتي"ها في قب"لات عد"يده
روح بعـ.ـيا.ط و تحاول ان تبعد عنو
سبها و خرج بره في الحنينه
صقر بعصبيه: مش لزم اضعف لا لا ازي ازي غـ.ـبـ.ـي غـ.ـبـ.ـي خــــوفتها منك لي غـ.ـبـ.ـي
↚روح طلعت علي الاوضه مش مصدقه بس كانت فرحانه من جواها روح جهزت الشنط و اخدت شاور و لبست بيجامه سوده تبين ملمحها الجميله و اخدت بطنيه و نامت علي الكنبه
رعد طلع لقها نيمه بهدوء راح وقف فرحها و بصلها و ازاح بعض الشعر من علي وجهها: مش هينفع احبك مش هينفع مش عايز اضلمك
حملها واجلسها علي السرير و ذهب اخد شاور نام علي السرير
تاني يوم الساعه ٧حور صحت لقت نفسها علي السرير و صقر حـ.ـضـ.ـنها جـ.ـا.مد حولت تقوم مش عرفه لحد ما صقر صحا
صقر: بطلي بقا
روح بخجل: عيزه اقوم
صقر و بيفك ايدو من عليها: قومي
روح قامت لبست دريس بيبي بلو و كوتشي ابيض و صقر لبس تيشرت ابيض و بنطلون اسود
نزلو لقو سوزي مستنياهم تحت لبسه فستان قصير ازرق ماسك عليها قوي
الحجه صفاء: استني يا ابني لما تفطرو
صقر: لا يا امي الحق الشركه بدري النهرده
الحجه صفاء و هي تودع روح: مع السلامه يا بـ.ـنتي هتوحشيني
سوزي من تحت سننها: مش يله
العيله اتجمعت سلمو عليهم عليعهم و مشيو
روح كانت ريحه تجلس في عربيه صقر بس سوزي سبقتها
سوزي بتكبر: روحي اركبي في عربيه تانيه
روح: اركب فين
سوزي بغــــرور: يا عم محمود تعاله هتلها عربيه اصلها مش متعوده عليهم
روح ركبت مع السواق صقر خارج من السريا
صقر: فين روح يا سوزي
سوزي بلا مبالا: مع عم محمود
صقر بعصبيه.: و اي الي خليكي تركبيها مع عم محمود
سوزي: انا مراتك يا استاذ وله مش فاكر
صقر نزل من العربيه و راح جاب روح و ساب سوزي في العربيه لوحدها
صقر: انزل يا عم محمود روح مع سوزي هانم
صقر ركب مع صقر و هو بيسوق و هي قعده فريحو سكته
صقر بعصبيه: سمعتي كلمها لي و روحتي هنا انا جوزك زي ما انا جوزها
روح بدmـ.ـو.ع: بس هي اوله مني فيك
صقر سكت ووكمل طريقو روح نامت علي كتفه لحد ما وصلو القاهره
صقر بهدوء: روح قومي وصلنا
روح و هي تفرك عينيها بطفوله و هذا خـ.ـطـ.ـف قلب صقر
روح: وصلنا
صقر: يله انزلي
نزلت و وجدت انهم في قصر كبير جدا
سوزي بتكبر: طبعا مش وخده علي الاماكن دي
صقر: احترمي نفسك يا سوزي هي مراتي بردو
سوزي سبتهم و مشت و روح بطلع الشنط من العربيه
صقر و هو يمسك يدها: لا لا سبيهم عثمان هيجبهم
روح و هي تنظر الي يده صقر بيشلها بسرعه: احم يله بينا
دخلو و انبهرت روح من جمال القصر فكان جميل جدا
صقر: يا سعاد
سعاد؛ ايوه يا بيه
صقر: الهانم الجديده
سعاد: اهلن يا هانم
روح بضحك: هانم اي و بتاع اي دا احنا هنبقا اصحاب يا سوسو وله اي
صقر كاتم بضحك علي تصرفتها: احم سعاد وريها الجناح بتعها
سعاد: حاضر يا بيه
صقر دخل المكتب
سعاد: اتفضلي يا هانم اوريكي الجناح
روح: هانم اي يا سوسو دا انا لسه صغيره
سعاد بضحك: انتي طيبه او يا روح هانم
روح: يادي هانم و لله روح بس بقولك اي عندكو اكل
سعاد: ايوه في احضرك اكل عبال ما تلبسي
روح: لالالا استني اغير و نزله الاول
روح طلعت الجناح و رتبت هدmها و اخدت شاور و لبست بيجامه روز و سابت شعرها الجميل و نزلت
سعاد: مشاء لله اي الحلوه دي يا ست روح
روح بخجل: شكرا يا سعاد تعالي بقا نحضر فطار
سعاد: لا لا يا ست روح دا صقر باشا يقــ,تــلني
روح: يله يا سعاد نحضر الفطار
سعاد: لا يا هانم
صقر: الي توامر بي ستك روح يتنفذ يا سعاد
سعاد ءهبت الي المطبخ
صقر: حضري نفسك في حفله النهرده بليل تكوني جهزه علي ٨كده
روح: ماشي و دخلت علي المطبخ فطرت و طلعت ارتاحت شويه و جالها بوكس فتحو كان فستان نبيتي جميل جدا لبست الفستان و اضافت بعض الميكب و لبست كعب اسود و سابت شعرها و كانت في منتهي الجمال بجد
صقر لبس بدله سوداء و قميص اسود و جذمه سوده و سرح شعره بطريقه انيقه و جذابه
و سوزي لبست فستان احمر قصير جدا مفتوح من الصدر
نزلو
سوزي بتكبر: هروح انا يا صقر يا حبيبي عند بابي و اجي علي الحفله علطول
صقر:اوكي
ذهبت سوزي و صقر راح عند روح
صقر: خلصتي هنتاخر علي الحفله
فتحت الباب و خرجت منه حوريه بمعني الكلمه فاقسم انهو راي الفستان عنـ.ـد.ما اشتري جميل لكن ليس بكل هذا الجمال و هي لبسا فكانت رائعه جدا
↚روح بخجل : يله
صقر............
روح بخجل: ابيه
فا اندفع صقر و امسك خص"رها و قربها اليه وقبل*ها قبل*ه عميقه وظل يشم رائحتها التي مثل الفراوله
صقر و بعدها عند وقال بانفاس متقاطعه: يله بينا
و لكن في نفسو: لزم اتحكم في نفسي اهدي كده في اي
نزل هو و روح معا و وصل عند السياره و كثير من الحرس
روح بصوت هادي: ابيه
صقر و محاوله السيطره علي نفسو: نعم
روح بصوت رقيق: هو في حرس كتير كده لي
صقر بغــــرور: شكلك مت عـ.ـر.فيش مين هو صقر القناوي
سكتت روح و اكملو طريقهم في سكوت
وصلو الحفله و كانت كبيره جدا و فيها كبـ.ـار رجـ.ـال الاعمال و الوزراء
خرجت حور من السياره و صقر مسك يدها و دخل بها الي الحفله بغــــرور فهذا صقر القناوي اكبر رجل اعمال في الشرق الاوسط
و اخذت كل الاضواء الي حوريته التي بجانبه فا منها نظره حقد لهم و منهم نظره سعاده
و فجاءه تدخل سوزي تبعد روح و تمسك يد صقر
سوزي بغــــرور: اهلن يا جماعه
فغـــضــــب صقر كثيرا و نظر الي روح التي تقف بعيد فترك سوزي و ذهب لي روح التي تبكي بصمت و مسح دmـ.ـو.عها: مرات صقر القناوي متبكيش
روح هزت راسها بنعم
صقر ببتسامه خـ.ـطـ.ـفت قلب روح: يله بينا
جلس كل منهم و جاء موعد الرقص و اندفعت سوزي الي صقر بدلع: تعال يا حبيبي نرقص سلوي
صقر: لا
روح و هي تنظر الي الكابل ببتسامه جاء شخص مد يده لروح
وسيم ببتسامه: تسمحيلي برقصه دي يا انسه
صقر بغـــضــــب امسك يد روح: مدام صقر القناوي
وسيم باحراج: اسف بس مكنتش لبسه خاتم اوي حاجه تدل انها متجوزه بعتذر
روح بحـ.ـز.ن سحبت يدها من يد صقر و جلست شارده
صقر في نفسو: صح مش لبسه خاتم لي هي لي مطلبتش ذي سوزي مطلبت مني
سحبها صقر و ذهب للرقص معها
روح بخجل: بتعمل اي يا ابيه
صقر: بلاش ابيه دي تاني
امسك صقر خصرها و ظل يرقص معها سندت روح علي صدره و احست بدفئ و حنان
سوزي بحقد: يعني يسبني انا و يروح يرقص معاها دا كان خاتم في صباعي ماشي يا صقر
صقر: حـ.ـضـ.ـنك دافي اوي
روح بخجل بعدت عنو فسحبها مره اخري اليه
انتهت الرقصه و الحفله و ذهب الي القصر
صقر: اطلعي انتي انا هدخل المكتب
روح بطفوليه: حاضر
فضحك عليها صقر
روح: انتا ضحتك حلو اوي مش بتضحك علطول لي
صقر بغمزه: علشان محدش يعكسني
فخجلت روح و ذهبت
دخل صقر المكتب و لكن قطعو صوت صريخ روح من الخارج ذهب و كانت صدmتو
↚صقر بصدmه وجد روح عاي اخر السلالم شبه مـ.ـيـ.ـته
صقر بفزع.: روح، حط راسها علي رجليه و بدا يهز في واجهها و لكن لا رد
صقر بصوت عالي كجحيم: انتم يا بهايم اتصلو بدكتور
احد الخدm: حاضر يا بيه
حملها الي الجناح و لكن هناك من تراقبهم
سوزي بغـ.ـيظ: يا رب تكون مـ.ـا.تت و تريحني منها بقا يارب تكون خطيتي نجحت معاها
عند صقر اجلسها علي السرير و احد الخدm من وراء الباب: الدكتور و صل يا بيه
نظر صقر الي روح و رايها بفستنها
صقر: استني مدخلوش اخد نفس طويل
بدا صقر بتغير ملبسها بهدوء حتي البسها ملابس قطنيه مريحه
صقربصوت: ادخل
دخل الدكتور: اهلن يا صقر بيه
صقر بنفاذ صبر: مش وقت سلامـ.ـا.ت
الدكتورهبخــــوف: حاضر اتفضل بره
صقر بغـــضــــب: مش خارج شوف حصلها اي
الدكتور بخــــوف: ح حاضر
بدا يكشف عليها
الدكتور: صقر بيه الانسه ضعيفه جدا انصحكو تهتمو باكلها شويه و في كدmـ.ـا.ت بجـ.ـسمها زي ما خضرتك شوفت متعرضه للضـ.ـر.ب او حاجه
صقر بغـــضــــب: مدام مدام صقر القناوي، يعني اي متعرضه للضـ.ـر.ب انا كنت معاها من شويه، هتفوق امتا
الدكتور بخــــوف: انا ادتها حقنه هتصحا بكره او كمان ١٢ساعه بكتير بس ممكن تتعرض لي مضاعفات اثناء نومها لو حصل كده اتصل بيه علطول يا صقر بيه استاذن
صقر: يا سعيد تعاله وصل الدكتور
سعيد: حاضر يا بيه
جلس رعد بجانب روح قبل جبهتها و ذهب بدل ثيابه و ذهب جلس بجانبها وحدتها بتلهوس بكلام غير مفهوم روح: بابا لا و نبي متضـ.ـر.بني يا بابا
صقر و يحتضنهاو يملس علي شعرها : بس انا موجود
امسك روح به بقوه فاحس صقر بشعور غريب جدا اتجاه لمساتها اليه
صقرفي نفسو: شكلك هتتعبي قلبي يا روح قبلها ثم نام في حـ.ـضـ.ـنها براحه لم يشعر بها من قبل
↚تاني يوم صحت روح وجدت في احضان صقر و كان خضنها جـ.ـا.مد روح و هي تتامل في ملمحو الرجوليه الوسيمه مدت يدها علي وجه و هو كان مستمتع بهذا اجل فا هو مستيقظ بدات تمشي يدها علي دقنه بخفه روح بصوت رقيق: انت جميل اوي بس مش هينف... لم تكمل جملتها
صقر بفتح عيونه: مش هينفع اي
روح سكتت و انزلت راسها
صقر و هو يرفع وجهها اليه و يق: ب'لها من شفتي'ها قبلا"ت رقيقه وبداء يقب"ل رقبتها برقه
صقر بانفاس متفرقه: امشي دلوقتي
ذهبت روح الي المرحاض و ضعت يدها علي قلبها
روح: بدق كده لي ثم تذكرت كلام سوزي لها و عينيها امتلات دmـ.ـو.ع ودخلت تاخد شاور
عند صقر
صقر: ازي ضعفت قدmها اشمعنا هيه لا يا صقر لا انتا مش بتحبها دي عيله مش قدك لا ثم نظر الي تلك الخارجه من الحمام فكانت ترتدي فوطه علي جسدها الممشوق المثير و شعرها المبلل علي وجهها فهذا كان كافي لشتعال روج'وله صقر من اتجاهها
روح بخجل : ممكن يا ابيه تخرج بره علشان اغير
كانت هذه شعله اخري لصقر
فحاوطها صقر و ظل يقب'ل في كل مكان في وجهها و يمشي علي من"حنيات جس'دها بجراءه
روح بدmـ.ـو.ع و هي تبعدو عنها: سبني ونبي يا ابيه
صقر عنـ.ـد.ما راها هكذا خرج بقوه من الجناح
و ذهب الي المكتب و ظل يكـ.ـسر في كل شي من حوله حتي عيونه اصبحت حمراء جدا و عروقه بـ.ـارزه من شـ.ـده العصبيه صقر: كنت لزم تتحكم في نفسك اكتر خــــوفتها منك تاني
سوزي من بره بستغراب: من امتا و صقر بيعمل حساب لحد ميكنش بيحبها لالالا البـ.ـنت دي بقت خطر عليا ثم ضحكت بشر: ههههههههه نهايتك قربت معايا يا روح
عند روح كانت تبكي
روح بدmـ.ـو.ع: هو لي بيعمل معايا كده انا خايفه اوي ثم احست بدوار سقطت ثم انصدmت بالارض
سمع صقر صوت من فوق فاهب مسرعا اليها وجدها
↚وجدها ملقي علي الارض اسرع اليها و حملها وضعها علي السرير و جلس بجانبها وضع يده علي جبهتها وجدها انها بـ.ـارده جدا فا احتضانها وجد انها لم تبدل ثيلبها وباقيه بلفوطه فا احتضانها بقوه حتي يدفئها و ظل ي'قبل رقب"تها برقه حتي استيقظت روح و هي ترتعش
روح بكلمـ.ـا.ت متقاطعه: بردانه بردانه اوي
صقر قبلها من شفت"يها و ظل يق'بلها اكثر و اكثر ولكن وجدها لم تنطق ابدا فصاب الخــــوف قلبه
صقر بخــــوف: روح ردي عليا روح
ولكن لم تجيب عليه فذاذ خــــوفه عليها حملها و ذهب الي المرحاض و ضعها تخت الدش بمياه ساخنه ختي تدفها قليلا و انتظر ختي امتلأ البانيو بميا فاتره ازيح الفوطه من عليها و تحكم في نفسو بقوه و ثبات فا هي كانت مثي'ره بنسبه له ووضعها داخل البانيو فتره حتي دفتي قليلا ثم اخضر فوطه كبيره وضعها علي جسدها و حملها و البسها ملابسها و هو يحاول ابعاد نظره عنها
و انيمها علي السرير ثم نزل
صقر: ياسعاد اعملي اكل للهانم بسرعه
سعاد: بي ست سوزي مطلبتش يا بيه
صقر بغـــضــــب: مين قال سوزي دي كمان ست هي روح روح القناوي
:: صلو علي الحبيب
سعاد بخــــوف: ح حاضر ثواني و الاكل يكون جاهز
اخذ صقر الاكل و طلع الجناح بتاع روح وضع الاكل بجانب السرير و بدا ان يفوقعا
صقر بحنيه الاول مره مع احد: روح
روح.................
بدا يمشي يده علي وجهها الناعم و يداعبها بيده: روح قومي علشان تكلي يله
بدات روح ان تفوق
روح بتعب و هي تمسك راسها: اه راسي بتو.جـ.ـعني اوي اي الي حصل ثم فكرت لحظه
نظرت الي ملابسها بصدmه و بعد ذلك نظرت الي صقر الجالس بجانبها و علي وجهه ابتسامه رائعه
روح بصدmه: مين الي غيري هدومي
صقر ببرود: انا
روح بغـ.ـيظ و ترمي المخده عليه: يا سـ.ـا.فل يا قليل الادب
صقر بضحك من قلبو لاول مره: بس خلاص مشفتش كل حاجه يعني
نظرت لو روح نظره غـ.ـيظ
و صقر بضحك في محاوله ان يغـ.ـيظها اكتر: لا شوفت كل حاجه و انتلقت عليه روح و ظلت تجري وراءه
روح و هي تلاحقو: مش هسيبك ولله يا قليل الادب
صقر بضحك علي منظرها: اهدي كده
و كانت تستمع اليهم سوزي بصدmه
سوزي بصدmه: صقر القناوي بيضحك مستحيل
ثم اكملت بغـ.ـيظ: ازي دا معملهاش مع حد يعملها مع الفلاحه دي لا لزم اعمل حاجه ثم فكرت و ابتسمت بخبث و ذهبت اجرت مكالمه
عند صقر في محاوله ان يهدا روح
صقر بضحك : اهدي كده
روح بغـ.ـيظ: ابعد عندي
صقر: خلاص بقا كلي يله
روح: مش جعانه
صقر و هو يجذبها نحوه ويطبع ق'بله علي وجهها: يله هتخلصي الطبق كلو يله
روح بخجل و هي تشعر بجوع: ماشي هات يله
صقر امسك المعلقه و بدا ان يطعم روح
روح: انتا بتعمل اي
صقر: هاكلك
روح بصدmه: انتا كويس
صقر و هو مستغرب حالو فعلا كان دوما عصبي و شـ.ـديد ولا يضحك ابدا لكن معها يضحك و يتصرف بطبيعه اكثر
صقر ببتسامه و بدا يطعمها حتي انهت طبقها وضعو علي التربيزه
وجد روح تمشط شعرها امسك الفرشا و بدا يسرح شعرها الطويل الذي اسحرو و ظل ينظر اليها ببتسامه في انعكاسها في المرأه قبل راسها ثم قبل شف'تيها و لكن صوت سوزي من اسفل و هي تنادي علي صقر
نزل صقر و روح
سوزي بفرحه مصتنعه: مبروك يا صقر يا حبيبي مش هنحتاج اشكال زي دي تاني و كمان هتطلقها انتا كنت متجوزها اساسا علشان تخلفلك و الواضح انها معرفتش انا بقا هجبلك الابن الي انتا نفسك في و هي تنظر الي روح سوزي و هي تخضن صقر و تزيح يد روح من عليه مبروك هتبقي اب يا حبيبي انا حامل
تجمعت في عيون روح الدmـ.ـو.ع و تذكرت كلمها
فلاش
سوزي: اوعي تكوني مفكره ان صقر يا حبيبتي متجوزك علي جمالك انتي هنا علشان تخلفي ولي العهد و خلاص و صقر استحاله يحبك هو بيحبني انا بس انا حبيبتو و مش وحده فلاحه زيك تيجي تخدو مني فاهمه يا قطه و تركتها و ذهبت
روح بدmـ.ـو.ع علي حالها
باك
سوزي بشمـ.ـا.ته:طلقها يا ياحبيبي يله
روح ذهبت ولكن هناك يد تمسكتها
صقر.............
نظرت اليه سوزي بصدmه: انتا بتقول اي يا صقر مستحيل
↚صقر بغـــضــــب: مش هطلق حد روح هتفضل مراتي طول عمرها
سوزي بصدmه: انتا بتقول اي يا صقر مستحيل
صقر بثبات: الي سمعتي و ذهب هو و روح دون ينتظر ردها
في الجناح
صقر و هو يج'زبها نحوه و يشم رائحتها التي يعشقها و يهمس في اذنها: انتي مراتي ملكي انا عمري ما اخليكي تبعدي عني ابدا
روح بكـ.ـسره و دmـ.ـو.ع متجمعه في عينيها:ممكن اروح الحمام
تركها صقر
صقر و هو يجلس علي السرير: بدلتي حياتي يا روح انا صقر القناوي يتعمل بيبا كده
ثم سمع صوت من المرحاض
روح بفزع: يا ابيه الحقني
اسرع صقر اليها بفزع: في اي افتحي يا روح
روح بصوت: مش بيفتح
صقر بغـــضــــب: ابعدي عن الباب
ثم حاول فتح الباب حتي فتح
صقر: اي في اي حصلك حاجه
روح بعـ.ـيا.ط و هي تتشبت في رقبتو بقوه
صقر بحب احتضنها بقوه هو ايضا و كان ان يدخلها في ص'دره
صقر و هو يملس علي شعرها: بس اهدي في اي
روح : في صرصار جوه
هدئ صقر قليلا لانها لم يصيبها شي ثم ضحك علي هذه الصغيره
روح و ادركت انها في حـ.ـضـ.ـن صقر: احم اسفه
صقر: في حد يتكسف من جوزو
فخجلت روح ثم حملهاوضعها علي قدmه
صقر بضحك: كل دا علشان صرصار
روح بطفوليه بخجل: مشفتوش دا كان بيطير
صقر: يله علشان تخدي علاجك يا طفله
روح و هي تمط شفت'يها: انا مش طفله
قب'لها صقر من شف"تيها المغ"ريه بهذه الطريقه: متعمليش الحركه دي تاني
روح بخجل و احمر وجهها
روح: ممكن اطلب طلب يا ابيه
صقر بحـ.ـز.ن بداخله و هو يظن انها سوف تتطلب مثل سوزي مجوهرات لانه كل ما يقترب منها تتطلب منو شي او تستغلو بمعني اصح
صقر: اي
روح بخجل: ينفع نتفرج علي فيلم
صقر بستغراب و فرح بداخله لانها لم تشبها ابدا: هو دا بس
روح: ايوه
صقر: نتفرج علي اي
روح بتفكر: اممممممم كرتون
صقربضحك: مش قولت طفله
شغل التلفاز ثم اجلسها بين احضانو من الطفل يستمتعون بوقتهم و استطاع ان ينسي روح حـ.ـز.نها قليلا
لكن عند سوزي
سوزي بشر: مش هيطـ.ـلقلها لي يعني خطيتي منجحتش (ايوه هي مش حامل) صقر بدا يقرب منها و يدافع عنها لزم تمـ.ـو.ت انا الي هاخد كل الفلوس و استمتع مش الفلاحه دي لزم ارجع صقر ليا مش هيروح مني
ثم اجرت مكالمه
↚عند صقر بعد ان انتهي فيلم الكرتون
صقر: حلو اوي الكرتون دا
روح: اه حلو اوي
صقر و هو يجلسها امامه
صقر: قوليلي بقا انتي في سنه كام
روح بحـ.ـز.ن: انا خلصت ثانوي بس يعني بابا مرداش بس انا ولله كنت شاطره اوي
صقر بحب: تب جبتي كام
روح بطفوله:٩٩شوفت كنت شاطره ازي
صقر بضحك: بنوتي الشطوره
روح بخجل : انا بنوتك
صقر وهو يداعبها: احلي بنوتوته ثم انتظر قليلا حضري نفسك بقا بكره ريحين نقدm لي بنوتي للكليه
روح بعدm فهم: ه
صقر: قوليلي بقا هتتدخلي كليه اي
روح بدmـ.ـو.ع : انتا بتتكلم جد
صقر: ايوه
اسرعت روح في احتيضانو وهي لا تعلم انها اشغلت نارو مجددا فا رفع يده واحضتنها هو ايضا
صقر وهو يتعمق في الحـ.ـضـ.ـن و وكانو لايريدها ان تذهب فات دقيقه روح: ابي..
صقر وهو يحـ.ـضـ.ـنها اكتر: بسس خليكي
و فات دقيقتان والاخري وهو بنفس الحاله ولم يمل
روح ايضا كانت تشعر بحنان لاول مره فكانت معامله ابيها صعبه جدا فاسندت راسها علي صدر صقر و ذهبت في ثبات عميق
احس صقر بتنظام انفتسها فعرف انها قد غفلت عليه فاحس بشعرو جميل جدا
صقر وهو ينيمها بداخل احضانو
صقر بهدؤء وحنان: بقيتي نقطه ضعفي ياروح
ثم نام باخضنها التي يعشقها لا بل ادmنها
عند سوزي
سوزي: الو
المجهول: اي دا سوزي هانم بتتصل بيه شخصيا
سوزي بشر: مش وقت كلام عايزاك في حاجه مهمه
المجهول: والتمن
سوزي: كل'ب فلوس قول عايز كام
المجهول: نص
سوزي: نص اي
المجهول بطمع: نص مليون جنيه
سوزي: بس معيش المبلغ دا
المجهزل بضحك: ولله دا انتي متجوزه صقر القناوي انتي عارفه يعني اي صقر القنازي
سوزي: ماشي ماشي بس اسمع تنفظ الي هقولك عليه بضبط
المجهول: ماشي
تاني يوم استيقظ صقر وجد هذه الجميله نائمه علي صدره براحه
صقر وهو ينظر لها بحب و يتسال نفسو انهو تغير كثيرا لم يهتم لسوزي ابدا ويريد ان يبقي بجانبها
دئما
فبدا ان ييقظها ببط و يداعب خديها المورد الجميله
وجاء حتي يق'بلها فا استيقظت روح بسرعه وقفت علي السرير
روح و هي تنظر اليه: كنت هتعمل اي
فجزبها صقر اليه فاصبح صقر فوقها و هي باسفلو
صقر بغمزه: كنتي صحيه و بتشغليني
روح بخجل: ابعد شويه يا ابيه
صقر بضحك: ماشي هسيك بس فين صباح الخير بقا
روح: صباح الخير
صقر: هي برضو صباح الخير كده برضو
روح بعدm فهم: اومال ازي
صقر اشار علي وجهه: بو"سه و هسيبك
روح بخجل: لا
صقر: خلاص هاخد انا
روح بتسرع : لا لا خلاص ثم قبلتو بسرعه و جريت علي الحمام
وضعت يدها علي قلبها
روح ببتسامه : في اي بدق كتير كده لي
اما عند صقر فكان مبتسم بفرحه انو عرف انو بيعشقها مش بيحبها بس
↚جهز صقر ولبس بدلته السوداء مع شعره الجذاب و رش من برفانه الرائع و ساعه السوداء
وروح جهزت ايضا لبست تنوره نبيتي و بلوزه بيضاء مع حزام اسود كوتشي ابيض و رفعت شعرها كحكه فوضويه و انزلت بعض الخصلات منها
خروجت روح و انبهرت بجمال صقر
صقر بغمزه: حلو انا صح
روح بخجل: يله بينا
صقر بضحك خفيف: يله
نزلو تحت وجدو سوزي حط رجل علي رجل و تشرب فنجان قهوه
سوزي وهي تنظر الي روح بنظره غـ.ـيظ من جمالها
سوزي: رايح فين يا حبيبي
صقربثبات: رايح الشركه
سوزي و هي تنظر الي روح من تحت لفوق : مع الفلاحه دي
صقر بغـــضــــب: سوزي احترمي نفسك انا بحزرك المره الجايه مش هرحمك ثم امسك يد روح و خرج من القصر
سوزي نفخت بغـ.ـيظ: ماشي ياصقر ولله لوريك انتا و الفلاحه دي
عند صقر
صقر و هو يمسك يد روح: متزعليش
روح ببتسامه: مش زعلانه
صقر ببتسامه قب'لها قبله رقيقه علي شف'تيها
ثم ركب السياره
صقر: هيبا الحرس معاكي علطول مش هتتحركي من غرهم
روح: حاضر
صقر ببتسامه:لما تخلصي رني عليا ابعتلك السواق
روح ببتسامه: ماشي
وصلو الكليه مع الكثير من الحرس
خرج صقر و انزل روح
صقر بحب : مع السلامه هتوحشيني
روح بخجل ثم انصرفت وهي تقول: وانتا كمان
نظر صقر الي خيالها و هي تبعد ببتسامه:
مش عارف هقضي يومي ازي ثم ركب سيارتو و انطلق علي شركتو
دخل صقر بهيبتو المعتاده ونظرات الرعـ.ـب بين موظفينو و همسات الفتيات عن جمالو ثم دخل الي مكتبو
فدخل عليه صديقه مراد
مراد بغمزه: كل دا غياب اي العروسه الجديد اخرتك المر دي
صقر بغـــضــــب : متجبش سرعتها علي لسانك يا مراد
مراد بضحك: خلاص انا خارج يا صحبي
بدا صقر ينـ.ـد.مج مع الملفات ولكن كل ما يشغل تفكير هو معشوقته الصغير
عند روح دخلت الكليه و كانت في قمه سعاديتها و نظرات الفتيان و الفتيات اليها فكان كل من حولها حراس و هي كانت جميله جدا
احدي الفتيات: متعرفوش مين دي يابنات
ولد: دي شكلها جديد اول مره تشوفها بس عجبتني اوي
احدي الفتيات الخري: بس كل دا حرس اكيد وحده مهمه
ولد: مهمه ازي يعني
ظلو يتكلمو عنها و كانت تسمعهم ذهبت روح الي المدرج ولكن اوقفها الدكتور
الدكتور: لو سمحتو مينفعش حرس في المدرج
احد الحرس: مينفعش لي
الدكتور: خد ازن العميد الاول
احد الحرس: روح هانم هنشوف الموضوع دا حضرتك خمس دقايق و نجي علطول
روح: ماشي
دخلت روح المدرج جلست ولكن جلس بجانبها شاب يدعي احمد وهو ابن رجل اعمال و بيسقط كل سنه
احمد: ازيك يا عسل
روح خافت الانها سنتها الاولي لها و لم ترد
احمد بنظره خبيثه و يقترب منها : تخدي كام
روح بخــــوف و تـ.ـو.تر: ل لو سمحت ابعد
احمد: في اي هديكي الي عوزا
روح بصوت عالي: انتا قليل الادب
الدكتور: في اي يا انسه
روح بدmـ.ـو.ع: الستاذ بيضيقني
احمد: كـ.ـد.ابه انتي الي بتحولي تجرني من سعتها
الدكتور: علي مكتب العميد يا انسه انتي و استاذ احمد
في مكتب العميد
العميد: حصل اي يا احمد
احمد: كانت بتحاول تجر'ني و تديني رقمها
روح بدmـ.ـو.ع: ولله محصل انتا كـ.ـد.اب و مش محترم
ضـ.ـر.بها احمد علي وجهها سقطت روح علي الارض
ثم ينفتح الباب و يدخل شخص فينصدm العميد و احمد..
↚العميد بصدmه تـ.ـو.تر: ص صقر بيه ا اي في ح حضرتك حاضه
نظر صقر الي روح الملقي علي الارض التي تبكي بقوه و خدها المنتفخ اسرع اليها
صقر بلهفه: روح روح حبيبتي انتي كويسه
روح بدmـ.ـو.ع و هي تحـ.ـضـ.ـنو بقوه: ص صقرمتسبنيش و نبي ولله معملتش حاجه
صقر وهو ينظر الي احمد بغـــضــــب كامل
صقر بغـــضــــب و صوت عالي جدا: بقا انتا يا و ****يا ****""""تض'رب مرات صقر القناوي و لله مهرح"مك يا رو*ح ام*ك و نزل فيه ضـ.ـر.ب حتي احمد لم يت'حرك
اتي الدكترا حتي يزيلو هذا الصقر الذي انقض علي فريسته بقوه
ذهب صقر الي روح حملها ثم خرج من مكتب العميد
صقر ببرودقبل ان يخرج: اعتبر بنفسكو مفصولين كلكم
خرج و هو يحملها بين ذراعيه امام الجامعه كلها و كلهم يتسائلون لماذا صقر القناوي بنفسو موجود في الجامعه
للكاتبه /RhmaSkeker
ذهب الي السياره و هو لم يخرجها من حـ.ـضـ.ـنو وهي ممسكا بيه بقوه روح: م متسبنيش
صقر بهدوء: بس خلاص
ذهب صقر الي شركتو (الانها القرب له)
حملها امام موظفين الشركه و بعضهم من يتكام من هذه و البعض منبهر بجمالها
ذهب صقر الي مكتبه و اجلسها علي الاريكه
صقر: ببسسس احكيلي اي الي حصل
روح بدmوه: حكت الي حصل
رن هاتف صقر امسكه بعصبيه: عايز اي يا اسلام
اسلام: حضرتك في الاخبـ.ـار
صقر: في اي فتح صقر الاخبـ.ـار و جد صورته هو و روح وهم في الجامعه و مكتبوب عشيقه رجل الاعمال صقر القناوي
صقر القناوي المتزوج من ابنه رجل الاعمال سالم محمد
اغلق صقر الاخبـ.ـار و روح تشاهد بصمت و دmـ.ـو.ع
الباب خبط صقر: ادخل
اسلام: الصحافه تحت الشركه مش هيمشو هنعمل اي
صقر حمل روح بين يده و نزل تحت عند الصحفين
بدات كل الكاميرات علي صقر و روح و روح كانت خائفه جدا و ممسكه بصقر بقوه
صقر: بس اهدي
صقر بصوت عالي: احب اعرفكو بمراتي مرات صقر القناوي و مش بس مراتي دي حبيبتي ثم انطلق علي سيارتو بمساعده الحرس
(طبعا هتسالو هما عملو فرح بس هما عملو فرح في السريا مش في مصر علشان كده محدش عارف بجوزهم)
بدؤ في تسجيل هذا الخبر الكبير
وكانت سوزي تشاهد الاخبـ.ـار بضيق و غـ.ـيظ فكان صقر يهتم بها و يحضر لها كل ما تريد اما من جائت روح لم يهتم لامرها ابدا
سوزي بغـــضــــب: روح طولت معايا اوي لزم تموووتتتتت انا هقــ,تــلهاااا
للكاتبه /Rhma Skeker
عند صقر
وصل القصر و انزلها و حملها الي الجناح و هذا كلو تحت انظار سوزي ودخل صقر دون ان ينظر اليها فزادها غـ.ـيظ
انزلها علي السرير بحنان ووجدها نامت من التعب
فناد علي سعاد ان تحضر لهم الطعام ثم زهب الي جناح روح
بدل صقر ملابسه و جلس بجانب روح ويملس علي شعرها ببط حتي بدات تلهوس بكلام
روح بعـ.ـيا.ط : بابا لا ونبي ولله مهعمل كده تاني صقر يا صقرررر
صقر: بسسسس بس انا معاكي خلاص مفيش حاجه
استيقظت روح بفزع وجدت نفسها في احضان صقر فامسكت به بقوه: متسبنيش ونبي
صقر: ولله مهسيك اهدي بس
هدئت روح قليلا
صقر: هديتي
روح اميلت راسها بنعم
صقر ببتسامه : خشي خدي شاور يله علشان ناكل
ذهبت روح الي الحمام و خرج صقر حتي يحضر الطعام من سعاد
سوزي بدلع ٠:صقر ممكن اتكلم معاك شويه
صقر بنفخ بضيق: ماشي
ذهب ااي المكتب
سوزي و هي تقرب صقر انتي مش شايف انك بعت عني الفتره دي انا و ابنك وقبل: تو من قرب من ش'فتيه
صقر بضيق و هو يبعد عنها : معلش يا سوزي مش النهرده
فاقتربت منه مره اخري: لي يا حبيبي
شعر صقر بغنقه جدا فتركها وذهب الي روح حتي يطمئن عليها فتح الجناح: روح روح
ولكن لا يوجد احد في الغرفه فاترك باب الحمام و لكن لايوجد رد فقلق صقر جدا فتح الباب ولا يوجد احد فيه
سوزي بشر: يارب تكون نفزت وخلصتني منها
صوت هز جميع من في القصر
صقر بغـــضــــب وختناق وصوت عالي: رررررررررىوووووووووححححححح
↚ظل صقر يبحث عليها في كل القصر و كل الحرس يبحثون لكن ملهاش اثر
صقر بغـــضــــب: انتو فين يا شويه *******
احدي الحرس بخــــوف عنـ.ـد.ما رايه في هذا الحاله: ا ايوه يا صقر بيه
صقر و هو يمسكه من هدومه: انتو وقفين زي *""""علي البوابه
احد الحرس: ولله يا بيه محد خرج وله دخل منها احنا وقفين من سعتها محدش دخل
صقر بغـــضــــب كـ.ـسر كل شي حوليه وفجاءه رن هاتفه
صقر رد بسرعه
وكان صوت روح ببكاء: ص صقر صقر ا انتا فين انا خايفه اوي اه ااااااااااا ونبي سيبوني اااااا ياصصصقرررر الحقني اااااااااا
صقر بلهفه و غـــضــــب: رررووححح عملتو فيها اي يا *******روح متخفيش انا جاي متخفيش
مجهول: مش هتلقيها يا باشا
صقر بغـــضــــب: انتا مين يا ******
مجهول: لا لا ياباشا السنيوره تزعل و بنبره خبث: بس اي عجبتني
صقر بغـــضــــب: انتا عارف يا ***لو قربت منها هقــ,تــل"ك هقت'لك سسسسامععع
المجهول قفل الخط و جن جنون صقر
صقر بغـــضــــب: يا اسسسسسلامممم الرقم دا تجيبلي مكانو باي طريقه فاهم
اسلام بخــــوف: ح حاضر
صقر بغـــضــــب خرج من القصر ركب سيارتو بسرعه حتي وصل الي مكان يكاد ان يكون مهجور
دخل ثم فتح خزانه الي نفق سري و نزل بها
وقف كل شخص كان موجود في المكان
احد الخدm: اهلن يا سياده اللواء
صقر بغـــضــــب: الرقم دا يجلي دلوقتي مكانو و اسمو فاهم
الخادm بخــــوف: ح حاضر هدي لي الموظفين ح حاضر
جلس صقر بغـــضــــب علي كرسيه و عيونه دmعت كادت هذه اول مره اللوا صقر القناوي يدmع فيها فستغرب الخادm وكل الموجودين من هذا
احد الموظفين: حضرتك الرقم دا في حاره و الحاره دي مشب'وها حضرتك و اسم الرقم احم يبا اخو مدام حضرتك مدام سوزي
فزاد غـــضــــب صقر اكثر و اخد العنوان و ذهب ومعهو عناصر من فريقه من الداخليه و هو يتواعد لسوزي و اخيها
ذهب صقر الي الحاره و وانتشر عناصر الشرطه في كل مكان فكانت مكان شبه مهجور
صقر ظل يمشي حتي وصل الي المكان المحدد فسمع صوت صريخ روح بداخل فغـــضــــب واسرع بكـ.ـسر الباب والحرس مسلحين فتح الباب وجد هذا الرجل يحاول الاع"تيداء علي روح فامسك من قميصه و ظل يضر'ب ويضر'ب صقر بغـــضــــب عامر: انتا يا ***"""" فسقط من يده ج"ثه لا تتحرك وكان الحرس مشغولين بض''رب الرجـ.ـال في الخارج فذهب صقر الي روح التي كان ملابسها ممز"قه و علامـ.ـا.ت الض'رب علي وجهها احتضنها بقوه بقوه اكثر ودmـ.ـو.ع تملا عينيه: انا اسف اني مقدرتش احميكي
قلع الجاكت بتاعتو و ابسها اياه وروح تشبست به اكثر روح بدmـ.ـو.ع اكتر: ا اناا كنت خ ا ي ف ه ي اصقر اوي انك متجيش ب س فقدت الوعي
صقر بخــــوف: روح روح لا لا متغمضيش انا معاكي حملها ثم ذهب الي سيارتو و علي اقرب مستشفي في الطريق
صقر بصوت عالي: انتو يا ***
احد المريـ.ـضين بخــــوف: ص صقر بيه
صقر بغـــضــــب: فيييين الدكككتتتور
الدكتور بخــــوف: علي الاوضه بسرعه
صقر بره في الوضه: لا مش هخسرك يا روح لا
ثم تذكر هذا اللعين فغـــضــــب
صقر بغـــضــــب: الو يا اسلام الواد ال*"""دا تشوفلي مين الي ورا انتااااا سسااامععع
اسلام بخــــوف: حاضر يا صقر بيه حاضر
بعض مرور بعض الوقت خرج الدكتور
صقر بلهفه: ه حصلها حاجه
الدكتور: لا حضرتك الحمد لله بس شويه كدmـ.ـا.ت بس مفيش حاجه تقلق و واضح انها بتعاني من سوء تغذيه انا كتبتلها شويه ادويه ياريت تمشي عليهم كويس
صقر دخل بسرعه الي غرفتها وجدها نائمه علي السرير وجسدها الملي بكدmـ.ـا.ت والض"رب
جلس بجانبها امسك يدها قبلها
صقر: كنت خايف اخسرك كنت خايف تيضيعي مني اوعدك اني احميكب طول عمري انتي روحي
روح بتعب: ص صقر
صقر بلهفه: روح روح و احتنضها بسرعه وحـ.ـشـ.ـتني اوي
روح بتعب: و انتا كمان يا صقري
صقر بعدm استوعاب: انتي قولتي اي
روح بخجل: مقولتش حاجه
صقر بحب: عايز اسمها تاني
روح بخجل: صقري
صقر ق'بلها قبل'ه عميقه تدل له علي مشاعره و خــــوفو لها ولكن قطع هذه اللحظه طرق الباب
فلعن صقر من الطارق
صقر بغـــضــــب: مين
اسلام: انا يا صقر بيه
نفخ صقر بغـ.ـيظ و نظر الي روح التي علي وشك الضحك عليه
صقر وهو يقب'لها مره اخري: ثواني و رجعلك
صقر: عايز اي يا اسلام
اسلام: حضرتك عرفنا مين روا الشاب الي قبضنا عليه
صقر بنفاذ صبر: انجز يا اسلام مين
اسلام: احم مدام سوزي حضرتك هي الي مكلفا انو يقــ,تــل مدام روح
صقر بغـــضــــب: يا******ماشي يا اسلام روح انتا
دخل صقر لروح
روح: صقر
صقر بحب: عيون صقر
روح بطفوليه : ينفع نطلع من هنا بقا انا زهقت ولله
صقر بضحك: حاضر يا قلب صقر نشوف الدكتور الاول
روح: تب انا جعانه اوي
صقر بحب: هجبلك اكل عايزه حاجه تانيه
روح بتسرع: اه اه اه عايزه شيكولاته وانتا جاي
صقر: حاضر
عند سوزي
سوزي بغـــضــــب: لا لا مستحيل روح لسه مامتش ازي صقر هيعرف اني انا الي خـ.ـطـ.ـفتها
فلاش
بعد ما اتختفط روح و هي عند المجهول سوزي رحتلها
سوزي بشر: اهلن بضرتي
روح بصدmه: سوزي
سوزي بكيد و شر: ايوه سوزي الي خـ.ـطـ.ـفتي منها جوزها انتي لزم تمـ.ـو.تي بس مش دلوقتي
روح بعـ.ـيا.ط: انتي بتعملي كده لي
سوزي بشر: علشان انتي بوظتي كل خطتي
و نزلت فيها ض"رب و روح تص"وت و تعيط لحد ما اغمي عليها
صحيت روح لقت المجهول بيحاول يعت"دي عليها لحد ماصقر جه
باك
سوزي بشر: لو صقر عرف هيقت"لي انا لزم امـ.ـو.ته'ا
عند روح
روح و هي بتفكر بكلام سوزي و هي اي ختطها الي هي بتقول عليها
دخل صقر وجدها سرحانه
صقر: روح
روح.....
صقر بصوت عالي شويه: روح
روح بانتباه: ه ايوه يا صقر
صقر: في اي مالك في حاجه بتو.جـ.ـعك
روح: لا بس انا تعبت من القعده في المستشفي عايزه اروح
صقر وهو يضع يده علي خديها: متاكده انك بخير
روح و هي تدm يده اليها: صقر ينفع انام في حـ.ـضـ.ـنك النهرده
صقر بعشق: انتي بتطلبي وفتح يده اليها ارتمت روح بين اخضانه و غفلت و صقر كان يضمها كانها طفله وابيها
↚عند سوزي وهي تحاول الخروج من القصر
احد الخرس و هو يمنعها: اسفه يا مدام بس صقر بيه طلب ان محدش يطلع من بوابه القصر
سوزي بتكبر: انتي بتمنعني انا
احد الخرس: دي اوامر صقر بيه يا هانم
سوزي بغـ.ـيظ. دخلت القصر تاني
سوزي بغـــضــــب: لزم اطلع من هنا
عند صقر
روح وهي نائمه في حـ.ـضـ.ـن صقر: صقر انتا صاحي
صقر وهو مغمض عنيه: امم
روح بطفوليه: هو يعني اناوكنت عايزه
صقر بضحك: قولي عايزه اي
روح بطفوليه : انتا مجبتش الشيكولاته لي
صقر بضحك: متجوز طفله ولله
روح: متقولش طفله بس هو احنا هنروح امتا انا زهقت ولله
صقر: بس احنا مش هنروح القصر
روح بستغراب: هنروح فين
صقر: لنا نوصل هت عـ.ـر.في يله بس جهزي نفسك علشان هنمشي دلوقتي
روح و هي بتقوم: هنمشي دلوقتي
صقر بغمزه: احب اسعدك و انتي بتلبسي
روح: قليل الادب
صقر بضحك: ليكي يوم
دخلت روح جهزت نغسها و صقر جهز نفسو ونزلو
روح؛ مش هتقولي ريحين فين بقا
صقر بضحك: استني بقا و هت عـ.ـر.في
روح بطفولبه: ماشي يا صقر
صقر بتوهان: اجمل صقر سمعتها في حياتي
روح بخجل: بطل بقا
صقر: بقولك اي متجيبي بو"سه 😗
روح بصدmه من جراتو : يا سـ.ـا.فل يا..
صقر: خلاص خلاص مكنتش بو"سه يعني
روح: ايوه كده
صقر: نامي لسه الطريق طويل
روح:ماشي
غفلت روح علي كتف صقر حتي وصلو الي المكان
صقر وهو يغمي عينيها برابط
صقر: روح يله وصلنا
روح و هي تستيقظ: اي دا انتا مغميني لي
صقر: استني استني متشيلهوش
انزلها من العربيه وقفها وسبها و مشي
روح بخــــوف: صقر انتا فين صقر
صقر بصوت من بعيد: ررووح
روح فتحت عينها لقت فيلا كبيره متزينه بورد احمر وابيض صقر موطي علي رجلي في الحنينه
صقر ببتسامه وهو بيطلع من جيبو علبه قطيفه فيها خاتم اللماز💍: تقبلي تكوني معايا طول عمرك وتكوني في حياتي
روح بدmـ.ـو.ع فرح: انتا بتكلم جد يا صقر
صقر بحب: عايزك شريكه حياتي علطول عايز حبي وعشقي وغرامي ديما انا بحبك
روح وهي تجري وبتحـ.ـضـ.ـنو: وانا بحححببككك بحبك بحبك بحبك اوي يا صقر اوي
صقر و هو بيلف بيها وبصوت عالي: وااانننننااااا ببعععششقككك يا ررووح
روح بفرحه: انت مش مصدقه يا صقري
صقر بحب و هو بيشاور بايدو علي مكان: بصي هنا كده يا روحي
نضرت روح الي المكان فوجدت مكان ملي بشيكولاته بانواعها ومتزينه بلورد ومكتوب عليها روح الصقر
روح بعـ.ـيا.ط و هي تحـ.ـضـ.ـن صقر اكثر و تدفن عنقها في رقبتو: انا بحبك اوي يا صقر
صقر بحب و هو يدقنها اكثر في احضانو: مش عايزك تبعدي عني ابدا يا روح
روح بحب: مش هبعد عندك ابدا يا صقري ابدا
عند سوزي
سوزي بتعب: لزم اخد الجرعه لزم اطلع من هنا اه لزم اطلع
↚سوزي بتعب: التليفون ف فين التليفون اه بترن علي الرقم مش بيرد
سوزي بتعب اكبر وبدا جسدها يـ.ـؤ.لمها: اااه ل لزم اطلع من هنا
فضلت ترن علي الرقم لحد ما رد: ا الو عع عايزه كيس عايزه كيس هديك الي انتا عايزو بس هات كيس
المجهول: ماشي المرادي بس المره الجايه هتنفذي
سوزي: حاضر حاضر قولي فين الكيس و هنفذ ولله
المجهول: هتلقي عندك في مكان تحت درج الحمام
اسرعت اليه سوزي ووجدت الكيس فتحتو بسرعه وظلت تتعاطي المخ"درات بكثره
عند صقر بقا
روح: هتخدني فين يا صقر
صقر وهو حط يده علي عينيها: استني متفتحيش
روح بحب: حاضر
صقر: فتحي بس براحه
بدات روح فتح عينيها ببط فوجدت جناح بكامل وعلي الجدران صورها هي وصقر ومكتوب علي الجدران بحبك
روح بحب ودmـ.ـو.ع : د دا بجد ياصقر انتا عملت كل دا.
للكاتله /Rhma Skeker
صقر بحب: واعمل اكتر من كده كمان
فحتضنتو روح بقوه وقالت قد لا أكون رفيقه موعدك الأولي، قبلتك الأولى، أو حبك الأول، ولكني أريد أن أكون الأخيره
صقر بعشق فلتهم شفتي"ها وظل يق'بل فيها حتي سند علي جبهتها وقال بانفاس متقاطعه: في فستان جوه البسي و تعالي
روح بخجل: حاضر
دخلت روح عرفه الملابس وجدت فستان قصير جدا مفتوح كثيرا قطعتين لون الابيض و فيه جليتر بسيط جدا فنظرت روح الي الفستان بنبهار ثم قالت بعيون طفوليه : ياقليل الادب
صقر من بره بضحك: عارف يا حبيبتي
روح بغـ.ـيظ: ماشي يا صقر
صقر بره بيقول أقسم أنني لا يمكن أن أحبك أكثر مما أُحبك الآن، ولكني أعلم أنني سأحبك أكثر غدا
فسمعت هذا الكلام روح بفرحه و دmـ.ـو.ع فرح لانها اخيرا وجدت حب وحنان لم تجدهم ابدا
جهز صقر نفسه لبس تيشيرت اسود و بنطلون اسود وكوتشي ابيض
روح جوه بطفوليه: اطلع انا ازي دلوقتي البتاع قصير اوي
صقر بضحك بره: عادي انا زي جوزك برضو
روح بخجل طلعت فنصدm صقر من كتله الجمال الموجوده امامه مع الفستان الجميل جدا علي جسدها المث'ير
روح بخجل: صقر
فبتلع صقر ريقه بصعوبه: ه
روح: امم
صقر بتركيز: اه ايوه
روح بطفوليه: هي هنروح فين بقا
صقر وهو يحملها فنصدmه روح من الي عملو
روح بصدmه : اي انتي عملت اي
صقر ببتسامه : استني بس يا حبيبتي
روح بحب : انا حبيبتك يا صقر
صقر بخب: حبيبتي و حياتي كلها
روح بخجل: وانتا كمان حبيبي
صقر انزلها وامسك يدها وجزبها اليه
صقر وهو يشم راحتها التي عشقها: انا حبيبك
روح بخجل اميلت راسها بنعم
فقربها صقر اليه اكثر وظل يق'بل شفت'يها وجهها حتي فقد نفسو امامها فحملها و اتجه نحو المسبح مع عشاء رومانسيه اجلسها صقر علي قدmه
روح وهي تتظر الي المسبح
صقر: عايزه تنزلي
روح بطفوله واصرار: ايوه ايوه
فحملها صقر واتجاه امام المسبح
روح: احنا ههنزل بليل كده يا صقر
صقر بدا ينزل بيها الي المسبح
فتشبتت روح برقبتو اكثر
روح بخــــوف: صقر مش بعرف اعوم ولله
صقر: متخفيش و انا معاكي ابدا
امسكت به روح حتي نزل المسبح
صقر: بس بس خليكي بس مسكا فيا
روح بخــــوف: مش هتسبني
صقر بحب: مستحيل اسيبك
صقر بدا يعلمها السباحه براحه جدا
روح وهي تلف رجليها حول خصر صقر وتشبست برقبتو: لا مش عايزه اتعلم يا صقر خلاص
صقر و هو يجزبها الي نهايه المسبح
صقر:: بس متخفيش
روح وهي تتشبس به بقوه: لا انا خايفه
فامسك صقر وجهها بين يديه و حدق بعينيها الجميله ولكن لم يتحكم في نفسو اكثر ليلتهم شف'تيها في قب'له عميقه وظل يقب'لها من رقبتها بحب فحملها واتجه الي الجناح الخاص بهم
ونسكت بقا كده كفايه كفايه
عند سوزي و هي مغيبه عن الوعي: يا سعااد انتي يا زفته يا سعااد
سعاد بصدmه و نظر اشتمزاز من شكلها: الي دا يا ست سوزي
سوزي بدون وعي: وصليني الحمام بسرعه
سعاد وهي توصلها الي الحمام
بعد ان سعدتها نزلت تحت امسكت التليفون
سعاد: الو يا اسلام بيه قول لصقر بيه ان ست سوزي خدت الجرعه الي اتفقنا عليها
↚في الصباح استيقظ صقر فوجد هذه الجميله نائمه علي صدره الع"اري فبدا يذيل شعرها من علي وجهها حتي استيقظت روح وبعيون مغمضه وصوت طفولي : بس بقا يصقر عايزه انام
صقر بضحك: كل دا نوم
روح بنوم: صقر
صقر: عيون صقر
روح وهي تنظر اليه بنظره طفوليه: اطفي النور خليني انام
صقر بضحك: ماشي بس سيبني
روح وهي تمط شفتيها تمسك بيه اكتر: لا انا هنام هنا
قبل'ها صقر برقه علي شف'تيها و يمسح علي شعرها بيده: نامي يا روحي
روح وهي تحـ.ـضـ.ـنو: انتا زعلت
صقر وهو يتصنع الزعل: اه
روح بحنان مدت يدها علي وجه: متزعلش مني
صقر امسك يدها وقبل باطن يدها ونظر اليها نظره حب: مش هزعل منك ابدا
روح وهي تطبع قبله سريعه علي خديه وتنصرف بسرعه الي الحمام
وضع صقر يده مكان قبلتها وضحك علي طفولتها
فجاؤه رن تليفون صقر
صقر برسميه: اتكلم
اسلام: حضرتك مدام سوزي اخدت الجرعه وقالت انها هتنفز النهرده
للكاتبه الصغننه /Rhma Skeker
صقر بصرامه: متخلهاش تتطلع من بوابه القصر ابدا يا اسلام غير لما الميعاد يجي فاهم
اسلام: حاضر يافنـ.ـد.م
صقر انهي المكالمه ثم نظر الي الفراغ وفي نفسو: اخيرا هنت*قم منك ه مفكر ان صقر القناوي يتلعب معاه بقالي خمس سنين خمس سنين وانا بدور عليك علشان انتقم
روح وهي تمد يدها من داخل الحمام: صقر
صقر وهو ينظر بستعراب الي يدها: اي
روح بطفولبه:احم ونبي هات هدومي من جوه
صقر بخبث: اطلعي انا نازل اجيب حاجه من تحت
روح بسترياح: ماشي بس متتاخرش
صقر وهو بداخل الغرفه اغلق الباب مرتين حتي تتاكد انهو خرج من الغرفه ولكن هو بداخلها
روح: اكيد خرج لفت الفوطه علي جسدها مع شعرها المبلل الساقط اسفل ضهرها
خرجت روح فوجدت صقر امامها
روح بخضه: صقر
صقر: في اي
روح بخجل: مش انتا قولت انك نازل
صقر بضحك: عادي
روح بكسوف : تب انزل علشان اغير لبسي بقا فنقلب الوضع عليها
فحملها صقر ووضعها علي السرير
صقر بحب: مراتي عسل يا ناس وهي مكسوفه
و 🤐نسكت بقا
عند سوزي بعد ما فاقت
سوزي بتـ.ـو.تر: اعمل اي البوس لو عرفك هيق*تلني
وفضلت ريحه جايه في الاوضه بتـ.ـو.تر حتي رن هاتفها ردت بسرعه
اسلام مع استخدام مغير صوت الي هو المجهول: هتجلي في المكان دا علشان تنفزي تيجي لوحدك سامعه
سوزي بخــــوف: حاضر حاضر
ثم اغلق الخط
سوزي: لزم اهرب من هنا
اسلام و هو يتكلم مع حراس صقر
اسلام: نفز لو شوفت مدام سوزي وهي تهرب سبها زي نا اتفقت انتا وصقر بيه
احد الحرس: حاضر
حاولت سوزي الهرب وكل دقيقه تنظر الي الحرس حتي طلعت من باب الجنينه الخلفي
الذي امر صقر الحرس الي علي الباب الخلفي انهم يتركوها تذهب
ظلت تركض سوزي حتي ركبت تكسي والتكسي دا تبع اسلام ولكن سوزي لا تعلم
سوزي: لو سمحت علي العنوان دا
السواق: حاضر يامدام
ذهبت سوزي الي المكان المحدد فكان مكان مهجور
وجدت سوزي رجل ضخم في انتظارها علي باب المكان
دخلت معه سوزي الي المكان فكانت صدmتها
سوزي بصدmه: ب
↚صدmه
سوزي بصدmه: باسم فكان باسم علي وجهه علامـ.ـا.ت الض*رب
اسلام وهو يمسك باسم من قميصه:هي دي
باسم بتـ.ـو.تر وخــــوف: ايوه ياباشا هيه
سوزي بتـ.ـو.تر : ميين دا
اسلام لم يرد عليها وذهب سوزي مربوطه علي الكرسي جمب باسم
عند صقر
روح صحيت الاول وجدت نفسها في احضان صقر
روح وهي تنظر الي وجهه الرجولي الجميل
روح ببتسامه: انتا جميل اوي ثم طبعت قب*له رقيقه علي دقنه
وحاولت ان تخرج من احضان صقر حتي تغير ملابسها لكن هناك يد جذبتها اليه فاصبح روح في الاسفل وصقر في الاعلي
صقر بغمزه: كنتي بتقولي اي
روح بخجل: ا انا
صقر: امم شكلك مش هتقولي
فاسرع بق*بله علي شفت*يها الورديه
صقر بغمزه: تب وكده
اسرعت روح باخروج من يديه وذهبت الي غرفه الملابس
صقر بضحك: ماشي يا روح
ضحكت روح من الداخل ودعت ان تظل هذه السعاده للابد
بدلت روح ثيابها بثياب احضرها صقر لها في الفيلا الجديده
لبست بيجامه عبـ.ـاره عن شورت جينز و بلوزه بحمالات لونها ابيض وفردت شعرها
وبدل صقر ملابسه بشورت اسود علي تيشيرت ابيض
روح بطفوليه وهي تخرج من غرفه الملابس: صقر انا جعانه اوي
صقر بضحك: حاضر تعالي
فجاؤه حملها صقر ونزل بيها الي المطبخ فكان مطبح علي الطريقه الاروبيه
اجلسها علي سطح بـ.ـار المطبخ (الرخامه يا جماعه)
روح: ه هتعمل اي
صقر وهو يسند يده بجانب روح: اخر الزمن تخلي صقر القناوي يطبخ
روح ببتسامه: خلاص استنا وانا اعملك احلي فطار في الدنيا
صقر وهو يحاوط خصرها بيده وعلي مقربه جدا من وجهها وينظر في عينها التي سحرتيه: ومرات صقر القناوي متتطبخش برضو
روح بزعل: بس انا عايزه اعملك الفطار بيدي ياصقر
صقر وهو يضع يده علي خديها: تحبي اسعدك
روح بفرحه: بجد
صقر بضحك: بجد
روح: قولي بقا فين الدقيق
صقر: لي
روح: علشان نعمل الاكل يا صقر
ذهب صقر احضر الدقيق
روح وهي تمد يدها مثل الاطفال: نزلني
صقر بضحكه رجوليه جميله وضع الدقيق علي جانب ثم انزل روح
صقر بضحك : كده حلو
روح وهي سرحنا في ضحكتو: اوي
صقر بغمزه: حلو
روح: صقر
صقر بحب: عيون صقر
روح: اضحك علطول
صقر وهو ياخدها في احضانو: انتي غيرتيني اوي يا روح خليتني واحد تاني خالص
روح وهي تنظر اليه مثل الاطفال: ازي
صقر: بقيت انسان بيضحك و بيتبسط اوي وانتي جمبي ثم احتضنها اكثر متبعديش ابدا عني
روح وهي تبادلو نفس الحض: مش هبعد ابدا
فشعر صقر بشعور اطمئنان وحب لا ليس حب بل عشق
عند سوزي
اسلام: مش هتقولي مين البوس
سوزي بشر: لا مش هقول
باسم بخــــوف: انتو عايزين مني اي انا اعترفت بكل حاجه
اسلام: الع*قاب بتاع صقر القناوي لسه مخلص
باسم بخــــوف: صقر بيه لا لا صقر بيه لا
اسلام: بس اسكت هـ.ـر.بت كل المعلومـ.ـا.ت لي ه انطق
باسم: زي ما قولت لحضرتك عرضت عليا فلوس كثير وانا الطمع خلاني اقبل بيهم
سوزي بزعيق: كد*اب ا
باسم بخــــوف: كانت عايزه نسخه منهم ياباشا بس مقلتليش عيزاهم لي
سوزي بشر: اسكت يا حق*ير
اسلام بسخريه: كنتي عايزه الورق لي يا مدام سوزي
سوزي بشر: انتا بتكلم معايا كده لي لو صقر عرف هيق*لك
اسلام سبها ومش مسك تليفونه وبعت رساله ل صقر
يخبره بكل جديد بحكايه سوزي ولم يتصل لانو مبلغ ان محدش يرن عليه كل الاسبوع دا نهائي
وكان اسلام يرسل لصقر كل جديد في معلومـ.ـا.تو مع سوزي وكل هذا من تخطيط صقر
في مكان اخر
البوس: سوزي مختفيه بقالها يوم هي فين
احد من الرجـ.ـال: هي مخرجتش من القصر من ساعت ما صقر خرج هو ومراتو
البوس: التنفيز هيبا كمان يومين استعدو
احد الرجـ.ـال: حاضر يا كبير
البوس بشر: هخلص منك يا بن القناوي
عند صقر
صقر وهو يستتطعم الاكل: حلو اوي اوي
روح: بجد
صقر وهو يقبل يدها: تسلم ايدك يا روحي
روح بخجل: شكرا
روح: صقر هو ينفع اطلب طلب منك
صقر بحب: عنيه
روح: ينفع ازو بابا
صقربحب: اول ما ننزل من هنا هنزورا انا وانتي يا حبيبتي ثم اضاف اجلسها علي قدmيه واحتضنها: وبعدين مش انا ابوكي وحبيبك وجوزك كمان
روح بحب: احلي بابا
صقر: ينفع بقا بنوتي الحلوه تسمع الكلام وتاخد العلاج
روح بعند طفولي: لا يا صقر طعمو وحش اوي
صقر: يله افتحي بوقك
روح: لا ونبي يا صقر
صقر: يله
اعطها الدواء وظهر علي وجهها الغـ.ـيظ من
صقر قبلها قب"له رقيقه علي شفتيها: احلي بنوته
ولكن قطع هذا الحديث رن تليفون صقر
فستغرب صقر لانه ماكد عليه انو لا يتصل به
رد صقر
اسلام بسرعه وتعب: صقر بيه عرفنا مين البوس
صقر بسرعه: انطق
اسلام وهو يتنفس انفاسه الاخير..............
صقر بصدmه: مستحيل
↚اسلام: عارفان ابو م مدام رروح
صقر بصدmه: مستحيل مستحيل اسلام رد عليا
لكن لايوجد رد ولا يوجد غير صوت ضر*ب الن*ار
صقر بغـــضــــب بدل ثيابه و امسك مفاتيح عربيته بغـــضــــب وكل هذا تحت انظار روح الخائفه
روح بخــــوف: ص صقر
صقر بغـــضــــب: ببسس اسكتي مش عايز اسمع حاجه انا خارج متخرجيش من هنا بدا سمعتي
روح بدmـ.ـو.ع وخــــوف: ح حاضر
خرج صقر بغـــضــــب وترك هذه المسكينه تبكي بحرقه
وصل صقر مكان الجر*يمه وجد الكثير من الشرطي
احد الضباط ويدعي محمد وفي مرتبت عقيد: ااهلن يا صقر بيه
صقر بثبات: اي الي حصل
محمد: حضرتك شوفتا الكاميرات في ناس خـ.ـطـ.ـفو مدام سوزي و قت*لو الباقي باسم الي كان هيدلنا عليهم قت*لو
صقر: تتكفلو بعائلات المتو*فين و اجهزو علشان نزلين الصعيد حالا
محمد بستغراب: لي يا فنـ.ـد.م
صقر: البوس طلع عارفان الصناوي
محمد: عارفان بس دا يا فنـ.ـد.م راجـ.ـل علطول في حالو
للكاتبه الصغننه /Rhma Şkeker
صقر بثقه: اجهز يا محمد ثم ترك محمد ومشي الي مكان مظلم بعض الشي
صقر: يعني الانسانه الي حبتها في حياتي ابوها يكون اكتر واحد بك*ره في حياتي لي لي
ماشي يا عارفان الك*لب ولله لقت*لك واخد حقي منك با و***
صقر: الو يا محمد كل معلومـ.ـا.ت باسم عارفان الصناوي تجيلي يا محمد فاهم
صقر كان بقالو اكثر من خمس سنبن بيدور علي البوس وسوزي كانت شريكه مع البوس وهنعرف لي
صقر تحرك الي طريقه الي الصعيد وتارك هذه في الفيلا لوحدها دون حرس او خدm
صقر بتذكر: هاخد حقق يا مازن هاخد حقق يا اخويا
وصل صقر الصعيد وذهب مباشره الي بيت عارفان ومعه العديد من جهه الشرطي
دخل صقر وجد البيت خالي ولا يوجد به شي ابدا كان شبه مهجور تمام
صقر بغـــضــــب: هو فين يا ك***
محمد:ازي يا فنـ.ـد.م مش موجود
صقر بغـــضــــب: تقلب عليه الصعيد كلها علي فاهم
محمد: فاهم يا فنـ.ـد.م
عند روح
روح بتعب: اه بطني ثم جريت علي الحمام بتعب و است*فرغت بعدها ذهبت الي جنيحها بتعب كبير ثم بدا انغلاق عينيها ببط سقطت علي الارض
↚ذهب صقر الي بيته
حمدان: كيفك يا ولدي
صقر بتعب: كيفك يابوي
حمدان: مالك يا ولدي جيت مره واحد لا وكمان مجبتش مرتك معاك عاد
صقر بغـــضــــب واتنفض مره واحده : روح يا نهار بعد ازنك يابوي
للكاتبه الصغننه /Rahma Skeker
خرج صقر بسرعه صقر بغـــضــــب ويركب سيارتو : تروح علي الفيلا الي في الساحل بسرعه يا احمد بسرعه
احمد: خاضر دقيقه وهبا هناك
ظل صقر يلعن نفسو
صقر وهو يضـ.ـر.ب الدركسيون: غـ.ـبـ.ـي مفيش حراسه غـ.ـبـ.ـي
قاد باسرع سرعه عنده
بعد مده اتصل احمد به
احمد بصدmه:مفيش حد في الفيلا يا صقر بيه
صقر بغـــضــــب: انتا بتقول اي يا زف*ت
في مكان مجهول عند البوس
عارفان: كيفك يا بت سالم
سوزي بمكر: اهلن بكبير
عارفان بخبث: فين الورق
سوزي: هدهولك بس بشرطين
عارفان بشر: اي عايزه اي عاد مش كفاكي كل الفلوس الي ختدها كل السنين دي
سوزي بمكر: بس مش هيبا بحق الورق
عارفان: عايزه اي عاد
سوزي بخبث: خمسه مليون جنيه
عارفان بصدmه وغـــضــــب: كيف يعني
سوزي بطمع: دا الطلب الاول الطلب التاني عايز تقــ,تــل روح لي مش دي بتك
عارفان بشر:مش بتي
سوزي بصدmه: ازي يعني
عارفان بمكر: دي مش بتي دي بت محمد القناوي عم صقر
سوزي بصدmه: يعني روح بت عم صقر ازي
عارفان بمكر: مرات محمد لما كانت بتولد روح مـ.ـا.تت انا خط*فتها وربتها مع سعديه مراتي هي بقا فكرتها امها مغف*له وقلت للولده انها تقول ان البت مـ.ـا.تت وامها مـ.ـا.تت معاها
سوزي: تب اي عدودك مع عيلت القناوي مردتش تقولي من خمس سنين لما قبلتني علشان نخطط لصقر
عارفان: ملكيش صالح اخفي دلوقيتي اما اشوف هعمل اي مع ثم قال بسخريه: مع بتي
ضحكت سوزي بصوت ماكر
عند صقر بعد ان وصل الي الفيلا بغـــضــــب
: اااحححمد انتا فين.
احمد برعـ.ـب من تصرف صقر: م محدش موجود يا صقر بيه
صقر بغـــضــــب جحي*مي بدا يبخث عنها في كل مكان في الفيلا ولكن لا جدوي لم يجدها
صقر بغـــضــــب: راحت فين راحت فين لا لا اححمممدد تنزل انتا والحرس تقلبو الدنيا انتا فففاااااهههههم
احمد بخــــوف: ح ح حاضر ثم انصرف من امام هذا الصقر بخــــوف
صقر بغـــضــــب: رحتي فين يا روح رحتي فين ثم قال بضعف مش هقدر اعيش من غيرك رحتي فين من انتي قولتي مش هتيبيني
خرج من القصر بضعف ثم ذهب حتي يبحث عنها
عند عارفان
عارفان بشر: ازيك يا روح
روح بتعب وهي تحاول ان تفتحوعينيها: ص صقر
عارفان بضحك: لا يختي انا مش صقر انا عارفان
روح:بابا
عافان بسخريه:لا يا شم*لوله مش ابوكي
روح بصدmه:انتا بتقول اي يا بابا
عارفان بغـــضــــب: متقوليش بابا دي تاني فاهمه
روح بدmـ.ـو.ع: لي
عارفان بشر: علشان انتي بت محمد القناوي عارفه يعني اي محمد القناوي
روح بصدmه: عمو محمد يعني
عارفان: ايوه يختي انتي بت عم صقر حبيب الجلب
روح بصوت عالي ودmـ.ـو.ع: يعني اي انتا مش بابا تب تب ماما ماما
عارفان بسخريه: ودي كمان مش امك
روح بعـ.ـيا.ط و شهقات: يعني اي ماما مش ماما ازي رد عليا
عارفان: امك مـ.ـا.تت وهي بتولدك وانا خط*فتك من امك قبل ما تمـ.ـو.ت
روح بتعب من كميه الصدmـ.ـا.ت: ا انتا ع عايز. اي مني
عافان بشر: هحر*ق قلب صقر عليكي وعلي حفيد عيله القناوي كليتها
روح بتعب ظاهر عليها وبعدm فهم: ا ن ت ا ب بتقول ا ي
عارفان بشر وسـ.ـخريه: منتي حامل وله انتي مش عارفه عاد يعني
روح بتعب: ا انا ح حامل ثم اغمي عليها
عارفان بشر و هو يخرج من الغرفه: انشله تم"وتي واستريح منك
خرج عارفان من الغرفه وكان لم يحدث شي
عند صقر
صقر بغـــضــــب: الو يا احمد وصلت لحاجه
احمد بخزن: لاسف يا صقر بيه انتا شلت الكاميرات الي حولين المنبي كلها و كاميرات الفيلا متوقفه
صقر بغـــضــــب وحـ.ـز.ن وجنونه في نفس الوقت : يعني اي يعني خلاص لا لا احمد نزل في الجرايد كلها وغلي الثمن لزم القيها يا احممد فاااهههم
احمد بحـ.ـز.ن لانه يري هذا العاشق يتالم: حاضر يا صقر بيه
صقر اغلق الخط ثم سند راسه علي كرسي العربيه بالم : انتي فين يا روحي انتي فين
↚فات يومين علي غياب روح وهو في حاله يرسي لها غاضب في كل الاوقات يبحث عنها تقريبا في البلد كلها
اما عند روح
روح بتعب و هي نائمه علي الارض: ص صقر صقر
سوزي بشر: لا ياختي انا مش صقر
روح بدmـ.ـو.ع: انا عايزه صقر
سوزي بشر: بس بقا مكنوش يومين
روح بتعب: انتو عايزين اي
سوزي بكره: عايزن نن*تقم
روح بعـ.ـيا.ط: لي تنت*قمو لي
سوزي وهي تمسك شعرها: صقر الي ضيعلي شبابي كلو خمس سنين ببس*تغلني علشان يوصل لعارفان بس لا لا مش انا الي يتعمل معايا كده فاهمه
روح بعـ.ـيا.ط اكثر وو.جـ.ـع: س سيب ني
تركتها سوزي بشر ثم ذهبت الي خارج الغرفه
روح وهي تمسك بطنها بدmـ.ـو.ع : انتا فين يا صقر
عند صقر
كانت مثل الشي*طان في شركته وكل الموظفين يتجنبو باقصي حد
للكاتبه الصغننه /Rahma Skeker
صقر بغـــضــــب: انتا فين يا ز*فت
احمد بخــــوف: ننعم يا صقر بيه
صقر بغـــضــــب: لقيت حاجه جديده اننطططقق
احمد برعـ.ـب وتردد: ل لا
صقر وهو في قمه غـــضــــبه كـ.ـسر الهاتف في زجاج المكتب
صقر بغـــضــــب: هتكون راحت فين ه راحتي فيننن
نهي برعـ.ـب وهي تدق الباب
نهي بخــــوف: ص صقر بيه
صقر بغـــضــــب: عايزه اي
نهي برعـ.ـب: ف في تليفون
صقر بغـــضــــب: مش قولت مش عايز حد
نهي بخــــوف: ب بس بيقول ا ان ف ي
صقر بنفاذ صبر: ااخخللسييي اي مش عارفه تنطقي كلمتين
نهي برعـ.ـب: م مدام رروح
صقر بلهفه وصدmه: بتقولي اي
نهي: مدام روح
صقر بجنون: هاتي التليفون بسرعه
نهي: اتفضل حضرتك
صقر بلهفه رد علي التليفون: الو الو
عرفان بمكر: اهلن يا صقر بيه
صقر بغـــضــــب: انتا يا *****
عارفان: لا كده السنيوره تزعل
صقر بصدmه: روح
عارفان بخبث: تحب تسمع صوتها ثم قال بسخريه يا صقر بيه
صقر بعصبيه: ععععاااارررفففااان
روح بصوت بكاء وصوت مبحوح: ص ص قر
صقر بلهفه وجنون: روح روح انتي كويسه يا حبيبتي روح ردي عليا روح
عارفان بشر: اي رايك في المجاءه دي
صقر بعصبيه: انتا عارف يا عارفان لو عملت حاجه فيها هقت*لك فاهم ههقققق*تتتتلللك
عارفان بشر: كفياك عاد يبن القناوي
صقر بعصبيه: مش دي بتك يا راجـ.ـل يا***بتعمل كده ليه
عارفان بشر: مش بتي فاهم مش بتي ومش هتصعب عليا وانا بقت*لها
صقر بغـــضــــب: اننننتتتاااا عايز اي يا ***
عارفان بمكر: لا منا خد الي عاوزو بس انتا ليك الي تعوزو وله اي
صقر بفخ بضيق وعصبيه: اقسم بلله يا عارفان الز*فت لو قربت منها هنـ.ـد.مك وانتا عارف صقر القناوي يا ****
اغلق عارفان الخط وجن جنون صقر ظل يكـ.ـسر كل ما كان حوله
خرج من الشركه بطريقه ارعـ.ـبت كل الموجودين
ركب سيراته وذهب الي وزاره الدخليه
صقر برسميه: خط الشركه بتعتي كل الارقام المتصله تجيلي وبزات الرقم الاخير وتجب مكنهم فاهم
احد الضباط: ح حاضر يا صقر باشا
دخل صقر الي المكتب وجلس علي كرسيه بضعف
صقر بضعف : وحـ.ـشـ.ـتني اوي يا روح
وحـ.ـشـ.ـتني كل تفاصيلك و طفولتلك وحشني كل حاجه فيكي
ثم تذكر ما قاله عارفان بان روح ليست ابـ.ـنته
صقر بستغراب: ازي يعني من بت عارفان
رن تليفون صقر وكان والده
الحج حمدان: كيفك يا ولدي اتوحشناك جوي اهنه
امسكت الحجه صقاء التليفون بلهفه: كيفك يا ولدي انتا ومرتك
صقر بضعف ولكن تماسك : كويسين يا امي بخير
صفاء: فين روح يا صقر
صقر برسميه: انا في الشغل يا امي
صفاء بعدm صدق: هاتها يا ولدي العيله مشتقنالكم جوي
صقر: ماشي يا امي سلام
اغلق صقر التليفون و تنهد بتعب لانه لم ينام منذ ما غابت عشيقته عنه
بعد عدده دقائق دخله عليه محمد
محمد بلهفه: صقر بيه حدده الموقع
صقر بلهفه خرج بجنون علي سيارته هو ومحمد
↚صقر وهو يقود سيارته بجنون
صقر: متاكد من العنوان يا محمد
محمد بتاكيد: ايوه يا صقر باشا متاكد
وصل صقر الي المكان المحمد فكان عبـ.ـاره عن صحراء
محمد بستغراب: مفيش وله بيت هنا
صقر بتفحص المكان
صقر: تعاله ورايه
ظل صقر يتفحص الارض حتي شك في منطقه سحب الحبل فوجد سلم تحت الارض
دخل كل منهما الي النفق والغريب انه لا يوجد رجـ.ـال ابدا فشك صقر
صقر: اقف يا محمد
وقف محمد بتساول: في حاجه يا فنـ.ـد.م
صقر: شششش بس
بدا يمشي صقر ببط شـ.ـديد فجاءه ظهر رجـ.ـال من ورائه
صقر بقوه هج*م عليهم مثل الاسد حتي خلص منهم واحد تلو الاخر
ك*سر الباب برجليه ودخل وجد غرفه مظلمه لا منفظ نور حتي
صقر بصوت عالي: ااااننتتتتا فين يا ***
وجد صوت ضعيف: ص صقر صقر
صقر بلهفه: روح انتي فين روح روح
بعدها سمع صوت ضحكات عاليه من الذين يقفون خلفه وهم عارفان و العق*ربه سوزي
سوزي بخبث بضحك: مكنتش متوقعه ان صقر القناوي يحب كده
اضاؤه الغرفه وجد صندوق زجاجي وبداخله روح شبه مغيبه عن الوعي
عارفان بشر: اتشاهد علي بت عمك يا صجر بيه
صقر بصدmه: بـ.ـنت عمي
عارفان بكره مع ضحك: مش قولتك انها مش بتي دي بت محمد الي هنت*قم منه في بتو وفيك
صقر بجنون وصوت عالي : روح ردي عليا انتي كويسه
روح بتعب: ص ص صقر ا انتا فين
صقر بلهفه: انا هنا با حبيبتي انا هنا متخفيش انا موجود
عارفان وهو يمسك مسدس ويوجه علي صقر : اتشاهد علي روحك يا بيه
صقر بغـــضــــب وهو يحاول ان يك*سر الزجاج ولم ببالي بعارفان ابدا: روح متخفيش انا جيلك متخفيش
روح بتعب: م مش عارفه اتنفس يا صقر مش عارفه ثم سندت علي زجاج و شاورت باصبعها ان ياتي بقربها وضعت كف يدها علي الزجاج وسند صقر يده علي يدها بدmـ.ـو.ع
روح بتعب ودmـ.ـو.ع: ع عيزاك تعرف اني بحبك اوي يا صقر اوي
صقر بدmـ.ـو.ع: مش هسيبك ابدا يا روح
روح بتعب وهي تمسح وجهها وهي تحاول ان تداريه: متعيطش يا صقر
عارفان بخـ.ـنـ.ـقه:: متخلصونه من الفيلم الهندي دا بجا عاد مش كفاك
صقر بغـــضــــب: مش هسيبك يا عارفان من الي عمـ.ـا.تو فيا وفي مازن صحبي
عارفان بسخريه:صحبك الي انا قت*لتو
صقر بجنون:كان زي اخويا عملك اي فهمني
عارفان ببردو:مرضاش يجولي مكان الورق وكان هيفـ.ـضـ.ـحني قدامك ويعرفك اني البوس قت*لتو صقر بجنون ويحاول ان يهجم عليه
ولكن اوقفهم صوت ضـ.ـر.ب النار بلخارج
دخل محمد ومعه العديد من رجـ.ـال الشرطه
حاول محمد ابعاد صقر عن عارفان الذي يكاد ان يم*وت في ايد هذا الصقر الغاضب
محمد بصوت عالي: خدو يا يبني من هنا
اخذت الشرطه عرفان و سوزي التي كانت تسر*ق الفلوس من الداخل وتحاول الهرب
اسرع صقر الي روح التي بداخل الصندوق وبد يطـ.ـلق عليه نا*ر ولكن لا بنكـ.ـسر بدا يكـ.ـسر بيده بجنون
صقر بعصبيه ودmـ.ـو.ع : ىررروووح انتي سمعاني ردي عليا
ولكن لا رد
بدا يضـ.ـر.ب بحجاره كبيره حتي اتشرج بدا يكـ.ـسر به بيده حتي نذف*ت يديه
انكـ.ـسر الصندوق دخل صقر بلهفه
صقر وهي يحـ.ـضـ.ـنها بقوه
للكاتبه الصغننه /Rahma Skeker
صقر بجنون: روح روح ي عليا مممححممد اسعاف اسعاف
اسرع محمد بطلب الاسعاف
حمل صقر روح الي الاسعاف حتي وصلو الي مشفي قريب منهم
وصلو المشفي وكل هذه هلي اعصاب ذلك العاشق المتالم علي عشيقته
ادخلو روح الي الغرفه حتي يتم فحصها
وصقر بخارج الغرفه يدعي لها ويقراءه قرآن
خرج الطبيب وعلي وجهه ابتسامه
صقر: بلهفه خير يا دكتور
الدكتور: لا يا صقر بيه المدام بس كان عندها صعوبه تنفس والحمد لله دا ماثرش علي الجنين
صقر بعدm فهم: ج جنين اي حضرتك
الدكتور ببتسامه: مبروك يا صقر بيه المدام حامل
صقر بفرحه لا توصف: انا هبقا بابا هبقا بابا اسرع بدخول الي روح الجالسه علي السرير في محاوله الافاقه
احتضنها صقر بقوه
صقر بحب: بحبك بحبك بحبك
روح بصوت ضعيف و بحب : وانا كمان
صقر وهو يستنشق رائحتها: وحـ.ـشـ.ـتني اوي اوي مكنتش عارف اعيش من غيرك
روح وهي تضمو اكتر: وحـ.ـشـ.ـتني اوي
ضمها صقر ثم اضاف: هتبقي احلي مامي في الدنيا
ظهرت ابتسامه علي وجه روح : وانتي هتبا احلي بابي في الدنيا
دفن صقر وجهه في عنقها وغفل كلهما في اخضان بعض
بعد كام يوم تحسنت روح وذهبو الي بيت صقر
صفاء بحب: حمدلله علي السلامه يا حبيتي
روح بحب: لله يسلمك يا ماما
صقر: فين عمي محمد
اول ما سمعت روح امسكت في يد صقر بقوه وخــــوف
طمانها صقر حتي لا تخاف
صفاء: لي يا ابني
صقر: مفيش حاجه يا امي ارتاحي علشان صحتك
اتا العم محمد وبقيه العيله وقص صقر عليهم كل ما عرفه من روح و عارفان
محمد بدmـ.ـو.ع: ا انتي بتي
روح بدmـ.ـو.ع هزت راسها بنعم
احتضنها محمد بقوه
صقر وهو بيعده عنها: خلاص كفايه احضان
حمدان بضحك علي تصرفات ابنه: كفياك غيره يا صقر
صقر : مرتي يا ابوي كمان عايز اقولكو علي خبر
العيله بستغراب
مريم: اي يا ابيه
علي: اي يا صقر
صقر وهو ينظر الي امه : هتبقا جده يا امي
صفاء بصدmه ودmـ.ـو.ع : انا هبقا جده لولولولولولولولوي
بـ.ـاركتو العيله كلها بفرح وسعاده
بعد ان جلسو مع العيله حمل صقر روح الي جناحهم بحب
صق بحب ر: بحبك ياناس
روح بحب وطفوليه : بحبك يا صقري
يند صقر جبهته علي جبهتها وقال
صقر بحب: احببت صغيره
روح بحب: صغرتك تحبك اكثر