رواية هاوي بلا رحمة ياسين وحور كاملة جميع الفصول

رواية هاوي بلا رحمة هي رواية رومانسية تقع احداثها بين ياسين وحور والرواية من تأليف حور يوسف في عالم مليء بالتناقضات والأسرار تتشابك مصائر شخصيات رواية هاوي بلا رحمة لتجد نفسها في مواجهة قرارات صعبة تُغير مجرى حياتهم إلى الأبد ان رواية هاوي بلا رحمة هي قصة عن الحب الذي يتحدى الزمن والمصير الذي يفرض نفسه والأرواح التي تسعى خلف الحرية والسعادة بين الأمل واليأس وبين القوة والضعف ينسج رواية هاوي بلا رحمة تفاصيل حياتهم في معركة غير متكافئة مع القدر لتكشف كل صفحة عن لغز جديد يقود القارئ نحو نهاية غير متوقعة

رواية هاوي بلا رحمة ياسين وحور كاملة جميع الفصول

رواية هاوي بلا رحمة من الفصل الاول للاخير بقلم حور يوسف

ف صباح يوم جميل   تشرق اشعه الشمس بخيوطها الذهبيه لتقلق جميلاتنا حور  لتفتح زرقوتها    لتبتسم علي هذا الصباح الجميل  وتدلف للحمام لتقوم بالاغتسال وتغير ملابسها لفستان ازرق طويل يصل لكاحلها  وتترك  خيوطها الزهبيه  خلفها   لتنزل اسفل ويحيطها هاله من الجمال  لتدلف الي غرفه الطعام لتجد الجميع يجلس  ويرأسهم. جدهم المنشاوي  بهيبتو
حور :  وهي تقبل جدها  صباح الخير ع احلي جدو ف الدنيا
الجد :بأبتسامه  اهلا بحبيبه قلب جدها
حور : قلبي بقا
زياد: صباح البكش يختي
حور : وهي  تمثل الزعل حقي ي جدو انا بكاشه
جدو : ي قلب جدو انتي احلي بكاشه ف الكون
حور : لا ي عم متثبتنيش كده اصل عينك حلوه  وانا   بقا   هسلم
الجد بضحك  : انا بردو ال بثبتك ولا انتي ال بتثبتيني
زياد : لا انتو أمركو  بقا خطر انتو تجوزو  بقا
ححور :  طبعا طبعا انا اطول اجوز جدي حبيبي
زياد : للاسف هنعمل اي    حضرتك متجوزه لو ناسيه
لتبلع حور  ريقها  : وتنظر له بحـ.ـز.ن
ليعمم الصمت ع ارجاء  المكان ويقومو جميعا  بتناول طعامهم بهدوء
لتشرد حور  فالماضي  قبل ٤ سنوات من الان
فلاش باك
 زياد: كل سنه وانتي طيبه يسطا
حور : وانت طيب ي  ابيه
زياد : ابيه اي غوري ي وليه اي ابيه دي مش طالع عليكي الدور خالص
ميرا وهي تحطو حور بزراعها  :  اها  ابيه اي  دا تقوليلو ي زفت ده
حور بضحك ماشي ي عم فين  هديتي
زياد :خودي خدي
حور : حبيب هارتي انت  انا راحه لجدو بقا اجيب هديتي ولأبيه ياسين
زياد : غوري غوري .
لتتقدm حور  الي مكتب جدها   لتسمع صوت  جدها العالي هو وياسين
ياسين : انا قلت  انا هسيب البيت مش هقعد هنا تاني
الجد :و مراتك
ياسين : مراتب اي العيله دي  انت كدبت  الكدبه وصدقتها ي جدي  دانا اكبر منها ب ١٠ سنين دانا ال كنت بغيرلها هدومها وتقولي مراتك
الجد : بس يا بني  مهها كان هيه مراتك
ياسين : انا اتجوزتها بسبب ان عمي طلب كده قبل متمـ.ـو.ت وغير كده لو انا وافقت هيه هتوافق  تجوز واحد اكبر منها ب ١٠ سنين دول    ي جدو    افهمني انا هسيب البيت ومش هرجع الا اما نسجل رسمي واطلقها
الجد : ال انت شايفو ي ابني   اعمل ال انت عايزو
ياسين : هسيب الببيت ي جدي وانت فهمها براحه انا مش ناقص شغل عيال
ليفتح الباب ويخرج ليجد حور ف حاله يرثي لها والدmـ.ـو.ع تسقط من عيناها بكثره   ليتقطع قلب   ياسين علي صغيرتو الذي يعشقها منذ الصغر    اجل يعشقها كيف  يضل ف مكان معاها وهي تصبح  كل يوم فتاه كبيره طاغيه الانوثه كيف يحتمل وهي زوجتو منذ ان كان عمرها  ٦ اعوام تقريبا رباها ع يديه عشقها عشق ابدي لكن هيهات ان تحبو فبتأكيد ستحب شاب ف سنها
ليرتسم الجمود علي وجههه ويتركها ويذهب لتنظر له حور   بكـ.ـسره  كأن قطعه من قلبها فارقتها ليركض  ف حـ.ـضـ.ـن جدها وتبكي بحرقه   : انا بحبو ي جدو
ليحـ.ـضـ.ـنها الجد بحنان :عارف ي قلب جدد هيرجع ي قلبي وهيجري وراكي كمان  هو يطولك ي بت لتباسم حور وسط دmـ.ـو.عها
بااككك
لتعود حور من ذكرياتها الأليمه
لتقول بمرح : وحدوه ي رجـ.ـاله
ليضحك الجد : بمرح  يلا ي بت ع جمعتك
زياد :  دي فاشله قال اي اصغر واحده ف جامعتها
حور : فينك ي ميرا تيجي   تقفي معايا قدام الرجـ.ـاله دي
زياد بهيام : اه واحشتنا جـ.ـا.مد مبتفكرش تيجي
حور بغمز وخبت هتيجي وحشتك ها اه
ليتدارك زياد نفسو : يلا اوصلك ف طريقي
حور بضحك : هههه يلا
لتذهب حور  لجامعتها
حور : اوف يوم بدأ من اولو دكتور اسر المستفز اول محاضره هيفضل مبحلق ف خلقتي  ويعاكس فيا اوف
دكتور اسر :  ازيك ي انسه حور
حور : بأبتسامه مصطنعه  اهلا ي دكتور
اسر :  يبتسم ببلاها   ويمد يديه بمغلف       انقليلي دول بأيدك ال زي اللوز دول
حور  : بحده نعم
اسر :  ايوه هو ده ويغادر من امامها
حور : انا ناقصه قرف
لتنتنهي المحاضرات سريعا وتعود حور للمنزل هعمل اي ف موضوع   التدريب ده  بس
فلاش باك
الدكتور :  لازم تدريب لمده ٣ شهور ف شركه من الشركات دي ليظهر اسماء ٦ شركات ومن بينهم شركه عائله حور الذي يرأسها ياسين بالطبع
حور : نهار اسوح هعمل اي دلوقتي
باك
لتكلم حور ميرا   وتقص  لها   عن موضوع التدريب
ميرا : اشتا وفيها اي يعني
حور : وياسين يختي
ميرا : مالو  هو هياكلك
حور : لا  انا    اخاف اقرب منو اصلاا   و غير كده هو كمان مبيطقنيش  كفايه بسبي ولا عارف يتجوز ولا يرتبط
ميرا : بطلي هبل ي حور دا جوزك  وليكي حق عليه
قولي لجدو وهو هيتصرف
حور : بعدm اقتناع ماشي
ملحوظه (ميرا ف رحله برا البلد من اسبوع  )
حور : هترجعي امته ي ميرا حشـ.ـتـ.ـيني و 
ميرا : بكرا ي حبيبيتي
تتنهد حور : ماشي هوصل البيت اهو واقول لجدو ربنا يستر ويواقق
ميرا : بضحك ومن امته جدو بيرفضلك طلب  يختي حد قدك  دانتي الدلوعه   دا كفايه كل شهر بيتبعتلك اللبس  من  ارقي المصمين
لتبتسم حور   بألــم : طب باي بقا هوصل البيت
ميرا : باي
حور لنفسها    اللبس ال عمري مخترتو ولا حته عمري خرجت اشتريت   شنطه ولا شوز لبسو كلو مقفل بتاع عواجيز   اوف   لتصل حور للمنزل
فما رأيكم سيكون رد فعل الجد او ياسين
 رأيكم اجدعان ????????.؟
تفتكرو اي الجاي   ؟
يتبع…..
لتصل حور لمنزلها
حور للخادmه :  فين جدو
الخادmه : ف المكتب ي ست حور
حور : شكرا
لتركض حور  للمكتب لتترك الباب  كأنها تطبل
حور : جدو جدو
الجد بضحك : ادخلي ي عفريته
حور :انت عارف ي جدو انا بحبك قد ايه وانت اللي في القلب صح  و ما بتشوفش احد في الدنيا كلها غير كده انا هتجوزك يا واد ي حليوه انت
الجد  من غير مقدmـ.ـا.ت يا عفريته عايز اي
حور بسرعه ف الكلام بصراحه   ي جدو الجامعه  بتاعتنا عاملين نشاط اننا ندرب في شركه تكون مشهوره عشان اخد درجات كثير والله هتخسر درجات ودانا الاوله يععني يعني هو  زي البحث كده مطلوب مني ايه بقى اطلب منك يا جدو يا حبيبي انا تشغلني في الشركه بتاعتنا  فيها طب وبعدين يعني موافق
ليصدح ضحك الجد  عليها : انتي متلغبطه لي كده قولي  عاوزه تدربي ف شركتنا وخلاص
حور بتنهيده : ايوه هو كده
الجد : بصي ي حبيتس لازم تفهمي انك علشان تدربي ف الشركه لازم  يكون فاتحين باب التدريب ودا بيحتاج نظام اولا ثانيا  لازمم يتعين ٢٠ واحد غيرك وهما الاوائل ف الجامعه   ي حبيبتي دي مسؤليه وياسين مش هيوافق علشان وقت الشركه وكده فأختاري اي شركه تانيه وانا هكلم صاحبها واشغلك فيها
 flashback
لتذكر حور كلام ميرا
ميرا : افهمي بقى يا عبـ.ـيـ.ـطه انت لازم تقربي منه  ادي فرصه انك تقربي منه ت عـ.ـر.فيه انك معدتيش صغيره ادي لنفسك فرصه يمكن يعتبرك مـ.ـر.اته
حور:  بس انا بس انا عايزاه يحبني مش عايزاه بس اعتبرني مـ.ـر.اته انا بحبه من وانا طفله قبل حتى ما اعرف ان هو جوزي واكيد هو بيكرهني عشان انا منعاه عن  حياته وان هو مش قادر يتجوز حد دلوقت كان زمان وعندي بيبي واطفال  كثير اكيد هو بيكرهني علشان كده ومقبلنيش من يوم مساب الببت
ميرا : يا بـ.ـنتي بطلي عـ.ـبـ.ـط بقى بيكرهك ازاي ما هو كان ممكن يتجوز  ٣ غيرك لان الشرع محللو اربعه  انا بفهمك وخلاص كده وكةيس موضوع التدريب ده  علشان  تدي نفسك فرصه نقرب منه
حور : هحاول ماشي
 بااكك
حور بغـــضــــب طفولي : جدو انا مصممه  مليش دعوه
الجد  بضحك : ماشي هرد عليكي بليل  اما اكلم  ياسين
حور : وتقبل خده احلي جدو ده ولا اي
لتركض حور لغرفتها  لتذهب في سبات عميق دون تغير ملابسها حتي
ويتحدث الجد مع ياسين ويطلب مقابلتو فيأتي ياسين الي المنزل بعدmا علم من الجد عدm وجود حور بالبيت
دلف ياسين الي المنزل  فهو حقا  لم  يشتاق اليه فكان يأتي بين الحين والاخر  للجلوس مع جدو وحور ف جامعتها ليدلف الي مكتب جدو
الجد : نورت ي ياسين  اقعد
ياسين  بطله الخاطفه للانفاس وهيبته :  بنورك ي جدي
ليجلس ياسين مقابل جدو
ياسين : حضرتك طلبتني ليه
الجد : الموضوع يخص حور
لينتفض ياسين واقفا : ويقول بلهفه وملامح يظهر بها الرعـ.ـب مالها حور  حصل اي حد  اذاها
ليبتسم الجد  ع منظر حفيدو فهو   يعلم  متأكد انوو يعشق زوجته  حور  : ي بني متقلقش الموضوع وما فيه يخص جامعتها بس  وحكي جده الموضوع لهو بالتفاصيل
ياسين : ي جدي الموضوع ده هياخد وقت من الشركه والطلاب  من السهوله يكون بينهم جسوس لشركه تانيه  فأنا هكلم اي شركه من ال بثق فيهم اال مفتوح عندهم التدريب واوديها هيه وميرا هناك
الجد بخبث : خلاص انا  هوديهم شركه عمك شوكري
ياسين : مستحيل تروح عند ال اسمو يوسف الزباله له علي جثتي ي جدي
الجد :  طب اعمل اي بس مفيش حل تاني لان كل الشركات اكتفت ومعدش غير الشركه دي
ياسين : خلاص هفتح التدريب من بكرا لكن شركه شكري وابنو يوسف لا
الجد  : وهو يعلم انو لعب علي وتر الغيره  هههه ماشي ي حبيبي
اخلي امينه تحضرلك عشا
امينه (الخدامه سيده ف ٥٠ تعمل منذ الصغر مع عائله المنشاوي وهي اسم ع مسمي لانها امينه ولا يوجد ف طيبتها وتعبر حور نثل ابـ.ـنتها  )
ياسين :  اعذرني ي جدو لازم امشي
  ليهمم ياسبن بالمغادره  ليتذكر هذا  اليوسف الاحمق
فلاش باك :
في يوم  طلب يوسف مقابله ياسين فذهب الي محل عملو
ياسين : نورت ي استاذ يوسف  اتفضل اي الموضوع المهم ده
يوسف : انا طاالب منك ايد الانسه حور
لتحمر اعين ياسين يغـــضــــب ويمسك يوسف من تلاليب  قميصو  ويكلل له الضـ.ـر.بات حور تبقا مراتي ي حـ.ـيو.ان لو شفتك مقرب منها  واقسبم بربي هقــ,تــلك فاهم
يوسف بخــــوف : مكنتش اعرف والله
ياسين : اسم حاضر .
يوسف بخــــوف : حاضر  فمن هو ليعارض غول الاقتصاد
بااككككك
لكمل ذهابه  ليجد حور  امامو بدون شابق انذار لتصطدm به  ليقوم بأمساكها من خصرها   ليمنعها من السقوط  لتلتقي العينين بنظرات لم تفها حور فنظرات ياسين نظرات عاشق ولهان  وذائب ف بحور زروقتها عكس نظرات حور فكانت نظرات اشتياق مختلطه بحـ.ـز.ن ومعاتبه علي ابتعادو عنها وبدون سابق انظار ترتمي حور ف حـ.ـضـ.ـنه وتبكي  بصوت عالي جعل الجد يخرج من مكتبو  وعنـ.ـد.ما وجدها الجد ف  احضانو انسحب ليترك لهم  المجال للحديث
ياسين :  وهو يمرر يديه ع شعرها لعلها تهدأ هششش مالك ي حور في اي
لتمتم حور بكلمـ.ـا.ت لم يفمها لكن  قلب ياسين كان يرقص من الفرح لدخولها المفاجئ ف احضانو   بجانب  و.جـ.ـع قلبو لسماع صوت بكائها العالي
ياسبن بغـ.ـصـ.ـب مصطنع لكي لا يظهر ضعفو امامها : ممكن تهدي وتبصيلي
لتبتعد حور عن حـ.ـضـ.ـنو  ليلعن بداخلو انها جرجت من حـ.ـضـ.ـنو  لترتجف شفتي حور عنـ.ـد.ما رأت عضبو  لينظر لشفتيها التي كان يريد  ان يشـ.ـدها الي ويغرق شفاتيها تقبيل حد الألــم  ليبتلع  ريقه بصعوبه  حقا  صغيرتو اصبحت خطر    يجيب عليه الهرب الان  والا سيفقد  السيطره ع نفسو   ليقف  ويلي حور  ظهرو ليخرج لتمسك يديه برجاء
حور : متمشيش انا عارفه انك بتكرهني
لينظر لها ياسين  ويلعن   تفكيرها الاحمق لو تعلم كم  يعشقها حد للمـ.ـو.ت : مين قال كده ي حور دانا ال مربيكي   ويشـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنو ويقول حد يكره بـ.ـنتو   لتسكن حور ف احضانو حقا شعرت بالامان والدفئ فيهم  عكس  ياسين فقد اشتعل بنار الرغبه فحبيتو طفلتو من يعشها عشق مهول  وزوجتو  فوق كل شي ف حـ.ـضـ.ـنو الان اصبح كل جسدو يطالب بها   ليحاول ان  يسيطر ع نفسو  ليدفن رأسو ف عنقها ليشتم رائحه شعرها التي اسكرتو  ليشعر   بأنتظام انفاس حور  دليل ع نومها ليحملها    بين يديه ويدخلها
الي غرفتها  ويضاعها  ع السرير  ويدسها ف الغطاء جيدا ويقبل  اعلي رأسها   وينزل الي  خدها ليقبله برقه فتفتح حور عينها  لتشـ.ـدو لينام جمبها
ياسين : حور انا لازم امشي
حور :خليك جمبي
ياسين : مينفعش ي حور انام جمبك انتي صغيره
لتشـ.ـدو حور لحـ.ـضـ.ـنها وتدس تفسها وتلف يديها ع حضرو بأمتلاك
لينظر ياسين لها بحب الي ان اتي سلطان النوم فنام هو الاخر بعمق لاول مره تقريبا منذ ان ابتعد عنها   ليستيقظ صباعها ليجد حور نائمه بعمق ليقبل  خدها لم يتمالك نفسو لينزل الي شفتها بقبله رقيقه جدا ثم ينسحب من الغرفه سريعا لعدm فقدان السيطره ع نفسو  لينزل الي اسفل ليقابلو زياد وميرا بالصدmه وتقوم امو  بحـ.ـضـ.ـنه وتقبيلو
رقيه (ام ياسين وميرا ) .. انت رجعت ي حبيبي هتعيش هنا اخيرا
 قبل ان ينطق ياسين
ليقول الجد ايوه من النهارده ياسين هيقعد هنا
ليقول زياد بمرح : وكنت نايم في انها اوضه بقا ي قلبي
لتضحك ميرا :  مع مراتو ي عمم اكيد من ادها حور
لينظر ياسين لهم نظره اخسرتهم   زياد : خلاص ي عم هتاكلني اتكتمت اهو
لتستيقظ حور من النوم : فام تجد ياسين بجانيها لتتنهد وتقول  حلم تاني طبعا بس  انا فكرتو حقيقه شكلي اتهبلت  تقوم وترتدي ملابسه لتستعد للنزول للاسفل
اي هيكون رد فعل حور  عنـ.ـد.ما تعلم انو ليس حلم
وهل سيرجع ياسين  للمنزل
وكيف سيكون علاقتو بحور
 كيف سيكون عملها ف الشركه
توقعتكم للجاي
يتبع…..
لتستيقظ حور من النوم : فلم تجد ياسين بجانيها لتتنهد وتقول  حلم تاني طبعا بس  انا فكرتو حقيقه شكلي اتهبلت  تقوم وترتدي ملابسه لتستعد للنزول للاسفل
لتنزل حور للاسفل  حور بصوت عالي : صباح ال لتنظر لتجد ياسين امامها ليتلجم لسانها
حور بصوت منخفض وصدmه  : دا مكنش حلم بجد  هو حقيقي
الجد : تعالي ي حبيبتي  واقفه مكانك لي
حور بصوت رقيق : حاضر ي جدو
الجد : مش هنا اقعدي جمب جوزك ي حور
حور : حاضر
لتجلس بجانب ياسين   فتظر له بخجل ليتجاهلها ياسين تمام  ويركز ف تناول الطعام     ليخيب امالها  مع تجاهله وبرودو اتجاهها وتقلب حور ف طعامها  بصمت
ميرا بهمس : يسطا
حور : عايزه اي
ميرا : تحسي اننا ف المدرسه وخايفين المستر يشوفنا واحنا بنكلم  لتفلت من حور ضحكه  بصوت عالي  لينظر لها  ياسين بغـــضــــب   فتشعر بخــــوف يسري الي اطرافها وتصمت
زياد : بت ي حور
حور : نعم
زياد : اخيرا لقينا الي  يخليكي تكتمي  وتبطلي لكك
 حور وهي تنسي وجود ياسين  من غـــضــــبها : اسكت ي متـ.ـخـ.ـلف   هقوم امـ.ـو.تك  لتتزكر  وجود ياسين لتشهق وتضع يديها ع فمها   لتظهر شبح ابتسامه ع شفتي ياسين وتختفي سريعا ويحل محلها البرود مره اخري
زياد : ي عيني هليك ي خويا متجوز شبح
لتحمر حور خجلا
زياد : يخراشي ع خدودها ال بتحمر اخيرا  اي ده بتتكسفي ي بت ويمد زياد يديه ليمسك خدها  لتتمد يد ياسين  وتمسك يد زياد قبل ان تلمس خد حور
ياسين بغـــضــــب واضح : ملكش دعوه بيها ومتلمسهاش تاني
زياد بضحك :  لي هكولها  ي عم خلاص عرفنا مراتك مين قدكم
  ليعم الصمت مره اخري ع المكان لتتمد يد ياسين وتمسك يد حور   لتصدm حور وتنظر له  فلم يبادلها النظرات  (ثابت ي واد )
انهي  ياسين  طعامو  ووقف    حور ميرا  تعالو ع الشركه  علي طول علشان  المقابله  علشان التدريب
ميرا : حاضر  هعدي ع الجامعه اجيب شويه ورق واجي ع طول
ياسين : اوك
ليسمع حور :  واد ي زياد متوصلني عربيتي بايظه
زياد : انت تؤمرني ي قمرايتي انتي
حور : بضحك والله انك رخم
لينظر لهم  ياسين بغـــضــــب : اقفي ي حور وتعالي ورايا
حور  بخــــوف واضح : حاضر
ليمشي   وتمشي ورائو
زياد موجهه كلامو لجده : متلحق حور دا هيمـ.ـو.تها علشان كلمتني نهار اسوح
الجد : جوزها وحر فيها
زياد : تصدق انا غلطان   بس فرحان فيها دا هيسويها ع نار هاديه
????———- ‘–عند حور وياسين بقا
تمشي حور وراء ياسين بخــــوف شـ.ـديد  ليصلو  لسياره  ليفتح لها ياسين الباب
ياسين : ادخلي
حور بصوت ضعيف : حاضر
لتدخل حور السياره ويجلس بجانبها ياسين
ياسين :  ع الشركه
الشوفير : حاضر ي باشا
  ليغلق ياسين  الزجاج الفاصل بين الكرسي الخلفي  والكرسي الامامي
لتبلع حور   ريقها  وفي نفسها هو بيقفل الازاز لي شكلو هيمـ.ـو.تني   انا لسه صغننه
ياسين : حور  لم ترد حور ليردد النداء ثانيا حور
حور : بخــــوف نعم نعم
 ليبتسم ياسين ؛علي خــــوف صغيرته منه  وارتباكها امامو   : طب اهدي كده انتي خايفه لي
حور : مش خايفه
ياسين : وهو يمسك يديها  ويشـ.ـدها لتجلس بين احضانو    عدي اخطائك
حور : بخدر مش فاهمه
ياسين بصوت يملؤو الرغبه  : عدي اخطائك ال عملتيها النهارده
حور برعشه من قربو منها  :  هزرت مع زياد
ياسين : وبعدين
حور : مش عارفه دا بس
ليقترب ياسين من رقبتها ليطبع قبله رقيقه ع رقبتها
 1 هزرتي مع زياد 2 ضحكتي   بصوت عالي
3 طلبتي من زياد يوصلك بالعربيه   4 لابسه فستان مخليكي حلوه  5 مصبحتيش عليا
حور : انا بعتبر زياد اخويا    منا  هاجي معاك ازاي افرض حد شافنا   والفستان طويل واالله    منا قلت الصبح صباح الخير
ليضحك ياسين ع تبريرات صغيرته التي تمد شفتها بغـــضــــب   : ليقترب من شفتايها ويهمس  صباح الخير بتتقال كده   ليلتقط شفتها بين شفتيه ف قبله جامحه  شـ.ـديده عنيفه  بربريه  شعرت حور ان شفتيها  سحقت لتتأوه بألــم ليغتنم ياسين الفرصه ليدخل لسانو لجوف فمها مكتشفه  وممتصا لسانها  بتتلذذ وحب ليشعر ياسين بحاجه رأتها  للهواء ليفصل  القبله
ويقترب من اذنها  ويهمس ودي بقا عقـ.ـا.بك
ليقبلها قبله رومانسيه متهمله بث فيها عشقه وحبه
ليقطع قبلتهم صوت الهاتف ليبتعد عنها علي مضض ويرد ع الهاتف ياسين : خلاص ي جومانا خلاص هتصرف انا  وفي نفسه مين ال بيتجسس عليا ف الشركه ومين ال بيلعب ف الحسابات
ليقطع تفكيرو صوت حور  بغـــضــــب: مين ال كانت بتكلمك دي
  ياسين  بغـــضــــب وصوت عالي مهما  مهما زادت علاقتنا   عمرك متدخلي ف شغلي  ولا بكلم مين ومبكلمش مين فاهمه
لترتعب حور وتخرج من احضانو  وتومأ برسها
ياسين مش سامع  عايز اسمع
حور : برجفه حاضر
ليتركها وينظر من زجاج السياره
ياسين لنفسه : كل مقرببلها ابعدها تاني  عني  يارب القرار  ال خدتو يبقا صح
فلاش باك
عندنا كان ياسين حور نائمه ف حـ.ـضـ.ـنه
ياسين لنفسو لسه ٤شهور وتكملي ١٨ ي حور هقرب منك  يمكن نكمل مع بعض   وادي لنفسنا فرصه
لينتبه ياسين  لصوت شهقات حور المكتومه
ياسبن بغـــضــــب :  متعيطيش
ليرتفع صوت ببكااء حور
يتبع…..
لينتبه ياسين  لصوت شهقات حور المكتومه
ياسبن بغـــضــــب :  متعيطيش
ليرتفع صوت ببكااء حور
ياسين :قلت متعيطيش  انتي طفله
لتنظر له حور بألــم وتقول بصوت مبحوح انا اسفه مش هتدخل ف حاجه تخصك تاني
ياسين بعد ان ألــمو قلبه : شـ.ـدها لاحضانه اولا متقوليش اسفه  ثانيا انتي مراتي وتدخلي ف كل حاجه  تخصني
حور ببرأه : بس انت قلت
ليقاطعها ياسين :  متعصب بسبب مشكله ف الشغل
حور بطفوله : يعني انت مش زعلان مني
ياسين : هو حد يزعل من القمر
حور :  بخجل ياسين هو   انت هترجع البيت خلاص
ياسين : لو عاوزاني هرجع
حور : عاوزاك.طبعا
ياسين :  عاوزاني ازاي
حور :  عايزه انام ف حـ.ـضـ.ـنك زي مكنت صغننه
ليقاطعها ياسين : علي اساس انك كبرتي
حور  بغـــضــــب طفولي : ايوه كبرت ظأنا ف ٢ هندسه حضرتك و كمان يعني بعرف ألــماني وفرانساوي وبعرف ارقص واركب خيل   بعرف اعمل كل حاجه ها
ياسين : يعني  خلاص بقا كده مش هنام معاكي انتي كبرتي
حور ببراءه :  بس انا حتي لو كبرت انت ممكن تنام معايا  انت جوزي
ياسين بخبث : ازاي بس وهغيرلك هدومك  بردو    زي زمان  بس اعتقد.دلوقتي هتتعبيني مقاسهم كبر صح
حور  ببراءه :  اه كبر  لتشهق حور بصدmه  وتضـ.ـر.بو ع   كتفه يا سـ.ـا.فل
ليميل  ياسين علي رقبتها بقبله  رطبه طويله : وممكن  اوريكي قله الادب كمان
لتتشتعل خدود حور وتغمض عينيها اثر قبلته
ياسين : بحب الفراوله دي اوي  طب  نكلم جد بقا شويه
حور : ايه
ياسين : محدش ف الشركه يعرف اني متجوز اصلا فعلاقتنا  ال لسه اصلا مبدأتش دي تبقا ف البيت  ماشي
حور :  مش فاهمه علاقه اي
ياسين :  بصي ي حور انا اه هدينا فرصه تقرب من بعض بس   انا مش هقربلك الا اما تكملي ال ١٨ سنه    فهنفضل مع بعض  دلوقتي بس اول متكملي ١٨ تقبلتيتي ف حياتك  تمام متقبلتنيش هنسحب منها بهدوء
حور ببلاه : مش هتقربلي ازاي منت لسه بايسني
ياسين  بضحك : تقريبا لو عرفتي هقربلك ازاي ممكن تمـ.ـو.تيني دلوقتي
حور  بعد ان فهمت قصدو لتنظر للاسفل بخجل :
حاضر محدش هيعرف اننا متجوزين
ياسين : وهو يشـ.ـدها ف احضانو مش عايز اختلاط بأي ولد  فاهمه وكمان اننتي متروحيش مع ميرا انا هوصلك كل يوم   معايا  فهمتي ي حوريه قلبي
حور : ببتسامه ع هذا الللقب حاضر   ولنفسها : مش فاهمه هو بيحبني ولا دا واجب علشان انا مراتو وبس هخلي الايام تثبتلنا
 ياسين : يلا وصلنا  علي القاعه ٥ بسرعه علشان متأخرين
حور بضحك :  حاضر
ياسين: هنزل وتعالي ورايا  لينزل ياسين من السياره بيحل محل ابتسامته البرود التام  فيدخل الشركه بهيبته الخاطفه للانفاس  فيقف له كل من في الشركه تحيه  وتنظر له الفتيات بأعجاب واضح  لتنظر حور لهم وهيه خلفو ببعض السنتي مترات   حقا ارادت قــ,تــل الفتيات الحمقاوات
 لتصل لفتاه ظننا منها انها موظفه الاستقبال  (جاسمين) وهيه فتاه بعيون زرقاء واسعه وشعر اصفر  مصطنع  وجسد    ممشوق صاروخي وترتدي جيب احمر جلد يصل لمنتصف فخدها وحذاء  بكب عالي  اسود اللون وتشرت يصل لنصف بطنها من اللون الاسود والروج الاحمر الصاروخي يزين وجهها طامعه للمال
حور : فين القاعه ٥
جاسمين : تنظر لها بغـــضــــب  وانا مالي
حور بهدوء :انتي  مش موظفه الاستقبال
جاسمين بغــــرور : انا السكرتيره الخاصه بياسين باشا تيجي عيله زيك  تقولي موظفه استقبال  غير كده فين الزفته دي من ساعه بعتاها تنسخ ورق
حور : بغـــضــــب احترمي نفسك ي بتاعه انتي بدل ماجي اقلعلك الشعرتين الاصفريكا ال فرحانه بيهم دول   وروحي غطي فخادك دي بدل  مدبان مللموم عليها
وقبل ان ترد جاسمين :  اتاها اتصال من ياسين
جاسمين : الباشا عايزني لولا كده كنت عرفتك مين البتاعه ي بتاعه انتي  وتضحكك  بمياعه  لتأتي خلفها فتاه   هادئه الجمال (بعيون سوداء واسعه وبشره بيضاء ناصعه  وشعر اسود قصير فهي قصيره القامه  جميله القوام تسمي ندي )
ندي : اتفضلي ي انسه جاسمين
جاسمين بغـــضــــب : ساعه ي  زفته  وتشـ.ـد منها الورق وتذهب من امامها
لتبتسم ندي لحور : اساعدك ف اي حضرتك
حور : القاعه ٥ فين لو سمحتي   لتوصف لها ندي  المكان
حور : ممكن سؤال
ندي: اتفضلي
حور بخفوت هي البتاع اللي كانت هنا  الوقت دي تبقى سكرتيرات ياسين
 بيه ندى بضحك ايوه البتاع دي تبقى سكرتيره يا ياسين ييه و بيعتمد عليها في كل حاجه  علشان شاطره اوي  في مجال عملها طبعا ده غير انها لها معزه خاصه عنده لانها بـ.ـنت واحد صاحب الباشا الكبير  تقريبا الانسه جاسمين كانت زميله مع ياسين بيه  في نفس الجامعه فهما اصحاب من زمان
حور بصدmه : يخربيتك تقرير يومي دا ولا اي
لتقترب منها ندي وتضحك بخفوت : اصلي بحب  اعر ف اخبـ.ـار الناس
حور بضحك : يخربيتك   بس البتاعه دي بتسبيها تزعقلك لي
ندي بحـ.ـز.ن : اصل   انا ماما وبابا متـ.ـو.فين  فبشتغل علشان دراستي  واخويا يادوب بيصرف علي البيت ودراستو
حور بحـ.ـز.ن ربنا يرحمهم يارب  بس دا ميمنعش انك  لازم تردي عليها
ندي بنظره  حب : اكيد انا ندي بقا وانتي
حور : ببتسامه انا حور    هتدرب هنا ينهار اسود انا اتأخرت انا همشي باي  هجيلك وانا طالعه باي (اتولدت صداقه هنا ????????❤
اما ف مكان اخر ف القاعه ٥
كان ياسين يستشيط غـــضــــب   لان الاجتماع بدأ ولم تأتي حور الي الان ازداد خــــوفو عليها فرن علي الحرس ليخبرو انها تتحدث مع فتاه الاستقبال  فأرتاح بالو لكن يجيب ان تعـ.ـا.قب علي تأخرها حقا
فتركض حور الي القاعه فتدلف الاسانسير فتنظر ف مرايه الاسانسير وفي نفسها : لازم اسمع كلام ميرا واظبط من لبسي شويه علشان البنات ال حوليه زي ياسمين كلهم اكيد اوف
لتقف امام القاعه وتترك علي الباب ليأتي صوت ياسين الغاضب وهو يصـ.ـر.خ ف الموظف امامها لانه تأخر
حور : نهار اسوح دا هياكلني ربنا يستر
يتبع…..
لتقف امام القاعه وتترك علي الباب ليأتي صوت ياسين الغاضب وهو يصـ.ـر.خ ف الموظف امامها لانه تأخر
حور : نهار اسوح دا هياكلني ربنا يستر
———
ياسين : وانتي ي انسه اي اخرك
حور  برجفه : اصل اصل  مكنتش اعرف مكان القاعه
جاسمين في نفسها :  احسن هتتهزق لتصدm من رد ياسين
ياسين بهدوء لكي لا يخيفها : سماح علشان دي اول يوم
حور بخجل : شكرا
لتجلس  حور وتستمع  الي شرح ياسين الذي لم تركز في اي كلمه مما قالو بل كانت صافنه  فيه  اعجبتها شخصيتو الجاده   مع الجميع حتي اخته
لتننتبه ياسين  لحور الصافنه : وفي نفسه دي مش هتحبها لبرا  دا شويه  كمان وهتقوم تبوسني ليتنهد
انسه حور لم ترد ليكرر الندداء بغـــضــــب حور
 لتنتبه حور وتقف برتباك وتقف نعم اسفه  اي في اي
ليبتسم ياسين علي حراكتها الطفوليه تلك :  انتي  الاوله علي جامعتك
حور  بخجل : ايوه
طب اتفضلي بعد الاجتماع تيجي المكتب بتاعي علشان اوريكي المشروع ال هتدربو عليه
حور بتـ.ـو.تر:  حاضر ليغادر ياسين المكان   ويتركها وفي الخارج
   ياسين للحارس : خلي عينك عليها اي حد يضايقها نعرفني فاهم
الحارس : حاضر ي فنـ.ـد.م
ياسين : مفيش اي ولد يقرب منها
الحارس : تمام ي فنـ.ـد.م
لتجلس حور ليذهب لها   جاسر  وهو زميلها ف الجامعه وصديقها الوحيد تقريبا
جاسر ( شاب مفتول العضلات غني  بعيون رصاصي واسعه وبشره بيضاء وشعر اسود طويل  عريض الجسد يدرس مع حور لكن بعمر ٢٠ يحب حور منذ معرفتو بها لكن لم يفصح عن مشاعرو لها ابدا  )
جاسر : مالك ي حور عرقانه كده لي
حور :  مفيش قلقانه شويه بس
جاسر: تحبي اجي معاكي  عند المدير
حور بأبتسامه : لا انا هروح هكون كويسه متقلقش
جاسر : تمام   ويذهب من امامهاا
غافله عن من يراقبهم من كاميرات المراقبه ويستشيط غـــضــــبا
لتأتي ميرا  :متوصي جوزك عليا ي بت
حور  : بهمس متقوليش جوزك  هو قال متخليش حد يعرف
ميرا : وانتي زي العبـ.ـيـ.ـطه وصدقتي
حور : مش فاهماكي صدقت اي
ميرا : اصل اخويا ده انتي مسهلالو الطريق خالص  عارفه عايزك مت عـ.ـر.فيش حد انكم متجوزين علشان جاسمين وال زيهاا يفضلو لازقين فيه وانتي زي العبيه بتصدقي كده
حور :بس
ميرا : متقطـــعـــنيش   واسمعي للاخر   هو  يعني هيبصلك علي اي بصي لللبسك وللبس جاسمين  والنبي البت حاطه احمر واخضر  ولابسه لازق  وضيق وموزه وصاروخ في نفسها وانتي لابسه فستان ناقصه المصاصه والضفيره  ي حور  لازم تبقي موزه كده وتغريه  وكمان ت عـ.ـر.في الكل انكم متجوزين علشان ميبقاش علي حل شعرو
حور بضحك : يخربيتك  دانتي هتطلعي عين ال هيتجوزك
ميرا : يجي هو بس
حور  : والله موجود بس اتحركي بس
ميرا بضحك : مش اما يتحرك هو الاول  المهم بقا عندك لانجري
حور : ينهار اسكتي لحد يسمعك
ميرا : سيبي المهمه دي عليه واعلمك حركتين كده تعمليهم للواد مهمها كان دا اخويا بردو
بس اي شوقي ولا تدوقي تلوعيه كده
حور بضحك : يخربيتك الفاظك دي مبفمهاش
 المهم انا هروح المكتب  باي
وتقترب من اذن ميرا : وهروح مع ياسين
لتضحك ميرا بخفوت : روحي روحي
لتذهب حور الي المكتب لتجد جاسمين جالسه علي مكتبها  حور :  الاستاذ ياسين جوه
جاسمين  بغــــرور : ايوه استني اقولو
لتدلف جاسمين  لتخبرو  عن قدوم حور ليأذن بدخولها
لتدلف حور للمكتب لتجد ياسين يجلس  علي مكتبه خالع لسترته ازرار قميصه مفتوحه  يشمر  ساعديه
لتلوي شفاتيها بغـــضــــب من فكره ان جاسمين تراه هكذا كل يوم  ياسين بغـــضــــب واضخ في صوته : قربي هنا
لتقترب من ياسين وقلبها يرجف بسب حضوره القوي يؤثر عليها كثيرا   لتقف بجانبه ليشـ.ـدها لتجلس علي قدmيه
لتبلع حور  ريقها : مالك  انت  غاضب لي
ياسين : عدي اخطائك
حور : بس انا معملتش حاجه
ليقترب منها دافن  رأسه في عنقها مشتم رأحتها التي تسكره  مين ال كنتي بتكلميه ده
حور  :دا جاسر  ليقرصها ياسين في فخدها للتأوه بألــم
ياسين : مفيش اسم راجـ.ـل غيري يجي علي لسانك
حور بألــم وهي تمسح مكان قرصته : حاضر
لينزل ياسين برأسه ليقبل مكان  قرصته ثم يصعد الي رقبتها ليقبلها قبل رطبه طويله  لينتقل الي شفتيها  ليأخدهم في قبله عنيفهه مممتص شفتيهاا السفليه اللمملوءه بأثارره ليرتجف جسد ياسين معلن عن فقدانه السيطره علي نفسه  ليبتعد عنها  ويشـ.ـدها لاحضانه  ويدفن رأسه في رقبتها  ليهدأ قليلا
ياسين :دا عقـ.ـا.بك علي اي غلط تعمليه فاهمه
حور بخجل : هممم  ليبتسم ياسين ويشـ.ـد علي احتضانها   ياسين : متوقعتش طفله زيك  تعمل فيا كل ده
حور  :بغـــضــــب طفله تاني لا بقا لازم اغير من نفسي  علشان متقولش طفله دي تاني
ياسين بضحك : هتعملي اي يعني
حور  : هشوف كده بقا
يتبع….
 حور  :بغـــضــــب طفله تاني لا بقا لازم اغير من نفسي  علشان متقولش طفله دي تاني
ياسين بضحك : هتعملي اي يعني
حور  : هشوف كده بقا
—————————
لتجلس حور بأحضان ياسين
حور :مش هتوريني المشروع
ياسين :  مشروع اي وكلام فاضي اي  سبينا في المهمه دي
حور بضحك : انت مـ.ـجـ.ـنو.ن
ياسين بغـــضــــب مصطنع : عيدي تاني
لترتعب حور : وبخــــوف اسفه مقصدش والله
ليشـ.ـدها ياسين  لحـ.ـضـ.ـنو : انا مـ.ـجـ.ـنو.نك انني وبس
لتشـ.ـد حور علي حـ.ـضـ.ـنو وتتكلم بخفوت : هي جاسمين دي هنا من زمان
لينتبه ياسين لنبره الغيره في صوتها : ايوه بتسألي لي
حور: مفيش عادي
ياسين :اسمعي ي حور الشغل حاجه  والتعامل فيه بيقا بحدود  ياريت تفهمي كده
حور : فاهمه  ممكن طلب
ياسين :اطلبي طبعا
حور: اروح اعمل شوبينج مع ميرا
ياسين : ولي شوبينج  مش لبسك جالك الشهر ده
حور وهي تلف زراعها علي رقبته وتقبل خده بجرئه غير معهوده منها  : اصل جدو  زوقه مش بيعجبني ولبسو عواجيزي اصلا
ياسين بخبث : اها  واي كمان
حور : وألوانو غامقه اوي وكنت اما اطلب منه اخرج اجيب لبس  يقولي لا
ياسين : ينهار اسود للدرجادي زوقي وحش في اللبس
حور ببراءه  : لا زوق جدو ال وحش انت  زوقك حلو
ياسين :  ي قلبي منا ال بجيب اللبس
لتشهق حور بتـ.ـو.تر  بس هو لبس محترم و اصلا  و ووو
ياسين  بضحك علي منظرها الطفولي : اهدي خلاص خلاص  ي ستي اطلعي  جيبي لبس بس  لو قصير ي حور صدقيني  هتزعلي من ال هعملو فيكي
حور  : هجيب لبس طويل واالله واسع كمان
ياسين : ماشي   هتروحو بس هتاخدو معاكو حرس
حور بفرح :ماشي
ياسين ؛ مستاهلش حاجه علشان هسيبك تمشي
حور : حاجه اي
ياسين : بوسه مثلا
حور بخجل : بطل قله ادب
ياسين : خلاص منتش خارجه
حور بخجل : خلاص خلاص وتبقل خدو برقه
ياسين : ابن اختك انا
حور : امال عايز اي   بقا
ياسين بخبث وهو يشير لشفتاه  هنا
لتظر حور بخجل اي  اي لا طبعا عيب ي ياسين
ياسين  بضحك: دانا زي جوزك بردو   بس خلاص طلاما مكسوفه مفيش خروج  انتي لسه صغننه
لتغـــضــــب حور وتشـ.ـد رأسه  وتبقل وتغمض عيناها وتضع شفتيها علي خاصته  لينصدm  ياسين من جرائتها لتبتعد حور بخجل اهو  ممكن أ…
ليقطع  ياسين كلامها وهو يقبلها يتمهل  كأنه يمتلك كل الوقت في العالم  لتتحرك يديه بحريه علي جسدها    الي ان ترك الباب اللعين  جعلو يبتعد عنها علي مضض
ياسين بلهس  وهو يشير الي بابا ف مكتبه ادخلي الحمام ده ضبطي نفسك  لتومأ حور بنعم وتذهب من امامه بخجل ليعتدل ياسين في جلسته ويعدل شعره التي قامت حور بشـ.ـده منه عده مرات  ليأذن لجاسمين بالدخول  لتدلف جاسمين وتعطيه الملف الخاص بالصفقه لينظر له  بتمعن
جاسمين : هيه فين  الانسه ال كانت هنا
ياسين بثبات :في الحمام لي
جاسمين : اصل اتأخرت عندك فقلت  لتكون مش فاهمه ابعت حد غيرها يفهم اكتر
ياسين بحزم : ومن امته بتتدخلي في الاوامر ال بصدرها
جاسمين : ابدا ي ياسو بس
ياسين : احنا في مكان شغل ي  جاسمين  اي ياسو دي
لتخرج حور من  الحمام   لتنظر لجاسمين بغـــضــــب
ياسين : اتفضلي ي انسه حور ودا ورق المشروع
حور بغـــضــــب : لا انا هستناك نروح مع بعض وتجلس  علي الكرسي
لتنظر جاسمين  بشك : تروحو مع بعض ازاي
وقبل ان تنطق حور
سبقها ياسين : اصل حور بـ.ـنت  عمي
جاسمين : بشك اها  تمام
ياسين : اتفضلي انتي ي جاسمين علي مكتبك  واما اعوزك هطلبك
جاسمين :  تمام ي فنـ.ـد.م  وتذهب من امامه ليبتسم ياسين علي طفلته  هل اصبحت تقوله لا الأن
ياسين :  منتي لو فضلتي قاعده مش هشتغل النهارده خالص
حور ببراءه: مش هعطلك والله هقعد هناك كده وبس والله
ياسين : مش هقدر  تفضلي جمبي ومخدتكيش في حـ.ـضـ.ـني بس اممم عندي فكره كل عشر دقايق تقومي تديني بوسه  ولو مقومتيش بنفسك هقوم انااديكي  بدالها اتنين
حور  بضحك : تيب اشتغل انت بس
 فرحين  غافلين  عن من يرتب لهم المكائد  ويريد السيطره علي قلبوهم الجامحه  كحصان عربي اصيل غير قابل للترويض
ولنتركهم معا يغرقون في طوفان حبهم غير المباح عنه من اي طرف منهم
  فحور تظن انو يفعل هذا لانه  واجبه اتجاه  عمه (والدها ) فقط
وياسين يظن انها طفله غير مدركه لمشاعرها   وتحبو حب تعود كما كانت في طفولتها  فهو كان امها وابيها
انها لدوامه حقا ????
——
وعند ميرا
ذهبت ميرا الي مكتب زياد لمشاغبته مثل كل مره
ميرا : وهي تفتح الباب ي هلا ي هلا فيني في مكتبك المتواضع
زياد : ضلمتي يختي
ميرا بغـــضــــب  مصطنع : دانا نورت ي رخم انت ليك الشرف ان المهندسه ميرا بنفسها جايه عندك
زياد : طب ي  بشمهندسه ميرا  اعتقد انك كبرتي  وت عـ.ـر.في ان مينفعش تدخلي الباب الا اما تخبطي  واخبط لي يا عم دا مكتبي اصلا    وهاخدو اما   اخلص جامعه  وتذهب بحواره وتحاول زحزحته من علي  كرسيه
  ليقف زياد : متزقيش ي  بالوه انتي  من  دلوقتي ي سنتي وربع  ومنمره علي مكتبي
لتضحك  ميرا بخفوت بعد ان جلست مكانه  : تب والنبي ملايق عليا القاعده هنا
ليضحك زياد : والله انتي لايق عليكي اكتر تجوزي وتقعدي في البيت تلفي محشي
ميرا : اما يبقي يجس المتعوس ال هيتجوزني هخليه يطبخ هوو  لكن انا اطبخ لع لع لع
زياد : ولو مبيعرفش يطبخ
ميرا : لا منت بيعرف يعمل مكرونه بس اي عجب لتشهق ميرا
 ليقههققه زياد : هنقضيها مكرونهه شكلنا
لتقووم ميرا ويتخبط.كتفه بيديها حاتلي بيتزا حالا
زياد : مش بدري علي الوحم ي قلبي
ميرا : بطل رخامه ي زياد
زياد بضحك لحظه هطلب  وهاجي  ليخرج من المكتب لتجلس ميرا وفي نفسها :لحد امته يا زياد هتفضل متقوليش انك بتحبني    انا عارفه انك بتحببني وانت عارف اني بحبك امته بقا هتقولي
ليدخل زياد  ويقترب منها :   الجميل سرحان في اي  لتنظر له  ميرا بألــم مفيش
ليقترب منها زياد : مالك ي ميرا في اي  لترمي ميرا نفسها في احضان زياد  ليربت زياد علي ظهرها بحنان : اهدي ي حبيتي في اي مالك
ميرا بحـ.ـز.ن : متبعدش عني
زياد :  حد يقدر يبعد عن روحه
ميرا بحـ.ـز.ن : انا حسا انك هتسبني
زياد : بطلي عـ.ـبـ.ـط   لتسكن ميرا في احضان زياد
زياد : ميرا الباب بيخبط  و والبيتزا جت
 لتنتفض ميرا  من حـ.ـضـ.ـنه يميي  نولهالي ي شبه اخلص عليها
 ليضحك زياد بصوت عالي  : يخربيتك انتي عندك شيزوفرينيا
ميرا وهي تأكل الطعام  : يخربيتك نطقتها ازاي دي
زياد بضحك : نطقتها وخلاص يختي متسبيلي حته ي مفجوعه
لتشـ.ـد ميرا البيتزا وتضعها في حـ.ـضـ.ـنها : لا دي تاعتي واحدي
ليقترب زياد من وجهها : فتخبط انفاسه خدها : طب وانا  بتاع مين
ميرا وهيه تغمض عينها : بتاعي
ليقبل زياد خدها برقه متناهيه حقا  ارادت ميرا ان يغير مسار قبلتو  ويقبل شفتيها قبله بربريه جامحه لكن هيهات ان يلين هذا الحجر  فهناك سبب لابتعاده عنها  سبب قوي   يكون حاجر بينهم بل يمكن ان يفرقهم للابد
يتبع…..
اتتت ميرا واصطحبت حور من المنزل بعد ان  اوصلها ياسين لتسوق
ميرا : هنشتري اي بقا
حور : ينهار اسود  وانا اعرف منين
ميرا : اقصد ناقصك اي يعني
حور : انا مش ناقصني حاجه  اصلا بس زي منتي شايفه لبس اطفال
ميرا : بضحك تعالي نشتري كام بدله بناتي رسمين للشغل الاول
حور : يلا
فتذهب حور وميرا  فتختار ميرا بدله رسميه مكونه من بنطال ضيق ومعه قميص ابيض ضيق وستره  ضيقه بلون الرمادي كانت ساحره وجذابه  عليها
حور : االفستان ده حلو
ميرا : بملل لا طبعا مهووزي ال عندك
ميرا : امسكت في يديها فستان خدي ده
حور : ينهار اسود دا ياسين يمـ.ـو.تني  دا عريان اوي
ميرا بضحك : مدا  مبيتخرجش بيه
حور : امال هشتريه لي
ميرا : حظك الاسود يا خويا  ألبسيه للواد شخلعيه
حور  بخجل : لا محنا اتفاقنا اننا  مش هنقرب من بعض الا اما  اكمل ١٨
ميرا بضحك : ألبسي ده وهو هيخلف الاتفاق تماما
حور بتفكير وتنظر للفستان : فهو كان فستات قصير بلون الاحمر  يصل لمنتصف الفخد  وعاري الظهر تماما    بفتحه صدر كبيره
حور بحـ.ـز.ن : مش هقدر دانا اتكسف ألبسو قدام نفسي
ميرا :  هتفرحي اما واحده تلطشو منك
حور : لا طبعا
ميرا : يبقي تعملي ال اقولك عليه
حور : ماشي  وأمري لله بعد ان انتهي التسوق اشترت حور اكثر من ١٠ فساتين   معقولين  فيهم المثير وفيهم  الواسع  وفي الطريق الي المنزل
ميرا : بت انتي هتنامي معاه في اوضته
حور: لا  طبعا هو مقاليش
ميرا : اوف تيب هيشوفك بالفستان ازاي
حور : اجربو الاول بس
ميرا : ماشي يستا
حور بخبث : عامله اي مع زياد
ميرا : هعمل اي يعني كالعاده بيتهرب
حور : مايمكن في حاجه ي ميرا
ميرا : حاجه اي تبعدو عني اكتر من ٤ سنين هو شكلو كده زهق مني
حور : يا حبيتي متقوليش كده
ميرا : اقول اي دا سافر ورجع كأنو ميعرفنيش ال كان طول النهار  بيقعد يحب فيا
دا قبل ميسافر اداني بوسه حابتلي ارتجاج
حور : يخربيت قله ادبك
لتبتسم ميرا : اي دا هو اخويا   مبسكيش ولا اي
حور : لا طبعا
لتضغط ميرا علي صك الملكيه علي رقبه حور لتؤلمها
ميرا : بأماره  دي يختي بتخيي عليا
حور : بصدmه وهي تنظر للمرأه ينهار ابيض  مش تقولي ي ميرا  زمان كلو شافني ينهار  طب جدو لو شافني هيقول اي بس
لتضحك ميرا : اي يا بـ.ـنتي دا جوزك   مش عشيقكك علشان تخافي
حور : بس بردو
ميرا : طب احكيلي يلا
حور : وهي تقرصها في  زراعها اسكتي   عيب انتي صغننه
ميرا :  اوعا ي واد ي كبير ????❤
لتقههه حور :  شوفيلي حل بقا في النصيبه دي
ميرا  بضحك : خلتيها نصيبه  حطي اسكارف  هتلاقيه  علي الكرسي ال ورا
لتومأ حور رأسها  بملل وتلفو حول رقبتها
ليصلو ألي المنزل  لتصل حور للمنزل وتركض فهو اول يوم يكون ياسين معها في المنزل
لتصل للصاله لتجد الجد وياسين  وجوانا الملتصقه بياسين  لتنغزها ميرا  لتتحرك   فتءهب بأتجاه جدها وتقبله بحب   حور :ازيك ي احلي جدو
الجد :  ازيك ي حبيبتي انا كويس
جور :  بطاقه الأتمان بتاعتك اهي   شكرا اجدو
الجد : خليها معاكي
لتنظر حور لياسين  :ازيك ي ياسين
ياسين ببرود وغـــضــــب : كويس
الجد :غيري هدومك بقا ي حور علشان نتعشي
حور : اكلت مع  ميرا برا ي جدو هنام علشان تعبانه
الجد بحنان : ماشي ي حبيتي
يجلس ياسين وهو يراقب الموقف بغـــضــــب  وغيره  نعم يغار حتي لو كان من قبلها  ممنذ قليل هو جدها  لكنه رجل في النهايه
ليخيب امل حور وتتجه لغرفتها  فترمي المشتريات علي السرير لتبدأ بقياس الفساتين الي ان اتت الي الفستان القصير لتقيسه وتقف امام المرأه تتأمل نفسها
‘—-
وعلي طاوله العشاء
ميرا : خيانه انتو  بتاكلو من غييري
الجد : ي بت انتي مش كلتي مع حور
تقول ميرا وهي تجلس مكانها : عطـ.ـلا.ق محصل  دي قالت هاكل مع ياسين في البيت
ليقف ياسين :  تصبحو علي خير هنام انا  عندي شغل الصبح
جوانا: طب وموضوعي يا ياسين
ياسين : خلاص ي جوانا تعالي بكرا علشان تستلمي شغلك
جوانا بفرح : سكرتيرتك صح
ياسين : تمام عن ازنكم
الجد : وانت من اهلو ي ابني
ليذهب ياسين الي غرفه حور  ويفتح الباب ليجدها تقف امام المرأه  تنظر لنفسها  وتتححسس مكان  مصه ياسين في رقبتها بأبتسامه واسعه   لينصدm ياسين مما ترتديه  ليغمض عينه بقوه ويقترب من السرير يبحث بكفه عن غطاء   وعيونه مغمضه وجسده يكاد ينفجر من الحراره ليلتقط الغطاء  ويضعها علي  كتفها لتنصدm حور من وجود ياسين فتطرب وتتـ.ـو.تر فيفتح ياسين عينيه لينظر لحبيبته بهيام فكيف لطفلته الصغيره ان تصبح  انوثه متفجره الانوثه هكذا
ياسين وهو يمثل الثبات : اي ال انتي لابساه ده ي حور
حور بخجل وهي تحكم الغطاء عليها اصل اصل انا كنت بجرب بس  اللبس ال اشتريتو
ياسين بغـــضــــب وصوت عاالي : نعم وانتي شرياه لي ده ليكون للخروج
حور بخــــوف وهي علي وشك البكاء : والله ابدا شرياه ليك انت ألبسو قدامك وتنفجر بالبكاء
ليلعن ياسين بصوت عالي  مما افرغ حور بشـ.ـده لتذداد بكاء
ليشـ.ـدها ياسين لاحضانو ويربت علي ظهرها اهديي ي حور اسف والله  مكنتش اعرف غير كده يعني  انتي لابسه كده ازاي واتفقنا ي حور لتقول حور ببكاء  بس انا مش عاوزه افضل بعيد.عنك انا عاوزاك
ليتنفض جسد. ياسين  بقوه : هل صغيرته تطالب به
لم يمهلها فرصه لتكمله  كلامه  لينقض علي شقتيها بقبله بربيه  ولأول مره تبادله  حور  بمهاره اكتسبته منه ليترك ياسين شفتيها وينزل الي  رقبتها ليضع علامـ.ـا.ت ملكيته ويغرز اسنانو ويعضها عضات خفيفه  لتتأوه حور بألــم  لينتقل مره اخري لشفتيها ويديه تجوب بحريه علي جسدها ليخلع فستاناها عليا  لتظهر ملابسها الدخليه بلون الاسود  ليتنفض جـ.ـسم ياسين  ليبعدها عنه ياسين بصوت لاهث ادخلي الحمام واقفلي علي نفسك ومتطلعيش الا اما انادي عليكي
لتومأ  حور بنعم وتذهب  من امامه
ليجلس علي السرير وهو غير قادر علي سحب انفاسه وجسده بات شعله من من الاثاره ليلعن ياسين  بصوت عالي  والي ان هدأ جسده يقوم ويفتح دولاب حور ليخرج منه منامه من اللون البمبي  ليترك علي الباب
ياسين : افتحي وخودي أللبسي دي
حور بخجل : حاضر  وفي نفسها يخربي ال يسمع كلامك ي ميرا هطلع قدامو ازاي دلوقتي
لتخرج حور وهي موجهه نظرها  للارض بخجل
ياسبن بثبات مطصنع : اقعدي
حور  : حاضر
ياسين : شـ.ـدها لاحضانه  اسمعيني ي حور وافهميني وحاولي  تفهمي وجهه نظري      انا مش عايز اقربلك علشان مش تيجي يوم وتنـ.ـد.مي اني  قربتلك بالطريقه دي
حور : انا عمري منـ.ـد.م  علي قربك مني
ياسين : ترضي يقولو ان جوزك حبيبك انه استغل انك صغيره
حور  وهي تحرك رأسها بمعني لا
يبقا  نبقا شطار كده  ومنلبسش كده تاني لحد بس مبتكتب كتابنا رسمي
حور بخجل حاضر
ياسين : بقولك متعيني الفستان ده كده لحد منتجوز   عايزه في اول ليله
لتلكمه حور في  كتفه : قليل الادب
ياسين اه ومنحرف
ويبعدها عن حـ.ـضـ.ـنه ويمسك خدها مكلتيش ليه ي قموصه انتي
حور ببرائه وغـــضــــب طفولي : انت قاعد جمب جوانا لي
ليققهه ياسين بمرح : طب ودي فيها اي
حور وهي تلوي فمها : لا  متقعدش جمبها هيه وحشه  وعايزه تخدك مني
ياسين : دي هتشتغل عندي في الشركه
حور : نعم يعني اي
ياسين بهدوء : انتي ال في القلب ي حبيبتي وجوانا زي اختي
لتدفن حور جسدها في حـ.ـضـ.ـن ياسين ايوه انت بتاعي وبس
ليبتسم ياسين : قومي وريني يلا اشتريتي اي
لتنتفض حور فرحه  استنه هلبس ووريك   بس تعبان  مش هتنام
ياسين : المكان ال هتنامي فيه هنام فين
لتبتسم حور : ماشي هلبس  ده واجي
لينتهي اليوم   ويذهب حور وياسين في ثبات عميق    وتشعر حور بالامان  لاول مره بعد ان تركها ياسين فهي تنام بين احضان حبيبها   امانها كم حـ.ـضـ.ـنه دافئ  ويغمرها بالحنان ???? لكن سعادتهم لن تدوم طويلا
فستبدأ  الحزان في البـ.ـارت القادm  وسيكشف عن  اشياء  قد   اخفاها الكبـ.ـار وسترت تحت التراب لكن حان الوقت لنزيل عنها التراب وتصعد للعلن ❤
يتبع…..
ليستيقظ ياسين فيجد حور نائمه في احضانه كطفل صغير  لينظر لها بحب  ويقترب منها ليقبل  رأسها  لتتململ حور في نومتها وتفتح عينها
حور بخجل : صباح الخير
ياسين :بأبتسامه صباح النور  عندك محاضرات النهارده
حور بتـ.ـو.تر من قربه المهلك لها : ايوه عندي
ياسين :  يلا قومي ألبسي علشان متتأخريش والسواق هيوصلك ويجيبك علي الشركه اول متخلصي
حور بأبتسامه : حاضر
ياسين : هروح اوضتي اغير  لحد مينقلو  لبسك اوضتي  وانتي غيري يلا
حور : ماشي
بينزل ياسين ويقبل خدها قبله رطبه طويله : انا بقول بلاها شغل  وجامعه انهارده
لتضحك حور بخفوت : لالا  دانا مروحتش من اسبوع
 ياسين بزعل مصطنع : يعني مش عايزاني طيب انا ماشي
حور بخــــوف : مقصدتش ازعلك وانا عايزاك طبعا بس بس
ياسين بضحك وهو يقبل خدها الاخر : لا انا هقوم بدل متهور
ليذهب ياسين الي غرفته ليغتسل وتذهب حور للحمام  لتغير ملابسها
لتنزل حور لتناول الافطار  ومن بعده للجامته وميرا
معها
لتأتي فتاه ما بتجاه حور وميرا
الفتاه : ايات (فتاه بعمر ٢٠ عام جميله  بقوام عرضات الازياء  ترتدي ملابس  اقل ما يقال عليها فاضحه تحب المال والترفيه )
ايات : لووسمحتو محتاجه اتكلم معاكم  في موضوع
حور : حضرتك ت عـ.ـر.فينا
ايات  : ايوه ياريت عشر دقايق من وقتكم
لتنظر حور وميرا لبعضهم بحيره
ميرا : يلا ي حور نشوفها عايزه اي
لتجلس حور وميرا وايات في كافيه
اعرفكم بنفسي انا ايات
حور وميرا : تشرفنا انا حور وانا ميرا حضرتك عايزه ممنا اي
ايات : عاوزه اوصل لجدكم من غير مزياد يعرف
ميرا :  بغـــضــــب وانتي ت عـ.ـر.في زياد منين وعايزه جدو في اي
ايات بدmـ.ـو.ع تماسيح : انا حامل من زياد وهو اول معرف رمي عليا اليمين  وقالي لازم تنزليه
ميرا  بصدmه : حامل وكنتو متجوزين
ايات : ايوه من سنتين مع بعض من ساعه مكنا مع بعض برا كنا زمايل ف الدراسه وللاسف استغل حبي واتجوزني  عـ.ـر.في  واول معرف بحملي سبني  وقالي لازم ينزل
حور بغـــضــــب : انتي مـ.ـجـ.ـنو.نه صح واي ال يخلينا نصدق
لتفتح ايات حقيبتها وتخرج  عقد زواج  عـ.ـر.في بينها وبين زياد
ايات بخبث وهي تحاول استعطافهم: اتفضلي شوفي بنفسك ياريت تساعديني لان بابي لو عرف ممكن  يقــ,تــلني
ميرا بقوه : قومي هوديكي هناك حالا
حور : ميرا بتقولي اي
ميرا بقوه : هوديها لجوزها اتقضلي
حور بغـــضــــب : بطلي هبل
ميرا : خلصي محضراتك وتعالي ي حور عن اذنك
لتذهب  ايات وميرا  للشركه وفي الطريق
ايات بخبث : زياد حكالي عنك قبل كده
 ميرا بستهزاء : قالك اي
ايات : قالي انو هرب منك لحد  اميركا لانك طفله مزعجه لازقه فيه ٢٤ ساعه وهو  زهق من  انهم قايلين انكم لبعض اما تكبرو ومش  عارف بواجه جدو ازاي انو مش عايزك ولا طايقك وانك ازاي تافهه وكل همك  الاكل  وتضحك ايات بس طبعا كنتي طفله وقتها دلوقتي كل حاجه اتغيرت
ميرا بشرود  : عندك حق كل حاجه اتغيرت
لتنزل ميرا من السياره وتتبعها ايات
ميرا : اتفضلي استني هنا
ايات بفرحه :هتخليني اقابل الباشا
ميرا بأبتسامه :انا مش عبـ.ـيـ.ـطه اما اتأكد من كلامك هخليكي تقابلي جدو  هتأكد من زياد الاول وهخليكي تقابليه تصفو اموركم مع بعض انتو كبـ.ـار كفايه علي انكم تدخلو حد في اموركم الشخصيه
ايات في نفسها : بحسبها ساذجه لو كنت قابلت  الباشا الكبير كان جوزنا بس زياد هيقــ,تــلتني انا عارفه
لتدلف ميرا الي الاسانسير لتقع كل حصونها وتجهش في البكاء  وفي نفسها كده ي زياد هنت عليك لتمسح دmـ.ـو.عها  بطرف يديها كالأطفال في طفل في النص مش لازم مش لازم ابدا اقف في طريقهم
لتدف الي مكتب زياد وتترك الباب تركات خفيفه
زياد ؛ اتفضل  لتدلف ميرا
زياد بمرح : اي ده اخيرا تهزيقي فيكي جاب  فايده  اخيرا  خبطتي
 تنظر له ميرا بعيون محمره من اثر البكاء
لينهض زياد من مكانه ويذهب اليها ويشـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه لتشعر ميرا بالدفئ في احضانه : مالك ي ميرا في اي معيطه لي   لتدفعه ميرا عنها وتخرج من حـ.ـضـ.ـنه في وسط ذهول زياد
وتقول  بصوت عالي : انت لي عملت كده لي  تعيشني في وهم    حـ.ـر.ام عليك  قبل متسافر تقولي بحبك وتعلقني بيك من ٤ سنين واكتشف دلوقتي انك متجوز ي زياد متجوز هنت عليك ازاي قولي هنت ازاي اخر مكنت  اتوقعو انك تعمل كده فيا
لينظر لها زياد بدهشه  وكأن دلو ماء بـ.ـارد سكب فوقه
ليبتلع زياد ريقه : انا مش فاهم حاجه فهميني
ميرا بهدوء بعد نوبه البكاء : ال لازم تفهمو ان في طفل في النص دلوقتي   مينفعش تسيبو
زياد : طفل اي يا ميرا  فهميني
ميرا بهدوء: ايات تحت هبعتهالك اتفاهم معاها وياريت تتوصلو لحد  قبل مالموضوع يوصل لجدو
 ليضع زياد يديه علي كتفها  : ميرا اسمعيني دي كانت غلطه والله انا بحبك بحبك انتي وبس
  لتبعد ميرا يديه بهدوء: جت متأخره ي زياد  عن اذنك وتذهب من امامه
ليقف زياد ولاول مره يشعر انه عاجز عن فعل شئ  هل سيخسر ميرا حب طفولته سيخسره بسبب لعبه حقيره
لتصل ميرا لمكان جلوس ايات
ميرا بهدوء عكس البركان التي بداخلها : اتفضلي معايا
ايات بخبث : ممكن تفضلي معايا جوه اصلو ممكن يضـ.ـر.بني
ميرا  بدهشه : يضـ.ـر.بك
ايات بدmـ.ـو.ع  :ايوه انا خايفه
ميرا : اوك هاجي معاكي
وتذهب معها ميرا وبمجرد ان  دخلت ميرا وايات الي المكتب  قام زياد من مكانه وانقض علي ايات كذئب شرس  وجرها من شعرها
زياد : انا تخدعيني انا يا بت ومفكره اني مش هعرف اللعبه الوسـ.ـخه ال عملاها
ايات  : انا مراتك ومعايا ال يثبت
وتحاول ميرا فكك الشباك بينهم
ليقول زيادبأستهزاء : يلا برا ي ميرا  واحد ومراتو وبيفكو  مع بعض شويه متتحشريش بينا
ميرا بدmـ.ـو.ع انا ي زياد
زياد بغـــضــــب :طلاما انتي صدقتي اني ممكن اخونك بيقا يلا برا عليلي البيت
لتخرج ميرا بدmـ.ـو.ع من المكتب وتذهب الي القصر
ليرفع زياد هاتفه ويكلم حراسه ليأتو ويأخذو ايات  للمخزن  وطلب منهم احضار طبيب نسا
————–
وعند حور
لم تكف علي الاتصال علي ميرا التي لم ترد عليها مما زاد قلقها
لتتصل علي ياسين وهي تبكي
ياسين : اي ي حور في اي
حور : ألحقني ي ياسين
ياسين بخــــوف : في اي ي حور مالك
حور : ميرا وزياد  ولا تستطيع الاكمال لتدخل في نوبه بكاء اخري
ياسين بخــــوف : انا جايلك متتحركيش
ليركض من المكتب لينظر كل من في الشركه له بأستغرب ليصل بسرعه البرق الي الجامعه ليتصل بها  متغاضي عن نظرات الاعجاب من  الفتيات بأتجاهو
لترد  حور ببكاء : نعم ي ياسين
ياسين : انا في الجامعه عند الباب
حور ببكاء : جيالك اهو لتأتي حور وتركض بأتجاه ياسين وترمي نفسها بين احضانه ليلتقطها ياسين بحب وحنان  وكل من في الجامعه ينظر لهم
ياسين بهمس مالك ي حور
حور ببكاء  : اصل ميرا وزياد متخانقين
ياسين : طب اهدي كده  وتعالي معايا
ليأخد ياسبن حور ويتجهه للكافتيرا   الخاصه بالجامعه  ليجلسها بجانبو ويأخذها في حـ.ـضـ.ـنه احكي في اي لتحكي حور كل ما حدث
ياسين بحنان : اهدي ي حبيتي ميرا غلطت انها صدقت البت دي
لتنظر له حور ببراءه : ممكن تكون البت دي بتكدب
ياسين : دا اكيد
حور : بس دي معاها  عقد.جواز
ياسين بضحك : ما يمكن مزوراه
حور بفرحه : يارب تكون بتكدب انت متعرفشىميرا بتحب زياد ازاي  لتشهق ميرا وتضع يديها علي فمها اقصد زي اخوها يعني
ياسين بضحك  : اه  منا عارف  لدرجه انو خطبها مني بدل المره عشرين ورفضتو
لتحاول ميرا الخروج من حـ.ـضـ.ـنه ليزيد ياسين علي احتضانها   ياسين : عمرك متخرجي من حـ.ـضـ.ـني فاهمه مهمها اتخانقنا ولا مهمها كان بينا مشاكل
ميرا  بغـــضــــب طفولي : وانت ترفضو لي  وانت عارف ان وهما بيحبو بعض
ياسين : علشان  ميرا صغيره
حور  : بس انا  اصغر منها ومتجوزه
ياسين يضحك : نص متجوزه تقصدي
حور بخجل : اسكت بقا انت لازم توافق عليه
ياسين : ارشيني
حور بخجل : عايز فلوس
لبقترب ياسين من اذنها ويهمس بشئ جعل حور تحمر خجلا : انت قليل الادب
ياسين بضحك : امـ.ـو.ت انا في الفراوله دي
حور تحاول تغير مجري الحديث : هو انا عندي محاضرات
ياسين : لا تعالي اوصلك البيت شكلك تعبانه  وعلشان تطمني علي ميرا
حور : بلهفه هي في البيت
ياسين:  ايوه
لتقف حور لتذهب ليوقفها صوت شخص ما : انسه حور
لتنظر له حور بخــــوف : ينهار اسوح ياسين هيقــ,تــلني
يتبع…..
حور : بلهفه هي في البيت
ياسين:  ايوه
لتقف حور لتذهب ليوقفها صوت شخص ما : انسه حور
لتنظر له حور بخــــوف : ينهار اسوح ياسين هيقــ,تــلني
——————–___——-
حور : نعم ي دكتور
اسر بأبتسامه سامجه راحه فين يا انسه حور
  حور بخــــوف : انا مروحه يا  دكتور اسر في حاجه
اسر  بابتسامه :بس ي حور للسه عندك محاضرات مش فتحضريهم ولا ايه
حور بأبتسامه : لا ي.دكتور  اسر علشان تعبانه بس
ليضغط ياسين علي يد.حور
ويمد يديه للسلام علي الدكتور
ياسين  بأستهزاء: حضرتك مين ومالك بيها
اسر : انا  الدكتور بتاعتها بدرسلها ماده … وحضرتك اخوها
ياسبن بغـــضــــب  : لا ابن عمها
اسر : اها حضرتك كنت عايز اقابل ولي امر الانسه حور
ياسين بأستهزاء لي شخبطت علي كتبها
اسر يضحك : دmك خفيف ي استاذ ياسين حور من اكفأ الطلاب عندي
ياسين ببرود وبعدين فتنظر له حور بخــــوف وتهمس : يلا نمشي
باسين بهدوء : نمشي لي  خايفه من اي
حور بخــــوف : مش خايفه من حاجه   اصل هو رخم يلا
اسر : حضرتك معايا
ياسين  ؛اتفضل
اسر بهدوء اصل  انا كنت عاوز اتقدm لانسه حور    لتحمر عين ياسين بغـــضــــب  ويمسكه من تلاليب ملابسه    بتطلب ايد مراتي   واللله لاقــ,تــلك
اسر بخــــوف : معرفش والله انها مراتك   صدقني  انا يادوب دكتورها وعمري مشفت في ايدها دبله   ولم يكمل كلامك ليقوم ياسين بلكمه لكمه قويه ليقع علي اثرها علي الارض ليترتعب حور عنـ.ـد.ما وجدت  الدmاء تخرج من اسر  لينخفض ياسين  له ويشـ.ـدو من تلاتيبو ألــمحك بس  مجرد انك لمحتها بعينك دول هقلعهملك وركز في الشرح بتاعك علشان مخلهوش يوحشك
حور ببكاء : حـ.ـر.ام عليك الناس بتتفرج علينا
ياسين بغـــضــــب: اخرصي خالص
 ليترك ياسين اسر ليقع علي الارض ويتجتمع  حوله الطلاب  ليسندوه  وليشـ.ـد ياسين حور خلفه   ويفتح بابا السياره بعنف  ادخلي
حور  بخــــوف : حاضر
ليسوق السياره ويضغط بيديه علي المقود الي ان ابيضت مفاصل يديه
حور : والله ي ياسين هو انا عمري مكلمتو برا المحضره
ياسبن بصوت عالي  مهو لو مكنتيش بتترمقعي معاه مكنش طلب طلب زي ده بس الاستاذه  مقديها دلع حظرتك مليون مره  انك متكلميش اي راجـ.ـل بس الهانم  لا فرحانه انها متجوزه واحد.جاي بخطبها ي فرحتي بيككي
حور  بصوت عالي اوعاك اوعاك ي ياسين تشكك في اخلاقي  هو لو انا بتمرقع معاه مكنش جه وطلب ايدي بس حضرتك   ال مبتفهمش  وغبر كده محدش يعرف اني متجوزه  اه يمكن علشان  سعاده البيه ياخد راحتو مع  جاسمين هانم اوعي تفكرني اني عيله ومش فاهمه
ليقطعها ياسين بقلم علي وجنتها  ارتدت اثرو للخلف
ياسين بغـــضــــب مسمعش صوتك لحد منوصل للبيت فاهمه  لتصمت حور والدmـ.ـو.ع تنزل علي وجنتها  بصمت   وصلو للقصر لتنزل حور   من السياره وتركض علي غرفتها لتبدأ نوبه البكاء المتواصله
لينظر ياسين بشرود   لمكان ركضها
ياسين : وينادي علي الخادmه جهزيلي شنطتي انا مسافر
الخادmه : حاضر ي باشا
ليجلس  ويتصل علي جوانا
ياسين : جوانا جهزي نفسك هتسرفي معايا
جوانا  بفرحه : حاضر  الساعه كام
ياسين : علي ٦ المغرب
جووانا:  اول
—————
عند زياد ليطول بذكرياته منذ ٤ سنوات
فلاش باك منذ ٤ سنوات
لينصدm زياد بفتاه وهوو ينظر للجامعه بأنبهار شـ.ـديد فكان حلمه الدراسه هنا
زياد : I’m sorry
وليساعدها علي الوقوف
زياد :are you okay
ايات بأبتسامه جذابه : yes I’m fine
زياد : محدث نفسو ينهار اسوح اتأخرت
ايات  بأبتسامه : انت مصري
زياد : مصريه فيقول بطريقه مسرحيه في حـ.ـضـ.ـن اخوك ي فواز ي حبيبي
ايات بضحك : شكلك سنه اولي شكلي
زياد : باين عليا الدهوله كده
ايات بضحك جدا جدا
وبعد هذا الموقف اصبح زياد وايات اعز من الاصحاب فكانت ايات تعشق زياد وزياد كان يعتبرها اختا له
لتصل  ايات علي زياد ببكاء
زياد : مالك ي ايات
ايات ببكاء : الحقني مصيبه تعاله البيت  ليا بسرعه
ليذهب ايات لها البيت بسرعه ليجدها تجلس وتبكي بتمثيل
زياد بلهفه حصل اي
ايات  : بابا جابلي عريس وقال   لازم تتحوزيه   وانا خفت  وقلتلو اني متجوزاك مش عارفه اعمل اي
زياد   بصدmه :متجوزاني ازاي انا بعتبرك اختي
 ايات :بابا هيقــ,تــلني ي زياد  وتدخل في احضانو احميني
زياد : طب اعمل اي
ايات  بدmـ.ـو.ع : مفيش الا حل نكتب ورقه ونوريها لبابا   وبعدها نقطعها اما الموضوع ينساه وخلاص
زياد  : بس
ايات وتزداد صوت بكاء
زياد.هشش خلاص محصلش حاجه  هعمل كده متخافيش مش هيأذيكي
فبعد ان كتب  العقد ال عـ.ـر.في
 تشاء الاقدار ان  يشرب زياد.حد السكره  بسبب معرفه بطلب شاب الزواج من ميرا فطلب من ياسين الزواج من ميرا  فيخبرة ياسين  بتأجيل لااومرلخين انهاء الدراسه فخاف ان تحب صغيرته شاب غيره فشرب لينسي  فتستغل  ايات الفرصه وتنام معه لتصبح زوجته لكن كان يتخيل ان من معه  ميرا فكان يهمس بأسمها بحب   ليستيقظ وينصدm بأيات بجانبه لينتفض من مكانه
ياسين  ايات قومي
لتنظر له ايات بحب  نعم ي حبيبي
ياسين : ال حصل ده مكنش لازم يحصل انا كنت شارب و انتي ازاي ممنعتيش
ايات وهي تلعب بأزار قميصه  بدلع امنع جوزي لي حته حـ.ـر.ام
ياسين بغـــضــــب :  انتي هبله دي ورقه ولعبه ولو  مفكراها حقيقي يبقا انتي طالق   وبالنسبه  وهو يشـ.ـد شرشف السرير فين شرفك ي محترمه
لتقوم ايات بصدmه : اخرس  ي حـ.ـيو.ان انت مارست معايا  خارجي بس
زياد بخبث فهذا مكان يريد الوصل اليه : يبقا كده تمام  عن ازنك ي انسه
ايات في نفسها  طلقتني ي زياد  علشان خاطر ميرا ال كنت بتقول اسمها انبـ.ـارح دي والله لفرقكم وعد
باااككك
ليرتفع صوت رنين زياد ليخرجه من  افكاره
الحارس : جبنا الدكتوره ي باشا
زياد : تيب انا جاي
يتبع…..
في طريقهم للسفر لبـ.ـاريس
يجلس ياسين بطائره وبجانيه الحيه جوانا (تنشلي ي بعيده ) جوانا بدلع  :  هو انت مش قلتلي يا  ياسو انك هتاخد حور معاك
ياسين بحزم : حور تعبانه غير كده مقدرش اخد اي حد من الشركه بدون اعلامع قبلها بأيام فملقتش غيرك   وياسو دي في البيت ي جوانا احنا راحين نشتغل
لتبتسم جوانا له  : ماشي ي  ياسو بس هتفرجني علي بـ.ـاريس دي اول مره اجيها
ياسين : تمام اما نخلص شغل ابقي افكر في الموضوع ده
جوانا :  بفرحه وضحك وعاوزه اعمل شوبينج كتير
ياسين ببرود : تمام هنام انا اول منوصل  عـ.ـر.فيني
جوانا بدلع ومياعه : ماشي  و عنـ.ـد.ما ذهب للنوم نزلت برأسها علي  كتفه  واخرجت هاتفها والتقطت عده صور
وكلمه امها  تتردد في رأسها : استغلي اي فرصه علشان تقربي منو واي  لحظه صوريها هنستغلها فاهمه ي جوانا
تبتسم جوانا بفرح : بعد السفريه دي هبقا مراتك يا ياسين وهفرق بينك وبين حور وعد وعد مني وتبتسم بخبث وتنام علي كتفه
تنادي مضيفه  الطيران  علي ياسين ليستجيب ياسين لنادئها ويستيقظ
المضيفه : اربط حزام الامان الطياره علي وشك الهبوط ي فنـ.ـد.م
ياسين : ببرود تمام
ليقوم بهزز جوانا لتسيقظ جوانا : احنا وصلنا واوو
بعد ان وصلو لمطار بـ.ـاريس توجهه ياسين وبصحبه جوانا للفندق
ياسين : جهز بأسم ياسين  المنشاوي (مترجم )
موظفه لاستقبال : اجل سيدي يوجد جهز بجناح المتزوجين
لتغتاظ  جوانا بمجرد ان تذكرت ان حور وياسينها متزوجين
ياسين : اريد.حجز الجناح ومعه غرفه منفصله
موظفه الاستقبال : لا يوجد غرف فارغه مسيو
ياسين  بغـــضــــب : يعني  اي  مفيش اي غرف هتقضي
الموظفه بخــــوف : بعد بكرا هتفضي اوضه
لتقرب جوانا من ياسين وتهمس له : خلاص يا ياسين نقضي الليله دي هنا ونشوف بكرا فندق
ياسين بغـــضــــب: انتي فاكره الحجز في بـ.ـاريس سهل لازم قبلها بأسبوع
جوانا بهدوء : يبقا نقعد في الجناح مع بعض لحد  مالاوضه تفضي اكيد الجناح فيه اكتر من سرير وكمان  احنا  ولاد عم يا ياسو
ليقتنع  ياسين  : تمام ويتوجهه للجناح بعد ان اخذ المفتاح من الموظفه
ليذهب ياسين الي غرفه في الجناح بصمت ويتكرها في الصاله
جوانا : اوف بقا لازم اعمل حاجه  مينفعش اقعد كده
—–
وفي مكان اخر  في قصر المنشاوي
 تعبت حور من كتر البكاء  بجانب  اصابع ياسين التي تزين خدها لتنظر لنفسها في المرأه بألــم  ولنفسها ماشي ي ياسين  اما وريتك لازم اروح اشوف ميرا
 كانت ميرا نائمه من كتر البكاء  لتترك حور الباب  لم يأتيها الرد  لتخاف حور ان يكون حدث شي لميرا لتفتح الباب  بخــــوف
حور ميرا ميرا انتي كويسه
لتنتفض ميرا من مكانها  في اي زياد حصلو اي
حور : اهدي ي ميرا زياد كويس انا بطمن عليكي يس
لترمي ميرا نفسها في احضان حور وتشهق في البكاء لتربت حور علي ظهرها وتبكي هي الاخري لتهدأ ميرا وتخرج من حـ.ـضـ.ـن حور
لتنظر لوجهها برعـ.ـب : مالو وشك ي حور
لتضع حور يديها علي مكان صفعه ياسين : وتررق عيناها بالدmـ.ـو.ع : ياسين
ميرا بصدmه:  ضـ.ـر.بك
حور : ايوه
ميرا : لي حصل اي
 لتحكي حور لميرا  كل ما حدث في السياره
ميرا : طب هوفين دلوقتي
حور : معرفش لتنادي ميرا الخادmه
الخادmه :نعم ي ميرا هانم
ميرا : هو زياد رجع وياسين فين
الخادmه : زياد بيه لسه مرجعش وياسين بيه جه وجهز  شنطه السفر وسافر مع جوانا
لتشهق حور : سافر معاها ازاي
الخادmه : معرفش ي هانم
حور : طيب روحي انتي
لتذهب الخادmه من امامهم
ميرا بغـــضــــب شفتي يا فالحه اهي هتسرقو منك زي مزياد اتسرق مني
حور بخــــوف : انا  هقوم اتصل عليه
لتذهب حور وترن علي ياسين
———
عند ياسين
يدلف لغرفته ويغير ملابسه   ويجلس يفكر كيف احوال حور لكن يجب ان  يعـ.ـا.قبها علي ارتفاع صوتها عليه   ياسين : عقـ.ـا.بك هيبقا شـ.ـديد ي حور  هوريكي
ليقطع تفكيره ارتفاع  صوت هاتفه ليجد المتصل حور
ليفتح الخط
ياسين ببرود  في اي ي حور حصل اي
حور ببكاء انت سافرت من غير متقولي
ياسين : وفيها اي كنتي وليه امري
حور ببكاء : انا مراتك حبيبتك
ياسين : لحد ١٨  هكتبو رسمي وتاني يوم هطلقك  اقفلي
لتشهق حور  : لاللا ي ياسين انا بحبك   متعملش فيا كده حـ.ـر.ام عليك
ليغلق ياسين الهاتف في وجهها  وفي نفسه منتي مش هتفضلي  متدلعه كده  لازم تحسي بالمسؤليه لانك في يوم هتبقي ام عيالي  ليشعر بالعطش ليخرج من الغرفه  للمطبخ ليشرب
—–
وفي غرفه جوانا لتسمع خطوات ياسين بالخارج   فكانت ترتدي  قميص نوم مثير يبين اكثر ما يخفي
لتذهب خلفه للمطبخ
—-
جوانا :  اي ده ياسين
ياسين وهو يعـ.ـيطيها ظهره بعد ان رأه ملابسها :  اي ي جوانا  ال لابساه ده حد يطلع من اوضته كده
جوانا بمكر ؛ اصل كنت عطشانه ومتوقعتش انك تبقا برا في الوقت ده
جوانا هاخد الكبايه وامشي : لتوقعها من يديها متعمده لتتهشم الي  مائه  قطعه   لتنزل ميرا علي ركبتيها لتلم قطع الزجاج
ياسين بفزع : هتتعوري متلميش جاحه
جوانا :  طب امشي ازاي دلوقتي هيدخل في رجلي ليرتدي ياسين خفه   ويذهب لها ويحملها بين زراعه  وويضعها علي  الكنبه
 ياسين وهو ينظر للاسفل  : ادخلي اوضتك ألبسي حاجه
لتومأ جوانا بنعم  وتذهب من امامه وتذهب غرفتها لتحكي لامها ما حدث
الام المهم ي فالحه  تكوني صورتي
جوانا فديو كامل هاخد منو صورتين وهو شايلني
لتضحك الام  بفرح  انتي بـ.ـنتي بحقيقي   علي اخر السفريه دي لازم يحصل ال اتفقنا عليه فاهمه
جوانا موءكده : اكيد هيحصل ي مامي
——
وعند ياسين ينعل بصوت عالي في غرفته فهو بحاجه لحبيبته حقا  لينام وهو يشعر بالضيق
—-
لتذهب  حور  لميرا  لتخبرها ما حدث وما قاله ياسين
لتدخل الغرفه وتبدأ بحكي ما حدث لميرا ببكاء  ليتربت ميرا  علي ظهر حور  اهدي هيرجعلك اكيد
يا حبيتي دا بيحبك ليقطع  حديثهم   دخول زياد المفاجئ زياد بغـــضــــب وصوت عالي : اطلعي برا ي حور
حور بصدmه : لي هتعمل فيها اي
زياد :  قلت اطلعي   اخلصي
ميرا بخــــوف : والنبي ي حور  لا متطلعيش  مش شايفه شكلو هيضـ.ـر.بني اكيد
حور بطمئنه :  مش هيضـ.ـر.بك   متخافيش  زياد ميعملش كده
ميرا بصراخ : لالا دا كان مـ.ـو.ت  ايات من الضـ.ـر.ب
ليشـ.ـد زياد يد حور ويخرجها من الغرفه علي اوضتك.
حور بخــــوف : حاضر .
ليقترب من ميرا   لتنظر له بخــــوف
ميرا : عايز اي يا زياد
زياد : بخبث عايزك   هكون عايز اي مثلا
ميرا بخــــوف : تب اطلع برا
زياد :لي ي حبيتي دانا هدخل عليكي النهارده
ميرا  بخــــوف : هتدخل عليا ازاي
زياد : مت عـ.ـر.فيش اني متجوزك من سنه اصلا
ميرا برعـ.ـب متجوزني ازاي
زياد : زي الناس ويخرج من حقيبه كانت في يدبه قميص لنجري قصير ألبسي ده
ميرا : لالا اي ده ي قليل الادب
زياد  بصوت عالي : ادخلي الحمام غيري يلا اخلصي
ميرا بخــــوف حاضر حاضر وتركض للحمام لتلبسه
ليجلس زياد ويتنتنهد بحـ.ـز.ن
فلاش باك
ليتصل ياسين علي زياد قبل ان يركب الطائره
ياسين بغـــضــــب : اي  القرف ال سمعتو ده البت دي حامل منك بجد  ورقه جواز اي دي
زياد : اهدي يا ياسين وانا هحكيلك كل حاجه ليحكي له   كل شي من بدايه تعرفو بها الي ان طلقها
ياسبن بغـــضــــب : وهتعمل اي مع ميرا
زياد بحنف ميرا مراتي متنساش
ياسين : معرفش عقلي كان فين وانا موافقك تكتب عليها من غير متعرف دي قال ايه  خايف لحد يخدها منك
زياد بحنف خلاص  يا عم اعمل اي بس   مراتي من سنه ومكلمتهاش كلمه تبل ريقي وانت  يا عيني عليك  داخل طالع مع حور
ياسين :  عمتا طالح ميرا وفهمها ومتقساش عليها واوعه فاهم اوعه تقربلها قبل الفرح
زياد : هربيها شويه علشان تثق فيا
ياسين : عندك حق انا مسافر خلي بالك من حور
زياد : هيه حور مش جايه معاك
ياسين : لا لازم حور تتربي وتفهم المسؤليه ال هتتحط فيها بعد شهر  يلا هقفل علشان معاد الطياره
ليتبهد ياسين : وانا رايح اشوف الدكتوره عملت اي مع الزفته ايات
ياسين : تمام ابقي طمني
زياد  : اوك
لينهي الكلام مع ياسين تزامنا مع خروج الطبيبه من عند ايات
الطبيه حضرتك المدام مش حامل
زياد : حضرتك دي انسه مش مدام
الطبيبه : لا يا فنـ.ـد.م دي مدام واضح جدا ان الممارسه ال تم فيها فض الغشاء كانت قريبه   يعني من اسبوع مثلا
زياد بصدmه طب شكرا اتفضلي
ليذهب لها والشر يتطاير من عيونه
زياد مين  بعتك تعملي المسرحيه دي اتكلمي
ايات بخــــوف مش حد انا بحبك وعايزاك  يا زياد
ليقترب منها زياد مزمجرا لولا العشره ال بينا كنت قــ,تــلتك يلا قومي امشي  احسن مقــ,تــلك وخلي الباشا ال  ضيع شرفك يتجوزك  بدل الفضايح لتخرج ايات ركضا وهي تشعر انها خرجت من عرين الاسد حقا لكن زياد لم ينسي اخد ورقه الزواج ال عـ.ـر.في منها طبعا
بااككك
ليقطع تفكيرع روأيته لميرا وهي ترتدي برنص طويل   فخمن ان القميص تحته
ميرا بخــــوف : انا هعرف ياسين كل حاجه انت فاهم انت جايلي لي روح لحبيبه القلب  بتاعتك ام ابنك
لينظر لها زياد  بحده وغـــضــــب اقلعي البرنص ده
ميرا بخــــوف : لاا لاااا عيب
زياد بغـــضــــب هعد ل٣ لو مقلعتيش صدقيني   هتتمني المـ.ـو.ت بعد  ال ههعملو فيكي
لتقلع ميرا البرنص بخجل وتبكي بصمت
لينظر لها زياد برغبه جامحه ها قد انقلب السحر علي الساحر ????????
……… نعلق دول بقا ونروح البت حور
حور ببكاء زمانه بيضـ.ـر.ب ميرا يارب اعمل اي بس اقول جدو   اوف بقا  ليرن هاتف حور برقم غريب لترد األو ألو مين معايا
المجهول : حور  انا بحبك
حور بشـ.ـده: حضرتك مين
المجهول : انا ال هتبقي ملكي قريب قريب اوي ي حوريتي ويغلق الخط لتنظر حور لهاتفها  بغـــضــــب اهي كانت ناقصه ده كمان
انا هنام خلي اليوم ده يعدي يارب بقرفه بقا
……………
ليستيقظ ياسين علي صوت الهاتف
لينظر ليجده جده
الجد : ازيك ي ياسين يا ابني
ياسين : حضرتك لسه منمتش
الجد : لا ي حبيبي   الصبح طلع عندكو صح
ياسين ايوه ي جدي
 الجد : الواد زياد في اوضه ميرا بقالو يجي ساعه وانا خايف عليها
ياسين : سيبو يربييها ي جدو
الجد بأستسلام :ماشي ي حبيبي اختك وانت ادري بمصلحتها  اسيبك ي حبيبي علشان تخلص شعلك
ياسين : نام انت ي جدي  وانا هقوم علشان اخلص الثفقه النهارده وارجع  بكرا
الجد بمكر : لي  مراتك وحشتك
ياسين بضحك : طبعا وحـ.ـشـ.ـتني
الجد : مين قدك ي عم مع السلامه
ياسين بضحكك : سلام  ليقوم ياسين ليرتدي ملابسه  لينهي هذه الصفقه  بسرعه ليعود لمحبوبته فلقد اشتاق لها حد الجحيم اشتاق لشفتايها لعيناها  لخجلها ولحماقتها  ليتنهد ياسين ويقول بخفوت احبك حورييتي
يتبع…..
ليأتي صباح  محمل بالفرحه علي قلوب عشاق والحـ.ـز.ن علي قلوب عشاق اخرون
ليتتمم ياسين الصفقه بمساعده جوانا
ياسين : جوانا جهزي نفسك هنرجع بكرا
جوانا بصدmه :بكرا ازاي دا احنا لسه جايين انبـ.ـارح انت قلت هتفرجنا علي بـ.ـاريس
ياسين ببرود : ميرا وزياد فرحهم قرب ولازم انزل
جوانا : ازاي ولاد عمي هتيجوزو وانا معرفش
ياسين : محدش يعرف يلا  جهزي شنطتك طيرتنا هتمشي الصبح بدري
جوانا بأستعجال :  طلب اخير  نسهر في البـ.ـار بس
ياسين : اسهري انتي ي جوانا انا مش عايز اسهر
جوانا بعطف : افرض حد دايقني  ومعايش راجـ.ـل وانا في بلد غريب  اخاف
ياسين  بأستسلام : طيب ي ميرا هاجي معاكي
لتدلف  جوانا وترتدي فستان احمر اللون ناري قصير جدا ويرتدي ياسين  بنطال جينز ازرق وتشرت ابيض يعليه بليزر ازرق  غامق فكان  رائع الحمال وخاطف للانفاس
ليدلف لداخل الملهي وبجانبه جوانا  وما ان جلسو علي الطاوله  طلبت ميرا خمر كثير
جوانا :  عن اذنك هروح الحمام واجي
ياسين : تمام
لتذهب جوانا للنادل
جوانا وهي تعطيه بعض من المال  : حط ده في  اي حاجه يطلبها  ياسين بيه
يومأ النادل بخبث : ماشي ي هانم
 جوانا : هتشرب اي ي ياسين
ياسين : عصير بس
جوانا : لي كده متشرب معايا فودكا
ياسين : لا عايز افوق بكرا
جوانا :بخبث اوك  الحمد لله ههه
فلاش باك
جوانا قبل السفر
حوانا : ماما ألحقي هسافر مع ياسين بـ.ـاريس
الام : يبقا لازم اسرقيه من ال أسمها حور دي فاهمه
جوانا : هو بيحبها ي ماما شايفه ازاي بيعاملها
الام : يبقا ندبسو وتسرد عليها خطه محكمه
بااك
لتبتسم جوانا وهي تتذكر قصه امها ليحضر النادل العصير   ليبدأ  ياسبن بالهلوسه بفقدان الوعي الجزئي شيئ فشيئا لتقوم جوانا وتقترب منه
بدراما مصطنعه مالك يا ياسين انت سكرت ياربي
  لتطلب من حارس مساعدتها لتنقله لغرفته
لتقوم بزرع الكاميرا امام السرير وتخلع لياسين ملابسه بأكملها  وتقترب من شفتيه تقبله بنهم شـ.ـديد اما عن ياسين فكان بين حاله الا وعي  لتقلع جوانا ملابسها وتبدأ بأخد صور عديده وترسلهم لوالدتها  وتنام في احضانو لتوهمو ان حدث شي بينهم ليفتح ياسين عينه في الصباح ليجد جوانا تتوسط صدره العاري وهي عاريه  لينتفض ياسبن من علي السرير ويرتدي بنطاله
ياسين يغـــضــــب جوانا قومي
لتصرخ جوانا   : ينهار اسود حصل اي  احنا سكرنا يالهوي ي ياسين ماما هتقــ,تــلني (مثلي بختي مثلي اتفو  ليشـ.ـدها ياسين  : ألبسي وقومي هخدك اكشف عليكي
جوانا ببكاء  :  لا مش قادره
ياسين يغـــضــــب قلت قومي ألبسي اخلصي
جوانا بخــــوف حاضر
لينظر ياسين  للمفرش السرير ليتنهد براحه لا يوجد اثر لأي دmاء
لتخرج جوانا ويذهبو للطبيبه لتتطمأنهم انها مذالتت عذراء
ليركبو السياره للتوجه للمطار وفي الطريق
ياسين : بصي ي جوانا انتي زي اختي واحنا مكناش في وعينا  ال حصل ده مش لازم حد يعرفو
حوانا بدmـ.ـو.ع مزيفه : هووانا هفضح نفسي يعني
ياسبن بغـــضــــب : اي هتفضحي نفسك دي دي يمكن كل ال حصل بينا بوستين ي جوانا متكبريش الموضوع
جوانا تمام: وفي  نفسها اهي باظت الخطه يا ماما يأم العريف اوف
ياسين في نفسه :  مقدرتش ابعد عن حور يومين  ولو كان الموضوع ده حصل كنت خسرتها للابد
ليقطع تفكيره وصوله للمطار ليترجل من السياره  ويتجهون للطائره وسط جوانا السارحه في خطتها الفاشله  وياسين المشتاق لعشقه حبيبته  حور
——————
????????  وطبعا  جينا للحته المهمه ال زياد هيعملو في ميرا ????????   كلكم مستنينها منحرفين????????
——-
وعند زياد
لتقلع ميرا البرنص بخجل وتبكي بصمت
لينظر لها زياد برغبه جامحه ها قد انقلب السحر علي الساحر ???????? ليبتلع زياد ريقه  بصعوبه وتظلم عينيه   لتنظر له ميرا  بخــــوف ميرا: زياد اسمعني ليقطع حديثها   اطباق زياد شفتيه علي شفتيها بقبله بربيه وحشيه   اخرج بها كبت السنوات الماضيه لتصدm ميرا  بشـ.ـده  وتحمر خجلا  وترتجف من هول الموقف فها هي بين احضان عاشقها فكم تمنت تذوق شفتيه الغليظه  يالا طعمها المسكر للحواس  شعرت ميرا انها  تعلو فب السماء   يلا هذا الاستسلام المخجل  ليبتسم  زياد علي معشوقته فها هي  تنسي كل ما مضي من لمسه من فقط  ليلاحظ ارتجافها بين يديه  ليفصل القبله وبشـ.ـدها لاحضانه ليتقابل جسدها الطري صارخ الانوثه بجسده الرياضي العريض لتبث له كهرباء سارت في كل جسده
زياد بصوت  يحاول ان يجعله طبيعي : اهدي متعيطيش
ميرا : اصل والله هي جت ورتني  وتبدأ في نوبه بكاء ثانيه
زياد وهو يمسد علي شعرها  : طيب اهدي متعيطيش خلاص  يا ستي انا اسفلك
ميرا  وهي تمسح دmـ.ـو.عها بأطراف ملابسها كلاطفال وتخرج من خضنه وتنظر له  ببراءه: يعني مش زعلان مني بجد
ليبتسم زياد بحب :  عمري مزعل منك و يهوي علي وجنتها مقبلا اياها قبله رطبه  خدرت حواس ميرا
ميرا بخدر : حد يشوفك وانت هنا
زياد بحب : يا ميرا  انتي مراتي وبحبك
ميرا بصدmه : مراتك ازاي   بس انت  بتهزر
زياد بمشاكسه : يعني وبحبك  دي شفافه
ميرا بضحك : لا مش شفافه منت عارف اني بحبك
لينظر زياد لجسدها  : ألبسي حاجه ي ميرا
لتشهق ميرا بخجل وتبتعد عنه  وترتدي برنص الحمام
  ميرا بغـــضــــب : اطلع برا ي زياد  كده عيب و وو كمان اصل  انت سـ.ـا.فل ازاي تيجي كده
زياد  بضحك : انا هنام هنا النهارده
ميرا بخــــوف : ينهار اسود دا   ممكن  ياسين يقــ,تــلني
زياد : بضحكك والله يا بـ.ـنتي انتي مراتي
ميرا  بعدm بفهم : مراتك ازاي ي خويا
ليشـ.ـدها زياد ويجلسها بين احضانه ويحكي لها  علي
 الاتفاق بينه وبين ياسين
ميرا  بصدmه : يعني انت جوزي وانا معرفش
زياد  بضحك ايوه شفتي  وقال اي اقوله هعـ.ـا.قبها ظانا مقدرش ازعق ليكي بس
ميرا : طيب احنا هنتحوز امته بقا
لتصدع ضحكه زياد   : يخربيتك متسربعه علي اي
ميرا بغـــضــــب مصطنع : وفيها اي يعني منت بقالك ٤ سنين  ملوعني
زياد بضحك : تب اتقلي كده لاتغر ولا حاجه
ميرا :   وهي تقترب منو  وتقبل خده وتحـ.ـضـ.ـنه بقوه وتقول ببكاء  بحبك اوي يا زياد  كنت بحسب اني خسرتك حـ.ـر.ام عليك تحطنا في موقف زي ده مذ عايزه اسمع منك حاجه يا زياد المهم انك تفضل معايا  انا متخيلش حياتي من غيرك  ليحتضنها زياد بخــــوف شـ.ـديد  انا عمري مسيبك ي ميرا  والله وانا بحبك وفي اسرع وقت هنعمل  فرح  علشان تبقي مراتي بقا معتش مستحمل  لتبتيم ميرا وسط دmـ.ـو.عها  وتدفن رأسها في احضانه ليعلم زياد انها نامت من اتتظام انفاسهت ليحملها ويضعها علي السرير  ويشـ.ـدها في احضانه ويدفن رأسه في عناقها ليذهب هو ايضا في سبات عميق .
——
 عند الجد ينتفض من مكانه  فور سماعه انهم اقتربو بل علمه ان حفيدتهم حيه ترزق  هيل سيأخذوها بالقوه  ام ماذا
—-
وفي كليه الهندسه
العميد : اسفين ي استاذ اسر حضرتك اتنقلت جامعه المنصوره
اسر : بغـ.ـيظ  لي طول عمري هنا اتنقل لي  حصل اي
العميد :  يا دكتور اسر انت لعبت بالخطر   وعمتا النقل مممضي من الوزير يعني مقدرش اعملك حاجه للاسف
اسر : ياسين المنشاوي صح
العميد :بتفكير اكيد طبعا المهم انت اتنقل ولوالموضوع هدي ممكن ارجعك هنا تاني
اسر بغـــضــــب تمام
ليرفع  سماعه هاتفه ويتصل علي  شخص ما
اسر :   اتنقلت اتصرفي
سوزان (ام جوانا) :  يعني الكوم الفلوس ال ادتهولك علشان تلعب علي البت  وتوقعها في حبك  وفي اللخر اقولي فشلت وياسين نقلك لا ي  استاذ شكلك كده  هيست
اسر بغـــضــــب :  منتي بعتيني اوقعها وقعت انا وحبيتها اعمل اي
سوزان : انا هطلقها منه والباقي عليك
اسر  : هتعملي اي
سوزان : هتعرف في الوقت اللمناسب
اسر : تمام
——-
انا في غرفه حور  اصبحت تبكي بكاء متواصل  اشتاقت لياسين حقا  اشتاقت له حد المـ.ـو.ت
لتستيقظ من النوم الذي لم تذق طعمه وتذهب للاستحمام   وارتدت فستان طويل بلون  عينيها الزرقاء الساحره وتركت لشعرها العنان وضعت  بعض لمسات المكياج القليله لتخفي حـ.ـز.نها  وتنزل لافطار
———
اما عند ميرا وزياد تستيقظ ميرا لتجد نفسها تتوسط صدر زياد لتبلع ريقها برغبه فمنظر ملامحه الروجليه  الهادئه وهو نام  جذابه حد المـ.ـو.ت   لتهوي علي شفتيه مقبله اياها قبله خفيفه  وتأتي لتبتعد لكن هيهات  فيد زياد  مسكت رأسها ومنعتها من الابتعاد ليتفنن في تقبيلها فبشـ.ـد شفتها السفليه ممتصا متلذذا بطعمهم المكـ.ـسر  لم يسلم لسانها ودواخل فمها من  غضاته المحببه لقلبها ليبتعد عنها زياد مرغما لحاجاتها للهواء
زياد  بصوت متقطع : دي كانت امنتيه حياتي اصحي الاقيكي بين حـ.ـضـ.ـني
لتنظر له ميرا بخجل : وانا كمان
ليبتسم لها زياد : بحبك يا ميرا ويقبل اعلي رأسها
ميرا بضحك : هقوم اغير لبسي جدو هيقــ,تــلني وقوم غير علشان الفطار  يلا ي عم من غير مطرود
 ليققهه زياد: دانا عريس الله
ميرا : عريس الغفله ي خويا قوم انت بس
زياد بضحك :  طب متزوقيش حاضر ????
—-
ها قد وصل ياسين وجوانا للارض الوطن  وكان في استقبالهم سياره لاخدهم للبيت
يتبع…..
وصل ياسين  و جوانا للمنزل بصمت تام يخيم علي السياره كان تفكير جوانا   بخطتها االتي فشلت انا ياسين فكان يعد الدقائق للوصول لمعشوقته
وفور دلوف ياسين للمنزل اتجهه لغرفتهم  ليجدها كما تركها وحور ليس فيها لبذهب لغرفتها  ليترك الباب  تركات خفيفه اما حور فكانت انتهت من ارتداء ملابسها وتقوم بترتيب كتب محاضرتها
حور : اتفضلي ي داده
ياسين بضحك  : انا بقيت  علي  داده علي اخر الزمن
لا تستغربو فقد فهم ياسين ان حور صغيره صغيره جدا علي عقـ.ـا.به   وان هذا القلم الذي زين وجنتها بم يكن وقته الان ابدا
حور بصدmه : انت جيت ياسين
ياسين بمرح : نورت صح ويقترب منها  حشـ.ـتـ.ـيني و 
حور  ببرود : لو سمحت يا ياسين متلمسنيش   لحد ميعدي الشهر ده علي خير علشان نطلق
لينصدm ياسين من ردها : اتجننتي ولا اي   طـ.ـلا.ق اي ال بتتكلمي عليه ده
حور بجديه :  ال سمعتو يا ياسين انا مستحيل اعيش مع انسان هجمي دراعي ال بيتحكم فيه انت فاهم لازم تفهم انا مش عبده عندك انت فاهم
لينصدm ياسين  من حده صوتها : انتي اتجننتي بتعلي صوتك عليا
حور ببرود : لا متتجننتش واتفضل اطلع برا  ولا اقولك اشبع بالاوضه انا راحه الجامعه لينصدm ياسين مكانه
ياسين :بحده قبل متطلعي   طـ.ـلا.ق مش مطلق علشان يكون عندك علم    ولو  حاولتي تطلعي عن طوعي ي حور هيبقا فيها مـ.ـو.تك
حور بغـــضــــب :    متقدرش انت مش شاريني بفلوسك يا ياسين بيه    ولو مش هتطلق  اول متم ١٨   هرفع عليك قضيه خلع   صدقني وتتركه وتذهب في صدmته
ياسين : شكل طفلتي بتعـ.ـا.قبني علي  القلم  ليبتسم  هل كبرت صغيرتي حقا
حور لنفسها : هوريك يا ياسين لو مربيتك  انت تضـ.ـر.بني انا لي هوريك اني كبرت ولازم من النهارده تعمل حساب ليا   لازم اربيك لتنزل لتجد ميرا تجلس مع زياد   ويرأس الطاوله الجد لتجلس حور وتنظر لمير
حور بضحك : انتي لسه حيه
ميرا : بغـــضــــب مصطنع اسكتي ي خـ.ـا.ينه انتي   سبتيني لزياد انبـ.ـارح يعـ.ـا.قبني وهـ.ـر.بتي
حور :   ماباين عليكي ان العقـ.ـا.ب كان حلو
زياد بضحك :   دانا عقبتها عقـ.ـا.ب
  لتقترب حور من زياد :  خلي تداري رقبنها  اصل عقـ.ـا.بك سايب اثره لسه
لينظر زياد لميرا ليصدm  من علامـ.ـا.ت الملكيه التي تزين رقبتها  ليحمحم ويقترب منها
زياد :ميرا حاولي تداري رقبتك وافطري بسرعه  وقومي ألبسي سكارف
ميرا بعدm فهم : لي
زياد :اسمعي ال قلت وخلاص
ميرا : حاضر حاضر
لينزل ياسين : صباح الخير
زياد ؛ نورت ي معلم  اي السفره السريعه دي
ياسين وهو موجه نظره لحور  : هو انا اقدر استغني عنكم
لتبتسم حور :ثم تختفي ابتسامتها سريعا  ولنفسها اثبتي يا حور اثبتي ينهار اسوح شكلي هسلم
ليجلس ياسين بجانب حور  لتتجاهله حور  تجاهل تام ليمد يديه ويضعها علي فخدها ويقرصه بخفه  لتنظر له حور بحده وتهمس شيل ايدك
ياسين : لي يا مراتي ي حبيتي
لتخجل حور من جرأته من  مداعبته لفخدها لتبدأ وجنتي حور بالحمار  ولتفلت منها اه خفيفه
ليبتسم ياسين : علي  طفلته التي تتتأثر من مجرد لمسه لها
لتشهق حور وتضع يديها علي فمها
ياسين بخبث : مالك ي حبيتي    اي و.جـ.ـعك
حور بخجل : اصل بطني بس و.جـ.ـعاني
ياسين  بمكر : تصدقي نفسي ابوس بطنك دي ي قلبي
حور بخجل : انت قليل الادب
حور : هروح الجامعه  عن ازنك يا جدو
الجد بفرحه : براحتك ي حبيبتي
ياسين : هوصلك
الجد : لا ي ياسين انا عايزك  في موضوع مهم
ياسين : لي حصل اي ي جدي
الجد : خليك بس
ياسين : زياد وصل ميرا وحور
زياد : عز الطلب    بس يعني  هتتكرم وتجوزنا امته  انت اهبل يابني منتو نتجوزين اقصد الفرح وكده  ليبتسم ياسين لسه بدري     ولا اقولك في نفس يومي انا وحور اي رأيكم
ليبتسم زياد يعني كمان شهر اشتا  حبيتك فجأه ي حور تعي احـ.ـضـ.ـنك   ليمسكه ياسبن مين قفاه
 (زي الفار المببلول كده????????????????)”
زياد : برستيجي يستا عيب كده
ياسين : غور يلا ليقترب من  اذن حور : بقولك اي اول متيجي ألبسي قميص اخر مره انا غيرت رأيي وعايز الجواز يتم
حور بصدmه : هسسي هيس خدو يسمعنا
ليققهه ياسين : امال هما مفكرين اننا بنام في نفس الاوضه  بنعمل اي بنلعب كرشينه وقبل ان ترد حور
زياد : بطلتو  حب نمشي بقا
ميرا تمشي بجانب زياد منظرك زي الفار مع ياسين
زياد : هفضل مستحملو يسطا لحد متجوزك
لتبتسم ميرا : يارريت بقا
زياد وهو يدفعهاا : يلا ي واقعه يلا
حور بضحك عليهم فهم لا يخجلون ان يعلنو عن حبهم امام اي احد
———–
وفي مكتب الجد
يترك ياسين الباب  ليأذن له الجد بالدخول
ياسين :  وهو يجلس قلقتني ي جدو في اي
الجد بحـ.ـز.ن : جد حور عرف انها عايشه واكيد هيجي يخدها
ياسين بغـــضــــب: يخدها ازاي دي مراتي اولا  ميقدرش
الجد : ابوها جوزهالك  علشان خاطر خايف  كانو يخدوها  ربنا يستر من ال جاي يابني
ياسين بغـــضــــب : ال هيقربلها هقــ,تــلو ولو سمحت ي جدي اظن حان الوقت انك تعرفني ال حصل زمان
ليشرد الجد  منذ ١٥ عشر عام
فلاش باااك
المنشاوي لابنه : انت اتتجننت عايزز تتجوز من عيله الشيخ
محمد (ابو حور ) : اي الجنان في كده احنا بنحب بعض ي بابا
المنشاوي :  والعداء ال بينا يابني
محمد : جه الوقت ينتهي وهينتهي بجوازاي من
 ملك (ام حور)
المنشاوي:  انت حر ي محمد
ليذهب محمد  ليطلب يد ملك لكن  رفضه الشيخ   بالتأكيد ليس هذا فقط بل طرده من القصر   بشكل مخزي ليشاء القدر ان يححد زواج   ملك من ابن عمها
وبعد محاولات كثيره تهرب ملك مع  محمد ويتزوجون ويحضرها للقصر هنا  فأستقبلتهم  استقبال رائع  لكن اتي الشيخ وعائلته لاخذها بالقوه  فقاومت ملك لاخر لحظه   ولم توافق الذهاب معهم لحبها لمحمد   وبعد الزواج بعام  ولدت حور ولكن   حصل مضاعفات فمـ.ـا.تت اثناء الولاده  فغـــضــــب الشيخ كثير واراد اخد حور مننا  كتعويض عن ابـ.ـنتهم  واعتقد ان محمد السبب في مـ.ـو.تها لكن  اوهمهم عمك محمد  ان الله اخد امانته (حور)  فصدm الشيخ بشـ.ـده  واعتقد من صدmته  من خساره حفيدته وابـ.ـنته  لم  يبحث حول الامر  لا اعرف لما ظهر الان
باااكك
ياسين : عرفت لي عمي جوزني حور خاف يجو يخدوها اما يمـ.ـو.ت
الجد :  مش كده بس   من وحور طفله  وهيه متمسكه بيك   وبتحبك ودايما كانت تقول ياسين بتاعي انا وبس
الجد بخبث  : دا حتي انا قلت لعمك محمد انك كبير عليها وزياد  سنه قريب ليها  بس عمك اختارك انت للاسف    لينظر له ياسين بغـــضــــب
ليبتسم الجد : فهو يلعب علي وتر الغيره عند ياسين   ويعرف كيف يجعله يغـــضــــب
وفي نفس الوقت تركت الخادmه الباب لتعلن عن وصول المسمي  بكبير عائله الشيخ   لينصدm الجد وياسين معا
ياسين بثبات :  تمام هنيجي نقابلو
——–
اما عند جوانا  تتصل سوزان عليها
لترد جوانا : نعم ي ماما
الام بغـــضــــب: انتي نايمه وانا ال عماله اخخطط من الصبح
جوانا : تخخطي لأي ي حبيتي ياسين كشف عليها وعرف ان محصلش حاجه  بينا
الام بخبث مين قال كده والصور دي    هيه ال هتفدنا
جوانا : طب فهميني براحه
لتبدأ الام بسرد ما ستفعله  مع ياسين
جوانا : دانتي نصيبه يا ماما دmاغك دا سم
الام : هههه ولو عرفتي مين في القصر هناك
جوانا  بصدmه  : مين
الام : الشيخ وانا ال دليتو علي انها عايشه
جوانا : طب وده هيعمل اي  يعني
الام : هيشتت تفكير كل لل في البيت ويفكرو ان ال عرف جدها انها عايشه نفسه ال صورك مع ياسين
جوانا : ماشي ي ماما هتنفذي الخطه امتي
الام : النهارده بليل
جوانا : تيب انا هنام علشان افوق بليل
الام ؛ ماشي
(ام جوانا مش عايشه في القصر لانها اطلقت من جوزها قبل ميمـ.ـو.ت بسنه فعلشان كده عايشه برا القصر )
——
وصلت حور للجامعه  هي وميرا
لتضحك حور : احكيلي علي ال حصل  بينك وبين زياد
لتبتسم ميرا : اعزميني علي  حاجه الاول
حور : بضحك ماشي ماشي
ميرا : الاول اي  مصدره الوش الخشب لياسين لي
حور : علشان يتربي
ميرا : بضحك والنبي شكلك انتي ال هتتربي   اديكي نصيحه   تربيه ازاي
حور ؛ ياريت
ميرا : ألبسي لانجري قصير وشفاف ومتخلهوش يقربلك
حور :  والنبي انا خايفه علي زياد  منك
ميرا بضحك : والنبي دا مبتخاف عليه مبيضيعش وقت
حور : يهدكم انتو الاتننين اهبل من بعض
ميرا : حور متيجي نروح انا زهقانه
حور : والله وانا اصلا الدكتور  شكلو مش جاي
ميرا بضحك : يلا
يركبو السياره للذهاب للقصر
——–
يدلف الجد بيهيبته التي لم يفقدها مع  تقدmه في العمر وبجانبه  ياسين الذي يحيطه هاله من الرعـ.ـب ليجدو رجل كبير بعمر جده ولا يقل هيبه عنه : وبجانبه  شابان معرفون فهم ايضا من كبـ.ـار  رجـ.ـال الاعمال في العالم
 ليقف الشيخ واحفادو كما خمن ياسين  لتحيه  المنشاوي وياسين   ليرد عليهه  التحيه
الشيخ :  عيب يا منشاوي اما تخبو عني حفيدتي السنين دي كلها
المنشاوي : بس ي شيخ انا عملت ال والدها طلبو مني
الشبخ بخذم : فين حفيدتي انا عايز اشوفها لازم اخدها من هنا
ياسين  : تاخد مين حور مراتي ومش هتطلع من الباب ده
يتبع…..
الشبخ بحذم : فين حفيدتي انا عايز اشوفها لازم اخدها من هنا
ياسين  : تاخد مين حور مراتي ومش هتطلع من الباب ده
……..
كبير  عائله الشيخ :  مراتك ازاي   اكيد غـ.ـصـ.ـبتها علي الجواز  انت شايف الفرث بينككم يجي ١٠ سنين
ياسين بغـــضــــب : غـــضــــب ولا مش غـ.ـصـ.ـب حور مراتي وال عندك اعملو
المنشاوي وهو يحاول تهدأت الامر : طب اقعد يا  شيخ وفهمنا طلباتك بعيد عن اخد حور  لانها متجوزه زي منت عارف
الشيخ : اقابلها
المنشاوي : هي في الجامعه اول متوصل هجبها لحد عندك   انت ليك حق فيها زينا بالظبط
ليقطع حديثهم وصول حور وميرا  الذي عنـ.ـد.ما لمحها الشيخ وقف مكانه بذهو ويقترب منه
الشيخ : شبحان الخالق نسخه من امك االله يرحمها
لتنظر له حور  : حضرتك مين ليجذبها الجد لاحضانه  وهو يقول اناجدك ي حبيتي ابو امك
لتشعر حور  بأمان في حـ.ـضـ.ـنه     لتسكن في احضانه وكان ياسين   ينظر لهم بغل ونار الغيره تتأكله
ليذهب بالقرف منهم
ياسين بتسامه  متصنعه :  جيتي بدري لي   ي حبيتي
حور  بأستغراب : الدكتور اعتزر
فادي(حفيد الشبخ الاكبر) شاب   عريض الاكتاف بنفس عمر ياسين لا يقل هيبه وجمال عن ياسين فهو من كبـ.ـار رجـ.ـال الاعمال  ويخشاه الكل
فادي :  موجه كلامه لحور  جدي كان دايما يحكيلي عن جمال عمتي  وزي مبيقولك انك نسخه منها فأتكدت انو مش بيالغ
ليضعط ياسين علي يديه بغـــضــــب ليهدأه جده  بهمس عدي اليوم علي خير
حور بضحك : والنبي انك وجدو عثل
الشيخ بأبتسامه : احكيلي ي حبيتي كل حاجه عنك
حور وهي تشعر بنفس الدفئ ال تعشر بيه مع جدها : وبدأ بسرد يومها لها وحياتها بشكل  ادق
الشبخ بمكر : وانتي موافقه علي جوازك من ياسين ي حور .
حور بهدوء ؛ اعتقد ي جدي محدش في الزمن ده بيتجبر علي حاجه وبذات موضوع  الجواز ده
الشيخ : يسلم ال رباكي ي بـ.ـنتي
حور بضحك : تسلم ي جدو
الشيخ: متجيبي جوزك وتيجي تتعشي عندنا النهارده
حور بمشاكسه : انت الخسران ي جدو انا باكل كتير
الشيخ  بضحك : وانا عندي اغلي من حور هانم تاكل  بس ميبانش عليكي
حور بغـــضــــب مصطنع  : نقي عليا بقا البت ميرا تقعد تقولي  بطنك مخرومه وانت تقولي الاكل مبيبانش عليكي لا بقا انا هبخر نفسي  لاحسن اتحسد
ليقققهه الشيخ بصوت عالي علي حديث حفيدته  المرح  : يحميكي لشبابك يا بـ.ـنتي
لينطق فادي بخبث بعد صمت طويل : هو انت اتجوزت امتي يا ياسين باشا محدش في السوق عندو علم
ليبتسم ياسين بخفوت فهو كان ينتظر هذا السؤال :   احنا مكتوب كتابنا وفرحي انا وزياد اول الشهر الجاي
لينظرله  فادي : فكم اتمني  ان يكون هذا الزواج كذبه  ليس الا وأن هذه الحريه تصبح زوجته  فقد دق قلبه لها بمجرد روءيتها
لينظر ياسين لفادي بغـــضــــب بسبب نظرات فادي المتفحصه لحور
ليستأذن الشيخ واحفاده  للذهاب  بعدmا طلب  ان تقدm حور للتعرف علي ابناء خالها
ليوافق ياسين  وتومأ حور بموافقه
لتحلس حور بجانب جدها
حور : احكيلي ي جدو  الموضوع لو سمحت
ليبدأ الجد في سرد  الماضي لها
حور : بهدوء   يعني حضرتك ي جدو جوزتوني ياسين علشان الموضوع ده
الجد : ايوه
حور : تمام ي جده
لتتجه حور لغرفتها لتجد يد  فلازيه  حملتها من الخلف وقبل ان تصرخ حور كان يطوق فمها بيديه  لتتغلغل رائحته المسكره لتملاء رئتها  لتتنفسها بعمق شـ.ـديد  لينزلها  ياسين في غرفته
ياسين بغـــضــــب : انتي كنتي راحه فين
حور بصوت عالي ؛اوضتي هكون راحه فين يعني
ياسين :    اعتقد ان دي اوضتك وانك مراتي والمكان ال اكون فيه انتي تكوني فيه
  لتنظر له حور  بغـــضــــب  وتردف قائله : والله انا حرع اقعد في المكان ال انا عايزاه
لينظر لها ياسبن بغـــضــــب : بجد دا جوابك  لازم تتعـ.ـا.قبي لوقبل ان ترد كان ياسين يحكم امساك جسدها بين يديه ليهوي علي  وجههاا مقبلا اياه قبل لا تحصي ولا تعد ثم  يطحن شفتيها بين شفتيه   ليجنن جنونه ويهوي علي رقبتها ممتصا اياه ليزينها بعلامـ.ـا.ت ملكيته  للتأوه حور بألــم محبب لقلبها ليزيد جنون ياسين ويزيح الفستان من اعلي صدرها ويقبله ويمتصه  فيترك عليه علامـ.ـا.ت  ملكيته  ويديه تعبث بجسدها  بقوه ليقاطعهم رنين الهاتف  ليبتعد ياسين علي مضض    ليرد علي هاتفه
ياسين :   حور جهزي نفسك بليل   علشان نروح عند جدك
حور بخجل : حاضر
ليذهب ياسين للشركه لامضاء ورق  مهم
وتقف حور امام المرأه لتنظر لما اخترته من الفساتين فأختارت فستان  يصل لركبتها  من اللون الازرق    يضيف من الاعلي وينزل بأتساع من  من الاسفل وتركت شعرها  منسدل خلفها وضعت لمسات قليله من المكياج فكانه تدبو   كفتنه للرجـ.ـال حقا   فأتصلت علي ياسين لمعرفه لما تأخر فأجابها ياسين انه امام القصر ليدلف للقصر   وينظر لها بحب ويبتلع ريقه  برغبه
ياسين لنفسه : انا ال مختار ليها الفستان ده متوقعتش انها هتطلع جميله كده
ياسين : حور
لتنظر له حور بجب : اي رأيك في  الفستان
ياسين بأبتسامه : حلوه اوي لدرجه اني عايز احبسك في الاوضه دي مخليك عين راجـ.ـل   تشوفك ابدا
لتنظر له حور بحب : لقد نست  حقا غـــضــــبها منه لتركض لحـ.ـضـ.ـنه  ليلتقاها ياسين بين يديه بعشق
ياسين بهمس : متزعليش مني ي حور  انا اسف علي القلم ال ادتهولك
حور بهيام :   ضـ.ـر.ب الحبيب زي اكل الزبيب
لينظر لها ياسين بخبث : لو فضلتي في حـ.ـضـ.ـني شكلنا مش هنروح لجدك وهنقضيها احضان وبوس ويمكن حاجات تانيه
حور بخجل : روح ألبس ينهار اسوح اتأخرنا
ياسين بضحك طول منتي قدامي انا مش هلبس نهائي
حور وهي تدفعه طب ادخل  الحمام يلا لحد مجهزلك لبس  ليدلف ياسين لحمام ليستحم ويخرج وهو  محاوط خصره بمنشفه قصيره سوداء  و  يمسك بين يديه منشفه يقوم بتنشيف شعره بيها لتنظر له حور  بخجل  فهي لم تري  جسده هكذا من قبل      ليأخد منها ياسين الملابس    لتقف حور امامه  وتضع يديها علي عضلات بطنه بطريقه جعلت جسد ياسبن يشتعل بنار الرغبه  لقتترب حور بشفتاها وتقبل كل عضله في صدره  ليهمهمم ياسينن  ويتعجب من طفلته    التي اصبحت جريئه جدا جدا
ياسين بصوت لاهث : شكلنا مش راحين عند جدك النهارده لتنتبه حور لنفسها وما تفعل لتحمر خجلا اصل اصل  لتركض من امامه وتمتم هستناك تحت
ليققهه ياسين : ربنا يصبرني عليكي ي حور   ومتهورش عليكي
ليرتدي ياسين حله سوداء  اللون ووضع عطره الجذاب ونزل للاسفل  ليصطحب حور  معه للذهاب  الي جدها
وفي الطريق تنظر له حور بغـــضــــب
ياسين : مالك ي بـ.ـنتي في اي انا كلمتك
حور : جدو قال ان عندي بنات خال
ياسين : اي المشكله في كده
حور  : انت حلو وهما هيشوفوك وافرض عاكسوك وبنبره تحذريه عارف لو  لمست ايد ولحده فيهم همـ.ـو.تك  وكمان ايدك تفضل في ايدي فاهم انت ليا انا لوحدي فاهم
ليبتسم ياسين لها علي تملكها ويقترب من خدها ويقبله  اي اوامر تاني ي ملكه قلبي
حور بأبتسامه لا طبعا
———
اما عند ميرا وزياد
تسسلت ميرا ليللا لغرفه زياد   فهمي تعتقد انه لم يأتي بعد  لتدخل الغرفه وتقف امام ملابسه لتتشتم رائحته الجذابه   ميرا لنفسها ???? في الروايات بيلبسو قميص  جوزهم اما يتجوزو  اجرب كده شكلو عليا لتبتسم ببلاهه وتبدأ في خلع فستانها وتبقي بملابسها الداخليه وترتدي قميصه  فكان قصير يصل لنصف فخدها مع ترك اول   ٣ ازار  مفتوحين ليظهر بدايه صدرها لتصدm ميرا عند روءيه زياد امامها  ليقترب منها زياد والرغبه تأكله   لتنظر له ميرا   : انت جيت انت مش قايل منتش جاي   ليبتلع زياد ريقه  فهذه الحمقاء تثيره حد اللعنه  ياسين  واحمر وجهه :  اي ال انتي لابساه ده
ميرا بشهقه : ينهار اسود دأنا نسيت وتركض لتخبأ نفسها لكن هيهات   كان يد زياد  تنتشلها من الارض ليحملها ويجلس ويجلسها علي قدmه  لينحسر  القميص الخلص به ليظهر فخدها بالكامل ليجن جنون زياد ويقترب من شفتاها  مقبلها اياها بقوه لتسيل الدmاء من شفاتيها لمص دmاها متتللذءا بطعمه  ويديه تتسبح علي جسدها   قرصا فخدها للتأوه ميرا   بألــم لتسمح له الفرصه  ليكتشف جوف فمها   فتاره يمص شفتايها وتاره يمص لسانها    لتعبس يد زياد بقميصها   وهو مستمر بتقبيلاها ليخلعه ويلقيها علي الارض  لتدق اجراس الخطر عند ميرا لتنتبه ميرا   الي ما يحدث فتحاول التملص من بين يديه  لكن زياد كان كالمغيب عن الواقع ليمد يديه  لخلع حماله صدرها  مع   بكاء ميرا ليبـ.ـنتبه زياد لرجفتها بين يديه
زياد  وهو يحتضنها : اشش اهدي   لتتخبأ ميرا نفسها بحـ.ـضـ.ـنه  حمقاء تختبيئ منه بحـ.ـضـ.ـنه
ليأخد زياد نفس عميق ويغمض عينه  ويحاول تهدءه نفسه
نسيبهم بقا حـ.ـضـ.ـنين بعضيهم????????  انا جالي جفاف من المشهد.ده اقسيم بالله
……..
وفي مكان اخر
كانت سوزان ( ام جوانا ) تمسك في يديها الصور التي ستدmر كل شي  بين حور وياسين فكيف ستتقبل حور الموقف وما سيكون رد فعل ياسين  ????
يتبع….
لتصل حور وياسين  لقصر الشيخ  كان لا يقل هيبه عن قصر عائلتها احست حور   بالدفء الشـ.ـديد  ليستقبلهم الشيخ واحفاده بصدر رحب  وحب شـ.ـديد للتتعرف حور علي ابناء خالها فكانو اثتين  ساره ومريم
كانت مريم متزوجه من ابن عمها
اما ساره فكانت فتاه رائعه الجمال بعين زرقاء ووجه ملائكي  لكن كانت تخفي جمال عيناها بداخل نظرتها  وجمال جسدها بملابسها المحتشمه لقد احبتها حور من النظره الاوله
ليرحب فادي  بحور بسخاء واضح فكان  نصيبه  من ياسين النظرات القـ.ـا.تله كم تمني ياسين قــ,تــل هذا الاحمق المسمي بأبن خالها
ليجلس علي المائده حور وبجانبها ياسين ويترأس   الطاوله الجد وبجانبه احفاده  الجد : نورتينا ي حبيتي
حور بضحك : دا نورك ي احلي جدو
لتلاحظ ساره نظرات فادي لحور لتحـ.ـز.ن بشـ.ـده غافله عن من يراقبها بخبث  لينتهي العشا  تحت مرح حور  وجدها لينتهي العشاء ليجتمع الفتيات معنا  لتنظر ساره بتجاه فادي بحب لتبتيم حور  وتقول : بتحبيه
لتتـ.ـو.تر ساره : تقصدي مين .
حور بضحك : فادي
ساره ؛ لا دا ابن عمي
حور  بخبث : طمنتيني اصلي جيباله عروسه
ساره  بغـــضــــب : لا طبعا دا
حور  بضخك :  بتحبيه
ساره بأستسلام ايوه  بحبك اعمل اي
حور :  عـ.ـر.فيه طبعا   ساره: عمرو ميحبني
حور : لي يعني  ساره : هيسيبال بيحطو الاحمر والملون  ويتجوزني انا
لتبتسم حور :انتي بتفكريني بنفسي زمان
ساره بأبتسامه : باين جوزك بيحبك جدا
حور : انا كنت شيفاه مبيحبنيش  وعمرو مقالي  انو بيحبني بس المواقف ال  بتحسسني بكده
ساره بأبتسامه  عقبالي حور يارب ي حب
ليتودعهم حور وياسين
وفي طريقهم للقصر
…..
بمكان اخر في قصر  المنشاوي
تنحب والده  جوانا وبصوت عالي للخادmه فين المنشاوي باشا
الخادmه : حاضر ي هانم هناديه حالا
لتذهب الخادmه للمنشاوي باشا لتخبره عن رغبه سوازانا لمقابله
الجد :  دخليها وهاجي وراكي
لبحضر الجد ويذهب  لمكان جلوس  سوزان
سوزان ببكي : ألحقني ي  عمي ألحقني  جوانا
الجد بلهفه : مالها في اي
لتلقي سوزان الصور بين يد الجد وتجهش في بكاء عالي لينظر لها الجد بصدmه دا ياسين   وجوانا
سوزان : معرفش ال باعتهم بيهدد انو هيفـ.ـضـ.ـح بـ.ـنتي  بـ.ـنتي هتضيع  اتصرق .
ليجلس الجد مكانه : هنعمل اي في المصيبه دي
سوزان بغـــضــــب يعني اي هتعمل اي يتجوزو طبعا علشان لو حد نشر الصور دي  نقول متجوزين
الجد بغـــضــــب : ياسبن متجوز انتي اتجننتي
سوزان ببكاء : ومين قال اننا هنبعدو عن حور   هو يقول انو متجوز  قدام الناس بس شهرين ٣ ويطـ.ـلقها علشان الفضيحه ي عمي هيه جوانا مش حفيدتك زي حور
الجد بتنهيده : هنحاول نوصل لل بيهدد بالصور دي وبعدها نشوف  الموضوع ده
ليتصل الجد علي ياسين
الجد : انت فين
ياسين : جاي علي القصر
الجد : اول متيجي تعالالي المكتب
ياسين : حاضر ي جدو
حور  بضحك : في اي
ياسين جدو بيحسبني في القصر باين فعايزني
حور : يمكن شغل
ياسين بشك : ايوه يمكن
لتصل السياره للقصر ليترجل  ياسين وحور
ياسين : روحي  يا حبيتي انتي ولو اتأخرت نامي
حور بأبتسامه : حاضر
ليتجهه ياسين لمكتب جده ليدخل فيجد جده  عيناه حمراء من الغـــضــــب
الجد : اقعد
ليجلس ياسين
ياسين : انت تعبان ي جدو
الجد بغـــضــــب ؛ انت لمست حور
ياسين بعدm فهم : لمستها ازي
الجد : انت فاهم وجاوب
ياسين بهدوء : انا مش طفل علشان تقولي جاوب واه اكيد لمستها  دي مراتي
الجد بغـــضــــب :  وهو يلقي الصور في وجهه ياسين  من النهارده هتطلق حور وتجوز ميرا علشان الفضايح دي
ياسين يغـــضــــب اطلق حور مين وفضايح اي انا ملمستش جوانا وحور مراتي عمري مهطلقها فاهم ويوم متفكر  يا جدي تجبرني علي حاجه صدقني يومها هنسا اني من العيله دي
الجد برجاء ؛ بس زي محور حفيدتي جوانا حفيدتي
ليجلس الجد مكانه بو.جـ.ـع  جوانا هتدmر
ياسين وهو يركض ناحيه جده  ويمسك يديه :   خلاص ي جدي متتعبش نفسك انت ال عايزه هعملهولك الا اني اطلق حور
لينظر له الجد  :بس حور مش هتتفهمم انك تتجوز عليها
ياسين بشرود مش لازم تعرف ي جدي
الجد بعدm  فهم :يعني اي
ياسين :  يعني حور مش متابعه عالم الاعمال اصلا  هكتب علي جوانا وانشر الخبر في الجرايد ونقول الفرح اختصر علي الاهل وخلاص ومحدش في البيبت يوصل لحور الكلام ده
الجد : المهم اننا ننهي الموضوع ده
ياسين : الصور دي جت منين ليحكي الجد لياسين ما حدث ليزرع  الشك في قلبه ناحيه جوانا
ويتوجه ياسين لغرفته ليجد حور   نائمه بمنامه كالاطفال ليخلع سترته ويرميها علي الاريكه بأهمال ووخلع حذائه وينام  ويشـ.ـدها  في احصانه بأمتلاك
ويدفن راسه  في رقبتها  مستنشقا رائحتها التي تسكره لينام ياسين هو ايضا
——-
اما عند زياد
فكانت ميرا  تتختبأ في حـ.ـضـ.ـنه ليهمس زياد بحانب اذنها خلاص يا حبيتي هديتي
لتتردف ميرا بخبث انت ال هديت يا حبيبي ولا لا دانت مكنتش متحكم في نفسك خالص
ليقهههقه زياد  :  مش هتحكم في نفسي قدام طفله زيك
ميرا بغـــضــــب : نعم مالي يعني انا مش طفله ووممكن اوريك دلوقتي حالا     واغريك واخليك.كده شطه نار ولا اعبرك
ليشـ.ـدها زياد ويجلسها علي  قدmه  :  نخلي شطه نار ده اما  نعمل فرح    بدل متهور واخوكي يقــ,تــلني
لتضحك ميرا : يعني انا مش طفله
 ليحتضنها زياد  بحب  : انتي احلي طفله في الكون
لتبتسم ميرا علي الاطراء الظريف من وجهه نظرها فقد.مس كلامه قلبها المتعطش لحبه
زياد بخبث : ألي قوليلي كنتي لابسه قميصي لي
ميرا بخجل : اقولك ومتضحكش
زياد بضحك : اه والله مهضحك
ميرا دانت بتضحك من دلوقتي اه منك   المهم اصل بقرأ كده في الروايات الواحده اما تجوز  بتلبس قمصان جوزها   فجبيبت اشوف شكلهم عليا بس
ليققهه زياد  بصوت عالي : يخربيب تفكيرك مش قادر
ميرا بغـــضــــب   : تب ابعد كده اما اروح اوضتي
زياد بجرأه وهو يتفحص جسدها ويمرر يديه عليه : هتروحي كده
ميرا  بخجل بس بقا ي زياد مينفعش كده
زياد : ينفع اكتر من كده والله ألله
ميرا بضحك : تب ابعد ألبس هدومي بقا
زياد بضحك ويقوم بفتح ازار القميص الذي يرتديه
لتشهق ميرا  عنـ.ـد.ما يظهر صدر زياد العريض
ميرا : استر نفسك يخرابي
زياد : بضحك استر نفسي خدي يختي انتي استري نفسك  وادربي براحتك بقا من هنا لحد الفرح  ويهوي علي خدها مقبلا اياه
لترتديه ميرا   وتفر من امامه ذهبه ليبتسم بحب  وهو يراها تركض لغرفتها مسيرك ي ملوخيه تيجي تحت المخرطه فأطلقت ضحكتها وهي تهرب علي جمله الاخيره  ليرمي رأسه للخلف وهو يتنهد  شكلك هتجنيني ي ميرا
لتدخل ميرا لغرفتها وتدس نفسها في فراشها وتبتسم ببلاهه فهي تعشق هذا الاحمق منذ نعومه اظافرها
—–…
اما عند جوانا
سوزان : شفتي امك وخططها
جوانا بصدmه : انتي فظيعه يا ماما  قنعتي جدو ازااي
سوزان بخبث : بالدmـ.ـو.ع وانك يتيمه ومستقبلك هيضيع وان الجواز علي ورق وانتي وشطارتك بقا متخلهوش علي ورق
جوانا بضحك : اكيد دا ملمسش الزفته التانيه الموضوع هيبقا سهل متقلقيش
سوزان بضحك  قومي جهزي  لبس وحاجات  كده   للجواز ي عروسه  قبل ان تجيب جوانا قطعهم صوت هاتفها لترد علي ياسين
جوانا  برقه : نعم يا سو
ياسين بجده : تيجي الشركه الساعه ١١ وامك معاكب فاهمه
جوانا : حاضر
جوانا بصراخ بفرح شفتي  ي ماما هيتجوزني  يلا هروح ألبس واغير كده  وتركض من امام امها
——————
لتنهض حور وتفرك بعيناها عايز جوانا ليه ياسين
ياسسين بتـ.ـو.تر  : حاجه علشان بس الشغل
حور بضحك  : طب فين صباح الخير بتاعتي
ليقترب منها ياسين ويقبل  خدها بحب
ياسين : حور ممكن  ت عـ.ـر.في اني بحبك انتي وبس ومهمها حصل عمري مهخونك
حور بضحك :  يتفكر تلعب بديلك ولا اي ي واد
ياسين بأبتسامه : بحبك
 حور : وانا بمـ.ـو.ت فيك ي قلب حور
ياسين هقوم ألبس علشان الشغل
 حور متخليك معايا انهارده يا ياسين
ياسين بتـ.ـو.تر : لا  مينفعش في ورق لازم امضيه
حور : تيب  يا حبيبي وانا هروح الجامعه وهاجي الشركه بعد مخلص محاضرات
ياسين : حاضر ي روحي
لينهض ياسين ويلبس حله رماديه اللون  ويذهب للعمل  وهو غاضب  بشكل لا يصدق   فمان كل من في الشركه يتجنبه
الي ان اتتت جوانا وهبه ترتدي فستان احمر اللون  قصير يصل لمنتصف فخدها يكشف عن ظهرها بالكامل  وتقترب من ياسين بحب مبروك علينا يا ياسو
ياسين بغـــضــــب : بصي الجواز ده علي ورق لمده  شهر ولا اتنين بالكتير وينتهي   ومش هقربلك   فاهمه  ولو حور شمت خبر اننا اتجوزنا مش هيحصل طيب
جوانا بخــــوف : حاضر  ليأتي المأذون ويكتب الكتاب  لينصدm زياد  من ما يحدث فبعد ان ذهب المأذون   يصـ.ـر.خ زياد : انت ازاي نتجوز علي حور انت اتجننت
فلاش باك
الجد برجاء لياسين بلاش حد يعرف ال حصل بينك انت وجوانا ياسين
ياسين بعضب : محصلش حاجه يا جدي  جوانا بـ.ـنت يا جدي
الجد :   بـ.ـنت مش بـ.ـنت انتو هتجوزو خلاص بس رجاء محدش يعرف بال حثل ده عرفهم انها ٠وازه عاديه حتي حور
ياسبن ؛من غير متقول ي جدي  حتي لو حور عرفت بجوزنا مش هتعرف اي السبب
بااكك
ياسين ببرود اه اتجوزت عليها ومن حقي اعتقد
زياد بغـــضــــب والست جوانا عملت اي علشان تجوزك  لتكون بتحبها ودايب في دباديبها وانا مش واخد بالي
ياسبن بغـــضــــب  : مسمعش صوتك ولا تجيب سبره جوانا: دي بـ.ـنت عمنا ودلوقتي مراتي وشايله اسمي  وكمان حور مش لازم تعرف بالجوازه دي انت فاهم
زياد :  لي كمان   هتداري عليها انها ليها ضره دلوقتي
ياسين بغـــضــــب ؛ يا بنأدm افه جواز مؤقت  ومينفعش اقولك السبب من قبل متسأل
لتدلف ميرا والشر يتطاير من عينها  بعد سماعها لكل الحديث الدائر بين زوجها واخيها
ميرا : حقيقي انك انسان زباله تتجوز علي حور  لا بجد  انت بقيت لا تطاق واي عايزها متعرفش انا ال هعرفها يا ياسين فاهم ليشـ.ـدها ياسين والغـــضــــب يتطاير من عينه ليحتضنها زياد   من ظهرها ويحملها
ياسين : متخلهاش توصل حاجه لحور
زياد : لولا واثق فيك كنت انا اول واحد قلتلها
لباتي له اتصال عن ان الخبر ملئ الصحف في الصباح  ليرجع ياسين رأسه للخلف بألــم  ليتنهد من القادm سيكون مؤلم حقا
……
وفي مكان اخر
سوزان :  تقترب من جوانا ناقص بقا حور تعرف
جوانا : لا يا ماما اخاف من ياسين
الام : متخافيش سبيها عليا   وتملي عليها ما ستفعله مع حور من مكائد
……………
يتبع…..
سوزان :  تقترب من جوانا ناقص بقا حور تعرف
جوانا : لا يا ماما اخاف من ياسين
الام : متخافيش سبيها عليا   وتملي عليها ما ستفعله مع حور من مكائد
لتصل جوانا ألي القصر  ومنها ألي غرفه حور وياسين فتضع  الصور بين  ملابس حور وتأتي بالجريد الذي يوجد بها خبر  زوجها من ياسين  وتضعها في وسط كتبها
…..
اما عند حور   فتذهب للجامعه  وفي الطريق تتصل علي ميرا  لكن لم تلتقي رد منها لتكمل طريقها بصمت  لكن كانت تشعر بحرقه بقلبها لا تعرف لما
——-
اما عند ميرا فكان زياد مستمر في حـ.ـضـ.ـنها
ميرا ببكاء ؛ هو اتجوز عليها لي دا حور بتحبه هي عبـ.ـيـ.ـطه وهو اشتغلها  البنأدm ده لا يمكن يكون انسان
زياد  بحب : اكيد عندو سبب ي  ميرا  هو طلب ممننا منقولش لحور يبقا منقولش ليها ماشي
ميرا  بتفكير ؛ اولا انا مستحيل اقول لحور واكـ.ـسر قلبها   لقبل اعلي رأسها بحنان
 ويردف قائلا : ربنا هيسترها اكيد
——-
 في الجامعه
وصلت حور لمحاضرتها وانهتهم جميعا ليوقفها صوت اسر : ازيك ي مدام حور
حور  : لو سمحت ي دكتور حضرتك مينفعش تقف معايا كفايه ال حصل
ليضحك اسر بسذاجه ؛ خايفه عليا ولا اي
حور بغـــضــــب :  لا مش عايزه زفت مشاكل تاني وبالذات ياسين مش هيسيبك في حالك تاني
اسر بضحك :  وهو ياسين فايق  بردو دا عريس يعني
حور  ببلاه ؛ عريس ازاي يعني
ليقترب منها اسر ويهمس بأذنها : انتي مفكره انو هيبص لطفله زيك  واحد زي ياسين في مركزه عايز واحده زي جوانا  تحفظ مظهره قدام الناس  مش واحده طفله لسه مبتعرفش تلبس بس جذمه بكعب
لتنظر له حور بعضب :   بطل  كلام فارغ  والطفله  دي  المش عجباك ابقي مـ.ـر.اته
اسر يضحك؛ انتي مت عـ.ـر.فيش ان ياسين اتجوز جوانا النهارده الصبح  دا الخبر مالي كل المجلات حتي شوفي   ويقترب من اذنها  وابقي افتحي الدولاب بتاعك هتلاقي هناك هديه حلوه اوي يا انسه حور مش انسه لسه بردو    بس هنعمل اي يا حور بس  هو  مشفكيش عير طفله فراح لواحده  كامله الانوثه
لتنظر حور للجريده : وتنزل دmـ.ـو.عها بصمت وكلام اسر يتردد بأذنها  لتتجهه للمنزل سريعا ومباشرا لغرفتها لتجد الصور التي جمعه بجوانا  لتبدأ حور بالبكاء بشـ.ـده   وتشهقق بصوت عالي
لتخفي الصور والجريده وتنزل  الي   مكتب جدها : لتسمع كلام جدها مع جوانا : هجزلكم في احلي سويت عرايس يا روحي
جوانا :  تسلملي ي احلي جدو
لتضع حور يديها علي فمها تمنع شهقاتها  من الخروج
………….
وفي مكان اخر
اسر : تم يا برنسيسه
سوزان ؛ عرفت
اسر ؛ وانهارت  اخرها اخر الليل وتطلق
سوزان بفرحه : تسلملي يا  اسر   والفلوس ال اتفاقنا عليها  هتبقي عندك   بكرا الصبح
اسر بفرحه : تمام  يا ريسه  سلام
——-
اما عند حور  لا تعرف ما حدث بعد بكائها وكيف اتت الي قبر ولديها لتجلس امامه وتستمر في بكاء عميق جدا حور ضض خـ.ـا.ين يا ماما بـ.ـنت موجوعه  كـ.ـسرني حقا لم تقل جمله كامله لكن  كميه الالم في صوتها كفيله بجعل اللحجر يلين ليرن هاتفها  لتقطع نوبه بكائها وتنظر للمتصل لتجده ياسين  لتنظر للهاتف بألــم لتتكفف دmـ.ـو.عها  وتنهض من مكانها
حور بنبره صوت تحاول ان تجعلها طبيعه : نعم يا ياسين
ياسين بقلق  مبترديش من اول مره لي
حور : اصل عندي محاضره وبعد المحاضره هروح البيت اصلي عندي مزاكره كتير
ياسين بقلق تعبانه اجيلك
حور بضحكه كاذبه لالا انا بس عايزه ازاكر
ياسين : ماشي حور خلي بالك من نفسك
لتغلق حور الهاتف   هوريك هوريك يا ياسين اني مش طفله  لتتوجه ألي غرفتها  هي وياسين دون ان ترد علي جدها الذي دعاها للغداء  لتدخل وتبدأ بتزين الغرفه كالعرائس  وترتدي فستان قصير اسود اللون  يبرز  بياض بشرتها    فكان عاري الظهر جعلها فتنه متحركه  لينقضي النهار سريعا ويأتي ياسين للقصر  وقبل ذهابه لغرفته تخبره الخادmه برغبه جده للقاء به في المكتب ليدلف ياسين للمكتب
الجد بأبتسامه : ادخل يابني
ياسين : حضرتك طلبتني ي جدي
الجد : هتسافر انت وجوانا فرنسا اسبوع شهر عثل يا حبيبي  والله كان نفسي يبقا شهر بس زي منت عارف الشغل
لينظر له ياسين بغـــضــــب :  شكل كلامي موصلش لحضرتك انا قلت  ان الجواز ده علي زفت ورق   يخلص الشهر او الشهرين دول ونطلق تيجي تقولي شهر عثل
الجد بغـــضــــب : يعني اي هتطلقها
ياسين يغـــضــــب اكبر دا كان الاتفاق علي مأعتقد
الجد : بس يابني
يقاطعه ياسين : ولا ابني ولا زفت جواز واتجوزت  وعلشان خاطرك بس تيجي تقولي   كمان شعر عسل
الجد :انت ممكن تطلق حور هيه صغيره وهتلاقي ال يحبها  وانت
لتحمر اعين ياسين : كلمه كلمه واحده وهنسي انك جدي   وشكلك نسيت ان حور حفيدتك بردو
ليترك ياسين جده ويذهب   ليجلس الجد ويتنهد بحـ.ـز.ن علي هذا الحال الذي وقعو به
—-
وفي غرفه ياسين وحور
كانت حور تتألف بفستانها الاسود  القصر فكان  فستان من اللون الاسود قصير يصل لمنتصف فخدها  عاري الظهر   لا يحتوي علي حملات وفردت شعرها علي ظهرها   ليدخل ياسين الغرفه والغـــضــــب يعتليه  ليجد حور تقف في ضوء خافت
ياسين  : قافله النور لي ي حوريتي
حورر :بأبتسامه تعاله  عندي كده  ليقترب منها ياسين ليجدها   تحتضنه وتقف علي قدmيه لتصل لشفتيه لتقبله قبل رقيقه جدا  ليشـ.ـد ياسين شفتايها بداخل شفتيه بقبله جامحه ولم تسلم ظواخل فمها من قبلاتو   وكانت حور  تبادله القبله لكن  لم تستطيع مجراته لتترك له زمام الامور ليبتعد عنها ياسين بعد مده يلهث من فرط شـ.ـده قبلتهم لتدخل حور في احضانه
ياسين بصوت لاهث : حور ابعدي  بدل متهور
حور يضحكه : تب متتهور
ياسين   بعد ان اشتعلت في عينه الرغبه : انتس عارفه مينفعش ابعدي
لتقترب منه حور  بشـ.ـده وتجعله يجلس علي اللاريكه وتجلس علي قدmه وتقون بفتح ازرار قنيصه بيديها وتقترب من شفتيه وتهمس امامها لي مينفعش انا عايزك ودلوقتي تعجب ياسين من جرائتها لكن هل حبيبته تطالب به   ليشـ.ـدها ويقببلها مره اخري قبل متفرقه علي طول رقبتها ووجههاا
لتغمض حور عينها هذه لم تكن خطتها حقا لم تكن  فكانت تريد ان تجعله يدوب بها ذوب وكن لا يخصل عليها وبعدها تصدmه بمعرفه بزواجه من اخري وتركه  لكن ما المانع من تقضيه اخر ليله لها بيين احضان حبييها وزوجها حقا ستشتاق له لكن يجيب يحيب الا يبعب مبشاعرها فلتترك قلبها بعيد ويتحكم بها عقلها قليلا لكن ما المانع ان يتحكم قلبي بي اللله ايضا  سأنسي كل شي هذه الليله لتصبح الذكري الوحيده بينا يا من اعشقكك حد النخاع
ليحمل ياسين حور بين يديه ويضعها علي السرير  ليتحد  روحهم ليس جسدهم فقط لتصبح حور زوجته بما تحمل الكلمه
…———
اما في قصر الشيخ
بعد علم فادي بزواج ياسين  اصبح كمن لا يري امامه من الحـ.ـز.ن  علي ابن عمته ليصل للمنزل  ومنه  الي غرفه ساره ليعرف هل علمت حور او لا منها فحد علمه انهم اصبحو اصدقاء  ليترك الباب عده مرات فلا يأتيه الرد لينقبض قلبه بشـ.ـده فيفتح الباب  لينصدm من منظر  ساره امامه فكانت ساره نائمه بهوت شورت قصير    يصل لمنتصف فخدها  وتشرت قط   يصل  لنصف بطنها  وشعرها ينفرد علي السرير بسلاسه فكان يشبه الذهب في بريقه والحرير في ملمسه ليقترب منها فادي كالمغيب ويطبع قبله علي خدها  فهذه الحمقاء هي حب طفولته الذي اعتقد انها نساه من زمن لكن هل ينسي احدا حبه الاول ليبتلع فادي عنها    ويخرج من الغرفه ويترك علي الباب مره اخري لتتململ ساره في الفراش  لتقوم وترتدي اسدالها وتقترب من الباب  لتجد فادي امامها  لتبتلع ساره ريقها من مظهره الجذاب لتنظر للارض لبنظر لها فادي برضا
ساره : محتاج حاجه ي فادي
فادي بتنهيده : محتاجك
ساره بعدm فهم محتاجني في اي
فادي : بحبك وحشتبني و  و انني ازاي  سبتيني كل السنين دي بعيد عنك فهميني لتتبدأ ساره في البكاء وترمي نفسها بين احضانه ليحتضنها فادي بحبك ويقول مهدأا هششش هش انا اسف والله
ساره ؛ اصل انت  سافرت وجبت لقيتك بعدت عني فجأه قلت انت معتش بتحبني
فادي انا انا بمـ.ـو.ت فيكي يا بـ.ـنتي وبهوي علي خدها مقبلا اياه لتدفعه ساره بخجل عيب يا فادي كده .
ليقترب منها ويقول بخبث  تيب هتجوزك ومش هيبقي عيب خالص يعني
لتغلق ساره الباب في وجهه  ليققهه فادي  هطلبك من جدي جهزي نفسك  ويذهب من امام الباب لتبكي ساره من فرط فرحتها وتذهب لتصلي لربها وتشكره علي تحقيقي امنياتها الوحيده
———
في غرفه حور وياسين
لينقضي هذا الليل سريعا ويأتي الصباح ليتسلل النور ألي غرفه ياسين يداعب جفونه ليصارع   لفتحهم ليجد حور   نائمه علي صدره العاري  ليحاول ان يقوم من علي السرير  بدون ايقاظها ليبتعد عنها بحرص  لتتملممل حور في السرير   فيقترب منها ياسين بعد ان وقف وقبل خدها قبله صغيره  وابتعد وذهب للحمام للاستحمام لتفتح حور عينها  وتتنهد لتقف من مكانها  وترتدي قميص ياسين   وتجلس علي السرير بانتظارهة
ليخرج ياسين  وهو يلف  نفسه بمنشفه قصيرر  وينظر لها بحب
ياسين : انتي بتغريني ولا اي
لتبدأ الدmـ.ـو.ع بالنزول  من عين حور: ليقترب منها ياسين بلهفه : اي يا حور انتي تعبان انا عورتك في اي اتكلمي
حور بحب: انا بحبك اوي يا ياسين انت عارف
ياسين خضتنيني يا شيخه متيجي نخرج علي البحر  شويه
حور ببتسامه: مزيفه والشغل
ياسين ؛ في عريس يروح الشغل  بردو
حور : لا  طبعا يا عريس .ياسين : طب قوي يا قلب العريس غيري علشان نغير جو انا وانتي
حور : اوك لتتجه حور للحمام وترتدي فستان من اللون  الاصفر وبه ورود سوداء لتخرج لتجد ياسين يترتدي بنطال جينزازرق اللون  وتشرت ابيض وكوتش ابيض  ويقترب منها بأبتسامه تعلو شفتيه
ياسين : يلا يا قلبي
حور : يلا
ليصلو للشاطئ ليطلب ياسين من الحرس محاوطه المكان ليجلس  مقابل لحور علي الرمله
ياسين وهو يقترب منها ويقبل خدها
ياسين : انتي  عارفه عمري مكنت اتوقع انك تبقي مراتي  قدام ربنا
حور : اها مرات ياسين المنشاوي
ياسين بملاعبه : انتي تطولي ي بت انك تبقا مرات ياسين المنشاوي
لتتفجر حور باكيه
ياسين  وهو يضمها اليه ويربت علي ظهرها  مالك ي حور اهديى
لتدفعه حور  وتبعده عنها  ليتفجاء ياسين
لتنفجر حور غاضبه  : عندك حق  انا واحده من سن ٦ سنين اتجوزت ولا  لبست فستان ولا كان ليا حق اختيار جوزي كل حاجه كانت لا   لا لا  مكنش ليا حق  اختار اي حاجه  حتي لبسي مليش  علشان اتفجا اني الزوجه ال ٣ ولا الربعه الله واعلم  طلقني يا ياسين طلقني انا مستحيل اعيش معاك بعد كده
ياسين وكأن دلو ماء سكب علي رأسه  اهديى يا حور واسمعيني
لتدفعه حور بعيد عنها : مش انت  ال تخليني ابدأ الكلام وانهييه انت فاهم  وتضحك حور بهستريا  والكل كان عارف لحد جدي وامك وميرا الكل  كان عارف   بس  خبو عليا وبـ.ـنت عمي العزيزه تبقا ضرتي ياللا المهزله
ياسين : بغـــضــــب وهو يشـ.ـدها   الي حـ.ـضـ.ـنه بس انا بحبك والله هفهمك اهدي بس
حور بصوت عالي ؛ عيله عبـ.ـيـ.ـطه انا علشان اصدقك عندك حق مكذبتش اني طفله ايوه انا  طفله طفلت حبت لعبه مش بتاعتها  عمري مسامحك يا ياسين   انا راحه عند عيله امي ومش هرجع هنا تاني وياريت ورقتي توصلني علشان  زي منت عارف علاقتي بيك تعود زي منت مفكر  وتتركه حور وتذهب من امامه وهو كمغيب  لا يتحرك كل مكان يدور في باله ان حوريتته ستتتركه
لتذهب حور  الي قصر جدها  لتستقبلها الخادmه
حور : ناديلي جدو لو سمحتي
الخادmه : حاضر يا هانم اتفضلي
ليحضر الشيخ : لترمي حور نفسها بأحضانه بدون سابق انذار
الشيخ بهدوء اهدي يا حبيبتي  خلاص محصلش حاجه
حور ببكاء :  طلقني منه يا جدو
الجد  : حاضر متقلقيش.
فلاش باك
فادي وهو يدخل لجده المكتب
فادي لو سمحت يا جدو  عايز حضرتك في موضوعين مهمين
الجد بأهتمام : اتجوز بـ.ـنت عمه
فادي : حتي حضرتك عرفت
الجد : اي االموضوع التاني
فادي : انا عارف انه مش وقته بس انا عايز اتجوز ساره
االجد : لو موافقه يبقا اتكلو علي الله
فادي : بسعاده شكرا ي جدي
بااك
حوروهي تجفف دmـ.ـو.عها :   عايزه اسافر برا وابدت هناك من جديد اكمل تعليم  واشتغل برا لو سمحت ي جدو ممكن تساعدني
الشيخ بأبتسامه : وهسافر معاكي كمان اي رأبك بـ.ـاريس تسافر هناك
حور بأبتسامه والشغل هنا
الجد بضحك : لا انا هفضالك يا جميل  ونجوز ساره وفادي ونسافر انا وانت  استفرض بيك
لتضحك حور بخفوت :  ماشي ي جدو
ابتسم الجد : لانه اخرجها من حااله اكتئبها
وفي لحظه كان هناك من يسمع كلامهم ليبتسم فوجوده في حياتها سيدmرها بالتأكيد ليدعها تفعل ما تريد فهو اصبح  عائق في طريق احلامها ليبتسم ياسين وبذهب ويخبر الخادmه بعدm اطلاع احد علي
قدومه همنا   فهو  حضر ليفهم حور كل شي ويأخدها معه لكن لما سيكون اناني ليتركها لتبني مستقبلها  وتصبح حور جديده   فتاه لا يقيدها احد
ليذهب الي غرفته ويضع رأسه علي وسادته لعله ينسي الم هذا اليوم العصيب
وفي الطرف الاخر اختارت حور النوم  كهروب من واقعها المؤلم فهي من الغدا ستسلك طريق جديد لا يوجد به حب  اوضعف ستكون  شابه جديده تطمح لتكون افضل وتعمل  وتبني مستقبللها بنفسها
لنترك المستقبل ليحدد مصيرهم
يتبع…..
ليأتي الصباح لتفتح حور عيناها وتتممي ان كل ما حدث كان حلم فقط لكنها صدmت بالواقع المرير مره اخري لتقف حور وتغتسل ووتجد ملابس لها علي السرير فتقوم بأرتدائها وتنزل لللاسفل فتجد للجد يترأس طاوله الافطار فترتسم الابتسامه علي شفتيها فقد عوضها الله عن عائلتها بهذه العائله
حور : صباح الخير
الجد بفرحه :صباح الخير يا حبيتي تعالي هنا
لتجلس حور علي الطاوله وتقول بمرح : مبروك يا ام الصراصير هتبقي ام والواد فادي ده عيزاكي تطلعي عينه
لتنظر لها ساره فهي تقرأ الجزن في عيناها : الله يبـ.ـارك فيكي يا حبيتي يارب تلاقي ال يعوضك
حور ببأبتسامه حزينه يارب .
ليقطع هدوئهم الشيخ : حور يا حبيتي هتروجي تجيبي لبسك
حور بهدوء : لأ يا جدو انا هاخد ساره واروح اشتري لبس جديد علشان هتحجب
الجد بأأبتسامه : يهديكي ربنا يا نور عين جدك
ليرن هاتف حور لتجد المتصل ميرا لتستأذن حور لللرد عليها
ميرا بغـــضــــب : انتي فين انا سمعت جدو وهو بيقول انك سبتي البيت انتي هبله
حور ببكاء اهدي ي ميرا
ميرا : سبتيلها جوزك يا عبـ.ـيـ.ـطه
حور بألــم : هو ال باعني يا ميرا
ميرا : سرقتو منك زي العيله
حور بصوت عالي مسرقتهوش هو ال رمرام عندك حق انا عيله هو ضحك عليا علشان انا عيله هسافر ومش راجعه
ميرا بغـــضــــب : هتسافري علشان تنسيه ولا هتسافري علشان متعشيش علي زكرها وتحني وترجعيلو
حور بغـــضــــب هسافر اشوف نفسي وارجع الروح ال ياسين اخدها منها هحاول ارجع تاني من غير هبني نفسي من غيرو
ميرا ببكاء وهتسبيني يعني طيب مين هيزفني ويلفلي طرحتي
حور بدmـ.ـو.ع : هفضل معاكي هحضر فرحك كمان هو انا عندي غيرك.دلوقتي
ميرا : هتسافري فين
حور : بـ.ـاريس
ميرا : امته هجيلك المطار اودعك لتملي عليها حور العنوان لتودعها حور وتغلق الهاتف وتتجه لشراء ملابس خاصه بمحجبات مع ساره
——
اما عند ميرا
ميرا : اخر محاوله هعملها علشانك ي ياسين
لتذهب لغرفه ياسين وتترك الباب
ياسين بتعب ادخل
ميرا : اسمع الكلمتين دول مش علشان خطرك دا علشان خاطر اختي ال حضرتك كـ.ـسرها حور مسافره طلق جوانا ورجعها
ياسين بغـــضــــب : مقدرش اطلق جوانا وكمان تسافر حور خلاص هنطلقق
ميرا بغـــضــــب : يا بجحتك يا اخي انت اي جبله
ياسين بغـــضــــب: هي ال اختارت الطـ.ـلا.ق ودا احسن لينا احنا الاتنين
ميرا : انا عرفتك وخلاص انها هتسافر توقفها متوقفهاش انت حر انت الخسران وتذهب من امامه والغـــضــــب يعتليها
——
عند حور
ارتدت خور فستان من اللون البني طويل يضيق من الصدر ويهبط بأتساع وحجاب من اللون الابيض فكانت تشبه الاميرات بحجابها لتنظر لنفسها برضي في المرأه وتقف وتتجهه الي الخارج لتأخدها سياره جدها للمطار
…….
في المطار
الجد : استني هنا هخلص الورق واجي
حور : اووك
ليتركها الجد لتقف حور وتلتفت حولها فكم تمنت ان يأتي ياسين ويأخذها معه لتفر دmعه من عينها عن تذكرها انها لن تراه مره اخري ليأتي ياسين من الخلف حور لتلتفت له بفرحه لينظر بهيام لقد كانت جميله بهذا الحجاب تشبه الاميرات حقا
حور : انت حيت يا ياسين
لم يترك لها ياسين الفرصه للكلام شـ.ـدها لاحضانه لتبادله حور فهي تقرييا ستكون الاخيره
ليبتعد عنها ياسين بعد مده مقبل خدها قبله رقيقه لببتعد عنها انتي طالق يا حور لتنظر له حور بصدmه ليمسك ياسين ياديها : يلا امشي انا اديتك حريتك لتذهب حور من امامه والدmـ.ـو.ع تملأ عيناها
حور لنفسها بتعيطي لي ها مش دا ال كنت عايزاه طلقني اهو لتسافر حور الي بـ.ـاريس لكن قلبها كان مع ياسين حياتها الروتنيه الملله بقلب اشبه بالجليد
اما ياسين فبعد سفر حور اصبح قاسي بـ.ـارد المشاعر غاضب دائما طلق جوانا بعد ذهاب حور بشهرين تقريبا ???? غير انه قطع علاقته بجده المنشاوي
اما الجد اصبح حزين لجعل حفيده بهذا الحـ.ـز.ن فحاول اكتر من مره ان يحادث حور او ياسين لكن رفض كلاهما محادثته
——-
بعد.شهر من سفر حور
الجد: كلي حاجه قبل متخرجي يا حور
حور بأبتسامه : لالا ي جدو هتأخر
الجد: لا اقعدي كلي
حور ياربي بقا ي جدو وتجلس وتأكل علي السرير لتشعر بغثيان شـ.ـديد لتركض حور للمرحاض لاستفراغ ما تناولته
الجد بفزغ : مالك ي حور.
حور : هتلاقي برد في المعده بس ي جدو
الجد : لازم نروح للدكتور حالا
حور : ي جدو مش مستهله
الجد بغـــضــــب : الموضوع ده حصل انبـ.ـارح اكيد في سبب قومي
حور يأستسلام حاضر
ليذهب حور بصحبه جدها للطبيب لينظر الطبيب لجهاز امامه
الطبيب : بأبتسامه مبروك ي مدام حامل لازم تروحي لدكتوره نسا تتابعي الحمل
وكأن دلو ماء سقط علي رأس حور وجدها
ليخرجو من عند الطيبب لتضع حور يديها علي بطنها وتبكي بصمت
الجد : هتعملي اي ي حور
حور بضحكه : حته من ياسين جوايا ي جدو
الجد بغـــضــــب : ياسين مين انتي مـ.ـجـ.ـنو.نه بقالك شهر هنا مسألش فيكي
حور : هو ميلزمنيش ال يلزمني ال في بطني هربيه بعيد عنو
الجد بصوت عالي ياسين لو عرف هياخدو منك
حور بدmـ.ـو.ع : لا مش هيعرف مش لازم يعرف
————–
في مكان اخر اتي اتصال من بـ.ـاريس ل ياسين
ياسين : الاخبـ.ـار
االحارس : كويسه ي فنـ.ـد.م مفيش جديد
ياسين : تمام
الحارس : ي فنـ.ـد.م كل يوم نراقبها ومفيش جديد اعتقد معدش لازم مراقبتها
ياسين : وقفو المراقبه
الحارس : تمم ي فنـ.ـد.م
ليجلس ياسين يفكر في حور اشتاق لها حقا يريد رؤيتها بأي وسيله لا تكفي الصور التي تأتيه كل يوم لملأ الفراغ التي تحدثه
……
لتمر الشهور ويأاتي موعد ولاده حور تمنت ان يكون ياسين بجانبها كانت الولاده قاسيه لقد عوضها الله بفتي يشبه ياسين الي حد كبير
……
ها قد مره عامين اخر اصبح عمر ادm (ابن حور ) عامين ونصف تقريبا وقد انهت عامها الاخير من الجامعه اصبحت حور امرأه يافعه
……..
اصبح ياسين اشـ.ـد ضخامه من كثر التمارين الرياضه ظائما غاضب بسبب اختفاء حور فبعد حملها منه سافرت في مكان لا يعلمه الا جدها
لتأتي الرياح بما لا يشتهي السفن فيرن هاتف حور ويكون المتصل ميرا
ميرا : يا ندله اسبوع مسمعش صوتك
حور بلهفه ؛ ياسين عامل اي
ميرا طب اسألي عليا الاول
حور : طيب انتي عامله اي وبعدك ياسين
ميرا بحـ.ـز.ن متوقع اني ال عرفته انو متجوز ومقتنع بكده وبعد عني ومعرفش عنو حاجه
حور بفضه : اتجوز
ميرا : انتي ظالمه ياسين يا حور دا طلف جوانا اول ممشيتي وهي اتجوزت دلوقتي واحد كبير في السن كده رجل اعمال
حور : في غوره
ميرا : انا فرحي اتحدد بعد اسبوع لازم تيجي
حور : ياسين هيعرف بوجود ادm مستحيل
ميرا : متخافيش هو اصلا مبيجيش البيت
حور بستسلام ماشي هحجز واجيلك علي طول
ميرا بفرح ماشي ي حبيتي
لتصل حور لمنزل عائله الشيخ  وتأتي لها ميرا لتحتضنها بحب  واشتياق
ميرا : يلا يلا ورانا حاجات كتير  لتصرخ ميرا ياماما دا ياسين الصغير  يخراشي نسخه طبق الاصل عنو
حور بضحك طبعا طبعا مش ابنو
ليأتي فادي فقد تزوج من ساره ورزقهم الله  ب ليان
لتأتي ليان زو العام تمشي للتقع يذهب لها أدm ويساعدها علي الوقوف
ادm بطفوله : اتعورتي
لتهممهم ليان وتذهب لولدتها
تم تحضير    لزفاف ميرا بسرعه   وكانت حور تساعدها في كل شي قابلت حور جدها المنشاوي وطلب منها السماح وسامحته
….
ادm : مامي عايز اجي معاكي الفرح
حور : يا قلب ماما  انت  هتقعد مع جدو هنا
ادm ببكاء لا عايز اجي
حور  : بس يا  حبيبي  طيب هتيجي بس بشرط
ادm بفرحه  اي
حور : لو حد سألك انت مين تقول ابن  طنت اخت  ساره
ادm  بفرحه حاضر  ي مامي
لتنزل حور والخــــوف يعتليها من هذه المواجههه لتقف  بجانب ساره وفادي  خدو ادm وحاولو تبعدون عن سكه ياسين
ساره حاضر
لتقف حور بجانب ميرا    لتمد ميرا شفتيها بزعل  يا بـ.ـنتي عماله تتلفتي حوليكي زي الحرميه   لي مش هياخد باله من ادm متخافيش
حور ؛ خايفه يشوفه
ميرا : طلاما لو خايفه كده معرفتهوش لي انك عندك منا ولد
حور :   عمتا هو مش هيركز عندك حق مالفرح مليان   اطفال
لتنظر حور بأتجاه بابا القاعه لتجد ياسين يدخل بطلته   الخاطفه للانفاس   لقد زاد  جسده ضخامه  ونبتت لحيته  قليلا اصبح اشـ.ـد وسامه ورجوله  لو يمكنني الارتماء في حـ.ـضـ.ـنه الان .
 لينظر ياسين بأتجاه ميرا وحور  يالا جمالك بالابيض يا فتاه فكانت حور ترتظي فستان ابيض    به ورود حمرا صغيره  كانت تشبه الاميره    بعيناها الزرقاء  الذي يزينهم الكحل العربي اما قوامها فقد  زاد انوثه واغراء فها عي بفستانها الطويل وحجابها  ماذالت  ايقونه جمال
ليقتترب ياسين من  ميرا ويقبل اعلي رأسها لتهمس له ميرا : جبتهالك اهو رجعها بقا لبتسم ياسين ويقترب من حور
ياسين : عامله اي ي حور
حور بهيام : كويسه  ليقطع  حديثهم صراخ  ساره بصوت عالي وبكاء اددm
———
لتهرول حور بأتجاه ادm وياسين خلفها لتجد ادm واقع علي الارض والدmاء  تحيط رأسه  لتصرخ بهلع
ليزيد  صوت بكاء ادm :  يا مامي الكرثي كان عالي والله
حور : ألحقني با ياسين
ليتوقف الزمن بياسين من هذا الطفل  لما يشبهه الي هذا الحد  ليقطع تفكيره صوت بكاء ادm العالي ليهبط لمستواه ويلتقطه بين زراعه ليدفن ادm رأسه في احضان واللده   كم هو شعور رائع  ليأخذه ألي اقرب مشفي ليقوم الطبيب بتضميد جـ.ـر.حه تحت مراقبه ياسين للموقف بعين مذهوله مصدومه  وهلع حور علي ادm
الطبيب ؛ متخافيش ي مدام دا جـ.ـر.ح سطحي
حور ببكاء : هيبقا كويس يعني
الطبيب : هيبقا محتاج مضاد.حيوي ممكن الجـ.ـر.ح يلتهب ويسخنه
حور : شكرا ي دكتور
كان ياسين يراقب كل ما يحدث بصدmه   لينظر لحور وهي تقبل ادm  وتحتضنه لصدرها
ياسين : تعالي برا لازم نتكلم
لترتعب حور   : حاضر  لتقف حور امامه بالخارج لينظر لها ياسين   بغـــضــــب : كل كل السنين دي مخبيه ابني عني
حور  بغـــضــــب : دا مش ابنك دا ابني انا بس غير كده هاجي تقولك تعاله خود ابنك ال انت اصلا رمـ.ـيـ.ـت امو  من قبل متعرف انها حامل فيه ورحت في خضن  الهانم التانيه
ياسين بغـــضــــب :   صوتك ميعلاش  بدل مقصلك لسانك فاهمه حـ.ـضـ.ـن مين ها  جوانا جوانا ال لعبت لعبه وقعت في   شرها للاسف وكان الضحيه انا وهي انتي ت عـ.ـر.في خصل اي لا مت عـ.ـر.فيش استني اعرفك حصل اي     جوانا عملت خطه علشان نتجوز الصور وقعت في ايد اسر  هدني بيها انو هيفـ.ـضـ.ـحها اسببها تتفضح ولا تستر عليها ها متردي  ثقتك بيا فين  بس عندك حق كل ده سبب علشان تخبي ابني عني تحرميني اني اعيش معاه قلبك طاوعك  ها متردي   لا مش قادره تردي انا  سبتك  علشان مكونش ظلمتك  علشان متقوليش في يوم اني مسبتش ليكي حق الاخيار  سبتك تجربي وتعيشي ويوم مترجعي ترجعي لحـ.ـضـ.ـني   معتقدتش انك بالقساوه دي علشان تخبي ابني عني  متوقعتش منك كده ي حور
لتنظر له حور وللدmـ.ـو.ع تنزل من عينيها  بصمت ليتركها ياسين ويتجهه للجلوس بجانب ادm ويقيس حرارته
ياسين ؛ نامي
حور  ؛ نام انت هسهر جمب ادm
ياسين بغـــضــــب : انا اقول نامي يبقل تنامي
حور بخــــوف حاضر لتدس نفسها في السرير  ليقترب منها ياسين ويطبع قبله  علي خدها  ويتركها ويذهب بالجلوس بجانب  ادm
ياسين في نفسه : هنعيش كام سنه كمان علشان نرجع  احنا لازم نرجع   خلتص في ادm هيتظلم يينا
لينظر  لحور التي ذهبت في سبات عميق من التعب   لتستيقظ من النوم لتجد الغرفه فارغه لتهرول بخــــوف  للمرحاض فلا تجد احد بالداخل  لتبكي وتركض للخارج  فتجد ياسين  وهو يحمل ادm   بين يديه وبيدهم الكثير من الالعاب  لتركض بأتجاه ياسين وتشـ.ـد  ادm من بين يديه وتحتضنه
ياسين  :مفكراني زيك هخدو واهرب
لتنظر له حور بدmـ.ـو.ع نظره  جعلت قلب ياسين  يدmي ألــما
ياسين بحذم : حهزي نفسك هترجعي بيتك وكفايه لحد كده بعد
حور : انا هقعد عند  وقبل انت تكمل  كلامها
ياسين  براحتك بس ادm هيفضل معايا
حور : لالا هاجي معاكم
ياسين :  عيشي براحتك في اللببت اعتبريني اخوكي
حور بغـــضــــب :  اخويا ازاي يعني
ياسبن بخبث :   اخوكي  عادي   ماذال هذا الاحمق يعرف يكيف يجعل طفلته غاضبه
لتقوم حور وتتبع ياسين  لتركب السياره  وادm  ينام براحه علي قدmها لتنظر له بحب    ليصل ياسين امام بنايه عاليه  تدل ان من يسكنوها اغنياء   لتنزل حور  وهي تحمل ادm   فيتبعها ياسبن ويلتقط منها ادm النائم ويتوجه الي شقته
وبعد.دخولهم للشقه وجدت حور فتاه اقل ما يقال عليها جميله  لتنظر لها حور بغـــضــــب وغيره: مين دي
ياسين ببرود خدامه انتي شايفه اي
حور بغـــضــــب : نعم لا شكرا انا اعرف اخدm بيتي وجوزي كويس اتفضل اطردها
ياسين   ببرود : اشك ان طفله زيك تعمل كده
حور بغـــضــــب وصوت عالي : الطفله دي ال مش عجباك عاشت لوحدها فوق ٣ سنين وتعرف تتصرف  عمتا لانا لا هيه في البيت
ياسين بضحك لتنظر له حور بهيام  لقد لشتاقت لضحكته   لتقترب منه وتحتضنه كأنها مـ.ـخـ.ـد.ره وحـ.ـشـ.ـتني ازي يا ياسين  ليصدm ياسين من فعلتها فهو لن يتوقع ان  تقترب منه بهذه السرعه ليشـ.ـد ياسين علي احتضانها
ياسين : عوضيني عن كل يوم بعدتي عني فيه
حور بفرحه ‘ سامحتني
ياسين : العمر معدش في كتير ي حور علشان نبعد عن بعض كفايا بعاد ي  حبيتي
لتحتضنه حور وتبكي : لتصدm من ادm وهو يشـ.ـدها من ملابسها
ادm بطفوله  متحـ.ـضـ.ـنهوش يا ماما انتي تاعتي انا وبس وانت ي بابابي تحـ.ـضـ.ـنش ماما تاني  فاهم
ياسين بضحك : يخربيتك  انت طفل انت
حور بضحك : هيجيبو من برا يعني  لبشـ.ـدهم ياسين لاحضانه    اوعديني تثقي فيا ومتبعديش عني تاني
حور اوعدك
……..
???????????? طبعا كنت عايزين  احكيلكم زياد وميرا عملو اي يوم الفرح  اش هحكي????❤  غير انهم سعداء  علشان ال بيقولو مشاهد جنسيه بس ها❤ لو حد عايزو  اطلبوه وانزلهلكم
—-
بعد ٣ سنوات لم تخلو حياه حور وياسبن من المرح    بل ورزقهم الله بفتاه   وسمت بميرا ❤
اما زياد وميرا رزقهم الله  ب عدي
وساره وفادي ليان ومازن ????❤
تعليقات