رواية حور ياسين هي رواية رومانسية تقع احداثها بين ياسين وحور والرواية من تأليف مي في عالم مليء بالتناقضات والأسرار تتشابك مصائر شخصيات رواية حور ياسين لتجد نفسها في مواجهة قرارات صعبة تُغير مجرى حياتهم إلى الأبد ان رواية حور ياسين هي قصة عن الحب الذي يتحدى الزمن والمصير الذي يفرض نفسه والأرواح التي تسعى خلف الحرية والسعادة بين الأمل واليأس وبين القوة والضعف ينسج رواية حور ياسين تفاصيل حياتهم في معركة غير متكافئة مع القدر لتكشف كل صفحة عن لغز جديد يقود القارئ نحو نهاية غير متوقعة
رواية حور ياسين من الفصل الاول للاخير بقلم مي
ياسين محمد/ طويل قمحاوي لون شعرو اسود لون عنيه بني عندو 27 سنة عندو سلسلة شركات حوا وبرا مصر وعايش في قصر كبير
حور مراد الصاوي/قصيرة بس مش اووي لون شعرها كستنائي محجبة باباها متـ.ـو.في ومعندهاش اخوات وعايشة في بيت عمها من بعد وفات ولدها عندها 19سنة 2 جامعة كلية هندسة
حنان/ام ياسين طيبة جدآ وبتحب ولادها وبتخاف عليهم جدآ عندها 52سنة
سيف محمد الصاوي/اخو ياسين طويل لون شعرو بني عيونو بني عندو 22سنة وشغال مع ياسين في الشركات
ملك محمد الصاوي/اخت ياسين قصيرة بس مش اووي لون شعرها كستنائي فاتح عنيها بني برضو ومحجبة اد حور عندها 19سنة 2جامعة كلية هندسة
ادهم مراد /صاحب ياسين لون بشرتو مش قمحاوي اووي عندو27سنة وشغال مع ياسين في شركاتو
بقيت الشخصيات هنتعرف عليهم في الرواية
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في قصر الصاوي في اكبر اوضة في الاقصر صوت خبط
ياسين: ادخل
حنان: صباح الخير يا حبيبي
ياسين: صباح النور يا ست الكل
حنان: يلا عشان الفطار جاهز
ياسين: سيف صحي ولا لسة
حنان: لسة هروح اصحي اهوو وانت خلص وانزل عشان تفطر
ياسين: حاضر يا ست الكل نازل وراكي
خرجت حنان وياسين قام ياخد شور ويلبس
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حنان راحت اوضة سيف عشان تصحي ملقتهوش خبطت عل باب الحمام مردش فا خرجت من الاوضة راحت اوضة ملك وحور
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في اوضة ملك وحور
سيف: طب هتعملو اي ياسين مش هيرضا يخليكو تتطلعو الرحلة دي
ملك: اومال احنا بنقولك ليه انت اقولو عشان انا وحور خايفين نقولو
سيف: وانا اضحي بي حياتي ليه
حور بحـ.ـز.ن مصطنع: كدا يا سيف
سيف: انتو فاهمين انتو عايزين اي دا ياسين لو عرف انكم هتطلعو رحلة لوحدكم مش هيسكت
ملك: لا مش لوحدنا مع زميلنا في الكلية
سيف: بصو مليش دعوة قولو انتو
ملك: انا عندي فكرا ياسين هيسافر بكرا عشان شغل واحتمال يقعد اكتر من اسبوع واحنا هما يومين بس ونرجع قبل ما هو يرجع
حنان من وراها: مين اللي هيسافر
سيف وملك وحور بصو لبعض
🖋may
ملك: ماما محدش احنا كنا بـ.ـنتكلم عن ابيه ياسين وانو مسافر عشان لو عايزين حاجة يجبها وهو مسافر
حنان: ماشي يا حبايبي يلا عشان الفطار جاهز
ملك حور سيف: حاضر خرجت حنان
ملك بتنهيدة: الحمدالله مسمعتناش
حور: اه الحمدالله يلا ننزل
سيف وملك: يلا
نزلو التلاتة وكانت حنان وياسين قاعدين على السفرة
سيف وملك وحور: صباح الخير
ياسين: صباح النور
وقاعدو يكلو وبعد شوية
ملك: ابيه ممكن اطلب منك طلب
ياسين: اؤموريني وانا انفذ يا قلب ابيه
ملك بخـ.ـو.ف سيكا: انا وحور عايزين نطلع رحلة تبع الجامعة
ياسين بص ناحية ملك وحور: وانا قبل كدا قولت لا صح
حنان: سيبهم يا ابني يروحو ومتزعلهمش
ياسين قام: معلش يا امي انا قولت لا وياريت متكلميش في الموضوع دا تاني يلا يا سيف
سيف: انا هوصل حور وملك الجامعة وهاجي وراك على الشركة
ياسين: تمام متتأخرش ومشي
ملك: شايفة يا ماما
حنان اخوكي وخايف عليكو
حور: بس يا ماما مش كدا انا زهقت
( ملحوظة حور بتقول لي حنان عشان هي اللي مربياها من صغرها)
حنان: يا حبيبتي معلش خايف عليكو والله
سيف قام: يلا عشان اوديكو الجامعة
حور وملك قامو
حنان: خلي بالكو من نفسكم
حور وملك: حاضر يا ماما وخرجو التلاتة من الاقصر وركبو عربية سيف
ملك: كدا مفيش غير نسافر من ورا ابيه
حور: بس انا خايفة يعرف
سيف: ملك مينفعش تسفرو من ورا ياسين لو عرف هيخرب الدنيا
ملك: ربنا يستر وبعدين انت هتكون معانا
حور: ايوآ يا سيف ابيه لو عرف انك معانا مش هيكلم
سيف: حاضر هروح معاكم وربنا يستر
وقف عند جامعة يلا انزلو وانا هاجي اخدكم
حور وملك: اوك باي ودخلو الجامعة
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين وصل الشركة ودخل مكتبه
السكرتيرا: حضرتك عندك اجتماع النهاردة وشوية ورق محتاجين امضتك
ياسين: تمام ماشي ابعتي الورق اللي عايز امضا
ادهم وسيف جم ولا لسة
السكرتيرا: ادهم بيه جه سيف بيه لسة مجاش
ادهم: تمام ابعتيلي ادهم وهاتي قهوتي
السكرتيرا: تمام حضرتك بعد اذنك وخرجت
ياسين اتنهد وبدأ شغل عل الاب توب بتاعو
ادهم دخل المكتب من غير ما يخبط
🖋may
ياسين: هو مفيش باب تخبط عليه
ادهم: على اساس دي حاجة جديدة عليك المهم السكرتيرا قالت انك عاوزني
ياسين: ايوآ انا هسافر بكرا عشان شغل
ادهم: ربنا معاك هتقعد كتير
ياسين: لا هما اسبوع المهم عايزك تخلص الورق بس
ادهم: اعتبرو خلص مالك بقا شكلك مدايق
ياسين: لا مش مدايق
ادهم: هعمل نفسي مصدق يا صاحبي
قطع كلامهم دخول سيف
ياسين: ربنا رزقني بي اتنين بهايم ميعرفوش ان في حاجة اسمها باب
سيف: مين دول
ادهم: بضحك طب وانا مالي يا لمبي
ياسين بصلهم بي ارف: المهم وصلت ملك وحور
سيف: ايوآ وصلتهم وهروح اخدهم الساعة 4يكونو خلصو
ياسين: لا خليك انا هروح اخدهم النهاردة وانت وادهم هتحضرو الاجتماع عشان الحق ارتاح شوية عشان اسافر بكرا
ادهم وسيف: تمام وخرجو راحو مكتبهم
وياسين رجع تاني يكمل شغلو وبعد سعات خرج من مكتبو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ملك وحور في الجامعة حضرو محضرتهم وناقص سيكشن واحد بس
ملك: فاضل نص ساعة على السيكشن تعالي نقعد في الكافتيريا
حور: يلا المهم هنعما اي في رحلة انا خايفة من ابيه
ملك: مخفيش هو هيعرف منين ولو عرف احنا معانا سيف وربنا يسترها بقا
حور: يارب الرحلة دي تعدي على خير
عدا الوقت وراحو السيكشن بتاعهم وخلصو وخرجو استنو سيف
ملك: سيف مجاش ليه
حور: زمانو جاي
.....انسة حور لو سمحت
حور: نعم يا دكتور هيثم في حاجة
هيثم: لا بس كنت عايز اقولك احم قصدي اقولكم لو في حاجة مش فاهمنها
حور: لا قطع كلامهم وقوع هيثم على الارض
↚
.انسة حور لو سمحت
حور: نعم يا دكتور هيثم في حاجة
هيثم: لا بس كنت عايز اقولك احم قصدي اقولكم لو في حاجة مش فاهمنها
حور: لا... قطع كلامهم وقوع هيثم على الارض
حور وملك بخضة: ابيه
ياسين بغضب اعمي: روحو عل العربية
حور: بس يا ابيه هو قطع كلامها ياسين
ياسين: قولت روحو على الزفت
ملك وحور راحو ركبو عربية ياسين ام ياسين فضل يضـ.ـر.ب في هيثم لحد ما بقا شبه جثة ووقال
ياسين لي هيثم: دي اخرت اللي يقرب من حاجة ملكي
وسابو ومشي ركب العربية وحور وملك كانو خايفين
ياسين بدأ يسوق
حور: ابيه. قطع كلامها ياسين
ياسين: اخرسي مسمعش نفس الا وربي لهتكوني مـ.ـيـ.ـتة يا حور سامعة
حور زاد عـ.ـيا.طها ومتكمتش واول ما وصلو الاقصر نزلت حور وملك حور دخلت جري وطلعت اوضتها
حنان اول ما شفتها طلعت وراها بخـ.ـو.ف ودخلت اوضتها: حور مالك بتعيطي لي انتي كويسة
ملك دخلت: ماما و حكت لها كل اللي حصل
ياسين بغضب وبصوت عالي: حوووور
حور اتنفضت من مكانها: ماما بالله عليكي الحقيني انا خايفة
حنان: اهدي يا حبيبتي بس
ياسين طلع اوضت حور وحور شافتو وخافت اكتر
ياسين بغضب وصوت عالي: انا عايز اعرف مين دا وكان واقف معاكو لي
ملك: يا ابية دا دكتور بتاعنا وكنا بيسأل يعني لو مش فاهمين حاجة بس
حنان: خلاص يا بني بقا البنات خايفين منك مش كدا
ياسين سابهم وخرج من الاقصر كلو
حنان: خلاص اهدي يا حور هو مشي
حور: انا عايزة انام
حنان: نامي عقبال ما الغدا يجهز
حور: حاضر ونامت اومثلت انها نامت وبعد ما حور وملك خرجو خرجت صورة باباها وحـ.ـضـ.ـنت الصورة اووي وعيطت
حور: واحشتني اووي لي مش خدتني معاك انا تعبت من كل حاجة هنا حتي هي سابتني وميشيت ومسألتش عليا انت واحشتني اووووي ومن كتر العـ.ـيا.ط نامت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حنان نزلت هي وملك تحت قعدو شوية
ملك: ينفع كدا يا ماما
حنان: لما يجي يا حبيبتي معلش هو كان خايف عليكو
ملك: لا مش كدا دا راعب حور حـ.ـر.ام عليه بجد
حنان: خلاص يا ملك اسكتي شوية
سيف: انا جيت يا اهل الدار ولما شاف وش ملك
سيف: مالك يا ملك انتي كويسة انتي كنت معيطة
ملك: ايوآ ابيه وحكت له اللي حصل
(ملك دي ما بيتبلش في بوقها فولة😂😂)
سيف: طب فين حور دلوقتي
حنان: نايمة فوق
سيف: طب تعالي معايا يا ملك نطلع لها
ملك: يلا وطلعو وخبطو على الباب اكتر من مرة بس هي مردتش عشان كانت نامت خلاص
سيف: ملك ادخلي شوفيها
ملك: حاضر ودخلت لقتها نايمة وحاضنة صورة باباها
خرجت تاني
سيف: اي هي كويسة
ملك: هي نايمة تعالي ننزل ونسيبها شوية لوحدها
سيف: حاضر يلا ونزلو قعدو مع حنان
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين فضل يلف بي العربية ساعات وبعدين رجع كانت ملك وحنان وسيف قاعدين
حنان: ياسين
ياسين: نعم يا امي انا تعبان وعايز انام شوية قبل ما اسافر
حنان: لما تاكل تبقا تنام وانتي يا ملك اطلعي صحي حور خليها تنزل
ملك: حاضر وطلعت وحنان قامت دخلت المطبخ عشان تخلي الخدm يحضرو السفرة
سيف: اي اللي انت عملتو دا
ياسين: هو انت هتحاسبني ولا اي
سيف: لا بس عايز اقولك داري غيرتك دي شوية كدا هتخليها تكرهك
ياسين: غيرة اي انت اهبل دي اختي الصغيرة
سيف: طب ما ملك كانت واقفة مش معنا هي اللي زعقــ,تــلها واتعصيت عليها
قطع كلامهك دخول حنام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور ملك دخلت الاوضة وكانت حور نايمة
ملك: حور حور اصحي
حور: سيبني انا شوية
ملك : لا ماما بتقولك اقومي عشان تاكلي
حور: لا مش عايزة اكل انا عايزة انام مش اكتر
ملك: حور معلش متزعليش من ابيه وحياتي عندك
حور: خلاص خلاص قايمة اهو وقامت ونزلو سوا حور لما شافت ياسين خافت
سيف: كل دا نوم تعالي يلا انا همـ.ـو.ت من الجوع
ملك: دايمآ همك عل بطنك كدا
حنان: اقعدو كلو يلا وبلاش كلام . قعدو كلو وبعد شوية خلصو اكل قامت حور وملك وسيف
سيف: بقولكم اي
ملك: قول
سيف بصوت وا.طـ.ـي : انا موافق اني اسافر معاكو جهزو نفسكم
ملك وحور بصوت عالي: بحبك يا صحبي وفضلو يهزرو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حنان وياسين
حنان: ياسين تعالي عايزاك في اوضتي
ياسين: حاضر يا مام وراح وراها
حنان: عصبيتك تخف شوية على البنات وبذات حور
ياسين: يعني ينفع يقفو مع واحد غريب
حنان: دا مش غريب دا الدكتور بتعهم وكان بيسألهم اذا كانو مش فاهمين حاجة بس
ياسين: مش غريب ازاي يعني ماما متخلنيش احلف ان حور مترحش الجامعة تاني
حنان بمغزى: مش معني حور ما ملك كانت واقفة معاهة
ياسين: يووووو انا رايح اوضتي انام عشان مسافر بكر تصبحي على خير. وساب حنان وراح اوضتو
اول ما دخل اوضتو اتنهد بضيق واخد شور ونام
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ملك وحور وسيف
سيف:حور متزعليش من ياسين
حور: خلاص يا سيف مفيش حاجة
ملك: المهم بكرا بعد ما ياسين يسافر هنجهز شنطنا عشان نسافر
حور: طب وماما حنان هنقولها اي
سيف: لا سبيها عليا دي بقا بس اجهزو
حور: انا خايفة من ابيه ياسين
ملك: متخفيش ويلا عشان ننام
سيف: تمام يلا تصبحو على خير يا اميراتي
ملك وحور: وانت من اهلو خرج سيف وراح اوضتو واخد شور ونام
وملك وحور نامو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم الصبح
.....: حووووووور حووووور
تاني يوم الصبح
.....: حووووووور حووووور
حور بخضة: اي في اي البيت بيولع هاتي الشاحن والطرحة بسرعة
ملك بضحك: لا لا انا بصحيكي عشان تفطري
حور بعصبية مصتنعة: حدفتها بي الشبشب حد يصحي حد كدا
ملك بضحك: معلش معلش بس يلا
حور: انزلي وانا نازلة وراكي
ملك: اوك وخرجت قامت حور خدت شور و ادت فرضها ولبست
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين نايم فونو رن
ياسين بنوم: الو
ادهم: صباح الخير يا برو
ياسين: لو بترن عشان تقولي كدا اقفل احسن
ادهم: في ورق محتاج امضتك النهاردة وانت مسافر هنعمل اي
ياسين: هات الورق وتعالي على الاقصر
ادهم: تمام ياسين قفل في وشو
وقام يا سين خد شور ولبس وفتح باب اوضتو كانت حور خلصت لبس وبتخبط على باب سيف
ياسين: واقفة عند اوضت سيف ليه
حور:ها انا كنت هشوفو صحي ولا لا
ياسين بعصبية وغيرة: انزلي يا حور ملك هتبقا تشوفو
حور بخـ.ـو.ف: حاضر يا ابيه. نزلت حور وياسين
كانت حنان وملك وسيف قاعدين في اوضة السفرا
حور وياسين: صباح الخير
حنان وسيف وملك: صباح النور
حور قعدت جنب سيف وملك
حنان: عاملة اي يا حور دلوقتي
حور: الحمدالله كويسة
حنان: ياسين انت مسافر امتا
ياسين: بليل يا امي
حنان: ماشي يا حبيبي وبدأو اكل
سعادة الشغالة: ياسين بيه ادهم بيه برا
ياسين: دخلي خرجت سعاد ودخل ادهم
ادهم: صباح الخير
الكل: صباح النور
حنان: حمـ.ـا.تك بتحبك اقعد كل
ادهم : وياريت بـ.ـنتها تحس ثم كمل كلامو عاملة اي يا حور
حور: الحمدالله وانت عامل اي
ادهم: الحمدالله
ياسين بغيرة: يلا يا ادهم على مكتب
ادهم: يلا وقامو دخلو المكتب
ملك: الحمدالله كات وقامت طلعت اوضتها وطلعت وراها حور
حور: مالك يا ملك
ملك: مفيش حاجة
May🖋
حور: لا في انتي هتخبي عليا
ملك: لا مفيش بفكر بس في رحلة بكرا
حور: ربنا يستر انا خايفة ابيه يعرف
ملك: مش هيعرف قطع كلمهم سيف
سيف: مين اللي مش هيعرف
حور: بنكلم عن رحلة بكرا واني ابيه لو عرف
سيف: والمشكلة اني سمعت كلمكم
ملك: ههههه لو ابيه عرف هنقول ان انت اللي قولت نروح من ورا
سيف: نهاركم اسود بتبعوني
حور: تؤ تؤ مش بنبيعك بس بنشتري عمرنا ههههه
سيف بصلهم: طب شوفو مين بقا اللي هيروح معاكو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين وادهم اول ما دخلو
ادهم: الورق اهووو
ياسين: هات واخد الورق ورجعو خلصو
ادهم: مش عارف ليه حاسس انك مش طايقني
ياسين: حاسس يعني مش متأكد
ادهم: دلوقتي اتأكدت اقولك السبب اني سلمت على حور صح
ياسين: طب ما انت بتفهم اهووو
ادهم: ماشي ياعم على عموم هي زي اختي مش اكتر
ياسين: عارف ولو كنت حاسس بس انو غير كدا كان زمانك مدفون
ادهم: طب هات الورق خليني اغور من وشك
ياسين: خد يا اخويا خلي بالك من الشركة سيف لسة ميعرفش اووي في امور الشغل
ادهم: حاضر يا صاحبي تروح وترجع بسلامة سلام
وخرج ادهم واتنهد ياسين بضيق
فضل قاعد في المكتب بتاعو شوية وكان طالع اوضتو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حنان طلعت اوضة حور لقت التلاتة قاعدين بيهزرو وبيضحكو سوا
حنان: ربنا يحميكو من كل شر يارب
ملك وسيف وحور: امين يارب
حور قامت ومسكت ايد حنان: تعالي اقعدي جنبي
حنان: من عنية يا قلبي
سيف: ماما كنا عايزين نطلب منك طلب
حنان: خير يارب بخاف من طلبتكم
ملك: ماما احنا التلاتة مسافرين بكرا
حنان بستغراب: مسافرين فين ومع مين
سيف: اي يا حاجة هو انا مش مالي عينك
حنان: بس ياسين قال لا ولو عرف انكم سافرتو من غير مايوافق هيهد الاقصر فوق دmاغنا
ملك: ومين هيقولو يعني احنا التلاتة مستحيل نقولو ومفيش غيرنا احنا الاربعة اللي عارفين يعني لو انتي مقولتيش هو مش هيعرف
حنان: لا يعني لا انتو عارفين ياسين
حور: متخفيش يا ماما مش هيحصل حاجة
حنان: بس.... قطعتها حور وملك
حور وملك: يا ماما وافقي بالله عليكي
حنان: ماشي ربنا يستر
حور وملك بي فرحة: هييييي هيييي واخيرآ هنسافر
سيف: وطو صوتكم احسن يسمعنا
ياسين من وراهم: مين اللي مش عايزنو يسمعكو
ملك بصوت وا.طـ.ـي: جالك المـ.ـو.ت يا تارك الصلاة
سيف: كنت بقلهم يوطو صوتهم عشان انت مش بتحب الدوشة
ياسين بشك: تمام انا رايح اجهز عشان اسافر
حنان: ماشي يا حبيبي ربنا معاك
ياسين بص على حور ومشي راح اوضتو وبدأ يجهز
ملك: كنا هنروح في داهية
حور: داهية واحدة قصدك دهيات
حنان: ما انتو اللي عاملين في نفسكم كدا انا رايحة اشوفو شكلو مدايق
الكل: ماشي.... خرجت حنان وهما قعدو يشوفو هيعملو اي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين الباب خبط
ياسين واقف قدام المرايا: ادخل
حنان دخلت وقعدت عى الكرسي: مالك يا ياسين شكلك مدايق
ياسين: لا يا ماما مفيش حاجة
حنان بشك: متأكد
ياسين: اه متأكد يا ست الكل
حنان: ربنا يحميك يا حبيبي يارب
ياسين وهو بيبـ.ـو.سو ايد حنان: ويخليكي لينا يارب يلا همشي انا خلي بالكو من نفسكم لو حصل اي حاجة رني عليا
حنان: حاضر يابني ربنا يوفقك ويحميك يارب
خرج ياسين وحنان سوا سي
↚عند ياسين الباب خبط
ياسين واقف قدام المرايا: ادخل
حنان دخلت وقعدت عى الكرسي: مالك يا ياسين شكلك مدايق
ياسين: لا يا ماما مفيش حاجة
حنان بشك: متأكد
ياسين: اه متأكد يا ست الكل
حنان: ربنا يحميك يا حبيبي يارب
ياسين وهو بيبـ.ـو.سو ايد حنان: ويخليكي لينا يارب يلا همشي انا خلي بالكو من نفسكم لو حصل اي حاجة رني عليا
حنان: حاضر يابني ربنا يوفقك ويحميك يارب
خرج ياسين وحنان سوا من الاوضة
ياسين: اومال سيف فين
حنان: سيف فوق مع ملك وحور
ياسين: بضيق ماشي سلام ومشي ياسين وحنان طلعت عند ملك وحور
ملك: ابيه ياسين مشي
حنان: ايوا
ملك: واحنا بكرا هنسافر وكل حاجة جهزا
حنان: واستاذ سيف هيروح ازاي معاكو ادهم هيلاحظ غيابو واكيد هيقول لي ياسين
سيف: لا منا هقول لي ادهم اني تعبان وهاخد يومين اجازة ارتاح فيهم
حور: اشطا
حنان: عاشية مع فريق عصابة
حور: فين دول
حنان: انتم اهو يا حبيبتي انا هقوم ارتاح شوية قبل ما اطق منكم وقامت دخلت اوضتها وصلت صلاة العشاء
ونامت شوية
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خرج ياسين من الاقصر وركب العربية ورن على ادهم
ادهم: الو
ياسين: انا طالع على المطار
ادهم: ترجع بسلامة ياصاحبي
ياسين: تمام سلام عشان وصلت المطار
ادهم: سلام وقفل ياسين وركب طيارتو الخاصة وبعد سعات في الطيارة وصل امريكا وركب العربية وصل فيلا في قمة الجمال واول ما وصل طلع اوضتو واخد شور ونام
(ملحوظة: ياسين عندو فيلا في اي بلد فيها فرع من الشركات بتاعتو بحكم الشغل)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حنان صحيت ونزلت تحت لقت حور لوحدها.
حنان: اومال في بقيت فريق العصابة
حور: سيف خرج وملك طلعت قالت هنام شوية
حنان: ربنا يهديكو يارب المهم فونك معاكي
حور بستغراب: ايوآ معايا
حنان: طب اتصلي على ياسين عشان فوني فصل
حور بخـ.ـو.ف بسيط: حاضر يا ماما واتصلت علي ياسين
.........
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ياسين نام اول ماوصل وصحي على رنت فونو
ياسين بنوم: الو
حور: اتفضل يا ابيه ماما عايزة تكلمك ومستنتش يرد وادت الفون لي حنان
حنان: الو يا ياسين كدا مترنش عليا
ياسين: معلش يا ست الكل بس والله اول ما وصلت نمت حتى مرحتش الشركة
حنان: ماشي يا حبيبي انا كنت خايفة عليك
بقلم May Abdo
ياسين: ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي وبعدين يعني هو انا عيل صغير
حنان: لا مش صغير بس هفضل اخاف عليك.... قطع كلامهم صوت سعاد
سعاد: يا هانم الطلبات وصلت تعالي شوفيها
حنان: طيب+انا هقفل يا ياسين وابقا ارن عليك
ياسين: ماشي ياماما ادي الفوت لي حور
حنان: ماشي خدي يا حور الفون ياسين عايزك خدت حور الفون وحنان راحت مع سعاد
حور: الو يا ابيه حضرتك عايز حاجة
ياسين: حور انتي لسة زعلانة مني عشان زعقــ,تــلك
حور: لا يا ابيه خلاص... سيف جه من برا بصوت عالي
سيف: ملك حوور ولقا حور قاعدة قعد جنبها
سيف: حور جهزتو الشنط حور خافت فا قفلت في وش ياسين
حور بخـ.ـو.ف: الله يخربيتك كنت بكلم ياسين واكيد سمعك
سيف: بتكلمي ياسين
حور: ايوآ اكيد سمعنا يا نهار اسود ومسكت فونها وقفلتو
نزلت ملك: مالك يا حور
حور: روحنا في داهية ياسين عرف
ملك: مين اللي قالو
حور: محدش قالو سمع سيف وهو بيقول جهزو شنط
سيف: طيب اهدو كدا حور افتحي فونك ولو رن وسألك قولي ان الشنط دي فيها هدوم هنتبرع بيها
ملك: فكرا حلوة حور فتحت فونها ولقت اكتر من 11مكالمة من ياسين
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ياسين شك لما حور قفلت في وشو وقال بستغراب: شنط اي اللي جهزوها ورن تاني على حور لقا القون مقفول وفضل يرن كتير لحد ما الفون فتح تاني وحور ردت
حور بتـ.ـو.تر: الو يا ابيه معلش الفون علق
ياسين بشك: ماشي بس شنط اي اللي تجهزوها
حور: شنط فيها هدوم مش عايزنها هنتبرع بيها
ياسين: تمام يا حور
حور: سلام يا ابية وقفلت بسرعة
ياسين رن عل ادهم وادهم رد
بقلم May Abdo
ياسين: الو يا ادهم عايزك تبعت حد يراقب سيف وملك وحور لو خرجو من الاقصر ويعرف هما راحو فين
ادهم: ماشي بس هو في حاجة
ياسين: اعمل اللي بقولك عليه دلوقتي وهبقا اقولك بعدين
ادهم: ماشي سلام وقفل
ياسين: ياترا بتخططو لي اي والله لو اللي في بالي لهوريكو ومسك لاب بتاعو يشتغل عليه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور بعد ما قفلت
ملك: ها قالك اي
حور: مقلش مش عارفة بس شكلو اقتنع
ملك: اكيد اقتنع ياسين لو شاكك كان زمانو في الاقصر
سيف: معاكي حق في دي
حنان جت: يلا يا ولاد عشان تتعشو قامو التلاتة وراحو يتعشو
حنان: ها برضو لسة عايزين تسافرو
ملك وحور: ايوآ
حنان: طيب ربنا يستر بس المهم ترجعو قبل ياسين
حور: دول يومين وبس يعني هنرجع قبلي بي كتير
حنان وهي بتقوم: طيب انا رايحة اوضتي وياريت تنامو بدري
سيف: ماشي يا ماما قامت حنان وراحت اوضتها
حور: وانا هقوم انام باي وطلعت
ملك: وانا كمان
سيف: يعني انا اللي هقعد وقام طلع وكل واحد دخل اوضتو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم الصبح حور صحيت بدري ونزلت
لقت حنان قاعدة بتقرأ قرأن حنان لما شافتها صدقت
حنان: صباح الخير
حور: صباح النور يا ماما
حنان: صاحية بدري اووي كدا ليه
حور: مش عارفة يمكن عشان نايمة بدري
حنان: ماشي يا حبيبتي هتسفرو امتا
حور: مش عارفة بس تقريبآ الساعة 9
حنان: ربنا يستر ويحميكو من كل شر
حور: اللهم امين ويخليكي لينا يارب
نزلت ملك وسيف
حنان: صاحين بدري يعني
سيف: عشان هنتحرك من هنا الساعة 8 ونص يعني كمان ساعة بظبط
ملك: طب انا جعانة
حنان: هروح اخلي سعاد تحضر الفطار قامت حنان وراحت المطبخ
وبعد ربع ساعة حنان: يلا الفطار جهز
قامو وكلو وبعد شوية
سيف: يلا قومو اجهزو
ملك وحور: حاضر وقامو طلعو لبسو ونزلو بعد شوية
ملك: سيف احنا هنروح بي الباص تبع الرحلة ولا العربية
سيف: بي العربية طبعآ يلا وقامو
حنان: سيف خلي بالك منهم
سيف: متخفيش يا ماما يلا سلام
حنان: ربنا يحميكو يارب ويبعد عنكم كل شر يارب
وخرج سيف وملك وحور وحطو الشنط في العربية
وركبو ومشيو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ياسين كان قاعد بيخلص شوية ورق فونو رن
ياسين: الو يا ادهم
ادهم: ياسين الراجـ.ـل اللي خليتو يراقب سيف والبنات بيقول انهم حطو شنط سفر في العربية ولسا خرجين من الاقصر
ياسين: تمام خلي يروح وراهم
ادهم: حصل وهو وراهم دلوقتي ياسين قفل
ياسين: ماشي انا هوريكو بقا بتكدبو عليا انا ياسين كان في الشركة من امبـ.ـارح خلص الورق كلو
ياسين مسك فونو
ياسين: الو خليهم يجهزو الطيارة كمان ساعتين
....: حاضر يا فنـ.ـد.م قفل ياسين وخرج من الشركة وطلع على الفيلا خد شور ولبس وخرج لي الطار
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور وسيف وملك في العربية مشغالين اغاني وعمالين يهزرو طول الطريق وبعد سعات وصلو شرم ونزلو في قدام الاوتيل اللي باص رحلة وقف عند سيف
وخدو اوضتين اوضة لي ملك وحور واوضة لي سيف
ولسا هيطلعو الاوض قطعهم صوت
......: حووور
↚عند حور وسيف وملك في العربية مشغالين اغاني وعمالين يهزرو طول الطريق وبعد سعات وصلو شرم ونزلو في قدام الاوتيل اللي باص رحلة وقف عند سيف
وخدو اوضتين اوضة لي ملك وحور واوضة لي سيف
ولسا هيطلعو الاوض قطعهم صوت
......: حووور
حور وسيف وملك بصو وراهم
حور: تاااليا عاملة اي واحشتني اوووي
تاليآ: وانتو كمان والله انا قولت انكم مش هتيجو
ملك: وسع وسع كدا بقا الجزمة اللي واحشاني اوووي
بقلم May Abdo
تاليا: ام لسان طويل واحشاني يا بت عاملة اي
ملك: وانتي كمان والله دي هتبقا احلا رحلة
سيف لي حور: مين دي
حور: سيف دي تاليا صاحبتنا ودا سيف اخونا
تاليا: اه اهلآ
سيف: اهلآ بيكي
ملك: اي رأيكو نطلع نغير وننزل نروح البحر
تاليا: طب يلا انا هطلع انتو اوضة كام
حور: 505 وسيف506
تاليا: يعني جمب بعض انا 507
ملك: طب يلا خلينا نلحق اليوم من اولو كدا
الكل: يلا وطلعو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين كان ركب الطيارة وفاضل ساعة ويوصل مطار القاهرة
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور وملك وسيف طلعو غيرو بس سيف خلص الاول وراح اوضتهم خبط
ملك: ثواني يا سيف تاليا معلش افتحي لي سيف
تاليا: حاضر وقامت فتحت اتفضل
سيف: دخل ها خلصتو
ملك: انا خلصت وكنت بكلم ماما اطمنها علينا وحور لسا في الحمام بتلبس
سيف: تمام
حور: يلا انا خلصت اهووو
ونزلو سوا الاربعة وراحو البحر ركبو يخت
وطول الوقت هزار وضحك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند يا سين وصل القاهرة ونزل من الطيارة كان ادهم مستني
ادهم: حمدالله على السلامة
ياسين: الله يسلمك المهم هما فين دلوقتي
ادهم بخـ.ـو.ف من هدؤ ياسين: في شرم ونزلو في اوتيل***لسياحة
ياسين: تمام
ادهم: هتعمل اي
ياسين: هقولك المهم تروح انت الشركة دلوقتي وخد الورق دا معاك
ادهم: ياسين بلاش تطلع غضبك كلو عليهم
ياسين: بأذن الله و ركب العربية و مشي بييها
ادهم: ربنا يستر دا هيطلع عينهم وركب عربيتو وطلع على الشركة
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين فضل سايق بسرعة جنونية وغضبو عمي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور وملك وتاليا وسيف
ملك: سيف انا جعانة ارجع بي اليخت
تاليا: وانا كمان
بقلم May Abdo
سيف: حاضر رجع بي اليخت وراحو مطعم قريب جدآ
(ملحوظة:هما كانو لبسين لبس خروجة مش بحر)
وطلبو الاكل وكلو وسط هزار وفرح وضحك
وبعد وقت مش طويل خلصو اكل وسيف حاسب وخرجو دن المطعم
سيف: ها تحبو نروح فين
تاليا: اقول ومحدش يضحك
سيف بستغراب: هنضحك ليه يعني قولي
تاليا: نروح ملاهي
ملك وحور: الله واحنا كمان عايزين نروح ملاهي
سيف: واخد معايا ولا اختي تعالو وراحو ملاهي كبيرة جدآ وتقريبآ جربو كل حاجة في الملاهي الا لعبة قطر المـ.ـو.ت
حور: انا عايزة اجرب اللعبة دي
تاليا: بلاش بيقولو العبة دي
حور: بالله عليك يا سيف نجربها
سيف: حاضر يا ستي يالا حد هيجي
تاليا وملك: لا
سيف: يلا يا حور وراحو مكان العبة وركبو وكل واحد على كرسي بتاعو وملك يتصورهم وبدأت العبة تشتغل وحور وكل البنات اللي كانو راكبين بيصوتو وحور كانت خايفة جدآ وبتعيط وبعد شوية العبة وقفت وحور كانت دايخة
تاليا وملك سندوها وقعدوها عل الكرسي
ملك: ما قولنا بلاش
سيف: خلاص اهي جربت من نفسها
تاليا: انتي كويسة يا حور
حور: ايوآ كويسة ها هنروح فين بقا دلوقتي
سيف: هو اي اللي هنروح فين هنرحج الاوتيل اكيد نرتاح وبكرا نكمل
ملك: بس لسة بدري
سيف: لا الساعة 8بليل وكدا كفاية وكمان حور تعبت من اللعبة وكمان صاحين بدري
ملك ماشي وقامو ورجعو الاوتيل سيف دخل اوضتو وملك وحور خلو تاليا تنام معاهم عشان يقعدو سوا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين لسا في الطريق وغضبو بيزيد كل دقيقة بتعدي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بقلم May Abdo
عند حور وملك وتاليا
ملك: انا زهقانة
تاليا: وانا كمان مـ.ـا.تيجو ننزل
ملك: لا مينفعش لازم يكون سيف معانا
تاليا: طيب حور مالك مسهمة كدا ليه
حور: لا مفيش حاجة بس قلبي خايف شوية
ملك: انتي كويسة طيب ارن على سيف يجي ونروح المستشفى
حور: لا انا كويسة بس حاسة اني في حاجة هتحصل
تاليا: انشاء الله خير
حور وملك: يارب
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين وصل الاوتيل ونزل بهدؤ عكس اللي جوه وسأل عل اوضهم وطلع اوضة سيف
(الله يرحمك يا غالي كنت منور الرواية🥲😂)
ياسين خبط مردش خبط تاني
سيف بنوم قام فتح الباب اول ما شاف ياسين وشو جاب الوان😱
سيف بتـ.ـو.تر: يا ياسين
ياسين: من غير كلام كتير جهز شنتطك وانزل على تحت وانا هجيب ملك وحور
سيف: حاضر سيف دخل جهز شنتطو ونزل وياسين راح اوضة حور وملك وخبط
ملك: حور افتحي
حور: ما تقومي انتي دا انتي رخمة وقامت تفتح اول ما شافت ياسين من كتر الخـ.ـو.ف اغما عليها وياسين لحقها قبل ما تقع على الارض
ملك وتاليا بصوت عالي وخـ.ـو.ف عليها: حوووور
ياسين شالها بكل برود ونايمها على السرير عكس الخـ.ـو.ف والغضب اللي جوا
ملك بصدmة: ابيه
ياسين: مش عايز اسمع صوت هاتي برفيوم وجهز شنطكم بسرعة
ملك: حاضر يا ابيه وجابت البرفيوم وتاليا جنب حور بتحاول تصحيها ياسين اخد البرفيوم ورش شوية وبدأ يفوق حور حور فاقت واول ما شافت ياسين شهقت جـ.ـا.مد
تاليا: مالك يا حور انتي كويسة
حور بخـ.ـو.ف من ياسين: متكلمتش
ياسين قام وقف: خلصتي يا ملك
ملك: ايوآ خلصت وجابت الشنط
ياسين: طيب يلا حور كانت مش قادرة تقوم
ياسين بصلها: الهانم مش بتسمع
حور قامت بعد ما ملك ساعدتها وسلمو عل تاليا ونزلو وياسين شال الشنط وحطهم في العربية بتاعت سيف
حور وملك كانو هيركبو مع سيف في العربية
ياسين: اركبو هنا وشاور على عربيتو
حور وملك كانو خايفين وسيف قالها: متخفوش اركبو
ركبو وواتحركو بي العربيات
ياسين وهو سايق: هو انا مش قولت لا
ملك: يا ابيه احنا....
قطعها ياسين بغضب: قولت ولا مقولتش
ملك: قولت
ياسين: طب ولما انا قولت كلامي متنفذش ليه
ملك وحور مردوش وحور كانت بتعيط اووي وملك خايفة جدآ من ياسين وعدا سعات وملك وحور نامو في الطريق وياسين بيشوق وهو مدايق ومتعصب لحد ما وصلو الاقصر
ياسين بصوت عالي: اصحوو احنا وصلنا
ملك وحور: اتفزعو من صوتو ونزلو بسرعة من العربية
ودخلو الاقصر وحنان كانت قاعدة بتقرأ قرأن واول ما شافتهم صدقت
حنان بخـ.ـو.ف: مالكم انتم كويسين بتعيطي لي يا حور وفين سيف
ملك: ياسين عرف وهو اللي جه خدنا
حنان: طب خلاص اهدو متعيطيش يا حور
دخل ياسين وقعد وبعدي سيف دخل
حنان: خلاص يا حور اهدي واطلعي اوضتك وانت يا ياسين اهدي شويا مش كدا
ياسين: هو انا اتكلمت اصلآ سيف جهز نفسك هتسافر قريب فرع الشركة اللي في امريكا عشان تمسكو
حنان: لا طبعآ ابني مش هيبعد عني سيف مش هيسافر
ياسين: امي لو سمحت انا عارف انا بقول اي
سيف: تمام ماشي
حنان بعصبية: هو اي اللي ماشي انت كمان هما اه غلطو لما سفرو ومعاك حق تعـ.ـا.قبهم بس مش بي البعد يا ياسين انت فاهم
ياسين: انا قولت وخلاص وهي سنة بكتير ويرجع تاني
حنان: ياسين انت اتجننت عايز تبعد اخوك سنة عشان حاجة هبلة زي دي
ياسين: اه وبعد اذنك يا امي الكلام خلص وبنسبة لي ملك مفيش خروج تاني الا لي الجامعة وبس وانا اللي هوديها وبنسبة لي حور اللي كدبت عليا مرتين فا مفيش ليها اصلآ خروج من الاقصر الا على الامتحانات وبس
حنان: ياسين انت مش واخد بالك انك بتأمر وانا لسة عايشة ما مـ.ـو.تش
ياسين: بعد الشر عليكي يا امي انا بعـ.ـا.قبهم عشان الغلط ما يتعدش مرة تانية
سيف واقف بهدؤ وملك خايفة وحور بتعيط بس بشجاعة مصتنعة: ومين قالك اني هنفذ عقـ.ـا.بك اصلآ
انا خلاص زهقت من كل التحكومـ.ـا.ت دي وانا اصلآ مش مجبورة عليها انا خلاص عديت 18سنة يعني حرة اعمل اللي انا عايزا
ياسين ببرود وسـ.ـخرية : طب اي رأيك انك متقدريش تعملي اللي انتي عايزة غير بطلب مني الاول
حور: كنت الكلام دا قبل ما تم 18سنة عشان كنت واصي عليا اما دلوقتي لا انا مسؤالة عن نفسي
.....ليقاطعهم صوت غير معروف: ايوآ صح انتي مسؤالة عن نفسك و دلوقتي تقدري تحددي تعيشي مع مين معايا ولا معاهم
حنان وياسين وحور وملك وسيف بصدmة: ........
↚حور: كنت الكلام دا قبل ما تم 18سنة عشان كنت واصي عليا اما دلوقتي لا انا مسؤالة عن نفسي
May Abdo
.....ليقاطعهم صوت غير معروف: ايوآ صح انتي مسؤالة عن نفسك و دلوقتي تقدري تحددي تعيشي مع مين معايا ولا معاهم
حنان وياسين وحور وملك وسيف بصدmة: ........
حنان: انتي اي اللي جابك هنا امشي اطلعي برا
....: لما اخد بـ.ـنتي الاول
حور بسخرية: بـ.ـنتك.... غريبة بـ.ـنتك دي اللي سبتيها ومشيتي بـ.ـنتك اللي مهنش عليكي تسألي عليها ولو مرة واحدة بـ.ـنتك اللي كانت بتعيط وبتتوسل ليكي عشان تفضلي معاها وبرضو سبتيها ومشيتي راجعة دلوقتي تقولي بـ.ـنتك
هناء ام حور: يا بـ.ـنتي انا
حور بجمود وغضب: متقوليش بـ.ـنتك انا مش بـ.ـنتك بـ.ـنتك مـ.ـا.تت في نفس اليوم اللي مشيتي في
ياسين بهدؤ: سمعتي هيا قالت اي اطلعي برا عشان مخليش الحراس يخدوكي يرموكي برا
بقلم May Abdo
هناء: حور تعالي معايا صدقيني هعوضك عن كل السنين اللي فاتت
حور: لو تقدري ترجعي حور المـ.ـيـ.ـتة تبقي تعوضيني ودلوقتي اطلعي برا
هناء خرجت من الاقصر ومشيت وحور وقعت على الارض بأنهيار وعـ.ـيا.ط ياسين اول ما شفها جري عليها وحور اغما عليها ياسين شالها وطلعها اوضتها
حنان: سيف اطلب الدكتور بسرعة
سيف: حاضر ورن على الدكتور
والدكتور جه وكشف عليها
وياسين: مالها يا دكتور هي كويسة
الدكتور: عندها انهيار عصبي وانا دلوقتي ادتها مهدأ هتنام وهتصحا الصبح وياريت بلاش اي حاجة تزعلها او تعصبها
حنان: شكرآ يا دكتور سيف وصل الدكتور
سيف: حاضر اتفضل يا دكتور ونزل معاه
حنان وياسين وملك دخلو لي حور
حنان: روحو اوضكم وانا هنام معاها النهاردة
ياسين: ماشي يا ماما انا صاحي لو احتجتي حاجة
حنان: ماشي يا بني خرج ياسين وراح اوضتو
ملك بعـ.ـيا.ط: ماما هي حور ممكن تبعد عنا
حنان: لا طبعآ يا حبيبتي روحي نامي يلا
ملك: حاضر تصبحي على خير وخرجت وهي داخلة اوضتها قبلت سيف
سيف: ملك حور عاملة اي
ملك: خدت المهدء ونايمة لسا مصحيتش وها تصحا الصبح وماما نايمة معاها روح نام يلا والصبح نروح عندها
سيف: ماشي تصبحي على خير
ملك: وانت من اهلو ملك دخلت نامت و سيف راح اوضتو ونام
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ادهم كان قاعد ماسك فونو وفاتح صورة حد
ادهم: امتا بقا تحسي بيا وت عـ.ـر.في اني بحبك وانتي تحبيني حتى قطع كلامو رنت فون رد
ادهم: خير يا ياسين معأني انا عارف انت والخير متعرفوش بعض
ياسين: رجعت تاني رجعت تاخدها
ادهم بقلق عل صحبو: مين هناء
ياسين: هو في غيرها رجعت النهاردة
ادهم: رجعت تاني لي هي مش خدت فلوس بشرط انها ملهاش دعوة بي حور تاني
ياسين: ايوآ المهم عايزك تعرفلي عنها كل حاجة
ادهم: تمام اعتبرو حصل بكرا بليل يبقا عندك
ياسين: تمام سلام وقفل
ادهم بعد ما قفل اتنهد بضيق
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo
عند ياسين بعد ما قفل مع ادهم راح اوضة الجيم
ياسين: يارب وبدأ يلعب ملاكمةيطلع فيها كل غضبو و يفتكر الماضي
May Abdo
««فلاش باك»»
حنان: انتي اتجننتي هتجوزي يعني اي جوزك لسة مـ.ـيـ.ـت مبقلهوش شهرين وانتي عايزة تجوزي
هناء: انتي مالك انتي انا حرة اجوز امـ.ـو.ت اعيش ملكيش في
حنان: طب ولما انا مليش في جاية تقولي لي
هناء: اصلي اللي هيبقا جوزي مش عايز حور معانا وانا مش هوقف حياتي عشانها مش كفاية السنين اللي ضاعت مع ابوها
حنان بصت لها بأرف: اه واي المطلوب
هناء: خمسة مليون جنيه وحلال عليكي حور لأخر العمر
حنان بصدmة من جحود هناء: انتي بتقولي اي عايزة تبعيلي حور انتي اتجننتي انتي اكيد مش ام
هناء ببرود: خلاص بلاش هرميها في اي مـ.ـيـ.ـتم اطفال
حنان: هديكي الفلوس ومشوفش وشك تاني جنب حور فهمتي ولا لا ولا واني اللي اخدتهم من ورث مراد واللي هو حق حور مكنش قليل
هناء: معلش بقا ما البحر يحب الزيادة
حنان: ماشي بكرا الفلوس تبقا معاكي اما دلوقتي تغوري من وشي
حور نزلت من على السلالم اول ماشافت امها
حور: ماما ماما كنتي فين انتي واحشتني اووي انا خـ.ـو.فت احسن تكوني سيبتني زي بابا
هناء سابتها ومشيت حور جريت وراها ووقفتها
حور: ماما انتي رايحة فين
هناء: متقوليش ماما دي تاني انا مش ناقصة قرف وبعدين انا ماشية ومش عايزة اشوفك تاني كتك الاقرف. وسابتها ومشيت وحور بتعيط حنان راحت لها
وخدتها في حـ.ـضـ.ـنها
بقلم May Abdo
حنان: خلاص يا حبيبتي انا معاكي مش انتي بتحبيني
حور: انا عايزة ماما هي ليه سابتني
حنان بحـ.ـز.ن عل الطفلة الصغيرة:هي مسافرة وهترجع تاني
حور: لا هي مش هترجع تاني خلاص هي قالتلي كدا
«««باااااك»»»
بعد سعات كتير ياسين وقف ملاكمة وراح اوضتو واخد دش ونام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور كانت نايمة وصحيت مفزوعة لقت حنان بتصلي الفجر حنان خلصت صلاة وراحت لي حور
حنان: حبيبتي انتي صحيتي انتي كويسة اتصل بدكتور
حور بدmـ.ـو.ع: لا انا كويسة يا ماما
حنان: حبيبتي متزعليش الزعل هيوجـ.ـع قلبك انتي
حور: هي رجعت ليه انا اه منستهاش بس اتعودت على قلة وجودها يا ماما انا تعبت يارب خدني بقا
حنان خدتها في حـ.ـضـ.ـنها: بعد الشر عليكي يا حبيبتي حور لو عايزها ترجع الاقصر وتقعد معاكي انا معنديش مانع انا مستعدة ارجعهامقابل اني مشوفش دmـ.ـو.عك ياروح قلبي انتي
حور: لا انا مش عايزاها ترجع يا ماما ولا هقدر في يوم اسامحها على اللي عملتو فيا
حنان: معلش يا بـ.ـنتي ربنا يهدي
حور: ربنا يخليكي ليا يارب
حنان: يلا نامي دلوقتي انتي لسة تعبانة
حور: بشرط تنامي جنبي عشان خايفة
حنان: من غير مـ.ـا.تقولي انا محتلة الاوضة دي اصلآ هههههه
حور: تصبحي على خير يا ماما
حنان: وانتي من اهلو يا قلب ماما ونامو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم الصبح صحيت حنان وكانت حور لسة نايمة سابتها وراحت اوضتها دخلت ملك من غير اي صوت وقربت من حور ودلقت عليها مياه
حور: الحقوني بغرق البيت بيولع حد يجيب الشاحن من الدرج وعلبة النوتيلا من التلاجة.. وبعدين بصت ملقتش في حاجة بس لقت ملك واقفة مـ.ـيـ.ـتة من الضحك
ملك: يعني بذمتك واحدة بتغرق والبيت بيولع هتفكر في الشاحن والنوتيلا
حور: اه يا كـ.ـلـ.ـبة البحر وحدفتها بي المخدة
ملك: معلش بقا يلا عشان نفطر
حور: ماشي روحي وانا جاية وراكي
ملك: ماشي بس متتاخريش
حور: ما قولت حاضر خرجت ملك وقامت حور خدت شور ولبست وصلت ونزلت وكان سيف وياسين وملك وحنان قاعدين
سيف: قلبي عاملة اي
حور: الحمدالله بقيت احسن
ياسين: كلو و بطلو كلام ياريت
كلو وبعد وقت خلصو اكل
سيف بستغراب: اي ياسين مش رايح الشركة
ياسين: لا و اوعى تنسا عقـ.ـا.بك
سيف: مش ناسي
ملك: ابيه صدقني سيف ملوش ذنب احنا اللي اتحيلنا عليه وهو مرضيش يزعلنا يعني ملوش ذنب والله
ياسين: خلصتي كلامك خلي لنفسك عشان مش ياسين الصاوي اللي يرجع في كلامو المهم عايز اقولكم على حاجة
حنان: خير يا ياسين
ياسين: خير بأذن الله انا عايز..........
↚ياسين: خلصتي كلامك خلي لنفسك عشان مش ياسين الصاوي اللي يرجع في كلامو المهم عايز اقولكم على حاجة
حنان: خير يا ياسين
ياسين: خير بأذن الله جهزو شنطكم
حنان: ليه احنا هنسافر
ياسين: ايوآ هناخد اجازة ونسافر كلنا وادهم جاي معانا
ملك: ماما معلش تشوفي ابيه سخن ولا لا
حنان: اخرسي يا ملك وبصت لي ياسين تعالي قرب يابني كدا
ياسين بستغراب: اقرب ليه
حنان: قرب بس وهتعرف ياسين قام فعلآ وقرب من ماكنها وهي حطت ايدها على وشو
حنان: غريبة يعني مش سخن ولا حاجة
ملك وسيف وحور فضلو يضحكو
ياسين: لا والله ورجع مكانو تاني
حنان: اه والله اصلي غريبة على ياسين الصاوي انو ياخد اجازة
ياسين: ولا غريبة ولا حاجة جهزو نفسكم بس
ملك: طب احنا هنسافر فين
ياسين: هنروح المزرعة بتاعتنا بقلنا كتير مرحنهاش
حنان: فعلآ بقلنا سنين مرحناش هناك واحشني جوها اوي
سيف وملك: لا مش هنروح
ياسين: نعم
سيف: المزرعة يعني قريبة من بيت خالتك وانا نش ناقص فا مش هروح
ياسين بحدة: وانا قولت هنروح كلنا
سيف وملك: اووووف ماشي
سيف: مالك يا حور ليه مش بتكلمي
حور: مفيش
سيف: بما اني هسافر قريب ومش عارف هرجع امتا مـ.ـا.تيجي نخرج انا وانتي وملك
ملك: اشطا وانا موافقة
ياسين: انتو هتجهزو نفسكم عشان هنسافر بليل
سيف: طيب انا هخرج مع صحابي شوية
حنان: سيف متتأخرش
سيف: حاضر وخرج
حور: ماما بعد اذنك انا عايزة اروح الجامعة النهاردة عشان في سيكشن مهم ولازم احضرو
بقلم May Abdo
حنان بصت لي ياسين: ماشي يا حبيبتي اطلعو البسو وياسين هيوصلكم
حور بسرعة: ياسين لا
ياسين: نعم ودا ليه انشاء الله يا هتروحي وانا معاكي يأما مفيش خروج اصلآ
حنان: معلش يا حور خلي يوصلكم انتي لسة تعبانة ولو روحتو لوحدكم انا هكون قلقانة عليكم
حزر بتنهيدة: حاضر يا ماما يلا يا ملك نلبس وطلعو يلبسو
حنان: ياسين خف على حور شوية مش كل حاجة اوامر انت مش ولي امرها
ياسين: والله طب مبلاش الكلمة دي عشان عدتها لي حور بمزاجي وانتي اكتر واحدة عارفة اني ليا الحق اتكلم واقول اي اللي يحصل واي لا
حنان: ماشي يا ياسين بس خف عليها شوية
ياسين: حاضر يا امي
حور و ملك نزلو
ياسين يلا وهرجو من الاقصر وركبو العربية ومشيو وطلو الطريق متكلموش
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سيف راكب العربية وجت عربية تانية خبطت عربيتو نزل بيبص على العربية بتاعتو
سيف: لما انتو مبتعرفوش تسوقو بتتنيلو تركبو عربيات ليه نزلت البـ.ـنت صاحبت العربية التانية
بقلم May Abdo
.... : انت بتزعق ليه
سيف بصلها: هو انتي
....: انت
سيف: عاملة اي يا تاليا
تاليا: تمام انت عامل اي يا سيف
سيف: تمام ينفع اللي عملتي في العربية دا
تاليا:معلش بجد انا مكنتش واخدة بالي انا هدفعلك تمن تصليحها
سيف: تمن تصليحها لا ياستي شكرآ
تاليا: طيب باي عشان اتأخرت على الجامعة
سيف: باي فضل باصص عليها لحد ما ركبت عربيتها ومشيت سيف ركب عربيتو ورجع البيت تاني يشوف ملك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في عربية ياسين وصلو
ياسين: هتخلصو امتا
ملك: ساعتين بس
ياسين: تمام انا قاعد في الكافيه اللي هناك دا خلصو ورنو عليا
ملك: حاضر
ونزلو ودخلو الجامعة وياسين مشي راح الكافيه
ملك وحور دخلو السيكشن وتاليا دخلت وراهم
وقعدو وبدأ الشرح
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين مسك فونو ورن على ادهم ورد
ادهم: الو يا ياسين
ياسين: جبت المعلومـ.ـا.ت عنها
ادهم: ايوآ لما تيجي الشركة هيبقو في مكتبك
ياسين: لا منا مش جاي
ادهم: هههههه قول كلام غير دا دانت ياسين الصاوي
ياسين: مش ناقص تريقتك بالله عليك
ادهم: ماشي طب ابعتلك المعلومـ.ـا.ت فين
ياسيت: تعالي انا في كافيه ***اللي جنب جامعة ملك وحور تعاليلي على هناك
ادهم: ماشي جيلك ياسين قفل واستنا ادهم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حنان قاعدة بتقرأ في المصحف وسيف دخل حنان صدقت
سيف: ماما فين ملك
حنان: في الجامعة
سيف: طيب اول مـ.ـا.تجي خليها تطلعلي بسرعة
حنان: ماشي بس في اي
سيف: مفيش حاجة وطلع اوضتو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين ادهم وصل وسلم على ياسين وقعدو
ياسين: ها
ادهم: هناء رجعت مصر من خمس ايام وعايشة مع ولادها وجوزها ياسر النصار وانت عرفو طبعآ وابن جوزها........ الخ
ياسين: ماشي عايزك تخلي حد يراقبها 24ساعة
ادهم: اعتبرو حصل
ياسين: طيب روح انت وجهز نفسك عشان هتسافر
ادهم: مفيش صفقات محتاجة سفر حاليآ
ياسين: لا ماهي مش صفقة هي اجازة عشان هنسافر كلنا المزرعة عندك مانع
ادهم: وانا اقدر
ياسين: طيب روح اجهز وبليل تكون عندي في الاقصر عشان نتحرك كلنا سو
ادهم: تمام باي ومشي ادهم
وياسين فونو رن
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور وملك وتاليا خلصو سيكشن وخرجو
تاليا: هو انتو ليه مشيتو من الرحلة
ملك: ابيه مردضيش نقعد اكتر من كدا
تاليا: طيب اي رأيكم نخرج شوية بدال الزهق دا
حور: ياريت بس رايحين المزرعة النهاردة
تاليا: الله
ملك: اي رأيك تيجي معانا
تاليا: لا عشان محدش يدايق
ملك: محدش هيدايق ولا اي يا حور
حور: اكيد طبعآ تعالي معانا هنفرح اووي لو جيتي معانا
ملك: بااااس خلاص هتيجي معانا انا هتصل بي ابيه يجي يا خدنا ورنت على ياسين
ياسين: اي يا ملك خلصتو
ملك: ايوآ يا ابيه خلصنا
ياسين: تمام انا دقتقتين واخرجو
ملك: حاضر وقفلت
ملك: يلا عشان هو قالي دقيقتين ونخرج
حور: يلا
تاليا: وانا همشي يلا هخرج معاكو عشان عربيتي برا
ملك: تمام يلا وخرجو كان ياسين وصل وواقف جنب العربية وماسك فونو
ملك: ابيه ممكن ناخد تاليا معانا
ياسين: اكيد طبعآ تنور
تاليا: شكرآ
ياسين: هخلي سيف وملك يجو يخدوكي قبل ما نتحرك
تاليا: تمام بعد اذنك همشي انا
ملك وحور: باي ومشيت تاليا وركبو حور وملك وياسين العربية وساق العربية وطول الطريق حور ماسكة فونها وبتبتسم وملك حطا الهاند فري في ودنها وفي ملكوت تاني خالص مع الاغنية وياسين عايز يعرف حور بتكلم مين وتبتسم كدا وبعد وقت وصلو الاقصر ودخلو
بقلم May Abdo
ياسين: دادة سعاد
سعاد: نعم يابني
ياسين: ماما فين
سعاد: طلعت اوضتها ترتاح شوية
ياسين: ماشي ملك اجهزو
سعاد: ملك يا بـ.ـنتي سيف سأل عليكي اكتر من 20مرة وعايزك فوق
ملك: انا ليه هطلع اشوفو وطلعت حور طلعت وراها
ياسين طلع اوضة حنان وخبط
حنان: ادخل ياسين دخل
ياسين: ماما عاملة اي
حنان: انا كويسة طول ما انتو جنبي ياسين متبعدش سيف انا خايفة عليه
ياسين: متخفيش يا ماما
حنان: يعني مش هترج عن اللي في دmاغك
ياسين: ماما سيبك بقا المهم يا ست الكل تجهزي انا خليت حد ينضف المكان هناك وادهم وتاليا صاحبة ملك جيين معانا
حنان: ينورو يا بني
ياسين طيب انا هطلع اجهز وانتي اجهزي عشان نتحرك
حنان:طيب يا بني خرج ياسين ياسين دخلو اوضتو بدأ يجهز
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سيف وملك وحور
ملك: تعرف مين جاي معانا
سيف: مين
حور: حبيبة الاقلب
سيف: تاليا
ملك وحور بصو لبعض واتأكدت شكوكهم
ملك: ايوآ هيا صح انت كنت عاوز اي سألت عليا كتير
سيف: كنت هقولك اعزمي تاليا بس خلاص هي جاية
حور: طب يلا يا خفيف البس عشان نروح ناخدها من البيت عندها
سيف: هوا يلا برا بقا انتي وهي
ملك: انا حاسة اننا بنطرد
حور: حاسة ومش متأكدة مثلآ هههه يلا نروح نجهز
روح اوضهم وجهزو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد ساعتين نزلو كلهم وادهم وصل
ملك: يلا يا حور انتي وسيف نروح نجيب تاليا
حنان: لا سيبو حور معايا ويلا مشيو سيف وملك
حنان: احنا هنتحرك امتا ياسين: لما سيف وملك يجو هنتحرك على طول
حنان: ماشي خلي حد يطلع الشنط في العربية
ياسين: الشنط في العربية
وبعد وقت وصلت عربية سيف وخرجت حنان وحور وادهم وياسين
ياسين هنروح بي عربيتين
ملك: اشطا انا وحور وسيف وتاليا في عربية وماما وانت وادهم في عربية
حنان: ماشي وركبو كلهم وياسين كان متغاظ اووي ان حور ركبت في عربية تانية وهما ماشين سيف شغل اغاني وبقو يغنو ويضحك وهزرو بي صوت عالي
ياسين قطع عليهم الطريق ونزل: حضرتكو عاملين فرح في العربية
سيف: في اي يا ياسين
حنان فهمت ياسين عمل كدا ليه وحست بغيرتو على حور: خلاص يا ياسين تعال يا ادهم اركب معاهم وانتي يا حور تعالي اركبي معايا حور نزلت وهي مدايقة وادهم ركب مع سيف ومشيو
حور ركبت هي وحنان وياسين ساق
حور فونها رن وكلسنت وفضل يرن وهي تكلسن
حنان: ما تردي يا بـ.ـنتي
حور: رقم مش مهم يا ماما وجالها مسدج شافتو وابتسمت وكل دا وياسين هيمـ.ـو.ت من الغيرة وبعد وسعات وصلو اخيرآ ولقو........
↚حور ركبت هي وحنان وياسين ساق
حور فونها رن وكلسنت وفضل يرن وهي تكلسن
حنان: ما تردي يا بـ.ـنتي
حور: رقم مش مهم يا ماما وجالها مسدج شافتو وابتسمت وكل دا وياسين هيمـ.ـو.ت من الغيرة وبعد وسعات وصلو اخيرآ والحارس فتح البوابة ودخلو المزرعة ونزل من العربيتين حور راحت عند سيف وملك وتاليا
حنان: يلا نطلع نستريح شوية عقبال ما يحضرو الاكل
ياسين: يلا كلهم طلعو اوضهم وملك ورت تاليا اوضتها طلعو وبعد ساعتين نزلو معادة حور
حنان: اومال فين حور
ملك: تلقيها فوق
حنان: طيب حد يندها
ياسين بي سرعة: انا طالع اجيب فوني عشان نسيتو واندها وانا نازل
حنان: ماشي يابني وقعدو كلهم سوا وياسين طلع
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور:
فتحت الباب وكانت نزلة لقت ياسين قدام الباب
حور: في حاجة يا ابيه
ياسين: ايوآ انزلي عشان الاكل جاهز
حور: حاضر يا ابيه ونزلت وياسين راح اوضتو جاب فونو ورجع تاني ونزل
حنان: اهي حور نزلت يلا ناكل
الكل قام و قعدو على السفرا
حور وملك وتاليا وحنان جنب بعض و سيف وادهم جنب بعض وياسين مترأس السفرا وبدأ اكل
حنان:بجد كان واحشني المزرعة والجو حلو جدآ
ملك: اه والله هو لحد دلوقتي حلو اما بعد كدا الله اعلم
حنان: قصدك اي قطع كلامهم صوت
....: حنا واحشتني اووي
ملك: اهووو الجو قلب صدقتوني سيف وحور ضحكو تاليا وادهم مش فاهمين حاجة
بقلم May Abdo
حنان قامت سلمت على اختها منال
حنان: منال عاملة اي ياحبيبتي واحشتني
منال: الحمدالله كويسة كدا تيجي من غير متقولي
حنان: معلش ياسين جبنا فجاء ملحقتش اقولك اومال في عيالك
منال: اسماء وايمان زمنهم جين واحمد ابني في مع صحابو
حنان: طب تعالي ادخلي نورتي يا حبيبتي
دخلو الكل قام من على الاكل
منال: راحت عند ياسين وحـ.ـضـ.ـنتو عامل اي يا حبيبي
ياسين: الحمدالل حضرتك عاملة اي
منال: الحمدالله ياحبيبي
وسلمت على سيف وملك وسلمت على تاليا وادهم عادي جت عند حور واتجاهلتها
حور: بعد اذنكم يا جماعة هخرج اتمشا شوية
سيف وملك وتاليا: هنيجي معاكي
ادهم: وانا كمان تعالي معانا يا ياسين
منال: لا سيبو ياسين يبقا يحصلكم لما يجو ايمان واسماء
ملك بضيق: لا يا خالتو معلش ابيه ياسين هيجي معانا هما عارفين الطريق كويس اما احنا لا مش فاكرين الطريق صح يا سيف
سيف: ايوآ صح
ياسين: خلاص يلا هروح معاكو بعد اذنك يا ماما بعد اذنك يا خالتو وخرجو وسط غـ.ـيظ منال
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاليا: هي مسلمتش على حور ليه
ملك: مبتحبش حور
ادهم: اه ربنا يهدي
سيف: او ياخد مش هتفرق هههه
ياسين: سيف عيب كدا لاحظ انها خالتك
سيف: لأسف ملاحظ
ملك: تعالو نروح الاسطبل
حور: ياريت
ياسين: لا اسطبل لا
ادهم: لا ليه
ملك: احكيلك انا بقا اصلي من اربع سنين كنا هنا وحور ركبت حصان ووقعت من عليها وياسين من ساعتها مبيخلناش نركب حصانة انا وحور
ادهم: اه عشان كدا طيب نروح الصبيان بس تركب والبنات لا
ملك وتاليا: نعم لا طبعآ هنركب زيكم
سيف: بنات لا
ملك: حور اقنعي سيف بتبص ملقتش حور
ياسين خاف عليها فضل يدورو عليها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بقلم May Abdo
عند حور راحت الاسطبل وهما بيتكلمو ودخلت عند الاحصنة وركبت واحد منهم وخرجت بي والحصان كل دقيقة بيسرع اكتر حور كانت مدايقة فا مكنتش واخدة بالها ومشيت بعدت بعيد اوووي عن الاسطبل
وكانت دmـ.ـو.عها بتنزل منها و بعد شوية فاقت لقت نفسها بعدت جدآ عن الاسطبل وعن المزرعة اصلآ والحصان ماشي بأقسا سرعة عند الحصان وخافت جدآ حولت تسيطر على الحصان وتوقفو معرفتش وفضلت تصرخ لحد ما وقعت من على الحصان والحصان رجع تاني المزرعة كان في شوية شباب بيهزرو مع بعض
شاب 1:يلهوي دي مـ.ـيـ.ـتة ولا اي
شاب2:واحنا مالنا يلا نمشي
شاب3:مش عارف حاسس اني اعرفها
شاب1:واحنا مالنا انا ماشي خليكم انتو هنا
شاب2:خودني معاك ومشيو
شاب3:قرب شوية وشاف وشها عرفها: دي حور وسندها على الحيطة عدل وراح جاب مياه وجه وكان لسة مغما عليها رش شوية مياه عليها لحد ما بدأت تفوق
الشاب3:انتي كويسة
حور مسكت دmاغها: اه انا كويسة انت مين
الشاب3:انا احمد لو تفتكريني ابن خالة ياسين
حور: اه افتكرتك معلش توصلني البيت
احمد: بيت اي انتي لازم تروحي المستشفى
حور: لا لا انا كويسة عايزة اروح بس عشان زمنهم قلقنين عليا
احمد: تمام خليكي هنا انا عربيتي هناك هروح اجيبها واجي
حور: تمام وراح احمد جاب العربية ورجع تاني لي حور وسندها وركبت العربية وهو لف وركب وساق ومشي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين كان هيتجنن
ملك بعـ.ـيا.ط: هي متعرفش حاجة هنا هتكون راحت فين
حنان: روح ياياسين دور عليها تاني يمكن تكون قاعدة في الجنينة الغربية
ياسين: هروح اشوفها
ادهم وسيف مع بعض: استنا انا هاجي معاك
ياسين: تعالو خرجو على برا راحو يدورو عليها
كبير الحرس: مش لقينها يا ياسين بيه
ياسين: مش لقينها ازاي دورو عليها كويس غورو من وشي وراحو يدورو عليها تاني
ادهم: ياسين اهدي
ياسين: اهدي اي وانا معرفش هي فين ولا جرلها اي قطع كلامهم دخول الحصان اللي كانت راكبة عليه حور
سيف: اي دا الحصان دا مش بتاعك يا ياسين خرج ازاي يارب ما يكون اللي في بالي
ياسين بي خـ.ـو.ف: لا هو اللي فس بالك اكيد جرالها حاجة انا هروح ادور عليها برا ولسة هيركب عربيتو دخلت عربية احمد ونزل منها ولف الناحية التانية وفتح الباب لي حور وحور وهي بتنزل كانت هتقع فا احمد شالها ياسين كان هيمـ.ـو.ت من الغيرة وراح عندهم
بقلم May Abdo
سيف: الله يرحمك يا احمد
ادهم: انا معرفوش بس من وشو شكلو كان طيب
سيف: ينهار اسود يلا نروح نلحقو وجريو الاتنين
ياسين: انت شايلها لي
احمد: كانت واقعة ومش قادرة تمشي فا شلتها
حور: خلاص يا احمد شكرآ نزلني هنا هحاول امشي
ياسين شالها من ايد احمد: انت ازاي تشالها انت اهبل
وسابو ودخل جوا وحور هتمـ.ـو.ت من الخـ.ـو.ف حنان وملك اول ما شفوها جريو عل ياسين
حنان: مالها يا ياسين
ياسين بص لي حور بغضب: وقعت حد يبعت لي الدكتور
ملك: طلعها فوق يا ابيه ياسين طلعها فوق ونايمها على سريرها وملك وتاليا وحنان فضلو جنبها وياسين نزل تاني بغضب اعمي لي احمد ياسين قرب منو
ياسين: انت ازاي تشيلها او تيجي جنبها اصلآ
احمد: اومال كنت اسيبها مرمية في الطريق
ياسين: لا كنت اتصلت بيا وكنت انا هاجي اخدها
احمد ببرود: مش معني انت
ياسين: عشان هي بـ.ـنت عمي اما انت متقربلهاش اصلآ
احمد: يعني هي كدا طب ياعم انا عايز اتجوز حور
ياسين لكمة لكمة وفضل يضـ.ـر.بو
ياسين: عايز تتجوز م...........
↚ياسين: عشان هي بـ.ـنت عمي اما انت متقربلهاش اصلآ
احمد: يعني هي كدا طب ياعم انا عايز اتجوز حور
لكمة ياسين لكمة وفضل يضـ.ـر.بو
منال بصويت: سيبو يا ياسين هتضـ.ـر.ب ابن خالتك عشان حتت بت
ياسين:اه واقــ,تــلو كمان قولي بقاعايز تتجوز مين يا زفت انت
احمد بستفزاز: حور
ياسين كان هيقرب يضـ.ـر.بو تاني سيف دخل بي الدكتور
سيف: الدكتور اهوو فين حور
ياسين: تعالى يا دكتور وطلع مع الدكتور ياسين خبط عل باب الاوضة
حنان: مين
بقلم May Abdo
ياسين: انا يا امي الدكتور وصل
حنان: ادخلو كشف الدكتور
الدكتور: دي شوية كدmـ.ـا.ت في رجليها
حنان: يعني هي كويسة
الدكتور: اه الحمدالله
ياسين وصل الدكتور وورجع تاني
ياسين: ينفع اللي حصل دا
حور بخوق: انا اسفة
حنان: خلاص يا ياسين تعالي يلا نشوف خالتك
ياسين: حاضر يلا ونزلو
تاليا: انتي كنتي فين
حور: معرفش
ملك: دا اللي هو ازاي يعني
حور: والله معرف كنت راكبة الحصانة ومشي بسرعة وبعد بعيد جدآ عن المزرعة ولما حولت اوقفو وقعت واغما عليا ولما فوقت لقيت احمد في وشي وجبني هنا
بس
ملك:احمد عشان كدا ياسين كان متعصب
تاليا: مين احمد دا
ملك: احمد ابن خالتي منال اللي تحت
تاليا: اه طيب
حور: استنو هغير وننزل
ملك وتاليا: ماشي
ــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تحت عند ياسين
نزل هو وحنان كان احمد ومنال وادهم وسيف قاعدين
منال: ينفع كدا يا حنان ابنك يضـ.ـر.ب احمد
حنان: معلش يا منال
ياسين: معلش ليه احنا مغلطناش
منال: شايفة يا حنان
حنان: بس يا ياسين قطعهم دخول اسماء وايمان وهما داخلين اسماء وايمان: خالتو عاملة اي
حنان حـ.ـضـ.ـنتهم: حبايب خالتو الحمدالله انتو عاملين اي
اسماء اول ما شافت وش احمد شهقت: اي دا اي اللي عمل في وشك كدا
احمد: اسألي ابن خالتك الكبير العاقل
اسماء: ياسين هو اللي عمل كدا
ياسين: بتفهمي والله اه انا اللي عملت في كدا
ايمان: وليه بقا
منال: عشان واحدة من الشارع
ياسين بغضب وصوت عالي: مش بـ.ـنت و مرات ياسين الصاوي اللي من الشارع انتي فاهمة
الكل اتصـ.ـد.م معادة حنان وادهم سمعو صوت حد وقع
ملك وتاليا بصريخ: حووور
ياسين وحنان وسيف جريو عليها ياسين شالها وطلعها اوضتها وحولو يفوقها وبعد وقت فاقت
حنان: حور حبيبتي انتي كويسة
حور: اي اللي سمعتو دا قولو انو كدب مش اكتر
حنان: حور حبيبتي اهدي انتي لسة تعبانة
حور بعـ.ـيا.ط: قولو انو كدب وانا اهدي
حنان: كلو يطلع برا فعلآ كلهم طلعو برا
حنان: ممكن بقا تهدي عشان نعرف نتكلم
حور: اتفضلي
حنان: دي كانت وصية بابكي عشان يحميكي من هناء وفعلآ اللي كان عامل حسابو حصل هناء رجعت لما بقا عندك18سنة وكانت هتاخدك فا مكنش في طريقة نمنعها ان متاخدكيش غير بي جوازك من ياسين
حور: وامتا بقا الكلام دا ومش معنى دلوقتي اللي هناء رجعت في
حنان: باباكي الله يرحمو كاتبلك حاجات كتير بأسمك وتقدري تستلميهم بشرط انك تتمي 22سنة يعني كمان سنيتن ولو روحتي مع هناء دلوقتي يعني هيبقا في سنتين عشان تثقي فيها ولما تقولك اكتبيهم بي اسمعي ساعتها انتي هتكتبيهم والجواز امتا فا دا في حفلة عيد ميلادك السنة اللي فاتت وكمان الطـ.ـلا.ق هيتم لما تمي 22سنة
حور: طيب ليه ماما هناء بتعمل كدا
حنان: هناء طماعة وعايزة يبقا معاها الاكتر فهمتي بقا
حور: ايوآ
حنان: تعالي يلا ننزل
حور: لا مش عايزة انزل انا هنام
حنان: لا هتنزلي معايا شويا وبعدين تطلعي
حور: حاضر يا ماما وقامو ونزلو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــ
عند ياسين بعد ما نزل
سيف: هي عاملة اي دلوقتي
ياسين: بقت كويسة الحمدالله
اسماء: مقولتش يعني انك متجوز
ملك: مكنتيش من بقيت العيلة يا حبيبتي
ايمان: اي اللي بتقولي دا
ملك: اللي سمعتي اهو ياسين اتجوز وبأذن الله سيف كمان هيتحوز صحبتي
ياسين: خلاص يا ملك
منال بغـ.ـيظ: لسه فاكر يا ابن اختي تقول عيب
بقلم May Abdo
حنان وهي نزلة: مخلاص بقا يا منال وانتي يا ملك ميننفعش تكلمي خالتك كدا اعتزري منها حالآ
ملك بضيق: حاضر انا اسفة يا خالتو وراحت وقفت جنب حور
حور: تعالو نقعد برا شوية
ملك: يلا يلا يا سيف انت وتاليا
ادهم: هو انا مش موجود حضرتك
ملك: لا موجود
ادهم: اومال لي مفيش يلا يا ادهم
ملك: يلا يا ادهم تمام كدا
ادهم بغــــرور: تمام يلا وخرجو برا وقعدو سوا كلهم على الارض في الجنينة بتاعت المزرعة
سيف: متيجو نلعب
ملك وتاليا: فاكرة حلوة
حور: بس هنلعب اي
تاليآ: الصراحة
ملك وحور وسيف:موافقين
ادهم: اي هي اللعبة دي عشان مش عارفها
سيف: دي الازازة لما تيجي عندك يبقا الدور حد يسألك سؤال وانت تجاوب بصراحة بس
ادهم: تمام ماشي
سيف: طب هروح اجيب ازازة واجي
ادهم: هات ياسين معاك
سيف: تمام ودخل جاب ازازة وكان ياسين ماسك فونو وحنان ومنال و ولادها قعدين
سيف: ادهم برا عايزك
ياسين: حاضر جاي
منال: قومي يا ايمان انتي واختك اقعدو معاهم
اسماء و ايمان: حاضر يا ماما
سيف بصوت وا.طـ.ـي سمعو ياسين: ناس رخمة صح
ياسين في نفسو: معاك حق والله
وخرجو الاربعة برا
ياسين: نعم يا ادهم
ادهم: تعالي نلعب سوا
ياسين: نلعب
ملك: بالله عليك يا ابيه لتقعد... قعد ياسين وبدأو اللعب وسيف لف الازازة وجه الدور على تاليا انها تتسأل
سيف: انا هسأل تاليا بتحبي
تاليا: لا
سيف: ليه
تاليا: هو مش سؤال واحد ولا اي
ملك: هو سؤال واحد انا هلف الازازة ولفت ملك الازازة وجت عند ايمان انها تتسأل
ملك: هتعملي اي لو اللي بتحبي متجوز
ايمان بغـ.ـيظ: ولا حاجة
ملك: هعمل نفسي مصدقا ولفت الازازة جت عل ملك انها تتسأل
اسماء: انا هسألها ملك يتحبي
ملك: ها... لا يلا هلف الازازة ولفتها جت على ادهم يتسأل
سيف: ادهم بتحب
ادهم: ايوآ بحب وناوي اتقدmلها قريب بأذن الله
سيف: مين اللي امها داعية عليها
ادهم: مش هقولك بس ياسين عارفها وبطل بقا ولف الازازة جه الدور على حور
ايمان بخبث: حور ناوية تعملي اي هتتطلقي من ياسين عشان حبيبك ولا هتفضلي معاه
ياسين بص لي حور بيشوف رد فعلها
حور: ها.........
❤♥🌍
↚ايمان بخبث: حور ناوية تعملي اي هتتطلقي من ياسين عشان حبيبك ولا هتفضلي معاه
ياسين بص لي حور بيشوف رد فعلها
حور: اولآ انا معنديش حبيب وثانيآ هطلق ولا لا حاجة متخصكيش يا حلوة تمام
ايمان بصتلها بغـ.ـيظ وحقد: تمام
ملك: حد يلف الازازة دي شوية سيف لفها جه الدور على ياسين
ادهم: حققت حلمك ولا لسة
ياسين: لا لسة
ادهم: طيب حد يلف وفضلو يلعبو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حنان
منال: حنان انتي هتوافقي ان حور تفضل مرات ابنك
حنان: في حاجة تانية اقدر اعملها
منال: ايوآ انتي مش فاكرة امها عملت اي فيكي زمان
حنان بحـ.ـز.ن: اللي امها عملتو هي ملهاش دعوة بي
منال:ازاي بقا انتي قبل كدا قولتي ان امها جت ترجع حور ليها تاني وتاخدها معاها
حنان: لا امها كانت هترجعها عشان فلوسها مش عشان بتحبها
منال: يووو خلاص خليكي انتي كدا لحد ما تكتشفي ان البت زي امها عايزة الفلوس وخلاص
حنان: لا طبعآ حور مش كدا حور دي انا اللي مربيها وعارفة انا بقولك اي يا منال حور مستحيل تبقا هناء
منال: لا مش مستحيل انتي عشان بتحبيها مش شايفة حقيقتها صدقيني انا اختك
حنان: لا حور مستحيل تبقا زي هناء في يوم وخلاص يا منال قفلي على الموضوع دا
منال: انتي حرة بقا يا حنان انا ماشية ابقي خلي ياسين يروح البنات سلام
وسكتو وحنان فضلت تفكر ان حور بجد ممكن تكون زي هناء ولا لا وبدأ الشك في دmاغها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين والباقي برا
ملك: انا مش قادرة انا هطلع انام تصبحو على خير
تاليا: خديني معاكي
ملك: تعالي وانتي يا ايمان انتي واسماء مش ناوين تروحو
ايمان: ياسين هيروحنا عشان الوقت اتأخر واكيد ماما مشيت من بدري
سيف: وانتو متروحوش ليه مع خالتي
ياسين بصلو
سيف بعد ما فهم بصة ياسين: قصدي عشان متروحش لوحدها يعني
ايمان: معلش بقا يلا ياسين تعالي وصلنا ياسين مش معاهم
ملك وتاليا: يلا يا حور
حور: يلا
سيف وادهم: واحنا هنطلع ننام
وطلعو كلهم كانت حنان نامت وكل واحد دخل اوضتو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين وصلهم عند البيت
ايمان: تعالي اتفضل
ياسين: لا شكرآ
ايمان: ليه كدا
ياسين: مرة تانية بعد اذنكو ومشي
وبعد وقت كان في المزرعة ملقاش حد فا عرف انهم نامو طلع اوضتو وحاول ينام معرفش
ــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور كانت صاحية وزهقانة فا نزلت الجنينة وهي ماسكة الموبيل وبتكلم مع حد
.....: عاملة اي
حور: الحمد الله
....: هترجعي امتا القاهرة
حور: مش عارفة لسه انا اصلآ زهقت والله من هنا
.....: هما يومين وهتؤجعي القاهرة تاني مش هتعيشي هناك طول العمر يعني وبعدين هناك الجو حلو اووي
حور: هو فعلآ الجو حلو بس في ناس تخـ.ـنـ.ـق
...: هههه ومين دول بقا
حور: ناس وخلاص المهم هي عاملة اي
...: كويسة بس مش اوووي
حور: ربنا يشفيها
....: يارب
صوت من وراها: بتكلمي مين
حور لفت: ها...بكلم صاحبتي
ياسين بشك: اومال خـ.ـو.فتي كدا ليه
حور قفلت فونها: عشان مكنش في حد هنا وانا نازلة
ياسين: طيب حور كانت طالعة اوضتها
ياسين: ايه اللي كان منزلك دلوقتي
حور: كنت زهقانة فا نزلت
ياسين: خلاص خليكي شوية والله مش باكل بشر
حور: ها.. ماشي وقعدت على الكرسي اللي في الجنينة
ياسين: هو انتي بتخافي مني ليه
حور: يمكن عشان انت بتفضل تزعق وكل حاجة بتقول عليها لا
ياسين: طب اي رأيك نبقا صحاب
حور: اكيد وانت متفضلش تزعق وكل متقولش عليها لا
ياسين: هههه حاضر
وفضلو قاعدين شوية وكل واحد ماسك فونو
حور موبيلها مبطلش رسايل وهي ترد وتبتسم
ياسين: بتكلمي مين يا حور
حور: ها.. بكلم صحبتي
ياسين: طيب اطلعي نامي عشان الوقت اتأخر
حور: حاضر بس هو احنا هنرجع القاهرة امتا
ياسين: ليه بتسألي
حور: بسأل عادي
ياسين: كمان يومين
حور: ماشي وطلعت جري على اوضتها وهي فرحانة انها واخيرآ هترجع القاهرة وتبعد عن منال و بناتها
ودخلت اوضتها ونامت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــ
عند ياسين كان حاسس ان في حاجة حور متغيرة
ياسين طلع اوضتو وحاول ينام
ــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم الصبح حنان كانت قاعدة تحت
وحور صحيت ونزلت
حور: صباح الخير يا ماما
حنان: صباح النور يا حور
حور قربت منها: مالك يا ماما انتي زعلانة مني
حنان: لا وقامت انا هروح اخليهم يحضرو الفطار
حور: ملها هو انا عملت حاجة هي زعلت ليه
نزلت ملك وتاليا وشفوها سرحانة
ملك: مالك يا حور
حور: مفيش انا كويسة
تاليا: انتي متأكدة انك كويسة
حور: ايوآ
تاليا: هعمل نفس مصدقة
حنان جت من المطبخ: صباح الخير يا حبايبي
ملك وتاليا: صباح النور
حور حست ان حنان متغيرة من ناحيتها: طيب انا هتمشا شوية برا
ملك وتاليا: هنيجي معاكي
حنان: لا اقعدو عشان الفطار جاهز
قعدو وبعد خمي دقايق نزلو سيف وياسين وادهم: صباح الخير
حور ملك وتاليا وحنان: صباح النور
سيف: انا جعان مش هنفطر
حنان: خمس دقايق بس وهنفطر
ملك: لي ما الفطار جاهز اهووو
حنان: خالتك وايمان واسماء جاين يفطرو معانا
سيف: هما معندهمش اكل في بيتهم يعني
حنان: سيف احترم نفسك دي خالتك وبنات خالتك
سيف: حاضر قطع كلامهم دخول منال وايمان واسماء
ملك: اهم جم نقدر نفطر بقا
حنان: ايوآ يلا كلهم قعدو على السفرة وبدأو اكل
وبعد دقيقتين حور قامت
ملك: مالك يا حور كملي اكلك
حور: لا كلت الحمدالله ومشيت
منال بصت لي بناتها بخبث😏
سيف بستغراب: ماما مقولتيش لي الحور تاكل من امتا وانتي بتسبيها تقوم من عل الاكل من غير مـ.ـا.تخلص طبقها
حنان: سيبها هي لما تجوع هتاكل كملو اكلكو
ياسين فهم ان حد لعب في دmاغ حنان وبعد شوية خلصو اكل وقامو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور طلعت اوضتها وفونها رن
حور بحـ.ـز.ن: الو
....: مالك يا حور
حور: مليش انا كويسة انتو عاملين اي
...: حور قولي مالك
حور: حكت عن تجاهل حنان ليها
...: حور حبيبتي انتي مش مضطرة تبقي معاهم انا ممكن اجي اخدك دلوقتي وانتي عارفة اني هبقا معاكي
حور: مش هقدر اعيش من غيرهم دقيقة وكمان انا لسة مسمحتش عشان ارجع
....: حور سمحتي او مسمحتيش مش هتفضلي معاهم تاني
حور: عشان خاطري خلاص دلوقتي ممكن اكون غلطت وانا مش واخدة بالي متخفش عليا
....: ماشي يا حور كلامك يمشي عشان خاطرك
حور: طيب انا قطع كلامهم دخول ملك
ملك: بتكلمي مين يا حور
حور: دي صحبتي
ملك: صحبتك مين
حور: اي يا ملك هو تحقيق
ملك: لا يا حور يلا تعالي انزلي معايا نقعد كلنا سوا
حور: لا مش عايزة انزل
ملك: حور بطلي رخامة بقا ويلا
حور: ماشي ونزلو سوا وقعدو جنب تاليا
بعد شويا ايمان جابت عصير وقدmت للكل معادة حور
ملك: اومال فين عصير حور
حنان: وهي حور غريبة البيت بيتها تقوم تجيب لنفسها
ايمان ومنال واسماء ابتسمو بخبث منال في نفسها: ولسة اللي اجي احسن هخليهم يرموكي زي كـ.ـلـ.ـبة
ملك: اي اللي بتقوليه دا يا ماما
حور: خلاص يا ملك بعد اذنكو وطلعت اوضتها
ياسين: ماما انتي واخدة بالك انك متغيرة مع حور من امبـ.ـارح
حنان: انا لا طبعآ كل دا عشان بقول ان البيت بيتها تقوم تجيب لنفسها ابقا متغيرة معاها
ياسين: ايوآ يا ماما
ـــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور طلعت اوضتها ومسكت فونها ورنت على حد
حور بعـ.ـيا.ط: الو
...: مالك يا حور بتعيطي لي انتي كويسة
حور: انا مش عايزة ابقا هنا تعالى خدني عشان خاطري
...: حاضر يا حبيبتي مسافة سكة وهبقا عندك متعيطيش ابعتيلي بس العنوان
حور: حاضر وقفلت بعتتلو العنوان في رسالة وبدأت تجهز تلم هدومها في الشنطة وهي بتعيط
الباب خبط حور: ادخلي يا ملك
ملك: حور ملعش متزعليش من ماما هي مش قصدها حاجة
حور وهي بتلم هدومها: حاضر يا ملك مش هزعل
ملك: طب بتلمي هدومك ليه
حور: هرجع القاهرة
ملك: طب ممكن تهدي وبكرا نرجع كلنا القاهرة
حور: لا انا هرجع النهاردة ولو سمحت يا ملك سيبيني لوحدي دلوقتي
ملك: ماشي وخرجت من اوضت حور ونزلت تحت
ملك: هو ابيه ياسين وسيف فين
حنان: ادهم وياسين وسيف خرجو
ملك: ماما حور زعلانة اووي وبتلم هدومها وهترج القاهرة النهاردة
منال بخبث: احسن ترجع ولا تغور في داهية بسببها كلكم مطلعين اختي غلطانة واستاذ ياسين زعق لي امو عشانها ولا اي يا حنان
حنان: سيبها يا ملك ترجع النهاردة واحنا بكرا هنرجع وراها
ملك: ماما انتي بتكلمي بجد دي حور بـ.ـنتك اللي ربيتها واللي مكنتيش تقدري تقعدي من غيرها يوم واحد دلوقتي بقا عادي ماشي يا ماما
ملك وتاليا طلعو الاوضة وفضلو مستنين ياسين يجي عشان فونو مقفول هو وسيف وادهم
عدت ساعات وياسين لسا مجاش ولا فونو اتفتح
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور فونها رن
حور: الو
...: انا برا على البوابة اخرجي يلا
حور: حاضر انا نازلة اهوو وقفلت خدت شنطها وخرجت من اوضتها ملك وتاليا شفوها
بقلم May Abdo
ملك: حور استيني اما ابيه يرجع ونمشي كلنا
حور: لا يا ملك انا همشي دلوقتي ومش هرجع الاقصر تاني انا اسفة
ملك: حور اي اللي انتي بتقولي دا انتي بتهزري
حور: لا مش بهزر هتوحشوني اوووي
تاليا: حور ممكن تهدي عشان خاطرنا
حور: بالله عليكو تسبوني
ملك: حور طب انا هعتذرك عن اللي حصل من ماما وخالتو وبناتها
حور: انا عمري ما ازعل من ماما انا بس هبعد شوية ووعد هرجع تاني ليكو
ونزلت تحت وحنان ومنال وبناتها شفوها
حنان: اي دا انتي راحة فين يا حور
حور من غير كلام راحت حـ.ـضـ.ـنتها اوووي: هتوحشيني يا ماما اووي سلام وخرجت وملك تاليا وراها
واول ما خرجت من البوابة شخص فتحلها باب العربية وركبت وهو خد شنتطها حطها في العربية من ورا
وركب العربية وساق ومشي وكل دا وملك بتنادي عليها هي وتاليا
ياسين وادهم وسيف نزلو من العربية لما شافو ملك وتاليا واقفين برا وملك بتعيط
ياسين:ملك مالك يتعيطي لي
ملك بعـ.ـيا.ط:ح حور مشيت
ياسين بزعيق:مشيت فين انتي بتقولي اي
تاليا: احزا اتصلنا بيك كتير بس فونك مقفول وهي دلوقتي حالآ لسة راكبة العربية مع واحد ومشيت
ياسين: واحد مين انتو اتجننتو
ادهم: مشيت امتا
تاليا: مبقلهاش خمس دقايق
ياسين ركب العربية هو وادهم ومشيو بسرعة بيهاووو
↚ياسين:ملك مالك يتعيطي لي
ملك بعـ.ـيا.ط:ح حور مشيت
ياسين بزعيق:مشيت فين انتي بتقولي اي
تاليا: احزا اتصلنا بيك كتير بس فونك مقفول وهي دلوقتي حالآ لسة راكبة العربية مع واحد ومشيت
ياسين: واحد مين انتو اتجننتو
ادهم: مشيت امتا
تاليا: مبقلهاش خمس دقايق
ياسين ركب العربية هو وادهم ومشيو بسرعة سيف خد ملك وتاليا ودخلهم اول ما دخلو
حنان: هي حور مشيت
سيف: مش انتي كنتي السبب . وسابها مع منال وطلع هو ملك وتاليا اوضت ملك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور في العربية
حور: احنا هنروح فين يا اسر
اسر: قصر النصار طبعآ
حور: اسر انا خايفة من ردة فعلهم
اسر: هما عارفين انك جاية حتى بابا وهو مرحب بيكي
حور: ماشي يا اسر
««استوب كدا عشان متتلغبطوش اسر ياسر النصار ابن جوز هناء عندو 30 سنة »»
كملو بي العربية في الطريق
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــ
عند ياسين متعب جدآ وخايف اوووي على حور
بس مقدروش يلحقو عربية اسر
ياسين: ياترا راحت فين ومين اللي معاها دا
ادهم: اهدي بس ممكن تكون راحت الاقصر
ياسين:لازم ننزل القاهرة
ادهم: صح ورجعو تاني المزرعة ياسين قلقان عليها اووي وصلو ونزلو
ملك كانت نزلة من السلم: ياسين لقيت حور
ياسين: لا هننزل القاهرة اكيد رجعت الاقصر
منال بخبث: مش هتلقيها خور مشيت مع اللي بتحبو سابتك ومشيت انا سمعتها وهي بتقولو كدا
ياسين: خلصتي كلامك متدخليش تاني يلا اجهزو
وفعلآ بعد وقت جهزو كلهم وسلمت حنان على اختها وركبو العربيات ونزلو القاهرة
ـــــــــــــــــبقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور وصلت قصر الصاوي
حور مكنتش عايزة تدخل اسر: حور يلا
ودخلو اول ما هناء شافتها جريت عليها حـ.ـضـ.ـنتها
هناء بدmـ.ـو.ع: حبيبتي واحشتني اووي انا اسفة اني سيبتك زمان والله نـ.ـد.مت خلاص انا اسفة يا روح ماما انا والله لما جتلك مكنتش عايزة فلوس كنت حابة اشوفك يمكن تكون اخر مرة انا نـ.ـد.مت والله ومستعدة ارجع كل الفلوس اللي اخدتها زمان مش عايزاهم انا عايزاكي انتي تبقي معايا
قطع كلامهم دخول ولد
محمد: اي يا هناء مـ.ـا.تسيبي الاقمر تسلم عليا وبعدها عن حور وحـ.ـضـ.ـنها: حبيبت قلب اخوكي نورتي
««محمد ياسر الصاوي دا اخوها ابن هناء 3ثانوي »»
حور: شكرآ
محمد: شكرآ...يلهوي دي طلعت هبلة دي بتقول لي اخوها شكرآ
اسر: محمد متنساش انك اصغر منها فا احترم نفسك
هناء: تعالي يا حبيبتي ادخلي وشـ.ـدت حور من ايدها
وقعدو كلهم هناء: بحد شكرآ يا اسر رجعتلي بـ.ـنتي تاني لحـ.ـضـ.ـني
اسر: مفيش ام بتقول لي ابنها شكرآ وانا معملتش حاحة انتي زي امي وحور زي اختي
هناء: حبيبي تسلملي
حور: اسر انت واعدتني انك هتسفرني
هناء: لا يا حور بالله عليكي ما تسبيني وتسافري
صوت من وراها: ومين قالك ان حور هتسيبك
كلهم بصو وراهم..... وووو
↚ هناء: ياسر دي دي بـ.ـنتي حور اللي كنت بكلمك عنها
ياسر بي ابتسامة: نورتي يا حور
حور: شكرآ
ياسر: نقلت كل حاجة
اسر: كلو جاهز انا نقلت كل شغلنا امريكا عشان حور متبقاش لوحدها
هناء بدmـ.ـو.ع حـ.ـضـ.ـنت ياسر: بجد شكرآ اووي
ياسر: دي اقل حاجة اعملها عشانك انتي فضلتي جنب اسر لحد ما خف وبقا كويس وهو مش ابنك كنت بشوف نـ.ـد.مك على بعد حور عنك وانك اتغيرتي
محمد بمرح : احم احم لو المسلسل الهندي خلص نجيب قناة اكل عشان جعان
هناء: مسلسل هندي انا قولت معرفتش اربي تعالو يلا عشان ناكل
حور: لا انا عايزة ارتاح شوية
هناء: لا لازم تاكلي يلا الغدا جاهز ومسكت ايد حور وخدتها معاها ومحمد وياسر واسر راحو وراها
وقعدو على السفرة وبدأو اكل حور مكنتش بتاكل وكل لاحظ دا بس محبوش يكلموها لحد مـ.ـا.تخد عليهم
حور: لو سمحت انا عايزة ارتاح شوية
هناء: تعالي هوديكي اوضتك وطلعو سوا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين بعد ساعات وصلو الاقصر
ياسين دخل بسرعة عل امل انو يلاقي حور رجعت الاقصر طلع اوضتها ملقهاش نزل سأل عليها الحرس قالو انها ماجتش
حنان:خلاص يا ياسين تلقيها مشيت ماهي زي امها
ياسين: ماما خلاص كفاية اووي كدا انتي بقالك يومين مكنتيش طيقاها معرفش لي
حنان.: اقولك انا ليه حور بتكرهك يا ياسين وخالتك سمعتها وهي بتكلم واحد وانها بتكرهنا ولو فرضنا ان خالتك بتكدب ملك برضو بتكدب ماهي شافتها وهي بتركب مع واحد العربية فوووق بقا يا ياسين
ياسين سابهم وخرج وراح ورا ادهم
تاليا: ملك تفتكري حور تعمل كدا
ملك: لا حور عمرها ما كانت بتكرهنا
تاليا:طيب ملك انا هروح انا وبكرا هجيلك
ملك: طيب استني سيف تعالي وصل تاليا بيتها
تاليا: لا لا انا هروح لوحدي
ملك: لا طبعآ مينفعش سيف هيوصلك
سيف: يلا يا تاليا اوصلك
تاليا: يلا ومشيو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــ
عند حور هناء وصلتها اوضتها
هناء: حور بالله عليكي تسمحيني انا اتغيرت ونـ.ـد.مت والله سمحيني قبل ما امـ.ـو.ت يا حور اسر اكيد قالك على مرضي
حور: مسمحاكي يام
هناء: قوليها يا حور نفسي اسمعها منك اووي
حور: يا ماما
هناء حـ.ـضـ.ـنتها: ربنا يخليكي ليا يا قلب ماما انتي
انا هسيبك ترتاحي دلوقتي
حور: اوك وخرجت هناء من الاوضة
حور لنفسها: لو مكنتش قابلت اسر وعرفت بي مرض ماما اكيد كنت هبقا دلوقتي في الاقصر وكنت هستحمل تغير ماما حنان معايا
««فلاش باك»»
في الجامعة ملك: يا حور يلا السيكشن دا مهم ولازم نحضرو
حور: مش هحضر حاجة انا تعبانة ومش عايزة و.جـ.ـع دmاغ روحي انتي وبعدين تبقي تشرحيلي في البيت وانا هستناكي هنا في الكافتيرا
ملك: تمام ماشي براحتك يا حور وسابتها ومشيت
حور ماسكة فونها وبتلعب في حد جه وقعد معاها
حور بصتلو بستغراب: نعم اي الهبل دا بقا
..: ممكن اكلم معاكي دقيقتين بس
حور: ولا ثانية وبعدين انتي تعرفني منين عشان تقعد تكلم معايا
..: انا اسر ياسر الصاوي ابن جوز مامتك
حور بعصبية:ممكن تقوم تغور من قدامي بدل ما اخلي الامن جامعة يرموك برا
اسر: طب ممكن تسمعيني وبعدين مش هوريكي وشي تاني ودا وعد مني
حور: اقول بسرعة وبعدين خور من وشي
اسر بنفاذ صبر: حاضر ماما هناء اتغيرت والله ونـ.ـد.مت على بعدها عنك ارجعلها
حور: خلصت كلامك روح قول للي بعتاك
تكملت البـ.ـارت 12من روايةحور ياسين ««فلاش باك»»
في الجامعة ملك: يا حور يلا السيكشن دا مهم ولازم نحضرو
حور: مش هحضر حاجة انا تعبانة ومش عايزة و.جـ.ـع دmاغ روحي انتي وبعدين تبقي تشرحيلي في البيت وانا هستناكي هنا في الكافتيرا
ملك: تمام ماشي براحتك يا حور وسابتها ومشيت
حور ماسكة فونها وبتلعب في حد جه وقعد معاها
حور بصتلو بستغراب: نعم اي الهبل دا بقا
..: ممكن اكلم معاكي دقيقتين بس
حور: ولا ثانية وبعدين انتي تعرفني منين عشان تقعد تكلم معايا
..: انا اسر ياسر الصاوي ابن جوز مامتك
حور بعصبية:ممكن تقوم تغور من قدامي بدل ما اخلي الامن جامعة يرموك برا
اسر: طب ممكن تسمعيني وبعدين مش هوريكي وشي تاني ودا وعد مني
حور: اقول بسرعة وبعدين خور من وشي
اسر بنفاذ صبر: حاضر ماما هناء اتغيرت والله ونـ.ـد.مت على بعدها عنك ارجعلها
حور: خلصت كلامك روح قول للي بعتاك ليا تنساني عشان انا مش عايزة اشوفها
اسر: حتي لو قولتلك انها عندها كانسر في المرحلة الاخيرة ومحتاجة تعمل عملية ونسبة خروجها منها عايشة 5%بس
حور بدmـ.ـو.ع: لا انت بتكدب
اسر: تمام ممكن ابعتلك نتايج التحليل والاشعات وعنوان الدكترا اللي روحنلهم وانتي اتأكدي
حور: ولو حتى اتأكدت هعمل اي يعني
اسر: خليكي معاها وجنبها لحد مـ.ـا.تعمل العملية هي روحها فيكي انتي ياحور
حور: مينفعش ابيه ياسين مش هيرضا
اسر: خلاص اقل ما فيها ابقي كلميها حتى لو فون
««بااااااااك »»
ومن وقتها حور واسر على تواصل عشان تعرف اخبـ.ـار مامتها حور تعبت من التفكير فا نامت
ــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ياسين وادهم
ياسين: مش عارف اعمل اي ولا ادور فين انا تعبت
ادهم: اهدي عشان نعرف نفكر
ياسين: نفكر انا مش عارف افكر
ادهم:طيب نبلغ البوليس
ياسين: لا عشان هي مش مخـ.ـطـ.ـوفة هي ماشيت بمزاجها
ادهم: طب تعالى بس نرجع الاقصر يمكن نعرف من ملك حاجة
ياسين: يلا وركبو العربية واتجهو الي الاقصر
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور الباب خبط جـ.ـا.مد حور صحيت بفزع
حور: ادخل
محمد: وسع وسع انا جيت
حور بضحك: ودا اسمو اي يعني
محمد: حسيت انك زهقانة وانتي نايمة قولت اصحيكي
حور: ههههه بجد
محمد: ايوآ اي رأيك ننزل نقعد تحت
حور: ماشي يلا ونزلو سوا وكانت هناء واسر وياسر قاعدين
هناء: حبيبتي صحيتي
محمد: تؤتؤ انا اللي صحيتها
اسر: انا معرفش انت اخويا ازاي عيل مقلق
محمد: بس يا بابا
اسر: والله هقوملك
محمد: لا وعلى اي الطيب احسن
حور: خواف اوووي
ياسر: ها هتعملي اي ياحور انا عرفت انك مكتوب كتابك من ياسين
حور: مش عارفة بس انا عايزة اطلق
اسر: تسافر الاول وبعدين ترفع قضية خلع
ياسر: تمام السفر امتا
اسر: بكرا الصبح انشاء الله
ــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين وصل الاقصر هو وادهم
ملك: عرفتو عنها حاجة
ياسين: لا
ادهم: ملك انتي ت عـ.ـر.في الشاب اللي حور ركبت معاه
ملك: لا اول مرة اشوفو
ياسين: طلع فونو ورن على حد
ياسين: الو........... هبعتلك صورة بـ.ـنت عايزك تعرفلي هي فين ولو مرجعتوش بيها ارجعو بي كفنكم وقفل وبعت الصورة وشال فونو
ياسين: انا طالع اوضتي وانت يا ادهم خليك النهاردة في الاقصر متروحش
ادهم: ماشي وسيف رجع وعرف انهم لسة معرفوش حاجة عن حور وكل واحد طلع اوضتو
ـــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم الصبح هناء خبطت على اوضت حور
حور: ادخل دخلت هناء
هناء: صباح الخير
حور: صباح النور
هناء: اجهزي عشان هنفطر ونطلع على المطار
حور: حاضر وجهزت حور ونزلت وكانو قاعدين على السفرة مستنينها
حور: صباح الخير
الكل: صباح النور
اسر: حور رجعي نفسك لأخر مرة واي تقوليها هتمشي وهبقا واقف معاكي متخفيش
حور: انا خلاص قررت هسافر معاكو
هناء: بفرحة ماشي يا حبيبتي
وبدأو الاكل وبعد وقت قامو
اسر: يلا كل حاجة جاهزة
وركبو العربيات حور ومحمد واسر في عربية وهناء وياسر في عربية
وبعد ساعة وصلو المطار وركبو طيارة وسافرو
ـــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين مكنش عارف ينام فونو رن مسك فونو بسرعة ياسين: الو
ياسين بصدmة: وووووو
↚ عند ياسين مكنش عارف ينام فونو رن مسك فونو بسرعة ياسين: الو يا ادهم
ادهم: ياسين حور سافرت امريكا
ياسين: سافرت مع مين وازاي
ادهم: احم سافرت مع اسر النصار ومحمد النصار و مامتها وياسر النصار
ياسين: اي ازاي دي مبتكرهش في حياتها اد هناء ازاي دلوقتي تسافر معاها
ادهم: والله مش عارف
ياسين: بغضب ماشي يا حور والله لوريكي
ادهم بخـ.ـو.ف على حور: طب هتعمل اي
ياسين: ولا حاجة هروح اجيب مراتي ولا في فكرة تانية حضرتك
ادهم: ياسين ممكن تهدا عشان متزودش المشكلة
ياسين بغضب اعما: وهو في مشكلة اكتر من كدا وازاي اصلآ تسافر معاهم والله لنـ.ـد.مك يا حور
ادهم: اهدي بقي ياياسين عشان نعرف نفكر
ياسين: من غير تفكير عايزك تعرفلي هي فين بظبط وتخليهم يجهزو الطيارة عشان اسافر
ادهم: ياسين بس قطع كلامو ياسين
ياسين: من غير بس نفذ وخلاص وقفل
وفضل يكـ.ـسر في كل حاجة في الاوضة من كتر عصبيتو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــ
عند حور اول ما وصلو الاقصر نزلو من العربيات ودخلو
اسر: نورتي الاقصر يا حور
حور: شكرآ
هناء: تعالي يا حور اقعدي على ما اخلي الخدm يحضرو الاكل قعدت حور وياسر ومحمد واسر وراحت هناء تخلي حد يحضر الاكل
محمد بمرح: بقولك يا قمر ما تجي نخرج سوا
حور: ماشي بس بكرا دلوقتي انا عايزة انام
محمد: اشطا يا برنس
اسر: اعدل طريقة كلامك يازفت
محمد: يووو حاضر
حور: اسر لو سمحت هتعمل اي في موضوع الطـ.ـلا.ق
اسر بجدية:المحامي جهز الورق ناقص امضتك ونوصل الورق لي ياسين
حور بخـ.ـو.ف: ماشي
اسر ومحمد حاسو بي خـ.ـو.فها محمد راح قعد جنبها وحـ.ـضـ.ـنها محمد: يا قلب اخوكي انتي متخفيش احنا معاكي اخواتك في ضهرك يا روح قلبي متخغيش
اسر: تصدق بالله اول مرة تكلم صح
حور: ربنا يخليكو ليا اسر انا عايزة اشتغل
ياسر: لا طبعآ ليه تشتغلي وبعدين انتي لسة بتدرسي
حور: معلش يا عمو انا عايزة اشتغل واعتمد على نفسي وبعدين انا تانية هندسة وحتى لو هشتغل سكرتيرا دلوقتي لحد ما خلصى الكلية
ياسر: سكرتيرا... اي اللي انتي بتقوليه دا لا طبعآ انزلي امسكي الشغل مع اسر لو حبا
حور: لا لو سمحت انا هشتغل في اي شركة تانية
اسر: لا طبعآ اي اللي بتقولي دا
محمد: طب انا عندي حل حلو
اسر: قصدك مصـ يـ بـةجديدة
محمد: لا يا خويا وبطل تريقة بقا و بدال حور عايزة تشتغل ومش راضية تمسك معاك الشغل تشتغل سكرتيرا خاصة ليك وكدا اتحلت
ياسر: طيب كويس وكدا مفيش اعتراض عندك يا حور
حور: ماشي يا عمو هناء جت اعتراض على اي
محمد بتسرع: حور عايزة تشتغل وتعتمد على نفسها وبابا قاليها انها تسمك مع اسر الشغل و هي مرديتش وقالت لا فا انا اقترحت عليهم انها تشتغل سكرتيرا خاصة لي اسر وبس
حور وياسر واسر ضحكو
اسر: اللي قولنا في نص ساعة قالو هو في دقيقتين
هناء: لا وتشتغلي ليه يا حور انا هرجعلك الفلوس اللي اخدتها زمان من ورثك
حور بي مقطعا لي كلامها: خلاص يا ماما لو سمحت انا مش عايزة فلوس من حضرتك ولا عايزاكي ترجعي حاجة
هناء: ليه بس دا حقك انتي
حور: خلاص يا ماما
ياسر: خلاص يا هناء دلوقتي
محمد: المهم بقا يا قمر تحبي نخرج بكرا فين
حور: اي مكان عادي
اسر بسخرية: مبلاش الكلمة دي عشان دا واحد كل خروجة لي لازم اجيبو من قسم الشرطة ولا انا غلطان
محمد: يووو هما مرتين تلاتة وبس
حور: مرتين تلاتة ليه هو انت اصلآ عندك كام سنة
محمد: قولي انتي كدا
حور 20/22مثلآ
محمد بضحك: لا لا انا لسه 18سنة بس مش اكتر
حور: مشاء الله العمر كلو ليك بس ليه بتروح الاقسام مش فاههمة
هناء بضحك: مرة كان خارج مع بـ.ـنت وواحد عكسها فاضـ.ـر.بو ضـ.ـر.ب معأن اللي كان بيعاكس كان شاب كبير
محمد بغـ.ـيظ: يعني ينفع حد يدايق حد تبعي واسكتلو
اسر: ومرة صاحبو كان بيتخانق فا ادخل في الخناقة وشرف هو وصحابو الاقسم
محمد بغـ.ـيظ اكبر: يوو يعني اسيب صاحبي يتخانق واقف اتفرج
ياسر بضحك: ومرة كانو بيلعبو بي الكرة جت في دmاغ راجـ.ـل عجوز فاراجـ.ـل قدm شكوة عنهم فا تحبسو وبس
حور: دا انت مصـ يـ بـةعلى كدا
محمد بمرح: ها تحبي نروح انهي قسم المرادي
حور بضحك: لا لا شكرآ مبقتش احب اخرج خلاص
وفضلو يضحكو ويهزرو سوا عشان يخلو حور تتعود عليهم اكتر ومتحس انها غريبة بينهم
ـــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين بعد ساعات كان قاعد ملك وسيف خبطو على بابا اوضتو
ياسين: ادخل دخلت ملك وبعديها سيف
ملك بحـ.ـز.ن: ابيه لسة معرفتش حاجة عن حور
ياسين ببرود عكس الغضب اللي جواه: هتيجي كمان يومين او تلاتة
سيف: يعني عرفت مكانها طب هيا فين هي كويسة
ياسين: ايوآ عرفت مكانها وهسافر بليل عشان اجبها
ملك وسيف بفرحة: الحمدالله دخلت عليهم حنان
حنان: هتروح تجيبها بعد ما مشيت ويعالم مع مين
ياسين: ماما بلاش كلامك دا لو سمحت
حنان يعصبية: متسيبها تفضل بعيد او تغور في داهية هي سابتك عشان الفلوس هي زي امها يا ياسين
ملك: زي امها.... ماما انتي اللي مربية حور وعارفة انها عمرها ما هتعمل كدا ولا انا غلطانة
سيف: بظبط كدا وبعدين مش خالتي تلدعك بي سمها على حور وانتي تصديقيها ولا انا بكدب
حنان: تصدق خالتك كان معاها حق لما قالت ان حور هتخليكم تيجو عليا وتكموني بصوت عالي انا غلطانة اني اعتبرتها بـ.ـنتي مكنتش اعرف انها هتقلب ولادي عليا يا استاذ سيف انت وملك هانم
ياسين: ماما ممكن بلاش كلام دلوقتي انا دmاغي هتمـ.ـو.تني فبلاش لو سمحت كلام دلوقتي ممكن تسيبوني لوحدي
حنان: ياسين لو رجعت حور تاني البيت انا مش هعيش في انت سامع
ياسين: حاضر يا ماما حاحة تانية
سيف بعصبية: هو اي اللي حاضر اوعا تكون صدقت كلام خالتك انت التاني
ياسين: ممكن تخرجو برا دلوقتي وتسيبوني لوحدي حنان وسيف خرجو
ملك بعـ.ـيا.ط: ياسين صدقني اكيد في حاجة حصلت خلت حور تبعد عنا
ياسين: عارف ملك فرحت وخرجت من اوضتها
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــ
عند حنان خرجت من اوضة ياسين ودخلت اوضتها ورنت على حد
حنان: الو يا منال
منال: اي يا حنان عملتي اي ياسين عرف مكان حور
حنان: لأسف ايوآ وكان هيروح يرجعها بس خلاص انا خيرتو بيني وبينها
منال: ها اختار مين
حنان: انا طبعآ ياسين عمرو ما يقدر يزعلني بس ملك وسيف لأسف عايزين يرجعوها
منال: شوفتي مش انا قولتلك زي امها اهي كانت هتاخد عيالك لصفها عشان يقفو في وشك
حنان: انا خايفة اكون ظلمتها
منال بخبث: ظلمتيها اي انتي مش شايفة ازاي مشيت مع واحد وازاي خلت عيالك في صفها فوقي يا حنان قبل مـ.ـا.تخسري ولادك يا ختي
حنان: طيب انا هقفل دلوقتي سلام
منال: سلام يا حبيبتي وقفلو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــ
عند ياسين عد الوقت وادهم رن عليه
ياسين: الو
ادهم: الو ياياسين انا عرفتلك عنوان قصر ياسر النصار
وكمان خلتهم يجهزو الطيار يعني كمان ساعتين تكون في الموقع بتاع الطيارة
ياسين: طيب انا هقفل عشان اجهز سلام وقفل وبدأ ياسين يجهز وبعد ساعة خرج من اوضتو
سيف: ياسين رايح فين
ياسين: رايح اجيب مراتي
سيف بفرحة: بجد يعني مش هتسمع كلام ماما
ياسين: لا ازاي هسمع كلامها طبعآ
سيف: ازاي وانت رايح تيجب حور
ياسين: بكرا تعرف يلا انا ماشي سلام وخرج من الاقصر وراح مكان الطيارة بتاعتو وركب الطيارة وبعد سعات وصل امريكا وراح الفيلا بتاعتو ورن على حد
ياسين:الو.......
عند حور كانت خلصو كلام واكل وطلعت اوضتها وخدت شور ونامت وبعد شويا حد دخل اوضتها وهو بيتسحب وقرب منها حور اتفزعت وقامت وهي خايفة
حور بخـ.ـو.ف: انت........
↚عند حور كانت خلصو كلام واكل وطلعت اوضتها وخدت شور ونامت وبعد شويا حد دخل اوضتها وهو بيتسحب وقرب منها حور اتفزعت وقامت وهي خايفة
حور بخـ.ـو.ف: انت الله يخربيتك خضتني
محمد: هزقيني بعدين اما دلوقتي يلا اقوم اجهزي
حور بصت على الساعة: اقوم اجهز فين انت عارف الساعة كام
محمد: ايوآ الساعة 1بليل
حور: طب الحمد الله انك عارف عايز اي بقا
محمد: تعالي نتمشي شوية
حور: دلوقتي
محمد: ايوآ يلا
حور ضـ.ـر.بتو بي المخدة: امشي يلا من هنا
محمد: هستناكي خمس دقايق وتكوني تحت وخرج برا اوضة حور ونزل تحت حور قامت لبست وبعد شوية نزلت وراه
حور: هنروح فين بقا دلوقتي
محمد: هنتشمي شوية مش هنبعد يعني
حور: لا محدش عاقل بيخرج في وقت زي دا
محمد بمرح: لا في انا ويلا بقا ولسة هيتحركو
...: رايحين فين دلوقني
محمد بخـ.ـو.ف: يارب يكون عافريت وميكونش اللي في بالي
حور: لا هو اللي في بالك ولفو وشهم لي اسر
محمد: اسر اي اللي صحاك دلوقتي
اسر: وانت مالك انتو رايحين فين في وقت متأخر كدا
محمد: حور كانت عايزة تاكل بيتزا من برا وانا قولتلها مينفعش نخرج قالت هنيجي على طول
حور بصدmة: نهارك اسود انا قولت كدا
محمد: ايوآ قولتي
اسر: معأني عارف ان حور عاقلة ومتقولش كدا
حور: اه والله
محمد: اوووف طب انا جعان وعايز اكل بيتزا من برا ودلوقتي
اسر: طيب استنو هطلع اغير وانزل نخرج ناكل سوا وطلع اوضتو
محمد بمرح: ايوا كدا ناس مبتجيش غير بي العين الحمرا
حور: ههههه انت هتقولي وبعدين خد هنا انت بتكدب وبتقول اني انا اللي عايزة اخرج
محمد: يعني اتعـ.ـا.قب مثلآ
حور: لا طبعآ ودي تيجي وقعدت شوية وبعد عشر دقايق اسر نزل من اوضتو وكان معاه شنطة هدايا
اسر: حور اتفضلي دا ليكي
حور: اي دا
اسر: افتحي وشوفي حور فتحتو ولقت موبيل
حور: شكرآ جدآ انا نسيت موبيلي هناك في المزرعة
اسر: العفو
محمد: مش يلا ولا هنفضل واقفين
اسر: لا يلا وخرجو التلاتة وركبو عربية
ـــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــ
عند ياسين بعد ما خلص مكلمتو ونام وبعد شوية صحي على رنة فونو
ياسين: الو في اي ................ طيب خليك وراها عقبال ما اجيلك وقفل وقام لبس وخرج من الاقصر وركب عربيتو ومشي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــ
عند حور وصلو بي العربية ونزلو قدام مطعم كبير ودخلو وكان المطعم فاضي وقعدو وطلبو الاكل
محمد: احلا حاجة ان المكان فاضي
وجه الاكل وكلو ومكنش حد بيتكلم فيهم وبعد وقت خلصو الاكل وخرجو
محمد: تعرفو الجو دا عايز اي
حور: اي
محمد: ايس كريم اي رأيك يا حور
حور: ماشي
اسر: طيب يلا اركبو
ولسة حور هتركب حد مسك ايديها جـ.ـا.مد حور بتبص لقت
حور بخـ.ـو.ف: يا ياسين
ياسين: اي فاكراني مش هعرف مكانك مثلآ
محمد: انت مين وازاي تمسك ايد حور كدا انت اتجننت
ياسين بغضب: وانت مال اهلك ولكمو في وشو
حور بعـ.ـيا.ط: محمد وجريت عليه
اسر بعضب: انت مـ.ـجـ.ـنو.ن ازاي تعمل في كدا يا حـ.ـيو.ان انت وضـ.ـر.بو وياسين بيرودلو الضـ.ـر.بة
محمد قام وكان رايح يضـ.ـر.ب ياسين مع اسر
اسر: محمد اركب انت وحور العربية
ياسين: اتعصب وضـ.ـر.ب اسر جـ.ـا.مد لدرجة انو وقع حور ومحمد جريو عليه
حور: اسر اسر انت كويس
ياسين جه يضـ.ـر.ب تاني حور وقفت قدامو
حور: ياسين بالله عليك كفاية سيبو بالله عليك
اسر قام وقف تاني ومسك ايد حور ورجعها ورا
اسر: انا قولت اركبي الزفت العربية
ياسينلما شافو مسك ايد حور تاني اتعصب اكتر وضـ.ـر.بو اكتر ومحمد بيحاول يبعد ياسين عن اسر وحور بتعيط ياسين ساب اسر ومحمد وراح ناحيت حور وشـ.ـدها من ايدها وركبها العربية وركب هو كمان ومش
اسر ومحمد ركبو العربية بسرعة وحاولو يلحقو عربية ياسين بس معرفوش
ياسين سايق بكل غضب وحور بتعيط
ياسين: حوووور مسمعش صوتك انتي فاهمة ولا لا
حور حولت تكتم عـ.ـيا.طها معرفتش وعـ.ـيا.طها زاد
وبعد نص ساعة وصلو الفيلا وحور كانت لسة بتعيط ياسين نزل من العربية ولف الناحية التانية من العريية وشـ.ـد حور من ايدها ودخلو الفيلا اول مدخل الفيلا ساب ايدها وبكل غضب وصوت عالي لي حور
ياسين: روحتي معاهم ليه يا حووور انطقي
حور بتعيط ومبتردش
ياسين بغضب اعمى: انطقي ولا خرستي دلوقتي يا حور هانم ماشي ياحور انا هوريكي ايام سودة بس نرجع مصر هكرهك في حياتك هوريكي ازاي تمشي معاهم من غير ما اعرف
ياسين: سندس يا سندس
سندس: نعم يا ياسين بيه
(استوووب: سندس مصرية بس عايشة في امريكا وبتشتغل عند ياسين وعندها 44سنة)
ياسين: طلعي حور هانم في فوق
سندس: حاضر يلا يا هانم
حور وهي لسه بتعيط طلعت فوق مع كريمة وطلعتها اوضة في الفيلا وسابتها ونزلت تاني وياسين بيحاول يهدي نفسو ومسك فونو ورن على ادهم
ادهم: ايوا يا ياسين عامل اي
ياسين: الحمدالله انا جاي بكرا هكون في مصر
ادهم: طب وحور
ياسين: هتيجي معايا اكيد
ادهم: تمام توصل بي السلامة
وقفل ياسين طلع يقول لي حور انهم مسافرين بكرا
وخبط على الباب بس مردتش فا فتح لقا حور مرمية في الارض وجنبها سكينة وقاطعة شريين ايديها
ياسين: حوووووور وجري عليها وشالها ونزل بيها راح المستشفى وهو خايف عليها اووي
ياسين وهو بيسوق: حور فوقي حور بالله عليكي فوقي وبعد شوية وصلو المستشفي ونزل وشال حور ودخل بيها المستشفى وخدوها منو
ودخلو اوضة العمليات
ــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في قصر نصار في اوضة هناء صحيت مفزوعة
ياسر: مالك انتي كويسة وجابلها مياه
هناء: حور انا هروح اشوف حور
ياسر: شوفيها الصبح يا هناء كدا هتصحيها
هناء وهي خرجة من الاوضة: لا هروح اطمن عليها دلوقتي وخرجت وراحت اوضة حور ودخلت ملقتش حور نايمة في سريرها نزلت تحت تدور عليها مش لقيتها طلعت اوضة محمد ملقتهاش وندت عليها بصوت عالي ياسر راح عندها
ياسر: مالك في اي
هناء: حور حور مش موجودة في البيت
ياسر: تلقيها في اوضة محمد بيتكلمو سوا
هناء: لا ولا محمد في اوضتو
ياسر: يبقا خرجو متقلقيش دلوقتي هيرجعو متخفيش
قطع كلامهم دخول محمد واسر هناء جريت عليهم
هناء: حور حور فين واي اللي عمل في وشكم كدا
محمد: حور مع ياسين
هناء: ياسين.... وازاي تسيبوها اكيد هيأذي حور عشان مشيت من غير ما يعرف
فون اسر رن
اسر: ها انت بتقول اي
...:----------------------
اسر بقلق وخـ.ـو.ف: ابعتلي العنوان بسرعة وقفل مع الراجـ.ـل
هناء: اسر حور مالها حور فيها اي
اسر: حور في المستشفي
هناء: بـ.ـنتي وفضلت تعيط انا هروح اشوفها انا عايزة اطمن على بـ.ـنتي ياسر
ياسر طيب تعالي البس حاجة هتروح بي البس دا
هناء طلعت بسرعة هي وياسر يغيرو هدومهم ونزلو بسرعة و ركبو العربية كلهم وراحو على المستشفي
وسألو على حور وعرفو انها في اوضة العمليات وراح عندها وشافو ياسين واقف وهو هيمـ.ـو.ت كن الخـ.ـو.ف
هناء راحت : عملت اي في بـ.ـنتي يا ياسين حـ.ـر.ام عليك
اسر: ماما ممكن تهدي شوية لحد ما دكتور او اي حد يخرج يطمنا ولو هو والله العظيم ما هسيبو
ياسين مكنش بيرد وعينو مبعدتش عن اوضة العمليات فا مكنش سامعهم اصلآ كان في ملكوت تاني بمعني اصح وبعد ساعة خرج الدكتور الكل جري عليه
ياسين: هي عاملة اي دلوقتي
الدكتور: الاقلب وقف خالص وووووووووو
↚اسر بقلق وخوف: ابعتلي العنوان بسرعة وقفل مع الراجل
هناء: اسر حور مالها حور فيها اي
اسر: حور في المستشفي
هناء: بنتي وفضلت تعيط انا هروح اشوفها انا عايزة اطمن على بنتي ياسر
ياسر طيب تعالي البس حاجة هتروح بي البس دا
هناء طلعت بسرعة هي وياسر يغيرو هدومهم ونزلو بسرعة و ركبو العربية كلهم وراحو على المستشفي
وسألو على حور وعرفو انها في اوضة العمليات وراح عندها وشافو ياسين واقف وهو هيموت كن الخوف
هناء راحت : عملت اي في بنتي يا ياسين حرام عليك
اسر: ماما ممكن تهدي شوية لحد ما دكتور او اي حد يخرج يطمنا ولو هو والله العظيم ما هسيبو
ياسين مكنش بيرد وعينو مبعدتش عن اوضة العمليات فا مكنش سامعهم اصلآ كان في ملكوت تاني بمعني اصح وبعد ساعة خرج الدكتور الكل جري عليه
ياسين: هي عاملة اي دلوقتي
(ملحوظة:الحوار مترجم)
الدكتور: الحمدالله هي بقت كويسة
ياسين: طيب اقدر ادخلها
الدكتور: هتتنقل اوضة عادية وتقدرو تتطمنو عليها
ياسين: تمام ماشي شكرآ
هناء قربت من ياسين: انت تبعد عن بنتي انت فاهم
ياسين: بنتك.... بنتك مين اللي هي مراتي
هناء: هطلقها هي مش عايزة تفضل معاكو اي هتخلوها بل عافية
ياسر: خلاص يا حبيبتي دلوقني نطمن عليها واللي هي عايزة هيحصل
بعد ربع ساعة حور كانت اتنقلت اوضة عادية وياسين دخل لها وكانت فايقة
ياسين: ينفع اللي حصل دا
حور مردتش
ياسين بعصبية من عدم ردها: هو انا مش بكلمك
دخلت هناء وياسر ومحمد واسر
هناء: يا بجحتك كمان بتتعصب عليها وهي لسة تعبانة
ياسين: محدش لي دعوة دي مراتي اتعصب عليها ولا لا ميخصش حد
هناء: طلقها وخلي عندك دم عشان انا كدا كدا بنتي مش هترجع معاك تاني هي هتفضل معايا هنا
ياسين بسخرية: دلوقتي بنتك و الاول كانت بنت جوزك
هناء: غلطت مرة بس مش هغلط التانية انا مش هسيب حور ترجع معاك تاني انت فاهم
ياسين: بكرا تشوفي هترجع معايا ولا لا يا هناء هانم هناء قربت من حور وحضنتها: حور كدا ياقلبي توجعي قلبي عليكي ليه كدا بس يا بنتي
محمد: خلاص بقا ما هي بقت كويسة اهي الحمد الله وبعدين اي ياقمر ينفع كدا تخضنا عليك
ياسين: ما تحترم نفسك يلا انت ايه قمر دي
محمد باستفزاز: وانت مالك انت
ياسين: هو اي اللي مالي
حور: خلاص يا محمد انا كويسة اهووو وكمان هخرج بليل من المستشفي
اسر: حمدالله على سلامتك يا حور
حور: الله يسلمك يا اسر
ياسر: حمدالله على سلامتك يا حور
حور: الله يسلمك يا عمو
ياسين خرج برا الاوضة ومسك فونو ورن على حد
ياسين: الووو جهز النهاردة
....: حاضر يا باشا وقفل ياسين فونو
ياسين ندها على الممرضة وطلع فلوس كتير
الممرضة: ليه كل دا
ياسين: نفءي اللي هقولك عليه من غير كلام وليكي زيهم لما تخلصي
الممرضة: حاضر
ياسين:..............................
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــ
عند حور في الاوضة بعد ما ياسين خرج
حور: اسر لو سمحت روح شركتك و شوف المحامي جهز الورق ولا لا وعلى بليل تعالى وهات معاك الورق
اسر: حاضر ياحور
ياسر: خدني معاك يا اسر الشركة
اسر: تمام يلا خلي بالك من نفسك يا حور وخرج
خرجو اسر وياسر وفضل محمد وهناء
محمد بمرح: الله يخربيتو ايدو تقيلة اوووي الزفت دا
حور: معلش يا محمد انا اسفة بجد
محمد: اسفة اي ياهبلة انتي اتخري كدا بس شوية بدل ما انتي واخدة السرير كلو كدا خوديني جنبك
حور اتخرت ومحمد قعد جنبها وحضنها
محمد: اسفة عليه ياهبلة انتي دا انتي اختي وحبيبتي ولو مضربتش عشانك هضرب عشان مين😂
حور: هههههه ربنا يخليك يا حبيبي
وفضلو يهزر سوا
ـــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
في مصر كانت تقربيآ الساعة 4العصر عشان بتختلف في التوقيت ما بين مصر وامريكا
في قصر الصاوي ملك وسيف وادهم وحنان قاعدين
ملك: حور واحشتني اوووي
سيف: وانا كمان والله
ادهم: اه لو ياسين سمعك كان زمانك في صفحة الوفيات دلوقتي
حنان: هو ياسين راجع امتا من السفر وهو سافر ليه
ملك : سافر عشان ير... قطع كلامها ادهم
ادهم: سافر عشان يراجع على الصفة قبل ما تتم
حنان: طيب ياريت يرجع بدري شوية عشان عزمت كمان يومين منال وي ولادها يقعدو عندنا يومين
ملك: لا العقارب دول ميدخلوش الاقصر
حنان بزعيق: ملك احترمي نفسك دي خالتك وبناتها
سيف: مش هما دول سبب بعد حور عنا دلوقتي
حنان: لا حور هي اللي مشيت محدش قالها تمشي يا استاذ سيف انت وابلة ملك ياللي بتعلو صوتكم عليا وشكل كدا نسيتو اني امكم ولا اي
ملك: يماما ولا عاش ولا كان اللي يعلي صوتو عليكي احنا اسفين بس هما سبب بعد حور عنا
حنان: لا مش هما وهي اللي بعدت محدش قالها تمشي
ادهم: خلاص يا طنط ممكن تهدي بس شوية وياسين كمان يومين بكتير وراجع
حنان: طيب انا طالعة ارتاح في اوضتي شوية وطلعت
ادهم: وانا همشي سلام عايزين حاجة
سيف: وانا هخرج مع صحابي
ملك: وانا هروح اولع في نفسي
سيف وادهم ضحكو
سيف: استني اما حور ترجع عشان تحضر الجنازة
ادهم: بعد الشر يلا سلام انا
ومشيو ادهم وسيف وملك طلعت اوضتها
ــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور كانت قاعدة هي ومحمد وهناء بيكلمو دخلت الممرضة
الممرضة: لو سمحت سيبو المريضة ترتاح شويا ومسكت حقنة وحطتها في المحلول اللي متعلق ومتوصل في ايد حور
محمد: خلاص ماشي حور انا هنزل انا وماما في الكافتيريا المستشفي شويا اشطا
هناء: لا انا هفضل هنا
الممرضة: مينفعش حضرتك هي لازم ترتاح عشان لما دكتور يعدي عليها كمان ساعتين تكون احسن ويكتبلها على خروج
حور: خلاص انزلو انتو الكافتيرا وانا هنام عقبال ما تيجو اوك
هناء: ماشي يابنتي
محمد وهناء نزلو الكافتيرا وحور نامت
ــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين فونو رن
ياسين: الو
.....: كل حاجة جاهزة يا فندم مستنين حضرتك في.....
ياسين: تمام ساعة واكون عندكم وقفل وخرج من المكان كلو
ـــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــ
بعد ساعة كان اسر راح الشركة وجهز الورق ورجع المستشفى تاني ورن على محمد
محمد: ايوا يا اسر انت فين
اسر: انا بركن العربية اهووو وطالع
محمد: طيب واحنا في الكافتيرا
اسر: وحور فين
محمد: حور فوق في اوضتها نايمة
اسر: تمام انا جي اهوو وقفل
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلمMay Abdo ــــــــــــــــ
عند حور كانت نايمة ومكنتش حاسة بي اي حاجة حوليها وحد دخل اوضتها
....: تعالي غيرلها هدوم المستشفى بي الهدوم دي
....: حاضر وغيرت لي حور هدومها
....: غيرتلها وشالها وخرج بيها من المستشفي
وركبها عربية وضحك بي شر: واخيرآ
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــ
عند محمد اسر رحلهم الكافتيرا وخدهوم وطلع اوضة حور هناء اتخضت لما ملقتش حور نايمة في سريرها وفضلت تعيط ومحمد واسر خرجو يدورو عليها برا وبعدين رجعو تاني الاوضة اللي فيها هناء فون اسر رن رقم مجهول اسر رد
اسر: الو مين
اسر بصدمة: اييييي وو
↚عند محمد اسر رحلهم الكافتيرا وخدهوم وطلع اوضة حور هناء اتخضت لما ملقتش حور نايمة في سريرها وفضلت تعيط ومحمد واسر خرجو يدورو عليها برا وبعدين رجعو تاني الاوضة اللي فيها هناء فون اسر رن رقم مجهول اسر رد
اسر: الو مين
...: مدوروش عليها كتير هي معايا
اسر: انت غـ.ـبـ.ـي ازاي تاخدها من المستشفي
ياسين: وانت مالك انا حر واه بخصوص ورق الطـ.ـلا.ق اللي معاك ارمي في البحر او اتصور معاه عشان طـ.ـلا.ق مش هطلق سلام وانا و حور هنرجع دلوقتي المصر يلا باي وقفل
هناء: حور فين يا اسر بـ.ـنتي فين
اسر بغضب: هترجع مصر دلوقتي
محمد: هترج مصر ازاي يعني ومع مين اصلآ
اسر: ياسين خدها وهيركبو دلوقتي الطيارة
هناء: بـ.ـنتي هتبعد عني تاني يا اسر لا انا عايزة بـ.ـنتي
اسر بهدؤ عكس اللي جواه: ماما ممكن تهدي بس عشان متتعبيش اكتر
هناء: طيب انا عايزة انزل مصر يا اسر
اسر: حاضر هننزل بكرا بس ممكن تهدي
محمد: طب يلا نخرج من المستشفي دي
اسر: يلا وخرجو واتجهو اللي قصر نصار
ـــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور فاقت لقت نفسها في الطيارة وياسين قاعد جنبها وفي ايدا ملفات وبيشتغل
حور: انا اي اللي جابني هنا وبعدين هنروح فين
ياسين ببرود: اي اللي جابك هنا فا انا وهنروح فين فا هننزل مصر
حور: مصر انا مش عايزة اروح معاك في حتة انت مبتفهمش انت ولا اي
ياسين: حووور صوتك ميعلاش وانتي بتكلميني انتي فاهمة
حور بخـ.ـو.ف: ياسين بالله عليك رجعني تاني عند ماما هناء انا مش عايزة ارجع تاني معاك
ياسين: انا قولت اللي عندي يا حور وياريت تخرسي عشان انا منستش انك مشيتي من غير ما عرف و هتتحسبي على دا يا حور حور قاعدت مكانها ساكتة خـ.ـو.فآ من ياسين وياسين قعد يكمل بيقت الملفات اللي قدامو وبعد عشر دقايق ياسين خلص وكانت حور قاعدة وباين عليها الخـ.ـو.ف ياسين ندا على المضيفة وطلب اكل لحور عشان معاد الدوا وبعد خمس دقايق الاكل وصل واتحط قدام حور
ياسين: كلي عشان تخدي العلاج
حور: مش عايزة اكل شكرآ
ياسين: حوور قولت كلي عشان العلاج
حور بخـ.ـو.ف: حاضر وبدأت اكل وبعد وقت خلصت ياسين: خدي العلاج اهو
حور: خدت العلاج
وبعد سعات وصلت الطيارة المطار ونزل ياسين وحور وخرجو برا المطار وكان ادهم مستينهم
ادهم: حمدالله على السلامة يا صاحبي
ياسين: الله يسلمك
ادهم: حمدالله على السلامة يا حور عاملة اي
حور: الله يسلمك يا ادهم الحمدالله انت عامل اي
ادهم: الحمدالله
ياسين: مش هنركب العربية ولا هنفضل واقفين هنا
ادهم: يلا وركبو التلاتة واتجهو اللي قصر الصاوي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــ
في قصر نصار وصلو اسر و هناء و محمد
هناء: هننزل مصر امتا يا اسر
اسر: بكرا بس اكون خلصت شوية شغل وننزل مصر
هناء: ماشي يا اسر وطلعت اوضتها
محمد: اسر احنا هننزل مصر بجد ولا انت بتقول كدا عشان ماما متتعبش
اسر: لا طبعآ هننزل مصر عشان لازم نشوف حور
محمد: تمام ماشي انا هطلع اوضتي
اسر: تمام وانا هروح الشركة سلام
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــ
عند حور في العربية قربو يوصلو
ياسين: في حاجة حصلت في غيابي
ادهم: مفيش غير ان مامتك عزمت خالتك و ولادها عندكم في الاقصر وهيجو كمان يومين
حور لما سمعت زعلت وسكتت
ياسين: تمام اوووي كدا وصلو الاقصر ادهم وياسين نزلو وحور لا
ياسين بسخرية: اي الهانم عايزة عزومة عشان تنزل ولا اي حور مردتش ونزلت ودخلو التلاتة الاقصر وكانت ملك وحنان قاعدين ملك اول ما شافت حور جريت عليها وحـ.ـضـ.ـنتها
ملك: واحشتيني اووي
حور: وانتي كمان يا ملك
حنان اول ما شفتها قامت
حنان: انا مش قولت يا انا يا هي يا ياسين وانت قولت انا جبتها ليه تاني
ياسين: خمس دقايق بس هاخد هدومي وهنمشي يا ماما
حنان: هي تمشي اما انت تروح فين لا انت مش هتمشي هي مش راحت مع حبيبها اي اللي رجعها كنت سبتها هناك
حور واقفة بتعيط ومبتكلمش
ياسين: اولآ مكنتش مع حبيبها كانت عند هناء ثانيآ هي لسه مراتي لما نبقا نطلق تبقا تروح زي ما هي عايزة
ثالثآ بقا والاهم طول ماهي ملهاش مكان في الاقصر دا انا كمان مليش مكان في الاقصر دي وصية عمي والا انتي نسيتي يا امي
حنان: لا منستش يا ياسين وفضلت معانا لحد ما كبرت وهي اللي راحت عند امها مش احنا اللي مشناها هنقول اي بقا ما هي زي امها بظبط
حور بصوت عالي وحـ.ـز.ن وعـ.ـيا.ط: ماشي انا زي امي خلي ياسين يطـ.ـلقني وانا اوعدك انك مش هتشوفي وشي تاني طول حياتك
ياسين بغضب وصوت عالي: حووووور اطلعي اوضتك
حور بعـ.ـيا.ط: لا مش طالعة
ياسين: حوور قسمآ بالله لو مطلعتي اوضتك انتي حرة
حور بخـ.ـو.ف طلعت اوضتها ورمت نفسها على سرير وفضلت تعيط
ــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين تحت
ياسين: ماما انا قولت خلاص لو سمحت انا هاخدها وهمشي من الافصر وخلاص
حنان: هتروح معاها وتسيب امك يا ياسين هتسبني عشانها هي
ياسين بهدؤ: انا عمري ما هسيبك عشان خاطر حد يا أمي بس مينفعش تبقا لوحدها ولا انا غلط
حنان: لا مش غلط بس انت مش هتمشي من هنا
ياسين: يبقا لازم حور تفضل هنا وبعدين مش دي حور بـ.ـنتك اللي بتحبيها ايه اللي حصل
حنان: كانت بـ.ـنتي اللي بحبها قبل ما افهمها صح
ياسين: طيب ممكن تستحمليها عشان خاطري انا
حنان: ماشي يا ياسين هستحملها بس عشانك غير كدا مش طيقاها اساسآ
ياسين: ربنا يخليكي لينا يا ست الكل
حنان: ياسين خالتك وبناتها هيجو بعد بكرا يقعدو يومين
ياسين بهدؤ: ينورو يا ماما
ياسين: ملك اطلعي لي حور فوق شوفيها
ملك: حاضر يا ابيه وطلعت عند حور
ياسين:ادهم تعالى معايا المكتب شويا
ادهم: حاضر ورحوا المكتب سوا واول ما دخلو قعدو
ادهم: ياسين هي طنط اتغيرت كدا ليه
ياسين: مش عارف بس حاسس ان منال هي السبب
ادهم: حاسس يعني مش متأكد
ياسين: خلاص متأكد بس هعمل اي مقدرش ازعل امي وانت عارف كدا بس هقدر اهدي الدنيا بنهم لحد ما يرجعو زي الاول
ادهم: انشاء الله خير انا همشي دلوقتي وبكرا نتقابل اشطا
ياسين: ماشي وخرج ادهم وياسين طلع فوق
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــ
عند حور كانت بتعيط فالباب خبط
حور: تعالي يا ملك
ملك: نورتي اوضتك من تاني وبعدين انتي لسة بتعيطي ماما بتحبك والله بس
حور: بس اي اتغيرت وغيرت معملتها معايا وانا معرفش ليه المهم معاكي فونك
ملك: ايوآ ليه
حور: طب هاتي ثواني
ملك: خدي اهو حور كتبت رقم ورنت على الرقم اكتر من مرة محدش بيرد فصلت ترن تاني
ملك: انتي بترني على مين يا حور
حور لسة هترد عليها رد
حور: الو يا اسر
اسر: حور انتي كويسة
حور: ايوآ كويسة ياسين رجعني مصر تاني
اسر: واحنا بكرا هننزل مصر
حور: ماما كويسة
اسر: ايوآ كويسة متقلقيش انتي بس
حور: حاضر يا اسر
اسر: رقم مين دا
حور: دا رقم ملك اخت ياسين
اسر: تمام
حور: اسر ولسة هتكمل كلامها
....: حووووووور
↚حور: الو يا اسر
اسر: حور انتي كويسة
حور: ايوآ كويسة ياسين رجعني مصر تاني
اسر: واحنا بكرا هننزل مصر
حور: ماما كويسة
اسر: ايوآ كويسة متقلقيش انتي بس
حور: حاضر يا اسر
اسر: رقم مين دا
حور: دا رقم ملك اخت ياسين
اسر: تمام
حور: اسر ولسة هتكمل كلامها
....:حوووووور
حور بفزع: ياسين
ياسين: ملك روحي اوضتك
حور بصت لملك انها متبهاش ملك بصتلها بقلة حيلة وخرجت ياسين قعد على كرسي من اللي في الاوضة
ياسين: كنتي بتكلمي اسر اكيد صح
حور: والله كنت بكلمو اطمن على ماما والله
ياسين بسخرية: ومن امتا الحب اللي نزل عليكو فجأة
الله يرحم لما كنتي مبتكرهيش قدها ولا كلو كان تمثيل
حور: انا عمري ما كرهتها لأن محدش بيعرف يكره امو مهما عملت اي وسابتني هي امي
ياسين: طب وامك دي معهاش فون تكلميها عليه ولا لازم من تلفون حبيب الاقلب
حور: حبيب الاقلب... انت قصدك اي
ياسين: هو اي اللي قصدي اي انتي بتحبي يا حور وسامحتي هناء عشان تبقي معاه
حور: لا بقا انت اتجننت بتكلم وخلاص
ياسين قام وقف بعصبية: اومال روحتي معاه ليه يا حور
حور: عشان تعبت انت مش واخد بالك ان مامتك مبقتش طيقاني ولا اي من ساعت ما قعدت مع خالتو منال وبناتها ولا انا بكدب دا غير كلام خالتك كل شويا
ياسين: كنتي قولتيلي وانا هتصرف مش تسيبي البيت وتمشي يا حور هانم
حور: مجاش في دmاغي غير كدا وبذات ان في الوقت دا كانت ماما محتجاني
ياسين بسخرية: وياترا بقا محتجاكي لي عشان توقعي اسر النصار في حبك وكدا يبقا معاها فلوس اكتر
حور بعـ.ـيا.ط وصوت عالي: ماما مصابة بي كانسر على الدmاغ مرحلة التالتة وهتعمل عملية قريب ونسبة خروجها من العملية عايشة 7%بس شوفت بقا ماما اتغيرت والله اتغيرت مبقتش زي الاول وعلى فكرة هي مستعدة ترجعلي كل جنيه خدتو تاني وانا اللي رفضت يارب تكون فهمت هي محتجاني في اي
ياسين لما شافها عـ.ـيا.طها بيزيد صعبت عليه راح عندها ومسك ايدها وقعد على الكرسي وبهدؤء
ياسين: طيب لو هو دا سبب ليه مقولتليش بدال ما تمشي مع اللي اسمو اسر دا
حور: دا على اساسا انك هتصدق مثلآ
ياسين: ايوآ يا حور كنت هصدقك وبعدين مش احنا قبليها بي يوم قولنا هنبقا صحاب ومش هنخبي على بعض حاجة صح
حور: ايوآ صح بس انا كنت خايفة مترضاش تخليني اسافر لماما وكمان كانت ماما حنان مش طيقاني كنت جبت اخري فا مشيت
ياسين: متزعليش من ماما والله هي بتحبك و بعدين اوعديني اننا هنبقا صحاب بجد وانك هت عـ.ـر.فيني كل حاجة ومش هتعملي حاجة من وراية تاني
حور: ماشي وعد
ياسين: كنتي بتكلمي اسر قبل ما ادخل صح
حور: صح
ياسين بغيرة: كان بيقولك استاذ زفت دا
حور: استاذ زفت لا هو اسمو اسر
ياسين: حور بلاش تعصبيني لو سمحت و قولي
حور: انا اللي رنيت عليه من فون ملك كنت بطمن على ماما وقالي انهم جايين بكرا بس
ياسين: تمام هسيبك تنامي دلوقتي عشان انتي لسة تعبانة
حور: تمام خرج ياسين من اوضة حور وراح اوضتو ينام شويا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــ
عند حنان في اوضتها بتكلم في الفون
حنان: الو عاملة اي ياحبيبتي
..: الحمدالله
حنان: متيجي بكرا عشان تلحقي تقعدي يومين
منال: خلاص ماشي ياسين عمل اي في حور
حنان: رجعها تاني البيت يأما يسيب البيت ويمشي معاها فا سكت سييتها تقعد معأني حاسة اني ظلماها يا منال
منال بخبث: ظلماها اي بس اديكي شوفتي سيف وملك لما علو صوتهم عليكي وزعلو منك عشانها والنهارد كانت هتخلي ابنك يبعد عنك تبقي ظلماها ازي بقا
حنان: معاكي حق يلا انا هقفل وهستناكي تيجي بكرا
منال: خلاص ماشي بكرا باذن الله هتلقيني عندك سلام وقفلو حنان لنفسها:يارب ما اكون ظلماكي يا حور معأني منال معاها حق انا ولادي بدأو يتقلبو عليا من ساعت مامشيتي
ــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــ
عدا سعات و حور نايمة وياسين صحي ونزل تحت كانت ملك وسيف وحنان قاعدين سوا
ياسين: اومال فين حور
ملك: لسة مصحيتش وسيف عايز يطلع يصحيها
ياسين: ملك اطلعي صحيها عشان تتعشا
ملك: حاضر يابيه
سيف: خوديني معاكي
ياسين: اقعد مكانك يا زفت
سيف بخـ.ـو.ف: خلاص اطلعي انتي صحيها وانزلو بسرعة
ملك: ماشي وطلعت دخلت اوضة حور
ملك: حور.. حور.. حوووووور
حور بفزع: اي في اي البيت بيولع
ملك: لا ياسين بيقولك انزلي يلا عشان تاكلي
حور: مش جعانة يا ملك
ملك: يلا بقا يا حور بالله عليكي
حور: اوووف حاضر قومت اهوووو وقامت دخلت الحمام تاخد دش و ملك فضلت مستنياها
عند ياسين بعد ما ملك طلعت
سيف: هتنزل الشركة بكرا
ياسين: ايوآ
حنان: هو اي اللي ايوآ انت نسيت ان خالت وبناتها جايين بكرا مين اللي هيخرجهم
ياسين: سيف هيبقا معاهم يا ماما انا اخدت اجازة كدا كتير و في شغل كتير متعطل
حنان: يعني لما انت سافرت عشان تجيبها مكنش في شغل متعطل
ياسين: لا في ولازم انزل عشان اعوض تأخيري الايام اللي غيبتها عن الشغل
حنان: ياسين عشان خاطري خليك بكرا موجود مينفعش يجو ضيوف وميكنش انت هنا
ياسين: يا ماما يا حبيبتي هما جاييين عشانك انتي انا مالي هقعد ليه
حنان: ياسين انا قولت اللي عندي
ياسين: حاضر ياست الكل كلامك يمشي
حور وملك نزلو سيف اول ماشفها قام حـ.ـضـ.ـنها
ياسين بغضب: سيف لو حصل الهبل دا تاني هتزعل
سيف: دي اختي الصغيرة يا عم
ياسين: انا قولت اللي عندي
حنان: خلاص انت وهو يلا عشان العشا جاهز
راحو كلهم وقعدو على السفرة وبدأو اكل بس حور مكنتش بتاكل كانت بتلعب في الاكل وبس
ملك: مالك يا حور
حور: مليش بس زهقانة شوية
سيف: اي رأيك نخرج انا وانتي وملك و نتصل بي تاليا تيجي معانا
حنان بجمود: لا مفيش خروج النهاردة انت وياسين وملك تشوفو وراكو اي وتخلصو عشان خالتك وبناتها جايين بكرا واكيد هتخرجوهم
ملك: انا مش فاضية اليومين دول عند محضرات مهممة جدآ ولازم احضرها
سيف: وانا عندي شغل كتير ياسين عايزني اخلصو كمان اربع ايام يعني هكون مشغول جدآ
حنان: بطلو تمثيل انت وهي وفضو نفسكم ودا اخر كلام عندي
ياسين: سيف ملك اسمعو كلام ماما
حور زعلت جدآ ومكلمتش: الحمدالله وقامت وبعديها ملك بعديها سيف
ياسين: ماما مينفعش كدا مش كل ما تشوفيها تزعليها بي الكلام
حنان: انت شوفتني وجهت ليها كلام
ياسين: لا بس حضرتك مقولتيش الكلام دا الا لما سيف قال تعالو نخرج وانتي عارفة اني اكيد هقولهم لا بس حبيتي تدايقي حور
حنان: بدافع عنها يا ياسين بتيجي في صفها عل امك هي دي اخرت ربيتي ليك
ياسين قام مسك ايدها وباس اديها ودmاغها: يا حبيبتي ولا عشت ولا كنت اليوم اللي اجي في عليكي عشان حد وانتي عارفة كدا كويس عمومآ يا ماما انا اسف
حنان: خلاص يا حبيبي مش زعلانة
ياسين: طيب يا ست الكل انا هروح اشرب قهوة اخليهم يعملولك معايا
حنان: ياريت يلا نخرج سوا وخرجو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــ
عند حور بعد ما قامت من على الاكل طلعت اوضتها
ملك طلعت وراها ودخلت اوضة حور
ملك: حور انتي زعلانة من ماما
حور: لا طبعآ مقدرش ازعل
ملك: كـ.ـد.ابة يا حور بتضحكي عليا قطع كلامهم دخول سيف وماسك شنطتين
سيف: هلا ةغلا وعلا واي هبل على ماشي
ملك وحور ضحكو
سيف: بقولكم اي يا نكد انتي وهي
ملك: مين دول اللي نكد
سيف: انتو عندك مانع يا بت
ملك بمرح: لا معنديش مانع يباشا براحتك اتفضل
حور بضحك: والله انتو مشكلة
ملك: المهك يسطا اي الحاجة اللي في ايدك دي
سيف: خدي يا زفتة انتي وهي يكشي يطمر فيكو
(شعار اي اخ مصري بعد مايجيب حاجة لي اختو😂)
ملك: ايه دا
سيف قعد: شيبسي وشوكلا وكل حاجة بتحبوها
ملك:اخويا اللي في الاقلب
سيف بضحك: اختي المصلحجية منورة هههه
حور: حصل وانا شاهدة
وفضلو يهزرو ويضحك وعدا وقت كتير وحور حكت لهم على كل حاجة من اول خروجها من المزرعة لحد ما جت قصر الصاوي تاني
ـــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين تحت
حنان: انا هطلع انام عشان بكرا هصحا بدري عشان خالتك
ياسين: ماشي يا ست الكل تصبحي على خير
حنان: وانت من اهلو يا حبيبي وطلعت اوضتها
وياسين طلع وكان رايح اوضتو سمع صوت ضحك سيف وملك وحور خبط على الباب
ملك: ادخلي يا دادة
ياسين دخل: بس انا مش الدادة انا ياسين
سيف: بتقول بعد ما دخلت
ياسين: كفاية كدا يلا روحو نامو
ملك: انا هحتل الاوضة دي النهاردة وهنام مع حور
سيف لسة هيتكلم ياسين قطعو
ياسين: اي حضرتك: ناوي تحتل الاوضة انت كمان
سيف: ياريت
ياسين بصوت عالي : على اوضتك يا حـ.ـيو.ان
سيف قام بمرح: مبيقدرش يستغنا عني ثواني
ملك: ههههه لا ما هو باين
سيف: خلاص انا هروح اوضتي انتو عالم نكد
ياسين: يلا يا زفت من هنا
سيف: مخلاص يا عم انا غاير اهووو وقام خرج من اوضة حور ودخل اوضتو
ياسين: تصبحو على خير
ملك وحور: وانت من اهلو خرج ياسين من اوضة حور ودخل اوضتو ياسين لنفسو: هيبقو ايام مايعلم بيها الا ربنا ونام
ــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــ
حور وملك نامو تاني يوم الصبح صحيت حنان وخدت دش وادت فرضها ونزلت تحت
حنان: سعاد.. يا سعاد
سعاد: صباح الخير يا هانم
حنان: صباح النور حضري الفطار عشان نجهز الغدا عشان جايين ضيوف النهاردة
سعاد: حاضر يا هانم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــ
عند ياسين صحي وخلص روتينو اليومي ونزل تحت
ياسين: صباح الخير يا أمي
حنان: صباح النور يا حبيبي سيف نزل
سيف: صباح الخير
ياسين حنان: صباح النور
سيف: اومال فين ملك وحور
حنان: لسة نايمين فوق
سيف: اشطا هطلع اصحيهم
ياسين: اقعد يا زفت مكانك دادة سعاد
سعاد: نعم يابني
ياسين: معلش اطلعي صحي حور وملك
سعاد: حاضر يابني وطلعت تصحيهم
سعاد خبطت على الباب خمس دقايق
ملك بنوم: مين
سعاد: انا يا بـ.ـنتي باسين بيه بيقولك انزلو يلا عشان تفطرو
ملك: حاضر نزلت سعاد وملك صحت حور وقامو ادو روتينهم ونزلو تحت
ــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــ
ملك وحور: صباح الخير
الكل: صباح النور
حنان: يلا عشان نفطر
ملك: غريبة هنفطر بدري النهاردة يعني
حنان: عشان خالتك جاية يعني هفطر واقوم اجهز الغدا مع الخدm مانتي عارفة خالتك مش بتحب تاكل من ايد حد
ملك: ايوآ طب يلا نفطر
راحو وقعدو على السفرة واكلو سوا وهما بياكلو سعاد جت
سعاد:............
ياسين: اييييييي
↚ ملك وحور: صباح الخير
الكل: صباح النور
حنان: يلا عشان نفطر
ملك: غريبة هنفطر بدري النهاردة يعني
حنان: عشان خالتك جاية يعني هفطر واقوم اجهز الغدا مع الخدm مانتي عارفة خالتك مش بتحب تاكل من ايد حد
ملك: ايوآ طب يلا نفطر
راحو وقعدو على السفرة واكلو سوا وهما بياكلو سعاد جت
سعاد:حنان هانم الضيوف وصلو
ياسين: ضيوف اي دلوقتي
حنان: ياسين انت نسيت ان خالتك جاية
ياسين: لا بس لسة بدري اوووي
حنان: وفيها اي يعني ينورو في اي وقت وقامت خرجت لهم منال وايمان واسماء سلمو عل حنان
وقعدو كلهم سوا يتكملو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــ
عند ياسين
ملك: وهنبدأ رخامة اليوم قفل والله
ياسين: ملك عيب كدا
ملك: حاضر يا ابيه وسكتت
سيف بصوت وا.طـ.ـي:جهزو الفشار عشان هنتفرج على افلام هندي جميلة
ياسين: سمعتك يا زفت
سيف: اي زفت دي ما تشوف حاجة غيرها
ياسين بنفاذ صبر: اخرس يا حـ.ـيو.ان
ملك: الواد دا بيحب يتهزأ معرف ليه
سيف: بس يا بت اسكتي... ياسين بقولك مش عاوزني اسافر اخلصلك شغل برا
ياسين: لا
سيف: ليه كدا بس
ياسين: لأنك لو سفرت اكيد هتبوظ الشغل دا غير ان ماما هتزعل عشان هي قالت ان طول ما خالتك في القاهرة احنا اجازة ولا نسيت
سيف: ما هو دا السبب اللي مخليني عايز اغور في اي داهية حتي لو شغل
حور قامت: الحمدالله بعد اذنكم
ملك: الحمدالله استني ياختي خديني معاكي
سيف: وانا كمان خدوني معاكو
ملك: تعالى يا خويا تعالي وخرجو التلاتة وياسين خرج وراهم كانت حنان ومنال وايمان واسماء قاعدين
ايمان اول ما شافت حور: اي دا انتي رجعتي تاني
ملك بستفزاز:اي انتي رجعتي تاني دي.... انتي نسيتي انو دا بيتها ولا اي يا ايمي وبعدين هي مش مشيت هي راحت تطمن على مامتها ونورت بيتها تاني
حنان: ملك اسكتي شوية يا حبيبتي
حور: بعد اذنكم وطعلت اوضتها
ياسين: ياريت تكوني يا ايمان فهمتي كلام ملك
ايمان: انا بس كنت بسأل
حنان: خلاص يولاد
ملك طلعت ورا حور وسيف كان طالع
حنان: سيف خليك قاعد شويا
سيف: حاضر وقعد مسك فونو
وياسين قعد معاهم شويا بس برضو ماسك فونو
سيف ماسك فون وبعت رسالة وبيبتسم
سيف:(عاملة اي)
..:(الحمدالله وانتو عاملين اي وعرفتو مكان حور)
سيف:(الحمدالله كويسين وحور رجعت)
..:(رجعت امتا كانت وحشاني اوووي ازاي ملك متقوليش بس لما اشوفها كـ.ـلـ.ـبة البحر دي)
سيف:(خلاص تعالى اقعدي معاهم النهاردة)
..:(طيب خلاص انا هلبس وجاية شوية كدا سلام)
سيف بفرحة:(سلام)
حنان: سيف انت بتكلم مين
سيف: ليه
حنان: اصلي بتضحك وشكلك فرحان فرحني معاك
سيف: هت عـ.ـر.في انا هطلع دلوقتي فوق اقول حاجة لي ملك و هبقا انزل تاني
حنان: ماشي يا سيف
ايمان: انا عايزة اخرج
حنان: بليل يا حبيبتي تخرجو كلكم
ايمان: ماشي ياسين قام من مكانو
حنان: رايح فين يا ياسين
ياسين: طالع اوضتي عايزة حاجة يا ماما
حنان: قول لي اخواتك انكم خارجين بليل كلكم سوا يا حبيبي
ياسين: حاضر وسابهم وطلع
ــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور قاعدة هي ملك سيف خبط ودخل
سيف: صحبتكم جاية النهاردة
حور: مين
ملك:حبيبت الاقلب
حور: حبيبت الاقلب مين برضو
ملك: سيف بيحب تاليا
حور: سيف بيحب تاليا وانا معرفش نهارك اسود
سيف: بس هبل مفيش الكلام دا
حور: بخبث حتى لو بتحبها مينفعش عشان هي وابن عمها بيحبو بغض
ملك فهمت حور: وهو هيخطبها قريب
سيف بغيرة: ولا ابن عمها ولا ابن خالها هي مش هتكون غير ليا وهتشوفو ملك وحور ضحكو اوووي
سيف بعصبية: بتضحكو على اي دلوقتي
حور: البت ملك طلع معاها حق وطلعت بتحب تاليا
سيف: ايو بحبها انتو مالكم انتو وهكلم ياسين عشان اتجوزها قريب
ملك: اخويا هيتجوز بقا
سيف: بس يا كـ.ـلـ.ـبة البحر احسن حد يسمع
حور: وفيها اي يعني
سيف: العقارب تحت قصدي خالتي وبناتها تحت ولو سمعو هيخربو الجوازة
ملك: ايوآ صح معاك حق وبذات خالتك عايزة تجوزك لي اسماء بـ.ـنتها
سيف: الحمدالله الغـ.ـبـ.ـية فهمت
ملك: مين دي اللي غـ.ـبـ.ـية اي رأيك يا حور احكي لي تاليا عن سيف شوية
سيف: ملك حبيبتي انا اخوكي وقطع كلامهم خبط الباب ملك: ادخل دخل ياسين
ملك: عايز حاجة يا ابيه
ياسين: ماما بتقولكم اننا هنخرج كلنا سوا بليل
ملك: اكيد ايمان واسماء هيكونو معانا صح
ياسين: ايوآ صح
سيف: طب انا واحد صاحبي مـ.ـا.ت هروح اسلم عليه وابقا اجي
ملك: ههههه طب اكدب عدل
ياسين: بس انتي وهو المهم كلنا هنخرج بليل سوا سامع يا سيف
سيف: اوووف سامع سامع
ياسين خرج وقفل الباب راح لي اوضتو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــ
عند ياسين دخل اوضتو وفونو رن
ياسين: الو يا ادهم
ادهم: مش هتيجي النهاردة
ياسين: لا مش هينفع عندنا ضيوف ما انت عارف
ادهم: اه طيب وطنط عاملة اي مع حور
ياسين بتنهيدة: زي ما هي ويمكن اكتر بدال خالتي هنا
ادهم: طب وهتعمل اي
ياسين: مش عارف لسة بس يمكن اشوف الحل الاول
ادهم: هيبقا احسن لحد ما خالتك دي تمشي
ياسين: هشوف لو كدا بكرا هنفذ بس جهز انت كل حاجة ومش عايز حاجة ناقصة
ادهم: اعتبرو حصل
ياسين: فاضي بليل
ادهم: انت كمان عايزني اشتغل بليل اي الظلم دا
ياسين: انا مقولتش كدا يا غـ.ـبـ.ـي انا كنت هقولك تعالى هنخرج كلنا سوا ولو في ملفات عايزة تتمضي هاتها
ادهم: تمام ماشي هاجي المهم ها عملت اي في اللي قولتلك عليه
ياسين: لسة هشوف
ادهم: كل مرة لسة هشوف لو رافض خلاص
ياسين: انا مقولتش رافض ولا موافق
ادهم: دا لغز يعني والمفروض اني احلو مثلآ
ياسين: هنتقابل بليل سلام وقفل
وفضل بيتصفح فونو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم MayAbdo ــــــــــــ
عند حور الباب خبط
ملك: ادخل. دخلت تاليا
حور وملك حـ.ـضـ.ـنوها وسلامو عليها
وسلمت على سيف
تاليا: كدا يا حور ينفع اللي انتي عملتي دا
حور: عارفة انو مينفعش بس ماما هناء عندها كانسر على الدmاغ وهتعمل عملية وكان لازم ابقا معاها عشان الدكترا كلهم قالو ان نسبة خروجها من العملية عايشة7%وبس كان لازم ابقا جنبها في الوقت دا
تاليا: واي اللي حصل لي ايدك هي اذيتك
حور: لا لا هي ملهاش دعوة
تاليا: اومال مين
حور: احم انا حولت انتحر بس ياسين لحقني
تاليا بشهقة: حولتي تنتحري ليه انتي مـ.ـجـ.ـنو.نة يا بت انتي
حور: كنت خايفة جدآ من ياسين وعصبيتو وعارفة انو اكيد هيعقبني اشـ.ـد عقـ.ـا.ب وبعدين+ماما حنان اللي مبقتش تحبني+مرض ماما اللي سابتني وانا صغيرة مجاش في دmاغي غير الانتحار ساعتها
تاليا: الحمدالله انو لحقك وانك بخير دلوقتي ومعانا
ملك: خلاص بقا انتو الاتنين المهم يا تاليا هنخرج هتيجي معانا
تاليا: لا مليش مزاج انا جيت بس اطمن على حور
ملك اكنها مسمعتش حاجة: يبقا هتخرجي معانا
تاليا: اي ياما بقولك لا انتي بتقرري من دmاغك
ملك: اه عندك مانع
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــ
عند حنان ومنال
حنان: ايمان انتي واسماء اطلعو ارتاحو انتو جايين من سفر يا حبايبي
ايمان: ماشي يا خالتو انهي اوضة
حنان: الاوضة اللي جنب اوضة ملك
ايمان: تمام وطلعت هي واسماء اوضتهم
منال: حنان انا كنت عايزة اتكلم معاكي في حاجة
حنان: قولي يا منال في اي
منال: انتي مش وعدتني ان ايمان واسماء هيجوز ياسين و سيف
حنان: ايوآ بس دا كان زمان ودلوقتي ياسين اتجوز
منال: يعني اي وبعدين ما انتي عارفة بـ.ـنت هناء مش عايزة ياسين وكمان سنيتن وهيطـ.ـلقو ولا انا غلط
حنان: مش عارفة بس فعلآ دا اتفاق وكمان سنتين بيقولو هيطـ.ـلقو
منال: طب اي بعد ما يطـ.ـلق مش هيتجوز
حنان: لا انا خلاص هقول لي ياسين وسيف قريب
منال بخبث: هو دا الصح يا حنان قبل ما بـ.ـنت هناء تاخدهم لي صفها دا لو مكنتش خدتهم طبعآ
حنان: خلاص قولت هكلمهم قريب اطلعي انتي ارتاحي دلوقتي انتي اكيد عارفة اوضتك صح
منال: ايوآ طبعآ وقامت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــ
وبعد سعات كتير الكل جهز ونزلو عل الغدا
ــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــ
حنان: لسة ملك منزلتش
ايمان: اطلع اقولها يا خالتو انا
حنان: ماشي يا حبيبتي طلعت ايمان وخبطت على باب اوضة حور بما ان ملك عند حور
ملك فتحت الباب: نعم يا ايمان
ايمان: خالتو بتقلكم يلا انزلو عشان الغدا جاهز
ملك: طيب انزلي واحنا هننزل وراكي نزلت ايمان
ملك: يلا عشان نتغدا ونخرج
تاليا: يلا
ملك: حور حضرتك عايزة عزومة
حور: لا عايزة انام حضرتك
ملك: لا يلا يا حور قومي
حور: والله مش قادرة انا لما اجوع هبقا انزل اكل
تاليا فهمت حور: خلاص يا ملك انزلي انتي
ملك: اووف يلا يا تاليا طيب ونزلت هي وتاليا تحت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلمMay Abdo ـــــــــ
وقعدو كلهم على السفرة
ياسين: فين حور
ملك: حور ملهاش نفس تاكل
ياسين: طيب انا هطلع انزل تاكل عشان العلاج
منال: ابعت اي حد مش لازم انت يعني
ياسين: لا معلش انا هطلع وقام طلع عند حور وخبط
حور: تعالي يا ملك ياسين دخل
ياسين: ممكن اعرف مش عايزة تاكلي لي
حور: مش جعانة
ياسين: يلا عشان تاكلي يا حور
حور: قولت مش جعانة
ياسين: حووور صوتك ميعلاش تاني ويلا انزلي
حور خافت ونزلو سوا تحت
منال: جت ست الهانم اللي مستنينها
ياسين ببرود: محدش قالك استني وقعد وحور قعدت وبدأو الاكل وبعد وقت قامو كلهم
حنان: ياسين مش هخترج بنات خالتك
ياسين: لا هطلع البس اهووو وهنخرج كلنا سوا
وطلع ياسين لبس ونزل وادهم وصل وسلم عل الكل
ياسين: يلا
ملك: ابيه حور مش هتيجي معانا
ياسين: ليه يا حور
حور: عادي يعني
ايمان: خلاص سيبها براحتها يا ياسين
ياسين: ملكيش دعوة يا ايمان وانتي يا حور يلا ومسك ايدها وخرج بيها على برا والكل خرج وراه ياسين فتحلها باب العربية
ياسين: اركبي يا حور
حور: ممكن اركب مع سيف
ياسين: ليه
حور: عشان انا مش عايزة حد يدايق
ياسين: اركبي يا حور واللي يدايق يولع حور ركبت
ياسين: ادهم سيب عربيتك هنا واركب معايا
ايمان: واحنا هنركب فين
ياسين: واحدة فيكم هتركب مع معايا والتانية هتركب مع سيف
ايمان: لا انا واسماء هنركب معاك
ادهم: خلاص انا هركب عربيتي
سيف: هنركب عربيتك انا مش قادر اسوق
ياسين: طيب اركبو مع ادهم
ملك بصوت وا.طـ.ـي: يلهوي حور هتركب مع ياسين والعقربتين
تاليا: الله يكون في عونها بجد
ياسين: يلا اركبو وركبو حور وياسين وايمان واسماء عربية وادهم وسيف وتاليا وملك عربية ومشيو لحد ما وصلو مكان نزلو كلهم
ملك: احنا ليه جينا مطعم انتو جعانين
ياسين: اومال حضرتكم هتروحو فين
ملك: ملاهي
ياسين: واخد ولاد اختي افسحهم انا
تاليا: لما كنا مسافرين ياسين ودانا الملاهي وفضلنا نجرب الالعاب لحد ما حور تعبت ورجعنا الاوتيل تاني
ياسين بص لي حور بغضب بسيط: لا مفيش ملاهي انتو عيال... بطلو هبل وادخلو يلا دخلو المطعم
وقعدو وطلبو كلهم عصير والعصير نزل على التربيظة
فون ملك رن ملك بتـ.ـو.تر وبصوت وا.طـ.ـي: حور
حور: نعم
ملك: الرقم اللي كلمتي قبل كدا بيرن
حور بصوت وا.طـ.ـي: طب وياسين
ملك: مش عارفة لو رديتي ممكن يولع فيكي قدام الكل
تاليا: انتو بتتوشوشو في اي
ملك: هبقا اقولك بس استني
ياسين لاحظ حور: في حاجة يا حور
حور: لا لا مفيش انا هروح الحمام بعد اذنكم وخدت فون ملك وهي رايحة
ايمان: انا هروح الحمام وقامت راحت ورا حور
ــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــــ
حور وقفت بعيد عنهم اووي وردت على فون
حور: الو يا اسر عامل اي
اسر: الحمدالله احنا في مصر
حور: طيب يا اسر ماما عاملة اي دلوقتي
اسر: كويسة يا حور
حور: طيب هي هتروح عند الدكتور امتا
اسر: بكرا الدكتور نازل مصر وهي تعمل العملية هنا
حور: مش كانت هتعملها هناك
اسر: بس هي اصرت تنزل مصر عشانك
حور: ماشي يا اسر
اسر: خدي محمد عايز يكلمك
حور: الو
حور: الو يا حبيبي عامل اي
محمد: الحمد الله يا روح قلب اخوك واحشتني
حور: وانت كمان واحشتني اووووي والله
...: حووووووووور
↚ حور وقفت بعيد عنهم اووي وردت على فون
حور: الو يا اسر عامل اي
اسر: الحمدالله احنا في مصر
حور: طيب يا اسر ماما عاملة اي دلوقتي
اسر: كويسة يا حور
حور: طيب هي هتروح عند الدكتور امتا
اسر: بكرا الدكتور نازل مصر وهي تعمل العملية هنا
حور: مش كانت هتعملها هناك
اسر: بس هي اصرت تنزل مصر عشانك
حور: ماشي يا اسر
اسر: خدي محمد عايز يكلمك
حور: الو
حور: الو يا حبيبي عامل اي
محمد: الحمد الله يا روح قلب اخوك واحشتني
حور: وانت كمان واحشتني اووووي والله
...: حووووووووور
حور لفت بسرعة: ياسين والله انا بكلم محمد مش اسر
ياسين بغيرة: دا على اساس ان محمد مش شب يعني
حور: شب بس والله دا اخويا يعني عادي
ياسين: طيب كملي كلامك معاه ياحور وحسابنا بعدين عشان بس الناس
حور: اكمل كلامي انا قفلت في وشو
ياسين: ماشي يا حور وبعدين كان تقدري تكلمي وانتي قاعدة مش لازم تقومي مش احنا اتفقنا ان احنا صحاب
حور: ايوآ صحاب بس انت سعات بتتعصب
ياسين: تمام اوعدك احاول متعصبش تاني
حور: يعني لو اسر رن عليا ارد حتى لو قدامك
ياسين: حور حبيبتي مش لازم تزوديها يعني تكلمي بي حدود واحمدي ربنا ان سكت على انك مشيتي من غير ماعرف واني فضلت ادور عليكي زي المـ.ـجـ.ـنو.ن
حور: اي اللي اعرفك اني هنا ولا هي صدفة
ياسين: لا مش صدفة العصفورة قالتلي
حور: عصفورة مين
ياسين: ايمان بعد ما انتي قومتي قامت وراكي وبعدها بي دقيقتن رجعت تاني وقالتلي بصوت وا.طـ.ـي انك بتكلمي حد وانا جيت بس
حور: بذمتك دي عصفورة
ياسين بضحك: صراحة لا يلا عشان احنا اتأخرنا عليهم
حور: يلا وراحوا قعدو معاهم تاني
ملك: كل دا
حور: اصلي ياسين قفشني وانا بتكلم
ملك: وعملتي اي
حور: ولا حاجة قولتلو اني كنتي بكلم اسر واسكتي بقا
ملك: ماشي يا ختي
ايمان: انا زهقت يلا نروح
ياسين: يلا
وركبو العربيات ورجعو الاقصر ونزلو ودخلو
حنان: جيتو بدري يعني
ياسين: ايمان زهقت
تاليا: حور ملك انا هروح بقا
ياسين: وصل تاليا بيتها
سيف: حاضر يلا يا تاليا وخرجو
ادهم: ياسين انا ماشي بقا سلام
ياسين: لا استني انا عايزك ودخلو المكتب
حور: انا طالعة بعد اذنكم
ملك: خديني معاكي يا اختي وطلعو سوا
وفضلت حنان وايمان واسماء ومنال
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــ
عند ياسين دخلو هو ادهم وقعدو
ياسين: جهزت كل حاجة
ادهم: ايوآ جهزت
ياسين: تمام
ادهم: بس انت طلبت انها تكون جاهزة ليه
ياسين: اديك شوفت خالتي وايمان مش ناوين على خير والنهاردة لو مكنتش حور قالتلي ان دا محمد كنت زماني قـ.ـا.تلها
ادهم: لا ولحقت شافتها وقالتلك المهم يا ياسين اوعي تزعق او تتخانق او تزعل حور قدmهم انت عارف ان دا هدفهم فا حاول انك تهدي عصبيتك وغيرتك شوية
ياسين: هحاول
ادهم: طيب انا همشي بقا سلام
ياسين: سلام ومشي ادهم وفضل ياسين في المكتب
ــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
منال: مالك يا ايمان
ايمان: محدش كان مهتم بينا في الخروجة دي اكننا مش موجودين اصلآ
حنان: لا يا حبيبتي متقوليش كدا
ايمان: لا يا خالتو هما مش بيحبونا الحب كلو الاهتمام رايح لي حور هانم
حنان: لا يا حبيبتي متقوليش كدا انتو بنات خالتهم
منال: خلاص يا ايمان اطلعو انتو دلوقتي
ايمان: حاضر يا ماما وطلعت هي واسماء
منال بخبث: شوفتي يا حنان ايمان واسماء زعلنين بسبب حور كرهت ولادك في ولادي وياعالم الدور الجاي على مين
حنان: لا متقوليش كدا يا منال انا ولادي عمرهم ما يكرهو حد عشان حد تاني
منال: اهم كرهو وتجاهلو بناتي طول الخروجة انا طالعة انام تصبحي عل خير يا حبيبتي
حنان: وانتي من اهلو وطلعت العقربة قصدي منال
حنان قعدت تفكر في كلام منال
ــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــ
عند حور او ما طلعت اوضتها خدت شور ولبست وقعدت وملك خبطت ودخلت
ملك: حووور
حور: نعم
ملك: مالك
حور: ماما بكرا هتروح عند الدكتور عشان هيحددو ميعاد العملية بتاعتها
ملك: ودا اللي مزعلك ربنا يشفيها يارب
حور: وانا عايزة اروح معاها
ملك: طب مـ.ـا.تروحي
حور: وياسين اكيد مش هيوافق عشان تسر هيبقا هناك
ملك: وانتي مالك بي اسر يعني
ياسين: مش بيحب اني اتكلم معاه ولا اقف معاه ثانية
ملك: قوليلو يمكن يوافق عشان خاطر مامتك
حور: بكرا بأذن الله هقولو
ملك: بأذن الله يا قلبي انا هنام عندك النهاردة
حور: لا بقا كدا كتير انتي معندكيش اوضة
ملك: لا عندي بس عايزة انا في اوضتك عادي يعني
حور: ماشي يلا اطفي النور ونامي تصبحي على خير
ملك: وانتي من اهلو
ــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين خرج من مكتبو وكانت مامتو بس هي اللي قاعدة لوحدها
ياسين: اومال فين الباقي
حنان: طلعو نامو
ياسين: طيب انا طالع عايزة حاجة
حنان: ياسين استني عيزاك في حاجة
ياسين قعد: اتفضلي يا ماما سمعك
حنان: ياسين انت مش بتحبني وممكن تعمل عشان اي حاجة وبتسمع كلامي ومش بتحب تزعلني
ياسين: اكيد طبعآ يا ست الكل بس اي الاسئلة دي كلها
حنان: ياسين انا عيزاك تجوز ايمان بـ.ـنت خالتك
ياسين: ايمان مين انتي نسيتي اني متجوز يا امي ولا اي
حنان: بس حور كلها سنة ولا اتنين وتطلقو يا ياسين
ياسين: لما نبقا نتطلق بقا يا ماما معأني متأكد انو مستحيل اسيب حور
حنان: طيب بلاش عشان انت هتطلق اتجوز ايمان عشان خاطري يا ياسين انا كنت واعدة خالتك انك هتبقا لي ايمان عايزني اخلف بي وعدي
ياسين: ماما انسي انا مش هتجوز غير حور اللي هي اصلآ مراتي
حنان بصوت عالي: ياسين انا قولت اللي عندي ولو مجوزتش ايمان انا همشي واسيب البيت انت فاهم
ياسين: ماما انتي بتقولي اي انتي عارفة ومتأكدة اني بحب حور وانتي دلوقتي عايزة تجوزيني واحدة مبحبهاش ولا بطيقاها اصلآ عشان وعد
حنان: هو دا اللي عندي يا بن الصاوي يا تجوز ايمان يا همشي ومش هتشوف وشي تاني لحد اخر يوم في عمري يا ياسين
ياسين بصوت عالي صحا كل اللي في البيت: قولت مش هتجوزها انا مش بحبهااااا
حنان بزعيق: ايوة طبعآ انت بتحب واحدة بتحب غيرك واحدة كل اللي عيزاة فلوس وبس ياياسين حور مش بتحبك انت سامع
ملك وحور وايمان ومنال واسماء نزلو
حور سمعت كلام حنان وعيطت
ياسين: ماما حور دي بـ.ـنتك اللي ربتيها
حنان: وايهي بسبب تربيتي ليها ابن بيعلي صوتو عليا يا استاذ ياسين واللي عندي قولتو يا تجوز بـ.ـنت اختي يا مش هتشوف وشي تاني وانت عارف اني مش بكلم وبس وسابتو وطلعت وطلعت وراها منال وبناتها
حور واقفة بتعيط وملك جنبها بطبطب عليها
حور راحت عند ياسين: وافق يا ياسين عشان متزعلش منك وتسيب البيت فعلآ وانا مش عايزة كدا
ياسين بغضب: انتي مـ.ـجـ.ـنو.نة انا عارف انك مش بتحبيني بس انا بحبك ومستحيل اتجوز غير انتي فاهمة
حور بعصبية وعـ.ـيا.ط: وانا قولتلك اسمع كلام ماما يا ياسين وسابتو طلعت اوضتها وملك طلعت وراها
ياسين طلع اوضتو وكان بيكـ.ـسر اي حاجة يشوفهة قدامو: ماشي يا حور عايزاني اسمع كلام ماما ماشي
وخد دش وحاول ينام
ـــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور اول ما طلعت عيطت اوووي: ااااااااه يارب انا تعبت خلاص خدني عندك زهقت وجيت اخري خلاص وفضلت تعيط وملك دخلت تهديها وفضلت معاها لحد ما نامت
ـــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سيف وصل تاليا ورجع ملقاش حد صاحي طلع نام
ـــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــ
تاني يوم الصبح الكل صحي ونزلو تحت معادة حور
وقعدو كلهم فطرو سوا واول مرة ياسين ميسألش على حور
حنان: ها قولت اي يا ياسين
ياسين: موافق يا امي
منال بفرحة وخبث: مبروك يا حبايبي
حنان: مبروك خلاص يامنال احنا بأذن الله كمان شهر نكون عندكم بـ.ـنتقدm لي ايمان رسمي عقبال اسماء
منال: يارب يا حبيبتي يارب
سيف: هو في اي انا مش فاهم حاجة
منال: اصلي ياسين طلب ايد ايمان
سيف: ياسين مين وايمان مين طب وحور انتو بتهزر
حنان: لا مش بنهزر و كل وانت ساكت
سيف قام: نفسي اتسدت عن الاكل وقام طلع فوق
عند حور وخبط على الباب
حور: تعالى يا ملك
سيف: انا مش ملك
حور: ادخل يا سيف سيف دخل
سيف: هو انتي عارفة بي الهبل اللي تحت دا
حور: ايوآ عارفة وموافقة عليه كمان
سيف: لا انتو كدا بتستهبلو كلكم
حور: خلاص يا سيف اللي حصل حصل
سيف: هو اي اللي حصل حصل هتسيب حبيبك لغيرك
حور: حبيبي اي
سيف: تبقي هبلة لو فكراني مش عارف انك بتحب ياسين يا حور
حور بعـ.ـيا.ط: بحبو بس خلاص يا سيف مش مكتوبلنا نبقا سوا خلاص
سيف: طيب متعيطش خلاص وبعدين انتي رايحة على فين كدا
حور: رايحة عند عيلة النصار اسر ومحمد وماما جايين يخدوني شوية كدا عشان هنروح مع ماما الدكتور
سيف: وياسين عارف
حور: هيعرف دلوقتي وانا نازلة
حور لقت حد بيذمر بي العربية بصت من البلكونة لقت عربية اسر
حور: انا هنزل دلوقتي عشان هما جم اهم تحت
سيف: طيب تعالي انزل معاكي ونزلو الاتنين سوا
ملك: الاقمر رايحة فين على كدا
حور: رايحة مع ماما عند الدكتور ما انتي عارفة
ملك: قولتي لي ياسين
حور: مكنش فاضي عشان كدا مش قولت حاجة في الوقت دا خرجت حنان والباقي من اوضة السفرة
ياسين: انتي لبسة ورايحة على فين يا حور
حور: رايحة مع ماما عند الدكتور
ياسين: ومقولتليش لي امبـ.ـارح يا حور
حور: مكنش في وقت
منال: سيبها يا ياسين تروح ما هي بـ.ـنت هناء تلقيها زيها ورايحة عشان تخلي اسر يحبها وبعدين يا حبيبي انت كدا ولا كدا هطلقها فا سيبها من دلوقتي احسن دا انت هتاخد ست ستها
....: غلطانة حور ست البنات كلهم متقرنيش حور بحد تاني انتي فاهمة
↚منال: سيبها يا ياسين تروح ما هي بـ.ـنت هناء تلقيها زيها ورايحة عشان تخلي اسر يحبها وبعدين يا حبيبي انت كدا ولا كدا هطلقها فا سيبها من دلوقتي احسن دا انت هتاخد ست ستها
....: غلطانة حور ست البنات كلهم متقرنيش حور بحد تاني انتي فاهمة
منال: انتي لسة ليكي عين تدخلي هنا تاني
هناء: انا مش جاية اضايف يا منال انا جاية ارجع الفلوس اللي اخدتها من حنان زمان
حنان: بعد اي جاية ترجعيهم دلوقتي بعد السنين دي
هناء: ولا بعد ولا مش بعد وندت اسر دخل اسر ومعاه شنطة سفر كبيرة وفيها فلوس وسبها على الارض ووقف جنب هناء
هناء: ياسين دي كل الفلوس اللي خدتهم من حنان زمان
ياسين: انا مش عايز حاجة دا حق حور فا تقدري تخدي وانتي ماشية عشان حور مش محتجاه
هناء: لا مش هخدهم الفلوس اهم عايز تخدهم خدهم مش عايز خليهم مكنهم على الارض
حنان: انتي ازاي بتكلمي بثقة اوووي كدا يا بجحتك
هناء: قلة الرد عليكي احسن
منال: وانتي تقدري تردي اصلآ
هناء: منال بلاش انتي عشان انتي مجربة ردي بدل المرة عشرة فبلاش تخليني ارد عليكي
حنان: خلصتي كلامك
هناء: ايوآ خلصت يلا يا حور حور كانت ماشية معاهم ياسين شـ.ـد ايدها: هو اي اللي يلا يا حور وانتي ملشية معاها كدا عادي ايه سوسن انا مليش رأي
منال بخبث: عايزة تاخد معاها حور بدال معرفتش تخلي ياسين يحبها قالت لما اخلي ابن جوزي ما هو برضو معاه فلوس ولا اي يا هناء
هناء: تخلي يحبها..... تؤ تؤ تؤ انتي فاكرة حور زي بناتك ولا اي وبعدين اطمني اسر بيحب حور من قبل ما يعرف انها بـ.ـنتي يا منال ولما عرف انها بـ.ـنتي طلب يتجوزها وساعتها عرفنا انها مكتوب كتابها على ياسين وادينا اهووو مستنين لما موضوع الطـ.ـلا.ق يخلص عشان يتجوزو فا لو على ياسين خلي لي بـ.ـنتك
كل دا وياسين ماسك ايد حور وضاغط عليها اووي لدرجة انها قربت تتكـ.ـسر
حور بصوت وا.طـ.ـي وعـ.ـيا.ط: ياسين ايدي هتكـ.ـسر
ياسين بغضب: حور مين وطـ.ـلا.ق اي مفيش طـ.ـلا.ق انا مش هطلق حور ولو على مـ.ـو.تي انتي سامعة نورتي
هناء: انا مش همشي من هنا الا لما اخد حور معايا مش بعد كل السنين دي اسيبها انا غلطت مرة بس مش هغلط تاني وحور هتمشي معايا
ياسين: وانا قولت ان حور مش هتخرج اصلآ من الباب دا وقولت نورتي
اسر: ماما يلا دلوقتي وكفاية عشان متتعبيش
هناء: وحور يا اسر انت قولت انها هتبقا معانا
اسر: هتبقا معانا بس ممكن تهدي ويلا دلوقتي ويبقا في كلام بعدين مش دلوقتي خدها اسر ومشيو
وياسين شـ.ـد حور من ايدها وطلعو فوق في اوضتها
منال: حنان ينفع ياسين كدا مكان سابها تغور في داهية وبعدين ازاي مش هيطـ.ـلق هو اتجنن
ملك بزعيق: باااس كفاية بقا انتي اي عايزة تدmري كل حاجة وخلاص
حنان: مللللك اخرسي ويلا على اوضتك امشي ملك طلعت وسيف طلع وراها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــ
وساب ايدها بقوة وكانت هتقع
ياسين بغضب وصوت عالي: اي اللي سمعتو دا
حور بعـ.ـيا.ط:والله معرف انا يا ياسين والله
ياسين: حوووووور كفاية كدب بقا
حور: والله يا ياسين ما عرف هما مقلوش قبل كدا
ياسين بغضب زايد: لا وكمان عايزة يقولولك يا هانم
كنتي ساعتها هتعملي اي اكيد هتبقي فرحانة مش كدا ماهو حبيب الاقلب انا غلطان اني صدقتك وسمحتك لما هـ.ـر.بتي وانا اللي زي الاهبل كنت بدور عليكي
حور بعـ.ـيا.ط وخـ.ـو.ف: حبيب قلب مين انا والله مش بحبو يا ياسين ومكنتش اعرف بي الكلام اللي ماما قالتو دا والله وما كنت اعرف
ياسين بزعيق: قولتلك بطلي كدب ياحور اسمعك بس بتجيب سيرة اسر مرة تانية عشان اوريكي الوش التاني واللي انا مش حابب انك تشوفي يا حوور
ومفيش خروج من البيت تاني ولا حتى كلية السنادي ودا هيبقا عقـ.ـا.ب ليكي يا حور ولو سمعت بس انك كلمتي اسر تاني والله يا حور ما هقولك هعمل اي هسيب عقلك يصورلك عقـ.ـا.بك ومفيش كلام مع هناء تاني يا حور هي مش بتحب حد غير نفسها ولو كانت بتحبك مكنتش رمـ.ـيـ.ـتك لينا يا حور فوقي بقا ومش كل شوية ماما ماما انتي سامعة
حور:....... لا رد
يا سين اتعصب اكتر: ساااااامعة
حور بعـ.ـيا.ط وخـ.ـو.ف: حاضر يا ياسين.
الباب خبط ملك دخلت وقفت جنب حور تطبطب عليها
ياسين: عايزة اي يا ملك
ملك بخـ.ـو.ف من شكل ياسين: كنت جاية اطمن عل حور
ياسين: ملك هاتي فونك
ملك: ليه
ياسين: ملللك قولتلك هاتي الزفت
ملك: خد اهو ياسين اخدو ورما في الارض اتكـ.ـسر مليون حتة ملك وحور صوتو من الخـ.ـو.ف
سيف دخل: اي يا ياسين في اي هدي عصبيتك دي شوية مش كدا
ياسين: اهدي عصبيتي.... طب انت مش سمعت كلام امها قالت اي لا ومستنيا لما نطلق والهانم اكيد كانت عارفة و مخبية عليا منا صدقتها اول مرة و سمحتها وكنت ببقا عارف انها بتكلم اسر لما كنا في المطعم وسكت عشان قالت انها مش بتحبو وملك هانم كانت بتديها فونها وبرضو سكت انما كدا كل حاجة عدت الحدود وقولت اننا هنكون صحاب ومش هتعصب تاني وهي مش هتخبي حاجة وفعلآ عديت وسامحت وسكت ها لسة عايزني اهدي وسيبك من الكلام دا كلو كلام امها ينفع
سيف: اهدي يا ياسين كدا هي ملهاش دعوة بي كلام امها وحور فعلآ مكدبتش وانت عارف ان حور متربية معانا واحنا متربناش على الكدب يا ياسين ولا نسيت
ياسين: هعمل نفسي مصدق بس وديني يا حور لو كلامي متنفذ لهتشوفي ايام سودا وسابهم وخرج
سيف: حور متزعليش من ياسين انتي عارفة انو عصبي وعصبيتو واحشة
حور: والله ما كنت اعرف حاجة عن كلام ماما
سيف: مصدقك يا حور خلاص انا عارف اختي الصغيرة متكدبش خالص
حور بعـ.ـيا.ط: ربنا يخليك ليا يا قلب اختك
سيف: ويخليكي لينا وبعدين خلاص بقا ما الزفتة التانية اهي فون اتكـ.ـسر مليون حتة ومنزلتش الدmعة
ملك افتكرت فونها وراحت عند حور: اتخري كدا ياختي شوية لما اقعد اعيط جنبك اه يا فون ياغاالي عليا سيبتني ورحت يا حبيبييي
حور: حسستني انو جوزها مش فونها
سيف: خلاص يا ملك
حور: خلاص يا لوكة بقا سيف هيجبلنا اتنين واحد ليا و واحد ليكي ولا اي يا سيف
سيف: وانا مالي انا هو انا اللي كـ.ـسرتو انا ماشي سلام
ونزل تحت
ـــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين نزل تحت وكانت ايمان واسماء وحنان قاعدين
ياسين: ماما لو سمحت فهمي اختك انها ملهاش دعوة بي حور وا الا هتزعلو مني ومش هيبقا في جواز من بـ.ـنتها وانتو حرين
حنان: اي اللي انت بتقولو دا يا ياسين عيب كدا
ياسين: انا قولت اللي عندي سيف تعالى ورايا على المكتب ومشي وسابهم
ـــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdoــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين في المكتب دخل هو وسيف
سيف: ياسين هدي عصبيتك شويا على حور هي ملهاش دعوة بي الكلام اللي امها قالتو
ياسين: ما كلام امها عصبني انت مش سمعو هي قالت اي
سيف: سمعت بس حور ملهاش علاقة بي امها تمام
يلا انا خارج بقا
ياسين: رايح فين
سيف: هجيب فونين واحد لي ملك بدل اللي اتكـ.ـسر و واحد لي حور بدل اللي ضاع منها
ياسين: لا انا هطلبهم وهما هيجيبو لحد هنا وابقا ادهولهم
سيف: تمام انا رايح الشركة بدل ما ادهم لوحدو
ياسين: تمام وانا هنزل بكرا بأذن الله
سيف: اشطا يا برنس وسابو ومش
وياسين فضل قاعد لوحدو في المكتب يفكر في حور
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــ
عند حنان
منال: هنعمل اي يا حنان ياسين ممكن بجد يرفض
اسماء بعصبية وزعيق: مخلاص بقا هو في ام كدا هتفضلي ترمينا عليهم لحد امتا انا كرهت عميلك انتي وبـ.ـنتك ومش هبقا معاكم من النهاردة انا برا اللعبة دي
منال ضـ.ـر.بت بي الاقلم: عشان تحترمي نفسك وانتي بتكلميني امشي غوري من وشي اسماء طلعت وهي بتعيط و خبطت في حور وملك وهما نزلين
حور: اسماء انتي بتعيطي
اسماء: لا
ملك بسخرية: ومن امتا يا حور العقارب بتعيط
اسماء عـ.ـيا.طها زاد وراحت اوضتها جري
حور: اي يا ملك مينفعش كدا
ملك: يووو بقا يا حور
حور: تعالي نروح نشوفها حـ.ـر.ام
ملك: تعالي يا حور بس صدقيني دول عقارب
حور: ملك خلاص يلا وراحو اوضتها واتصـ.ـد.مو
ملك و حور بصدmة: اسماااء
↚ منال: هنعمل اي يا حنان ياسين ممكن بجد يرفض
اسماء بعصبية وزعيق: مخلاص بقا هو في ام كدا هتفضلي ترمينا عليهم لحد امتا انا كرهت عميلك انتي وبـ.ـنتك ومش هبقا معاكم من النهاردة انا برا اللعبة دي
منال ضـ.ـر.بت بي الاقلم: عشان تحترمي نفسك وانتي بتكلميني امشي غوري من وشي اسماء طلعت وهي بتعيط و خبطت في حور وملك وهما نزلين
حور: اسماء انتي بتعيطي
اسماء: لا
ملك بسخرية: ومن امتا يا حور العقارب بتعيط
اسماء عـ.ـيا.طها زاد وراحت اوضتها جري
حور: اي يا ملك مينفعش كدا
ملك: يووو بقا يا حور
حور: تعالي نروح نشوفها حـ.ـر.ام
ملك: تعالي يا حور بس صدقيني دول عقارب
حور: ملك خلاص يلا وراحو اوضتها واتصـ.ـد.مو
ملك و حور بصدmة: اسماااء لقو اسماء بتعيط
حور قربت منها: مالك بتعيطي لي
اسماء: حور بجد انا اسفة انا عارفة اني كنت بدايقك كتير بي والله دا كان طلب من امي وايمان وانا كنت بحسب انهم فعلآ على حق انا اسفة
حور بطيبة: خلاص اعتبري مفيش حاجة حصلت ونبقا صحاب رأيك يا سوما
اسماء: اكيد طبعآ حاجة تشرفني وحـ.ـضـ.ـنت حور
حور: ملك كمان صحبتك
ملك: انا مالي انا
اسماء: خلاص سبيها يا حور براحتها
حور: ملك
ملك: اوووف خلاص صحاب يابا قكع كلامهم دخول ايمان: وانا اقول الاوضة منورة ليه
ملك: اكيد مش نورك دا نور اللمض يا حبيبتي
حور: انا رايحة اوضتي
ملك: استني يا اوختش خديني معاكي تعالي يا بت يا اسماء بدل ما تعديكي تاني احنا مصدقنا ان ربنا هداكي يلا اسماء قامت وراحت معاهم
ايمان بغـ.ـيظ: يعني بقا كدا ماشي انا هوريكو بس استنو ونزلت تحت تاني
ـــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين خرج من المكتب وخرج برا الفيلا وبعد خمسي دقايق رجع تاني وكان معاه شنطتين
منال: اي دول يا ياسين
ياسين: شنط
منال: ايوا فيهم اي يعني
ياسين: ميخصش حد. وسابهم وطلع طلع عند اوضت حور وخبط
ملك: ادخل يا سيف ياسين دخل واتفاجأ بي اسماء معاهم
ياسين: هو ليه مفيش مرة ادخل يا ياسين
ملك: يمكن عشان انت مبتدخلش هنا اصلآ
ياسين: صح طيب خدي يا حور خدي يا ملك
ملك: اي دا
ياسين: شوفي وانتي هتعرف ملك خدت شنطة
ياسين: اي يا حور مش هتخدي الشنطة تشوفي فيها اي
حور: مش هيفرق اللي فيها معايا
ياسين: حوووور. حور قربت وخدت الشنطة منو
ملك: فون بدل اللي كـ.ـسر بجد شكرآ
ياسين: شكرآ بس يا هبلة
حور فتحت الشنطة لقت فون جديد
حور: شكرآ
ياسين: العفو تعالي عايزك في اوضتي دقيقة
حور: ها ليه
ياسين: هقولك على حاجة يا حور يلا وخرج من الاوضة وراحت ورا حور دخل ياسين اوضتو
ياسين بتحذير: حور هقولها لمرة التانية عشان غضبي ميطولكيش ملكيش دعوة بي اسر وهناء انتي فاهمة
حور: طب اسر وعرفت لي اما ماما مينفعش مكلمهاش يا ياسين وبذات انها مريـ.ـضة ولا انت نسيت
ياسين: حور انا قولت اللي عندي وخلاص وانتي حرة
حور: ياسين: صدقني هكلم ماما بس انا اسر لا
ياسين بغضب: وي لتاني مرة بتحيبو اسمو على لسانك يا حور المرة الجاية انتي حرة سااامعة
حور بعـ.ـيا.ط: حاضر وخرجت من اوضتو وراحت اوضتها
ملك: مالك بتعيطي ليه
حور: مفيش
اسماء: انا ممكن اخرج وتتكلمو برحتكم
حور: اي الهبل دا لا بس ياسين منعني اني اكلم ماما نهائي وحاولت اتكلم معاه بس مقتنعش
ملك: معلش يا حور
اسماء: خلاص يا حور لما يهدا حولي تكلمي تاني
حور: بأذن الله
ملك: بقولكم اي انا جعانة تعالي يا اسماء معايا نعمل سندوتشات لينا احنا التلاتة
اسماء: يلا وخرجت اسماء وملك سوا نزلو تحت
حور بعـ.ـيا.ط بعد ما خرجو: يااااارب تعبت اوووي خدني عندك انا تعبت ومسحت دmـ.ـو.عها وخرجت البلكونة وو
ـــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ملك واسماء عملو السندوتشات وكانو طالعين بيهم فوق
حنان: ملك رايحة فين بي الاكل دا
ملك: هناكل فوق
حنان: ماشي يا حبيبتي
طلعت ملك واسماء خبطو ومحدش رد دخلت ملك واسماء
ملك: حور يا حور دورو عليها في الوضة ملقوهاش
اسماء راحت تشوفها في البلكونة: حوووووورحور كانت قاعدة على سور البلكونة وباصة لي السماء وسرحانة واكنها في عالم تاني خالص وفاقت على صوت اسماء اتفزعت وكانت هتقع بس
ــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــ
ياسين بعد ماحور سابتو قعد حاول يهدي نفسو شويا وبعد ربع ساعة سمع صوت اسماء وهي بتصوت بي اسم حور خاف عليها جري بسرعة على اوضتها وكانت هتقع بس هو لحقها في اخر لحظة
ملك واسماء وسيف كان رجع البيت تاني كانو التلاتة واقفين وياسين كان خايف عل حور اووي
ياسين: حور انتي كويسة فيكي حاجة
حور: انا كويسة
ملك حـ.ـضـ.ـنتها: كدا يا حور تخـ.ـو.فينا عليكي
حور: خـ.ـو.فتو ليه ما انا وانتي على طول بنقعد كدا
ملك: ايوآ بس المرادي كنتي هتقعي
سيف: مينفعش تقعدو كدا تاني
ياسين بعصبية: مينفعش ليه ما هي دي حور هو انتي فاكرة نفسك طفلة صغيرة دا حتى الاطفال مبيعملوش كدا زيك الجنان دا
ملك:خلاص يا ابيه
ياسين:ياريت تخدي بالك من افعالك يا حور انتي مش صغيرة وسابها وخرج
سيف: صراحة ياسين المرادة معاه حق وسابهم وخرج
حور عيطت ملك واسماء حولو يهدوها
حور: ممكن تسبوني انام شويا
ملك: بس
حور: ملك لو سمحت عايزة انام
ملك واسماء: حاضر وخرجو وحور فضلت تعيط لحد منامت
ــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ملك: انا خايفة عليها
اسماء: طب هنعمل اي
ملك: مش عارفة لسه والمشكلة اننا لازم ننزل الجامعة بكرا عشان الاجازة اللي كنا وخدنها خلصت
اسماء: وياسين هيوافق ان حور تنزل بكرا
ملك: مش عارفة بفكر اروح اقولو
اسماء: كيب روحي وانا هروح اوضتي
ملك: تمام وراحت على اوضة ياسين وخبطت
ياسين: ادخل ملك دخلت
ملك: ابيه ممكن اقولك على حاجة
ياسين: قولي يا ملك
ملك: بكرا هننزل الجامعة
ياسين: قصدك تنزلي الجامعة
ملك: ابيه طب وحور مش هينفع متنزلش
ياسين: ملك ملكيش دعوة بي حور خليكي في نفسك
ملك: يا ابيه بس
ياسين: ملللك انا قولت ايه ملكيش دعوة بي حور
ملك: حاضر يا ابيه وخرجت برا ودخلت اوضتها
واليوم عدا وحور مخرجتش من اوضتها وملك راحت عندها مرتين وبس
ــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم الكل صحي ونزلو كلهم
ياسين: ملك اطلعي اندهي حور
ملك: حاضر وطلعت ودخلت اوضتها
ملك: حور يلا عشان نفطر
حور بنوم: مش عايزة افكر
ملك: مينفعش يلا عشان نفطر
حور بزهق: حاضر وقامت جهزت ونزلو سوا
ولما نزلو قعدو
سيف: صباح الخير يا حور
حور: صباح النور وبدأو في الاكل وبعد وقت قامو
ملك: انا همش بقا عشان متأخرش على الجامعة
منال بخبث: وحور مش هتروح معاكي
ملك: لا حور تعبانة ومش هتقدر تروح
حنان: حبيبتي روحي انتي يلا وخلي بالك من نفسك حور قامت وخرجت الجنينة وسيف خرج وراها
سيف: مالك يا حور
حور بسخرية: ولا اي حاجة بعد اذنك
سيف: هو اي اللي بعد اذنك وانتي بتكلميني كدا ليه اصلآ يا حور
حور: يعني انت مش شايف تحكم ياسين فيا حتي الجامعة مانعني اني اروح ومانعني اني اطمن على ماما ومانعني من الخروج وانا خلاص زهقت دا اكنو حبسني
بجد انا كرهتو وبتمنا لو يبعد عني نهأي ومشفهوش في حياتي تاني ليها حق ماما توافق على اسر وو
↚حور: يعني انت مش شايف تحكم ياسين فيا حتي الجامعة مانعني اني اروح ومانعني اني اطمن على ماما ومانعني من الخروج وانا خلاص زهقت دا اكنو حبسني
بجد انا كرهتو وبتمنا لو يبعد عني نهأي ومشفهوش في حياتي تاني ليها حق ماما توافق على اسر وو
....: اه واي تاني يا حور هانم كملي
حور لفت بي خـ.ـو.ف اسماء واقفة بتضحك هي وسيف على شكل حور
اسماء: بصراحه يا حور شكلك يضحك اووي
حور: روحي الله يخربيتك خضتني بحسب ياسين
سيف: دا على اساس ان لو ياسين هو اللي سمعك كان زمانك عايشة
حور: يوووو خلاص بقا اهو كلام وقولتو وخلاص والحمدالله مسمعنيش
اسماء: هتعملي اي
حور: اديني قاعدة هعمل اي يعني
سيف: حور اي رأيك تتكلمي مع ياسين بهدوء وحاولي تقنعي تروحي الجامعة تاني
حور:هيرفض
اسماء: هيبقا اسمك حولتي
حور: دا رأيكم
اسماء وسيف: ايوآ
حور: اشطا هروح وربنا يسترها وميقــ,تــلنيش
حور مشيت راحت عند ياسين
سيف: اتغيرتي يعني
اسماء: لأحسن صح
سيف: صح واتمنا تبقي كدا على طول
ــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdoـــــــ
عند حور دخلت لقت حنان وايمان ومنال
حور: ماما لو سمحت هو فين ياسين
منال: وانتي عايزة ليه ياختي
حور: انا بسأل ماما
ايمان: اصلي اللي انتي متعرفهوش انتي بتكلمي عن جوزي مستقبلآ ودي حمـ.ـا.تو يبقا براحتها
حنان بهدؤ: ياسين جوا في المكتب يا حور
حور: شكرآ يا ماما بعد اذنك وسابتهم واتجهت على مكتب ياسين وخبطت
ياسين: ادخل يا سيف. حور دخلت
حور: انا مش سيف
ياسين: نعم يا حور عايزة حاجة
حور: اه لا اه لا لا
ياسين بأستغراب: اه ولا لا
حور: ممكن نتكلم شويا
ياسين: اتفضلي اقعدي واتكلمي
حور: ياسين لو سمحت ممكن اروح الجامعة
ياسين: حور انا قولت لا قبل كدا
حور: يرضيك سنة تروح من عمري واعيدها تاني
ياسين: ايوآ يرضيني
حور بدmـ.ـو.ع: ياسين والله انا مش هخالف كلامك بعد كدا بس خليني اروح الجامعة تاني بالله عليك
ياسين: بس بشرط
حور: انا موافقة
ياسين: مش ت عـ.ـر.في اي هو الشرط الاول
حور: اي هو طيب
ياسين:.........
↚ياسين: ادخل يا سيف. حور دخلت
حور: انا مش سيف
ياسين: نعم يا حور عايزة حاجة
حور: اه لا اه لا لا
ياسين بأستغراب: اه ولا لا
حور: ممكن نتكلم شويا
ياسين: اتفضلي اقعدي واتكلمي
حور: ياسين لو سمحت ممكن اروح الجامعة
ياسين: حور انا قولت لا قبل كدا
حور: يرضيك سنة تروح من عمري واعيدها تاني
ياسين: ايوآ يرضيني
حور بدmـ.ـو.ع: ياسين والله انا مش هخالف كلامك بعد كدا بس خليني اروح الجامعة تاني بالله عليك
ياسين: بس بشرط
حور: انا موافقة
ياسين: مش ت عـ.ـر.في اي هو الشرط الاول
حور: اي هو طيب
ياسين:هوديكي واجيبك +متكلميش هيثم +ملكيش دعوة بأي حد هناك وبذات لو شاب+ ولو اسر راحلك تتصلي بيا وتمشي وتسيبي فهمتي يا حور
حور بطفولية: فهمت فهمت ها اروح بكرا مع ملك
ياسين:حاضر يا حور هتروحي بكرا
حور: احم طب يعني ممكن طلب تاني
ياسين فهم هي هتقول اي: لا يا حور مش هتروحي عندها تاني ولا حتى تشوفيها
حور بدmـ.ـو.ع: ياسين بالله عليك طب بص هكلمها من فونك مش من فوني و قدامك بس اطمن عليها مش اكتر
ياسين بنفاذ صبر: ماشي يا حور وداها الفون
حور خدت الفون بفرحة ورنت على هناء وردت
هناء: الو مين
حور: ماما انا يا حبيبتي عاملة اي
هناء: حور عاملة يا قلبي واحشتني اووي ياروحي انتي فين يا حور مش هتيجي تشوفيني تعالي وانا هطلقك منو متخفيش يا حور
حور: احم ماما انا كويسة ودا فون ياسين يا ماما المهم الدكتور قالك اي هتعملي العملية فين وامتا
هناء: تعبانة وهعمل العملية كمان يومين او تلاتة
هتبقي معايا مش كدا يا حور ولا هتسمعي كلام زفت دا ومش هتيجي
حور: مش عارفة بس هستأذن من ياسين وهحاول اقنعو يا ماما
ياسين: حور مش كفاية كدا ولا اي
حور: حاضر سلام يا ماما وانا هرن عليكي تاني سلام وقفلت ياسين: بقا انا زفت
حور: انا اسفة معلش انت اكيد سمعت انها هتعمل العملية كمان يومين ممكن اكون معاها لو سمحت
ياسين: هبقا اوديكي يوم العملية تشوفيها
حور: بس
ياسين: حور متخلنيش اقول مش هتشوفيها خالص
حور بزعل: حاضر يا ياسين وكانت هتخرج ياسين مسك ايدها ياسين: حور متزعليش بس بجد كلامها دايقني اووي يا حور فا متزعليش يا حور لو سمحت
حور: حاضر يا ياسين بس متنساش الجامعة بكرا
ياسين: مش هنسا يا احلا حور في الدنيا
حور: قصدك حور انا يعني ولا انت بتكلم حد غيري
ياسين بضحك: لا بكلمك انتي يا حور
حور بستغراب: يمكن سلام وخرجت من المكتب
ايمان بغـ.ـيظ: كل دا بتعملي اي عند ياسين يا حور
حور: وانتي مالك يا ايمان
ايمان: هو اي اللي مالي هو مش هيبقا جوزي
ياسين خرج من المكتب على كلام ايمان
ياسين: اديكي قولتي هيبقا يعني لسة مش خطيبتي حتى عشان تسألي بس اللي نسيتي ان حور مراتي
ايمان بغـ.ـيظ: بقا كدا يا ياسين ماشي ومشيت
حور بدmـ.ـو.ع: مكنش لي لازمة انك تقول كدا عشاني
ياسين مسح دmـ.ـو.ع حور: حور انتي مكتوبة على اسمي يعني هي ملهاش دعوة انتي هنا اللي تسألي مش هي ومش كل حاجة تعيطي يا حور سامعة
حور: حاضر بعد اذنك ومشيت
ياسين لنفسع: بحبك يا قلب ياسين ودخل مكتبو تاني
ـــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ايمان راحت عند حنان ومنال وهي بتعيط بكدب
منال: مالك يا حبيبتي بتعيطي ليه
ايمان بدmـ.ـو.ع تماسيح: مفيش
حنان: مالك يا بـ.ـنتي في اي حد زعلك انتي كويسة
ايمان: حور حور خلت ياسين يزعقلي وقالي ان هي ست البيت هنا وهي مراتو
حنان: بقا كدا ماشي وقامت راحت عند مكتب ياسين بغضب و ايمان ضحكت بخبث
ــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdoـــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور طلعت عند سيف كان قاعد بيكلم في الموبيل
حور: سييييييف
سيف بفزع والفون وقع منو: في اي مين مـ.ـا.ت
حور بضحك: ههههه لا محدش مـ.ـا.ت بس ياسين وافق اني اروح الجامعة بكرا وانا كلمت ماما
سيف: حووور انتي هبلة خضتيني الله يخربيتك
حور: انت كنت بتكلم مين
سيف: وانتي مالك
حور: اكيد هي صح حبيبة الاقلب
سيف: لا اسكتي بقا واحكيلي ياسين قالك اي بظبط
حور: .......
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين في مكتبو كان بيكلم في الفون
ياسين: خلاص قولت هنزل بكرا
ادهم: تمام انا زهقت والله المهم عملت اي في الموضوع اللي قولتلك عليه
ياسين: هقول بس مش دلوقتي
ادهم: يعني انت موافق
ياسين: بعدين بقا
ادهم: يوووو ماشي يا ياسين وقفل
ياسين بضحك: والله لدوخك الاول يا ادهم بس استني
ودخلت حنان من غير ما تخبط
حنان: انت قولت اي لي ايمان
ياسين: قولت اي يا ماما
حنان: ياسين مش عشان حور تزعق لي ايمان وبعدين مين دي اللي ست البيت هو انا مـ.ـو.ت ولا اي يا ياسين بيه هي لحقت نستك اني هنا الكل في الكل
ياسين بهدوء: انا مقدرش اقول الكلام دا والكل عارف انتي اي هنا يا امي ولا حور ولا غيرها تقدر تغير الكلام دا وبعدين يا امي انا مزعقتش لي ايمان انا فهمتها براحة انا ملهاش دعوة بي حور مش اكتر
حنان: ياسين خلي حور تروح عند هناء وطلقها وخلاص
ياسين: هتروح عند هناء في حالة واحدة بس
حنان: واي هي
ياسين: لما امـ.ـو.ت يا امي تبقي تمشيها تمام
حنان: بعد الشر عليك اوعى تقول كدا تاني
ياسين: امي لو مش عايزة حور اللي انتي مربيها تبقا هنا تمام انا مش هقول حاجة همشي انا ومراتي من هنا
حنان: يووو يا ياسين كل مرة تقولي نفس الكلام تخليني اخرس ومقدرش اقولك حاجة المهم تخلي حور تعتذر من ايمان
ياسين: ماما حور مش هتعتذر من حد وبعدين هما مش هيمشو بقا ولا اي
حنان: اي اللي انت بتقولو دا
ياسين: ولا حاجة يا ماما
حنان: انا تعبت يا ياسين خلاص اعمل اللي تشوفو صح
وخرجت وياسين قام خرج من الاوضة وطلع فوق
ـــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حور قاعدة مع سيف وبيكلمو ويضحكو بصوت عالي
ياسين: حووور
حور قامت: نعم
ياسين: على اوضتك يا حور
حور: ها ليه
ياسين: هو اي اللي ليه قولت على اوضتك
حور: حاضر وجريت عل اوضتها
سيف: خلصت غيرة ولا لسة ياسين ضـ.ـر.بو لكمية في وشو ياسين: اه خلصت يا خويا وخرج من اوضة
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم MayAbdo ـــــــــــــ
عند ملك في الجامعة
..: انسة ملك انسة ملك
ملك: نعم يا دكتور هيثم
هيثم: عاملة اي
ملك: الحمدالله هو في حاجة
هيثم: ايوآ هي حور مبتجيش ليه الجامعة
ملك: تعبانة شوية
هيثم: طب هي كويسة
ملك: ايوآ الحمدالله
هيثم: طيب ممكن اجي عندكم النهاردة
ملك بستغراب: اتفضل عادي
هيثم: تمام ممكن تبعتيلي العنوان في رسالة
ملك: حاضر وبعتتو ممكن امشي.
هيثم: ايوآ ايوآ اتفضلي ملك مشيت وروحت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم MayAbdo ـــــــــــــــــ
عند حور دخلت اوضتها وياسين دخل وراها
ياسين: ينفع تهزري مع سيف كدا
حور: عادي يعني هو اخويا مفهاش حاجة
ياسين: بس هو مش اخوكي يا حور هو ابن عمك
حور: بس احنا متربين مع بعض ف عادي
ياسين: حور انا قولت هزار وضحك مع سيف بشكل دا ممنوع فهمتي ولا لا
حور: حاضر يا ياسين اي اوامر تانية
ياسين: اووووف حور ممكن تفهمي غلط انك تهزري مع حد كدا تمام ودي مش اوامر يا حور دا طلب
حور ببتسامة: حاضر
ملك دخلت اوضت حور
ملك: حور عاملة اي
حور: تمام بكرا هروح معاكي الجامعة
ملك: بجد
حور: ايوآ بجد انا فرحانة اوووي
ملك: ايوا بقا المهم قبل ما انسا ابيه
ياسين: نعم
ملك: دكتور هيثم طلب يجي هنا وانا بعتلو العنوان وهو جاي النهاردة وبس
ياسين: ودا جاي لي بقا
ملك: والله معرف بس اكيد جاي يطمن على حور عشان سأل عليها وانا قولت انها تعبانة ومش هتعرف تيجي
الجامعة اليومين دول
ياسين: وهو يسأل لي على حور كانت من بقيت اهلو
ملك: والله معرف
ياسين وهو باصص على حور: لما يجي نشوف اي اخرتها مع دكتور زفت دا وخرج
ملك: مالو دا
حور: مش عارفة شكلو متعصب
ملك: انا هروح انام شويا سلام وخرجت على اوضتها جري
حور: وانا هقعد لوحدي والله لنام ونامت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بعد سعات ـــــــــــــــــ
الكل نزل واتغدو
سعاد: في واحد برا بيقول اسمو هيثم وعايز ياسين بيه
ياسين بغضب: دخلي مكتبي وانا جاي
ودخلو المكتب سوا وبعد شويا
ياسين يصوت عالي وكلو غضب: حووووووووور
↚ الكل نزل واتغدو
سعاد: في واحد برا بيقول اسمو هيثم وعايز ياسين بيه
ياسين بغضب: دخلي مكتبي وانا جاي
ودخلو المكتب سوا وبعد شويا
ياسين بصوت عالي وكلو غضب: حووووووووور
وخرج من مكتبو ملك اول ما سمعت صوت ياسين
ملك: عملتي لي يانصيبة
حور: والله معرف
ياسين: حور تعالي عايزك ومسكها من ايدها وخدها معاه المكتب ودخلو سوا
ياسين: ها عيد طلبك كدا يا دكتور هيثم
هيثم وهو يبلع ريقه: احم طالب ايد انسة حور
ياسين: اي رأيك يا حور
حور: ها
ياسين: شكل الاستاذ ميعرفش انك مكتوب كتابك
هيثم: نعم مكتوب. كتاب مين
ياسين:حور اللي حضرتك جاي تطلب ايدها ومن مين من جوزها يا دكتور
هيثم قام بأحراج: انا مكنتش اعرف وحتى مفيش في ايديها خاتم خطوبة او جواز
ياسين: معلش اصل حور بتخاف ان الخاتم يضيع منها فا بتشيلو عرفت بقا
هيثم: تمام انا اسف بعد اذنكم وخرج من المكتب
ياسين بغضب: حور امشي من قدامي بدل ما ادفنك هنا دلوقتي برااااا
حور بعـ.ـيا.ط: ياسين والله انا مكنتش اعرف انو معجب بيا ومكنتش بكلم معاه واسأل ملك
ياسين حاول يهدي نفسو: تمام يا حور خلاص
حور: طب انت كدا هتمنعني اروح الجامعة صح
ياسين بهدوء مصتنع: لا يا حور هتروحي عادي
حور: طب انت مش زعلان مني صح
ياسين: ودا هيفرق معاكي يا حور
حور: ايوآ هيفرق معايا طبعآ
ياسين: ليه
حور: ها بعد اذنك انا طالعة اوضتي وخرجت بسرعة
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــ
برا عند الكل بعد ما ياسين خد حور
ملك: ياترا في اي
منال بخبث: اكيد عملت نصيبة تانية وهي دي بيجي من وراها خير ابدآ
سيف: خالتي اظن ان ياسيت قالك قبل كدا ان ملكيش دعوة بي حور صح ولا لا
حنان: سيف اتكلم مع خالتك بأدب
ايمان: كل دا عشان ست حور بتاعتكم
ملك: ايوآ مش بـ.ـنت عمنا ومتربية معانا وكمان مرات اخونا ولا انتي نسيتي
ايمان بغـ.ـيظ: شكلك انتي كمان نسيتي ان هبقا مرات ياسين وهي هتطلق
ملك: ههههههه سيف هي متعرفش ولا ايه
منال: اي هو اللي متعرفوش
ملك: ياسين مش هيطـ.ـلق حور تؤ تؤ تؤ يا حـ.ـر.ام وممكن كمان يلغي فكرة جوازكم من بعض
ايمان: اي اللي انتي بتقولي دا
ملك: اللي سمعتي يا روحي
ايمان اول ما شافت حور واقفة: لأسف ياسين بيضحك عليكم عشان حور متفضلش تقول عايزة اطلق لحد ما تتم 23سنة
ملك وسيف: كـ.ـد.ابة
حور طلعت على اوضتها بسرعة وملك وسيف شافوها وطلعو وراها حور فضلت تعيط
حور: كلكم كـ.ـد.ابين كلكم وعيطت دخلو ملك وسيف
سيف: حور متصدقيش كلامها يا حور هي كـ.ـد.ابة
ملك وهي بتحـ.ـضـ.ـنها: اه واللهي ايمان كـ.ـد.ابة وانتي عارفة انها عقربة ومبتحبش لحد الخير ابدآ وبعدين ولو صح انتي زعلانة لي
سيف ضـ.ـر.بها على دmاغها: وبتقولي انا توأمها حور بتحب ياسين ومن زمان رغم انها بتخاف منو
ملك: حور مين اللي بتحب ياسين
سيف: بت انتي غـ.ـبـ.ـية هو في كام حور
ملك: واحدة
سيف: هي الواحدة دي اللي بتحب ياسين اخونا فهمتي
ملك: حوووووور نهارك اسود من غير ماعرف
حور بعـ.ـيا.ط: بس هو مش بيحبني هو بيحب ايمان
ملك: يعني كلام سيف صح يعني تقولي لي سيف وانا لا يا حور مش انا توأمك
حور: انا مقولتش لي سيف ومعرفش اصلآ هو عرف منين ومكنتش ناوية اقول لقيتو هو عارف
ملك: وانت عرفت منين يا سيف
سيف بسخرية:يلا يا بت من هنا مش ناقصة هبل
ملك: يعني مش هتقولي
سيف: لا
ملك: ماشي يا سيف
سيف: اخرسي بقا هنعمل اي
ملك وحور: في اي
سيف: انتو الاتنين اغبا من بعض والله
ملك: ليه كدا بس
سيف: يعني هنعمل اي عايزين نبعد ايمان عن ياسين
ملك: بس ازاي
ياسين: مش عارف لسة بس لازم نفكر
حور: لا ولا نفكر ولا منفكرش ياسين بيحب ايمان وخلاص يا سيف ويلا بقا برا عشان عايزة انام
سيف وملك خرجو برا وحور حـ.ـضـ.ـنت صورة ابوها ونامت بعد وقت كبير
ـــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــ
عند ياسين
ياسين: عايز الحاجة النهاردة انت فاهم
..: حاضر ياياسين بيه هنبعتو حالآ على قصر حضرتك
ياسين قفل وفونو رن
ياسين: نعم
ادهم: نعم الله عليك ها كلمتها
ياسين: لا
ادهم: ياسين لو انت مش موافق قولي على الاقل مفضلش متأمل عل الفاضي
ياسين: لا و
قطعو ادهم: خلاص يا ياسين بدال رفضت اعتبرني مكلمتش اصلآ في الموضوع دا
ياسين: اخرس يا زفت وسيبني اكمل كلامي لا هكلمها النهاردة وهقولك
ادهم: انت بتتكلم جد يعني انت مش بتهزر صح
ياسين بضحك: لا مش بهزر اقفل بقا سلام وقفل
ياسين: ههههه مـ.ـجـ.ـنو.ن والله ومسك ملفات وكمل شغل
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــ
ملك: سيف هنعمل اي دا حتى حور مش هتساعدنا
سيف:مش عارف انا طالع اوضتي سلام
ودخل اوضتو وملك دخلت اوضتها
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــ
عدا خمس سعات والكل نزل وياسين خرج من مكتبو
حنان: يلا يولاد العشا جاهز
كل قعد على السفرة
ياسين: اومال فين حور
ملك: بتسأل ليه
ياسين: هو اي اللي بسأل ليه دي في اي
ملك: سؤال عادي يعني يا ابيه حور في اوضتها
ياسين: تمام انا هطلع انزلها وطلع خبط على الباب
حور: ادخلي ياملك من امتا الاحترام دا
ياسين دخل: منزلتيش ليه
حور: مش جعانة
ياسين: طب يلا يا حور خليني ناكل
حور: مش جعانة هو بي العافـ.ـية يعني
ياسين: ايوآ يا حور ويلا مسك ايدها وشـ.ـدها ونزل حور قعدت وياسين قعد مكانو
منال: حنان احنا كلها يومين ونروح بيتنا انتو هتيجو معانا ولا بعدنا
حنان: لا هنيجي بعدكم يا منال مانتي عارفة ياسين طول الفترة دي سايب الشركة هو وسيف وملك سايبة جمعتها يعني كمان اسبوع ولا اتنين بكتير ونبقا عندكم
منال: ماشي يا حنان ربنا يكملها على خير ويبعد العدو عن فرحتنا يارب
ياسين: لو الكلام خلص ناكل بقا ولا اي
حور زعلت بس مبينتش بعد خمس دقايق سعاد دخلت ياسين يابني في واحد برا عايزك
ياسين: تمام انا خرجلو اهووو ياسين قام
ملك لي حور: ربنا يستر كل مرة تبقا بي نصيبة
حور: ها
ملك: هو اي اللي ها انتي مش معانا ليه يا بـ.ـنتي
حور بتـ.ـو.تر: لا عادي مفيش حاجة
ياسين دخل: حوور
↚حور زعلت بس مبينتش بعد خمس دقايق سعاد دخلت ياسين يابني في واحد برا عايزك
ياسين: تمام انا خرجلو اهووو ياسين قام
ملك لي حور: ربنا يستر كل مرة تبقا بي نصيبة
حور: ها
ملك: هو اي اللي ها انتي مش معانا ليه يا بـ.ـنتي
حور بتـ.ـو.تر: لا عادي مفيش حاجة
ياسين دخل: حوور
حور قامت: نعم
ياسين راح عندها: هاتي ايدك
حور بستغراب: نعم....
ياسين: بقولك هاتي ايدك اي اللي مش مفهوم في كدا
ياسين مسك ايد حور وطلع علبة من الشنطة اللي كانت في ايدو وطلع خاتم جميل جدآ جدآ ولبسو لحور
حور وملك وسيف متنحين لسه
ملك: سيف هو اي اللي حصل دا
سيف: ملك لو انا نايم صحيني
ملك: لا انت صاحي اصلآ
ياسين: حور الخاتم متعنهوش من ايدك انتي سامعة
حور: ها...
ياسين: هو اي اللي ها
حور بصت عل ايدها اللي فيها الخاتم: هو دا خاتم
ياسين بضحك: لا عفريت انتي سمعتي انا قولت اي
حور: ايوآ
منال: هو مش المفروض الخاتم دا تكون بـ.ـنتي اللي لابسا ولا اي يا ياسين
ياسين:حور مراتي وانا حبيت انها تكون لابسة خاتم عندك مانع ولا اي
ايمان بغـ.ـيظ قامت وطلعت اوضتها
ياسين: ماما ادهم طلب ايد ملك وانا موافق عايز رأيك انتي و ملك عشان ارد عليه هو طالب ايدها من سنتين وانا قولت انو لسة بدري
حنان بفرحة: انا موافقة ادهم بقالنا سنين نعرفو وهو كويس ومحترم وانا بحبو
ياسين: وانتي يا ملك
ملك بكسوف: ها اللي تشوفو يا ابيه
ياسين: لا انا عايز جواب منك انتي ها موافقة ولا لا
ملك: موافقة
اسماء: مبروك يا لوكا
ملك: الله يبـ.ـارك فيكي
حور بفرحة حـ.ـضـ.ـنت ملك: مبروك يا حبيبتي
ملك: الله يبـ.ـارك فيكي عقبالك
سيف بخبث: قريب اووي ولا اي يا حور
حور بعدm فهم: هو اي اللي قريب
سيف: ياسين في واحد صحبي طالب ايد حور مني وانا موافق انت اي رأيك
ياسين: عايز رأيي خد وادلو لكمية في وشو ونزل في ضـ.ـر.ب ملك وحور حاولو يبعدوهم معرفوش
حنان: ياسين
ياسين:...
حنان بزعيق: سيب اخوك ي ياسين
ياسين ساب سيف
ياسين بغضب: سيف لو فتحت سيرة جواز حور صدقني هفتح. دmاغك انت فاهم
حنان: مانت وحور هتطلقو اي المانع بقا انها تتجوز
ياسين: انا قولت مفيش طـ.ـلا.ق حتى لو هي اللي عايزة كدا سمعتوووووو
سيف بستفزاز: ليه ما انت هتجوز ايمان مش معني هي
ياسين: حورمش هتبقا غير ليا اما جوازي من ايمان فا دا عشان امي غير كدا لا
منال: يعني اي
ياسين: يعني انا بحب حور ادا بـ.ـنتك لا خلاص فهمتي
حنان: ياسين اي اللي بتقولو لي خالتك دا انت اتجننت
ياسين: لا بس بقول الحقيقة انا بحب حووور
حنان: وقولتهالك مرة يا انا يا هي ي ياسين
سيف: ي ماما دي حور بـ.ـنتك اللي ربتيها واللي بتحبيها
حنان: بـ.ـنتي اللي خلت ولادي التلاتة يقفو قدامي ويتخـ.ـنـ.ـقو معايا عشانها ولا بـ.ـنتي اللي ربتها وكنت معاها وفي الاخر راحت لي امها اللي رمتها ليا وهي صغيرة
حور بدmـ.ـو.ع: انا عمري ما اخلي يرد عليكي انتي امي اللي ربتني وكانت معايا وقت تعبي ونجاحي وفشلي وعـ.ـيا.طي مسبتنيش ثانية وانا اذا كنت ساكتة لي منال هانم وايمان فا دا عشانك مش اكتر واه صح لما انا مشيت ورحت عند ماما هناء عشان هي مريـ.ـضة عندها ورم في دmاغ وكان لازم ابقا معاها انا كنت ساعتها هستأذنك واقولك وانتي يا ماما مكنتيش طيقاني اصلآ ودا اللي شجعني اني امشي بس مهما حصل انا بحبك وانتي امي مهما زعلتي مني معأني معرفش انا زعلتك في اي اصلآ بس لو انتي عايزة ياسين يطـ.ـلقني خلي يطـ.ـلقني وانا والله ما هتشوفي وشي تاني حتى لو بعدي عن اغلي الناس في حياتي هيوجـ.ـع قلبي ويريحكم انا مش هفكر ثانية ودا وعد مني ليكي
منال بتصقيف: خلصتي تمثيل
حور بجمود: هه مش انا اللي بمثل وانتي عارفة ومتأكدة يا منال هانم ولو الاول كنت بسكت دلوقتي لا وصدقيني هتزعلي من ردة فعلي انتي فاهمة وطلعت على اوضتها
ملك: اظن كدا كفاية اوووي انا طالعة فوق
وطلعت ورا حور هي وسيف
ياسين: امي انا مش عايز اخسرك ولا اخسر حور فبلاش تخليني امـ.ـو.ت ببعد حور عني عشان انتي عارفة ان محدش يكسب في مقارنة معاكي وانك اغلا من الكل عندي وطلع اوضتو
منال: حنان انتي هتسكتي
حنان: انا مش عارفة اعمل اي مش عارفة اصدق حور ولا لا والله تعبت انا خايفة اكون بظلمها واخسر ابني
منال بخبث: انتي صدقتيها ولا اي يا حنان انتي عارفة انها بتمثل زي امها ولا نسيتي
حنان: لا منستش بس انا عارفة حور انا اللي مربياها يا منال وحاسة ان كل كلامها حقيقي مش بتمثل
منال: يوووو انتي حرة بقا لما تبقا تاخد منك كل حاجة متبقيش تزعلي انا طالعة انام منال طلعت وحنان قامت طلعت اوضتها
عند حور اول ما دخلت اوضتها قعدت بهدؤ ملك دخلت وراها
ملك: حور انتي كويسة
حور: ايوآ
ملك: اومال ليه الهدؤ دا
حور: مش هعيط زي كل مرة انا تعبت من حور اللي بتفضل تعيط كل شوية لازم ابقا اقوا ولا اي
ملك: كلامك صح
حور: عارفة المهم خلي بقا ياسين يحدد الخطوبة قريب عايزة احضر فرح بدل الملل دا
ملك: لا والله لا طبعآ انا اتكسف اقولو حاجة
حور: لا والله دا على اساس انك مش بتحبي ولا اي
ملك: يووو خلاص بقا يا حور
حور: هههههه خلاص خلاص سكت اهووو
سيف دخل بستغراب: انا قولت هطلع الاقيكي معيطة ومن كلام ماما وخالتي
حور: دا كان زمان
سيف: هعمل نفسي مصدق المهم بقا محدش لاحظ حاجة
ملك وحور: اي
سيف: انا بقول انتو اغـ.ـبـ.ـيا المهم ان ياسين اعترف بي حبو مثلآ لي حور
ملك: ايوآ صح
حور: كان بيكـ.ـدب
سيف: لا مكنش بيكـ.ـدب انتي مش شايفة خريطة العالم اللي على وشي دي ولا اي لما قولت ان حد طلب ايدك مني
حور وهي بتبص على وش سيف: هو لو عل شكل وشك فا هو بقا شوارع بجد وضحكت هي وملك
سيف: لو خلصتو ضحك قولولي
ملك: خلصنا طب هنعمل اي وبذات ان خالتك مش ناوية تسيب ياسين الا لما يتجوز ايمان
سيف: انا بقا هقولك على خطة هتخلي ياسين يقع بس حور توافق تساعدنا
ملك: بالك عليكي يا حور وافقي وبعد نص ساعة محايلة على حور
حور: تمام موافقة
سيف: اوف اخيرآ الخطة هتبقا........
عند ياسين طلع اوضتو ومسك فونو ورن على...
في اوضة شبه ضلمة
....1: ياسين اعترف بحبو لي حور هنعمل اي
....2: اي انتي بتقولي اي
....1: هو دا اللي حصل بعد ما مشي دكتور بتاعهم جاب خاتم ولبسو لي حور وحكت اللي حصل
....2: اووووف اقفلي غوري يلا وانا هتصرف وقفل
...2: مش هتبقي غير ليا يا حور قلبي حتى لو بمـ.ـو.ت ياسين مش هتفرق المهم انتي
↚في اوضة شبه ضلمة
....1: ياسين اعترف بحبو لي حور هنعمل اي
....2: اي انتي بتقولي اي
....1: هو دا اللي حصل بعد ما مشي دكتور بتاعهم جاب خاتم ولبسو لي حور وحكت اللي حصل
....2: اووووف اقفلي غوري يلا وانا هتصرف وقفل
...2: مش هتبقي غير ليا يا حور قلبي حتى لو بمـ.ـو.ت ياسين مش هتفرق المهم انتي
ـــــــــــــــــــ بقلمMay Abdo ــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين رن على ادهم
ياسين: الو
ادهم: خير معأني متأكد ان مش بيجي من وراك خير ابدآ والله عايز اي
ياسين: بقا كدا خلاص اعتبر مفيش ولا خطوبة ولا جواز يا ادهم
ادهم: ها خطوبة مين اوعا تقول ان ملك وافقت
ياسين: ايوآ وافقت
ادهم: بجد ولا بتهزر
ياسين: لا مش بهزر
ادهم: طيب اي رأيك نعمل الخطوبة كمان يومين والفرح كمان شهر ها موافق
ياسين: لا طبعآ كمان اسبوعين الخطوبة وبعد ما تخلص جامعة تبقا تعمل فرح
ادهم: يابني انت ليه نكد
ياسين: بقا انا نكد
ادهم: ها لا طبعآ دا انا انا بكرا بليل هبقا عندكم اطلب ايدها
ياسين: تمام يلا سلام وقفل في وشو
ادهم: كل مرة يقفل في وشي كدا بس مش مهم المهم انها وافقت واخيرآ حب عمري هتبقي ليا
ومسك فونو ورن على
ــــــــــــــــــــــــ بقلم MayAbdo ــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين بعد ما قفل مع ادهم قعد بتنهيدة
ياسين لنفسه: ياترا حور بتحبني ولا لا
العقل: اكيد لا
القلب: لا ليه وانت ايش عرفك
العقل: عشان لو كانت بتحبني مكنتش قالت طلقني اكتر من مرة ولا كانت طلبت مني اتجوز ايمان
القلب: ممكن تكون قالت كدا عشان عارفة ان ماما هتزعل لو مجوزتش ايمان
ياسين: بااااس بكرا نشوف يا حور هتعملي اي وراح نام
ـــــــــــــــــــ بقلم MayAbdo ـــــــــــــــــــــــــــ
عند حور وسيف وملك
سيف: ها فهمتو
حور: بس سيف شكلك نسيت اني محجبة
سيف: لا طبعآ منستش انتي اصلآ ممش هتخرجي برا الاوضة بشعرك
ملك: سيف ازاي يعني هنخلي ياسين يشوف حور وهي عايزة تخرج من غير طرحة وهي اصلآ محجبة ومينفعش تخرج من غير طرحة
سيف: انا قولت انكم اغـ.ـبـ.ـياء والله حور مش هتنزل ياسين: هو اللي هيطلع لها
ملك و حور: ازاي
سيف: بكرا تعرفو المهم حور بكرا متنزلش على الفطار تجهز بس متنزليش سمعتي يا حور
حور: ماشي
سيف: انا قايم انام تصبحو على خير
ملك وحور: وانت من اهلو سيف خرج من اوضة حور
وملك فونها رن
حور: مين اللي بيرن دلوقتي
ملك: ادهم
حور: اكيد ياسين قالو انك موافقة
ملك: يلهوي طب اعمل اي
حور: هاتي الفون
ملك: ليه
حور: هاتي بس ملك ادت حور الفون وحور ردت وفتحت الاسبيكر ادهم اول ما ردت
ادهم: بحبك اووووي وبجد فرحان انك وافقتي اقولك على سر هو مش سر اوووي يعني عشان ياسين عارفو انا بحبك من زمان اووي بجد مش مصدق انك خلاص هتبقي ليا
حور بضحك: ها واي كمان
ادهم كان لسة هيرد بس لاحظ الصوت: حور
حور: ايوا انا يا عم الحبيب عندك مانع
ادهم: هو دا مش فون ملك
حور: ايوآ فون ملك وهي قاعدة جنبي هتمـ.ـو.ت من الكسوف او الصدmة مش عارفة
ادهم: طب ممكن تديها الفون
حور: والمقابل
ادهم: مقابل اي
حور: انك تكلم ملك مش هتنازل عن بوكس شكولا كبير
ادهم: حاضر بكرا هيبقا عندك
حور: اشطا يسطا خدي يا ملك الفون ملك خدت الفون وجريت على اوضتها
حور: ربنا يخليكو لبعض وقامت نامت
ــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــ
عند سيف اول ما دهل اوضتو مسك فونو وفتح صورة حد وبيفتكر
«««فلاش باك»»»
سيف كان واقف عند جامعة تاليا
سيف: تاليا عاملة اي
تاليا: الحمدالله وانت وحور وملك
سيف: الحمدالله انا كنت عايز اتكلم معاكي شوية
تاليا: اتفضل
سيف بشجاعة: انا بحبك تتجوزيني
تاليا بضحك: هههههههههه انت بتهزر يا سيف
سيف: تاليا انتي بتضحكي على اي انا مش بهزر
تاليا: طيب يا سيف انا مش هتجوزك عشان ببساطة بحب حد تاني ومستحيل احب غيرو بعد اذنك وسابتو مشيت
««« عودة»»»
سيف بعصبية بسيطة: انا محبتش غيرك ولأسف مش عارف انساكي ياااااارب خليني اقدر انساها
وراح خد شور و نام
ـــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــ
عند ملك اول ما دخلت اوضتها
ملك بكسوف: الو
ادهم: مردتيش انتي ليه من الاول
ملك: اصل يعني مش متعودة حد يرن عليا دلوقتي
ادهم: اه اسف بس انا من فرحتي مأخدتش بالي من الوقت
ملك: لا عادي بس انت رنيت ليه في حاجة
ادهم: دا على اساس حور مكنتش فاتحة الاسبيكر
ملك: ها
ادهم: بحبك اوووي ملك قفلت في وشو
ادهم:اي دا دي قفلت في وشي مـ.ـجـ.ـنو.نة والله وراح نام
اما ملك بعد ماقفلت في وش ادهم كانت فرحانة جدآ ونامت
ــــــــــــــــــــــــ بقلم MayAbdo ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم الصبح الكل صحي ونزلو يفطرو والكل قاعد على السفرة
ياسين: صباح الخير
الكل: صباح النور ياسين قعد
ياسين: اومال فين حور
سيف: حور تعبانة ومش عايزة تاكل
ياسين قام من مكانو: طب انا طالع اشوفها
حنان: استني هطلع معاك اطمن عليها
ملك: لا يا ماما ياسين هيطلع وينزلها خليكي انتي
حنان: ماشي اطلع انت يا ياسين
ياسين طلع خبط
حور: ادخلي ياسين دخل ولقة حور لبسة لبس خروج بس كان ديق سيكا
ياسين: منزلتيش ليه
حور: نازلة اهووو يلا انا جاهزة ولسة هتمسك اوكرة الباب عشان تفتحو ياسين شـ.ـدها من شعرها
ياسين بغضب: انتي رايحة فين كدا
حور: ياسين سيب شعري بالله عليك
ياسين:بقولك كنتي رايحة فين كدا
حور: كنت نازلة عشان نفطر وبعدين توديني الجامعة انا وملك بس مش اكتر
ياسين بصوت عالي: نعععععععم هتخرجي بلبسك دا وشعرك كدا انتي اتهبلتي ولا اي حووور فوقي عشان مزعلكيش
حور: وفيها اي لما انزل كدا انا حرة
ياسين: نعم هو اي اللي انتي حرو اناي اتجننتي ولا اي يا حوور. وشـ.ـد على شعرها جـ.ـا.مد
حور: ياسين بالله عليك سيب شعري طيب
ياسين ساب شعرها: ها افهم بقا كنتي هتنزلي تحت كدا ازاي ولا هتخرجي اصلآ ازاي
حور: عادي يعني وفيها اي
ياسين بعصبية اكتر هو اي اللي عادي انتي اتجننتي يا حور انتي نسيتي انك محجبة اصلآ
حور: لا منستش
ياسين: حور ادخلي غيري الاقرف دا وتعالي والبسي طرحة
حور: وانا اسمع كلامك ليه يعني
ياسين: يمكن عشان جوزك مثلآ ولا انتي نسيتي ان مكتوب كتابنا
حور: لا منستش بس انت هطلقني عشان تتجوز ايمان
ياسين: لا طبعآ مفيش الكلام دا
حور: وانا اي اللي يخليني اصدقك وبعدين انت مبتحبنش انت بتحب ايمان
ياسين بعصبية: لا اانا بحب فعلآ بس مش ايمان انا بحبك انتي يا حور بس عارف ومتأكد انك مش شيفاني اكتر من ابيه ياسين ولا اي
حور بفرحة: بحبك
ياسين لسة هيكمل كلامو بحـ.ـز.ن بس سكت من الصدmة
ياسين: ها..... انتي قولتي اي
حور: ولا حاجة اخرج برا يلا عشان اغير وانزل
ياسين: مش قبل ما تقولي قولتي اي يا حور
حور بكسوف: بحبك يا ياسين وكنت خاايفة احسن تكون بتحب ايمان واه صح انا مكنتش هخرج كدا دي كانت خطة عشان تعترف بي حبك ليا مش. اكتر
ياسين: واكيد سيف وملك مشتركين فيها
حور: ايوآ
ياسين: ماشي حسابهم معايا بعدين المهم روحي غيري البس دا يلا عشان ننزل
حور: طيب وخدت دريس وطرحة ودخلت الحمام غيرت وبعد دقايق خرجت حور
ياسين: كدا احلا بكتير يلا
حور يلا. ياسين مسك ايدها ونزلو
ملك اول ما شفتهم: اقدر اقول خطتنا نجحت
سيف بصوت وا.طـ.ـي: ايوآ
اما حنان ومنال وايمان: كانو مستغربين جدآ من حور وياسين
حنان بخـ.ـو.ف على حور: حور انتي كويسة
حور شافت في عيون حنان الخـ.ـو.ف عليها ردت بابتسامة: انا كويسة جدآ يا ماما
حنان اطمنت ورجعت لجمودها تاني: متبقيش تتأخري عن مواعيد الاكل تاني
حور لنفسها: نفسي ترجعي تاني زي الاول معأني شايفة الخـ.ـو.ف في عنيكي عليا اوعدك يا ماما هنرجع زي الاول تاني واحسنو
اسماء: الف سلامة عليكي يا حور انتي كويسة
حور: الله يسلمك انا بقيت كويسة
وقعدو وبدأو اكل ياسين فونو رن
ياسين: الو
:.........
ياسين بصدmة: ازاي دا حصل احنا جاين حالآ
وووووو
↚ وقعدو وبدأو اكل ياسين فونو رن
ياسين: الو
...: الو
ياسين: هو انت عايز اي يا اسر مش قولتلك ابعد عننا نهائي
اسر بخـ.ـو.ف: ياسين ماما تعبانة جدآ والمفروض انها تعمل العملية دلوقتي بس هي مش راضية تدخل اوضة العمليات الا لما تشوف حور بالله عليك خلي حور تيجي
ياسين بصدmة: طيب طيب اي عنوان المستشفي
اسر: تمام العنوان******
ياسين: تمام مسافة السكة سلام وقفل
ياسين: حور يلا تعالي معايا
حنان: انت كنت بتكلم مين ومستشفي اي اللي كنت بتقول عليها
ياسين: هناء في المستشفي وتعبانة والمفروض تعمل العملية دلوقتي بس هي مش راضية تدخل اوضة العمليات الا لما تشوف حور
حور عيطت: يلا ي ياسين بسرعة بالله عليك
ياسين: يلا ومشيو
حنان: ربنا يشفيها
ملك وسيف واسماء: يارب
عند اسر وهناء في المستشفي
هناء بتعب: حور جاية صح
اسر: ايوآ والله جاية
محمد بدmـ.ـو.ع: ماما بالله عليكي وافقي انك تدخلي اوضة العمليات
هناء: لا عايزة اشوف حور الاول مش يمكن امـ.ـو.ت
محمد واسر: بعد الشر عليكي
عند حور في العربية بتعيط جـ.ـا.مد
ياسين: حور ممكن تهدي هتبقا كويسة متقلقيش
حور: انا مش عيزاها تسيبني تاني ي ياسين
ياسين: خلاص يا حور انشاء الله خير
حور: يارب
بعد نص ساعة وصلو المستسفي نزلت حور وياسين
ياسين سأل على اوضتها وعرف وطلعو فوق بسرعة
حور اول ما شافت محمد محد جري عليها وحـ.ـضـ.ـنها
محمد: ماما هتروح ياحور انا خايف عليها اووي
حور: بأذن الله خير هي فين
محمد: في الاوضة دي ادخللها حور دخلت وياسين دخل وراها حور راحت جنب حنان ومسكت ايدها وباست دmاغها
حور: ماما حبيبتي انا جيت اهوو
هناء فتحت عينها بتعب: حور حبيبتي سامحيني ياروحي والله انا نـ.ـد.مت انب بعدتك عني كل السنين دي
حور: حبيبتي متكلميش كدا هتتعبي يلا عشان تعملي العملية وتبقي كويسة انشاء الله ياماما
ياسين لممرضة: روحي خليهم يجهزو اوضة العمليات وخلي الدكتور يجي
الممرضة: حاضر وخرجت
هناء: ياسين
ياسين قرب منها: نعم
هناء: خلي بالك من حور حور بتحبك اووي لدرجة انها كانت بتعيط عليك لما كانت مسافرة عندنا واه صح اسر مطلبش ايد حور انا قولت دا عشان تعترف لي حور بحبك واقول لحنانان حور ملهاش ذنب في اللي عملتو انا فيها زمان واني اسفة
الدكتور دخل: ممنوع الكلام واداها حقنة هناء نامت في ساعتها
حور: مالها هي هتبقا كويسة صح
الدكتور بحـ.ـز.ن: هي في المرحلة الاخيرة ونسبة نجاتها 7%بس فا ربنا يستر ادعولها ومشي والممرضين خدو هناء على السرير المتحرك وخرجو
حور بعـ.ـيا.ط: هي هتمشي تاني وهتبعد عني انا والله سمحتها و مش عايزها تبعد عني تاني ي ياسين
ياسين حـ.ـضـ.ـن حور: طيب ممكن تهدي هي بأذن الله هتبقا كويسة حور وياسين خرجو من الاوضة
حور قعدت جنب محمد وياسين واقف واسر وياسر واقفين جنب اوضة العمليات
فون ياسين رن ياسين رد
سيف: الو يا ياسين حور عاملة اي ومامتها كويسة
ياسين بعد شوية: مامتها في اوضة العمليات ونسبة خروجها عايشة7%بس وحور منهارة عـ.ـيا.طة
سيف: طب ماما وملك واسماء عايزين يجو
ياسين: لا مش دلوقتي هبقا ارن عليك انا واقولك
سيف: تمام خلي بالك من حور سلام وقفل
رجع تلني ياسين وقف معاهم
.وووووووووو
عند سيف وملك
ملك: ها قالك اي
سيف: قالي لا متجوش دلوقتي وان نسبة خروجها عايشة 7%بس يعني... وسكت
منال بشمـ.ـا.تة: احسن يلا في داهية يارب تمـ.ـو.ت
حنان: حـ.ـر.ام يا منال كدا
منال: انا قايمة طلعة اوضتي وطلعت
حنان وانا هطلع ارتاح شويا
في المستشفى وبعد سعات دكتور خرج كلهم جريو عليه ياسر: ها هي عاملة اي دلوقتي
الدكتور بأسف: البقاء لله. الجملة وقعت عليهم زي الصاعقة اسر مسك الدكتور ضـ.ـر.بو انت بتقول اي انت اتجننت ياسين بعد بين الدكتور و اسر والدكتور مشي
سمعو صوت حاجة اتخبطت جـ.ـا.مد لفو يشوفو
حور كانت واقعة في الارض مغما عليها
ياسين جري عليها وشالها ياسين بصوت عالي دكتورة جت بسرعة دكتورة وممرضة ودخلو اوضة ومحمد واسر وقفو برا
ياسين حط حور على السرير والدكتورة كشفت عليها
ياسين: هي كويسة صح
الدكتورة: عندها انهيار ياريت بلاش ضغط عليها ولا زعل انا ادتها حقنة مهدأ وشويا وهتصحا
ياسين: حاضر حاضر والدكتورة خرجت وقالت نفس الكلام لي اسر ومحمد وياسر
ياسر: انا هروح اجهز اجرأت الدفن وراجع
اسر: تمام وانا جاي معاك محمد خليك هنا
محمد: مردش اصلآ اسر وياسر مشيو من جنب الاوضة
ومحمد خبط على الباب
ياسين قعد جنب حور ومسك ايدها والباب خبط
ياسين: ادخلي
محمد دخل: هي كويسة صح
ياسين: ايوآ
محمد: ممكن اقعد جنبها انا خايف تروح هي كمان اه معرفهاش بقالي كتير بس الايام اللي كانت معانا فيها اتعلقت بيها اووي
ياسين بشفقة: اقعد هي اختك فا عادي محمد قعد جنبها وياسين خرج عشان حس ان محمد عايز يتكلم حتة لو حور مش سمعا
محمد اول ما ياسين خرج عيط: انا عارف اني مينفعش اعيط بس والله مش قادر هي كانت بتحبك اوووي يا حور كانت عايزاكي جنبها اخر فترة يا حور كانت بحبك اووي كانت بتحكيلنا عنك عل طول وحتى لما ياسين كان بيجب صور ليكي عشان يوريهالها عشان تفرح بس هي خلاص راحت يا حور سابتنا ومشيت وقعد يعـ.ـيط
حور صحيت على صوت عـ.ـيا.ط محمد وقامت
حور بدmـ.ـو.ع: انت بتعيط ليه هي عايشة متخفش
محمد مسح دmـ.ـو.عها: خلاص يا حور اهدي وادعيلها
حور: متقولش كدا هي عايشة صح
محمد حـ.ـضـ.ـن حور: الله يرحمها يا حبيبتي خلاص متعيطيش هتتعبي
حور فضلت تعيط بصوت عالي اوووي
ياسين بعد ما خرج قابل اسر
اسر: حور عاملة اي
ياسين: كويسة الحمدالله انتو خلصتو اجرأت الدفن
اسر: ايوآ وكمان ساعتين هتدفن
ياسين: تمام تكون حور فاقت شويا فون ياسين رن
ياسين رد: اي يا ادهم
ادهم: انت فين اتأخرت يعني
ياسين: مش جي النهاردة
ادهم: ليه انت فين
ياسين: في المستشفي
ادهم: ليه انت كويس
ياسين: انا كويس بس مامت حور اتوفت واحنا في المستشفي
ادهم: الله يرحمها طب حور عاملة اي
ياسين: جالها انهيار والمفروض انها نايمة دلوقتي
ادهم: تمام
ياسين: ادهم معلش عايزك تروح على الاقصر تقولهم عشان كمان ساعتين وهيدفنو
ادهم: تمام بس نيجي على فين
ياسين: ثواني كدا
ياسين لي اسر: اسر هتدفنو فين
اسر: في مقابر عيلة النصار في****
ياسين: تمام وكمل مع ادهم هيدفنو ****
ادهم: تمام هنبقا هناك سلام
ياسين: سلام وقفل
ياسين كان لسة هيتكلم مع اسر بس سمع صوت عـ.ـيا.ط حور فا دخل بسرعة لقاها.
ياسين بصدmة حووور
↚
وقعدو وبدأو اكل ياسين فونو رن
ياسين: الو
...: الو
ياسين: هو انت عايز اي يا اسر مش قولتلك ابعد عننا نهائي
اسر بخـ.ـو.ف: ياسين ماما تعبانة جدآ والمفروض انها تعمل العملية دلوقتي بس هي مش راضية تدخل اوضة العمليات الا لما تشوف حور بالله عليك خلي حور تيجي
ياسين بصدmة: طيب طيب اي عنوان المستشفي
اسر: تمام العنوان******
ياسين: تمام مسافة السكة سلام وقفل
ياسين: حور يلا تعالي معايا
حنان: انت كنت بتكلم مين ومستشفي اي اللي كنت بتقول عليها
ياسين: هناء في المستشفي وتعبانة والمفروض تعمل العملية دلوقتي بس هي مش راضية تدخل اوضة العمليات الا لما تشوف حور
حور عيطت: يلا ي ياسين بسرعة بالله عليك
ياسين: يلا ومشيو
حنان: ربنا يشفيها
ملك وسيف واسماء: يارب
عند اسر وهناء في المستشفي
هناء بتعب: حور جاية صح
اسر: ايوآ والله جاية
محمد بدmـ.ـو.ع: ماما بالله عليكي وافقي انك تدخلي اوضة العمليات
هناء: لا عايزة اشوف حور الاول مش يمكن امـ.ـو.ت
محمد واسر: بعد الشر عليكي
عند حور في العربية بتعيط جـ.ـا.مد
ياسين: حور ممكن تهدي هتبقا كويسة متقلقيش
حور: انا مش عيزاها تسيبني تاني ي ياسين
ياسين: خلاص يا حور انشاء الله خير
حور: يارب
بعد نص ساعة وصلو المستسفي نزلت حور وياسين
ياسين سأل على اوضتها وعرف وطلعو فوق بسرعة
حور اول ما شافت محمد محد جري عليها وحـ.ـضـ.ـنها
محمد: ماما هتروح ياحور انا خايف عليها اووي
حور: بأذن الله خير هي فين
محمد: في الاوضة دي ادخللها حور دخلت وياسين دخل وراها حور راحت جنب حنان ومسكت ايدها وباست دmاغها
حور: ماما حبيبتي انا جيت اهوو
هناء فتحت عينها بتعب: حور حبيبتي سامحيني ياروحي والله انا نـ.ـد.مت انب بعدتك عني كل السنين دي
حور: حبيبتي متكلميش كدا هتتعبي يلا عشان تعملي العملية وتبقي كويسة انشاء الله ياماما
ياسين لممرضة: روحي خليهم يجهزو اوضة العمليات وخلي الدكتور يجي
الممرضة: حاضر وخرجت
هناء: ياسين
ياسين قرب منها: نعم
هناء: خلي بالك من حور حور بتحبك اووي لدرجة انها كانت بتعيط عليك لما كانت مسافرة عندنا واه صح اسر مطلبش ايد حور انا قولت دا عشان تعترف لي حور بحبك واقول لحنانان حور ملهاش ذنب في اللي عملتو انا فيها زمان واني اسفة
الدكتور دخل: ممنوع الكلام واداها حقنة هناء نامت في ساعتها
حور: مالها هي هتبقا كويسة صح
الدكتور بحـ.ـز.ن: هي في المرحلة الاخيرة ونسبة نجاتها 7%بس فا ربنا يستر ادعولها ومشي والممرضين خدو هناء على السرير المتحرك وخرجو
حور بعـ.ـيا.ط: هي هتمشي تاني وهتبعد عني انا والله سمحتها و مش عايزها تبعد عني تاني ي ياسين
ياسين حـ.ـضـ.ـن حور: طيب ممكن تهدي هي بأذن الله هتبقا كويسة حور وياسين خرجو من الاوضة
حور قعدت جنب محمد وياسين واقف واسر وياسر واقفين جنب اوضة العمليات
فون ياسين رن ياسين رد
سيف: الو يا ياسين حور عاملة اي ومامتها كويسة
ياسين بعد شوية: مامتها في اوضة العمليات ونسبة خروجها عايشة7%بس وحور منهارة عـ.ـيا.طة
سيف: طب ماما وملك واسماء عايزين يجو
ياسين: لا مش دلوقتي هبقا ارن عليك انا واقولك
سيف: تمام خلي بالك من حور سلام وقفل
رجع تلني ياسين وقف معاهم
عند سيف وملك
ملك: ها قالك اي
سيف: قالي لا متجوش دلوقتي وان نسبة خروجها عايشة 7%بس يعني... وسكت
منال بشمـ.ـا.تة: احسن يلا في داهية يارب تمـ.ـو.ت
حنان: حـ.ـر.ام يا منال كدا
منال: انا قايمة طلعة اوضتي وطلعت
حنان وانا هطلع ارتاح شويا
في المستشفى وبعد سعات دكتور خرج كلهم جريو عليه ياسر: ها هي عاملة اي دلوقتي
الدكتور بأسف: البقاء لله. الجملة وقعت عليهم زي الصاعقة اسر مسك الدكتور ضـ.ـر.بو انت بتقول اي انت اتجننت ياسين بعد بين الدكتور و اسر
ياسين كان لسة هيتكلم مع اسر بس سمع صوت عـ.ـيا.ط حور فا دخل بسرعة لقاها حـ.ـضـ.ـنا محمد والاتنين بيعـ.ـيطو
ياسين قرب منها ومحمد خرج حور من حـ.ـضـ.ـنو
ياسين: حور ممكن تهدي ادعيلها احسن من كل دا يا حور
محمد: ايوآ يا حور ادعلها وسامحيها
حور بعـ.ـيا.ط: والله سمحتها بس هي راحت خلاص مش هتبقا معايا قالتلي هعوضك بس مشيت تاني
ياسر دخل: خلاص يا حور الله يرحمها يلا عشان هنروح ندفن ياسين سند حور وكان جنبها وخرجو من المستشفي واتجهو للمدافن
ـــــــــــــــــ بقلم may Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ادهم رن على سيف
سيف: الو يا ادهم عامل اي
ادهم: انا تمام وانت
سيف: كويس
ادهم: طب مامت حور اتوفت وياسين بيقواكم اجهزو وانا هاجي اخدكم على المدافن كمان نص ساعة
سيف: حاضر هنكون جاهزين
ادهم: تمام سلام وقفلو وادهم راح يلبس.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم may Abdo ـــــــــــــــــ
سيف خرج من اوضتو ولقا مامتو والكل نزلو تحت
سيف: ماما ياسين بيقولكم اجهزو عشان هنروح المدافن
حنان: لي يابني
سيف: مامت حوى اتوفت وهيروحو يدفنوها وادهم هيجي ياخدنا
حنان: لا حول ولا قوة الا بالله الله يرحمها يلا نلبس
منال: لا انا مش هاجي عشان تعبانة
ايمان: وانا هقعد مع ماما
حنان: وانتي يا اسماء
اسماء: لا انا هاجي معاكم
حنان طب يلا طلعو لبسو كلهم و بعد وقت نزلو تانی
لابسین اسود و ادخم وصل
ادهم: جـاهزین
جنان: اه یلا وخرچو کلهم من الاقصر ورکبو کلهم عربیه ادهم واتجهو الی المدافن
_________ بقلم may Abdo _____________
عند حور ویاسین
راکبین العربیه بتاعت یاسین
یاسین راکب مکان السواق حور راکبه جنبو
ویاسز واسر ومحمد راکبین فی عربیه اسر
وبعد شویا وصلو المقابر وکانت عربیه ادهم
وحور نزلت من عربیه یاسین واسماء و حور وملک راحو عندها
ملك و حنان و اسماء: حور البقاء لله الله یرحمها
حور مکلمتش:
وبعد شویا تم دفن وخرجو من المقابر و حور متکلمتش
محمد: هتیجی معانا
سیف: وانت مین بقا
محمد بص ومردش علیه ولف تانی لی حور
محمد: ها یا حور هتیجی
سیف: هو انت اطرش ومش بتسمع ولا ای
محمد: وانت مالک انت
سیف: هو ای اللی وانا مالی دی
حور بتعب: بس انت وهو بقا اسکتو شویا سیف دا محمد اخویا محمد دا سیف ابن عمی
سیف: تمام یلا ارکبو
محمد: ها یاحور هتیجی ولا لا
یاسین: هتعملو عزا یا محمد
اسر جه: لا هی قالت مصاریف العزا هنعمل بیها عمل خیری احسن.
یاسین: یبقا کدا حور هتروح معانا عاادي عشان البنات و ماما یبقو معاها الایام الچایه
اسر: تمام اللی تشوفو سلام ورکبو کلهم العربیات ومشیو فی عربیه یاسین راکبه حور ویاسین وحنان سوا وملک وسیف واسماء و ادهم عربیه
وبعد وقت کبیر وصلو الاقصر ونزلو وکانت حور نامت
حنان: صحیها یا یاسین
یاسین: لا یا ماما انا هشیلها
حنان: بس
یاسین: بس ای ماحنا مکتوب کتابنا یعنی مش حـ.ـر.ام
وشالها ودخل بیها الاقصر وطلعها اوضتها ونایمها ونزل تانی وکانو ادهم و ملک وسیف وحنان واسماء قاعدین
ملک: هی کویسه
یاسین: مش عارف هی نامت واحنا فی الطریق
سیف: الله یکون فی عونها اکید زعلانة
یاسین: ایوآ الله یرحمها بقا
حنان: یارب یا بني
یاسین: ماما ینفع تتعملی مع حور کویس الایام دی بس
منال وهی نازله: قصدک ای ی یاسین ان امک مش بتکره حور هی لحقت
حنان: منال کفایه اووی کدا مش وقتو کلامک دا
منال: انتی بتقولی ای یا حنان نسیت دی بـ.ـنت مین
حنان: حور بـ.ـنت هناء اه بس تربیت حنان یعنی بـ.ـنتی انا اللی اتعبت فی تربیتها وشکلی فعلٱ نسیت مین حور یا منال وانا غلطانة
ملک: ایوا یا ماما یا عسلیة
حنان: ملک عیب کدا
ملک: اسفة یا ماما
ادهم: احم طیب یاسین انا ماشی سلام
یاسین: طیب لما توصل رن علیا
ادهم: تمام ومشي
اسماء: ماما احنا هنمشی انت
منال: مش عارفة هنتفق انا وخالتک علی میعاد عشان یاسین یتقدm لي اختک
ملک: انا طالعة اوضتی احسن
سیف: وانا وطلعو
منال: ها قولتی ای یا حنان
حنان: مش دلوقتی حور هتزعل
منال: یعنی امتا نقول کمان شهر یعنی
حنان: هشوف یا منال هشوف
یاسین: ماما انا طالع فوق انام شویه
حنان: ماشی یابنی یاسین طلع
حنان: انا طالعه ارتاح دلوقتی
منال: اطلعی
ایمان: ماما خالتو کدا شکلها هتبقا فی صف حور
منال: عشان لسه البت امها میتة فا اکید هتبقا فی صفها یا زفتة انتی اخرسی بقا خلینی افکر
اسماء: هو انتو ازای کدا حزام علیکم سیبوها فی حالها
منال: طب ورینی یا ام سیبیها فی حالها هتخلی حبیب قلبک ازای یحبک او یفکر فیکی حته من غیر خططی
اسماء: لو الحب هیبقا بآذیت الناس فا انا مش عایزا الحب دا یا ماما سابتهم وطلعت
ایمان: ماما انا طالعة اوضتی
منال: وانا کمان طالعة
وکل واحد طلع اوضتو
__________ بقلم may Abdo__________
عند یاسین فی اوضتو خد دش وخرج حاول ینام کتیر بس مقدرش ینام فونو رن
یاسین: الو یا ادهم وصلت
ادهم: ایوآ وصلت کدا مش هینفع تیجی الشرکة بکرا
یاسین: لا هقعد مع حور الیومین دول وای ورق مهم عایز امضا ابعتو امضیه
ادهم: دا اللی کان هیحصل یلا سلام
یاسین: سلام وقفل وفضل قاعد بیفکر فی حور وانها اتعلقت بی مامتها جدآ فی الفترة الاقصیرة
ـــــــــــــــ بقلمmay Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور صحیت لقت نفسها نایمه عل السریر
فی اوضتها حور قامت وعیطت لما افتکرت ان مامتها خلاص مـ.ـا.تت بعد مارجعت عشان تعیش معاها
ودخلت اتوضت وصلت وهی بتصلی الباب خبط
ــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم می ــــــــــــــــــــــــ
یاسین زهق قام خرج من اوضتو وراح علی اوضت حور خبط محدش رد خبط تانی بس برضو مردتش یاسین دخل وکانت حور بتصلی وبعد وقت حور خلصت صلاه ویاسین واقف مکانو
یاسین: حور انتی کویسه
حور: ایوآ یا یاسین فی حاجه
یاسین: لا مفیش اصلی یعنی
حور: خلاص
یاسین: ممکن اقعد معاکی شویا
حور: اتفضل
یاسین: حور عارف انو مش وقتو بس هو انتی بتحبینی ولا قولتی کدا وخلاص
حور: وبتسأل دلوقتی لیه یا یاسین
یاسین: عادی بسآل
حور: ایوآ بحبک یا سین هی ماما راحت
یاسین بمرح مصتنع: نهارک اسود یبقا بزمتک بعد بحبک تچیبی سیرةالمـ.ـو.ت
حور: انا اسفة
یاسین بحنیه: اسفه عل ای بس یا حور
حور: ولا حاجه ممکن تخرج عشان عایزة انام
یاسین: بتطردینی یا حور
حور: لا والله ابدآ بس انا عایزة انام ی یاسین
یاسین: حاضر یا حور لو عوزتی حاجة قولیلی تصبحی علی خیر
حور: وانت من اهل الخیر خرج یاسین من اوضت حور وراح اوضتو وحاول ینام اما حور فنامت تانی من کتر العیاط و الزعل
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم may Abdo ــــــــــــــ
مجههههههههههول
.. 1:حصل جدید
..2:لا مفیش جدید غیر ان مامت حور مـ.ـا.تت وبس
.. 1:حور لازم تکون معایا فی اقرب وقت
.. 2:طب ازای
.. 1اقوولک..............
↚عند حور نایمة حد فتح باب اوضتها ودخل ولمس شعرها حور صحیت بفزع
حور: ماما فی حاجة انتی کویسة
حنان: لا یا حبیبتی مفیش حاجة جیت اطمن علیکی
حنان قعدت جنبها
حور: بقالک کتیر مش بتدخلی اوضتی یا ماما
حنان: معلش یا حور انا عارفة انی دایقتک کتیر
حور: عادی یا ماما انا مزعلتش اصلآ
حنان: ماشی یا حبیبتی انا هروح انام
حور: ماما ممکن تفضلی معایا لحد مانام
حنان: نامی یا حور انا جنبک اهووو وقرآت لیها قرأن وبعد شویا حور نامت حنان قامت خرجت من اوضةحور وراحت اوضتها
ـــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــ
سیف کان صاحی ومش عارف ینام خرج برا اوضاو ونزل تحت یشرب دخل المطبخ لقا اسماء قاعدة
سیف: بتعملی ای
اسماء بصتلو: نسکافیه تشرب
سیف قعد: یاریت
اسماء عملت اتنین نسکافیه
اسماء: اتفضل
سیف: شکرآ
اسماء العفو انا طالعة
سیف: هتنامی
اسمآء: لا
سیف: طیب تعالی نقعد فی الجنینة شویا
اسماء: تمام وخرجو سوا قعدو برا
سیف: اسألک سؤال
اسماء: خیر
سیف: لیه اتغیرتی فجأة کدا
اسماء: فوقت کان لازم ابعد عن حیاتکم وعن خطط ماما و ایمان کفایة کدا
سیف: بما انک اتغیرتی ای رأیک نبقا صحاب
اسماء: اشطا
سیف: خلصانة یا زمیلی
اسماء: ههه لو یاسین سمع طریقة کلامک دی
سیف: ولا یقدر یعمل ای حاجة
اسماء: یخربیت الکدب یلا تصبح عل خیر
سیف: وانتی من اهلو
اسماء طلعت اوضتها وسیف کمان طلع اوضتو
ـــــــــــــــــــــــــــــ بقلم MayAbdo ـــــــــــــــــ
تانی یوم الصبح صحیو کلهم ونزلو معادة حور
یاسین: حور منزلتش
حنان: لا وقالت ملیش نفس اکل
یاسین: تمام جهزی اکل لیا ولیها هاکل معاها فوق
حنان: ماشی ی یاسین هخلیهم یطلعو الاکل
یاسین طلع وخبط عل الباب
حور.: تعالی یا ملک
یاسین دخل: منزلتیش تاکلی لیه یا حور
حور: مش جعانة
یاسین: لا لازم تاکلي یا حور
الباب خبط یاسین: ادخلی دخلت سعاد وهی معاها اکل
یاسین: شکرآ یا دادة
سعاد: العفو یا بنی وخرجت
یاسین: یلا یا حور عشان تاکلی
حور: یاسین صدقنی مش جعانة والله
یاسین شـ.ـدها من ایدها: یلا یا حور وقعدو سوا یاسین بیأکل حور وبیاکل
خور: خلاص ی یاسین انا هاکل
یاسین: ماشی یا حور یلا کلی
حور کلت بسیط جدآ وبعد وقت خلصو اکل
حور: یاسین ممکن اکلم محمد اطمن علیه
یاسین: اکید یا حور
حور: طب ممکن فونک عشان معرفش فین فونی
یاسین: اتفضلی یا ستی حور خدت الفون ورنت علی محمد وبعد وقت رد
محمد: الو مین
حور: انا یا حبیبی عامل ای
محمد: کویس یا حور وانتی
حور: تمام
محمد: مالک یاقلب اخوکی
حور مش عارفة اصدق انها راحت خلاص معأنی کنت زعلانه منها بس هی واحشتنی اووی
محمد: ادعیلها یاروحی
حور: الله یرحمها
محمد: اللهم امین ................ وبعد وقت قفلو سوا
حور: شکرآ یا یاسین
یاسین: العفو یاستی ها هتعملی ای
حور: هنام
یاسین: لا هتنزلی تقعدی معانا تحت شویا
حور: بس انا مش قادره وعایزة انام
یاسین: یلا یا حور هننزل
حور: یاسین قولت لا هنام وراحت عل سریرها ونامت
حور: اخرج واقفل الباب وراک یاسین بعصبیة خرج
ــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــ
تحت کانو خلصو اکل وقاعدین ویاسین نزل وقعد
حنان: حور اکلت یا یاسین
یاسین: ایوا یا ماما ونامت تانی
منال: حنان احنا هنمشی النهاردة وهنستناکم تیجو
حنان: بأذن الله
یاسین: انا قایم قبل ما اتشل
حنان: بعد شر علیکی یا بنی
منال: یلا یا بنات نطلع نلبس خلونا نمشی
قامو وطلعو
ملک: واخیرآ هیمشو
حنان: ملک عیب کدا
ملک: اوف حاضر
سیف: انا رایح الشرکة
حنان: ماشی یا بنی یاسین مشی
ملک: وانا طالعة اوضتی
حنان: ماشی یا ملک
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــ
.. 1:حور عاملة ای
.. 2:کویسة اهیی ها هتعمل ای لازم حور تبعد عن یاسین بأسرع وصت
.. 1:هی هتبعد وهو اللی هیبعدها کمان
..2:ازای بس یاسین بیحب حور
.. 1:ملکیش دعوة انتی انا هتصرف اقعدی واتفرجی یا ایمان هانم
ایمان:انا همش النهاردة من هنا
.. 1:معرفش اتصرفی واقعدی لازم یکون لیا عیون جوا الاقصر
ایمان: طیب طیب هحاول افضل یومین ولا حاجة
.. 1:تمام
ایمان: تمام سلام وقفلت
ایمان بشر: هدmرک یا حور عشان متقکریش تاخدی حاجة ملکی تانی ههههههههههه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــ
عند یاسین قاعد جالو رسالة فتحها لقا صور لی حور واقفة مع شاب یاسین اول ما شفها اتعصب وبقت الشیاطین کلهم قدامو وخرج من مکتبو بسرعة وطلع اوضت حور ورزع الباب ودخل
حور بخضة: ای فی ای حد یدخل کدا انت اتجننت
یاسین مسکها من شعرها: هو انتی لسه شوفتی جنان یا حور استنی بس
حور: یاسین سیب شعری فی ای انا عملت ای لکل دا
یاسین بغضب: مش عارفة عملتی استنی انا هوریکی یا حور وطلع موبیلو من جیبو ووراها الصور
یاسین: ها شوفتی عملتی ای یا حور ولا لا
حور بعیاط: یاسین اهدا هفهمک بس دا زمیلی فی الجامعة و کان عایز ورق المحاضرة مش اکتر یا یاسین
یاسین: وتقفی معاه لیه یا هانم ها ماشی یا حور انا هوریکی
ملک وحنان واسماء وایمان ومنال دخلو اوضت حور
حنان: یاسین انت بتعمل ای سیب شعر حور
یاسین: امی لو سمحت کلکو برا
حنان قربت منهم بتحاول تبعد شعر حور عن اید یاسین حنان: هو ای اللی برا بقولک سیب شعرها
یاسین بکل غضب ساب شعرها ملک واسماء راحو عند حور وحـ.ـضـ.ـنوها
حنان: یاسین انت اتجننت ای اللی عملتو دا
یاسین: اقل حاجة اعملها لما اشوف مراتی واقفة بتکلم شاب وحد کان مصورهم وبعتلی الصور اهوو الصور
ملک شافت الصور وبصوت عالی: فهد
یاسین: اهیی والهانم التانیة عارفا
ملک: ها لا لا معرفوش
حنان بجدیة: ملک مین فهد دا
ملک بتـ.ـو.تر: فهد زمیلنا فی کلیة بس
حنان: وانتی یا حور کنتی واقفة معاه لیه ومینن اللی صورکم
حور بتـ.ـو.تر: کان عایز منی ورق المحاضرة ومعرفش مین اللی صوررنا یا ماما
منال بخبث: زمیلک بس ولا حبیب الاقلب
حنان: منال لو سمحت انا بتکلم
یاسین: ماما لو سمحت ممکن کلکم برا
حنان: لا یا یاسین وانت عصبی کدا لا
یاسین: تمام متخرجوش وراح شـ.ـد حور من ایدیها وخرج بیها من اوضتها وراح اوضتو وقفل الباب ورا وحنان وملک واسماء خبطو عل الباب ومحدش رد
منال: سیبو یربیها
حنان: منال امشی من قدامی حالآ
منال وایمان مشیپ وهما فرحنین
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــ
عند یاسین وحور
یاسین: حور ولی اخر مرة بقولک مین فهد
حور بخـ.ـو.ف و تـ.ـو.تر: طب لو قولت مش هتضـ.ـر.بنی ولا هتعمل فیا حاجة صح یا یاسین
یاسین بغضب: قولی یا حور
حور: فهد زمیلی وکان فی فتره هو اقرب حد لیا و بعدین هو حبنی ولما اعترفلی انا رفضت وکنت انت ساعتها مسافر ولما رفضت فهد اتغیر بقا کل شویا انتی مش هتبقی لغیری انا بحبک وکلام دا بس انا بعدت عنو بشکل نهائی واللی یا یاسین صدقنی
یاسین بعصبیة وغضب:ضـ.ـر.ب حور بی الاقلم وشـ.ـدها من شعرها تانی بقا کل دا وانا معرش وهو کان اقرب حد لیکی یا حور لا وکنتو بتکلمو بعض انتی اتجننتی ماشی یا حور والله لوریکی یا حور ووووووو
↚یاسین بعصبیة وغضب ضـ.ـر.ب ايدو في الحيطة جـ.ـا.مد: بقا کل دا وانا معرش وهو کان اقرب حد لیکی یا حور لا وکنتو بتکلمو بعض انتی اتجننتی ماشی یا حور والله لوریکی یا حور
حور بشجاعة مصتنعة: انت اي بقا كل شوية تزعقلي وتهزقني كفاااية ي ياسين بقا انا تعبت
ياسين: هو انتي لسه شوفتي حاجة يا حور والله لهنـ.ـد.مك يا حور وهتشوفي
حور بشجاعة مصتنعة: مبقتش انـ.ـد.م ي ياسين بيه ولو عندك دm طلقني وسيبني امشي من هنا
ياسين بغضب: طـ.ـلا.ق اه عشان ترجعي لحبيب الاقلب من تاني يا حور
حور: قولت انا مش بحبو ولا كنت بحبو انت مبتفهمش
ياسين: لأسف كنت مبفهمش لما فكرتك بتحبيني
حور: تعرف انا فعلآ غلطانة ان حبيتك رغم قسوتك عليا وعصبيتك وزعيقك الدايم ليا وانا مش بتكلم
ياسين: لا وبتعلي صوتك عليا كمان
حور: صوتي علي عشان تعبت كفاية بقا لحد كدا
وكانت هتسيبو وتخرج ياسين شـ.ـدها من ايدها
ياسين: تعالي هنا انتي رايحة فين
حور: وانت مالك و اه صح انا همشي من الاقصر كلو
ياسين: اه عشان تروحي لحبيب الاقلب صح
حور بصوت عالي: قولت انا مش بحبو ولا كنت بحبو ي ياسين انا لما حبيت حبيت واحد ميستهالش
ياسين وقد جن جنونة: حور اخرسي بقا عشان متغباش عليكي وصوتك يوطا وانتي بتكلميني واه اعملي حسابك انك مش هتخرجي من الاوضة دي انتي فاهمة وسابها وخرج حور وقعت على الارض وعيطت
ــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــ
حنان اول مشافت ياسين خرج ملك واسماء دخلو لي حور وحنان بتكلم ياسين
حنان: ياسين انت عملت لي حور اي
ياسين: ولا حاجة بس وديني لو خرجت من الاوضة دي هي حرة والله يا امي لهتزعل حور من النهاردة هتفضل في الاوضة معايا وسابها ومشي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــ
عند حور كانت بتعيط مسحت دmـ.ـو.عها وقامت وقفت
حور لنفسها: والله لهتنـ.ـد.م يا ياسين وبكرا تشوف دخلت ملك واسماء
ملك: حور انتي كويسة
حور: ايوآ
ملك: ياترا مين اللي بعت الصور دي لي ياسين
حور: معرفش بس اللي بعت كان عايز يحصل مشاكل بيني انا وياسين ودا اللي حصل
اسماء: على فكرة والله مش انا ولا اعرف حاجة عن الموضوع دا اساسآ
حور: مين قال ان انتي دلوقتي المهم يلا نخرج من الاوضة دي انا مش طيقاها
حنان دخلت: لا يا حور انتي هتفضلي هنا في الاوضة دي زي ما ياسين قال اقصري الشر يا حور
حور: وانا مش خايفة يا ماما
حنان: وانا مش بقولك خايفة بس لازم حد فيكو يهدي شويا يا حور انتي عارفة ان ياسين عصبي
حور: لا بقا انا مش هفضل في الاقصر اصلآ
حنان: حور ممكن تهدي شويا وبعدين انتي عارفة ومتأكدة ان ياسين مش هيخليكي تخرجي برا الاوضة اصلآ فا اهدي وفهمي براحة يا حور
حور: حولت ومعرفتش ابنك خد ان يهزقني ويضـ.ـر.بني ويتحكم فيا وانا اسكت ومتكلمش
حنان: حور قولت اهدي بقا وفهمي براحة يا بـ.ـنتي مش كل شويا زعيق وخناق سوا
حور: حولت افهمو براحة بس هو زي مانتي شوفتي بس خلاص حور اللي كانت بتسكت مـ.ـا.تت وهيشوف
ملك: حور اسمعي كلام ماما و اهدي شويا
اسماء: ايوآ بظبط
حور: انا عايزة اروح اوضتي
ــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين خرج من الاقصر ولف بي العربية شويا ورجع تاني الاقصر وطلع اوضتو وسمع حور وهي بتقول حور: انا عايزة اروح اوضتي
ياسين: ماهي دي بقت اوضتك ولا اي
حور: لا انا مستحيل افضل معاك هنا انت اتجننت
ياسين بغضب: لسانك طول وانا ساكت يا حور لمي لسانك احسنلك
حنان: ياسين اهدي شويا وانتي يا حور اسكتي بقا
ياسين: ماما لو سمحت خدي البنات واخرجو برا
حنان: حاضر يا ياسين بس بلاش تتعصب
ياسين: حاضر خرجت حنان وملك واسماء
ياسين خد هدوم ودخل يا خد دش وحور قعدت
ــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــ
ايمان: الو
..: ها حصل اي
ايمان: يبقا انت اللي بعت لي ياسين الصور
..: عندك شك ولسة
ايمان: ههههه لعبتها صح يا فهد
فهد: ولسة هتشوفي
فهد: هت عـ.ـر.في بكرا بس استني وووووو
↚بحث عن
بحث عن
ايمان: الو
..: ها حصل اي
ايمان: يبقا انت اللي بعت لي ياسين الصور
..: عندك شك ولسة
ايمان: ههههه لعبتها صح يا فهد
فهد: ولسة هتشوفي
ايمان: طيب هتعمل تي
فهد: هت عـ.ـر.في بكرا بس استني
ايمان: لا انا عايزة اعرف دلوقتي
فهد: قولت لا
ايمان: لا لا المهم تخلصني من اللي اسمها حور دي بدل ماقــ,تــلها انت فاهم
فهد: جربي بس تعملي وتكوني مدفونة انتي فاهمة وقفل في وشها
فهد: اووووف بقا امتا تبقي معايا يا حور مش هتكوني غير ليا وبس وهتشوفي
ــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ايمان بعد ما قفل في وشها
ايمان: والله لوريك يا فهد معرفش بتحبوها على اي دي
منال دخلت الاوضة: بت انتي بتكلمي نفسك
ايمان: لا يا ماما
منال: طيب يلا مش هتجهزي
ايمان: لا خلينا يومين كمان يا ماما
منال: لا مش هينفع
ايمان: يا ماما لو مشينا من الاقصر حور هتخلي خالتي ترجع في كلامها
منال: يوووو طيب هشوف
ـــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــ
عند حور خرج من الحمام
حور: ممكن اعرف بقا اي سبب رافضك اني اروح اوضتي
ياسين: مانتي في اوضتك اهوو
حور: ياسين دي مش اوضتي ومش هتكون حتة لو سمحت خليني اروح اوضتي
ياسين: حووووور ممكن تخرسي شويا
حور: لا مش هخرس انا مش شغالة عندك انت هتأمرني وانا انفذ انت فاهم
ياسين: وانا مأمرتكيش يا حور عشان دا مكانك الطبيعي ولا انا غلطان
حور: لا غلطان يا ياسين وانا قولت دي مش اوضتي ولا دا مكاني ولا هيبقا انا عمري مفضل مع حد طول الوقت بيزعق ويأمر و يشك كمان يا ياسين بيه
ياسين بزعيق: بشك انا مشكتش فيكي انا بس غيرتي عمتني يا حور جربي انتي كدا تشوفيني واقف مع واحدة ولما تيجي تسأليني ارد عليكي واقول زميلتي واقرب واحدة ليا هتعملي اي اكيد هتقولي عادي عشان انتي محبتنيش ربع الحب اللي بحبهولك يا حور وبعدين المفروض اكون انا اقرب حد ليكي مش واحد غريب يا حور وفي الاخر انا اللي غلطان
حور: تكون ازاي اقرب حد ليا و انت طول الوقت عصبية وزعيق وطول الوقت بتأمر فيا انت عل طول كنت بتخـ.ـو.فني منك ولحد دلوقتي بخاف منك يا ياسين
ورغم خـ.ـو.في منك لأسف كنت بحبك
ياسين: ت عـ.ـر.في انا هتخمد عشان مفيش فايدة من الكلام معاكي يا حور هتفضلي طلعيني انا اللي غلطان
حور: ياسين هات المفتاح بتاع الاوضة خليني افتح واروح اوضتي انا مش هفضل هنا
ياسين: لا يا حور واتفضل اقعدي في اي مكان عشان عايز انام شويا
حور: والله انت مستفز ياسين مردش عليها وهي قعدت على الكنبة اللي في الاوضة
ـــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حنان وملك واسماء بعد ماخرجو من الاوضة
ملك: ماما تفتكري ياسين هيعـ.ـا.قب حور
حنان: لا مفتكرش بس عايزة اعرف مين اللي عمل كدا
اسماء: خالتو انا عارفة ان انتو شاكين فيا بس والله انا معرفش حاجة عن الموضوع دا
ملك: لو انا شاكة فيكي 1%كنتي زمانك في المستشفي
سيف جه: مين اللي شاكك في مين وانتو واقفين كدا ليه في اي
ملك: احكيلك انا تعالى
حنان: انا داخلة اوضتي
سيف: تعالو احكولي في اي
ملك واسماء قعدو وهو كمان قعد ملك حكتلو كلو حاجة حصلت في غيابو
سيف: مين اللي عمل كدا وجاب الصور منين اصلآ وبعدين مين فهد دا انا اول مرة اسمع عنو
ملك: احم اصلي يعني دا كان زميلنا انا وحور في الكلية
وهو حب حور وحور لما عرفت بعدت عنو
سيف: وانتو من امتا بتكلمو حد متعرفوش
ملك: انا هروح اوضتي عشان فوني بيرن يلا باي وجريت على اوضتها
سيف: والله حلال اللي ياسين بيعملو فيكو يا حور انتي وملك
اسماء: حـ.ـر.ام عليك دي حور خدت ضـ.ـر.ب
سيف: ازاي ياسين يضـ.ـر.ب بـ.ـنت
اسماء: انا هروح اجهز شنطتي
سيف: هتسافرو
اسماء: ايوآ هنسافر شويا كدا
سيف: طب متخليهم هما يرجعو وانتي خليكي يومين
اسماء: لا كفاية قعاد هنا لحد كدا بعد اذنك وطلعت
سيف: هو انا ليه زعلت لما قالت انهم هيمشو وقام طلع اوضتو
ـــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــ
عند ملك اول ما طلعت فونها رن
ملك ردت: الو
ادهم: واحشتني
ملك:….
ادهم: ملك انتي نمتي ولا اي مبتروديش ليه
ملك: لا
ادهم: طيب مال صوتك بتنهجي ليه
ملك: كنت بجري من سيف
ادهم: سيف ليه
ملك ببرأة حكتلو كل حاجة وان سيف زميلهم
ادهم بغيرة: نعم وانتي ت عـ.ـر.في منين عشان تكلمي اصلآ
ملك: كان زميلنا في اي
ادهم بعصبية: لا مفيش حاجة يا هانم
ملك: يوووو هتبقا انت و هما كدا كتير وبعدين انا مكنتش بكلمو حور بس مش انا
ادهم: ملك اقفلي عشان مطلعش عليكي عصبيتي وغضبي كلو وساعتها هتشوفي وشي تاني انتي حرة وقفل في وشها
ملك: يووووووه بقا مالهم دول شكل كدا ادهم هيوريني ايام سودا
ــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــ
عند حور قعدة مكانها وكان ادهم عامل نفسو نايم
حور بزهق: ياسين ياسين
ياسين: نعم
حور: انا عايزة اروح عند ملك
ياسين: لا طول منا هنا تكوني هنا
حور: لا بقا كدا كتير اوووي بقولك هات المفتاح
ياسين ببرود: لا يا حور وقام من علة السرير
ياسين: ممكن بقا نتكلم بجد
حور: مفيش كلام بينا يا ياسين
ياسين: لا في انا عايز اعرف مين فهد ومين اللي صوركم وانتي بتحبي ولا لا يا حور
حور: مين فهد زميلي في الكلية مين اللي صورنا معرفش والله وبحبو ولا لا فا لامش بحبو ولا حبتو قبل كدا اصلآ هو اللي بيحبني وبس
ياسين بيحاول يبقا هادي: طيب وصور اللي شوفتها يا حور كدب
حور: لا الصور مش كدب انا فعلآ كنت واقفة معاه سعتها عشان اديلول المحاضرة بس معرفش مين صورنا بس
ياسين: ماشي يا حور هعمل نفسي مصدق
حور: انت حر تعمل نفسك مصدق او تصدق او متصدقش حاجة ترجعلك ممكن بقا تفتح الباب عايزة اخرج لو سمحت
ياسين: تمام انا هفتح عشان نازل المكتب تحت وقبل مطلع تكوني هنا سامعة يا حور
حور: اه اه انشاء الله بس افتح
ياسين: ماشي يا حور وفتح الباب وحور راحت اوضت ملك وياسين نزل تحت
ــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــ
ياسين بعد ما دخل المكتب رن على ادهم
ياسين: ادهم هبعتلك صورة واسم حد عايز كل حاجة عنو وارقبو كويس
ادهم بغيرة: فهد زفت صح
ياسين: هو انت اي اللي عرفك
ادهم: كنت بكلم ملك وجابت سيرتو ولما سألتها قالتلي زميلي والله همـ.ـو.ت واولع فيها بس هعمل اي بتنيل بحبها
ياسين: اخرس يا زفت
ادهم: ياسين انت مش واخد بالك من حاجة
ياسين: اي
ادهم: ان الصور ما تبعتتش غير لما اعترفتو انكم بتحبو بعض
ياسين: قصدك انها مقصودة عارف لا وخد دي كمان حد من الاقصر بيساعدو بس هو مين مش عارف لسه بس هعرف قريب اوووي
ياسين: بظبط
ادهم: طب هتعمل اي
ياسين: ………..
ـــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــ
عند حور اول ما خرجت من اوضة ياسين جريت على اوضت ملك حور بصدmة: مللللك
↚عند حور اول ما خرجت من اوضة ياسين جريت على اوضت ملك حور بصدmة: مللللك
ملك: اي يا حور
حور: مالك قعدة كدا ليه
ملك: ادهم شكلو عيولع فيا
حور: ليه
ملك: اصلي انا قولتلو موضوع فهد
حور: لا مش هيعمل حاجة مخفيش
ملك: متأكدة اوووي كدا ليه
حور: مش مهم المهم الصور دي مين اللي صورها او مين اللي بعتها لي ياسين
ملك: انا برضو عايزة اعرف بس مش جاي في دmاغي حد معين
حور: كدا ياسين مش هيخليني اروح الجامعة تاني انا مش عارفة المصايب دي بتيجي منين الاول ماما اتوفت ودلوقتي موضوع فهد ربنا يستر في اللي جاي بقا
ملك: يارب المهم هتعملي لي هتفضلي في اوضة ياسين
حور: مش عارفة
ملك: حور بما اننا مش بنروحو الجامعة ولا بنحضر تفتكري هننجح
حور: هههههه ننجح اي بقا أنسي دا في الاحلام
ملك: عل رأيك يا اوختي
وفضلو يكلمو. .......
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــ
عند اسماء كانت في اوضتها
منال دخلت: اسماء احنا هنفضل هنا يومين
اسماء: ليه يا ماما
منال: لا هنفضل يومين عندك مانع
اسماء: يبقا انتو السبب صح حـ.ـر.ام عليكو بقا
منال: بت انتي اخرسي اي اللي غيرك مش كنتي معانا عشان تجوزي حبيب الاقلب سيف اللي مش بيعبرك
اسماء: اديكي قولتي كنت اما دلوقتي لا عشان الحب مش عافيه يا ماما انا معرفش انتي بتكرهي حور اووي كدا ليه حـ.ـر.ام عليكي
منال ضـ.ـر.بتها بي الاقلم: انتي تخرسي خالص وبعدين احنا ملناش دعوة بي موضوع الصور دا
اسماء: بطلي كدب بقا انا زهقت منكم وجريت على برا
وسابت منال في الاوضة
منال: ماشي يا اسماء انا هوريكي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــ
عند سيف كان خارج من اوضتو وكان باب اوضت اسماء مش مقفول اووي وسمع كل حاجة واسماء وهي خارجة خبطت في كتفو
اسماء: سيف وجريت على تحت
سيف راح وراها وهي نزلت الجنينة الاقصر وكانت هتخرج من البوابة سيف شـ.ـدها من ايدها
سيف: انتي رايحة فين
اسماء بدmـ.ـو.ع: ملكش دعوة يا سيف سيبني اخرج اتمشا شوية لو سمحت
سيف:نتمشا حاضر انما تتمشي لوحدك لا ممكن تهدي بقا شويا مش احنا صحاب بعد شويا اسماء هديت شويا
سيف: تعالي بقا نقعد شويا سوا نتكلم ماشي
اسماء: اوك
سيف: بصي بقا مش هكدب عليكي واقولك اني مسمعتش حاجة او اني عرفت انك بتحبيني مثلآ
اسماء: سيف انا عارفة انك يتحب تاليا صحبت حور رينا يسعدكم و انسا كلامي دا خالص اكنك مسمعتهوش اصلآ و انا هحاول انسا حبي ليك معأنو صعب بس الايام بتنسي
سيف: انا مش هكدب عليكي انا ايوآ كنت معجب بي تاليا وكنت مفكر نفسي بحبها بس اللي بيحب حد بجد مش بيفكر في غيرو حتة وانا معجب بي تاليا انتي مكنتيش بتروحي من دmاغي يا اسماء انا بحبك و من زمان اووي كمان بس اسلوب وطريقتك زمان كانت مخلايني ابعد كنت مفكر اني عايزة تجوزيني بس عشان الفلوس فا دا كان سبب بعدي عنك بس وبعد ما اتغيرتي كنت ناوي اكلم ياسين واني اطلبك بس اديكي شوفتي المشاكل اللي حصلت
اسماء: ها
سيف: هو اي اللي ها بقولك بحبك
اسماء: اكيد انا يا بحلم يا بهلوس اكيد
سيف بضحك: لا ولا بتحلمي ولا بتهلوسي
اسماء: يعني انت بجد اعترفتلي ولا انا بحلم
سيف: نهار اسود بت فوقي كدا انا بحبك
اسماء اتكسفت: وجريت على جوا وطلعت اوضتها وكانت فرحانة اووي
اما سيف فا فضل واقف مكانو بيضحك عل. ردة فعل اسماء ويعدين طلع اوضتو
ـــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين خلص كلام مع ادهم وقام خرج من مكتبو وطلع اوضتو ملقاش حور راح اوضت ملك
ــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــــ
ملك: حور انتي بتحبي ياسين
حور: بحبو اوووي يا ملك بس ديمآ في حاجة تبعدنا عن بعض اذا كانت خالتك وجوازو من ايمان اللي هيمـ.ـو.تني ولا عصبيتو عليا كل شويا وتحكمـ.ـا.ت و اوامرا ديمآ وخـ.ـو.في منو بس بحبو اووووووي والله
ياسين: ها واي كمان
حور بصدmة لفت وشها لنحية الصوت: ياسين
ياسين: ايوآ انا يلا كملي يا حور
حور بتـ.ـو.تر: ها اكمل اي
ياسين: اللي كنتي بتقولي
حور: انا مكلمتش اصلآ صح يا ملك
ملك: لا اكلمتي
حور: اهو اديك سمعت اني مقولتش حاجة
ياسين بضحك: المهم يلا على اوضتنا
حور: بس انا مش بحب انام غير في اوضتي
ياسين شـ.ـدها من ايدها: يلا يا حور واتجهو الي اوضتهم. حور: ياسين ممكن انام في اوضتي
ياسين: حور دي اوضتك خلاص
حور بغيرة: النهاردة اوضتي وبكرا اوضت ايمان هانم
ياسين: لا هي اللي هتفضل في الاوضة دي وفي قلبي حور و بس ومفيش غيرك يا ست البنات كلهم
حور بسخرية: هه خلصت كدب
ياسين: بس انا مش بكدب يا حور وانتي عارفة
حور: هعمل نفسي مصدقة كلامك بس والله يا ياسين لو اتجوزت ايمان لهكون سيبالك البيت ورفعة عليك قضية خلع وبعد اطلق منك هتجوز غيرك بكل بساطة
ياسين بكل غضب وعصبية ضـ.ـر.ب ايدو جـ.ـا.مد في حيطة وكانت في برواز صغير اتكـ.ـسر وعور ياسين وجابت دm ياسين: اقسم بالله يا حور لو الكلام دا اتعاد مرة تانية لهتشوفي ايام سودا ورحي بقا اتخمدي قبل مادفنك مكانك
حور بشجاعة مصتنعة: طيب افتح لي الباب خليني اروح اتخمد
ياسين: حوووور السرير اهو روحي اتمخدي واخرسي
حور: اووووف وانت هتنام فين
ياسين: ملكيش دعوة
حور ولسة هترد شافت الدm اللي في ايد ياسين: ياسين ياسين ايدك بتجيب دm
ياسين: ملكيش دعوة وغوري بعيد عن وشي قولت
حور بدmـ.ـو.ع: طب وريني ايدك وشـ.ـدت ايد ياسين وفضلت راخة جاية في الاوضة بتدور على علبة الاسعافات الاوليه وياسين بيبتسم على برأتها وحبها لي وانها اول ما شافت ايدو خافت عليه
ياسين: حور اهدي كدا هو جـ.ـر.ح سطحي و العلبة في درج اللي جنب السرير
حور: طيب طيب تعالى وشـ.ـدتو وقعدتو على السرير وطلعت علبة الاسعافات وبدأت تضف مكان الجـ.ـر.ح وبعد شويا نضفت الجـ.ـر.ح ولفتو بي الشاش وكل دا وياسين بيبص عليها وفرحان انها خايفة عليه
ياسين: خلاص يا حور بقيت كويس وبعدين الجـ.ـر.ح سطحي مش محتاج كل الخـ.ـو.ف دا اهدي بقا
حور: حاضر ممكن بقا المفتاح اروح انام في اوضتي
ياسين: لا يا حور دي اوضتك خلاص وقام خد هدوم ودخل الحمام يغير وحور راحت على الكنبة وفضلت قعدة لحد ما نامت وبعد شويا ياسين خرج وشاف حور نايمة شالها ونيمها على السرير وغطاها كويس وراح هو على الكنبة ونام
ــــــــــــــ عند ملك ـــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد ما حور خرجت من عندها مسكت فونها ورنت على ادهم وبعد ثواني ادهم رد
ادهم: خير
ملك: انت لسه زعلان مني صح بس والله كان زميلنا وزي اخونا بس انت وسيف وياسين مكبرين الموضوع
ادهم: والله احنا اللي مكبرين الموضوع يا ملك طيب وادي اهو طلع بيحب حور احمدي ربنا ان ياسين مكـ.ـسرش دmاغكم وت عـ.ـر.في انا مش هحاسبك دلوقتي ولا هكلم اصلآ بس لما تبقي مكتوبة على اسمي وفي بيتي هيبقا في كلام تاني خالص وابقا اسمع بس يا ملك حاجة زي كدا تاني والله هولع فيكي ساعتها وانا هكلم ياسين نقرأ فاتحة ونلبس دبل وكتب الكتاب كمان اسبوعين وقفل
ملك بصدmة: دا قفل في وشي وبعدين مينفعش دي مامت حور لسه مـ.ـيـ.ـتة لا دا شكلو اتجننن والله وراحت نامت
ــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــ
تاني يوم الصبح صحيو كلهم عند ياسين
حور صحيت
حور: ياسين يااسين
ياسين صحي: اي يا حور
حور: عايزة مفتاح الباب عشان اروح اوضتي
ياسين: مسمعتيش عن جملة صباح الخير
حور: لا اخلص بقا
ياسين طلع المفتاح من جيبو: خدي يا حور وخلي حد ينقل معاكي هدومك لا وضتي النهاردة
حور خدت المفتاح وخرجت ومردتش عليه ياسين قام دخل اخد دش ولبس وخرج من اوضتو ونزل
↚حور دخلت اوضتها خدت دش ولبست ونزلت
كان الكل تحت وياسين معاهم في اوضت السفرة
حور: صباح الخير
الكل معادة منال وايمان طبعآ: صباح النور وقعدت وبعد وقت خلصو اكل وخرجو كلهم قعدو برا
ودخل حد من البوابة: حووووووور
حور بصت اتجاه الصوت وقامت بسرعة حـ.ـضـ.ـنتو
حور: حبيبي عامل
محمد: الحمدالله وانتي عاملة اي واحشتني اووي ليه مكنتيش بتسألي اليومين اللي فاتو
حور: معلش والله يا قلبي كان في شويا مشاكل تعالى ادخل وشـ.ـدتو من ايدو ودخل ياسين قامو وسلم عليه
كانت منال وايمان ميعرفوش دا مين عشان محضروش الجنازة منال: الله الله وكمان جايبة حبيب الاقلب لحد هنا اي البجاحة دي
محمد بصلها بقرف: مين دي واي اللي هي بتقولو دا
ياسين: خالتي محمد اخو حور فا يريت تسكتي شويا دا لو سمحت يعني
منال بغـ.ـيظ: ماشي يا ياسين وقعدت مكنها تاني
حنان: اهلآ يابني نورتنا والله اتفضل اقعد كل معانا
محمد: لا شكرآ يا طنط انا جاي اخد حور بعد اذن جوزها طبعآ لو معندوش مانع
حور: ياسين اكيد مش عندو مانع هطلع البس وانزلك هوا طلعت حور ومحمد خرج يستناها في العربية وياسين عينو احمرت من الغضب وطلع ورا حور
سيف: ربنا يستر كدا حور عدت الخطوط كلها بأنها تحط ياسين تحت الامر الواقع وهو اكيد مش هيزعل اخوها وبذات انو لسة من فترة عارف ان ليه اخت
ملك: الله يرحمك يا حور كنتي غالية علينا كلنا والله
اسماء: انتو بتقولو كدا ليه فيها اي يعني هي حبا تخرج مع اخوها مش فاهمة
سيف: لا فيها ياسين كان ممكن ميوافقش بس وافقت وحطتو قدام الامر الواقع
اسماء: انتو مبالغين في الموضوع شويتين
سيف: مبالغين ت عـ.ـر.في يا اسماء انا لو مراتي فكرت في يوم وعملت نفس حركت حور وهي عارفة اني بغير عليها هولع فيها
اسماء: ها ليه يعني وبعدين غيرة اي اللي بشكل دا دي تبقا اسمها خانقة مش غيرة
سيف: انا مش هتكلم تاني انا قايم ماشي سلام وخرج
ملك: وانا هطلع اوضتي عشان هروح الجامعة اللي نسناها اصلآ من زمان
حنان: ماشي يا حبيبتي ملك طلعت اوضتها غيرت ومشيت راحت الجامعة وحنان ومنال وايمان واسماء قعدو يشربو شاي سوا
ــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور فوق اول ما طلعت خدت هدوم ودخلت الحمام تغير وبعد وقت خرجت وهي جاهزة وكان ياسين قاعد على كرسي وعينه بطق شرار
حور: في اي
ياسين: ها لا ولا حاجة مش كنتي تستني ت عـ.ـر.في رأيي على الاقل ولا تقرري من دmاغك
حور: اكيد كنت هترفض وانا محبتش اخويا يزعل فا قولت انك موافق بس
ياسين قام من مكان. وبكل غضب: طب اي رأيك بقا ان اقول لا دلوقتي يا حور ومخلكيش تنزلي
حور: ها لا طبعآ عشان خاطري ي ياسين متعملش كدا
ياسين: تبقا تقرر تاني يا حور الساعة دلوقتي 10.. 3العصر تبقي هنا وكدا انا سيبتك كتير اووي اهوو
حور: حاضر حاضر وجريت على تحت
حنان شافت حور بتجري: مالك يا حور بتجري ليه
حور: عشان الحق يا ماما ابنك محددلي وقت رجوع سلام وخرجت حنان واسماء ضحكو ومنال وايمان بصو بغـ.ـيظ ليها
اسماء: ماما انا هخرج اجيب شويا لبس حد يجي معايا
حنان: اه استني هاجي معاكي يا سوما هتيجي يا منال انتي وايمان
ايمان ومنال: لا
حنان: تمام براحتكم يلا يا سوما نطلع نلبس عشان نخرج..... اسماء: يلا يا خالتو وطلعو لبسو
ــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــ
عند حور خارجة بتجري محمد شافها ضحك عليها
محمد: ههههه اي بتجري كدا ليه يخربيتك شكلك مضحك اوووي يا حور
حور: يلا بسرعة يا خويا عشان نلحق عشان هبقا هنا الساعة 3العصر اخلص
محمد: ياسين صح
حور: ايوآ قدري الاسود وحياتك
محمد بضحك: طب يلا يا ختي اركبي
حور ومحمد ركبو
حور: هنروح فين دلوقتي
محمد: نفطر انا وانتي واسر في المطعم و هنروح نوريكي حاجة اسر عملها
حور: ماشي طب يلا بسرعة بقا عشان همـ.ـو.ت واكل
محمد: حاضر وساق بسرعة
ــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين بعد ما مشيت حور راح اوضتو ولبس
ونزل كانت حنان واسماء خرجين
ياسين: رايحين فين يا ماما
حنان: هنروح المول نشتري شويا حاجات
ياسين: طيب تعالو اوصلكم وهتصل بي سيف يروح المول وانا هروح الشركة و هو يبقا معاكم لحد ما تخلصو ويبقا يرجع الشركة تاني
حنان: مش لازم يابني تتعب نفسك ما العربيات كتير اهي وهخللي اي حد يسوق
ياسين: لا يا امي يلا اركبو وفعلآ ركبو وياسين اتصل بي سيف
ــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــ
عند سيف كان في الشركة في مكتب ادهم بيرجعو شويا ملفات وفون سيف رن
سيف: دا يا سين خير يارب
ادهم: ههههه دا عل اساس ان بيجي من وراه اخوك خير يا بني رد قبل ما يتعصب عليك
سيف رد: نعم ي ياسين
ياسين: عايزك في مول*****كمان عشر دقايق و تبقا تتأخر عشان اطلع عينك وقفا في وشو
سيف: والله دا متـ.ـخـ.ـلف اما اروح اشوفو
ادهم: فين
سيف: في المول وعايزني كمان عشر دقايق الحق اطير انا بقا عشان مستحلفلي يلا سلام وخرج من مكتب ادهم ومن الشركة كلها وركب عربيتو وساق
ـــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــ
عند حور راكبة عربية محمد ويهد وقت وصلو ونزلو من العربية ودخلو مطعم كبير اووووي واسر كان قاعد مستنيهم وسلمت حور على اسر وقعدو
حور: اطلبو بقا اكل عشان جعانة والله
محمد: الله يخربيتك همك على الاكل على طول كدا
حور: بس يلا اخلص
اسر: بس انتو الاتنين انا هطلب اكل اسر طلب الاكل و بعد عشر دقايق الاكل نزل على التربيظة
واكلو وسط ضحك وهزار محمد وحور المستمر
وبعد ما خلصو
حور: ها هنروح فين تاني بس بسرعو عشان هبقا في البيت الساعة 3
اسر: يبقا يلا نتحرك من دلوقتي ولما نوصل هت عـ.ـر.في.
حور: اوك يلا وركبوا العربية
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــ
عند ملك كانت في الجامعة وخلصت المحضرات فونها رن ملك ردت: الو
ادهم: اي يا ملك عاملة اي
ملك: الحمدالله يا ادهم في حاجة
ادهم: هو اي اللي في حاجة انتي بتكلميني كدا ليه
ملك: ولا حاجة بس انا هقفل وراية سيكشن دلوقتي
ادهم: انتي فين اصلآ
ملك: هو اي اللي فين في الجامعة اكيد
ادهم: ومقولتيش ليه امبـ.ـارح لما كنت بكلمك
ملك: انت اصلآ سيبتني اكلم
....: ملك بصدmة بصت وراها
↚عند حور بعد وقت وصلو مكان كدا ونزلو واول ما نزلو واحد من الحرس
الحارس: اسر باشا الحاجة جاهزها ندخلها دلوقتي
اسر: ايوآ يلا يا محمد يلا يا حور
حور: احنا فين
اسر: بصي كدا على الاسم دا
حور بصيت: دار ايتام هناء دا بأسم ماما
اسر: ايوآ ماما اسست دار الايتام دا من عشر سنين
محمد: جيت معاها قبل كدا كتير انا و اسر قولنا نجيبك معانا النهاردة
حور بدmـ.ـو.ع: الله يرحمها
اسر: حور بلاش عـ.ـيا.ط او دmـ.ـو.ع ادعيلها احسن يلا ندخل ودخلو
واحدة كبيرة جات عليهم: اهلآ اهلآ يا اسر نورتو
اسر: اهلآ بحضرتك عاملة اي يا طنط صفاء
صفاء: لا لا اي طنط دي اسمي صفاء عادي
محمد: قال طنط قال واحشتني يا صوفي والله
صفاء بطيبة: وانت كمان يا محمد يلا تعالو اتفضلو
««استوووووب»»
صفاء عندها 50سنة حنينة جدآ كانت صاحبة هناء كانت متجوزة وعندها بـ.ـنت بس مـ.ـا.تت هي وجوزها في حادثة ومن ساعتها وهي ماسكة الدار
نرجع بقا تاني لي رويتنا
اسر: يلا بصي الحرس معاهم حاجات خلي حد يدخلهم جوا لو سمحت اما الالعاب لا حور هتوزعهم على الاطفال
صفاء: مشاء الله دي حور اللي كانت هناء يتحكيلي عنها كبيرتي وبقيتي زي الاقمر يا حور
حور: شكرآ
اسر: طب احنا في الجنينة الاطفال هناك صح
صفاء: ايوآ اتفضلو انتو وانا هبقا اجي وراكو
محمد: اشطا يا صوفي ودخلو الجنينة والاطفال كلهم جريو على اسر عشان عـ.ـر.فينو وبيحبو
وحور ادتهم الهداية وفضلو يلعبو مع بعض كتير ويرسمو وحور كانت فرجانة اووي وهي معاهم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــ
عند ملك في الجامعة بعد ماقفلت في وش ادهم
ملك: هو انت عايز اي تاني
..: فين حور ومجتش ليه النهاردة معاكي
ملك: وانت مالك يا فهد ابعد بقا عن حور حور خلاص اتجوزت ياسين اخويا
فهد بعصبية: ملك متستفزنيش احسلك واقولها اني مش هسيبها كتير وهتبقا ليا
ملك بسخرية: بتحلم يا فهد ملك خلاص بقت حرم ياسين الصاوي
فهد: بكرا تشوفي حور هتبقا مع مين وبعدين حور لو مجتش بكرا في حبة صور ليا انا وهي مفبركهم بطريقة حلوة اظن لو ياسين شافها هيرمي حور رمـ.ـيـ.ـت الكلاب خليها تيجي نتفاهم احسن
ملك: ياسين بيثق جدآ في حور يا فهد ويلا غور من هنا
فهد: متنسيش تقوليلها سلام
ملك: انا لازم اقول لي حور وربنا يستر بقا ملك راحت السيكشن وهي خايفة وقلقانة على حور
ــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــ
عند ياسين وصل الشركة ودخل مكتبو
السكرتيرة: ياسين بيه في اجتماع عند حضرتك النهاردة كمان نص ساعة وبقيت الاجتماعات بكرا وفي ورق عايز حضرتك ترجعو وتمضي عليه
ياسين: تمام يا رقية هاتيلي بس قهوة وبعدين هحضر الاجتماع والورق في الاخر تمام
رقية: تمام يا فنـ.ـد.م بعد اذنك وخرجت
ياسين كان قاعد بيفكر في حور لحد بعد شويا رقية دخلت ومعاها الاقهوة وخرجت وبعديها بربع ساعة دخلت تاني
رقية: ياسين بيه الاجتماع دلوقتي
ياسين: تمام فين ادهم
رقيه: في مكتبو يا فنـ.ـد.م انديهولك
ياسين: لا انا ريحلو وخرج من مكتبو راح على مكتب ادهم وخبط ادهم كان خارج
ياسين: رايح فين
ادهم: مشوار كدا وراجع
ياسين: عندنا اجتماع دلوقتي
ادهم: احضرو انت ي ياسين وسيبني اغور في داهية
ياسين: في اي طيب
ادهم: الهانم اختك كنت بكلمها وبعدين سمعت صوت شخص وبعدين قفلت الفون والله لهخلي يومها اسود
ياسين: في اي ادهم بتكلم كدا ليه وبعدين انتو لسة مفيش حاجة رسمي عشان تكلمو بعض
ادهم: طيب انا غلطان اني كلمتها بس سيبني اروح اشوف مين دا
ياسين: لا
ادهم بعصبية: هو اي اللي لا
ياسين: اتنيل اقعد وانا هعرف واقفة مع مين دلوقتي
بس صدقني انا عارف ملك كويس
ادهم: ماشي وانا عارفها برضو بس ممكن يكون حد بيدايقها او يرخم عليها
ياسين: محدش يقدر دا انا انسفو من عل الارض نسف و مسك فونو رن على حد
ياسين: الو ملك هانم فين
…: في الجامعة يا فنـ.ـد.م
ياسين: تمام ادخل شوفها بتعمل اي بس من بعيد
….: تمام ثواني يا فنـ.ـد.م دخل الحارس
….: الو يا فنـ.ـد.م واقفة مع واحد
ياسين بعصبية: افتح الكاميرا وريني
..: حاضر يا فنـ.ـد.م فتح الكاميرا وظهرت ملك انها واقفة مع فهد وبيتكلمو
ياسين بعصبية: خليك مكانك انا جاي حالآ لو في حاجة حصلت قولي
ادهم: في اي هي كويسة
ياسين: ايوآ بس واقفة مع زفت اللي اسمو فهد دا
ادهم: يبقا اكيد بيدايقها والله لدفنو
ياسين: ادهم اعقل كدا واحنا هنأدبو خرجو الأتنين من الشركة و ركبو العربية واتجهو لى الجامعة
ــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــ
عند سيف بعد ما مودة مشيت
اسماء: مش يلا ولا هتروح معاها
سيف: لا يلا ومشيو
اسماء كانت غيرانة اوووي من مودة وان سيف مش قالها انها حبيبتو وهتبقا خطيبتو فا فكرت ان سيف كان بيكـ.ـدب عليها لما قالها بحبك
سيف واسماء راحو الكافتيريا حنان كانت قاعدة
حنان: اقعدو يلا خلصتي يا اسماء
اسماء: ايويآ يا خالتو خلصت بس ممكن نمشي عشان تعبانة شويا
حنان: ماشي يلا يا بـ.ـنتي وركبو العربية ومشيو وسيف كان مستغرب تجاهل اسماء لي
وبعد وقت وصلو الاقصر ونزلو ودخلو وكانت منال وايمان قاعدين
منال بفرحة: اسماء تعالي بسرعة
اسماء: خير يا ماما
منال: اقعدي يا اسماء وانتو كمان اقعد
حنان: في اي
منال: احنا هنرجع بكرا صبح
حنان: ليه ما انتي قولتي امبـ.ـارح هنقعد كام يوم كمان
منال: اصلي دكتور احمد ابن عم اسماء رجع من امريكا وطالب ايد اسماء وابوها قال لازم نرجع عشان نقرأ الفاتحة ونعمل خطوبة
سيف سمع كلام منال ووشو قلب غضب
حنان بفرحة: مبروك يا سوما بجد فرحتلك اووي
منال: ها موافقة صح وبعدين انتي من زمان وانتي متعلقة بي احمد وزعلتي اووي لما سافر
اسماء وهي بتبص لي سيف وعنيها فيها دmـ.ـو.ع: ايوآ يا ماما موافقة وطلعت اوضتها بسرعة
حنان: كسفتيها يا منال مش كدا
منال: بجد فرحانة اووي يا حنان
سيف: بعد اذنكم انا طالع اوضتي شويا
حنان: ماشي يا حبيبي سيف طلع وساب منال وحنان وايمان بيتكلمو
ــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــ
عند اسماء في اوضتها اول ما طلعت عيطت وبعدين الباب اتزق واتفتح وسيف دخل والغضب والعصبية متملكا وعيونو حمرا من كتر الغضب
سيف بغضب: اي اللي انا سمعتو دا
اسماء مسحت دmـ.ـو.عها: اي
سيف مسك دراعها جـ.ـا.مد: هو اي اللي اي انتي ازاي توافقي وانتي عارفة اننا بنحب بعض
اسماء: قصدك كنت انت بتمثل عليا الحب
سيف: اي اللي انتي بتقولي دا
اسماء: اللي سمعتو واتفضل اخرج برا
سيف: يابـ.ـنتي هو انتي مـ.ـجـ.ـنو.نة بحالات يعني انتي من يومين بس معترفالي بحبك دلوقتي اي اللي جد
اسماء: مكنتش اعرف انك بتكدب عليا وبتمثل عليا دور الحب يا سيف بيه
سيف: مين قال كدا والله انا بحبك طيب اي اللي يثبتلك اني بحبك
اسماء: معرفش
سيف: اسماء انتي بحبيني انا ولا هو
اسماء بدmـ.ـو.ع وحـ.ـز.ن: لأسف انت
سيف وهو بيحاول يبقا هادي: طب ليه لأسف
اسماء: يعني انت مشفتش نفسك وانت بتحـ.ـضـ.ـنها
سيف: مين دي قصدك مودة والله دي زميلتي بس
مش اكتر ولو هي اللي مزعلاكي اعتبريني معرفهاش تاني بس انتي تهدي
اسماء: ماشي حتى لو هديت بابا موافق على احمد
سيف بعصبية: يوووو متجبيش سيرة زفت دا
اسماء: متشتموش
سيف: ت عـ.ـر.في انا هغور من وشك قبل مضـ.ـر.بك دلوقتي ولما يجي ياسين هخلي يكلم بباكي ويقنعو سلام وخرج من الاوضة واسماء فرحانة اووي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــ
عند ملك كانت خلصت السيكشن وكانت خارجة خلاص من الجامعة بس لقت عربية ياسين واقفة ونزل منها ادهم وياسين
ياسين: ملك كنتي واقفة بتعملي اي مع فهد
ملك بتـ.ـو.تر: فهد وانا هقف معاه ليه
ادهم بغضب: ملك متكدبيش عشان شوفناكي
ملك: عادي كان بيسألني على حاجة مش اكتر
ياسين: وانتي تقوفي معاه ليه اساسآ اركبي يا ملك وحسبنا في البيت ركبو التلاتة العربية وبعد وقت وصلو الاقصر ياسين: ملك تعالي المكتب
ملك: حاضر ودخلو التلاتة المكتب وحنان مستغربة ان ياسين متكلمش
ياسين: ملك كنتي واقفة مع زفت ليه
ملك بتـ.ـو.تر و خـ.ـو.ف: كان عايز يسأل على
ياسين: على حور صح
ملك: ايوآ وقال……. وحكتلو كل حاجة فهد قالها
ياسين: حور متعرفش حاجة عن الكلام دا
ملك: بس
ياسين: ملك اللي قولتو يتسمع
ملك: حاضر انا طالعة اوضتي
ياسين: اتفضلي ملك خرجت
ادهم: يلا نروح الشركة
ياسين: يلا وخلي الراجـ.ـل بتاعنا اللي ورا فهد يجيبلي كل المعلومـ.ـا.ت الفترة اللي فاتت
ادهم: تمام يلا وخرجو من المكتب
حنان: رايحين فين
ياسين: الشركة فين سيف
سيف: انا اهوووو
ياسين: يلا على الشركة
سيف: يلا يا خويا يلا هرجو التلاتة من الاقصر وركبو العربية واتجهو لي الشركة تاني وبعد ما طلعو المكتب
سيف: ياسين عايز اقولك على حاجة
ادهم: وانا كمان
ياسين: مش وقتو دلوقتي لما نخلص نبقا نتكلم واتفضلو روحوا جهزو لي الاجتماع
سيف وادهم: اووف حاضر وخرجو وياسين بص في ساعة لقاها اتنين مسك فون ورن على حور فونها مقفول اتنهد بديق والسكرتيرا دخل
رقية: ياسين بيه الاجتماع جاهز يا فنـ.ـد.م
ياسين: حاضر انا جاي اهووو وخرج من كتبو ودخل اوضت الاجتماعات الخاصة بي الشركة وبدأ الشغل
ـــــــــــــــــــــــــــبقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور كانت لسة في دار بتلعب مع الاطفال عي ومحمد
صفاء: شكلها طفلة اوووي وحنينة بجد ربنا يحميها
اسر: يارب
صفاء: اسر مـ.ـا.تتجوز حور
اسر: حور مكتوب كتبها على ابن عمها اصلآ
صفاء: يا خسارة يلا مش مشكلة ربنا يسعدها ويسعدك يابني
اسر: يارب
محمد: حوووور احدفي الكره ليا
حور: لا لا وحدفتها لطرف التاني وكانت بتلعب بي طفولية ونسيت كل حاجة
طفلة: ممكن لو سمحت ترسمي معايا
حور: من عنية انتي اسمك اي يا قمر
الطفلة: جودي
حور: الله اسمك جميل جدآ يا جودي
جودي: وانتي كمان
حور: طيب يا احلى جودي هترسمي اي
جودي: مش عارفة
حور: طب اي رأيك نرسم ورد واشجار
جودي: ماشي يلا وبدأو الاتنين يرسمو ومحمد كان طول الوقت بيصورها ويصور الاطفال
بعد وقت خلصو رسم
جودي: الله الرسمة جميلة جدآ
حور: ايوآ برافو عليكي
محمد واسر راحو عند حور
محمد: يلا نتصور صورة لينا كلنا
حور: يلا حور قعدت عل الارض جنب الاطفال هي ومحمد واتصورو سوا كلهم
اسر: يلا يا حور انتي ومحمد
حور بزعل: هنمشي
اسر ببتسامة: ايوآ وبعد كدا هنيجي كل اسبوع يوم
حور: ماشي بس هي الساعة كام
محمد بص لساعة: نهار اسود الساعة 5:30
حور: يلهوي يلهوي ياسين هيولع فيا اخلصو روحوني
اسر: طب يلا اركبو محمد واسر وحور ركبو ومشيو اتجهو لا قصر ياسين الصوي
ــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين كان خلصو الاجتماع وبعدين تعبو
ياسين: انا هروح
سيف: وانا
ادهم: وانا كمان
ياسين: طب يلا
ادهم: ياسين انا عايزك في موضوع
ياسين: خلي بكرا انت وهو هقعد معاكم وابقو اقولو اللي انتو عايزينو كلو اما دلوقتي همـ.ـو.ت وانام
ادهم: تمام بكرا يلا سلام وخرج وركب عربيتو ومشي
سيف: يلا يا ياسين
ياسين.: ماشي وخرجو ركبو عربيتهم واتجهو للقصر
ـــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــ
عند حور وصلو وسلمت على اسر و محمد ودخلت الاقصر
…: مالسة بدري ي هانم
حور: ها انا ووووووووو
↚ عند حور وصلو وسلمت على اسر و محمد ودخلت الاقصر
…: مالسة بدري ي هانم
حور بصت: اللي يخربيتك يا ملك الكـ.ـلـ.ـب انتي خضتيني
اسماء: هههههه خوافة اووي يا حور
حور: مانتي مت عـ.ـر.فيش يعني اي كلام ياسين مـ.ـيـ.ـتفذ
ملك: لحظو انو اخويا المهم كنتي فين
حور: ياسين جه
ملك: لا
حور: اشطا هطلع اغير قبل ما يجي وابعد كدا انزل ونقعد في اوضة البت ملك نتكلم احنا التلاتة اشطا
ملك واسماء: اشطا حور طلعت اوضتها وملك واسماء طلعو اوضت ملك يستنو حور
ــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين في العربية بعد وقت وصلو ونزل هو سيف
ودخلو الاقصر
حنان نزلت من اوضتها وهما دخلين: اتأخرتو النهاردة
ياسين: عشان الشغل متأخر الفترة اللي فاتت فا كان لازم يخلص المهم حور جت
حنان: اه جت فوق في اوضتها
منال وهي نزلة بخبث: لسه جاية قبلك بخمس دقايق
ياسين: تمام ماما انا طالع اغير عقبال ما العشا يجهز
حنان: ماشي يا حبيبي ياسين طلع وسيف كمان طلع اوضتو
حنان: ليه يا منال كدا انتي عارفة انو ممكن يتخانق مع حور بسبب تأخيرها
منال: يوووو بقا يا حنان انا قولت الصراحة و خلاص
ـــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــ
عند حور في اوضتها كانت غيرت باب اوضتها اتفتح وياسين دخل
ياسين: فونك كان مقفول ليه يا حور
حور: فصل
ياسين: ورحتو فين ومين كان معاكي
حور: دار ايتام مع مين فا انا واسر ومحمد وبس
ياسين بغضب: واسر معاكو ليه وليه مؤلتيش
حور: مكنتش اعرف انو هيروح معانا بس في اي تحقيق تاني يا ياسين بيه
ياسين: حور انا قولت ترجعي الساعة كام يا حور
حور بتـ.ـو.تر: الساعة 3
ياسين: وانتي راجعة الساعة كام
حور: اقول الصراحة ومتزعقش
ياسين: ماشي قولي
حور: لسة راجعة من شويا
ياسين: عارف
حور: اومال بتسأل ليه
ياسين: كنت هشوفك هتقولي اي
حور: اشطا انا هروح عند ملك
ياسين: ماشي روحي وعشر دقايق وتكونو تحت عشان العشا يا حور سامعة
حور: ايوآ وخرجت حور على اوضة ملك وياسين راح اوضتو وخد هدوم ودخل ياخد شور
ـــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في اوضت ملك حور خبطت ودخلت
ملك: ها كنتي فين بقا
حور: حكتلهم على اللي حصل في يومهم كلو
اسماء: الله بجد حلو اووي
ملك: ايوآ صح بجد يومك كان حلو اوووي يا حور
حور: طب يلا ننزل نتعشا احسن انا جعانة اوووي
ملك: يلا ونزلو تحت
وكانت حنان وايمان ومنال وسيف و ياسين نزلو وكانو قاعدين
حنان: يلا عل السفرة العشاة جاهز
وقعدو على السفرة وبدأو اكل
منال: اسماء جهزتي شنتطتك
اسماء بصت لي سيف وردت: ايوآ يا ماما
ياسين: انتو مروحين بكرا ولا اي
منال: ايوآ اصلي احمد ابن عم اسماء طالب ايد اسماء وهيقرأو الفاتحة ويلبسو دبل الاسبوع الجاي وكتب الكتاب والفرح كمان شهر ويدوبك نلحق نحضر وانتم اكيد هتيجو معانا
سيف بغضب: انا قايم
حنان: مالك يا سيف الاكل مش عجبك ولا اي
سيف: لا شبعت وقام طلع اوضتو
ياسين لاحظ ان سيف واسماء بيحبو بعض
وبعد شويا خلصو اكل وياسين وملك وحور طلعو اوضت سيف واسماء طلعت اوضتها
ــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــ
عند سيف اول ماطلع اوضتو كـ.ـسر كل حاجة فيها حور خبطت ودخلت هي واسماء وياسين جه بعديها
حور جريت على سيف: سيف مالك في اي انت كويس
ياسين مسك حور من ايدها و بعدها شويا: مالك يا سيف في اي ولما انت بحبها سكت ليه لحد ما راحت منك وبقت لغيرك
ملك وحور بستغراب: هي مين هي تاليا هتجوز
ياسين: اخرسو انتو الاتنين
ياسين لي سيف: بتحبها ولا لا يا زفت
سيف: بحبها
ياسين: وهي
سيف: بتحبني
ياسين: يبقا خلاص مش هتبقا لغيرك بس انت اهدا كدا وانتو اخرجو برا
ملك: انتو بتكلمو عن مين
حور: مش عارفة ليه حاسة انو بيكلمو على اسماء يا بت يا ملك
ياسين بصوت عالي: قولت براااااا
ملك وحور خرجو بيجرو على اوضت ملك
ـــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند اسماء دخلت اوضتها وعيطت ان سيف مقلش حاجة وقام وبس ونامت من كتر العـ.ـيا.ط
ــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ملك وحور نزلو تحت وقعدو مع ايمان وحنان ومنال
منال: عقبالك يا لوكا
ملك: خليكي في ايمان ملكيش دعوة بيا
حنان: ملك
ملك: ماما انا متكلمتش اصلآ
ايمان: اكيد هتيجي معانا بكرا يا خالتو
حنان: انشاء الله شوف
منال: لا مفيش حاجة اسمها هشوف هتيجي يعني هتيجي ولا اي وب المرة نتكلم في جوازة ايمان وياسين وتبقا الفرحة اتنين ولا يا حنان
حور سابتهم وطلعت
ملك: ها خلصتي زعلتيها وارتحتي
منال: ما هو دا اللي هيحصل هو انا جبت حاجة من عندي يا ملك ولا اي
ملك: ماما انا طالعة انام تصبحو على خير
ملك قامت طلعت
حنان: في اي بقا يا منال مش كدا كة متشوفيها تزعليها يخربيت ام دا وعد وعدتهولك
منال: خلاص يا حنان مش هتكلم تاني
ايمان: انا طالعة انام تصبحو على خير
منال: وانا كمان
حنان: اما اطلع انام انا كمان
ـــــــــــــــــــــــ بقلم می ـــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور طلعت اوضتها وفضلت تعیط عشان یاسین لسه هیتجوز ایمان الباب خبط و دخلت ملک
ملك: حور متعیطیش مش هیبقا غیر لیکی
حور: انا تعبت بقا یعنی حتی بعد ما عرف انی بحبو برضو هیتجوزها
ملک: لا یا حور اهدی بقا
حور: ملک لو سمحت اخرجی وسبینی انام
ملک: حاضر یا حور
ملک خرجت راحت اوضتها وحور فضلت تعیط تانی
لحد منامت
ـــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم می ــــــــــــــــــــ
عند ملک لما دخلت اوضتها مسکت الفون لقت ادهم رن علیها کتیر ملک رنت علیه ادهم رد
ادهم: لسه فاکرة
ملک: الفون مکنش معایا
ادهم: تمام انا هقفل دلوقتی عشان مش فاضی
ملک: لی بتعمل ای دلوقتی
ادهم: سلام وقفل
ملک: بقت کدا ماشی یا أدهم
وقامت نامت و هی بتستحلفلو
ـــــــــــــــ بقلم می ـــــــــــــــــــــــــــــ
عند یاسین خلص کلامو مع سیف وخرج من اوضت سیف وراح اوضتو ملقاش حور راح اوضتها لقاها نایمه شالها ووداها اوضتو ونیمها ونام
ـــــــــــــــــــ بقلم می ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تانی یوم الصبح حور صحیت لقت نفسها فی اوضت یاسین وهو نایم جنبها حور قامت وراحت اوضتها
وادت روتینها ونزلت ولقت یاسین والکل تحت
حور: صباح الخیر
الکل: صباح النور
حنان: یلا عشان نفطر
الکل قام وقعدو علی السفرة
حنان: یاسین انا همشی مع خالتک النهاردة
یاسین: ماشی یا امی واحنا بعد یومین هنحصلک
حنان: ماشی خلی بالکم من نفسکم
یاسین: خلی بالک انتی من نفسک یا ست الکل
وخلصو اکل مشیت حنان ومنال واسماء وایمان
تسریعآ للأحداث کدا ملک بتروح الجامعه عادی ومبتکلمش ادهم وحور یاسین منعها تخرج من الاقصر و هی متجهلا اسآسآ اصلآ وسیف ویاسین وادهم مفحوتین شغل عشان الاجازه اللی هیخدوها وسافرو الخمسه سوا وحنان استقبلتهم فی بیت المزرعه بتاعتهم یاسین نز من العربیه حـ.ـضـ.ـن حنان
حنان: عاملین ای واحشتونی اووی
یاسین: وانتی کمان یا أمی
حنان: طب یلا ادخلو
حنان: اطلعو ارتاحو عشان الخطوبه بلیل
سیف بص لی یاسین یاسین بصلو بطمئنان
یاسین: ماشی یا آمی وطلعو حور کانت هتدخل اوضتها یاسین شـ.ـدها من ایدها
یاسین: رایحه فین انتی نسیتی انک مراتی ولا ای وهنا زی القاهره بظبط یعنی هتبقی فی اوضتی عادی
حور مردتش ودخلت اوضت یاسین ویاسین مستغرب سکوتها حور دخلت خدت دش ونامت
عند ملک دخلت اوضتها خدت دش ولبست فضلت تفکر فی ادهم شویا ونامت
عند سیف: خلاص کلها سعات وتبقی لیا وخد دش ونام
بلیل صحیو کلهم ولبسو وجهزو یاسین اول ما شاف
یاسین: حور امسحی الاقرف دا
حور: حور لا کدا کدا مش باین
یاسین جاب مندیل وقرب من حور ومسحلها المکیاچ
یاسین: کدا احلا
حور: عیشه تقرف وخرجت من الاوضه
ویاسین وراها
ملک نزلت وکان الکل مستنیها ادهم شافها اتغاظ من لبسها اللی دیق سیکا
یاسین: یلا
یاسین: نفذ وقفل فونو وقعدو کلهم علی طربیظه واحده
سیف بصوت واطی لی یاسین: انت متاکد
یاسین: بص وانت هتعرف بس استنا دقتیقن کمان
وبعد دقتیقن القاعه بقا فیها حرکه مش عادیه وملک و حور طلعو لی اسماء
ملک وحور بصدmة: اسماء ووو
↚ملک نزلت وکان الکل مستنیها ادهم شافها اتغاظ من لبسها اللی دیق سیکا
یاسین: یلا
حنان: ایوٱ وخرجو کلهم راحو الخطوبه
اول ما وصلو یاسین مسک فونو
یاسین: نفذ وقفل فونو وقعدو کلهم علی طربیظه واحده
سیف بصوت واطی لی یاسین: انت متاکد
یاسین: بص وانت هتعرف بس استنا دقتیقن کمان
وبعد دقتیقن القاعه بقا فیها حرکه مش عادیه وملک و حور طلعو لی اسماء
ملک وحور: اسماء
حور: اسماء مالك بتعيطي ليه
اسماء: احمد مش لقينو والناس اكيد مش هتبطل كلام
ملك: طيب ممكن تهدي بس
فضلو يهدو فيها
ــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــ
تحت في القاعة منال قاعدة متـ.ـو.ترة وصالح جوزها واحمد ابنها بيدورو على عبدالله اللي اختفي
(بصو كدا عشان متتلغبطوش هخلي العريس اسمو عبدالله)
ياسين لي صالح: هو في حاجة يا عمي
صالح: مش لقين عبدالله ولو مظهرش الناس مش هتسكت وانت عارف يابني
ياسين: عندي حل مش عارف حضرتك هتوافق ولا لا
صالح: الحقني بي يابني
ياسين: سيف خلي سيف العريس وهو اصلآ طلبها من حضرتك من فترة وانت رفضت عشان ابن اخوك دلوقتي ما فيش حجة ولا اي
احمد: لا طبعآ
صالح: بس انت انا موافق
ياسين: على خيرة الله اطلع نزل العروسة عشان يلبسو الدبل ويكتبو الكتاب
صالح: ماشي يابني وطلع فوق
ياسين بعد شوية عن حنان ومنال واحمد
ادهم: دا انت دmاغ يعني عشان رفض اخوك تخـ.ـطـ.ـف العريس يخربيتك
ياسين: انا لو مش متأكد ان اسماء بتحب سيف مكنتش عملت كدا نهائي هي برضو زي اختي محبتش تكون هتجوز واحد مش بتحبو يعني مش عشان اخويا بس وبعدين اللي اسمو ابن عمها دا كان هيتجوزها عشان عايز حقها في الورث عرفت بقا
سيف بفرحة: ربنا يخليك لينا يارب
ياسين: داري فرحتك شويا على ما يومك يعدي وتكتبو الكتاب يا زفت
سيف: حاضر
ـــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــ
عند اسماء والبنات فوق
حور: خلاص بقا يا اسماء هتلاقي هنا ولا هنا
اسماء: ليه هو موبيل ضايع عشان تلقي هنا ولا هنا
ملك: اكيد الناس مش هتبطل يكلمو وبابا ممكن يجرالو حاجة انا خايفة على اهلي والله
حور: يوووو بقا اهدي شويا دلوقتي تلاقي هنا
ايمان: اهوو طفش يا وش المصايب ت عـ.ـر.في لو بابا جرالو حاجة انا مش هسمحك
حور: ايماااان اخرجي برا يلا
ايمان: البيت بيتي مش بيتك عشان تطرديني منو
الباب خبط ودخل منو صالح
صالح: في اي بتعيطي ليه يا بـ.ـنتي
ملك: اصلي ايمان مسكتتش ليها وتقولها لو بابا جرالو حاجة مش هسمحك وكلام الناس والهبل دا
صالح مسح دmـ.ـو.ع اسماء: يلا يا حبيبتي عشان عريسك تحت وصل وانتي يا ايمان تصرفي معاكي بعدين لما المعازيم تمشي
ايمان بغـ.ـيظ: هو انا اتكلمت
صالح مردش عليها بس خد اسماء ونزل تحت
ونزلو وراهم ملك وحور
ــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــ
سيف: اووف هما لي اتأخرو كدا
ياسين: عمك لسة طالع اتنيل واسكت بقا
سيف لسة هيتكلم شاف اسماء وهي نازلة مع صالح
ياسين: انت اتصنمت ولا اي
سيف: ها
ياسين بسخرية: ولا حاجة
سيف قرب من صالح واسماء مش فاهمة حاجة
صالح لسة هيديها لسيف
اسماء: هو فين عبدالله يا بابا هو مش عبدالله وصل
صالح: عبدالله منعرفش عنو حاجة لسة
اسماء بذهول: لا هو في اي ولما هو لسة مجاش انا نزلت ليه
سيف مسك ايدها: هتفهمي دلوقتي وراح المكان اللي مخصص ليهم
ملك: اي دا هو في اي
حور: هو العريس شبه سيف ولا انا اتحولت
ادهم قرب منهم بضحك: دا سيف العريس
حور: نعم هو مش المفروض ان عبدالله دا العريس
ادهم: اسألي جوزك يا حور
ملك: ياسين هو سبب يعني ولا اي
ادهم: حاجة زي كدا ويلا بقا عشان هيكتبو الكتاب دلوقتي يلا
حور وملك: يلا وراحو مكان كتب الكتاب والمأذون قاعد وسيف من جه وصالح من جه التانية
وتم عقد القران سيف واسماء تحت فرحت سيف وحنان وحور وملك ومنال وياسين وادهم وصالح اللي متعصب من عبدالله وفرحان ان اسماء اتجوزت
وتحت غـ.ـيظ وغضب وحقد ايمان واحمد اللي مش بيحب ياسين او سيف
سيف حـ.ـضـ.ـن ياسين: مبروك يا قلب اخوك
سيف: الله يبـ.ـارك فيك
ادهم: مبروك يا سيف
سيف حـ.ـضـ.ـنو: الله يبـ.ـارك فيك
حنان حـ.ـضـ.ـنت سيف: مبروك يا قلبي انت
سيف باس ايدها ودmاغها: الله يبـ.ـارك فيكي يا ست الكل
الكل راحو قعدو على طربيظة كبيرة وسابو سيف واسماء اللي مش فاهمة حاجة
اسما: لا انا عايزة افهم في اي
سيف: بقيتي مكتوبة على اسمي خلاص بحبك
اسماء: طب و و و عبدالله فين
سيف بغضب: وانتي مالك اهوو غار في داهية وبعدين انتي مش بتحبيني انا يعني المفروض تكوني فرحانة
اسماء: انا فرحانة بس بسأل مش اكتر يا سيف
سيف: انا اسف يا قلب سيف انتي بس انا غيرت لما جيبتي سيرتو انا اسف
اسماء: خلاص مفيش حاجة و فضلو يكلمو
ــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــ
على الطربيظة قاعدين
منال: صالح ياسين كان عايزك في موضوع
ياسين بستغراب: معلش بس ثواني موضوع اي اللي انا عايزو في
حنان اتكلمت بسرعة: صالح ياسين عايز يطلب ايد ايمان
ياسين: ماما لو سمحت بس هو كتب كتابي انا وحور مش عجبك عشان اتجوز بـ.ـنت اختك ولا اي
حنان: ياسين
ياسين: ماما خلاص بقا انا مش هتجوز غير حور واه صح انا هعمل فرح كبير لي سيف واسماء /وادهم و ملك /وانا وحور
ملك وحور وادهم فرحو جدآ
ادهم: والله انت اجدع مخلوق على الكوكب
منال: حنان اي اللي ياسين بيقولو دا
صالح: منال كفاية بقا انتي اي ياريت تسكتو الناس بدأت تاخد بالها
ياسين: ياريت
الكل سكتو وايمان قامت بغـ.ـيظ
ــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــ
ايمان طلعت اوضتها وكـ.ـسرت كل حاجة فيها
ايمان: ماشي يا ياسين انا هوريك والله لهقــ,تــلها وبكرة تشوف اما حرقت قلبك عليها وبقيت انا مكانها مبقاش ايمان بـ.ـنت منال ونزلت تاني
(عارفينك )
ــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــ
تحت عند ياسين وحور عدا سعات والفرح خلص والمعازيم مشيت متبقاش غير العلتين
صالح: ياترا فين عبدالله انا مش عارف عمل كدا لي
ياسين: خلاص يا عمي متشغلش بالك بي الحمدالله ان اليوم دا عدا على خير وكدا كدا سيف بيحب اسماء
صالح: بس اسماء بتحب عبدالله من صغرها
سيف بغضب: نعمممممممم
اسماء: لا انا كنت متعودة عليه مش اكتر عشان كان ديما معايا وانا صغيرة وبيجبلي حاجات حلوة كتير بس مش اكتر
صالح: طيب يا اسماء
ياسين: يلا يا جماعة نروح نبات النهاردة في المزرعة وبكرا بأذن الله هنيجي تاني نحدد يوم لفرح بس بعد اسبوع هيبقا خطوبة وكتب كتاب ادهم وملك
ادهم بفرحة : واخيرآ
منال: طب وايمان يا ياسين
ياسين: معرفش انا موعتدكيش اني اتجوزها ومتقوليش ان ماما وعدتك وكدا دا كان زمان وانتي اللي مسكتي في الكلام
حنان: ياسين بس بقا يلا نمشي
منال: بس
صالح: اخرسي بقا هترخسي بـ.ـنتك اكتر من كدا اي
ياسين خدهم ومشيو روحو المزرعة وكل واحد طلع اوضتو ونامو عشان اليوم كان طويل
ـــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــ
في اوضة حور وياسين
حور: ياسين هو انت كنت بتكلم بجد صح
ياسين: ايوآ يا حور واذا كنت موافق قبل كدا فا عشان كنت عايز اعرف حاجة وعرفتها يبقا التمثيل ملهوش لازمة ولا اي وبعدين انا بحبك انتي وبس ويلا نامي بقا
حور بفرحة من كلام ياسين وانهم قريب هيعملو فرح: حاضر ونامت وياسين نام
ــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــ
تاني يوم صحيو والكل نزل وفطرو سوا وهما قاعدين
سيف: ياسين انت هتحدد الفرح امتا خليها كمان اسبوعين اي رأيك
ادهم: ياريت والله
ياسين: اخرس انت وهو
حنان: ياسين ينفع اللي حصل امبـ.ـارح دا انا مردتش اكلم امبـ.ـارح وسيبتك وسكت
ياسين قام وباس ايدها ودmاغها: يا ست الكل انا بحب البت اللي هناك دي ينفع اظلمها واتجوز عليها
حنان بحنية ام: لا طبعآ بس المفروض ردك يكون هادي عن كدا ردك امبـ.ـارح دايقني وصدقني انا معنديش مشكلة ولا اعتراض على جوازتك انت وحور انا كنت مفكرا حور بتحب حد غيرك مكنتش عيزاك تجـ.ـر.ح
ياسين: طيب انا اسف يا ست الكل وبعد كدا ردي هيكون هادي شوية
حنان بابتسامة: ماشي يا حبيبي ربنا يحميك
ياسين قام: يلا سيف ادهم ورايا عل اوضت المكتب في شغل كتير عايز يخلص
سيف بصوت وا.طـ.ـي: اوووف حتى هنا دا اي الاقرف دا
ياسين: سمعتك يا زفت يلا
وراحو التلاتة اوضت المكتب واشتغلو
ملك: بقولك يا حور تعالي نعمل كيكة
حنان: لا انتو تاني لا
ملك ببرائة مصتنعة: لي بس كدا يا ماما وبعدين متخفيش علينا
حنان: لا انا مش خايفة عليكو انتو انا خايفة على المطبخ اخر مرة ولا نسيتو
حور: متخفيش يا ماما وقامو الاتنين دخلو المطبخ
ــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــ
حنان: ربنا يحميكم يارب فونها رن ردت
حنان: الو يا منال عاملة اي
منال: مش كويسة يا حنان ينفع اللي ابنك عملو دا
حنان: خلاص بقا يا منال هو بيحب حور يبقا خلاص و انسي اي كلام قولتهولك يا منال
منال: ماشي يا حنان ماشي متجوش النهاردة احنا كمان ساعتين هنجيلكو سلام وقفلت
حنان: ربنا يستر منك يا منال وقامت راحت عند ياسين
ـــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين في المكتب بعد وقت سابو الملفات
ادهم: يعني انت سيبتو
ياسين: ايوآ بس طبعآ بعد ما الرجـ.ـا.لة علمو الادب
سيف: احسن والله يستاهل كل خير
ادهم: طب و فهد
ياسين بغموض: نهايتو هو واللي معاه قربت اوووي
ادهم: هو معاه حد
ياسين: ايوآ معاه بس لسة مجرد شك يعني مش اكيد
سيف: مين
ياسين: مش وقتو
الباب خبط ودخلت حنان
حنان: ياسين منال وصالح و عيالهم هيبقا هنا كمان ساعتين
ادهم: هو مش ياسين قال احنا هنروح لهم
ياسين ببرود: ينورو ويشرفو
سيف بصوت وا.طـ.ـي سمعو ادهم: قصدك يضلمو دا معادة اسماء طبعآ
ياسين: ماما فين حور
حنان: في المطبخ
سيف بصوت عالي: مصـ يـ بـةيلا نخرج برا البيت بسرعة
هنموووت
ادهم وياسين بستغراب
ياسين: اي الهبل دا
سيف: هبل طيب ماما هما داخلين المطبخ امتا
حنان: مبقلهمش عشر دقايق
سيف: طيب بصو كدا 1:2:3:4:5 بووووووم
وسمعو صوت صويت ملك وحور وكلهم جريو على المطبخ حور و ملك خرجو بسرعة من المطبخ ووشهم وطرحهم وهدmهوم كانت مليان دقيق
ادهم وياسين اتصـ.ـد.مو من شكلهم
وحنان وسيف فضلو يضحكو على شكلهم
حنان: ها اي اللي فرقع المرة دي الميكرويف صح
ملك وحور: صح
ياسين وادهم فاقو من صدmتهم والاتنين ضحكو
سيف بضحك: شوفتو كل مرة الاتنين دول يدخلو يعملو حاجة لازم يحصل مصيبة
ياسين: بس دا محصلش قدامي قبل كدا
سيف: حصلت بتاع 15/16مرة وكنت انت يا مسافر يا في الشركة بس انا كنت بقف معاهم عشان ميحصلهمش حاجة بس خلاص اتعودنا انا وماما على نصايبهم دي
سمعو صوت عربية
ياسين: اطلعو فوق بي اشكلكم دي وياريت متنزلوش الا لما يمشو احسن او لما ابقا انده عليكم
ادهم: دي خالتك وجوزها صح هما مش قالو هيجو كمان ساعتين
ياسين: معرفش اهم جم وخلاص
ملك وحور طلعو فوق بسرعة
ــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــ
عند منال جت هي وجوزها واسماء وايمان واحمد وعبدالله واسماء كان باين عليها الزعل
خبطو فتحت ليهم حنان وسلمت عليهم ودخلو
ياسين: اهلآ اهلآ اتفضلو
دخلو قعدو وسيف اول ما شاف وش اسماء حس ان في حاجة وبعد ما شاف عبدالله اتأكد وكان غيران اوووي
ياسين: خير في حاجة يا عمي ومين دا اللي معاكو
(ياسين بيستهبل دانت مخلي رجلتك علمو الادب )
صالح: خير يابني انشاء الله دا عبدالله ابن اخويا وكان حد خـ.ـطـ.ـفو امبـ.ـارح عشان كدا مجاش امبـ.ـارح عشان كتب الكتاب
ياسين ببرود : اممممم طيب وجاي معاك ليه بردو
احمد بستفزاز: جيين عشان نشوف حل لجوازة سيف واسماء عريسها رجع اهووو يبقا جوازتهم ملهاش لازمة تكمل ولا اي
سيف بغضب: انت بتقول اي انت اتهبلت ولا اي
احمد: اللي سمعتو هو ابن عمها يعني احق بيها منك
ياسين ببرود: سيف اقعد مكانك وانت يا احمد تخرس انا كلامي مع الكبير يعني العيال اللي زيك تقعد على جنب انت سامع
احمد: عيال اي انت اتجننت
ياسين بعصبية: كلمة تانية واطردك من هنا انت سامع
صالح: احمد اقعد وانت ساكت
ياسين رجع لي هدأو تاني: برضو مقولتوش ااي اللي مطلوب
صالح: يا بني انت عارف ان وافقت على الجوازة دي عشان الناس وكدا بس دلوقتي هو كان مخـ.ـطـ.ـوف ورجع تاني وانت عارف ان عندنا في العيلة البت لي ابن عمها
مش ابن خالتها
ياسين: بس دا لو كانت هي لسة على اسمكم بس دلوقتي هي اتكتبت على اسم سيف الصاوي ولا اي
صالح: خلاص يطـ.ـلقها وابن عمها هيتجوزها
سيف بغضب: لا بقا دا جنان رسمي انتو بتقولو اي
احمد: انت بتعلي صوتك علينا ليه انت طلقها وخلاص
عبدالله: ايوآ بـ.ـنت عمي وانا احق بيها ولا انت طمعان في حقها في الورث
ياسين بغضب: بقولكم اي اخرجو برا انتو الاتنين وهو بيشاور على احمد وعبدالله
احمد: مش قبل ما اخوك يطـ.ـلق اختي
ياسين: طب اي رأيكم بقا ان انتو هتخرجو ومن غيرها كمان يلا برا
ــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــ
عند حور وملك كل واحدة دخلت غيرت هدومها وخدت دوش
حور خلصت وراحت عند ملك وخبطت ودخلت
ملك: ها مشيو
حور: مش عارفة لسة
ملك: تيجي ننزل
حور: لا لما ياسين يقول
وسمعو صوت زعيق عالي تحت
ملك: تعالي نشوف في اي
حور: لا ياسين هيزعل بصي احظا نشوف من غير ما ننزل نبص من عل السلم
ملك: اشطا
وخرجو من اوضت ملك وبصو من السلم
ــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين
ياسين: طب اي رأيكم بقا ان انتو هتخرجو ومن غيرها كمان يلا برا
احمد: انت بتقول اي
ياسين بسخرية: شكلك كدا نسيت انهم كتبين كتابهم وهو جوزها ولا اي
صالح: طب نتكلم بهدوأ
ياسين: اللي انا قولتو هيحصل ومفيش طـ.ـلا.ق
عبدالله: انت بتقول اي هيا بتحبني انا مش هو سيف قرب منو ومسكو من ليقة التيشيرت وضـ.ـر.بو وفضل يضـ.ـر.بو ادهم بعد سيف عن عبدالله بلعافـ.ـية
احمد بشجاعة مصتنعة: لا كدا كتير بينا وبينكم المحاكم واختي هتطلق وشـ.ـد اسماء من ايدها
سيف شـ.ـد اسماء من ايدو وضـ.ـر.بو: انت مش سمعت هو قال اي هي مش هتخرج من هنا غورو انتو
اسماء بتعيط بس سيف ادايق لما شاف دmـ.ـو.عها وقال بغضب: اسماء اطلعي اوضت ملك
اسماء واقفة مكانها وبتعيط
سيف بغضب اكبر: انتي سمعتي انا قولت اي ولا لا
منال: متزعقش لي بـ.ـنتي انا معرفش ولسة هتكمل كلامها حنا بصوت عالي: اسمااااء الكل جري عليها وحور وملك نزلو تحت بسرعة وووووووو
↚عند ياسين
ياسين: طب اي رأيكم بقا ان انتو هتخرجو ومن غيرها كمان يلا برا
احمد: انت بتقول اي
ياسين بسخرية: شكلك كدا نسيت انهم كتبين كتابهم وهو جوزها ولا اي
صالح: طب نتكلم بهدوأ
ياسين: اللي انا قولتو هيحصل ومفيش طـ.ـلا.ق
عبدالله: انت بتقول اي هيا بتحبني انا مش هو سيف قرب منو ومسكو من ليقة التيشيرت وضـ.ـر.بو وفضل يضـ.ـر.بو ادهم بعد سيف عن عبدالله بلعافـ.ـية
احمد بشجاعة مصتنعة: لا كدا كتير بينا وبينكم المحاكم واختي هتطلق وشـ.ـد اسماء من ايدها
سيف شـ.ـد اسماء من ايدو وضـ.ـر.بو: انت مش سمعت هو قال اي هي مش هتخرج من هنا غورو انتو
اسماء بتعيط بس سيف ادايق لما شاف دmـ.ـو.عها وقال بغضب: اسماء اطلعي اوضت ملك
اسماء واقفة مكانها وبتعيط
سيف بغضب اكبر: انتي سمعتي انا قولت اي ولا لا
منال: متزعقش لي بـ.ـنتي انا معرفش ولسة هتكمل اسماء وقعت اغما عليها حنان بصوت عالي: اسمااااء الكل جري عليها وحور وملك نزلو تحت لما سمعو صويت حنان وسيف شالها وطلعها اوضتو ونيمها على السرير وبيحاول يفوقها
ملك: سيف هات البرفيوم افوقها بي
سيف قام جاب البرفيوم وملك وحور بيحاولو يفوقها
اسماء بدأت تفوق سيف كان خايف عليها اووي
منال لما شافت اسماء فاقت فرحت: كل دا بسببك انت
سيف بصلها ومردش عليها
ملك: حبيبتي انتي كويسة
اسماء: ايوآ كويسة
حور: الف سلامة عليكي
اسماء: الله يسلمك
منال: يلا فوقي كدا عشان نمشي
سيف: هو انتي مسمعتيش انا قولت اي مراتي مش هتخرج من بيتي ولا عندكم اعملو
اسماء الدmـ.ـو.ع اتجمعت في عينها تاني
حور: ممكن تتكلمو برا عشان هي تعبانة
سيف: ماشي خلي بالكم منها وخرج منال وحنان خرجو وراه ونزلو تحت
ياسين: اسماء عاملة اي
سيف: فاقت فوق كويسة
ياسين: عمي صالح عايزك في المكتب لو سمحت
صالح: ماشي يابني
ياسين: ادهم خلي بالك من الوضع هنا
ادهم: تمام ياسين خد صالح ودخلو المكتب
احمد بستفزاز: انا معرفش هيكلمو في اي هي بتحب ابن عمها يبقا جوزتكم ملهاش لازمة
سيف بغضب: تعرف انا مش هرد عليك عشان مقومش اديك علقة زي اللي انت وهو لسة وخدنها مني
ادهم: استهدو بالله بس يا جماعة
حنان: منال لمي الموضوع عشان خاطري
سيف: ماما انتي بتقولي اي سيبك منهم
حنان: سيف اسكت انت
ادهم بهدأو: طنط لو سمحت استني لما ياسين وعم صالح يخرجو من المكتب وبعدين هنبقا نشوف
حنان: ماشي يابني
ـــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور وملك واسماء
اسماء بعد ما خرجو عيطت تاني
حور: مالك بتعيطي ليه انتي عايزة تطلقي من سيف
اسماء: لا مش عايزة اطلق بس مش عايزة اخسر اهلي وبطريقة سيف دي انا هخسر في الحالتين
ملك: وانتي عايزا يعمل اي يعني
اسماء: مش عايزا يعمل حاجة يا ملك
حور: ملك اخرسي وانتي يا اسماء متخفيش هتتحل
اسماء بعـ.ـيا.ط: لا مش هتتحل
حور: ليه بتقولي كدا
اسماء: ماما مش هتخلي الجوازة تتم الا لما ايمان وياسين يتجوزو غير كدا لا انا سمعتها وهي بتقول كدا لي ايمان امبـ.ـارح بعد ما انتو مشيتو
حور: طيب ممكن تهدي وانشاء الله خير
اسماء وملك: يارب
ـــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين في المكتب دخلو وقعدو
صالح: خير يابني
ياسين: خير انت عارف اني بحب اسماء وهي زيها زي ملك صح ولا لا
صالح: ايوآ عارف
ياسين مسك فونو وفتحو: خد شوف كدا الفديو دا
صالح خد الفون واتفرج بصدmة كان عبدالله وهو بيعترف ان هو عايز يتجوز اسماء عشان نصيبها في الورث مش اكتر وانو بيحب واحدة تاني
صالح: هو ازاي كدا وانت جبت الفديو دا منين
ياسين: كنت مخلي حد من رجـ.ـالتي مراقبو من ساعت لما حضرتك رفضت سيف عشانو ها اي رأيك لسة مصر على طـ.ـلا.ق سيف واسماء
صالح: مش عارف اقولك اي بس لو هي بتحبو يبقا الفرح في ميعادو انما لو مش بتحبو يبقا هنوقف كل حاجة دي بـ.ـنتي وانا عمري ما اكون سبب في زعلها
ياسين: وانا موافق وعايزك تتأكد ان اسماء اختي وانا ديمآ معاها متخفش وحضرتك تقدر تاخد تسألها
صالح: تمام ماشي وخرجو الاتنين من المكتب
ـــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــ
عند سيف والباقي برا
احمد: كل دا بيتكلمو في اي
عبدالله: اكيد بيتحايل عليه وميعرفش انو برضو هتكون ليا
سيف كان لسة هيرد جه صوت صالح من وراه
صالح: انت بذات تخرس خالص وغور من هنا انا مش عايز المحك بعد كدا ودا يبقا الاحسن ليك
عبدالله: انا يا عمي لي كل دا هو انا عملت حاجة
صالح: بقا عايز تتجوز بـ.ـنتي عشان نصيبها يعني عايز تورثني كمان وانا عايش
احمد: بابا اي اللي بتقولو دا
صالح: الحقيقة يلا خلي يغور من وشي حالآ وانت اسبقني على البيت
احمد شـ.ـد عبدالله وخرج من المزرعة كلها
منال: انت بتقول اي يا صالح
صالح: قولت هي دي زفت الحقيقة واسكتي بقا
ياسين: سيف اطلع نزل اسماء من فوق
سيف: بس
ياسين: مبسش اخلص
سيف: حاضر وطلع
ـــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور واسماء وملك سيف خبط
حور: ادخل سيف دخل
سيف: انتي كويسة
اسماء: ايوآ
سيف: تمام طب يلا عايزينك تحت
اسماء: حاضر ونزلت هي وحور وملك وسيف
وقعدت جنب صالح
صالح: حبيبتي انتي كويسة
اسماء: ايوآ يا بابا
صالح: طيب انتي دلوقتي عايزة تكملي مع سيف ولا لا
اسماء بصت لي منال وصالح فهم ان منال رافضة
صالح: اسماء انا بسألك انتي مش حد تاني ودي حياتك
اسماء: ايوآ عايزة اكمل مع سيف بس بس مش عايزة اخسركم يا بابا
صالح حـ.ـضـ.ـنها: ومين قالك اننا ممكن نخسرك دا انتي روح قلبنا من جوا
اسماء حـ.ـضـ.ـنت صالح اوووي
منال بغـ.ـيظ: بس الجوازة دي مش هتم غير لما اختها الكبيرة تتجوز الاول
ياسين: خالتي لو سمحت انا هحدد ميعاد مع عمي غير كدا حضرتك متدخليش ياريت
صالح: وانا هحدد ميعاد للفرح النهاردة
ياسين: تمام الفرح هيبقا بعد شهر ونص من دلوقتي وكمان اسبوعين خطوبة ملك وادهم
صالح: وانا موافق على خيرة الله
حنان بفرحة: مبروك يا حبايبي
سيف: الله يبـ.ـارك فيكي يا ست الكل
صالح: تمام نمشي احنا بقا
ياسين: تمام عمي احنا هنرجع القاهرة بكرا هنعدي ناخد اسماء عشان تجهز لي فرحها مع ملك وحور
منال: لا طبعآ
صالح بصلها: ماشي يابني
منال: خلاص بدال وافقت انا واختها هنكون معاها
ياسين ببرود: تنورو
صالح: بعد اذنكم
ياسين اتفضلو ومشيو وياسين والباقي قعدو
ملك: ياسين خالتو هتحاول توقف الجوازة عشان انت مش هتجوز ايمان
ياسين: عارف
سيف: طب وهتعمل اي
ياسين: مش عارف بس اكيد مش هيبقا في جديد والفرح هيتم في معادو
حور: بعد اذنكم هطلع ارتاح شوية
حنان: ماشي يا حبيبتي اطلعي
حور طلعت فوق في اوضتها
ملك: ياسين حور زعلت على فكرة
ياسين: عارف
سيف: اي عارف دي مش هتصالحها
ياسين: مش دلوقتي لو طلعت هتشغل الشريط وتقولي طلقني وهنتخانق و انا دmاغي مش عايزة نكد
حنان: ياسين معلش اطلع شوفها
ياسين: حاضر يا ماما وقام طلع
سيف: بقولكم اي انا زهقان متيجو نخرج
ادهم وملك: اشطا
ملك: بس حور لازم تيجي معانا
سيف: اكيد نطلع بس نجهز وبعدين نقولهم وانا اروح اجيب اسماء اشطا
ادهم وملك: يلا
سيف: وانتي يا ماما
حنان: انا مش قادرة اخرج اصلآ روحو انتو
سيف: ماشي يا ست الكل وقامو يلبسو
ـــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور اول ما طلعت فونها رن وردت
حور: الو ميدو عامل اي ياقلبي واحشني
محمد: اي ميدو دي وبعدين انتي فين ومبتكلمنيش ليه
حور: معلش يا حب انا سافرت مع العيلة نحدد فرح سيف واسماء وملك وادهم
محمد: اه مبرووك المهم هترجعي امتا
حور: بكرا يا قلبي ليه
محمد: هو اي اللي ليه عايز اشوف قلب اخوها طبعآ
الباب فتح وياسين دخل
حور: خلاص يا حبيبي انا هرجع بكرا وتجي تاخدني نقعد يوم سوا اشطا
محمد: هههههه اشطا بس ت عـ.ـر.في لو اسر سمع اشطا دي هيقول ان عدييتك ههههه
حور: ههههه حصل يلا هشوفك بكرا او بعدو يا حب
محمد: سلام يا قلبي وقفل
ياسين: هو اي اللي يا قلبي ويا حبيبي وتاخدني هو انتي سألتيني الاول اصلآ
حور: معلش المرة الجاية هسألك
ياسين بعصبية هادية: هو اي اللي المرة جاية
حور: يووووه يا ياسين بقا خلاص معلش انا اسفة
ياسين بتنهيدة: حور بطلي اسلوبك دا معايا
حور: حاضر يا ياسين وراحت تنام
ياسين: حور
حور: نعم
ياسين: انتي زعلتي صح
حور: لا يا ياسين عادي مفيش حاجة
ياسين لسة هيتكلم الباب خبط ياسين قام فتح
ياسين: نعم يا زفتة عايزة اي
ملك: سيف بيقولكم اجهزو عشان نخرج كلنا
ياسين: ماشي انزلي واحنا هننزل وراكي
ملك: اوك ونزلت
ياسين: حور اقومي اجهزي عشان نخرج
حور: عايزة انام ياياسين روحو انتو معلش
ياسين: قومي يا حور اخلصي
حور بتنهيدة: حاااضر وقامت عشان تلبس
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــ
عند سيف وحنان وملك وادهم تحت جهزو ونزلو كلهم
سيف: انا هروح اجيب اسماء عقبال ما ياسين ينزل
ملك: ماشي سيف مشي
ادهم: كان ماسك في فونو وبيضحك
ملك: ادهم انت بتضحك على اي وفرحان كدا ليه
ادهم: لا مفيش وقفل فونو
ملك: ماشي يا ادهم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــ
عند سيف بعد وقت وصل بيت اسماء وصالح استقبلو
سيف: معلش يا عمي انا جي اخد اسماء عشان هنخرج كلنا سوا
منال: ماشي بس هتخدو ايمان معاكو
سيف: ودا ليه بقا ان شاء الله
صالح: روحو يابني بس مفيش تأخير روحي خلي اسماء تجهز منال طلعت عند اسماء وخلت اسماء وايمان يجهزو وبعد وقت نزلو الاتنين
اسماء: انا جهزت
ايمان: وانا كمان
سيف بضيق: ماشي يلا
وخرجو التلاتة سوا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــ
عند عيلة الصاوي
بعد وقت دخلو سيف واسماء وايمان وكانت ملك وادهم وحنان قاعدين
سيف: هما لسة منزلوش
ياسين من على سلم: نزلنا اهوو
الكل بص على السلم وكان ياسين ماسك ايد حور ونزلين من على السلم
ادهم و سيف صفرو
ملك: يخربيت كدا مطقمين زي بعض الله يسهلو
حنان بضحك: الله اكبر في عينكو في اي انتو التلاتة
ياسين: دا حسد عيني عينك كدا
ملك: مش بيأثر وحياتك
ياسين: غوري يابت من هنا ويلا بقا لا هتلغو الخروجة وهنقضيها حسد
سيف: لا يلا وخرجو كلهم
ياسين: انا وحور وادهم وملك هنركب سوا وسيف واسماء وايمان هيركبو سوا
سيف: اشطا وركبو تحت غـ.ـيظ وحقد وغل ايمان
ياسين وادهم راكبين قدام وملك وحور ورا وحور كانت سندا دmاغها على الشباك و مش معاهم تمامآ
بعد وقت وصلو عند مطعم كبير ودخلو وقعدو
ياسين مسك ايد حور وهمس في ودنها بصوت وا.طـ.ـي
ياسين: مالك يا حور
حور: بصوت وا.طـ.ـي: مليش
ياسين: هعمل نفسي مصدق
وقعدو وطلبو كلهم عصير
ملك: المكان هنا جميل ولا اي يا حور
حور: ها ايوآ جميل
ياسين بغزل: عشان عينك شافتها
سيف وادهم: ايوا بقا
ياسين: اخرسو يأما مفيش جواز وانتو حرين
سيف وادهم: ها لا الطيب احسن
حور: ياسين ممكن اخرج اتمشا برا شوية
ياسين: تعالي هنخرج نتمشا سوا حور وياسين قامو
ايمان بغـ.ـيظ: هتروحو فين
ياسين: وانتي مالك انتي وخد حور وخرج يتمشو
ياسين: ها مالك بقا زعلانة ليه
حور: مش زعلانة ولا حاجة
ياسين: حور متكدبيش عليا يا حور
حور: انا خايفة
ياسين: من اي بقا
حور: خايفة تسيبني وتجوز غيري
ياسين: ياسين اجوز غيرك اي انتي نسيتي اننا متجوزين اصلآ ولا اي وبعدين يا ستي انا بحبك انتي ومش شايف غيرك انتي ومش هحب غيرك انتي
حور: بجد
ياسين: ايوآ يا ستي بجد وبعدين مش عايز اشوفك زعلانة تاني ماشي
حور: اشطا
ياسين: الله يخربيتك يا ياسين الزفت انت عديتلي البت خلتيها بيئة زيك
حور بضحك: لا مش سيف بس ومحمد كمان
ياسين: اه هي كانت ناقصة
حور وقفت فجأة: يااااااااسين يااااااسين
↚ياسين: ها مالك بقا زعلانة ليه
حور: مش زعلانة ولا حاجة
ياسين: حور متكدبيش عليا يا حور
حور: انا خايفة
ياسين: من اي بقا
حور: خايفة تسيبني وتجوز غيري
ياسين: ياسين اجوز غيرك اي انتي نسيتي اننا متجوزين اصلآ ولا اي وبعدين يا ستي انا بحبك انتي ومش شايف غيرك انتي ومش هحب غيرك انتي
حور: بجد
ياسين: ايوآ يا ستي بجد وبعدين مش عايز اشوفك زعلانة تاني ماشي
حور: اشطا
ياسين: الله يخربيتك يا ياسين الزفت انت عديتلي البت خلتيها بيئة زيك
حور بضحك: لا مش سيف بس ومحمد كمان
ياسين: اه هي كانت ناقصة
حور وقفت فجأة: يااااااااسين يااااااسين
ياسين: في اي يا حور انا واقف جنبك اهوو بتقولي اسمي بصوت عالي ليه
حور: عايزة ايس كريم وبلالين
ياسين بسخرية: لي واخد بـ.ـنت اختي معايا ولا اي
حور: عشان خاطري طيب
ياسين: حور بطلي هبل انتي مش صغيرة
حور بزعل: كدا خلاص مش عايزة
ياسين بتنهيدة: حاضر يا حور تعالي اجبلك
ــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــ
في المطعم ايمان بغـ.ـيظ: هما اتأخرو لي
سيف: وانتي مالك بقا
ايمان: هو اي اللي انا مالي احنا مش جايين مع بعض يبقا نقعد كلنا سوا
ملك: لا ملكيش دعوة انتي هما حرين
اسماء: خلاص بقا يا ايمان
ايمان: ماشي وسكتت
ادهم جاتلو رسالة فتحها: سيف بص كدا
سيف بص: ايوا بقا كدا تحلو
اسماء: هي اي اللي هتحلو
سيف: ها لا ولا حاجة
ملك: وريني كدا فونك يا ادهم
ادهم: نعم
ملك: بقولك فونك هو اي اللي نعم
ادهم: بعدين يا ملك سيف اتصل بي ياسين عشان نغير المكان او نروح عشان هنصحا بدري
سيف: يا عم اسكت بقا سيبنا قاعدين مرتاحين شويا
ادهم: طب اسكت انت دا الشغل خلاص هيحلو
ملك واسماء بشك: انتو بتكلمو عن اي
ادهم: بكرا تعرفو
ياسين جه هو وحور وقعدو وكانت حور ماسكة بلالين كتير سيف وادهم فضلو يضحكو
ادهم: عشنا وشوفنا بتمشي جنب واحدة ماسكة بلالين
ياسين: اخرس يا زفت
ادهم: طيب في مفاجأة
ياسين: اي هي
ادهم قرب منو وادلو الفون: بص كدا
ياسين: واخيرآ دا انا قلبي مكنش مرتاح طول ما هما بعيد عنا
حور: هما مين دول
ياسين: بعدين يا حور
حور بصت لي ملك واسماء: في اي
ملك واسماء بصوت وا.طـ.ـي: منعرفش بس شكل مـ.ـو.تهم هيبقا على ايدينا لو اللي في دmاغنا حصل
حور: معلش بس انتو اتحولتو لي رية وسكينة كدا ليه
ملك: بت اسكتي انتي
حور: حاضر
ياسين: يلا نروح عشان نلحق نصحا بدري عشان نرجع القاهرة بدري كلهم قامو وياسين دفع الحساب وخرجو وركبو زي ما كانو رايحين
وبعد وقت وصلو كلهم و سيف وصل اسماء وايمان
ـــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــ
دخلو ياسين وملك وحور وادهم الاقصر حنان قاعدة
حنان: حبيبي احضرلكم العشا
ياسين: لا انا طالع انام يا امي
ادهم وملك وحور وسيف اللي لسة داخل: وانا
ضحكو كلهم سيف: معلش بس انا قولت وانا زيكم بس انتو كنتو بتكلمو عن اي
جنان: تتعشا ولا هتنام زيهم
سيف: لا طبعآ هنام يلا تصبحو على خير وطلعو اوضهم
ـــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور وياسين في اوضتهم حور خدت لبس ودخلت خدت دش ولبست وخرجت وراحت نامت ياسين دخل خد دش وخرج وخد حور في حـ.ـضـ.ـنو نامو
ــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم الصبح الكل صحي ونزل معادة حور وياسين
حور كانت بتحضر الشنط وياسين نايم
ياسين صحي: صباح الخير
حور: صباح النور
ياسين: بتجهزي الشنط
حور: ايوآ
ياسين: غريبة يعني اول تبقي بي النشاط دا
حور: محمد واسر وحشوني
اسر بغضب: حووووووور
حور بفزع: نعم
ياسين: مين دا اللي وحشك
حور: محمد و و و
ياسين: اي علقتي
حور: لا محمد واسر اخواتي يا ياسين
ياسين: محمد اخوكي ماشي انما اسر مش اخوكي واياكي تجيبي سيرتو تاني انتي فاهمة
حور: حاضر يا ياسين حاجة تانية
ياسين قام وسابها و خد لبس ودخل الحمام
حور دmـ.ـو.عها نزلت و مسحتهم وكملت تجهيز الشنط
وبعد وقت حور خلصت ونزلت تحت كان ياسين خرج من الحمام ملهاش اتنهد بضيق وبيجهز
ــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــــ
تحت الكل كان قاعد وحور نزلت وكان باين على وشها الزعل
حور: صباح الخير
الكل: صباح النور راحو حور قعدت جنب ملك وحنان
ملك: مالك يا حور
حور: مليش
ملك: متأكدة
حور: ايوآ متأكدة
حنان: حور جهزتي الشنطتك ولا زي العادة
حور: جهزتها يا ماما
سيف: اي دا حور هانم جهزت شنطتها بنفسها
ياسين نزل: اصلها مستعجلة وعايزة ترجع القاهرة
حنان: ليه يا حور
حور: عادي يا ماما اصلي اخواتي وحشوني
حنان: اخواتك هي مش هناء الله يرحمها عندها ولد واحد غيرك
حور: قصدي محمد واسر
حنان: ايوآ بس اسر مش اخوكي
حور: بس ماما الي مربية ولا اي وانتي ديمآ بتقولي الام هي اللي بتربي
حنان: صح يا حور يلا بقا عشان نفطر ونتحرك
الكل قام وقعدو على السفرة وبدأو يفطرو ومحدش فيهم اتكلم نهائي بعد وقت خلصو اكل وقامو
ياسين: سيف روح هات اسماء عشان نتحرك
سيف: حاضر بس مش اسماء بس اللي هتيجي
ياسين: عارف روح هاتهم
سيف: حاضر وقام مشي
ياسين: نزلتو الشنط ولا لسة
حنان: كلنا نزلنا الشنط خلاص
ياسين: تمام ومسك فونو وكان بيكلم حد وبيبتسم
حور كانت قاعدة هتمـ.ـو.ت وتعرف ياسين بيكلم مين
بعد نص ساعة سيف وصل وهما خرجولو
ياسين: سيف انت واسماء هتركبو مع ادهم ومل
وماما و حور وايمان معايا
الكل: تمام وركبو كلهم العربيات واتجهو لي القاهرة
وبعد سعات وصلو كلهم الاقصر ونزلو من العربيات
ياسين: يلا ادخلو
ادهم: يلا سلام انا هروح
ياسين: لا استنا هنطلع على الشركة
ادهم: ماشي يلا
حنان: يابني لما تستريحو الاول
ياسين: معلش يا امي في صفقة لازم تخلص النهاردة يلا ادخلو انتو سلام وركب العربية هو سيف وادهم واجهو للشركة
ـــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــ
حنان: يلا يا بنات اطلعو اوضكم انتو ارتاحو
البنات: حاضر وطلعو اوضهم حور اول ما دخلت الاوضة نامت وبعد ساعات كانو البنات صحيو وحنان كمان معادة حور ياسين وسيف وصلو البيت
ياسين: سلام عليكم
الكل: وعليكم السلام
ياسين: اومال فين حور
ملك: لسة نايمة لحد دلوقتي
ياسين: غريبة يعني ان حور تنام كل الوقت دا انا هطلع اشوفها
حنان: ماشي يا حبيبي وهاتها وانزل عشان العشا
ياسين: حاضر
ــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــــ
حور كانت نايمة وياسين دخل الاوضة
ياسين: حور حور حوووور
حور بفزع: ها في اي مين مـ.ـا.ت
ياسين: كل دا نوم اي بقالك سنين منمتيش
حور: اديني صحيت اهوو يا ياسين
ياسين: تمام هدخل اخد شور تكوني جهزتي عشان ننزل العشا جهز
حور: حاضر وقامت وياسين خد هدوم لي ودخل خد شور ولبس وخرج كانت حور غيرت ياسين كان واقف بيسرح شعرو وفونو رن ياسين رد
ياسين: الو
..: …………
ياسين: هههههه حاضر يلا هروح اكل انا سلام وقفل
حور كانت هتسألو بس سكتت تاني
ياسين: يلا يا حور
حور مردتش عليه وسابتو ونزلت وياسين فاكرها زعلانة عشان موضوع الصبح اتنهد بضيق ونزل
ــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــ
تحت الكل قاعدين على السفرة
ايمان: هنفضل مستنين الاميرة حور لما تنزل
حور وهي بتقعد: محدش قالك استانيني والله
حنان: خلاص يلا كلو وبعد وقت خلصو اكل وطلعو نامو وحور كانت متجاهلة ياسين خالص ومنال وصالح واحمد جم القاهرة
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــ
تاني يوم الصبح ياسين راح الشغل وحور نزلت هي وحنان والبنات يجيبو شوية حاجات
وبعدين حور راحت الجامعة هي وملك
وياسين مسك فهد حبسو في المخزن من مخازن بتاعتو عشان يقول مين دي اللي معاه بعد ما عرف ان في حد بيساعدو عشان يخـ.ـطـ.ـف حور وايمان اللي خايفة ان فهد يعترف عليها وسيف واسماء اللي فرحنين وملك وادهم فرحنين خلاص ان خطوبتهم وكتب كتابهم قرب وحور بتكلم كل يوم محمد اخوها واتعلقت بي اووي واسر اللي يومو كلو شغل في شغل
وعدا الاسبوعين ومفيش حاجة جديدة حصلت وجه يوم خطوبة وكتب كتاب ملك وادهم والكل فرحان
ـــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في اوضة ملك بتلبس هي و حور واسماء وكانو حطين ميكاب خفيف جدآ
الميكب ارتست: بجد مشاء الله قمرات
حور: شكرآ. الباب خبط دخلت حنان وياسين
حنان بدmـ.ـو.ع: مشاء الله زي الاقمر
ملك حـ.ـضـ.ـنت حنان وياسين قرب منها وحـ.ـضـ.ـنها وباس دmاغها: الصغنن بتاعتي كبرت وهيتكتب كتابها مـ.ـا.تيجي كلسن لي ادهم وكتب الكتاب ونخرج نروح الملاهي
ملك بمرح: اشطا ياسطا يلا
ياسين: ياسطا في عينك قولت متقعدوش مع سيف بتتعدو منو
حنان: يلا بقا يا ياسين ونزلو وادهم كان واقف مبتسم لي حريتو مش مصدق انها خلاص هتبقا مراتو كمان شويا وقرب من ياسين وخد منو ملك
ياسين: مبروك يا صحبي
ادهم: الله يبـ.ـارك فيك يا صحبي وخد ملك وقعدو في المكان المخصص ليهم واسماء وحنان وايمان ومنال وصالح واحمد ومحمد واسر وحور وسيف وياسين قاعدين على طربيظة واحدة
سيف لي اسماء: يخربيتك قمر كانت ناقصة هي تحطي مكياج ربنا يعدي اليوم دا عل خير
اسماء: هههه ربنا يهديك يا حبيبي
سيف: متضحكيش بتحلوي اكتر وانا مش عايز حد يشوفك ياريت تقعدي ومتتحركيش من جنبي
اسماء: اعتبرها غيرة
سيف: ايوآ هي غيرة فعلآ واسكتي بقا ومسك ايدها بتملك اكن بيقول لي الكل انها تخصو هو
اما حور قاعدة في نص بين ياسين ومحمد
حور لي محمد: ايوا بقا عل الاقمر
محمد: انا برضو صح
حور: ايوآ وعمالة بتبص شمال ويمين
محمد: هو انتي عليكي مراقبة ولا اي
حور: لا بدورلك على عروسة استنا
محمد بذهول: نعم بتعملي اي انتي جاية تخطبيلي
حور: اسكت انت بس
قطع كلامهم ياسين: المأذون وصل وقام والكل قام وراه وقعدو وبدأ عقد القران وانتها المأذون على كلمة
بـ.ـارك الله لكم وبـ.ـارك عليكم وجمع بينكم بخير
ادهم ساب ايد ياسين بسرعة وقام حـ.ـضـ.ـن ملك وفضل يلف بيها ادهم بصوت عالي: بحببببببببك
ونزلها: مبروك يا نور عيني انتي
ملك بكسوف: الله يبـ.ـارك فيك
ياسين: حـ.ـضـ.ـن ادهم مبروك
ياسين وسيف حـ.ـضـ.ـنو ملك اووي واشتغلت اغنية لي الاخوات ورأسو عليها هما التلاتة وكنا شكلهم ياخد الاقلب والعقل والكل كانو فرحنين
وبعدين رجعو قعدو على في اماكنهم تاني
جت طفلة بتجري عليهم: بابي بابي وجريت عليه
الكل بصدmة قامو وووووووووو
↚اما حور قاعدة في نص بين ياسين ومحمد
حور لي محمد: ايوا بقا عل الاقمر
محمد: انا برضو صح
حور: ايوآ وعمالة بتبص شمال ويمين
محمد: هو انتي عليكي مراقبة ولا اي
حور: لا بدورلك على عروسة استنا
محمد بذهول: نعم بتعملي اي انتي جاية تخطبيلي
حور: اسكت انت بس
قطع كلامهم ياسين: المأذون وصل وقام والكل قام وراه وقعدو وبدأ عقد القران وانتها المأذون على كلمة
بـ.ـارك الله لكم وبـ.ـارك عليكم وجمع بينكم بخير
ادهم ساب ايد ياسين بسرعة وقام حـ.ـضـ.ـن ملك وفضل يلف بيها ادهم بصوت عالي: بحببببببببك
ونزلها: مبروك يا نور عيني انتي
ملك بكسوف: الله يبـ.ـارك فيك
ياسين: حـ.ـضـ.ـن ادهم مبروك
ادهم: الله يبـ.ـارك فيك
ياسين وسيف حـ.ـضـ.ـنو ملك اووي واشتغلت اغنية لي الاخوات ورأسو عليها هما التلاتة وكنا شكلهم ياخد الاقلب والعقل والكل كانو فرحنين
وبعدين رجعو قعدو على في اماكنهم تاني
جت طفلة بتجري عليهم: بابي بابي وجريت على ياسين وحـ.ـضـ.ـنتو وياسين حـ.ـضـ.ـنها
ياسين:حبيبت قلب بابي واحشتني اووي
الكل وقف بصدmة معادة سيف وادهم وحنان
ملك: انا مش فاهمة حاجة
جودي: بابي انت واحشتني اووي ليه مش بقيت تيجي
ياسين: كان عندي شغل كتيير اووي بس خلاص انتي هتبقي معايا هنا وهتشوفيني كل يوم
جودي: هييه هييييه انا عايزة شكولاتة
ياسين: فين مامي
دخلت بـ.ـنت جميلة جدآ: انا اهوو اول ما نزلنا من العربية هي جريت عل هنا على طول
ياسين شال جودي وراح عندها: عاملة اي يا سلمي
سلمي: الحمدالله وانت عامل اي
ياسين: الحمدالله نورتي
سيف وادهم قربو منهم: واحنا مش هتسلمي علينا ولا اي نسيتينا يعني
سلمي: وانا اقدر يعني مبروك يا ادهم
ادهم: الله يبـ.ـارك فيكي. سلمي راحت عند حنان وحـ.ـضـ.ـنتها حنان: نورتي يا بـ.ـنتي واخيرآ رجعتي
سلمي:مكنتش عايزة ارجع يا ماما بس جودي بقا
حنان: قلبي تيتا مش هتيجي تحـ.ـضـ.ـني
جودي: تيتا قلبي وحـ.ـضـ.ـنتها
ملك: هو حد فاهم حاجة
حور بسخرية: اي اللي انتي مش فهما ما كل حاجة وضحا اهي انا طالعة اوضتي وسابت الفرح وطلعت ومحمد اخوها طلع وراها
ملك: ما حد يفهمني حاجة
ياسين: وا.طـ.ـي صوتك ولاحظي ان المعازيم موجودة
بعد الفرح ابقي افهمي ادهم خد ملك واقعدو مكانكم
ادهم خد ملك وقعدو مكانهم والباقي قعدو على الطريبظة وجودي قاعدة على رجل ياسين وحـ.ـضـ.ـنا
ايمان بصوت وا.طـ.ـي: ههههه حور هتمـ.ـو.ت عشان طلع متجوز عليها
منال: احسن اديها هيتحرق قلبها وسكتو الاتنين
ـــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور طلعت اوضتها ومحمد طلع وراها حور اول ما دخلت عيطت
محمد: حور اهدي
حور: هو لسه امبـ.ـارح قايلي انو بيحبني ومفيش غيري في قلبو وفي الاخر يطلع متجوز وعندو بـ.ـنت
محمد: طيب اهدي بس وشوفي انتي عايزة اي
حور: ولا حاجة هو مش هيطـ.ـلق
محمد: تعالى ارجعي معايا وصدقيني اخليكي تطلقي
حور: لا يا محمد ياسين مش هيعمل غير اللي في دmاغو فا خلاص
محمد: تمام انا همشي ولو في حاجة رني عليا
حور: هو احنا مش هنروح بكرا الدار
محمد: هشوف اسر وارن عليكي لو مش هنروح هنخرج سوا اي مكان
حور: تمام
محمد حـ.ـضـ.ـنها وباس دmاغها: حور ياريت متعيطش او تزعلي ولو عايزة تطلقي اخواتك في ضهرك وانتي عارفة كدا كويس الاول كنتي بتسكتي عشان مكانش ليكي غيرهم ام دلوقتي غير احنا في ضهرك
حور: ربنا يدmكم ليا يارب
محمد: يلا سلام وخرج
حور نامت على السرير وفضلت تعيط وفي الاخر تعبت من العـ.ـيا.ط راحت في النوم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــ
بعد ساعات الفرح خلص والمعازيم مشيو
سلمي: يلا يا جودي عشان نروح
جودي: لا انا هفضل مع بابي
ياسين: هتروحو فين يا سلمي انتو هتفضلو هنا
سلمي: لا مينفعش يا ياسين معلش
ياسين: وانا قولت كلمة ماما حضرلها اوضة
حنان: حاضر وقالت لي الخدm
ملك: ايوآ يعني كمان متجوز وعندك بـ.ـنت
ياسين: ملك اسكتي دلوقتي
صالح: يلا منال
ياسين: خليكو النهاردة
صالح: لا معلش هنروح النهاردة وهنيجي كمان اسبوع عشان نجهز لي الفرح
ياسين: تمام يا عمي توصلو بسلامة صالح ومنال واحمد مشيو والباقي قعدو
ادهم مالك تعالي كدا ثواني وبعدو شوية عن الباقي
ادهم: مالك بقا
ملك: هو اي اللي مالك مين دي وتعرفوها منين
ادهم: اه نكد من اولها طيب الحق اروح انا بقا
ملك: لا والله
ادهم: اه والله يلا سلام وسابها
ادهم: ياسين انا مروح سلام
ياسين: تمام خلي بالك من نفسك
ادهم: ماشي سلام وخرج من الاقصر
ملك: اسماء تعالي نشوف حور
اسماء: يلا وطلعو يشوفو حور خبط مرة اتنين مردتش ملك: خور نامت
اسماء: طيب يلا بكرا نشوفها
ملك: ماشي
وكل واحدة راحت اوضتها
ــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــ
تحت عند ياسين وحنان
حنان: يلا نطلع نرتاح دلوقتي وبكرا نبقا نتكلم
ياسين: تمام يلا
جودي: بابي عايزة انام عندك النهاردة
سلمي: لا يا جودي هتسيبي مامي لوحدها
جودي بتفكير: امممم خلاص تعالي معانا
سلمي: جووودي انا قولت كلمة
ياسين: خلاص يا سلمي سبيها
سلمي: بس حور اكيد هتزعل
ياسين: لا مش هتزعل حور اساسآ طفلة وبتحب الاطفال فا متخفيش
سلمي: تمام انا طالعة ارتاح وطلعت وياسين شال جودي وطلع بيها اوضتو ودخل
ياسين بهدؤ: حور… حور
حور بنوم: نعم
ياسين: حور انتي نايمة بالفستان
حور: خلاص قايمة اهووو وفتحت عينها وشافت جودي وقالت: مـ.ـا.تخدها وتروح تنام في الاوضة التانية مع مراتك التانية يا ياسين بيه
ياسين: مراتي التانية انتي بتقولي اي
جودي: بابي هي مين دي
ياسين: دي حور مرات بابي
جودي: امممم يعني دي اللي كنت بتكلم عنها
ياسين: يخربيتك انتي مبتنسيش
جودي: لا يا بابي
حور: خلصتو اطلعو برا بقا
ياسين: حور ممكن نتكلم بس شوية كدا
حور: ولا دلوقتي ولا شوية كدا
ياسين اتنهد: جودي خليكي هنا هروح اخد شور واغير واجي عشان ننام
جودي: حاضر يا بابي ياسين سابهم ودخل الحمام وحور قعدت على الكنبة جودي راحت عندها
جودي: هو انتي لي على طول متعصبة هو انتي شريرة
حور: لا مش متعصبة ومش شريرة
جودي: طب اي رأيك يا نكون صحاب
حور: نعم وانتي عندك كام سنة
جودي: 4 بس
حور: اممم ماشي يا قمر
جودي: لا مش اسمي قمر اسمي جودي
حور بضحك: ماشي يا جودي حلو كدا
جودي: حلو انا عايزة انام
حور: نامي السرير هناك اهوو
جودي: بخاف انام لوحدي تعالي نيميني واحكيلي قصة
حور: حاضر وقامت ونيمتها وحكتلها قصة وكانت جودي نامت اصلآ قبل ما القصة تخلص
ياسين خرج من الحمام لابس ترنج وحور خدت هدوم ودخلت خدت شور وخرجت بعد ربع ساعة وكان ياسين قاعد مستنيها عشان يفهمها
ياسين: حور ممكن نتكلم شويا
حور: مفيش كلام بينا يا ياسين ولس هتتحرك ياسين شـ.ـدها وقعدها جنبو
ياسين: حور اسمعي بقا
حور بعصبية بسيطة: مش عايزة اسمع قولت
ياسين: والله يا حور لو مسكتي وسمعتيني انتي حرة
حور: اقول
ياسين: دي بـ.ـنت سلمي
حور: وبـ.ـنتك
ياسين: لا بـ.ـنت سلمي و يزيد صاحبي
حور: وليه بتقولك يا بابي
ياسين: زياد مـ.ـا.ت بقالو اربع سنين يوم ولدتها وانا اول واحد شالها وحبتها جدآ بعد ما زياد مـ.ـا.ت خدتها سلمي و سفرت وانا بسافر من الوقت لي التاني اشوفهم سلمي وجودي وصيت زياد ليا يا حور وبنسبة لي كلمة بابي عادي هي اتعودت تقولها ليا عشان متعلقة بيا شويا ها فهمتي وياريت تعملي سلمي وجودي كويس يا حور فاهمة
حور: ماشي يا ياسين اي اوامر تانية
ياسين بتنهيدة: اوامر انا مش بأمرك يا حور
حور: ماشي يا ياسين لما اشوف اخرتها
ياسين: يعني مش زعلانة
حور: لا و يلا روح نام جنب جودي وانا هنام هنا
ياسين: لا يلا تعالي نامي جنبنا
حور: لا
ياسين شـ.ـدها من ايدها: يلا يا حور وخد حور ونامو جنب جودي ونامو الاتنين
ــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم الصبح الكل صحي ونزل تحت معادة حور وجودي وياسين ياسين صحي وكانت حور وجودي نايمين ياسين قام خد هدوم ودخل الحمام اخد شور و بعد وقت خرج ياسين قرب من حور
ياسين: حور… حور يلا اصحي
حور بنوم: خمس دقايق بس
ياسين: لا
حور: بالله عليك خمس دقايق بس
ياسين: قوم يا حوووور حور قامت بضيق خدت هدوم ودلخت الحمام
ياسين: جودي.. جودي
جودي: صباح الخير يا بابي
ياسين: صباح النور يا قلب بابي يلا روحي اوضة مامي خدي شور والبسي عشان ننزل نفطر سوا
جودي: حاضر ونزلت من السرير وخرجت من الاوضة
ياسين قام وقف قدام المرايا وسرح شعرو
حور خرجت من الحمام وكانت طرحتها مش مظبوطة
حور: يلا يا ياسين انا جعانة وكانت رايحة تفتح باب الاوضة وياسين شـ.ـد ايدها
ياسين: حوور رايحة فين
حور بستغراب: اكيد هنزل افطر وبعدين هروح الجامعة
وبعدين محمد هيجي ياخدني ونروح ونخرج سوا
ياسين: ايوآ وانا اخر من يعلم بقا
حور: معلش نسيت والله
ياسين: تمام معلش وانا نسيت اقولك ان مفيش خروج النهاردة وبنسبة لي الجامعة دي اخر سنة ليكي فا هتروحي عل الامتحانات
حور: ياسين متهزرش
ياسين: مبهزرش يا حور
حور: لا يا ياسين بتهزر انا لو مرحتش الايام دي هسقط السنادي وبعدين انا بقالي كتير مش بروح
ياسين:بعدين يا حور نبقا نشوف الموضوع دا اما دلوقتي فا يلا ننزل نفطر وسابها ونزل قبل ما تكلم
ونزلت ورا
ـــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــ
الكل تحت في اوضة السفرة جودي اول مشافت ياسين جريت عليه وحـ.ـضـ.ـنتو
ياسين: روح قلبي يلا عشان نفطر
حور و ياسين: صباح الخير
الكل: صباح النور
سلمي: ياسين انا هنزل معاك الشركة النهاردة
ياسين: لا ارتاحي اسبوع وبعدين انزلي الشركة
سلمي: بس
ياسين: مبسش اسمعي الكلام
سلمي ببتسامة: حاضر
ايمان بخبث عشان تغـ.ـيظ حور: وانتو بقا اتجوزتو امتا
سلمي: مين دول اللي اتجوزو امتا
ايمان: انتي وياسين
سلمي وياسين ضحكو على كلامها
ايمان: انتو بتضحكو ليه
سلمي: اصل احنا مش اتجوزنا اساسآ هو صاحب جوزي الله يرحمو وياسين زي اخويا بظبط مش اكتر
ايمان بغـ.ـيظ: اه معلش فهمت غلط
سلمي: لا عادي ولا يهمك
جه صوت من وراهم: حوور
سلمي بصدmة: انت ازاي ووووووووو
↚الكل تحت في اوضة السفرة جودي اول مشافت ياسين جريت عليه وحـ.ـضـ.ـنتو
ياسين: روح قلبي يلا عشان نفطر
حور و ياسين: صباح الخير
الكل: صباح النور
سلمي: ياسين انا هنزل معاك الشركة النهاردة
ياسين: لا ارتاحي اسبوع وبعدين انزلي الشركة
سلمي: بس
ياسين: مبسش اسمعي الكلام
سلمي ببتسامة: حاضر
ايمان بخبث عشان تغـ.ـيظ حور: وانتو بقا اتجوزتو امتا
سلمي: مين دول اللي اتجوزو امتا
ايمان: انتي وياسين
سلمي وياسين ضحكو على كلامها
ايمان: انتو بتضحكو ليه
سلمي: اصل احنا مش اتجوزنا اساسآ هو صاحب جوزي الله يرحمو وياسين زي اخويا بظبط مش اكتر
ايمان بغـ.ـيظ: اه معلش فهمت غلط
سلمي: لا عادي ولا يهمك
جه صوت من وراهم: حوور
سلمي بصدmة: انت ازاي
…: هو انتي
حور: اسر انتو تعرفو بعض
سلمي واسر: لا
حور: اومال هي ليه قالتلك انت لي وحسيتكم اتصـ.ـد.متو لما شوفتو بعض
اسر: عادي يعني
حور بشك: ماشي فين محمد
محمد دخل: انا اهووووو
حور راحت حـ.ـضـ.ـنتو: عاملين اي
محمد: كويسين
حور: جييين عشان نخرج
محمد: لا اسر جاي شغل مع ياسين اما انا جاي اشوفك
حور: يعني مش هنروح الدار النهاردة
اسر: معلش يا حور مرة تانية بس دلوقتي شغل
حور: اوكي
حنان: طب اتفضلو اقعدو افطرو معانا
اسر: لا شكرآ يا طنط
ياسين: دادة سعاد
سعاد: نعم يابني
ياسين: معلش دخلي اسر ومحمد اوضة المكتب
حور: لا روحي انتي يا دادة انا هوديهم
ياسين: حور انتي لسة مفطرتيش
حور: حاضر
سعاد: اتفضلو معايا محمد واسر راحو وراها
وسعاد دخلتهم وهما قعدو
ــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــ
برا عند ياسين قعدو كلهم
ياسين بصوت وا.طـ.ـي لي حور: حسابنا بعدين يا حور
حور بصتلو بضيق
ملك: هنروح امتا نعمل شوبنج عشان الفرح
اسماء: تيجو النهاردة
حور: اشطا يلا
ملك: سلمي اكيد هتيجي معانا صح
سلمي: اكيد
حور: طب نفطر ونلبس ونروح سوا
ياسين: هو انا مليش رأي
حور: لا
ياسين: نعععععم
حور: لا مش ليك انا بقول لي ملك لا مش هروح الا لما ياسين يوافق صح يا ملك
ملك: محصلش
حور: شوفت اهووو الكل ضحك على مرح حور الا ايمان اللي كانت هتمـ.ـو.ت من الغـ.ـيظ
ياسين: ماشي يا حور انا هروح اشوف اسر ومحمد في المكتب ماما معلش خلي حد يجيب الاقهوة
حنان: حاضر
ملك: شكلك حلو اوووي لما بتخافي يا حور
حور: يا بـ.ـنتي انا مش بخاف انا مش بحب امشي كلامي عليه قدامك انما انا مسيطرة
اسماء: ياااسين
حور بخـ.ـو.ف قامت اتفزعت وبصت وراها الكل فضل يضحك عليها
اسماء: هههههههه مش قادرة شكلك حكاية
جودي: حوري الكـ.ـد.اب بيروح النار
حور: بقا كدا يا جودي ماشي
سلمي: جووودي كدا عيب
حور: خلاص ياسلمي مفيش حاحة احنا بنهزر سوا
حنان: بس بقا يلا كلو وانا هروح اخلي سعاد تعملهم الاقهوة يلا
حور: انا كلت الحمد الله هروح اعملها انا
حنان: ماشي يا حور
حور خرجت من اوضة السفرة وراحت المطبخ
ايمان: الحمدالله انا كلت وقامت
ــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين دخل مكتبو
ياسين: معلش اتأخرت
اسر: لا عادي خير بقا قولت عايزك في شغل
ياسين: اي رأيك ندخل شراكة في الصفقة الجديدة
اسر: ليه انا اعرف ان ياسين الصاوي مش بيحب يشارك حد ولا انا غلطان
ياسين: كلامك صح بس انت وانا اقوى واعلى اسمين في السوق فا بدال منافس بعض نشارك بعض احسن ونبقا اقوى ونبقا رقم 1في العالم
اسر بتفكير: كلامك صح انا موافق
وفضلو يكلمو في موضوع الشراكه هما الاتنين ومحمد بيستمع ليهم لحد ما سمعو صوت…..
ـــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــ
عند حور دخلت المطبخ وعملت الاقهوة وايمان دخلت المطبخ ايمان: اساعدك
حور: لا شكرآ انا خلصتها اهووو
ايمان: ماشي حور شالت الصنية اللي عليها الاقهوة وخارجة من المطبخ ايمان ابتسمت بي خبث وكعبلتها بي رجليها حور اتكعبلت ووقعت والاقهوة وقعت منها وفي حبت قهوة وقعو على اديها حور بصويت
حور بصوت عالي: اعاااااااااا
ـــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين سمع صوت حور جريو عليها كلهم
ياسين جري عليها وقعد على ركبو
ياسين: حور انتي كويسة اي اللي وقعك
حور بعـ.ـيا.ط: ايدي يا ياسين بتحرقني ايدي
محمد مسك ايدها: حد يجيب تلج بسرعة
اسماء جريت جابت تلج من الفريزر سيف خدو منها واداه لي محمد محمد خدو وحطو على ايد حور
ياسين: حور حبيبتي خلاص اهدي قومي يلا
وقومها وخرجو كلهم برا وقعدو على الانتريه
ياسين: اي اللي دخلك المطبخ
حور: كنت بعمل الاقهوة
ياسين بعصبية: هو انا قولتلك اعملي حاجة
حور: انا حبيت اعمل الاقهوة وبعدين انا وقعت وانا خارجة مش وانا بعمل الاقهوة
محمد: خلاص يا حبيبتي المهم انك كويسة يا قلبي
حنان: اطلعي نامي شويا يا حور
حور: مش عايزة انام يا ماما
اسر: بس ازاي اكعبلتي ومكنش في حاجة على الارض تكعبلك اساسآ
حور: معرفش بس انا اتكعبلت والله واسأل ايمان
ياسين بص لي ايمان: وانتي كنتي بتعملي اي في المطبخ يا ايمان دا انا اعرف انك مش بتحبي المطبخ
ايمان: كنت رايحة اشرب
ياسين: تمام تعالي يلا يا حور نطلع فوق ترتاحي شويا
حور: حاضر
محمد واسر: احنا هنمشي سلام
محمد باس دmاغ حور: هرن عليكي شويا كدا تمام
حور: تمام ومشيو سوا
ياسين: يلا يا حور
حور قامت وطلعو سوا في اوضتهم ودخلو الاوضة
ياسين: نامي يا حور شويا
حور: انت مش كنت رايح الشركة
ياسين: ايوآ هروح شويا كدا
حور: تمام وفعلآ حولت تنام لحد ما نامت
ياسين لما شافها نامت قام وباس ايديها اللي الاقهوة وقعت عليها وخرج من الاوضة
ــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــ
الكل قاعدين جودي اول مشافت ياسين نازل جريت عليه جودي: بابي هي حوري كويسة
ياسين شالها: ايوآ كويسة يا قلب بابي
حنان: حور نامت يا ياسين
ياسين: ايوآ يا ماما. وانا هروح الشركة يلا يا سيف
سيف: يلا
ياسين: اسماء ملك سلمي اناو كنتو خارجين النهاردة
ملك: ايوآ بس هنأجلها لبكرا عشان حور تبقا معانا
ياسين: مش لازم روحو انتو
اسماء: لا حور هتزعل هنروح بكرا وخلاص
ياسين: تمام سلام وخرج
حنان: ربنا يحميكو يارب
الكل معادة ايمان: امين يارب
ـــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين ركب العربية هو وسيف وبعد نص ساعة وصلو الشركة ودخلو الشركة وطلعو الاسانسير
ياسين: رقية هاتي الاقهوة بتاعتي وجدول مواعيد النهاردة وخلي ادهم يجيلي
رقية السكرتيرا: حاضر يا ياسين بيه
وبعد شوية دخلت بي الاقهوة
رقية: اتفضل الاقهوة حضرتك النهاردة عندك 4اجتماعات وفي ورق عايز امضت حضرتك
ياسين: تمام يا رقية هو ادهم فين
رقية:ادهم بيه بيمر على الشركة وهيجي لي حضرتك
ياسين:تمام اتفضلي انتي رقية خرجت وياسين بدأ مرجعت الملفات وخلصهم الباب اتفتح ودخلو ادهم وسيف سوا
ياسين: انا مش قولت مليون مرة بلاش تعامل البهايم دا مش تخبطو يا بهايم انتو
سيف: من امتا واحنا بنخبط يعني
ياسين: انا مش هحرق دmي بي الكلام معاكو المهم
ادهم: خير اللهم اجعله خير
ياسين: خير يا خويا هنشارك ولاد نصار في الصفقة الجديدة اي رأيكم
سيف: ليه
ياسين: عشان احنا دلوقتي هنبقا اقوى واعلى اسمين في العالم بدال ما خد غيرنا يشاركو ونبقا منافسين نشاركو احنا ونبقي الاقوى وكمان اسر ناجح
ادهم: فكرة حلوة بس هو هيوافق
ياسين: هو وافق
ادهم: اومال بتاخد رأينا دلوقتي ليه
ياسين: عشان عارف ان دmاغنا زي دmاغ بعض
ادهم وسيف تمام
ياسين: يلا عشان عندنا اجتماعات دلوقتي
ادهم وسيف يلا دخلو اوضة الاجتماعات وبدوأ شغل
ـــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور صحيت ملقتش ياسين في الاوضة عرفت انو راح الشركة فقامت ونزلت تحت وكانو الكل قاعدين
حنان: حور عاملة اي دلوقتي
حور: كويسة يا ماما حرق بسيط والحمدالله مسبش علامـ.ـا.ت ولا اي حاجة
حنان: الحمدالله
حور: مالكم قاعدين زي المطلقين كدا ليه
ملك: عادي يعني هنعمل اي
حور بمرح: ولا حاجة نشغل اغاني ونفرح شويا بما اننا متجمعين كلنا سوا
جودي: يلا يا حوري شغلي اغاني
حور: حاضر يا قلب حوري انتي وشغلو اغاني وفضلو يرقصو ويهزرو ويغنو مع الاغنية وايمان بتبصلهم بي حقد ايمان لنفسها: مش هخليكي تفرحي بي يا حور انا هحرق قلبك وبكرا تشوفي وقامت من مكانها و طلعت اوضتها وهما مخدوش بلهم منها اصلآ وووووو
ــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
ادهم وسيف بتعب قعدو
ياسين: معلش فاضل اجتماع واحد بس
سيف: والله تعبت حـ.ـر.ام عليك اجلو لي بكرا
ياسين: لا مينفعش هو واحد بس ومش هياخد وقت كتير تمام
ادهم فونو رن رد: الو في اي
..: •••••••••
ادهم: ياسين حصل…………..
ياسين بخـ.ـو.ف وعصبية: حووووووووور
لو خلصتي الرواية دي وعايزة تقرأيي رواية تانية بنرشحلك الرواية دي جدا ومتأكدين انها هتعجبك 👇