رواية طفلة اسرت روحي زين ولين كاملة جميع الفصول

رواية طفلة اسرت روحي هي رواية رومانسية تقع احداثها بين زين ولين والرواية من تأليف رضوه في عالم مليء بالتناقضات والأسرار تتشابك مصائر شخصيات رواية طفلة اسرت روحي لتجد نفسها في مواجهة قرارات صعبة تُغير مجرى حياتهم إلى الأبد ان رواية طفلة اسرت روحي هي قصة عن الحب الذي يتحدى الزمن والمصير الذي يفرض نفسه والأرواح التي تسعى خلف الحرية والسعادة بين الأمل واليأس وبين القوة والضعف ينسج رواية طفلة اسرت روحي تفاصيل حياتهم في معركة غير متكافئة مع القدر لتكشف كل صفحة عن لغز جديد يقود القارئ نحو نهاية غير متوقعة

رواية طفلة اسرت روحي زين ولين كاملة جميع الفصول

رواية طفلة اسرت روحي من الفصل الاول للاخير بقلم رضوه

انا موافق عليها ي جدي
جبل بفرحه.طول عمرك مخالفتش طوعي يا ولدي ربنا يرضي عنك 
زين بابتسامه.ملناش غيرك يا حج 
جبل.طيب هروح اتكلم معاها انا 
زين.اللي تشوفه يا حج 
في أوضة لين  
لين.مين 
جبل.انا يا لين 
لين.اتفضل يا جدو
جبل دخل وقعد جنب لين علي الكنبه 
جبل .كنت عايز اتكلم معاكي يا بتي
لين .اتفضل يا جدو 
جبل.زين عايز يخطبك 
لين بعدm استيعاب.زين مين ي جدو 
جبل .واد عمك 
لين.حضرتك بتقول اي انا مش فاهمه حاجه 
جبل.زين طالب ايدك وعايز يتجوزك 
زين بيخبط علي الباب .
زين.ادخل
جبل.تعالي يا زين 
زين .بعد إذنك ي جدي عايز اتكلم مع لين 
زين.جدي خليني انا اللي اتكلم مع لين 
جبل بضحك .طيب خلاص هطلع انا بره 
زين بضحك.والله م قصدي يجدي 
لين بهيام ف زين قد ايه ضحتك حلوه عيونك شكلك كلامك كل حاجه فيك تتحب بس عنيد ومغروره وعصبي ومتكبر ويبخت طنط بيك كل يوم بتاخدك ف حضنها يارب ابقي مراتك 
زين ..ايه روحتي فين 
لين. ها لا مفيش 
لين.جدو كان هنا راح فين 
زين.خرج بره لما حضرتك كنتي سرحانه فيا
لين باحراج.احم طيب انا مش فاهمه حاجه 
زين.ايه الصعب انا عايز اتجوزك
لين.اللي هو ازاي ده 
زين بضيق .من غير كلام كتير موافقه ولا لا 
لين بصوت عالي شويه.في.ايه من حقي اعرف انت امبارح مكنتش طايقني وزعقتلي دلوقت بقيت حلوة و هنتجوز 
زين.صوتك يا آنسه لين وبعدين زعقتلك لي امبارح 
لين....
زين .ها زعقتلك لي انطقي
لين.عادي كنت بهزر مع عمر اخويا 
زين بعصبيه.متكدبيش مراد كان واقف وضحكتي بصوت عالي 
لين بدموع. خلاص يعني مكفكش امبارح وهتزعقلي تأني انهارده
زين بضيق.. بطلي بقا واكبري شويه 
لين بتماسك .بعد إذنك انا هنام 
زين هما كلمتين انا عايز اتجوزك كل شروطك مجابة 
لين.بس انا مش عايزاك 
زين بوجع..كنت عارف 
زين.كاني مقولتش حاجه ونتي زي روان ومي اخواتي 
زين غلط هو فهمها غلط حتي مدهاش فرصه انها تتكلم وخرج وسابها 
لين نزلت وراه
تحت عند جبل 
جبل بحماس. هاا عملت ايه وافقت 
عمر بغمزه ل زين. اكيد يجدي ده الحب الحب 
زين بوجع .موافقتش يجدي قالتلي انا مش عايزاك 
جبل.يعني ايه 
لين.يعني موافقتش عليه ي جدو مش عايزاه
زين بعصبيه.بقا نتي عيله مفعوصه زيك تقولي انا كده وقرب منها 
لين بخضه من صوته نزلت دموعها 
زين ف نفسه ..اووف بقا 
عمر .زين متنساش دي مش اي حد دي لين وانا لولا فاهمك واحنا قبل منكون عيال عم احنا صحاب ودي اختي إلا لين يا زين 
جبل بزعيق .ززززين الا لين لين خط أحمر اوعي صوتك يعلي عليها اوعي انت فاهم ولا لاه
زين .يجدي 
جبل بحده.اسكت 
جبل.تعالوا نقعد جوه ف اوضه المكتب ونتكلم ولا هنتكلم وقافي 
دخل جبل ولين وزين جوه وعمر 
جبل.لين رافضه ليه قوليلي ي حبيبة جدو 
لين برقت لزين..ها مفيش 
جبل .قولي يا لين اكيد فيه سبب طيب نتي كنتي ف ثانويه عامه حبيتي حد كدا طيب 
زين بغضب.لا مفيش الكلام ده انا مربيها علي ايدي لو فيه كنت عرفت 
جبل .استني بس يا زين 
لين.لا يجدي محبتش حد 
جبل.طيب قولي يلا
عمر.جدي سيبها براحتها مش موافقه خلاص 
زين.اخرس يالا انت ملكش دعوه
لين بصت لزين ب استغاثة وزين فهمها من عيونها 
زين.جدي معلش متضغطش عليها 
جبل.لين ردي عليا قولي يلا 
لين بتحاول تبعد عيونها عن زين اللي مركز معاها جامد
لين مسكت تلفونها وبعتت رساله ل زين.
لين.احم باين حد بعتلك حاجه وبصتله 
زيك بشك.فتح تلفونه وقرا الرساله
(زين مش هقدر أتكلم قدام جدو هقولك نت لوحدك) 
زين.لين تعالي معايا بعد إذنك يجدي
عمر.وانا طرطور انا جاي
جبل.رايح بيها فين 
زين .معلش يجدي انا هتكلم معاها آخر مره بعد إذنك 
عمر رايح معاهم 
قامت لين بسرعه ومشيت وراه 
زين .ادخلي وقفل الباب ف وش عمر وهو ضحك 
عمر بضحك .واثق فيك انا هاا ي شقي 
لين .عايز ايه 
زين .لين اتظبطي كده مالك 
لين.انت ليه عايز تتجوزني
زين.جدي قال كده وخلاص انا مبقتش عاوزك 
لين بدموع.يعني ايه 
زين بضيق .اللهم طولك يا روح في اي 
لين بدموع.اتغيرت اوي يا زين 
زين بيبصلها بتركيز.وبتلقائيه روح قلب زين نتي
لين ركزت ف الكلمه واستوعبتها 
لين باحراج.انا ماشيه 
زين.لين
لين.طيب انت  اانت
زين .ايه انا ايه 
لين بدموع بتحب روان 
زين .روان مين اي العبط ده
لين بدموع.مش عبط ده بجد تلميحاتك بتقول كده وهي قالت حتي طنط كريمه قالت كده 
زين بحنيه .ششش طيب اهدي ولسه هيقرب منها بس اخد باله إن مفيش حاجة بينهم لسه 
زين بحنيه..مفيش حاجه من الكلام ده ابدا والله تعالي نقعد علي الكنبه 
لين بدموع ..بتتكلم بجد ولا بتراضيني 
زين بحب.ششش اهدي ابوس ايدك انا مش قادر 
لين ضحكت .علي ايه بالظبط
زين.لين عايز اسمع منك موافقه ولا لا 
لين بتبصله بحب ..احم طيب معلش انا عروسه وسيبني افكر ولا مش من حقي يا حضرة الظابط 
زين بحب.يعني نتي مش عارفاني 
لين بضحك.زين متبصش كده 
زين بحنيه.تعالي نروح نقول ل جدي
راحوا قالوا لجدهم 
جبل بفرحه وبيحضن زين. الف مبروك يولدي الف مبروك يولد الغالي 
وحضن لين الف مبروك ي قلب جدك يغاليه 
لين بفرحه .الله يبارك فيك يحبيبي 
عمر وهو داخل زغرط 
لين بضحك .يبني اسكت بقاا اكبر 
عمر .حبيبة قلب ونن عين اخوكي من جوه ولسه هيحضنها 
زين.تؤ تؤ تؤ ابعد وراح وقف قصاده
عمر بضحك.انت بتعمل اي دي اختي انا اقدر موافقش واخدها ونمشي 
زين بص ل لين .تروحي معاه 
لين كانت بصاله من تحت النقاب وبتضحك 
جبل.طيب يولاد انهارده كتب الكتاب 
عمر ب استغراب .ليه يجدي كل حاجه بسرعه كده 
زين.وانت مالك يا بايخ 
جبل.محدش بيسيب حد ف حاله يا ولدي وانا عايز الموضوع يكمل علي خير 
هسرع شويه 
في المساء
كانت لين قاعده جنب زين وفاقت علي جملة الماذون بارك الله لكن وبارك عليكم وجمع بينكما في خير
لكل بـ.ـاركلهم بس مش كل النوايا زي بعض فيه اللي فرحان وفيه اللي متغاظ وفيه اللي بيحسد وفيه اللي بيخطط وقعدوا شويه وكل واحد راح اوضته 
جبل.مين 
زين.انا ي جدي 
جبل.ادخل ي زين 
زين دخل وقعد جنبه علي السرير .عايز اتكلم معاك ي جدي
جبل.أتكلم 
زين. ليه اصريت عليا واصريت بردو علي كتب الكتاب انهارده 
جبل ب استغراب. انت ي زين اللي بتقول كده انت مغـ.ـصو.ب عاد مش دي بـ.ـنتك االي نت مربيها علي ايدك مش دي اللي مش بتستحمل حد يقول عنها نص حرف مش دي لين ..
زين.ي جدي انا مش هتكسف منك انت مربيني مكان ابوي الله يرحمه لين دي بـ.ـنتي و حبيبتي بس بردو انا مش فاهم 
جبل. طيب محدش هيعرف يحمي لين غيرك ويحافظ عليها انت راجـ.ـل يعتمد عليه وانا لو عشت انهارده مش هعيش بكره وعايز اطمن عليها ملهاش حد غيري وعمر مش علطول معاها بسبب شغله وانت بتحبها وهتحافظ عليها 
زين .ماشي ي جدي ربما يخليك لينا مع اني حاسس في حاجه تاني بس ماشي 
جبل بضحك .تعمل ظابط هناك بره البيت ده 
زين بضحك .بـ.ـنتعلم منك ي كبير 
جبل.مش كنت خليت الفرح علطول 
زين.عشان لين يا جدي تبقي زي اي عروسه دلوقت هطلع عندها ي جدي شويه 
جبل بضحك .اوعي تتهور 
زين بضحك .لو اتأخرت اطلع 
جبل.ربنا يسعدكم 
زين تصبح على خير ي جد
عند لين فوق 
زين ..لين 
لين .زين استني متدخلش 
زين.اللي هو ازاي ده ودخل 
لين كانت منزله وشها علي الارض  
زين قرب منها ويصوابعه رفع وشها ليه 
زين التهم عيونها وشفايفها 
لين بعد وقت بعدت 
زين شـ.ـدها واخدها علي السرير ونيمها علي رجله 
زين .لين 
لين بحب.هاا 
زين.مش خايفه من فرق السن بينا 
لين بزعل.زين لو سمحت بلاش تقول حاجه تضايقني حتي انهارده 
زين ب استغراب . انا يحبيبي ليه بتقولي كدا وكان بيملس علي شعرها 
لين بدmـ.ـو.ع. انا قولتك لو بتحبها قولت لا جاي دلوقت تقول فرق السن بينا جدو أصر عليك انه انهارده يبقي دخله انت قولت لا انا مش فاهمه في ايه طيب انت مغـ.ـصو.ب لو مغـ.ـصو.ب يبقي خلاص انا بعفيك مني بس بلاش تو.جـ.ـعني يا زين وبعدت وقامت من ع رجله ونامت علي السرير 
لين بصوت مخـ.ـنـ.ـوق ودmـ.ـو.ع. بعد إذنك انا هنام تصبح علي خير 
زين مش مستوعب كلامها لين ازاي فهمت كلامه كده هو خايف عليها هو بيتمني انها تكون معاه ف كل لحظه وكل ثانيه بس هي للأسف مافهمتش كلامه
زين قرب منها ونيمها علي رجله تاني 
زين بحنيه وبيملس علي شعرها لين انا مش قصدي كده وربنا شاهد انا بتمناكي انهارده قبل بكره عايزك معايا انا 28 وانتي 18 مش عايزك تتسرعي ده كان قصدي وانا مش بحبها ابدا دي زي مي انا بقول كده علطول اما انتي ف انتي بـ.ـنتي اللي مربيها علي ايدي وحبيبتي ومراتي وامي وحته مني يا لين علطول كنتي تحت عيني كنت بخاف عليكي من الهوا
لين رفعت عيونها عليه وبصتله بدmـ.ـو.ع 
زين بضحك.متبصيش كدا بدل م آكلك 
لين.زين متزعلش انا مش قصدي انا بحبك اوي والله وفرق السن ده مش ف بالي نت حبيبي وجوزي وابني والله نا محبتش حد غيرك لنا مسئوله منك من وانا صغيره ودلوقت 
زين بهيام فيها وفي كلامها نيمها علي السرير ومال عليها 
لين بكسوف. زين  ابعد مش هينفع 
زين ..شششش ومال عليها 
زين لسه هيميل علي لين 
لين قامت بسرعه...لين بدلع..تؤتؤ مش دلوقت ي بيبي 
زين مسح علي شعره ..بت انتي اتعدلي بدل م عدلك
لين قربت منه وشبكت ايديها ف رقبته ..لين قالت بصوت كله دلع واغراء وهي باصه علي شفايفه...جدو قالك نخليها دخله انت رفضت 
زين بصدmه..لين انتي بتقولي اي 
لين بدلع..اي ي بيبي بقول اي 
زين بغمز .طيب احنا لسه فيها نخليها دخله ومالو
لين مالت علي صدره ونامت عليه..زين
زين بحب..روح قلب زين انتي 
لين ..انا بحبك اوي والله متبعدش عني 
زين.وانا بدوب فيكي والله انتي روحي ومش هبعد عنك
زين بضحك.بس قوليلي انتي عايزه تضحكي عليا وتنسيني كنتي بتقولي ايه من شويه 
لين بضحك..كنت بهزر 
زين.طب احلفي
لين بحب.انا مش هحلف انا بحب قربك مني 
زين بصدmه. بت انتي فيه اي يعمري انتي كويسه يحبيبي 
لين بابتسامه..اكدب يعني؟
زين.جبتي منين الجراءه دي
لين يحب.طب بذمتك فيه واحده تكون متجوزه القمر ده ومش عايزاه يقرب منها؟..والأهم من ده انا بحبك عشان كده لا مكسوفه منك ولا خايفه 
زين بيضيق عيونه..طب خليكي فاكره كلمة لا مكسوفه ولا خايفه عشان يحبيبي النظري حاجه والعملي حاجه 
لين بدلع ..تؤ متخافش
تك تك تك
لين بسرعه ..رايح فين
زين.هفتح
لين ..تعالي اقولك 
زين قرب منها .. لين باست رقبته  كذا بوسه بسرعه وخلعت الاسدال بسرعه 
زين مش مستوعب اللي هي عملته 
لين .انا هفتح 
زين بحده.لين 
لين تجاهلته وراحت فتحت بسرعه 
لين بابتسامه.اهلا يا طنط اهلا يا روان اتفضلوا 
روان ببحلقه ليها وهي شيفاها واقفه قصادها كده ..طب البسي حاجه اتكسفي مننا 
لين بابتسامه. تؤ هي في واحده تتكسف من مامتها واختها 
كريمه بتصنع الحب..الف مبروك يا لين 
روان.ايه هتسبينا واقفين كده علي الباب 
لين. اتفضلوا
روان بتحاول تتصنع الضحك.خدتي وقت عشان تفتحي يعني
لين بابتسامه. انا قولت انك هتتكسفي تيجي عشان زين جوه معايا وانتي عارفه انهارده كتب كتابنا وضحكت وانتي عارفه بقا انا وزين مستنيين اليوم ده ازاي 
زين..متابع كلامها بس ساكت 
روان بغـ.ـيظ..الف مبروك يا زين 
زين بابتسامه..الله يبـ.ـارك فيكى يا روان عقبالك كده
روان..قريب قريب اوي كمان 
كريمه بصدmه.ايه اللي علي رقبتك ده يا زين 
روان بصت بصدmه 
لين بابتسامه. ايه يا طنط اللي علي رقبته م قولت لحضرتك واحد ومـ.ـر.اته فيها ايه 
روان بغل بضحك.اتعلمي الحياء شويه 
لين بضحك.حاضر اصل ماشيه معاه ف الحرا'م مش جوزي هه
كريمه بضيق من اسلوبها. طيب نقولكم تصبحوا علي خير 
لين .وانتي من اهلوا ي طنط عقبال م تفرحي ب روان 
روان بغل.قريب قريب اووي 
لين بابتسامه..يوم الهنا وقفلت الباب 
زين بحده..انتي ازاي تفتحي بمنظرك ده 
لين بضحك.مالو يبني منظري م اهو حلو 
زين بحده.انا مبهزرش 
لين.في اي يا زين 
زين بغضب .استغفر الله العظيم اي هو اللي فيه ايه انتي شايفه لابسه ايه 
لين قربت منه وباست شفايفه..ششش ممكن تهدا انا شايفه لابسه اي قميص بكت لاز""ق علي جـ.ـسمي اووي ومفتوح من عند الص""در واممم اي تاني اه افتكرت قصير اووي وضحكت
وبصت علي رقبته تعالي اوريك حاجه 
اخدته وققته قصاد المرايه وقالت بضحك شايف رقبتك حلوه ازاي ولون الروج الأحمر منور ازاي 😂♥️
زين بابتسامه لف ليها ..انتي اللي جبتيه لنفسك شالها وقرب من السرير نزلها براحه ومال عليها 
لين..زين انا
زين.تؤ مش عايز اسمع صوت 
لين. انت مش هتعمل حاجه صح
زين ..شششش
زين قرب منها وطبع قبلات متفرقه علي شفا'يفها ور'قبتها وو'شها كله وهي اتجاوبت معاه او بمعني أصح استسلمت لين وجننته بحركاتها 
لين بتنهج..زين كفايه ابعد مش قادره اخد نفسي 
زين بعد عنها بسرعه بس لسه تحت""ه
زين بغمزه ...اي تعبتي 
لين بكسوف ..ممكن تقوم 
زين ..نام جنبها واخدها ف حـ.ـضـ.ـنه 
زين ..فهميني بوستيني علي رقبتي وخلعتي الاسدال كده وضغط علي ايدها وفتحتي الباب 
لين..اه يعم ايدك براحه ..عملت كده عشان اثبت ل روان انك بتاعي انا 
زين .طيب وعرفتي ازاي انها روان 
لين.كنت متأكده انها هتطلع ببساطه كنت سامعه صوتها هي ومامتها
زين بعدm فهم..مش فاهم 
لين بضحك.انت كنت سرحان فيا بس انا كنت سمعاهم بيتكلموا 
زين .هعديهالك المرادي بس وعد لو اتكررت وعملتي كده تاني هزعلك 
لين بدmـ.ـو.ع.هتزعلني عشان خاطر روان؟ 
زين دفن وشها ف رقبتها..تؤ مش عشان خاطر حد هزعلك عشان جـ.ـسم"ك ده بتاعي انا لوحدي محدش يشوفه غيري 
لين بضعف..زين ابعد كفايه كده تعبت مش قادره 
زين بهمس. خمس دقايق
لين بتحاول تزقه بضعف..ز زين ا ببعد 
زين بعد بضيق..خلاص اهدي هروح انام 
لين بضحك.ماشي يحبيبي تصبحي على خير 
زين بأس جبينها.وقال بضحك وانتي ف حـ.ـضـ.ـني 
في الصباح 
زين فتح الباب وقرب منها فضل باصصلها وبيملس علي شعرها بحنيه 
لين بابتسامه..زين انت هنا 
زين بضحك..لا هناك قرب منها وباسها 
زين بحب..صباح الخير 
لين..صباح السكر يسكر 
لين بهزار..معاك المايك يلا قولي احساسك اي وانت داخل أوضة مراتك من غير م جدو يزعقلك 
زين بحب ..احس انه احلي حاجه في الدنيا إن الواحد ياخد الحاجه اللي بيحبها احساس حلو وانا متمنتش غير انك
 تبقي مراتي ♥️
<<الله يرزقنا>>>
لين ..طب ممكن تيجي تميل عليا شويه
زين بضحك..يعمري انتي تحتيي 
لين.بضحك.قرب بس
زين مال عليها وشفايفه لمست شفايفها  
لين باسته برقه خالص 
زين بهمس..ماسك نفسي خالص عنك والله هقوم انزل وتعالي ورايا بسرعه عشان نفطر سوا 
لين بضحك.اوكي يبيي 
هسرع سيكا
علي السفره 
لين يحب ..صباح الخير ي جدو وباسته من خده
جبل..صباح الروقان ي ست البنات الف مليون مبروك يحبيبتي 
لين.الله يبـ.ـارك فيك يحبيبي 
زين بحب ..مفيش بوسه ليا انا كمان ؟
لين قربت منه ومالت عليه ووشوشته 
لين.احم ايه مش كفايه اللي فوق؟
زين بنفس همسها..شفايفك طعمها شهد حد مبيحبش الشهد؟
عمر بصوت عالي..ايييه مالك ب البت 
زين ..بس يلا مسمعش صوتك دي مراتي متدخلش بينا
عمر..لين ادخل ولا لا 
لين ..قلب لين انت تدخل ي يحبيبي 
زين بغـ.ـيظ ..وحيات امي ليكي زنق"ه بس الصبر حلو تعالي اقعدي 
جبل ..اومال امك فين يا روان 
روان ..ف مشوار
جبل بسخريه..مشاويرها كترت 
روان بضيق..شبعت بالهنا ليكم
لين..م تخليكي ي رورو حتي مسليانه
روان ..بصتلها أكلت الحمدلله 
زين..روان رايحه الكليه؟
روان..اه ي ابيه 
زين بحنيه ..استني هوصلك هطلع اغير بسرعه 
لين بصتله بدmـ.ـو.ع.
زين بصلها وحط ايده علي ايدها 
روان..شكرا ي ابيه هروح لوحدي عشان متأخره 
جبل..خلي بالك من نفسك لو عوزتي حاجه رني عليا 
لين قامت بسرعه وطلعت علي فوق 
زين طلع وراها بسرعه ودخل الاضه لقاها نايمه وبتعيط 
زين بحنيه حط ايده علي ضهرها 
لسن بعدت ايده 
لين بدmـ.ـو.ع..متلمسنيش
زين..لين!
لين بعـ.ـيا.ط..اطلع بره ومتلمسنيش 
زين...قرب منها وحـ.ـضـ.ـنها..بس خلاص اهدي 
لين فصلت تبكي ف حـ.ـضـ.ـنه ..انت مبتحبنيش يا زين انا غلطت لما وافقت عليك عشان كده بعفيك مني 
زين بتماسك..بمعني؟
لين..طلقني
زين بصدmه..انتي  مستوعبه الكلمه 
لين بدmـ.ـو.ع..اه سيبني
زين..باس عيونها...ششش طب خلاص يعمري اهدي واخدها وقعد علي السرير...ونيمها علي رجله 
حاولت تقوم بس شـ.ـدها تاني
زين .. روان زي مي افهمي ابوس ايدك عمي مـ.ـا.ت وسابها وهي ملهاش حد غيري انا وجدي مسئوله مني ولسه صغيره 
لين بدmـ.ـو.ع بعدت عنه ..بس هي بتحبك يا زين 
زين بحده..يوووه بقا بلا بتحبك بلا بتزفت عاد دي لسه صغيره اعقلي شوية 
لين بدmـ.ـو.ع...يارب روان تمو"ت 
زين بغضب..لين اخرسي ووووووو
 الاكل ع السرير 
لين بدmـ.ـو.ع..زين انت 
لين بزعل عليها..قرب منها واخدها ف حـ.ـضـ.ـنه جـ.ـا.مد
لين..مسكت فيه اكتر وكانت بتعيط ف حـ.ـضـ.ـنه فضلوا ل دقايق 
زين..بس ي عمري خلاص اهدي اهدي ي لين 
لين بدmـ.ـو.ع..زين انت زعقــ,تــلي 
زين بتنهيده كلها تعب..هتفهمي كل حاجه بعدين والله 
فهد مسك ايديها وباسهم ..حقك علي عيوني والله آخر مره هزعلك 
لين بدmـ.ـو.ع..زين انا ممكن استحمل اي حد يزعقلي الا انت انا مقدرش ان انت تزعقلي ي زين مبحبش القسوه دي تطلع منك انت 
زين بزعل..حقك علي عيني ممكن متعيطيش 
لين..هزت دmاغها...عايزه انام ممكن تطفي النور وتطلع بره 
زين..حاضر
زيت قام طفي النور بس مخرجش 
لين..زين انت 
زين..مش هسيبك نامي واديني قاعد جمبك 
لين نامت وزين فضل معاها 
تك تك تك 
مي..مين
زين ..فتح الباب ودخل 
مي قامت عليه وحـ.ـضـ.ـنته 
مي..بضحك وحـ.ـشـ.ـتني وحـ.ـشـ.ـتني وحـ.ـشـ.ـتني اووي اوي اوي 
زين بضحك وانتي اكتر 
مي بتبص للباب..اي ده اومال البت لين فين تتحسد يعني 
زين..ليه
مي..هوساني تقول مش هسيبه يروح اي مكان لوحده 
زين بتنهيده. نايمه
مي..لي مالها هي كويسه
زين..كويسه الحمدلله 
زين..المهم فيه عريس متقدmلك 
مي بتـ.ـو.تر..انت رايك اي 
زين..هو مـ.ـيـ.ـتعيبش بصراحه والله كل الصفات الحلوه فيه وو استني ارد ع التلفون واجيلك 
مي هزت دmاغها
بعد دقايق 
زين ..مي عندي مشوار مهم اجيلك باليل 
مي بتمساسك..ماشي يحبيبي
زين خرج من هنا ومي رمت نفسها علي السرير وفضلت تعيط 
مي بعـ.ـيا.ط ..للدرجه دي انا هونت عليه للدرجه دي بيخليني اعيط كل يوم عليه كل ده عشان حبيته طلع بيتسلي بيا انا كنت مفكره انه بيحبني زي م انا حبيته ياريتني م حبيته ولا اتعلقت بيه 💔
باليل 
زين رجع من بره لقي جده قاعد 
زين..السلام عليكم 
جبل..وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 
زين قرب منه وباسه علي ايده عامل اي ي جدي 
جبل..كويس الحمدلله ي زين كنت فبن
زين..كنت بشوف تجهيزات الفرح 
جبل.. ربنا يسعدكم 
زين..هطلع انا يجدي عايز حاجه 
جبل..تصبح على خير ي ولدي
زين اول م طلع دخل أوضة لين بس كانت نايمه 
زين بزعل من نفسه. كله مني  راح قعد جنبها وفضل يصحيها او بمعني أصح فضل يبـ.ـو.سها 
زين بضحك ..خلاص عرفت انك صاحيه عمال تربشي 
لين بضحك..حد يصحي حد كدا
زين..مش عاجبك 
لين..اه مش عاجبني
زين ..طب عيني ف عينك كدا 
لين بكسوف..خلاص بطل رخامه
زين بحنيه.. معنديش اغلي منك والله حبيبتي وصحبتي وبـ.ـنتي وامي والأهم من دا كله مراتي 
لين ...انا كمان يا زين بمـ.ـو.ت فيك والله 
زين يضحك..اسمي ده والله م حد بيعرف يقوله زيك كدا بتوه فيه 
لين بضحك..اقولك 
زين تعالي ف حـ.ـضـ.ـني وقولي اترمت ليه ف حـ.ـضـ.ـنه 
لين..بصراحه بصراحه يعني انا جعانه 
زين بخبث..وانا همـ.ـو.ت من الجوع متيجي آكلك
لين بضحك ومالو بس خليني اكل انا الأول 
زين..طيب استني هنادي ام السعد تجهز الاكل
تك تك تك 
لين بضحك..اتفضلي 
ام السعد بضحك.. اتفضلي ي ست لين 
لين..هاتي هنا علي السرير 
الداده نزلت وهما بدأو ياكلو 
بعد وقت 
لين بزهق..شبعت مش قادره 
زين..يلا يحبيبي آخر معلقه خليكي شاطره
لين..لا يعني لا 
زين ..طب اشربي العصير 
لين شربته وخلصوا آكل
زين بحب.رايح انام تصبحي على خير يعمري وباسها من شفايفها
لين بابتسامه..وانت بخير يحبيبي
تعليقات