رواية قيود البراءة كاملة جميع الفصول

رواية قيود البراءة هي رواية رومانسية والرواية من تأليف الكاتبة لوجي احمد

رواية قيود البراءة كاملة جميع الفصول

رواية قيود البراءة من الفصل الاول للاخير بقلم لوجي احمد

بطني فيها نونو صغير بعيط عايزه س'كينه عشان افتح بطني عشان االنونو يطلع
الشاب بصدmه نعم انت بتقولي ايه انت مـ.ـجـ.ـنو.نه ده انت عيله لسه مين قالك كده انطقي جبت الكلام ده منين وهو يمسكها جـ.ـا.مد
.. عمو اللي كان بياخدني على السطح هو اللي قال لي 
قالك ايه اتكلم ي مين عمو ده هو كان بيعمل معاكي ايه علي السطح
لما البنات ما كانوش بيدوني العروسه بتاعتهم العب بيها قال لي تعالي معايا على السطح وانا هجيب لك احلى عروسه
طب مسكت شويه كده وقالت له بس انا بطني و.جـ.ـعاني قوي النونو عايز يطلع بدmـ.ـو.ع 
_كملي وبعدين حصل ايه انطقي ده انتي ليلتك سوده
هي بدmـ.ـو.ع وانا مالي هو السبب والله انا طلعت معاه على السطح  وقلت له فين العروسه
قال لي ده انا هجيب لك لونه بيعـ.ـيط وبيتكلم احسن من العروسه فرحت قوي الكلام وقلت له هو فين عشان نلعب سوا
ضحك وقال لي عايزه بطنك يكون فيها نونو صغير بطنك  
ثم سكتت شويه وكملت وقالت ببراءه بس انا هبقى ام ازاي هو انا ينفع افتح بطني بالس'كينه واطلعه دلوقتي
شـ.ـدها من ذراعها بشـ.ـده وقال لها احكي لي كملي ايه حصل تاني 
بس  القطر كان وصل 
هي  بتقول كان دايما يقول لي تعالي نطلع على السطح هديكي حاجه حلوه وكنا بنطلع فوق وبيعمل
... ولسه بتكمل كلامها للاسف
شورت على الراجـ.ـل وقالت له عمو اهو ده اللي انا بقول لك عليه
التفت الشاب 🙂🙂
الراجـ.ـل اللي هي شاورت عليه انصدm لما شافه بيدير وشه للبـ.ـنت كانت الصدmه الاكبر
نونو صغير في بطني لازم س'كينه عشان النونو يطلع افتح بطني واطلع  النونو عشان نلعب سوا اطلع بقا وعمو هياخدك معايا على السطح يجيب لك حاجه حلوه
الشاب التفت بس وراه انصدم لما شاف الراجل اللي البنت شاورت عليه بس الصدمه لما اشوف الراجل لانه طلع يعرفه ويعرفوا جامد قوي للاسف طلع ابوه 
شهاب بصدمه بابا🙂 انصدم اول ما شاف الراجل لانه للاسف طلع باباه التفت للبنت عشان يشوفها ما لقيهاش هي كمان واقفه والموقف ده كان حصل في محطه قطر يعني الناس كثير فضل يدور عليها ويبص يمين وشمال لكن للاسف اختفت من قدامه
🙂
انا شهاب فرحي النهارده ابويا يعتبر عمده البلد وعشان من عوايدنا وتقاليدنا ان العريس واهله يلفوا على كبرات البلد يدعوهم
فكان في بلد جنبنا فيها ناس رحت ا انا وابويا والغفر كانوا معانا
ندعوا الناس قرايبنا
كنا مستنيين القطر في محطه القطر لفت نظري طفله واقفه بعروسه وكل شويه تحط ايديها على بطنها وتجيب حاجه تخبط على بطنها بيها استغليت فرصه ان والدي مشغول مع الغفر وقربت من الطفله اشوفها في ايه لحد ما القطر يجي بس المصيبه انها ي  قالت لي ان في بطنها نونه يعني حامل وهي اساسا طفله واللي انا شاكك فيه انها مختله عقليا 
المصيبه الاكبر من كده اني لما سالتها من اللي عمل فيك كده قالت لي عمو اللي وراك ده وطلع ابويا عمده البلد
قلت يمكن تكون بتكذب او مش عارفه او بتشاور على اي حد قلت اتاكد منها تاني بس للاسف البنت اختفت اختفت ما لهاش اثر
فقت على صوت ابويا وعلى ايده وهي بتتحط على كتفي وبتقول لي يلا يا عريس القطر هيفوتنا واقف عندك بتعمل ايه
شهاب.. اصل اصل وبداتها اتهته مش عارف اجمع الكلام
.محسن ابو شهاب
مالك يا ابني ايه اللي حصل 
شهاب وهو يجمع قوته بيقول له ما فيش ما فيش ما فيش 
محسن يلا عشان نلحق القطر طالما ما فيش
وفعلا شهاب راح مع ابو محسن والغفر ركب القطر بس شهاب كل تفكيره في البنت اللي شافها ده حتى ما لحقش يعرف اسمها
وحتى لو فاتح بابا في الكلام هيقول له ايه وهو ما يعرفش للبنت اسم ولا يعرف حاجه ويا ترى البنت دي صادقه ولا كذابه
..
في مكان تاني كان في واحده لابسه فستان فرح بتعيط على السرير وبتصوت وبتلطم وتقول انا هم'وت نفسي انا هم'وت نفسي انا هم'وت نفسي قبل ما اشهاب يم'وتني شهاب لو عرف اني مش بنت هيم'وتني 
امها..اخرسي يانجاة جبت من العار والفضيحه ا لو سمعوك ابوكي 
هيموت من الفضيحه منك لله يابنت بطني منك لله 
نجاه وهي هتنزل تحب على ايد امها ورجليها انا غلطت يا امي انا غلط اعمل ايه انقذيني يا امي متسبنش اتجوز النهارده هيم'وتني
امها وهي تشد رجليها وتحذفها بعيد عنها وتقول لها يا ريت على الم'وت يا ريت على الم وت الفضيحه اللي في البلد اللي هتفضل عار علينا العمر كله
ام نجاه وهي تخرج من الاوضه وحاطه ايديها على دماغها وتقول استرها من عندك يا رب استرنا من عندك يا رب استرنا من عندك يا رب هعمل ايه هعمل ايه بس يارب 
دي بقى نجاه المفروض دخلتها النهارده علي شهاب بس لاسف زي ما احنا شفنا قدامنا
مامتها فضلت قاعده تفكر ونشوف حل بس فاقت صوت  الباب وهو بيخبط اتفزعت من مكانها من الخده وقامت
متجه على الباب تفتح لقيت البنت الصغيره قدامها واقفه على البيت بتقول لها انا جعانه قوي يا خاله انا والعيل اللي في بط ني اكلنا مش انتوا عندكم فرح 
فوزيه ...فيروز ادخلي يابت انتي كنتي فين ودخلتها البيت
فيروز .. انا جعانه قوي الاول اكليني وبعدين احكي لك عمو اللي انت بعتيني عنده عمل فيا ايه 
بس فوزيه لاحظت من الباب ان جوزها جاي ومعاه ناس فخدت فيروز ودخلت على المطبخ جري قالت لها اقعدي كلي هنا على جنب لما اعمل شاي للناس وبعدين افهم منك ايه اللي حصل لك
ما حدش كان عارف اللي في دماغ فوزيه
عملت الشاي ولقت بنتها بتنادي عليها قالت لفيروز خدي يا فيروز طلعي الشاي وفعلا فيروز خدت الشاي طلعته بس اول ما طلعت عند الضيوف ت وصرخت والصينيه وقعت من ايديها وفضلت تصرخ 
شهاب.بصدمه انتي هنا 
فيروز وهي تصرخ وتحاول تجري من الباب 
وحدث مالم يكن في الحسبان 
انا حامل انا حامل ودخلتي النهارده لازم اتصرف لازم اعمل اي حاجه عشان اخلص من المصيبه اللي انا فيها دي فضلت الف في الاوضه حوالين نفسي
بفكر وافكر وافكر بس للاسف ما فيش حلول غير اني ام'وت نفسي او اهرب من هنا
وفي الاخر قررت اني ام'وت نفسي  علشان انا مش هعرف اهرب من هنا وعشان ما اجيبش لاهلي العار طول العمر يبقا ام'وت نفسي 
وفعلا بدات ادور على حاجه علشان انفذ بيها الخطه ولقيت قدامي 
قزازه مبيد حشري قولت هشربه 
وارتاح من الدنيا
 🥹🥹🥹🥹🥹🥹 وفعلا شربت ازازه المبيد الحشري ومجرد ثواني ووقعت من طولي ما بقتش حاسه بحاجه خالص
 بس اخر حاجه كنت حاسه بيها ان انا كنت مبتسمه 
عشان ارتحت من المصيبه اللي انا شايلاها في بطني 
واللي هيسالني ويقول لي مين ابو اللي في بطنك
 ولا هو راح فين هقول لك للاسف 
حبيته وحصل اللي حصل ما بينا وسبني والمصيبه اني ما اقدرش اتكلم ولا اقول لحد هو مين لازم السر يمـ.ـو.ت معايا
وجاء العريس وفضلت ارفض واقول لابويا بلاش بلاش
 لكن للاسف ابويا صمم ان انا اتجوزه وادي اخر تصميم ابويا وعناده اديني بمـ.ـو.ت 
وبعد شويه ام العروسه دخلت عشان تطمن عليها بس للاسف
 لقيت بـ.ـنتها واقعه على الارض وفي د'م على الفستان بدات ام العروسه تفوق في بـ.ـنتها عشان تطمن عليها بس للاسف ايديها كانت ساقعه قوي ام العروسه ما كانتش متقبله اني بـ.ـنتها مـ.ـا.تت 
بس بعد شويه بدات تص'رخ وتقول الحقوني الحقوني بـ.ـنتي م'اتت بـ.ـنتي م'اتت
فيروز البـ.ـنت اول ما شافت الراجـ.ـل اللي ضحك عليها بدات تصرخ وتجري في الجنينه شهاب كان سامع حكايتها قبل كده
جيل وراها ومسكها وقال لها تعالي فهمينا ايه اللي بيحصل وانت رحت فين انا دورت عليك كثير بس هي كانت خايفه تتكلم وشهاب لاحظ كده وقال لها انطق يا فيروز وقولي في ايه وما تخافيش مين اللي عمل فيك كده
بس للاسف ما لحقتش اتكلم بسبب صوت صريخ فوزيه ام العروسه
.
 علي طلوع ابو العروسه وعريسها وابو العريس
 والبـ.ـنت الصغيره اللي كانت موجوده معاهم وحاولوا يفوقوا فيها لكن للاسف كانت مـ.ـا.تت
الكل في حاله انهيار ومحدش مصدق ايه اللي بيحصل وكله بيصـ.ـر.خ وكله بيصوت بس البـ.ـنت نطقت الصغيره وقالت انا كنت عارفه انها هتمـ.ـو.ت زي ما انا كمان همـ.ـو.ت اصل هي شايله في بطنها نونو 
وانا كمان زيها في  بطني نونو من عمو ده
وهي تشاور على ابو العريس🙂🙂🙂
هو السبب هو السبب في مـ.ـو.ت العروسه
انا اول مره في حياتي اجي اكتب روايه وما اعرفش انزل بالنهايه وكان نفسي اسيب لكم النهايه مفتوحه
بس عشان ما تزعلوش حبيت اقول لكم
بالنسبه لفيروز فيروز دي كانت بـ.ـنت صغيره جدا كانت شغاله عند نجاه ومتربيه عندها عشان ما لهاش اهل اوكي دايما تشوف نجاه بتعيط عشان نجاة ي يا عيني كانت حامل والا ضحك عليها
ابو شهاب.. محسن كان راجـ.ـل وحش قوي ضحك عليها واغراها لما اخذ منها اعز ما تملك واول ما بدات تقول له انها حامل وهتفضحه في وسط البلد قال لها هتجوزك ابني واسكتي واحد ما يعرفش ربنا وما يعرفش الحلال من الحـ.ـر.ام وعشان نجاه كانت طيبه وغلبانه تعيط وحكت لامها انها حامل بس ما قالتلهاش حامل من مين في الوقت ده فعلا كان محسن جاب شهاب ابنه ويتجوز نجاه كل ده بيحصل واللي شايفه كل ده فيروز وفيروز صاحبت نجاه
وعشان نجاه ما كانتش ليها حد تتكلم معاه غير فيروز كانت حكيالها كل حاجه وقالت لها ان هي مره كانت بتلعب في الشارع ومحسن قال لها تعالي معايا على السطوح اوريكي حاجه وحصل اللي حصل واعت'دى عليها
وهي حاليا حامل وباباها لو عرف هيق'تلها
فضلت تعيط على كده يا عيني وكل ما فرحها هي وشهاب يقرب تحـ.ـز.ن اكتر
فيروز كانت طفله ما تعرفش تعمل ايه
بس عشان عقل أطفال 
 رقبت شهاب مره وهو في البلد ومشيت وراه لحد محطه القطر ووقفت كلمته وحكت له اللي حصل مع نجاه بس كانه حصل معاها هي لما جيت حكيت له كل حاجه وقالت له في بطني نونو وان السبب في عمو اللي وراك ده كان قصدها على نجاه وان السبب في ابوها بس للاسف شهاب ما فهمهاش وكان صعب جدا ان هو يفهمها لان الكلام ما كانش واضح وللاسف نجاه
مـ.ـو.تت نفسها ومـ.ـا.ت ااسر معاها ومحدش يعرف بيه غير فيروز 
اللي لما حكت واتكلمت محدش صدقها
ومحسن ما صدق ان نجات مـ.ـا.تت
وخد شهاب ابنه ورجع على البلد جري
عشان يداري على فضحته. ونجات مـ.ـا.تت واتدفنت وقالوا ان هي مـ.ـا.تت بسبب ضـ.ـر.بات ان كان عندها القلب 
قالوا كده في وسط البلد عشان يغطوا على فضحتهم
امها ما اتكلمتش ولا قالت حاجه اصل هتفضح بـ.ـنتها بعد ما مـ.ـا.تت وكله سكت والموضوع خلص والموضوع اترك لرب السماء ربنا ما بيسيبش حد بالنسبه لفيروز فضلت قاعده قدام البيت فاكره ان انا 
نجاه هترجع تاني
تعليقات