رواية حين تلاشي القرار هي رواية رومانسية تقع احداثها بين قصي وسيلا والرواية من تأليف ميرا ابو الخير في عالم مليء بالتناقضات والأسرار تتشابك مصائر شخصيات رواية حين تلاشي القرار لتجد نفسها في مواجهة قرارات صعبة تُغير مجرى حياتهم إلى الأبد ان رواية حين تلاشي القرار هي قصة عن الحب الذي يتحدى الزمن والمصير الذي يفرض نفسه والأرواح التي تسعى خلف الحرية والسعادة بين الأمل واليأس وبين القوة والضعف ينسج رواية حين تلاشي القرار تفاصيل حياتهم في معركة غير متكافئة مع القدر لتكشف كل صفحة عن لغز جديد يقود القارئ نحو نهاية غير متوقعة
رواية حين تلاشي القرار من الفصل الاول للاخير بقلم ميرا ابو الخير
: لا دا استعباط انا اتجوز مرات اخويا دا انا مش بطيقها.
ابوه بغضب: هتتجوزها يا قصي .
قصي ببرود: اتجوز واحدة انا اكبر منها وكمان عمياء ههههه بتهزر صح مش عارف انا اخويا اتجوزها ازاي دي اكيد ضحكت عليه الز"بالة دي.
ابوه ( جمال): اخرس يا قليل الادب.
قصي ببرود: مش هتجوزهاااااا.
جمال ببرود: يبقا كل حاجه هتخسرها.
قصي بصله بغضب.
في مكان ما.
مرات الاب: اخلصي اكنسي يا عمياء كويس عشان تغوري بقا.
البنت بخوف: ح حاضر والله هخلص بسرعه حاضر.
مرات الاب بقرف: مكتوب لك الحظ يا بنت سعاد اتجوزتي واحد غني وغار ودلوقتي هتتجوزي اخوه.
سيلا بدموع: مش عايزة والنبي يا ماما.
شخص بيجي بيشدها من شعرها: هتتجوزيه ابوه دفع كتير ولازم تتجوزيه رضا غصب هتتجوزيه.
سيلا بدموع وانهيار: حاضر سيب شعري حرام دا انا اختك.
طه بخبث وهمس: اخت مين يا زبا"لة انا هجوزك بس اوعدك انك هتبقي في حضني انا هههههه.
اتخضت من كلامه وهو سابها مشيت بسرعه وبتترعش.
تاني يوم كل حاجه جهزت وقصي قاعد بقرف وهي لابسه وحطين ع وشها شال.
سيلا الكحل ساح من كتر العياط والخوف خصوصا من قصي يلي عمره م اختلط بيها ولا تعرفه برغم انه كان سلفها.
قصي للشيخ: انجز في يومك.
الشيخ بخوف: اؤمرك يا بيه.
(بارك لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير).
خلص جملته وقصي مشي وسابها.
جمال لسيلا: معلش يا بنتي اطلعي وهو زمانه جاي هنادي عفاف توصلك .
سيلا باحترام: لا يا بابا انا عارفه الفيلة عن اذنك.
جمال بتنهيدة: ماشي يا بنتي.
طلعت سيلا وهي بتلمس الترس بتحسب.
في منتصف الليل.
سيلا بتكون نايمه بتلاقي يلي بيداخل وهو سكران.
سيلا بخوف: م مين.
ابتسم بمكر وقرب وقفل الباب.
سيلا قامت بخوف لاقت يلي بيح'سس عليها بوقا"حه بعدت ولسه هتصرخ: ابعد عني انت مييين ميييين.
فتح النور واتصدم من الحورية يلي شافها وبتحاول تمشي وتشوح بايديها لايجده.
قصي وقف مصدوم هي عمياء بس جميلة اوي اكيد وراها خدعه او حاجه.
سيلا بتنادي: مين داخل ميننن ياعم...
قصي بخبث شدها من خصرها وهي بتحاول تزقه.
سيلا بخوف ولسه هتصراخ قاط'عها بقب'لة.
سيلا بدموع وانهيار وخوف: ا ابعد ا انت م مينننن ا ابعدددد.
قصي ساكت بيلف يقلع جاكته ويزقها ع السرير لسه هيقرب لاقها مش بتتحرك ووشها بقا لونه ازرق وشفايفها ابيضت اوي بقت شاحب كشحو"ب الاموات اتصدم من شكلها: سيلااااااااااااا.
↚
قصي ساكت بيلف يقلع جاكته ويزقها ع السرير لسه هيقرب لاقها مش بتتحرك ووشها بقا لونه ازرق وشفايفها ابيضت اوي بقت شاحب كشحو"ب الاموات اتصدم من شكلها: سيلااااااااااااا.
قصي ساكت بيلف يقلع جاكته ويزقها ع السرير لسه هيقرب لاقها مش بتتحرك ووشها بقا لونه ازرق وشفايفها ابيضت اوي بقت شاحب كشحو"ب الاموات اتصدم من شكلها: سيلااا سيللاااا فوقيي.
سيلا....
قصي شالها بسرعه ونزل.
جمال بينادي عليه مش بيرد: بن ال اكيد عملها حاجه دي فضيحة
قصي ساق بسرعه راح المستشفى.
قصي بغضب سابها والدكتورة اخدتها: لو حصلها حاجه هقت'لكم واخربهم فوق نفخكم يلاااااا.
بقلم ميرا ابوالخير
اخدوها برعب من هيئه وغضبه الكبير.
قصي بص عليها من برا لاقي الدكاترة معها حاس بخوف بس افتكر حاجه خلته يغضب تاني.
قصي للممرضه: الهانم لو فاقت كلموني.
الممرضه بدلع: حاضر يا باشا.
قصي بخبث: انتي يلي باشا يا مزة سلام.
ابتمست وهو اتقرف منها وراح شقه ما.
قصي للحارس: حاززززم شوفلي بنت تكون حلوة انا زهقان.
حازم: اؤمرك يا باشا.
بعد شويه بيجي حازم ومعه بنت ما.
البنت بدلع: اهلا يا بيبي.
قصي ببرود: تعالي جوا.
البنت بتقرب منه بدلع وهو لسه هيقرب افتكر تلك الحورية.
بقلم ميرا اابوالخير
قصي لنفسه: لا يا قصي مش هتغلط نفس الغلط مرتين اوعا دي واحدة عامية ولا تسوى.
بعد شويه.
قصي ببرود: خد البت دي ارميها في اي حته والفلوس دي عليها.
حازم: اؤمرك يا بيه.
قام وبص لتلك الفتاة الملاقه بجانبه عا''ريه ولابس قميصه راح المستشفى.
في المستشفى..
وصل قصي ولسه هما معاهم جوا حس بنغزه وبص لاقي.
جمال جاه وكله غضب: عملت فيها ايهههه رد عليااااا.
قصي ببرود: لسه معملتش حاجه.
جمال بغضب: شكلنا هيبقا ايه قدم الناس دلوقتي وانت نازل كده بمراتك ليلة داخلتكم.
قصي بسخريه: انا حر ومحدش له اي كلام تمم العمياء عندك جوا اهي اتفضل انا هروح انام.
جمال مسكه من قميصه بغضب: البت دي لو حصلها حاجه انت عارف هعمل ايه.
قصي نزل ايده ببرود: بقا كده طب تمم.
سابه وراح ناحيه اوضه سيلا والكل اتصدم ازاي يداخل كده.
بقلم ميرا ابوالخير
الدكتوره: لو سمحت برا عشان نكمل الكشف.
قصي قفل الباب في وش جمال ووقف جنب سيلا: انجزي حصلها ايه.
الدكتوره: كان عندها هبوط حاد و...
شالها قبل م الدكتوره تكمل كلامها.
الدكتوره: لو سمحت مينفعش كده لازم ترتاح.
قصي ببرود: وانا دكتور وعارف ازاي هعالج مراتي.
الدكتوره استغربت ليه جابها اصلا من الاول.
بقلم ميرا ابوالخير.
جمال لاقاه خرج وشايلها: ع فين.
قصي تجاهله وكمل طريقه.
بعد شويه وصل مكان ما فيه فيلة نزل وشالها.
طلع اوضته وحطها ع السرير وبص لها بتافف: انتي ايه حكايتك معايا اول مرة احس اني عاجز قدم بنت وانسي كل حاجه.
قلع جاكت وداخل اخد شاور وخرج ابتسم ع شكلها حط لها علاج ومحلول وشدها تلقائي لحضنه ونام.
بقلم ميرا ابوالخير
في بيت سيلا.
طه قرر يعمل حاجه وابتسم بمكر: يلي معرفتش اعمله هنا هعمله في بيت جوزك يا سيلا وهتبقي بتاعتي.
صاحبه: انت مريض دي اختك.
طه ببرود: تؤ دي بنت الراجل يلي اتجوز امي والصراحه مزة اوي.
صاحبه بمكر: للدرجه دي.
طه بخبث: واكتر كمان البت تتاكل اكل كده واصلا عاميه يعني لا من شاف ولا من دراي.
صاحبه بمكر: ههههه انا معاك طلما حلوة كده.
طه بخبث: تعالي معايا.
عند قصي بيصحا بيلاقي صدمة: نهار ابوكي اسود.
سيلا......
↚
طه بخبث: البت مزه اوي وتلزمني والنهاردة هتكون في حـ.ـضـ.ـني.
صاحبه بمكر: واحنا ملناش معاك جانب.
طه بمكر: ليكو النهارده سيلا هتكون مزة ليلتنا ههههه.
ابتسموا بخبث وقاموا يجهزوا.
عند قصي.
قصي بصدmة بيصحا: نهار ابوكي اسود بتعملي ايههههه.
سيلا بتكون وقعه ع الارض بيجري عليها: ايه جابك هنا.
سيلا بخـ.ـو.ف ودmـ.ـو.ع: م مش شوفت عايزة اروح.
قصي بحنان شالها: متقلقيش انتي معايا.
سيلا مسكت في حـ.ـضـ.ـنه وهو ابتسم وبيلمس شعرها افتكر حاجه زقها.
سيلا بخـ.ـو.ف: ه هو فين الحمام.
قصي ببرود: تعالي هوصلك.
سيلا بتـ.ـو.تر: ملهوش لزوم قولي وانا همشي.
قصي بسخريه: لا والله هتروحي فين بقا وانتي عامية كده.
سيلا بحـ.ـز.ن: هعرف هو فين لو سمحت.
قصي ببرود: امشي حاولي 11 خطوة قدmك ع طول.
قامت وفعلا وصلت وداخلت وهو اتغاظ من تصرفها.
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد شويه كان قاعد في الصالون وهي لسه في الحمام استغرب انها عوقت تجاهل الامر.
حازم: عرفت مين ورا مـ.ـو.ت اخوك.
قصي بهدؤء: مين.
حازم:.......
قصي بغضب اعمي قام: بتقول ميييييينننن.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند جمال.
كان ماسك الورق ولاقي: ازاي يكتب كل حاجه باسمها.
الشخص: دا يلي حصل يا باشا.
جمال بغضب: بن ال البت دي لو رجعت قصي هيرجع لها تاني دا ابني وانا عارفاه.
الشخص: هو فين اكيد مسافر.
جمال بخـ.ـو.ف: سيلا لو وقعت تحت ايده.
الشخص: تحت ايد مين انا مش فاهم حاجه.
جمال اخد عربيته: اطلع بسرعه ع فيلة قصي انجزززززز.
ساق بسرعه وراح هناك.
بقلم ميرا ابوالخير.
خرجت من الحمام ولابسه فوطه ع جـ.ـسمها وبتحاول توصل للدولاب ومش عارفه دmـ.ـو.عها نزلت غـ.ـصـ.ـب عنها.
بتتكعبل لسه هتقع ايد مسكتها: مين.
: ت عـ.ـر.في انك حلوة اوي وانتي عا"رينه كده يا مزة انتي تعاليلي بقا جاه وقتك.
سيلا بخضه وصدmه من الصوت هتصوت وو.....
↚
سيلا خرجت بالبورنس عشان تدور ع هدوم بتتكعبل لسه هتقع ايد مسكتها : مين.
: ت عـ.ـر.في انك حلوة اوي وانتي عا"رينه كده يا مزة انتي تعاليلي بقا جاه وقتك.
سيلا بخضه وصدmه من الصوت هتصوت قاطعها بقب'لة وهي بتزقه: ابعد عنييي.
قصي ببرود مسكها من وسطها بخبث: ايه مش دا حقي عليكي يا حلوة.
سيلا بخـ.ـو.ف: انا مش عايزة لو سمحت ابعد عني.
قصي بغضب داس ع وسطها اتالمت: مش بمزاجك ع فكره بمزاجي انا.
سيلا برجاء: ط طب اديني شويه وقت يا قصي.
قصي قلبه دق اول مرة يسمع اسمه منها مسح دmـ.ـو.عها: تمم تعالي ننزل ناكل.
سيلا بكسوف: طب ممكن تبعد عشان اغير.
قصي بمكر: هساعدك الله دا انا جوزك يعني.
سيلا ضحكت: لا بعرف اساعد نفسي ممكن بقا.
ابتسم: تمم هداخل اخد دوش ع متخلصي.
هزت براسها.
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد شويه كان وقف في المطبخ مش عارف يعمل ايه ومقاعدها ع الطاولة: هو المفروض اعمل ايه.
سيلا بضحك: تطبخ ناكل.
قصي بتحمحم: اول مرة ادخل المطبخ.
سيلا قامت وراحت عنده: هنطبخ بس تقولي الحاجات فين.
قصي برفع حاجب: هت عـ.ـر.في.
سيلا باحراج: ا ايوا هعرف انا كنت بعمل كل حاجه لنفسي ولمرات بابا واخويا.
قصي تلقائي باس خدها: احم طب هساعدك يلا.
بدوا يجهزوا الاكل مع بعض ويضحكوا وقصي حساس بفرحه اول مرة يحسها حطوا الاكل وهو قعدها ع رجله: هاكلك انا.
سيلا هتقوم بكسوف: لا ان..
قصي تجاهل كلامها وبدء ياكلها ومع كل معلقه كان بيبو"س خدها وهي وشها احمر: ك كفايه كل انت.
قصي بخبث: مانا باكل اهو.
قاطعهم دخول جمال الغاضب شـ.ـد سيلا من ع رجل قصي.
قصي بغضب......
بقلم ميرا ابوالخير.
في الطريق حازم كان بيخلص شويه شغل ماشي بـ.ـنت وقفت قدm عربيته.
حازم بغضب نزل: انتي مـ.ـجـ.ـنو.نه كنتي هتمـ.ـو.تي.
البـ.ـنت جريت ع حـ.ـضـ.ـنه واستخبت فيه: هيقت'لوني الحقني والنبي.
بيبص لاقي 2 شابان جايين حطها ورا ضهره: خير.
الشاب 1: البت دي هـ.ـر.بت من فرحها واحنا هنرجعها.
الشاب2 بيقرب وهيشـ.ـدها ايد حازم مسكته: ابعد بهدؤء احسن لك.
الشاب1 بغضب قرب ولسه هيضـ.ـر.ب حازم مسكه وادله روسية والتاني وقعه ع الارض.
حازم ببرود: يلا يا شاطر انت وهو من هنا.
قامو وطلعوا يجروا منه.
حازم بص ع البـ.ـنت ولهدومها بقر"ف: اي يلي انت عاملاه في نفسك دا.
نهال: ميخصكش عن اذنك.
حازم مسك ايديها: انتي بتستعـ.ـبـ.ـطي انا لسه لاحقك.
نهال ببرود: شكرا عن اذنك بقا عندي شغل.
حازم بغضب: غوري.
نهال مشيت وهو علي اخره منها لاقي شنطتها وقعه وفيها ورق بيبص اتصـ.ـد.م: د دي بـ.ـنت ليل.
بقلم ميرا ابوالخير.
في فيلة قصي.
قصي بغضب: ازاي تعمل كده.
جمال ببرود: هاخد سيلا عندي امان ليها.
قصي بتحدي: دي مراتي وتخصني وانت يلي عايزو مش هيتم.
جمال بتهد"يد: لو حصلها مجرد خدش صغير انت عارف هعمل فيك ايه.
قصي بغضب اعمي شـ.ـد سيلا منه وبا"سها بو"قاحه وهي اتصـ.ـد.مت: تقدر تروح بيتك معلش بقا عرسان جدد.
جمال مشي وهو ع اخره بس فرح انه قصي يلي مع سيلا.
سيلا طلعت السلم بسرعه ودmـ.ـو.عها نازلة ع يلي عمله هو لاحقها: رايحه فين.
سيلا بدmـ.ـو.ع: هنام.
قصي زفر بغضب: اطلعي البسي هنروح مكانك المفضل.
سيلا بعدm تصديق وفرح: هنروح جنينه الحـ.ـيو.انات.
قصي: اه يلا اطلعي البسي.
ابتسمت وراحت تلبس وهو شويه وحصلها.
قصي ابتسم عليها.
طلع اوضته وهي لابست دريس بناتي ازرق وكوتشي ابيض ع جاكت جينز وحاجب ابيض قصي فتح بوقه رغم عماها بس ازاي جميله اوى كده هو لابس بنطلون اسود و تيشرت ابيض وكوتشي ابيض ع جاكت جلد اسود مسك ايديها: يلا.
سيلا بحماس: يلااااا.
بعد شويه بيوصل هي وهو ومعاهم حراسه سيلا بتمسك ايد قصي بطفولة: يلااااا بقااااا عايزة اسمعهم.
قصي ابتسم وراحوا يتفسحوا تحت عيون بترقبهم.
قصي فضل يشرحلهم هما فين وهي كانت بتضحك بطفولة وفرحانه: عايزة غزل البنات يا قصيوووو يلااا.
قصي ابتسم وسمع دلعه منها اشتري وفضلوا يضحكوا ويهزروا سوا.
بقلم ميرا ابوالخير.
خلص اليوم بسلام وقصي اخد سيلا وراح الفيلا لاقي مرات ابو سيلا واخوها ابتسم ابتسامه بـ.ـاردة.
سيلا: في ايه.
طه من قدmها بشويه: وحشتينا جايين نشوفك.
سيلا مسكت ايد قصي بخـ.ـو.ف لما سمعت صوته هو شك انه في حاجه.
مرات الاب: ليكي وحشه يا حبيبتي.
سيلا برعـ.ـب: ش شكرا ق قصي ممكن توصلني اوضتنا.
قصي بهدؤء: تمم وبص ع طه ومرات الاب البيت بيتكم.
طه بخبث في نفسه: اكيد طبعا اومال انا جاي ليه يا حلو.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم وصل النايت وداخل.
لاقي نهال كانت قاعدة وفي شاب بيقرب منها بطريقه مقذ"ذة بيروح وبيشـ.ـدها بغضب.
نهال بصدmه: انت مـ.ـجـ.ـنو.ن.
الشاب طلع مسد"سه: بقا بتاخدها مني انا هاخد روحك.
حازم وقف قدmه وشـ.ـد نهال: انا جاي اعلمك الادب.
نهال بلعت ريقها والشاب وقف قدm حازم وو...
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي طلع سيلا وجاله فون.
قصي بهدؤء: هاخد دوش و هنزل عندي صفقة شغل ضرورية مع الباشا هخلصها وارجع.
سيلا برعـ.ـب جواها: تمم.
خرج قصي ولاقها سرحانه ابتسم بخبث قرب وباس رقبتها وهي اتخضت: قصي بقا.
قصي ضحك ومسك الفوطه ونشف شعره: الله عملت ايه انا.
ضحكت رغم حـ.ـز.نها وخـ.ـو.فها.
قصي خلص و نزل واخد ملفات وخرج.
سيلا غيرت هدومها ونامت ع السرير وهي خايفه لاقت الباب بيخبط.
سيلا اترعـ.ـبت اكتر: م مين.
مرات الاب: افتحي ياختي دا انا.
سيلا بتروح عشان تفتح بتلاقي يلي زقها وقفل الباب.
سيلا بخـ.ـو.ف عرفت انه طه: طه اطلع برا.
طه بيبص بخبث عليها: الليلة ليلتنا يا مزة وجوزك خرج والنهاردة هتبقي بتاعتي.
سيلا بترجع لورا بصدmه وزعر: ا انت مش هتعمل كده.
طه بيقلع جاكته: هعمل يا روحي خسارتك في قصي واخوه ايه هما اه وانا لا النهارده بقا هتبقي ليا ومش ليا وبس عزمت صحابي عليكي.
سيلا بعدت وهتصراخ ايده مسكتها وزقها وفك زراير البلوزة بتاعتها وهي بتزوقه قرب منهاوووو......
عند قصي وصل الاجتماع لاقي الباشا ومـ.ـر.اته مستنينه داخل وو.........
↚
سيلا بعدت وهتصراخ ايده مسكتها وزقها علي السرير وفك زراير البلوزة بتاعتها وهي بتزوقه قرب منها بخبث: خايفه ليه جوزك برا متقلقيش هي ليلة بس يا مزة والباقي لصحابي.
سيلا بدmـ.ـو.ع ومش عارفه تزقه ميل عليها وكبل ايديها: متعفريش كوني هاديه بدل متتا"ذي انتي.
سيلا بصراخ: الح...
كتم صراخها ولاقي يلي بيزقه من عليها: انت اتجننت يا واد.
طه بعد عن سيلا وهي رجعت لورا حطت ايديها ع ج'سمها وبتترعش.
طه ببرود: جيتي ليه دلوقتي يا امي.
نعيمه بخـ.ـو.ف: عربية قصي جايه ع اول الكمبوند لو لاقك هيقت'لك.
طه بصدmة: جاه ازاي دا.
نعيمه بصت علي سيلا وراحت مسكتها من شعرها: ت عـ.ـر.في لو جوزك عرف بس انتي فاهمه كويس هيعمل فيكي ايه يا زبا"لة.
سيلا بخـ.ـو.ف ودmـ.ـو.ع: ف فاهمه م مش هقول حاجه.
طه قلع حزامه وابتسم وبص لامه: هربيكي شويه وبعدين نمشي.
نعيمه بخضه: انت بتقول ايههههه.
طه بعد امه وضر"ب سيلا بالحز''ام ضر"بتين وهي بتصراخ.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي رجع الفيلة وحس بنغزة في قلبه ونطق باسمها: سيلا.
قصي نزل من عربيته وداخل بسرعه وهو بيجري ع اخره طلع اوضته بسرعه البرق واتصـ.ـد.م من يلي شافه انه......
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم في النايت.
الشاب طلع مسد"سه: بقا بتاخدها مني انا هاخد روحك.
حازم وقف قدmه وشـ.ـد نهال: انا جاي اعلمك الادب.
نهال بلعت ريقها والشاب وقف قدm حازم وصوب المسد"س ع دmاغه حازم ببرود: واحد، اتنين، تلاته.
النور قطع ورجع الشاب كان وقع ع الارض وحازم اختفي ومعه نهال.
الشاب بغضب: الحقوووووه بن الكـ. ـلب دا.
طلعوا وراهم ع العربيات.
حازم بيسوق ببرود ولا كانه هما وراه وسرعته زيادة ونهال خايفه: انت عملت ايههه هيقت"لونا.
حازم بص بطرف عينه وشغل اغنيه هاديه وتجاهلها.
نهال بغضب: وقف العربية ونزلنييي.
حازم كان بعد عنهم نزل ونزلها بغضب: اتفضلي.
نهال لسه هتمشي خافت المكان مقطوع.
حازم طلع سيجارة وبيدخن: انتي فاكرة ايه اني عملت كده لاجل سواد عيونك تؤ انا هرجعك لاهلك في الصعيد.
نهال بزعر: لا لا ابوس ايدك انا عملتلك ايه.
حازم ببرود: اركبي.
نهال دmـ.ـو.عها نزلت وهو بص بهدؤء وراكب كانوا
العربيات لاحقوهم و بدوا يضر"بوت عليهم نار وحازم اتحول وزاد سرعته اكتر بس للاسف طلقه جت في العربيه وقفتها ووو......
بقلم ميرا ابوالخير.
عند قصي طلع ووقف بصدmه لاقي سيلا منكمشه في نفسها ولابسه هدوم كتيره راح بقلق عليها: مالك.
سيلا رفعت عيونها والدmـ.ـو.ع وقفه فيها وحـ.ـضـ.ـنته بسرعه وكانه الامان رجع لها تاني قصي خـ.ـو.فه زاد وبدء يهديها: اهدي يا حبيبتي مالك حصل ايه.
سيلا اتالمت مكان ايده بس مش نطقت اكتفت بالعـ.ـيا.ط: م مفيش وحشني بابا.
قصي بشك وغموض: خلاص يا حبيبتي انا معاكي.
سيلا شـ.ـدت ع حـ.ـضـ.ـنه وهو ابتسم: كده مش هديكي وقت ع فكرة وممكن اتجنن.
سيلا ضحكت وسط دmـ.ـو.عها هو باس دmاغها وشالها نايمها في حـ.ـضـ.ـنه وبدء يقرا لها قراءن وهي استغربت بس نامت.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي قام وبص عليها بهدؤء: متاكد انه في حاجه واوعدك لما اعرف مش هر"حم حد.
داخل اخد شاور ورجع اللاب توب يلي نسيه وراح ع السرير بص ع شفا''يفها بحب با"سها بهدؤء وشـ.ـدها اكتر لحـ.ـضـ.ـنه ونام.
تاني يوم.
سيلا كانت مع قصي في الجنينه بيفطروا جت نعيمه وطه.
طه بخبث: صباح الخير يا قصي صباح الورد يا سيلاتي.
قصي ببرود ونظره حادة: اسمها المدام سيلا.
طه بخـ.ـو.ف: احم تمم عن اذنكم.
نعيمه بطمع: جوز بـ.ـنتي هو ممكن اخد المجوهرات يلي فوق دي.
قصي ببرود: ممكن بس تكوني بعدها مـ.ـيـ.ـته.
بلعت ريقها بخـ.ـو.ف.
سيلا كانت مرعوبه وساكته قصي مسك ايديها بحنان: اجهزي عشان الحفلة النهارده وجاي فيها الباشا ومـ.ـر.اته دول اهم اتنين في البلد هعرفك عليهم.
سيلا بهدؤء: تمم.
قام خرج ونعيمه بصت لسيلا: اوعا يكون خد خبر بيلي حصل يا بت انتي.
سيلا: ل لا.
نعيمه ابتسمت بمكر: حلو.
بقلم ميرا ابوالخير.
في فيله جمال.
جمال كان حاطط صورة كبيرة لابنه وقاعد والحـ.ـز.ن مليه: قطعت بيا يابني ليه مشيتي وسبتنا.
الخدامه: ادعيلو يا بيه.
جمال بحـ.ـز.ن وكـ.ـسره: يارب يا عاصم يارب يابني وحـ.ـشـ.ـتني يانور عيني.
الخدامه: ليه حضرتك جوزت سيلا لقصي رغم كل يلي بيعمله وماضيه.
جمال بتنهيدة: قصي ابني والوحيد يلي هيحميها وانا عارف وهي هتقدر تغيره للاحسن.
الخدامه: اتمني بجد ربنا يستر هتروح الحفله.
جمال بحـ.ـز.ن: لا تعبان شوي.
الخدامه: تمام يابيه هحضرلك القهوة.
بقلم ميرا ابوالخير.
بليل في الحفلة كل حاجه جهزت.
قصي كان جهز ولابس بدلة سوداء خالص وحط برفان وكانت عضلاته بـ.ـارزة منها وشكله جذاب وجميل اوي.
سيلا قصي جاب ليها ديزين عملت لها فستان تحفه اسود ضيق من فوق ووسع من الوسط وشوز حمرا ع حجاب احمر وعليه تاج وميكب خفيف كانت حوريه جميل قصي وقف متنح: الله واكبر انتي مين.
سيلا بكسوف: سيلا.. اكملت بحـ.ـز.ن.. شكلي حلو.
قصي باس ايديها: انا لو عليا هخبيكي جويا ومش هخلي اي حد يشوفك.
سيلا ضحكت. قصي بغلبه: يارب صبرني يارب.
نزلوا والعيون كان عليهم وعيون حا''قدة واخره اعجاب.
قصي راح للباشا: المدام سيلا مراتي.
الباشا بذهول: لا مراتك حلوة اوي يا قصي.
مد ايده يسلم قصي يلي مسكها: مش بتسلم ع حد معلش.
سوزي مرات الباشا بغيرة: هو انتي بقا عاميه مش كده.
سيلا باحراج: ا ايوا ياهانم.
سوزي بصت لقصي: ممكن تيجي لحظه يا قصي عايزاك.
قصي ببرود: تمم.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند طه كان ع اخره وشايف سيلا وقفه مع الباشا ومعه واحد صاحبه: حط المنوم دا وهاتها.
طه بخبث: الللعبه هتحلو اوي معانا.
صاحبه: انا جهزت كل حاجه.
طه بمكر: كده اوك.
بقلم ميرا ابوالخير
راح قصي معاها وسيلا وقفت الباشا انتهز الفرصه: متسبيه وتيجي لي انا يا حلوة.
سيلا: افنـ.ـد.م.
الباشا بخبث: هستناكي في العومه يا حلوة متعوقيش عليا.
سيلا طخخخخخ كف نزل ع وشه.
الباشا بغضب....
بقلم ميرا ابوالخير.
عند قصي.
سوزي بتشرب الخم"ر: مراتك حلوة بس ياترا عارفه حقيقتك الو"**.
قصي ببرود: ميخصكيش يا سوزي.
سوزي قربت منه بوقاحه وبتلعب في زاير بدلته: يخصني وانت عارف ليه يابيبي افرض كشفت سرك هتفضل معاك هههه مظنش.
قصي لسه هيتكلم سمع صوت زعيق راح بسرعه لاقي سيلا بتهزق الباشا.
الباشا بغضب: انتي حيو"انه وزبا"لة.
سيلا جريت من قدmه وخبطت في كذا حد وقصي راح عليها بغضب مسك ايديها وداخلها المكتب: انتي عملتي ايهههههههه.
سيلا بانهيار وهنا انفجرت من غضبها وزعلها: عملت ايهههه الباشا بتاعك بيعرض عليا ليله زبا"لة.
قصي بصدmه وغضبه عماه: انتي كـ.ـد.ابةةةةةةة.
سيلا بصوت عالي: لاااا كفايةةة مش كـ.ـد.ابةة ليه كلكم كددده حررررا"م حتي يلي اسمه اخويا بيتحر"ش بيا وامبـ.ـارح ضر"بوني وكان هيغ"تصبييييي والباشا بتاعك عايزاني اروحله يقضي معايا ليلةةةة انا تعبتتتتتتتتتتتت.
قصي بصدmه: ايهههههههه.
حسست وقربت من قصي ومدت ايديها وسحبت مسد"سه من جيبه ووو.......
↚
سيلا بدmـ.ـو.ع بغزرة وانهيار: كفاااية بقاااا دا يلي اسمه اخويا كان هيغت"صبني وعلي طول بيتحر"ش بياااا والباشا بتاعك عايزاني اروحله اقضي معه ليلةةةةةةةةة انا تعبتتتت كفايةةةة كفايةةةة.
قصي بصدmه وذهول: انتي بتقولي ايه.
حسست وقربت من قصي ومدت ايديها وسحبت مسد"سه من جيبه وحطته علي دmاغها: مش عايزة الدنيا دي.
قصي بلهفه وخضه: سيلا ارمي المسدس ارميه.
سيلا بدmـ.ـو.ع مسكته: لا انت هروح لاهلي بقا انا تعبانه.
قصي كان قرب منها ببطء عشان مش تسمع خطواته كانت هي داست ع الزناد وو....
بقلم ميرا ابوالخير..
كانت وقفه بتتفرج عليهم وبتبسم من الجنينه وبتشرب كاس وهو جنبها: شكله حبها.
الباشا بخبث: يبقا دي يلي هنكـ.ـسره بيها.
مرات الباشا في نفسها: قصي ليا انا وبس والبت دي مش ههنيها بيه خالص.
الباشا بمكر: بس ت عـ.ـر.في البت حلوة اوي فرسه كسبانه.
سوزي بغـ.ـيظ لانها احلى منها: عادي يعني.
الباشا حط ايده ع وسطها بابتسامة: قصي هننـ.ـد.مه وكل فلوسه هتكون ملكنا احنا.
سوزي بخبث: وانا عندي الخطه.
الباشا: ايه هي.
سوزي: سهلة جدا انه *********.
الباشا ابتسم بخبث علي خطتها: ههه شريرة يا روحي.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
العربيات لاحقوهم و بدوا يضر"بوت عليهم نار وحازم اتحول وزاد سرعته اكتر بس للاسف طلقه جت في العربيه وقفتها.
الشاب يلي ضـ.ـر.به حازم: هاتوهم ولاد الك'لب دول.
نزلوا الاشخاص وراحو ناحيه العربية.
احدهم: مفيش حد دول هربوا.
الشاب بغضب: اكيد مشو بعدوا عن هنااا هاتووووووهمممم.
اتفرقوا وبدوا يدوروا عليهم.
كان بيجري وماسك ايديها في لحظه دخان العربيات نزل بسرعه واخدها وجريوا.
نهال بالم: اااااه رجلي مش قادره.
بص حازم لاقي رجليها بتنز"ف: اهدي هشيلك قربنا نوصل.
نهال بغضب: سبني بقا في حالي انت طلعت لي منين.
حازم تجاهل كلامها وشالها ومشي بيها وصل ع الطريق لاقي فندق غريب.
حازم نزلها: عايزين اوضتين.
النادل بخبث وغمز: ليه بس هي اوضه واحدة.
حازم رفع حاجبه وفهم انهم في فندق ضعـ. ـارة.
مسك ايديها: تمم هات المفاتيح.
نهال بغضب: انام معاك في اوضه واحدة انت اتجننت.
حازم بهمس: لو سمعت صوتك تاني مش هيحصل كويس.
بلعت ريقها بخـ.ـو.ف ومشيت معه.
النادل لحازم: ربنا يقدرك يا شبح.
حازم مشي وخدها معه طلعوا اوضه شكلها مش حلو وكله مش مترتب: ارتاحي انتي الصبح هنمشي يكونوا زهقوا وروحوا.
نهال تجاهلت كلامه وراحت ناحيه السرير وقعدت عليه.
حازم قلع جاكته وقعد ع الكنبه وبدء يدخن وهو بيفكر: هنزل اجيب اكل.
نهال: لارد.
حازم اتغاظ ونزل وهي قعدت وبدءت تعيط ومش فاهمه هو دا مين وبعمل كده ليه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند قصي.
كان وخدها في حـ.ـضـ.ـنه والطلقه جت في الحايطه: انتي مجنوووونة ازاي تعملي كده.
سيلا ماسكه فيها وبتترعش ومش بترد عرف انها اغمي عليها شالها وخرج والكل بص عليهم.
قصي للكل: المدام تعبت شويه الحفلة خلصت.
سوزي بخبث: سلامتها الف سلامه.
الباشا بمكر: مش هنمضي علي الصفقه.
قصي بص بغموض ونظره دبت الخـ.ـو.ف في قلب الباشا لكن مش اظهرها: بكرا.
اخدها وطلع اوضتهم نزلها بحنان وبقا بيحسس علي شعرها قلع جاكته ومسك ايديها: حقك هاخده اوعدك دادددة عفااااف.
داخلت مراءة كبيرة: نعم يابني.
قصي بهدؤء: خدي بالك منها انا نازل اعمل حاجه.
عفاف بابتسامة: حاضر.
بص عليها بهدؤء ونزل لاقي حراسته قدmه استغرب غياب حازم.
الحارس: هربوا يا بيه.
قصي قاعد وحطط رجل ع رجل: تجيبهم من تحت الارض طه ونعيمه لو مجوش خلال ساعة اعتبروا نفسكم امو"ات.
الحراس: اؤمرك يا بيه.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي سرحان قطعه اتصال من سوزي تافف: ها.
سوزي بدلع: انت فين وحشني اوي يا روحي.
قصي ببرود: يلي بيني وبينك خلص تمم.
قفل في وشها وهي اتغاظت منه.
عند الباشا.
كان قاعد بيسكر بيجاله الحارس: الحق يا باشا الحق
الباشا بسكر: في ايه يا زفت.
الحارس: المصنع الكبير اتحر"ق وكل البضاعه و"لعت.
الباشا بصدmه وكـ.ـسر الكوبية: بن *** عملها قصي عملهااااااا.
قام راح بسرعه وتوعد لقصي.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند جمال.
جمال كان بيخلص مستندات جاله ظابط.
جمال: في اي جديد.
الظابط باسف: عرفنا مين ورا يلي حصل يا جمال بيه.
جمال قام بسرعه وبلهفه: مين السبب في يلي حصل لابني انطقققق.
الظابط بهدؤء: المدام سيلا...
جمال بصدmه: بتقول ميننننن.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
حازم طالع لاقي صدmه: نهااااااللللل.
لاقي نهال في حـ.ـضـ.ـن ر"اجل وع السرير عروقه بـ.ـارزت قرب منهم وشـ.ـد الملايا ووو.....
عند طه وامه.
طه بغضب: لولا سمعتهم كان زمانه قت"لنا وبردو مش هسكت سيلا هاخدها يعني هاخدها.
نعيمه بغضب: بقولك ايه كفايه لحد كده.
طه بغضب: انا هوريهم.. اتصل علي صحابه واتفق معاهم علي حاجه.
نعيمه بخـ.ـو.ف: هتعمل ايه.
طه بخبث ومكر: هت عـ.ـر.في قريب اوي.
عند قصي.
قصي كان قاعد مبتسم وباصص ع سيلا وهي بتفوق قرب وبا''سها من شفا"فيها بسرعه فتحت عينها حست بيه وبنفسه انه قريب منها اوي: ق قصي.
قصي بعد بهدؤء: يلا عشان تاخدي دوش.
سيلا بتذكر ماحدث: ان....
قصي ببرود: ملهوش لازمه الكلام يا سيلا انا هتصرف تمم.
سيلا بتقوم هو شـ.ـدها من وسطها واختلطت انفسهم وهي وشها احمر: ق قصي.
قصي بسرحان وتلقائيه: قلبه.
سيلا بابتسامة: سبني لو سمحت انا طالبة وقت.
قصي تجاهل جملتها وقرب رجع شعرها لورا ودنها وباس خدها: انتي ملكي انا وبس ياسيلا.
سيلا وشها احمر زادها جمال لسه هيقرب هي حست زقته عنها قصي غضب انها بترفضه سابها بغضب وخرج وهي زعلت قامت داخلت الحمام.
قصي كان وقف في الجنينه ولاقي يلي بتحـ.ـضـ.ـنه: وحـ.ـشـ.ـتني.
قصي نزل ايديها: بقولك ايههه اطلعي برا مش وقتك.
سوزي اتعلقت برقبته بدلع: انا جيتلك يا حبيبي مالك زعلان ليه.
قصي ببرود: قولتلك يلي بينا انتهي.
سوزي بدلع وخبث: زعلان ليه يا بيبي عشان يعني الباشا طلب ليلة مع مراتك طب ماعادي مانت عملتها كتير وكنت حامل في ابنك ومتنساش انه لاقنا انا وانت في حـ.ـضـ.ـن بعض ولا ايه.
قصي لسه هيرد لاقي حاجه اتكـ.ـسرت بص لاقي اتصـ.ـد.م صدmه عمره انه سيلا قعده ع ركبتها ودmـ.ـو.عها نازلة: س سيلا.
سيلا........
↚
قصي ببرود: قولتلك يلي بينا انتهي.
سوزي بدلع وخبث ووقا"حه : زعلان ليه يا بيبي عشان يعني الباشا طلب ليلة مع مراتك طب ماعادي مانت عملتها كتير وكنت حامل في ابنك ومتنساش انه لاقنا انا وانت في حـ.ـضـ.ـن بعض ولا ايه.
قصي لسه هيرد لاقي حاجه اتكـ.ـسرت بص لاقي اتصـ.ـد.م صدmه عمره انه سيلا قعده ع ركبتها ودmـ.ـو.عها نازلة: س سيلا.
قصي جري عليها وهي وقعه ومش مستوعبه يلي سمعته.
قصي بقلق عليها: سيلا اسمعيني.
سيلا لارد.
قصي قرب ولسه هياخدها في حـ.ـضـ.ـنه كف نزل ع وشه.
قصي بصدmة: انتي عملتي....
سيلا بغضب: انت او*** مما توقعت ليه تعرف انه الباشا كان معه حق اني اروحله طبعا ماجوزي كان مع مـ.ـر.اته وكانت حامل منه مستغربش دا ليه يا قصي ليه.
سوزي ببرود: انتي فاكرة انه بيحبك قصي بيتسلا بالنسو*ان وخلاص بصي لنفسك يا حلوة انتي واحدة عامية.
قصي بغضب: اخرررسي يا سوزي برا اطلعي برااا.
سوزي بتحدي: مش هطلع بم انه كل شي انكشف فياريت تنفذ شرطي.
قصي بغضب اعمي قرب وشـ.ـدها من شعرها وجرها برا الفيلة: مشوفش الز"بالة دي هنا تاني.
سوزي بكر"ه وتوعد: هتنـ.ـد.م يا قصي هتنـ.ـد.م صدقني.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي راح يشوف سيلا ملاقهاش طلع اوضتهم لاقها قافلة عليها.
قصي: سيلا افتحي الباب عشان خاطري هفهمك.
سيلا من ورا الباب: انا همشي كفاية كده وورقتي توصلني.
قصي جن جنونه من سماع الكلمه زق الباب وهي كانت وراها وقعت جري عليها بلهفه: انتي كويسه.
سيلا شـ.ـدت ايديها منه: ابعد عني انا اه محبتكش وحبي كله كان لاخوم ومازالت بحبه هو.
قصي بصدmه وعيونه احمرت من ذكر راجـ.ـل تاني قرب وشـ.ـدها بعن'ف: بتقووولييي ايههه.
سيلا بغضب: يلي سمعته بحبه هو مش انت عشان كده رفضاك لانه مش عايزة غيره هو فاهم يا قصي بيه.
قصي بغضب قرب ووووو......
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
عند حازم.
حازم طالع لاقي صدmه: نهااااااللللل.
لاقي نهال في حـ.ـضـ.ـن ر"اجل وع السرير عروقه بـ.ـارزت قرب منهم وشـ.ـد الملايا واتصـ.ـد.م: انتو مين.
الراجـ.ـل بغضب: ازاي تداخل اوضتنا.
حازم بص عرف انه اتلغبط في الاوض: اسف اسف.. مشي وداخل لاقي نهال منكمشه في نفسها...
حازم: خدي كلي حاجه.
نهال بصت له بدmـ.ـو.ع وهو قلبه و.جـ.ـعه عليها: ليه اشتغلتي في كبـ.ـاريه وهـ.ـر.بتي يوم فرحك.
نهال بدmـ.ـو.ع وانهيار: غـ.ـصـ.ـب عني ابويا هيجوز اختي لواحد اكبر منه هو عشان الفلوس وهدد"ني بيها ياما اتجوزه ياما اشتغل في الكبـ.ـاريه انا طالبة طب ع فكرة وكان نفسي ابقا حاجه واول يوم ليا يلي انت جيت فيه.
حازم مسك ايديها وقعد جنبها: اهدي وكل حاجه هتتحل يا نهال.
نهال مسحت دmـ.ـو.عها: انت مين وليه بتعمل كده.
حازم بابتسامة: هت عـ.ـر.في بعدين يلا عشان تاكلي وتنامي شويه.
نهال بهدؤء وحست انه قلبها دق: حاضر.
حازم راح البلكونه وطلع فونه وعمل مكالمه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند جمال.
جمال قام بسرعه وبلهفه: مين السبب في يلي حصل لابني انطقققق.
الظابط بهدؤء: المدام سيلا...
جمال بصدmه: بتقول ميننننن.
الظابط: اسمع للاخر المدام سيلا حاولت تساعد البيه عاصم بس للاسف هو كان اسرع وقلب العربيه بيه.
جمال بحـ.ـز.ن: مين يلي وراء كل دا.
الظابط: مستر اكس للاسف مش عارفين نوصله.
جمال بصدmه: اكبر مهر"ب وار*هابي.
الظابط: بالظبط.
جمال بخـ.ـو.ف: عايزك تزود الحراسه علي قصي و سيلا.
الظابط: متقلقش كله هيبقا تمم عن اذنك.
جمال: اتفضل.
مشي الظابط وجمال قعد يفكر ليه يعمل كده في ابنه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند طه.
طه كان معه صحابه وبيخططوا لحاجه: النور هيقطع في الفيلة هنخش نخـ.ـطـ.ـفها ونهرب قبل م يمسكونا.
صاحبه: والحراسه دي.
طه بخبث: متقلقش كله مترتب يلا.
داخلوا من الباب الخلفي للفيلة.
طه في نفسه: جاه وقتك يا سيلا.
عند قصي.
قصي ضر"بها بالكف: سيرة راجـ.ـل غيري متتجبش لو مين انتي ملكي وبتاعتي انا وبس فاهمةةةةةة.
سيلا زقته: لا مش فاهمه و....
قاطعه دخول الداده: الباشا تحت ومصر يشوفك يا بني.
قصي بص بغضب ع سيلا: لما ارجع ليا كلام تاني معاكي.
نزل وكله غضب والدادة اخدت سيلا في حـ.ـضـ.ـنها.
قصي نزل وتغيرت ملامحه للبرود: افنـ.ـد.م.
الباشا بغضب: بتحر"ق مصانعي يا بن جمال.
قصي قعد وحط رجل ع رجل: ايه دا هي اتحر"قت بس.
الباشا بغضب: ليه عملت كده انت مش عارف انا مين واقدر اعمل فيك ايه.
قصي ببرود: ولا تقدر.
الباشا بغل: اقدر وانت عارف كويس اوي كل دا عشان كنت عايز مراتك مانت كنت مع مراتي ومتكلمتش.
قصي قام بغضب ومسكه من قميصه: اما يدوب خسرتك نص املاكك عشان فكرت فيها لو جبت سيرة مرات قصي تاني هتنـ.ـد.م نـ.ـد.م عمرك كله.
الباشا بخـ.ـو.ف ودراه: هنشوف مين فينا يلي هيكسب واهي السنيورة اهي امو شعر حريري شرفت.
بص قصي علي السلم لاقي سيلا من غير حجاب ونظرات الباشا ليه المقرفه ضر"به بوكس.
سيلا سمعت الصوت اتخضت.
قصي بصوت عالي: عفاااااااااااف خديها الاوضه.
عفاف نزلت وراها واخدتها وهو بقا ثورة غضب.
الباشا بغضب: هوريك يا قصي هتنـ.ـد.م اوي.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي طلع بسرعه للاوضه لاقها منكمشه في عفاف: اطلعي برا.
عفاف اتخضت من منظره: يابني مش كده اهدا ي...
قصي بغضب: مش هكرررها.
خرجت وخافت علي سيلا منه.
سيلا خايفه بس مثلت اللامبالاة: هقوم اجهز شنطتي.
قصي بخبث وبيقرب: مش الاخت محجبه بردو ونزلت تتباها قدm الراجـ.ـل.
سيلا بعدm فهم: راجـ.ـل ايه قصدك ايه.
قلع الجاكت وشمر كمه: النهارده هثبت ملكيتي ليكي.
سيلا بخـ.ـو.ف: نعم.
قرب ومسك المقص من علي التربيزة ومسك شعرها: هقصلك شعرك دا خالص يلي فرحانه بيه وبتتباهي قدm الر"جالة بيه.
سيلا بزعر: لا يا قصي والنبي.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
نهال قامت بابتسامة تشوفه فين لاقته بيتكلم في الفون قربت عليه.
حازم في الفون: وانتي كمان حشـ.ـتـ.ـيني و اوي يا روحي قريب هاجيلك.
نهال بغيرة من وراه: مين دي.
حازم لاف لها: مراتي بكلم مراتي وانتي مالك.
نهال بصدmة: م ايهههه.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي قرب وشـ.ـد سيلا من شعرها: هقصهولك خالص يا سيلا وهاخد كل حقوقي منك.
سيلا بزعر وخـ.ـو.ف: لا يا....
مسك شعرها والمقص وهي بتزقه ووو.....
↚
قصي قرب وشـ.ـد سيلا من شعرها: هقصهولك خالص يا سيلا وهاخد كل حقوقي منك.
سيلا بزعر بعدت عنه: مبحبكش مبحبكش بكر"هك قولت يا قصي بحب اخوك بحبه افهم.
قصي بغضب حدف المقص ع الارض: اسكتي.
سيلا بغضب وصوت عالي: مبحبكش بعشق اخوك وانت لا.
قصي قرب وشـ.ـدها من دراعها جـ.ـا.مد: اخرسي اخرررررسيييي يا سيللااااااا اخرسيييي.
سيلا بالم: سيبني ياقصي سيب ايديي.
قصي بغضب وفحيح الافاعي: اقل'عي.
سيلا انكمشت من الخـ.ـو.ف: لا مش هتقرب لي علي مـ.ـو.تي.
قرب وقلع جاكته وبيفك زاير قميصه: يبقا انتي يلي اختارتي.
سيلا انكمشت وقعدت ع الارض خـ.ـو.فا منه قصي ببرود: قومي.
سيلا دmـ.ـو.عها.
قصي ببرود: مش انا يلي اجبر واحدة عليا يا سيلا.
سيلا استغربت وهو داخل الحمام.
قصي شغل المياه ونزل بهدومه وفضل كلامها في دmاغه حبها لاخوه وانه هي مش حبته هو سرح وخرج لاقها لسه بتعيط علي السرير راح حط ايديه عليها صوتت: ااااااااه.
قصي بخضه وعدm فهم: في ايه مالك.
سيلا بحـ.ـز.ن مش راضيت تقوله سكتت قصي تنهد: نامي يا سيلا.
سيلا بحمحمه: انت ز...
قصي مقاطعا: تصبحي ع خير.
طلع نام وهي حسست وراحت تنام فضلت تتقلب وعايزة تروح تنام في حـ.ـضـ.ـنه بس خايفه معرفتش تنام لاقت يلي شـ.ـدها له.
سيلا هتتكلم. قاطعها: غمضي هتنامي.
ابتسمت وهو ابتسم رغم زعله وغيرته شـ.ـد عليها ونامو.
بقلم ميرا ابوالخير.
بيداخلوا القصر طه وصحابه بيلاقوا يلي مستنينهم.
طه بخضه: انتو.
صحابه طلعوا يجروا وحراسه قصي مسكتهم واخدتهم ع المخزن.
احد الحراس: مش بسهولة اي حد يداخل فيلة قصي بيه.
خافو والحراس نزلوا ضر"ب فيهم.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم..
نهال بغيرة من وراه: مين دي.
حازم لاف لها: مراتي بكلم مراتي وانتي مالك.
نهال بصدmة: م ايهههه.
حازم بضحك: مالك كده زعلتي ليه.
نهال بحـ.ـز.ن بتدريه: م مفيش مش هنمشي من هنا.
حازم بجديه: تمم يلا.
نهال مشيت معه ودmـ.ـو.عها محبوسه وفي نفسها: فوقي يا نهال تحبيه ازاي دا انتي عارفاه امبـ.ـارح وهو عمره مهيبص لوحده بـ.ـنت ليل زيك فوقي.
حازم بص عليها: اركبي هوصلك لمكان امان عليكي.
نهال ركبت بهدؤء وهو ساق ومشي.
وصل مبني وهي نزلت معه.
بعد شويه بيوصلوا الشقه بتداخل بتلاقي اختها جواه بتجري عليها: رهف.
رهف ببراءة: وحـ.ـشـ.ـتني اوي كنتي فين.
نهال: جيتي ازاي.
رهف بابتسامة: في ناس ضر"بوا جوز امك وجبوني هنا.
نهال بصت ع حازم: اختك معاكي والشقه اعتبريها بتاعتك من دلوقتي كده مش هتروحي المكان دا تاني.
نهال بجمود: تمم هو انت شقتك فين.
حازم باستغراب: الدور التاني.
نهال ببصه هو مش فهمها: تمم.
حازم مشي وهي قعدت مع اختها.
بقلم ميرا ابوالخير.
تاني يوم عند قصي.
قصي كان بيعوم وهي كانت في الجنينه: سيلاااا.
سيلا: نعم.
قصي: هاتي الفوطه.
سيلا قامت مشيت خطواتين وهو طلع مسكها منها وفجاءة رمها ومسك سيلا من وسطها ونزل بضهره في المياه.
سيلا بخضه: اعاااا اممم.
قصي بيعوم ومبتسم: يلي اعرفه انك بتعومي.
سيلا مسكت فيه: اعاااا يا غشاش ضحكت عليا طلعني بقا.
قصي بخبث: هاتي بوسه الاول.
سيلا بكسوف: يا قليل الادب لا.
قصي بخبث: اااااه ايدي وقفت هغرق يا سيلااااا هغرررق.
سيلا بخضه بعد عنها وهي بتدور عليها: قصي قصيييييييييي.
حاولت تعوم وهو ابتسم يخبث وقرب كانه بيغرق شـ.ـدته: مش بيتنفس قصي رد عليت والنبي قصي.
ميلت علي شفا"يفه وهي مكسوف ووشها احمر اكتر وادته نفس سمعت صوت ضحكه رجولية.
سيلا بصدmه: انت كنت بتمثل.
قصي بخبث قري لوسطها: اهو بوستيني بـ.ـارادتك.
سيلا ضـ.ـر.بته بخفه: قليل الادب.
: الله الله شكلي جيت في وقت مش مناسب.
بص ناحيه الصوت لاقي سوزي.
قصي بتافف: انتي معندكيش كر"امه ولا د"م.
سوزي بحـ.ـز.ن: لازم اتكلم معاك.
طلع وهو شايل سيلا: لا برا.
سوزي بحـ.ـز.ن: قصي وحياه مراد عندك لازم اتكلم.
وقف لما سمع الاسم واتغيرت ملامحه: تمم.
سيلت بغيرة: في ايه.
قصي طلع بيها اوضتهم: غيري عشان مش تبردي وانا مش هتاخر.
سيلا باقتضاب: ست السلعوة دي عايزة ايه.
قصي باس خدها: هعرف واقولك.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند الباشا.
الباشا بخبث: برفو عليك ابقا تعالي خد نصيبك.
الشخص بطمع: جاي.
الباشا فتح اللاب توب وبقت اوضه قصي قدmه مباشرة.
الباشا بخبث ومكر: العب مرات قصي هتغير اهي وفضحتها هتبقا ع كل لسان تؤ تؤ مع شويه فو"تشوب يجبوا قصي الارض نتفرج كده.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم كان بيلبس لاقي يلي بيخبط راح فتح اتصـ.ـد.م: نهال.
نهال داخلت وقفلت الباب وكانت لابسه ملابس غير مناسبه وشبه عا"ريه: مستغرب ليه.
حازم بغضب: انتي ايه القرف دا.
نهال بدلع وجواها كـ.ـسره: جيت لك اهو عشان اعمل يلي انت عايزو انت ساعدتني عشان تتسلى معايا وانا جاهزة.
حازم بغضب لسه هيتكلم اتصـ.ـد.م من يلي خرجت من الاوضه: حاززززم مين دي.
حازم بصدmه ونهال ابتسمت وو.....
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيلا.
قلعت التيشرت والباشا كان مشغل اللاب توب وابتسم بخبث.
في المكتب قصي كان قاعد ببرود.
سوزي: لو الباشا عرف هيقت'لني.
قصي ببرود: اه اعملك ايه يعني.
سوزي راحت قدmه وبدلع: هتسبني يا قصي كده.
قصي زقها عنها: بقولك ايه حوراتك بعيد عني.
سوزي بخبث: بقا كده طب ابقا وريني الست الهانم هتقبل تبقا مع يلي ****** اازاي.
قصي بصدmه: انتي بتقولي ايهههه.
في مكان ما.
الدكتور: التنفس رجع تاني والحالة استقرت. الممرضه: تمم.
عند سيلا..
بتخرج وبتنشف شعرها وبتكون لابسه فوطه بيشـ.ـدها من وسطها: قشطه يا ناس.
سيلا بخضه: انت.
قصي لسه هيقرب هيشيل الفوطه وبص لشفا"يفها بص اتصـ.ـد.م وعيونه احمرت علي اخرها وو.....
↚
بتخرج من الحمام وبتنشف شعرها وبتكون لابسه فوطه بيشـ.ـدها من وسطها: قشطه يا ناس حني عليا بقا انا زي جوزك يعني.
سيلا بخضه وخجل من قربه : انت .
قصي لسه هيقرب هيشيل الفوطه وبص لشفا"يفها بص اتصـ.ـد.م وعيونه احمرت علي اخرها شاف كد"مـ.ـا.ت زرقاء ع ج'سمها وعلامـ.ـا.ت تانيه قصي بغضب: مين يلي عمللللل كددده.
سيلا بخـ.ـو.ف: م محدش دا..
قصي كور ايده وعيونه خلاص شر: من غير كدددب مين.
سيلا ببكاء: طه ومرات ابويا لما جاه وحاول ي ي.. انهارت من البكاء هو سحبها لحـ.ـضـ.ـنه وقلبه اتو.جـ.ـع: مش هسبهم هاخد حقك منهم.
سيلا بدmـ.ـو.ع مسكت في حـ.ـضـ.ـنه تلقائي: انا محتاجلك متسبنيش يا قصي.
قصي ابتسم وشالها حطها ع السرير بحنان: شويه وجايه.
سيلا بكسوف شـ.ـدت الملايا: حاضر.
بقلم ميرا ابوالخير.
نزل وهو ع اخره وصل المخزن لاقي طه مربوط وبينز''ف بص لها ببرود: بقا تعمل كده في مرات قصي.
طه بخـ.ـو.ف وتعب تمثيلي: هي يلي كانت بتغر"يني ب...
قصي هج'م عليه ونزل فوقه ضر"ب تحت صريخه: ايلاااااااا دي فااااااااهم.
الحراس جم واخدو قصي: هيمـ.ـو.ت يا باشا.
قصي بيمسح عرقه: يترموا زي الكلا"ب كده مفهوووووم.
الحراس: اؤمرك.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند نعيمه.
نعيمه بغضب: ابني يرجعلي احسن وايلا هوريكم.
الناس يلي معاها: والمقابل ايه بقا.
نعيمه بخبث: هدفع كتير بس ابني ياجي.
الاشخاص: اوك.
نعيمه بتوعد: تمم اوي كده.
عند حازم.
اعمل يلي انت عايزو انت ساعدتني عشان تتسلى معايا وانا جاهزة.
حازم بغضب لسه هيتكلم اتصـ.ـد.م من يلي خرجت من الاوضه: حاززززم مين دي.
حازم بصدmه ونهال ابتسمت وحـ.ـضـ.ـنت حازم.
البـ.ـنت بصدmه: حازززم.
حازم زق نهال: انتي واحدة ر"خيصه عشان تعملي كده فعلا بـ.ـنت ليل علي اصل انا غلطان اني عملت فيكي معروف ودا رده يا زبا"لة ايه فاكراني طمعان فيكي يا بت انتي بصي لنفسك كويس يا زبا"لة وفوقيي.
نهال اتصـ.ـد.مت ودmـ.ـو.عها نزلت والبـ.ـنت مش فاهمه حاجه فتحت الباب وطلعت تجري ع تحت.
البـ.ـنت ببرود: حقي افهم اي دا.
حازم بعصبيه: مش وقتك خالص.. اخد مفاتيحه ونزل.
نزلت قعدت تعيط واستر"خصت نفسها اوي ازاي تعمل كده بس قلبها و.جـ.ـعها لما شافت مـ.ـر.اته معه.
رهف: هنمشي.
نهال مسحت دmـ.ـو.عها: هنرجع الحارة تاني وهشتغل وهصرف علينا زي الاول.
رهف بخـ.ـو.ف: وافرضي رجع تاني.
نهال بقوة: هقف قدmه وكفاية لحد كده قومي غيري يلا.
قامت رهف ونهال يلبسوا وهيمشوا.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند الباشا.
مكنش عارف يشوف حاجه استغرب الكاميرا عليها فوطه غضب: بن ال*** لازم اعمل حاجه تاني.
الشخص: هتعمل ايه.
الباشا بخبث: هد"مر قصي المغربي خالص.
الشخص بعدm فهم: ازاي يعني.
الباشا بمكر: هتعرف دلوقتي.
الشخص بتـ.ـو.تر: قصي باشا لو عرف مش هير"حمنا.
الباشا ببرود: خاليك في حالك انا عارف بعمل ايه.
الشخص: تمم.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند قصي.
طلع لاقها لابسه بيجامه اطفالي انبهر من جمالها و ضحك ع شكلها : ايه دا.
سيلا بابتسامة: حلوة صح قول.
قصي بابتسامة: جميله شبه صحابتها بالظبط.
سيلا بكسوف: احم طيب.
قصي طلع شوكولاته من جيبه: خدي.
مسكتها وحسست قالت بحماس: شوكولاته عشاني.
قصي: اه يا سيلو عشانك.
سيلا بسرعه حـ.ـضـ.ـنته هو كان قريب منها وباست خده: انت احلي قصي في الدنيا كلها دي.
قصي بيبلع ريقه: انا ماسك نفسي بالعافيه مش تستفزيني.
سيلا وشها احمر من كلامه وهو طلع علي السرير وخدها في حـ.ـضـ.ـنه: تعالي نتفرج علي فيلم وننام شويه.
سيلا بحماس: يلا يلا يلا.
ضحكت علي طفولتها وشغل فيلم وخدها في حـ.ـضـ.ـنه وباس دmاغها.
بقلم ميرا ابوالخير.
في المستشفى.
بيفتح عينه بتعب والممرضه انخضت راحت تنادي علي الدكتور جاه وبدء يشوف نبضه.
الدكتور بابتسامه: اخيرا فوقت.
بيفتح عينه بتعب: ابن...
بقلم ميرا ابوالخير.
حازم كان بيلف بالعربيه ورجع البيت لاقي نهال نازلة مع اختها.
حازم: ع فين.
نهال ببرود: هنمشي ميشرفكش واحدة زيي تفضل هنا.
حازم ببرود: مش عيب متاخديش راي جوزك بردو.
نهال بصدmه: نعمممممم.
حازم ببرود: مراتي.
بقلم ميرا ابوالخير.
تاني يوم.
كان بينشف شعره وهي نايمه قرب وطبع قب'لة سريعه صحيت.
قصي في نفسه: هفضل كل يوم اسرق بو"سه كتير هتعملي فيا ايه تاني.
سيلا بتفوق بتحسس مش بتلاقيه:قصي.
قصي وهو بيسرح شعره: قومي يا كسولة.
سيلا بتتوب: الوقت تاخر.
قصي بهدؤء راح وقعد جنبها: لا بدري قومي اجهزي وانا هخلص لابس عشان عندي مـ.ـيـ.ـتنج مهم.
سيلا بتقوم: حاضر.
باس خدها وهي اتكسفت قام داخل اوضه اللابس وهو اخدت شاور وخرجت من الاوضه وقابلت سوزي.
سوزي بقرف: انت لسه هنا وقصي مش رماكي في الشارع.
سيلا ببرود: البيت بيتي مش بيتك يا حرباية.
سوزي بغـ.ـيظ: انا حربايه يا قذ"رة دا انتي حته عامية لا راحت ولا جت فاهمه.
سيلا طنشت كلامها سوزي غضب ابتسمت سيلا بتنزل علي السلم ايد زقتها من عليها وصريخ ووو.......
↚
سوزي بغـ.ـيظ: انا حربايه يا قذ"رة دا انتي حته عامية لا راحت ولا جت فاهمه يا زبا"لةةة بتتجوزي اخو جوزك اتفووو..
سيلا طنشت كلامها سوزي غضبت و ابتسمت سيلا بتنزل علي السلم ايد سوزي زقتها من عليها وصريخ.
سيلا بتقع من علي السلم في داخلة قصي بيجري عليها بسرعه وبيمسكها كانت وقعت كام درجه وسوزي استخبت.
قصي بخـ.ـو.ف: سيلااااااا.
سيلاا د"مها بيكون نازل من دmاغها وبتفقد الواعي قصي بسرعه بيشلها وبيروح المستشفى.
قصي بخـ.ـو.ف شـ.ـديد: انجزي شوفيها.
الدكتورة بخـ.ـو.ف: حاضر بس د"مها مش موجود عايزين متبرع.
قصي بغضب: خدي مني الزفت انجزي.
الدكتوره اخدت منه د"م وبدءت تشوف سيلا.
قصي راح القصر وعلي وشه غضب ربنا بيداخل اوضه سوزي وبيجبها من شعرها: انتي يلي عملتي كده يا ر"خيصه لو مراتي حصلها حاجه انا هقت'لكككك فاهمةةةةةة.
سوزي بغضب: معملتش حاجه انا قاعدة هنا مراتك يلي عامية اتلاقيها اتكعبلت في حاجه.
قصي بفحيح الافاعي: هي اه عامية بس عارفه كل ركن في، البيت يا ح'قيرة هراجع كاميرات المراقبه ولو لاقتك هد"فن امك.
داخل الاوضه وهي اترعـ.ـبت.
قصي جاب هدوم لسيلا ونزل بسرعه راح المستشفى.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
نهال ببرود: هنمشي ميشرفكش واحدة زيي تفضل هنا.
حازم ببرود: مش عيب متاخديش راي جوزك بردو.
نهال بصدmه: نعمممممم.
حازم ببرود: مراتي ايه ناسيه.
نهال بعدm فهم: مرات مين انت هتستهبل.
حازم كور ايده: كلمة زيادة انتي حرة.
نهال بغضب: مرات ايه حقي افهم يا بني هو انا اعرفك انت عبـ.ـيـ.ـط يلا يا رهف.
جايه تمشي مسك ايديها: قولت مفيش خروج من هنا.
نهال شافت ناس وهما كان في باب العمارة صوتت: اعااااا يا متحررررر"ش يا زبااااا"لة الحقووووني.
حازم اتصـ.ـد.م.
الناس اتلمت: في ايه يا انسه.
نهال ببكاء تمثيلي: بيتحر"ش بيا وباختي السا'فل.
الناس وقفت قدmه: انت ازاي تعمل كده يا بني انت.
حازم هيتكلم احد قاطعه.
: معندكش اخوات بنات.
حازم بغضب: دي مراتييي اخرسوا بقا.
بيبص لاقها اختفت هي ورهف وشه احمر وتوعد وراح ناحيه عربيته: بـ.ـنت ال *** اما وريتك.
ساق بسرعه عشان يلاحقها..
بقلم ميرا ابوالخير.
عند جمال.
جمال بخضه: نعم المستشفى ليهههه.
الشخص: المدام وقعت من ع السلم
جمال اخد فونه: يبقا سيلا مش هتنفع معه حصلني بالمحامي يا رافت.
رافت: تمم.
عند الباشا.
الباشا: ايه بروح امك يعني ايه الكاميرا متكـ.ـسرة.
الشخص: قصي عرف وزمانه اتصرف..
الباشا مسك ورق: مش هيقدر اصلا انا عملت حاجه هتخلايه يتكـ.ـسر كـ.ـسره وحبيبت القلب دي هتبقا تحت رحمتي.
الشخص: عملت ايه.
الباشا ببرود: سوزي يلي عملت.
كلم سوزي في الفون.
سوزي : ايه.
الباشا: عملتي ايه.
سوزي: سمح اقعد معه عشان مراد.
الباشا بخبث: حلو دلوقتي بقا هتعملي يلي هقولك عليه انا بعت حد المستشفي يجيب لي حبيبه القلب وعليكي قصي.
سوزي بمكر: اوك.
قفل وابتسم بخبث: نبدء الجد بقا.
بقلم ميرا ابوالخير.
نهال وصلت الحارة لاقت يلي مسك ايديها: بقا بتهربي مني يوم فرحنا يا حيو"انه.
نهال بصدmه: عتريس.
عتريس بخبث: جيتي برجلك يا حلوة.
بيقرب منها وو....
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد ساعتين.
سيلا بتعب: خلاص ياقصي مش هقدر.
قصي بابتسامة: اخر معلقه عشان خاطري انتي نز''فتي كتير.
سيلا بابتسامة جذابه: حاضر.
اكلت منه المعلقه وهو مسح بوقها بحب: ااه..
قصي بخضه: حاجه بتو.جـ.ـعك انادي الدكتوره طب ثواني ه..
سيلا مسكت ايده: مفيش دmاغي بس مصدعه شويه متقلقش.
قصي بحنان باس دmاغها: حقك عليا.
سيلا هتتكلم داخلت الممرضه.
الممرضه بدلع: اخت حضرتك كويسه تقدر تروح ترتاح.
قصي بجديه: لا متشكر.
الممرضه قربت بدلع اكتر: طب لو عوزت حاجه انا برا نادي قوب لولي بس.
سيلا بشر"اسه: اتعدلي يا روح امك انا اه مش شايفه لكن بحس كويس ابعدي عنه.
الممرضه بخبث ودلع ع قصي: اخت حضرتك لوكل اوي.
سيلا بغضب وشر"اسه وهو كتم ضحكه: اختتت مين يا مياعة يا حيو''انه انا مـ.ـر.اته غوري برا يا بتاعه انتي.
الممرضه باحراج: ا اسفه ع عن اذنكم.
خرجت وهنا قصي فصل ضحك.
سيلا بغيرة وغضب: اضحك اضحك فرحان انت مش كده.
قصي قرب وقعد جنبها ومسك ايديها بحب: بتغيري.
سيلا بتغييرر الموضوع: هنام شويه.
قصي بهدؤء: تمم.
بقلم ميرا ابوالخير.
وصل جمال المستشفى ومعه المحامي وسال علي اوضة سيلا.
قصي اخد سيلا في حـ.ـضـ.ـنه بسلام وبيحسس ع دmاغها بحنان: عملتي في قلبي ايه خالتيه يدق لك بعد اما كان مـ.ـا.ت وخلاص عشقتك يا سيلا وقلبي دق ليكي ليكي وبس.... باس كف ايديها وجمد في حـ.ـضـ.ـنه خايف تروح منه وغمض عينه بهدؤء... بحبك يا سيلا وخايف حاجه تفرقنا.
↚
سيلا بتصحا لسه هتتحرك بتلاقي نفسها في حـ.ـضـ.ـن قصي في نفسها: مش عارفه احبك يا قصي اتعودت عليك بس لسه جويا مشاعر ناحيه اخوك انا مش عارفه اعمل ايه.
قصي صحي بنوم: صباح الجمال يا سيلو.
سيلا بابتسامة: صباح النور يا قصي احم ممكن اقوم بقا انت ماسك فيا كاني ههرب.
قصي بخبث قرب وشم رقبتها وهي حست بيه واتكسفت: ق قصي.
قصي بيشم عبير رقبتها وباسها بحب: امممم.
سيلا وشها احمر ولسه هتتكلم داخل جمال.
جمال ببرود: الظاهر اني جيت في وقت مش مناسب.
سيلا باحراج: عمي.
قصي ببرود ولا كانه شافه: يلا يا سيلو عشان تاخدي شاور ونروح بيتنا.
جمال بغضب: عايزاك يا قصي.
قصي ببرود: تمم جاي يا جمال بيه.
سيلا بهمس: قوله يا بابا عشان خاطري.
قصي باقتضاب: جاي يا بابا.
جمال ابتسم وخرج.. قصي لسيلا وبيرجع شعرها لورا: هنادي الممرضه تساعد ع اما اشوفه عايز ايه.
سيلا باحراج من قربه: ا ا قصي ممكن مش تحرجني وتقرب لي وح...
قصي بهدؤء: سيلا انا جوزك انتي ليه رافضني انا نسيت كل حاجه عشانك.
سيلا بتـ.ـو.تر: لا بس.
قصي بكـ.ـسره وبهدؤء: انتي مش عايزاني.
سيلا بسرعه: ليه بتقول كده.
قصي بهدؤء خرج وهي سمعت قفل الباب ودmعه نزلت منها.
بقلم ميرا ابوالخير.
سيلا بابتسامة: اوك.
باس خدها وقام خرج راح لجمال.
جمال ببرود: انت تاريخك كله زبا"لة وبتاع نسو"ان ومع ذلك جوزتك مرات اخوك عشان تحافظ عليها.
قصي بهدؤء: اسمها مراتي وبعدين من بعض ما عندكم يا باشا ولا ناسي.
كف نزل ع وش قصي اثر غضبه.
جمال بغضب: اخرس يا قليل الادب انت فاكر سيلا هتحبك انت بتحلم سيلا قلبها مع عاصم حتي بعد يلي حصل.
قصي وشه احمر وعروقه بـ.ـارزت: سيلا ملكي انا ومش لغيري.
جمال بسخريه: هههه بتحلم روح كده اسالها.
قصي بغضب وصوت عالي: لو حصل ايه سيلا مراتي انا وبس.
سابه ومشي وجمال ابتسم بخبث.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي راح اوضه سيلا لاقها بتلبس: سيلاا.
سيلا بخضه من صوته: في ايه مالك.
قصي قفل الباب وقرب لها وشـ.ـدها من وسطها بتملك وغضب وبا''سها بعن'ف.
سيلا بالم: ابعد يا قصي في ايه.
قصي بغضب: ايه مش حقي عليكي دا ولا ايهه هاه سيلااا انتي بتحبيني صح ردي عليا.
سيلا بتـ.ـو.تر: اا انا.
جمال من وراه: صدقت حتي مش طاقت قربك منها.
قصي بصلها وبصله بغضب وخرج وهو ع اخره.
جمال لسيلا: يلا ع الفيلة يا سيلا.
سيلا بحـ.ـز.ن: تمم.
بقلم ميرا ابوالخير.
في المستشفى.
قصي قبل م يخرج شاف رجـ.ـا.لة الباشا ضحك بسخريه وغمز لرجـ.ـالته يتصرفوا قبل داخولهم المستشفى كانت رجـ.ـا.لة قصي خلصت عليهم وحصل اشتبا''ك ابتسم ومشي ببرود وتوعد للباشا.
نهال وصلت الحارة لاقت يلي مسك ايديها: بقا بتهربي مني يوم فرحنا يا حيو"انه.
نهال بصدmه: عتريس.
عتريس بخبث: جيتي برجلك يا حلوة.
بيقرب بغضب وشـ.ـدها من شعرها: تطلعي تلبسي فستان فرحك والماذؤن جاي هعمل يلي معملتوش قبل كده.
نهال بالم: ابعد عني يا حيو"ان انت متقدرش تعمل حاجه.
عتريس بص لرهف بصه قذ"رة: بس ممكن رجـ.ـالتي يعملوت في اختك كده ولا ايه لو منفذتيش طلبي دلوقتي هخاليكي تشوفي اختك وانتي مربوطه وانا ببيعها للباقي.
نهال بصدmه: انت بتقول ايه.
عتريس زقها ع الارض ايدها جت ع طوبه اتفتحت جابت د"م ورهف جريت عليها بدmـ.ـو.ع.
عتريس لشويه حر"يم: خدوا البت دي جهزوها يلاااا.
رهف بصراخ: ابعدوا عن اختي يا ولاد 🐕.
اخدوا نهال وطلعوا يجهزوها للفرح.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
العربيه كانت وقفه عطلانه بيضر"بها برجله: دا وقت امك دلوقتي.
اتصل ع حارس له ياجي قاله هيجي بعد ساعه.
حازم ع اخره من هروب نهال منه وفجاءه قلبه اتقبض حس بحاجه هتحصل.
عند الحريم.
كانوا لابسوا نهال وجهزوها والفرح بدء ورهف مربوطه في الكرسي.
احد الستات: انتي تطولي تتجوزي عتريس دا راجـ.ـل مقتدر وعنده فلوس ياما.
اخره: عندك حق وش فقر شكلها.
نهال بدmـ.ـو.ع: خالوني امشي انا واختي ابوس ايديكم.
احد الستات: ههه بتحلمي يلا خدوها شقه عتريس اصله ناوي يعمل حاجه قبل كتب الكتاب.
نهال بعدm فهم: يعمل ايه قصدك ايه.
الاخري بخبث وضحكه مايعه: هيعلمك الادب ع هروبك منه وبعدها يكتب عليكي يلا خدوها علي فوق.
رهف بتحاول تتتكلم: اممممم امممممم.
واخدين نهال وطلعوا شقه عتريس يلي وقف وماسك كرباج وسلك كهر"باء.
عتريس بخبث وهو لابس جلبية بيضاء: تعاليلي بقا يا حلوة.
قرب وهي اترعـ.ـبت وو.....
بقلم ميرا ابوالخير.
وصل قصي شقته القديم.
قعد يسكر لما خلاص وهو بيهلوس بكلام غريب مش مفهوم.
قام رجع فيلته وطلع اوضته لاقي يلي قاعدة مستنياه.
سوزي بدلع: حشـ.ـتـ.ـيني و اوي يا بيبي.
قصي شاف لابس سيلا عليها تخيل انها سيلا قرب وشـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه: بتحبيني صح انتي بتحبيني.
سوزي بدلع وبتفك زاير قميصه: اوي يا قصي بحبك انت وبس وانا ليك لوحدك.
قصي بسكر: متبعديش عني يا سيلا محتاجلك.
سوزي بخبث ودلع: عمري م اقدر اسيبك يا روحي.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند نعيمه.
نعيمه: ابني ياجي وهساعدك تنتقم من قصي.
الباشا بخبث: ازاي.
نعيمه طلعت حاجه: دي.
اخدها الباشا منها وفتحها اتصـ.ـد.م واتغيرت ملامحه للشر والمكر.
جمال بيداخل الفيلة بتاعت قصي ومعه سيلا يلي دmـ.ـو.عها في عينها.
جمال: زعلانه ليه.
سيلا بهدؤء: مش زعلانه هو قصي فين.
جمال بابتسامة: اكيد بيعمل حاجه المهم انك قدرتي تغيريه يا سيلا.
سيلا ابتسمت نزلوا من العربيه وداخلوا الفيلة.
جمال: اطلعي ارتاحي وانا هاجي بكرا .
سيلا اوامـ.ـا.ت براسها بحاضر.
بتطلع وبتداخل الاوضه وبتسمع صدmه عمرها: قصي.
قصي بيبص لها وسوزي بخـ.ـو.ف جريت علي برا.
سيلا بعدm فهم: انت كنت بتهزقها ليه يا قصي في ايه.
قصي بسكر: انا اه سـ.ـكـ.ـر.ان بس محدش يقدر يضحك عليا.
راح ناحيه السرير ونام بتعب وسكر سيلا بهدؤء داخلت وغيرت ونامت جنبه وملست ع شعره: ياترا شكلك عامل ازاي يا قصي.
فضلت تفكر وغلبها النوم ونامت.
علي اما نامت قصي فتح عينه بسكر ودوخه ونطق تلقائي: بحبك يا سيلا بحبك اوى ✨🤍.
شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه ونام.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سوزي.
سوزي بتعيط ومخضوضه قصي مجرد م قرب عرف انها مش سيلا وضر"بها بالكف.
بتفتكر قالها ايه: انتي هنا لسبب لكن قريب اوي هتمو"تي.
خافت لانه قصي مش سهل.
تاني يوم بيصحا قصي بدوخه مش بيلاقي سيلا جنبه بيخرج يشوفها بيلاقي ابوه وسيلا ومعه حد لابس لبس ماذؤن.
قصي بعدm فهم: في ايه هنا.
جمال قام ووقف قدm منه: دلوقتي هتطلق سيلا يا قصي.
قصي بغضب: انت بتقووول ايهههههه.
↚
جمال ببرود: هتطلق سيلا دلوقتي وانا هاخدها عندي.
قصي بصدmه وغضب: انت بتقول ايههه.
جمال ببرود: ابدء يا شيخنا اجراءت الطـ.ـلا.ق فورا.
قصي بص لسيلا وهي كانت ساكته مش بتتكلم ولا بتقول حاجه.
قصي اتقلبت ملامحه للغضب: طـ.ـلا.ق مش هطلق سيلا مراتي لحد اما امـ.ـو.ت.
جمال بتحدي: وهي مش بتحبك وانت عارف ايه هتعيش معاك غـ.ـصـ.ـب عنها مثلا.
قعد قدmه وحط رجل ع رجل: ميخصكش يا جمال بيه انا مش لعبه تجوزهالي وتيجي تقولي هطلقها اطلقها انت شكلك كده خرفت ع كبر.
جمال قام بغضب وطخخخخ.
سيلا شهقت من الخـ.ـو.ف واتخضت.
جمال بتعب وحـ.ـز.ن: انا فعلا معرفتش اربيك بتحسبني ليه ع غلطه زمان لحد دلوقتي مانت اهو نسو''انجي وسكري.
قصي بغضب جحيمي: غلطةةةةةة مـ.ـو.ت امي بسببك غلطةةةةة لاقت مع اختها في سرير واحد غلطةةةةةةةة شلل امي وكـ.ـسرتها غلطةةة اها''نتك ليهاااا غلطةةةةةة جرا ايههههه انت السبب في كل دا ومـ.ـو.ت اخويا عاصم انت السبب فيههههههه انت سبب كل حاجه حرمتني من امي ومن اخويا وجاي عايز تاخد حبيبتي مني البـ.ـنت يلي اول مشوفتها نضفت عشانهاااااااااا.
جمال بتعب مسك قلبه: انا فعلا اناني وانت معاك حق بس ساعتها مكنتش واعي لاي حاجه.
قصي دmعه نزلت منه غـ.ـصـ.ـب: كدب كدب انت بتضحك ع نفسككك وعايزاني اصدقك.
جمال لسه هيتكلم وقع من طوله.
سيلا كانت مصدومه من يلي بتسمعه دا وسمعت صوت هبد.
قصي جري علي ابوه وسنده: عفااااااف اطلبي الدكتوررررر بسرعةةةة.
سند ابوه وسيلا بتمشي وراه والماذؤن مشي.
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد ساعه.
الدكتور: لازم يرتاح يا باشا الضغط عالي عليه ويبعد عن اي ضغط.
قصي بجمود: تمم.
بص قصي علي ابوه ومشي راح اوضته.
سيلا راحت وراه حست انه محتاج لها داخلت الاوضه: قصي.
قصي بجمود: عايزة تتطلقي يا سيلا مش كده.
سيلا بحـ.ـز.ن: مش وقته.
قصي بسخريه: لا والله طب هنعمل ديل حلو اوي هسالك وتجوابي اوك عايزاني ولا لا.
سيلا... لارد.
قصي قرب ببرود: انا حبيتك ومش اذ"يتك كنت معاكي لكن انتي يلي حولتي حبي ليكي لكر"ه من دلوقتي.
سيلا بصدmه وعدm فهم: قصدك ايه.
قصي بسخريه: ملكيش فيه يا مدام سيلا.
سابها وخرج ورزع الباب بغضب وهي دmـ.ـو.عها نزلت: طب ماهو صح انا زعلانه ليه دلوقتي.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند نهال.
واخدين نهال وطلعوا شقه عتريس يلي وقف وماسك كرباج وسلك كهر"باء.
عتريس بخبث وهو لابس جلبية بيضاء: تعاليلي بقا يا حلوة.
قرب وهي اترعـ.ـبت: هتعمل ايه يا عتريس.
عتريس قرب ومسكها من شعرها: هربيكي من الاول وجديد.
نهال بالم لاقت حاجه علي التربيزة يلي جنبها مسكتها من غير م يحس وطخخخخ كـ.ـسرتها علي دmاغه وقع بالم ع الارض.
عتريس بالم وغضب: اه يا بـ.ـنت الكلـ. ـب.
جريت علي الباب الخلفي من المطبخ ونزلت جري ع الشقه يلي اختها فيها.
مكنش موجود حد غير ست مسكت العصايا وضر''بتها ع دmاغها وجريت تفك رهف: يلا قومي بسرعه.
رهف قامت وخرجوا من الباب الخلفي تحت اثر صراخ عتريس.
عتريس من فوق وماسك دmاغه: الحقوووهمم بيهربوووا يا بهايمممم.
نهال بتجري وماسكه في ايد اختها ورجـ.ـا.لة عتريس وراهم.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند قصي كان قاعد ع مكتبه في الشركه وسرحان في يلي بيحصله.
السكرتيرة: الباشا برا طالب يشوف حضرتك.
قصي ببرود: داخليه.
خرجت وداخلت الباشا بيداخل بتكبر وبيقعد: طبعا عارف جاي ليه.
قصي ببرود: اكيد عارف بس عايزك تعرف اني سايبك بمزاجي.
الباشا بضحك سخريه: ههههه لا واعي اسمع بقا الصفقه الجايه هتاكل السوق كله ملكي انا وانت هتتنازل عنها.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي بسخريه: شكلك اتجننت ع الاخر.
الباشا طلع فديو.
الباشا: اتفرج كده علي الفديو دا هيعجبك اوي.
قصي مسكه منه واتصـ.ـد.م دي سيلا وهي لابسه لبس عا''ري ومبتسمه.
الباشا بسخريه: اي رايك بقا لو نزل علي النت زوجه قصي المغربي وهي تغر"ي الكثيرين تؤ تؤ هتكون اكبر فضيحه.
قصي كور ايده كـ.ـسر الفون بغضب: اه يا بن ال***.
الباشا ببرود: معاك سواد الليل تفكر تشاو يا صديقي اه وبالنسبه لسوزي انا اصلا مطلقها من تلت شهور وكانت سكرتيرة بس عندي تشاوو.
خرج وقصي اخد مفاتيحه وطلع علي الفيلة.
بقلم ميرا ابوالخير.
في المخزن الخاص بقصي.
طه بيكون اتفك هو واصحابه ورجـ.ـا.لة قصي علي الارض مقت'ولين بسبب كثرة رجـ.ـا.لة الباشا عليهم.
نعيمه باحتضان: نور عيني انت كويس.
طه بغل: بن ال*** هوريه هو وهي.
نعيمه بخبث: متشغلش بالك زمانه راح يقت"لها فاكر الفديو ايااه.
طه بتذكر: يلي سيلا كانت مع البنات وبتجهز عشان فرحها علي عاصم من زمن.
نعيمه بمكر: انا بقا فبر"كته ههه وزمانه مع قصي دلوقتي وهنشوف هيعمل ايه.
طه بابتسامة خبيثه: تعجبني دmاغك.
بقلم ميرا ابوالخير.
سيلا كانت بتوكل جمال وهو بتعب: سيلا.
سيلا: نعم يا بابا.
جمال بتعب: خدي بالك من قصي هو اتغير عشانك انا عملت حجه الطـ.ـلا.ق عشان يعترف انه بيحبك مش بيمتلكك.
سيلا بحـ.ـز.ن: انا مش عارفه اعمل ايه لسه مشاعر عاصم جويا.
جمال بابتسامة: اكيد هتفضل مشاعره جواكي يا سيلا دا كان جوزك وحبيبك بس النصيب خالكي لقصي ومتنكريش انك معجبه وبتقربي منه وانك حاسه معه بالامان.
سيلا بتنهيدة: هفكر في كلام حضرتك يا بابا.
جمال بحـ.ـز.ن: ياريت يسامحني محلتيش غيره دلوقتي.
سيلا مسكت ايده: هيسامحك يا بابا.
جمال قعد بيفتكر كان بيعامل مـ.ـر.اته ازاي.
بقلم ميرا ابوالخير.
فلااااااش باااااااكككككك.
صفاء ام قصي كان قصي لسه عنده 10 سنين وعاصم 6.
جمال ببرود وسكر: انتي ايه دا يا شيخه مقرفه اوي فوقي لنفسك شويه.
صفاء بخـ.ـو.ف: حاضر بس متضر"بنيش يا جمال ابوس ايدك.
جمال بيمسكها من شعرها: اخلصييييييي غوري.
زقها علي الارض وراح نام بسكر وبيهلوس.
باااااااكككككك.
بقلم ميرا ابوالخير.
سوزي كانت قاعدة وقلبها بيدق لقصي وبتفكر في سره يلي معها: ليه متحبنيش يا قصي ليه انا لا.
دmعه نزلت منها: انا اه ر"خيصه وزبا"لة بس بحبك انت.
فتحت صورة ليه وليها مع بعض وابتسمت: هتبقا ليا يا قصي مش لغيري وايلا هفضح سرك.
الباشا روح الفيلة بتاعته ولاقي صدmه قدmه: يا بن الكلـ. ـب يا قصي.
الظابط: مطلوب القبض عليك بتهمة التجارة في المخد"رات ولاقنها في بيتك.
الباشا: ايههههه.
نهال كانت بتجري وماسكه ايد اختها سمعوا ضر"ب نار اتخضوا واستخبوا ورا الشجرة.
نهال بتحـ.ـضـ.ـن اختها: متخفيش.
رهف بخـ.ـو.ف؛ هو حصل ايه.
نهال بتـ.ـو.تر وخـ.ـو.ف: م مش عارفه.
ظهر طيف شخص ما نهال بصدmه: حازم.
حازم لرجـ.ـالته: لموهم الاو*** دول.
نهال طلعت تجري علي حازم وحـ.ـضـ.ـنته كانها لاقت الامان بتاعها.
حازم بهدؤء: هـ.ـر.بتي ليه عاجبك كده.
نهال بدmـ.ـو.ع ساكته.
حازم شاور لرهف تيجي جت: اركبوا العربيه وانا جاي.
نهال بخـ.ـو.ف علي حازم: وانت.
حازم ابتسم: متقلقيش روحي وبس.
ركبوا العربيه واحد حراسه حازم اخدهم علي شقه ما وحازم اتصرف مع عتريس ورجـ.ـالته.
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد ساعتين.
نهال كانت قاعدة ومستنيه حازم وقلقانه عليه بيداخل بتجري عليه بخـ.ـو.ف: انت كويس.
حازم بهدؤء: تمم.
نهال بحـ.ـز.ن: انا مش عارفه اعمل ايه.
حازم بابتسامة: هقولك الحل.
بص علي رهف.
حازم: تتجوزيني يا رهف.
نهال ورهف بصدmه: ايهههه.
بقلم ميرا ابوالخير.
سيلا كانت بتسرح بتفكيرها في قصي وبتبتسم تلاقي قررت تبدء معه من جديد.
(انا ك ميرا هاين عليا اضر"ب سيلا يعني حلو معاكي تبهدليه اتقلب هتبقربي منه مفيش د"م.. احم نرجع للروايه.).
قصي وصل الفيلة وطلع اوضته حدف فونه كـ.ـسر المريا وفضل يكـ.ـسر في الاوضه وكله غضب سيلا بتسمع بتروح الاوضه وتفتح بتداخل بتلاقي ووو.. ااااااه....
↚
قصي بيكـ.ـسر في الاوضه وجواه غضب اعمي فعلا الفديو حقيقي..ازززززززااااي يا سيلاااا ليه تعر"ي نفسكككك ليهههههههه طلعت ر"خيصةة ذنبي اني حبيتككككك ذنبي انا اتغيرت عشان حبككككك رغم حبككك لحد تاني اهانتيني واها"نتي رجولتي ودmرتينييي ليههههههه.
سيلا بتطلع من الصوت وبتفتح وتداخل..اااه.
قصي جري عليها بلهفة: سيلا.
بيبص علي رجلها لاقها بتنزف بشـ.ـده: سيلااااااا.
شالها وحطها علي السرير: عفااااف انتي يا عفاااااف.
سيلا بالم دmـ.ـو.عهت نازلة بتحر"ق قلب قصي عليها.
عفاف بتيجي جري وخافت من صوته: في ايه يا بني.
قصي ببرود: اطلبي للزفته دي دكتورة انا خارج.
سيلا بصدmه: زفتة!
قصي بص بجمود عكس النار يلي بتا"كل قلبه: اه مش عاجبك سلام.
خرج بغضب وعفاف جابت دكتورة لسيلا وكان هو لسه مخرجش بيشوفها من بعيد.
الدكتوره خلصت ومشيت وهو نزل ركب عربيته وساق باقصي سرعه راح مكان ما.
بقلم ميرا ابوالخير.
داخل المكان الممنوع فيه بنات شبه عا"ريات وحلبة مصارعه ومرهانات كتير.
قصي للراجـ.ـل: هشارك مع اقوى حد هنا.
الراجـ.ـل بطمع: والفلوس بالنص.
قصي ببرود: اعتبرها كلها ليك انجز.
الراجـ.ـل طلع علي الحلبة: عندنا شخص جديد هيلعب ضد هولاكو المبـ.ـاراة هتبدء بعد ربع ساعه ونبدء المرهانات.
بدء الرهان قصي طلع وبقا جوا الحلبه وقلع الجاكت والقميص والكل منبهر بعضلاته والبنات عينها عليه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند جمال كان بيتفرج علي الصور.
فلاااااش باااااااكككككك.
صفاء كانت راجعه من شغلها بعد تعب وقصي كان معها وعاصم كان نايم.
صفاء بحنان: روح خد دوش وانا جايه يا حبيبي.
قصي بابتسامة وطفولة: حاضر يا ماما متتاخريش.
باست دmاغه وهو داخل اوضته.
صفاء راحت ناحيه اوضتها بتسمع صوت ضحك دلع بتداخل بتنصدm: ج جمال.
جمال بيكون مع اختها مع بعض: انتي رجعتي بدري.
صفاء بصدmه دmـ.ـو.عهت نزلت: انتو بتعملوووو ايههههه.
جمال قام بغضب: متعلايش صوتك الجيران.
اختها بخبث: خرجها يا بيبي.
صفاء بغضب: خاليهممم يسمعوووا بتخوني مع اختيييييي طب ليههه.
جمال مسكها من شعرها: بقولك اخرسييي.
صفاء بغل: ابعد يا زباااا"لةةة.
جمال زقها وقعت علي سيف الطربيزة دmاغها داخلت فيها وانف'جر د*م كتير منها.
تحت انظار قصي.
بقلم ميرا ابوالخير.
جمال راح عليها وقصي لاقي اخوه اخده في حـ.ـضـ.ـنه.
باااااااااااااكككككككككك.
بقلم ميرا ابوالخير.
جمال بدmـ.ـو.ع: حقك عليا يارب سامحني سامحيني يا صفاء.
بيقفل الصور ويقوم ينزل.
عند نهال وحازم.
حازم بابتسامة: هقولك الحل.
بص علي رهف.
حازم: تتجوزيني يا رهف.
نهال ورهف بصدmه: ايهههه.
نهال بغضب: انت بتقول ايه انت متجوز اصلا وعايز تتجوز اختي.
حازم ببرود: عادي هي يلي ترد ب اه او لا.
نهال هتتكلم قاطعها صوت رهف.
رهف: انا موافقه يا حازم.
نهال بصدmه: م موافقه.
حازم بابتسامة: بكره بليل هنكتب الكتاب.
نهال بصت عليهم باصه وداخلت اوضه ورزعتها وجريت علي السرير تعيط.
حازم لرهف: اختك هبلة.
رهف بضحك: لو تعرف انك غمزتلي واتفاق هتنفخنا.
حازم بابتسامة: خـ.ـطـ.ـفت قلبي المهم جهزيها لكتب الكتاب.
رهف بتصافح: عونيا.
خرج من عندهم وطلع شقته لاقي البـ.ـنت وقفه بغضب: كنت فين كل دا.
حازم باحتضان: بنفذ يلي قولتلك عليه.
البـ.ـنت حـ.ـضـ.ـنته: انجز بسرعه عشان نلحق نسافر.
حازم باس خدها: اوك.
بقلم ميرا ابوالخير.
في الحبس.
الباشا بتوعد: اما وريتكك يا قصي هفضحك انت وحبيبه القلب فضيحه مفيش زيهاااا.
طلع فونه وعمل مكالمه وابتسم بخبث.
عند قصي.
بدء النزال وهولاكو بيضر"ب قصي وقصي بـ.ـارد ولا اكنه في حاجه قصي فجاءة افتكر فديو سيلا وكلامها انها مش بتحبه هنا ظهر كل غضبه وفضل يلكم هولاكو اوي والكل بيشجع لحد م اطرحه ارضا.
الحكم : 1.2.3 الكسبان هو قصي باشا.
بدء صوت الناس في التشجيع اخد الجاكت وخرج.
بعد شويه بيوصل البيت بيروح اوضه تانيه بياخد شاور ويخرج يشوف سيلا بيلاقيها نايمه بيقرب بهدؤء ويلمس شعرها بحنان ووشها الناعم ولسه هيقبلها بيبعد تاني.
قصي في نفسه: العيب عندي وانا هعرف اربيكي.
مر اليوم بهدؤء سيلا بتصحا مش بتلاقي قصي بتاخد دوش وبتنزل.
عفاف مسكت ايديها: تعالي علي السفرة يا بـ.ـنتي.
ابتسمت سيلا وراحت معاها.
قصي بيكون بيفطر ولا مهتم بسيلا او اي حاجه.
سيلا بهمس لعفاف: هو قصي قاعد صح.
عفاف بابتسامة: ايوا يا بـ.ـنتي بياكل.
سيلا ابتسمت وبدءت تاكل ونفسها يقولها اي كلمه استغربت هدؤه دا.
سيلا بتحمحم عشان ياخد باله منها هو لا. اي فعل.
سيلا بزهق لسه هتقوم رجليها و.جـ.ـعتها اتالمت قصي جري عليها: انتي كويسه.
سيلا بفرحه: اه.
قصي شاف فرحتها سابها: هروح الشركه سلام.
سيلا ابتسمت: هاجي معاك.
قصي برفع حاجب: رايح رحلة انا.
سيلا باقتضاب: هاجي معاك يعني هاجي معاك ا.
قصي ببرود: لا.
بيسوق باقتضاب وهي مبتسمه.
سيلا: قصيلي ممكن جاتوووة.
قصي برفع حاجب: ليه.
سيلا: بحبه اوي ممكن.
قصي بتافف: تمم.
وقف العربيه والحراسه وقفت وراه واستغربوا بينزل حارس.
قصي: هات جاتوة للمدام.
سيلا بطفولة: شوكولاتةةة وفانيليا كتيرر.
الحارس ضحك اثر غضب قصي وبص له مشي بخـ.ـو.ف.
جابه واده لسيلا وبدءت تاكل وهو سايق ولحوثت نفسها قصي بيبص علي شكلها بيفطس ضحك: هههههه ايه دا يخربيتككك.
سيلا وهي بتاكل: حلووووو اوي يا قصيلي كل يلا.
قصي برفض: ل...
بتكون واكلته حته: حلو صح.
قصي طلع منديل وبيمسح بوقها ومسك وشها بحنان بص علي شفا"يفها الوردية وقرب تلقائي با"سها بحنان وشها كله احمر اوي وبعد بهدؤء وهي مصدومه.
سيلا بكسوف: ا انت عملت ايه.
بيكمل سواقه: بس يا بت هروحك.
سيلا نسيت يلي عمله: مش هروح.
قصي بتحدي: والله طب كلمتي يلي هتمشي.
بعد شويه بيكون هناك وهي قاعدة بتلعب وكانها بتغـ.ـيظه بدء يشتغل وداخل اجتماع وهي قاعدة ملت من القاعدة دي.
بتخرج سيلا وبتتسند بتسمع صوت انشغال الموظفين بتبتسم.
شاب ما بخبث: مين المزة دي.
سيلا تجاهلت الرد.
بقلم ميرا ابوالخير.
الشاب بخبث لاقي الكل مشغول وجرس البريك بدء قرب منها بخطوات بطيئه: طب متيجي مكتبي نتسلا.
سيلا بعدت شويه: لو سمحت ابعد.
الشاب بمكر: انتي عاميه ولا ايه .
سيلا ببرود: اه ملكش فيه.
بقلم ميرا ابوالخير.
ابتسم وملاقش حد حولين منها شـ.ـدها من وسطها له: انتي جيتي ملعبي وانا فاضي ولو اتسليت معاكي هههه مش هت عـ.ـر.في شكلي اصلا يا عامية.
سيلا بتضـ.ـر.ب ايده: ابعد يا زبا"لةةة.
الشاب قرب وووو....
عند سوزي.
حضرت مكان رومانسي وبعتت رسالة لقصي: لو مجتش يا قصي هقول سرك دا العنوان هستناك.
بعتتها وبصت لنفسها في المريا بدلع: هنسيك سيلا خالص.
حازم كان بيجهز وجاب الماذؤن.
رهف لحازم: جهزت وجهزتها عشان متحسش بحاجه.
حازم بابتسامة: تسلمي يا اخت مراتي المستقبليه.
رهف: هقوم اجبها وربنا يستر.
الماذؤن: يلا عشان نكتب الكتاب.
حازم: هنجيب العروسه يا شيخنا عن اذنك.
قعد مع الماذؤن والشهود وسمع صوت صراخ رهف.
بيداخل بسرعه البرق وبينصدm من يلي شافه انه....
عند سيلا كانت بتترعش وقصي قاعد قدmها بكل جمود والشاب مضروب علي اخره: ارموه برا.
الحراس اخدو الشاب وقصي قفل المكتب و راح علي سيلا ومسك ايديها بغضب: ايهههه مش صابررررةةةةةةة مش كفايه متصورة بقمصان زباااا"لةةةةة ياترا بقاااا يا ر"خيصه كنتي متصورة بيهم لمييييننن للر"جالة مش كدددده.
كف بينزل علي وشه ووو......
↚
راح علي سيلا ومسك ايديها بغضب: ايهههه مش صابررررةةةةةةة مش كفايه متصورة بقمصان زباااا"لةةةةة ياترا بقاااا يا ر"خيصه كنتي متصورة بيهم لمييييننن للر"جالة مش كدددده.
كف بينزل علي وشه.
قصي بغضب: انتي بتمدي ايدددك علياااااااا.
سيلا بغضب: انت بتقول ايه انا مستحيل اعمل كده بقا تصدق عني كده.
قصي ببرود وجواه نار: ايه ناسيه وياترا بقا اخويا اخدك بـ.ـنت ولا تكوني...
سيلا بصراخ: اخرس قطـ. ـع لسانك انا اشرف من الزبا"لة يلي تعرفهم.
قصي بغضب: وهي الشريفه بردو تتصور كده خدي بالك انا قبل اما احكم عليكي اتاكد انهم حقيقي.
سيلا بصدmة: وانا مستحيل اعمل كده ورحمة عاصم مش عملت كده.
قصي بتملك نفسه: اومال كنتي متصورة لمين قبل جوزك منه.
سيلا بتذاكر: كنت عروسه وبجرب الهدوم وتقدر تسال مرات ابويا كانت معايا وو... سكتت لحظه.. معقول تكون صورتني عشان تفضحني.
قصي بصدmة: ايههه.
سيلا قعدت علي الكنبه بذهول: هو في ناس كده معقول تكون عملن معايا كده طب ليه.
قصي بتوعد: تمم اوي كده انا عرفت انها يلي ودته للباشا واتفقوا بس علي مين قومي معايا.
سيلا بحـ.ـز.ن: علي فين.
قصي ببرود مسك ايديها ونزل تحت عشان يمشوا.
ركبها وامر حراسته بحاجه.
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد شويه بيكون وصل لمكان علي حافه عاليه ونزل منه قعد علي العربية بهدؤء.
سيلا باستغراب: احنا فين يا قصي.
قصي ساكت وشارد في نفسه: ليه كل اما اجي ابعد عنها اقرب ليه مش بطيق حاجه عليها ليه ياقلبي غاوي تعب.
نزلت وسمعت صوت تنهيدة منه عرفت انه قاعد علي العربية راحت قعدت جنبه وسامعه الهواء والنسيم.
سيلا بهدؤء: قصي انت فيك حاجه.
قصي بتنهيدة: لا.
سيلا حطت ايديها في ايده: طب غني كده صوتك بالقران جميل ينفع بقا تغني حاجه.
قصي ابتسم بهدؤء: تمم.
قام وقف قدmها وشال الحجاب شعرها بدء يطير باص علي عينها.
بدء يغني
بحبك.....لابعد مدى
بحبك .....عمرى ابتدى
واسقيكى شهد الغرام .... لاخر حروف الكلام
وحبك منايا الوحيد نادانى.... سمعت الندا
بحلم بكلمة تقولك بحبك من غير نهاية
مليون بحبك بقولها واعيدها مهش كفاية
جوايا اكتر ... ياريت بس اقدر
اضمك لقلبى .. واعطر خدودك
بقطر الندى
واسقيكى شهد الغرام ... لاخر حروف الكلام
بحبك..
دmعه نزلت من عنيها وقامت من جنبه ركبت العربيه.
قصي فهم انه مش متقابله وغـ.ـصـ.ـب عنه هو كمان دmعه نزلت من عينه مسحها بسرعه ركب وساق ومشيوا.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
داخل لاقي نهال مش في الاوضه.
حازم بغـ.ـيظ: الزفتة فين.
رهف بخـ.ـو.ف: هـ.ـر.بت.
حازم بغـ.ـيظ: هو كل شوية بقا في ايه.
: كنت بجيب لكم هدية جوزاكم.
بصوا اتجاه الصوت.
حازم بصدmة: نهال.
نهال جت وكانت ماسكه هديه ومبتسمه بالم: الف مبروك.
حازم مسك ايديها: اوعا ايدي.
رهف بغمز: روحي معه يا نانا.
نهال بغـ.ـيظ ودmـ.ـو.عها نزلت: دا جوزك اروح معه فين.
حازم بابتسامة وقفها في نص الصالة والماذؤن والشهود موجودين وركع علي ركبته: تتجوزيني يا نهال.
نهال بصدmة: ايههه انت مـ.ـجـ.ـنو.ن.
حازم بحب: لا مش مـ.ـجـ.ـنو.ن انا الشاب يلي حب بـ.ـنت من اول مرة ولحقها انا الشاب يلي مش متجوز ع فكرة ويلي شوفتيها كانت اختي انا الشاب يلي اتفق مع اختك انه نعملك مفاجأة واتجوزك.
نهال بذهول: كل دا.
حازم بحب: هفضل قاعد كده كتير موافقه ولا لا.
نهال بجمود: لا.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند جمال نزل مكان ما في الفيلة كانه مخبا ومعه نور كشاف.
جمال بيحط ايده علي بوقه من الريحه ويروح لحته زي المقبرة ووقف قدmها.
جمال بدmـ.ـو.ع: ياريت تسامحيني يا صفاء حقك عليا.
صوت مخيف بيجي من وراه: كنت انت رحمتني يا جماال.
بيبص وراه بيلاقي واحدة شبه صفاء ووشها كله اسود وسنان بينهم د"م ولابسه ابيض وعيونها بيضاء خالص.
رجع لورا من كتر الخـ.ـو.ف: ا انتي مين.
: انا يلي هناخد ر"وحك زي ماعملت.
جمال بيبلع ريقه ومش عارف يتحرك: صفاء.
صفاء اختفت وقربت منه وشالت ر*قبته ق'سمته نص"ين وبقت تشرب د*مه وتقول خو*نتني ود*بحتككك.
جمال بيصحا بفزع: لاااااااااااا.
بيلاقي نفسه بيحلم: اعوذو بالله من الشيط'ان الرجيم اعوذو بالله.
بيروح يشرب ويمسك صورتها ودmـ.ـو.عها تنزل.
(المقطع دا اخدته من حد قالي نصيحه حبيت اعمل بيها).
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي بيوصل الفيلة وبينزل هو وسيلا.
سوزي بتشوفهم من البلكونه بتبتسم وقصي بيبص عليها ببرود تام.
سيلا بهدؤء: قصي انا.
سابها ومشي وهي سمعت خطوات رجله زعلت داخلت وراه.
سوزي راحت عند المريا بتظبط نفسها قصي بيداخل ببرود: ايه الرسالة القذ"رة يلي بعتيها دي.
سوزي بتقفل الباب وبدلع: وحـ.ـشـ.ـتني يا قصي اتجوزني وانا هكون خدامه ليك انا مطلقه من اكتر من تلت شهور.
قصي ببرود وبنفخ دخان سيجارته: وبعدين.
سوزي بدلع: ولا قبلين يا حبيبي انا بحبك ليه مش بتحبني.
قصي ببرود ونظره مقرفه: انتي واحدة م بتصدق تبيع ن'فسها لاي حد هي انضف منك.
سوزي بغضب: العامية دي انضف ليه هاه انا يلي شايلة سرك.
قصي مسكها من شعرها: بقووولك ايههه مش ناقص و.جـ.ـع دmاغ.
زقها وخرج.
سوزي حدفت الازازة كـ.ـسرت المريا: ماشي صبرك يا قصي.
بيروح اوضته بيلاقي يلي ع اخرها: كنت عند السلعوة صح.
قصي تجاهل كلامها وداخل اخد هدومه وداخل ياخد دوش وهي دبت بالارض: مردش مرددش.
بليل.
في السـ.ـجـ.ـن.
الباشا: منشرتش الزفت ليههه.
: هرد عليك انا.
الباشا بص لاقى يلي وقف بكل شموخ وهيبه: قصي.
قصي ببرود: شاطر شوفت بقا انا اتصرفت اسرع منك وبالنسبه للفديو هههه فهو بح دلوقتي.
الباشا بغضب: قت'لك يا قصي هقت'لك.
قصي بسخريه: ههه غـ.ـبـ.ـي انت مش قد قصي المغربي ودا عقـ.ـا.ب بسيط عشان حاولت تقف قدmي.
الباشا بغضب: هخرجلك يا قصييي وهتشوووف.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي لاف ضهره وبص بطرف عين: ابقا وريني.
الباشا قعد يصـ.ـر.خ بجنان وقصي مشي بابتسامة: عمر م اي حد هيقدر يقرب من سيلا طول مانا عايش.
ركب متوسكل رياضي ومشي بسرعه راح يتسابق.
عند نهال وحازم.
حازم بصدmة: مش موافقه.
نهال بضحك: موافقه اكيد.
لابسها الخاتم وشالها ولف بيها وكتبوا الكتاب.
بعد شويه في مطعم ما.
حازم بحب: مالك سرحتي في ايه.
نهال بابتسامة: رهف.
حازم بيلعب في شعرها بابتسامة: هتكون بخير متقلقيش.
نهال ابتسمت وهو بيمسك ايديها: تعالي نرقص.
نهال: يلا.
بدءو يرقصوا شويه ونهال حست انه في انظار غريبه عليها تجاهلتها وركزت مع حازم.
خلصوا رقص وجاه لحازم فون ما.
حازم: هرد واجاي مش هتاخر.
نهال بابتسامة: اوكي ياحبيبي.
حازم قام ونهال بتتفرج علي الناس بيجي حد ويقعد معها: مش انتي البـ.ـنت يلي بتاعت الكبـ.ـاريهات.
نهال بصدmة وخـ.ـو.ف: افنـ.ـد.م .
الشخص بخبث: شكل عندك سهرة مع زبون اي ريك تيجي معايا انا هدفعلك اكتر.
نهال بخبث: موافقه.
بقلم ميرا ابوالخير.
سيلا كانت مستنيه قصي.
سيلا كانت قاعدة علي المرجيحه في الجنينه وسرحانه في قصي وقلبها بدء يدق: خلاص مش هسيب الماضي ياثر عليا هبدء مع قصي من الاول وجديد قامت طلعت فوق واخدت دوش ولابست فستان لحد الركبه وطلبت من عفاف تحط لها ميكاب خفيف خالا شكلها جذاب.
عفاف: الله واكبر حورية يا بـ.ـنتي.
سيلا بابتسامة: ادعيلي يا طنط ابدء معه من جديد.
عفاف: يارب يا بـ.ـنتي.
بقلم ميرا ابوالخير.
خرجت عفاف وداخلت سوزي بسخريه: واو بتجهزي لايه بقا.
سيلا ببرود: وانتي مالك يا حربايه.
سوزي بسخري: هيبقا مالي قريب ع فكرة قصي بيتسلى بيكي مش اكتر زي م عمل معايا ومع غيري تشاو.
خرجت وسيلا اتصـ.ـد.مت لانه سوزي كانت حامل من قصي دmـ.ـو.عها نزلت.
وصل قصي بعد اما كسب السباق وداخل لاقي سيلا قاعدة بهدؤء وانصدm من جمال شكلها: سيلا.
سيلا تجاهلته وهو افتكر يلي بتعمله معه داخل ياخد دوش وجواه حـ.ـز.ن وخرج وهو لافف الفوطه علي وسطه وبنشف شعره.
سيلا ببرود قامت وقفت قدmه: كنت فين.
قصي مردش وبص علي جمالها بابتسامة وشـ.ـدها من وسطها بحب.
سيلا بتـ.ـو.تر وكسوف: ابعد ياقصي لو سمحت.
قصي بتوهان في جمالها: مش قادر.
سيلا حست انه قلبها بيدق جـ.ـا.مد اوي وهو قرب منها بحب وو......
↚
قصي بص علي جمالها بابتسامة وشـ.ـدها من وسطها بحب بيتامل ملامحها الملائكيه.
سيلا بتـ.ـو.تر وكسوف من قربه منها: ابعد ياقصي لو سمحت.
قصي بتوهان في جمالها: مش قادر.
سيلا حست انه قلبها بيدق جـ.ـا.مد اوي وهو قرب منها بحب وبا"سها بحب سرح فيها وقلبه دق بحبها.
قصي ايده بتتحرك ع ج'سدها بحب حس بدmـ.ـو.ع بص لاقها عاملة تعيط بعد بخـ.ـو.ف: في ايه مالك.
سيلا بجمود وبرود: كمل يلي بتعمله مع البنات وبعدين تر"ميهم مش كده.
قصي بصدmة من كلامها: انتي بتقولي ايه سيلا انا بح...
سيلا ببرود: انا هديك حقوقك بس قلبي عمره مهيكون لوحد زيك انت سوزي حتي كانت حامل منك مش كده اتفضل اعمل يلي انت عايزو.
قصي كور ايده بغضب: للدرجه دي شايفني حيو''ان قدmك هو انتي ايههههه يا شيخه مبتحسيش ليهه كل مرة تعملي معايا كده ارحمي بقا انا مش لعبه في ايدددك انا اي حد يشوفني يخاف ليههه بتعملي معايا كده ليههه انا كر"هتك فااااااهمةةةةةة كر"هتككك وانا يلي مش عايزك يا سيلا لو همـ.ـو.ت مش عايزك سامعه علي الله اكون قدرت ارضي غرورك.
بقلم ميرا ابوالخير.
داخل لابس وخرج نام وهي وقفه متسمره مكانها كذا مرة تكـ.ـسره فعلا راحت تنام علي الكنبه.
كل واحد منهم نايم والحـ.ـز.ن مالي قلبه سيلا: انا مش بكر"هك يا قصي انا حبيتك بس لسه جويا لغبطه معترفة اني حبيتك بس مش عارفه اقول ايه.
قصي فضل يتقلب قام قعد علي السرير شافها نايمه ودmـ.ـو.عها علي خدها قام شالها وحطها علي السرير وخرج شويه البلكونه يفكر وبص عليها داخل ونام جنبها وشـ.ـدها في حـ.ـضـ.ـنه ونام.
تاني يوم.
عند رهف.
كانت في الجامعه مستنيه صحبتها شافت شباب جايين عليها: ايه يا جن مش هتحن.
رهف ببرود مردتش ومشيت داخلت المدرج ببرود.
: جايه بعدي ليه يا استاذة اتفضلي برا.
رهف بهدؤء: حضرتك المحاضرة الساعه 8 ونص ودلوقتي ايلا خمس دي يعني انا جايه بدري كمان وحضرتك ملكش حق تخرجني.
طه بغضب: انتي يا ب...
رهف ببرود داخلت وقعدت وهو اتغاظ وبص لها بغضب وهي بشموخ.
بدء يشرح المحاضرة وهي كانت مركزه في الشرح قرر ينتقم منها قدm الكل.
طه بغضب: الحيوا"نه يلي ورا دي.
الكل بص لمين بيواجه كلامه لاقوا رهف: افنـ.ـد.م.
طه بخبث: كنتي بتتكلمي وبترغي ليه اطلعي برا.
رهف ببرود: محصلش وتقدر تسال اي حد يا دوك.
طه بغضب: انتي اصلا بـ.ـنت مش محتر"مة وتربية شوا"رع اطلعي برا واعتبري نفسك ساقطه السنه دي يا ح'قيرة اتلاقي اهلك معرفوش يربوكي برررررررررررا.
رهف والدmـ.ـو.ع اتجمعت في عينها وبصت له: ملكش حق تجيب في سيرة اهلي دول عند ربنا ا...
طه بغضب: بقوووولكككك برررررا.
مسكت كتبها وخرجت وهو للحظه حس بخناقة جواه مش عارف من ايه طول عمره عايش بالطول والعرض...
(ملاحظه دا طه فعلا ابن مرات ابو سيلا).
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
الشاب بخبث: هتقضي معايا اليوم.
نهال بخبث: موافقه.
الشاب قام ولسه هيمسك ايديها قامت ورشت علي وشه القهوة السخنه: اااه... يابـ.ـنت ال***.
الكل بص واتخض.
نهال بغضب: موافقه في احلامك الزبا"لةة يا عديم الر*جولةةةة.
الشاب بيمسح وشه بالم: مش هرحمك يا قذ"رة.
لسه هيقرب يمسكها من شعرها قبضه قوية مسكتها وزقتها وقع كـ.ـسر التربيزة يلي وراه.
حازم ببرود: الحلو بيمد ايده علي يلي مش له لي بقا.
الشاب بالم ومش عارف يقوم الجاردات اخدوه وحازم بص لنهال بهدؤء: يلا.
نهال ابتسمت: يلا.
مسك ايديها وباسها بحب: هنروح فين.
حازم بابتسامة: الحبس بتهمة السرقة.
نهال بعدm فهم: نعم.
بقلم ميرا ابوالخير.
في فيلة قصي.
جمال نزل بيلاقي قصي بيفطر ومعه سيلا وسوزي وعفاف بياكلوا.
سوزي بدلع: خد يا بيبي دي من ايدي.
قصي لسه هيرفض سيلا اتكلمت: هو بيعرف ياكل مش محتاج جانبك تاكليه.
ابتسم بخبث: محدش طلب رايك يا سيلا هانم انا حابب سوزي تاكلني انتي مالك.
سيلا بغيرة وغـ.ـيظ: هتاكل انا هاكلك تعالي راحت قدmه.
قصي برفض: مش هاكل منك اقعدي كملي اكلك يلا يا سوزي واكليني.
سوزي بمكر: اوكي يا بيبي.
سيلا بغيرة في نفسها: يرحم جدك يا سلعوة.
قصي لاحظ برتمط سيلا في نفسه: صبرك عليا.
سيلا لعفاف بهمس: هي قاعدة جنبه صح.
عفاف: اه لازق كده.
سيلا بشر: اوكي.. اكملت بصوت عالي.. خديني المطبخ يا دادة عايزة اجيب حاجه.
قصي: هي تجبها اقعدي انتي.
سيلا ببرود: لا هروح معها.
عفاف سندت سيلا وسيلا عدت كام خطوة وفجاءة: ااااااااه رجليييي اااه اتحررر*قتتت.
قصي بصدmه من الشوربه يلي اتدلقت علي سوزي وابتسمت سيلا هي يلي زقتها: اوبس ماخدتش بالي يا سلعوة اقصد يا سوزي.
سوزي بغضب وصراخ: رجليييي يا قصييي.
قصي بهدؤء: تعالي هسندك علي فوق اغسليها واحطلك بايدي مرهم... قال الكلمه دي وسيلا بغضب: ليه هي اتشالت.
قصي ببرود: ملكيش دعوه.
اخد سوزي وطلع فوق وسيلا اتغاظت علي اخرها.
بقلم ميرا ابوالخير
جمال كان مراقب الوضع من بعيد وابتسم انه حب قصي اتزرع في قلبها.
بينزلها وجاي بيخرج بتدلع عليه: قصي هنفضل كده كتير.
قصي ببرود: اخر يوم ليكي النهارده.
سوزي بصدmه: ايهههه.
قصي ببرود: وتلمي هدومك وتغوري.
سوزي بحـ.ـز.ن: تمم.
نزل قصي لاقي جمال كان هياكل رجع في كلامه.
جمال: كمل اكلك يا بني.
قصي ببرود: طفحت.
جمال بحـ.ـز.ن: عايزك في المكتب يا بني.
قصي بهدؤء: تمم.
بيروحوا المكتب وسيلا لعفاف: بقولك ايه يا دادة سوزي دي عايزة او"لع فيها بصراحه كده.
عفاف بضحك: هتعملي ايه.
سيلا بابتسامة: بليل هقولك اشطا.
عفاف بضحك: اشطا.
بقلم ميرا ابوالخير.
في المكتب.
جمال بحـ.ـز.ن: هتفضل كده كتير.
قصي: ودا يهمك في ايه.
جمال بحـ.ـز.ن: ربنا بيسامح انت مش هتسامح ابوك.
قصي بهدؤء: هترجع لي امي هتهتم بيا زي م الابهات مع عيالهم هتكون سند ليا رجع الزمن وغير يلي عملته وانا ممكن اسامحك كنت محروم من حنانك بايدك حرمتني من امي وحنانها مستغرب ليه.
جمال دmـ.ـو.عه نزلت: مانت اكيد غلطت ولا ناسي.
عصي ببرود: غلط عن غلط يفرق يا جمال بيه انا وقتها سيلا مكنتش علي ذمتي ولا اعرفها.
جمال بحـ.ـز.ن: طب اديني فرصه طيب.
قصي بهدؤء: هفكر عن اذنك.
خرج قصي لاقي سيلا قدmه في المطبخ كانت وقفه علي الكرسي استغرب بتعمل ايه وقف يتفرج.
سيلا: هو اكيد محطوط هنا الدادة قالت لي كده اه.
لسه بتحاول تمد ايديها الكرسي اتهز ووو اعااااا وقعت في حـ.ـضـ.ـنه.
سيلا بخـ.ـو.ف عرفت انه قصي: قصي.
قصي بهدؤء نزلها: كنتي بتعملي ايه.
سيلا: بشوف الدقيق ع...
قصي بغضب: سيلااااااا انت عامية عارفه يعني ايه خدي بالك تمم.
سيلا بغـ.ـيظ: العامية احسن من النسو"انجي يلي زيك عينه فارغه.
قصي شـ.ـدها من وسطها جـ.ـا.مد اتالمت: وانتي مالك محر"وقة ليه مش انتي مش بتحبيني وخلاص حبك اتشال من قلبي خاليني مع غيرك بقا.
سيلا بغضب: انت مش را"جل يا قصي وافتكر اني عمري مه حبك وقريب اوي هتطلقني.
قصي ضـ.ـر.ب الرخام بايده اتخضت: بتحلمي نجوم السماء اقربلك يا سيلا.
سيلا بتحدي: هنشوف يا نسو"انجي خاليها تنفعك.
سابها وخرج بغضب وهي دmـ.ـو.عها نزلت بحـ.ـز.ن وطلعت اوضتها.
عند حازم ونهال.
حازم بضحك: ايوا سرقتي قلبي.
نهال بابتسامة: يخربيتك.
حازم ركب وساق وهي ركبت معه شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه وبدء يسوق بابتسامة.
حازم بسرحان: ياترا القدر مخبي ايه لينا وعد مني يانهال هحميكي بروحي.
باس دmاغها وكمل سواقه.
اخد عربيته ووصل مكان فاضي وهنا انف"جر. وبيطلع غضبه الناري.
قعد علي ركبته ودmـ.ـو.عه نزلت: كفايه كلام عامل يوجـ.ـع قلبي كفايه كلام بيكـ.ـسرني انا عمري م دmعه نزلت بعد امي ليهه يا سيلااا ليه انتي جـ.ـر.حتيني وانا هعرفك الادب كويس اووي يا سيلا والمرة دي بجد .
بليل قصي بيرجع الفيلة.
قصي بيداخل مبتسم وعيونه علي سيلا: احب اعرفكم اني اتجوزت تاني علي سيلا سوزي هانم.
الكل بصدmة: ايههههههه.
↚
قصي بيداخل مبتسم وعيونه علي سيلا: احب اعرفكم اني اتجوزت تاني علي سيلا سوزي هانم.
الكل بصدmة: ايههههههه.
جمال بغضب: اتجوزت علي مراتك.
قصي بهدؤء: شرع ربنا مش انت جوزتهالي غـ.ـصـ.ـب انا بقا اتجوزت سوزي روح قلبي برضا تام.
جمال بغضب مشي.
سوزي بدلع: اتجوزنا مش هترحبي بضرتك يا سيلا.
قصي كان مركز مع ريكشنات وشها وهي لسه مش مستوعبه انه اتجوزها اتكلمت ببطء: ا الف مبروك عن اذنكم هطلع ارتاح.
قصي في نفسه: قولي اي حاجه يا سيلا.
سيلا بتمشي وسوزي بتبسم بمكر: بيبي هنقضي شهر العسل فين.
قصي بابتسامة: في المكان يلي تختاريه يا روحي.
سوزي بمكر: تركيا نجربها ههههه فاكر اخر مره كان هناك لما كنت حامل هههه ايام مش تتنسي وهتتكرر تاني.
قصي لسه هيتكلم سمع صوت رزع علي الارض بيبص لاقي سيلا اغمي عليها وهي طالعه ساب ايد سوزي وجري عليها بسرعه: سيلااااا.
شالها بخـ.ـو.ف وطلع اوضتهم وسوزي غضبت: بقا كده هو احنا لحقنا اما وريتك يا سيلا.
حطها علي السرير بهدؤء وبدء يفوقها.
سيلا بدmـ.ـو.ع نزلت وساكته.
قصي بخـ.ـو.ف: في ايه.
سيلا بدmـ.ـو.ع حـ.ـضـ.ـنته: ليه اتجوزتها ليههه ياقصي عملت كده.
قصي نزل ايديها وهي استغربت: انا حر عن اذنك هروح لمراتي.
سيلا بزعيق: وانااا مش مراتككككك هتسبني وتروح لهاا.
قصي ببرود عكس يلي جواه: هبقا اقسم بينكم بس بعد شهر العسل بقا باي.
سابها وخرج وهي حدفت المخدة علي الارض: اعااااااااا ماشي يا قصي انت والسلعوة دي.
قصي راح اوضة سوزي واتصـ.ـد.م كانت قاعدة مستنياه وحطاه روج ولابسه قمص لحد الركبه راحت عليه واتشعلقت في رقبته: حبيبي.
قصي بهدؤء: هنام تعبان.
سوزي بغضب: النهارده يومنا.
قصي ببرود: بعدين يا سوزي مش وقته.
سوزي بغـ.ـيظ لسه هتتكلم راح عشان ينام دبت برجليها بغضب.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
نهال كانت بتعمل الاكل وهو حـ.ـضـ.ـنها وباس رقبتها بحب: صباح الورد.
نهال بخجل: صباح النور.
حازم بغزل: القمر بيعمل ايه دلوقتي.
نهال بابتسامة: بحضر الفطار عشان ناكل.
حازم بيحك دقنه: امم طب ماما واختي جايين كمان شويه وانا مشبعتش منك.
نهال بعدm فهم: ينوروا مشبعتش ازاي يعني.
حازم غمز لها وشالها شهقت: ولااه فهمت نزلني احسن لك.
حازم بوقا"حه قالها حاجه وشها احمر ابتسم علي خجلها.
بعد ساعتين.
كانت جهزت وحازم مستني امه راح يفتح ليهم.
ام حازم بابتسامة: الف مبروك يا حبيبي اختك عندها شغل مجتش.
جنات من وراها: مبروك يا بن خالتي.
حازم بهدؤء: تمم الله يبـ.ـارك فيكم تعالوا اعرفكم علي نهال مراتي.
جنات في نفسها: حقي انا ابقا مكانها مش هي.
داخلوا ونهال قابلتهم باحترام وابتسامه.
نهال بتحط لهم العصير وام حازم: معلش يا بني انزل هات شويه حاجات كاتبهم لك.
حازم: تمم يا ماما مش هتاخر هديهم للحراس...
امه مقاطعه: لا دول حاجات مينفعش الحراس يجبوهم يلا.
حازم: تمم يا ماما عن اذنكم نهال عايزك.
نهال: جايه ياحبيبي.
راحت وهو باس خدها: مش هتاخر عليكي ياقلبي.
ابتسمت وداخلت تقعد مع ام حازم وبـ.ـنت خالته.
نهال بابتسامة: هحضر الغدا...
جنات ببرود: هحضره انا اصله كان خطيبي وحبيب قلبي كمان ولا ايه يا خالتي.
ام حازم بمكر: اه يا قلب خالتك انتي بقا البت يلي قال هيتجوزها يقضي معها وقت ويرميها بتاعت الكبـ.ـاريه مش كده.
نهال بصدmة: ايهههه انتو بتقولوا ايه.
ام حازم: اصله مش هيسيب بنات الناس ويروح لبنات الليل وكانت في حـ.ـضـ.ـن الر"جالة قبله هو يلي قالنا كل دا.
نهال بذهول وصدmه.......
بقلم ميرا ابوالخير.
رهف كانت ماشيه ودmـ.ـو.عها في عينها لاقت يلي بيقولها: مكانك يا مزة وطلعي كل يلي معاكي.
رهف بصت لاقت شكله بلطجي: افنـ.ـد.م انت عبـ.ـيـ.ـط ولا ايه.
الشخص طلع مطو"ة : هتنجزي في يومك ولا تمـ.ـو.تي.
رهف بخـ.ـو.ف: لاا وهطلبلك البوليس.
لسه هتمسك فونها شـ.ـده منها بغضب وعور ايديها: ااااه.
البلطجي بيقرب: اتشهدي علي روحكك.
رهف غمضت عينها قرب وقرب مطو"ته ولسه هيمو"تها ايد مسكته: كده عيب ولا انت امك مربتكش.
الشخص بغضب: انت ميننن ابعد دي منطقتي.
الشاب بابتسامة خبا رهف وراه وبوكس وقع الشخص علي الارض: خمس دقايق بروح ا'مك وتختفي من واشي.
الشخص قام جري.
رهف للشاب: متشكرة جدا لحضرتك.
مصطفي: دا واجبي متمشيش في اماكن مقطوعه تاني.
رهف بابتسامة: بس انا ساكنه هنا.
مصطفي: تمم.
لسه هيمشي نادت عليه: لو سمحت هو حضرتك مين.
مصطفي بهدؤء: انا مصطفي ساكن هنا بردو عن اذنك يا انسه.
رهف ابتسمت وهو مشي.
بقلم ميرا ابوالخير.
سيلا خرجت سمعت صوت ضحك سوزي وقصي اتاغظت اوي.
سيلا مشيت عشان تخرج: مش المفروض اتخمدوا دلوقتي.
قصي لاحظ وجودها قرب من سوزي وتغزل فيها: مش عارف كنتي تايهه عني فين يا حبيبتي.
سوزي بدلع: قدmك طول الوقت يا روحي.
سيلا بتتريق: قدmك ياروحي نينينيني دلع سلعوة.
قصي ضحك في سره: هاتي بوسه يا سوزي.
سوزي باسته وسيلا وشها احمر من الغضب وخرجت برا وهي علي اخرها.
قصي: هعمل حاجه وجاي.
سيلا خرجت الجنينه لاقت حد حط علي بوقها حاجه فقدت الواعي ووو...
رهف روحت وقررت متسبش حقها وخصوصا من يلي اسمه طه وتخلي الجامعه كلها تتفرج عليه مسحت دmـ.ـو.عها ونامت
تاني يوم
اتفقت مع بـ.ـنت ما علي حاجه وطلعت فونها عشان تصور.
طه كان بيفكر في رهف وكلامها وحس انه مخـ.ـنـ.ـوق لما بيفتكر انه زعقلها وبيفتكر لون عينها وشعرها وهو بتتكلم ابتسم تلقائي.
البـ.ـنت راحت المكتب لطه.
البـ.ـنت بدلع: دوك ممكن تفهمني النقطه دي.
طه بخبث: ممكن اوي يا عسل.
البـ.ـنت بدلع قربت اكتر منه: طيب اتفضل اشرح.
طه بمكر: اشرح كده والباب مفتوح ميصحش.
البـ.ـنت بضحكه مايعه: هههيهيه اقفله طيب.
راح وقفل الباب وراح علي البـ.ـنت بخبث: كنتي عايزة ايه بقا.
البـ.ـنت قلطعت الجاكت وصوتت هو اتصـ.ـد.م: انتي بتعملي ايه.
البـ.ـنت بصويت: الحقوووووونيييييي بيتحرر*ش بيااااا الدكتور بيتحررر*ش بيااااا افتحوووولي.
طه مصدوم ووو......
بقلم ميرا ابوالخير.
سيلا بتفتح عينها بتعب بتسمع صوته: صحيتي اخيرا.
سيلا بصدmه: قصي جبتني هنا ليه.
قصي بابتسامة: حابب نقضي يوم حلو هنا ولا اروح لسوزي.
سيلا بغضب ولكن غيريتها: لا سوزي لا.
قصي بخبث: طب قومي غيري وخاليكي بشعرك مفيش حد هنا غيرنا عشان ننزل علي البحر شوي.
سيلا ببرود: في احلامك.
قصي بزعيق خضها: قووومي يابتتتتت.
قامت في ثانية مسكت الهدوم وهو خرج وكتم ضحكه.
بتلبس الفستان وشعرها بيكون سايب وبتنادي عليه بيداخل بيكون لابس كاجول بينصدm من جمالها الخلاب: احم يلاا.
بيمسك ايديها وهي بتنسي العالم وكل حاجه وبتركز معه هو.
قصي بيتمشوا علي البحر وبيوصفه لها انه فاضي مفيش غيرهم وقدmهم الشط وجنبهم المياه وقفت وشمت الهواء وكان جميل وخلاب وشعرها بيطير قصي فونه بيرن: الو يا سوزي.
سيلا بغضب نتشت منه الفون: اوعا بقا.
قصي بخبث: هاتي ارد عليها عيب كده.
سيلا ببرود: عايزو حصلني بقاا طلعت تجري قدm علي الشط وهو بيجري وراها خايف تقع وهي بتجري وحاسه بايه علي رجليها وحاسه بيه وهو بيجري وراها وبينادي عليها : خد يا بت.
سيلا بمرح: هعرف اجرررري الشط فاضي زي مقولت وووواييييييييييييي حصلني بقاااا.
قصي بضحك اتشنكل هو: ياختي انا يلي اعمى والله خدي هنا.
سيلا بتجري وهو بيقرب ويشـ.ـدها ويقعوا علي بعض.
قصي بيبص عليها بحب ويقرب ويبو"سها ولا مرة يلاقيها منسجمه معه..
بعد عشان تتنفس سيلا بحمرار وجه: عايزة نرجع الفيلة .
قصي باقتضاب: محنا كنا حلوين.
سيلا بهدؤء : معلش عايزة ارجع هناك.
قصي بنرفزة: تممم.. قام وقومها ورواحوا جهزوا .
في الطريق سيلا نامت وقصي بص عليها بحب وشـ.ـدها علي كتفه وقال بٱحساس وصوت عـ.ـذ.ب: تركت عالمي لاجل حبك واصبحت بين العاشقين عاشق تائه بين انغام اعينك ولا اعلم ما مصير حبي.
سيلا بنوم: حلو اوي يا قصيلي غني لي بصوتك.
قصي بابتسامة بدء يغني...
بحبك مـ.ـو.ت✨
ولو عمري ف هواكي يفوت❤
ح اعيش وامـ.ـو.ت🤍
وانا لسه بحبك مـ.ـو.ت🌺
مافيش في ايدي اقدmه✨
غير بس ورده😍
وكلمه حلوه حنينه🙈
على حبي شاهده🌺
بحبك بحبك بحبك مـ.ـو.ت❤
انا مشتاق ومحتاج لك🥰
تضميني تحسيني✨
تنادي بشوق تلاقيني❤
هواكي يا روحي في كياني🤍
يا شاغلاني يا مالكاني🌺
قولي لي اعمل ايه تاني✨
مافيش في ايدي اقدmه❤
غير بس ورده😍
وكلمه حلوه حنينه🌺
على حبي شاهده🥰
بحبك بحبك بحبك مـ.ـو.ت✨
بقلم ميرا ابوالخير. ❤
خلص غناء لاقها راحت في النوم: مش عارف اعـ.ـا.قبك ولا اقربلك اكتر.
باسها من دmاغها وكمل طريقه...
في السـ.ـجـ.ـن.
العساكر بتكون بتبدل الورديه في هجوم بيحصل عليهم وضر*ب نار علي اخره وبيخشوا يهربوا المسا"جين.
الباشا لرجـ.ـالته: الله ينور عليكم.
رجـ.ـالته: كله تحت امرك.
الباشا خرج معهم وركب عربيته: خرجتلك يا قصي وهنا اللعبه هتبدء بس بمـ.ـو.تك.
عند جمال رجع فيلته عشان يجيب شوية ورق مهم بيلاقي ست عجوزة: اتاخرت يا جماال.
جمال باستغراب: انتي مين وازاي تخشي كده.
الست لافت له وهو الورق وقع من صدmته.
جمال بصدmه: ا انتي.
قصي بيرجع وهو زعلان انها بتنهي الوقت الحلو يلي بينهم بيلاقي سوزي قدmه وعلي وشها الغضب: كنت فين.
قصي: كنت بعمل حاجه يا حبيبتي وجيتلك اهو.
سيلا بدوخه: عن اذنكم.
قصي استغرب سوزي: طب يلا يا حبيبي مجهزلك اكل وفيلم تخفة.
قصي: تمم.
راح معها وسيلا طلعت داخلت الحمام فضلت ترجع علي اخرها.
عفاف بتروح لها بتلاقيها كده: مالك يا بـ.ـنتي وشك اصفر ليه كده.
سيلا بدوخه: مش عارفه حاسه.....
مكملتش الجملة ووقعت من طولها عفاف صوتت.
بعد شويه كان قصي مستني الدكتوره تخرج وكله قلق عليها.
الدكتورة: الف مبروك المدام حامل.
قصي بصدmة وغضب اعمي: ايههههه حامل اززاي.
الدكتوره: مش حضرتك جوزها وهي حامل في الشهر الاول الف مبروك.
مشيت وقصي داخل لاقها منهاره في العـ.ـيا.ط قرب بغضب جحيمي: حامل ازززاااي من مينن رددددي علياااااااااا عشان كده مش عايزاني اقربلككك رددددددي.
سيلا بدmـ.ـو.ع......
↚
قصي داخل لاقها منهاره في العـ.ـيا.ط قرب بغضب جحيمي: حامل ازززاااي من مينن رددددي علياااااااااا عشان كده مش عايزاني اقربلككك رددددددي.
سيلا بدmـ.ـو.ع: غـ.ـصـ.ـب عني هو يلي...
قصي طلع مسدسه: خـ.ـا.ينةةة وهقت'لك لازم تمـ.ـو.تيي.
سيلا بصويت: لا يا قصي لااااا.
بيضـ.ـر.ب بالنار ووو......
سيلا بتقوم مفزوعه: لااااااااااا.
قصي بلهفه شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه: بسس اهدي مالك في ايه.
سيلا بتترعش: انت قت'لتني يا قصي انا والله مش حامل.
قصي باستغراب: قت"لتك ازاي مش فاهم.
سيلا بتحسس بتعرف انها كانت علي السرير وبتحلم حـ.ـضـ.ـنت قصي تاني: هو حصل ايه.
قصي بهدؤء: ولا حاجه اغمي عليكي من قلة الاكل والدادة نادت عليا جت وفضلت سهران معاكي.
سيلا مسكت فيه جـ.ـا.مد: متسبنيش يا قصي.
قصي بهدؤء حسس علي دmاغها: مش هسيبك يا قلب قصي المهم قومي يلا عشان ننزل نفطر.
سيلا: طيب.
قام وباس دmاغها بحنان ابتسمت.
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد شويه كانت سوزي علي اخرها انه مش بيقرب منها ومع سيلا.
سوزي بغـ.ـيظ: قصي يا حبيبي مش هنروح الشركه.
قصي: تمم.
سيلا بغيرة: ها...
قصي مقاطعا: لا يا سيلا كفايه يلي حصل.
سيلا باقتضاب: طيب.
سوزي ابتمست بتوعد: صبرك عليا بس.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
ام حازم: اصله مش هيسيب بنات الناس ويروح لبنات الليل وكانت في حـ.ـضـ.ـن الر"جالة قبله هو يلي قالنا كل دا.
نهال بذهول وصدmه.: مستحيل حازم يعمل كده.
ام حازم بخبث: لا عمل انا حبيت اوعيكي مش اكتر نستاذن احنا بقا.
جنة: يلا يا طنط.
قامو خرجوا ونهال دmـ.ـو.عها نزلت.
بعد شويه حازم بيجي: نهال انا جيت يا حبيبي.
نهال بجمود: انت قولت لاهلك ايه عني.
حازم بهدؤء: انك بـ.ـنت...
نهال مقاطعه: ليل مش كده بـ.ـنت ليل وبتاعت ر"جالة صح.
حازم بعدm فهم: انتي بتقولي ايه مستحيل اقول كده.
نهال بهدؤء: حازم امك قالت....... قصت ما حدث.
حازم بعصبيه: بقا هي كده تمم انا هتصرف.
نهال بحـ.ـز.ن: تمم انا هنام عشان تعبانه.
قرب وباس ايديها: انا مقدرش اجـ.ـر.حك صدقيني.
نهال بهدؤء: وانا واثقه فيك عشان كده قولتلك لولا كده كان زماني سبت الب..
حازم حط ايده علي شفايفها: متكملهاش يا نهال انا بحبك.
نهال بابتسامة: وانا يا قلب نهال.
شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه وهو بيفكر في حاجه.
بقلم ميرا ابوالخير.
في الجامعه.
البـ.ـنت بصويت: الحقوووووونيييييي بيتحرر*ش بيااااا الدكتور بيتحررر*ش بيااااا افتحوووولي.
طه مصدوم .
العميد جاه والطلاب والباب اتكـ.ـسر.
البـ.ـنت بتمثيل: كان ديما بيقرب مني بطريقه وحشه ولو قولت مكنش حد صدقني عشان كده طلبت من الانسه رهف تصور يلي بيحصل.
رهف جت بابتسامة: حصل وانا صورت كل يلي حصل.
طه فهم انها خطه منها: محصلش د...
طلعت الفون وورتهم يلي حصل ماعدا مشهد انها هي يلي قطـ. ـعت هدومها.
العميد لطه: انت مطرود ومتحول للتحقيق.
طه بص بغضب لرهف وهي ابتسمت بقوة وهمست له: كده متافقين خدت حقي تالت ومتالت منك.
طه بنفس الهمس: وانا هوريكي هعمل فيكي ايه.
رهف ببرود: هههع شوف نفسك الاول.
طه راح مع المعيد وكله غضب.....
بقلم ميرا ابوالخير.
في الشركه.
ضـ.ـر.ب بايده المكتب الكل خاف: يعنيييي ايه الاوراق اختفتتت.
السكرتيرة: يا باشا لاقنها مسـ.ـر.وقة.
قصي بغضب: وحياة امكم كنتوا فين نايمين علي ودنكم.
السكرتيرة: الامن بيراجع الكاميرات وهنعرف مين عمل كده.
قصي قعد وبص للموظفين ببرود مخيف: طبعا مش محتاج اقول انه لو في خـ.ـا.ين بينكم هيحصله ايه
الموظفين بخـ.ـو.ف: ع عارفين.
قصي ببرود: كل واحد علي شغله.
خرجوا وتنهدوا بخـ.ـو.ف منه.
قصي بيجي له اتصال.
قصي بغضب: ايهههه هرب ازاي.
الظابط: كان في هجوم علي السـ.ـجـ.ـن امبـ.ـارح وقدر يهرب.
قصي بغضب قفل في وش الظابط: يبقا بن الكـ.ـلـ.ـب دا يلي عملها عشان الصفقه.
حدف فونه كـ.ـسره بغضب...
بقلم ميرا ابوالخير
عند سيلا.
سيلا كانت بتسمع اغاني لاقت يلي شـ.ـدت الهاند وقعدت قدmها.
سيلا بغضب: مينننن.
سوزي بخبث: انا يا عامية.
سيلا بغـ.ـيظ: عايزة ايه يا سلعوة انتي.
سوزي ببرود: قولت اجي اطمن علي ضرتي واكل مانجا اصلي نفسي فيها اوي يمكن حامل ولا حاجه.
سيلا بضحك ساخر: حامل من يومين هههه اه صح مانتي بتاعت ر"جالة وخطافتهم مش بعيدة عليكي يا سلعوة عن اذنك.
سوزي بغضب مسكتها من دراعها: كنتي بتقولي ايهه يا حيو*انه انتي.
سيلا شـ.ـدت ايديها: بقول حقيقتك القذ"رة.
سوزي بغضب رفعت ايديها ولسه هتضـ.ـر.ب سيلا بالكف ايد مسكتها..
بقلم ميرا ابوالخير.
عند نهال كنت بتكلم رهف فون.
رهف: هقفل معاكي دلوقتي اطلع السطح اجيب نعناع يظبط الدmاغ.
نهال بابتسامة: ماشي يا روحي.
قفلت معها وقفلت باب الشقه وطلعت لاقت يلي قاعد وبيشرب قهوة.
رهف في نفسها: دا نفسه يلي قابلته كان اسمه ايه ايوا مصطفى.
مصطفى كان سرحان وقاعد علي السور وبيكتب رواية.
رهف حمحمت لاف ليها: هو انتي.
رهف بابتسامة: مش خايف تقع.
مصطفى بابتسامة: لا مبخفش بحب اقعد اكتب وانا كده.
رهف راحت عنده: تكتب ايه بقا وريني.
مصطفى: بكتب رواية رعـ.ـب بحب النوع دا اوي.
رهف بانبهار: بجد وانا كمان اوي احكيلي واحده.
مصطفي بدء يحكي ليها رواية له وهي كانت مستمتعه لحد م خلص.
رهف بتصفيق: لا جميل اوى اوى.
مصطفى: عارف عارف 😌.
رهف ابتسمت وفضلوا يتكلموا شويه وسرقهم الوقت.
رهف بضحك: اشطا يا برنس كده اصحاب.
مصطفي بمرح: اينعم .
رهف بصت للساعه: يالهوووي كل دا عن اذنك بقا يا حج هنزل عندي مذاكرة اد كده.
مصطفي: ماشي يا جميل.
رهف ابتسمت وهو ابتسم ونزلت.
رهف داخلت الشقه ولسه هتقفل الباب لاقت رجل منعتها: مش بسهولة كده يا حلوة.
رهف بصدmة: ا انت.
: جايبلك معايا مفاجأة هتعبك ازازة مياه نا"ر تشو"ه وشك علي يلي عملتيه معايا.
رهف بلعت ريقها بخـ.ـو.ف ووو....
بقلم ميرا ابوالخير.
عند ام حازم.
جنه بغـ.ـيظ: هنعمل ايه يا طنط انا بحب حازم اوي.
ام حازم: صبرك عليا هعلمهالك الادب.
جنه بعدm فهم: ازاي.
: هقولك انا ازاي.
بصوا لمصدر الصوت بصدmة: حازم .
عند سيلا.
سوزي بتشـ.ـد ايديها من ايد قصي بخـ.ـو.ف: ق قصي.
قصي ببرود: انا حذرتك كام مرة ايلا سيلا.
سوزي بتـ.ـو.تر: هي يلي هزقتني الاول.
قصي لسيلا: اطلعي فوق دلوقتي.
سوزي بخبث: وانت هتيجي معايا صح.
قصي ببرود: تؤ مش فاضي لك.
طلع ورا سيلا وسوزي ع اخرها.
سيلا راحت قدm المريا وقصي بيفك الجرفته بص لاقها هتسرح ابتسم راح ومسك المشط ومسك ايديها بهدؤء: تعالي.
سيلا ابتسمت وهو قاعدها علي رجليه وبدء يسرح شعرها وهي ابتسمت.
بتداخل بغضب الاوضه.
سوزي بغضب : بقا مش فاضي دلوقتي حتي مش فاضي حتي تشوف ابنكككك.
سيلا بصدmه: ابنه.
قصي بغضب: سووووزي.
سوزي بغضب: اه ابنه عايش ممتش ابن قصي وابني عايش واسمه مراد كمان.
سيلا بصدmه: .........
↚
رهف بصدmة: ا انت.
: جايبلك معايا مفاجأة هتعبك ازازة مياه نا"ر تشو"ه وشك علي يلي عملتيه معايا.
رهف بلعت ريقها بخـ.ـو.ف هو بيقرب منها بخبث: صوتي يلاااااا بقا بتفضحيني في الجامعه انا بقا هاخد يلي عايزو غـ.ـصـ.ـب عنك وهشو"هلك وشك الحلو دا.
رهف بخـ.ـو.ف وزعيق وبترجع لورا: اطلع برااا امشي براااا.
طه بيقرب بخبث وبيحاول يقرب منه بيلاقي الباب اتكـ.ـسر.
رهف ودmـ.ـو.عها نازلة: م مصطفى.
مصطفى قرب وشـ.ـد رهف من ايدها خبها وراه وبص لطه ووو...
ضـ.ـر.به بوكس وقعه الارض ونزل فوقه ضر''ب.
رهف بصراخ: كفاية يا مصطفى هيمو"ت في ايدك كفااااايةةة.
مصطفى مش سامع صوته وهمه غضبه وبس وانه وهو نازل من السطح سمع صوت صريخها جاه جري.
رهف وقعت اغمي عليها ومصطفي قبل م تقع كانت بين ايده بص لطه يلي مش عارف يقوم بقرف وشال رهف وخرج.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
ام حازم: صبرك عليا هعلمهالك الادب.
جنه بعدm فهم: ازاي.
: هقولك انا ازاي.
بصوا لمصدر الصوت بصدmة: حازم .
حازم ببرود: كملي يلا في ام تعمل كده في مرات ابنها.
ام حازم بتـ.ـو.تر: ع عملت ايه.
حازم بغضب: امييي ليه عملتي كده انا بحبهااا.
نهال نزلت علي الصوت في الخناقه.
ام حازم بغضب: عشان مش عايزة تبقا مرات ابني واحدة زي دي.
نجمه: بقا تسبني عشانها.
نهال وقفه ساكته وحازم علي اخره.
حازم: موجهتش ليكي كلاااام سامعه نهال مراتي وهتفضل مراتي.
ام حازم بغضب: بقا عايز بتاعت الكبـ.ـاريهات دي طب والله العظيم لو مرمـ.ـيـ.ـت عليها لمين الطـ.ـلا.ق لغضب عليك ليوم الدين وانت لا ابني ولا اعرفك.
حازم بصدmه بص علي نهال: نهال انتي...
بقلم ميرا ابوالخير.
عند جمال.
الست: ايه متفاجي ليه.
جمال بغضب: ااطلعي برا انت السبب في كل دا.
الست: ليه انا يلي خونت مراتي انا جيت اقولك انه سيلا تبقا بـ.ـنت **** يعني مش لعاصي ومينفعش.
جمال بصدmه: ايهههه.
قصي بغضب: سووووزي.
سوزي بغضب: اه ابنه عايش ممتش ابن قصي وابني عايش واسمه مراد كمان.
سيلا بصدmه: رد عليا دا حقيقي.
قصي بهدؤء: اه حقيقي.
سيلا بغضب زقته: برا اطلعوووا براااا مش عايزة حد مش عااايزززززة حددد.
قصي شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه: اهدي هفهمك يا سيلا.
سيلا زقته: امشيييي مش عايزززك.
سوزي خرجت بخبث وقصي خرج بغضب منها.
سيلا بانهيار: ليههعع ليييي ياقصي دا انا حبيتك خلاص حـ.ـر.ام عليكككك اااه.
قعدت ع الارض بانهيار.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند الباشا كان باصص علي فيلة قصي بخبث: اظن وقت الانتقام جاه.
قصي مسك سوزي من شعرها: يا بـ.ـنت *** ليههههه.
سوزي بغـ.ـيظ: ايههه دي الحقيقه.
قصي زقها بغضب: صبرك عليا دلوقتي.
مشي راح لاوضه سيلا وقلبه بياكل فتح الباب وداخل اتصـ.ـد.م صدmه عمره سيلا مرميه علي طرف السرير وفي د"م وو.....
↚
قصي داخل واتصـ.ـد.م صدmة عمره سيلا مرميه علي طرف السرير وفي د*م وهد"ومها فيها قطع جري عليها بلهفه: سيلاااااا.
بيبص علي البلكونه لمح طيف حد بيجري بيشوف: انتووووو يا بهااااا"يممم شوفووا مين داخللللل.
الحراس بدوا يجروا في الفيلة وبيدوروا علي يلي داخل.
قصي راح علي سيلا وشالها ونزل جري علي المستشفى.
سوزي بصت عليها وهو واخدها: بالسلامه يا سيلا شكل الباشا عمل يلي في دmاغه هههه.
: واكتر كمان.
بصت وراها بخضه لاقته وقف: ا ازاي داخلت.
الباشا ببرود: زي الناس.
سوزي بتبلع ريقها: انا عملت كل يلي طلبته مني عايز ايه تاني.
الباشا قعد علي طرف السرير وابتسم وبص لها بمكر..
فلااااااش بااااااكككككككك.
سيلا كان منهاره علي اخرها وهو نط من البلكونه سمعت صوت حد.
سيلا بخـ.ـو.ف: م مين.
الباشا بخبث: وقت الانتقام جاه.
سيلا عرفت الصوت ولسه هتصوت كتم بوقها: تؤ يا حلوة لو صوتك اتسمع هد*بحك واقت"ل حبيب القلب .
سيلا بدmـ.ـو.ع وخـ.ـو.ف: ع عايز مني ايه.
الباشا بوقاحه: مانتي عارفه بس بقا جوزك كان ديما بيحميكي خساره كنت هفضحك وكل اما احاول اا"ذيكي كان يتداخل ويلحقك.
سيلا بصدmة هي متعرفش انه قصي كان بيعمل كل دا: ايههههه.
الباشا بخبث: الظاهر انه وقاع في غرامك بس مش هيلحق.
سيلا بخـ.ـو.ف: ق قصدك ايه.
الباشا بمكر: هههه هت عـ.ـر.في.
سيلا بتمد ايديها علي التربيزة في سكيـ. ـنه بتاخدها وتدبها في ايده بيكتم صراخه شـ.ـد كم بلوزتها وزقها علي طرف السرير جت الخشبه علي دmاغها فقدت الواعي سمع صوت قصي هرب.
بقلم ميرا ابوالخير.
بااااااكككككككك.
سوزي بخبث: ودلوقتي ايه هيحصل.
الباشا بغمز: هنوقعهم في بعض لحد اما قصي يقت'ل سيلا بايده.
سوزي بصدmه: ايههههه ازاي.
الباشا ابتسم بشر.....
عند نهال وحازم.
ام حازم بغضب: بقا عايز بتاعت الكبـ.ـاريهات دي طب والله العظيم لو مرمـ.ـيـ.ـت عليها لمين الطـ.ـلا.ق لغضب عليك ليوم الدين وانت لا ابني ولا اعرفك.
حازم بصدmه بص علي نهال: نهال انتي روحي وانا مستحيل اطلقك.
امه بغضب: بقااا بتبيع امك عشان دي.
حازم بهدؤء: محصلش يا امي نهال ملهاش اي ذنب.
امه بغضب قربت علي نهال ولسه هتضر"بها وقف حازم في النص خد الكف مكانها.
نهال شهقت وحطت ايديها علي بوقها.
حازم بهدؤء: ماما ا...
امه بغضب: خدها واطلع برررا بررا بيتي واعملي حسابك يا نهال هتدفعي التمن غالي اوي وهتشوفي برررررااااا.
مسك ايديها بحـ.ـز.ن وبص لامه بصت الناحيه التانيه اخد نهال وخرجوا.
بقلم ميرا ابوالخير.
طلع شقتهم وحازم جاله فون من الشغل: لازم اروح فيلة قصي باشا.
نهال بتـ.ـو.تر: حازم انت...
شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه كانه بيقولها محتاجلك ابتسمت وحـ.ـضـ.ـنته: مش هغيب عنك يا قلبي.
نهال باست خده: هستناك يا حازم.
سابها ومشي.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند مصطفى.
رهف كانت بتشرب وهو كان وقف مع اخته جنبها.
رهف بشكر: مش عارفه اقولك ايه كل مرة بتلحقني فيها.
مصطفي بهدؤء: متقوليش حاجه المهم انك بخير.
رهف ابتسمت وهو خرج.
اخت مصطفى: انتي كويسه دلوقتي مصطفي كان قلقان عليكي اوي.
رهف بسعادة جواها: بجد.
اخته بغمز: الظاهر مش لوحده.
اتكسفت.
قصي وصل المستشفى وهما اخدوها منه.
قصي للحراس: مين عمل كدددده.
الحراس بخـ.ـو.ف: م مش ظهر اختفى يا باشا.
قصي ضر"به بوكس الكل وقف اتفرج: ورحمه امي يا ولاد 🐕 لو المدام حصلها حاجه لهد"فنكم بالحياااااااة.
حازم وصل عند قصي: قصي باشا لازم نراجع الكاميرات نعرف مين داخل واتهجم علي الهانم.
قصي بغضب: اتصررفوووا.
الحراس: اؤمرك.
قصي للحراس: عايز المستشفي دي تتامن من اولها لاخرهااا واي حد ممنوع يداخل انا رايح الفيلة وجاي الهانم لو حصلها حاجه مش هقولكم هعمل ايه غوووروا من واشي.
راحوا وعملوا زي مامر وحازم وقصي طلعوا علي الفيلة.
في اوضه المراقبة قصي كان مشغل الشاشه وبيتفرجوا مش لاقيين اي اثر لاي حد داخل.
قصي بغضب: اكيد في حاجه غلط.
حازم: شغلها علي البطئ.
قصي شغلها علي البطئ وقال بذكاء: يلي داخل كان عارف هيعمل ايه بالظبط.
فضلوا يدورا لاقوا حد وكان لابس اسود قربوا من الصورة قصي مش واضح.
قصي بغضب: مين بن 🐕 دا.
حازم بهدؤء: هنعرف دلوقتي المهم روح المستشفى.
قصي بغضب وبركان جواه: لو طلع يلي في دmاغي انا همحيه من علي وش الارض.
خرج ركب عربيته وراح المستشفى.
قصي بغضب من نفسه وضـ.ـر.ب الدركسيون: معرفتش احميهاااا معرفتششششش.
فضل يناب نفسه وغضبه سيطر عليه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند جمال.
الست: ليه انا يلي خونت مراتي انا جيت اقولك انه سيلا تبقا بـ.ـنت **** يعني مش لعاصي ومينفعش.
جمال بصدmه: ايهههه.
الست ببرود: يلي سمعته.
جمال راح عليها وطخخخخ كف وقعها الارض: برا اطلعي بررررا.
الست بغضب: هطلع بس انت يلي هتنـ.ـد.م يا هه جمال باشا.
خرجت وهو قعد يفكر في يلي قالته.
عند مصطفى.
رهف: ايه يا عم متجيب حته.
مصطفى بمرح: انتي خدتي عليا اوي اوعي يابت.
رهف في نفسها: قرة عيني المستقبلي.
مصطفى: سرحتي في ايه.
رهف تلقائي: في جوزانا.
مصطفى: هها.
رهف بضحك واحراج: بهزر يا رمضان مبتهزرش.
مصطفى: لا يا اختي بهزر.
رهف بغمز: انت مرتبط.
مصطفى: لا.
رهف قربت منه: طب حد متكلم عليك.
مصطفى بعد وحمحم: لا بردو.
رهف قربت اكتر هو بيعد وقع من علي الكنبه: براحه يا عسل.
مصطفى قام وقعد جنب امه يلي فطست ضحك منها.
رهف بمعاكسه:عينك دي ولا عدسات لاصقه.
مصطفى:يابـ.ـنتي اهمدي بقا يخربيتك.
رهف لام مصطفى: يا حجه انا بطلب منك ايد ابنك.
مصطفى وامه 😳😳😳.
بقلم ميرا ابوالخير.
في مستشفى الامراض العقليه كان طه محجوز في اوضه ما وامه كانت بتعيط عليه.
الممرضه: هيبقا بخير يا طنط متقلقيش.
نعيمه بدmـ.ـو.ع: يارب دا انا محلتيش غيره.
طه كان قاعد وباصص للسقف بهدؤء وبيفتكر كل يلي كان بيعمله ودmـ.ـو.عه بتنزل.
في المستشفى عند قصي وسيلا.
قصي كان رايح جاي مش عارف يعمل ايه والدكاترة مع سيلا جوا.
قصي بنفاذ صبر كان لسه هيداخل خرج الدكتور باسف: للاسف المريـ.ـضه اتعرضت لحالة ا"غتصاب بـشـ.ـعة وهي دلوقتي في غيبوبة.
قصي بصدmه ومسكه من قميصه بغضب : ايههههه انت بتقول ايههههههه.
الممرضه خرجت بسرعه: الحق يا دكتور النبض بيقف.
قصي.....
↚
قصي بنفاذ صبر كان لسه هيداخل خرج الدكتور باسف: للاسف المريـ.ـضه اتعرضت لحالة ا"غتصاب بـشـ.ـعة وهي دلوقتي في غيبوبة.
قصي بصدmه ومسكه من قميصه بغضب : ايههههه انت بتقول ايههههههه.
الممرضه خرجت بسرعه: الحق يا دكتور النبض بيقف.
داخل الدكتور بسرعه وقصي كان قبله وسيلا بتتهز والجهاز بيصفر.
الدكتورة يلي معه: بسرعة هات الجهاز..
الدكتور ادها لها وبدء تعمل لها صدmـ.ـا.ت وقصي وقف قلبه سكت ومكان.
سيلا بتترج لفوق وتحت والنبض مش راضي يرجع تاني.
الدكتوره باسف: للاسف فقدان المريـ.ـضه.
قصي فاق علي الكلمه دي وراح شـ.ـد الجهاز منها: هتعمل ايه يا فنـ.ـد.م مينفعش ك..
قصي بدmـ.ـو.ع علي اخره زود سرعته وبدء يعملها هو الصدmـ.ـا.ت: سيلااا فتحي عينككك متسبنيش يا سيلااا فوقي يلاااا لو مش عشاني عشان عاصم وحياة عاصم عندك يا سيلاااا فووووووقييييي همـ.ـو.ت من غيررررركككككك.
سيلا النبض اشتغل لما سمعت منه اخر كلمه.
الدكتوره بتقيس النبض: بسرعه هاتي جهاز التنفس بسرعةةةة.
الممرضه ادتها الجهاز وحطتها ع بوق سيلا ورجع النبض لها تاني.
بقلم ميرا ابوالخير
قصي مسح دmـ.ـو.عه بفرح ومسك ايديها بسعادة.
مر ساعتين وسيلا عينها بدءت ترمش بتعب.
الدكتوره: الحمدلله بدءت تفوق.
قصي باستغراب: ازاي والغيبوبه.
الدكتوره بتـ.ـو.تر: ا اصل.
قصي لسه هيروح لها سيلا نادت باسمه بتعب وصوت وا.طـ.ـي: ق قصي.
قصي بلهفة راح عليها ومسك ايديها: جنبك حاسه بحاجه انا معاكي.
سيلا بدءت تترعش بخـ.ـو.ف: متسبنيش يا قصي ه هو حاول...بدءت تعيط.
الدكتورة خرجت وقصي شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه وبيطبطب عليها: ششششش متخافيش انا معاكي يا حبيبتي.
سيلا بعدm واعي: انا بحبك يا قصي متسبنيش.
قصي بصدmة بعدها عن حـ.ـضـ.ـنه بذهول: ق قولتي ايه.
لاقها نايمه ابتسم وشـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه اخيرا بعد كل دا اعترفت بحبها.
بقلم ميرا ابوالخير.
كان وقف بيتفرج من بعيد ولابس لبس دكتور وعيونه كلها شرارة: بن ال*** ماشي يا قصي قدرت تلحقها بس غـ.ـبـ.ـي سيلا اصلا مش حصلها حاجه انا يلي لعبت بالجهاز بس الممرضه عدلته ازاي عادي واتفقت مع الدكتور انه يقولك كده تؤ تؤ دي مجرد بدايه يا قصي.
الشخص: كده نفذت يلي قولتلك عليه.
الباشا بمكر: قصي هيكر"ه سيلا لانه بحكاية الا"غتصاب دي مش هيبقا واعي لاي حاجه.
الشخص: هنعمل ايه دلوقتي.
الباشا: هنتفرج عليهم.
ابتسم من تحت الكمامه وخرج.
خبط في حد.
حازم برفع حاجب: انت مين وبتعمل ايه كده.
الباشا بتـ.ـو.تر من تحت الكمامة والنضارة: انا....
بقلم ميرا ابوالخير.
عند رهف ومصطفي.
رهف لام مصطفى: يا حجه انا بطلب منك ايد ابنك.
مصطفى وامه 😳😳😳.
رهف بضحك: بهزر بهزر 😂😂.
مصطفي بمشاكسه: بس انا موافق.
رهف بصدmة: هاه.
مصطفى بهدؤء: ايوا تتجوزيني.
رهف بكسوف قامت خرجت علي برا.
ضحك هو والكل..
مصطفى خرج وراها: السكوت علامه الرضا ولا ايه.
رهف باحراج: ا ا.
مصطفى بابتسامة طلع خاتم وقعد علي الارض: تتجوزيني.
رهف بابتسامة هزت راسها ولابسها الخاتم.
رهف باستغراب: جبت الخاتم دا منين.
مصطفى بغمز: من اول يوم شوفتك فيه.
رهف فتحت بوقها بذهول: ها.
مصطفى بضحك وقفل بوقها: هقولك يوم فرحنا 😉😂.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
الباشا بتـ.ـو.تر: انا الدكتور المختص بجراحه العيون.
حازم بشك: اممم تمم.
الباشا مشي من قدmه بتـ.ـو.تر وحازم بص علي طيفه بشك وراح قعد قدm اوضه سيلا وطلع لاب توب صغير الحجم وبدء يراجع الكاميرات اكيد في اي حاجه مختفيه عنهم.
عند سوزي كانت وقفه قدm طفل بيعـ.ـيط ومرعوب.
سوزي بتخويف: ابوك عايش انت فاااهم يا مراد لو مسمعتش كلامي هحر"ق لسا"نك خالص.
مراد بدmـ.ـو.ع وخـ.ـو.ف فهو طفل ال 6 سنوات: حاضل والهي حاضل.
سوزي بخبث: غور اتنعم في بيت ابوك قصي المغربي علي اما اتصل علي الصحافه.
مراد بخـ.ـو.ف جري وهي ابتسمت بخبث.
سوزي بخبث: لما نعمل مؤتمر صحفي كده ونقول انه انا ام ابنه ومـ.ـر.اته الشرعيه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند طه.
كان قاعد بيفتكر انهم بعتوه علي السـ.ـجـ.ـن ومن هناك للمستشفي دي كان قاعد هادي.
بتيجي الممرضه: عامل ايه النهارده.
طه لارد.
الممرضه: طب تحب تاخد العلاج يعني بعد اذن ساعتك.
طه عيونه اتحولت لاحمر وشـ.ـدها من ر"قبتها بيخنـ. ـقها.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند قصي كان باصص لها بحب وجواه كلام كتير بس افتكر كلام الدكتور غضبه حضر قام وقف قدmها وهي بتفوق اول م فتحت عينها: انت قصي.
قصي بصدmة وذهول: انتي شايفاني.
سيلا.....
عند نهال كانت مستنيه حازم لاقت يلي بتخبط.
نهال: حمـ.ـا.تي اه...
ام حازم زقتها وقعتها علي الارض وداخلت وقفلت الباب وراها ومعاها نسو"ان شكلهم و"حش اوي.
نهال بخضه وخـ.ـو.ف: هو في ايهه.
ام حازم بغضب وجبتها من شعرها: هي دي يا نسو''ان ربوهااااا يلاااا مش عايزة حته فيها سلـ. ـيمه.
نهال خافت ولسه هتقوم واحدة قربت عليها وطلعت......
↚
ام حازم بغضب وجبتها من شعرها: هي دي يا نسو''ان ربوهااااا يلاااا مش عايزة حتـ.ـه سليمه.
نهال خافت ولسه هتقوم واحدة قربت عليها وطلعت مقص و حبل: هنعلمهالك الادب.
ام حازم بخبث: كد اقدر اجوز ابني لبـ.ـنت نضيفه الله واعلم بقا اذا كنتي واخدك ب** ولا لا.
جنه بلعت ريقها بخـ.ـو.ف.
نهال بخـ.ـو.ف ودmـ.ـو.ع: حـ.ـر.ام عليكي انتي معندكيش بـ.ـنت.
ام حازم ببرود: بـ.ـنتي مش زبا''لة زيككك ربوهااا يلااا.
نهال هتصوت واخدة حطت علي بوقها لازقه وكتفوها ونزلوا عليها ضر*ب وهي بتصوت.
ام حازم مسكت المقص وقربت من شعرها: وريني شعرك دا يلي فرحانه بيه هشيله خالص .
نهال بتعب ود"مها نازل وهي لسه هتقرب تقص شعرها وو....
بقلم ميرا ابوالخير.
عند طه.
الممرضه: طب تحب تاخد العلاج يعني بعد اذن ساعتك.
طه عيونه اتحولت لاحمر وشـ.ـدها من ر"قبتها بيخنـ. ـقها.
الممرضه ضر"بته تحت الحزم وقع وسابها: انت شكلك هتتعبني معاك.
طه بغضب وجنان: هقت'لككككككك.
سالي ببرود قربت منه وهو علي الارض وفي نص دmاغه عملت حركه فقد الواعي.
سالي نادت علي التمرجي ياجي يساعدها وادته مهدئ.
سالي بتامل ملامحه: هعالجك يا طه لازم تتعالج.
طه بهلوسه: انا تعبان انا ليه كده.
بصت عليه بحـ.ـز.ن وكانت هتمشي لاقته ماسك ايديها.
سالي قعدت جنبه وفضلت معه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند قصي وقف قدmها وهي بتفوق اول م فتحت عينها: انت قصي.
قصي بصدmة وذهول: انتي شايفاني.
سيلا بدmـ.ـو.ع: ياريتني اقدر يا قصي انا حسيت بيك وو...
قصي راح ومسح دmـ.ـو.عها: متخافيش يا حبيبتي هحل كل حاجه.
سيلا بطمئنان حـ.ـضـ.ـنته وهو ابتسم: قومي غيري هدومك.
سيلا بتعب: انا لسه تعبانه.
قصي بابتسامة باس دmاغها: عشان خاطري هنروح مكان هيعجبك اوي.
سيلا بتافف: طيب هات الممرضه تساعدني.
قصي بمكر: ليه بس مانا اهو.
سيلا باقتضاب: قصييييي اخرج.
قصي بضحك: حاضر ياقلب قصي.
ابتسم وفضل وقف: قصي انت لسه هنا.
مردش.
سيلا كانت لسه شامه ريحته عرفت انه لسه موجود ابتسمت قامت من علي السرير وهو بعد عشان متحسش بيه.
سيلا بذكاء عملت نفسها هتقع هو مسكها: حاسبي.
سيلا بضحك: يعني انت هنا اهو.
قصي بغضب طفولي: اه يا كذبةةةة.
سيلا بضحك: يلا بقا اطلع.
رجع شعرها لورا وابتسم: اوك.
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد شويه.
قصي راح مكان ما ومعه سيلا وطلب من حازم يعمل حاجه.
قصي كان وقف في مركب ضخم وحاضن سيلا من ضهرها ومبتسم.
سيلا وشعرها بيطير: الجو جميل اوي هنا.
قصي بحب وبيشم ر"قبتها: مش اجمل منك يا قلبي.
سيلا بكسوف: جبتنا هنا ليه يا قصي وطول الطريق عاملاه اسالك وانت ساكت.
قصي بيرجع خصله من شعرها: عايز حبيبتي تنسي شويه كل يلي حصل واعوضها ممكن.
سيلا بابتسامة وقلبها دق: قصي انا..
حط ايده علي بوقها بحنان: شششش انسي كل حاجه وخاليكي معايا.
حـ.ـضـ.ـنته ودmـ.ـو.عها نزلت بسعادة: انا بحبك اوي ياقصي مشو تتخلى عني.
قصي بفرح: وانا عاشقك يا قلب قصي ترقصي.
سيلا بحـ.ـز.ن قبل ما تنطق كان شـ.ـدها وحط ايده علي وسطها: هغمض عيني ونرقص سوا.
سيلا بحب: حاضر.
راح يشغل اغنيه وسيلا في نفسها: اه بحبه حبيته لا مش حبيته انا عشقت قصي بقا هو كل روحي.
قصي شغل المزيكا وراح مسك ايديها وبدوا يرقصوا علي الحان...
وأنا بين إديك، تهت في مكاني
ونسيت معاك، عمري وزماني
والوقت فات، وياك ثواني
قربني ليك سبني أعيش إحساسي بيك
بتحدى العالم كله وأنا وياك
وبقول للدنيا بحالها إن أنا بهواك
وإن إنت حبيبي وقلبي وروحي معاك
قربني ليك سبني أعيش إحساس هواك
بتحدى العالم كله وأنا وياك
وبقول للدنيا بحالها إن أنا بهواك
وإن إنت حبيبي وقلبي وروحي معاك
قربني ليك سبني أعيش إحساس هواك
أنا عشقي ليك عشق القمر
للنجمة والليل والسهر
والشوق إليك فوق الخيال
فوق إحتمال كل البشر
أنا عشقي ليك عشق القمر
للنجمة والليل والسهر
والشوق إليك فوق الخيال
فوق إحتمال كل البشر
من يوم لقاك حلوة الحياة
بتحدى العالم كله وأنا وياك
وبقول للدنيا بحالها إن أنا بهواك
وإن إنت حبيبي وقلبي وروحي معاك
قربني ليك سبني أعيش إحساس هواك
أتحدى بيك كل الوجود
وياك أكون أو لا أكون
أنا مش حعيش من غير هواك
أنا قلبي عاشق للجنون
أتحدى بيك كل الوجود
وياك أكون أو لا أكون
أنا مش حعيش من غير هواك
أنا قلبي عاشق للجنون
من يوم لقاك حلوة الحياة
بتحدى العالم كله وأنا وياك
وبقول للدنيا بحالها إن أنا بهواك
وإن إنت حبيبي وقلبي وروحي معاك
قربني ليك سبني أعيش إحساس هواك.
قصي شالها ولف بيها: عااشقكككككككككككككككك.
ضحكت بحب.
قصي جاله رساله علي فونه ملامحه اتغيرت للغضب: هنرجع.
سيلا باستغراب: علي فين.
قصي باس خدها بحب: شويه حاجات لازم تخلص يا حبيبي.
سيلا هزت براسها امر القبطان يرجع بيهم تاني.
بقلم ميرا ابوالخير.
( ملاحظه انا بكتب كل حاجه بالتفاصيل عشان تعيشوا مع الرواية ✨).
عند حازم.
رجع البيت وبيفتح وبيداخل شقته بيلاقيها ضلمه بيستغرب: نهال يا حبيبتي انتي فين.
بيفتح النور بيلاقي نهال مرميه علي الارض ود"مها نازل بيجري عليها: نهالل حصل ايههه نهااال.
: بسرعه واديها علي المستشفى مفيش وقت.
حازم بصدmه: انتي... مين عمل كده.
جنة بخـ.ـو.ف: هقولك كل حاجه بس لازم تلاحقها.
حازم شال نهال ونزل بيها جري ومعه جنه.
بعد شويه.
الدكتورة: اي القر"ف دا المدام اتعرضت لضر"ب مبر"ح لازم نعمل محضر.
حازم بفحيح الافاعي: مراتي عاملة ايههه.
الدكتوره خافت: ش شوية وهتفوق.
مشيت من قدmه وهو مسك جنه من دراعها بغضب: انطقي حصل ايهههه.
جنه حكت له م حدث وانها كانت عايزة تقص شعرها بس هي وقفتها.
فلاااااااش باااااكككك.
جنه مسكت ايد ام حازم: لا يا طنط حازم كده هيحبها اكتر وهيحس انها ضحيه سبيها ويلا.
ام حازم تفت علي نهال وخرجت مع النسو"ان وجنه بخـ.ـو.ف بصت لها وقررت ترجع تلاحقها بس لما تزوغ من ام حازم.
باااااااكككككككك.
بقلم ميرا ابوالخير.
حازم دmعته نزلت: ليه امي تعمل كده ليههه.
جنة بحـ.ـز.ن: انا اسفه علي كل يلي عملته كنت انانيه اوي.
حازم بص لها بغضب ولسه هيتكلم الممرضه جت: المدام فاقت.
داخل عندها وهو باصص عليها ووشها فيه شويه كد''مـ.ـا.ت وهي بصت له بتعب.
حازم قرب وخدها في حـ.ـضـ.ـنه ودmـ.ـو.عه نازلت وهي كمان: حقك عليا يا نور عيني حقك عليا انا.
نهال بدmـ.ـو.ع: حازم....
قاطعها حازم: ششش مش عايز اي كلام خاليكي في حـ.ـضـ.ـني.
جنه بصت عليهم بزعل وخرجت وسبتهم.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي وصل البيت لاقي صحافيين كتير قدm الفيلة وسوزي وففه ومتشكه.
نزلت لهيبته ومسك ايد سيلا والكل التفت لهم.
سوزي بصت عليهم بغـ.ـيظ.
قصي الحراس كانو حولين منه والصحافيين عاملين بيسالو وهو ببرود مش بيرد وسيلا مستغربه.
احد الصحافه: حضرتك تبقا متجوز سوزي هانم ومخلف منها ولي العهد.
سوزي ردت بدلع: اه انا ابقا مـ.ـر.اته وام ابنه.
قصي بص ببرود وكمل طريقه.
احد الصحافة من تبع الباشا: قصي بيه انت متجوز واحدة عامية وكنت مرات اخوك ياترا هي يلي وقعتك فيها ولا انت يلي عايزها لجمالها.
قصي وقف ببرود وجواه غضب وقف وبص لهم كلهم: خلصتوا ولا تتضر"بوا بالنار.
بلعوا ريقهم بخـ.ـو.ف.
قصي ببرود وحط ايده علي وسط سيلا: اولا سوزي ملهاش اي لازمه في حياتي ومجرد بيزنس مش اكتر ثانيا حبي الاول والاخير ويلي فعلا هتبقا ام ابني هي المدام سيلا مراتي وكل حياتي ويلي بيحب حد ملهوش دعوة بالعيوب يلي فيه ولا ايه.
سوزي وشها احمر من الغضب والكل انبهر بكلام قصي وسيلا فرحت مسكها بحب وداخلو الفيلة تحت انظار الغضب.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند الدكتور.
الباشا كان وقف قدm جثـ. ـته وجثـ. ـت الدكتوره بابتسامة: كده قصي مش هيعرف الحقيقه.
امر رجـ.ـالته يتصرفوا فيهم وهو لابس دقن وشنب وحط حاجات في وشه: دلوقتي جاه وقت اللعبه التانيه.
قصي كان قاعد في مكتبه وبيجي مراد له بياخده في حـ.ـضـ.ـنه وسيلا كانت بترتاح ومعاها عفاف بتغير وبتنزل عشان تشوفه بتسمع صوته مع طفل صغير بيضحك قلبها و.جـ.ـعها.
سوزي بمكر: شوفتي حلو مع ابنه يلي مني ازاي اقصد سمعتي.
سيلا ببرود: قصي طول عمره حلو مع اي حد يا سلعوة وايلا مكنش اتجوز واحدة كانت زيك كده.
سوزي بغضب مشيت.
عفاف: معلش يا بـ.ـنتي.
سيلا بهدؤء: عادي يا دادة ينفع كوبية مياه.
عفاف بحنان: يلي تؤمري بيه.
بتخرج الصالون ايد بتشـ.ـدها: الحلوة خرجت اهي.
سيلا بخـ.ـو.ف: هو انت ازاي.
الباشا بخبث: دا سري قصي لو عرف الحقيقه انا هقت'له لك.
سيلا بخـ.ـو.ف: ايههه انت بتقول ايه.
الباشا بخبث: يلي سمعتيه يا قطه.
سابها ومشي وهي معرفتش تصوت او تعمل حاجه بتطلع علي اوضتها وبتترعـ.ـب.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي كان قاعد وراح عشان يشوف سيلا رسالة بتوصل له...
( مراتك كان مزة اوي وانا بقضـ. ـي معها الشوية دول وعلي فكرة كان بكل ارادتها يمكن كنت عنـ.ـيف بس حبيت اوي...).
قصي لاحد: شوف مين بن ال*** صاحب الرقم.
الشخص خرج.
قصي بغضب كـ.ـسر الفون: مستحيل اظلم سيلا مش هظلمها لازم اسالها الاول.
طلع بهدؤء لاقها قاعدة.
قصي قعد قدmها ومسك ايديها: سيلا.
اتـ.ـو.ترت منه: ن نعم.
قصي بهدؤء: هو لمـ. ـسك يا سيلا بـ.ـارادتك وهو مين ت عـ.ـر.فيه.
سيلا سكتت.
قصي قلق من سكوتها: سيلا متسكتيش سكوتك بيقلقني.
سيلا بجمود: .....
↚
قصي قعد قدmها ومسك ايديها: سيلا.
اتـ.ـو.ترت منه: ن نعم.
قصي بهدؤء: هو لمـ. ـسك يا سيلا بـ.ـارادتك وهو مين ت عـ.ـر.فيه سيلا انا جوزك وبحبك قوليلي.
سيلا سكتت.
قصي قلق من سكوتها: سيلا متسكتيش سكوتك بيقلقني.
سيلا بجمود: اه يا قصي قربي لي بكل ارادتي.
قصي بهدؤء مرعـ.ـب: مش هكرر السؤال تاني هو مين و قربلك ولا لا وعايز الحقيقه.
سيلا بغضب قامت وقفت: بقوولككك لمسـ.ـني بكل اراداتي وانا معرفوش ارتاحت بقا.
قصي بيحاول يمسك غضبه قبل ميخرج عن سيطرته وبصوت مرعـ.ـب : ليه يا سيلا.
سيلا الدmـ.ـو.ع اتجمعت في عينها اوي وبتفتكر كلام الباشا ( هقت'له واخلص منه قدmك لو عرف الحقيقه).
سيلا بجمود وبلا مبالاة: عادي كنت بحسبه انت مانا عمياء بقا.
كف بينزل علي وشها بيوقعها علي السرير.
قصي بغضب: انتي كـ.ـد.ابةةةةةة مستحيل سيلا تعمل كده انتي عمرك مكونتي كده فاهمةةةة انا مش مصدق انك تعملي كده قلبي بيقولي كـ.ـد.ابة.
سيلا ببرود اكثر: والله براحتك بقا هروح انام.
قصي بفحيح الافاعي شـ.ـدها اتخبطت في صدره: ماهو براحتي يا سيلا هانم بم انك كان بـ.ـارادتك فانا كمان هروح لسوزي.
سيلا بصدmة: النهارده يومي انا مش يومها.
قصي بيشم ر"قبتها: براحتي وهي مراتي وبيلي عملتيه دا مبقتولش تفرقوا عن بعض.
خرج وهي قعدت علي طرف السرير قامت مشيت ناحيه الباب ولسه هتخرج سندت بضهرها ودmـ.ـو.عها بدءت تنزل في الجهة الاخري كان ماسك الاوكورة وقلبه بيقوله سيلا مخبيه حاجه اوعا تصدق سند في نفس الجهة بتاعتها بضهره بقا الفاصل بينهم الباب تحت انظار عيون كلها خبث ومكر.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند ام حازم.
ام حازم بغـ.ـيظ: اومال مسمعتش خبرها ليه البت دي.
احد النسو"ان يلي كانوا بيضر"بو نهال: دلوقتي تسمعيه دا خدت علقه محترمه.
ام حازم: لو ممتتش البت دي هنعمل حاجه احسن بكتير.
الست: ايه هي.
ام حازم بخبث: جوز بـ.ـنتك لسه غاوي رمرمه.
الست باستغراب: يعني ايه.
ام حازم بخبث: يعني بتاع بنات.
الست: ايوا ياختي وتعابنا معه.
بقلم ميرا ابوالخير
ام حازم بمكر: حلو اوي يبقا حازم لازم يشوف جوز بـ.ـنتك ونهال في حـ.ـضـ.ـنه.
الست بصدmه: نعممم انتي بتقولي ايه.
ام حازم طلعت دهبها والست عينها زاغات عليه ابتسمت بمكر: هتاخدي الدهب دا لو حصل.
الست بطمع: موافقه اعتبريه حصل.
ابتسمت بمكر.
بقلم ميرا ابوالخير.
في المستشفى.
حازم كان منيم نهال علي رجله وبيحسس علي شعرها بحنان وهي مغمضه عينها.
نهال بحب: هو انت ممكن تسبني يا حازم.
حازم بحب وابتسم: محدش بيسيب روحه وحته منه.
نهال بقلق: انا خايفه اوي يا حازم بلاش تعمل حاجه لمامتك.
حازم بعصبيه خفيفه: نهال دا حقك لازم ارفع قضيه.
نهال قامت وبصت في عينه: دي امك وحياتي عندك بلاش تعمل معها حاجه دي ام وانا مسامحها عشان خاطري.
حازم بابتسامة علي طيبتها قعد جنبها وسند ايده علي ضهرها: تمام عشانك يا نهال.
نهال: في شاب هيخطب رهف.
حازم بتفكير: عارف اختك تحت عيني وعارف كل حاجه.
بقلم ميرا ابوالخير.
نهال بهدؤء: طب ايه رايك فيه.
حازم بابتسامة: شاب كويس ومحترم سالت عليه وعرفت عنه كتير موافق وهي كمان بتحبه صح.
نهال بضحك: اوووي.
حازم ابتسم وباس دmاغها بعشق..
بقلم ميرا ابوالخير.
مر اليوم عادي وقصي كان في اوضه سوزي وسيلا كانت مع عفاف في المطبخ.
سوزي بدلع: قصي ليه مش بتحبني.
قصي: لا بحب ولا بكر"ه فين مراد.
سوزي بتقدن له كاس وعليها ابتسامه خبيثه: طب اشرب.
قصي خدها وبدء يشرب.
سوزي في سرها: بدءنا.
قصي قام ينام وهي راحت جنبه.
عند سيلا كانت بتخرج من المطبخ لاقت يلي بيشـ.ـد فستانها: انط انط.
سيلا عرفت انه ابن قصي قعدت علي ركبتها بابتسامة: عيون طنط.
مراد بطفولة: ايز اتول دعان اوووي (عايز اكل جعان اوي).
سيلا بحب مسكت ايده واخدته المطبخ: دادة عفاف هاتي النوتيلا والعيش لو سمحت.
جبتهم لها وهي قعدت علي التربيزة وحطته علي الكرسي: يلا يا حبيبي كل براحتك.
مراد بطفولة: انتي حلوة اوي يا انط ممكن اتولك سيو.
سيلا بضحك: ممكن طبعا.
قعدت تاكله وتلعب معه وضحكهم ملي البيت فرحه وبهجه .
مر شهر ونهال خرجت من المستشفى مع حازم وامه هتبدء تعمل خطتها ورهف ومصطفي اتخطبوا وطه بدء يتعافى شويه شويه .
قصي كان متجنب سيلا وسوزي بتقرب منه اكتر ونادرا لو شافها كان بيخرج بدري اوي ويرجع متاخر سيلا علاقتها مع مراد ابنه بقت حلوة جدا.
في يوم قصي كان راجع من شغله بتعب راح يشوفها بالسر كان علي طول كل لما ياجي بيروح يشوفها وبيتسحب عشان مش تشوفه.
قصي داخل لاقها نايمه بص عليها بحـ.ـز.ن وقعد جنبها وبا "سها بحب وحسس علي شعرها وباس دmاغها: حشـ.ـتـ.ـيني و يا سيلا انا عارف وواثق انك معملتيش كده بـ.ـارادتك عارف بس لازم اعرف مخبيه ايه وهفضل اعمل نفسي بعيد عشان تتربي شويه وتثقي فيا وتقولي الحقيقه مش تخبي.
بقلم ميرا ابوالخير.
باس ايديها وخرج راح عند مراد اخده في حـ.ـضـ.ـنه بحنان ابوي ونام.
تاني يوم.
سيلا قامت وعرفت انه قصي مع سوزي زعلت اوي: لازم ارجع قصي ليا تاني.
قامت داخلت تاخد شاور ولابست ونزلت تحت قصي كان بيفطر بص عليها بحـ.ـز.ن راحت قعدت تاكل بصمت.
قصي جاي يقوم سيلا: قصي ممكن تيجي توديني المطبخ.
قصي ببرود: مانتي عارفه هو فين.
سيلا بحـ.ـز.ن: خلاص شكرا.
قامت عشان تروح ابتسمت في نفسها وعملت نفسها بتعيط.
قصي بتافف قرب وشالها هي اتخضت بس ابتسمت داخلها المطبخ.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند الباشا.
الباشا كان بيشكر علي اخره بفرح ومشغل مزيكا وحولين منه بنات ل'يل وبصوت عالي: انتصررررررررت علي قصييي هههه خلاص قصي المغربي بححح باقي املاكه وينتهي خالص فرقت العشاق ههههه محدش يقدر يقف قدmي.
بيتميل بسكر وبيرقص: هههه باقي يطـ.ـلقها وخلاص.
عند قصي وسيلا..
سيلا ببراءة: اعملي بقا جاتوة.
قصي بضحكه رجولية: انتي مبتزهقيش.
سيلا: تؤ تؤ يلا.
قصي نسي جـ.ـر.حه وبدء يعمل لها الجاتوة حطها علي الرخامه وقرب با"سها اتكسفت.
قصي بوقا"حه: مع كل حاجه هعملها هاخد بوسه.
سيلا وشها احمر وهو ضحك فعلا بيجي يعمل حاجه بيبو"سها الاول وهي متعرفش تمنعه لانه بيجي بسرعه.
ببقلم ميرا ابوالخير.
سيلا حسست جنبها لاقت كيس عرفت انه الدقيق مسكت شويه وقصي لسه هيبو"سها حدفته عليه.
قصي بصدmه: يخربيتك عملتي ايه.
سيلا بضحك: الله نفسي اشوفك دلوقتي.
قصي بخبث نزلها: بقا كده طب اهوو..غرقها دقيق وهي بتضحك.
فضلوا يلعبوا شويه وصوت قاطعهم.
: بقا سايب ام ابنك وبتلعب يا قصي باشا.
قصي ببرود: وانتي مالك.
سيلا مشيت علي برا بحـ.ـز.ن وقصي غضب وخرج ورها.
سوزي وقفتهم: مالي ونص انا حامل يا قصي حامل منك للمرة التانيه فااهم.
سيلا كانت طالعه علي السلم وفقت بصدmه وقصي بذهول: نعممم ياختييي.
سوزي بدلع: اه في الشهر الاول ولا انت ناسي انك متجوزني ليهه.
سيلا بصت لورا بدmـ.ـو.ع وقصي كان وراها لفت بتضر"به بايديها: ليههههههههه ياقصييي ليهههههه انا بعمل كل دا عشانككك انت ايهههه.
قصي بغضب مسك ايديها: عااااااارف كل حاجه وكل دا تمثيل في تمثيللللللل فاهمةةةةةةةة.
سوزي وسيلا بصدmة.....
↚
سوزي بدلع راحت علي قصي وباسته: حامل يا حبيبي في الشهر الاول كمان.
سيلا بصدmه: انتي بتقولي ايه قصييي اتكلم.
سوزي بدلع: يلي سمعتيه يا حلوة.
سيلا بغضب نزلت وهو كان قريب منها مسكتها من القميص: ليههههه انا عملت كل دا عشاااانككككك ليههههه.
قصي بعصبيه: اهدي بقاااا كل دا تمثيللللل فاهمه.
سوزي وسيلا: تمثيل.
قصي ببرود وقف قدm سوزي: حامل من الباشا مش كده يوم ماجاه هنا وحاول يعتد"ي علي سيلا.
سيلا بصدmه: ا انت عرفت.
قصي ببرود مسك سوزي من شعرها: انتي فاكرني مغفل عشان اي حد يخش ويخرج بيتي من غير م اعرف لا ويحاول يقرب من مراتي انا هد"فنككم انتي وهو.
سوزي بتبلع ريقها بتـ.ـو.تر: محصلش د دا ابنك انت.
قصي ببرود: مصره تكملي في كدبك يعني تمم اوي.
اتصل علي دكتورة تحت صدmة سيلا وسوزي.
قصي لسيلا بحـ.ـز.ن: انا عارف الحقيقه من البدايه كان نفسي اسمعها منك انت مش واثقتي فيا وفي حبي.
سيلا بدmـ.ـو.ع هتتكلم قاطعها: مش عايز اسمع حاجه تعالي.
مسك ايديها.
قصي بزعيق: مغووووري خد بالك من سوزي لو هـ.ـر.بت او عملت اي حركه انت عارف هعمل ايه.
سوزي وشها اصفر: اؤمرك.
مسك سيلا من ايديها وخرجوا راحو ناحيه المخزن.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي فتح وداخل سيلا يلي مش فاهمه.
قصي ببرود ضر"به برجله وقال: طبعا مش عارفه مين يلي مرمي علي الارض.
سيلا بعدm فهم: مين.
قصي ببرود وحط ايده في جيبه: يلي حاول يوقع بينا ودفع للدكاترة ويلي هدد"ك بيا.
سيلا بصدmه وخـ.ـو.ف: ا الباشا.
قصي مسكه من شعره وكانت ايد"ه مقـ. ـطـ. ـوعه ووشه عليه علا"مـ.ـا.ت وكد*مـ.ـا.ت كتيرة ود*مه سا*يح.
سيلا بخـ.ـو.ف: كفايه يا قصي كفايه.
قصي تف عي الباشا يلي مش قادر يتحرك او يعمل اي حاجه قصي قـ. ـطـ. ـع ايد"ه و مر"حموش.
الباشا بتعلثم وتعب: ك كف كفايه ه هعم هعمل يل ت تؤمر بيه.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي ببرود شاور للعساكر تداخل داخلوا واخدواه وبص قصي ليه: يلي يقرب من سيلا افر"مه.
سيلا لسه رايحه تمسك ايده سابها ومشي زعلت.
سيلا في نفسها ودmعه نزلت؛( كان لازم فعلا اثق فيك هصالح غلطي النهارده وهعترف بحبي و هسمحلك تكون جوزي شرعا وقانونا).
راحت الفيلة مبتسمه وهي بتتسند.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
كان بيجهز لفرح رهف ومصطفي والشقه مليانه فرحه وهيصه.
رهف: وجهزوني هتجوز هتجوزز هتجوزز لولوليييي.
نهال بضحك: يابت عيب اتلمي.
حازم بابتسامة: اختك وقعه.
رهف بمشاغبه: اصملا يعني عليكم.
حازم بابتسامة: رهف ليه طلبتي فرحك يبقا في الشارع مع انه يكون في اكبر القاعات افضل.
رهف بهدؤء: عشان انا بحب اللمه والجو دا ومش عاوزه حاجه غير كده.
حازم شمر كمه وغمز لها: ع فكرة مصطفى مروحش يجهز وبيرتب كل حاجه وخالها اجمل من القاعات كمان عشان كده انا وافقت تتعمل هنا.
بقلم ميرا ابوالخير.
رهف بزغروطه: لوووولووولييييي قرة عيني ياناس.
: لولولييييي قرة عيني يا جماعه.
بصوا لمصدر الصوت لاقوا مصطفي ضحكوا: م جمع ايلا لما وافق 😂.
رهف جريت علي جوا مع البنات وحازم باس دmاغ نهال: يلا يا عريس عشان تجهز.
مصطفى: انا جاهز نتجوز دلوقتي.
حازم: يابني ايه اصبر هانت كلها سواد الليل.
مصطفى بتافف: طيب.
نزلوا الشارع.
مصطفى للراجـ.ـل: حط نور علي قد م تقدر وعايز ورد يفضل ينزل من السقف ميبطلش النهارده اهم يوم في حياتي.
الراجـ.ـل: يلي تومر بيه يا ريس.
بدوء يجهزوا الفرح تحت عيون ما.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند قصي كان وقف بهدؤء.
سيلا راحت عليه عشان تكلمه تجاهلها ومشي.
مراد: سيو فيي ايي.
سيلا بابتسامة باست دmاغه: مفيش يا حبيبي.
مراد بخـ.ـو.ف: مس تخيي م ماما الوحسه توديني الميجا تاني( مش تخلي ماما الوحشه توديني الملجا يلي جبتني منه تاني).
سيلا بصدmه: ايههه ملجا يعني انت مش ابن سوزي.
مراد لسه هيتكلم سوزي راحت شـ.ـدته بعن'ف: تعالي هناااا.
مراد خاف وسكت وسوزي اخدته تحت تفكير سيلا قررت تقول لقصي.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند جمال.
جمال: انا هكتب كل املاكي باسم ابن سيلا وقصي.
المساعد: ازاي هي سيلا حامل.
جمال بضحك: لا دي فرصه ليهم عشان يقربوا من بعض والولد دت يزود حبهم.
المساعد: تمم.
قام ركب عربيته وراح لفيلة قصي.
عند حازم.
الفرح بدء وام حازم مستنيه فرصه ومعها الشخص.
ام حازم بخبث: جاهز عايزة جوزها يقفشكم مع بعض.
الشخص بخبث وطمع: جاهز البت مزة.
راحو علي هناك.
نهال داخلت الاوضه تجهز لاقت يلي بيشـ.ـدها من هدومها انقطعت في ايده وو...
كانت سيلا قاعدة وسوزي بتفرك في ايديها وقصي مستنيين التحاليل قصي جاب الدكاترة بالمعدات بكل حاجه عشان يكونوا تحت عينه ويثبت انه سوزي غلط ومفيش اي تزوير يحصل.
سيلا بتحمحم: ق قصي ممكن اتك...
قصي مقاطعا: لا.
سيلا اتحرجت وجايه تقوم وقفها: استني.
سيلا بحـ.ـز.ن: نعم.
قصي لاحد: اتفضل ادخل.
داخل احد وجمال كان وراه وصل عندهم: ايه دا في ايه هنا.
قصي للشخص: ابدء في اجراءت الطـ.ـلا.ق انا المرة دي بكل قوى العاقليه هطلق سيلت وهسافر اوربا .
الكل بصدmة: ايهههه.
سيلا اغمى عليها ووو.....
↚
قصي للشخص: ابدء في اجراءت الطـ.ـلا.ق انا المرة دي بكل قوى العاقليه هطلق سيلا وهسافر اوربا .
الكل بصدmة: ايهههه.
سيلا اغمى عليها جري جمال بخـ.ـو.ف وسوزي فرحت في نفسها: اخيرا هتبقا ليا لوحدي يا قصي.
قصي قرب بجمود وجمال كان شال سيلا شـ.ـدها منه بعن'ف وجمود وطلعها فوق: هطلعها وانزل ابدء في اجراءات الطـ.ـلا.ق.
الماذؤن: يابني فكر تاني ان ابغض الحلول عند الله الطـ.ـلا.ق.
قصي بص له بصه خـ.ـو.فته: قولت ابدء.
بدء فعلا وهو اخد سيلا طلعها فوق وحطها علي السرير بجمود: مفيش حب من غير ثقه وانتي عمرك م حبتيني معاكي حق انك عايشه في الماضي بس انا عملت المستحيل عشان تحبيني الماضي خلص مبصتيش علي الحاضر ولا المستقبل انا راعيت كتير وتعبت بس خلاص كله هيخلص النهارده.
جاي يخرج مسكت ايده: عشان كده سوزي حامل منك صح حب ايه يلي بتتكلم عنه انا حبيتك بس...
قصي ببرود عكس قلبه يلي بيصراخ: لا والله كل دا ومحبتكيش انتي مستحيل تكوني بني ادmه بتحس وعلي سوزي فانا واثق اني مقربتش منها زي ثقتي فيكي كده رغم انك كدبتي.
بقلم ميرا ابوالخير
سيلا بصراخ وانهيار: كنت غلططط معترفةةة بس خـ.ـو.فت عليك كنت بحميك منه خوووفت افهم انا بح...
قصي مقاطعه ودmـ.ـو.عه نزلت: عيل انا معرفش احمي نفسي صح ولا احميكي في حاجه اسمها ثقه وان مش موجوده مفيش حب.
سيلا دmـ.ـو.عها نازلة حطت ايديها علي وشها: اسفه علي كل و.جـ.ـع سببته لك يا قصي تعالا نبدء من جديد.
قصي بالم: كان نفسي بس خلاص كله هيروح لحاله.
سيلا راحت حـ.ـضـ.ـنته جـ.ـا.مد ومسكت فيه وبتعيط علي اخرها لسه هيضمها و.جـ.ـعه وتعبه منعه فضلت تعيط: متسبنيش بعد كل التعب دا متسبنيش.
قصي حـ.ـضـ.ـنها رغم حاله مقدرش يبعد عنها: سيلا.
سيلا بدmـ.ـو.ع: بحبك اوي ياقصي متبعدش عني.
قرب وبا"سها لاقها متجوابة معها حملها الي الفراش بحب ونسي كل حاجه واصبحت سيلا زوجته قولا وفعلا..
بقلم ميرا ابوالخير.
تحت.
سوزي كانت فرحانه علي اخرها انه قصي خلاص هيطـ.ـلق سيلا ويبقا بتاعها والدكاترة شغالين علي التحاليل.
مراد كان قاعد مرعوب منها.
سوزي بهمس ومسكت ايده جـ.ـا.مد: تعرف لو حد عرف انك جاي من ملجا هعمل فيك ايه هحر"قك.
مراد بخـ.ـو.ف وزعر: خييص خييص والهيي هستت (خلاص خلاص والله هسكت).
ابتسمت بشر وحطت ايديها ع بطنها: الباشا دوره خلص بس انا بدء يا حـ.ـر.ام يا سيلا جوزك هيطـ.ـلقك.
قامت عشان تعمل مكالمه.
جمال: رايحه فين.
سوزي ببرود: التويلت فيها حاجه دي واظن الدكاترة والتحاليل تبعكم يعني انا لو عاوزه حاجه مش هعرف.
جمال بشك: تمم عفاااااف.
عفاف جت: نعم يا بيه.
جمال: خديها وتكوني معاها اوعا تعمل حاجه كده او كده.
عفاف: تمم يا بيه.
سوزي بخبث: يلا.
داخلت الحمام ومسكت الفون كلمت حد ما.
سوزي بشر: في حد هبعتلك صورته عايزة خبر"ه.
الشخص: والفلوس.
سوزي بخبث: هبعتلك كل يلي عايزو.
الشخص: اوك.
قفلت الفون وخرجت.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
نهال داخلت الاوضه تجهز لاقت يلي بيشـ.ـدها من هدومها انقطعت في ايده: اعااااااا.
حازم حط ايده علي بوقها: بسسس يخربيتك هتفضحينا.
نهال باحراج: قطعت البلوزة.
حازم بغمز: متيجي نرتاح شويه ونسيب الفرح والهيصه دي.
نهال بشهقة: لااااا اوعا كده.
زقته وجريت علي الحمام وهو فضل يضحك عليها كمل لبس بدلته وحط عطره: نونو انا هنزل انا وتيجي مع البنات.
نهال من جوا: ماشي ياحبيبي.
نزل تحت لقي الفرح اشتغل والكل فرحان كانت رهف قاعدة مستنيه مصطفى.
رهف: حازم هو مصطفى اتاخر ليه.
حازم بهدؤء: مش عارف اتلاقيه بيجهز اقعدي انتي وانا هتصرف.
رهف بخـ.ـو.ف: طيب.
راح حازم يدور علي مصطفى.
بعد شويه.
بقلم ميرا ابوالخير
رهف هتعيط لاقت حازم جاه بهدؤء.
رهف راحت عليه: فين مجاش ليه.
حازم بص ع لهفتها وفرحتها بكـ.ـسره وطلع ورقه من جيبه ادها لها.
رهف مسكت الورقه وبتقرا( شوفيلك عريس غيري انا كنت بتسلى بيكي مش اكتر والصراحه لقيت اللعبة كبرت وهدبس فيكي قولت اخلع بس بفضـ. ـيحه ليكي يا قطه سلام 😉).
بقلم ميرا ابوالخير.
في مستشفى الامراض العقليه.
طه بيعدل هدومه عشان يخرج من المستشفى وسالي مكنتش جت.
طه للتمرجي: ابقا ادي الجواب دا للانسه سالي.
التمرجي: مش هتنستنا تشوفها.
طه بهدؤء: لا عشان مو.جـ.ـعش قلبها هي عملت كتير لحد مخفيت.
التمرجي: بس هي بتحبك.
طه ابتسم وخرج من المستشفى.
ركب عربيته بهدؤء: فاضل مشوار لازم اعمله.
ساق بهدؤء.
عند نهال.
كانت بتعدل الميكاب وخارجه من الاوضه لاقت حمـ.ـا.تها خافت: ح حمـ.ـا.تي.
ام حازم ببرود: فاكرة هسيبك كده.
نهال بقوة: وانا مش خايفه منك.
ام حاز بضحكه شريرة: هههه لا حقك تخاف.
لسه هتتكلم لاقت يلي كتم بوقها بتبص لاقت شخص بيبص عليها بقذ"ارة.
ام حازم لنهال: تخيلي جوزك وهو بيشوفك في حـ.ـضـ.ـن حد غريب هههههه يلا خدها وانا شويه وهصوت الم الناس.
الشخص بخبث: ههههه ماشي.
نهال بتحاول تضـ.ـر.به وهو شـ.ـدها ع الاوضه ورمها ع السرير وو.....
بقلم ميرا ابوالخير.
في الفرح.
رهف وقعت الورقه منها بصدmه وكانت هتقع سندها حازم.
رهف بعدm تصديق: ه ه هو م مش حصل كده صح.
احد الفتيات: اومال مين هيحضر الفرح دي فضـ. ـيحه.
: انا يلي هتجوز رهف.
بصوا لناحيه الصوت بصدmه وو.....
بقلم ميرا ابوالخير
عند قصي كان فرحان وبيبص عليها بحب:انت ازاي بـ.ـنت.
سيلا باحراج: احم عاصم كان كاتب عليا بس وقبل فرحنا اتوفى.
قصي بحب وبيشم رقبتها: صباحية مبـ.ـاركه ياقلب قصي.
سيلا شـ.ـدت الغطاء: شكرا ابعد بقا عشان اتلاقيهم مستنينا تحت.
قصي بحبث: لا مش هبعد.
سيلا بكسوف: ابعد وحياتي بقا.
ضحك ضحكه رجولية وبعد عنها.
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد شوي.
قصي: هسيبك تنامي شويه وهنزل اشوفهم وصلوا لحد فين.
سيلا: ماشي متتاخرش.
قصي بخبث: دا انا في ثانيه كده 😂.
ضحكت وهو خرج.
قصي نزل: الماذؤن فين.
جمال ببرود: مشيته.
ضحك قصي وجمال استغرب وبص للدكاترة: ها النتيجه ايه.
الدكاترة: باقي ربع ساعه وتطلع.
بص ع سوزي: تمم انجزوا.
جاله فون اتخض اخد مفاتيح عربيته وخرج بسرعه تحت استغراب الكل.
جمال: رواحووا معه يلاا.
الحراس راحو وراه.
سوزي اتسحبت وطلعت ع فوق لاقت سيلا نايمه قربت ومسكت مخدة وحطتها ع وشها بخبث: باي سوسو.
سيلا بتفتح عينها بتلاقي يلي بتخـ. ـنقها: امممم.
سوزي بجنان وشر: مووووو"تيي زي ما هو هيمو'ت.
سيلا مصدومه وسوزي حاطه المخدة وبتخـ.ـنقها.
قصي سمع صوت حاجه بيبص لاقي قنـ. ـبلة في الدوسه علي اخر دقيقه بووووووووم....
↚
سوزي بجنان وشر: مووووو"تيي زي ما هو هيمو'ت.
سيلا مصدومه وسوزي حاطه المخدة وبتخـ.ـنقها.
عند قصي قصي سمع صوت حاجه بيبص لاقي قنـ. ـبلة في الدوسه علي اخر دقيقه بووووووووم.
افجـ. ـرت العربيه انفجا*ر هايل الكل يلي كان سايق عربيته اتخض.
عند سيلا.
سوزي بتخـ. ـنقها: يلاااا غوووري بقااااااا.
سيلا خلاص نفسها بيروح ايد قوية شـ.ـدت سوزي وزقتها علي الارض.
شال سيلا وخرج بيها بسرعه كان نفسها بيروح.
جمال بصدmه من يلي شافوا: انت بتعمل ايه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند نهال.
الشخص بخبث: ههههه ماشي.
نهال بتحاول تضـ.ـر.به وهو شـ.ـدها ع الاوضه ورمها ع السرير ولسه هيقرب منها ضر"بته تحت الحزم وقامت جري هو قعد ع الارض يتالم خرجت من الاوضة لقت يلي بتشـ.ـدها من شعرها: رايحه فين لسه بدري.
نهال لحمـ.ـا.تها عضت ايديها وخرجت بسرعه البرق.
بقلم ميرا ابوالخير.
ام حازم بغل: قوم هاتها قبل م توصل له قووووم.
بيقوم الشخص وبيجري ورا نهال ونهال نازلة جري من علي السلم بتتكعبل ووو.. اااااااه.
بتفتح عينها بتلاقي نفسها في حـ.ـضـ.ـنه بتحس بالامان.
حازم وعيونه كلها شرارة سندها وقامت وكان وراها الناس بص علي الراجـ.ـل كان وقف بخـ.ـو.ف ولسه هيجري في ثواني كان بوكس وقعه من علي السلم.
نهال كانت بتترعش رهف خدتها في حـ.ـضـ.ـنها.
حازم بص علي امه من فوق كانت بتنزل بدmـ.ـو.ع تمثيل: شوفت مراتك كانت هتعمل ايه عايزة تقـ. ـتلني يا بني لولا ابن الحلال دا لاحقني وجري وراها.
حازم بتصفيق: واو برفو يا امي المصون ولا اقول مرات ابويا اصل مفيش ام تعمل كده في ابنها.
جنه من وراه: معاك حق.
ام حازم بتـ.ـو.تر وغضب من جنه: هو في ايه هنا.
حازم بغضب: هي دي يا حضرة الظابط.
ام حمزة بصدmه: هتحبس امك.
حازم شـ.ـد نهال لحـ.ـضـ.ـنه: للاسف يلي زيك مش ام.
الظابط: هاتوها.
راحوا عشان يمسكوها قالت بتوعد وغضب: مو"تك علي ايدي يا نهال خاليكي فاكرة كلكم هتند"موا.
قبضوا عليها و علي الشخص يلي كان معها.
رهف بضحك: مش يلا بقا عشان فرحي يا جودعان.
مصطفي بغمز: يالا.
ابتسم وباس راسها.
فلاااااش باااااااك.
احد الفتيات: اومال مين هيحضر الفرح دي فضـ. ـيحه.
: انا يلي هتجوز رهف.
بصوا لناحيه الصوت بصدmه: مصطفى.
مصطفى كان جاه و نازل من السقف علي نظام مفاجأة.
بقلم ميرا ابوالخير
رهف بصدmه: ا ازاي.
مصطفي غمز لحازم ضحكوا عليها: مقلب هههه يالهووي في واحدة جوزها هيسبها يوم فرحها ماهو كده كده اتجوزها.
رهف بغضب قربت من وفضلت تضـ.ـر.ب فيه بايديها: يا حيووو"ان رعـ.ـبتني ليه عملت كده.
مسك ايديها بحب وبص في عينها بعشق: عشان اشوف لهفتك عليا.
ابتسمت وسط دmـ.ـو.عها خدها لحـ.ـضـ.ـنه حازم حس انه في حاجه عشان تاخير نهال.
جنه جت جري بلهث: الحق يا حازم مراتك.
حازم بخضه: في ايه.
جنة قالت له علي خطه امه كلها طلع بسرعه لاقي نهال هتقع مسكها...
باااااااااااااككككككككككك.
بقلم ميرا ابوالخير.
بتفوق بتعب.
سيلا: ا انا فين.
طه بهدؤء: متخافيش معايا.
اتخضت لما سمعت صوته: ط طه.
طه بهدؤء: متخفيش يا سيلا انا اتعالجت ورجعت اصالح غلطي اول م داخلت مشو لاقت حد غير طفل صغير بيبعط سالته في ايه قالي سيلا بتعيط طلعت عندك لاقيت المنظر جبتك هنا.
نعيمه بحـ.ـز.ن: سامحينا يا بـ.ـنتي ابوس رجلك سامحينا.
سيلا بحب وطيبه: ربنا بيسامح وانا سمحتكم بس قصي يا طه.
طه قام وقف: متخفيش هتصرف.
سيلا بخـ.ـو.ف ودmـ.ـو.ع: يارب.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند جمال.
الفون وقع من ايده وهو بيسمع الحراس انه عربية ابنع انفجـ. ـرت.
جمال ورجليه مش شيلاه: و ودوني عنده.
سوزي بخبث وتمثيل: وانا هاجي معاك انا مهما يكن ام ابنه.
خرجوا من الفيلا وصلوا مكان الحادثه.
جمال جري علي الظابط وسوزي نزلت بابتسامة خبيثه ومثلت الدmـ.ـو.ع: قصييي حبيبي هو فين مـ.ـا.ت.
الظابط بهدؤء وحـ.ـز.ن: للاسف العربيه اتفحـ. ـمت وكان فيها قصي بيه بس كل الادلة للاسف بتقول كده البقاء لله.
جمال وقع من طوله وسوزي ابتسمت جواها بفرح.
بقلم ميرا ابوالخير.
مر اليوم وسيلا قلبها بيا"كلها علي اخره وحست بروحها بتتسحب منها سمعت صوت حد: سيلا.
سيلا بفرح: قصي.
قرب ومسك ايديها: متزعليش منى يا حبيبتي غـ.ـصـ.ـب عني.
سيلا بعدm فهم: غـ.ـصـ.ـب ايه يا قصي يلا نروح بيتنا.
قصي بحب باس دmاغها وهي فجاءة لاقته اختفى: قصيي انت فيننن روحت فيننن قصي.
نعيمه جت بسرعه وعلي وشها الحـ.ـز.ن: في ايه مالك يا بـ.ـنتي.
سيلا بزعر: هو قصي مشي ليه كان هنا راح فين.
نعيمه بحـ.ـز.ن: قصي تعيشي انتي يا بـ.ـنتي.
سيلا بضحك جنان: ماما متهزريش فين قصي بقا.
نعيمه بخـ.ـو.ف عليها: يابـ.ـنتي العربيه ات....
سيلا بصراخ ولطم علي وشها: لااااااا مش هو كماااان لااااااا قصي عايششش والله عايششش قصييييييي... وقعت علي الارض مغمي عليها.
مر شهر علي مـ.ـو.ت قصي.
جمال جاله شلل وسوزي سيطرت علي كل حاجه وسيلا عايشه جسد بلا روح طه قرر يعمل لها العملية عشان تفتح تاني وحازم نهال حامل ورهف ومصطفي مبسوطين في حياتهم.
سيلا قلبها بيقولها قصي عايش هو عايش.
سيلا بصراخ: قصيييييييي ارجع بقاا دا وعدك لياااا ارجعععععع.
في مكان ما.
قلبه بيدق والنبض بيرجع كان وبو.جـ.ـع بينطق اسمها: س سيلا.
مر شهر تاني.
في اوضه العمليات بتخرج وهي مش بتنطق بيشيل الشاش من علي عينها.
سيلا بتفتح بصمت.
طه بلهفه: حاسه بايه يا حبيبتي.
سيلا بجمود: شايفاك يا طه.
طه بدmـ.ـو.ع حـ.ـضـ.ـن امها وهي ساكته مش فرحانه باصه للفراغ طلعت صوره لقصي وكانت اول مرة تشوفه فيها ابتسمت شبح ابتسامه.
مر اسبوع وبتخرج سيلا ونفسها ترجع بس مش قادره.
عند حازم.
كان زعلان علي مـ.ـو.ت قصي لاقي نهال جنبه: حازم.
حازم: نعم.
نهال بدmـ.ـو.ع: انا مبخلفش.
حازم.....
سيلا راحت الفيلا عشان تشوف ايه يلي حصل بتمشي وكل ركن فيها بيفكرها بقصي وكل حاجه حبه وحنانه ودmـ.ـو.عها بتنزل.
بتداخل بتشوف بـ.ـنت مغرورة بتفهم انها سوزي وجمال: ا ايه دا بابا.
سوزي بصت ببرود: سيلا نورتي والله كنت جايلك بس انتي سبقتي.
سيلا راحت جري جمال بحـ.ـز.ن: اي يلي حصلك.
سوزي ببرود: اتشل يا حلوة يلا خدي هلاهيلك وبرا من بيتي لسه هتمسكها سيلا مسكت ايديها بغضب: ا انتي بتشوفي.
سيلا بغضب طخخخخخخخخ كف بينزل علي وشها: اه ياسلعوة.
سوزي بغضب: انا هوريك علي القلم دا رفيييييق.
بيجي شخص كا قوي ك الوحش.
سيلا ببرود: ايه هخاف مثلا انا حرم قصي المغربي مش واحدة جبت عيل من الملجا عشان ت...
سوزي قطعتها بغضب: اخرررسي خدها ارميها برا.
بيقرب وبيمسكها وبيزقها وهي بتحاول تفلت منه لحد م وصل لباب الفيلا و هيرميها وقعت علي الارض ايديها اتفت'حت.
سوزي بشر قفلت باب الفيلا وداخلت سيلا بتمشي ودmـ.ـو.عها بتكون علي خدها بتوصل لحافة جبل وبتقف بجمود: قصي انت خلفت بوعدك وبحبك ليا ليه مش مكتوبي احب واتحب وكله بيمشي لييييههه.
الدنيا بدءت تمطر عليها قعدت علي ركبتها وبتصرخ باسمه:ارجععععععع ياقصييي ارجععععععععععع.
دmـ.ـو.عها نازلة مع المطره وشعرها كله اتبل وهدومها قامت وقفت علي الحافة: مش هستنا بعدك لا مش هستنا.
قربت علي اخر حته من الجبل ولسه هتنط ايد مسكتها شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه
سيلا بصدmه بتبص: ع عاصم ا انت عايش.
عاصم........
↚
وهدومها متبهدلة وشعرها اتبهدل قامت وقفت علي الحافة: مش هستنا بعدك لا مش هستنا انت مشيت وسبتني انا هجيلك يا قصي اه هجيلك .
قربت علي اخر حته من الجبل ولسه هتنط ايد مسكتها شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه
سيلا بصدmه بتبص: ع عاصم ا انت عايش.
عاصم بابتسامة: اه عايش ياحبيبتي.
بترجع بخـ.ـو.ف لورا: ا ازاي.
عاصم بهدؤء: زي الناس تعالي معايا.
قرب يمسك ايديها بعدت واتخضت استغرب: في ايه يا حبيبتي تعالي.
سيلا مشيت معه وهي مش فاهمه حاجه وصلت الفيلا.
عاصم داخل فيلة قصي والكل مرعوب ازاي وحصل ايه د دا كان مـ.ـا.ت.
سيلا خافت تداخل عاصم طمنها ومسك ايديها حست بخـ.ـو.ف اكتر سبته.
عاصم اوي م بيداخل سوزي بتتخض وتصوت و جمال بيرفع بصره وهو مشلول علي الكرسي والصدmه بتبان علي وشه.
عاصم راح ناحية ابوه وحـ.ـضـ.ـنه: وحـ.ـشـ.ـتني اووي يا بابا.
جمال بيحاول يحرك ايده عشان يلمس وشه ودmـ.ـو.عه نازلة.
سوزي بصدmه: ا انت عايش ازاي.
عاصم بص لها ببرود وبص لسيلا: تعالي يا سيلا.
سوزي بغضب: تيجي فين مش كفايه مستحملة المشلول دا وهبعته دار المسنين قريب و....
كف بينزل علي وشها لسه هتتكلم نزل الكف التاني: انتي بردو.
كف تالت علي وشها واتكلمت بقوة: يلي بتتكلمي عنه دا ابويا يا ح'قيرة فاهمةةةةة.
سوزي بغضب قاطعها عاصم: لو نطقتي هرميكي للكلا"ب.
سوزي خافت واتكلمت بتـ.ـو.تر: م متقدرش دا بيتي انا وعيال قصي الله يرحمه.
عاصم بفحيح الافاعي: بتقولي حاجه يا زبا"لة.
بلعت ريقها بخـ.ـو.ف.
بقلم ميرا ابوالخير.
عاصم قعد ومسك ايد ابوه وبدء يحكي يلي حصله.
فلااااااااااااااااااش بااااااااااااااااااككككك.
يوم كتب كتاب سيلا و عاصم.
عاصم بحب: اخيرا هتبقي حلالي.
سيلا بصت بكسوف: ايوا انا بحبك اوي يا عاصم.
عاصم باس ايديها: وانا بعشقك يا حياتي.
نزلت معه عشان يكتبوا الكتاب.
في الخارج.
جمال بابتسامة: شرفتونا يا جماعه.
الباشا بخبث: الشرف لينا يا باشا.
جمال ابتسم وعمل مكالمة ل بـ.ـاريس رد عليها شاب قوي الجسد مغرور كانت في حـ.ـضـ.ـنه بـ.ـنت: يا نعم.
جمال: مش هتجي تحضر فرح اخوك.
قصي ببرود وباس البـ.ـنت: لا وسلام عشان مش فاضي.
قفل في وشه وجمال زعل: نفسي بقا تنسى وتسامحني.
عاصم وسيلا جوا الفيلا بيحضروا نفسهم وهو مسك ايديها وخارجين عشان كتب الكتاب فجاءة البيت كله و"لع .
عاصم شـ.ـد سيلا لحـ.ـضـ.ـنه ولابسها الجاكت والكل بيصـ.ـر.خ والجردات بيحاولوا يطفوا الحر"يقه.
عاصم بيحاول يخرج سيلا ويحميها في خشبه كلها ازاز من السقف من فوق بتقع بيزقها غـ.ـصـ.ـب عنها وهو بيروح الناحيه التانيه وهي عينها بتداخل فيها ازاز الخشبه يلي وقعت اعدت تصوت وتمسك عينها وفقدت الواعي.
عاصم بزعيق: حاااااززززم خدهاااا بسرررعة.
حازم بخـ.ـو.ف علي عاصم فهو صديقه المقرب: هاخدك انت الاول.
عاصم بغضب: بقولك هييييييي.
شالها حازم وخرج وعاصم كان في نص النا"ر.
عاصم كان الناحيه التانيه والنا'،ر شـ.ـديدة وهو درا"عه اتحر''ق شويه حد بيخبطه علي دmاغه بمسد"س بيقع فاقد الواعي والنار اشتعلت اكتر واحد الجاردات اخد سيلا زي م عاصم امر وخرج.
بعد يوم جمال اخد عزاء عاصم عشان البوليس لاقوا جثـ. ـة احدهم نفس موصفات عاصم و د*مه.
سيلا جالها عمى وقررت متعملش اي عملية ومش عايزة تشوف اي حاجه.
جمال بحنان: هتعيشي معايا علي انك مـ.ـر.اته وكتب عليكي واوعديني محدش يعرف انه عاصم مكتبش عليكي حتي مين.
سيلا بحـ.ـز.ن: اوعدك.
بعد مرور 4 شهور قصي رجع و جمال اجبره يتجوز سيلا.
بقلم ميرا ابوالخير.
في المستشفى خارج مصر.
بيفوق بتعب: ا انا فين.
الدكتور: انت بخير الحمدلله اخيرا فوقت.
عاصم بتذكر م حدث: حصل ايه ومين جبني هنا.
بيداخل شخص ما: انا يلي لحقتك من المو"ت.
عاصم بصدmة: انت.
المجهول: اه ولازم تفضل هنا فترة لحد م تتعالج كليا.
عاصم بهدؤء: واهلي.
المجهول: بعدين.
سكت عاصم لانه كان متعو"ر جـ.ـا.مد ومش عارف يتحرك.
بااااااااااااااااااككككك.
سيلا وجمال وسوزي كانوا بيسمعوا بصدmه.
عاصم بص لسيلا بحب: وانا رجعت تاني.
سيلا بصت عليه بدون اي مشاعر وطلعت اوضتها القديمه هي وقصي اول م بتداخل بتنهار: ليه رجع وقصي راح ليههه ليهههه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
كان زعلان علي مـ.ـو.ت قصي لاقي نهال جنبه: حازم.
حازم: نعم.
نهال بدmـ.ـو.ع: انا مبخلفش.
حازم بدهشه: نعمممم يا اختي اومال مين يلي حامل انا مثلا.
نهال مسحت دmـ.ـو.عها: لا انا بس انا عايزة انكد.
حازم بنفذ صبر: نهال يا روحي دي هرمونات حمل.
نهال بابتسامة: اه عايزة اكل كوارع.
حازم بصدmة: ايهه تاكل ايه.
نهال: كوارع رجل العجل.
حازم بقرف: اذا انا الراجـ.ـل ومش باكلها انتي هتاكليها.
نهال بزعل طفولي: اسال ابنك بقا.
حازم: حااضر هجبلك.
نهال بمرح: ماشي وفسيخ كمان.
حازم بصويت: يالهووووي كمان انتي حامل في ترعة.
نهال بضحك: لا في ابنك نيهااااا.
حازم قام بضحك وحط دmاغه علي رجلها ودmعه منه نزلت: قصي وحشني اوي كل اصحابي بيروح مني.
نهال بدءت تلعب في شعره: قول الحمدلله.
حازم باس بطنها: الحمدلله يا حبيبي.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند طه.
طه رجع الجامعه تاني وبقا في حاله واتغير كليا هو وامه.
طه خلص شرح وبيخرج بيلاقي يلي قاعدة علي رجليها وماسكه خاتم: تتجوزني يا دكتور.
طه بصدmة؛ سالي.
سالي بضحك: اه وقولت اخطبك انت اوفر.
طه اندهش والطلاب بيقولوا: يلا اقبل اقبل اقبل.
سالي برجاء: يابني رجليا و.جـ.ـعتني بتقعودوها ازاي دي.
ضحك علي تلك المـ.ـجـ.ـنو.نه واخد منها الخاتم الكل صفق لهم طه لسالي: بحبك يا مـ.ـجـ.ـنو.نتي.
سالي كانت هتقع من الصدmة: احلف بجد والله لا هيغمن عليا بيحبني يالهوووووي لا لا.
شالها ولف بيها والكل بقا يحيهم.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند رهف ومصطفي.
رهف بغـ.ـيظ: ادفع احسنلك يا غيبوبه.
مصطفى باستفزاز: تؤ تؤ انا يلي كسبت الكوتشينه.
رهف وقفت علي التربيزة: ولااااه هبلعكككك.
مصطفى شـ.ـدها وقعت في حـ.ـضـ.ـنه وبحب: طب بحبك.
رهف اتكسفت: احم وانا كمان.
غرقوا في بحور عشقهم.
بقلم ميرا ابوالخير.
في السـ.ـجـ.ـن.
ام حازم لشخص في الزياة: اعمل يلي اتفاقنا عليه.
الشخص: ماشي يا خالتي.
ام حازم بشر: مش هسيبها.
في فيلا قصي.
عاصم كان قاعد بيجهز مفاجأة لسيلا عشان يرجع حبه: متاكد انها لسه بتحبني.
سوزي من وراه: مكنتش اتجوزت اخوك.
عاصم ببرود: وانتي مالك انا راضي.
سوزي اتغاظت اوي منه: سيلا مش ملاك هاه خد بالك هي السبب في كل يلي حصل لاخوك ولابوك تشاااو.
سابته ومشيت.
عاصم نفض كلامها: لاسيلا مش كده.
طلع اوضه سيلا وبدء يخبط.
سيلا فتحت: نعم.
عاصم بابتسامة: ممكن تيجي معايا يا ح..
سيلا قطعته: بعد اذنك يا عاصم انا تعبانه ومتنساش اني مرات اخوك تمم يبقا في حدود.
عاصم اتصـ.ـد.م: طب وانا.
سيلا قفلت في وشه وهو وقف مذهول معقولة دي يلي كانت بتعشقه: لا سيلا لسه زعلانه علي مـ.ـو.ت قصي اكيد وانا هعرف ارجعها ازاي.
نزل عند ابوه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند نهال.
نهال حست بو.جـ.ـع جـ.ـا.مد في بطنها ومش قادره تتحرك وحازم في الحمام بياخد دوش.
نهال بتحاول تقوم مش قادره والو.جـ.ـع بيشـ.ـد: اااه.. ح حااازم.
حازم مش سامع والدوش شغال وهي بتتو.جـ.ـع برا.
نهال بصويت: حاااااااززم الحقنييييي ااااه.
حازم خرج بسرعه وجري عليها لاقي السرير كله د"م ونهال بتصوت من التعب وو....
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سالي وطه في مطعم فخم.
طه بحب: ت عـ.ـر.في انا وافقت ليه.
سالي بلهفة: ايوا ليه قول قول.
طه ضحك واتكلم بجدية: عشان انتي شبه حبيبتي الاولى كانت طلبة عندي وو...
سالي مقاطعه: ع عشان ايه!
بص لها تحت صدmتها.
في فيلا قصي.
في اوضه سوزي.
سوزي رايحه جايه في الاوضه: بقا الاول يمـ.ـو.ت يبقا قصي قصي يمـ.ـو.ت يظهر سي عاصم وكل تعبي راح.
بقلم ميرا ابوالخير
قعدت علي الكنبه: لازم اوقع عاصم في غرامي.
ابتسمت بخبث وبصت علي بطنها: الظاهر القدر بيلعب لعبة جديدة بس انا بردو يلي هكسب.
تاني يوم.
سيلا بتلبس اسود وبتاخد سلسله قصي تلبسها وتنزل الجنينه وتقعد قدm البسين وتفتكر كل لحظتها مع قصي: قصي بيحب الغناء وانا هغني له.
انا مش قادرة اصدق لسه ان انت سايبني
وان خلاص مش ممكن اشوفك و تكلمني
طب مين بعدك يدي حنانك ويطمني؟
مين هيطبطب مين هشكيله وهرمي عليه؟
راح السند اللي مقويني وبتحامى فيه
مكـ.ـسور ضهري واحساس عمري ماحسيت بيه
انا مشبعتش منك لسه ناقصني أمان
آه لو ينفع ترجع اشوفك حبة كمان
انت سامعني؟
رد عليا انا قلبي و.جـ.ـعني..
الايام من بعدك صعبة
ربنا بعدك على تعبي يعيني
انا مشبعتش منك لسه ناقصني أمان
اه لو ينفع ترجع اشوفك حبة كمان
انت سامعني
رد عليا انا قلبي و.جـ.ـعني
الايام من بعدك صعبة
ربنا بعدك على تعبي يعييني.
دmـ.ـو.عها بتنزل مع الاغنيه: كل اما احب حد يضيع مني ليه.
قامت لاقت يلي قدmها وبيبص عليها اتخضت: ت ت تعبان.
سوزي كانت وقفه ورا الشجرة وبتغطي العلبه يلي خرجته منها: يا حـ.ـر.ام محدش هيلحلقك عاصم راح الشركه وابوه مشلول والحراس مشتهم من الحته دي تؤ تؤ.
ابتسمت بشر ووقفت تتفرج.
سيلا رجليها مش شايلها من الخضه والتعبان وقف قدmها وصوتها مش قادره تنادي كانه اتلاشي.
بيقرب منها وهي وقفه رجليها اتثبتت في الارض ولسه هيعضها اخيرا اتحرك خبطت في في حـ.ـضـ.ـن حد استخبت فيه وبتترعش بيطلع مسد"سه و طلقه بتقت'له وسيلا بتترعش بخـ.ـو.ف بيشـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه وبيبطبطب عليها بتحس بالامان بتشوف هو مين: ق قصي.
بص عليها وو....
↚
نهال بصويت: حاااااااززم الحقنييييي ااااه بطني بتتقـ.ـطععع .
حازم خرج بسرعه ولافف المنشفه بزعر وجري عليها لاقي السرير كله د"م ونهال بتصوت من التعب: الحقني ابننا يا حاازم مش قاادرةة ااااه.
حازم بخـ.ـو.ف: اهدي اهدي حاضر.
لابس هدومه بسرعه وهي بتتو.جـ.ـع علي اخرها شالها ونزل جري علي المستشفى.
نهال والنز"يف بيزيد: بسرعةةة يا حااازمم هموو"ت.
حازم بدmـ.ـو.ع وخـ.ـو.ف علي هيئتها: اهدي يا حبيبتي اهدي انتي لسه في الخامس اهدي وصلنا اهو.
نزل بسرعه وحملها الي الداخل وهدومه بقا عليها اثر الد"م اخدوها منه وهو قعد حط ايده في وشه ودmـ.ـو.عه نازلة: يارب احميها لي يارب مليش غيرها احنا تعبنا كتير يارب.
جاه راجـ.ـل كبير بكجاز قعد جنبه: مالك يا بني فيه ايه.
حازم بحـ.ـز.ن وقلق: مراتي مش عارف حصل لها ايه و ابني.
الراجـ.ـل بابتسامة: قوم نصلي العصر وسيبها علي الله يا بني مش هينساك يلي هو عايزو هيكون.
حازم مسح دmـ.ـو.عه: حاضر يا حج.
راح معه يصلي وهو راكع لله دmـ.ـو.عه نزلت علي اخرها وفضل يدعي لها.
خلص ورجع المستشفى وهو قلقان اوي عليها لاقي الدكتوره خارجه جري عليها: حصل لمراتي ايه يا دكتوره.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيلا.
سيلا بخـ.ـو.ف بيشـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه وبيبطبطب عليها بتحس بالامان بتشوف هو مين: ق قصي.
بص عليها بعدm فهم: انا عاصم.
سيلا صورة قصي اتمحت من علي وشه عاصم بعدت عنه بغضب: ازاي تتجرا وتقرب مني.
عاصم بهدؤء: سيلا انتي كنتي....
سيلا بزعيق مقاطعه: اخرس خالص ملكش اي حق تقرب مني لو خطوة حتي انا مرات اخوك تمم.
مشيت من قدmه وهو زعل وقعد علي الكرسي وبحـ.ـز.ن: ياريت قصي عايش والله كنت هبعد عنكم لانه انتي حبتيه وهو حبك بس كان لازم ارجع احميكي عشانه مش عشاني مش انتي الوحيدة يلي موجوعه علي مـ.ـو.ته انا مدmر من جويا قصي مكنش اخويا وبس كان اخويا وابويا وعوضني عن امي اشتغل وتعب وياما اتهان عشاني انا رجعت عشان اخد بالي منك لولا كده مكنتش هرجع تاني وهفضل مـ.ـيـ.ـت في نظركم انتي عشقتي قصي اكتر ما كنتي بتحبيني زمان يا سيلا .
دmعه نزلت وسط كلامه لنفسه مسحها وقام اخد نفس عميق وداخل الفيلا.
بقلم ميرا ابوالخير.
سوزي كانت بترقب الوضع وابتسمت بخبث: بقا كده اممم حلو اوي نتسلي.
( دا انا هعمل فيكي عما"يل يا سوزي الكلـ. ـب عشان جبت اخري معاكي مش انا الكاتبة بس هو''ريكي).
سيلا داخلت وقلبها بيدق وحست برعشه غريبه وقفت: قصي عايش قلبي بيقول انه عايش هستنى رجوعك يا قصي مستحيل تكون سبتني ارجعلي.
في قرية بسيطه.
راجـ.ـل كبير: جدع يا بني شيل بقا المحصول دا وديه الناحيه التانيه.
الشاب: حاضر يا ابا.
عتمان بابتسامة: يحضرلك الخير يا طيف يا بني.
جت امراءة عجوز باكل ليهم: خلصتوا ولا لسه.
طيف بمرح راح وباس ايديها: خمس دقايق بس ياما وهخلص اهو اقعدي انتي وابوي ارحتوا.
باست دmاغه: يخليك لينا يا بني.
راح عتمان و جميلة يقعدوا جميلة بحب: هيفضل معانا يا عتمان.
عتمان بحـ.ـز.ن: يوم مالقناه مرمي في الارض ووشه مليان كد"مـ.ـا.ت وسا"يح في د"مه قولت دا مـ.ـا.ت بس كان بيحارب المـ.ـو.ت.
جميله بخـ.ـو.ف: اوعا يا عتمان تقوله الحقيقه انه مش ابننا ابوس ايدك انا مصدقت ربنا عوضنا عن ابننا يلي مـ.ـا.ت .
عتمان بهدؤء: لازم يعرف يا جميله اكيد عنده عايلة واهل وابن ناس دا كان واضح من هدومه.
جميلة بدmـ.ـو.ع ورجاء: لو قولت له انا هقت"ل نفسي مش حمل يبعد عني.
عتمان سكت بحـ.ـز.ن وبص عليه بشفقه وحب: لو انا مش قولت له يا جميلة لما الذاكرة ترجع له هيعرف كل حاجه.
جميله بقلق وثقه: لا لا مش هيحصل حاجة.
جاه طيف: يلا عشان انا جعان اوي ياما.
بتديه الاكل بحب: خد يا قلب امك.
ابتسم طيف وهو بياكل منها.
( ملاحظة طيف هو نفسه قصي ايوا ايوا هو 💃🏻😂).
بقلم ميرا ابوالخير.
عند طه ضحك واتكلم بجدية: عشان انتي شبه حبيبتي الاولى كانت طلبة عندي وو...
سالي مقاطعه: ع عشان ايه!
بص لها تحت صدmتها.
طه بهدؤء: يلي هي انتي يا سماء مش بردو سماء ودلعك سالي.
سالي ضحكت: ايوا انا البـ.ـنت يلي كنت بتدرس لها زمان وسافرت ورجعت دكتوره ورجعتلك تاني.
مسك ايديها بحب: عارف حسيت اول م شوفت عينيكي.
اتكسفت وشـ.ـدت ايديها.
طه: يلا عشان اوصلك واطمن علي اختي.
سالي: اشطا.
قام ووصلها وراح عند سيلا.
سيلا راحت عليه حـ.ـضـ.ـنته وهو ابتسم: مالك يا حببتي.
بقلم ميرا ابوالخير
سيلا بـ.ـارتياح: هتصدقني لو قولتلك انه قصي عايش قلبي بيقولي كده.
طه باسف علي حال اخته: يا حبيبتي قصي مـ.ـا.ت.
سيلا برفض: لا ممتش قصي حبيبي عايش انا متاكدة.
طه بتهدئه: خلاص اهدي طيب تيجي نروح لدكتور.
سيلا بغضب: طه قصي عايش انا مش مـ.ـجـ.ـنو.نه.
طه بهدؤء: اعصابك تعبانه ارتاحي يا حبيبتي شويه.
سيلا عيطت وهو حـ.ـضـ.ـنها بحب اخوي: شششش اهدي فترة وهتعدي.
فضل يطبطب عليها بحب اخوي: هفضل اخوكي وابوكي يا سيلا وسندك.
سيلا نامت في حـ.ـضـ.ـنه وهو حطها علي السرير وخرج.
سيلا بنوم: قصي.
عند طيف.
كان قاعد حس بنغزة في قلبه وتلقائي ناداء باسمها: سيلا.
استغرب نفسه: ايه دا مين الاسم دا وليه حاسس بخـ.ـنـ.ـقه كده اوووف انا اقوم اجهز عشان انزل بكرا القاهرة ادور علي شغل.
( الحب رابط متين بين اتنين احساس الطرفين ببعض يكون من اقوى انواع الحب 🤍✨).
عاصم كان بيشتغل بتداخل سوزي وهي لابسه فستان مغر"ي وحاطه مكياج: عاصم.
عاصم بص ببرود: خير.
سوزي راحت قعدت جنبه بدلع: محتاجه حد معايا من بعد قصي.
عاصم بسخريه: لا والله قومي يا و*** اطلعي برا.
خافت من نبرته: ايه دا انت بتقول ايه.
عاصم شـ.ـدها من شعرها بغضب: العايبك القذ*رة دي مش عليا تمم واقسم بالله لو قربتي من سيلا تاني لهتشوفي وش عمرك ما شوفتيه برررااا زقها خرجت وكلها غضب: وحياة امي لوريكم.
جمال داخل بالكرسي.
عاصم بهدؤء: عامل ايه يا حج.
شاور له انه عايزه في موضوع قعد وقعدوا يتكلموا شويه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
حازم فرح انه هي والبيبي بخير وشكر ربنا وداخل بلهفه لاقها نايمه ماسك ايديها وباسها: الحمدلله الف حمد والف شكر يارب.
نهال بتعب بتفوق: ح حازم.
حازم: شششش ارتاحي يا حبيبتي.
حطت ايديها علي بطنها: ا بننا .
حازم باس دmاغها بحب: بخير يا روحي بخير.
نامت من التعب وهو قلع الكوتش وقميصه وبقي بالكات عشان الد"م وطلع جنبها ونام وخدها في حـ.ـضـ.ـنه.
بقلم ميرا ابوالخير.
تاني يوم.
طيف وصل القاهرة بعد اما وادع امه وابوه وجاه القاهرة وهو حاسس انه في حاجه بتربطه بي هنا: انا جت اشتغل بس عندي احساس اني جاي لحاجه تاني.
راكب الباص وراح شقه ايجار ونام بتعب من الطريق.
في القريه.
جميلة بدmـ.ـو.ع: ليه سابته يسافر ليههه لو شاف حد من اهله هناك هيفتكر كل حاجه.
عتمان بهدؤء: يلي عايزو ربنا هيكون هو اصر يروح يشتغل هناك.
جميلة بلطم: ابني دا كمان هيضيع مني.
بص عليها عتمان بشفقه.
عند سيلا.
بتقوم بنشاط وفرحه احساس جميل وبتاخد نفس عميق بسعادة : حاسه براحه يارب رجع قصي ليا يارب رجعه.
اخدت شاور ونزلت لاقت عاصم قاعد بص لها بحب بصت الناحيه التانيه: احم سيلا ممكن تيجي معايا نجيب شويه حاجات.
سيلا كانت هترفض وافقت: تمم.
بقلم ميرا ابوالخير
فرح انها وافقت وراحوا العربيه وساق وهي جنبه وباصه ناحيه الشباك.
شغل اغنيه رومانسيه سيلا افتكرت انه قصي كان بيغنيها ليها ابتسمت بفرح ( دا وجودك بيطمني خاليتي حياتي حياة).
عاصم بابتسامة: عاجبتك.
سيلا بابتسامة: جدا قصي بيغنيها لي تعرف لما يرجع هخليه يغنيها تاني.
عاصم اتصـ.ـد.م: يرجع منين.
سيلا بابتسامة: قصي ع فكرة عايش تمم.
عاصم بص بغموض وحـ.ـز.ن عليها وكمل طريقه.
ووقف قدm سوبر ماركت كبير وضخم: هنزل اجيب شويه حاجات حلوة ليكي اشطا.
سيلا: تمم.
في نفس اللحظه قصي او طيف كان نازل من العمارة يلي قدm السوبر ماركت وبيعدل التيشيرت بتاعه بص علي نفسه: يوووه مش معدول اعدله ازاي بقا بص لاقي عربيه سودة ابتسم: هروح اعدلها في المريا دي ويارب ميكونش حد فيها هتنفخ.
راح ناحيه العربيه يلي جواها سيلا وكانت باصه لسلسله هي عملتها فيها صورة قصي ومبتسمه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند رهف.
كانو في المول بيتفسحوا شويه.
رهف بطفولة: هيهيهيييي انا هروح اجيب جاتوة.
مصطفى جاله فون: طيب خمسه واحصلك.
رهف باس خده ومشيت ركبت الاسانسير داخل شابين معها وكانت هي وبـ.ـنت صغيرة.
الشاب 1 بهمس : حلوة المزة دي.
الشاب 2: اويي فورتيكة.
رهف اخدت بالها منهم وبصت بتـ.ـو.تر وخـ.ـو.ف قدmها.
الشاب غمز لصاحبه و عمل نفسه هيقع مسك في االدريس بتاع رهف قطعه وووو....
بقلم ميرا ابوالخير.
سوزي فكرت في خطه تبعد بيها سيلا عن طريقها خالص وتلبسها جر"يمه قت"ل ابتسمت بشر.
الشخص داخل المستشفى ومسك منديل وفيه منوم عشان يقدر يخـ.ـطـ.ـف نهال زي ما ام حازم امرته.
↚
الشاب غمز لصاحبه و عمل نفسه هيقع مسك في الدريس بتاع رهف قطعه من الضهر ضهرها بان خالص والشابان ابتسموا بخبث وفضلوا يبصوا نظرات قذ"رة وهي صرخت ورجعت لورا في الاسانسير تدري ضهرها: انت ازاي تعمل كده يا قليل الادب يا حيو"ان.
الشاب ببرود وخبث: الله كنت هقع ياقمر عندي فوبيا معلش.
غمز ليها والبـ.ـنت الصغيرة راحت عند رهف بخـ.ـو.ف.
الشاب التاني بمكر: مـ.ـا.تيجي نتسلى شويه يا مزة واحنا كده.
رهف بغضب: اقسم بالله لو حد قرب لي لهطلب البوليس يا زبا"لة انت وهو.
لسه هيتكلموا باب الاسانسير اتفتح والناس ظهرت خرجوا وهما بيضحكوا بمكر ورهف لاقت مصطفى وقف بعيد شويه مستنايها قدm الاسانسير جريت عليه بخـ.ـو.ف.
مصطفى بعدm فهم: في... بيشوف لاقي ضهرها باين قلع الجاكت ولابسه ليها.
رهف بدmـ.ـو.ع: م مفيش الدريس ا اتقطع لوحده.
مصطفى بشك: امم تمم يلا نروح.
ابتسمت بخـ.ـو.ف وتـ.ـو.تر.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيلا.
راح ناحيه العربيه يلي جواها سيلا وكانت باصه لسلسله هي عملتها فيها صورة قصي ومبتسمه قصي وقف في المريا وكانت جنبها وبيعدل التيشرت سيلا حست بقلبها انه بيدق بسرعه بصت لاقت يلي وقف في المريا اتصـ.ـد.مت: ق قصي.
كان طيف خلص وبيلف عشان يمشي وسيلا دmعه نزلت منها بفرح وبتحاول تنزل الباب مقفول وبتنادي عليه والازاز كاتم الصوت.
طيف كان ماشي وقف حاس انه في حاجه بيبص وراه وسيلا بتنادي وبتخبط علي الازاز: قصيييييييييي.
طيف باستغراب: هو انا اتجننت ولا ايه.
سيلا بصت و داست علي الدركسيون زمر طيف بص علي العربيه: دا في حد في العربيه.
مشي بسرعه وعاصم جاه وفتح العربيه سيلا نزلت منها بسرعة وعاصم استغرب: سيلاا سيلاا رايحه فين.
بقلم ميرا ابوالخير
سيلا طلعت تجري ودmـ.ـو.عها نازلة بفرح احساسها صح وبتدور عليه: قصييييييييييييي.
عاصم راح عليها: سيلا اهدي قصي ما..
سيلا بصت له بغضب: متقولهااش قصي عايش واللهي عايش انا شوفته دلوقتي كان موجود قصييييي.
طلعت تجري في نفس الطريق يلي مشي فيه طيف ملاقتهوش وعاصم كان بيحري وراها.
سيلا بدmـ.ـو.ع ومسكت السلسلة: روحت فين تاني ياقصي.
قعدت علي الارض ودmـ.ـو.عها نازلة وعاصم جاه مسك ايديها وبيقومها وبيطبطب عليها.
خرج قصي من السوبر ماركت وشاف المنظر بس من الضهر ابتسم: الظاهر انهم بيحبوا بعض ومتجوزين.
ابتسم وكمل طريقه ومشي.
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد شويه سيلا كانت فرحانه انه اخيرا قصي طلع عايش وهما غلط وهي صح.
عاصم مشفق علي حالها وطلب طه: سيلا.
سيلا كانت مبتسمه: نعم.
طه بحمحمه: طلبنا ليكي دكتور نفسي عشان حالتك.
سيلا بصدmة: حالتي ايههه ليه مش مصدقين انه قصي عايش وشوفته بعيني قلبي مكدبش وعيني شافته يا طه صدقني انا مش مـ.ـجـ.ـنو.نه.
طه بحـ.ـز.ن: قصي مـ.ـا.ت واندفن فوقي بقا.
سيلا بغضب: لو قولت الجملة دي تاني انسى اني اختك انا هطلع اغير واروح اشوفه في نفس المكان وادور عليه تمم.
عاصم بهدؤء: طب شوفي الدكتور وبعدين روحي.
سيلا: لا مش هشوف حد.
طلعت اوضتها تحت انظار الحـ.ـز.ن وانظار الخبث: كده سيلا قدm الكل مـ.ـجـ.ـنو.نه رسمي هههه مسكينه.
بقلم ميرا ابوالخير.
رجع طيف شقته بعد اما تعب من التدوير علي الشغل ولاقي اخيرا في شركه ما.
طيف بتعب: اوووف اقوم اخد دوش بقا وارتاح وبكرا اروح الشغل.
قام اخد دوش وكل ولاقي الباب بيخبط بينشف شعره ورايح يفتح ووو....
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
داخل يشوف نهال وكان معه اكل ملقهاش خبط علي الحمام مفيش رد: نهال يا حبيبتي.
لارد.
حازم خرج: فين المدام يلي كانت هنا.
التمرجي: معرفش كنت سايبها هنا لحد اما ارجع بالعلاج.
حازم مسكه من رقبته: بتقووول ايههه مراتي فينننننن يا ولااااد 🐕.
التمرجي والناس اتلمت: م معرفش والله.
الناس سلكت بينهم وهو سابه بغضب.
حازم: هطربق المستشفى لو مراتي مظهرتشششش.
بقلم ميرا ابوالخير
الدكتور: طب تعالي ندور في كاميرات المرقبه.
حازم بغضب راح معه بس جاله فون.
حازم: الو.
نهال بصراخ: الحقني ياحاززممم.
حازم بخضه: نهال نهااال.
الشخص سحب منها الفون بخبث: مراتك معايا هتعمل يلي هقولك عليه هسيبهالك مش هتعمل تترحم عليها هي وابنك.
حازم بغضب: انت مين يا بن *****.
الشخص بضحك: تؤ تؤ كده غلط هتروح زي الشاطر تتنازل علي القضيه بتاعت امك وتخرجها.
حازم بصدmه: امي هي يلي بعتتك.
الشخص ببرود: نفذ.. قفل في وشه وحازم اتعصب علي اخره وقعد يفكر في حل ما.
عند نهال.
الشخص بص عليها وهي قاعدة بتترعش بخـ.ـو.ف وماسكه بطنها: ت عـ.ـر.في انه حمـ.ـا.تك طلبت مني حاجه حلوه اوووي ليكي.
نهال بصدmه: ا ايه.
الشخص بخبث: ههههه هت عـ.ـر.في بعدين.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند طيف.
فتح الباب لاقي بـ.ـنت جميلة اوي قدmه وقفت بصدmه وحـ.ـضـ.ـنته: قصي حبيبي انا كنت متاكدة انك عايش.
طيف بأستغراب زقها: انتي مين يا انسه.
سيلا بدmـ.ـو.ع: بتزقني يا قصي انا سيلا مراتك حبيبتك.
طيف حس بو.جـ.ـع في دmاغه بس اتجاهل الامر: افنـ.ـد.م مرات مين انا طيف مسعد وكمان مش من هنا ولا متجوز.
سيلا: لا انت قصي جوزي وحبيبي بص حتي دي صورتك معايا وو...
مسك الصور ورمها: عادي فوتشوب اطلعي برا.
سيلا بصدmة: قصي انت بجد مش فاكرني ولا عارف انا مين.
طيف ببرود: لا اسمي طيف قولت ومعرفكيش تمم.
قفل الباب في وشها وهي اتصـ.ـد.مت وخبطت وهو تجاهل ومسك دmاغه: ام الصداع دا اووف ولسه ياما هقابل اشكال غير دي.
سيلا بتخبط بدmـ.ـو.ع: قصي افتح والنبي انا مراتك حبيبتك مش همشي غير لما تسمعني.
طيف من جوا: اتزنبي بقا.
راح ينام وسبها عاملة تخبطت قعدت قدm الباب بحـ.ـز.ن: لا انت قصي مش طيف قلبي بيقولي كده.
بقلم ميرا ابوالخير.
فضلت قاعدة ودmـ.ـو.عها نازلة لحد تاني يوم.
طيف بيقول وبيعمل شويه تمارينات وبياخد دوش ويجهز عشان يروح الشغل بيفتح بيلاقيها نايمه قدm الباب بيتصدm: يا نهار اسود انتي يا انسة.
سيلا لارد.
بيهز وشها لارد اتخض وشالها داخلها جوا وحطها علي الكنبه بخـ.ـو.ف وجـ.ـسمها كان متلج: يارب اعمل ايه دلوقتي.
سيلا بهلوسه: قصي انا سيلا حبيبتك.
طيف مسك ايديها وبص بخـ.ـو.ف علي وشها وقلبه دق: سيلا فووقي يا انسه ياسيلاااا.
جاب برفان وبدء يفوقها.
سيلا بتعب بتفتح بتلاقيها مركز في ملامحها بتبتسم: قصي.
طيف بابتسامة: قصدك طيف بصي يا انسه لنا مش عارف حصل ايه بس كل يلي اقدر اقوله لك انا مش قصي ودي بطاقتي وكل اوراقي تمم يمكن شبه حبيبك بس مش هو.
سيلا رمت الورق: مهما تعمل انت قصي حبيبي.
طيف بابتسامة: ياستي والله مش هو الطم.
سيلا طلعت له قسيمه الجواز وصور ليهم ورمتها في وشه بتحدي.
سيلا قامت بتحدي: اسمع يا اسمك ايه انت جوزي وحبيبي وزي ما عملت زمان عشان تكسب حبي وقلبي انا مش هستسلم لحد اما ارجعك ليا يا قصيلو.. رمت بوسه في الهواء وخرجت وهو استغراب: مـ.ـجـ.ـنو.نه دي.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند مصطفى.
كان اخد رهف في حـ.ـضـ.ـنه ومستني اصحابه: رهوف اجهزي هما طالعين.
رهف: اشطا ياحبيبي.
قامت جهزت ومصطفي فتح ليهم الباب وداخلوا.
رهف داخلت بالضيافه اتصـ.ـد.مت هما نفسهم العصير وقع من ايديها بصدmه بصوا خافوا لتكون قالت لمصطفي ع حاجه.
مصطفى راح عليها: حصل خير.
رهف بخـ.ـو.ف وبصت لهم: م معلش.
مصطفى ابتسم وقعدها وراح يلم الازاز واخده المطبخ.
الشاب١: طلعتي مـ.ـر.اته بس ت عـ.ـر.في طلع مختار وتكه.
الشاب2: اومال قشطه كده.
رهف بخـ.ـو.ف: يا تحترموا نفسكم ياتطلعوا برا.
الشاب لاحظ قدوم مصطفى: لا طبعاا اي قلة الادب دي يلا يا بني.
رهف استغربت ومصطفي: في ايه يا جماعه.
الشاب1: مفيش.
الشاب2بخبث: مراتك بتعر"ض نفسها علينا دي اخرة اختيارك.
رهف بغضب: والله محصلش هما يلي اتحر"شوا بيا في الاسانسير يا مصطفى.
مصطفى قرب منها بغضب وو...
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم اتنازل عن القضيه وامه خرجت وبصت له بانتصار ومشيت.
حازم كان وراها والبوليس متنكرين كمان.
عند الشخص.
بيداخل ومعه ست وبـ.ـنت صغيرة شكلهم فظيع: ايه دا.
الشخص بخبث: دا طلب حمـ.ـا.تك نعملك عملية اجها"ض.
حوطت بطنها بخـ.ـو.ف وصدmه: ايههه انتو بتقولوا ايههه.
الشخص قرب وشـ.ـدها ورمها علي السرير وربطها بعن'ف: يلا يا سعديه ابدي العملية.
سعدية بقرف: يلا.
قربت منها ونهال بتصوت وفجاءة.........
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي او طيف راح الشغل ولاقي الموظفين واتعرف علي شوية منهم ولاقي شاب: تعرف انهم بيقولو في شركه المغربي جروب المنافسه لشركتنا دي انه مرات المدير القديم الله يرحمه مزة اووي.
طيف ببرود: اشتغل ملناش دعوة بشركه غيرنا.
الشخص بخبث: بص حتي عليها.
طيف بعدm فهم: مين هي.
الشخص طلع صورتها من علي الجرايد واتصـ.ـد.م نفس البـ.ـنت: دي سيلا.
الشخص: تعرفها يابن المحظوظه متظبط معا...
قبل اما يكمل كلامه انهال عليه ضر"ب والناس اتجمتعت وبعدتهم عن بعض خرج بغضب من الشركه.
بقلم ميرا ابوالخير
عند عاصم ابتسم هو وطه وجمال وسوزي علي اخرها منهم طلعت الاوضه بغضب.
سيلا بتداخل الفيلا فرحانه وبتغني بتتصدm من يلي قدmها عاصم. وطه وجمال وماذؤن.
سيلا بعدm فهم: هو في ايه.
عاصم راح ومسك ايديها وقعدها وهي مش فاهمه حاجه.
بقلم ميرا ابوالخير
عاصم: انا اتفقت مع بابا اكمل يلي معرفتش اعمله وكمان عشان حالتك دي يا سيلا .
جمال دmـ.ـو.عه نزلت.
سيلا بعدm فهم: افنـ.ـد.م تكمل ايه.
عاصم بابتسامة: اتجوزت يا حبيبتي مش انتي كنتي بتحبيني وقصي خلاص مـ.ـا.ت وانتي مش مقتنعه ودا هو الحل .
سيلا بصدmه هتتكلم قاطعهم صوت.
: بس دا مينفعش حد يتجوز واحدة متجوزة وكمان مرات اخوه بردو يا عاصم بيه.
بصوا كلهم ناحيه الصوت بصدmه.
الكل بصوت واحد بصدmه وووو.....
↚
: بس دا مينفعش حد يتجوز واحدة متجوزة وكمان مرات اخوه بردو يا عاصم بيه.
بصوا كلهم ناحيه الصوت بصدmه.
: بقا عايز تتجوز مراتي يلي اسمك اخويا وتكتب عليها كمان.
الكل بصدmه وسوزي كانت نازلة اتشلت: ق قصي.
داخل بهيبته ووقف جنب سيلا تحت صدmة الكل وفرحه سيلا: مفيش حمدلله علي السلامه.
عاصم جري حـ.ـضـ.ـنه: ا ازاي وحشااااني اووي.
قصي بهدؤء حـ.ـضـ.ـنه: هقولكم كل حاجه بعديت عايز ارتاح.
سيلا بلهفه: تعالى اوضتنا يا حبيبي.
قصي ابتسم بجمود: تمم.
بص علي جمال باصه طويلة واتنهد ومشي مع سيلا.
سوزي برعـ.ـب وهو وقف قدmها: انت لسه عايش.
قصي لارد.
سيلا ابتسمت واخدته الاوضة واول ما داخل رمي الجاكت بقرف: اسمعي يا بت انتي انا طيف تمم جيت ونفذت يلي طلبتيه وكده خلصنا حلي عن دmاغي بقا.
سيلا بابتسامة: يعني بردو مش فاكرني ولا فاكر اهلك يا قصي.
طيف بتافف: ام الزفت بقااا قولتلك طيف تمم.
سيلا بحـ.ـز.ن: تمم بس مش هينفع تمشي هيجوزوني عاصم وانا بحبك انت.
قلبه دق بس تجاهل الامر وبص برفع حاجب: افنـ.ـد.م.
سيلا بحـ.ـز.ن: خلاص اسفه بس فترة صغيرة وانا هقولهم الحقيقه ممكن.
طيف ببرود: لا انا ماشي.
مسكت ايده بدmـ.ـو.ع لامعه اثرت فيه: هعمل كل يلي تطلبه ارجوك.
طيف بزهق: خلااااص موافق.
ابتسمت بحب وهو بص الناحيه التانيه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند رهف ومصطفي.
الشاب2بخبث: مراتك بتعر"ض نفسها علينا دي اخرة اختيارك.
رهف بغضب: والله محصلش هما يلي اتحر"شوا بيا في الاسانسير يا مصطفى.
مصطفى قرب منها بغضب وشـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه: مصدقك يا حبيبتي اطلعوووا برااا.
الشباب بصوا لبعض بغضب وخرجوا.
رهف بدmـ.ـو.ع: اسفه عشان خبيت عنك بس خـ.ـو.فت.
باس دmاغها بحب: حد يخاف وحبيبه معه بردو.
رهف ضحكت بكسوف.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سوزي كانت خلاص هتولع: اعااا عايششش بعد كل يلي عملته عايش لو يعرف اني السبب في يلي حصل هيعمل ايههه لازم اتصرف وبسرعه معاهم.
طلعت فونها: نفذ.
المجهول: اؤمرك.
سوزي بشر: وحياة امكم محدش هينجئ مني النهارده.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند نهال.
الشخص بعن'ف: يلا يا سعديه ابدي العملية.
سعدية بقرف: يلا.
قربت منها ونهال بتصوت علي اخريها.
حازم كان ورا امه وقلبه بياكله علي نهال والظابط كلمه: كله تماما متقلقش.
بعد شوية وصلوا لمكان ما.
امه نزلت وبتداخل وحازم نزل وراها وفي راجـ.ـل كان وراه ولسه هيضـ.ـر.به حازم بحركه ذكيه وقعه علي الارض.
والبوليس جاه واخده.
ام حازم لسه بتفتح الباب البوليس بيمسكها: ايه دا في ايهه.
حازم بغضب بعدها عن الباب وداخل اتصـ.ـد.م صدmة عمره نهال فاقدة الواعي وشبه عا"ريه ووو.....
بقلم ميرا ابوالخير.
عند طيف.
طيف كان بيتفرج علي الصور وصور سيلا بابتسامه.
سيلا بحب: دي انت اقصد قصي جوزي.
طيف بابتسامة: شبهي اوي فعلا عندك حق تقولي انا.
سيلا طلعت هدية قصي كان جيبها لها: بص دي عبـ.ـارة عن ازازة فيها ورقه مكتوب فيها بحبك بردو من قصي.
اخدها منها بابتسامة.
سيلا بدوخه: هقوم اجيب حاجه اكلها لانه حاسه بدوخه شويه.
طيف بقلق: تحبي تاكلي ايه طيب.
سيلا ابتسمت: شوكولاته ممكن.
نزل يجيب الشوكولاتة لها بابتسامة.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سالي.
طه بغضب: مانتي لو محترمه مكنوش يعاكسوكي.
سالي بدmـ.ـو.ع: تسلم بجد.
قامت وقلعت له الدبلة بحـ.ـز.ن: انا محترمه غـ.ـصـ.ـب عن اي حد تمم مش عشان جيت لاقيت اتنين بيعاكسوني تعمل كده بجد مش عارفه اشكرك ازاي.
طه بهدؤء: سالي انا اتعصبت بس.
سالي بكـ.ـسرة: عن اذنك شوفلك واحدة محترمه في نظرك.
سابته ومشيت بحـ.ـز.ن وهو زعل اوي من نفسه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند عاصم كان فرحان انه قصي عايش بس قلبه و.جـ.ـعه عشان حبه لسيلا.
قام راح الشركه عشان يشتغل فيها شويه يمكن ينسى حبه لها.
عاصم راح الشركه بتاعته وساب ابوه في البيت وسوزي ابتسمت بشر: بدء العد.
في اوضه طيف وسيلا.
سيلا كانت بتاكل شوكولاته وهو قاعد بزهق من عمايلها طلع فونه وعمل مكالمه: ايه يا حبيبي لا قربت اخلص تمم.
قفل وهي الشرارة بتطلع من عينها: كنت بتكلم مين.
طيف ببرود: ميخصكيش.
سيلا زعلت وقامت نزلت الجنينه بحـ.ـز.ن ودmـ.ـو.عها نازلت: معقول ميكونش هو قصي معقول يكون حبيبي مـ.ـا.ت لا قلبي بيقولي انه هو قصي حبيبي يارب دلني يارب.
طيف نزل عشان حس انه عايز يصالحها بص لاقها بتعيط زعل من نفسه قرر يروح يجيب لها ورد عشان يصالحها خرج وسابها.
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد ساعتين سيلا كانت قامت ولاقت حاجه غريبه عربيات بوليس.
عند سيلا كانت داخله الفيلا لاقت البوليس متجمع وجمال علي الارض سا"يح في د*مه.
البوليس: مطلوب القبض عليكي بتهمة قت'ل جمال المغربي حما حضرتك.
سيلا بصدmة: ايهههه محصلش عمييي.
سوزي بخبث: ايوا خدوها من هنا دي مـ.ـجـ.ـنو.نه وانا شوفتها وهي بتزوقه واسالوا الخدm.
البوليس قرب منها وهي بترجع بخـ.ـو.ف لورا وو......
↚
حازم بغضب بعدها عن الباب وكـ.ـسر وداخل اتصـ.ـد.م صدmة عمره نهال فاقدة الواعي وشبه عا"ريه وعلي السرير مربوطه وفي وليه ماسكه سكـ. ـينه ومعها شخص زاد غضبه.
جري حازم بسرعة زق الولية ومسك الشخص وفضل يضر"ب فيه والبوليس مسكهم.
حازم قلع الجاكت وغطى نهال و الظباط اخدوا امه: مش هسيبككك يا حاااازم هتشووووف ايام سووودددة عشان الو*** يلي انت اتجوزتهاااا هنـ.ـد.مك اوووي.
حازم طلع مسدسه بعد اما فك نهال وصوبه عليها: انتي ايهههه كتلة شر ماشيه مش هسمحلك تكمليييي مش هسمحلكك.
ايد مسكته بضعف: ل لا ي يا حازم ك كفاية...
بقلم ميرا ابوالخير
حازم بلهفه: نهال حبيبتي .
ام حازم العسكري هيحط الكلابشات في ايديها لاقت عصايا تخينه مسكتها وضر"بته جـ.ـا.مد ولسه هتجري رجليها مسكت في سلك مرمي كهر"باء مقطو"ع وفيه كهر"باء اشتغلت فضلت تتكهر"باء ومحدش عارف يوقف الكهر"باء دي لحد اما الد"م خرج من بو"قها ووقعت ميـ. ـته.
نهال شهقت من الخضه والمنظر وفقدت الوعي حازم دmعه نزلت منه شال نهال وخرج.
بقلم ميرا ابوالخير.
( لولولييييي لوليييييي عقبال السلعوة يارب 😂😂😂 احم نرجع للروايه)
عند سيلا.
البوليس: مطلوب القبض عليكي بتهمة قت'ل جمال المغربي حما حضرتك.
سيلا بصدmة: ايهههه محصلش عمييي.
سوزي بخبث: ايوا خدوها من هنا دي مـ.ـجـ.ـنو.نه وانا شوفتها وهي بتزوقه واسالوا الخدm.
البوليس قرب منها وهي بترجع بخـ.ـو.ف لورا بخـ.ـو.ف خبطت في صدر حد.
سيلا بدmـ.ـو.ع ولهفه: قصي.
طيف بص عليها بعدm فهم وشـ.ـدها ورا ضهره وقال بكل برود: افنـ.ـد.م في ايه.
الظابط باحترام: المدام قت"لت جمال ب...
طيف ببرود: مامتش عايش جمال بيه الاسعاف جايه تاخده يلي المفروض تكون انت طلبتها ازاي تتجرا وتداخل بيتي بدون اذني وتكلم مراتي بالشكل دا.
الظابط بخـ.ـو.ف لانه عارف مين هو قصي المغربي: يا باشا انا ظابط والادلة كلها ضد مراتك ودا ابو حضرتك اظن يعني.
الاسعاف جت بسرعه وخدت جمال.
سيلا مسكت في كتف طيف بشـ.ـدة وخـ.ـو.ف بص علي عيونها كانه بيطمنها: مراتي مش هتتحرك من هنا.
الظابط بتحدي: للاسف لازم هاتوها.
سيلا شـ.ـدته من التيشرت: لا يا قصي انا معملتش حاجه متسبنيش.
طيف بغرور: مش هتتحرك قولت.
العساكر قربوا وهي داخلت حـ.ـضـ.ـن قصي وبتترعش.
شـ.ـدوها منه وهو غضب ولسه هيضر"بهم ايد مسكته: ايههه حبها عماك دي حاولت تقت'ل ابونا انت فاهم.
طيف بغضب: محدش هياخدهااا سيلا متعملش كده ودا كله كددب.
عاصم بغضب اعمى وبص علي سيلا: خدوها.
حطوا في ايديها الكلابشات وطيف جري عليها وهيمنعهم بو"كس وقعه الارض.
سيلا بخضه: قصيييي.
عاصم بغضب ودmـ.ـو.ع: فوووق بقااااا دي كانت هتقت"ل كل حاجه حصلت بسببها هيييي.
طيف قام و رد له الضر"به والاخين نزلوا ضر*ب في بعض والبوليس اخد سيلا وعاصم مسك طيف عشان مش يلحقها.
سوزي كانت وقفه وبتاكل فروالة فوق وبتتفرج عليهم: تؤ تؤ مساكين يعيني.
بقلم ميرا ابوالخير.
عاصم بغضب مسك طيف من التيشرت: مش هتروح في مكان سبها هي السبب.
طيف زقه بغضب اكبر: لو مراتي حصلها حاجه انا مش هر"حم حد.
خرج مسرعا وراهم وعاصم بص له بغضب وخرج هو كمان.
بقلم ميرا ابوالخير.
وصلوا للقسم وداخلو المكتب.
الظابط ببرود: كنتي عايزة تقت'ليه ليه.
سيلا بدmـ.ـو.ع: والله معملتش حاجه.
الظابط قام ببرود: بقا كده انا هعرف ازاي اخليكي تعترفي.
: بس دا مش الاتفاق.
بص ناحيه الباب لاقي طيف وسيلا مسحت دmـ.ـو.عه واتقلبت لابتسامه قفلوا الباب وضحكوا: اقنعتك صح.
طيف بضحك: اوي الصراحه.
عاصم بيداخل: وانا اقتنعت الصراحه.
سيلا بحـ.ـز.ن وكـ.ـسرة: عمي حصله ايه.
طيف بهدؤء: متخافيش هنتطمن عليه دلوقتي.
عاصم اخد طيف بالحـ.ـضـ.ـن: متزعلش دا حسب الخطه.
فللاااااااااااش باااااااااااااككككككك.
طيف كان نازل وراء سيلا عشان يصالحها سمع سوزي بتكلم حد وبتتفق معه انه يقت"ل حد بس موافقش وقررت هي يلي تعمل كده طيف رجع الاوضه تاني وهو مش عارف يعمل ايه المفروض انه بيمثل انه قصي عشان سيلا بس في حد في خطر اتصل علي عاصم وقص ما حدث.
عاصم: انا هتصرف وهكلم واحد ظابط اعرفه يمثل معانا.
طيف: تمم وانا هقول لسيلا.
طيف بص لسيلا من البلكونه ورمي عليها وردة بصت باستغراب شور لها تيجي بس وهي بتتسحب استغرابت داخلت وطلعت زي ما هو طلب وقالها علي يلي سمعه.
سيلا بزعر: طب هتقت'ل مين.
طيف: معرفش.
سيلا دmعه نزلت منها وطيف بص بهدؤء وقالت: ليه بتساعدني وانت مش قصي الحقيقي.
طيف ببرود: عشان راجـ.ـل اه هقولك تعملي ايه بالظبط.
سيلا زعلت وبصت بهدؤء: تمم معاك.
باااااااااااااااااااككككككك.
بقلم ميرا ابوالخير.
الظابط: الكل عارف انه سيلا يلي عملت كده واحنا لازم نحميها باي شكل.
عاصم لطيف: فعلا والظباط التانيين لما يحققوا هيحصل ايه.
طيف بص علي سيلا بذكاء: هقولكم بس بعدين لازم كل حاجه تمشي رسمي عشان سوزي تقع في الفخ.
الكل: تمم.
خرج عاصم من الشباك لانه كل حاجه مترقبه من سوزي وطمن سيلا .
الظابط: هسيبكم شويه.
طيف ابتسم بس.
سيلا كانت قاعدة بحـ.ـز.ن ودmـ.ـو.عها نازلة بص لها بلهفه وخـ.ـو.ف: مالك انتي كويسه.
سيلا بصت له وحـ.ـضـ.ـنته اوي: عمي اتا"ذي بسببي و حبيبي راح مني انا مش عارفه ليه كل دا بيحصل.
طيف بعدها عنه ضحكت بالم وقعد جنبها: مدام سيلا انا هساعدك في سوزي لكن بعد كده.
قاطعته بقب'لة اتصـ.ـد.م وو...
بقلم ميرا ابوالخير.
في المستشفى.
عاصم كان زعلان اوي علي ابوه انه حصله كل دا وداخل غيبوبه.
الدكتور: لازم يفضل تحت الملاحظه.
عاصم هز راسه بتمم.
عاصم امر رجـ.ـالته يفضلوا حراسه علي ابوه لانه اكيد سوزي هتفكر تعمله حاجه.
عند طه.
سالي كانت طالعه النبطشيه بتاعتها لاقت السقف بينزل ورد والارض مفروشه بلونات عليها لاف يووو وظهر وسطها طه وهو لابس مريـ.ـض اتخضت: ايه دا في ايه.
طه بحب: ارجعي لي وانا مش هزعلك تاني.
سالي بتجس دmاغه: طب مالك لابس كده ليه.
طه بحب: عشان انتي دكتورتي وانا مريـ.ـضك.
سالي ضحكت بدmـ.ـو.ع فرح وهو شالها ولف بيها: حقك عليا اسف يا نور عيني.
سالي بضحك: ماشي ياعم.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيلا كانت بتبو"س طيف وهو معرفش يمنعها وكان مصدوم.
بعدت عنه: انت قصي يا طيف صدقني.
طيف بهدؤء: لا يا سيلا انا مش قصي انا طيف انا مجرد شبيه لجوزك وياريت يلي حصل دا مـ.ـيـ.ـتكررش تاني.
قام خرج وهي ابتسمت: قصي والله قصي.
خرج برا وقلب ملامحه للغضب لانه رجـ.ـا.لة سوزي موجوده وداخل الظابط ومعه العسكري.
سيلا بصت علي الظابط بصدmة: انت مين.
الظابط ببرود: انا يلي هعلمك الادب.
سيلا بلعت ريقها بخـ.ـو.ف مش دا صاحبهم دا حد شكله يخـ.ـو.ف اوي.
بقلم ميرا ابوالخير.
بتداخل المستشفى لابساه ممرضه وبتداخل الاوضه وبتبص عليه بخبث: تؤ تر عمي المشلول كنت هريحك لو مت بس للاسف الوقعه كانت قريبه مش مـ.ـو.تتك.
قلعت الكمامه وقعدت قدmه وبتبص بخبث: بم انك مـ.ـيـ.ـت مـ.ـيـ.ـت فانا حابه اعترفلك بحاجه انا يلي حاولت اقت'ل قصي وفجر"ت العربيه وانا بردو يلي كنت هقت'لها والبسها في سيلا عشان تبعد عن طريقي وتعرف كمان كل حاجه حصلت لسيلا وقصي انا سببها وانا كمان يلي و"لعت في الفيلا يوم كتب كتاب سيلا وعاصم تؤ تؤ يا حـ.ـر.ام تعرف يا عمي انا حامل من الباشا كمان ومراد دا مش ابن قصي لانه اصلت مقر"بش مني زمان ههههه انا يلي وهمته للاسف وهو صدق لانه نسو"انجي بس كل مرة خطتي تبوظ بسبب سيلا عشان كده انا حضرت لها حاجه دلوقتي العقل مـ.ـيـ.ـتخيلهاش هههههه تتوقع ايهه بقا هههههه هقولك انا دافعت ر"شوة يداخلوا سيا حجز الرجا"لة مش الستا"ت تؤ تؤ المسكينه ياترا ايه هيحصلها وحبيب القلب مش هيعرف يلاحقها لانه رجـ.ـالتي هيخلـ. ـصوا عليه دلوقتي.
سوزي قامت بابتسامة شر وقربت من الجهاز وووو.....
بقلم ميرا ابوالخير.
عند عاصم.
عاصم كان رايح الفيلة يدور في الكاميرات لاقها متعطلة غضب علي اخره نزل عشان يشوف في ايه لاقي رسالة فتحها بصدmه ( المخزن بيتحر*ق بكل البضاعه).
عاصم طلع يجري بسرعه ناحيه المصنع وبيوصل هناك وبنصدm صدmة عمره انه...........
عند طيف كان خارج من القسم يعمل حاجه مش لاقي في العربية بنزين قرر ياخد تاكس ركب تاكس بس وقف لاقي شجرة وقعه السواق: الله مانا كنت لسه هنا معلش يابني هنرجع تاني.
طيف حس انه قلبه في حاجه هتحصل: تمم.
لسه هيرجع لاقي يلي بيتهجـ. ـموا عليهم.
طيف نزل بغضب: انتو مين ياولاد 🐕.
الرجـ.ـا.لة ضـ.ـر.بت السواق في نص ر"اسه قت"لته.
احدهم: جايين ناخد ر*وحك.
طيف هما حصروه وكانو كتير ومعاهم سلا"ح ووو......
عند سيلا الظابط امر انها تروح الحجز وهي مش فاهمه راحوا فين عاصم وطيف والخـ.ـو.ف خلاص.
العسكري زقها في الحجز: خشيييي بلا قرف اشكال و****.
سيلا الدنيا ضلمه زمش شايفه بس في ضوء لاقت صدmة عمرها: ا انا فين.
احد المسجونين: اوووبا دا جابوا لينا بـ.ـنت اهي ومزة كمان.
سيلا بخضه وزعر: انا في سـ.ـجـ.ـن الر"جالة لاااا قربوا منها .
سيلا لاقت في الباب احد اخر بنظرات و"قحه: شكلهم حسوا بينا وقالو يجيبوا لنا مزة نتسلى بيها.
بقلم ميرا ابوالخير
سيلا بتزعق وتخبط: افتحوووواااا خرجوني من هناااااااااااا.
واحد منهم قرب عليها وهي بتهد"يد: ابعد عني احسنلك ابعدددد.
المسجو"ن ضحك بمكر وبص للمسا"جين وفجاءة مسكها وزقها قدmهم كلهم تحت نظرتهم: اي رايكم في المزة دي هنتسلى عليها كلنا النهارده.
سيلا بصت لهم بزعر وخـ.ـو.ف وووو..... لاااااااااااااااااااااااااا......
↚
سيلا بتزعق وتخبط وخـ.ـو.ف: افتحوووواااا خرجوني من هناااااااااااا دا سـ.ـجـ.ـن الر"جالةةةةةة.
واحد زقها علي الارض وشـ.ـدها من التيشرت قطعه من فوق بقت تدري بايديها واخر بخبث شـ.ـدها من شعرها وبص علي شفايفها: النهاردة السـ.ـجـ.ـن بالر"جالة دي هيتسلوا عليكي.
شـ.ـدها وبيحاول يقب'لها بو"حشية وقرف وهي بتصوت وتضر"ب بايديها وتصرخ:لااااااا ابعدددووااا عنييييييي.
اخر زق يلي مسكها واخد سيلا منه وبيحاول يقرب منها و فضل الكل يتخانق عليها لحد م وقعت تحت رجل حد ما كان قاعد علي جنب بصت كان الضوء قليل قام وقف اتصـ.ـد.مت صدmة عمره: ا الباشا.
الباشا بص عليها وبص علي المسا''جين....
بقلم ميرا ابوالخير.
عند طيف.
احدهم: جايين ناخد ر*وحك.
طيف هما حصروه وكانو كتير ومعاهم سلا"ح طيف شمر ايده: وروني كده.
بيرفع المسد"س طيف افتكر حاجه مشوشه شـ.ـده منه ببراعه وحد جاي من وراه ولسه هيضـ.ـر.ب طيف علي دmاغه ايد مسكته وضر"بته بالروسيه.
طيف بص عليه: جيت في وقتك.
عاصم راح ووقف في ضهره: كل دا حوار معمول علينا لازم نلحق سيلا.
طيف بغضب والر"جالة: مو"توا الاتنين دووول.
عاصم بص بطرف عينه لطيف وطيف فهمه والاتنين نزلوا ضر"ب علي الر"جالة وقعوهم الارض ماعدا واحد منهم ضخم شبه الجبل طيف بيضر"به زقه وقعه علي الارض عاصم رايح يضـ.ـر.به رقده جنب طيف: اااه بن ال *** بيوكلووا ايه دا.
بقلم ميرا ابوالخير.
طيف بضحك: دا بغل دا هنعمل معه ايه.
عاصم بثقه: اتفرج عليا وانا هنفخهولك دلوقتي.
طيف قعد وربع: وريني.
عاصم قام بغضب ولسه هيضر"به بالبوكس الجبل ضر"به برجله رقده تاني علي الارض طيف بضحك: مكنش يومك يا شابة.
عاصم بالم وبيقعد جنبه: اه والله يامو يا ام فاروق عضمي يانا.
طيف قام بهدؤء وقف قدm الجبل ولسه هيضر"به كان وقع علي الارض فاقد الواعي.
عاصم بتصفيق: اخويا دا.
طيف بعصبيه خفيفه: اركب بسرعة لازم نلحق سيلا.
ركبو بسرعه وراحو في اتجاه القسم.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سوزي قامت بابتسامة شر وقربت من الجهاز وشـ.ـدته النبض بدء يقل وابتسمت بخبث: يلا يا جمال مع السلامه يا حلو.
خرجت من الاوضه وعملت اتصال للظابط يلي معها: عملت ايه مع البت.
الظابط: كله تمم.
سوزي ابتسمت بنصر: برفو عليك كده تعجبني.
الظابط: وحقي.
سوزي: اعتبره وصلك يا باشا.
قفلت معه وطلعت برا المستشفى وراحت الفيلا بتاعت قصي.
وقفت في نص الفيلا من جوا وبتبص بنصر وبتضحك بجنان: ههه محدش قدر يوقفني محدش هيقدر يقف قدmي لا قصي ولا سيلاااا ولا اي حد منهممم سيلا ياعيني بح دلوقتي وقصي رجـ.ـالتي خالصو عليه اما بقا عاصم فهو رلح يلحق المصنع يلي بقا كوم تراب ودوره جاي تؤ تؤ انا الشيطا"ن بنفسه وجمال بححح ههههه صعب عليا انا الكل في الكل... قعدت تضحك بجنان.
: تبقي غـ.ـبـ.ـية لو فكرتي كده.
بصت علي مصدر الصوت بصدmه وبلعت ريقها بخـ.ـو.ف.
سوزي بصدmه: ا انتي.
سيلا ببرود وابتسمت: اومال فاكرة هتفضلي تلعبي كده كتير ومحدش هيكشفك.
سوزي بصدmه: ا ازاي.
طيف من وراء سيلا: زي الناس.
رجعت سوزي خطوة لورا وعاصم ظهر و و جمال كمان ووقف علي رجله.
سوزي بصدmة كبيرة: ا انتو ازاي هنا.
سيلا راحت وقفت قدmها: انتي غلطانه اوي لو افتكرتي انه انتي كسبتي.
بقلم ميرا ابوالخير.
فلااااااااااش باااااااااككككككككك.
سيلا بصدmه: ا الباشا.
الباشا قومها وخبها وراه هي استغربت.
احدهم: هات البت دي لينا.
الباشا ببرود: يلي عايزاها يقرب كده.
تقدm بتحدي ورجل الباشا وقعته الارض الباقي خاف ورجع لورا: يلي هيفكر يقرب لها انا هد"بحه.
خافوا ورجعوا علي امكانهم وسيلا مصدومه. الباشا راح يقعد مكانه وبص للشباك: متخفيش محدش هيقدر يقربلك لحد اما تخرجي اكيد دي خطه من سوزي.
سيلا باستغراب: ا انت ليه انقذتني مع انك اكتر حد يتمنى يا"ذيني.
الباشا كان باصص للشباك: ميخصكيش.
لاقت باب الزنزانه بيتفتح وطيف وعاصم والظابط صاحبهم جريوا عليها طيف قلع الجاكت ولابسه ليها وشـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه: انتي كويسه.
بقلم ميرا ابوالخير
سيلا اومـ.ـا.ت براسها وبصت علي الباشا: كويسه بفضله.
عاصم بغضب: فضل مين دا هو اساس الخراب.
طيف بص للباشا باصه غريبه ومسك ايد سيلا وخرجوا.
صاحبهم: العسكري والظابط يلي عملوا كده اتحولوا للتحقيق وهعرف اطلع منهم المعلومـ.ـا.ت.
عاصم بهدؤء: يلا زمان ابوك قام.
سيلا بحمد: الحمدلله انه الوقعه كانت خفيف عليه والد"م اللعبه عمل مفعول وقدر يقوم تاني.
طيف بص لها وحاسس بغضب جواه مش عارف سببه: يلا سوزي كده اخرتها النهارده.
عاصم بسخريه: حر"قت المصنع بـ.ـنت ال *** بس عادي في غيره كتير كويس اننا نقالنا كل حاجه منه وجتلك في الوقت المناسب.
ابتسم طيف لعاصم وصافحه.
بقلم ميرا ابوالخير.
باااااااااااااااككككككككك.
سوزي بغضب: محدش هيقدر يثبت عليا اي حاجه.
طيف بضحك: فعلا مانتي اصلا اعترفتي بكل حاجه واتصورتي.
جمال بسخريه: كنتي فاكراني بمو"ت دي خطه نكشفك بيها.
سوزي بصدmه: اه يا ولاد 🐕 مش هر"حمكم.
سيلا قربت من سوزي وطخخخخ كف قوي نزل علي وشها: انتي هتشوفي هيحصل فين ايه.
داخل الظباط وحصروا سوزي وهي بتضحك بجنان: لا لا اكيد حلم انتو كلكم مـ.ـا.توا اكيد دا مش حقيقي هههه.
عاصم ببرود: خدوها.
مسكوها وهي بتزقهم عنها: اووعوووو مش هسيبكممم اوعوووو هوريكي يا سيلا هقت"لككككككك هقت"لكككككككك.
سيلا ابتسمت بتنهيده.
جمال راح علي عاصم وطيف وخدهم في حـ.ـضـ.ـنه: حقكم علي راسي.
عاصم بحنان: المهم انك بخير يا بابا.
طيف بعد عنه: عن اذنكم هطلع ارتاح.
سيلا فهمت انه كده هو هيمشي خلاص وقلبها و.جـ.ـعها.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
نهال: طيب لازم نروح نطمن عليهم.
حازم بهدؤء: بعدين.
نهال بحـ.ـز.ن: مالك يا حازم.
حازم خدها في حـ.ـضـ.ـنه: حاسس انه في حاجه غلط.
نهال بحب: تؤ كله بخيرررر.
حازم بغمز: مـ.ـا.تيجي نخا"وي الواد.
نهال بشقه: اتلم يا حازم انا تعبانه.
حازم بحب: وانا يا روحي هقولك سر بس تعالي هقولك.
شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه...
بقلم ميرا ابوالخير.
عند طيف كان بيلم هدومه وسيلا كانت قاعده ساكته: طيف.
طيف حس بنغزة اول مرة تناديه باسمه مش باسم قصي.
طيف: نعم.
سيلا بابتسامة: ا ابقا اسال عليا.
طيف بابتسامة: حاضر يا مدام سيلا انا هنزل وهقول للكل الحقيقه.
سيلا هزت راسها ودmـ.ـو.عها في عينه: تمم اشوف وشك بخير.
طيف بابتسامة: وانا كمان.
خرجت من الاوضة ودmـ.ـو.عها نزلت اخدت العربية وراحت الترب نزلت ببطء وقلبها بيا"كلها.
سيلا قدm قبر قصي: هو انت بجد سبتني ومشيت صح مين هيحبني زيك او هيحميني مين هياخد باله مني مين هيغني لي ليه روحت يا قصي ليه انا والهي عارفه اني تعبتك كتير اوي اوي بس حبيتك اكتر من روحي هو قليل اني افرح واعيش مبسوطه قليل اني احب.. مسحت دmـ.ـو.عها... قصي خلاص مـ.ـا.ت حبيبي مـ.ـا.ت.
سيلا بانهيار: ليههههههه اااه ليههههه يارب دلني يارررب.
سيلا قايمه تمشي افتكرت حاجه قصي كان عنده علامه في ضهره زي الوشم لو نفسها عند طيف يبقا هو.
سيلا بامل ومسحت دmـ.ـو.عها: اه اه ازاي مفتكرتش كده لازم اتاكد.
قامت مشيت علي الفيلا.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند عاصم كان سرحان في ذكرياته القديمه وقرر ينسى سيلا خالص رغم مشاعره قام وجهز عشان يروح مكان ما ينفض كل يلي في باله.
عاصم كان سرحان لاقي بـ.ـنت هاديه بتدي له وردة: اتفضل.
عاصم ببرود: مش عاوز.
سرين: دي عشان انت زعلان انا بوزع الورد دا علي روح اخويا وو....
عاصم بغضب وصوت عالي الناس بتتفرج: قولتلك مش عايز انتي مبتفهميش ومالي بتفاصيل اهلك غوري من هنا بلا ر"خص.
سرين بصت عليه وعلي الناس ودmـ.ـو.عها نزلت وطلعت تجري من قدmه بحـ.ـز.ن.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيلا لاقته لسه في الاوضه.
سيلا داخلت وقفلت الباب وطيف قام: مردتش امشي غير لما اشكرك وو....
سيلا شـ.ـدته وحـ.ـضـ.ـنته وقب'لته هو معرفش يعمل ايه.
سيلا قربت ايديها منه وفكت زارير القميص بتاعه وهو منسجم معها.
سيلا بدلع انثو"ي: طيف.
طيف بتغيب: هاه.
سيلا قربت منه اكتر وبصت في عينه ولسه هتشوف ضهره هو يلي شـ.ـدها وبا"سها وتجرا وفك البلوزه بتاعته ووو.....
↚
سيلا قربت منه اكتر وبصت في عينه ولسه هتشوف ضهره هو يلي شـ.ـدها وبا"سها وتجرا وفك البلوزه بتاعتها وسيلا بتحاول تشوف العلامه.
طيف تلقائي بحب: انتي جميله اوى يا سيلا.
سيلا ابتسمت واقترب اكثر منها ووضعها علي السرير بحنان وتغيبت سيلا عن ما كانت ستفعله وقب"لها بنغم وغرقوا في بحور عشقهم...
تاني يوم.
طيف بيصحى من النوم بيلاقي سيلا في حـ.ـضـ.ـنه وشكلها جميل وقلبه حاسس انه فرحان بس تغيرت ملامحه خالص وبينـ.ـد.م علي كل يلي حصل وبيبعد عنها: ازاي اخو"نها ازاي ليه عملت كده ليهه.
وبيقوم ويكـ.ـسر الفازة بغضب ازاي عمل كده.
سيلا بتقوم مخضوضه: ف في ايه.
طيف بغضب: في ايههه انتي بتسالي ازاي اعمل كددده ازززاي.
سيلا باستغراب: قصي انت جوزي و....
طيف بغضب وقرب مسكها من دراعها بقوة اتالمت: انا مش زفتتتتت انا طيف افهميييي عارفه يعني ايههههه انتي كده خا"ينة لجوزك وانا خونت الامانة بس هصالحها.
سيلا بصدmة: ه هتعمل ايه.
طيف بجمود.......
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سرين.
سرين بتداخل الشقه بتلاقي صفعه قوية علي وجهها: كنتي فيييييييين.
سرين بدmـ.ـو.ع: ب بوزع الورد يا بابا.
ابوها بقسوة: ورررد ايهههه وشغلك عايز فلوووس يابت انتي تعليمك وخلص يبقا تغوري تشوفي شغلانه عشان نصرف منها.
سرين بدmـ.ـو.ع: حاضر والله بس كفاية بقا.
شـ.ـدها من شعرها لدرجه كان هيتقلع في ايده: بتعلي صوتك يا بـ.ـنت 🐕 انا هوريكي.
جاب حزمه وزقها علي الارض مناخيرها نز'فت ولسه هيمدها حد مسك الحزام ولسه هيضر"بها جريت بسرعه من قدmه وقفلت الباب قعد بزعق ويشتم وخرج.
بعد شويه خرجت عشان تدور ع شغل لاقت يلي بيشـ.ـدها حاولت تفلت منه: اوعااا انت عايز مني ايه.
عاصم بهدؤء طلع الوردة: اسف علي يلي قولته ليكي كانت ساعه غضب.
بقلم ميرا ابوالخير
سرين بهدؤء: تمم ممكن ارجع بيتي.
عاصم قعد علي كرسي كان في الشارع وحولين منه جنينه: اقعدي يا سرين حابب اسمعك.
سرين بحـ.ـز.ن قعدت واتنهدت: وهيفيد بايه.
عاصم بابتسامة: هترتاحي يلا قولي.
سرين بدءت تحكي بدmـ.ـو.ع: بابا لما خلفنا كنت التانيه واخويا اكبر مني بسنتين مكنش بيوكلنا ولا بيصرف علينا امي مـ.ـا.تت وهي بتولدني واخويا كان ضهري وسندي نزل اشتغل وتعب اوي عشاني وعشان اتعلم في يوم كان راجع من الشغل تعبان عمل حادثة ومـ.ـا.ت ومن ساعتها وابويا بيذلني وزي مانت شوفت ومعنديش لا صاحب ولا اي حد.
عاصم بحـ.ـز.ن عليها: تقبلي اكون صديقك.
سابته ومشيت وهو ابتسم عليها.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
حازم كان متغاظ من نهال عشان عشان مش راضيه تكشف ويطمن عليها وهي كانت بتضحك: خلاص خلاص يلا انت هتاكلني.
مشيت وهو ركب العربيه بغـ.ـيظ وغضب وهي ضحكت.
بقلم ميرا ابوالخير
بص لها بغضب وعصبيه.
نهال بحب: زعلان.
حازم بعصبيه: ولا زعلان ولا غيره خلاص ممكن.
نهال زعلت بس قالت تعمل حركه حازم ماخدش باله من المطب يلي قدmه وعدا من عليه نهال اتالمت: اااه.
حازم وقف بسرعه بخضه: اسف حصلك حاجه.
نهال بتمثيل: صداع في بطني يا حازم مش قادره.
حازم باستغراب: هو الصداع في البطن بردو.
نهال عضت ايده: اطلع علي الدكتور .
ضحك عليها وراحو العيادة.
الدكتوره كانت بتعمل صونار ليها وحازم بيشوف ابنه قدmه بفرحه ونهال اتبسطت اوي مسك ايديها بحب وباسها.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيلا وطيف.
سيلا قعدت علي طرف السرير بصدmه: تعوضني يعني ايه.
طيف بهدؤء: هدفعلك حق الارض بتاعتي في البلد ك تعويض علي يلي حصل وكمان مش هقول لاي حد.
سيلا سكتت وفجاءة ضحكت بجنان: ههههه لا مش قادره بجد انت يلي بتقوله دا بجد.
طيف بهدؤء؛ ايوا بجد يا مدام سيلا غير اني بحب بـ.ـنت تانيه في القريه وجيت هنا عشان ابني مستقبل واتجوزها.
سيلا قامت بغضب ولافت ضهرها ليها واتصـ.ـد.مت صدmة عمرها: ف فين العلامه.
طيف باستغراب لاف ليها: علامة ايه.
سيلا بصدmة اكبر: ي يعني انت بجد م مش قصي.
طيف بملل: لا مش قصي تحبي اعوضك امتي.
سيلا بصت له بدmـ.ـو.ع في عينها وسكوت حس انه الدmـ.ـو.ع دي بتحر"قه.
قامت بسكوت تام وداخلت الحمام وقفلته وفتحت الدوش وقعدت بهدومها في البانيو وهي. اخر امل لها ضاع: ي يعني انا ك كده خ خونت حبيبي قصي ودا مش هو يعني انا خا"ينة.
فلللللااااش بااااك صغير...
سيلا باستغراب: قصي هو في ايه علي ضهرك.
قصي شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه: عرفتي ازاي انه في حاجه علي ضهري.
سيلا بكسوف: بس بقا.
قصي بحب: دي حادثه قديمه ومعلمه بقالها زمن.
سيلا بحب وباست خده هو شـ.ـدها اكتر لحـ.ـضـ.ـنه: جننتيني وهوستيني بحبك ياسيلووو انا عشقتك خلاص.
بااااااااككككككك
عيطت بصوت عالي وشهقات اكبر طيف سمعها حس بو.جـ.ـع في قلبه راح ناحيه الحمام: سيلا افتحي هنتفاهم طيب بعد اذنك سيلا ارجوكي.
سيلا بجنان: ا انا حبيبي مـ.ـا.ت اه مـ.ـا.ت خلاص ودا مجرد شبه د دا مش حبيبي وانا سلمت لاااااااااااااا اااااااه.
حس بنغزة من سمعاها وهي بتتالم كان لسه هيداخل رجع في كلامه وخرج برا الاوضة.
خرجت وهي قلبها موجوع غيرت هدومها وملاقتوش.
بقلم ميرا ابوالخير.
سيلا نزلت لاقت نعيمه وطه موجودين جريت علي نعيمه خدتها بالحـ.ـضـ.ـن: مالك يا حبيبتي.
سيلا بهدؤء: حشـ.ـتـ.ـيني و يا ماما.
نعيمه بحنان: وانتي كمان ياقلب امك.
طه بحمحمه: نسيتي اخوكي يعني.
لسه هتروح تحـ.ـضـ.ـنه ايد شـ.ـدتها من وسطها: من بعيد.
طه باستغراب: دي اختي ياقصي.
طيف ببرود: مراتي وانا حر.
سيلا بعدت ايده عنها بجمود: يلا عشان ناكل وبابا جمال فينه.
جمال: انا جيت.
سيلا ابتسمت وجمال: تعالي معايا يا قصي عايزك وبعدين ناكل.
طيف باستغراب: تمم.
راح معه وهو مستغرب جمال قفل الباب وواتكلم معه في حاجه خرج طيف وعليه علامـ.ـا.ت الحيرة وملاقش سيلا بيبص لاقها خارجه راح وراها راكبت وركب جنبها: ع فين العزم.
سيلا بجمود: مروحتش القريه ليه ومالك بيا وبحياتي.
بقلم ميرا ابوالخير.
طيف ببرود: انا حر.
سيلا مردتش عليه ووصلت لمكان علي النيل ونزلت قعدت علي طرف السور بهدؤء طيف ابتسم ونزل قعد جنبها: كان بيحبك.
سيلا بحـ.ـز.ن والم: كان عاشقني مكنش بيزعلني وكان ديما بيحميني كان بيخاف عليا اكتر من نفسه وكان بيغني لي كان احن وا.طـ.ـيب قلب شوفته في حياتي.
طيف بهدؤء: وانتي حبتيه.
سيلا بحـ.ـز.ن: انا تعبته اوي و كـ.ـسرته كتير اوي اوي وهانته وزليته و مفيش يوم فرحته فيه موثقتش فيه خالص بس بجد حبيته اوي واول لما حبيته راح مني.
طيف لسه هيتكلم سمع صوت بتاع غزل البنات ابتسم وقام من جنبها استغربت.
طيف جاب لها بلونات كتير وغزل بنات يلي مع الراجـ.ـل كله: خدي.
سيلا ابتسمت بفرح: دول ليا.
هز راسه بنعم فرحت وحـ.ـضـ.ـنته تلقائي مسك ايديها: حابب اعيش النهارده معاكي علي اني هو.
سيلا بابتسامة: موافقه.
طيف اخدها واتمشوا علي النيل وتلقائي غنى ليها قلبها دق اكتر نفس الصوت والاحساس فرحت اكتر وطيف حاسس انه طاير من الفرح معها.
خلصوا ورجعوا الفيلا.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند جمال كان قاعد بيفكر في الماضي وهيتصرف ازاي.
المدير له: لازم تدور عليها.
جمال بهدؤء: اكيد لازم ادور واتصرف دي بينتي.
المدير: هيكون رد فعلهم ايه لما يعرفوا انهم عندهم اخت غير شر"عية من خالتهم.
جمال بحيرة: مش عارف المهم انك لازم تدور عليها باي شكل.
المدير: اعتبره حصل.
سيلا فرحت باليوم يلي قضته مع طيف واتاكدت انه قصي مش طيف بس يلي محيرها العلامه اختفت ازاي.
سيلا بسعادة عارمه: كنت حاسه انه هو وانه عايش والحمدلله ربنا ظهر الحقيقه نفس الصوت في الغناء ونفس لمست الايد نفس الاحساس ونفس الغيرة نفس كل حاجه غـ.ـبـ.ـيه يلي متعرفش جوزها دا مش جوزي دا حبيبي وروحي لازم احاول اعمل حاجه عشان يفتكر.
قامت بفرحه سيلا قامت ولابست فستان ازرق لحد الركبة وحطت ميكاب: عارفه يا قصي انك انت وزي مانت عملت عشاني وعشان حبك ليا انا هرجعك تاني.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند طيف.
طيف بهدؤء: هرجعلك في اقرب وقت يا زينب.
زينب بحب: ماشي يا حبيبي .
طيف بحب: هتوحشيني اوي ع فكرة.
اتكسفت.
طيف بمشاكسه: سلمي علي ابويا وامي لحد اما ارجع يا حبيبي عشان نتجوز.
زينب بابتسامة: حاضر.
قفل معها وهي قامت صلت وفرحت.
طيف مش عارف يعمل ايه مع سيلا غير انه يحاول يديها ذكريات حلوة وفي نفسي الوقت زينب يلي عارفها وحبها وهو في القريه مع ابوه وامه.
طلع لاقي سيلا مستنياه بحب وابتسامه جاذبة: اتاخرت ليه.
طيف بهدؤء بص عليها باستغراب: ايه يلي انتي عاملاه دا.
سيلا حوطت رقبته بحب وباست دmاغه و خده: ايه هو يا قصيلو..
زقها بغضب: سيلاااا فوقي انا مش قصي مش شغلانه هي.
سيلا قربت منه بحب: طب طيف بحبك يا قلب سيلا.
في السـ.ـجـ.ـن.
الباشا كان بيفكر: انتو اغبى بكتير مما توقعت خلصتوا من اتنين بس متعرفوش انه في راس وراء كل دا لحقت سيلا لهدف واما نشوف اخرتها.
في الجهه الاخري.
سوزي بجنان وصراخ: خرجوني من هنااااااا انا لازم اخررررججج مش هر"حم حددددد خرجونيييييييييي.
عند سرين.
كانت قاعدة لاقت يلي داخل: عملتي معه ايه.
سرين باستغراب: هو ايه.
ابوها بطمع: تضحكي عليه وتاخدي فلوسه ونهرب برا البلد.
سرين......
عند سيلا كف بينزل علي وشها وبيشـ.ـدها من شعرها بغضب: فوووقييي قولتتت ولا ايه انت حابه انك تبقي خا"ينةةة.
سيلا بذهول: ليه بتقول كده.
طيف بغضب: عايزة ايه مني تاني عايزني معاكي مش كده تعالي معنديش اي مانع.
سيلا زقته: انت بتقول ايه.
طيف حاوطها من خصر"ها بقوة وعن'ف: ايه خـ.ـو.فتي ليه هعمل يلي انتي عايزاه يا ر"خيصة.
سيلا بصدmة ضر''بته بالكف.
طيف شـ.ـدها وبا"سها بغضب من شفايفها و بكل عن'ف وهي بتضر"به بايديها اتعصب اكتر وووو...
↚
طيف حاوطها من خصر"ها بقوة وعن'ف: ايه خـ.ـو.فتي ليه هعمل يلي انتي عايزاه يا ر"خيصة.
سيلا بصدmة ضر''بته بالكف.
طيف شـ.ـدها وبا"سها بغضب من شفايفها و بكل عن'ف وهي بتضر"به بايديها اتعصب اكتر: ابعددد عنييي.
طيف بو"قاحه: انتي يلي بدءتي يا سيلااااا تعالي نكمل يلا مش انتي يلي حابه كده .
ضر"بته بالكف: متخلنيشش اكررر"هكككك ابوس ايدك انا سيلا حبيبتك ومراتك افتكر بقاااا.
طيف بو.جـ.ـع في دmاغه: اخرسيييي انا مش جوزكككك بسسسس بسسس.
سيلا بانهيار: لا مش بسس فاااهم عشان انت هو قصي واللهي العظيم انت قصي جوزي.
طيف بغضب حط ايده علي ودانه: اخرسي بقولك اخرسييييي.
سيلا بزعيق: مش هخرس عشان الست تقدر تعرف جوزها وحبيبها وسط الف انت فاهم وانت هو جوزي وحب عمري.
طيف داخ ودmاغه صدعت اوي وصور وذكريات بتعدي من قدmه مش واضحه .
سيلا بزعيق اكتر وقربت منه: لا مش بس انت قصي المغربي مش طيف.
بقلم ميرا ابوالخير.
طيف بغضب سابها وخرج وهي راحت وراه: استنا يا قصي اسمعني مش هتمشي غير لما تفتكر كل حاجه.
طيف بصداع وماسك راسه وماشي بخطوات سريعه كانه بيهرب منها.
طيف خرج من باب الفيلا مشي وهو وراه: استنااااا يا قصي.
طيف وقف وهي جريت عليه في نص الطريق وبدmـ.ـو.ع: اسال قلبك انا مين لو مخك مش فاكر هو هيعرفني اساله.
طيف بزعيق وصوت عالي: مش فاكررك ولا اعرررفك.
سيلا بغضب بتمسكه من الجاكت: لا هتفتكررررني.
طيف بزعيق: انا همشي ومش راجع تاني او"لعي.
سيلا بعدت عنه وعربية جايه طيف خاف: رايحه فين ارجعييييي يا سيلا.
سيلا بدmـ.ـو.ع: طلما مش فاكر يبقا سيبني امو"ت بقا.
طيف جري علي والعربيه جايه شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه ووقع علي طرف الطريق دmاغه اتخبطت جـ.ـا.مد وفقد الوعي.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سرين.
ابوها بطمع: تضحكي عليه وتاخدي فلوسه ونهرب برا البلد.
سرين بصدmه: دا مستحيل يحصل.
ابوها مسكها من شعرها: هيحصل انتي فاهمة ولو محصلش انا بايدي هوديكي بيت ضعا"رة وافضل ابيعك.
سرين بصدmة وخـ.ـو.ف: ايهههه.
ابوها خرج وهي ضمت نفسها ودmـ.ـو.عها نزلت: يارب ارحمني برحمتك.
عند رهف.
مصطفى كان قاعد في المكتب قلقان علي رهف اتاخرت النهارده في الجامعه.
جاه له فون وقع منه وهو مصدوم طلع يجري علي المستشفى.
مصطفى بلهث: لو سمحت المدام رهف بـ.ـنت عملت حادثه جت من شويه فين.
الممرضه: في اوضة العمليات.
مصطفى جري بسرعه وهو مخضوض عليها لاقي الدكتورة وقفه مع الممرضه راح عليهم: لو سمحت هي عاملة ايه.
الدكتورة باسف: لازم نقل كلية عشان اتد"مرت.
مصطفى بصدmة وتسرع: ماشي خدي مني انا موافق بس هي اهم حاجه.
الدكتوره: لازم نعاملك تحاليل الاول عشان نشوف هيتطابق ولا لا جهزوه يا سعاد.
اخدوا مصطفى والنتيجه طلعت ايجابيه وعملوا العملية واتنقلوا الاوض بتاعتهم.
بعد شويه.
بقلم ميرا ابوالخير
رهف بتفوق بتعب بتلاقي يلي ماسك ايديها ونايم علي السرير بدmاغه جنبها: م مصطفى.
مصطفى قام بتعب: انتي كويسة.
رهف بحب: اه يا حبيبي متخفش.
بتداخل الدكتورة: انت ازاي تسيب سريرك كده غلط عليك وعلي العملية.
رهف بعدm فهم: عملية ايه.
الدكتورة: جوزك هو يلي اتبرعلك واول ما فاق جاه هنا رغم تعبه.
رهف بصت علي مصطفى بدmـ.ـو.ع وحب: انت.
مسك ايديها بحنان: معنديش اعز واغلى منك.
حـ.ـضـ.ـنته بتعب وهو كمان والدكتورة خرجت.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيلا بصراخ: قصيييي فوووق.
قصي لارد.
سيلا بتدور علي فون في جيبه وطلعته واتصلت علي عاصم.
عاصم جالها بسرعه وكله خضه اخدوه علي الفيلا وداخلوه الاوضه وبيطلب الدكتور.
الدكتور جاه بسرعه.
الدكتور: الحمدلله الاصابه خفيفه علي دmاغه بس لازم يرتاح.
سيلا بتنهيدة: الحمد لله .
سيلا قاعدة جنب قصي وخايفه عليه .
بقلم ميرا ابوالخير.
بينزلوا من الميكروباص وبيداخلوا الفيلا بانبهار.
زينب ل عتمان: هو طيف هنا صح.
عتمان: ايوا يا بـ.ـنتي.
جميلة بلهفة: ابني اخيرا هشوفه دا وحشني اوي.
بيداخلوا الفيلا وبيستقبلهم الحراس.
عند عاصم.
كان بيفكر في اخوه وتصرفاته الغريبه غير انه جاه علي باله سرين ابتسم.
عاصم لنفسه وهو باصص علي قصي: هتفضل كده لحد امتي يا قصي انا جت عشان اخد بالي من مراتك واحميها في غيابك فوق انا تعبت من نار حبي و تعبت من انه احب حد وميبقاش ليا انا لازم امشي من هنا بس لما ترجع اخويا يلي اعرفه.
بص علي سيلا بابتسامة: بتحبيه يا سيلا انتي الوحيدة يلي عرفتي انه عايش وكنتي متاكدة الرابط يلي بينكم اقواء من اي حاجه.
خرج من الاوضه وطلع اوضته واتصل علي سرين.
عاصم بهدؤء: عامله ايه.
سرين بهدؤء سكتت هو ابتسم.
عاصم بضحك: طب اي مش هشوفك.
سرين ضحكت: هحاول.
لسه هتكمل كلامها سمعت صوت ابوها بيزعق اتخضت وقفلت في وش عاصم يلي اتخض عليها.
بقلم ميرا ابوالخير.
برا.
زينب بزعيق: بقولك لازم نداخل ابعدوا عايزة اشوفه.
بدوا يزعقوا وجمال استغرب خرج يشوف في ايه.
سيلا قاعدة مع طيف وبتحسس علي دmاغه بحب.
صوت الخناق بيزيد.
سيلا بتخرج علي الزعيق: في ايه هنا ايه يلي بيحصل دا.
عتمان: معلش يا بـ.ـنتي عايزين طيف ابننا.
جمال بيخرج وبصدmة: طيف مين مفيش حد هنا بالاسم دا.
زينب: لا في طيف خطيبي هنا انا متاكدة.
سيلا هتتكلم زينب زقتها وطلعت تدور علي طيف لاقته جريت عليه .
زينب: لاقيته لاقيت طيف.
الكل بيداخل وبتزق سيلا: طيف انت كويس.
جمال بصدmة: دا ابني قصي.
عتمان بتـ.ـو.تر: لا طيف ابني انا وجاه من القريه يشتغل هنا.
جمال بص علي سيلا: الكلام دا صح.
سيلا....
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سرين ابوه جاه ومعه راجـ.ـل كبير في السن: انتي يابت انتي هاتي الحجر.
بتروح بخـ.ـو.ف وتناوله ولسه هتمشي علي اوضتها بتلاقي يلي مسك ايديها: ايه يا حلوة مالك خايفه كده.
سرين شـ.ـدت ايديها: ايه قلة الادب دي.
ابوها قام بغضب وضر"بها كف: اخرسي يا قليلة الادب احترمي يلي هيبقا جوزك.
سرين بصدmة: جوز ايه دا اكبر منك.
ابوها ببرود: اه.
صوت بتكون عارفه بيداخل الشقه وبيكـ.ـسرها: طب تتجوز ازاي وهي مراتي بقا.
سرين بصدmة: ع عاصم.
ابتسم ببرود وو....
بقلم ميرا ابوالخير.
سيلا بقوة وهدؤء وبصت علي قصي بحـ.ـز.ن : اه يا عمي دا مش قصي دا طيف ابنهم.
كف بينزل علي وش سيلا: جبتي واحد وعيشتيه معانا علي انه ابنييييي وياترا لم"سك ولا لا رددددي يا سيلااااااااااااا.
سيلا سكتت بدmـ.ـو.ع.
جمال مسك ايديها بغضب: ازززاي تعملي فينا كده ازززاي انتي ايه شيطا"نة.
سيلا برجاء: لا يا بابا اسمعني.
جمال بغضب: اسمع ايههه اطلعي برا بيتي بررا.
طيف بدء يفوق بتعب وزينب ماسكه ايده وجميلة معه.
سيلا واقفة ودmـ.ـو.عها نازلة من عينيها زي الشلالات من كمية الو.جـ.ـع والاتهامـ.ـا.ت لي تعرضتلها وهي متأكدة انو دا حبيبها قصي ليه مش عاوزين يفهمو داا وفجأة.....
↚
جمال بغضب ضر"ب سيلا بالكف: بتجيبي واحد علي انه جوووووزك وتعيشيه معانا ومعاكي في نفس الاوضة ررددي حصل بينكم ايهههههه مشوفتش اقذ"ر من كده في حياتي واحدة تفضل مع واحد غير جوزها والله واعلم حصل بينكم ايه.
سيلا واقفة ودmـ.ـو.عها نازلة من عينيها زي الشلالات من كمية الو.جـ.ـع والاتهامـ.ـا.ت لي تعرضتلها وهي متأكدة انو دا حبيبها قصي ليه مش عاوزين يفهمو داا.
سيلا بدوخه ودmـ.ـو.ع: انا حاسه انه حبيبي قصي يا ع...
جمال مقاطعا: حاسههه ايهههه انتي مجنو"نة ولازم ابعتك مستشفى المجانين فورا.
سيلا بصدmه: ت تبعتني فين.
جمال بغضب مسكها من ايديها بقوة اتالمت صوته وصل ودان طيف ايده اتحركت ومحدش خد باله.
جمال بيشـ.ـدها برا الاوضة: يلاااااااا لازم تتعالجي من القرف دا.
سيلا بتوسل: انا مش مـ.ـجـ.ـنو.نه يا بابا والهي دا قصي.
جمال زقها علي الارض في نص الفيلا وقعت في حـ.ـضـ.ـن اخوها.
طه بيسندها بغضب: ازاي تتجرا وتعمل كده في اختي.
بقلم ميرا ابوالخير.
جمال بغضب وسـ.ـخريه: اختك اه قولت لي يلي جابت واحد غريب علي انه جوزها واسالها اكيد حصل بينهم حاجه.
طه بغضب وقف قدm جمال: كلمة زيادة عن اختي مش هر"حم حد ولا هحترم فرق السن.
سيلا بدوخه اكبر فقد الواعي جري طه عليها وشالها بخـ.ـو.ف: سيلا فتحي عينك سيلاا.
جمال بص لها بقرف وسـ.ـخريه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سرين.
صوت بتكون عارفه بيداخل الشقه وبيكـ.ـسرها: طب تتجوز ازاي وهي مراتي بقا.
سرين بصدmة: ع عاصم.
ابتسم ببرود: روحه مقولتيش ليه لبابا اننا اتجوزنا امبـ.ـارح.
ابوها كان هيتكلم بغضب ابتسم بخبث: يا الف نهار ابيض مبروك يا جوز بـ.ـنتي الغالي.
سرين فهمت ليه ابوها اتحول وعاصم بص بغموض.
سرين بتسرع: لا مش...
عاصم مقاطعا وشـ.ـدها من وسطها: ايه يا عروسه يلا بقا عشان ترتاحي.
ابو سرين بطمع: مراتك خدها بيتك ولا ايه.
سرين اتصـ.ـد.مت ولسه هتتكلم قاطعها عاصم: صح وانا جاي عشان كده يلا يا روحي.
مسك ايديها.
ابو سرين: تعالي معايا يا سرين يا نور عيني هقولك حاجه.
خافت عاصم مسك ايديها طمنها وراحت معه.
في اوضه سرين.
ابوها بهمس وخبث: طلعتي حويطه يابـ.ـنت الايه المهم تاخدي كل فلوسه ونهرب برا البلد.
سرين برفض: انا مستحيل اعمل كده.
ابوها بغضب: ماهو لو معملتيش كده انا هوريكي وانتي فاهمه كويس.
خافت من كلامه وخرجت عاصم اخدها ونزلوا.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
حازم لنهال: هو لازق في بطنك ولا ايه.
نهال بضحك: شكله كده.
حازم بحنان وشـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه: ربنا يخليكي ليا يارب وميحرمنيش منك ابدا.
نهال بحب: وانت كمان يا حبيبي هجهز عشان انزل اشوف رهف ومصطفي.
حازم: تمم وانا هروح لعاصم عشان قصي عمل حادثه.
نهال بهدؤء: بعد اما عرفت انه عايش حاسس بايه يا حازم.
حازم بتنهيدة: ارتاحت شويه بس حاسس في حاجه غلط بتحصل دلوقتي.
نهال بابتسامة: متقلقش خير ياحبيبي.
باس دmاغها وجهزوا وهو نزل الاول وهي خارجه وهتنزل وراه تروح تزور اختها نهال وقفت علي راس السلم وحست بدوخه والشنطه وقعت منها بالم في بطنها تجاهلته بس الالم اشتد عليها قعدت علي السلم بتعب: هو في ايه اااه.
حاولت تقوم عشان توصل للشنطه وفجاءة.........
بقلم ميرا ابوالخير.
عند طيف.
كانو قاعدين جنبه وزينب قامت تعمل مكالمة واستاذنت.
عتمان بصوت وا.طـ.ـي لجميلة: لازم نقول الحقيقه انتي مش شايفه مـ.ـر.اته حصلها ايه.
جميلة بخـ.ـو.ف ودmـ.ـو.ع: لا مش هنقوم دا ابني انا مش جوزها ولا ابنه وهيرجع معانا.
عتمان بغضب: ابننا مـ.ـا.ت دا قصي المغربي وحـ.ـر.ام الغلبانه يلي اتهانت دي.
جميلة بتهديد: لو قولت الحقيقه انا همو"ت نفسي مش حمل ابن تاني يضيع مني حس بيا انا ام ابنها مـ.ـا.ت وربنا عوضها ب طيف.
عتمان خاف عليها وسكت.
طيف كان لسه مفقش وكان في حلمه شايف ذكريات بتمر قدmه.
في حلم طيف كان بيشوف الذكريات دي وجاه صوا من وراه.
طيف بص بخـ.ـو.ف وصدmه دا حد نسخه منه: ا انت مين.
قصي بابتسامة: انا انت.
طيف بعدm فهم: مش فاهم ازاي.
قصي بهدؤء شاور علي قلب طيف: اسال قلبك هيجوابك علي كل اسائلتك.
اختفي من قدmه وطيف مش فاهم حاجه وحاسس دmاغه خلاص.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيلا.
طه كان قلقان عليها والدكتورة بتكشف وخلصت كشف.
طه بخـ.ـو.ف: مالها يا دكتوره.
الدكتوره: مبروك المدام حامل في البدايه لازم تاخدو بالكم منها عشان دي لسه في الاول.
طه بهدؤء: تمم.
الدكتوره خرجت وطه بص علي اخته بحنان وسابها ترتاح وخرج كانت هي صاحيه بس مش حابه تتكلم مع حد حطت ايديها علي بطنها بحـ.ـز.ن.
بقلم ميرا ابوالخير.
زينب كانت بتتكلم في الفون بهمس مع حد.
زينب بحب: وانت كمان والله وحـ.ـشـ.ـتني اوي.
الشخص: هتعملي ايه مع خطيبك.
زينب بحـ.ـز.ن: مش عارفه انا بحبك انت ومعه غـ.ـصـ.ـب عشان خاطر امه وابوه.
الشخص بهدؤء: متقلقيش كله هيتحل انشاء الله خليكي معه لحد اما يفوق وكلميه في، موضوعنا.
زينب بحـ.ـز.ن: خايفه يزعل وهو طيب اوي والله.
الشخص: يلي عايزو ربنا هيكون.
قفلت معه وابتسمت وراحت اوضه طيف.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند عاصم.
سرين بزعيق: ليه تقول مراتك انت بتستهبل.
عاصم ببرود: هطلع علي الماذؤن واكتب عليكي فترة وبعدين نتطلق عادي.
سرين بغـ.ـيظ: لا والله بتحلم اني اتجوزك اصلا.
عاصم بابتسامة: وبحقق يلي بحلم بيه ع فكرة.
ضحكت وسط حـ.ـز.نها و طلع علي الماذؤن وكتبوا الكتاب و وصل حازم عند عاصم.
عند نهال.
كانت بتعيط من التعب وبطنها علي اخرها حاولت تقوم عشان ووصلت للشنطه ولسه بتطلع الفون داخت اكتر وداست علي طرف السلم وو.....
عند جمال.
جمال بغضب كان مستني حد: ها ايه الاخبـ.ـار.
المدير: مش لاقي لبـ.ـنتك حس ولا خبر.
جمال بغضب اكبر: وطلبت المستشفى.
المدير بخـ.ـو.ف: ايوا بس....
جمال قام بغضب: مبسش سيلا لازم تتعالج من القرف يلي هي فيه دا وتقتنع انه قصي خلاص مـ.ـا.ت.
الحارس بيداخل: الناس وصلت.
جمال قام وطلع فتح الاوضة ومسك ايد سيلا اتخضت: ف في ايه.
جمال بيمشي وبيسحبها بغضب وراه وهي بتتكلم وهو ساكت.
الكل خرج واتصـ.ـد.م من يلي شافوا.
سيلا بصدmة: م مين دول.
جمال زقها هما مسكوها: خدوها تتعالج الاول من الجنان دا.
بقلم ميرا ابوالخير
عتمان وجميلة اتصـ.ـد.موا وزينب خافت ازاي يعمل كده.
سيلا بصراخ: انا مش مجنووونة دا قصييي جووزي عااايششش صدقوني قصييييييي الحقني يا قصيييييييييييي.
بقلم ميرا ابوالخير.
طيف كان ايده بتتحرك ونفسه بيعلا وهو سامع صوتها ونطق باسمها وهو مغمض: سيلا.
سيلا وهما بياخدوها للخارج: قصيييييي فوووووق.
بيقوم منفوض من علي السرير وحس بدوخه بسيطه.
بيخرج بيلاقي الكل قاعد زعلان ماعدا جمال يلي كله غضب وعاصم بيزعق له: لو روحت جبتها لا انت ابني ولا انا اعرفك.
عاصم بغضب هيتكلم لاقي يلي جاي علي جمال
و راح عليه: فين سيلا.
جمال باستغراب: وتخصك في ايه لعبتك اتكشفت خلاص يا طيف.
قصي: لعبة ايههههه مراتي فييينننن انا قصي المغربي فيننن سيلااا مراتيييي.
اتصـ.ـد.موا كلهم وجميلة راحت عليه: لا انت طيف ابني.
قصي بهدؤء: انا افتكرت كل حاجه وعايز مراتي.
جمال بصدmه: كدب انت ابنهم وهي جبتك هنا و...
عتمان مقاطعا: لا مش ابننا احنا لاقناه من كذا شهر وكان فاقد الذاكرة واخدناه القرية وعلاجناه ومعايا كل المستندات بتاعت الدكاترة.
جميلة عيطت بحر"قه.
قصي بهدؤء: فين مراتييييييي انطقوووووو سيلاااااا فيننننننن.
حازم من وراه: ابوك بعت مراتك مستشفى المجانين يا قصي واتهمها انها في اخلاقها .
قصي بغضب جمهوري وصوت هز ارجاء الفيلا من شـ.ـدة غضبه وفجاءة.....
↚
قصي بهدؤء: فين مراتييييييي انطقوووووو سيلاااااا فيننننننن.
حازم من وراه: ابوك بعت مراتك مستشفى المجانين يا قصي واتهمها انها كان علي علا"قه و هانها في شر"فها .
قصي بغضب جمهوري وصوت هز ارجاء الفيلا من شـ.ـدة غضبه: بتقووووول ايههههههههه يا ولاد 🐕.
راح لجمال بغضب وعيونه بقت حمرا ووشه: اقسم بالله لو حد لمس سيلا باي سوا لهور"يك قصي المغربي هيعمل فاهم يا جمال بيه.
طلع غير ولبس بدلته وعاد الي طبيعته وحازم راح معه المستشفى.
عاصم لجمال: ليه تعمل في البت المسكينه كده ترضا حد يعملها فينا ترضهااا.
جمال بغضب: ليهههه هو انا يلي جبت واحد غريب علي انه قصي.
عاصم: وطلع قصي طلع عايش كلنا قولنا مـ.ـا.ت ماعدا هي.
جمال ببرود: وافرض بقا مكنش هو قصي وكان طيف والحلوة الله واعلم حصل ايه بينهم يبقا تستاهل ولا لا.
عاصم بعصبيه لسه هيرد سرين مسكت ايده: عاصم ارجوك كفايه.
جمال بص بسخريه عليها: بنات ز"بالة.
عاصم بغضب سرين حطت ايديها علي بوقه وبصت له برجاء طلع بغضب علي اوضته وهي مشيت وراه.
بقلم ميرا ابوالخير .
عند نهال.
بتطلع الفون داخت اكتر وداست علي طرف السلم و ااااااه.... بتقع من علي السلم وبتفقد الواعي.
الجيران بخضه: يا نهار اسود الحقوا حد يطلب الاسعاف دي بتنز"ف جـ.ـا.مد.
طلبوا الاسعاف ليها واخدوها علي المستشفى.
الدكتور: لازم تعمل العمليه هي والطفل في خطر فين جوزها.
الممرضه: معرفش دول ناس يلي جبوها هنا.
الدكتور: لازم توصلي لجوزها باي طريقه عشان يمضي ياما الطفل ياما الام مش هنعرف ننقذ غير حد واحد منهم.
الممرضه: تمم يا دكتور.
راحت تسال الجيران علي جوز نهال ونهال بين الحيا والمـ.ـو.ت.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيلا.
سيلا نايمه علي السرير واحدهم بيداخل وبيبتسم بخبث: جيتي برجلك يا سيلا.
المجهول: خدي اعملي ليها جلسات كهر"باء عاليه.
التمرجي: دي كده تمـ.ـو.ت مفهاش اي حاجه غير باين انها حامل.
المجهول بشر: ودا المطلوب.
التمرجي بخـ.ـو.ف: لا مش هعمل كده مستحيل.
المجهول طلع فلوس كتير: وكدا بقا ممكن.
التمرجي بطمع: اه.
المحهول ابتسم وخرج من الاوضه والتمرجي بدا يجهز الجهاز.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند قصي في الطريق سايق بسرعه كبيرة.
قصي بقلق وخـ.ـو.ف: ازاي كل دا يحصل وانا غايب.
حازم: مكنش بايدك يا قصي وبعدين سيلا بتحبك وهي يلي فضلت متاكدة انك عايش.
قصي بحـ.ـز.ن وقلبه و.جـ.ـعه بخـ.ـو.ف: حاسس بحاجه هتحصل.
حازم: متقلقش يا قصي قربنا نوصل.
قصي زود السرعه خالص وقلبه بيا"كله علي معشوقته.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند طه.
طه بهدؤء: سالي عايز اعرف مين اسلام دا.
سالي: كان خطيبي من البلد.
طه: ومقولتيش ليه.
سالي بهدؤء: عشان هو خطبني من الست يلي اتبـ.ـنتني من الملجا زمان وانا كنت لسه صغيرة يعني مش فاهمه حاجه.
طه بهدؤء: طيب لو في حاجه مخبيها عني قوليها عشان مش عايز نخسر بعض.
سالي بحنان: حاضر.
عند التمرجي.
سيلا بتفتح بتلاقي يلي هيحط الكهر"باء علي بطنها.
سيلا بفزع: ا انت بتعمل ايه.
التمرجي ببرود: واحدة مـ.ـجـ.ـنو.نه هكون هعمل ايه.
سيلا رجعت لورا علي السرير بخـ.ـو.ف: انت يلي مـ.ـجـ.ـنو.ن ابعد عنييي.
التمرجي بخبث: تؤ تعالي بقا عشان نخلص.
سيلا هتصراخ لاقت التمرجي مرمي علي الارض بصت لاقت يلي وقف وباصص عليها بكل شوق ولهفه.
سيلا باشتياق: ق قصي.
قصي بص لها بعيون لامعه وفيها دmـ.ـو.ع وهي بحب وابتسامه العيون اتقابلت واتلاقت ببعض بعد فترة بعد قصي بلغه عينه كانها بيقولها روحي رجعت لي تاني
سيلا بدmـ.ـو.ع فرح نازلة منها انت يلي روحي انا معرفتش بقيمتك غير في بعدك عني زي م عملت معاك وعذ"بتك زمان ربنا عـ.ـا.قبني بس الحمدلله انك معايا.
قصي فتح دراعه: حشـ.ـتـ.ـيني و .
سيلا قامت راحت لحـ.ـضـ.ـنه حـ.ـضـ.ـنها بكل شوق وحب وكانه مش قابلها من سنين كتيره.
حازم خرج عشان يسبهم لانهم محتاجين اللحظه دي وشـ.ـد التمرجي معه بقرف من قميصه.
سيلا بدmـ.ـو.ع وهي بتشـ.ـد علي حـ.ـضـ.ـن قصي: ليه بعدت عني كل دا ياقصي وحشتنى اوى اوى.. اكملت ببكاء شـ.ـديد.. انا تعبت من غيرك.
قصي بحسس علي شعرها بحب: وانا رجعو يا قلب قصي ومستحيل اسيبك انا مخلفتش بوعدي ليكي وحاربت المو'ت عشانك ورجعت تاني.
سيلا لارد.
قصي بيعدلها لاقها فاقدة الواعي ابتسم وباس دmاغها: من كتر التعب.
شالها وخرج وحازم كان وراه جاله فون خضه: ايههه طب انا جاي حالا.
قصي وهو شايل سيلا: في ايه.
حازم ساب التمرجي للحراس: نهال في المستشفى لازم اروح.
قصي: هاجي....
حازم بتسرع: لا خاليك انت انا هروح سلام.
اخد عربية من الحراس وطلع علي المستشفى وقصي بص علي سيلا وحطها في العربيه ومشيوا.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي وهو باصص لها بحب وبيسوق بتفتح عينها بتعب: قصي.
قصي ابتسم بحب: جنبك يا روحه.
سيلا بحب ابتسمت وهو بغمز: بم انك عملتي العملية وفتحتي فانا عايزك في كام موضوع كده.
سيلا بعدm فهم: مش فاهمه.
قصي همس في ودنها وشها كله احمر: لاااااا ياقليل الادب نزلني ياض نزلنيييي يا متحر"ش.
قصي بضحك: دا زي جوزك حتي.
سيلا مسكت ايده حطتها علي بطنها: وهنا في نونو.
قصي شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه وهو سايق وتنهد بحب.
بقلم ميرا ابوالخير.
وصل حازم المستشفى وداخل بسرعه واتصـ.ـد.م صدmة عمره من يلي سامعه.
حازم قعد بذهول: يعني ايه.
الدكتور: لازم تختار ياما الام او الطفل.
حازم زقه وداخل لنهال لاقها بتتالم بتعب مسك ايديها بخـ.ـو.ف: نهال.
نهال بتعب والم شـ.ـديد: اختاره هو يا حازم عشان خاطري هو دا حته مننا ومش هنعرف نعوضه تاني.
حازم بدmـ.ـو.ع: مقدرش انا بحبك ومقدرش اعيش من غيرك.
نهال بحب وطيبه: يلا يا حازم عشان خاطري ارجوك.
الدكتور: الوقت بيمر لازم تختار يا باشا.
غمض عينه بالم ونطق قال انه........
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي وصل وشال سيلا وداخلو الفيلا وجمال بص بهدؤء وقصي تجاهله كليا ولسه هيطلع اوضته زينب وقفته.
زينب: طيف لو سمحت ممكن اتكلم معاك.
قصي لسه هينطق سيلا ردت بغيرة: لا يا حبيبتي اسمه قصي جوزي تمم والصراحه وحشني اوي وحابين نقعد مع بعض.
قصي مسك نفسه من الضحك بالعافيه علي تلك الشر"سه وزينب مشيت باحراج.
قصي بضحك وهو طالع اوضتهم: احرجتيها.
سيلا ببرود ومسكته من البدلة وهو شايلها: ملكش دعوه انت بتاعي انا وبس تمم.
قصي بغمز: عيب كده راعي انك حامل في البدايه.
شهقت من وقا"حته وهو ضحك عليها.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند عاصم.
كان بيشتغل وسرين قاعدة بتتفرج عليه ومبتسمه علي جمال شكله وحنانه هو لاحظ ابتسم بهدؤء: عارف اني حلو بس مش للدرجه دي.
سرين اتكسفت وهو ابتسم قام قعد جنبها بهدؤء: عارف انك مش متقبلاني بس انا شهر او اتنين وهطلقك واسافر.
سرين بحـ.ـز.ن: تمم هقوم اخد شاور.
عاصم مسك ايديها بحنان: نتعامل ك زوجين موافقه ولو لا عادي.
سرين بهدؤء: موافقه ودا حقك.
ابتسم بحب وقرب وطبع قب'له وغرقوا في بحور عشقهم واصبحت زوجته قولا وفعلا...
بقلم ميرا ابوالخير.
جمال بغضب: يعني ايه مش لاقي بـ.ـنتي.
المدير: دورت في كل مكان مش لاقيها.
جمال رمي الكوبية كـ.ـسرها: يبقا هنرجع نفتح الملفات القديمه.
المدير بصدmة: ايههه دا لو اتفحت قصي وسيلا وعاصم هيقت'لوا بعض وخصوصا سيلا مش هتر"حم قصي لو عرفت الحقيقه.
جمال بهدؤء: معاك حق بس لازم القي بـ.ـنتي.
المدير: هحاول كمان مرة.
جمال هز براسه بنعم.
بليل.
قصي كان واخد سيلا في حـ.ـضـ.ـنه وقاعدين مع بعض بحب من ساعه لما جم.
سيلا بحب: قصي.
قصي بحنان وهو بيلمس شعرها: قلبه.
سيلا بابتسامة: ممكن اسالك ليه الباشا انقذني ساعتها اكيد انت عارف.
قصي بهدؤء عدلها من حـ.ـضـ.ـنه قدm وشه: بعدين متشغليش بالك ياحبيبي.
عند الباشا.
الباشا كان قاعد وبيفكر في يلي جاي وهيحصل ولاول مرة يحس بالقلق بص لاقي بـ.ـنت جميلة لابسه لبس ظابط ابتسم كل يوم يستناها تمر عليه.
الباشا بعد اما مشيت: معقول بعد كل يلي عملته يكون ليا فرصه اعيش بنضافه... اتقلب وشه لما افتكر سيلا وقصي: وايه ممكن يحصل لسيلا وقصي لما يعرفوا الحقيقه.
اتنهد بهدؤء.
في الجوار العسكري بيداخل عشان يودي اكل لسوزي بينصدm من يلي شافه قدm منه وبيطلع يجري ووو.....
عند سرين كانت هتقوم وعاصم شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه بابتسامة: قفشتك.
سرين بكسوف: عاصم بس بقا.
عاصم بابتسامة علي كسوفها: ماشي ياستي هنزل اجيب اكل اشطا.
سرين بابتسامة: اشطا.
نزل وسرين راحت ناحيه الدولاب لاقت دورج مقفول بتفتحه بتلاقي صورة بـ.ـنت ما شافت صورتها تحت مع الشاب يلي كان بيزعق بتلفها مكتوب عليها (عشقي الاول والاخير)..
بتقع الصوره منها بصدmه وذهول بيداخل عاصم بيلاقي المنظر دا وسرين بصت له: هو الكلام دا حقيقي انت بتحبها.
عاصم بتنهيدة قال...........
بقلم ميرا ابوالخير.
عند قصي وسيلا.
سيلا كانت بتنشف شعرها من المياه ولابست قميص قصي ووقفه قدm المريا بتسرح شعرها.
قصي بص بضحك وعشق: ايه دا.
سيلا بغضب طفولي: اعمل ايه يعني ملاقتش البورنس جوا وو... انت بتقرب ليه.
بترجع لورا بتـ.ـو.تر من قربه.
قصي حوطها عند الدولاب وبيلمس وشها بحب: هتجننيني اكتر ليه مانا كنت عاقل.
سيلا بابتسامة جاذبة: بس يا نسو"انجي.
قصي بحب قرب لشفايفها واختلطت انفسهم: ق قصي ا ابعد ا انا حامل مينفعش.
قصي بعشق ونسي كل حاجه قرب وبا*سها بحب وشوق: مش هعرف ابعد عنك.
سيلا بتـ.ـو.تر من قربه لسه هتنطق قاطعها بقب"له طويلة وووو...
↚
قصي بحب قرب لشفايفها واختلطت انفسهم بتـ.ـو.تر وهي خافت : ق قصي ا ابعد ا انا حامل مينفعش.
قصي بعشق ونسي كل حاجه قرب وبا*سها بحب وشوق: مش هعرف ابعد عنك .
سيلا بتـ.ـو.تر من قربه لسه هتنطق قاطعها بقب"له طويلة وبدء يفتح القميص من عليها شهقت: لاااا قصي فوق انا حامل .
قصي بعشق وحب: حد يكون في ايده الجنة ويفوق .
سيلا بحب متبادل: اه انت ابعد بقا .
قصي بعد بزهق ودب برجليه علي الارض بطفولة: يعني ايههه هوووف صبرا.
ضحكت سيلا بانو"ثه وهو بص لها بغـ.ـيظ سيلا راحت شغلت اغنيه رومانسيه هو ابتسم قرب وبدا يرقصوا مع بعض وهما سرحانين في عيون بعض كلها حب قرب وشـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه وشالها وحطها علي السرير برفق.
قصي عدلها ونامت علي رجليه وباس دmاغها بحب وحنان: سيلا.
سيلا وهو غمضت عنيها: اممم.
قصي بحب بص عليها وعدلها لحـ.ـضـ.ـنه: ممكن تسامحي علي غلط غلطته زمان.
سيلا بعدm فهم: مش فاهمه.
قصي تراجع عن رايه وابتسم: مفيش يا حبيبي يلا ننام عشان انا وحشاني حـ.ـضـ.ـنك اوي.
سيلا حـ.ـضـ.ـنته وهو ابتسم بحب وطفي النور وناموا.
سيلا بمشاغبة: قصي ممكن نروح البدو.
قصي فتح عينه ورفع حاجبه: فين يا روح امك.
سيلا بضحك: البدو يا قصيلو نفسي اروحها ممكن.
قصي: حاضر نامي وارتاحي دلوقتي.
سيلا باست خده وهو اتضايق: سيلا متختبريش صبر امي اتخمدي.
سيلا بعدm فهم: ماشي هو انا عملت ايه طيب.
قصي سكت وهي نامت.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند عاصم وسرين.
بتقع الصوره منها بصدmه وذهول بيداخل عاصم بيلاقي المنظر دا وسرين بصت له: هو الكلام دا حقيقي انت بتحبها.
عاصم بتنهيدة قال: كان حب قديم.
سرين دmـ.ـو.عها اتجمعت في عينها: حب مرات اخوك مش كده.
عاصم بهدؤء: كانت هتبقى مراتي بس القدر منعها من كده.
سرين دmـ.ـو.عها نزلت بالم وداخلت الحمام وهو حس بنغزة لما شاف دmـ.ـو.عها.
سرين كانت وقفه تحت الدوش بهدومها ومشغلاه ودmـ.ـو.عها نازلة: حبيته من يوم وليلة حبيته طب ليه هو هيطـ.ـلقني ويسيبني ليه ياقلبي تدق له ليه.
دmـ.ـو.عها زادت وشهقاتها عاليت عاصم قلق راح يخبط عليها: سرين اخرجي وبطلي عـ.ـيا.ط.
سرين لارد.
عاصم بعصبيه: سرين بقولك افتحي هكـ.ـسر الباب.
سرين قعدت تحت الدوش ومش بترد عليه عاصم اتعصب وزق الباب جـ.ـا.مد فتحه وداخل اتصـ.ـد.م لاقها بهدومها ودmـ.ـو.عها نازلة قرب بخـ.ـو.ف تحت المياه نزلت عليه: انتي كويسة فيكي حاجه.
سرين بصت له بحـ.ـز.ن هو مش فاهم شالها بدون اي كلام وخرجوا الاوضه.
حطها علي السرير وهي بتترعش عشان التكييف عاصم بسرعه جاب لها هدوم وهي ايديها تلجت وبتترعش.
عاصم بخـ.ـو.ف عليها: سرين غيري هدومك.
سرين لارد.
عاصم تافف وبدء يغيرلها هو وحطها علي السرير وغطها وغير هو كمان.
سرين غمضت من التعب وهو جاه جنبها ومسك ايديها وشـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
نهال بحب وطيبه: يلا يا حازم عشان خاطري ارجوك.
الدكتور: الوقت بيمر لازم تختار يا باشا.
غمض عينه بالم ونطق قال: نهال عايز مراتي.
الدكتور: تمم امضي هنا وهنخلص الاجراءات.
هز براسه ونهال مش قادره تتكلم وغمضت عينها.
بعد ساعتين كان ملهوف عليها وهما لسه جوا وجاله فون.
قصي: اي الاخبـ.ـار.
حازم بحـ.ـز.ن قص ما حدث.
قصي بهدؤء وزعل عليه : مسافه السكه واكون عندك.
حازم: لا خاليك مع مراتك يا قصي كفايه لحد كده واعتبره طلب من صاحبك.
قصي بحـ.ـز.ن: انت اخويا يا حازم والصبح هكون عندك تمم.
حازم ابتسم: تمم.
بيخرج الدكتور وحازم بيجري عليه: حصل ايه مراتي كويسه صح.
الدكتور بفرح: الحمدلله وقدرنا ننقذ البنوته كمان الف مبروك جالك بـ.ـنت زي القمر وهي في اوضه***.
حازم بفرح حـ.ـضـ.ـن الدكتور وجري علي اوضه نهال بفرحه عيط مسك ايديها وباسها بحب وراح يشيل بـ.ـنته من سريرها بحب وبيتخيل نهال فيها نسخه من امها.
نهال بتعب شـ.ـديد: ح حازم.
حازم بلهفه: انادي الدكتور حاسه بايه.
نهال بحب: ابننا.
حازم ادها البـ.ـنت: قصدك بـ.ـنتنا.
نهال شالها بحب والممرضه جت: البـ.ـنت عشان لازم نطمن عليها.
نهال اتخضت وحازم طمنها بحنان ادتها ليها بخـ.ـو.ف.
حازم بحب: حاسه بو.جـ.ـع.
نهال هزات براسها ب نعم حـ.ـضـ.ـنها بحب وباس دmاغها ونامت من شـ.ـدة الو.جـ.ـع وهو فضل صاحي معها.
بقلم ميرا ابوالخير.
تاني يوم الكل صحي بسعادة ماعدا قلب مكـ.ـسور.
سيلا بتدي قصي القميص: البس دا... مكملتش الجملة وجريت علي الحمام ترجع راح وراها بسرعه.
سيلا بتعب ودوخه: ا اخرج.
قصي بيرجع شعرها لورا وحط ايده علي بطنها وسندها: لا هفضل معاكي.
ابتسم سندها وغسل وشها و خرجوا قعدها علي طرف السرير.
سيلا بابتسامة: متقلقش دا طبيعي المهم يلا عشان نروح البدو بقا.
ابتسم وجهزوا ونزلوا.
جمال شافهم: علي فين كده.
قصي تجاهله ومشي وزاد غضب جمال.
بعد ساعة ونص وصل قصي وسيلا الصحراء والجو حر اوي وقصي زهق وسيلا مبسوطه: ماله البحر ماله.
سيلا بطفولة: هنا احلى بص دي شجرة جوز الهند هاتلي منها.
قصي بزهق: حاااضررررر.
ابتسمت وقصي وقف تحت الشجرة كانت قصيره: كده هطلع اجيب من فوق ايكش اقع عشان تفرحي.
ضحكت وهو طلع وبيمسك الثمرة رجليه اتزحلقت وسيلا صرخت وقع علي ضهره: اااه ياناا.
سيلا جريت عليه بخـ.ـو.ف: انت كويس.
قصي بضحك: وحياتك م نافع تاني .
سيلا هتتكلم شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه وبقا هو فوق وهي تحت وبص في عينها بحب: بعشقك قد روحي.
سيلا بحب: انت كل روحي.
قصي بحنان: هنعمل ايه في الحر دا.
سيلا ابتسمت ومسكت ايده ومشيت وهو معها والحراس كانوا وراهم.
بعد شويه الجو بقا تروة ووصلوا مكان فيها خيم كتير وناس من البدو.
سيلا فرحت وقصي امر رجـ.ـالته يبقوا بعد شويه.
الشيخ: بتعملوا ايه هنا.
قصي باحترام: جايين نشم شويه هواء ومراتي حابه الجو دا لو مش هيزعج حضرتك.
ابتسم الشيخ: شكلك متربي ياولدي براحتكم.
سيلا ابتسمت والشيخ رحب بيهم.
الشيخ امر بتحضير اكل ليهم وعصير غير الاغاني والرقص وقصي وسيلا فرحانين مع بعض.
بقلم ميرا ابوالخير.
مر اليوم وهما فرحانين وبيلعبوا وبيتسلوا.
عند عاصم.
سرين بهدؤء: تمم كده كله جاهز.
عاصم ابتسم: اوكي.
سرين لارد عاصم شـ.ـدها قعدت علي رجليه اتكسفت.
عاصم وبيشم رقبتها: زعلانه ليه.
سرين بكسوف: ا ابعد لو سمحت.
عاصم بغمز: طب مش هبعد اهو با"سها بسرعه ضـ.ـر.بته بالكف بخفه وجريت هو ضحك علي اخره.
عند زينب وعتمان.
زينب بصدmه: اتجوز مين انا بحب واحد تاني.
عتمان بهدؤء: لازم تتجوزيه يا بـ.ـنتي دا كلام جميله.
زينب بدmـ.ـو.ع: وانا مالي انا قلبي مع حد تاني اتجوز ليه واحد متجوز وبيحب مـ.ـر.اته طيف عاشق مـ.ـر.اته اتجوزه ليه.
عتمان بهدؤء: دا يلي هيحصل ومتنسيش اننا يلي مربينك لما لاقناكي زمان.
زينب بحـ.ـز.ن سكتت ودmـ.ـو.عها نزلت.
عتمان: انا هطلب منه يكتب عليكي مع سيلا مـ.ـر.اته.
زينب جريت من قدmه بانهيار وكـ.ـسره.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند الباشا في السـ.ـجـ.ـن.
الباشا بص للبـ.ـنت بحب: انت ظابط هنا.
تالا ببرود: ويخصك في ايه.
الباشا: هيخصني قريب يا حلوة.
تالا بصت بقرف له وهو ابتسم ومشيت.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي راح لحازم وسيلا روحت الفيلا مع باقي الحراس بتداخل بتسمع جمال وهو بيتكلم في الفون.
جمال: مش لازم اي مخلوق يعرف وبالذات سيلا وقصي.
......
جمال: تمم السر دا لو اتكشف مش هيحصل كويس.
.....
جمال قفل معه وسيلا مش فهمت حاجه مشيت وجواها الف سؤال.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند عاصم.
سرين كانت برا وتليفونها ناسيته عاصم بيجيب ملف لاقاه قال يوديه ليها لاقى رسالة جت ( ها مضتيه علي الورق ولا لسه انجزي شويه عايزين نهرب برا البلد بفلوسه).
عاصم عيونه احمر بغضب : مش هسيبك تتهني يا سرين انا هوريكي .
وبقا قاعد وقام مرة واحدة وفضل يكـ.ـسر ف الأوضه علي اخره مش شـ.ـدة غضبه ووو....
عند سيلا كانت حاطه ايديها علي بطنها بحب وبتفكر في كلام جمال لاقت قصي داخل وعلي وشه الجمود.
سيلا راحت حـ.ـضـ.ـنته بحب: قصي تعالى اوريك حاجه.
قصي بجمود: انا اتفقت مع دكتوره شاطرة.
سيلا بعدm فهم: ليه عشان الحمل يعني ماشي بكرا نروح نطم..
قصي مقاطعا: عشان تنزلي يلي في بطنك انا مش عايز ولاد.
سيلا بصدmة من كلامه وجموده وفجاءة ك......
↚
عاصم عيونه احمر بغضب : مش هسيبك تتهني يا سرين انا هوريكي مش هر"حمكككككك .
وبقا قاعد وقام مرة واحدة وفضل يكـ.ـسر ف الأوضه علي اخره مش شـ.ـدة غضبه بتداخل علي الصوت بيشـ.ـدها قدmه بغضب وهي اتخضت وبقب'لها بكل غضب بيخرج غضبه عليها لحد اما اتالمت وشفا"يفها نزفت.
عاصم مسكها من شعرها بغضب وغـ.ـيظ: بقا زبا"لة زيك عايزة تضحك عليا وتاخد فلوسي انا غلطان اني اتجوزت واحدة ر"خيصه.
سرين بالم ودmـ.ـو.ع: في ايههه انا معملتش حاجه يا عاصم ورحمه اخويا.
عاصم ضر"به بالكف من شـ.ـدته اتخبطت في الدولاب وقعت فاقدة الواعي عاصم بخضه جري عليها: س سرين ردي عليا سرين والله اسف.
بيعمل ايديها بيلاقيها د"م من دmاغها بيشلها بسرعه وبيطلب الدكتور.
عاصم بغضب جواه من يلي بيحصل بص عليها وهي نايمه و ربط دmاغها بيتامل ملامحها: ليه كده ليه.
الدكتور جاه وعالجها ومشي.
عاصم قرب منها ونـ.ـد.م علي عصبيته وتسرعه ولاقها بتترعش بخـ.ـو.ف وهي نايمه ضمها تلقائي وشم عبير شعرها وابتسم بس جاه في باله الرسالة قام وقف وهي كانت نايمه عاصم بص لسرين يلي نايمه بغضب ومسك فونها وخرج بغضب.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيلا بعدm فهم: ليه عشان الحمل يعني ماشي بكرا نروح نطم..
قصي مقاطعا: عشان تنزلي يلي في بطنك انا مش عايز ولاد.
سيلا بصدmة من كلامه وجموده وفجاءة كف بينزل علي وشه من سيلا: انت بتقول ايههه.
قصي بغضب مسك ايديها وبيشـ.ـدها: يلااااا.
سيلا بتحاول تفلت منه شالها وهي بتضر"ب فيه بغضب وتصرخ: لاااا نزلنيييي في ايهههه قصييي.
قصي بجمود اخدها وجمال وقف بيتفرج عليهم بابتسامة: دي اول خطوة.
قصي ركب سيلا وهي هتنزل قفل الباب وساق ببرود.
بقلم ميرا ابوالخير.
سيلا بزعيق: نزلنييييي يا قصي ابوس ايدك لااا ايلا ابننا.
قصي لارد.
سيلا بدmـ.ـو.ع بصت له وهو وقف العربيه ونزل وصرخ باعلى صوت اتصـ.ـد.مت هو ايه يلي حصل دا او في ايه كان كويس.
سيلا بخـ.ـو.ف ضمت نفسها وقصي وقف قدm العربية بكل غضب بص صعبت عليه دmعه نزلت منه ومسحها ركب وبيهزها لاقها فاقدت الواعي شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه: اعمل ايه النار دي هتمو"تني يا سيلا لو عرفتني الحقيقه انتي يلي هتسبيني وانا مقدرش غلط غلطته هتسبيني و تقت'ليني بسببه.
ساق ووصل شقه ما نزل واخدها.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند جمال.
جمال ببرود: ايوا ارمي كل الازاز دا لازم سيلا تمشي عليه.
المدير بخـ.ـو.ف: ت تمم.
جمال ابتسم بحـ.ـز.ن.
عند ابو سرين.
كان قاعد بسكر لاقي يلي داخل عليه ومسكه من هدومه: انا عايز اعرف كل حاجه حصلت وخطتك الو*** دي.
ابو سرين بخـ.ـو.ف: ه هقولك سرين اصلا مش بيني وجبتها من ملجا و هي اصلا كانت مش راضيه تاخد فلوسك بس انا هددتها.
عاصم بغضب لكمه: يا بن 🐕.
ابو سرين بالم: اسف يا باشا والله هختفي خالص سامحني يا بيه.
عاصم بغضب سابه وخرج بكل غضب.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
نهال بترضع بـ.ـنتها بفرح وسمتها يسرا وحازم جنبها وبيتصل علي قصي مبيردش قلق عليه واتصل ب عاصم.
عاصم: اي.
حازم: قصي ماله يا عاصم.
عاصم بعدm فهم: ماله يعني ماهو عادي.
حازم: لا مبيردش وكان عندي كويس ايه حصل خلاه كده.
عاصم بهدؤء: هعرف واطمنك.
حازم: تمم.
قفل معه ونهال ابتسمت: خير متقلقش.
ابتسم واخد منها يسرا وباس دmاغهم الاتنين.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سرين قام بدوخه ملاقتش حد.
سرين لامت هدومها: لازم اهرب من هنا.
بتنزل وبتتسحب وبتخرج من الفيلا بليل بتلمح شويه شباب واقفين بتعدي بهدؤء من قدmهم.
سرين مشيت من قدmهم بهدؤء لاقت يلي بيشـ.ـدها وووو.....
عند سيلا بتفوق بتلاقي قصي قاعد بهدؤء حست بو.جـ.ـع في بطنها: ح حصل ايه.
قصي بهدؤء: ولا حاجه.
سيلا بصت الناحيه التانيه قصي عرف انه زعلت وجـ.ـر.حها قام خرج.
قصي جاله فون من زينب: طيف لو سمحت عايزك.
قصي بهدؤء: نعم.
زينب بدmـ.ـو.ع: تتجوزني يا طيف عشان تصلح غلطك.
قصي بعدm فهم: غلط ايه واتجوزك ازاي يعني.
جميله من وراه: الغلط يلي غلطته معها ياقصي زينب مش بنـ. ـت بسببك ولازم تصلح غلطك.
قصي بصدmة: نعمممم!!!؟؟؟.
زينب هتتكلم لاقته قفل في وشها ابتسمت: مش هتجوزك بس عشان اوري عمي حبك لمراتك مش اكتر انا بحب حد تاني.
قصي بيروح الاوضه مش بيلاقي سيلا بيدور عليها في الشقه بيلاقيها في الحمام بيرمي الفون من ايده: الغـ.ـبـ.ـيةةةةةةةة.
بيفتح الباب لاقي عاصم قدmه ولكمه وقع قصي علي الارض: انت عملتتت ايههههههه.
قصي بهدؤء قام: غلط غلطته مكنتش واعي.
عاصم بغضب مسكه من قميصه: تقووووووم تقتتتتتتتتت'لللللل اهللل مرررر"اتكككك وتحرمهااا منهمممم تقت"ل ابو وام سيلااااااااااااااا ردددد عليااااااااااا كل دا عشان كان في حـ.ـضـ.ـنك بـ.ـنتتتتتت ومش وااااعييييييي.
سيلا من وراهم بصدmه: ا ايهههه ق قت'ل اهلي.
قصي.....
↚
سيلا بصدmه: ج جوزي قت'ل اهلي لا لا اكيد في غلط.
قصي بص للارض وسيلا جريت عليه: قول انه محصلش قول انه مش انت يلي حرمتني من اهلي هصدقك والله بس انطق يا قصي.
عاصم بغضب: هو يلي قت'لهم كان سـ.ـكـ.ـر.ان وفي حـ.ـضـ.ـنه بـ.ـنت زبا"لة.
سيلا باصه لقصي يلي ساكت و في حالة صدmة: ليهههههههه عملتلكككك ايههههههه انا بكرررر*هكككك تحرمني من اهليييي ليههه حـ.ـر.ام عليكككك.
قصي بحـ.ـز.ن: كانت غلطه مكنتش في واعيي صدقيني.
سيلا قامت وقربت منه وبسرعه سحبت مسد"سه من جيبه وحطته علي دmاغه: يبقا هتحصلهم يا قصي مش هسيبك تتهنى.
قصي وقف ساكت وعاصم خاف علي اخوه لانه سيلا في لحظة غضب اعمى.
عاصم وقف قدm سيلا: سيلا اهدي كله هيتحل.
سيلا بغضب زقت عاصم وداست علي المسدس وو....
لااااااااااا.. اااه.
بقلم ميرا ابوالخير.
سيلا بتقوم بخضه وزعر وقصي بيداخل جري عليها: في ايههه مالك.
سيلا بزعر وخـ.ـو.ف: ا انا ق قت"لتك يا قصي.
قصي بعدm فهم: في ايه يا حبيبتي اهدي دا حلم خدي اشربي مياه.
سيلا بتشرب المياه وبتلاقي نفسها في اوضتهم مش في الشقه وقصي قدmها خايف عليها.
سيلا حـ.ـضـ.ـنت قصي: متسبنيش يا قصي دا كابوس وحش اوي انك قت'لت اهلي وزينب حامل منك .
قصي سكت وانفجـ. ـر في الضحك: اي الهبل دا وانا اعرف اهلك منين انا غير زينب دي مفيش حاجه بيني وبينها.
سيلا بصت له بخـ.ـو.ف ودmـ.ـو.ع وقصي بحنان وبيطبطب عليها: معاكي يا حبيبي اهدي عشان البيبي متخفيش انا معاكي.
سيلا هديت في حـ.ـضـ.ـنه واتنفست بعمق وهو فضل معها.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سرين بتلمح شويه شباب واقفين بتعدي بهدؤء من قدmهم.
سرين مشيت من قدmهم بهدؤء لقيت يلي بيشـ.ـدها من ايديها: ا انت مين وعايز ايه.
الشاب بخبث: ماشيه لوحدك ليه بليل تعالي وهوصلك.
سرين بخـ.ـو.ف شـ.ـدت ايديها: م متشكرة هعرف اروح لوحدي.
الشاب الاخرى وقف وراها: طب متيجي نروح ونسهر عندنا.
سرين بخـ.ـو.ف: ايه قلة الادب دي معندكمش اخوات بنات.
الشاب بسخريه: لا معندناش اخوات بنات وهتيجي من غير كلام لانك عاجبتينا وايلا.
سرين بخـ.ـو.ف: وايلا ايه.
طلع مطوة من جيبه: هنقـ. ـطعك حـ. ـتـ.ـت.
سرين بصت علي شويه رمل وقالت بدلع: موافقه اجي معاكم بس هتدوني كام.
الشاب: يلي تؤمري بيه يا مزة.
سرين ابتسمت بخبث ومشيت جنبهم وميلت بسرعه علي شويه الرمل وحدفتها عليهم وطلعت تجري.
االشاب وبيعمل عينه: بـ.ـنت ال*** ورهاااا.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند طه.
سالي بحب: لولولوولويييي هنكتب امتي بقا.
طه بضحك: يوم الخميس الجاي يا حبيبي والفرح كمان.
نعيمه: الف مبروك يا حبيب قلبي مبروك يا بـ.ـنتي.
ابتسمت سالي بحـ.ـز.ن طه: مالك.
سالي بحـ.ـز.ن: كان نفسي اهلي يكونوا معايا النهارده.
طه بحنان: وانا ايه يعني مت مثلا.
سالي بتسرع: بعد الشر عليك متقولش كده تاني.
طه بابتسامة وباس ايديها: انا كل اهلك يا سالي.
سالي ابتسمت بفرح.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند رهف ومصطفي.
رهف بضحك: هات الريمود ياض.
مصطفي: تعالي خديه يا اوزعه.
رهف قامت عشان تاخده شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه بابتسامة: اوعا انت غشاش سبني.
مصطفي بحب وبيرجع شعرها لورا: تؤ مش هسيبك حد يسيب حتة من قلبه بردو.
رهف ضحكت: مصطفى هو ليه مش خلفنا لحد دلوقتي.
مصطفى اتعدل بهدؤء: امر ربنا يا حبيبتي لسه ربنا مش اراد.
رهف بابتسامة: هو لو انا مش بخلف هتسيبني مثلا او تتجوز عليا.
مصطفى بجدية: اولا انتي قبل اما تكوني مراتي فانتي بينتي وحبيبتي وانا مش طالب غير كده.
رهف حـ.ـضـ.ـنته بحب وهو ابتسم بحـ.ـز.ن وفي نفسه: اومال لو ت عـ.ـر.في انه انا العيب مني هتسبيني يارهف مش عارف اقولهالك ازاي ومش عايز اجـ.ـر.حك.
بقلم ميرا ابوالخير.
سرين كانت بتجري لاقت يلي بيشـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه: ع عاصم.
عاصم بجمود: اركبي.
سرين بخـ.ـو.ف: ل لا مش هركب انا ماشيه.
عاصم بفزع فيها: اركبيييييي.
في ثانيه ركبت وهو ضحك في نفسه: مـ.ـجـ.ـنو.نه.
ساق بهدؤء ووصل الفيلا.
عند قصي.
كان شايل سيلا بحب وحاطط حاجه علي عينها وداخلها اوضه نزلها بحب وحـ.ـضـ.ـنها وحط ايه علي بطنها بحب وشال الشال من علي عينها اتصـ.ـد.مت من يلي شافته كل صورها والارض كلها بلونات وورد و شوكولاته علي شكل تمثال ليها: الله ايه دا.
قصي وبيشم رقبتها بحب: لاجمل حب في حياتي.
سيلا بفرح حـ.ـضـ.ـنته وباسته من خده شالها وقعدها علي الارض وسط الورد والبلونات: انسي كل الو.جـ.ـع والالم وكل حاجه حصلت انسي وركزي معايا.
سيلا بخضه: لا لا لا.
قصي ببراءة: تفكيرك غلط علي فكرة قصدي نقضي شويه وقت بتسلية الله.
سيلا بضحك: اذا كان كده ماشي.
قصي قام: اثبتي مكانك.
سيلا باستغراب: ليه في ايه.
قصي داس علي زرار نزل من السقف هدايا كتير وورد جوري وسيلا وقفت بفرحه وسعادة.
سيلا بدmـ.ـو.ع: كل دا ليا.
قصي بحب وحط ايده علي وسطها: واكتر يا قلب قصي.
سهروا اجمل ليلة مع بعض كلها حب وسعادة.
تاني يوم.
الكل قاعد بياكل وعتمان وجميلة باصوا لبعض وزينب عرفت بيفكروا في ايه.
جمال لقصي: هترجع الشركه امتي.
قصي ببرود: براحتي وبعدين انا حابب افضل مع مراتي شويه.
جمال بسخريه: لا والله خاليك جنبها علي طول.
قصي ببرود وبوقا"حه باس سيلا وهي بتاكل قدm الكل: اومال هسبها مثلا.
سيلا وشها احمر من كتر الكسوف و سرين بصت ليهم بحـ.ـز.ن وعاصم بص بفهم.
سرين في نفسها: اكيد لسه بيحب مرات اخوه وكدب عليا.
قامت من علي الاكل بحـ.ـز.ن.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند المدير.
المدير: لازم اروح اسال الست يلي عمل معها كده طب اكيد ليها صورة معينه.
بيدور لاقي صورة لام قصي و اختها بس: نهار اسووود هي دي ام البـ.ـنت الغير شر"عيةةة عشان كده اتغير مع مرات ابنه اعمل ايه دلوقتي .
عند قصي لسيلا: هروح اعمل شويه حاجات في السريع وجاي عايزة حاجه.
سيلا هزت راسها ب لا.
باس دmاغها وقام وزينب عملت نفسها هتتكلم في الفون قامت وراه.
جمال ابتسم بسخريه: تعالي يا سيلا عايزك.
سيلا قامت معه.
راحو مكان ما في المخزن اوضه قديمه واتصـ.ـد.مت الارض كلها ازاز متكـ.ـسر: ا ايه دا ياعمي.
جمال ببرود: هعرض عليكي عرض.
سيلا بعدm فهم: مش فاهمه.
جمال شاور علي الازاز يلي علي الارض: هتمشي علي الازاز دا لو قصي طلع علي علاقة ب زينب من غير اما يعرف.
سيلا بصدmه: ايههه ليه واي الطلب دا وبعدين انا واثقه في قصي وحبي له.
جمال بسخريه: هنشوف ولو انا يلي غلط انا هختفي من حياتكم.
سيلا بتحدي: قصي جوزي وحبيبي ومستحيل يعمل كده تمم.
مشيت من قدmه وهو ابتسم بسخريه.
بقلم ميرا ابوالخير.
سرين كانت قاعده في الجنينه وسمعت صوت حد بينادي عليها من برا البوابه قامت تشوف اتصـ.ـد.مت طلعت تجري عليه وحـ.ـضـ.ـنته تحت عيون كلها غضب.
سرين بتحـ.ـضـ.ـنه: وحـ.ـشـ.ـتني اوي اوي كنت فين يا حبيبي.
عاصم بغضب من وراهم: حبيبكككككككككككك قرب بكل غضب ووو......
عند زينب.
زينب بدلع وفي حـ.ـضـ.ـنه: خلاص تتجوزني وتطلقها هي.
سيلا كانت معدية سمعت الجملة دي بتداخل وبتلاقي زينب في حـ.ـضـ.ـنه وجميلة وقفه مبتسمه .
سيلا بصدmة ولسه بتقرب عليهم صرخت و فجاءة......
↚
سرين بتحـ.ـضـ.ـنه: وحـ.ـشـ.ـتني اوي اوي كنت فين يا حبيبي.
عاصم بغضب من وراهم: حبيبكككككككككككك قرب بكل غضب وضر"بها بالكف: يا ر"خيصه يا زبا"لة.
الشاب بغضب شـ.ـدها وراه : وانت مالك بيها دي خطيبتي وجاي اخدها.
سرين اتصـ.ـد.مت من يلي قاله وعاصم بغضب لكمه: دي مراتييييي يا بن 🐕 خطيبتكككككك ايههههه.
الشاب رد اللكمة ونزلوا ضر"ب في بعض والحراس جم ومسكوا الشاب و سرين من الخـ.ـو.ف فقدت الواعي.
عاصم ببرود راح شالها: خدوا ابن 🐕 دا علي المخزن.
الشاب بغضب: ابعددووواااا عني انتااااا واخدها فيينننن.
عاصم بغضب اخد سرين وطلع اوضته وكله عصبيه وغضب اعمى.
رمها علي السرير بغضب ورش عليها مياه باهمال اتسرعت من الخضه: ايه في ايه.
عاصم بغضب وبيجز علي اسنانه: مين الحـ.ـيو.ان يلي شوفته معاكي دااا.
سرين بخـ.ـو.ف وبترجع ورا: د دا.. اتنهدت بخـ.ـو.ف.. كان خطيبي و صاحب عمري بس سافر ولسه راجع.
مسكها من شعرها بغضب: بقا بتستهفقينيييييي يا زبا''لة وجايبة خطيبكككك.
سرين بغضب زقته: ملكش دعوه مش انت هتطلقنيي يبقا عايز مني ايهه انا حرة بقا.
عاصم.......
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيلا.
زينب بدلع وفي حـ.ـضـ.ـنه: خلاص تتجوزني وتطلقها هي.
سيلا كانت معدية سمعت الجملة دي بتداخل وبتلاقي زينب في حـ.ـضـ.ـنه وجميلة وقفه مبتسمه .
سيلا بصدmة ولسه بتقرب عليهم صرخت و فجاءة وقعت في حـ.ـضـ.ـن قصي.
قصي بقلق: في ايه.
سيلا باستغراب: ا ايه دا انت هنا اومال مين يلي زينب بتكلمه دا.
قصي بضحك: هفهمك بعدين يا حبيبي انا رايح الشركه مش هتاخر.
سيلا ابتسمت بهدؤء وو.جـ.ـع.
قصي مشي وباس دmاغها بحب ومشي من ورا سيلا.
جمال ببرود: نفذي بقا العقـ.ـا.ب.
سيلا بقوة: هنفذه عشان بس خـ.ـو.فت علي جوزي.
جمال ابتسم ببرود وهي راحت ناحيه المخزن وقلعت الجزمة.
بقلم ميرا ابوالخير.
داخلت سيلا الاوضه وسط الازاز ودmـ.ـو.عها نازلة وداست علي اول ازازة رجليها اتفت'حت والد"م نزل.
سيلا بدmـ.ـو.ع والم: دا عشان فعلا استاهل العقـ.ـا.ب حقك عليا يا قصي.
الباب اتقفل ومفهوش اي شباك سيلا بصت بخضه: ه هو في ايه.
ابتسم بخبث: كده خلاص ومفيش اي اكسجين في الاوضه يعني مو''تك محكوم.
خرج وسيلا راحت تخبط علي الباب بخـ.ـو.ف: افتحوووووو ايه حصلللل.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي نسي الشنطه بتاعته لف بالعربية ورجع تاني علي الفيلا.
عند جمال.
جمال بغضب: اه كر"هتهاااااا سيلا تبقا بـ.ـنت خالت قصي وهي اخت البـ.ـنت الغير شر*عيه يلي بسبب امها مراتي مـ.ـا.تت وعيالي كر"هوني يبقا اعمل ايهه لازم تدافع التمن.
المدير بخـ.ـو.ف: ا انت عملت ايه دي حامل في حفيدك.
جمال ببرود: مش شرط تعرف.
قصي طلع الاوضه ملاقش سيلا استغراب اخد الشنطه ونزل تحت عشان يمشي.
في عكس الجهة سيلا بتنادي علي حد يفتح والنفس بيقل عندها الاوضه مقفولة باحكام ونفسها بيقل غير د"مها.
قعدت علي ركبتها بنفس مرتعش: ق قصي.
قصي خرج من الفيلا بس فجاءة انه.....
بقلم ميرا ابوالخير.
عند عاصم بغضب.
عاصم ببرود: ر"خيصه وزبا"لة وياترا بقا الهانم كنت بتحبه.
سرين بغضب وتسرع: اه كنت بحبه و با"سني من شفايفي وكنت هبقا مـ.ـر.اته عـ.ـر.في كمان ارتاحت بقااااا.
عاصم بغضب كبير قرب وقلع حزمه وشمر ايده ورمي الجاكت بتاعه ووو.....
↚
عاصم ببرود وغضب : ر"خيصه وزبا"لة وياترا بقا الهانم كنت بتحبه.
سرين بغضب وتسرع: اه كنت بحبه و با"سني وكنت هبقا مـ.ـر.اته عـ.ـر.في كمان ارتاحت بقااااا.
عاصم بغضب كبير قرب وقلع حزمه وشمر ايده ورمي الجاكت بتاعه سرين خافت اوي ورجعت لورا.
سرين بخـ.ـو.ف: ه هتعمل ايه.
عاصم بعيون حمرا وغضب وكلمتها بتتكرر في ودانه: عيدي تاني قولتي ايه.
سرين بخـ.ـو.ف و تمثيل القوة: يلي سمعته مش انت هتطلقني وتسافر يبقا.. اااااه.
عاصم ضر*بها بالحزام علي ايديها صرخت والاوضه كاتمه للصوت محدش سمع.
عاصم بغضب: بمو"تكككك فاهمة ب...
سرين بو.جـ.ـع ودmـ.ـو.ع: بتو.جـ.ـعني ياعاصم ليه ضر"بتني.
عاصم حس بخـ.ـنـ.ـقه انه اتسرع ودmـ.ـو.عها حر"قت قلبه قرب وشـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه وبيتنفس بتسرع: شششش خلاص اهدي يا حبيبتي.
سرين بتعيط وشـ.ـدت علي حـ.ـضـ.ـنه وهو باس دmاغها وفجاءة زقته بعيد عنها: ابعد عني يا عاصم .
عاصم بهدؤء بص عليها وخرج وهي قعدت تعيط بحـ.ـز.ن.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيلا.
قعدت علي ركبتها بنفس مرتعش: ق قصي.
قصي خرج من الفيلا بس فجاءة انه كان لسه هيبص علي جزمة سيلا يلي قلعتها جمال قاطعه: رجعت يعني.
قصي بص له ببرود: ودا يخصك في ايه يا جمال بيه.
جمال بهدؤء: قصي كفايه معاملة لحد كده انا ابوك.
قصي بسخريه: سامحتك مرة علي يلي عملته زمان بس انك ترمي مراتي ام ابني في مستشفى الامراض العقلية انسى يا هه ولدي.
جمال بحـ.ـز.ن: لما تعرف انا عملت كده ليه هتشكرني.
مشي جمال وقصي بص له بشك وراح ناحيه عربيته.
في اوضه المخزن الشاب فاق يلي عاصم ضـ.ـر.به وسيلا كانت بتخبط علي باب الاوضه استغراب: هو في حد تاني هنا.
سيلا بصوت ضعيف بتخبط ونفسها بيقل اكتر عن الاول وفي دوخه بيتيجي ليها.
الشاب بيزعق: يا جمااااعةةةةةة في حد هنااااا بيمووووو"ت فكوووونيييي.
قصي كان لسه هيركب سمع صوت الشاب استغراب راحه سايب الشنطه ومشي ناحيه المخزن.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند مصطفى ورهف.
رهف كانت قاعدة في الحوش بتاع العمارة والطفال بيلعبوا بصت عليهم بحـ.ـز.ن ودmعه نزلت منها.
ست جت جنبها: مالك يا بـ.ـنتي.
رهف بحـ.ـز.ن: كان نفسي يبقا عندي اطفال بس لسه ربنا ماذنش.
الست بهدؤء: إن شاءلله ربنا هيكرمك.
رهف بامل: يارب نفسي في ولد يكون شبه جوزي حبيبي.. ابتسمت.. في حبه و حنانه في ضحكته في كل حاجه.
الست: يارب خير متقلقيش.
مصطفى كان رجع من الشغل بس مشفش رهف وهي في الحوش فونه رن.
مصطفى: يعني ايه.
.......
مصطفى بهدؤء: حقيقه ايه يلي اقولها رهف مش عارف رد فعلها هيكون عامل ازاي دي هتتجنن علي طفل.
.....
مصطفي بحـ.ـز.ن: واثق في حبها بس مشاعرها ك ام هتكون عاملة ازاي لما تعرف انه انا يلي مبخلفش.
صوت من وراه: قصدك ايههه.
بص وراه لاقي رهف وقفه ودmـ.ـو.عها نازلة علي باب الشقه اتصـ.ـد.م وو.....
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي داخل المخزن لاقي شاب مربوط: في ايه وانت مين.
الشاب بيشاور علي اوضه المخزن: مفيش اي وقت في صوت بـ.ـنت هناك الحقها.
قصي استغراب بس حس بخـ.ـو.ف وجري ناحيه الاوضه وبيحاول يفتحها مش بتتفتح: س سيلا انتي يلي هنااا ردي عليا.
سيلا بتفتح عينها بتعب وبصوت وا.طـ.ـي اووي: قصي.
قصي حس بيها وخـ.ـو.فه زاد عمال يحاول يكـ.ـسر الباب مش عارف: سيلاا انتي كويسة ردي ابوس ايدك.
سيلا بتحاول تقوم وتعلي صوتها: قصيي مش قادره اتنفس.
قصي بخـ.ـو.ف بيضر"ب الباب بكتفه مش بيتفتح ودراعه بيتا"ذي بس مش بيهمه: هخرجك يا حبيبتي متقلقيش.
في نفس اللحظة داخل عاصم عشان يشوف الشاب جري علي اخوه: اكـ.ـسر معايا الباب سيلا جوواا.
عاصم رجع لورا وكـ.ـسروا الباب سوا قصي داخل جري عليها ودراعه متا"ذي وهي فاقدة الواعي.
عاصم لاخوه: شالها يا قصي عشان تاخد هوا.
قصي شالها وكانت هتقع منه دراعها مش عارف عاصم اخدها منه بسرعه: سيبها وتعالى نشوف دكتور بسرعه.
هز راسه بخـ.ـو.ف وراح معه وداخلو الفيلا في نزلة سرين يلي قلبها و.جـ.ـعها لما شافت عاصم شايل سيلا.
بقلم ميرا ابوالخير.
في السـ.ـجـ.ـن.
الظابط: خدوها علي المستشفى وخدوا حراسه معاكم.
العسكري بخـ.ـو.ف: دي محاولة انتحا"ر يا باشا.
الظابط: عارف سوزي لازم تعيش.
العسكري هز راسه ونقلوها المستشفى.
بعد شويه.
الممرضه: للاسف فقدتي الجنين عشان الد"م يلي خسرتيه.
سوزي بتعب: ليه لحقتيني انا عايزة امـ.ـو.ت.
الممرضه: ولما تمو"تي هتقبلي ربنا ازاي علي اساس ايه.
سوزي بنـ.ـد.م وحـ.ـز.ن: انا عملت كتير اوي وحش في حياتي.
الممرضه: باب التوابه مفتوح وربنا غفور رحيم المهم تتوبي بجد عن اذنك.
سوزي بدmـ.ـو.ع: يارررب.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي بيفوق سيلا بخـ.ـو.ف ومش مهتم بدراعه وجمال غضب انه لاحقها الدكتوره جت وعالجت رجليهل مكان الازاز وقصي رفض يتعالج ايلا لما تفوق سيلا.
سرين بصت علي عاصم وخـ.ـو.فه علي سيلا دmعه نزلت منها ومسحتها بسرعه عاصم عامل نفسه مركز مع سيلا بس كان مع سرين بدون م تحس.
سيلا بتعب: اا انا فين.
قصي بخـ.ـو.ف: حاسه بايه .
سيلا بهدؤء: متخفش انا بخير يا حبيبي.
قصي: كنتي بتعملي ايه في الاوضه ايه يلي بعتك هناك.
سيلا بتـ.ـو.تر قاطعها جمال: كانت بتنادي عليا عارفه اني بروح هناك عشان تسالني عليك.
قصي بشك: تمم.
خرجوا كلهم وسابوا سيلا وقصي لوحدهم سيلا بخضه: د دراعك.
قصي بهدؤء: متخفيش المهم خدي الدواء دا عشان البيبي.
ابتسمت بحـ.ـز.ن وهو قام اخد دوش وعالج دراعه وخرج لاقها سرحانه بص بغموض وراح قعد جنبها.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي بهدؤء: سيلا مخبيه ايه عني.
سيلا بحـ.ـز.ن: ولا حاجه يا حبيبي.
قصي شـ.ـدها وقعدها علي رجله بهدء وبص في عينيها: تمم بس ا عـ.ـر.في اني مش هسمح لاي حاجه تا"ذيكي.
سيلا حـ.ـضـ.ـنته وهو باس دmاغها بحب وحط ايده علي بطنها: نفسي في بنوته شبهك كده مش ولد يشاركني فيكي.
ضحكت غـ.ـصـ.ـب وهو ابتسم: هنزل ابعتلك عصير واكل واعمل حاجه.
سيلا بحب: ماشي.
باسها بخفه وخرج.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند جمال.
جمال بغضب: ايهه رجع قصي تاني.
المدير بزعيق: كنت هتمو"ت مرات ابنك وحفيدك ليه كل دا وعشان ايه.
جمال بعصبيه مسكه من قميصه: عشان تستاهل زمان امها اغر"تني ولما جت صفاء ام قصي لاقتنا مع بعض مـ.ـا.تت بسببها وساعتها اختفت وطلعت حامل مني في بـ.ـنت غير شر"عية.
المدير: ماهو غلطك انت كمان محدش قالك خو"ن مراتك ام عيالك.
جمال بنـ.ـد.م: هي السبب ولما عرفت انها حامل اختفت خالص وسمعت انها اتجوزت وخلفت بـ.ـنت تاني تبقا سيلا عرفت ليه بقا التلاته هيكر"هوا بعض.
المدير بعدm فهم: ليه.
جمال بغضب: ام سيلا السبب في مو"ت ام قصي وعاصم فهمت.
المدير نزل ايده: مش هساعدك سيلا ملهاش اي ذنب.
جمال بتهد"يد: هنشوف.
اتعصب اكتر وتوعد انه لازم يعمل حاجه.
اتصل علي حد وابتسم بخبث.
بقلم ميرا ابوالخير.
عاصم كان سرحان لاقي قصي داخل ومعه الشاب.
عاصم بغضب: جايبه هنا ليهههه.
قصي بهدؤء: هو السبب انه لاحقنا سيلا.
الشاب بهدؤء وبتحدي لعاصم: انا جاي وعايز اخد خطيبتي من هنا.
عاصم بغضب قصي وقف قدmه: استنا.. بص للشاب.. خطيبتك علي ذمة راجـ.ـل.
عاصم بعصبيه: عايززز مراتي في ايه يا بن ****.
الشاب بتحدي: مراتك بتحبني وهتيجي معايا.
عاصم بغضب: مستحيل سريننن مراتيي اناااا وعمرها م هتحب را''جل غير جوزهاااا.
: بس انا عايزة اتطلق وارجع مع خطيبي وحبيبي عادل يا عاصم.
بصوا ناحيه الصوت وعاصم اتعصب علي اخره وووو......
بقلم ميرا ابوالخير.
جمال وقف بيتفرج وبص علي اوضه سيلا وابتسم.
المدير بشك: انت عملت ايه عشان الفرحة دي.
جمال بخبث مردش لاقي جمال ماسك علبه ما اخدها منه واتصـ.ـد.م صدmة عمره.
المدير بصدmة: ازااي ليههه انت حطيت لمرات ابنك حبوب اجها"ضض.
↚
الشاب بتحدي: مراتك بتحبني وهتيجي معايا ياريت بقا تطلقها .
عاصم بغضب ولكمه بقوة : مستحيل سريننن مراتيي اناااا وعمرها م هتحب را''جل غير جوزهاااا.
: بس انا عايزة اتطلق وارجع مع خطيبي وحبيبي عادل يا عاصم.
بصوا ناحيه الصوت وعاصم اتعصب علي اخره وراح مسكها من ايديها بغضب: غوري علي اوضتك.
سرين بتحدي: لا يعني لا انا مش عايزك انت مالك بيا.
عاصم بغضب لسه هيضر"به قصي مسك ايده: ومن امتي بنمد ايدينا علي حر"يم يا عاصم.
عاصم بغضب: ميخصكش دي مراتي مش سامع بتقول ايههههه.
قصي بهدؤء: اظن انه مش هتعيش معاك غـ.ـصـ.ـب عنها وهي ليها كل الحق تختار تبقا مع مين.
عادل: بالظبط وهو اتجوزها عشان يحميها من ابوها لما كنت مسافر ودلوقتي رجعت يبقا تختار يانا يانت.
عاصم بص لسرين يلي وقفه خايفه وسابهم ومشي علي برا.
قصي بتنهيدة: عاصم راجـ.ـل كويس يا سرين بس في غضبه ميعرفش حد و مفيش حد يقبل علي نفسه انه مـ.ـر.اته تحب غيره او حتي تختار غيره.
مشي وسابهم وسرين دmعه نزلت منها مسحها عادل.
سرين بدmـ.ـو.ع: هو اصلا مش بيحبني يا عادل بيحب سيلا انت مشوفتش لهفته عليها عاملة ازاي.
عادل بحنان: عارف وحاسس بيكي وجيت اخدك ونسافر بس لو جوزك شم خبر انه انا مش خطيبك وكل دا خطه وخلاص هينفخني.
ضحكت بحـ.ـز.ن: لا متقلقش وبجد شكرا علي يلي عملته.
عادل بحب: سرين انا عملت كده عشان بحبك بجد ورجعت عشانك ف تتطلقي ونتجوز وصدقيني هحافظ عليكي.
سرين بصدmة: ايههه بتحبني.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند جمال.
جمال بخبث مردش لاقي جمال ماسك علبه ما اخدها منه واتصـ.ـد.م صدmة عمره.
المدير بصدmة: ازااي ليههه انت حطيت لمرات ابنك حبوب اجها"ضض.
جمال ببرود: اه.
المدير بخـ.ـو.ف بص علي اوضه سيلا برعـ.ـب ولسه هيروح يمنعها تشرب العصير جمال مسكه: اياك تفكر في كده اياك خاليها.
المدير خاف من جمال وازاي يعمل كده في طفل برائ وانسانه ملهاش ذنب في اي حاجه.
عند سيلا.
كانت بتجيب هدوم عشان تاخد شاور وبتعرج ابتسمت: قصي اكيد يلي جاب العصير دا امممم هو عارف اني بحبه هشربه عشانه.
بدءت تشرب العصير وكان طعمه غريب شربت بوقين وسابت الكوبيا في داخلة قصي.
قصي بحب: روحي عامله ايه.
سيلا بدلع: روحك زعلانه عشان انت خرجت بسرعه.
قصي حاوط وسطها بحب وبيشم عبيرها: كانت بعمل حاجه في السريع يا حبيبي.
سيلا بصت له بعشق: قصي هو لو حصلي حاجه م...
حط ايده علي شفايفها: بزعل لو كملتي عمرك شوفتي حد عاش من غير قلب بيدق او نفس يلي بيتنفسه يا سيلا.
سيلا هزت راسها ب لا.
قصي باس دmاغها: وبعدين بعد كل دا ويلي حصلنا تقولي كده للدرجه دي مش عايزة تبقي معايا.
سيلا بحب: اسفه يا حبيبي حقك عليا.
قصي بحب: تعالي.. شالها وخرج من الاوضه راح اوضه جنبهم.
قصي بابتسامة: افتحي الباب.
نزلها وبتفتح الباب اتصـ.ـد.مت: د دي اوضه ابننا انت لحقت تجهز كل دا امتي.
قصي بابتسامة: من اول م عرفت انك حامل.
داخلت لاقت سرير اطفال و الاوضه كلها رسومـ.ـا.ت والعاب وشكلها فوق الخيال: دي جميله اووي.
قصي حاوط وسطها وحط ايده علي بطنها: مفيش اجمل منك.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سرين.
عادل بضحك: ك اخت يعني 😂.
سرين ابتسمت بهدؤء: بحبه اوي يا عادل.
عادل بهدؤء: بصي انا راجـ.ـل ومن حكمتي هو كمان شكله بيحبك.
سرين بامل: ياريت والله.
بقلم ميرا ابوالخير
عند جمال كان قاعد مستني الخبر اتصل عليه المدير: في ايه.
المدير: عرفت مين هي بـ.ـنتك وفين كمان.
جمال بلهفه: فين هي مين انطققق.
المدير: للاسف تبقا ******.
جمال وقع منه الفون بصدmه وجري بسرعه علي باب المكتب وكله رعـ.ـب عشان يلحقها ووو...
بقلم ميرا ابوالخير.
عند عاصم.
كان سرحان: ليه ممكن تسيبني وتمشي معه لا مش كل اما اتعلق بحد يحصل كده لا مش هتسبني.
قام وهو جواه زعل وكـ.ـسره وغضب لما يفتكر يلي عمله.
فلااااااش بااااااكككككككك.
عاصم كان خارج من الحمام لاقها قاعدة بتحط مرهم علي ضر"بته بالحزام زعل اوي من نفسه وراح عشان يحط لها بعدت بخضه وخـ.ـو.ف.
عاصم بحمحمه: احم هساعدك.
سرين بو.جـ.ـع وغضب: مش عايزة شكرا.
عاصم بهدؤء اخد منها المرهم بسرعه وقعدها: من غير حركه عشان متزعليش.
سكتت بخـ.ـو.ف وهو حط لها المرهم وبتتالم بص علي المها بحـ.ـز.ن وسرح في ملامحها اد ايه هاديه.
خلص و
سرين قامت خرجت وهو ابتسم وخرج بعدها.
بااااااكككككككك.
عند مصطفى ورهف.
مصطفي بحـ.ـز.ن: واثق في حبها بس مشاعرها ك ام هتكون عاملة ازاي لما تعرف انه انا يلي مبخلفش.
صوت من وراه: قصدك ايههه.
بص وراه لاقي رهف وقفه ودmـ.ـو.عها نازلة علي باب الشقه اتصـ.ـد.م: رهف انا.
رهف راحت عليه وخدته في حـ.ـضـ.ـنها: ليه خبيت عني.
مصطفى بذهول ف كان متوقع حاجه تانيه: خـ.ـو.فت تسبيني.
رهف بحب: انا بحبك ويلي بيحب حد بيفضل معه للاخر.
مصطفى ضمها لحـ.ـضـ.ـنه: حقك عليا مش هخبي عنك اي حاجه تاني.
رهف ابتسمت ومسحت دmـ.ـو.عها: يلا نعمل كيكه فانيليا.
مصطفي بحب: تؤمري يا روحي.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند قصي.
سيلا لاقته زعلان او بيمثل: اي دا مالك.
قصي بتمثيل: كلامك معجبنيش.
سيلا بحـ.ـز.ن طفولي وحب : اسفه طيب.
قصي بحب متبادل: لا صالحيني.
سيلا بزعل طفولي: ازاي بقا.
قصي ربع ايده وميل بخده عليها فهمت وضحك قربت باست خده وشـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه.
سيلا حست بمغظ بس تجاهلت الاحساس دا: هروح اخد دوش.
قصي بوقا"حه: هساعدك.
سيلا بضحك: ايه دا بص البغبغاء.
بص قصي وسيلا جريت علي الحمام وقفلت الباب قصي ضحك عليها: ماشي يا ستي مقبولة منك.
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد شويه.
سيلا كانت تحت الدوش وحست بو.جـ.ـع شـ.ـديد اوي في بطنها: اااه.. م مش قادره.
قي كان بيشتغل علي اللاب توب ومركز.
سيلا بو.جـ.ـع لابست البورنس وحست بحاجه غريبه صوتت: قصييييييي.
قصي اتفزع وجري بسرعه علي الحمام وداخل لاقي سيلا علي الارض وفي د"م كتير علي البورنس والارض اختلطت بالد*م وقف بصدmه وجري عليها لاقها وشها شا"حب ووو....
بقلم ميرا ابوالخير.
عاصم داخل الفيلا وقرر يحاول يصالح سرين لاقي عادل واخدها في حـ.ـضـ.ـنه وبيبـ.ـو.س دmاغها راح وشـ.ـدها بغضب: بقااااا دا يلي انتي عايزاه.
سرين بخضه: ع عايز ايه هفهمك دا...
عاصم مقاطعا: انتي ار"خص واز"بل من انك تكوني مراتي انتي طالق يا سرين.
سرين بصدmه اغمي عليها ووو... .
↚
عاصم لاقي سرين في حـ.ـضـ.ـن عادل وبيبـ.ـو.س دmغها راح وشـ.ـدها بغضب: بقااااا دا يلي انتي عايزاه.
سرين بخضه: ع عايز ايه هفهمك دا...
عاصم مقاطعا: انتي ار"خص واز"بل من انك تكوني مراتي انتي طالق يا سرين.
سرين بصدmه ورعش: ب بتطلقني.
سرين اغمي عليها بين ايده وكانت هتقع مسكها بين ايده وبص بحـ.ـز.ن سندها علي الكنبه وعادل جاب مياه وبيحاول يفوقها.
عاصم بصلها بحـ.ـز.ن واخد جاكته وخرج من الفيلا نهائي.
عادل بيحاول يفوق سرين بخـ.ـو.ف وقلق: سرين فوقي بالله عليكي.
سرين لارد.
عادل رش المياة بهدؤء علي وشها بايده بتفوق بتعب و دmـ.ـو.عها في عينها: عاصم.
عادل بحـ.ـز.ن: هيرجع صدقيني هيرجع تاني.
سرين اتعدلت بحـ.ـز.ن ودmـ.ـو.ع: انت السبب قولتلك بلاش وغلط ليه عملت كده.
فلااااااش بااااااكككككككك.
سرين بابتسامة: تفتكر بيحبني.
عادل: دا عاشقك يابـ.ـنتي بس بيكابر وانا عندي خطه تخليه يعترف.
سرين بعدm فهم: خطه ايه.
عادل بص لاقي عاصم داخل شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه اتخضت ولسه بتزقه با"سها من دmاغها وايد شـ.ـدتها كلها غضب.
باااااااااااااكككككككك
عادل باسف: كان قصدي اساعدك بس مش اكتر.
سرين بغضب: بطـ.ـلا.قي مش كده برا اطلع برا.
خرج عادل بحـ.ـز.ن وسرين قعدت وحطت ايديها علي وشها بحـ.ـز.ن ودmـ.ـو.عها نازلة: بحبك اوي يا عاصم ارجع.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند قصي.
لاقي سيلا علي الارض وفي د"م كتير علي البورنس والارض اختلطت بالد*م وقف بصدmه وجري عليها لاقها وشها شا"حب جري عليها بخضه: سيلاااا ردي عليااا سيلاا نهار اسود ايه الد"م دا كله.
قصي شالها ولابسها اي حاجه بسرعه ونزل جري علي المستشفى.
حطها علي السرير المتحرك خدوها منه و هو دmـ.ـو.عه نازلة بخـ.ـو.ف عليها وعلي ابنه.
قصي بيترعش من الخـ.ـو.ف قعدت علي الكرسي: يارب يارب مليش غيرك يارب يارب احمي مراتي وابني يارب.
مرت ساعه ولسه مفيش اي اخبـ.ـار عنها ولا دكتور خرج زاد قلقه اكتر علي معشوقته.
بيخرج الدكتور قصي بيروح عليه بسرعه: ح حصل ايه هي بخير صح.
الدكتور....
بقلم ميرا ابوالخير.
عند عاصم.
كان في شقه و"حشه فيها بنات لـ. ـيل و خمر كان قاعد جواه بركان غضب وصورة سرين وهي في حـ.ـضـ.ـن عادل مش رايحه من باله.
بـ.ـنت بدلع: مالك يا بيه سرحان في ايه.
عاصم ببرود: وانتي مال امك قومي ار"قصي.
قامت بخـ.ـو.ف وهو مش مركز كل يلي مركز فيه سرين وبس وازاي تعمل كده.
عاصم في نفسه: بـ.ـنت ال*** بقا تحـ.ـضـ.ـنه وتحبه وانا يلي عملت عشانها كتير وحمـ.ـا.تها دا الرد.
قلبه: وانت تصدق انها تعمل كده.
عقله: مانت شوفتهغ وهو بيبو"سها وهي كان عادي.
قلبه: مش ديما بنشوف الحقيقه اكيد في حاجه تاني.
عقله: لا والله ماهي يلي طلبت الطـ.ـلا.ق وقالت بتحبه.
قلبه: مانت يلي قولت هتطلقها الاول وجوزاكم عادي.
عاصم بغضب وحط ايده علي ودنه: بسسسس بسسسس اخرسوووا.
البـ.ـنت باستغراب: دا شكله مـ.ـجـ.ـنو.ن وبيكلم نفسه.
عاصم بص لها بحده وشـ.ـدها من شعرها: فكرة بردو زي م عملت هعمل اكتر تعالي يابـ.ـنت ***.
داخلو الاوضه وعاصم ابتسم بخبث.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند جمال.
بيجري بسرعه بكل لهفه عشان يشوف بـ.ـنته بيركب العربية وبيسوق وبيوصل بيت سيلا بينزل وكله لهفه.
جمال طلع البيت ونعيمه فتحت: جمال بيه.
جمال زقها وداخل بشوق لاقي طه قاعد مع خطيبته.
جمال قرب من سالي ببطء: ا انت سالي.
سالي بعدm فهم: ايوا حضرتك مين.
جمال بيلمس وشها: انا ابوكي يا بـ.ـنتي انا جمال المغربي.
سالي بصدmة: نعمم ابو مين اي الجنان دا.
طه وقف مش فاهم ونعيمه يلي فاهمه وعارفه من البدايه: معه حق يا سالي.
سالي بصدmة: حق ايههه انتو بتقولوا ايهههه.
جمال قص كل م حدث وسالي بتسمع بصدmة ودmـ.ـو.عها نزلت بصدmة : ب بـ.ـنت غير شرعيه ا انا بـ.ـنت غير شرعيه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند قصي.
الدكتور بهدؤء: الحمدلله هي والبيبي بخير حضرتك جبتها في الوقت المناسب غير انه الجرعه يلي اخدتها قليله اتسببت نز"يف وقدرنا نوقفه.
قصي بـ.ـارتياح: طب ممكن اشوفها.
الدكتور: اتفضل في اوضه****.
داخل قصي بلهفه وجري عليها كانت نايمه بتعب: سيلا روحي وقلبي و كل حياتي.
سيلا بتفوق بتعب: قصي.
قصي خدها في حـ.ـضـ.ـنه ودmـ.ـو.عه نازلة: جنبك يا روحي جنبك ومعاكي.
سيلا بخـ.ـو.ف وحطت ايديها علي بطنها: ا ابننا يا قصي.
قصي بحب: بخير يا حبيبي.
سيلا نامت بتعب وهو بدء يقرا علي دmاغها قراءن بحب.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم كان شايل بـ.ـنته ووصل له رسالة من فون مجهول ( السبب ورا يلي بيحصل ل مرات قصي هو جمال خدوا بالكم مش هسيب سيلا في حالها.. فاعل خير).
نهال بصت لاقت حازم مصدوم: مالك ياحبيبي.
حازم ادها بـ.ـنته: امسكيها لازم اشوف قصي في حاجه غلط.
نهال بخـ.ـو.ف: طيب ربنا معاك.
جهز ونزل واتصل علي قصي عرف انه في المستشفى راح عنده عشان لازم يعرفه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سرين.
كانت بتلم هدومها بحـ.ـز.ن وعـ.ـيا.ط: عارفه انك زعلان مني بس اديني فرصه افهمك يا عاصم انا والله بحبك اوي.
فونها جاله رسالة ( جوزك في شقه **** مع واحدة لو مش مصدقه روحي شوفيه).
بلعت ريقها بخـ.ـو.ف: لا لا مستحيل يخـ.ـو.ني مش هروح خالص.
بتحط هدومها في الشنطه فضولها اك"لها نزلت وطلبت تاكسي علي العنوان.
عند المدير بتاع قصي.
المدير: كده هيلحق مـ.ـر.اته و لو قصي عرف هيحميها اكيد.
ابتسم بهدؤء.
وصل حازم عند قصي وخرج يقابله برا الاوضه وحكي له كل حاجه اتصـ.ـد.م.
قصي بصدmة: انت بتقووول ايههه ابويا عايز يمو''ت مراتي وابنيي.
حازم: وحط لها حبوب اجها"ض كمان.
قصي جري علي الاوضه ووراه حازم ملاقش سيلا لاقي في د"م علي السرير وهدومها وو....
عند سرين طلعت وخبطت بـ.ـنت فتحت. زقتها وداخلت سمعت صوت ضحك وصوت عاصم داخلت لاقت عاصم عاري الصدر والبـ.ـنت جنبه في حـ.ـضـ.ـنه: ع عاصم.
عاصم بص ببرود وفيه غضب: عايزة ايه وجبتي هنا ليه.
سرين بغضب: امشي اطلعي برااااا.
البـ.ـنت خرجت بدلع وعاصم هادي ومبتسم عادي.
سرين قربت منه وضر"بته بالكف: ليهههه عملت كددده انا حبيتكككككككك ليههه.
عاصم ابتسم وشـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه كتم كلامها بقبـ. ـله من شفا"يفها وو.....
↚
سرين قربت منه وضر"بته بالكف: ليهههه عملت كددده انا حبيتكككككككك ليههه.
عاصم ابتسم وشـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه كتم كلامها بقبـ. ـله من شفا"يفها بخبث: بم انك هنا في شقه ضعا"رة ف اي رايك تعملي زي البـ.ـنت يلي خرجتيها وهدفعلك بردو ولاحبيب القلب هيزعل.
سرين بصدmه: ا انت بتقول ايه عاصم انا مراتك.
عاصم ببرود: كنتي مراتي انا طلقتك يا حلوة ولا نسيتي.
سرين بدmـ.ـو.ع: فاكرة عن اذنك.
لسه هتخرج مسك ايديها بغضب: ليهه عايز اعرف ليهه.
سرين بغضب شـ.ـدت ايديها: ميخصكش كمل خيا"نتك.
عاصم شـ.ـدها اتخبطت في حـ.ـضـ.ـنه: زي مانتي عملتي يا سرين.
سرين بصراخ و.جـ.ـع: بسسس بقااااا بسسسس دا يبقا مجرد صاحب لي واخويا كمااااان وكل دا عشان اعرف انك بتحبني ولا لا عشان حبيتك افهممم انا بحبك ومحبتش غيرك كانت كلها لعبة في لعببببب.
عاصم بصدmة: قولتي ايه.
سرين بدmـ.ـو.ع: قولت اني بحبك ومحبتش غيرك بس انت طلقتني وخونت...
عاصم حط ايده علي بوقها: محصلش انا جيبتك هنا عشان احسسك نفس الو.جـ.ـع انا معملتش اي حاجه وانا يلي بعتلك الرسالة.
سرين بصدmة: ليه بتحسسني نفس الو.جـ.ـع وانا اصلا مخصكش.
عاصم بحب: مش يمكن حبيتك.
سرين بذهول: هاه.
عاصم بحب راح ولابس الجاكت ومسك ايديها وهي لسه مكانها مذهولة: تعالي معايا.
سرين: علي فين.
عاصم غمز لها: خاليكي في حالك بقا 😉.
خرج من الاوضة لاقى صدmة قدmه وسرين شهقت.....
بقلم ميرا ابوالخير.
عند قصي جري علي الاوضه ووراه حازم ملاقش سيلا لاقي في د"م علي السرير وهدومها بخـ.ـو.ف: سيلاااااااااااااااااا.
صوته هز المستشفى وخرج وكله غضب: لو جمال بيه يلي عملها انا مش هرحمهههه ايلا مراتي وام ابني.
حازم بتـ.ـو.تر: طب اهدا عشان نفكر.
قصي ركب عربيته: اعرف لي جمال بيه فين يا حيو"ان.
الشخص بخـ.ـو.ف: اؤمرك.
حازم ركب معه وقصي جاله مسدج مكان ابوه فين راح علي بيت سيلا.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند بيت سيلا.
سالي بصدmة: حق ايههه انتو بتقولوا ايهههه.
جمال قص كل م حدث وسالي بتسمع بصدmة ودmـ.ـو.عها نزلت بصدmة : ب بـ.ـنت غير شرعيه ا انا بـ.ـنت غير شرعيه.
جمال بحنان: حقك عليا.
سالي بجنان وانهيار: حقققق ايههههههه انت عارف انا عشيت ايه في الملجا واستحملت جاي دلوقتي تقولي اني غير شرعيةةةةةة حرررام بجد.
طه خدها في حـ.ـضـ.ـنه: اهدي كله هيتحل.
سالي بو.جـ.ـع ودmـ.ـو.ع: ليههه يا طه ليهههه ابعد عني انا مش استحقك انا بـ.ـنت حر"ام يا طه ابعد عني.
طه بخـ.ـو.ف علي حالها: ميهمنيش في الدنيا كلها غيرك.
سالي بترجع لورا واتخبطت في التربيزة مسكها وقومها.
سالي: انت.
قصي سندها وبص علي ابوه بغضب: مراتي فيننن.
جمال بعدm فهم: قصدك ايه ماهي كانت معاك.
قصي راح عليها وكان كله غضب: يلي مناعني عنك انك ابويااااااا مراتي ودتها مستشفى المجانين وسكتتتتت خالتها تتعرض للخطر وسكتتتت تحط لها حبو"ب وتحاول تمـ.ـو.ت ابنيييييي ودلوقتي تخـ.ـطـ.ـفها ليههههه ذنبهاااا ايههه علي غلط بتاعك انت هي مالهاااااا انت يلي غلطت مش هييي.
جمال بغضب: امها السبب...
قصي بغضب: عااااررررررف كل حاجه وعارف من البدايه انه سالي اختييي لكن مراتي خط احمررر لاخر مرة فين سيلااا.
جمال والكل بصدmة: عارف.
قصي ببرود: مانا مش غـ.ـبـ.ـي عشان ابقا نايم انا قصي المغربي فاهم يا ههه ولدي.
جمال بحـ.ـز.ن: غضبي عماني.
قصي كور ايده و حازم راح وقف جنبه: مراتي فين.
حازم: قصي اهدا.
جمال بصدق: معرفش وحياتكم عندي معرفش.
قصي بغضب: انا هعرف مراتي فين لو حصل لها خدش مش هرحم حد حتي انت.
طه بصدmة: اختي اتخـ.ـطـ.ـفت.
نعيمه بدmـ.ـو.ع: بـ.ـنتي رجعولي بـ.ـنتي.
قصي بص علي سالي يلي وشها ساكت وخرج بكل غضب في نفسه: وحياتك عندي مش هخالي اي سوا يمسك يا سيلا.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند عاصم.
لاقي بوليس الادب خرج بكل شموخ والظابط وقف قدmه: ع فين يا حلو انت هتيجي معانا.
عاصم ببرود: خلصت ابعد عن وشي.
سرين مسكت في عاصم بخـ.ـو.ف.
االظابط بغضب: انت بتستعـ.ـبـ.ـط ياااض خدوه علي البوكس.
عاصم ببرود مستفز: الواد دا يلي هيرجعك بلدك شحات انا عاصم المغربي فااااهم.
الظابط بخـ.ـو.ف: باشااا والله معرفش انه انت دا...
عاصم ببرود: حسابي معاك بعدين.
الظابط بحمحمه خـ.ـو.ف: ياباشا دا بيت مشبو"ه وانا معرفش وانت كنت هنا.
عاصم ببرود: وانت مال ا"مك بيا.
الظابط برعـ.ـب: اسف يا باشا.
عاصم خرج وماسك ايديها وسرين ضحكت علي هيبته.
في عربيته: لا عجبتني والله دا اترعـ.ـب.
عاصم بغمز: انتي فاكراني قليل يعني.
سرين: تؤ تؤ.
عاصم لسه هيشـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه ويسوق جمال كلمه وحكى له ع يلي حصل قفل معه.
عاصم: لازم اعمل حاجه.
سرين بعدm فهم: في ايه.
عاصم ساق بسرعه: سيلا اتخـ.ـطـ.ـفت في المستشفى
سرين بخـ.ـو.ف: يا لهوووي.
عاصم ساق بسرعه عشان يتصرف مع اخوه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيلا.
كانت مربوطه في كرسي و بتفتح عينها بصدmة: امممممم.
المجهول: نورتي يا سيلو.
سيلا بصدmه: ا انت.
المجهول بخبث: ايوا انا مستغربة ليه يا قطه.
سيلا ببرود: عادي ولا يهمني قصي زمانه جاي.
المجهول بغضب: بتحلمي.
سيلا بثقه: هتشوف دلوقتي حبيبي قصي جاي وهينفخك.
المجهول بسخريه: طب انت ت عـ.ـر.في انه دقيقه وهنواصل المطار ونخرج برا البلد.
سيلا بسخريه: اعمل ما بدلك قصي جاي.
المجهول شاور علي بطنها: بصي كده علي ابنك.
بصت شهقت من الصدmة: د دا جهاز تفجـ. ـير.
المجهول بخبث: واي حركه ابنك وانتي هتبقوا بح.
سيلا بقوة: مش هتحرك بس حبيبي جاي.
مسكها من شعرها: قووومي.
سيلا بالم: ايدك يا حيو"ان.
المجهول بخبث: يلا معايا والحركه ابنك وحيا"تك التمن.
بقلم ميرا ابوالخير.
وصل عاصم الفيلا.
عاصم: انزلي بسرعه لازم اعرف قصي فين ونتصرف.
سرين نزلت بخـ.ـو.ف: خد بالك من نفسك.
عاصم بابتسامة: متقلقيش وع فكرة انا هردك لما ارجع .
ساق قبل اما تتكلم والابتسامه علي وشها.
سرين بفرح: اخيرااااا.
بتداخل الفيلا ايد بتشـ.ـدها وبترميها ع الارض: ب بابا.
ابوه ( ايمن): ايوا انا.
سرين بعدm فهم: انت داخلت ازاي هنا وبتعمل ايه.
ايمن بخبث: ابوكي ازاي ميداخلونيش وعموما مفيش حد في الفيلا غيري انا وانتي والحارس لما داخلني ضر"بته ع دmاغه للاسف.
سرين بعدm فهم وصدmة: ا انت بتقول ايه وليه عملت كده.
ايمن بخبث: هت عـ.ـر.في دلوقتي.
داخل واحد كبير نفسه يلي عاصم لاحقها منه في الاول.
ايمن: تقدر تكتب عليها جوزها طلقها.
سرين بصدmه وقايمه تجري مسكها من شعرها: تؤ تؤ مش بالسهولة دي.
سرين بخـ.ـو.ف: انا مش هتجوزز انا بحب عاصم.
الراجـ.ـل الكبير بخبث: هكتب عليكي دلوقتي واخدك بعيد اقضي معاكي اجمل شهر وارميكي زي الكلا"ب.
سرين بصدmة: ايهههههه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند رهف ومصطفي.
مصطفى داخل لاقها بتحضر الاكل: انا هطلقك يا رهف.
رهف وقع الصحن من ايديها وهو سخن ع رجليها صوتت: اااه.
مصطفى بخـ.ـو.ف جري عليها: حاسبييي.
جاب مياه ودلقها علي رجليها بخـ.ـو.ف وهي مصدومه: يعني ايه هتطلقني.
مصطفى بحـ.ـز.ن بص في عينها بهدؤء: عشان مقدرش اشوفك وانتي كده ف انتي طا...
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد شويه وصل المجهول وسيلا المطار ومعه رجـ.ـالته.
سيلا مش هامها اي حاجه عشان واثقه في حبيبها انه هيجي.
المجهول بسخريه: مستنياه صح بس هو مش جاي ت عـ.ـر.في ليه.
سيلا بعدm فهم: ليه.
المجهول بخبث ابتسم وسكت.
المضيفه: النداء الاخير لرحلة فرنسا ارجو الذهب للطائرة.
مسك ايديها بخبث: يلا.
سيلا بغضب: ابعد انا مش هتحرك من هنااا.
المجهول ببرود: هتتحركي يا حلوة واعملي حسابك هننزل يلي في بطنك عشان اعرف ا'بيعك للر"جالة.
سيلا اتصـ.ـد.مت وهو شـ.ـدها
صوت من وراه: واخد مراتي علي فين بروح ا"مك.
↚
مصطفى: هطلقك دلوقتي.
رهف بصدmه: انت بتقول ايه يا مصطفى.
مصطفى بحـ.ـز.ن: انتي طا....
عند سرين.
الراجـ.ـل الكبير بخبث: هكتب عليكي دلوقتي واخدك بعيد اقضي معاكي اجمل شهر وارميكي زي الكلا"ب.
سرين بصدmة: ايهههههه انت بتخررف بتقول ايهه.
ايمن بخبث: طب ما تخدها من غير جواز.
سرين بغضب: انا متجوزززة وعاصم مش هيرحمكم.
ايمن بضحك: هههه غـ.ـبـ.ـية دا طلقك يا حلوة.
الراجـ.ـل قام ومسك سرين من ايمن يلي باصه بخـ.ـو.ف: تعالي يابت بلا كتب كتاب او غيرو هتتحسبي عليا جوازة.
سرين بغضب ضـ.ـر.بته بالكف: ايدك القذ"رة دي عني.
الراجـ.ـل بغضب شـ.ـدها بقوة من شعرها وضـ.ـر.بها بالكف مناخيرها نز'فت.
الراجـ.ـل بغضب: فلوسك هتوصلك يا ايمن البت دي هاخدها يومين وارميها في اي مز"بلةة.
سرين رجعت لورا بخـ.ـو.ف: لو قربت مني هقت'لك فااهم.
قرب لاقت سكيـ. ـنه في طبق الفاكهة اخدتها وضر"بته في رجله وقامت خرجت جري علي برا.
الراجـ.ـل وقع بالم: هاتهااااا مستني ايهههه.
طلعوا يجروا وراها وهي بتجري بخـ.ـو.ف عربية جايه في نفس الاتجاه....
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيلا.
المجهول ببرود: هتتحركي يا حلوة واعملي حسابك هننزل يلي في بطنك عشان اعرف ا'بيعك للر"جالة.
سيلا اتصـ.ـد.مت وهو شـ.ـدها
صوت من وراه: واخد مراتي علي فين بروح ا"مك.
بصت سيلا بفخر علي قصي يلي وقف وعينه ك الد"م: هو انتتتتتتت.
سيلا جريت حـ.ـضـ.ـنته: كنت خايفه متجيش.
قصي حـ.ـضـ.ـنها: مقدرش يا حبيبي.
الظابط يلي كان مع سوزي: بس مش هتلاحقها مراتك علي بطنها متفجـ. ـرات يعني بدوسه بوووم.
قصي ببرود بص علي بطن سيلا وشـ.ـد الحزام ورمها في وشه: حلال عليك.
الظابط بغضب لسه هيقرب عليه ضـ.ـر.به بالبوكس وقعه ع الارض.
الناس كانت بتتفرج عليهم والبوليس جاه واخده.
سيلا بحب: حشـ.ـتـ.ـيني و اوى اوى اوى.
قصي شالها: وانتي اكتر يا حبيبي.
اخدها وراحو ناحية الفيلا.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند رهف ومصطفي.
رهف مصدومه: يعني ايه هتطلقني.
مصطفى بحـ.ـز.ن بص في عينها بهدؤء: عشان مقدرش اشوفك وانتي كده ف انتي طا..
حطت ايديها بسرعه: لا ابوس ايدك متقولهاش.
مصطفى بحـ.ـز.ن: انا عندي اطلقك وتتجوزي وتخلفي احسن.
رهف بحب حـ.ـضـ.ـنته وباست دmاغه: في حل وعلاج وانا معاك للاخر وخلاص مش عايزة غيرك وبس بحبك.
مصطفى حـ.ـضـ.ـنها بدmـ.ـو.ع وخـ.ـو.ف.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند جمال.
جمال بغضب: يعني ايه خلاص طلقها.
طه ببرود: مش هطلق حد انا كتبت عليها وخلصنا.
جمال بعصبيه: وهي بـ.ـنتي وانا مش موووافق انك تتجوزها هو غـ.ـصـ.ـببب.
طه ببرود: خلصت مش هطلق حد.
جمال بتحدي: يبقا نسالها لو موافقه عليك تمم مش موافقه هتطلقها.
طه ابتسم بثقه: وريني.
داخلوا عشان يسالوا سالي لاقي ازاز ع الارض وسالي مرميه وسا"يحه في د*مها.
طه جري عليها بسرعه وخـ.ـو.ف وو......
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سرين بتجري والعربية جايه ايد شـ.ـدتها: تعاليييي.
سرين بخـ.ـو.ف: لااااا ابعد عنييي.
ايمن بغضب ضـ.ـر.بها فقدت الواعي ومحدش موجود.
بعد شويه بتفوق بتلاقي نفسها في مكان ما والراجـ.ـل قاعد بغضب: قومي يا زبا"لة.
سرين بصدmة: ا انا فين.
الراجـ.ـل بخبث: في بيتي يلا يا حلوة اق"لعي.
سرين بخـ.ـو.ف: انت بتخرف تاني.
الراجـ.ـل قام وقعد جنبها وهي خافت شـ.ـدها له وقال بخبث: انتي مزة والنهاردة بتاعتي انا وبس وهرميكي بعدين.
سرين هتصرخ قرب منها وو......
بقلم ميرا ابوالخير.
في عربيه قصي وسيلا.
سيلا بدوخه: قصي وقف العربية ممكن.
قصي بقلق: مالك يا حبيبي.
سيلا بتعب: دايخه اوي مش قادره وقف العربيه.
قصي بيحاول يوقف العربية مفيش فرامل: مفيش فرامل.
سيلا بصدmة: ايهههه.
قصي العربية كانت سرعتها زيادة: نطي يا سيلااااا.
سيلا بخـ.ـو.ف: لا مش هنط مش هسيبك.
قصي لسه هيخلها تنط كان في تريلا جايه عليهم وهو مش عارف يوقف العربيه وفجاءة. اااااااااااه....
↚
: لا دا استعباط انا اتجوز مرات اخويا دا انا مش بطيقها.
ابوه بغضب: هتتجوزها يا قصي .
قصي ببرود: اتجوز واحدة انا اكبر منها وكمان عمياء ههههه بتهزر صح مش عارف انا اخويا اتجوزها ازاي دي اكيد ضحكت عليه الز"بالة دي.
ابوه ( جمال): اخرس يا قليل الادب.
قصي ببرود: مش هتجوزهاااااا.
جمال ببرود: يبقا كل حاجه هتخسرها.
قصي بصله بغضب.
وهنا كانت بدءت حكايتنا....
الكل عارفها ويلي مش عارفه موجوده هنا في صفحتي علي الجروب دا وحصري فقط.
و حابة اقولك حاجه لكل المتابعين بتوعها الملخص .
تاني حاجه احب اشكركم علي دعامكم ليا فيها الفترة يلي فاتت بجد مبسوطه جدا انكم عشتوا معاهم واتاثرتوا بكل تفاصيلها الحلوة والوحشه _سيلا بـ.ـنت بسيطه للاسف ابوها وامها مـ.ـا.توا في حادثه وابوها كان متجوز ع امها نعيمه وخلف منها قبل وفاته.
_حصلت حادثه يوم كتب كتاب عاصم وسيلا خالها عمـ.ـيـ.ـت بس دي كانت بداية لحب اجمل وعوض من ربنا ليها.
_ قصي شاب يبان انه قاسي عشان فقد امه لكن اثبت لينا العكس كليا اتغير اول م شفها وحبها ديما سند واب واخ وزوج وصاحب حارب الكل عشانها و حارب المو"ت ديما حميها حبه رجعه تاني لحـ.ـضـ.ـنها.
_ عاصم اتبدلت حياته يوم الحادثه و كان مختفي لما عرف بجوز اخوه من سيلا اتكـ.ـسر عشان كان بيحبها بس لاقي انه قصي هيحافظ عليها اكتر منه بكتير بعد لما عرف انه اخوه مـ.ـا.ت زي م ظن البعض رجع عشان ياخد باله منها.
_ سرين بـ.ـنت طيبه وبتحب الخير ديما للكل وقعت في حب عاصم وحست انه هو حقها حبته من كل قلبها.
_ حازم لاقي بـ.ـنت وقع في حبها من النظرة الاول غيرها للاحسن و لاحقها من الد*مار كان معها خطوة بخطوة.
_نهال حاربت الكل عشان تحمي اختها من جوز امها و اشتغلت في ملهى بس محدش اتجرا وقرب منها.
_مصطفى شاب بسيط وهادي بيحب العب والهزار يعمل اي حاجه عشان يخلي حبيبته مبسوطه عرض نفسه للمـ.ـو.ت عشانها وكان هيضحي بحبه عشان تفرح حتي لو علي حسابه هو.
_رهف بـ.ـنت مشاغبة وبتحب مصطفى لاقصى حد وحياتهم مليان مشغبات وحب.
_ طه كان شاب بايظ وسكري وبتاع بنات كان عنده حالة نفسيه واتعالج ووقع في حب سالي يلي اصلا كانت طالبة عنده.
_سالي البـ.ـنت الغير شرعيه لجمال بسبب غلطته وغباؤه لطيفه وهاديه وبتحب المغامرة.
_ الباشا كان طماع و شريؤ لاقصي الحدود بس ربنا تاب عليه واتغير ونفسه يلي لحق سيلا ووقع في حب الظابطه يلي عنده.
_سوزي كانت را'س الافعى بعد مـ.ـو.ت ابنها نـ.ـد.مت علي كل لحظه عملتها غلط في حياتها وبقت بـ.ـنت جديدة.
_جمال غلط كتير والسبب في مو"ت ام قصي وعاصم غضبه عماه عن سيلا.
↚
وقال بخبث: انتي مزة والنهاردة بتاعتي انا وبس وهرميكي بعدين.
سرين هتصرخ قرب منها: لااااا مش هتقرب يا حيو"ان يا قذ"رررررر اتفوووو.
ضر"بها بالكف: وحيات امك لربيكي.
سرين بصويت: امي احسن من اهلك يا زبا"لة.
الراجـ.ـل كان هيضر"بها سمع صوت كـ.ـسر الباب اتنفض: ميننن داخل.
سرين حست انه قلبها دق.
بيضر"ب الباب برجله وعيونها مشتعله بالنا"ر والغضب الاعمى و عروقه با"رزة بغضب الراجـ.ـل: انا يلي هربيك يا بن ال***.
انقض عليه بغضب ونزل فو"قه ضر"ب سرين جريت عليه.
سرين وعاصم نازل ضر"ب: كفايه يا عاصم والنبي هيمو"ت في ايدك كفايه.
عاصم زقها وقعت علي الارض اتالمت عاصم بص بسرعه وجري عليها مسكها: حصلك حاجه.
سرين بدmـ.ـو.ع وابتسامه: متخفش انا كويسه.
عاصم شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه: حقك عليا انا رديتك بعد طـ.ـلا.قنا ب دقيقه اسف عشان سبتك لوحدك.
سرين شـ.ـدت علي حـ.ـضـ.ـنه ابتسم شالها وخرج.
وصل لمكان ما علي البحر كله متزين بلونات واسمها بالورد و النا"ر مكتوب.
سرين بصدmه: ه هو ايه دا.
بقلم ميرا ابوالخير.
عاصم قعد علي رجليه وطلع خاتم 💍 بهدؤء وبكل حب: انا بحبك و هعاملك زي ما الرسول وصنا بالظبط هحطك في قلبي وعيني وهشيلك فوق دmاغي هبقا معاكي في كل وقت تحتاجيني فيه هفهمك لما تغلطي ايه هو غلطك بهدؤء عشان مش ازعق وتزعلي مني عشان م صدقت اني لاقت نصي التاني والبـ.ـنت يلي هتبقى لي كل حياتي وهتبقا ام اولادي في المستقبل مش هضايقك و احاول ديما اني افرح قلبك عشان فرحتك هي فرحتي واكتر بكتير انا دعيت ربنا انه يجمعنا ببعض والحمدلله استجاب ف متخفيش ولا تقلقي مني انا قبل كل دا هكون ابوكي و اخوكي و صاحبك ثم حبيبك عشان متقلقيش مني انا عاشقك 🤍✨.
سرين دmـ.ـو.عها نازلة ع اخرها: وانا اكتر.
عاصم قام وشالها ولف بيها.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيلا وقصي.
قصي بيحاول يوقف العربية مفيش فرامل: مفيش فرامل.
سيلا بصدmة: ايهههه.
قصي العربية كانت سرعتها زيادة: نطي يا سيلااااا.
سيلا بخـ.ـو.ف: لا مش هنط مش هسيبك.
قصي لسه هيخلها تنط كان في تريلا جايه عليهم وهو مش عارف يوقف العربيه وفجاءة. اااااااااااه بطني و.جـ.ـعتنييي.
قصي حازم كان وراه: قصي افتح الباب ونط بسرعه.
قصي باص علي سيلا: سيلا حامل النط غلط.
حازم ساق بسرعه بقا جنبه: خدها علي رجليك وتيجي هنا.
قصي فهم: قرب عربيتك من عربيتي.
حازم بطء وفعلا سرع تاني العربيتين لازقو في بعض.
قصي مسك ايد سيلا: تعالي اركبي مع حازم.
سيلا بدmـ.ـو.ع: لا مش هعرف وانت.
قصي بيسوق: هت عـ.ـر.في وحياتي عندك هت عـ.ـر.في.
سيلا هزت بخـ.ـو.ف وراحت علي رجل قصي بعد عشان يفتح الباب شويه بتاعه وبتاع قصي.
حازم بيمد ايده لسيلا وبيسوق بالتانيه: هاتي ايدك.
سيلا بتحاول تمسك ايده وقصي بيقربها والطريق فاضي قدmهم.
حازم نجح انه يمسك ايديها وشـ.ـدها علي عربيته بس عربيه قصي انحرفت الاتجاه التاني.
سيلا بخضه: قصيييييييييي.
وقف حازم عربيته ونزل جري وعربية قصي انفـ. ـجرت من الاصطدام.
سيلا بصدmه و ارتعاش: ق ق قصي.
قصي من جنبها: وحشتك مش كده.
سيلا حـ.ـضـ.ـنته بسرعه وابتسم وحازم اتنهد بهدؤء: حـ.ـر.ام عليكم قطعتولي الخلف.
قصي حـ.ـضـ.ـنه: متشكر علي كل يلي عملته معايا.
حازم بابتسامة: احنا اخوات.
ابتسم وسيلا نامت من التعب علي كتف قصي شالها وركبوا ومشيوا.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سالي.
داخلوا عشان يسالوا سالي لاقي ازاز ع الارض وسالي مرميه وسا"يحه في د*مها.
طه جري عليها بسرعه وخـ.ـو.ف: سالللليييييييي.
قام منفوض من النوم: بسم الله الرحمن الرحيم.
طه قام اتصل علي سالي بخـ.ـو.ف: ا انتي كويسه.
سالي بهدؤء: ايوا في ايه.
طه حكي ما حدث سمع ضحكها: يابني هو احنا اتجوزنا حتي.
طه بحمد: الحمدلله كنت همـ.ـو.ت عليكي.
سالي ضحكت بحب.
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد مرور شهر.
قصي مع سيلا ومهتم بيها وقرر يتجوزها من اول وجديد في فرح محدش شافه ويحضرلها اجمل المفاجأت
جمال زعل علي كل يلي عمله وراح بيته وبيحاول يصلح علاقته مع قصي و سيلا ونـ.ـد.م علي غباؤه.
سرين وعاصم اخدها وسافروا يقضوا وقت سوا حلو وقالها علي كل حاجه.
حازم مع نهال و بـ.ـنته الصغيرة ووقتهم بقا كله حب ولعب.
مصطفى اتعالج وسمع خبر حمل رهف اتبسط علي اخره وشكر ربنا.
سوزي اتعالجت من هوسها بسبب دكتور عماد وحبها واتقدm لها ووافقت ورضي بكل ماضيها.
الباشا خرج و اعترف بحبه ل تالا يلي رفضته وزعل اوي وقرر يبدء من جديد.
زينب اتجوزت خالد حبيبها الاول والاخير بفضل قصي يلي وقف معاهم.
جمال شكله اتنيل وحب نعيمه😂.
طه اتجوز سالي و سالي راجعت لحـ.ـضـ.ـن جمال واخواتها الاتنين.
يوم كله بهجة وسعادة وحب الكل رجع واتجمع.
قصي لابس بدلة شيك بيضاء وكان شكله جذاب اوي.
عاصم بضحك: الله يسهلو ياعم ماشيه معاك عنب.
قصي بضحك: مانا بردو قر فيها شكل الليلة هتبوظ.
حازم بضحك: اه والله عينه وحشه اوي.
عاصم بحـ.ـز.ن تمثيلي: ماشي منك له شوفوا مين هيزفك وانت مين هيعملك حفلة بـ.ـنتك.
قصي وحازم: لا خلاص اسفين.
ضحكوا بصوت واحد: طب ينفع اشارككم فرحتكم.
ععاصم بص لقصي وهز راسه له: ممكن يا بابا بس ناخد راي العريس.
جمال بص علي ابنه: لسه بردو زعلان مني.
قصي بتنهيدة: يلي حصل حصل المهم تكون اتعلمت.
جمال حـ.ـضـ.ـنه بدmـ.ـو.ع: اخيرا يا بني انا تعبت معاك اوي.
حـ.ـضـ.ـنه قصي وابتسم.
عند البنات.
نهال بانبهار: الله شكلك جميل اووي يا سيلا.
سيلا بابتسامة: مفيش اجمل منكم.
رهف بتاكل موز: لا والله اومال جوزي فين.
نهال بضحك: بيجهز تحت شكله عاملك مفاجأة.
رهف بتجري علي الباب بالموز: يلا سمو عليكو بقا الحق اشوفه.
ضحكوا عليها.
سيلا حطت ايديها علي بطنها: ربنا يستر وتعدي علي خير.
نهال: انشاء الله خير.
زينب: يارب يا بنات يلا عشان الكل مستني العروسه.
سرين: استنوا حقهم الله براحتها.
سيلا بضحك: احم قصي وحشني.
البنات: يا محنووو😂😂.
سيلا حطت تاج الورد علي شعرها و خرجوا عشان ينزلوا.
عند رهف ومصطفي.
رهف بغـ.ـيظ: طب قول اي المفاجأة.
مصطفى باس خدها: هقولك بعدين.
رهف عضته: قوول هعيط.
مصطفى بضحك: خلاص هقولك والله اهدي طيب عشان النونو.
ابتسمت وهو طلع تذكرتين طيران علي السعوديه.
رهف بعدm تصديق: د دا بجد.
مصطفى شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه: بحبك.
حـ.ـضـ.ـنته بدmـ.ـو.ع: وانا كمان.
عند قصي.
قصي كان وقف مع الرجـ.ـا.لة برا الفيلا مكان الفرح اتفق انه هيعملوا الفرح بالنهار وياخدها ويسافروا.
خرجت سيلا مع نهال وزينب لاقت سوزي قدmها: هو انتي.
سوزي بحـ.ـز.ن وبهدؤء: حبيت اعتذرلك رغم الاعتذار مش هيعمل حاجه.
سيلا بطيبه: مقبول الاعتذار مقبول.
مراد بيجي جري من وراهم ويحـ.ـضـ.ـن سوزي: كنتي فين.
وطت عليه بحب وحـ.ـضـ.ـنته: حقك عليا ياقلبي مش هسيبك تاني ابدا.
قصي بص علي سيلا وانبهر بجمالها وكل واحد عجبته مـ.ـر.اته.
قصي راح ومسك ايديها وباس دmاغها: مبروك يا حبيبي.
بقلم ميرا ابوالخير
: وانا مليش مكان يعني ولا ايه.
الكل بصدmة: هو انتي.
ميرا بضحك: ايوا انا اومال امي.
قصي بابتسامة: نورتي يا هبلة في كاتبة تعمل يلي انتي عملتيه فينا دا.
ميرا بابتسامة: مش انا عملت يبقا في.
سيلا بضحك: عسولة يا رورو يلا هوينا بقا.
ميرا: انا بتطرد من روايتي اخص عليكم.
ضحكوا علي تلك الشقيه الصغيرة.
ميرا وقفت قدm الكل واتنهدت: المرة دي انا يلي هقول الملاخص حكايتكم كانت تحدي لنفسكم ولحبكم لبعض وكل الظروف يلي مرتوا بيها نصها من الواقع والباقي خيال واتمنى الكل يكون فهم واستمتع معانا بالروايه رواية عمياء قلبي.
الكل سقف لها
قصي: لو مش متجوز وبعشقها كانت اتجوزتك فورا😂.
سيلا بغـ.ـيظ: قصيييي.
ضحكوا لبعض واشتغلت الاغاني والكل بدء يرقص ويهيص.
في نص الاغنيه قصي شـ.ـد سيلا من نصهم واخدها عشان يسافروا وراكبوا العربية في طريقهم لتركيا يقضوا شهر العسل فيها بعيد عن كل حاجه لوحدهم وبس.
وصلوا هناك وقصي حضر لسيلا اجمل المفاجأت وعاشوا في عالمهم الخاص ليهم هما وبس.
↚
سيلا: طلقنييي انا بكر"هكك بكر"هكمم كلكمممم.
قصي بصدmة: ب ايه.
سيلا بغضب وصراخ: انت السبب طلقني طلقنيييييييي.
قصي ماسك ايديها: ماهو كله بمزاجك انا مال امي اهدي يا روحي مش كده.
سيلا بدmـ.ـو.ع: اعاااا لا كده المرة الجاية خلف انت اااه.
قصي بضحك: ودي اعملها ازاي دي.
سيلا عضته: اتصرررررف والله لتخلف زيي عشان تحس اااه بطني فين دكتور البهايممم داااااا.
قصي بص للدكاترة يلي وقفين بيتفرجوا: الدكتورة فيننننن مراتي بتولد.
الممرضه: جاية يا بيه في دكتور خالد مم..
قصي بغضب: قولت زفته دكتورة فاهميننننن.
مشيوا من قدmه وهو مسك ايد سيلا ومسح عرقها: هانت يا حبيبي وهتجيبي دراين ينور حياتنا.
سيلا بتعب ودmـ.ـو.ع: مش قادره يا قصي تعبانه اوي روحي بتتسحب.
قصي بخـ.ـو.ف شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه: معلش ياحبيبي دا رمز حبنا انت حبيبتي القوية صح.
سيلا بتعب: ا انا....
فقدت الواعي قصي بخضه من كمية الد"م: سيلااااااا.
الدكتورة جت بسرعه واخدتها اوضة العمليات: هاجي معاكم.
الدكتوره: مينفعش يا باشا.
عاصم لاخوه: هتكون كويسه يا قصي اهدا.
قصي بغضب: قولت هداخل معاااهاااا.
حازم للدكتورة: داخليه.
الدكتورة: تمم اتعقم وتعالى.
بعد شويه.
سرين كانت حاطه ايديها علي بطنها بخـ.ـو.ف من منظر سيلا عاصم راح وشـ.ـدها بحنان لحـ.ـضـ.ـنه: متخافيش يا حبيبي.
سرين بخـ.ـو.ف ودmـ.ـو.ع: خايفه اوي من تعب الولادة.
عاصم باس دmاغها: متقلقيش هكون معاكي يا حبيبتي.
بقلم ميرا ابوالخير.
في اوضة العمليات.
الدكتوره فوقت سيلا: لازم تفضل صاحيه ومتغمضش.
قصي اومم براسه ب نعم.
سيلا بتعب وعيونها بتغمض: قصي.
قصي بلهفه: حياته خاليكي مفتحه يا حبيبي.
سيلا: مش هعرف.
قصي بيلهيها: اي رايك احكيلك موقف وانا صغير كانت راجع من المدرسة وفي شوية عيال كانو عايزين يسـ.ـر.قوا سندوتشاتي.
سيلا غمضت.
قصي بخـ.ـو.ف: سيلا.
سيلا بتعب: ك كمل.
قصي: قربوا يضر''بوني عشان ياخدوها مني وكانو كتير وانا كنت صغير لاقيت شجرة جريت استخبيت وراها و لاقيت بردو طوب فضلت احد'فهم بيه لحد اما مشيوا.
سيلا صرخت: اااااه.
قصي مسك ايديها يحب: انتي اول حب في حياتي كلها يا سيلا.
سيلا باستسلام: تعبت.
قصي باس دmاغها و سمعوا صوت البيبي.
الدكتوره: الف مبروك ولد زي القمر.
قصي شاله وسيلا نامت من التعب بص علي ملامحها كلها منها.
بقلم ميرا ابوالخير...
مر خمس سنوات و الحب والسعادة ملي الفيلا بين كل الافراد.
قصي بغيرة: متقوليش حبيبي وزفت.
سيلا بضحك: دا ابنك يا حبيبي.
قصي اخده منها: ولااه استرجل ياض دي بتاعتي.
دارين بغضب: ناه دي تعتي انا سوف تعتك فين.. راح ومسك في ايد سيلا شالته وباسته.
دارين طلع لسانه لقصي: ايي بشتني وانت ناه.
قصي بغـ.ـيظ: مااشي يا سيلااااا.
سيلا مـ.ـا.تت من الضحك: حبيبي ماهو طالعلك هيكون طالع لمين يعني.
دارين بغيرة حـ.ـضـ.ـنها: متتكيميش معه تانيي انتي تعتي و بش.
قصي بغـ.ـيظ: انا بن كـ. ـلب اني خلفت.
دارين بيطلع لسانه: حبك يا سيو.
خرج ورزع الباب بغضب وسيلا اتصـ.ـد.مت: عيب كده يا دارين دا بابا.
دارين ببرود: نزييني انا مس صغيي.
نزلته بصدmة فتح الباب ورزعه قعدت تضحك نفس تصرفات ابوه.
بليل.
الكل متجمع ونظرات بين قصي وابنه والكل بيتفرج عليهم.
حازم بوشوشه: تفتكر قصي هيكسب.
عاصم بضحك: معرفش دي نسخه مصغرة منه.
سرين: شكلهم حلو اوي،.
نهال بابتسامة: ربنا يخليهم يارب فين سيلا.
قصي: بتجهز فوق هروح اجيبها.
دارين ببرود: ملكس دعوة ب سيو دي تعتي.
قصي بغضب مسكه من قفاه: ولااااه دي مراتييي يا بن الكلـ. ـب.
دراين باستفزاز: واميي وحبيبتتي نزلييني باقه.
نزله وطلع بغضب لاقي سيلا قاعدة ومبتسمه: الجميل سرحان في ايه.
سيلا بحب: انا حامل.
↚
سيلا بغضب: طلقنيي يا قصييي بقا بتحضن الخدامه فعلا عمرك ما هتتغير.
قصي بصدمة وبيحاول يهديها: سيلا اهدي عشان يلي في بطنك صدقيني انا معملتش حاجه ولا خونتك.
سيلا بدموع: لا عملتها طلقني.
قصي خدها في حضنه: طب مين قالك الكلام ده.
سيلا ودارين جاه وكان بياكل فشار: دارين شافك وجاه قالي.
قصي بص علي دارين بغضب: بن الكـ. ـلب المرة دي مش هسيبكككك.
دارين بخضه رمي الفشار وطلع يجري علي اوضته: احييي احييي هيموونيي.
قصي وراه وماسك الحزام: هجيبك يا كلب البرك انتتتتت.
داخل وقفل علي مناخير قصي: ااااه يا بنننن اللللللل.
سيلا بخوف: انت كويس يا حبيبي.
قصي بالم ومناخيره بتوجعه: ااه افتح يا زفتتتت.
دارين من ورا الباب: بابا.
قصي حس انه دارين فيه حاجه قام منفوض وكسر الباب اتصدم لاقي دارين وقاع علي الارض وايده مفتوحه جري عليه بخوف: حصلك ايه.
دارين ببكاء: بتجعنيي بتجعنيي.
قصي شاله وسيلا مخضوضه علي ابنها: خاليكي هنا.
سيلا قعدت بحزن وخوف وبتفتكر كلام ابنها.
بقلم ميرا ابوالخير.
فلااااااشششش باااااكككككك.
قصي بسخريه: طفل اه دا را"جل مسخوط والله انا متربتش اني خلفت اصلا.
عاصم: استحمل بيكفر عن ذنوبك.
قصي بصلهم بغضب سكتوا وبيضحكوا.
عند سيلا.
سيلا بذهول: ماشي مع 25 بنت ليهههههه دا الدنجوان معملهاش.
دارين ببرود: عاديي يا سيو وبعدين هتدوزهم كيهم ( هتجوزهم كلهم).
سيلا بلطم: يابني يا حبيبي انت صغير لسه وبعدين الشرع قال اربعه منين دووول.
دارين وقف وطلع من جيبه خمسين جنيه: خدي دا هيبقا ايجير اوضتي ليا وليهم و هتصيفوا يينا 26 وجبة ومن بكيرا هدوير علي شوغيل( ايجار وليهم وهتصرفوا لينا 25 واجبة و من بكرا هدور علي شغل).
سيلا سكتت: انا خارجه هجبلك ابوك.
دارين بضحك: قصيي ثح ع فكيية كان بيحضين الخدامة في المطبخ.
سيلا بصدمة: نعممم قصيييييييييييييي.
دارين: اللهم قدييني علي فعيي الخيي (اللهم قدرني علي فعل الخير).
باااااااااااكككككك
بقلم ميرا ابوالخير.
وقفت وهو نزل بخوف وركبه العربية ووداها للدكتورة.
بعد شوية غيرت له علي الجرح و قصي كان خايف وجاب له مصاصات: حاسس بايه دلوقتي.
دارين بخبث: مفيس استنى هنا يا قصيي.
قصي وقف العربية ودارين نزل استغراب نزل وراه.
دارين ببراءة: خد الصاصا ديي شوانيى.
مسكها قصي ومش فاهم حاجه.
دارين بصراخ: حيمييييي حيمييي اطفييياااالللل ايحقووونيييييي حيمييييي.
الناس كلها اتجمعت وقصي اتصدم دارين طلع له لسانه وهمس: عسان تتعلم تجيي ورييا تاني.
الناس اتلمو واخدوا دارين: طبعا لو حلفت انه ابني محدش هيصدقني.
دارين بطفولة ودموع: ناه حييمي.
قصي والناس اتلمت عليه: 🙂🙂🙂🙂.