رواية اسرار قلب مخادع وليد ومني كاملة جميع الفصول

رواية اسرار قلب مخادع هي رواية رومانسية تقع احداثها بين وليد ومني والرواية من تأليف شيماء احمد

رواية اسرار قلب مخادع وليد ومني كاملة جميع الفصول

رواية اسرار قلب مخادع من الفصل الاول للاخير بقلم شيماء احمد

وليد/انتي مش بـ.ـنت 
مني /رادت بصدmه  ؟  انت مـ.ـجـ.ـنو.ن ايه الي انت بتقوله دا 
وليد/ زي ما بقولك المعلومـ.ـا.ت الي جتلي انك مش عذرا"ء 
مني/ردات بسبات ؟ تمام نروح عند دكتور واتأكد 
وليد/ اممم فكره بس لو طلعتي مش عذرا"ء اعمل ايه 
مني/ ايه حاجه يا سيدات الرائد 
وليد/ تمام يلا 
مني /سمعتو صوت التكسير ايو هو ده كان قلبي الي اتكـ.ـسر يااااا لما تحب والشخص ده يخزلك وميثقش فيك 
وليد/ احنا وصلآ يلا 
معتطهوش وش وفتحت باب العربيه ونزلت كنت متـ.ـو.تره شوايا لا مش شوايا كان جـ.ـا.مد انا اول مره اروح عند دكتور نساء دخلنه العماره وركبت انا ووليد خطيبي الاسنسير الي كان خطيبي لاني بعد ما شق فيا مستحيل اكمل معا حياتي انا كانت ممكن ابرر لي نفسي وما اجيش معا بس حبيت اسبتله اكتر انا اعجبت بووليد لانو رأئد وغير كده مش بابص لي المظاهر بصيت لي كونه وليد مش رأئد بس اتخدعت بيه جـ.ـا.مد 
* Flash Back *
كنت في القسم علشان اعمل مذكرة لان كرت القاح كرونه الجرعه لاوله ضاع مني ولازم اعمل مذكرة علشان اخد الجرعه التانيه 
كنت ماشيه علشان امضي ورق ووقفت علي صوت بيقول
وليد/ انتي رايحه جايه جايه رايحه ليه 
مني/ وانت مالك 
وليد/نعم 
مني/نعم الله عليك ••
وليد /بتدوري علي ايه 
مني/ عايزه اختم الورقه دي 
_ عند الظابط الي واقف هناك ده 
مني/ تمام شكرا 
خلصت والورق وجيت اخرج شوفت قطه روحت عليها وحركه لا اراديه مني نطيت وخضيت القطه والقطه جريت بصيت ورايا علي صوت ضحكه روجوليه وكان نفس الشاب 
بعد الموقف دا بكام يوم انفجأت ان في واحد متقدm ولما قبلته كان نفس الشاب الي اكتشفت انه رأئد في الدخليه واتخطبني  
* pack  *
فوقت من شرودي علي صوت الممرضه وهي بـ.ـنتده علي اسمي 
الممرضه / المدام مني أحمد 
وليد /يلا 
قمت انا ووليد وقفت عند الباب لثواني واخذت نفس ودخلت قعدت علي كرسي ووليد قدامي 
الدكتوره ببتسامه  : خير يا مدام
رد وليد  : عايزك تشوفيها اذا كنت عذرا"ء ولا لا 
الدكتوره بصتلي بصدmه وانا اتكسفت جدا من نظرتها ورديت 
_ خير حضرتك ه • هو انا كنت مخط"وفه وعايزه اتأكد بس 
ردات الدكتوره ببتسامه: ان شاءلله خير ي قمر اتفضلي قومي معايا 
بعد الكشف خرجت.انا والدكتوره من اوضة الكشف وقعت علي الكرسي بتاع المكتب بتعها 
الدكتوره  : اطمني يا انسه مني انتي كويسه 
ابتسمت بكـ.ـسره:  تمام شكرا لحضرتك 
قمت وقفت انا ووليد وخرجنه بره العياده وجينه قدام العربيه
وليد /اركبي 
مني /مش ركبه وبعد اذنك سيبني في حالي..
وليد/مني اركبي 
مني بعناد : مش ركبه 
وليد بيقرب عليا وبيمسكني من ايدي وبيركبني العربيه وبعد ما بركب بيقفل الباب وبيلف يركب هو كمان 
طول الطريق محدش بيتكلم لغيط اما وصلنه قدام البيت. 
مني بدmـ.ـو.ع  / ممكن تيجي بليل تاخد حاجتك 
وليد  /لي 
مني /علشان انا مستحيل اتجوزك ي سيادة الرأئد 
بفتح بابا العربيه وبنزل ادخل البيت 
دخلت الاوضه وقفلت الباب وسمحت لدmـ.ـو.عي انها تنزل 
‏"حتى وإن تعافيت من تلك العلاقة الزائفة، ونسيت كل شيء، ستبقى معك تلك اللحظة التي تُشفق بها على نفسك، ستبقى راسخة في ذاكرتك للأبد، كندبة عميقة لا يُمكن تجاوزها."
مسحت دmـ.ـو.عي وقمت خرجت بره لاوضه وكانت ماما قعده بتتفرج علي فلم. 
الام / انتي جيتي بدري يعني غريبه.. مالك فيكي حاجه 
قعده جنبها  / هحكيلك 
كنت قعده في مكتبي ووليد عدا عليا وقالي عايزك في موضوع مهم واستأذنت وخرجت معا، رحنا مطعم جنب الشركه واختلفنه في موضوع واتخـ.ـنـ.ـقنه 
الام /طب انتي عنيكي بهتانه ليه كل شئ بيتصلح 
حـ.ـضـ.ـنت ماما جـ.ـا.مد كنت محتاجه حـ.ـضـ.ـنها اوي وفضلت ابكي 
« مش كل شئ بيرجع زي ما كان
 بـ.ـنتهان وننجـ.ـر.ح ونتعـ.ـذ.ب مقابل اسف.. 
 اسف مش هتحي ال اتكـ.ـسر ولا هترجع قلبي ال مـ.ـا.ت..''
الام  /مني حبيبتي متعمليش كده في نفسك بلاش بكاء لو كان نصيبك هتكملي ولو لا ف دا شئ بيد الله قومي اتوضي وصلي وادعي في صلاتك ان يهديلك الامور 
هو كلام ماما بسيط بس مريح فعلان لما اصلي واقرأء قرأن ههدء قومت وصليت وفضلت أقرأ قرأن غـ.ـصـ.ـب عنك بتفتكر الشئ الي بتهرب منه مهما الانسان حاول يهرب بيجي وقت وما بيعرفش
بيعدي والوقت بسرعه سمعت باب البيت بيخبط اخت نفس عميق ومسحت دmـ.ـو.عي وقمت فتحت الباب كان بوكي ورد علي الارض بالون لاحمر بشكل قلب بلون الابيض كان شكله رئع بس هيفيد بأيه هو الي ساب ايدي في نص الطريق  
دخلت نمت حاولت انام بس معرفتش جه وقت الشغل كانت الساعه سته الصبح قومت اتوضيت وصلت ولبست وودعت ماما لان بابا متـ.ـو.في ونزلت اخت تاكسي ووصلت الشغل 
دخلت وابتديت عملي لاني محاسبه في شركة توب لايت ل السياح 
_ انسه مني في انسه صحبت حضرتك مستنياكي قدام الشركه 
رديت بستغراب لاني معنديش اصحاب  / مقالتش اسمها ي عم محمد
_ لا يا بـ.ـنتي مقالتش 
مني/ خلاص روح انت وانا هقوم اشوفها 
خرجت بره الشركه شوفت بـ.ـنت بشعرها قربت عليا
_ انتي انسه مني
ملحكتش ارود واتفجأت بحاجه بتترش في وشي..... 
في المركز كان وليد قاعد علي مكتبه 
مش عارف انا ازاي اشك فيها ولو في بنات خـ.ـا.ينه هي مستحيل تعمل كده اما ازاي أصدق واحد ما اعرفهوش او اي سبب انو يعمل كده 
فاق من شرود علي دخول احد زميله في الشغل 
وليد  : فهد هديك رقم وتشوفلي ايه الي وراه
فهد : خلصانه هاته.. بس مالك كده....
فتحت 
عيوني ببطء
 اااه اي الصداع دا دmاغي ايده دا باجي احرك ايدي بتبقا مربوطة ورجلي انا اي ال حصلي ااه انا مش فكره حاجه.. 
دخل شاب واخذ كرسي وجلس امام مني وكان يضع قناع علي وجهه 
الشاب / انتي مني
مني / مالو الاسم كل شوايا انتي متي.. ايوا انا مني
الشاب /امممم خطيبت وليد
مني بتـ.ـو.تر  / ا.. اه.. ليه 
الشاب ما رادش ووضع يده في جيبه واخرج هاتفه ووضغط بعد الارقام وفتح الاسبيكر 
الشاب/اهلآ وليد بيه 
____________________________
وليد /كان يجلس علي المكتب وكان فهد يجلس امامه 
وليد/ هحكيلك بس اعرفلي الاول الرقم ده تبع مين... قاطع حديثه رنين هاتفه وكان المتصل نفس الرقم 
المجهول/ اهلا وليد بيه
وليد / انت مين
المجهول  / مش لازم تعرف انا مين بس لازم تعرف انا عندي مين 
مني ببكاء / وليد الحقني... امممممم امممممم
المجهول /اي رأيك في الموفجأه مفجأه صح 
وليد بنفعال  : اه يا ابن الكل""" عارف لو لمست شعره منها هيكون اخر يوم في عمرك 
المجهول  : تؤتؤ ياوليدد باشا كده مينفعش هدي اعصابك وبعدين مش انت كنت شاكك انها مش عذر"اء اي رأيك لو خاليت شاكك يبقا اكيد. 
وليد/ انت... الوووووو الووووو اه يا ابن الكل""" بيكون المجهول قفل السكه 
فهد /وليد اهدء وهنعرف هي فين 
وليد بيقوم بيفضل يكـ.ـسر كل حاجه في المكتب وفهد بيحاول يهدي فيه 
________________________________
مني ببكاء  / ااااه سيب شعري 
المجهول  /اممم فكره بردو اشوف شعرك 
مني/ لا لا ونبي.. 
المجهول بيشـ.ـد الحجاب في ايده 
المجهول / مكنتش اعرف ان شعرك جميل كده 
مني/ ممكن تسيبه
المجهول  / هسيبك دلوقتي بس هيجيلك يوم ي قطه 
المجهول بيخرج ومني بتبكي. يارب يارب انت العالم بحالي 
________________________________
وليد قاعد متـ.ـو.تر ومعا ف مستنين التليفون يفتح بعد دقايق 
فهد /وليد لازم تكلم مامت مني علشان تطمنها 
وليد بعصبيه/  اطمنها ازاي اقولها بـ.ـنتك اتخط"فت
فهد/ مش كده بس قولها راحت عند صحبتها سافرة اي حاجه علشان متقلقش 
وليد /ماشي 
وليد بيطلع هاتفه وبيرن علي رقم مامت مني
الام  / الو السلام عليكم 
وليد / وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 
الام / عامل اي ي ابني 
وليد  /بخير.. بس كنت عايز اخبرك ان مني سافرة شرم لان جالها شغل هناك وقالتلي اكلمك لان تليفونها كان هيفصل وانها معهاش شاحن وقفلت ولما حولت اكلمها تاني كان تليفونها فصل 
الام  /سافرة سافرة ازاي...  دي عمرها ما سافرة وكمان من ساعت ما راحت الشغل ما بعتهاش سفاريات 
وليد بتـ.ـو.تر  / هي فعلاً اول مره بس ده شغل وانا هعرف اوصلها...  معلش ي امي هقفل انا لان ورايا شغل 
الام  / مع السلامه 
وليد بيقفل التليفون وبيضعه علي المكتب امامه واحد العساكر بيدلف الي المكتب 
العسكري  / الخط فتح ي وليد باشا وعرفنه المكان 
وليد بيقوم مسرعن هو وفهد وبيروحه علي احد الغرف وبيعرفه موقع مني
ووليد وفهد بيجهزو حمله وبينطلقو الي الطريق
________________________________
شاب بيدخل علي مني وببقرب عليها 
مني  بتعب  /لو سمحت ممكن تفكني لان ايدي و.جـ.ـعتني 
الشاب بخبث  / وماله نفوقق 
الشاب بيقرب عليها وبيفق اديها ورجليها 
مني/ شكرا 
الشاب  / دي مش شكرا انا عايز مقابل 
مني  / يعني ايه 
الشاب  /يعني كده وبرجل بيوقع الكرسي الي عليه مني
مني لما بتقع بتتخبط في الكرسي جـ.ـا.مد.. اااااه دmاغي 
الشاب بينزل لمستواها وبيمسك بلوزتها وبيشق"ها اتنين ومني بتحالول تبعدو عنه
مني بصريخ /ابعد يا حيوا"" ابعد ونبي امممم
الشاب بيحط ايده علي فمها 
_________________________________
وليد ييوصل المكان الي فيه مني وبيكون عماره قديمه بيفرق الدفع الي معا وفهد بيدخل ووراه عشر عساكر ووليد بيدخله ووره عشره وبيدلقه الي الداخل وبيشاور وليد ان اتنين يقفو وبيفضل ماشي وفيه غرفه في الوش بيخرج منها بودي جارد وفي لمح البصر بيكون وليد ضـ.ـر.ب"ه برصاص"ه في دmاغه وبيكون الس"لاح فيه كاتم لصوت ولما بيوصله عند الغرف وليد وعد بينظرو لبعض وبعديها بثواني بيكونو هما الاتنين ضـ.ـر.بي"ن الباب برجليهم وبيلف الي الدخل وبيكون في ست بودي جرداد موجودين وفي ست عساكر بيخدوهم وبيخرجه 
وليد وفهد والاتناشر الي بقين من العساكر بيطلعو الدور التاني  وبيسمعو صوت صري"خ 
وليد بيتجنن اول اما بيصمع صوت صري"خ مني وبيجر علي الغرفه الي جاي منها الصوت وبرجل بيكون الباب في الارض وفهد بيبمنع العساكر انهم يدخلو 
وليد لما بيشوف الشاب فوك مني وبيفضل يض"رب فيه بالمس"دس لغيط اما بيفضي كل الطـ.ـلا.ق"ات وبيقرب، وبيشـ.ـد الشاب الي علي مني المصدومه من الد"م
وليد بيشـ.ـدها بيخدها في حـ.ـضـ.ـن 
رمني ببكاء وشهقات  : و.. وليد مت. س. بن. ي. ش ( متسبنيش )  
وليد/ هششش يا قلبي عمر ما هسيبك عملك حاجه الكل"ب"" دا 
مني  : ل.. لا 
وليد بيخلع الچاكت بتاعه وبيلبسه ل مني
وليد/ طب يلا قومي معايا 
مني ببكاء  : مش قدره ركبي سيبه خالص 
وليد بيشلها. ومني بتحـ.ـضـ.ـنه بيديها وبتدفن وشها فيه 
________________________________
وليد بيخرج وبيحطها في سيارته وبيركب وبينطلق الي المنزل بعد ساعتين بيوصل قدام منزل 
مني وهي تفنح عينيها بتعب  / انت جيبني فين انا عايزه اروح البيت 
وليد وهو يرفعها  /انتي تعبانه ولسه سعتين كمان عقبال ما توصلي البيت ف انتي تستريحي شوايا وبعد كده اروحك 
منق بتستسلم وليدد وبيلف الي منزل وبتكون في انتظاره ولداته 
بيلف الي الداخل شقه والداته وبيضع مني علي الفراش في احد الغرف 
الام  /حمدالله على سلامتك ي مني
مني /الله يسلمك ي طنط 
الام  قومي يا بـ.ـنتي خدي شاور علشان ترتاحي شويه وانا هجبلك حاجه من عندي تلبسيها 
مني بتعب : حاضر 
وليد ومامته بيخرج وبيسيبه مني
بقوم باخد شاور وبلف منشفه علي جـ.ـسمي وبخرج من المرحاض الموضوع في الغرفه وبيدلف وليد الي الغرفه في نفس الوقت وهو ممسك بكاس حليب 
يا ربي علي الكسوف اي دا هي الارض متنشقش وتبلعني يا بوي علي الموقف...😲😯
وليد ابتدأ يقرب 
مني وهي ترجع الي الخلف /انت بتقرب ليه 
وليد/ بيشـ.ـدها ليها بتلتصق في صدره وبيضع كست الحيب علي الطربيزه وبيلف ايده حول خسرها وبيقرب بجرءه وبياخذ شفتها في قبله مني بتفضل تبعدو عنها بس مبتعرفش 
وفجأه الباب بيتفتح وب••••
وليد بيطبع قبله علي شفايف مني
 وفجأه الباب بيتفتح وبتدخل ام وليد  بالملابس 
ياربي علي الكسوف بدفع وليد بكل قوتي
وبنظر الي لاامو بتـ.ـو.تر 
وليد بينظر الي الخلف وبينظر ال الامام مره اخره وبيأخدني في حـ.ـضـ.ـنه قبل ما اقع علي الارض 
وليد بيشلها وبيضعها علي السرير
ام وليد/ اخرج بره انت واطلب دكتور وانا هلبسها 
وليد/ بيخرج وامو بتلبس مني العبايه البيتي بتعتها 
وليد بيدلف خارج الغرفه وخارج المنزل بيروح مستشفى قريبه جدا من منزله وبيأخذ دكتور وممرضه معا وبيعود الي المنزل 
بعد ما الدكتور بيخلص كشف 
الدكتور  /هي الضغط وا.طـ.ـي عندها وهركبلها محلول وهتبقا كويسه بس بعد المحلول م يخلص تشلولها الكالونه 
وليد/ تمام شكرا لحضرتك 
امو تحدثه بعد خروج الدكتور  
هروح احضر الغداء 
وليد/ وانا هنام شوايا عقبال ما تحضر الاكل 
وليد/ بيطلع ال أحد الغرف لكي ينام وامو ال المطبخ 
__________________________________
بعد ساعتين ااااه يا دmاغي اااه اي الي حصل باجي اتعدل بستغرب من لبسي والباب بيتفتح 
ام وليد ببتسامه  / عامله اي دلوقتي 
مني/ بخير ي طنط بس ايدي و.جـ.ـعاني شوايا 
ام وليد/ طب قومي ي حبيبتي علشان تاكلي 
مني/ لا ي طنط شكرا مش عايزه 
حطط الصينيه علي السرير جنبي 
ام وليد / يلا وانا ال هاكلك
مني /خلاص ي طنط انا هأكل لوحدي
ام وليد/ يلا ي حبيبتي انا الي هاكلك ومفيش نقأش 
مني /خلاص ي طنط أكلت
 ام وليد/ ماشي ي حبيبتي نامي انتي لانك تعبانه والوقت اتأخر 
بعد خروج ام وليد ياربي اااه ايدي و.جـ.ـعاني بس مين ال عمل كده واي دخل وليد انا دmاغي و.جـ.ـعتني من التفكير غمضت عنيا علشان انام 
__________________________________
وليد بيتأكد ان امز نامت وطلع ال الغرفه التي قاعده فيها مني وبيدخل وبيجلس علي الفراش وبيأخذ مني في حـ.ـضـ.ـنه وبيفضل يملس علي خدها 
انا ازاي اشوك فيكي انتي احلي حاجه حصلتلي في حياتي 
بيدشها اكتر لحـ.ـضـ.ـنه وبينام 
*تاني يوم*
فتحت عيوني بحس بحاجه تقيليه عليا لسه هصرخ اتفجأة بيدي علي بوقي بتمنع الصراخ 
وليد /هشيل ايدي بس متصرخيش 
هزيت راسي باه علشان يبعد ايده 
مني بصدmه / ا.. انت ازاي تقعد جنبي 
وليد بخبث /مش كده بس انا طول الليل هنا جنبك 
شهقا طلعت فجاءه اي دا لا لا كده كتير ابعد عني ي ابن الحلال
م.. ممكن تقوم و.. ومتبصليش كده ااااه اااه ايدي ابعد بقا ي وليد
وليد بضحك / ما انا لو قلتلك هشلك الكلونه هقعد ساعه هتفضلي تقولي براحه ولا استنا والكلام ده 
مني/ بس مش كده وبعدين مين سمحلك انك تنام جنبي فين طنط اصلا
وليد بضحك / اممم طنط شفتني وانا بابوس"ك وسكتت مش هتسكت وانتي في حـ.ـضـ.ـني 
مني /يا سـ.ـا.فل اوعا بقا 
وليد /لا انا مستريح وانتي في حـ.ـضـ.ـني..  مكنتش اعرف انك بتحبيني كده بقا من بوسه يغم عليكي امال لو.. 
زقته وجيت اقوم من علي الفرأش بحس بدوخه وبحط ايدي علي رأسي 
وليد بقلق  / مني انتي كويسه 
مني /اه كويسه 
وليد/ طب اقعدي لانك دايخه 
بقعد لان حقيقي كان دوخه جـ.ـا.مده 
انا عايزه اروح 
وليد /هغير وهجبلك حجاب ونمشي 
انزلي 
رديت بستغراب  / بس احنا وقفنا هنا ليه 
وليد/مامتك عارفه انك كنتي في سفاريه تبع الشغل هتروحلها بجلبيت ماما 
مني/تمام بس هجيب ايه 
وليد/صبرني ي رب انزلي يامني نشتري طقم ليكي 
دخالنا المحل وكان البس جـ.ـا.مد وليد اختار فستان شيفون هادي وزوقه الصراحه يجنن اخته ودخلت البروڤا ولبسته وخرجت 
هي جميله بكل حلاتها والابيض احله فيها زي الملاك مش عارف كان عقلي فين لما شكيت فيها 
فرحانه جدا اني معا واخترلي الفستان وكان جنبي وفرحت اكتر لما قالي انو جميل 
وليد ل البـ.ـنت / هأخد الفستان دا 
البـ.ـنت  / تمام ي فنـ.ـد.م 
خلصنه وخرجنه جبلي حجاب نفس لون الورد الي في الفستان لفيته في المحال وخرجنا ركبنا السياره ورحنا البيت وكلم ماما واحدد الفرح انو يكون بعد شهر كنت فرحانه جدا 
___________________________________
جه يوم الفرح كنت وقفه قدام المرايا بفستاني الابيض والميكب السنبل الجميل. وماما بتحـ.ـضـ.ـني 
الام  /حبيبتي كبرتي وبقيتي عروسه كان نفسي اشوفك بفستانك الابيض وطرحتك
حـ.ـضـ.ـنتها ماما متبكيش علشان والله هبكي 
الام  /لا ي حبيبت ماما متبكيش يلا علشان عريسك مستنيكي 
خرجت انا وماما من البيوتي سنتر وكانت طنط ام وليد معانا ركبنه السياره الي مستنياني قدام البيوتي سنتر وبعد وقت بتقف قدام القاعه الي هيتم فيها الزفاف 
نزلت وانا متـ.ـو.تره جداً وماما حست بكده ومسكتني من ايدي وطبطبت عليها وبنظرة ليا ببتسامه اطمئنان 
كانت جميله بفستنها الصق من عند الصدر ونازل بتساع الابيض وحجبها ال زادها جمال وطرحتها الطويله الي بعد الفستان بكتير قربت عليها ومسكتها من مامتها 
المأذون جه وتم كتب الكتاب 
بـ.ـارك الله فيكم وبـ.ـارك عليكم وجمع بينكم في خير
يا بقيت مـ.ـر.اته رسمي قدام ربنا وقدام الناس 
قرب عليا ومسك ادي وطبع قبله عليها وحـ.ـضـ.ـني وفضل يلف بيا 
مني/ وليد نزلني هقع 
وليد  /مقدارش اخليكي تقعي 
مني/ بحبك 
وليد/بمـ.ـو.ت فيكي 
ياااا علي الفرحه لما تكون بتحب شخص وخلاص اتكتبت علي اسمه الفرح كان جنان الوقت عدا بسرعه ووصلنه شقتنا انا ووليد دخلت وكنت متـ.ـو.تره ان احنا في مكان واحد 
وليد بتفاهم من توتورها  / ادخل غيري واتوضي علشان نصلي 
رديت ببتسامه /حاضر 
يارب كنت بدعي لزوج صالح يبقا عارف ربنا دخلت غيرت ولبست اسدال كانت الاوضه كلها ورد علي السرير بشكل قلب والشموع علي الارض بشكل رأع وبلالين هليم في سقف الغرفه كانت تجنن وليد دخل وكان غير هو كمان وكان لبس بيچامه ستان أسود 
وليد ببتسامه / يلا 
حركت رأسي بنعم صلينه وكان هو الامام وصوته جميله في القرأن بعد ما خلص لف ليا وقال وحط ايده علي راسي وغمض عينه وقال حديث الزواج وبعد انتهأه قرب 
مني بتـ.ـو.تر  / احم وليد
وليد مردش عليا واخذني ل علم الحب ويبتسقط شهرازات 
فتح عيني تاني يوم وبيكون وليد مش جنبي بقوم وبأخد شاور ولبست قمي"ص اسود لبعض الرقبه والروب بتاعه وخرجت بره الاوضه وكان وليد قاعد في الرسبشن 
مني ببتسامه  /صباح النور 
خرج الدخان من فمه واتكالم ببرود /متفكريش اني غرقان في غرامك انا اتجوزتك علشان لما اعوزك تبقي موجوده لمزاجي وخدmتي وبس
مني /صباح الخير 
خرج دخان سجرته الي اول مره اشوفه بيشربها واتكلم  / متفكريش انا دايب في غرامك... انا متجوزك علشان مزاجي وخدmتي وبس 
شوفتو قلبي هو دا الي اتكـ.ـسر لتاني مره يكـ.ـسرني بس بفرق ااااه قلبي و.جـ.ـعني اااااااه ما بحسش بنفسي اخر مره كان و.جـ.ـع في دmاغي الي خبتط في الارض 
فتحت عيني اااااه انا فين مش قدره دايخه جدأ الدنيا قدامي مشوشه مش شيفا صوتي مش طالع مش عارفه اتكلم الدوخه بتسيطر عليا تاني وبغمض عيني 
وليد ل الدكتور  / هي مالها ي دكتور 
الدكتور  / اتعرضة ل صدmه وبسببها فقدات النطق 
وليد بصدmه  / يعني ايه 
الدكتور  / ل الاسف مش هتقدر تتكلم تاني لانها فاقت جوه وحاولت تتكلم بس معرفتش ولسه متأكدناش لما تفوق هنتأكد لانها أغم عليها تاني 
وليد/ هتفوق امتا 
الدكتور  /هي تعتبر في شبه غيبوبه والله واعلم هتفوق امتا 
الدكتور بيسيبه وبيمشي وبيفضل وليد قدام الاوضه بتعتها
_________________________________
المجهول /اتجوزها ازاي انت مابعتلوش التحليل الي المفروض تكون حامل فيها 
المجهول اخر  / بعت واتجوزها امبـ.ـارح 
المجهول بغضب  / بهايم مشغاله بهايم معايا اتصرف أعمل أي حاجه مش عايزها معا حت لو هتطلق انت فاهم ولو منفزتش في خلال اسبوعين مش هيحصلك كويس وانت عارف انا مين 
__________________________________
بعد ساعتين في المستشفى 
فتحت عيني كان المكان كلو ابيض وو.جـ.ـع في ايدي مكان الكلونه 
الدكتور دخل واتكلم  /اخبـ.ـارك اي دلوقتي 
حولت اتكلم بس معرفتش حولت كذا مره بس معرفتش 
الدكتور  /بصي يا مدام مني حضرتك مؤمنه بالله واكيد هتتقبلي الي انتي فيه هو حضرتك اتعرضتي لصدmه وسببها فقدتي النطق 
لا لا لا دا اكيد بيكـ.ـدب عليا ده كان كلامي بيني وبين نفسي 
الدكتور شفني بهز رأسي بلا وببكي 
حولت اقوم بص الممرضه مسكتني من دراعي وحولت تقعدني وشفت الدكتور جاي نحيتي وماسك حقنه بتفجأء بمرضتين بيمسكوني غير الممرضه ويرجعوني لوره وانا بحاول ابعدهم عني بس ما بعرفش ومبحسش بنفسي من اثر المهدء 
وليد بيدخل وبشوفها في الوضع دا بيخرج تاني وبيعدي اسبوع وانا في المستشفي وليد بيحاول يكلمني بس برفض ممكن من الي عمله وممكن لاني ما بكلمش خلاص بقيت خرصه
بيجي يوم والدكتور بيدخل 
وبيتكلم  / صباح الخير اخبـ.ـار صحتك ايه دلوقتي 
ابتسمت وكانت الابتسامه كفيله عن الرد
الدكتور  / انتي بقيتي احسن دلوقتي وتقدري تخرجي بس تخدي الادويه في معادها 
هزيت رأسي بحاضر 
الدكتور خرج وبعديها بشوايا ممرضه بتدخل وبتسعدني اني اغير وبتشلي الكلونه 
وليد بيدخل وبيخدني ونمشي روحنا قدام العماره ومقدرتش امانع لاني مش حمل نقاش معا 
دخلنه الشقه وهو دخل ورايا وقفل الباب حسيت بخـ.ـو.ف منه مش عارفه ليه 
قرب عليا واتكلم 
وليد/ خشي ارتاحي وانا هطلب أكل 
سبته ودخلت اوضه من الاوض. وقفلت علي نفسي 
وليد طلب الاكل وجه عند الباب وكان مترادد خبط كذا مره ولما ملقاش رد ساب الاكل قدام الباب وأخد اكله ودخل الاوضه بتعته أكل وحاول ينام زي كل يوم بس تفكيره كله في مني
بفكر فيكي ليه انا عارف اني جـ.ـر.حتك بس انتي تستهالي اكتر من كده 
وبعدها حاول ينام لحد اما نام
_________________________________
تاني يوم صحيت وقمت اتوضيت وصليت وقريت قرأن ولما سمعت صوت الباب بيتقفل قمت فتحت الباب وخرجت الشقه كانت مكركبه شوايا حولت اظبتها لغيط ما خلصت ودخلت اخت شاور وطلعت نمت 
سمعت صوت بره قمت خرجت مكنش في حاجه في حد وكان الشباك اتفتح روحت عليه وقفلت ورجعت دخلت الاوضه بس قبل ما ادخل شوفت شخص خارج من اوضة وليد وبلبس أسود ودخلت بسرعه الاوضه وقفلت بلمفتاح وجريت علي تليفوني وطلعت رقم وليد وانا ببكي وبترعش من الخ"وف 
________________________________
في احد الكافيهات كان يجلس وليد ومعه فتاه
وليد/ وحـ.ـشـ.ـتني 
ندا/ انت اكتر ي قلبي.. مش بشوفك ليه 
وليد بضيق /الشغل وانتي عارفه 
وليد بيأخد بوكس من جنبه وبيحطه علي الترابيزه وبيزقه بيده وبيسيبه قدام ندا
ندا بفرحه وانبهار  / الله دي ليا انا 
وليد ببتسامه  / اه  
ندا بفرحه / افتحها 
تليفون وليد بيعلآ عن رنينه بيضع يده في جيبه وبيخرج هاتفه وبينظر اليه بستغراب 
ندا بتفتح البوكس وبتنظر الي وليد بصدmه 
ندا بصدmه  /اي ده
وليد بـ.ـنتباه / والاعه 
ندا بسخريه  /والاعه لا مرسي معايا بتعتي 
وليد بيقفل التليفون وبيرجعه في جيبه تاني / شاطره 
ندا  /بمنسبت ايه الولاعه 
وليد  /ترقصي 
ندا ببتسامه /موافقه 
وليد وندا بيقومه وبيبدأه رقص ورقصه سلو وكان رقصهم جميل جدا 
_______________________________
فضلت ابكي وادعي ان وليد يرن وفضلت ارن عليه كتير لغيط اما الباب اتكـ.ـسر ونظرة اليه بصدmه ومن صدmتي الموبيل وقع مني علي الارض والبودي جرد بقا يقرب عليا وانا ارجع لوره لحد اما وصلت ل الحيطه والبودي جرد او الحـ.ـر.امي بنسبه ليا بيقرب 
فضلت اهز راسي بلا وبحاول اصرخ بس مش عارفه 
وبصه في عينه 
وفجأه بيطلع سكي"نه وبيغرزها في بطني بنظر الي مكان السكي"نه وبشوف ال"دm وبستسلم ل الظلام
تعليقات