رواية احببتها في مهمتي فارس وريماس كاملة جميع الفصول

رواية احببتها في مهمتي هي رواية رومانسية تقع احداثها بين فارس وريماس والرواية من تأليف الكاتبة اسماء محمد

رواية احببتها في مهمتي فارس وريماس كاملة جميع الفصول

رواية احببتها في مهمتي من الفصل الاول للاخير بقلم اسماء محمد

في ڤيلا اللواء حمزه المنشاوي
فارس قايم من النوم بينهج وعرقان ومسك كوبايه المياه وشرب منها وبيفتكر الحلم
فلاااااااااااش باااااااااااااااااااااك
فارس صغير وعنده 10سنين وفي حريقه في المصنع ومعاه أمه وأبوه واخته
فارس بصريخ :: بابا ماما حريقه
حمزه بيجري علشان يلحق ابنه وبنته ومـ.ـر.اته
حمزه :: يلا يا فارس بسرعه
فارس بعـ.ـيا.ط :: ماما و لولو فين
حمزه دmعه نزلت منه :: مـ.ـا.تو يلا بسرعه قبل ما الحريق يمـ.ـو.تنا
فارس بعـ.ـيا.ط:: لا انا عايز ماما ولولو
حمزه بغضب شـ.ـديد وخوف :: يلا يا فارس وشـ.ـده من أيده حمزه من كتر التـ.ـو.تر مش سامع الي بينده عليه وفارس هو الي سامع
في الوقت لولو عندها 6سنين لولو بصوت طفولي وبعـ.ـيا.ط:: باااابا فاااارس فاارس متسبنيش
فارس بيعـ.ـيط وحمزه ماسك أيده
فارس بعـ.ـيا.ط:: بابا لولو بتعيط يا بابا
حمزه بيعـ.ـيط علي مـ.ـو.ت بنته ومـ.ـر.اته امشي بسرعه فاضل شويه والنار تمسك فينا فارس ماشي وبيبص وراه وبيعـ.ـيط وفجاءه المكان اتفجر من النار
باااااااااك
فارس :: ربنا يرحمكوا يا حبايبي وقام دخل الحمام وخد دوش وبيصفر وهو بيلبس و لبس بدله سوده وجرافته سوده وبليزر اسود ورش بيرفوم وبيغني وفونه رن فتح الفون وحطه علي ودنه وساكت
الشخص الي علي الفون :: انت فين يا ابني اللواء قالب الدنيا عليك و
فارس قفل في وشه السكه كالعاده وكمل الي كام بيعمله ونزل ركب عربيته وخرج
في المديريه
اللواء حمزه بغضب :: لسه مجاش
النقيب ادهم :: يا فنـ.ـد.م اتصلت بيه
اللواء حمزه:: متكملش قفل في وشك السكه
ادهم بيحك دقنه بإحراج
حمزه :: انا مش عارف مستحمل ابن الاهبل ده ليه
ادهم كاتم ضحكته :: محضرتك يا فنـ.ـد.م الاهبل انت كده شتمت نفسك
حمزه بيعز ادهم زي فارس بالضبط ومش بيفرق بنهم
حمزه بغضب مسك مفاتيح من علي المكتب وحدفها علي ادهم :: امشي من هنا يلا هتجيب ليا الجلطه انت و صاحبك
ادهم :: هههههههههههه حاضر يا ابو الحماميز هههههههههههه وخرج قبل اما حمزه يقوم عليه
حمزه بغضب:: ماشي يا فارس لما تيجي لهوريك واتوعد ليه
في ڤيلا نادر الحديدي
ريماس نايمه علي السرير وفونها مش مبطل رن بقاله ساعه
ريماس وهي نايمه :: اوووف بقا شكل زفته لارا بترن وبعد كده مسكت الفون
ريماس :: نعم خير عايزه ايه
لارا :: قسما بالله انتي واحده زباله بقالي ساعه برن و
قبل أن تكمل لارا كلامها كانت ريماس قفلت السكه في وشها
ريماس :: الرغي بتاع كل يوم اوف وبتمسح بايدها علي وشها و بتطمطع وقامت دخلت الحمام وأخذت دوش وخرجت بتغني وبتمشط شعرها وشغلت الاستشوار وبعد مرور دقائق كانت لبست بنطلون اسود وبلوزه تلجي وعملت شعرها ديل حصان ونزلت تحت
ريماس لقت ابوها تحت وبيفطر :: صباح الخير يا بابتي
نادر بابتسامه :: صباح الورد يا عيون بابتي
ريماس :: بتعمل ايه من وريا يا عجوز هههههههههههه
نادر :: بأكل حـ.ـر.ام اكل يا شابه
ريماس بتقلد ريا وسكينه :: دا احنا هنريحوكي خالص يا شابه
نادر وريماس :: هههههههههههه
نادر :: هبله زي ابوكي هههههههههههه
ريماس :: توء توء في حد يقول علي نفسه اهبل يا نادوش
نادر :: نادوش عليه العوض ومنه العوض في اسمك يا نادر يا ابن ام نادر
ريماس :: هههههههههههه وسمعوا صوت واحده بتزعق جايه من الباب
نادر :: صحبتك جت ههههههههههه
ريماس :: خبيني يا نادر وانبي
نادر :: انزلي تحت الكرسي وريا
ريماس :: هههههههههههه تسلم يا ابو ريماس هههههههههههه
لارا دخلت وبتزعق وبغضب
لارا :: هي فين ست الحسن والجمال الي سيباني واقفه في الشارع كده ازيك يا اونكل
نادر :: مـ.ـيـ.ـت وفل وعشره
لارا :: هي فين يا اونكل
نادر بيرفع أيده وبيشاور علي مكانها وبيتكلم في نفس الوقت :: مش عارف يا بنتي شوفيها فوق كده وبيشاور علي مكنها لارا بعتت ليه بوسه علي الهواء شكرا يا اونكل وراحت مسكت ريماس من قفاها
لارا بغضب :: يعني انا اكلمك تقفلي في وشي السكه
ريماس بتبص لنادر :: انا تسلمني تسليم اهالي يا نادر ماشي
لارا :: يعني هي اول مره يسلمك ليا
ريماس :: وطلما هي مش اول مره وكل مره بقلبها وبتخافي مني بتعملي الحبتين دول ليه ها
لارا :: اسف يا باشا يلا بينا هنتاخر علي مازن والعيال
ريماس :: طيب وانت يا نادر زحلانه منك وبتطلع ليسانها ومشيت هي ولارا
نادر :: مـ.ـجـ.ـنو.نه وهبله زي هههههههههههه
في المديريه
فارس داخل بهيبته وقابل الملازم أول أحمد وده صاحبه وصاحب ادهم
احمد :: فروسه اللواء هيعمل منك مكرونه بالبشاميل هههههههههههه
فارس :: امشي يلا من هنا ولا اقوللك ومسكه من قفاه تعالي معايا انت وادهم علشان هتتهزقوا معايا ما انا م ش هتهزق لوحدي
احمد بتريقه وصوت وا.طـ.ـي:: لا وانت بتتهزق بجد واللواء مش بيخاف منك خااالص
فارس:: بتقول حاجه
احمد :: انا لا خالص وهما ماشين قابلوا ادهم وفارس مسكه من قفاه
فارس :: تعالا يا اخويا
وخبطوا علي مكتب اللواء
حمزه :: ادخل
فارس واحمد وادهم قدو التحيه العسكريه
حمزه بغضب :: كل ده تاخير يا سياده المقدm
فارس :: يافنـ.ـد.م انا مش مآثر في حاجه وانت عارف كده كويس
حمزه :: لو حصلت تاني هنقللك مفهوم
فارس :: انا موافق وعايز اتنقل بس شوف مين بقا الي هيطلع في المهمـ.ـا.ت بتاعتك والصعبه
حمزه :: اهدي يا ابني مش كده انا قصدي مش تتاخر تاني علشان بتوحشنا والبلد عايزاك
احمد وادهم :: ههههههههههههههههههههههه
ادهم :: مالك يا حمزه بيه في ايه
حمزه :: دا ابني وانا من حقي اخاف عليه ولا إيه وبعدين بيعمل كده وكده بسنانه
فارس :: بابا انا ماشي لو في حاجه كلمني يلا يا عيال
حمزه :: اذنك معاك يا ابني
احمد وادهم مـ.ـيـ.ـتين ضحك
قدام المديريه
احمد. فارس وحمزه واقفين
فارس :: هنروح فين
احمد :: كبـ.ـاريه
ادهم :: لا يا عم استغفر الله العظيم
فارس واحمد بصوا الادهم :: ونعم الايمان
احمد :: في حفله في نايت كيلاب بليل بعد المهمه نروح هناك أي رايكوا
فارس :: اوكي يلا بينا علي الشغل بقا
ادهم :: انت يا اخ رايح كده من غير واقي الرصاص ولا لبس الشرطه ولا اي حاجه
فارس :: واقي الرصاص ده العيال التوتو الي زيكوا لكن انا لا ادهم بلاش تيجي معانا
ادهم :: فارس دا شغلي
فارس :: خايف عليك
ادهم :: بردو هاجي وملكش دعوه
فارس :: براحتك
احمد :: طب هتروح بالبدله الي انت لابسها دي
فارس :: خلاص بطلوا زن هطلع اغير وانزل في دقايق
فارس غير ونزل وراحوا يقضوا مهمتهم
في مكان ما مهجور لتجاره الاعضاء في بعض الشباب قاعدين وبيشربوا شاي
فجاءه دخل عليهم فارس ورافع المسدس عليهم
فارس :: بص يا روح امك منك ليه تعالو قدامي دلوقتي والا مافيش حد هيكون عايش اخلص يالا
في واحد كان لسه هيمد أيده علي فارس وقبل ما يعمل حاجه كان فارس ضـ.ـر.به رصاصه في رجله
فارس وعيونه بتطلع شرار :: الصقر عمره ما هزر وكلمته سيف وبغضب يلاااا
الشباب مشيو قدامه بخوف
احمد دخل في مكان وفتحه وحرر منه الناس الي كانت مرعوبه
ادهم راح لمكان تاني وفتح الباب وكان طالع منه ريحه وحشه اوي لدرجه انه كح وشاف المنظر وكان هيرجع من القرف وفي نفس الوقت زعلان اوي المكان كان في جثث بطنها فاضيه خالص ومـ.ـيـ.ـته وجثث مش فيها عيون منظر بشع
ادهم :: حسبي الله ونعم الوكيل ومشي لحد اما الإسعاف يجي ياخد الجثث وخرج وعينه مدmعه علي المنظر
بره المكان في عربيات بوليس واحمد وفارس بره مستنين ادهم
ادهم خرج احمد شافه بيعـ.ـيط
فارس بقلق :: مالك يلا في ايه
ادهم بعـ.ـيا.ط :: افتكرت نرمين اختي والمنظر الي كانت فيه لما خطوفها ولقيت بطنها فاضيه وبيعـ.ـيط جـ.ـا.مد شوفت المنظر صعب عليا يا فارس فارس واحمد خدوا ادهم في حـ.ـضـ.ـنهم
ادهم بعـ.ـيا.ط اكتر :: كانت راحه الدرس وخدوها المنظر صعب اوي لما شوفته افتكرتها انا السبب يا فارس شغلي السبب وبيعـ.ـيط كانت بريئه اوي ذنبها ايه
فارس عينه دmعت هو واحمد علي صاحب عمرهم
فارس :: قلت ليك بلاش تيجي
ادهم اتعدل ومسح دmـ.ـو.عه :: دا شغلي يا فارس يلا بينا انا هروح ونتقابل بليل
احمد :: لا خلاص ناجلها
ادهم :: بدل هبل انا كويس الجـ.ـر.ح عمره ما هينسي ابدا ولا يشفي علي ماعدنا يلا سلام
في الليل
في النايت كيلاب
احمد. فارس ادهم
كلهم لابسين زي بعض بنطلون اسود وقميص اسود ومدخلين القميص جوه البنطلون وكان شكلهم قمر اوي تخيلوه انتو بقا 😹
دخلو وقعدوا في مكان علي البـ.ـار
وفجاءه سمعوا صوت صريخ بنت وبصوا ورا
احمد وفارس وادهم قاعدين علي البـ.ـار وفجاءه سمعوا صوت واحده بتصوت بصوا التلاته وراهم لقوا شاب سـ.ـكـ.ـر.ان بيعتدي علي واحده ادهم وفارس قاموا جري يدافعوا عنها
ريماس كانت في الحمام وسايبه لارا بره مع مازن ومروان خلصت وخرجت لقت لارا بتصوت في نفس الوقت الي فارس وادهم رايحين يدافعوا عن لارا
وطبعا ريماس بحكم شغلها في المافيا بتعرف تدافع كويس اوي ولما لقت كده راحت جري
لارا بغضب للشخص :: ابعد عني يا زباله والا هلم عليك الناس
الشخص السـ.ـكـ.ـر.ان :: في ايه يا حلوه وبيمد أيده عليها بس قبل ما يحطها كان في شخص مسك أيده
ريماس بقوه وابتسامه :: ايدك يا امور لحسن توحشك قريب
فارس وادهم و احمد كانو لسه رايحين يدافعوا فارس وقفهم بايده وبيتابع ريماس
الشخص :: الله ما انتي قمر اوي وقطه سرشه وانا بحب النوع ده
لارا واقفه خايفه وماسكه في ريماس
ريماس بتشيل ايد لارا من عليها
ريماس :: لارا ابعدي بعيد
لارا بخوف :: حاضر
ريماس :: تعالا بقا يا امور ولسه بتكمل الكلمه كانت ضـ.ـر.بته بوكس من قوته وهو اصلا سـ.ـكـ.ـر.ان وقع علي الأرض ونزف ريماس نزلت لمستواه و بتوشوشوا في ودنه
ريماس :: دي لسه حاجه صغيره عقـ.ـا.بك أقوي لانك لسه متعرفش انا مين وقامت وزقته برجليها وراحت لارا
ريماس :: علشان ت عـ.ـر.في قيمه شغلي الي مش عاجبك
لارا :: يا سلام عايزاني ابقي رئيسه عصابه علشان اعرف ادافع عن نفسي
ريماس بغضب وصوت عالي نسبيا ::انا قلت ليكي مـ.ـيـ.ـت مره انا في الزفت ده وعمري مهدخلك فيه ابدا ولو فكرتي تدخلي فيه همنعك
لارا بصوت عالي لدرجه ان الكل انتبه وطبعا فارس وادهم واحمد متابعين الحوار من الاول
لارا :: طلما خايفه عليا كدا ما تبطلي القرف بتاعك ده
ريماس بغضب:: لارا وطي صوتك وكلمنا خلص انا ماشيه وسابتها ومشيت
لارا واقفه بتدب رجليها في الارض وبتعيط ومشيت
فارس :: فهمته الي انا فهمته
ادهم :: دي رئيسه عصابه لا وايه خايفه علي صحبتها اوي
احمد :: لو حد عرف أننا كنا بنقرا حركه الشفايف ه
فارس قاطعه :: ششش بس يلا هيعرفوا منين يلا بينا وبكره نشتغل علي الحوار ده
/بقلم اسماء محمد
في صباح يوم جديد
ريماس قامت من النوم ولبست هدوم شغلها وكان عبـ.ـاره عن بنطلون اسود وجونتي اسود وجاكت جلد اسود و عامله شعرها كعكه ولابسه فوق شعرها كاب اسود وخرجت من غير ما حد يا خد باله
في ڤيلا اللواء حمزه المنشاوي
فارس مانمش من امبـ.ـارح الي قراه عن طريق حركه الشفايف عايز يكشف سرها بس قام لبس ونزل
فارس :: صباح الخير يا سيادة اللواء
حمزه :: صباح الخير يا صقر باشا
فارس :: احم احم انا عايز اخد رايك في حاجه
حمزه :: قول خير
فارس :: انا عندي مهمه عن طريقها هنعرف كل حاجه عن المنظمه
حمزه :: مهمه ايه دي
فارس :: اسمع ريماس نادر الحديدي بنت اكبر رجـ.ـال الأعمال للغزل والنسيج
حمزه اصطدm من الاسم واتـ.ـو.تر :: وانت مالك بيها
فارس حكي ليه الي حصل امبـ.ـارح
فارس :: لا ومش كده وكمان عرفت مين رئيس المنظمه
حمزه اتـ.ـو.تر اكتر :: مين
فارس :: نادر الحديدي ابوها بس الي انا عايز اعرفه ازاي بتشتغل مع واحد ومتعرفش أنه هو ابوها
حمزه :: انت عرفت الحاجات دي كلها منين
فارس :: امبـ.ـارح بعد الحفله بتاعت النايت كيلاب معرفتش انام غير وانا مجمع كل حاجه عنها وكمان ليها صاحبه وبتـ.ـو.تر اسمها لارا ودي عارفه عنها كل حاجه
حمزه بحـ.ـز.ن :: لارا وانت عرفت كل ده من تحرياتك السريه الي لحد دلوقتي مش عايز تقول منين.
فارس :: عيب يا حمزه متقولش كده احنا اهل هههههههههههه
حمزه :: ايوه وناوي علي ايه
فارس بيعدل بدلته :: ايه رايك في ابنك
حمزه باستغراب :: مالك يلا
فارس :: اصل في خلال اسبوعين هتجوز
حمزه :: نعم ودي مين دي بقا
فارس بثقه :: ريماس نادر الحديدي
حمزه بغضب :: انت اتجننت ولا ايه
فارس :: في ايه يا سياده اللواء انت عارف انا هعمل كده علشان المهمه بتاعتي وبعدين دي الايد اليمين للمنظمه يعني اول ما اتجوزها هعرف عنها كل حاجه
حمزه بغضب شـ.ـديد:: وانت فاكر أن واحده زي دي وبالخطوره الي بتقول عليها دي هتتجوز ضابط ولا واي الصقر وكمان ضابط في عمليات خاصه انت اتجننت
فارس بثقه :: لا ما هي مش هتعرف أني ضابط حتي لو خلت وزير الداخلية نفسه يعمل تحريات عني مش هتعرف لأن كل المعلومـ.ـا.ت الي هتوصلها انا الي اخليها تعرفها
حمزه :: وانت ناوي علي ايه فارس بنات الناس مش لعبه
فارس :: بنات ناس ايه بقولك مسجلة خطر تقولي بنات ناس
حمزه :: طول ما انت متعرفش حاجه عن حياتها تسكت
فارس :: ماشي يا ابو الحماميز هههههههههههه انا ماشي علشان الحق أوقع المزه سلام
فارس خرج واتصل علي ادهم
فارس :: ها عملت ايه
ادهم :: كله تمام هي دلوقتي في النادي بتصالح صاحبتها بس الي عايز اعرفه هي ازاي خرجت من البيت بلبس ودلوقتي بلبس تاني خالص غيرت فين
فارس :: مش محتاجه ذكاء وانبي في حمام النادي اكيد قفل يلا وتعالا علي هناك وطبعا متنساش الرجـ.ـاله ويكونوا اقويه لأنهم هيحاربو زعيمه مافيا سامع
ادهم :: انا اصلا جاي واحمد هو الي هيعمل كل ده
فارس :: طيب سلام
في النادي
ريماس قاعده وجمبها لارا ومعاهم سلمي دي صاحبتهم التالته
سلمي :: انا عايزه اعرف انتي روحتي الزفت الصبح
ريماس كانت بتشرب العصير وكحت :: زفت ايه
سلمي بغضب:: احنا هنستهبل المنظمه
ريماس بلامبلاه :: اه روحت
لارا :: قسما بالله انا تعبت انتي ايه ليه بتعملي كده كل السنين دي كلها وانتي مش عايزه تقولي السبب
لارا :: انتي فاكره أن كده صح
سلمي :: حـ.ـر.ام عليكي بجد و بعدين انتي ولسه هتكمل كان في مجموعه شباب مسكوا سلمي من دراعها ومكتفينها
شخص من الي واقف راح ناحيه لارا ومسكها
وعلي الرغم من أن ريماس قويه بس من الموقف مذهوله وخافت علي أصحابها
ريماس بغضب:: انت مين يلا انت وهو ومين الي بعتكوا
الشخص :: مالكيش دعوه احنا عايزين دول بس
سلمي بخوف :: طططب شيل المسدس ده
ريماس بحذر :: انت ازاي دخلت وازاي الأمن دخلوكوا اصلا شخص كان لسه هيهجم عليها وطبعا بحكم شغلها عارفه الي هيعمله وبحركه لا إيراديه طلعت مسدس بتاعها
فارس كان متابع كل ده هو وادهم واول اما شاف ايديها بترجع ورا هدmوها عرف انها هتطلع مسدس وراح جري عليها
ريماس وهي بطلع المسدس :: بس يا امور انت احسن لك تسيبهم والا وطلعت المسدس وضـ.ـر.بت رصاصه والوقت ده كان فارس وصل عندها وقت الرصاصه
ريماس :: بص يا امور انت احسن للك تسيبهم والا وطلعت المسدس وضـ.ـر.بت رصاصه والوقت ده كان فارس وصل وذق الراجـ.ـل الي ماسك سلمي بعيد والرصاصه جت في كتفه
ادهم واحمد بصوت عالي :: فاااارس
ريماس في نفسها:: نهار اسود طلع منين ده وبعدين انا لازم امثل اني خايفه عليه واني عملت كده علشان اصحابي
ريماس بخوف وايد بتترعش رمت المسدس في الارض
ريماس :: انا اسفه اسفه وبتعيط انت طلعت منين
ادهم راح ناحيه فارس هو واحمد
ادهم بخوف ولهفه :: فارس انت كويس
فارس بيكح :: متقلقش انا كويس
احمد وادهم بيسندوا فارس علشان يروح المستشفى
احمد شاور الرجـ.ـاله أنهم يهربوا وفعلا ذقوا لارا وسلمي علي ريماس
لارا وسلمي بخوف وصوت واحد :: ااااه
لارا حاسه بخوف شـ.ـديد علي فارس ومش عارفه ليه
فارس طول الوقت كان باصص لارا وعينه مش بتروح من عليها
لارا بخوف :: انت كويس حضرتك اقوللك تعالي انا هوديك المستشفى بعربيتي
ريماس بخوف :: هي معاها حق وانا اسفه جدا والله كان همي ادافع عن اصحابي
فارس انتبه لكلام ريماس بعد اما كان سرحان في لارا
ادهم :: خلاص يا انسه احنا هنوصله المستشفى
فارس ضغط علي ايد ادهم جـ.ـا.مد :: لا عادي هما هيودوني وكمان علشان أتنازل عن حقي
ريماس في نفسها:: اووف انت بـ.ـارد قال تتنازل قال انت الي جيت في وشي
وبالفعل راحوا المستشفى بعربيه لارا والباقي في عربيه ريماس
في المستشفى
فارس دخل اوضه الدكتور ورفض يدخل العمليات واي حد يدخل معاه بس سمح لريماس تفضل معاه ولارا وسلمي واحمد وادهم بره
نسيت اقول مواصفات احمد وسلمي 😊
احمد شاب طويل شعره اسود ذو عضلات عيونه سوداء وبشرته بيضاء وعنده غمازات وعنده 27سنه
سلمي فتاه جميله شعرها بني محمر ويصل الي نصف ظهرها وعيونها بني غامق وبشره قمحاويه ومتوسطة الطول والحجم وعندها 24سنه
نرجع تاني بقا
في اوضه الدكتور
ريماس واقفه واسد قاعد والدكتور جمبه ومعاه الممرضه الدكتور لسه هيدي فارس بينج
فارس :: توء توء من غير بينج
الدكتور باستغراب:: نعم انت متاكد
فارس بثقه :: اه متاكد واخلص
الممرضه منبرها بقوته واصلا لما خلع القميص علشان الرصاصه كانت عضلاته بـ.ـارزه وكان شكله جذاب
الممرضه بدلع :: بس حضرتك كده هتتاذي
فارس بص علي ريماس ولقاها قرفانه من الممرضه وبتبص ليها بقرف فارس ضحك بخبث
فارس :: لا مش تقلقي عليا دي حاجه سهله وغمز ليها
الممرضه وجهها احمر من الخجل
ريماس بتعض في ضوافرها وبتكلم نفسها بصوت وا.طـ.ـي
ريماس :: دا طلع سـ.ـا.فل وباستهزاء وانا اللي كنت فاكره محترم بيتغزل فيها وانا واقفه اي ده انا مالي اصلا اوووف
الدكتور ابتدي يخيط جـ.ـر.ح فارس وفارس مش حاسس بأي و.جـ.ـع
ريماس واقفه مستغربه من قوته وازاي مش حاسس بأي الم
بعد مرور ساعه كان الدكتور خلص الي كام بيعمله وفارس كان كل شويه يبص لريماس وشويه للمرضه يغازلها لدرجه انه مخدش باله من الدكتور الي كان كل شويه يبص لريماس ومنبهر بجاملها وبعد اما الدكتور خلص فضل شويه باصص لريماس وفارس خد باله وريماس وشها بقا احمر من الكسوف
فارس بغضب وحده بص للدكتور:: خلصت
الدكتور انتبه :: احم احم اه وحمد الله على سلامتك
فارس بحده :: اطلع بره بقا
الدكتور بصدmه:: نعم دا مكتبي
فارس بص ليه بصه لدرجه ان الدكتور خاف منه وقال
الدكتور :: احم احم تمام يلا يا سالي
بره الاوضه
لارا واقفه وخايفه وكل شويه راحه وجايه وسلمي واقفه بردو خايفه بس فجاءه لقت مازن ومروان جاين جري
مازن بخوف شـ.ـديد :: في ايه ايه الي حصل
لارا اول اما شافته اترمت في حـ.ـضـ.ـنه وعيطت
ومروان خد سلمي في حـ.ـضـ.ـنه وعيطت
كل واحد بيهدي التانيه
مروان :: في اي مالكوا احكوا مش انتو كنتوا في النادي وريماس حصلها اي
مازن :: هي فين ولسه هيكمل ريماس خرجت من الاوضه هي وفارس وشافت مروان ومازن وجريت في حـ.ـضـ.ـنهم وبتعيط
ريماس بعـ.ـيا.ط :: انتو لسه فاكرين تيجوا كنتوا فين
فارس واقف هيطق من الغيظ
مازن بيمسح علي شعرها
مازن :: شششش اهدي اهدي
لارا واقفه وبتبص لفارس وحاسه أنها عايزه تاخده في حـ.ـضـ.ـنها
فارس بص لقي لارا متنحه وسرحانه
فارس لنفسه :: فيكي شبه كبير اوي وبيتنهد بس صعب اوي يارب انا حاسس اني عايز اخبيها جوايا يارب ساعدني انا ليه مشـ.ـدود ليها كدا ليه
ريماس هديت وبعدت عن حـ.ـضـ.ـن مازن ومروان وبصت لارا وسلمي
ريماس :: انتو كواسين صح
لارا و سلمي هزو رأسهم بنعم
مازن بص لفارس :: احنا اسفين لحضرتك علي الي حصل وبنعتذر منك
فارس بيهز رأسه
احمد وادهم الي كانوا واقفين هيطقوا من الغيظ كل واحد غيران بس علي مين معرفش بس غيران من مازن ومروان
ادهم :: يلا بينا يا فارس انا بعت جبت العربيه
فارس :: تمام
ريماس :: استاذ فارس
فارس لف ليها :: نعم
ريماس بتـ.ـو.تر :: ممكن رقم حضرتك علشان اطمن عليك
فارس :: طبعا اتفضلي وطلع كارت من جيبه
مازن :: ريماس سلمي لارا يلا بينا وعايز اعرف كل حاجه
مروان :: امشي بس ويرتاحوا وبكره يقولوا الي حصل ليهم
مواصفات مازن
شاب طويل بس مش اوي وعينه عسلي وشعره بيج وبشرته قمحاويه وعنده ليحه خفيفه خلت شكله جذاب وعنده 25سنه وصديق لارا وسلمي وريماس من الطفوله ويعتبر اخوات
مروان
شاب عنده 27سنه وعيونه سودا وبشرته قمحاويه وشعره اسود وطويل و صديق لارا ومازن وريماس وأخو سلمي.. يتبع
في صباح يوم جديد
في ڤيلا حمزه المنشاوي
بعد اما فارس روح بيته أبوه سأله اي الي حصل وطبعا غضب وعصب عليه علشان خايف عليه وفارس عرف يراضيه
فارس فوق قاعد علي السرير ومعاه صوره فيها طفله وام دول يبقوا أخته وامه
فارس :: وحشتوني اوي نفسي اسمع صوتكوا تاني وبيرجع بذاكرته لورا
فلاااااااااااش باااااااااااااااااااااك
فارس عنده 10سنين قبل الحادثه بيومين
لولو :: فارث فارث
فارس بحب طفولي واخوكي :: نعم يا روحي
لولو :: مث انت عارف اني بحب البيانو
فارس:: طبعا. احلي وحده بتعرف بيانو
لولو :: انا عايثه واحد
فارس :: حاضر هقول لبابا وبكره هيجيه أي رايك
لولو بتحـ.ـضـ.ـنه وبتضحك :: انت احلي فارث في الدنيا
فارس بيضحك :: وانتي احلي لولو في الدنيا
تاني يوم بعد اما فارس قال لحمزه ان لولو عايزه بيانو حمزه جابو ليها
لولو اول اما شافت البيانو :: هييييييييه دا حلو قوي ثكرا بابا ثكرا فارث
وقعدت تلعب عليه وفارس بيضحك وبيلعب معاها
لولو :: فارث بث كده ريماث هتزعل
فارس بغضب لانه مش بيحبها:: مالها زفته
لولو :: علثان هي كمان بتحب البيانو زي
فارس :: وانا مالي بيها يا لولو سيبك منها
لولو بغضب وعـ.ـيا.ط طفولي :: لا انت وحث وانا مث بحبك علثان بتزعل ريماث انت وحث وسابته ومشيت
فارس :: حتي زفته ريماس معكننه عليها اوووووف
باااااااااااااااك
فارس ماسك الصوره :: بس ت عـ.ـر.في يا لولو علي الرغم اني مش بطيقها بس وحـ.ـشـ.ـتني اوي ووحـ.ـشـ.ـتني رخامتها وبيمسح دmـ.ـو.عه وحط الصوره جمبه
حمزه خبط عليه ودخل
فارس :: من غير ما تسال انا كويس وزي القرد
حمزه :: والله انت كده كويس يعني
فارس :: اي يا سيادة اللواء اول مره اشوفك خايف كده
حمزه وعيونه ابتدت تدmع :: خايف يا ابني خايف لتروح مني زي اختك وامك الله يرحمهم
فارس :: ربنا يرحمهم إلا قولي صحيح انا لحد دلوقتي معرفش سبب الحريق وليه اصلا روحنا المصنع
حمزه بيغير الموضع :: سيبك دا موضوع كبير اوي بس انا ولسه هيكمل فون فارس رن برقم غريب
حمزه :: مين الي بيتصل
فارس :: مش عارف
حمزه ما صدق يهرب :: طيب اسيبك انا بقا
فارس هز رأسه ومش عايز يضغط عليه ورد علي فونه
فارس:: سلام عليكم
المتصل :: احم احم عليكم السلام استاذ فارس
فارس باستغراب لأنه سمع صوت انسه :: ايوه مين حضرتك
لارا :: احم انا لارا وبصراحه انا وريماس وسلمي حابين نتطمن علي صحه حضرتك
فارس عامل نفسه اهبل :: طب يا انسه لارا انتي جبتي رقمي منين
ريماس قاعده قدامها وبتشاور ليها انها مش تقول حاجه
لارا ساكته ومش بترد
فارس فهم وكمل :: علي العموم يا انسه قولي لانسه ريماس الي قاعده جمبك وفاتحه الميك امي كويس وشويه وهغير علي الجـ.ـر.ح
لارا بإحراج :: احم حمدالله على سلامه حضرتك
فارس حب يستفز ريماس :: شكل الانسه ريماس مكسوفه تتكلم أو عليها طار
ريماس بغضب وعيونها احمرت شـ.ـدت الفون من لارا :: انت انسان زباله وانا مش مكسوفه ولا حاجه وانت اصلا أو اقولك غور في داهيه وقفلت في وشه السكه
فارس :: هههههههههههه دي زعيمه عصابه ازاي دي هههههههههههه بتتعصب بسرعه ومن أقل حاجه اممممممممممممم وكمان في جزء انوسي متخبي احيح حلو اوي اقوم أنا انزل مهتمي
في فيلا نادر الحديدي
ريماس بغضب:: راحه جايه جايه راحه
سلمي :: اهدي يا بنتي خيلتيني
لارا بحـ.ـز.ن :: عيب اوي الي انتي عملتيه معاه ده
سلمي وريماس وقفوا وتنحوا وبصوت واحد.:: نععععععععم
لارا :: في اي
سلمي بخبث :: هههههههههههه انتي حبتيه ولا اي
ريماس:: امممم شكلها كده
لارا :: لا طبعا وبغضب اي الي انتو بتقولوه ده وبعدين هو انا علشان بدافع عنه يبقي بحبه
ريماس بملل :: اوكي انا راحه اجهز عندي عمليه بليل
لارا و سلمي بصوت واحد :: انا مش عارفه ساكته علي القرف الي بتعمليه ده ازاي
ريماس بثقه :: علشان لو حد فكر يبلغ عني منكوا هبعده عن حياتي ومش بس كده وهمـ.ـو.ت نفسي بعدها
لارا حطت أيدها علي وشها وبتعيط :: ريماس انا تعبت حـ.ـر.ام عليكي بطلي بقا لي كدا
ريماس بتحـ.ـضـ.ـنها وبتعيط :: خلاص هقول السبب بس احلفوا محدش يعرف حاجه وجابت ليهم مصحف
لارا وسلمي :: والله العظيم محدش هيعرف حاجه
ريماس بدmـ.ـو.ع :: لو مش عملت كده هيقــ,تــلوا بابا
لارا وسلمي بصدmه :: نععععععععم
ريماس :: وغـ.ـصـ.ـب عني لازم اتعلم كل الي اتعلمته وانفذ كل الي هما عايزينه انا لما بعمل حاجه ببقي همـ.ـو.ت واعيط لما الاقي حد قــ,تــل حد ولا حد بيشرب من المـ.ـخـ.ـد.رات بتاعتنا ولا الاخبـ.ـار الي بتطلع من البلد والأسرار وتروح امريكا علشان يحتلوا مصر انا عارفه حاجات كتير بس لو قلت حاجه محدش هيجي جمبي هيقــ,تــلوا بابا وبتمسح دmـ.ـو.عها طب تعرفوا انا جيب في مره قلت هبلغ عنكوا ومحدش ليه دعوه بيا تاني وسبتهم ومشيت لقيت حد بيتصل بيا ويقولي لو فكرتي في حاجه وانك تخرجي قولي علي اصحابك الفاتحه و الوقت ده كنتوا في النادي انتي ومازن ومروان وسلمي وكان في واحد معاه قناصه ومستني الاذن يقــ,تــل غـ.ـصـ.ـب عني ابتديت ارجع تاني ودلوقتي مش بقا يهمني بقيت بعمل كل حاجه بقلب جـ.ـا.مد وبتضحك بسخريه حتي المعلومـ.ـا.ت بتاعت البلد انا الي باجيبها ليهم واتنهدت بحـ.ـز.ن انا ماشيه عندي مجموعه ارهاب بليل باي وسابتهم ومشيت
لارا وسلمي لحد دلوقتي مش مستوعبين الي حصل والي هما سمعوه
في مكان ما في امريكا
نادر الحديدي بيكلم الباشا في الفون
نادر :: يا باشا بلاش بنتي
الباشا :: لي خايف عليها وبيضحك بتريقه كنت فين لما دخلت المنظمه
نادر :: انت الي ضغطت عليا وانا واقفت
الباشا :: هههههههههههه انت مصدق نفسك ولا اي دا انت من يوم مـ.ـو.ت امها وانت عايزاه تبقي معاك علشان متبقاش زي امها وتبلغ عنك وتقــ,تــلها زي ما قــ,تــلت مراتك ولا اي
نادر بغيظ :: عايز اي يا باشا
الباشا :: ريماس
نادر بصدmه :: نععععععععم
الباشا:: بنتك تكون ليا والا هتعرف كل حاجه وانك البوص الي الضباط فاكرين انو انت
نادر بخوف علي بنته :: انت عايز منها أي وبعدين انت اكبر منها بكتير يجي 15سنه
الباشا :: هههههههههههه ما هي من يوم ما اتولدت وانا قلت انها ليا حتي لو اخر يوم في عمري
نادر :: وبالنسبه لطلوعها الجبل بليل وسط الارهابين مش خايف عليها
الباشا :: هههههههههههه لا مش خايف لاني مدربها كويس
نادر باستغراب :: مدربها ازاي هي شافتك
الباشا :: ملكش دعوه وقفل معاه
في مصر
نادر بعد اما قفل مع الباشا قعد علي الكرسي
نادر لنفسه :: اسف يا بنتي امك واختها معاهم حق وبعـ.ـيا.ط بس والله العظيم مقــ,تــلتش امك والله دي كانت حب عمري اقــ,تــلها ازي
في المساء
ريماس في غرفتها بتجهز علشان تروح الجبل تخلص المهمه الي الباشا قال عليها لبسها كان عبـ.ـاره عن بنطلون اسود وجونتي اسود وجاكت جلد اسود و مغطيه وشها زي الحـ.ـر.اميه ونزلت من البلكونه من غير ما ابوها يعرف
نادر كان واقف وعارف أنها نازله وبيتحسر علي بنته
نادر لنفسه وبضيق :: لازم أقابله لازم اقول لي أن ماليش دعوه بحاجه لازم يفهم سوء التفاهم وينقذ بنتي بس من غير اما الباشا يعرف والا بنتي هضيع
في فيلا حمزه المنشاوي
فارس بيجهز علشان مهمته ولسوء الحظ أو حسن الحظ أنه طالع المهمه في الجبل للقبض علي الارهابين وبما أنه الصقر يبقي اكيد المهمه مش هتقف قدامه بعد اما خلص لبس فونه رن
فارس :: انا جهزت وانت اجهز وخلي بالك الملازم أول محمد هيطلع معانا المهمه دي
ادهم :: بلاش يا فارس المهمه دي خطيره وعنده ولد لسه مولود
فارس :: متقلقش انا هحميه لو علي حسابي بس لازم يطلع معانا لانه هو الي كان وسطهم وعارف كل حاجه
ادهم :: تمام يا فارس بيه وهبلغ احمد وعمر ومحمد ونجهز وطبعا القوات معانا
فارس :: بالتـ.ـو.فيق انا نازل وهنتقابل قدام الجبل
ادهم بتحيه شرطيه لفارس لانه اكبر منه في الرتبه :: تمام يا فنـ.ـد.م بعد اذنك
فارس قفل معاه ونزل
حمزه قاعد تحت وشاف فارس
حمزه :: خلي بالك من نفسك يا سياده المقدm
فارس بيادي التحيه العسكريه :: تحت امرك يا سياده اللواء
حمزه بيطبطب علي كتفه :: ربنا معاكوا
فارس مش وحمزه واقف يدعي لابنه لأن المهمه خطيره جدا
حمزه وهو واقف بابه خبط الخادm راح فتح
حمزه بيشوف مين واصطدm
حمزه بغضب:: انت اي الي جابك
نادر ظهر :: جاي انقذ بنتي وكمل وبنتك كمان
حمزه بصدmه :: نععععم .. يتبع 
حمزه بصدmه :: نععععععععم
نادر بعـ.ـيا.ط :: انا لو كنت مـ.ـو.تت مراتي وحب عمري واختها الي هي مراتك مش كنت أنقذت بنتك وخليتها تعيش جمبنا واحد صاحبي خدها علي اساسا أنها بنته ومراتك قبل ما تمـ.ـو.ت هي واختها قالوا ليا اني لازم الحقهم وسمعت لارا بتعيط 
حمزه بلاوعي :: لالالالا انت كـ.ـد.اب حتي لو ليه لسه موجود في المنظمه ليه اصلا دخلت فيها 
نادر بغضب :: انت غـ.ـبـ.ـي انت نسيت اني كنت ضابط معاك وكنا  مع بعض حتي لما دخلت المنظمه دي علي أن مجرم زيهم ولما رئيس المنظمه عرف اني ضابط خلوني مدmن وطلعوني خـ.ـا.ين والحكومه عملت اي خرجتني من الخدmه وفعلا فضلت معاهم 
حمزه بغضب :: ولما الحقيقه ظهرت والحكومة رجعتك الخدmه تاني مش رجعت لي ها دا انا كنت أقرب واحد ليك وخليتك تبطل ادmان اتفاجي انك مع المنظمه من ايه مراتك 
نادر :: والله العظيم لما رجعوني الشغل تاني حاولت أخرج منها هددوني بقــ,تــلك وبقــ,تــل بنتي ومراتي 
حمزه :: طب ليه مش جيت قلت ليا لي خبيت عليا وازاي ايه ورنا مـ.ـا.توا ازاي 
نادر بعـ.ـيا.ط :: غـ.ـصـ.ـب عني يا صاحبي مش كنت عايزك تدخل ولا تجرب الي انا جربته اما بقا بالنسبه لمـ.ـو.ت رنا وايه والله معرف حاولت الحقهم هما الاتنين بس ايه ورنا قالو سيبك مننا وانقذ لارا انا فضلت انقذهم في الحريق معرفتش ولو فضلت كان زماني انا ولارا مـ.ـيـ.ـتين دلوقتي 
حمزه بكل غضب وقوه ضـ.ـر.ب نادر بوكس ووقعه علي الأرض ومد أيده ليه يقوم 
نادر قاعد علي الأرض وشاف أيده وحط أيده في ايد حمزه وحمزه ساعده علي أنه يقوم واول ما قام حـ.ـضـ.ـنه بعض 
حمزه بيحـ.ـضـ.ـن صاحبه الي بقاله اكتر من سنين مش شافه ووحشه وبيحـ.ـضـ.ـنوا بعض بقوه 
حمزه :: حمدالله على السلامه يا صاحبي
وبعده عن بعض
حمزه مكمل بدmـ.ـو.ع :: بنتي اخبـ.ـارها اي كويسه 
نادر بابتسامه :: متقلقش هي كويسه جدا حتي وضحك جبت ليها بيانو هي وريماس هههههههههههه 
حمزه :: ايام قولي في اي بقا 
نادر :: ريماس حالتها في خطر انا معرفش مين هو الباشا بس الي عرفته أن ريماس بتشتغل مع الباشا علشان بيهددها بيا وبلارا 
حمزه::  وانت عرفت 
نادر :: سمعتها بتتكلم مع لارا وسلمي امبـ.ـارح كنت معدي من جمب الاوضه بتاعتها 
حمزه بيحق دقنه :: الاول مكانك موجود في الداخليه هترجع ولا وطبعا لو رجعت هتفضل في المنظمه 
نادر :: اكيد طبعا انا ما صدقت 
حمزه :: تمام اسمع بقا الي احنا هنمشي عليه اول حاجه لازم ريماس تتجوز من فارس وطبعا فارس عارف انك رئيس المنظمه ومش لازم يعرف اكتر من كده نهائي 
نادر :: مش فاهم 
حمزه :: تعالا ادخل وهفهمك 
امام الجبل 
الكل جاهز تحت 
فارس بيدي الأمر قبل طلوع الجبل 
فارس :: اول اما ادي الأمر بانكوا تتحركوا تعملوا زي ما قلنا وقبل أما نبدا الي خايف علي نفسه أو ولاده يرجع تاني المهمه دي خطيره وممكن نروح ومش نرجع وانا مش هغـ.ـصـ.ـب حد علي حاجه مين عايز يفضل ومين يمشي 
الكل بامر وصوت واحد وثبات :: معاك يا فنـ.ـد.م معاك يا فنـ.ـد.م 
فارس :: محمد أخرج انت عندك ولد ومحتاج رعايتك 
محمد :: يا فنـ.ـد.م انا مش عيل وابني و مراتي معاهم ربنا وانا عارف وداخل الشرطه علشان احارب اعداء البلد مش علشان ابقي جبان واستغـ.ـبـ.ـي زي النسوان 
فارس :: انا خلصت ذمتي منك يلا يا رجـ.ـاله وخلوا بالكوا من نفسكوا بالتـ.ـو.فيق 
فوق الجبل 
ريماس ماسكه السلاح :: حلوه الحته دي وبعدين انتو ولسه هتكمل سمعت صوت واحده بتعيط 
ريماس بتمشي ناحيه الصوت لقت بنت عمرها تقريبا 22سنه وبتعيط 
ريماس بغضب:: مين دي وبتعمل اي هنا 
شخص من الي واقف :: انتي مالك انتي جايه هنا علشان تعيني الاسلحه وتشوفي تمام ولا 
ريم جريت عليها وبتعيط :: والنبي مش تسيبيني خدني معاكي امي واخويا زمانهم قلقانين عليا 
ريماس فاضل شويه وتعيط:: اهدي متخافيش هروحك معايا 
ريماس بغضب :: هتروح معايا وكلامي اخير 
الشخص :: انت مالك ملكيش دعوه 
عند الشباب كل واحد ماسك مسدسه وماشين ورا بعض وهما ماشين محمد مخدش باله وداس برجله علي الغام في الارض 
محمد اتصـ.ـد.م ولو شال رجله هيمـ.ـو.ت 
محمد بصوت عالي نسبيا :: فارس باشا 
الكل بص لي 
محمد :: الغام 
فارس :: لالالالا اوعي تشيل رجلك اوعي 
محمد :: انا كده كده مـ.ـيـ.ـت ابني ومراتي في امانتك يا باشا 
ادهم بخوف :: محمد اوعي تشيل رجلك
فارس بغضب :: اوعي يا محمد اوعي 
محمد رفع صابعه واتشاهد 
 محمد :: اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله ورفع رجله والقنبله اتفجرت 
فارس :: لااااااااااااااااااااا 
عند ريماس لسه هتتكمل سمعوا صوت انفجار 
الشخص :: الحكومه هنا بسرعه يا رجـ.ـاله 
ريماس خدت ريم وبعدت وخرجت من ورا الجبل هي وريم 
عند فارس واقف ومصدوم وحاسس بالذنب 
ادهم :: يلا يا باشا مافيش وقت 
فارس بغضب :: يا ولاد الكـ.ـلـ.ـب يا ولاد الكـ.ـلـ.ـب ونزلت دmعه من عينه 
وبيجري والقوات بتجري وراه وصوت ضـ.ـر.ب النار اشتغل ما بين الطرفين فارس طبعا الصقر وبكل. غضب علي مـ.ـو.ت محمد مـ.ـو.ت اكتر من خمس اشخاص 
خلي الباقي مصابين وطبعا واحد كان رئيس المنظمه في الجبل ده كان مستخبي تحت السرير زي النسوان 
فارس شافه رفع السرير ومسكه وبيضـ.ـر.ب فيه 
فارس :: قوم يا روح امك متخبي زي النسوان وبغض بيضـ.ـر.به 
الواد :: هقول كل حاجه يا باشا 
فارس مش شايف قدامه :: هقــ,تــلك وهجيب حق كل شخص مـ.ـا.ت وبيدافعه عن البلد وينضفها من الناس الي زيكوا وبغضب بيضـ.ـر.ب اكتر شوف كام واحد مـ.ـا.ت وكام ابن اتيم من غير اب وكام واحده ارمله 
ادهم جه بيحوشه 
ادهم :: فارس كفايه هيمـ.ـو.ت في ايدك احنا عايزنه 
فارس مش راضي يسيبه 
احمد دخل وبيحاول يحوش فارس لحد اما نجحوا 
فارس واقف بينهج 
احمد :: عمر عمر جه 
احمد :: خد الكـ.ـلـ.ـب ده معاك 
فارس :: انا الي خليته ينزل وبيعـ.ـيط ابنه هيدعي عليا 
ادهم :: فارس دا شغلنا واحنا معرضين لكده في اي وقت 
فارس :: هو فين 
احمد :: رايحين المديريه 
فارس :: طب يلا و انا هروح لمـ.ـر.اته هقول ليها الخبر 
ادهم :: هاجي معاك 
احمد :: وانا كمان 
فارس :: لا يا احمد خليك انت مع الكـ.ـلـ.ـب ده 
احمد :: تمام 
ادهم وفارس راحوا بيت محمد 
ادهم واقف علي الباب وفارس كمان 
ادهم :: يلا خبط 
فارس بياخد نفس و خبط
ثريا فتحت 
ثريا :: خير حضرتك 
فارس واقف متـ.ـو.تر وبطنه و.جـ.ـعته 
فارس :: احم احم انتي مدام ثريا 
ثريا بخوف :: ايوه انا مين حضرتك 
فارس :: المقدm فارس حمزه المنشاوي صاحب محمد جوز حضرتك 
ثريا بخوف وعيون دmعت :: مـ.ـا.ت صح 
فارس باصص للأرض وعيط وادهم كمان 
ثريا بعـ.ـيا.ط :: عااااااااااااااا محمااااااد 
فارس :: اهدي اهدي 
ثريا تعيط ومش قادره تاخد نفسها :: اهي اهي اهي اهي ايييييييه لييييييه كدا انا اصلا مش عايزه يدخل شرطه ليه ليه وبتعيط جـ.ـا.مد فارس واقف وبيعـ.ـيط 
وادهم :: اهدي يا مدام علشان خاطر ابنك 
ثريا بعـ.ـيا.ط :: لسه كان بيقولي خلي بالك من نفسك واوعي تنسيني وهخلي بالك من مالك لسه كنا بنهزر قبل ما ينزل 
فارس بدmـ.ـو.ع :: هناخد حقه حقه هيرجع 
ثريا بعـ.ـيا.ط :: حقه هيرجع بس هو لا لي كدا وبتعيط 
ادهم :: وحدي الله واسمعي كلام جوزك دا حته ربنا بيحبه ومـ.ـا.ت شهيد عارفه يعني اي 
ثريا بتمسح دmـ.ـو.عها :: ونعم بالله هو فين 
فارس بأسف :: اتفجر 
ثريا اول ما سمعت كدا اغمي عليها من الصدmه 
فارس مسكها وشالها
فارس :: هات مالك من جوه واقفل الباب وتعالا ورايا علي المستشفى 
ادهم::  تمام 
في المستشفى 
فارس :: خير يا دكتور 
الدكتور :: اتعرضت لصدmه عصبيه شـ.ـديده و انا اديتها مهدي وهتفوق بكره الصبح أن شاء الله
فارس ::شكرا 
ادهم بدmـ.ـو.ع علي مالك  :: طب ومالك 
فارس بص ليه :: هاخده معايا لحد اما ثريا تفوق وخد مالك منه 
ادهم :: جاي بكره 
فارس وهي ماشي :: اكيد بس الاول هاجي هنا اطمن عليها وامشي وهسيب مالك مع بابا 
ريماس روحت البيت من البلكونه عادي وطبعا خلت ايه تروح بيتها وبكره هتروح تطمن عليها نادر سمع دربكه عرف انها جت خبط عليها 
نادر :: لسه صاحيه 
ريماس بكذب :: مش جايلي نوم
نادر ::احم طيب عايز اقول حاجه
ريماس :: اتفضل 
نادر :: في عريس متقدmلك 
ريماس :: نععععععععم ودا مين بقا أن شاء الله
نادر :: هو قالي أنه شافك قبل كده واسمه فارس حمزه المنشاوي
ريماس بصدmه :: نععععععععم
في فيلا حمزه المنشاوي
فارس دخل من الباب وشايل مالك
حمزه كان عرف بالي حصل فارس اول ما شاف أبوه نده علي الخادm يشيل مالك ويطلعه اوضه فارس 
فارس واقف وحمزه فتح أيده فارس جري عليه وبيعـ.ـيط
حمزه بيطبطب عليه :: معلش يا ابني دا قدر ومكتوب 
فارس قام من حـ.ـضـ.ـنه :: انا السبب عارف أنه عنده عيل عنده سنتين ونزلته وقلت هحميه وفي الاخير مـ.ـا.ت بسببي 
حمزه :: يا ابني شغلنا دا صعب وقليل حد يتحمله 
فارس بغضب :: طبعا عارف الارهاب دول تبع مين نادر الحديدي وبنته لا واي بنته كانت هناك وهـ.ـر.بت 
حمزه بترقب:: وانت عرفت منين 
فارس:: شوفتها بتهرب من ورا الجبل 
فارس بغضب وعيونه حمرا من الغضب :: انا هتجوزها ولازم في خلال يومين تكون مراتي 
حمزه :: براحتك 
فارس سابه وطلع 
(في حاجه عايزه اقولها بما أن كنت بكتب عن مشهد مـ.ـو.ت محمد انا بابا رائد وكل يوم نفس الخطر معرض لحياته بتمني الكل يدعي ليه وكل الي زيه أن ربنا مش يحرمه من أولاده ولا مـ.ـر.اته ويحفظ كل الضباط يا رب شكرا)
في صباح يوم جديد
فارس نايم وصحي علي صوت عـ.ـيا.ط 
مالك بيعـ.ـيط فارس قام مفزوع 
فارس باستغراب :: انت مين يا ابني وبتعمل اي هنا وبعدين حط أيده علي رأسه  ايوه مالك وشاله 
فارس :: تعالا يا عم مالك النهارده ورانا حاجات كتير اوي بس اول حاجه نتطمن علي ماما بعد كده ناخد حق بابا من ريماس والكـ.ـلـ.ـب الي في الحبس 
مالك بيضحك 
فارس :: هههههههههههه بتضحك هو انت فاهم كلامي 
مالك بيضـ.ـر.به علي وشه 
فارس :: اه انت بتضـ.ـر.ب يلا انت متعرفش انا مين 
مالك بيطلع لي لسانه
فارس :: عليا الطـ.ـلا.ق من مراتي الي لسه متجوزتهاش انت فاهم كلامي 
حمزه خبط عليه ودخل 
حمزه :: هههههههههههه انت بتعمل اي يلا 
فارس :: انا عارف بقولك يا سيادة اللواء هو الي قد الواد ده بيعرفوا بنقول اي 
حمزه رفع حاجبه :: نعم قول والله شويه بيفهم شويه حاجات صغيره
فارس:: طب كويس علشان قلت ليه سر 
حمزه :: شايف بقيتوا اصحاب 
فارس ::طبعا يلا بقا علشان اغير وانزل اروح المستشفى وبعدين هطلع علي الداخلية
حمزه :: ربنا معاك 
فارس قام ولبس وخد مالك ونزل 
فارس :: عايز حاجه يا باشا
حمزه :: عايز سلامتك الي قولي هتعمل ايه في جوازك من ريماس 
فارس :: هتعرف أني ضابط وماسك القضيه بتاعتها كمان بس مش هتعرف أني أنا عارف وهتوافق علي الجواز غـ.ـصـ.ـب عنها علشان تعرف تحركاتي وساعتها هتقع وهتتعفن  في السجن 
حمزه :: بس دا ماكنش كلامك قبل كده 
فارس بيلعب مع مالك :: سياده اللواء الي عايز اقوله أنها دلوقتي عرفت اني انا ضابط واني الي كنت في المهمه امبـ.ـارح 
حمزه :: مش فاهم 
فارس :: لما ارجع هفهمك باي باي وماسك ايد مالك قول باباي لعمو يلا وراح المستشفى 
في فيلا نادر الحديدي
ريماس قاعده مع سلمي ولارا في اوضتها 
لارا :: انا مبسوطه جدا جدا جدا وأخير بابا جاي من امريكا ياه بقالي كتير مش شوفته 
ريماس :: ايوه يا عم اول ما اونكل حامد بيجي ولا كانك تعرفني 
سلمي :: هههههههههههه لا وانتي الصادقه اونكل نادر لما بيجي مش بيطلع من هنا ابدا 
ريماس بغرور :: طبعا يا بنتي مش بيحبني انا لا اقاوم هههههههههههه
لارا :: بس يا رزله انتي وهي وبعدين بابا بيحبني انا اكتر 
سلمي ماسكها من خدودها :: بتغيري يا بيضه هههههههههههه
ريماس بتاخد نفس :: بناااات في  عريس جاي ليا 
لارا وسلمي بصدmه:: نععععععععم
ريماس بخوف :: في اي 
سلمي :: حبيتي من ورانا وامتي ومين ده 
لارا :: ومين ده بقا تعيس الحظ قصدي سعيد الحظ 
ريماس بتتكلم براحه :: فاااارس 
لارا و سلمي لتاني صدmه :: نععععععععم يا عمرررررر 
لارا واقفه متنحه وسلمي كمان لارا بتضـ.ـر.ب سلمي في كتفها 
لارا :: سلمي سلمي 
سلمي :: اممممممممممممم 
لارا :: انتي سمعتي الي انا سمعته 
ريماس :: فوقي انتي وهيا في مصيبه تانيه 
لارا :: اممممممممممممم 
ريماس :: فارس ضابط ومسؤول عن قضيه المنظمه بتاعتي ورئيس المنظمه كلمني وطلب مش أوافق عليه مع اني مستغربه لان فارس ميعرفش اني شغاله معاهم وممكن اخد كل ده لصالحي واعرف بيفكر في اي 
سلمي :: وانتي ناويه علي اي 
ريماس بتتنهد :: مش عارفه بس بفكر اوافق 
لارا :: رورو هو مين رئيس المنظمه  ده 
 ريماس :: تصدقي لو قلت ليكي مش عارفه انا بتعامل مع معاه عن طريق الفون وتقريبا كده الصوت الي بيرد عليا مش صوته بيتكلم من برنامج تغير الصوت 
لارا :: دا واخد حذره اوي 
سلمي :: هيجوا امتي 
ريماس :: بابا بيقول بكره وكمان قالي من نص ساعه كده أن ابو فارس اتصل بيه وقاله عايز خلال يومين يكونوا متجوزين انا خايفه اوي مش عارفه لي خايفه اتجوزه يحصل حاجه 
لارا :: سيبها علي ربنا قولي عملتي اي مع البت الي انقذتيها امبـ.ـارح 
ريماس :: اه ريم نسيت خالص المفروض اطمن عليها مش مشكله انا خدت رقمها هتصل بيها وخلاص 
لارا :: طيب
في المستشفى
فارس راح المستشفى لقي احمد هناك 
فارس :: احمد بتعمل اي هنا 
احمد :: جيت اطمن عليها 
فارس :: وأخبـ.ـارها اي 
احمد بأسف وموطي رأسه :: الدكتور قالي أنها صحيت الصبح وجالها صدmه عصبيه شـ.ـديده ودخلت وفي غيبوبه مؤقته 
فارس :: لا حول ولا قوه الا بالله ربنا يصبرها 
 احمد :: يارب طب ومالك 
فارس :: هخليه عندي دا انا النهارده صحيت علي صوته 
وهو بيعـ.ـيط 
احمد :: طب انت دلوقتي رايح المديرية تحقق مع المجرم مش سبته لي مع سياده اللواء 
فارس :: لا ما انا هاخده معايا دا بقا ملزوم مني يلا تعالي معايا
احمد :: طيب 
فارس مشي واتصل بحمزه 
فارس :: حمزه بيه انا غيرت كلامي وهروح انهارده بليل هتقدm ليها 
حمزه :: مش كتير وسرعه يا ابني كده هتشك 
فارس بغموض :: ما تقلقش بس بلغهم انت بس 
حمزه :: طيب يا ابني 
احمد في الوقت ده كان معاه تليفون احمد بصدmه:: نععععععععم انت بتقول اي 
فارس :: في اي 
احمد :: دخلوا الزنزانه لقوه انتحر 
فارس بعدm استعياب:: هو مين ده 
احمد :: فارس ركز معايا الواد بتاع الجبل
فارس بغضب شـ.ـديد:: نعم يا اخويا وبغضب ساق العربيه وحط ماللك جمبه واحمد راح بيعربيته 
في المديريه
فارس اد مالك لادهم وقاعد بيحقق في القضيه 
فارس مع حارس الزنزانة :: انا عايز اعرف ازاي انتحر وانت بره ومافيش اي حاجه معاه ولا حد دخل لي 
الحارس بخوف :: بصراحه يا باشا انا كنت تعبت من الواقفه وروحت عملت شاي وجيت لقيت الزنزانة مفتوحه ومقـ.ـتـ.ـو.ل بس يا باشا انا كان بقالي مش دقت طعم النوم ولا الميه حتي سامحني يا باشا علشان خاطر عيالي والنبي وبيعـ.ـيط والنبي يا باشا 
فارس زعل عليه اوي :: خلاص ياعم علي انا هتصرف بس الي انت قولته اوعي تقوله لحد والا قسما بالله هدخلك الحبس سامع 
عم علي :: ربنا يخليك يا بني ويفرحك في حياتك 
فارس :: اتفضل انت 
عم علي بيادي التحيه العسكريه :: تحت امرك يا فنـ.ـد.م 
فارس :: اوووووف انا مش عارف دي طيبه ولا هبل استغفر الله العظيم يا رب 
فارس خلص القضيه وقفلها علي انها انتحار وروح علشان يجهز لبليل 
في المساء 
في فيلا نادر الحديدي
لارا :: اي مالك 
ريماس بتـ.ـو.تر وايديها متلجه :: مش عارفه بس خايفه 
سلمي :: عاتشي عاتشي وبعدين دي خطوبه وانتي اصلا موافقه اهدي بقا مش هياكلك 
ريماس :: بس يا رذله اوف 
في فيلا حمزه المنشاوي
فارس فوق بيلبس ومقعد مالك علي التسريحه
مالك ماسك الفرشه وبيسرح شعره وبيضحك 
فارس :: هههههههههههه اي رايح تتجوز انت كمان 
مالك :: ابا أبا 
فارس :: أبابا تصدق فكرتني بواحده غـ.ـبـ.ـيه كده كانت قدك وبتقول أبابا افهم كلمه لا 
فارس خلص لبس وسرح شعره وحط بيرفوم قوي وجذاب 
فارس خلص لبس ونزل
حمزه بيعدل هدومه :: خلصت 
فارس :: ايوه وشايل مالك
حمزه :: هههههههههههه هو مالك جاي 
فارس :: طبعا دا ليه دور كبير اوي وبيبص لمالك مش كده يا درش
مالك :: أبا أبا 
فارس :: بص اهو رد عليك 
حمزه :: هههههههههههه وانت بقيت تفهم لغته كمان مشاء الله 
فارس::طبعا عيب عليك 
حمزه :: طب يلا يا اخويا يلا قدامي 
حمزه في نفسه وقرب يدmع :: اخيرا هشوفك يا لارا ياااه الحمدلله الحمدلله .. يتبع
فارس وحمزه مشيوا علشان يروحوا فيلا نادر
في فيلا نادر الحديدي
ريماس واقفه ومتـ.ـو.تره ولارا بتهديها 
ريماس بتـ.ـو.تر ::انا خايفه أوافق الباشا يزعل ويعمل حاجه وخايفه موافقش بابا ولسه هتكمل 
سلمي شغلت اغنيه لعمرو دياب دا لو اتساب وقاعده بتغني 
لارا :: انتي هبله يا بت انتي 
سلمي :: توء توء علشان لو هي فعلا سابته تبقي حماره 
ريماس شـ.ـدت منها الفون بغيظ :: عااااااااااااااا اسكتي بقا طب اي رايك بقا انا مش هوافق اصلا 
سلمي قاعده علي السرير وحطت رجل علي رجل :: براحتك 
لارا خرجت البلكونه ووفقت شويه وشافت عربيه فارس جايه من بعيد دخلت جري 
لارا :: ريماس ريماس فارس جه وبتضحك
سلمي بتريقه علي ريماس :: لالالالالالالا انا هسمع كلام الباشا
لارا بتضحك وريماس رمت علي سلمي المخده 
ريماس:: صح عمر ومروان فين 
سلمي :: زمانهم جاين 
ريماس :: طيب
لارا :: انا هنزل وانتو خليكوا هنا ما هو لازم حد يبقي مع اونكل تحت ريماس وسلمي :: طيب 
تحت عند نادر 
فارس خبط علي الباب والخادm فتحله 
نادر بترحيب ومبتسم :: اهلا اهلا 
حمزه :: اهلا بيك 
فارس بقرف بعض الشئ :: اهلا 
نادر مادقش في طريقته 
نادر :: اتفضلوا 
حمزه عينه بتروح يمين وشمال بيدور علي يارا 
نادر فهمه وهز ليه رأسه انو يتطمن
في الوقت ده نزلت لارا 
نادر قام وبيقدm لارا 
نادر ::حمزه بيه اقدm ليك لارا 
لارا باابتسامه :: ازيك يا اونكل 
حمزه بيسلم  عليها وهو مبسوط 
حمزه بفرحه :: ازيك يا بنتي 
لارا باستغراب:: تمام الحمدلله 
لارا بتبص لفارس :: ازيك يا استاذ فارس 
فارس بحب واضح اوي لدرجه حمزه شك أنه عارف انها أخته 
فارس :: الحمدلله يا لارا في حد ضايقك تاني 
لارا :: لا وبصت لمالك مين القمر ده 
فارس بحـ.ـز.ن :: دا يا ستي ابن واحد صاحبي مـ.ـا.ت في اخر عمليه وامه في غيبوبه وأبوه قبل ما يمـ.ـو.ت وصاني عليهم 
لارا واقفه بصدmه لانها فهمت انها عمليه الجبل بتاعت ريماس
لارا :: ممكن اشيله
فارس ::طبعا 
حمزه :: اومال فين العروسه
لارا :: هطلع انادي ليها 
لارا طلعت ومعاها مالك
لارا دخلت الاوضه وبكل غضب 
لارا :: شوفتي شغلك وقرفك عمل اي وبتعيط لي كدا حـ.ـر.ام عيل زي ده يتحرم من أبوه ليه 
سلمي :: في اي يا لارا مالك 
لارا بغضب لدرجه ان مالك خاف وعيط:: في أن الست هانم السبب في آن واحد زي ده يبقي يتيم ومش ليه اب وامه في غيبوبه 
ريماس :: يعني اي مش فاهمه
لارا :: لازم توافقي علي فارس علشان تخلصي من ام الشغل ده 
سلمي :: طب اهدي الواد اتسرع 
وخدت مالك تهديه 
ريماس بعـ.ـيا.ط:: طب وانا اعمل اي ما انا قلت غـ.ـصـ.ـب عني والله ولو انا وحشه زي ما انتي بتقولي ماكنتش انقذت ريم 
سلمي :: خلاص اهداو دا مش وقت خناق والناس تحت 
لارا بتحاول تهدي :: يلا انزلي بيسالوا عليكي وانتي يا سلمي هاتي مالك وتعالي لارا خدت منها مالك ونزلت 
ريماس بحـ.ـز.ن :: طب انا ذنبي اي اعمل اي طب
سلمي ::دا مش وقت كلام يلا وبعدين نبقي نتكلم معاها 
لارا نزلت 
نادر :: فين ريماس 
لارا :: نازله هي وسلمي 
استاذ فارس اتفضل مالك وبصت لنادر بعد اذنك يا اونكل انا همشي 
حمزه بسرعه :: تمشي تمشي فين انا لسه مش شبعت منك 
فارس ولارا باستغراب وصوت واحد ::نعم 
نادر :: احم احم هو قصده انك قمر يعني بيعاكس وبعدين هتمشي فين
لارا ابتسمت :: معلش يا اونكل انت عارف ان بابا جاي بكره ولازم أحضر ليه مفاجأة لانه وحشني اوي 
نادر مش داخل في باله الكلام ده ::وبردو تسيبي صاحبت عمرك في يوم زي ده 
لارا لسه هنتكلم كانت ريماس وسلمي نزلوا 
سلمي ::سلام عليكم 
الكل :: عليكم السلام 
حمزه :: انا هعرف ريماس اممممممممممممم وشاور علي ريماس::انتي ريماس صح 
ريماس بابتسامه:: ايوه انا كلهم قعدوا ولارا اضطرت تقعد معاهم وهما بيتكلموا الباب خبط 
لارا :: انا هفتح وراحت تفتح وهي بتفتح كانت باصه وراها وبعدين بصت قدامها وهي بتضحك وفجاءه بصريخ ::بابتي وحـ.ـضـ.ـنته 
حامد :: حبيبه بابي وحشااااااااااني جدا 
مروان ومازن في صوت واحد :: اي رايك في المفاجأة دي 
ريماس سمعت الصوت وراحت ليهم :: احلي مفاجأة وحـ.ـشـ.ـتني يا اونكل
حامد :: عروستنا القمر وحشااااااااااني
لارا بغيره :: امممم انا عايزه اعرف مين فينا الي بنتك انا ولا هي 
مازن ومروان :: هههههههههههه رجعنا تاااني 
سلمي جت ليهم :: اي هتفضلوا علي الباب كده يلا ندخل 
حامد اول اما دخل وشاف حامد اتصـ.ـد.م 
حمزه :: حااامد
نادر بيلطف الجو:: احم حامد ابو  لارا ها وبرق ليه 
حمزه وفارس سلموا  عليه وحمزه مش طايقه اصلا 
الكل قعد 
حمزه :: شوف يا نادر احنا طالبين القرب منك عايز ريماس لابني فارس 
نادر :: انا عن نفسي موافق بس راي الاول والاخير ريماس 
فارس :: بس انا عندي شرط
نادر :: شرط اي الفرح الخميس الجاي 
ريماس بصدmه :: نععععععععم لا طبعا 
لارا باستغراب:: الخميس الجاي ايه دا بعد بكره 
فارس :: ايوه عارف بس انا ضابط وعندي ماموريه بعد اسبوع وهطول فيها أوي 
حمزه مستغرب لان مافيش ماموريه كده لفارس 
ريماس لسه هتعترض بصت لارا ولارا هزت راسها بنعم 
ريماس خدت نفس :: طيب 
فارس مستغرب من موافقتها بسرعه 
نادر :: يبقي علي بركه الله نقرأ الفاتحه 
/بقلم اسماء محمد
في صباح يوم جديد
ريماس راحه جايه في اوضتها انا مش عارفه ايه الي عملته في نفسي ده مش عارفه انا حماره وفي الوقت ده فونها رن برقم 
ريماس :: احم الو 
الباشا :: هو انا مش قلت ليكي اوعي توافقي 
ريماس باستغراب بصت في الفون :: هو مين حضرتك 
الباشا :: اي مش عارفاني 
ريماس بتـ.ـو.تر ::الباشا بس دا رقم مصري هو انت نزلت مصر امتي وازاي وعرفت منين
الباشا :: مالكيش دعوه لي وافقتي ها 
ريماس بخوف وبتبلع ريقها :: والله يا باشا ماكنش ينفع لو رفضت بابا كان هيقول لي لكن دلوقتي هو ضابط وماسك القضيه بتاعتنا واي حركه هيعملها هعرفها وبكدا ابقي استفدت 
الباشا بغضب :: طلما هتتجوزي علشان كده يبقي ميقربش منك سامعه 
ريماس باستغراب :: نعم 
الباشا :: هتعملي الي قلته والا 
ريماس بسرعه :: لالالالالالالا خلاص والله بس والنبي ملكش دعوه بحد وبتعيط 
الباشا :: طيب وقفل 
ريماس قعدت علي السرير وبتعيط :: يارب انا تعبت والله تعبت 
فونها رن للمره الثانيه ردت من غير ما تشوف وهي بتعيط
ريماس:: الو 
فارس استغرب من نبره صوتها وفي نفس الوقت قلق :: ريماس مالك 
ريماس اتخضت من الصوت :: انت مين
فارس :: انا فارس مال صوتك 
ريماس بكذب :: عادي افتكرت ماما كان نفسي تبقي معايا وعيط 
فارس لنفسه وبسخريه :: هههههههههههه كويس لسه عندك قلب 
فارس :: معلش ربنا يرحمها وبخبث يا حببتي
ريماس :: نعم 
فارس بخبث وتمثيل  :: اي انتي حببتي وبكره هتكوني مراتي وعلي ذمتي 
ريماس بخجل :: انت متصل لي 
فارس :: ماشي اهربي اهربي علي العموم انا كلها ساعه وهكون عندك علشان نشتري فستان الفرح
ريماس :: احم طيب وقفلت
في فيلا حامد 
لارا :: بابتي بابتي 
حامد :: عيونه 
لارا :: هو انت راجع امريكا تاني 
حامد :: علشان خاطر عيونك لا 
لارا :: هييييييه وباسته من خده 
حامد :: يلا عايز اسمع عزفك علي البيانو زي زمان انتي وريماس 
لارا :: ريماس كلمتني وقالت إن فارس جاي يخدها علشان يجيبوا الفستان بتاع بكره 
حامد :: عقبالك يا عيوني 
لارا :: انا هخلل جمبك 
لارا وحامد ضحكوا 
في فيلا حمزه المنشاوي
فارس خرج ومعاه مالك الي بقوا تقريبا مش سايبين بعض 
حمزه اول اما فارس خرج اتصل بنادر 
حمزه بكل غضب :: انت اتجننت ازاي تخلي حامد هو الي يربي بنتي انت مش عارف أنه بيكرهني وممكن باي طريقه يأذي بنتي ويعمل معاها حاجه لانه ببساطة مش ابوها
نادر :: طب اهدي كده واكيد هنلاقي حل للموضوع ده 
حمزه بغضب :: اهدي اي وزفت اي انت عرفت أن هو من ضمن المشكوك فيهم 
نادر :: مشكوك ازاي 
حمزه :: النهارده قبل الظهر جاتلي معلومـ.ـا.ت أن الباشا رئيس المنظمه جه مصر امبـ.ـارح علي طياره خاصه وطبعا احنا عارفين سنه بس مش عارفين مين ودورنا علي الي نزلوا في طياره خاصه ونفس السن طلع هو الوحيد الي نزل امبـ.ـارح وفي الوقت نفسه كمان وشغلنا لازم نشك في اي حد حتي لو في دليل واحد بس أو خيط 
نادر :: نهار اسود دا لو هو يبقي هو الي عايز بنتي 
حمزه بغضب:: اومال انا بحكي في اي من الصبح لازم لارا تعرف أن انا ابوها والا هتضيع ومش هلحقها 
نادر :: انا جاي المديريه ومن غير ما حد يعرف لازم نقابل وزير الداخلية
حمزه :: انا مستنيك 
في فيلا حامد 
لارا :: بابتي انا راحه مع ريماس علشان مش راضيه تروح مع فارس لوحدها
حامد ينظر لها بخبث :: ماشي يا عيون بابتي 
لارا خرجت 
حامد :: جـ.ـا.مده اوي يا بنت حمزه وابتسم بخبث وطلع فونه 
حامد :: عايز فارس باشا توصل لي النقطه بتاعت فرحه وعارف لو ريماس ولا لارا اتأذوا هقــ,تــلك 
وقفل الفون أما نشوف يا فارس زمان ابوك خد امك الي همـ.ـو.ت واخدها دلوقتي عايز تاخد الي حبتها من وهي صغيره دا بعدك حتي لو فيها مـ.ـو.تك .. يتبع
فارس وريماس ولارا رايحين يشتروا الفستان 
ريماس دخلت تشوف اني فستان احلي وتختار وفارس واقف وشايل مالك ولارا بتختار معاها 
ريماس:: انا محتاره مش عارفه اخد اني كلهم حلوين 
لارا :: اي رايك في ده كان فستان بحمالات وضيق من عند الصدر ونازل علي واسع وكله فصوص فضه وليه ديل طويل 
ريماس بانبهار:: واو تحفه اوي 
فارس بص للفستان بقرف وقال
فارس :: اي القرف ده 
لارا وريماس باستغراب :: مالوا 
فارس :: لا فستان محترم الصراحه 
لارا :: انا مش شايفه في حاجه وحشه وغير كده دا تحفه 
فارس:: لي هتتجوز سوسن مثلا 
ريماس ولارا في صوت واحد :: ااااه دي غيره 
الشاب الي واقف معاهم :: ت عـ.ـر.في يا انسه انتي قمر اوي ولو لبستي الفستان هيكون تحفه عليكي 
فارس عينه بتطلع شرار وبغضب :: لارا خدي مالك 
لارا خدت مالك بخوف 
فارس بكل غضب وعصبيه ضـ.ـر.به بوكس وقعه علي الأرض وبوقه جاب دm :: هي مين دي الي قمر يا روح امك وضـ.ـر.به تاني 
ريماس :: فارس خلاص كفايه هيمـ.ـو.ت في ايدك 
فارس سابه وتف عليه 
فارس بغضب:: يلا من هنا ومافيش خرا وانا الي هجيبه وابعته ليكي قدامي 
ريماس خرجت قدامه بخوف ولارا شايله مالك ومشيت وهما نازلين كان في عربيه بتراقبهم فارس بيكلم ريماس بغضب:: وانتي بقا يا ست هانم عجبك البسبسه بتاعته واثناء انشغال فارس في الكلام مع ريماس ولارا بتسكت مالك من العـ.ـيا.ط والعربيه ماشيه وطلعت مسدسات وبتضـ.ـر.ب نار 
فارس وهو بيتكلم مع ريماس عينه جبت علي العربيه وحاول علي قد ما يقدر محدش يتاذي 
فارس بخوف وزعيق :: حاااسبووو وزقهم بعيد والعربيه خلصت ضـ.ـر.ب نار وهـ.ـر.بت مالك وشه احمر من كتر العـ.ـيا.ط وريماس ولارا بيعـ.ـيطوا من الخوف وفارس كان واقع علي الأرض 
في المديريه
وزير الداخلية كمال الدين حسين:: حمدالله على السلامه يا نادر ليك وحشه والله
نادر :: الله يسلمك يا معالي الوزير
معالي الوزير:: حمزه قالي أن عندك معلومـ.ـا.ت بحكم انك شغال هناك 
نادر :: ايوه عندي وفتح خريطه هو راسمها علي المكتب والخريطه كانت عبـ.ـاره عن الاماكن الي بيخشوا بيها المنظمه 
نادر ماسك عصايه بيشاور بيها علي الاماكن 
نادر :: دا النفق بتاع المترو ودا خلف النفق والمسوره دي بندخل منها وهنمشي فيها للآخر وطبيعي أن يكون في سد السد ده ليه كلمه السر تتقال واول ما تتقال السد هيفتح وهنخرج منه هنلاقي نفسنا بقينا في نص النيل وكنت قبل ما انزل كان بيبقي في مركب مستنياني ومن هنا بننقل كل حاجه 
حمزه بصدmه :: ازاي في حاجه زي كده واحنا منعرفش عنها حاجه
نادر :: النفق ده كانوا بيعملوا في من سنين 
كمال :: طب اي العمل يا نادر 
نادر :: في شحنه هتتهرب من هنا  وعلي نفس الطريق 
حمزه :: امتي 
نادر :: يوم فرح فارس. ريماس 
كمال:: بكره 
نادر ::بالضبط يافنـ.ـد.م 
كمال :: حلو احنا نخليهم ينقلوا شحنهتم عادي جدا وطبعا علشان حامد أو غيره محدش يشك في حاجه وخصوصا انكوا هتكونوا مشغولين في فرح فارس 
نادر :: تمام يا فنـ.ـد.م الباب خبط كمال بحذر :: حمزه شوف مين 
حمزه :: حاضر يافنـ.ـد.م 
حمزه راح ناحيه الباب وقال ::مين 
ادهم :: النقيب ادهم يا فنـ.ـد.م 
نادر ::انا هقف ورا الباب 
ادهم دخل 
كمال ::خير يا ادهم 
ادهم بخوف ::في ناس اتغرضوا لفارس وضـ.ـر.بوا عليهم نار 
حمزه بخوف :: اي انت بتقول اي هو فين 
لارا كلمتني من علي فونه وقالت أنهم في المستشفى وقالت الجـ.ـر.ح مش عميق لانهم تقريبا كده بيهوشوا مش قصدهم قــ,تــل لانهم ببساطه سابوا ورقه علي الأرض وريماس خدتها وكان مكتوب فيها مبروك يا عريس 
كمال :: يروح يا حمزه شوف ابنك  
حمزه :: بعد اذنك يا فنـ.ـد.م وخرجوا 
نادر :: بعد اذنك يا فنـ.ـد.م 
كمال ::اتفضل وطمني علي ريماس وفارس ولارا 
نادر :: تحت امرك يا فنـ.ـد.م وخرج من الباب إلى ورا 
نادر وحمزه راحوا المستشفى واطمنوا واصلا الرصاصه كانت بعيده يعني جـ.ـر.ح بسيط وروحوا بيتهم 
في صباح يوم جديد
ريماس قاعده وبتعيط 
لارا :: اهدي يا بنتي 
ريماس :: اعمل اي طيب لو فارس قرب مني الباشا هيقــ,تــله وانا مش عايزه اخد ذنب حد اعمل اي 
سلمي :: خدي ده يا ريماس 
ريماس :: اي ده 
سلمي :: سم 
لارا :: انتي غـ.ـبـ.ـيه هتمـ.ـو.ته 
سلمي ::بس اسكتي يعني لو هيمـ.ـو.ت ما يمـ.ـو.ت دا منوم اول ما تدخلي الأوضه حطيه في الميه وخليه يشربوا باي طريقه 
ريماس :: وانا هخليه يشرب ازاي 
سلمي ::اوووف امسكي دي شطه حطيها في الأكل الي هيكون موجود اول ما يشرق اديله الميه 
لارا بانبهار بتصقف وتصفر 
لارا :: الله عليك يا بوص كنت فين من زمان
سلمي :: موجود وبتكبر بس محدش واخد باله 
ريماس :: يارب ينفع 
لارا :: فارس جاب للفستان 
ريماس:: اه في الدولاب حتي لسه مافتحتوش 
سلمي بفضول:: عايزه اشوف زوقه اي وفتحت الدولاب وطلعت الفستان وبتفتح السوسته بتاع كاڤر الفستان 
سلمي وريماس ولارا بصدmه وفاتحين بقوهم :: نهااااار اسوووود 
الفستان كان طويل اوي ومنفوش ومن تحت لحد الوسط واسع وكان فيه فصوص الماس وبيلمع وزي ديل السمكه ومن عند الصدر كان بأكمام طويله بس الأكمام شفاف بس مش اوي وفي فصوص 
سلمي بهيام ::دا طلع رومانسي وشيك جدا
لارا :: يخربيت كده والله حـ.ـر.ام الي هيتعمل في هههههههههههه
ريماس :: بس انتي وهي خليني اخلص والبس ساعدوني يلا 
في فيلا حمزه المنشاوي 
حمزه وافق بتكلم في الفون وبره في الجنينه وفارس فوق في اوضه 
حمزه بيخلص كلام :: تمام يا فنـ.ـد.م هجهز كله وطبعا من غير مهمه او حاجه انت اكيد موجود بليل 
كمال :: أن شاء الله 
حمزه خلص وطلع لفارس 
حمزه :: هتعمل اي مع مالك 
فارس :: ولا حاجه هينام معايا زي كل يوم 
حمزه ::بس هي كده هتشك أن في حاجه 
فارس بضيق :: عايز توصل لايه يا سياده اللواء 
حمزه سيبه مع احمد 
فارس :: طيب في حاجه تاني 
حمزه :: لا اه صح وبيضحك مبروك يا عريس 
فارس  بغيظ :: بلا عريس بلا زفت ما انت عارف الي فيها 
حمزه :: انت الي عملت كده في نفسك 
فارس بغيظ :: اطلع بره ياسياده اللواء 
حمزه :: هههههههههههه طب هات مالك 
فارس ::لا سيبه مش كفايه مش هينام معايا 
حمزه :: براحتك وخرج 
فارس بيمسح علي شعره :: عجبك كده يا عم مالك هتطر احط منوم ليها 
مالك بيضحك 
فارس :: انت كمان ماشي ماشي انا داخل البس خليك هنا 
في المساء
فيلا نادر متزينه لان الفرح فيها وفارس وحمزه واحمد وادهم ونادر ومازن ومروان وحامد والماذون تحت وريماس ولارا وسلمي فوق 
ادهم بيكلم أحمد بصوت وا.طـ.ـي :: هي فين ريماس عايز اشوفها 
احمد بنفس الصوت وخبث لأن الصوت هيوصل لفارس :: زمانها نازله دي تلاقيها مزه بالفستان 
فارس سامعه وبغضب :: انت بتتكلم عن مين يلا 
ادهم حب يستفزه :: عن مراتك 
فارس مسكه من بدلته :: انت اتجننت
احمد بخبث :: في اي يا فارس انت اساسا مش بتحبها ولا حتي بتشفق عليها متضايق لي بقا  ولما تتطلقوا ادهم هيستني لما تخرج من السجن ويتجوزها 
ادهم متـ.ـو.تر لانه عارف ان فارس هياكله  :: احم احم الله يخربيتك يا احمد 
فارس خلاص هيعلي صوته وهيضـ.ـر.ب سمعوا صوت زغاريط فارس لف وراها واتصـ.ـد.م احمد وادهم هما كمان مصدومين وفاتحين بقهم 
ريماس نازله وعلي يمينها لارا وعلي الشمال سلمي 
لارا لابسه فستان احمر قب  وطويل ديل السمكه وعامله شعرها كيرلي وحاطه روج احمر صارخ 
سلمي لابسه فستان بحمالات ولونه اسود وطويل وفي فصوص تلمع وعامله شعرها ديل حصان 
اما بقا بالنسبه للعروسه ريماس 
لابسه الفستان لما لبسته كان تحفه عليها ولايق علي بشرتها جدا وكانت سايبه شعرها الطويل وبيطير وشكلها تحفه 
فارس فاق ولقي احمد وادهم سرحانين فارس للحظه حس بغيره علي لارا من أن حد فيهم يبص لي ومروان واقف وهيولع من الي مبرق في سلمي  
المأذون:: يلا ياجماعه عندي كتب كتاب تاني 
احمد وادهم :: احم احم مبروك يا عمهم 
فارس :: شششش
المأذون بيكتب الكتاب :: تعالي يا عروسه امضي 
ريماس مضت بايد متـ.ـو.تره 
المأذون :: بـ.ـارك الله لكما وبـ.ـارك عليكما وجمع بينكما في خير
لارا وسلمي :: لوووووووووي
حمزه :: روح بوس رأسها 
فارس :: بس يا باشا والنبي 
حمزه :: فارس يلا 
فارس :: طيب وراح باسها من راسها 
فارس بابتسامه مزيفه :: مبروك 
ريماس :: الله يبـ.ـارك فيك 
وقضوا باقي الوقت رقص واغاني واحمد مش شايل عينه من الي خـ.ـطـ.ـفت قلبه ولا ادهم شايل عينه ومركز علي كل حركه بتعملها 
حمزه ونادر وكمال وحامد اختفوا من الوسط 
كمال :: حمزه مينفعش انت ونادر تسيبوا عيالكوا واساسا كده هيشكوا 
نادر :: بس يا فنـ.ـد.م 
كمال :: خلاص كلامي خلص ارجعوا دا أمر 
حمزه و نادر :: تحت امرك يا فنـ.ـد.م
كمال كلف حد غيرهم بالعملية وهو هيتابع معاهم  
الفرح خلص وفارس وريماس راحوا الفيلا وريماس ودعت لارا وسلمي بعـ.ـيا.ط شـ.ـديد 
في الفيلا 
حمزه ونادر :: اطلعوا انتو 
ريماس حـ.ـضـ.ـنت ابوها وبتعيط 
نادر :: متخافيش ياروحي انا هبقي معاكي علي طول
فارس واقف ومش طايق نفسه 
حمزه :: فارس خد ريماس واطلع
فارس من غير نفس :: طيب 
فارس وريماس طلعوا 
فارس خد هدومه ودخل الحمام 
ريماس اول اما فارس دخل الحمام قلعت الجذمه وطلعت منها كيس المنوم وحطيته في الميه وقلعت الجزمه التانيه وطلعت كيس الشطه 
ريماس بتـ.ـو.تر وخوف :: حسبي الله ونعم الوكيل فيكي يا سلمي وحطت الشطه كلها مره واحده فارس خرج من الحمام
ريماس بخوف شـ.ـديد:: عااااااااااااااا 
فارس :: اي شوفتي عفريت 
ريماس :: احم احم لا انا داخله اغير هدومي 
فارس بطفاسه :: انا هاكل ومش هستناكي 
ريماس لنفسها :: طفس كمان استحمل بقا الي هيحصل انا غلطانه ودخلت الحمام فارس قاعد وبدأ ياكل واول اما كل 
فارس :: كح كح كح كح كح ويشرب ميه مين الي حط شطه كح كح 
بعد ربع ساعه كانت ريماس خرجت وفارس نايم علي السرير 
ريماس :: اسفه والله 
وراحت تنام علي السرير لقت صوره جمبها ريماس شالتها وبصت ليها بصدmه 
ريماس :: ماما ولارا ازاي
الفصل التاسع 9
ريماس بصدmه مسكت الصوره :: ماما ولارا ازاي ازي وبهستريا والصوره دي بتعمل اي هنا معقول معقول تكون لارا اختي لالالا حتي لو اختي الصوره دي بتعمل اي مع فارس اكيد اونكل حمزه تحت لازم انزل أسأله لا هيقول اي الي نزلك خلاص لقيت الحل انا هنزل لو لقيته هبقي ادور علي اي حجه وهساله وفعلا نزلت تشوفه 
حمزه ونادر :: هههههههههههه 
حمزه :: هههههههههههه لا واي لما انا شوفتها وجيت قلت ليك عليها وانت شوفت اختها وجيت تقول وقررنا نتقابل طلعوا تؤام هههههههههههه
نادر :: هههههههههههه ولا شكلك وانت لما عرفت انهم تؤام مابقتش عارف مين رنا  ومين ايه هههههههههههه
حمزه بيمسح عيونه من دmـ.ـو.ع الضحك :: هههههههههههه ياه ايام نفسي اخد لارا في حـ.ـضـ.ـني واقول ليها أن انا ابوها وفارس اخوها مش الكـ.ـلـ.ـب حامد نفسي اوي 
نادر :: أن شاء الله هتعرف اكيد في وقت هتعرف بس الاول نخلص من الي بنعمله علشان انا واثق لو ريماس عرفت أن فارس ولارا يبقوا ولاد خالتها ممكن تنهار لا واي انهم تؤام 
حمزه :: انا صعبان عليا العيال اوي وخايف من حامد لارا قاعده معاه لوحدها في البيت وهو مش ابوها خايف يعمل حاجه
نادر بيحاول يطمنه :: لو عايز يعمل معاها حاجه كان عمل من بدري متقلقش
ريماس واقفه علي السلم ومصدومه من الي بتسمعه وطلعت فوق في الاوضه 
نادر :: انا همشي بقا 
حمزه :: خليك هنا 
نادر:: ولما يصحوا ويلقوني هنا 
حمزه :: عادي انت جيت بدري وقعدنا مع بعض 
نادر :: ازاي يا ذكي وانت مش طايقني 
حمزه :: ياعم اخلص والله وحشتنا كل حاجه من زمان اوي 
نادر ::يلا هتفرق يعني 
حمزه ونادر قاعدين بيضحكوا وسايبين البت الغلبانه فوق تعيط 
عند ريماس
ريماس قاعده علي الأرض وحطه ايديها علي بوقها وبتعيط 
ريماس :: عااااااااااااااا ليه كدا ليه وبتعيط يعني لارا بنت خالتي وفارس كمان كدا كتير وامي وخالتي تؤام ريماس قامت من علي الأرض وراحت ناحيه السرير جمب فارس 
ريماس بعـ.ـيا.ط :: انت بقا فارس الي كان بيجيلي في الحلم وبتضحك هههههههههههه دا انا من كتر ما بحلم بيك حبيتك بس تعرف عمري ما كنت أتخيل انك تكون قمر كده وبتضحك وبعدين باسته من خده 
ريماس :: هتفرح اوي بكره انت ولارا لما تعرفوا الصله الي بينا هيييه ونامت هبله مش كده 😂
في صباح يوم جديد
فارس قام من النوم ودmاغه تقيله وبعدين بص الاكل ولقها زي ما هو 
فارس البت دي ما كلتش ولا اي 
بيصحيها 
فارس :: انتي يا اسمك اي انتي ريماس 
وراح يهز فيها لقاها حاطه صوره في حـ.ـضـ.ـنها 
فارس باستغراب :: الصوره دي بتعمل اي معاها 
فارس بغضب:: انتي يا هانم 
ريماس قامت بخوف :: في اي يا لارا اي الي حصل وبعدين حطت ايديها علي وشها لما شافت فارس 
فارس بغضب:: الصوره دي بتعمل اي معاكي 
ريماس :: عادي اي المشكله حبيت اعرف مين دول 
فارس:: وعرفتي
ريماس بفرحه :: اه وبتتعدل وانت كمان هتفرح اوي لما تعرف 
فارس :: هعرف اي 
ريماس :: تعرف أن الباب خبط فارس :: مين 
حمزه :: انا يا ابني نادر تحب يلا انزلوا 
فارس :: حاضر يا بابا 
فارس سابه ودخل الحمام 
ريماس بتذمر:: مالوا ده 
في فيلا حامد
لارا نايمه علي السرير وحامد دخل اوضه لارا وهو بيتسحب وبيبص علي يارا من فوق لتحت 
حامد في نفسه :: اخيرا وبيضحك بشر ما هو مش معقول اربي وحد يجي ياخدك علي الجاهز كده لازم ادوق بردو وبيضحك بشر هههههههههههه
في بيت سلمي
مروان :: سلمي سلمي 
سلمي :: نعم يا مارو 
مروان بغيظ :: ما بلاش مارو دي بقا 
سلمي :: هههههههههههه ماشي يا بيضه 
مروان براحتك :: في عريس متقدm ليكي
سلمي بصدmه :: نععععععععم عريس مين ده 
مروان بغيظ:: واحد رخم كده طول الليل مش شال عينه من عليكي انا لولا فرحه ريماس كنت قــ,تــلته 
سلمي :: مين ده 
مروان :: اسمه احمد 
سلمي بصدmه لتاني مره :: احمد صاحب فارس 
مروان :: ايوه هو 
سلمي اغمي عليها هههههههههههه.. يتبع
في فيلا حمزه المنشاوي
ريماس لبست فستان بينك فاتح ورفعت شعرها ديل حصان ولبست سندل كعب ونزلت 
فارس بعد اما ريماس نزلت 
فارس :: الي يشوفك لابسه كده يتخدع فيكي بجد صنف عايز الحرق تقنعك ببرائتها وبعد كده تاخد علي قفاك منهم وقام غير هدومه ونزل 
ريماس نزلت تحت لقت ابوها قاعد مع حمزه وبيضحكوا 
ريماس :: صباح الخير
نادر وحمزه :: اهلا بالعروسه
ريماس ابتسمت مجامله 
نادر حـ.ـضـ.ـنها :: حشـ.ـتـ.ـيني و  يا ريمو مش هصحي تاني علي هبلك انتي ولارا 
ريماس :: صح فين لارا ماجتش معاك لي وبعدين مش دي الهدوم بتاعت امبـ.ـارح انت مش روحت ورفعت حاجبها 
حمزه :: كان هيروح بس صعب عليا لما لقي بنته مش هترجع معاه تاني هههههههههههه
ريماس بضيق علشان عارفه انو بيكـ.ـدب :: طيب 
فارس نزل 
فارس من غير نفس :: صباح الخير
الكل :: صباح النور
حمزه بتـ.ـو.تر وبيبلع ريقه :: فارس في حاجه مهمه لازم تعرفها 
فارس باستغراب :: حاجه اي دي 
ريماس لنفسها :: معقول هيقول 
نادر :: احم احم وانتي كمان يا ريماس 
ريماس عملت نفسها عبـ.ـيـ.ـطه ومستغربه 
ريماس :: انا انا اي 
حمزه :: من زمان من لما كان عمرك يا فارس 10سنين 
ريماس بطنها و.جـ.ـعتها من التـ.ـو.تر 
حمزه لسه هيكمل فون ريماس رن وكانت لارا 
ريماس بفرحه :: روووووحي 
لارا بصريخ :: ريماااااس الحقيني وفون لارا وقع علي الأرض وبتصرخ 
ريماس بصدmه وزعيق :: لارا لارا في اي والخوف وبعـ.ـيا.ط لارا ابوس ايدك رودي لارا 
فارس شـ.ـد منها الفون وسمع صوت لارا وهي بتقول 
لارا بصريخ وعـ.ـيا.ط وكلام طلع منها تلقائي :: فارس فارس الحقني وبتصرخ ابعد عني وبتجري منه 
فارس اول اما سمع كده شـ.ـد ريماس من أيدها وخدها وجري ركب العربيه حمزه ونادر راحوا وراه بخوف وهما مش فاهمين حاجه 
في فيلا حامد 
حامد قبل ما يقرب من لارا كان لابس جونتي ولابس علي وشه قناع يخبيه
لارا بصريخ :: بابا الحقني بابا انت فين 
حامد هو الشخص المقنع ومسك لارا من شعرها وبيزقها وبيحاول يقرب منها ولارا بتصرخ لارا بتحاول تدافع عن نفسها ومسكت ايد حامد وعضته جـ.ـا.مد وكانت هتجيب دm 
حامد ::اه يا بنت ال**** ولسه هيضـ.ـر.بها علي دmاغها سمع صوت عربيه جايه ونط من البلكونه ولارا حاولت تمسكه ذقها ووقعت علي الأرض ودmاغها اتخبطت في التسريحه 
فارس داخل جري ومعاه ريماس
ريماس بصريخ ::لاراااا وراحت علي الاوضه بتاعتها وفارس راح وراها حمزه ونادر ماشين وراهم بقلق 
ريماس بتجري وبتنده علي لارا 
ريماس ::لارا لارا ولقت حاجات واقعه في الارض قدام اوضه يارا ريماس اتخضت ودخلت جري علي الاوضه لقت لارا واقعه في الارض ودmاغها بتنزف ريماس راحت عندها وبتحاول تقومها وفارس واقف بيشوف منظر الاوضه الي متكـ.ـسره 
ريماس بتخبط علي لارا :: لارا لارا فارس وبتعيط شوف لارا 
حمزه قلبه وقع :: مالها لارا 
فارس شالها وريماس ماشيه وراه وهما بيركبوا العربيه قابلوا حامد 
حامد بتمثيل :: لارا بنتي أي الي حصل 
ريماس بقرف :: معرفش هي اتصلت بيا ولقيتها بتصرخ 
فارس بغيره وصوت عالي :: ريماس تعالي اركبي يلا 
ريماس ركبت العربيه وفارس مشي 
حمزه بوعد :: قسما بالله يا حامد لو طلعت انت السبب لهيكون اخر يوم في عمرك 
نادر :: حمزه بس ويلا نحصلهم
حامد ::هو انت فاكر أن انا ممكن اذي بنتي ولا اي يا حمزه بيه 
حمزه راح عليه بغضب :: حااامد 
نادر :: حمزه يلا قلتلك 
في المستشفى
فارس بغضب:: فين الزفت 
الدكتور والممرضات جم وخدوا لارا علي سرير الطوارئ 
بعد مرور وقت مش كتير كان حمزه ونادر وحامد وصلوا المستشفى
حمزه :: اي الاخبـ.ـار 
فارس :: لسه الدكتوره بتكتشف عليها جوه 
حامد :: انا عايز اعرف الي حصل ده حصل ازاي 
فارس بتريقه :: انت بتسالني المفروض انا الي اسالك كنت فين 
حامد :: كنت في السوبر ماركت بيجيب شوكليت لارا علشان هي بتحبها وقلت لما تصحي تلاقيها
فارس بشك في كلامه :: طيب 
بعد شويه الدكتورة خرجت 
فارس وريماس بقلق :: في اي 
الدكتوره :: دي محاوله اغـ.ـتـ.ـsـ.ـاب وجالها وهي قدرت أنها تقاوم وكويس انكو لحقتوها قبل ما يحصل حاجه انا دلوقتي اديت ليها بينج كلها خمس دقائق وهتفوق باذن الله بس انا مضطره ابلغ البوليس 
حامد حك دقنه بتـ.ـو.تر 
فارس :: مافيش داعي معاكي المقدm فارس حمزه المنشاوي
الدكتوره:: اها اهلا بحضرتك هجهز التقارير لحضرتك واجبها 
ريماس :: هو احنا نقدر ندخل 
الدكتوره::اه هي اصلا تلاقيها فاقت 
ريماس بفرحه :: بجد ودخلت جري والكل دخل وراها 
ريماس :: لارا حببتي حمد الله على السلامه 
لارا بعـ.ـيا.ط :: ريماس 
حامد :: بنتي أي الي حصل
لارا حـ.ـضـ.ـنت حامد وبتعيط 
فارس :: انسه لارا اهدي واحكي ليا أي الي حصل
لارا بتهدي :: انا كنت نايمه وفجاءه لقيت حد دخل الاوضه قمت لقيته بيهجم عليا ناديت علي بابا كتير ومش رد ورنيت علي ريماس والفون وقع وبتعيط وحاولت اقاومه علي قد ما اقدر ولما كان بيقرب مني لقيته فجاءه بيهرب وضـ.ـر.بني علي دmاغي 
فارس :: مافيش اي علامه ت عـ.ـر.فيه بيها 
لارا :: لا مافيش وبتفتكر اه صح لما كنت بدافع عن نفسي عضيت أيده اليمين والعضه كانت جـ.ـا.مده حامد اول اما قالت عضيت أيده خبه أيده بحركه فجائية وفارس خد باله واستغرب 
خلاص يا لارا حمد الله على السلامه انا عرفت الي عايز اعرفه انا ماشي بعد اذنكوا 
فارس خرج والدكتوره قبلته
فارس باشا 
فارس :: نعم 
الدكتوره:: دا التقرير
فارس :: تمام 
فارس مشي وراح المديرية
في المديريه 
فارس وصل وراح مكتبه وبعت لادهم يجي ليه 
ادهم :: في اي يا  فارس 
فارس :: عايزك تعرف ليا كل حاجه عن حامد 
ادهم :: حامد مين 
فارس :: حامد ابو لارا 
ادهم :: حاضر بكره كل حاجه هتكون عندك 
فارس :: طيب 
ادهم :: انا ماشي بس انت اي الي جابك هنا 
فارس :: جاي أخد حاجه وماشي 
ادهم ::طيب 
بعد اما ادهم خرج 
فارس :: أما نشوف أي الي وراك يا احمد .. يتبع
في صباح يوم جديد
عند سلمي 
سلمي :: انا مش فاهمه كل ده يحصل وانا معرفش 
مروان:: يلا علشان نروح لارا ومازن جاي معانا 
سلمي :: طيب انا جايه اهو 
سلمي ومروان نزلوا وراحوا علي بيت لارا 
في فيلا حامد 
ريماس قاعده ولارا معاها في حـ.ـضـ.ـنها بعد الي حصل امبـ.ـارح فارس قرر أن ريماس تفضل مع لارا 
وطبعا حامد اتضايق بس مبسوط في نفس الوقت علشان ريماس موجوده 
لارا :: انا اسفه يا ريماس علشان خليتك قاعده جمبي في أول أيام بعد جوازك 
ريماس باندفاع :: انتي هبله وبعدين فارس هو الي قالي كده 
لارا بحب :: ت عـ.ـر.في فارس ده قمر اوي وطيب وحنين 
ريماس رفعت الحاجب وبغيره :: ها كملي واي تاني 
لارا شافت غيرتها :: هههههههههههه والله مش قصدي 
ريماس بضيق :: ولا كان قصدك عادي ما انتي عارفه الحكايه 
لارا :: بس بجد انا مش عارفه انا معجبه بيه ولا بحبه بس والله حاسه ناحيته بالأمان الي عمري ماحسيته مع بابا تصدقي 
ريماس بتبلع ريقها وبتـ.ـو.تر:: احم لارا في حاجه لازم ت عـ.ـر.فيها لان مش قادره اتحمل كل ده لوحدي 
لارا بخوف :: في اي مالك انا قلقت 
ريماس بتبص يمين وشمال :: فين اونكل حامد 
لارا :: خرج يجيب حاجه 
ريماس ::انتي عارفه فارس يكون بالنسبالي اي 
لارا بتريقه :: هههههههههههه لا مش عارفه تقريبا جوزك هما بيقولوا كده 
ريماس :: لارامش عايزه استظراف 
لارا :: ما انتي الي بتقولي حاجه مش معقوله يعني 
ريماس :: لارا اسمعيني للآخر 
لارا :: قولي في اي ماله 
ريماس بتاخد نفس طويل :: يقربلي ابن خالتي 
لارا بلامبلاه :: واي المشكله وبعدين خدت بالها يقربلك اي يا عين اختك انتي اتجننتي يا بت ولا اي 
ريماس شويه وتعيط :: وربنا مش بهزر 
لارا بصدmه :: ازاي وامتي وانتي عرفتي دا كله منين وازاي واي الي حصل 
ريماس :: اهدي بس بصي انا  بعد ما حطيت لفارس المنوم فضلت الف في الاوضه ولقيت صوره ليكي ولماما 
لارا مش مستوعبه الي بتسمعه وبصدmه وتوهان:: صورتي انا ومع طنط وعند فارس بتعمل اي وفارس ابن خالتك و
ريماس بتقاطعها وبسرعه :: واخوكي 
لارا بصدmه :: نععععععععم واي يا اختي اخويا اخويا منين 
سلمي ومروان من وراهم وصوت واحد :: نععععععععم يا اختي فارس اخوكي 
لارا وريماس بصوا وراهم بخضه 
في فيلا نادر الحديدي 
نادر قاعد ماسك صوره مـ.ـر.اته وسرحان فيها وهو قاعد جاله تليفون 
نادر :: الوووو 
مافيش اي استجابه وسامع صوت نفس بس 
نادر :: ايوه مين 
مافيش استجابه نادر زهق وقفل الفون 
نادر رجع للصوره تاني وبيتنهد :: حشـ.ـتـ.ـيني و  اوي يا رنا 
في المديريه 
فارس قاعد وماسك القلم وبيلعب بيه ادهم خبط عليه 
فارس :: ادخل
ادهم :: فارس دي المعلومـ.ـا.ت كلها عن حامد بس في حاجه غريبه لقيتها 
فارس بياخد منه الورق وبيبص في :: حاجه اي دي 
ادهم :: وانا بجمع المعلومـ.ـا.ت لقيت نص المعلومـ.ـا.ت متذوره مش حقيقي يعني سنه مكتوب 56وهو في الحقيقه 35 حتي باين مش شكله دا مثال و
فارس قاطعه باستغراب 
فارس :: نعم دا ازاي ده ولارا ازاي بنته 
ادهم :: ما هو انا مستغرب من كده ازاي عمره الحقيقي 35وازاي لارا عندها 24 فارس يبقي الي في دmاغي صح 
ادهم :: اي الي في دmاغك يا فارس 
فارس :: الكلام الي هقول عليه مش يطلع بره بس الاول فين احمد 
ادهم :: في البيت مع مالك انت نسيت 
فارس خبط أيده علي رأسه :: اه صح وثريا عامله اي 
ادهم :: لسه زي ما هي في غيبوبه 
فارس ربنا يقومها بالسلامه طب اتصل باحمد يجي علشان في مهمه بليل تسليم السلاح 
ادهم :: طب ومالك 
فارس متقلقش فاكر مازن 
ادهم :: مازن صاحب ريماس 
فارس عينه قلبت شرار :: متقلش صاحب خرا 
ادهم باستغراب :: في اي يا ابني 
فارس أدرك نفسه وبيحاول يهدي :: مافيش 
ادهم بنص عين :: فارس انت 
فارس بغضب :: لا مش زفت دي مجرد واحده اتجوزتها علشان الزفت المهمه غير كده لا 
ادهم :: طيب اهدي انا ماقلتش حاجه 
فارس :: ادهم أخرج ونتقابل بليل 
ادهم عارف أنه بيحبها بس بيكابر علشان خاطر شغله وفكر أن يسيب فارس 
ادهم :: طيب انا ماشي بس قبل اما امشي لازم اقول حاجه لو انت بتحبها قول ليها وساعدها تخرج من الموضوع ده دا لو بتحبها وساب فارس وخرج 
فارس بتريقه :: قال بحبها قال وجت صوره ريماس في دmاغه وضحك 
فارس لنفسه :: فارس في اي فوق كده لنفسك ها وركز في المهمه بتاعتك وبس ومسك الورق بتاع حامد وبيقلب فيه 
في مكان ما 
حامد بغضب ضـ.ـر.ب واحده بالقلم :: انتي اتجننتي 
الشخص :: اسفه والله مش هعمل كده تاني بس سيبنا في حالنا والنبي 
حامد :: انا غلطان ولازم أصلح الغلط ده 
الشخص نزلت علي أيده تبوسها:: ابوس ايدك يا حامد بلاش تاذي بنتي ولا جوزي ارجوك 
حامد بغل وشر :: دا كان زمان قبل مـ.ـا.تتهوري وتتصلي بيه 
الشخص :: والله ما عرف والله ما اتكلمت حتي 
حامد سابها وخرج بره الاوضه 
الشخص بعـ.ـيا.ط وقاعده علي الأرض:: يارب يارب احميهم وبتعيط 
حامد بره وبكل غضب مسك فونه 
حامد بغضب :: مين الي راح حمله السلاح بليل 
الشخص علي التليفون :: المقدm فارس وطبعا هنعملها معاه زي ما اتفقنا 
حامد بشر :: لا التسليم هيبقي زي ما هو وهيقبض عليكوا كمان بس في حاجه لازم تحصل وضيق عينه ريماس هتبقي معاكوا في التسليم
في فيلا حامد 
مازن كان جه وقعد معاهم وعرف كل حاجه وريماس قالت ليهم 
أن حمزه ببقي ابو لارا 
لارا بعـ.ـيا.ط :: حامد مش بابا طب ازاي 
سلمي بتوهان :: دا ولا كانه فيلم عربي 
مازن  :: لالالالا انا ماشي مش مستوعب 
ريماس بسرعه وتنبيه :: بس والنبي مش عايزه فارس يعرف حاجه دلوقتي 
مروان :: ليه 
لارا بعـ.ـيا.ط :: انا كمان مش عايزه حد يعرف أننا عرفنا حاجه لازم ده يبقى سر بينا 
الكل :: تمام براحتكوا 
ريماس قاعده وفونها رن 
ريماس اتخضت من الفون 
سلمي :: في اي 
ريماس تـ.ـو.تر وخوف :: دا الباشا 
مازن :: افتحي الصوت 
ريماس فتحت الصوت وردت 
حامد :: ريماس في عمليه النهارده تسليم سلاح هتروحيها وهتكوني رئيسهم هناك 
ريماس بتـ.ـو.تر  :: بس يا باشا 
حامد بغضب :: يلا بس بلا زفت هتعملي الي قلت عليه ولا 
ريماس بتقاطعه :: لالالا خلاص تحت امرك يا باشا وقفلت 
مروان :: هتروحي 
ريماس بضيق :: اوووف اه هتنيل 
مازن :: طب همشي انا علشان احمد كلمني وقالي خد مالك علشان طالعين مهمه النهارده 
ريماس :: طيب يتبع
في المساء .. في المديريه
فارس واقف أمام مكتبه ويرتدي زي الشرطه ومعه ادهم واحمد وعمر جميعهم يضعوا السلاح في الحزام الشرطي ويجهزون للمهمه
فارس يقف ويعطي الأمر ويقول 
فارس :: تمام يا رجـ.ـاله وزي ما بقول كل مره الي خاف علي عمره مش يجي وانا مش همنعه 
ادهم قال بحزم :: فارس باشا اي حاجه احنا معاك فيها 
فارس يقف بقوه وثبات وبلهجه امر :: تمام العساكر تجهز واول اما اعطي الأمر الكل يهجم بس لما نشوف الرئيس الأول 
الكل في لهجه واحده وثبات :: تمام يا فنـ.ـد.م ثم خرج فارس و العساكر يتوجهون نحو المهمه 
في مكان آخر عند ريماس 
ريماس تقف وهي ترتدي بنطلون ازرق وتي شيرت احمر واطلقت لشعرها العنان وتقف أمام مجموعه من الأشخاص المسلحين 
ريماس بلهجه أمر :: وزي ما قلت اول اما نشوف الاشاره نطلع ونسلم الحاجه 
شخص من الأشخاص الذين يقفوا معاها :: طب لو الحكومه جت 
ريماس عنـ.ـد.ما سمعت اسم الحكومه جاء فارس في افكارها وشعرت ريماس بالخوف لاول مره من هذه العمليه 
ريماس بخوف ولكن تحاول أن تظهر هذا الخوف :: مافيش حكومه ولا حاجه ويلا علشان فاضل نص ساعه ذهبوا جميعا الي الصحراء لتسليم شحنه السلاح 
وذهب فارس وقواته الي الصحراء للقبض علي المهربين 
وبعد مرور نص ساعه جاء وقت التسليم 
في الصحراء
ريماس تقف ومعها حرسها ويقف أمامها الشخص المستلم للشحنه 
وفارس وقواته يقفون بعيد عنهم بحاولي 10امتار 
فارس يقف ويري الأشخاص الذين يستلمون الشحنه ومعه مكبر العين 
فارس يقف بصدmه عنـ.ـد.ما راي ريماس هي من تقود شحنه السلاح 
فارس بغضب شـ.ـديد وصدmه و وتـ.ـو.تر  :: يا بنت الغـ.ـبـ.ـيه بتعملي اي هنا هو مش انتي المفروض مع لارا .....ادهم اخد باله من فارس وراي أنه متـ.ـو.تر وغاضب وجاء إليه وقال .....ادهم :: مالك يا ابني في اي ..... رد فارس بحيره :: ريماس هنا وهي رئيسه الشحنه الي المفروض تتسلم 
ادهم يقف بصدmه مما يسمعه واخد من فارس مكبر العين ويري في ريماس وهي تسلم الاسحله .....ادهم :: طب وايه العمل ناوي علي ايه ......فارس يقف بحيره ويقول بغضب :: مش عارف انا دmاغي وقفت عن التفكير .....ادهم فكر بخبث ليستغل هذا الموقف ليعرف إذا فارس يحب ريماس أو لا ويقول ادهم :: طب اي المشكله شوف شغللك واظن انك اتجوزتها علشان كده وهي جت عندك وانت اصلا عارف انها تبع المنظمه ....فارس بغض شـ.ـديد :: انت غـ.ـبـ.ـي ما انا لو اقتحمت هتدخل السج ولم يكمل فارس حديثه وسكت فتحدث ادهم :: يعني بتحبها ....فارس فاق من شروده ونظر الي ادهم وقال بحزم :: مش وقت الكلام ده اي العمل .....ادهم ظل يحك دقنه بتفكير وفجاءه :: بس لقيتها ....فارس :: اي هي .....ادهم ::احنا نهجم عادي ونعطي ليهم فرصه يهربوا .....فارس :: مش عايز غباء يعني الصقر يهربوا منه ناس زي دي ......ادهم بضجر :: انت حر 
عند ريماس 
ريماس تقف مع الشخص المستلم وتقول ريماس :: اي يا ابني ما تنجز خلينا نخلص .....الشخص لنفسه ...هي الشرطه ماجتش لي ...وكمل بصوت عالي :: تمام فين السلاح ....ريماس تشاور للحراس والحراس جابوا السلاح ...ريماس :: اهي فين الفلوس ....الشخص يشاور بيده للحرس و جاءوا بالفلوس ....الشخص :: اهي ولكن فجاءه وبدون مقدmـ.ـا.ت سمعوا صوت ضـ.ـر.ب نار وشخص يقول :: سلموا نفسكوا المكان كله محاصر مافيش داعي للمقاومه ....ريماس تقف بخوف شـ.ـديد ولا تعرف ماذا تفعل ولكن فجاءه كانت ضـ.ـر.بت نار في الهواء والحراس بيساعدوها تهرب ......فارس وفريقه بيضـ.ـر.بوا نار ولكن فارس اعطي أمر بعد اصابه اي شخص ...فارس وقواته اقتحموا المكان ولكن عنـ.ـد.ما اقتحموه كانت ريماس هـ.ـر.بت و حراسها ولم يستطيع الشخص الذي كان معاه الهرب هو و رجـ.ـالته ....فارس وادهم واحمد اعتقلوا المهربين واخذوهم الي المديريه ....ريماس ما صدقت أنها هـ.ـر.بت وذهبت الي منزلها ......في المديريه 
الرئيس بكل غضب :: ازاي هـ.ـر.بت ومنك إنت يا صقر بيه طب لي محدش ضـ.ـر.ب نار عليهم أثناء الهرب ....احمد بكل غباء :: يا فنـ.ـد.م فارس باشا قال محدش يضـ.ـر.ب نار ومش عايز اي حد من المهربين يتاذي .....اللواء محمود واقف ومصوب عينه نحو فارس وقال بكل غضب :: ومن امتي يا فارس بيه شغلنا في حينيه .....فارس واقف وقال بكل جمود :: اسف يا فنـ.ـد.م ....اللواء محمود :: اتفضل يا فارس بيه علي بيتك ولما نحتاجك هنطلبك .....فارس يقف بصدmه مما يسمعه وقال :: نععععععععم افهم من كده حضرتك .....قاطعه اللواء محمود بحزم وقال :: ايوه يا فارس بيه انت متوقف عن العمل حاليا لحد اما ترجع زي ما كنت الظاهر ان الجواز غيرك ....فارس بضيق شـ.ـديد قال :: الي تشوفه يا فنـ.ـد.م بعد اذنك وخرج وهو غاضب جدا .....ادهم محاولة دفاع عن فارس :: يا فنـ.ـد.م فارس مغلطش .....اللواء محمود قاطعه بحزم :: ادهم باشا الكلام خلص ويلا كل واحد علي بيته ...خرجوا كلهم وكانوا زعلانين علي فارس 
في صباح يوم جديد
ريماس تتقلب في نومها بقلق وعنـ.ـد.ما استيقظت وجدت فارس أمامها ريماس قامت بخضه وشهقه وقالت :: فارس في اي وباصص ليا كدا .....فارس بكل جمود ووجه خالي من اي تعبيرات قال :: كنتي فين امبـ.ـارح....ريماس اتصـ.ـد.مت من السؤال وقالت بشئ من التـ.ـو.تر والخوف :: احم كككنت عند لارا ما انت عارف ....فارس بنفس الجمود قال :: اممممممممممممم لارا الي مشيتي من عندها قبل العصر مش كده .....ريماس اتصـ.ـد.مت اكتر واتـ.ـو.ترت وقامت بابتلاع ريقها من الخوف وقالت :: ف ف فارس في اي مالك .....فارس نفذ صبره من الذي تكذب وتجعل نفسها بريئه وقام بكل غضب وغل وصوت عالي  امسك شعرها وقال :: ريماس قسما بالله لو مش قلتي الحقيقه هدخلك السجن مع المجرمين ومش هتترحمي مني ...ريماس ببكاء شـ.ـديد وموجوعه عنـ.ـد.ما امسك فارس بشعرها ووضعت يدها علي شعرها وقالت ببكاء :: فارس علشان خاطري اهدي وفاهمني في اي والله مش فاهمه حاجه وبعدين انت بتو.جـ.ـعني اوي ...فارس اخد باله من شـ.ـده يده عليها وحرر يده من علي شعرها وهدي وقال بثبات :: كنتي امبـ.ـارح في الصحراء بتسلمي سلاح صح ابوس ايدك انطقي بقا ....ريماس اتصـ.ـد.مت من معرفته بأمر السلاح وقالت بشئ من التـ.ـو.تر :: فارس انت عارف اني فارس رد مقاطعا لها :: ايوه عارف ولو سمحت احكي كل حاجه علشان اقدر اساعدك ...ريماس اخذت نفس طويل وقالت ريماس :: توعدني انك مش تاذيني  ولا تدخلني السجن بعد الي هقوله ....فارس رد بتلقائية وقال:: في حد ياذي عشقه بردو ....ريماس مصدومه من الي سمعته وقالت :: ها انت قلت اي ....فارس رجع لوعيه :: ولا حاجه المهم قولي ليا كل حاجه خليني اقدر اساعدك ....ريماس اخذت نفس طويل وقالت :: حاضر بس يا فارس 
في مكان ما في مصر شقه في مصر الجديده توجد بيه فتاه بشرتها بيضاء وعيون خضراء وشعرها بني فاتح الذي ياراها يعتقد أنها لارا لأنها تشبها كثيرا وهذه الفتاه تدعي ايه 
ايه .....ايه تقول :: يا هانم انا خلصت شغلي 
جميله وهي ست وحيده وايه تعمل عندها منذ 15سنه جميله 
جميله بحب وود تقول :: لسه بردو يا بنتي مش فاكره حاجه عن عيلتك ولا معاكي اي حاجه
ايه بحـ.ـز.ن :: للاسف لا ....جميله بحب :: ربنا يريح بالك يا رب وتفتكري حاجه ....ايه بحـ.ـز.ن :: يارب ثم قالت بس مش عارفه ليه وانا نايمه بحلم أن في نار وناس بتصرخ وانا معاهم حاجه كده مش واضحه ....جميله :: خير ان شاء الله يا حببتي 
في مكان ما في مصر 
فتاه جالسه علي سجاده الصلاه وعيونها عسلي وبشرتها بيضاء وشعرها ذات اللون البني وتشبه ريماس جدا ....تجلس الفتاه وتبكي وتدعي وتقول وهي تبكي :: يارب يارب تحميهم من حامد انا مش مهم حياتي وحياه حبيبك المصطفى لتبعد عن ريماس ولارا وفارس اي اذي وتدعي ايه كان نفسها في كده وتبكي بشـ.ـده :: ايه حببتي انتي اكيد سامعاني صح حشـ.ـتـ.ـيني و  اوي واسفه معرفتش انفذ وصيتك اني أحافظ عليهم انتي شايفه حامد عامل فيا اي سامحيني يا حببتي وتؤام روحي ....حامد دخل الغرفه ووجدها تصلي وقال بحقد :: بتعملي اي يا رنا ....رنا تمسح دmـ.ـو.عها وتقف وتقول له :: بعمل الي عمرك مافكرت تعمله ولا حتي في حسابك اصلا وبعدين انا عايزه اعرف انت سايبني عايشه لي لي مش قــ,تــلتني ....حامد بحقد :: عارفه ليه لأسباب واولهم انك اخت ايه البنت الي خدها مني حمزه بعد اما كانت بتعتبرني ابنها وحمزه بيه قرر انها مش تشوفني تاني ...رنا بغضب وصريخ قالت::  انت اهبل طلما بتحبها كده عايز اي من ريماس ولارا وبعدين ايه مـ.ـا.تت الله يرحمها عايز اي بقا ....حامد بغل :: لازم كلكوا تعيشوا بعيد عن بعض وكل واحد فاكر انك مـ.ـيـ.ـته وضحك باستهزاء وفارس فاكر أن لارا مـ.ـا.تت وريماس هههههههههههه اهبل مش كده اما بقا بالنسبه لريماس ولارا فا انا فعلا بحب ريماس مش بس بحبها انا بعشقها من يوم ما اتولدت والفرق بينا 15سنه بس وعمرها ما هتكون لغيري وبالنسبه بقا لارا فمش معقول اربي وحد يجي وياخدها علي الجاهز ....ريم بقرف :: انت اوسـ.ـخ واحد علي وجه الارض عايز كل حاجه حسبي الله ونعم والوكيل فيك ....حامد بغل صفعها علي وجهها وبغضب :: عارفه لولا أنك في مقام حمـ.ـا.تي كنت قــ,تــلتك بس معلش ملحوقه وسابها وخرج ....ريم جلست الأرض تبكي وتدعي ربها 
عند فارس وريماس 
ريماس :: بس دا كل حاجه ....فارس يحك دقنه بتفكير قال:: وريني الرقم الي بيكلمك عليه ....ريماس بطاعه :: حاضر اهو الرقم ...فارس اخد الرقم وقال لها :: حد عارف الي انتي قلتيه دا ....ريماس بسذاجه وغباء :: اه طبعا وعارف هما مين لارا وسلمي وعمر ومروان ....فارس بصدmه :: اومال مين مش عارف انا ماشي وقولي ليهم يجوا بليل 
في المساء 
الكل متجمع في منزل  ريماس معادا حمزه ونادر وحامد 
فارس :: اي كلمه هقولها لو طلعت بره هتروحوا كلكوا السجن وبحده سامعين .... الكل بصوت واحد  معادا لارا :: سامعين ....فارس ينظر إلي لارا وقال 
وانتي يا استاذه مش معانا ولا اي .....لارا بتواهان :: هتعمل اي لو طلعت اختك.. يتبع
بعد مرور يومان .....فارس جالسا علي مكتبه ويرجع بالاحداث
فلااش باك
فارس قال بحزم :: اي كلمه هقولها هنا لو طلعت بره هتروحوا كلكوا السجن وبحده سامعين....الكل بصوت واحد معادا لارا...:: سامعين ....فارس ينظر إلي لارا واستغرب كثيرا من صمتها فنظر لها قائلاً:: وانتي يا استاذه لارا مش معانا ولا اي ....لارا بتوهان وعدm وعي وهي تنظر لفارس و قالت :: فارس هتعمل ايه لو طلعت اختك .....ألقت هذه الكلمه  كالصاعقة علي رأس فارس وظل يحدق في لارا بصدmه قائلاً:: نعم انت فايقه يا بنتي ولا اي ريماس تقف بصدmه من موقف لارا وقالت :: لارا في اي ....لارا ببكاء :: فارس انا سالت سؤال هتعمل اي لو طلعت اختك ....فارس ما زال ينظر لها وقال بأعين دامعه :: تطلعي اختي ازاي مش فاهم ...هو انتي شاربه حاجه....لارا وعيون دامعه قالت :: للاسف انا اختك الي فاكرها مـ.ـيـ.ـته وبتعيط جـ.ـا.مد ....فارس لم يستوعب ما قالته وقال :: مش فاهم وضحي ....ثم سمع صوت يأتي من خلفه قائلا :: ايوه اختك يا فارس ....الكل اتجه الي مصدر الصوت فارس قائلا بصدmه :: بابا ...لارا ظلت دقائق لاتزيل عينها من علي حمزه وفجاءه وبدون مقدmـ.ـا.ت جريت عليه واحـ.ـضـ.ـنته وقائله ببكاء 
لارا :: بابا وبعيط اكتر وممسكه باحضانه خائفه من أن يضيع منها مره اخري حمزه يحـ.ـضـ.ـنها بقوه ويضغط عليها لدرجه انها تو.جـ.ـعت ولكن لم تهتم لهذا الأمر كثيرا ....فارس يقف ولم يفهم اي شي مما يحدث...حمزه وهو عانق لارا قال :: روح قلبي ويبكي ت عـ.ـر.في قلبي كان حاسس انك عايشه لارا بتعيط ولم تستطيع الكلام ....فارس بعيون غضب وصوت عالي :: ممكن افهم في اي ...لارا ابتعدت عن احضان حمزه وريماس تمسح دmـ.ـو.عها وسلمي نفس الشي ...نادر وحمزه بصوت واحد :: هتعرف دلوقتي كل حاجه وظلوا يقصوا عليه كل شيء وفارس لحد الان لم يستوعب أنها أخته التي ظل أنها تـ.ـو.فيت أو ان ريماس تكون بنت خالته التي كان يعشقها من الصغير ولكنه كان يكابر هذا الحب 
باااااااااااااااك
دق الباب ودخل ادهم وجد فارس يضع يده علي رأسه وساند علي المكتب ....قال ادهم باستغراب :: فارس فارس ... فارس فاق من شروده قائلا بحـ.ـز.ن :: نعم يا ادهم في ذات الوقت دخل احمد وبكل غضب امسك فارس ولكمه بقوه قائلا بغضب  :: فوق بقا اي المشكله لما تكون عائشه انت زعلان لي اختك نفسها تحـ.ـضـ.ـنك حتي هي نفسها ما كانت تعرف انك اخوها بطل بقا القسوه دي ....فارس قال بغضب :: ولما هما يبقوا عارفين ومحدش يقول غير لارا وبالصدفة دا اسمه اي .... ادهم تدخل في هذا الحوار قائلا بحديث صدm كلا منها 
ادهم :: علشان خايفين من حامد ....فارس :: نعم لي بقا .....ادهم قال :: فاكر يوم كتب الكتاب بتاعك في اليوم ده لما شوفت لارا حبيتها اوي وعينه مش نزلت من عليها قلت اكيد وقعت وروحت طلبتها من ابوها الي كنت فاكره حامد وتاني يوم لقيتك بتقولي عايز معلومـ.ـا.ت عن حامد وفي اليوم ده عرفت أن في حد... وقبض علي يده بقوه وكمل اعتدي علي لارا... روحت لارا قبل المهمه بتاعت الصحراء الي ريماس كانت فيها ...ولارا قالت إنها عضته..... فحامد جه وطبعا اتعصب وقال بعمل اي هنا بس عينيا جت علي أيده لقيت مكان العضه إلي لارا قالت ليا عليها .... فارس بغضب وقبض علي يده بشـ.ـده :: يعني احساسي كان صح ....احمد مكمل حديث ادهم وقال بثقه :: اللواء نادر الحديدي والد ريماس اي رايكوا بقا ....ادهم :: مش فاهم ...أحمد كمل :: اللواء نادر الحديدي رجع شغله قبل فرح فارس بيومين و...فارس قاطعه وقام بالرد علي الفون قائلا :: نعم يا مروان عايز اي ....مروان :: فارس ريماس اتخـ.ـطـ.ـفت هي ولارا ومش عارف اعمل ايه ....فارس اصطدm وبغضب :: اتخـ.ـطـ.ـفوا ازاي انت اتجننت قفل قفل ....ادهم بخوف قال :: هما مين دول ....فارس بتـ.ـو.تر وامسك بهاتفه :: ريماس و لارا  اتخـ.ـطـ.ـفوا 
احمد يقف ويحك دقنه بتفكير قال:: في حاجه غلط وهذا الصوت لم يسمعه الا ادهم فقط 
......في مكان ما في مصر الجديده
ايه نائمه علي فراشها وجيبنها متعرق وتري في أحلامها شخص ينادي ويقول :: فارس فارس مش تسبني والرويه ليست واضحه ولقطه اخري لرنا  وهي تقول :: يلا يا ايه خلينا نخرج قبل ما النار تمسك فينا ايه وهي ماشيه وقعت علي رجليها ولم تستطيع أن تقوم قائله ببكاء :: امشي يا رنا امشي انتي رنا  ببكاء :: لا مش همشي هاخدك معايا وهنا الرؤيه ابتدت توضح لايه .....ايه بصريخ :: قولت ليكي امشي وخلي بالك من فارس ولارا دول ولاد اختك ....رنا حـ.ـضـ.ـنت اختها ببكاء شـ.ـديد :: اسفه اسفه طيب بصي هشيلك واسندي عليا .....ايه بحده :: مافيش وقت أنجزي كده هنمـ.ـو.ت احنا الاتنين وصيتي ليكي وبعـ.ـيا.ط فارس ولارا 
باااااااااااااااك 
ايه تقوم من نومها بقلق وعـ.ـيا.ط وتقول :: افتكرت افتكرت وبتبكي بشـ.ـده :: حمزه ريماس لارا فارس وبتعيط رنا اكيد فاكره اني مت ومفهمه كله اني مت لازم اروح لحمزه في أول يوم اتقابلنا في وابتسمت شغله اكيد هيكون هناك ويمكن الاقي حد اعرفه بعد السنين دي كلها ....جميله دخلت :: مالك يا حببتي ....ايه بفرحه:: افتكرت كل حاجه افتكرت انا مين ومين عيلتي احمدك يارب ....جميله بحـ.ـز.ن :: يعني هتسبيني ...ايه :: انا عمري ما هسيبك يا ماما انتي الي انفذتيني وخلتيني اعيش انا هخليكي تعيشي معانا علي طول وحـ.ـضـ.ـنتها ....بعد دقايق كانت ايه ارتدت ملابسها وخرجت تتجه نحو المديريه 
في مكان الذي توجد فيه رنا دخل حامد الي غرفتها ....حامد قائلاً:: عندي ليكي هديه يا حمـ.ـا.تي وبنتك وبنت اختك معايا هههههههههههه أي رايك وعلي هما هنا هههههههههههه وسابها وخرج ....رنا بفرحه قائله :: بجد هما هنا يعني هشوفهم وباستغراب :: بس هما بيعملوا اي هنا ....ليكون حامد خـ.ـطـ.ـفهم وعنـ.ـد.ما جاءت هذه الفكره في رأسها خافت عليهما ...... حامد يقف خارج المكان ومعه شخص ... حامد بفرحه :: برافو عليك يا مازن ....مازن بضحك :: هههههههههههه عيب عليك يا ابو الحماميد دا انا اصلا لولا أبويا ماكنش زمانك لا عرفت تحرقهم زمان ولا عرفت تعمل الشغل ده كله ...حامد بثقه :: علشان كده اختارتك انك تكون ايدي اليمن وتبقي جاسوس ليا ....الاثنان بضحكه شر :: هههههههههههه ....مازن :: ناوي علي اي ....حامد :: لارا الاول هههههههههههه ....مازن :: اوعي تنساني يا صاحبي دا انا اخوك .... هههههههههههه ....حامد :: طبعا بس اول واحد هيبقي انا وبعد كده الا انت عايزو اعملوا فيها ....مازن بضحك :: هههههههههههه هو دا الكلام ......في المديريه الكل متجمع في مكتب حمزه وهما اللواء محمود واللواء كامل واللواء حمزه واللواء نادر والمقدm فارس والنقيب ادهم ومروان  وملازم أول أحمد ....ايه تم وصولها الي المديريه وتذهب وهي تسأل علي مكتب حمزه .....حمزه :: مش فاهم وبعدين عرف منين أننا عرفنا الحقيقة ....احمد قائلا بثبات :: في جاسوس بس مين معرف ....فارس بغضب وقوه :: مازن ...الكل بصدmه:: مازن مين ...مروان :: قصدك مازن ...قاطعه فارس :: ايوه هو هو ....نادر :' وانت عرفت منين ...فارس كان يتحدث قاطعه ترك الباب ....حمزه :: ادخل ...دخلت ايه وهي مبتسمه ولكن علي وجهها القلق ....حمزه ونادر وفارس ومروان لان عارف شكل اي و رنا قاموا وواقفوا بصدmه ....حمزه ونادر بنفس الوقت والصوت الصدmه  :: ايه ....فارس بنبره و.جـ.ـع :: كدا كتير .. يتبع
فارس اصطدm عنـ.ـد.ما راي والدته أمامه فارس بنبره كلها و.جـ.ـع :: كدا كتير ....ايه ببكاء ::حمزه انت فاكرني صح .....حمزه يقف بصدmه ولا يستطيع الكلام ...ايه باستغراب :: ولا انت يا نادر انا ايه وكملت بحب ....فين رنا انا لما خلتها تمشي قلت ليها تخلي بالها منكوا هي اكيد في البيت صح وبتضحك ....نادر وحمزه لتاني صدmه وبصوت واحد :: نععععععععم ....نادر ذهب اتجاه ايه وقال لها:: رنا عايشه انتي بتقولي اي ...حمزه يقف بصدmه لا يستطيع النطق بكلمه ....ايه باستغراب :: ايوه وانا كمان كنت هكون عايشه لو خرجت معاها بس انا اتكعبلت ومعرفتش اقوم وهي أصرت تاخدني معاها بس انا رفضت علشان تاخد بالها منكوا في اي هي فين ....نادر بشئ من الجنون:: هههههههههههه يعني عايشه انتو الاتنين عايشين. هههههههههههه ....حمزه بصدmه :: وانتي كنتي فين الفتره الي فاتت دي كلها ....ايه بابتسامه :: انا ما كنتش فاكره اي حاجه طول السنين دي كلها وكنت عايشه مع واحده أنقذت حياتي بس انهارده لقيت الذاكره رجعتلي ففكرت أن اجي لحمزه هنا ....حمزه ماشي بخطوات ثابته وذهب ناحيه ايه وصفعها علي وجهها بشـ.ـده ...فارس اصطدm  مما فعله حمزه ولكن استغرب عنـ.ـد.ما وجد حمزه يعنق ايه ويبكي ....ايه بحب وهي تملس علي شعره :: وحـ.ـشـ.ـتني اوي ...حمزه يضغط عليها بقوه وهو يعانقها بشـ.ـده لدرجه انها تو.جـ.ـعت منه ....ايه بالم:: حمزه بتو.جـ.ـعني ...حمزه بعد عنها وقال لها :: اهم حاجه انك بخير ت عـ.ـر.في لارا طلعت عايشه كمان وريماس و قاطعه حديثه ايه قائله ....هما فين لارا وفارس فين وحشوني اوي ورنا وريماس فين ....فارس تقدm بخطوات ثابته ناحيه ايه قائلا بثبات :: انا فارس ....ايه بفرحه أخذته بين احضانها وفارس يبكي مثل الطفل قائلا :: ماما عمري ماقلت الكلمه دي خالص ت عـ.ـر.في كان نفسي اقولها ...ايه ببكاء :: وانا كان نفسي اسمعها اوي من زمان وبعدت عنه فين لارا وفين ريماس ورنا ....نادر وقف أمامها قائلا بثبات وضيق :: احنا منعرفش أن رنا عايشه غير منك انتي اما بالنسبه لريماس ولارا قاطعه فارس:: ريماس ولارا في فسحه يومين كده وهيرجعوا ....ايه ببكاء :: يعني رنا فين اكيد عايشه انا متاكده انا شوفتها بتخرج قدامي ...فارس بحزم :: هنليقها أن شاء الله انتي بس روحي وروقي كده وانا كلها ساعات وهكون في البيت وبعدين نظر إلي حمزه قائلا بمرح ....خد مراتك انت يا حمزه روح بيها وغمز ليه ....حمزه ضـ.ـر.به في كتفه قائلا :: غور من هنا يلا ...نادر بضحك :: هههههههههههه الله يسهلوا يا عم وغمز ...ايه تقف ووجهها محمر من الكسوف ....حمزه بحزم :: بس يلا انت وهو ...نادر....رجعنا لزمان والله هههههههههههه ....مروان :: حمدالله على السلامه يا طنط ...ايه بحب :: الله يسلمك بس انت مين ...مروان :: انا مروان صاحب ريماس وفارس ولارا ....ايه بحب :: اه انت قمر بردو علشان كده زميل فارس 
مروان بحب :: تسلمي يا طنط انتي الي قمر والله وبيتسم ...حمزه بضيق وغضب :: اجيبلكوا اتنين لمون بالمره ...فارس :: هههههههههههه خد مراتك وامشي لأن شويه وهتتشقط هههههههههههه ...حمزه بحزم :: في حد.يقول علي أمه تتشقط يا ابن الهبله ووجه نظره علي ايه قائلا :: وانتي مبسوطه كده صح يلا يا اختي علشان تروحي البيت وهما خارجين قال نادر ضاحكا :: الله يسهلوا يا عم ...الكل ضحك علي حديث نادر....ذهب كلا من حمزه وايه وظل الباقي يفكرون ماذا يفعلوا ليكي يعرفوا مكان لارا وريماس واين توجد رنا وطلب نادر أن يتم وضع مازن وحامد تحت المراقبه ....عمر :: في خبر حلو ...فارس :: أخيرا قول ....عمر بفرحه :: من يومين كده ثريا فاقت وروحت البيت ومعها مالك ...الكل بصوت واحد :: الحمد لله ....عمر :: لسه مخلصتش كلامي انا طلبت ايديها وهي وافقت وبيبتسم ...فارس :: بجد الف مبروك ....احمد :: الف مبروك يا صاحبي ....في مكان ما ....حامد يقف ومعه مازن قائلا :: هتعمل اي يا حامد ...حامد وهو يخرج دخان السجائر هههههههههههه بكره  يومي لارا .... مازن بخبث :: هههههههههههه يعني اجهز ....حامد بخبث :: ايوا يا كوتش ....عند ريماس ولارا ....ريماس :: اي المكان الغريب ده ...لارا بخوف :: ريماس انا قلبي مقبوض انا لو حصلي حاجه قاطعتها ريماس قائله :: بعد الشر عنك متقوليش كده أن شاء الله خير بس عايزه اعرف احنا هنا ليه. وبنعمل اي ...لارا :: مش عارفه وبتبكي....في صباح اليوم التالي بالتحديد في مكتب فارس ...كان احمد دق الباب وفارس سمح له بالدخول....فارس :: ها عرفت حاجه ...احمد :: في مكان مازن أجره امبـ.ـارح وقعد في ...فارس بغباء :: وانا هعمل ايه بالمعلومه دي مش فاهم ....احمد أخرج يا احمد أخرج انا مش فايق ...احمد :: انا غلطان كنت فاكر المعلومه .دي تهمك  .....عند ريماس ولارا ....دخل شخص ما الي غرفه التي توجد فيها لارا وقام باخذ لارا من الغرفه وريماس حاولت مقاومته ولكن لا حياه لمن تنادي ....ريماس ببكاء :: لاراااا وجلست علي الأرض تبكي ...الشخص قابض علي يد لارا ...لارا ببكاء :: سيبني انت مين وعايز اي بعد مرور نص ساعه او اقل كانت لارا في ذالك المكان التي قال أحمد عليه والذي يوجد فيه مازن ....لارا كانت مغماه عيناه بشريط اسود ودخل حامد الي الغرفه ....حامد يخلع الشريط من علي عين لارا ...لارا :: بابا انت بتعمل اي هنا ....حامد :: هههههههههههه بابا اي فكك بقا من بابا ما انتي عرفتي الحقيقه خلاص ...لارا بخوف::  انت عايز اي ....حامد وهو يخلع جاكته :: هههههههههههه عايز كل خير وابتدي يقرب منها ولارا ما باليد حيله سواء الصريخ والدفاع عن نفسها ولكن لا حياه لمن تنادي....بعد أن انتهي حامد قام وارتدي ملابسه وخرج وقام بالرد علي مازن قائلا :: هههههههههههه انا نازل اطلع انت بقا ......لارا شبه مغمي عليها وهي علي السرير ....في مكتب فارس اتي إليه تليفون ....فارس :: يعني جاب واحد وحامد نزل وطلع مازن .... امممم ابعت العنوان وانا جاي علي هناك حامد ميبعدش عن عينك 
الموقف مش مستحمل بخ خالص.. يتبع 
بعد ان انهي فارس المكالمه قام من علي مكتبه واتجه نحو منزل مازن ولكن قابله ادهم ....ادهم :: فارس رايح فين ....فارس :: في شقه مازن اشتراها رايح اشوف يمكن اعرف حاجه ....ادهم بحزم :: انا جاي معاك ...فارس باستعجال:: طيب يلا ....في ذات الوقت ولكن عند لارا ....مازن يقف أمام لارا وهي نائمه على الفراش وينظر لها نظرات خبث ويتفحصها من أعلي الي أسفل وقام بخلع جاكته الجينز ....في مكان آخر لدي حمزه ....ايه تضع يدها علي قلبها وهي تشعر بالخوف والقلق ....حمزه بخوف :: ماللك يا حببتي في اي....ايه بخوف وبكاء ::مش عارفه قلبي مقبوض اوي ...هي لارا فين حاسه فيها حاجه ....حمزه بتـ.ـو.تر ....ليه بتقولي كده ... ايه :: مش عارفه بس خايفه اوي ....حمزه يحاول أن يجعلها مطمائنه :: لا أن شاء الله خير وبعدين دي مع ريماس يعني هما كويسن .....ايه بقلق :: يارب .....في مكان آخر توجد فيه ريماس ....قام حامد بدق الباب ودخل ....ريماس بصدmه :: اونكل حامد بتعمل اي هنا ولارا فين ....في اي ....حامد ابتسم بخبث قائلا :: لارا دلوقتي مش فاضيه هههههههههههه مشغوله....ريماس بخوف علي لارا :: لي هي لارا فين ....اوعي تكون عملت فيها حاجه ....حامد يضحك بخبث :: هههههههههههه انا خلصت خلاص دلوقتي مازن هو الي عليه الدور ....ريماس بعدm فهم :: ازاي يعني ...خلصت اي .....حامد :: قصدي وقرب ناحيه أذنها  وقال لها بصوت وا.طـ.ـي ....ريماس عنـ.ـد.ما سمعت ما قاله نزلت دmـ.ـو.عها وقالت بغضب وهي تضـ.ـر.به :: ليه ليه كدا عملت ليك اي حرااام عليك وبتعيط ونزلت علي الأرض وبتصرخ :: حـ.ـر.ام عليك انا السبب ولقت سكينه في الارض كانت حدفتها لما الاكل دخلها ذهبت وامسكت بها ...ريماس بغضب:: هقــ,تــلك يا حامد ....حامد مسك يدها بقوه قائلا :: توء توء اهدي كده وقرب منها ....علي فكره في خبر حلو ليكي ماما عايشه وزقها علي السرير وذهب وتركها وهي لا تستوعب ما قاله .....في نفس المكان ولكن ناحيه رنا ....دخل شخص الي غرفتها واعطي لها هاتف محمول....الشخص بخوف :: انا وافقت بس علشان عندي عيال وخايف عليهم وانا مقدر خوفك بس ياريت لو اتقفشتي سرتي مـ.ـا.تجيش نهائي ....رنا بفرحه :: صدقني محدش هيعرف حاجه ....عند فارس .....ادهم :: فارس براحه بتسوق بسرعه كده ليه .....فارس بخوف :: مش عارف حاسس ان في حاجه غلط مش عارف ليه لازم اوصل المكان ده بسرعه ....ادهم بخوف :: نفس احساسي مش عارف ليه .....فارس بخوف :: ربنا يستر .....في مكان الذي توجد في لارا .....بعد أن مازن انتهي من لارا قام وبدل ملابسه وتركها ورحل ولكنه ترك جواب وذهب في ذات الوقت وصل فارس وادهم الي هذا المنزل ووجدوا مازن يجري عنـ.ـد.ما رائهم ...فارس :: هو بيجري لي ...ادهم بخوف :: معرفش تعالي نطلع نشوف في اي ذهبوا كلاهما الي المنزل ووجدوا الباب مفتوح....فارس دخل وبعده ادهم وظل يتلفوا يمين ويسار وسمعوا صوت فتاه تبكي .....فارس وادهم ذهبوا الي مصدر الصوت وعنـ.ـد.ما فتح باب الغرفه كلا منها اتصـ.ـد.م مما راي وفارس يقف ونزلت منه دmعه وادهم ابعد عيناه وخرج خارج الغرفه ويكـ.ـسر في الشقه بره ....فارس بحـ.ـز.ن وغضب وهو يشيل لارا :: يا ولاد الكـ.ـلـ.ـب يا ولاد الكـ.ـلـ.ـب وتنزل منه دmـ.ـو.عه علي المنظر الذي راي بيه أخته .....فارس وهو يحتضن لارا وجدها تصرخ وتبعده عنها :: عااااااااااااااا حـ.ـر.ام وتبكي كفايه بقا كفايه ابعد يا حامد فااارس بابا فاااارس فاااارس ادهم دخل علي الصريخ وفارس يحاول أن يجعلها تهدأ وهو يبكي ....ادهم بو.جـ.ـع:: فارس لازم تروح المستشفي .....فارس بو.جـ.ـع :: طيب وحملها بين احضانه بعد أن هدأت قليلا وذهب بها الي المستشفى ......بعد قليل خرج الدكتور .....مين المتوحشين الي عملوا فيها كده دي اكتر من حاله اعتداء  لازم ابلغ البوليس ....فارس :: المقدm فارس حمزه المنشاوي مافيش داعي تبلغ البوليس ابعت ليا التقارير وانا هتصرف .... الدكتور :: تمام انا أديت ليها مهدي ووقفت النـ.ـز.يف وعلي بكره أن شاء الله هتفوق بعد اذنك ....ذهب الطبيب ....فارس عيون الصقر وشر :: ادهم محدش يعرف اي حاجه عن الموضوع ده سامع ....ادهم بو.جـ.ـع علي حبيبته الذي عشقها منذ أن رائها :: فارس حامد والكـ.ـلـ.ـب مازن ليا سامع ....فارس :: بعدين الكلام ده بعدين وذهب الي بيتهم .....في صباح الغد 
رنا أمسكت بالهاتف وقامت بعمل مكالمه .....في غرفه ريماس ....جالسه علي الأرض وضم رجليها وتبكي ....دخل حامد قائلا :: أي ده حببتي بتعيط يوم كتب كتابنا ازاي ....طيب عندي الي يخليكي متعيطيش علشان ت عـ.ـر.في بحبك قد اي ......ريماس نظرت له بقرف ....حامد تجاهل نظرتها قائلا وهو ممسك ذراعها :: تعالي علشان تشوفي حمـ.ـا.تي ولا مش عايزه تشوفيها ...ريماس مشيت معه باستلام وذهبت الي غرفه والدتها .....فارس ذهب إلي المستشفي ومعه ادهم وجدوا الدكاتره متجهين نحو غرفه لارا كلا منهما قلق وذهب ناحيه الغرفه ...فارس :: في اي ...الممرضه :: المريـ.ـضه الي جوه بتصرخ وبتقول عايزه فارس عايزه فارس ....فارس لم يجعلها تكمل حديثها وذهب الي لارا ....لارا بصريخ:: فارس فارس ....فارس صرخ لكل من يوجد في الغرفه قائلا :: اطلعوا بره ....كمل بغضب ::  مش انا قلت بره ....الكل خاف من نظرته وفارس اتجه نحو لارا :: اهدي اهدي شششش انا فارس ...لارا تعلقت فيه وتبكي بشـ.ـده وتردد :: اوعي تسبني تاني اوعي تسبني تاني الي أن ذهبت إلي النوم وادهم يقف في الخارج ويحـ.ـز.ن علي محبوبته فارس خرج ليه بعد اما لارا نامت ....فارس. هو يمشي اللواء نادر عايز اي ....ادهم :: عايزنا بيقول في حاجه مهمه ......عند ريماس ....حامد دخل علي رنا ووجدها بتصلي .....حامد :: عندي ليكي مفاجأة....رنا :: مش عايزه منك حاجه .....حامد طنش كلامها وخرجت ريماس من خلفه ....حامد :: علشان بفهم في الأصول هخليكوا علي انفراد مع ام وبنتها وخرج .....ريماس ورنا ظلوا الي ما يقرب عشره دقائق وكلا منها حـ.ـضـ.ـنت الاخري ببكاء مرير ......بعد مرور خمس ايام في السماء في قاعه افراح .....فارس يمسك سلاحه قائلا بخبث :: هههههههههههه اهلا حامد بيه .. يتبع 
بعد مرور خمس ايام في قاعه افراح لا يوجد به فقط غير حامد ومازن و رنا وريماس وبعض اصدقاء حامد .....فارس ممسك بسلاحه قائلا بخبث :: هههههههههههه اهلا حامد بيه ....حامد ظل واقفا مستغرب ...كيف عرف فارس مكانه ....فارس بضحك :: هههههههههههه مستغرب ازاي عرفت مكانك صح هههههههههههه هقوللك 
فلاااااااااااش باااااااااااااااااااااك
حامد:: علشان بفهم في الأصول هخليكوا علي انفراد مع ام وبنتها وخرج ..... ريماس فضلت واقفه الي ما يقرب عشره دقائق وكلا منهما حـ.ـضـ.ـنت الاخري ببكاء مرير...ريماس بعـ.ـيا.ط شـ.ـديد:: ماما وبتعيط وبتحـ.ـضـ.ـنها جـ.ـا.مد كنتي فين طول السنين دي كلها ....رنا بعـ.ـيا.ط :: غـ.ـصـ.ـب عني يا حببتي والله حاولت اعرفكوا اني عايشه بس كنت بفشل ....ريماس قامت من حـ.ـضـ.ـنها وبتمسح دmـ.ـو.عها وبتضحك :: بابا هيفرح اوي لما يعرف انك عايشه ....رنا بحب وخبث :: ما هو عرف ....ريماس باستغراب:: عرف عرف امتي وازاي ....رنا :: انا كلمته انهارده وحكيت لي كل حاجه والمكان كمان وهو قالي انا هتصرف بس لازم ابان طبيعيه وقالي احلي خبر سمعته في حياتي .....ريماس :: خبر اي .....رنا :: ايه عايشه .....ريماس باستغراب:: ايه مين ....رنا بفرحه :: ايه اختي ....ريماس :: بجد يعني مامت فارس ولارا عايشه وهنا بقا ريماس قشرت وعيطت جـ.ـا.مد ....رنا بقلق :: مالك يا حببتي في اي ....ريماس بعـ.ـيا.ط :: لارا يا ماما ....رنا بقلق :: مالها هي مش معاكي ....ريماس بعـ.ـيا.ط :: لا حامد جه خدها ووو ريماس بتعيط وساكته ....رنا بخوف :: في اي يا ريماس قلقتيني .... ريماس بعـ.ـيا.ط شـ.ـديد ::حامد ومازن اعتدوا عليها ومعرفش هي عامله. أي ولا بتعمل اي ......رنا بصدmه وبتحط ايديها علي صدرها :: يا مصبتي وبتعيط وبتكمل نادر نادر لازم اتصل بيه واتصلت بنادر .....نادر اول اما شاف الرقم رد بلهفه :: رنا ازيك ....رنا بعـ.ـيا.ط :: نادر ....نادر بخوف :: في اي مالك الكـ.ـلـ.ـب حامد عملك اي في اي انا خوفت ..... رنا :: لا بس عمل مع لارا وبتعيط .....نادر :: عمل اي مع لارا ....في اي انا مش فاهم مش انتي لسه قايله أن ريماس ولارا كويسن في اي .....رنا :: ريماس معايا وقالت ليا أن حامد خد لارا وجه قالها وبتعيط أنه اعتدي علي لارا هو ومازن .....نادر بصدmه :: نععععععععم يا نهار اسود ومنيل ...اديني ريماس هي جمبك ...رنا :: اه اهي ريماس خدت منها الفون ....نادر بحزم ....ريماس اسمعي الي هقوله بالحرف ونفذيه تمام ....ريماس :: حاضر ...نادر :: حامد بعت اوراق طـ.ـلا.ق لفارس وقال ليه لو مش طلقتها هقــ,تــلها وفارس هيطـ.ـلق هو رفض بس بعد الي سمعته ده لازم اخليه يطـ.ـلق ولو حامد عرض عليكي الجواز وافقي وقولي لي يديكي مهله كام يوم وتبلغيني بالمكان بتاع الجواز  وانا هتصرف  تمام ....ريماس :: حاضر وقفل .....في المستشفى....فارس :: اللواء نادر عايزنا في اي ....ادهم :: لسه معرفش هو قال موضوع مهم ...فارس :: طيب ....في المديريه .....نادر :: فارس لازم توقع علي اوراق الطـ.ـلا.ق ....فارس بعدm وعي :: ما انا هوقع عليها فعلا .....حمزه استغرب :: أي ده انت وافقت ....فارس بثبات ::ايوه ....نادر يحق دقنه وقال بتـ.ـو.تر :: فارس وحمزه في حاجه لازم تعرفوها  مش عارف اقولها هنا ولا وبص علي ادهم واحمد .....ادهم واحمد :: طيب هنخرج احنا بقا ...فارس مسك ايد ادهم :: اقعدوا انتو الاتنين قولي عادي ....نادر بتـ.ـو.تر :: حامد وبيهرش في شعره بإحراج ...فارس يعتبر فهمه وقال بو.جـ.ـع :: اعتدي علي لارا مش دا الي انت عايز تقوله....حمزه واحمد بصدmه :: نععععععععم .....حمزه :: ازاي وحصل امتي وهي فين وابتدي تنزل دmـ.ـو.عه لارا فين يا فارس.... فارس بثبات غريب :: في المستشفى.....احمد نظر إلي فارس وادهم بو.جـ.ـع علي أخته وحبيته .....حمزه :: طب انا رايح ليها ....فارس وقفه :: استني هي دلوقتي نايمه ....حمزه بغضب:: وديني لهقــ,تــلك يا ابن الو*****....... نادر :: دلوقتي فارس هيوقع علي الطـ.ـلا.ق وحامد هيعمل الفرح لريماس بعد 3ايام من النهارده والمكان احنا هنعرفه من ريماس  دا الغير أن يوم الفرح هو يوم تسليم شحنه مـ.ـخـ.ـد.رات وبكده ضـ.ـر.بنا عصفورين بحجر واحد ...فارس :: تمام في الورق وقام بالتوقيع علي الطـ.ـلا.ق ....عند حامد .... حامد:: فارس وقع علي الطـ.ـلا.ق يا حلوه كده بقا كتب كتابنا انهارده ....ريماس بخث:: لا خليها بعد يومين تلاته علشان اكون جهزت نفسي ....حامد باستغراب :: انتي مواقفه بالسرعه دي ....ريماس :: هههههههههههه عادي انا اصلا مش بحب فارس وانت عارف كويس اوي انا اتجوزته ليه وبعدين انت شخص بالوسامه دي متترفضتش ابدا وانا وانت متشابهين وقالت بخبث في السلاح ولا اي ....حامد فرح كثيرا بما قالته ريماااااس :: يعني انتي مواقفه ....ريماس بابتسامه مزيفه:: اه موافقه ....حامد حـ.ـضـ.ـنها :: دا احلي خبر سمعته في حياتي اوعدك انك مش هتنـ.ـد.مي ابدا ....ريماس بقرف من حـ.ـضـ.ـنه ابتسمت بتصنع ...حامد خرج من عندها وبيجهز للفرح وقال ريماس علي المكان وريماس قالت لنادر وجهزوا كل حاجه ليوم الفرح 
بااك..
فارس بضحك :: هههههههههههه اي رايك بقا نمس انا مش كده 
حامد بص لريماس ولقهاها بتضحك وقال في نفسه :: يعني متفقه معاه وابتسم بخبث انا كنت عامل حسابي بردو وغمز لمازن دون أن يراه احد ومازن فهمه وذهب .....حامد بغضب مصطنع :: وانت بقا جاي تقبض عليا بتهمه اي ...فارس بعيون شر :: اغـ.ـتـ.ـsـ.ـاب وخـ.ـطـ.ـف ومـ.ـخـ.ـد.رات وتجاره وحاجات كتير اوي ساعتك بعد شويه جه مازن وقال ليه أن كله تمام ...حامد ضحك بخبث :: هههههههههههه طب ما انت حلو اهو اومال فين لارا اصلها بصراحه عجبتني اوي وعجبت الواد مازن مش كده ...مازن ضحك بشر .....فارس كان لسه هيضـ.ـر.ب حامد بس وقفه رنت فونه وكانت أمه فارس رد وهو موجه المسدس نحو حامد .....فارس :: خير ....ايه بعـ.ـيا.ط شـ.ـديد:: الحق لارا يا فارس وبتعيط لارا مـ.ـا.تت اختك مـ.ـا.تت يا فارس ....فارس يقف بصدmه مما يسمعه ... حامد بص لمازن بخبث ورجع بالاحداث لورا ....فلاااااااااااش باااااااااااااااااااااك
حامد بعد اما خرج من عند ريماس قشر واتصل علي مازن وبعد مرور وقت كان مازن جاء ....مازن :: في اي ....حامد :: انا مش مستريح مش عارف لي ....مازن :: والعمل ....حامد :: كل حاجه هتمشي زي ما هي بس لو حصل اي خطأ لو صغير نقرأ الفاتحه علي لارا ....مازن :: تمام يا كبير ...في الفرح لما فارس جه حامد غمز لمازن ومازن خرج بره واتصل علي واحد وقال لي نفذ في الوقت ده لارا كانت لسه في المستشفى ومعاها ايه بعد اما عرفت الي حصل لبنتها ولارا كانت نايمه وايه خرجت تشرب والشخص دخل في هيئه دكتور ومسك المخده وكتم بيها لارا ولارا في اخر أنفاسها بتحاول تدافع عن نفسها بس للاسف معرفتش والشخص خلص ومش وايه رجعت وكانت بتصحي لارا علشان تشرب ولا حياه لمن تنادي ايه خافت وندهت للدكتور وقال ليها البقاء لله ........ باااااااااااااااااااااك
فارس :: لااااااااااااااااااااا فجاءه النور أطفئ وحصل ضـ.ـر.ب نار وحامد ومازن هربوا ....فارس في حاله الاوعي بعد مرور دقائق كانت القوات وصلت والنور رجع حمزه باستغراب:: فارس انت بتعمل اي هنا وفين حامد احنا مش متفقين أننا هنروح مع بعض علشان ميحصلش اي حاجه ....فارس مش بينطق غير كلمتين :: لارا مـ.ـا.تت لارا مـ.ـا.تت ....حمزه :: في اي يا ابني مالك ومين الي مـ.ـا.تت .....ريماس وريم وافقين بيعـ.ـيطوا ....ريماس بعـ.ـيا.ط راحت عند نادر وحـ.ـضـ.ـنته :: بابا عايزه لارا وبتعيط عايزه لارا بتعيط حامد قــ,تــلها يا بابا .....ريم بتعيط علي بنت اختها ....حمزه بغضب :: مـ.ـا.تت ازي دي في المستشفى انتو اتجننتوا .....ادهم لما سمع أنها مـ.ـا.تت بقا كتله يعني جـ.ـسم من غير روح .....فارس سابهم وراح علي المستشفى وكلهم مشيوا وراه .. يتبع
في المستشفى
ايه قاعده جمب لارا علي السرير وهي متغطيه كليا 
ايه بعـ.ـيا.ط :: لارا قومي يا حببتي ليه سبتيني قومي علشان خاطري انا ملحقتش اشوفك يلا قومي يا قلب امك وبتعيط وبتهز فيها فارس دخل عليها ايه جريت عليه وبتعيط وحاضنته وبعـ.ـيا.ط جـ.ـا.مد 
ايه :: فارس اختك يا فارس مـ.ـا.تت وبتعيط ملحقتش اشوفها مـ.ـا.تت قبل مني ليه كدا وبتعيط فارس نزلت منه دmـ.ـو.ع وقال لامه 
فارس بحـ.ـز.ن وثبات  :: سبيني معاها لوحدي 
ايه فضلت تبص ليه شويه وسابته وخرجت 
فارس بعد اما أمه خرجت ماشي بخطوات ثابته وتقيله وراح ناحيه لارا وهي متغطيه بالملايه وقعد علي الأرض وباس راسها وهو بيبـ.ـو.س راسها عيط لسه ساند علي رأسها وعمال يعـ.ـيط 
فارس بعـ.ـيا.ط:: لي لي بعد اما لقيتك سيبتيني ليه ينفع كده وبيعـ.ـيط انتي زعلانه مني صح علشان وبيعـ.ـيط كان نفسك احـ.ـضـ.ـنك لما عرفت انك اختي مش انتي كنتي عايزه كده طب يلا انا موافق بس قومي والنبي قومي علشان خاطري علي فكره انتي وحشه وبعيط عارفه ليه علشان انتي قولتي ليا اوعي تسبيني لوحدي بس انتي الي سبتيني ليه كدا قومي حرااااام عليكي تعملي فيا كده وبيهز فيها يلا قومي معايا علشان خاطر اخوكي فارس وانا هعمللك كل الي انتي عايزاه وبيمسح دmـ.ـو.عه ومسك أيدها وبيقوم معاها علي اساس انها هتقوم بس لقي أيدها بتسيب منه وفي للحظه دي عيط ونزل علي لأرض يارب يارب رجعها ليا يارب انت بعدتنا عن بعض 15سنه رجعها يارب وبيعـ.ـيط ولكن قد فات الاوان وهو بيعـ.ـيط دخلت عليه ريماس وكانت بتعيط وحطت أيدها علي كتفه فارس بدون انذار قام حـ.ـضـ.ـنها وبيعـ.ـيط وهي اتفجاءت بس حـ.ـضـ.ـنته وبتعيط هي كمان 
فارس بعـ.ـيا.ط :: لي لي بعد اما لقتكوا بتروحوا مني لي مـ.ـا.تت ماكنتش المفروض تمـ.ـو.ت انا تعبت يا ريماس اوعي تسبيني اوعي ريماس بتعيط 
ريماس :: هي الي وحشه انا مش هكلمها تاني علشان وعدنا بعض أن محدش هيسيب الثاني بس هي سابتني وبتعيط الدكتور دخل وفارس مسح دmـ.ـو.عه وريماس كمان 
الدكتور بأسف :: البقاء لله وحده بس للاسف لازم تخرجوا علشان هنغسل المرحومه وتستلموا الجثه علشان الدفن ريماس مش قدرت تستحمل الكلام وجه في بالها زكرياتها مع لارا ولما بيغنوا ويهزوا وبيضحكوا ولما لارا دلقت علي ريماس ميه وكانوا بيجروا ورا بعض ريماس بانهيار :: لالالالا كدا كتير واغمي عليها فارس لحقها وشالها وخرج بيها والدكتور خرج وراه ريماس راحت اوضه تانيه وخدت بينج وهتفوق الصبح وتم غسل لارا واستملوا الجثه ودفنوا لارا 
في المساء الكل متجمع في بيت حمزه معادا سلمي علشان مع ريماس في المستشفى وطبعا لابسه اسود 
حمزه بغضب لفارس :: اختك مـ.ـا.تت بسببك ليه هجمت قبل ما نيجي ليه 
فارس بغضب:: كنت عايزني اعمل اي لما ابقي عارف مكانه وعارف الي عمله فيها عايزني اسكت 
حمزه بغضب وبصوت باكي :: اهي راحت خالص راحت ومش هنشوفها تاني 
ايه قاعده ولابسه اسود وبتعيط ورنا حـ.ـضـ.ـناها نادر بيهدي الموضوع
نادر :: كدا كدا بينا من غيرنا كانت هتمـ.ـو.ت دا عمرها وحامد شكله كان مرتب لكده اصلا اهدوا بقا 
فارس بغضب :: انا ماشي سلام وخرج 
في المستشفى سلمي ماسكه الفون وبتتفرج علي صور لارا وهي وريماس وبتحرك الصور شويه شويه ومره صوره وهما عاملين بوز البطه وصوره مع بعض وهما عاملين برنامج الكـ.ـلـ.ـب وضحكت علي المنظر وبعدها لاقت صوره لارا لوحدها سلمي فضلت شويه وعيطت جـ.ـا.مد وسابت الفون وحطت أيدها علي وشها وبتعيط فارس خبط ودخل سلمي مسحت دmـ.ـو.عها 
فارس بحـ.ـز.ن :: اخبـ.ـارك اي 
سلمي وهي بتمسح دmـ.ـو.عها:: تمام الحمدلله 
فارس :: روحي انتي علشان اخوكي احمد تحت هيوصلك وانا هفضل معاها هنا 
سلمي بطاعه:: حاضر وخرجت فارس جاب كرسي وقربه جمب سرير ريماس وحط أيده علي أيدها ونزل رأسه ونام 
سلمي خرجت لقت احمد مستنيها واول اما شافته عيطت ومن كتر العـ.ـيا.ط نزلت علي الأرض احمد جري عليها وبيحـ.ـضـ.ـنها وهو متـ.ـو.تر لانه اول مره يلمسها سلمي مسكت في جـ.ـا.مد 
سلمي بعـ.ـيا.ط :: كنا لسه بنهزر مع بعض حاجتنا كلها مع بعض فجاءه كده راحت بح مبقاش في لارا وبتعيط وهي علي الأرض احمد بدmـ.ـو.ع وبتلقائيه  :: اهدي يا حببتي وادعي ليها بالرحمه هو ده الي هي محتاجها 
سلمي وهي ابتدت تهدي :: ربنا يرحمها يارب وخدت بالها أنها في حـ.ـضـ.ـن احمد وقالت بإحراج انا اسفه اوي 
احمد :: ولا يهمك المهم هديتي 
سلمي هزت راسها بمعني اه 
احمد :: طب يلا علشان تروحي وخدها وروحها 
نيجي بقا للعاشق ادهم 😞
ادهم راح مكان مدفن لارا وقاعد علي التراب وبيعـ.ـيط 
ادهم :: ملحقتش احبك ولا اقعد معاكي ولا ليا أي ذكريات غير حاجات بسيطه بس وحياه غلاوتك عندي لهخليهم يتمنوا المـ.ـو.ت وميطلهوش بس اصبري عليا باي يا اغلي من عمري 
/بقلم اسماء محمد
بعد مرور سنتين
ريماس بتعيط :: عااااااااااااااا اسكتي بقا اسكتي 
فارس خرج من الحمام :: في اي مالك بتعيطي وتزعقي لي 
ريماس :: بنتك مش عايزه تسكت 
فارس :: بس كده تعالي يا لولو يا حبيبه بابا وشالها واول اما شالها سكتت 
ريماس باستغراب :: نعم يا اختي سكتي دلوقتي البت دي طالعه لعمتها والله 
فارس بس ليها وقال بحـ.ـز.ن :: الله يرحمها بس دا ميمنعش انها سكتت معايا وقال بمرح انا الاصل بردو 
ريماس بتذمر :: ماشي يا اخويا اشبع بيها كدا كدا اياد هيخدها منك وطلعت لسانها 
فارس :: انا مش عارف ابن احمد عاوز اي من بنتي 
ريماس بتستفزه :: هههههههههههه عايز القرب منك يا اونكل 
فارس بغيظ :: دا بعده وبعدين دول قد بعض مينفعش بس ويلا البسي هنروح لماما 
ريماس بغيظ :: اياد جاي وهيخدها بس 
فارس :: هههههههههههه ادهم اصلا مش هيسيب لارا هههههههههههه دا كأن هو الي ابوها مش انا 
ريماس بحـ.ـز.ن:: بصراحه صعبان عليا جدا دا تقريبا بيشوف بنتي لارا 
فارس بحـ.ـز.ن :: بكره يفوق لنفسه 
عند احمد 
 احمد ::سلمي سلمي 
سلمي :: نعم يا احمد
احمد يلا اجهزي علشان اللواء حمزه عازمنا 
سلمي بحـ.ـز.ن :: ادهم جاي 
احمد بحـ.ـز.ن :: طبيعي اومال اللواء عامل العزومه دي ليه علشان عارف ان كل واحد فينا لو سابنا انهارده ممكن تقلب عزا وخصوصا أن انهارده تاني سنه علي مـ.ـو.ت لارا 
سلمي :: ربنا يرحمها يا رب 
احمد :: يارب يلا قومي البسي علشان نروح 
في فيلا حمزه المنشاوي
الكل متجمع 
نادر :: فين ادهم 
فارس :: زمانه جاي
حمزه :: اهو جه اهو
ادهم :: السلام عليكم 
فارس :: ياسلام علي الادب 
ادهم بياخد لارا من فارس 
فارس :: يا ابني دي بنتي انا 
ادهم بجدية :: بنتك انت بس دي روحي 
فارس سابله لارا وقعدت جمب احمد 
احمد كان شايل اياد لارا واياد ماسكين ايد بعض وبيضحكوا 
ايه :: هههههههههههه اياد خدها منك يا ادهم 
ادهم بص ليهم وفارس كمان والاتنين بنفس الصوت وغيظ :: اول اما يكبر مروفوض 
سلمي وريماس :: هههههههههههه 
احمد :: انتوا اتفقتوا علي ابني ولا اي 
نادر بخبث :: ابنك هو الي عينه زايغه هههههههههههه 
رنا  ::  والله لاقين علي بعض 
فارس :: بس يا خالتي بس يا حببتي روح كلي جاتوه 
ادهم ميل علي فارس واحمد وقال بصوت وا.طـ.ـي 
ادهم :: جاهز لبليل 
فارس هز راسه بمعني ايوه 
احمد بغباء :: فارس المهمه بتاعت بليل ولسه هيكمل فارس وادهم برقوا لي
ريماس بخوف :: مهمه مهمه اي انت ماقلتش لي عليها
فارس ::مش هنخلص بقا هتفضلي لحد امتى خايفه 
ريماس بعـ.ـيا.ط :: لحد اما اشوفهم مـ.ـيـ.ـتين قدامي انا مش عندي استعداد اخسرك والله لو جرالك حاجه هتمـ.ـو.ت وراك 
فارس :: متخافيش تفاءلي 
حمزه :: فارس اسد يا ريماس ودي مهمه صغيره يعني هيرجع سليم متقلقش 
احمد مايل علي سلمي :: شايفه الحب 
سلمي :: شايف انت دول بقا اول ما هيروحوا هضـ.ـر.به بعض بالنار 
ادهم كان جنمبهم وضحك علي كلام ساره 
احمد :: اضحك يا اخويا 
في المساء 
في بيت فارس 
فارس لبس وجهز نفسه 
ريماس :: فارس انا خايفه اوي والنبي بلاش انا مش مستغنيه عن عمرك وبتعيط 
فارس مسك أيدها وقرب منها :: يا حببتي دا شغلي وواجب عليا ولازم انفذه وانتي اقعدي هنا كلها ساعتين زمن وهكون عندك 
ريماس :: وعد يا فارس 
فارس بحب :: وعد يا عيون فارس وقرب منها وقبلها قبله قويه كأنه بيقول أنه اخر لقاء بنهم  فارس مش عايز يسيبها ولا ريماس ولكنها استغربت وبعدت عنه تاخد نفس 
ريماس :: فارس انت وعدتني 
فارس وهو يقبلها من خدها :: قولي يارب لا اله الا الله
ريماس :: محمد رسول الله.. يتبع
فارس نزل واتجهز هو وفريقه وذهبوا الي المكان بتاع تسليم السلاح 
ريماس راحه جايه بخوف وقلق وتبص علي بنتها شويه وبتردد يارب 
فارس بيجري ومعاه السلاح والفريق ماشي وراه واتخبوا في زاويه بعيده بحيث يقدروا يشوفوا المستلمين فارس شاور لاحمد أنه هو الي هيدخل بس يغطي عليه 
احمد هز ليه رأسه بنعم وفارس بيتسحب علشان يدخل مكان التسليم واحمد بيامنه فارس ماشي وحد أيده علي السماعه الي في ودنه وقال 
فارس :: ادهم احمد اعطي أمر بالهجوم فورا 
ادهم باستغراب :: في اي يا فارس انت شوفت اي 
فارس بغضب وصوته عالي غـ.ـصـ.ـب عنه ودا خلي العصابه تاخد.بالها :: اخلص يا غـ.ـبـ.ـي 
شخص ما من الي واقفين قام وقال :: انت مين فارس وهو بيضـ.ـر.ب نار وبغضب :: انا الصقر يا روح امك 
ادهم واحمد اول اما سمعوا ضـ.ـر.ب النار أعطوا أمر بالهجوم فوري وادهم واحمد بيهاجموا وخايفين علي 
ادهم :: احمد غطي عليا اشوف فارس 
احمد :: تمام وابتدي يغطي عليه وادهم دخل جوه عند فارس ولقي فارس بيضـ.ـر.ب بايده لأن السلاح الي معاه خلص 
ادهم بيساعده وبيضـ.ـر.ب معاه بايده بردوا فارس وهو بيضـ.ـر.ب باحتراف 
فارس :: ادهم اطلع بره فاضل دقائق والقنبله تتفجر 
ادهم وهو بيضـ.ـر.ب :: لا هنخرج سوا 
فارس بغضب :: يا ابني اديهم أمر يبعدوا القنبله هتفجر علي بعد 50ميل أنجز 
ادهم بقلق :: لا مش هسيبك 
فارس بغضب :: أنجز يلا لو مخرجتش الناس كلها هتمـ.ـو.ت بدل واحد 
ادهم :: هتخرج يا فارس 
فارس :: ربنا يسهل بس أنجز 
ادهم خرج والأشخاص كتروا علي فارس ومش عارف يخرج وفي منهم استقوي علي فارس وابتدي يضـ.ـر.ب في وفارس بيقاومه ومش عارف يخرج 
ادهم واقف بره هو واحمد وبعده عن المكان ومستنين فارس يخرج 
احمد بخوف :: فاضل خمس دقائق علي الانفجار وهو لسه مش خرج 
ادهم :: فارس هيخرج اكيد انا متاكد وفجاءه 
بوووووووووووووووووووم 
ادهم بصدmه من الانفجار :: فاااااااااااارس 
احمد لسه هيدخل علشان ينقذ فارس بس الانفجار ذاد ومعرفش يدخل 
احمد بصدmه :: يعني اي مش فاهم وبص الادهم بغضب :: انت مش قلت إنه خارج هو فين فارس فين 
ملازم اول عمر وهو بيدmع :: انا هدخل والي يحصل يحصل وجاي يدخل النار ذادت اوي وكانت هتمسك في وادهم لحقوا 
ريماس قامت من النوم مفزعه وقالت بخضه وصريخ :: فاااااااااااارس وبتعيط لي اعيش في الكابوس ده انا تعبت يارب بنتها عيطت من صريخها 
ريماس بعـ.ـيا.ط :: اسفه يا حبيبه ماما اسفه 
ادهم بصريخ :: يلا لو فضلنا النار هتزيد 
القوات كلها في صوت واحد :: مستنين فارس بيه 
ادهم دmـ.ـو.عه نزلت :: فارس بيه ضحي بحياته علشانكوا بعد دا كله عايزين تمـ.ـو.توا ولا كانه عمل حاجه وقال بدmـ.ـو.ع وثبات :: فارس بيه استشهد هنا القوات كلها دmعت حتي احمد 
ادهم :: يلا 
احد العساكر بحـ.ـز.ن وثبات :: طيب ناخد جثته 
ادهم :: ذامنها اتحرقت وبغضب يلاااااا 
الكل بحـ.ـز.ن وبطاعه وأمر :: تمام يا فنـ.ـد.م الكل ماشي وفي نفس الوقت بيبصوا وراهم لآخر نظره لفارس 
ريماس راحه جايه بقلق وخوف وبتعيط :: اتاخرت لي يا فارس اتاخرت لي وفجاءه سمعت صوت صريخ من فيلا حمزه لان فارس ساكن جنب أبوه ريماس بخوف :: في اي وخدت لارا ونزلت 
ايه :: لالالالالالالا مستحيل مستحيل فارس يسبني مستحيل 
حمزه بغضب لادهم ::انت اتجننت يعني اي مـ.ـا.ت 
ادهم بدmـ.ـو.ع :: اسف حاولت بس فشلت 
ايه بصريخ :: عايزه فاااااااااااارس يا فاااااااااااارس ريماس دخلت ومعاها لارا 
ريماس بخوف :: في اي 
ادهم منزل رأسه بحـ.ـز.ن سلمي جت من وراها وبتعيط 
سلمي :: ازاي فارس مـ.ـا.ت مش فاهمه وبتعيط 
ريماس بخوف ونزلت لارا علي الأرض 
ريماس :: ف ف ف فارس مين ولسه هتعيط 
احمد :: القنبله انفجرت ومش لحقنا فارس ولا هو لحق خرج ودmع 
ريماس بضحك ممزوج بعـ.ـيا.ط :: هههههههههههه هههههههههه هههههههههه هههههههههه فارس ضحك عليكوا كمان هههههههههههه هو عايش اصلا 
ادهم بيعـ.ـيط علي حاله ريماس 
ادهم بيحاول يفوقها ضـ.ـر.بها قلم :: اهدي بقا فارس خلاص بح اتقبلي ده 
ريماس بعـ.ـيا.ط :: توء توء توء فارس واعدني أنه راجع تاني هو قالي كده مستحيل يسيبني هو جاي وراك صح 
ايه بتعيط ريماس انهارت :: فارس تعالا يلا انا مستنياك بس سمعت التلفزيون هو بيقول 
المذيع :: حدوث انفجار في مكان خاص لتسليم شحنه اسلحه وتم استشهاد المقدm فارس حمزه المنشاوي في هذا الحادث 
ريماس بصريخ :: كدب كدب فارس جاي انا متاكده وقعدت علي الأرض وبتصرخ :: فاااارس فارس سلمي بتعيط ولارا بتعيط علي عـ.ـيا.ط امها 
ريماس بضعف وهي بتغمي عليها :: فارس فارس تعالا واغمي عليها 
ادهم وهو بيدmع شال ريماس وراح بيها علي المستشفى هو واحمد وسلمي 
ايه بتعيط وجت رنا وبتعيط هي كمان 
حمزه بجنون لان كده الاتنين راحوا منه :: مـ.ـا.ت ازاي دا الصقر 
نادر حـ.ـضـ.ـنه :: اهدي بس اهدي 
حمزه بدmـ.ـو.ع :: فارس فارس راح كده 
نادر بدmـ.ـو.ع :: البقاء لله يا صاحبي 
/بقلم اسماء محمد
بعد مرور خمس سنوات
في مكان ما في أمريكا 
حامد :: هههههههههههه بصحه مرور خمس سنوات على مـ.ـو.ت اكبر أعدائي 
أصدقاءه :: Correctly the death of Faris Hahahaha
(بصحه مـ.ـو.ت فارس هههههههههههه)
شخص ما يرتدي قبعه ولديه ليحه خفيفه وعيون بني وطويل ومفتول العضلات واسمه بيتر 
بيتر :: Sir, there is a person I saw who looks a lot like a knight, and he is one of our men 
(سيدي لقد رأيت شخص يشبه فارس كثيرا وهو من أحد رجـ.ـالنا هنا )
حامد ::No, no, you think so, but okay, let me see this guy
(لالالا انك تعتقد ذلك ولكن دعني اري هذا الرجل )
بيتر :: okey ,sir 
(حسنا سيدي )
بعد مرور القليل من الوقت 
بيتر :: Sir this is the man
(سيدي هذا هو الرجل )
حامد نظر له طويلا وكانت ملامح هذا الفتي الذي يدعي جون عيون سوداء وشعره اسود ولديه جـ.ـر.ح علي وجه مثل المسجلين الخطر
حامد :: What is your name
(اسمك اي)
جون :: John sir
(جون سيدي)
حامد :: Well, John, I thought you were someone I knew, but he's not with those eyes creating forty likeness
(حسنا جون اعتقدت انك شخص ما اعرفه ولكن هو ليس بتلك العيون يخلق من الشبه اربعين)
جون :: Well sir, let me go
(حسنا سيدي اتسمح لي بالذهاب )
حامد شاور له بمعني اذهب 
جون خرج من عند حامد وبيتر شاكك فيه 
جون دخل غرفته وقام بخلع نظارته والينسيز ودقنه المزيفه التي تشبه الحقيقه كثيرا وظهر فاااااااااااارس 
فارس باصص في المرايا وعيون شر :: فاضل 3ايام علي مـ.ـو.تك يا حامد الكـ.ـلـ.ـب انت ومازن 
مازن دخل غرفه حامد 
مازن :: في اي 
حامد يحك دقنه :: عايزك تعرف ليا كل حاجه عن جون الي شغال هنا ودخل بين رجـ.ـالتي ازاي 
مازن :: انت خلتني اسيب المزز وجاي تقولي اعرف مين جون انت اتجننت يا حامد 
حامد:: يا غـ.ـبـ.ـي افهم انا لازم اشك في كله وانت عارف ليه 
مازن بقرف :: طيب طيب 
فارس كان واقف علي الباب وسمعهم .. يتبع
فارس بعد اما سمعهم خرج من غير ما حد يشوفه وراح الي غرفته وأمسك بهاتفه السري الذي يتواصل بيه في مصر 
فارس كتب رقم ومستني الرد 
فارس قال كلمه السر :: تحياتي طالب شوكليت بليز 
احمد :: فارس وحشنا اي الاخبـ.ـار عندك 
فارس بحزم :: اسمع لازم تجهز كل حاجه عن جون علشان حامد بيدور ورايا لانه شاكك فيا 
احمد بحزم :: تمام كله هيكون جاهز خلال ساعات 
فارس :: وشوف مين بيتر ده هو الي خلاه يشك فيا 
احمد باستغراب :: بيتر انت متاكد
فارس :: ايوه 
احمد :: ازاي ده تبعنا لأن منظمتنا متفقه مع منظمه الحكومه الامريكيه علشان المنظمة الإسرائيلية بتاعت حامد وبعتوا لينا بيتر وهو بيتابعك هنا وبيجب اخبـ.ـارك بردو علشان لو حصل حاجه 
فارس :: ازاي في حاجه غلط وبعدين قعد يفكر وفجاءه قال بتـ.ـو.تر هي ريماس ولارا عاملين اي 
احمد بحزم :: فارس انت نسيت اتفاقنا بعد مـ.ـو.ت لارا ولا اي 
فارس رجع بذاكرته بعد مـ.ـو.ت لارا بيومين 
فلاااااااااااش باااااااااااااااااااااك
فارس قاعد علي مكتبه وادهم واحمد دخلوا عليه وحمزه ونادر كانوا عنده اصلا 
ادهم بغضب :: الكـ.ـلـ.ـب يوم دفن لارا سافر امريكا وطبعا المنظمه بتاعته الي هناك هتحميه ومحدش يقدر في السفاره الامريكيه ولا حتي الرئيس 
حمزه بغضب :: ابن ال****استغل أننا مشغولين في دفن لارا وهرب في نفس اليوم 
نادر :: طب والعمل اي هنسيبه كده 
احمد :: احنا ممكن نتفق مع السفاره الامريكيه تسلمنا حامد ومازن مقابل الي هما عايزينه 
ادهم بص لفارس لاقه ساكت
ادهم :: فارس ساكت لي 
فارس :: لام باختصار ولا حل من الي انتو قلتوه ده ينفع نهائي 
نادر :: طب اي هنعمل اي 
فارس بخبث :: أي رايكوا لما ابقي جون هههههههههههه اسم لايق عليا صح 
احمد وادهم :: وضح قصدك اي 
فارس :: يعني نستني سنه سنتين وتكون حياتنا عادي جدا وفي يوم هطلع مهمه بليل عادي وامـ.ـو.ت فيها ....فارس صفر وعمل بايده حركه طياره وكمل واكون هناك في امريكا وسط حامد نفسه وخبر مـ.ـو.تي يوصل للعالم كله 
ادهم :: وانت فكرك يعني حامد هيدخل عليه الحكايه دي 
فارس بثقه :: هيدخل عليه لما الخبر يوصل التلفزيون نفسه وطبعا ممنوع اي مخلوق يعرف الي هعمله ده واكيد حامد هيكون حاطط حد يشوف رد فعلكوا لما امـ.ـو.ت وخصوصا رد فعل ريماس 
حمزه بتفكير :: وانت ناوي تعمل كده امتي
فارس :: لما اخلف من ريماس علشان حياتي تبان طبيعيه 
بعد مرور سنتين يوم مهمه فارس 
فارس دخل عند العصابه جوه والرجـ.ـاله اول اما شافته :: ها هنفذ يا فنـ.ـد.م 
فارس :: يلا جهزتوا القنبله 
شخص ما :: اه يا فنـ.ـد.م بس ازاي نضـ.ـر.ب حضرتك يا صقر بيه 
فارس بغضب وضـ.ـر.به بوكس:: كده يا روح امك 
الشخص بغيظ هو وأصحابه ابتدوا يضـ.ـر.بوا فارس وادهم دخل وابتدي يضـ.ـر.ب معاه 
فارس :: ادهم القنبله هتتفجر في دقايق أخرج انت 
ادهم :: لا مش هسيبك يا فارس 
ادهم :: ياغـ.ـبـ.ـي افهم بقا انا لو مت عادي افضل من أن الكتيبه كلها تمـ.ـو.ت
ادهم :: فارس هتخرج صح
فارس :: قول يا رب 
ادهم خرج وفارس قبل اما القنبله تتفجر بخمس دقائق كان خرج هو وفريقه من الباب الخلفي وسافر امريكا باسم جون وشكل جون ودخل وسط حامد وعرف مكان المنظمه 
باااااااااااااااك
احمد :: اي ساكت لي 
ادهم :: عارف يعني اي ريماس بعد مـ.ـو.تي تفضل في المصحه النفسية سنتين وانا ماشوفش بنتي الي بقا عندها خمس سنين
احمد :: خلاص هانت فاضل كام يوم وفجاءه واحمد بيتكلم مع فارس فارس لقي حد شـ.ـد منه الفون وبصوا لبعض دقايق
بيتر :: Sir, why are you afraid? Do not worry. I am Peter who followed the American government and I came to tell you about something dangerous, which is that Hamed will go to the organization today, and everything changed at the last moment.
(سيدي لماذا انت خائف هكذا لا تقلق فا انا بيتر تبع الحكومة الأمريكية وجئت كي اخبرك بشي خطير وهو ان حامد سوف يذهب الي المنظمه اليوم وكل شي تغير في اخر لحظه )
فارس ::Well, Peter, but why did Hamid change everything and he came like this?
(حسنا بيتر ولكن لماذا حامد غير كل شي فجاءه هكذا )
بيتر ::I do not know, sir, but I came to tell you so that you would inform the Egyptian government, and I will inform the American government.
(لا اعرف سيدي ولكن انا جئت لكي اخبرك بحيث تخبر الحكومه المصريه وانا سوف اخبر الحكومه الامريكيه )
فارس :: Well, Peter, thank you
(حسنا بيتر شكرا لك)
بيتر هز رأسه بمعني نعم وخرج
بيتر خرج وفارس اتصل بادهم 
فارس ::ادهم كل حاجه اتغيرت كل الترتيبات هتكون النهارده اتصرف وجهز الهليكوبتر وانا هروح المنظمه 
ادهم بسرعه وأمر :: تمام يا فنـ.ـد.م 
بعد مرور الكثير من الوقت تجهز فارس 
حامد ابتدي يدخل المنظمة ويقول كلمه السر هو ومازن 
فارس ماشي وراهم وابتدي يزرع قنابل في كل مكان في المنظمه وبيتر معه لحد اما الحكومة الأمريكية تبعت القوات والحكومه المصريه تبعت الهليكوبتر الي هاينقلوا فارس بيها علي مصر لان لو فضل الحكومه الامريكيه هاتخده رهان ومش بعيد تقــ,تــله 
في مصر 
تم تجهيز الهليكوبتر والطاقم كله جهز وكانوا ادهم واحمد وعمر ومعاهم نرمين ودي زميلتهم في الشغل ركبوا الطائره ولسه هيطلعوا بيها فجاءه جت ريماس والكل اتصـ.ـد.م من وجودها وكانت لابسه اسود وجونتي اسود ورافعه شعرها ديل حصان 
ريماس بضحك وثقه  :: يلا هنتاخر علي فارس 
الكل في صدmه :: نععععععععم يا اختي 
ريماس :: هههههههههههه هو فارس مش قال لحد فيكوا خالص هههههههههههه بصوا مش وقتوا هحكيلوا في الطياره يلا بس 
وفعلا ركبت معاهم واتحركوا 
في امريكا وخصوصا في المنظمه 
فارس معاه تسجيل وبيسجل كل كلمه بتتقال في المنظمه 
حامد بيكلم مازن :: عرفت معلومـ.ـا.ت عن جون 
مازن :: لسه انت عارف ان كل حاجه اتغيرت وملحقتش اعرف حاجه 
حامد بغضب:: طيب وفجاءه سمعوا صوت ضـ.ـر.ب نار وفارس كان بيقــ,تــل اي حد قدامه لحد اما جه عند مازن وحامد 
حامد بغضب :: who are you
(انت مين)
فارس :: هههههههههههه انت نسيتني ولا اي يا حامد وخلع النظاره والكاب 
مازن وحامد بصدmه :: ف فففف فارس انت ععع عايش 
فارس :: هههههههههههه تخيل بقا يا برو هههههههههههه ورمي مسدسه علي الأرض وكمل انا دلوقتي قــ,تــلت كله وبص في الساعة وكمل فاضل نص ساعه والمكان ده كله يبقي بوووووووووووووووووووم هههههههههههه 
حامد وبيطلع مسدسه من غير اما فارس يا خد باله ولسه هيضـ.ـر.ب نار سمعوا صوت واحده لدرجه ان اتصـ.ـد.م من وجودها 
حامد بغضب:: ريماس 
ريماس ماسكه المسدس :: هههههههههههه جرا اي يا حامد بيه وانت يا مازن يلي اعتبرتك اغلي من اخ طلعت اوسـ.ـخ واحد عرفته 
فارس بغضب :: انتي غـ.ـبـ.ـيه جيتي لي 
ريماس بحب:: مقدرش اسيبك لوحدك يا نوحي هههههههههههه 
حامد ومازن هيتحننوا 
حامد :: ازاي ازاي اومال المصحه الي دخلتي فيها سنتين دي اي 
ريماس :: هههههههههههه انت مش بتتفرج علي افلام ولا اي تمثيل يا حب 
ريماس بترجع بذاكرتها خمس سنين
فلاااااااااااش باااااااااااااااااااااك
يوم مهمه فارس ومـ.ـو.ته المزيف 
فارس قبل ريماس قبله مليئه بالحب وكأنها اخر قبله بنهم وبعد دقايق بعد عنها 
ريماس بعـ.ـيا.ط:: فارس هترجع ليا 
فارس :: قولي يا رب فارس وهو خارج مقدرش أنه يخبي عليها ورجع جري حـ.ـضـ.ـنها بشـ.ـده 
فارس :: ريماس احلفي علي المصحف كل الي هقوله ده مش يطلع بره 
ريماس :: في اي يا فارس 
فارس :: احلفي الاول وياريت محدش يعرف انك عارفه اي حاجه انا قلت ليكي علشان خايف لما ارجع مش تسمحيني 
ريماس بخوف :: حاضر والمصحف محدش هيعرف اي حاجه بس في اي 
فارس حكي ليها كل الي حصل 
ريماس بغضب ::وانت كنت عايز تخبي عليا يا فارس انت عارف ان ممكن امـ.ـو.ت فيها لو مش كنت قلت ليا 
فارس :: ريماس مافيش وقت اوعي حد يا خد باله اوعي 
ريماس بهزار علشان تخفف عنه :: ولا يهمك يا صاحبي وراك راجـ.ـل 
فارس :: هههههههههههه يا خوفي 
باااااااااااااااك
حامد بغضب :: عني كل ده كنتي بتمثلي علينا واحنا زي الهبل 
وفجاءه الرجـ.ـاله كترت وابتدوا يضـ.ـر.بوا بايدهم فارس وفارس بيقاوم وفي كام واحد كان بيضـ.ـر.ب ريماس بس ريماس كانت بتدافع عن نفسها باحترافيه وفجاءه حامد مسكها من أيدها وكتفها ومازن بيساعده 
ريماس بصريخ :: فارس فاااارس 
فارس انتبه ليها وفي لحظه الإنتباه كان واحد من الرجـ.ـا.لة اتغلب عليه ووقعه علي الأرض وريماس بتصرخ والرجـ.ـاله ابتدت تضـ.ـر.ب فارس 
مازن وقع لارا علي الأرض وكـ.ـلـ.ـبش ايديها في العمود بكـ.ـلـ.ـبش الشرطه  وحامد بيعتدي عليها وريماس بتصرخ والرجـ.ـاله بتضـ.ـر.ب فارس ومازن واقف بيضحك وبيتفرج 
بره المنظمه 
ادهم :: هما اتاخروا ليه 
احمد بقلق :: مش عارف 
ادهم :: انا داخل ودخل من غير اما يسمع اي كلمه 
ريماس بتصرخ وبتستنجد بفارس وفارس مش قادر من كتر الضـ.ـر.ب علي راي المثل الكتره تغلب القوه وفارس عينه كلها شر وعاجز عن مساعده حببته
ادهم دخل وابتدي يضـ.ـر.ب نار علي الي بيضـ.ـر.بوا فارس ومازن جاي يضـ.ـر.ب ادهم بس ادهم كان اسرع منه وضـ.ـر.به رصاصه في دmاغه وتف عليه 
حامد مش فاضي ومشغول وريماس بتصرخ فارس ابتدي يجمع قواته وقام بالعافيه وابتدي يبعد حامد عن ريماس قبل ما يعمل معاها حاجه 
وريماس هدومها اتقطعت 
ادهم خلع الجاكت وحطه عليها وابتدي يدور علي المفتاح علشان يفك ريماس 
فارس عمال يضـ.ـر.ب في حامد ويضـ.ـر.به تحت الحزام وبيطلع غضبه وغيظه في ونسيوا موضوع القنبله 
حامد مش قادر يقف وشبه مغمي عليه فارس تف عليه وبص في الساعه لقي فاضل خمس دقائق علي الانفجار 
فارس بغضب:: هتمـ.ـو.ت هنا زي الكـ.ـلـ.ـب محروق مـ.ـو.ته تستحقها 
وراح عند ريماس ومش عارفين يفكوها 
فارس بغضب شـ.ـديد وتـ.ـو.تر :: ازاي ازي وجاب حديده وبيضـ.ـر.ب الكـ.ـلـ.ـبش بس مش راضي يفك 
ادهم :: فارس فاضل 3دقايق والقنبله تتفجر 
ريماس بعـ.ـيا.ط :: فارس امشي انت مينفعش احنا الاتنين نمـ.ـو.ت لازم حد يبقي عايش علشان لارا وبتعيط ارجوك يا فارس 
ادهم :: فارس اخلص 
فارس بعـ.ـيا.ط :: مستحيل اسيبك مستحيل 
ادهم بيزعق من ناحية لأن فاضل دقيقتين وريماس بتعيط 
ريماس :: فارس امشي يا فارس وخلي. بالك من بنتي 
فارس بغضب:: باااااس أهدوا خليني افكر 
ريماس بتعيط وادهم قلقان لأن فاضل دقيقه علي الانفجار 
فارس جه في باله فكره 
ريماس ::معاكي بنسه شعر
ريماس:: اه في شعري 
فارس شـ.ـدها من شعرها وابتدي يفتح بيها الكـ.ـلـ.ـبش وفتح فارس شـ.ـد ريماس من ايديها وجري هو وادهم اول اما خرجوا المكان اتفجر 
بعد دقايق من الانفجار 
فارس بس لريماس وحـ.ـضـ.ـنها جـ.ـا.مد ونسيوا هما فين اصلا لدرجه ان فارس ابتدي يقبلها 
ادهم :: احم احم احم فارس مش وقت يا اخويا رومانسيه يلا قبل ما يتقبض علينا احنا في الاخر ضباط مصرية وركبوا الهليكوبتر 
واخيررررررا وصلوا ارض الوطن بسلامه 
اول اما وصلوا الكل ابتدي يسلم علي فارس وايه عماله تبوس فيه 
ايه :: كل دي غيبه يا ابني 
الكل باستغراب :: انتي كنتي عارفه 
ايه بخوف :: في اي هو انتو فاكرين فارس هيخبي عني حاجه 
الكل بص لفارس 
فارس عامل نفسه من بنها وفجاءه الكل ضحك 
هههههههههههه 
وهما بيضحكوا جت بنوته قمر شقراء وبيضه وبتخبط في رجل فارس 
فارس بص تحت 
لارا بطفوله :: انت بابا 
فارس نزل لمستواه وابتدي يدmع 
فارس :: عيون وروح وقلب بابا ايوه انا وشالها وبيحـ.ـضـ.ـن فيها 
فارس لقي طفل عنده 5سنين وبيغبط علي رجله بغضب 
اياد :: انت ياض سيب مراتي 
فارس باستغراب :: مراتك انت مين يلا 
لارا بكسوف :: ده اياد جوزي يا بابا 
الكل بصدmه :: نععععععععم وضحكوا هههههههههههه 
فارس :: روح العب بعيد يا شاطر
لارا بغضب طفولي :: انت بتزعق لجوزي طب اوعي بقا ونزلت من بالعافيه وخدت اياد وخرجت بره وقالت أنا ههرب مع جوزي ومشيت هي واياد وماسكين ايد بعض 
الكل بصوا ليهم بصدmه وبيضحكوا
هههههههههههههههههههههههههههه
/بقلم اسماء محمد
تمت بحمد الله 

لو خلصتي الرواية دي وعايزة تقرأيي رواية تانية بنرشحلك الرواية دي جدا ومتأكدين انها هتعجبك 👇
تعليقات